SMCWCPI-G 54Mbps probleem met Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik mijn computer geformatteerd en Windows 7 geinstalleerd (voorheen was dat xp). Nu heb ik het probleem dat ik niet meer op internet kan. Mijn draadloze netwerk kaart wordt niet herkent door de computer. Ook niet na het installeren van de driver vanaf de meegeleverde cd (Ik ging er namelijk vanuit dat Windows zelf alle drivers zou installeren net als bij het geluid en grafische kaart). Volgens de website van microsoft is mijn netwerkkaart wel compatibel met Windows 7 (zie link).

http://www.microsoft.com/...Network%20Cards&os=32-bit

Ook met de nieuwste drivers (gedownload) wordt de netwerk kaart niet herkent. "Wireless Card not found". Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of/hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ga eens naar het configuratiescherm en dan apparaatbeheer, kijk of daar het wireless kaartje gedetecteerd is, of er ergens een apparaat staat met een kruisje (=uitgeschakeld) of met een uitroeptekentje...

Als er zo eentje staat, rechtermuisknop en stuurprogramma installeren.

(of aanzetten)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 09-11-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staan vier apparaten. Beeldscherm, PC-Niels, muis en dvdspeler. Bij PC-Niels staat een geeldriehoekje. Als ik rechtermuisklik en dan 'problemen oplossen' aanklik zie ik dat het stuurprogramma voor 'onbekend apparaat' niet is geïnstalleerd. Ook is het stuurprogramma voor 'Ethernet-controller' niet geïnstalleerd.

Beide kan de computer niet vinden als ik op 'deze oplossing toepassen' druk.

Ethernet driver is het niet toch? Aangezien ik alleen gebruik maak van een wireless netwerk kaart. (Heb hier geen mogelijkheid een draad te leggen).

De driver voor mijn draadloze netwerk is wel geïnstalleerd, maar ziet de computer dus als een onbekend apparaat.

Mits ik het allemaal goed heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Je wireless is ook ethernet. Lijkt me dat je de drivers niet correct hebt geinstalleerd.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Ik zat even in de knoop wat betreft het begrip 'ethernet'. Ik heb meerdere malen de driver geinstalleerd en gedeïnstalleerd, maar ook dat mocht niet baten.

We zijn in ieder geval een stapje verder dat het aan de drivers ligt, toch?

(Ik ben echt een leek op dit gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.smc.com/index....Code=EN_NLD&cid=5&scid=31

Dit moet 'em dan zijn. Ik krijg het echt niet voor elkaar. Als ik het bestand heb gedownload en via een usbstick op de computer met windows 7 zet zie ik 2 mapjes met daarin elk 3 bestanden.

WIn7x64 en Win7x86.

Bestanden zijn: athrext (beveiligingscatalogus), athrx.sys (systeembestand) en netathrx (setup-gegevens). Nergens een .exe of wat dan ook.

Ik snap het nu echt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
nu ga je naar apparaatbeheer, zeg je apparaatstuurprogramma installeren/bijwerken, iets in die trant, en verwijs je met het browservenstertje dat je krijgt als je die stappen doorloopt naar dat één van die drie bestanden... (je kan er normaal maar één aanklikken door de filter, je ziet het wel...)

Drivers moeten niet geinstalleerd worden met exe bestanden hoor... die drie bestandjes zijn je drivers, meer heb je niet nodig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt! Het is gelukt na veel pijn en moeite. Maarrrrrr we zijn online.
Pagina: 1