• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Ter informatie voor wie het iets kan schelen:

Ik heb hiernet W7 home premium geïnstaleerd die we nog tegoed hadden van acer bij onze 1810T. Verse instal verliep vlekkeloos door 'custom' te kiezen. Ik moest trouwens enkel de key van de upgrade ingeven.

Werkt toch echt een pak prettiger dan dat logge Vista op z'n lichte processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:12
Weet iemand toevallig of je met een Windows 7 upgrade home premium 32 bit key een retail versie van home premium 64 bit kan activeren?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:11
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik heb wel de denkfout gemaakt zoals in de TS staat. Namelijk een hardeschijf zelf al geformatteerd en daarna een kale Windows 7 geinstalleerd met een upgradeversie. Kan ik nu ook gewoon de origineleXPcode ergens invoeren ipv windows XP weer te installeren en dan een clean install windows 7 doen met XP nog geinstalleerd op de schijf?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Nope, dat kan niet.
Gewoon w7 over je huidige install heen upgraden en klaar ben je. :)

[ Voor 21% gewijzigd door job op 21-12-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Momenteel heb ik een laptop met Vista 32bit en geen DVD drive. Gebruik al 3 jaar geen DVD drive en voor het eerste keer mis ik het :(

Ik wil graag upgraden naar Windows 7 32bit. Echter ik heb geen DVD drive! Mijn usb stick is 2GB en mijn externe 320GB HDD is NFTS en geen FAT32.

Converteren van NFTS naar FAT32 zonder dataverlies of zonder dure software, schijnt moeilijk te zijn :(

Weet iemand hoe ik windows 7 kan installeren vanuit een NTFS harddisk?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Je kunt het beste een USB stick kopen van 4GB en daar de win7 installatie disc opzetten. Daar zijn genoeg handleidingen voor te vinden online.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt, heb inmiddels een 8GB usbdisk geleend en draai nu Windows 7. Tot nu toe is het echt een tegenvaller. Opstart is veel langzamer, alles voelt iets langzamer en in 2,5 uur tijd is Win7 2x gecrashed!!! Draai sinds mei Vista en die is niet 1x gecrashed.

Ik mis mijn classic start menu.

Ga paar uur tweaken en alle aanvullende visuele troep van Win7 uitzetten en kijken of hoe het verder bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt toch wel echt een custom upgrade-installatie gekozen hoop ik?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ja, ik heb inderdaad voor een custom upgrade gekozen.

Heb nu alle overbodige dingen van Win 7 verwijderd dankzij http://www.computingunlea...-7-ultimate-guide-to.html en als die eenmaal opgestart is, loopt het soepeler. Maar kan niet echt zegen dat ik het een sterke vooruitgang vind ten opzichte van Vista.

Vista SP2 was heel stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
Hoewel ik enerzijds begrijp dat het in bepaalde gevallen interessant is dat je een upgrade OS op een lege hdd kan installeren, is het eindresultaat toch exact gelijk aan de manier waarbij je het oude OS laat staan, windows 7 upgrade erin steekt, custom install kiest, formatteert en installeert?

Of is er in resultaat toch een verschil tussen:
Win7 installatie op lege HDD
Win7 installatie op HDD met vista, echter via custom installatie (en formatteren)

Edit:
@hieronder. Dat is bekend. Echter er zijn nu meerdere gevallen bekend waarbij een installatie op lege HDD probleemloos verloopt. Vandaar mijn inleiding. Zelf heb ik via Lenovo upgrade media en dat wordt geleverd met een nieuwe key, ook m.b.t. die media lijkt het erop dat je deze op een lege HDD kunt installeren. Mijn vraag gaat hier echter niet over.

[ Voor 30% gewijzigd door Tommy The Cat op 09-01-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je enkel een upgradelicentie hebt werkt de eerste methode niet eens. Je krijgt dan activatiegezeur. Windows 7 Upgrade Editie MOET op een schijf/systeem worden geïnstalleerd waar nog een werkend Vista of XP systeem op staat. Bij XP op je PC heb je met Windows 7 in ieder geval de optie om een kale installatie te doen nadat hij XP heeft gedetecteerd. Ik weet niet of dit ook kan als hij een Vista systeem detecteert.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel een pc met een OEM licentie Vista. Ik wil nu zowel de harde schijf upgraden (SSD) als Windows 7 installeren. Ik ga hiervoor gebruik maken van Windows 7 Update Ultimate. Is hier een methode voor? Ik gebruik immers dan niet een harde schijf waarop een oude versie is geinstalleerd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat gaat simpelweg niet werken. Het beste is dan denk ik ook om de huidige schijf te klonen naar de SSD of eerst even Vista installeren. Althans ik heb met zo'n upgradeversie al 2 x gehad dat hij echt een bestaand XP of vista systeem wil zien, anders is hij ongeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Is methode 2 uit deze link niet toegestaan?
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp
Om iets dubbel te gaan installeren vind ik achterlijk. Ik betaal netjes voor de Microsoft producten, maar ze moeten het niet moeilijker gaan maken dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie niet echt een methode maar misschien ben ik blind :p. Overigens vind ik de beperking niet zo gek. Je kocht bewust een upgrade licentie. Je had ook de retail versie kunnen kopen. Enige verschil is dat je nu dmv een Windows op de schijf moet aantonen dat je het als upgrade gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MsG schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:44:
Als je enkel een upgradelicentie hebt werkt de eerste methode niet eens. Je krijgt dan activatiegezeur. Windows 7 Upgrade Editie MOET op een schijf/systeem worden geïnstalleerd waar nog een werkend Vista of XP systeem op staat. Bij XP op je PC heb je met Windows 7 in ieder geval de optie om een kale installatie te doen nadat hij XP heeft gedetecteerd. Ik weet niet of dit ook kan als hij een Vista systeem detecteert.
Nee hoor, ik heb de Upgrade versie van Win7 Ultimate van Surfspot ook zonder probleem kunnen installeren op een lege harde schijf, zonder ooit een XP of Vista CD of installatie te hebben gebruikt. Gewoon de custom installatie en dan daarover heen, dat gaat gewoon goed.

Het staat uitgebreid in dit topic behandeld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou diezelfde upgrade werkte bij ons niet. Zoals veel gezegd werkt het random, ga er dus niet van uit. Activering werkte bij ons nietop die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
MsG schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:22:
Ik zie niet echt een methode maar misschien ben ik blind :p. Overigens vind ik de beperking niet zo gek. Je kocht bewust een upgrade licentie. Je had ook de retail versie kunnen kopen. Enige verschil is dat je nu dmv een Windows op de schijf moet aantonen dat je het als upgrade gebruikt.
Ik heb het over Method 2, waarom een registersleutel wordt aangepast.

Ik vind het niet vreemd dat je moet aantonen dat je een oudere versie van Windows in bezit hebt. De manier waarop is alleen vreemd. Zo was het bij een upgrade van Windows XP naar Vista genoeg om je key van Windows XP in te voeren, en vervolgens de key van de upgrade. Dat is mijns inziens een stuk logischer dan dat je eerst de oude versie moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik denk dat ik hier wel mijn vraag kan posten. Ik heb namelijk sinds kort een Acer 1810TZ laptopje maar ik heb geen herstel-cd erbij gekregen. Ik wil graag Windows 7 opnieuw (clean) installeren maar ik heb geen installatie-cd. Wel heb ik een legale key die onderaan het laptopje staat. Kan ik deze key gebruiken als ik een Windows 7 Home Premium CD kan krijgen? Gaat dit werken? En waar kan ik zo'n CD krijgen zonder key erbij? Downloaden met torrents of iets anders? Of heeft iemand een link. Ik wil graag een Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je windows 7 serial gaat alleen werken als de key onderop overeenkomt met juiste dvd die je gebruikt.
Die key onderop is dus een oem key, dus jij zult daarvoor een oem dvd moeten zien te lenen.
En waar je die dvd verder vandaan haalt moet je zelf uitzoeken.

Maar jouw probleem heeft verder niet zoveel met dit specifieke topic te maken verder.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 23-01-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Zojuist met de surfspot professional upgrade kunnen installeren op n nieuwe schijf. Aangepaste installatie, na installatie code ingeven + online activeren en klaar :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Handig voor laptop gebruikers en mensen die graag snel willen installeren:
De afgelopen tijd heb ik verschillende mogelijkheden gebruikt om pc's en laptops te installeren. De snelste manieren die ik vond:

-Via een externe harde schijf met esata duurde de volledige installatie iets meer dan 7 minuten op mijn relatief oude systeem. Ik heb gewoon de installatie dvd van MA3d uitgepakt op de actieve NTFS partitie van mijn externe hd gezet. Let op het actief markeren, dit is een essentiele stap en zonder dat zal setup niet starten. Dan even je bios de opdracht geven daarvanaf te booten en dan komt het goed. Dit werkt overigens ook via usb, maar dan wat trager.

-Een kleine partitie (ongeveer 5 GB) aanmaken op je interne schijf en daar even de installatie iso uitpakken, partitie als actief markeren. Werkte perfect op mijn MSI Wind netbook en gaat een stuk sneller dan via usb.

Dit zijn vanzelfsprekend ook volledig legale manieren van installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een nieuwe PC ontvangen met daarop voorgeinstalleerd een NL Home Premium (64bit). Ik hou alleen niet van voorgeinstalleerde zooi en wilde sowieso naar ultimate. Ik had al een ultimate UK van Slim liggen.

Officieel zou je volgens Microsoft een NL versie niet moeten kunnen upgraden met een UK versie. Werkt dus wel. Ik heb wel een custom install gedaan, want ik wilde een schone installatie.

Ik heb geen andere keys in hoeven voeren en geen trucs uit hoeven halen, activeren ging gewoon in 1 keer.

Blijft toch interessant.. die Surfspot/Slim versies... of UK installeren over NL geeft dus gewoon géén probleem, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:35:
Officieel zou je volgens Microsoft een NL versie niet moeten kunnen upgraden met een UK versie. Werkt dus wel. Ik heb wel een custom install gedaan, want ik wilde een schone installatie.

Ik heb geen andere keys in hoeven voeren en geen trucs uit hoeven halen, activeren ging gewoon in 1 keer.

Blijft toch interessant.. die Surfspot/Slim versies... of UK installeren over NL geeft dus gewoon géén probleem, dat kan ook.
Je moet de twee verschillende manieren van upgrade wel even uitelkaar houden.
Je hebt upgraden licentie technisch (dus je kan dus je windows licentie upgraden als je al windows geinstalleerd hebt). Taal speelt daarbij geen rol.. 32/64 bit ook niet.
En blijkbaar werkt dat dus ook van win7 naar win7. (apart :) )
Al vraag ik me af of het ook echt legaal is.. maarja je hebt nu een werkende install die je kan updaten.

Daarnaast heb je upgraden installatie technisch (een bestaande installatie upgraden naar windows 7 met behoud van software en bestanden) En die is dus niet mogelijk tussen verschillende versies: 32 naar 64 en v.v. en van bijvoorbeeld van home premium vista naar ultimate.
Of taal dan ook een barriere is weet ik niet, ik denk het niet.
Dat je ging upgraden van win7 naar win7 kan ook wel een rol hebben gespeeld.

Kon je uberhaupt kiezen voor een upgrade? of was je gedwongen voor een custom install te kiezen?
De bekende upgrade tabel spreekt dus over installatie technisch, en spreekt dus over een upgrade van vista naar win7. Niet over win7 naar win7.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 05-02-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon ook gewoon kiezen voor de upgrade optie. Heb alleen dus niet geprobeerd wat er dan zou gebeuren, want dat wilde ik toch niet :)

Maar goed blijkbaar werkt het inderdaad zo dus wel taalonafhankelijk (ook wel logisch) en was die taal mogelijk alleen gaan meespelen bij een upgrade met behoud van oude bestanden. Dit idee had ik vooraf ook al, maar ik las toch her en der dat dit ook niet zou gaan werken (maar ikke eigenwijs ;) )

En of het op deze manier legaal is... geen idee. Eigenlijk hebben ze hier natuurlijk die Anytime upgrade voor bedacht, maar aan de andere kant staat op een upgrade disk "Pre-existing OS license required". Die had ik, want een legale W7 home premium...en die upgrade is legaal gekocht bij Slim. Dus het is vast niet helemaal zoals e.e.a. bedoeld is, maar illegaal lijkt het me ook niet :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (sony vaio vpc-y) met natuurlijk een hoop rommel er op geïnstalleerd.

Wat is voor mij de makkelijkste manier om een schone windows installatie erop te krijgen? Er zit geen dvd-rom station in de laptop, maar ik heb wel een externe hdd waar eventueel vanaf geïnstalleerd zou kunnen worden. En hoe zou ik aan een .iso komen van een schone windows versie? (windows 7 home premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Olaf90 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:56:
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (sony vaio vpc-y) met natuurlijk een hoop rommel er op geïnstalleerd. Wat is voor mij de makkelijkste manier om een schone windows installatie erop te krijgen?
Deinstallatie van de software.
Er zit geen dvd-rom station in de laptop, maar ik heb wel een externe hdd waar eventueel vanaf geïnstalleerd zou kunnen worden. En hoe zou ik aan een .iso komen van een schone windows versie? (windows 7 home premium)
Daar ga je hier niet bij worden geholpen, want softwaredownload valt niet onder toegestane downloads. Je zult op zoek moeten naar een OEM-versie van Win7 Home Premium.

Echter, dit is al vaak zat langs gekomen voor Windows versies, gebruik de zoekfunctie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Even een vraagje:

Als je Windows XP hebt kan je dus niet 1 op 1 migreren met de upgradeversie, maar moet je een nieuwe installatie doen op een schijf waar op dat moment nog XP op staat. Dit is allemaal duidelijk, echter blijft deze XP behouden? Of wordt deze onklaar gemaakt na de installatie van 7? Ik wil namelijk Windows 7 eerst alleen nog gebruiken voor bepaalde zaken die alleen op Windows Vista en hoger werken, maar wil XP nog als mijn main OS behouden voorlopig. Kan dit met de upgradeversie? Of is het óf 7 óf XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb vandaag een Toshiba laptop gekocht. Hierop staat een voor geïnstalleerde windows 7 home premium.
Ik wil er graag ultimate op zetten. Daarvan heb ik een DVD van surfspot. De key bij deze DVD heb ik al geactiveerd op mn desktop pc.

Kan ik de Home premium installatie niet upgraden naar Ultimate mbv de key die op de onderkant van de laptop staat? Of kan die alleen voor Home Premium gebruikt worden?
Hoe krijg ik anders ultimate op mn laptop?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De surfspot upgrade licentie is voor een upgrade van een voorloper (xp/vista) naar windows 7. (al is een clean install via een truc wel mogelijk).
Die licentie zou niet geschikt moeten zijn om je home premium te upgrade naar ultimate.. al is het iemand op de vorige pagina wel gewoon gelukt. Dus het is uit te proberen.

Maar buiten dat, je hebt de key al geactiveerd, en is dus gekoppeld aan de hardware van je desktop.
Oftewel nieuwe licentie kopen (kost toch vrij weinig via surfspot), en upgraden maar.. werkt dat niet.. dan via een van de trucs die hier in dit topic staan beschreven een schone install doen.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 17-07-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 08:07

big_clarence

wat kan het schele

Ik heb een pc met een legale versie XPsp2. Via Slim.nl heb ik een windows 7 ultimate 64 bit upgrade versie gekocht.

Daarnaast ga ik (op de HD's na) een compleet nieuw systeem kopen. Nu heb ik wat vragen bij de installatiemethode. Omdat ik vermoed dat ik de xp-versie niet meer kan overzetten naar mijn nieuwe mobo (ik ben al een keer van Mobo veranderd), lijkt het mij handig eerst windows 7 op de oude configuratie te installeren. Dit kan volgens de compatibiliteitscheck, op de geluidskaart na. Die trek ik er wel even uit.
Mijn plan:

eerst windows7 op de oude pc installeren
daarna nieuw mobo, geheugen en proc inbouwen
Windows 7 herinstalleren

Gaat dit werken, of wordt de windows 7 herinstallatie niet geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

big_clarence schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:01:
Gaat dit werken, of wordt de windows 7 herinstallatie niet geaccepteerd?
Wellicht wel, maar dat moet je gewoon niet doen.
Er zijn in dit topic al tig manieren vertelt om de upgrade versie te installeren zonder een upgrade (dus op een helemaal schoon systeem). Gewoon dit topic doorlezen en je weet wat je moet doen.

edit: de voor dummies makkelijkste manier om win 7 op een schoon systeem te installeren is:
win 7 installeren, maar de serial niet invoeren.
Na de installatie nogmaals win 7 installeren over de oude versie heen (nu wel serial invoeren).

[ Voor 49% gewijzigd door job op 25-07-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 08:07

big_clarence

wat kan het schele

job schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:37:
[...]

Wellicht wel, maar dat moet je gewoon niet doen.
Er zijn in dit topic al tig manieren vertelt om de upgrade versie te installeren zonder een upgrade (dus op een helemaal schoon systeem). Gewoon dit topic doorlezen en je weet wat je moet doen.

edit: de voor dummies makkelijkste manier om win 7 op een schoon systeem te installeren is:
win 7 installeren, maar de serial niet invoeren.
Na de installatie nogmaals win 7 installeren over de oude versie heen (nu wel serial invoeren).
Je hebt gelijk, ik heb dit topic niet voldoende doorgelezen zie ik.
Vandaag komt de nieuwe hardware binnen, dus gelijk aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb zojuist een Windows 7 Upgrade Professional dvd binnengekregen van slim.nl
Heb even de volgende pagina's doorgenomen
http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Ik wil van XP naar Windows 7 pro dus daarna heb ik deze pagina doorgelezen
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=166278

En daar staat dat ik een custom install moet doen.

Ik wil gewoon dat Windows 7 op mijn computer komt te staan zonder resten van de oude XP installatie. Dat het net lijkt alsof er geen Windows eerst opstond. Alles wat nodig is voor later is geback-upt.

Ik wil gewoon bevestiging van iemand of het goed is wat ik doe :)
Want misschien verpest ik wel de installatie en heb ik de activatie code al gebruikt op de verpeste installatie

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 28-07-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit me, voorbereidend op een upgrade van XP naar 7, in te lezen.

Zie dat een upgrade sowieso niet werkt, maar das opzich geen probleem. Wil toch over naar 64-bit.

Wat ik echter met geen mogelijkheid kan terugvinden is welke bestanden er precies gevaar lopen.Dat m'n \windows\ en \program files\ directories niet behouden kunnen blijven vind ik prima.
Dat ik de 'mijn documenten' map moet overzetten vind ik ook geen probleem.

Maar heb daarnaast nog 2 tb die een beetje lastig te backuppen is. Als dat gevaar loopt, zal ik dus eerst voor een NAS moeten zorgen.

Wie helpt me uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MikeyMan schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:37:
Maar heb daarnaast nog 2 tb die een beetje lastig te backuppen is.
Als je geen backup hebt of kunt/wilt maken, dan zijn die data niet belangrijk, en moet je je nergens druk om maken. Als ze wel belangrijk zijn: backup maken. Er is geen tussenweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja... Dat is inderdaad waar... Het is een RAID 10 oplossing, dus opzich redelijk safe...

Maar voordat ik een NAS bij elkaar gespaard heb, zou ik toch graag over willen naar W7...
Vandaar mijn vraag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hij installeert gewoon Windows op een partitie die je aangeeft. Hij gaat niet opeens random data weggooien, dus wat dat betreft zit je redelijk safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat wou ik weten, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:03:
[...]

Kennelijk schijnt dat gewoon te kunnen ;) van Paul Thurrot zijn blog:

[...]
Ik ben eventjes bijzonder gefrusteerd :( :(

Kort het verhaal. Windows vista bij laptop voorgeinstalleerd gekregen. Windows 7 ultimate upgrade gekocht via slim.nl. 2 Maanden later HD gecrasht. Windows 7 zonder na te denken gecleaninstalled vanaf het slim schijfje. Tot de ontdekking gekomen dat ik windows dan niet kan activeren nadat ik er fucking 3!!! dagen over heb gedaan om m'n computer weer op orde te krijgen.

Ik heb hier beide codes voor m'n neus (windows 7 upgrade en windows vista) en bel Microsoft. Het enige wat die medewerker wist uit te braken was; ja... het is een technisch verhaal... u moet eerst windows vista installeren en daarna windows 7..

Nouja, whatever, ik ga m'n systeem dus noway opnieuw installeren (tenzij het echt niet anders kan). Ik ben eigenlijk een beetje bang om die manier van Paul Thurrot (zie quote) te gebruiken daar ik dus inmiddels wel alles geupdate heb e.d.

Het kan zijn dat ik (in mijn frustratie) over een oplossing in dit topic heen gelezen heb. In dat geval zou een linkje naar een dergelijke oplossing zeer gewaardeerd worden. Ben bereid om alles te doen om die smerige activatie van m'n computer af te krijgen, illegaal maakt me nu ook niets meer uit..

Microsoft :(

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens wat ik begrepen heb moet je tijdens de installatie van windows 7 kiezen voor "aangepaste installatie", En dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:50:
Volgens wat ik begrepen heb moet je tijdens de installatie van windows 7 kiezen voor "aangepaste installatie", En dan zou het wel moeten werken.
tnx dat je iig meedenkt maar dat stadium ben ik helaas voorbij :/ Windows 7 staat dus geinstalleerd, geupdate en volledig ingedeeld te werken zonder activatie en nu begint die activatie dus echt hard te klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Aangepast werkt ook alleen als Vista er fysiek nog opstaat.

Het kan prima geloof ik, ik zoek even voor je. Ik heb Windows 7 ook gewoon clean geinstalled, en moest alleen even wat in CMD intypen.

Geef me even :P.

Bied dit soelaas? Ik zoek nog even verder: http://www.mydigitallife....r-empty-blank-hard-drive/

of dit? http://community.winsuper...ade-media-the-answer.aspx

[ Voor 44% gewijzigd door MsG op 08-09-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de 2e >
After performing the clean install, ensure that there are no Windows Updates pending that would require a system reboot. (You'll see an orange shield icon next to Shutdown in the Start Menu if this is the case).
Uit de 1e >
During installation, when prompted for a product key, DO NOT enter the upgrade version product key.
Tip: This step is to prevent “Invalid Product Key” error. User can try to input the serial number to check if setup accepts the key. If it’s accepted, all the rest of steps can be skipped.

Unselect and untick the Automatically activate Windows when I’m online check box during the installation process.
After Windows 7 is installed, boot up to desktop, and manually enter the Windows 7 upgrade product key to activate online or activate via phone.
Beide dus niet van toepassing :| Ben bang om 't te proberen :P

btw, tenzij ze bij die 2e proberen te zeggen dat het er alleen om gaat dat er geen updates mogen hangen. Als alles wel geupdate mag zijn.. Wat bedoelen ze hier?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ze bedoelen precies dat wat ze zeggen.
Installeer alle updates die windows update aanbiedt (software, optional mag je vergeten). En zorg ervoor dat je alle updates daadwerkelijk doorgevoerd zijn (herstart windows een paar keer).

Wat ik echter zou doen: Probeer de gewoon de huidige dubbele install methode en probeer nog eens te activeren.

Dus eerste keer clean installeren zonder serial. Daarna een clean install over de huidige install heen en key wel gebruiken. Windows denkt dat je een upgrade doet en activeren is waarschijnlijk gewoon mogelijk.
Is het nog steeds niet mogelijk. MS bellen zeggen dat je je systeem opnieuw geinstalleerd hebt en ze geven je een code.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 08-09-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Ben ik toch blij dat ik hier nog even een en ander navraag ;)

Overigens; wat gebeurt er precies bij een upgrade van XP naar 7?
Wordt de /windows/ dir verwijderd, of wordt dit windows.old oid?

[ Voor 49% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:08:
Ze bedoelen precies dat wat ze zeggen.
Installeer alle updates die windows update aanbiedt (software, optional mag je vergeten). En zorg ervoor dat je alle updates daadwerkelijk doorgevoerd zijn (herstart windows een paar keer).

Wat ik echter zou doen: Probeer de gewoon de huidige dubbele install methode en probeer nog eens te activeren.

Dus eerste keer clean installeren zonder serial. Daarna een clean install over de huidige install heen en key wel gebruiken. Windows denkt dat je een upgrade doet en activeren is waarschijnlijk gewoon mogelijk.
Is het nog steeds niet mogelijk. MS bellen zeggen dat je je systeem opnieuw geinstalleerd hebt en ze geven je een code.
Het probleem is dus niet dat ik geen windows vista licentie heb liggen maar dat ik m'n systeem niet opnieuw wil installeren :P

Ik ga eerst ff alles backuppen, zorgen dat alle updates geinstalleerd zijn en het dan maar eens proberen! Zal posten wat er gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

MikeyMan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:10:
Hmm... Ben ik toch blij dat ik hier nog even een en ander navraag ;)

Vraag ik me ook af inderdaad. Ik heb omdat ik hier bang voor was Windows 7 maar als nieuwe install gedaan met lege serial en toen die truukjes waardoor ik gewoon kon activeren. Hierdoor behield ik XP gewoon als werkend systeem erbij op.

Verwijderd

Tnx guys, die tweede oplossing werkte. Windows keurde de code (via online check) goed en het activeringsgejank is over :D

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:43:
Tnx guys, die tweede oplossing werkte. Windows keurde de code (via online check) goed en het activeringsgejank is over :D
Met tweede oplossing bedoel je:

- Installeren
- Updates installeren
- Activeren

?

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:05:
[...]

Met tweede oplossing bedoel je:

- Installeren
- Updates installeren
- Activeren

?
Yes

• job

job

MikeyMan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:10:
Wordt hernoemd. Tenminste als je voor de upgrade kiest. (maak voor de zekerheid wel een backup van belangrijke bestanden).
Kies je voor een clean install (raad ik je aan) dan wordt je partitie geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XnoiZ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Hallo,

Ik weet niet of dit al ergens gepost is maar ik heb ff een vraagje.
Op dit moment heb ik twee besturingssytemen op mijn pc staan (winXP en win 7)
Nu wil ik mijn PC gaan formatteren en nu was mijn vraag of ik beide OS weer erop moet zetten of dat ik alleen
Win 7 erop kan zetten.Beide OS zijn oem versies.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Niets moet. Jij installeert de boel dus jij kan kiezen.
Een oem kan je gewoon zonder trucs installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
  • Laatst online: 16-08-2022
Hallo!

Gister kreeg ik mijn hardware & windows 7 pro update (van surfspot) binnen.

Mijn plan was win 7 te installeren met de dubbele instal method.

Bij het installeren kreeg ik 2 opties namelijk de upgrade optie (bovenste optie) en de "fresh instal".
Ik heb voor de fresh instal gekozen (er werd aangeraden backups te maken enz enz)

Ik heb deze instal gedaan ZONDER de serialcode (van de update) in te vullen.
Vervolgens heb ik nogmaals windows geïnstalleerd over de oude instal heen (heb wederom niet voor de upgrade optie gekozen). Dit keer heb ik WEL de serial ingevoerd.

Alles ging goed alleen het online activeren lukt helaas niet.

Bij --> My Computer staat de melding:
Automatische activeren wordt over 3 dagen gestart. Klik hier als u Windows nu wilt activeren.

Als ik dit probeer krijg ik foutcode 0x80072F8F

Weet iemand misschien wat ik fout heb gedaan?

@ edit Op mijn bureaublad rechts onderin de hoek staat:
Windows 7
Build 7600
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem

[ Voor 6% gewijzigd door Sjorsdew op 07-10-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Staat je datum/tijd goed ingesteld?
Dat kan die foutmelding namelijk ook geven.

Verder zijn er buiten de 2 maal installeren manier nog 2 manieren om alsnog te activeren.
Volgens mij staan ze beiden hier wel beschreven/gelinkt.

[ Voor 179% gewijzigd door job op 07-10-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
  • Laatst online: 16-08-2022
Tijd en datum stonden goed ingesteld...

Update: ik heb de win 7 upgrade cd er in gedaan. En in Windows de upgrade uitgevoerd (dus niet te geboot van cd). Vervolgens al de updates gedownload enz. Daarna heb ik de Serial opnieuw ingevoerd.... En het werkte :)

En de melding "Dit exemplaar van Windows is niet legitiem" staat niet meer op mijn bureaublad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

JME

zeg maar Jamie

Legale Vista x64 geïnstalleerd, daaroverheen een legale W7 x64 upgrade gedaan. Alles werkt, dus mooi. Maar nu heb ik twee folders op mijn C-schijf die ik niet ken: C:\$UPGRADE.~OS en C:\ $WINDOWS.~BT.
Heeft iemand enig idee of deze folders met de upgrade te maken hebben, en wat ze op mijn schijf doen behalve ruimte innemen (samen zo'n 1.5GB)? Googlen op deze namen blijkt vrij zinloos vanwege alle wildcards in de naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja dat heeft met je upgrade te maken (waarom geen clean upgrade gedaan?). En je mag ze gewoon weggooien.

In C:\ $WINDOWS.~BT kan je in elk geval wat log files vinden over dingen die niet helemaal oke gingen tijdens de upgrade.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 07-02-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

JME

zeg maar Jamie

Windhoos begon te mauwen bij clean upgrade, had destijds dit topic nog niet gelezen en om van alle gedonder af te zijn heb ik toen weer eerst Vista vers geïnstalleerd en daarna de upgrade naar W7 gedaan. Dat ging eindelijk wél goed.
Maarreh, goed om te weten dat ze weg kunnen, thanx! Op een klein SSD'tje is iedere GB extra er eentje teveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo3y
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2018
bij het installeren van Windows 7 van een Dell laptop, (Geen CD wel Serial)
Moet je gwn de OEM windows 7 downloaden toch ?

001100100010101101011101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Jo3y schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:55:
bij het installeren van Windows 7 van een Dell laptop, (Geen CD wel Serial)
Moet je gwn de OEM windows 7 downloaden toch ?
Ja, gewoon een versie vinden en installeren, daarna activeren met je code.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo3y
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2018
Quad schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Ja, gewoon een versie vinden en installeren, daarna activeren met je code.
Thanks

001100100010101101011101001

Pagina: 1 2 Laatste