Nee je kunt niet rechtstreeks van XP upgraden naar Windows 7, je dient of eerst te upgraden naar Vista of een retail/oem aan te schaffen.itons schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:46:
dus je kan een w7 update installeren als je een winxp update key hebt?
Ehm.....je kan prima vanaf XP upgraden naar Windows 7 met een upgrade media hoor. Je behoud alleen niks van je XP partitie, een clean install dus. Hier heb je dus geen retail/oem voor nodig.QuatroXL schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:05:
[...]
Nee je kunt niet rechtstreeks van XP upgraden naar Windows 7, je dient of eerst te upgraden naar Vista of een retail/oem aan te schaffen.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
Ik heb de surfspot upgrade alsvolgt gedaan:
--> wipe HD
--> Installeer Windows 7; skip activate; skip updates; Windows 7 staat nu clean op je HD maar not-activated.
---> Reboot; Start Win 7
---> En installeer Windows 7 vanaf de CD-ROM via Upgrade VANUIT je non-activated fresh Win7 opnieuw: nu kun je wel activaten en "upgraden" omdat ie de freshe non-activated Windows 7 als upgrade-OS accepteert.
---> Voila, je hebt volstrekt legaal een activated clean install van Windows 7
--> wipe HD
--> Installeer Windows 7; skip activate; skip updates; Windows 7 staat nu clean op je HD maar not-activated.
---> Reboot; Start Win 7
---> En installeer Windows 7 vanaf de CD-ROM via Upgrade VANUIT je non-activated fresh Win7 opnieuw: nu kun je wel activaten en "upgraden" omdat ie de freshe non-activated Windows 7 als upgrade-OS accepteert.
---> Voila, je hebt volstrekt legaal een activated clean install van Windows 7
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 17:53 ]
*titel aangepast* op verzoek de titel aangepast
Ik heb 2 zaken gedaan, enerzijds moederbord, processor en geheugen gewisseld en anderzijds windows 7 ge-installeerd. Ik had Windows 7 Beta variant (build 7200) draaien.
1) back-up gemaakt op een andere schijf.
2) hardware gewisseld (E8400 eruit, i7 920 erin)
3) computer opgestart met Windows 7 Ultimate upgrade dvd (gekocht via Slim.nl)
4) Custom install & format harde schijf
5) Activation key niet ingevoerd, gewoon op next klikken.
6) Toen de installatie helemaal volledig was en na de laatste keer opstarten, alsnog geactiveerd.
7) Activatie geslaagd
Back-up restore
Klaar en alles draait als een zonnetje. Is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Dus niet eerst mijn oude Vista of XP hoeven te installeren. Gewoon over Windows 7 beta heen.
1) back-up gemaakt op een andere schijf.
2) hardware gewisseld (E8400 eruit, i7 920 erin)
3) computer opgestart met Windows 7 Ultimate upgrade dvd (gekocht via Slim.nl)
4) Custom install & format harde schijf
5) Activation key niet ingevoerd, gewoon op next klikken.
6) Toen de installatie helemaal volledig was en na de laatste keer opstarten, alsnog geactiveerd.
7) Activatie geslaagd
Klaar en alles draait als een zonnetje. Is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Dus niet eerst mijn oude Vista of XP hoeven te installeren. Gewoon over Windows 7 beta heen.
Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790
volledig nieuw, want ik delete & formatteer tijdens de installatie alle bestaande partities. Uiteraard moet je wel de programma´s zoals MS Office opnieuw installeren. Maar alle oude documenten staan gewoon weer op hun plek.
[ Voor 42% gewijzigd door onzichtbaar op 11-11-2009 20:16 ]
Maakt het iets uit of dat je een Engelstalige versie omzet naar het Nederlands, of een native Nederlandse versie installeert?
Ik heb zelf het idee dat als er geen verschil zou zijn, MS voor alle landen dezelfde DVD had uitgebracht. Toch is er sprake van localized builts. Wat is het verschil?
Ik kan via mijn werk namelijk relatief goedkoop aan Ultimate komen, maar dit is wel de Engelse versie. Over een maand (don't ask why) kunnen we pas de Nederlandse aanschaffen.
Ik heb zelf het idee dat als er geen verschil zou zijn, MS voor alle landen dezelfde DVD had uitgebracht. Toch is er sprake van localized builts. Wat is het verschil?
Ik kan via mijn werk namelijk relatief goedkoop aan Ultimate komen, maar dit is wel de Engelse versie. Over een maand (don't ask why) kunnen we pas de Nederlandse aanschaffen.
B.S.U.R.
Als ik nu een OEM versie van windows 7 heb geinstalleerd op mijn nieuwe systeem en ik wil later in mijn computer bijvoorbeeld een extra harde schijf stoppen. Zal dat dan problemen geven met windows 7? Of kan ik alleen het moederbord en processor e.d. niet zomaar vervangen?
Sowieso is automatische activatie bijna nooit een probleem. Ik heb altijd OEM versies gehad en maar 2 keer moeten bellen naar MS. Waarschijnlijk omdat ik dan in een zeer korte tijd diverse malen een clean install doe. Als je gewoon uitlegt wat je vervangen hebt of dat je een storing had en e.e.a. opnieuw hebt moeten installeren, geeft de callcenter medewerkster je een nieuwe installatiecode. Overigens zal je windows bij de meeste hardware veranderingen niet opnieuw hoeven te installeren. Maar het was zelfs voor mij een verassing dat ik na een upgrade van Striker II Formula + E8400 naar Rampage II Extreme + i7 920 nog gewoon kon opstarten van mijn harde schijf waarop Windows 7 Beta (build 7200) was ge-installeerd.
Dus harde schijf erbij doen is geen probleem!
Oké, bedankt voor dit antwoord.onzichtbaar schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:08:
Sowieso is automatische activatie bijna nooit een probleem. Ik heb altijd OEM versies gehad en maar 2 keer moeten bellen naar MS. Waarschijnlijk omdat ik dan in een zeer korte tijd diverse malen een clean install doe. Als je gewoon uitlegt wat je vervangen hebt of dat je een storing had en e.e.a. opnieuw hebt moeten installeren, geeft de callcenter medewerkster je een nieuwe installatiecode. Overigens zal je windows bij de meeste hardware veranderingen niet opnieuw hoeven te installeren. Maar het was zelfs voor mij een verassing dat ik na een upgrade van Striker II Formula + E8400 naar Rampage II Extreme + i7 920 nog gewoon kon opstarten van mijn harde schijf waarop Windows 7 Beta (build 7200) was ge-installeerd.
Is geen probleem, voor de mensen die enigszins weten waar ze mee bezig zijn. Eenmaal na installatie (maakt niet uit welke taal) worden via de optionele updates alle mogelijke talen aangeboden, inclusief dat gekke/kleine taaltje Nederlands. Daarna in Control panel de betreffende taal selecteren. P.S. dat is het voordeel van de Ultimate versie, dat je elke dag kan wisselen van taal. Van Tibetaans, via Swahili naar Nederlands.RaJitsu schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:31:
Maakt het iets uit of dat je een Engelstalige versie omzet naar het Nederlands, of een native Nederlandse versie installeert?
[ Voor 33% gewijzigd door onzichtbaar op 12-11-2009 15:43 ]
Verwijderd
Ik heb via Surfspot Windows 7 Professional x64 NL gekocht. Ik heb op het forum en op andere site's gelezen dat het lastig was om een schone installatie te doen met een upgrade/surfspot licentie. Maar ik wou het toch proberen omdat mijn Windows Vista een beetje vervuild was. Er stond een legitieme versie op van Windows Vista Ultimate 64 bit. Ik heb gewoon geboot van de Windows 7 dvd en toen voor een schone installatie gekozen. Bij de partitie van Windows Vista stond systeem, hij zag waarschijnlijk dat ik een legitieme vista daar op had staan. Die partitie heb ik geformarteerd en Windows 7 daar op gezet. Tijdens de installatie heb ik geen productcode ingevuld. Toen de installatie klaar was, heb ik meteen de productcode ingevuld en een paar seconden later was Windows 7 Professional via internet geactiveerd.
Groeten, Mark
Groeten, Mark
Verwijderd
is de 32 bits upgrade naar windows 7 professional evengoed als een "hele versie die bijv op nieuwe laptops of pc is voorgeinstalleerd"? of is de upgrade alleen een beetje de interface en voor de rest nix?
*edit : ik kan op surfspot een windows 7 upgrade van vista kopen voor 50 euro, ik heb nu vista 32 bit wat is het verstandigste om aan te schaffen?
*edit : ik kan op surfspot een windows 7 upgrade van vista kopen voor 50 euro, ik heb nu vista 32 bit wat is het verstandigste om aan te schaffen?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 15:31 ]
Verwijderd
De volledige versie heeft meer opties.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:30:
is de 32 bits upgrade naar windows 7 professional evengoed als een "hele versie die bijv op nieuwe laptops of pc is voorgeinstalleerd"? of is de upgrade alleen een beetje de interface en voor de rest nix?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 15:32 ]
Verwijderd
bedankt voor het snelle antwoord, dus er zijn toch verschillen tussen.
zijn er toch voordelen aan om voor 50 euro een 32 bits windows 7 upgrade te kopen of zijn er niet veel verschillen met 32 bits vista? (of het zich loont/zin heeft om up te graden)
zijn er toch voordelen aan om voor 50 euro een 32 bits windows 7 upgrade te kopen of zijn er niet veel verschillen met 32 bits vista? (of het zich loont/zin heeft om up te graden)
Of het voor jou zin heeft kun je alleen zelf beantwoorden.
Er is méér dan genoeg over verschillen en overeenkomsten terug te vinden (hell, er zijn tig topics over volgeschreven) dus a.u.b zelf ook wat inlezen alsjeblieft....
En stel niet exact dezelfde vraag in meerdere topics, dat staat wat onhandig want daarmee wek je de indruk eigenlijk niet te lezen en alleen maar een antwoord op een dienblaadje te willen aangereikt hebben.
Lijkt me niet dat dát je bedoeling is, wel?
Er is méér dan genoeg over verschillen en overeenkomsten terug te vinden (hell, er zijn tig topics over volgeschreven) dus a.u.b zelf ook wat inlezen alsjeblieft....
En stel niet exact dezelfde vraag in meerdere topics, dat staat wat onhandig want daarmee wek je de indruk eigenlijk niet te lezen en alleen maar een antwoord op een dienblaadje te willen aangereikt hebben.
Lijkt me niet dat dát je bedoeling is, wel?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Behalve dat je deze op een leeg systeem kan installeren en activeren.. verschilt het niets.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:32:
De volledige versie heeft meer opties.
De upgrade is gelijk aan de hele versie die je bij een nieuwe pc krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:30:
Het enige verschil is de serial die je erbij krijgt. Die serial werkt alleen als je windows 7 installeert op een pc waar al een windows versie opstaat. Sterker nog de upgrade (die voor jou 50 euro kost) kan het zelfde als de retail versie die je los in een winkel koopt en 100+ euro kost.
Windows 7 = windows 7.
De enige verschillen die er zijn zijn de verschillen tussen home premium, professional en ultimate: http://www.microsoft.com/...ws-7/compare/default.aspx
De upgrade ultimate is dus gelijk aan de retail ultimate
De upgrade professional is dus gelijk aan de retail professional.
Waarom dan zo goedkoop?
1. Je krijgt omdat je een trouwe klant bent (je hebt al een vorige versie van windows.. anders "kan" je de upgrade niet activeren.) korting van microsoft. Daarom is die versie goedkoper. Alle upgrades zijn dus goedkoper dan alle retails
2. Dat een upgrade bij surfspot goedkoper is dan een upgrade elders komt verder nog omdat surfspot een contract heeft met microsoft om die versies heel goedkoop te kunnen verkopen. Studenten geven ze korting.. want studenten zullen dan later (als ze een baan hebben) een legale versie aanschaffen omdat ze bekend zijn met Windows. Althans dat is de theorie erachter. Daarnaast speelt ook mee dat Universiteiten en scholen dure contracten hebben voor soms duizenden licenties voor verschillende Microsoft programma's. Je beloont de gebruikers.. en bindt ze aan je.
Samen is het dus: Korting + korting = goedkoop je windows kunnen aanschaffen.
Kortom: voor 50 euro krijg je een windows die alleen werkt als upgrade. Maar net zo veel kan als de retail versie. Of jij het die 50 euro waard vind, of dat vista voor jou genoeg is kan je maar op 1 manier uitzoeken.
Kijk welke functies windows 7 heeft, kijk welke functies vista heeft. Neem nog de coolheid factor (jeej, ik heb het nieuwste van het nieuwste) mee, en weeg het af.
[ Voor 34% gewijzigd door job op 15-11-2009 00:59 ]
Verwijderd
ik lees wel veel, hier zitten toch de experts? nou daar vraag ik hulp aan omdat ik het zelf niet vind... beetje raar maargoed
Verwijderd
Op Tweakers vinden "we" het belangrijk dat je ook vaardigheden leert, in plaats van pas klare antwoorden altijd te geven. Je kent het gezegde toch wel van:Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:14:
ik lees wel veel, hier zitten toch de experts? nou daar vraag ik hulp aan omdat ik het zelf niet vind... beetje raar maargoed
Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
(To learn a lesson is a far better reward than to receive a gift.
It is better to know how to help yourself than to beg from others.)
Ik kan voor de OEM versies bevestigen dat je met een 32 bit key een 64 bit install kan doen. Licentie key is verder niet taal gebonden.Cassius schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:58:
[afbeelding]
"Kan ik van een x86 XP/Vista install naar x64 overstappen?"
Met een Retail, DSP, OEM of volledige studenten licentie is dit geen probleem uiteraard - die DVD's bevatten zowel de x86 als de x64 install of kan je specifiek in één smaak kopen. Met een upgrade pakket kan dit dus niet. De enige optie is dan om of een legale x64 Vista versie erbij aan te schaffen, of over te schakelen naar een retail x64 pakket - whatever suits your fancy.
Edit: het schijnt zo te zijn dat je bij een x64 Windows 7 upgrade DVD ook een legale x86 (32bits) key in kan vullen dat deze geaccepteerd wordt bij activatie. Als iemand dit kan bevestigen...
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Daar heb je zeker wel gelijk in.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:25:
Op Tweakers vinden "we" het belangrijk dat je ook vaardigheden leert, in plaats van pas klare antwoorden altijd te geven.
Ik zie ook de honderden nieuwe gebruikers die zich niet inlezen en hier vragen beginnen te stellen.
Er is hier op tweakers ontzettend veel informatie, maar het staat ten eerste overal verspreid, en niet alle vragen worden in de topicstarts beantwoord. Dan zou ik op een voor mij onbekend terrein ook vragen gaan lopen stellen.
Hier is het geen onwil, hier is het verwarring over de term upgrade.
Er is een upgrade licentie.. en als je gaat installeren is er de upgrade installatie. Dat zijn twee verschillende dingen.. maar ze heten allebei upgrade. Verwarrend dus.
Als jij daarna ook nog foutieve informatie gaat verschaffen (over dat een windows 7 upgrade versie minder kan) dan wordt het voor nieuwelingen niet duidelijker. Al heb ik ook het idee dat je zijn vraag niet goed begreep.
Je hoeft ze dus niet alles voor te kauwen (zoals ik deed), maar stuur ze in elkgeval in de juiste richting.
Maar dat is uiteraard mijn menig
[ Voor 16% gewijzigd door job op 15-11-2009 13:38 ]
Verwijderd
+1 voor Job.
Er zijn inderdaad een aantal onduidelijkheden (waar ik me over had ingelezen) en daar stel ik dan vragen over.
In plaats van duidelijke antwoorden wordt er wat geroepen (blijkbaar ook nog verkeerde dingen).
Ik begrijp erg goed dat het voor jullie allemaal gesneden koek is maar voor mij absoluut niet.
Daarnaast heb ik inderdaad meer aan beperkte goede feiten dan uitspraken over dat "we" vanalles vinden
maargoed, job bedankt voor de informatie!
Er zijn inderdaad een aantal onduidelijkheden (waar ik me over had ingelezen) en daar stel ik dan vragen over.
In plaats van duidelijke antwoorden wordt er wat geroepen (blijkbaar ook nog verkeerde dingen).
Ik begrijp erg goed dat het voor jullie allemaal gesneden koek is maar voor mij absoluut niet.
Daarnaast heb ik inderdaad meer aan beperkte goede feiten dan uitspraken over dat "we" vanalles vinden
maargoed, job bedankt voor de informatie!
Dit antwoord in de startpost is misleidend, net zo zeer als het misleidend is om te stellen dat je onder alle omstandigheden een clean install kan doen op een schoon, nieuw systeem zonder enige windows key.
"Kan ik echt met een upgrade DVD een clean install doen?"
Hier gaat het fout. Mensen zeggen hier vaak 'ja' op - waarbij de persoon die de vraag stelt denkt "nice, dan koop ik die, format ik mijn harddisk en gaan met die banaan"; neen. Fout, terug naar start. Het juiste antwoord is dat je met een upgrade DVD de optie krijgt om volledig schoon te installeren, ja, maar daarvoor moet er al wel een geactiveerde installatie bestaan of een legale key ingevoerd kunnen worden. Ofwel - je kan niet zomaar een Upgrade kopen voor een nieuw kaal systeem!
Toch een vraag over het al dan schone installatie met een upgrade-versie!
Ik heb als het goed is vandaag mijn W7 Pro upgrade via Surfspot binnen (anders morgen). Maar nu is mijn HD een beetje aan vervanging toe..
Ik heb een officiele XP pro op m'n huidige HD staan, maar wil graag op m'n nieuwe HD de W7 (upgrade-)installatie hebben. Kan ik na het ernaast hangen van die HD nog een plek aanwijzen waar de W7 op komt te staan (dat hij op d: komt, i.p.v. de met xp-bevlekte c: )
En kan je tijdens de installatie (of ervoor) je schijf nog partitioneren? Of is het aan te raden dit voor de installatie van W7 te doen? Dus als hij nog in XP staat?
Ik heb als het goed is vandaag mijn W7 Pro upgrade via Surfspot binnen (anders morgen). Maar nu is mijn HD een beetje aan vervanging toe..
Ik heb een officiele XP pro op m'n huidige HD staan, maar wil graag op m'n nieuwe HD de W7 (upgrade-)installatie hebben. Kan ik na het ernaast hangen van die HD nog een plek aanwijzen waar de W7 op komt te staan (dat hij op d: komt, i.p.v. de met xp-bevlekte c: )
En kan je tijdens de installatie (of ervoor) je schijf nog partitioneren? Of is het aan te raden dit voor de installatie van W7 te doen? Dus als hij nog in XP staat?
[ Voor 14% gewijzigd door Macchill op 18-11-2009 14:08 ]
Je kan tijdens de installatie er prima ervoor kiezen om je windows 7 op een andere HD te zetten.
Je kan ook prima tijdens de installatie je HD's partitioneren. Dat heeft altijd gekund bij een windows install, en zal dus nu ook kunnen. De upgrade dvd is echt niet beperkt in de installatie handelingen. Je geinstalleerde windows zal alleen niet kunnen activeren als je je niet houdt aan de regel dat je een bestaande installatie moet hebben tijdens de install.
Maar wat jij van plan bent raad ik toch wel af.. Je hebt nu de bootloader op je oude HD staan, dus waarschijnlijk zal de w7 installer die bootloader overschrijven.. Haal jij later die oude HD eruit.. dan blijf je met een systeem over wat niet meer bootable is.
Wat ik je aanraad is:
Nieuwe HD erbij hangen
oude HD clonen naar nieuwe (met ghost of clonezillal), en dus kiezen voor een disk tot disk clone.
Oude HD eruit. Kijken of je systeem nu goed boot met de nieuwe HD. (dan weet je dat het is gelukt).
DVD erin.. installeren, kiezen voor custom install.. alle partities verwijderen (nieuwe aanmaken) en windows schoon installeren.
Wil je dan later je bestanden overzetten hang je tijdelijk die oude HD er weer bij.
Je kan ook prima tijdens de installatie je HD's partitioneren. Dat heeft altijd gekund bij een windows install, en zal dus nu ook kunnen. De upgrade dvd is echt niet beperkt in de installatie handelingen. Je geinstalleerde windows zal alleen niet kunnen activeren als je je niet houdt aan de regel dat je een bestaande installatie moet hebben tijdens de install.
Maar wat jij van plan bent raad ik toch wel af.. Je hebt nu de bootloader op je oude HD staan, dus waarschijnlijk zal de w7 installer die bootloader overschrijven.. Haal jij later die oude HD eruit.. dan blijf je met een systeem over wat niet meer bootable is.
Wat ik je aanraad is:
Nieuwe HD erbij hangen
oude HD clonen naar nieuwe (met ghost of clonezillal), en dus kiezen voor een disk tot disk clone.
Oude HD eruit. Kijken of je systeem nu goed boot met de nieuwe HD. (dan weet je dat het is gelukt).
DVD erin.. installeren, kiezen voor custom install.. alle partities verwijderen (nieuwe aanmaken) en windows schoon installeren.
Wil je dan later je bestanden overzetten hang je tijdelijk die oude HD er weer bij.
[ Voor 17% gewijzigd door job op 18-11-2009 15:49 ]
Oeh, dat is goeie info! hier heb ik zeker wat aan!
kheb gelijk clonezilla ff gechecked, goeie shizzle!
Dank je voor je info!!
kheb gelijk clonezilla ff gechecked, goeie shizzle!
Dank je voor je info!!
[ Voor 11% gewijzigd door Macchill op 18-11-2009 15:51 . Reden: een bedankje is zo gedaan.. ]
Verwijderd
Dit is informatie waar ik wat aan heb. Ik ben van plan een nieuw moederbord met bijpassend geheugen te kopen omdat na de windows 7-update een ACPI driver niet geinstalleerd wordt. Ik hoop dat ik ook gewoon moederbord en geheugen kan verwisselen en dan van de harde schijf kan opstarten.onzichtbaar schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:08:
Overigens zal je windows bij de meeste hardware veranderingen niet opnieuw hoeven te installeren. Maar het was zelfs voor mij een verassing dat ik na een upgrade van Striker II Formula + E8400 naar Rampage II Extreme + i7 920 nog gewoon kon opstarten van mijn harde schijf waarop Windows 7 Beta (build 7200) was ge-installeerd.
De vraag is hier wellicht al meerdere keren gesteld, maar ik lees verschillende antwoorden.
Ik heb een laptop van Dell en krijg normaal morgen mijn Win 7 dvd om up te graden.
Kan ik op vrij eenvoudige wijze die Windows installeren OVER de Vista? Zodanig dat ik dus een snelle propere computer heb. Zoja, hoe? ;-)
En weet iemand of Dell ook alle drivers meegeeft? Of zal ik die afzonderlijk moeten downloaden?
Ik heb een laptop van Dell en krijg normaal morgen mijn Win 7 dvd om up te graden.
Kan ik op vrij eenvoudige wijze die Windows installeren OVER de Vista? Zodanig dat ik dus een snelle propere computer heb. Zoja, hoe? ;-)
En weet iemand of Dell ook alle drivers meegeeft? Of zal ik die afzonderlijk moeten downloaden?
Ja dat kan..
hoe: custom install > format > installeren maar.
Vergeet dus niet om dan van te voren al je documenten/muziek/e.d. te backuppen want die worden allemaal gewist.
hoe: custom install > format > installeren maar.
Vergeet dus niet om dan van te voren al je documenten/muziek/e.d. te backuppen want die worden allemaal gewist.
Hier ook nog even een upgrade succes melding. Had Vista 32 bit upgrade via Surfspot een half jaar terug via de dubbele installeer methode erop gezet. Vandaag geboot met Win 7 64 bit upgrade (van Surfspot) en gekozen voor custom install. Tijdens installatie gekozen om schijf te formatteren. Ik hoefde geen license key in te voeren. Na 20 minuutjes keek ik naar mijn nieuwe bureaublad. Eerst alle beschikbare updates geïnstalleerd en daarna de activatie met succes kunnen afronden.
En dan nog maar een bevestiging. Ik heb een 3-pack Home Premium upgrade gekocht, en nu op twee PC's geïnstalleerd. Bij beide installaties heb ik de harddisks geformatteerd. Ik heb geen oude keys hoeven invoeren, geen oude CD's, niks.
Upgrade op lege HD installeren, Win7 upgrade key invoeren, activeren, klaar.
Upgrade op lege HD installeren, Win7 upgrade key invoeren, activeren, klaar.
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Ik heb een vraag, die ik misschien beter hier kan stellen.
Mijn pc draait nu een ongeactiveerde Windows 7 Pro, kan ik die activeren door een OEM key (die ik net besteld heb) in te vullen in het activatie scherm?
Hecht deze zich daarbij ook gelijk aan het moederbord serienummer?
Mijn pc draait nu een ongeactiveerde Windows 7 Pro, kan ik die activeren door een OEM key (die ik net besteld heb) in te vullen in het activatie scherm?
Hecht deze zich daarbij ook gelijk aan het moederbord serienummer?
Pessimism is the foundation of survival
Van het weekend wezen stoeien om de Surfspot W7-pro-upgrade te installen op m'n nieuwe schijf (dus een schijf zonder XP), en dat werkt voor geen meter, na beide installaties vraagt hij om een seriecode van W7 (bijgeleverde code dus), en steeds een foutmelding dat de code niet goed is.
Vervolgens via Clonezilla (tnxs job!!) mijn oude schijf gekloond naar de nieuwe schijf, oude schijf loskoppelen, en upgrade over de kopie op de nieuwe schijf gooien. En inderdaad, binnen 20 minuten (buiten het klonen van 45 minuten, 176Gb) stond mijn gezicht op glimmen, en mijn beeldscherm op een nieuw bureaublad!!
ff wat programma's installeren, en vanavond eens kijken of itunes normaal draait (zonder alle 8Gb aan muziek opnieuw apart in te voeren), ik heb al via een collega te horen gekregen dat je dat vrij makkelijk kan doen..
tot nu toe nog geen enkel probleem gevonden, buiten dat mijn processor niet compatibel is met WinXPmode (virtual pc), of mijn bios i.e.g. niet. (C2D E6300, 1.86ghz, 1066mHz)
Vervolgens via Clonezilla (tnxs job!!) mijn oude schijf gekloond naar de nieuwe schijf, oude schijf loskoppelen, en upgrade over de kopie op de nieuwe schijf gooien. En inderdaad, binnen 20 minuten (buiten het klonen van 45 minuten, 176Gb) stond mijn gezicht op glimmen, en mijn beeldscherm op een nieuw bureaublad!!
ff wat programma's installeren, en vanavond eens kijken of itunes normaal draait (zonder alle 8Gb aan muziek opnieuw apart in te voeren), ik heb al via een collega te horen gekregen dat je dat vrij makkelijk kan doen..
tot nu toe nog geen enkel probleem gevonden, buiten dat mijn processor niet compatibel is met WinXPmode (virtual pc), of mijn bios i.e.g. niet. (C2D E6300, 1.86ghz, 1066mHz)
**nevermind*
[ Voor 98% gewijzigd door Eagle Creek op 23-11-2009 12:13 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ter informatie voor wie het iets kan schelen:
Ik heb hiernet W7 home premium geïnstaleerd die we nog tegoed hadden van acer bij onze 1810T. Verse instal verliep vlekkeloos door 'custom' te kiezen. Ik moest trouwens enkel de key van de upgrade ingeven.
Werkt toch echt een pak prettiger dan dat logge Vista op z'n lichte processor.
Ik heb hiernet W7 home premium geïnstaleerd die we nog tegoed hadden van acer bij onze 1810T. Verse instal verliep vlekkeloos door 'custom' te kiezen. Ik moest trouwens enkel de key van de upgrade ingeven.
Werkt toch echt een pak prettiger dan dat logge Vista op z'n lichte processor.
Weet iemand toevallig of je met een Windows 7 upgrade home premium 32 bit key een retail versie van home premium 64 bit kan activeren?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik heb wel de denkfout gemaakt zoals in de TS staat. Namelijk een hardeschijf zelf al geformatteerd en daarna een kale Windows 7 geinstalleerd met een upgradeversie. Kan ik nu ook gewoon de origineleXPcode ergens invoeren ipv windows XP weer te installeren en dan een clean install windows 7 doen met XP nog geinstalleerd op de schijf?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nope, dat kan niet.
Gewoon w7 over je huidige install heen upgraden en klaar ben je.
Gewoon w7 over je huidige install heen upgraden en klaar ben je.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 21-12-2009 13:56 ]
Momenteel heb ik een laptop met Vista 32bit en geen DVD drive. Gebruik al 3 jaar geen DVD drive en voor het eerste keer mis ik het 
Ik wil graag upgraden naar Windows 7 32bit. Echter ik heb geen DVD drive! Mijn usb stick is 2GB en mijn externe 320GB HDD is NFTS en geen FAT32.
Converteren van NFTS naar FAT32 zonder dataverlies of zonder dure software, schijnt moeilijk te zijn
Weet iemand hoe ik windows 7 kan installeren vanuit een NTFS harddisk?
Ik wil graag upgraden naar Windows 7 32bit. Echter ik heb geen DVD drive! Mijn usb stick is 2GB en mijn externe 320GB HDD is NFTS en geen FAT32.
Converteren van NFTS naar FAT32 zonder dataverlies of zonder dure software, schijnt moeilijk te zijn
Weet iemand hoe ik windows 7 kan installeren vanuit een NTFS harddisk?
GoT, You have to love it!
Je kunt het beste een USB stick kopen van 4GB en daar de win7 installatie disc opzetten. Daar zijn genoeg handleidingen voor te vinden online.
We do what we must because we can.
Bedankt, heb inmiddels een 8GB usbdisk geleend en draai nu Windows 7. Tot nu toe is het echt een tegenvaller. Opstart is veel langzamer, alles voelt iets langzamer en in 2,5 uur tijd is Win7 2x gecrashed!!! Draai sinds mei Vista en die is niet 1x gecrashed.
Ik mis mijn classic start menu.
Ga paar uur tweaken en alle aanvullende visuele troep van Win7 uitzetten en kijken of hoe het verder bevalt.
Ik mis mijn classic start menu.
Ga paar uur tweaken en alle aanvullende visuele troep van Win7 uitzetten en kijken of hoe het verder bevalt.
Je hebt toch wel echt een custom upgrade-installatie gekozen hoop ik?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ja, ik heb inderdaad voor een custom upgrade gekozen.
Heb nu alle overbodige dingen van Win 7 verwijderd dankzij http://www.computingunlea...-7-ultimate-guide-to.html en als die eenmaal opgestart is, loopt het soepeler. Maar kan niet echt zegen dat ik het een sterke vooruitgang vind ten opzichte van Vista.
Vista SP2 was heel stabiel en snel.
Heb nu alle overbodige dingen van Win 7 verwijderd dankzij http://www.computingunlea...-7-ultimate-guide-to.html en als die eenmaal opgestart is, loopt het soepeler. Maar kan niet echt zegen dat ik het een sterke vooruitgang vind ten opzichte van Vista.
Vista SP2 was heel stabiel en snel.
Hoewel ik enerzijds begrijp dat het in bepaalde gevallen interessant is dat je een upgrade OS op een lege hdd kan installeren, is het eindresultaat toch exact gelijk aan de manier waarbij je het oude OS laat staan, windows 7 upgrade erin steekt, custom install kiest, formatteert en installeert?
Of is er in resultaat toch een verschil tussen:
Win7 installatie op lege HDD
Win7 installatie op HDD met vista, echter via custom installatie (en formatteren)
Edit:
@hieronder. Dat is bekend. Echter er zijn nu meerdere gevallen bekend waarbij een installatie op lege HDD probleemloos verloopt. Vandaar mijn inleiding. Zelf heb ik via Lenovo upgrade media en dat wordt geleverd met een nieuwe key, ook m.b.t. die media lijkt het erop dat je deze op een lege HDD kunt installeren. Mijn vraag gaat hier echter niet over.
Of is er in resultaat toch een verschil tussen:
Win7 installatie op lege HDD
Win7 installatie op HDD met vista, echter via custom installatie (en formatteren)
Edit:
@hieronder. Dat is bekend. Echter er zijn nu meerdere gevallen bekend waarbij een installatie op lege HDD probleemloos verloopt. Vandaar mijn inleiding. Zelf heb ik via Lenovo upgrade media en dat wordt geleverd met een nieuwe key, ook m.b.t. die media lijkt het erop dat je deze op een lege HDD kunt installeren. Mijn vraag gaat hier echter niet over.
[ Voor 30% gewijzigd door Tommy The Cat op 09-01-2010 00:49 ]
Als je enkel een upgradelicentie hebt werkt de eerste methode niet eens. Je krijgt dan activatiegezeur. Windows 7 Upgrade Editie MOET op een schijf/systeem worden geïnstalleerd waar nog een werkend Vista of XP systeem op staat. Bij XP op je PC heb je met Windows 7 in ieder geval de optie om een kale installatie te doen nadat hij XP heeft gedetecteerd. Ik weet niet of dit ook kan als hij een Vista systeem detecteert.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb momenteel een pc met een OEM licentie Vista. Ik wil nu zowel de harde schijf upgraden (SSD) als Windows 7 installeren. Ik ga hiervoor gebruik maken van Windows 7 Update Ultimate. Is hier een methode voor? Ik gebruik immers dan niet een harde schijf waarop een oude versie is geinstalleerd.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dat gaat simpelweg niet werken. Het beste is dan denk ik ook om de huidige schijf te klonen naar de SSD of eerst even Vista installeren. Althans ik heb met zo'n upgradeversie al 2 x gehad dat hij echt een bestaand XP of vista systeem wil zien, anders is hij ongeldig.
Is methode 2 uit deze link niet toegestaan?
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp
Om iets dubbel te gaan installeren vind ik achterlijk. Ik betaal netjes voor de Microsoft producten, maar ze moeten het niet moeilijker gaan maken dan nodig.
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp
Om iets dubbel te gaan installeren vind ik achterlijk. Ik betaal netjes voor de Microsoft producten, maar ze moeten het niet moeilijker gaan maken dan nodig.
Ik zie niet echt een methode maar misschien ben ik blind
. Overigens vind ik de beperking niet zo gek. Je kocht bewust een upgrade licentie. Je had ook de retail versie kunnen kopen. Enige verschil is dat je nu dmv een Windows op de schijf moet aantonen dat je het als upgrade gebruikt.
Nee hoor, ik heb de Upgrade versie van Win7 Ultimate van Surfspot ook zonder probleem kunnen installeren op een lege harde schijf, zonder ooit een XP of Vista CD of installatie te hebben gebruikt. Gewoon de custom installatie en dan daarover heen, dat gaat gewoon goed.MsG schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:44:
Als je enkel een upgradelicentie hebt werkt de eerste methode niet eens. Je krijgt dan activatiegezeur. Windows 7 Upgrade Editie MOET op een schijf/systeem worden geïnstalleerd waar nog een werkend Vista of XP systeem op staat. Bij XP op je PC heb je met Windows 7 in ieder geval de optie om een kale installatie te doen nadat hij XP heeft gedetecteerd. Ik weet niet of dit ook kan als hij een Vista systeem detecteert.
Het staat uitgebreid in dit topic behandeld.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nou diezelfde upgrade werkte bij ons niet. Zoals veel gezegd werkt het random, ga er dus niet van uit. Activering werkte bij ons nietop die manier.
Ik heb het over Method 2, waarom een registersleutel wordt aangepast.MsG schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:22:
Ik zie niet echt een methode maar misschien ben ik blind. Overigens vind ik de beperking niet zo gek. Je kocht bewust een upgrade licentie. Je had ook de retail versie kunnen kopen. Enige verschil is dat je nu dmv een Windows op de schijf moet aantonen dat je het als upgrade gebruikt.
Ik vind het niet vreemd dat je moet aantonen dat je een oudere versie van Windows in bezit hebt. De manier waarop is alleen vreemd. Zo was het bij een upgrade van Windows XP naar Vista genoeg om je key van Windows XP in te voeren, en vervolgens de key van de upgrade. Dat is mijns inziens een stuk logischer dan dat je eerst de oude versie moet installeren.
Ik denk dat ik hier wel mijn vraag kan posten. Ik heb namelijk sinds kort een Acer 1810TZ laptopje maar ik heb geen herstel-cd erbij gekregen. Ik wil graag Windows 7 opnieuw (clean) installeren maar ik heb geen installatie-cd. Wel heb ik een legale key die onderaan het laptopje staat. Kan ik deze key gebruiken als ik een Windows 7 Home Premium CD kan krijgen? Gaat dit werken? En waar kan ik zo'n CD krijgen zonder key erbij? Downloaden met torrents of iets anders? Of heeft iemand een link. Ik wil graag een Nederlandse versie.
Je windows 7 serial gaat alleen werken als de key onderop overeenkomt met juiste dvd die je gebruikt.
Die key onderop is dus een oem key, dus jij zult daarvoor een oem dvd moeten zien te lenen.
En waar je die dvd verder vandaan haalt moet je zelf uitzoeken.
Maar jouw probleem heeft verder niet zoveel met dit specifieke topic te maken verder.
Die key onderop is dus een oem key, dus jij zult daarvoor een oem dvd moeten zien te lenen.
En waar je die dvd verder vandaan haalt moet je zelf uitzoeken.
Maar jouw probleem heeft verder niet zoveel met dit specifieke topic te maken verder.
[ Voor 14% gewijzigd door job op 23-01-2010 21:29 ]
Zojuist met de surfspot professional upgrade kunnen installeren op n nieuwe schijf. Aangepaste installatie, na installatie code ingeven + online activeren en klaar
XXXVI
Handig voor laptop gebruikers en mensen die graag snel willen installeren:
De afgelopen tijd heb ik verschillende mogelijkheden gebruikt om pc's en laptops te installeren. De snelste manieren die ik vond:
-Via een externe harde schijf met esata duurde de volledige installatie iets meer dan 7 minuten op mijn relatief oude systeem. Ik heb gewoon de installatie dvd van MA3d uitgepakt op de actieve NTFS partitie van mijn externe hd gezet. Let op het actief markeren, dit is een essentiele stap en zonder dat zal setup niet starten. Dan even je bios de opdracht geven daarvanaf te booten en dan komt het goed. Dit werkt overigens ook via usb, maar dan wat trager.
-Een kleine partitie (ongeveer 5 GB) aanmaken op je interne schijf en daar even de installatie iso uitpakken, partitie als actief markeren. Werkte perfect op mijn MSI Wind netbook en gaat een stuk sneller dan via usb.
Dit zijn vanzelfsprekend ook volledig legale manieren van installeren.
De afgelopen tijd heb ik verschillende mogelijkheden gebruikt om pc's en laptops te installeren. De snelste manieren die ik vond:
-Via een externe harde schijf met esata duurde de volledige installatie iets meer dan 7 minuten op mijn relatief oude systeem. Ik heb gewoon de installatie dvd van MA3d uitgepakt op de actieve NTFS partitie van mijn externe hd gezet. Let op het actief markeren, dit is een essentiele stap en zonder dat zal setup niet starten. Dan even je bios de opdracht geven daarvanaf te booten en dan komt het goed. Dit werkt overigens ook via usb, maar dan wat trager.
-Een kleine partitie (ongeveer 5 GB) aanmaken op je interne schijf en daar even de installatie iso uitpakken, partitie als actief markeren. Werkte perfect op mijn MSI Wind netbook en gaat een stuk sneller dan via usb.
Dit zijn vanzelfsprekend ook volledig legale manieren van installeren.
Verwijderd
Ik heb vandaag een nieuwe PC ontvangen met daarop voorgeinstalleerd een NL Home Premium (64bit). Ik hou alleen niet van voorgeinstalleerde zooi en wilde sowieso naar ultimate. Ik had al een ultimate UK van Slim liggen.
Officieel zou je volgens Microsoft een NL versie niet moeten kunnen upgraden met een UK versie. Werkt dus wel. Ik heb wel een custom install gedaan, want ik wilde een schone installatie.
Ik heb geen andere keys in hoeven voeren en geen trucs uit hoeven halen, activeren ging gewoon in 1 keer.
Blijft toch interessant.. die Surfspot/Slim versies... of UK installeren over NL geeft dus gewoon géén probleem, dat kan ook.
Officieel zou je volgens Microsoft een NL versie niet moeten kunnen upgraden met een UK versie. Werkt dus wel. Ik heb wel een custom install gedaan, want ik wilde een schone installatie.
Ik heb geen andere keys in hoeven voeren en geen trucs uit hoeven halen, activeren ging gewoon in 1 keer.
Blijft toch interessant.. die Surfspot/Slim versies... of UK installeren over NL geeft dus gewoon géén probleem, dat kan ook.
Je moet de twee verschillende manieren van upgrade wel even uitelkaar houden.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:35:
Je hebt upgraden licentie technisch (dus je kan dus je windows licentie upgraden als je al windows geinstalleerd hebt). Taal speelt daarbij geen rol.. 32/64 bit ook niet.
En blijkbaar werkt dat dus ook van win7 naar win7. (apart
Al vraag ik me af of het ook echt legaal is.. maarja je hebt nu een werkende install die je kan updaten.
Daarnaast heb je upgraden installatie technisch (een bestaande installatie upgraden naar windows 7 met behoud van software en bestanden) En die is dus niet mogelijk tussen verschillende versies: 32 naar 64 en v.v. en van bijvoorbeeld van home premium vista naar ultimate.
Of taal dan ook een barriere is weet ik niet, ik denk het niet.
Dat je ging upgraden van win7 naar win7 kan ook wel een rol hebben gespeeld.
Kon je uberhaupt kiezen voor een upgrade? of was je gedwongen voor een custom install te kiezen?
De bekende upgrade tabel spreekt dus over installatie technisch, en spreekt dus over een upgrade van vista naar win7. Niet over win7 naar win7.
[ Voor 38% gewijzigd door job op 05-02-2010 19:56 ]
Verwijderd
Ik kon ook gewoon kiezen voor de upgrade optie. Heb alleen dus niet geprobeerd wat er dan zou gebeuren, want dat wilde ik toch niet
Maar goed blijkbaar werkt het inderdaad zo dus wel taalonafhankelijk (ook wel logisch) en was die taal mogelijk alleen gaan meespelen bij een upgrade met behoud van oude bestanden. Dit idee had ik vooraf ook al, maar ik las toch her en der dat dit ook niet zou gaan werken (maar ikke eigenwijs
)
En of het op deze manier legaal is... geen idee. Eigenlijk hebben ze hier natuurlijk die Anytime upgrade voor bedacht, maar aan de andere kant staat op een upgrade disk "Pre-existing OS license required". Die had ik, want een legale W7 home premium...en die upgrade is legaal gekocht bij Slim. Dus het is vast niet helemaal zoals e.e.a. bedoeld is, maar illegaal lijkt het me ook niet
Maar goed blijkbaar werkt het inderdaad zo dus wel taalonafhankelijk (ook wel logisch) en was die taal mogelijk alleen gaan meespelen bij een upgrade met behoud van oude bestanden. Dit idee had ik vooraf ook al, maar ik las toch her en der dat dit ook niet zou gaan werken (maar ikke eigenwijs
En of het op deze manier legaal is... geen idee. Eigenlijk hebben ze hier natuurlijk die Anytime upgrade voor bedacht, maar aan de andere kant staat op een upgrade disk "Pre-existing OS license required". Die had ik, want een legale W7 home premium...en die upgrade is legaal gekocht bij Slim. Dus het is vast niet helemaal zoals e.e.a. bedoeld is, maar illegaal lijkt het me ook niet
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 20:14 ]
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (sony vaio vpc-y) met natuurlijk een hoop rommel er op geïnstalleerd.
Wat is voor mij de makkelijkste manier om een schone windows installatie erop te krijgen? Er zit geen dvd-rom station in de laptop, maar ik heb wel een externe hdd waar eventueel vanaf geïnstalleerd zou kunnen worden. En hoe zou ik aan een .iso komen van een schone windows versie? (windows 7 home premium)
Wat is voor mij de makkelijkste manier om een schone windows installatie erop te krijgen? Er zit geen dvd-rom station in de laptop, maar ik heb wel een externe hdd waar eventueel vanaf geïnstalleerd zou kunnen worden. En hoe zou ik aan een .iso komen van een schone windows versie? (windows 7 home premium)
Deinstallatie van de software.Olaf90 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:56:
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (sony vaio vpc-y) met natuurlijk een hoop rommel er op geïnstalleerd. Wat is voor mij de makkelijkste manier om een schone windows installatie erop te krijgen?
Daar ga je hier niet bij worden geholpen, want softwaredownload valt niet onder toegestane downloads. Je zult op zoek moeten naar een OEM-versie van Win7 Home Premium.Er zit geen dvd-rom station in de laptop, maar ik heb wel een externe hdd waar eventueel vanaf geïnstalleerd zou kunnen worden. En hoe zou ik aan een .iso komen van een schone windows versie? (windows 7 home premium)
Echter, dit is al vaak zat langs gekomen voor Windows versies, gebruik de zoekfunctie
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Even een vraagje:
Als je Windows XP hebt kan je dus niet 1 op 1 migreren met de upgradeversie, maar moet je een nieuwe installatie doen op een schijf waar op dat moment nog XP op staat. Dit is allemaal duidelijk, echter blijft deze XP behouden? Of wordt deze onklaar gemaakt na de installatie van 7? Ik wil namelijk Windows 7 eerst alleen nog gebruiken voor bepaalde zaken die alleen op Windows Vista en hoger werken, maar wil XP nog als mijn main OS behouden voorlopig. Kan dit met de upgradeversie? Of is het óf 7 óf XP?
Als je Windows XP hebt kan je dus niet 1 op 1 migreren met de upgradeversie, maar moet je een nieuwe installatie doen op een schijf waar op dat moment nog XP op staat. Dit is allemaal duidelijk, echter blijft deze XP behouden? Of wordt deze onklaar gemaakt na de installatie van 7? Ik wil namelijk Windows 7 eerst alleen nog gebruiken voor bepaalde zaken die alleen op Windows Vista en hoger werken, maar wil XP nog als mijn main OS behouden voorlopig. Kan dit met de upgradeversie? Of is het óf 7 óf XP?
Ik heb vandaag een Toshiba laptop gekocht. Hierop staat een voor geïnstalleerde windows 7 home premium.
Ik wil er graag ultimate op zetten. Daarvan heb ik een DVD van surfspot. De key bij deze DVD heb ik al geactiveerd op mn desktop pc.
Kan ik de Home premium installatie niet upgraden naar Ultimate mbv de key die op de onderkant van de laptop staat? Of kan die alleen voor Home Premium gebruikt worden?
Hoe krijg ik anders ultimate op mn laptop?
Ik wil er graag ultimate op zetten. Daarvan heb ik een DVD van surfspot. De key bij deze DVD heb ik al geactiveerd op mn desktop pc.
Kan ik de Home premium installatie niet upgraden naar Ultimate mbv de key die op de onderkant van de laptop staat? Of kan die alleen voor Home Premium gebruikt worden?
Hoe krijg ik anders ultimate op mn laptop?
Blender....
De surfspot upgrade licentie is voor een upgrade van een voorloper (xp/vista) naar windows 7. (al is een clean install via een truc wel mogelijk).
Die licentie zou niet geschikt moeten zijn om je home premium te upgrade naar ultimate.. al is het iemand op de vorige pagina wel gewoon gelukt. Dus het is uit te proberen.
Maar buiten dat, je hebt de key al geactiveerd, en is dus gekoppeld aan de hardware van je desktop.
Oftewel nieuwe licentie kopen (kost toch vrij weinig via surfspot), en upgraden maar.. werkt dat niet.. dan via een van de trucs die hier in dit topic staan beschreven een schone install doen.
Die licentie zou niet geschikt moeten zijn om je home premium te upgrade naar ultimate.. al is het iemand op de vorige pagina wel gewoon gelukt. Dus het is uit te proberen.
Maar buiten dat, je hebt de key al geactiveerd, en is dus gekoppeld aan de hardware van je desktop.
Oftewel nieuwe licentie kopen (kost toch vrij weinig via surfspot), en upgraden maar.. werkt dat niet.. dan via een van de trucs die hier in dit topic staan beschreven een schone install doen.
[ Voor 50% gewijzigd door job op 17-07-2010 00:54 ]
Ik heb een pc met een legale versie XPsp2. Via Slim.nl heb ik een windows 7 ultimate 64 bit upgrade versie gekocht.
Daarnaast ga ik (op de HD's na) een compleet nieuw systeem kopen. Nu heb ik wat vragen bij de installatiemethode. Omdat ik vermoed dat ik de xp-versie niet meer kan overzetten naar mijn nieuwe mobo (ik ben al een keer van Mobo veranderd), lijkt het mij handig eerst windows 7 op de oude configuratie te installeren. Dit kan volgens de compatibiliteitscheck, op de geluidskaart na. Die trek ik er wel even uit.
Mijn plan:
eerst windows7 op de oude pc installeren
daarna nieuw mobo, geheugen en proc inbouwen
Windows 7 herinstalleren
Gaat dit werken, of wordt de windows 7 herinstallatie niet geaccepteerd?
Daarnaast ga ik (op de HD's na) een compleet nieuw systeem kopen. Nu heb ik wat vragen bij de installatiemethode. Omdat ik vermoed dat ik de xp-versie niet meer kan overzetten naar mijn nieuwe mobo (ik ben al een keer van Mobo veranderd), lijkt het mij handig eerst windows 7 op de oude configuratie te installeren. Dit kan volgens de compatibiliteitscheck, op de geluidskaart na. Die trek ik er wel even uit.
Mijn plan:
eerst windows7 op de oude pc installeren
daarna nieuw mobo, geheugen en proc inbouwen
Windows 7 herinstalleren
Wellicht wel, maar dat moet je gewoon niet doen.big_clarence schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:01:
Er zijn in dit topic al tig manieren vertelt om de upgrade versie te installeren zonder een upgrade (dus op een helemaal schoon systeem). Gewoon dit topic doorlezen en je weet wat je moet doen.
edit: de voor dummies makkelijkste manier om win 7 op een schoon systeem te installeren is:
win 7 installeren, maar de serial niet invoeren.
Na de installatie nogmaals win 7 installeren over de oude versie heen (nu wel serial invoeren).
[ Voor 49% gewijzigd door job op 25-07-2010 13:43 ]
Je hebt gelijk, ik heb dit topic niet voldoende doorgelezen zie ik.job schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:37:
[...]
Wellicht wel, maar dat moet je gewoon niet doen.
Er zijn in dit topic al tig manieren vertelt om de upgrade versie te installeren zonder een upgrade (dus op een helemaal schoon systeem). Gewoon dit topic doorlezen en je weet wat je moet doen.
edit: de voor dummies makkelijkste manier om win 7 op een schoon systeem te installeren is:
win 7 installeren, maar de serial niet invoeren.
Na de installatie nogmaals win 7 installeren over de oude versie heen (nu wel serial invoeren).
Vandaag komt de nieuwe hardware binnen, dus gelijk aan de slag
Ik heb zojuist een Windows 7 Upgrade Professional dvd binnengekregen van slim.nl
Heb even de volgende pagina's doorgenomen
http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Ik wil van XP naar Windows 7 pro dus daarna heb ik deze pagina doorgelezen
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=166278
En daar staat dat ik een custom install moet doen.
Ik wil gewoon dat Windows 7 op mijn computer komt te staan zonder resten van de oude XP installatie. Dat het net lijkt alsof er geen Windows eerst opstond. Alles wat nodig is voor later is geback-upt.
Ik wil gewoon bevestiging van iemand of het goed is wat ik doe
Want misschien verpest ik wel de installatie en heb ik de activatie code al gebruikt op de verpeste installatie
Heb even de volgende pagina's doorgenomen
http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Ik wil van XP naar Windows 7 pro dus daarna heb ik deze pagina doorgelezen
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=166278
En daar staat dat ik een custom install moet doen.
Ik wil gewoon dat Windows 7 op mijn computer komt te staan zonder resten van de oude XP installatie. Dat het net lijkt alsof er geen Windows eerst opstond. Alles wat nodig is voor later is geback-upt.
Ik wil gewoon bevestiging van iemand of het goed is wat ik doe
Want misschien verpest ik wel de installatie en heb ik de activatie code al gebruikt op de verpeste installatie
[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 28-07-2010 15:06 ]
Zit me, voorbereidend op een upgrade van XP naar 7, in te lezen.
Zie dat een upgrade sowieso niet werkt, maar das opzich geen probleem. Wil toch over naar 64-bit.
Wat ik echter met geen mogelijkheid kan terugvinden is welke bestanden er precies gevaar lopen.Dat m'n \windows\ en \program files\ directories niet behouden kunnen blijven vind ik prima.
Dat ik de 'mijn documenten' map moet overzetten vind ik ook geen probleem.
Maar heb daarnaast nog 2 tb die een beetje lastig te backuppen is. Als dat gevaar loopt, zal ik dus eerst voor een NAS moeten zorgen.
Wie helpt me uit de brand?
Zie dat een upgrade sowieso niet werkt, maar das opzich geen probleem. Wil toch over naar 64-bit.
Wat ik echter met geen mogelijkheid kan terugvinden is welke bestanden er precies gevaar lopen.Dat m'n \windows\ en \program files\ directories niet behouden kunnen blijven vind ik prima.
Dat ik de 'mijn documenten' map moet overzetten vind ik ook geen probleem.
Maar heb daarnaast nog 2 tb die een beetje lastig te backuppen is. Als dat gevaar loopt, zal ik dus eerst voor een NAS moeten zorgen.
Wie helpt me uit de brand?
Als je geen backup hebt of kunt/wilt maken, dan zijn die data niet belangrijk, en moet je je nergens druk om maken. Als ze wel belangrijk zijn: backup maken. Er is geen tussenwegMikeyMan schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:37:
Maar heb daarnaast nog 2 tb die een beetje lastig te backuppen is.
Nouja... Dat is inderdaad waar... Het is een RAID 10 oplossing, dus opzich redelijk safe...
Maar voordat ik een NAS bij elkaar gespaard heb, zou ik toch graag over willen naar W7...
Vandaar mijn vraag...
Maar voordat ik een NAS bij elkaar gespaard heb, zou ik toch graag over willen naar W7...
Vandaar mijn vraag...
Hij installeert gewoon Windows op een partitie die je aangeeft. Hij gaat niet opeens random data weggooien, dus wat dat betreft zit je redelijk safe.
Verwijderd
Ik ben eventjes bijzonder gefrusteerdJaguar645 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:03:
[...]
Kennelijk schijnt dat gewoon te kunnenvan Paul Thurrot zijn blog:
[...]
Kort het verhaal. Windows vista bij laptop voorgeinstalleerd gekregen. Windows 7 ultimate upgrade gekocht via slim.nl. 2 Maanden later HD gecrasht. Windows 7 zonder na te denken gecleaninstalled vanaf het slim schijfje. Tot de ontdekking gekomen dat ik windows dan niet kan activeren nadat ik er fucking 3!!! dagen over heb gedaan om m'n computer weer op orde te krijgen.
Ik heb hier beide codes voor m'n neus (windows 7 upgrade en windows vista) en bel Microsoft. Het enige wat die medewerker wist uit te braken was; ja... het is een technisch verhaal... u moet eerst windows vista installeren en daarna windows 7..
Nouja, whatever, ik ga m'n systeem dus noway opnieuw installeren (tenzij het echt niet anders kan). Ik ben eigenlijk een beetje bang om die manier van Paul Thurrot (zie quote) te gebruiken daar ik dus inmiddels wel alles geupdate heb e.d.
Het kan zijn dat ik (in mijn frustratie) over een oplossing in dit topic heen gelezen heb. In dat geval zou een linkje naar een dergelijke oplossing zeer gewaardeerd worden. Ben bereid om alles te doen om die smerige activatie van m'n computer af te krijgen, illegaal maakt me nu ook niets meer uit..
Microsoft
Wie weet de oplossing?
Volgens wat ik begrepen heb moet je tijdens de installatie van windows 7 kiezen voor "aangepaste installatie", En dan zou het wel moeten werken.
Verwijderd
tnx dat je iig meedenkt maar dat stadium ben ik helaas voorbijMikeyMan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:50:
Volgens wat ik begrepen heb moet je tijdens de installatie van windows 7 kiezen voor "aangepaste installatie", En dan zou het wel moeten werken.

Aangepast werkt ook alleen als Vista er fysiek nog opstaat.
Het kan prima geloof ik, ik zoek even voor je. Ik heb Windows 7 ook gewoon clean geinstalled, en moest alleen even wat in CMD intypen.
Geef me even
.
Bied dit soelaas? Ik zoek nog even verder: http://www.mydigitallife....r-empty-blank-hard-drive/
of dit? http://community.winsuper...ade-media-the-answer.aspx
Het kan prima geloof ik, ik zoek even voor je. Ik heb Windows 7 ook gewoon clean geinstalled, en moest alleen even wat in CMD intypen.
Geef me even
Bied dit soelaas? Ik zoek nog even verder: http://www.mydigitallife....r-empty-blank-hard-drive/
of dit? http://community.winsuper...ade-media-the-answer.aspx
[ Voor 44% gewijzigd door MsG op 08-09-2010 00:32 ]
Verwijderd
Uit de 2e >
Ben bang om 't te proberen 
btw, tenzij ze bij die 2e proberen te zeggen dat het er alleen om gaat dat er geen updates mogen hangen. Als alles wel geupdate mag zijn.. Wat bedoelen ze hier?
Uit de 1e >After performing the clean install, ensure that there are no Windows Updates pending that would require a system reboot. (You'll see an orange shield icon next to Shutdown in the Start Menu if this is the case).
Beide dus niet van toepassingDuring installation, when prompted for a product key, DO NOT enter the upgrade version product key.
Tip: This step is to prevent “Invalid Product Key” error. User can try to input the serial number to check if setup accepts the key. If it’s accepted, all the rest of steps can be skipped.
Unselect and untick the Automatically activate Windows when I’m online check box during the installation process.
After Windows 7 is installed, boot up to desktop, and manually enter the Windows 7 upgrade product key to activate online or activate via phone.
btw, tenzij ze bij die 2e proberen te zeggen dat het er alleen om gaat dat er geen updates mogen hangen. Als alles wel geupdate mag zijn.. Wat bedoelen ze hier?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 10:50 ]
Ze bedoelen precies dat wat ze zeggen.
Installeer alle updates die windows update aanbiedt (software, optional mag je vergeten). En zorg ervoor dat je alle updates daadwerkelijk doorgevoerd zijn (herstart windows een paar keer).
Wat ik echter zou doen: Probeer de gewoon de huidige dubbele install methode en probeer nog eens te activeren.
Dus eerste keer clean installeren zonder serial. Daarna een clean install over de huidige install heen en key wel gebruiken. Windows denkt dat je een upgrade doet en activeren is waarschijnlijk gewoon mogelijk.
Is het nog steeds niet mogelijk. MS bellen zeggen dat je je systeem opnieuw geinstalleerd hebt en ze geven je een code.
Installeer alle updates die windows update aanbiedt (software, optional mag je vergeten). En zorg ervoor dat je alle updates daadwerkelijk doorgevoerd zijn (herstart windows een paar keer).
Wat ik echter zou doen: Probeer de gewoon de huidige dubbele install methode en probeer nog eens te activeren.
Dus eerste keer clean installeren zonder serial. Daarna een clean install over de huidige install heen en key wel gebruiken. Windows denkt dat je een upgrade doet en activeren is waarschijnlijk gewoon mogelijk.
Is het nog steeds niet mogelijk. MS bellen zeggen dat je je systeem opnieuw geinstalleerd hebt en ze geven je een code.
[ Voor 51% gewijzigd door job op 08-09-2010 11:11 ]
Hmm... Ben ik toch blij dat ik hier nog even een en ander navraag 
Overigens; wat gebeurt er precies bij een upgrade van XP naar 7?
Wordt de /windows/ dir verwijderd, of wordt dit windows.old oid?
[ Voor 49% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2010 12:11 ]
Verwijderd
Het probleem is dus niet dat ik geen windows vista licentie heb liggen maar dat ik m'n systeem niet opnieuw wil installerenjob schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:08:
Ze bedoelen precies dat wat ze zeggen.
Ik ga eerst ff alles backuppen, zorgen dat alle updates geinstalleerd zijn en het dan maar eens proberen! Zal posten wat er gebeurt
Vraag ik me ook af inderdaad. Ik heb omdat ik hier bang voor was Windows 7 maar als nieuwe install gedaan met lege serial en toen die truukjes waardoor ik gewoon kon activeren. Hierdoor behield ik XP gewoon als werkend systeem erbij op.MikeyMan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:10:
Hmm... Ben ik toch blij dat ik hier nog even een en ander navraag
Verwijderd
Tnx guys, die tweede oplossing werkte. Windows keurde de code (via online check) goed en het activeringsgejank is over
Met tweede oplossing bedoel je:Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:43:
Tnx guys, die tweede oplossing werkte. Windows keurde de code (via online check) goed en het activeringsgejank is over
- Installeren
- Updates installeren
- Activeren
?
Verwijderd
YesMikeyMan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:05:
[...]
Met tweede oplossing bedoel je:
- Installeren
- Updates installeren
- Activeren
?
Wordt hernoemd. Tenminste als je voor de upgrade kiest. (maak voor de zekerheid wel een backup van belangrijke bestanden).MikeyMan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:10:
Kies je voor een clean install (raad ik je aan) dan wordt je partitie geformateerd.
Hallo,
Ik weet niet of dit al ergens gepost is maar ik heb ff een vraagje.
Op dit moment heb ik twee besturingssytemen op mijn pc staan (winXP en win 7)
Nu wil ik mijn PC gaan formatteren en nu was mijn vraag of ik beide OS weer erop moet zetten of dat ik alleen
Win 7 erop kan zetten.Beide OS zijn oem versies.
Alvast bedankt
Ik weet niet of dit al ergens gepost is maar ik heb ff een vraagje.
Op dit moment heb ik twee besturingssytemen op mijn pc staan (winXP en win 7)
Nu wil ik mijn PC gaan formatteren en nu was mijn vraag of ik beide OS weer erop moet zetten of dat ik alleen
Win 7 erop kan zetten.Beide OS zijn oem versies.
Alvast bedankt
Niets moet. Jij installeert de boel dus jij kan kiezen.
Een oem kan je gewoon zonder trucs installeren.
Een oem kan je gewoon zonder trucs installeren.
Hallo!
Gister kreeg ik mijn hardware & windows 7 pro update (van surfspot) binnen.
Mijn plan was win 7 te installeren met de dubbele instal method.
Bij het installeren kreeg ik 2 opties namelijk de upgrade optie (bovenste optie) en de "fresh instal".
Ik heb voor de fresh instal gekozen (er werd aangeraden backups te maken enz enz)
Ik heb deze instal gedaan ZONDER de serialcode (van de update) in te vullen.
Vervolgens heb ik nogmaals windows geïnstalleerd over de oude instal heen (heb wederom niet voor de upgrade optie gekozen). Dit keer heb ik WEL de serial ingevoerd.
Alles ging goed alleen het online activeren lukt helaas niet.
Bij --> My Computer staat de melding:
Automatische activeren wordt over 3 dagen gestart. Klik hier als u Windows nu wilt activeren.
Als ik dit probeer krijg ik foutcode 0x80072F8F
Weet iemand misschien wat ik fout heb gedaan?
@ edit Op mijn bureaublad rechts onderin de hoek staat:
Windows 7
Build 7600
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
Gister kreeg ik mijn hardware & windows 7 pro update (van surfspot) binnen.
Mijn plan was win 7 te installeren met de dubbele instal method.
Bij het installeren kreeg ik 2 opties namelijk de upgrade optie (bovenste optie) en de "fresh instal".
Ik heb voor de fresh instal gekozen (er werd aangeraden backups te maken enz enz)
Ik heb deze instal gedaan ZONDER de serialcode (van de update) in te vullen.
Vervolgens heb ik nogmaals windows geïnstalleerd over de oude instal heen (heb wederom niet voor de upgrade optie gekozen). Dit keer heb ik WEL de serial ingevoerd.
Alles ging goed alleen het online activeren lukt helaas niet.
Bij --> My Computer staat de melding:
Automatische activeren wordt over 3 dagen gestart. Klik hier als u Windows nu wilt activeren.
Als ik dit probeer krijg ik foutcode 0x80072F8F
Weet iemand misschien wat ik fout heb gedaan?
@ edit Op mijn bureaublad rechts onderin de hoek staat:
Windows 7
Build 7600
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
[ Voor 6% gewijzigd door Sjorsdew op 07-10-2010 12:37 ]
Staat je datum/tijd goed ingesteld?
Dat kan die foutmelding namelijk ook geven.
Verder zijn er buiten de 2 maal installeren manier nog 2 manieren om alsnog te activeren.
Volgens mij staan ze beiden hier wel beschreven/gelinkt.
Dat kan die foutmelding namelijk ook geven.
Verder zijn er buiten de 2 maal installeren manier nog 2 manieren om alsnog te activeren.
Volgens mij staan ze beiden hier wel beschreven/gelinkt.
[ Voor 179% gewijzigd door job op 07-10-2010 13:22 ]
Tijd en datum stonden goed ingesteld...
Update: ik heb de win 7 upgrade cd er in gedaan. En in Windows de upgrade uitgevoerd (dus niet te geboot van cd). Vervolgens al de updates gedownload enz. Daarna heb ik de Serial opnieuw ingevoerd.... En het werkte
En de melding "Dit exemplaar van Windows is niet legitiem" staat niet meer op mijn bureaublad
Update: ik heb de win 7 upgrade cd er in gedaan. En in Windows de upgrade uitgevoerd (dus niet te geboot van cd). Vervolgens al de updates gedownload enz. Daarna heb ik de Serial opnieuw ingevoerd.... En het werkte
En de melding "Dit exemplaar van Windows is niet legitiem" staat niet meer op mijn bureaublad
Legale Vista x64 geïnstalleerd, daaroverheen een legale W7 x64 upgrade gedaan. Alles werkt, dus mooi. Maar nu heb ik twee folders op mijn C-schijf die ik niet ken: C:\$UPGRADE.~OS en C:\ $WINDOWS.~BT.
Heeft iemand enig idee of deze folders met de upgrade te maken hebben, en wat ze op mijn schijf doen behalve ruimte innemen (samen zo'n 1.5GB)? Googlen op deze namen blijkt vrij zinloos vanwege alle wildcards in de naamgeving.
Heeft iemand enig idee of deze folders met de upgrade te maken hebben, en wat ze op mijn schijf doen behalve ruimte innemen (samen zo'n 1.5GB)? Googlen op deze namen blijkt vrij zinloos vanwege alle wildcards in de naamgeving.
Ja dat heeft met je upgrade te maken (waarom geen clean upgrade gedaan?). En je mag ze gewoon weggooien.
In C:\ $WINDOWS.~BT kan je in elk geval wat log files vinden over dingen die niet helemaal oke gingen tijdens de upgrade.
In C:\ $WINDOWS.~BT kan je in elk geval wat log files vinden over dingen die niet helemaal oke gingen tijdens de upgrade.
[ Voor 37% gewijzigd door job op 07-02-2011 20:37 ]
Windhoos begon te mauwen bij clean upgrade, had destijds dit topic nog niet gelezen en om van alle gedonder af te zijn heb ik toen weer eerst Vista vers geïnstalleerd en daarna de upgrade naar W7 gedaan. Dat ging eindelijk wél goed.
Maarreh, goed om te weten dat ze weg kunnen, thanx! Op een klein SSD'tje is iedere GB extra er eentje teveel!
Maarreh, goed om te weten dat ze weg kunnen, thanx! Op een klein SSD'tje is iedere GB extra er eentje teveel!
bij het installeren van Windows 7 van een Dell laptop, (Geen CD wel Serial)
Moet je gwn de OEM windows 7 downloaden toch ?
001100100010101101011101001
Ja, gewoon een versie vinden en installeren, daarna activeren met je code.Jo3y schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:55:
bij het installeren van Windows 7 van een Dell laptop, (Geen CD wel Serial)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ThanksQuad schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:58:
[...]
Ja, gewoon een versie vinden en installeren, daarna activeren met je code.
001100100010101101011101001