[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 61.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Vind alleen het geheugen verbruik erg veel
Heb dan 6 Tabladen open staan + WLMessenger en AVG

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/4862/geheugench2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 13-01-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Anoniem: 101841 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:26:
[...]

Hoe krijg je die simpel uitgezet? :?

Bij indexing options kan ik alle mappen wel weggooien, maar er moet toch een makkelijkere manier zijn?
Start-services.msc <enter>
Windows Search ->disabled->stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

dumbledore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:41:
Hoi, ik heb ook windows 7 geinstalleerd in een triple boot met xp en ubuntu. Ik was alleen vergeten om mijn homegriup password op te schrijven, is er nog een manier om deze te achterhalen?
Dat stond er bij... Control Panel\Network and Internet\HomeGroup\View and print your homegroup password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Albert020 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:45:

[afbeelding]
Hij gebruikt dus 283MB. Met wat je open hebt, gok ik zo'n 200Mb na het opstarten, lijkt me toch niet echt heel erg veel? Zeker zonder het daadwerkelijk tweaken. Volgens mij doet XP het niet beter.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 13-01-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:52:
[...]

Hij gebruikt dus 283MB. Met wat je open hebt, gok ik zo'n 200Mb na het opstarten, lijkt me toch niet echt heel erg veel? Zeker zonder het daadwerkelijk tweaken. Volgens mij doet XP het niet beter.
Met het zelfde open heb ik gekeken en dan gebruikt Win_XP 497 Mb en Win_7 dus 623 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 13:58

[afbeelding]
Die redenering snap ik niet, waaruit leid je af dat Windows dat geheugen ook effectief nodig heeft? Wat als 50% ervan cache zou zijn voor programma's die je zou kunnen openen? Zie het als performanceverbetering, zonder aanslag te maken op de resources van je systeem (ze worden onmiddelijk vrijgemaakt als ze nodig zijn).

Dit gezegd zijnde ben ik aangenaam verrast van Windows :) Op mijn redelijk gedateerde Pentium 4 met slechts 1 GB ram was Vista niet voorruit te branden, maar Windows 7 slaagt hier wel in. Heel vlotte ervaring, ook met verschillende programma's geopend. Alleen vind ik het nieuwe systeem van de taakbalk maar niks, het is me niet duidelijk wanneer een programma geopend is, wanneer wel, etc. Ik verlies zo een beetje het overzicht. Zeker aangezien ik Compiz + 4 virtuele desktop's gewoon ben, mis ik productiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[afbeelding]
Ik vind het nogal weinig, eigenlijk maar 600+mb?
Dan heb je nu dus 400Mb ongebruikt.
Albert020 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:56:
[...]

Met het zelfde open heb ik gekeken en dan gebruikt Win_XP 497 Mb en Win_7 dus 623 Mb
Zie je, dus win7 maakt tenminste gebruik van je geheugen :)
Dat is toch de hele bedoeling ;)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 13-01-2009 19:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Albert020 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:56:
[...]

Maar XP cached dan ook niets :) Je moet alleen naar het Used deel kijken, het cached deel word leeggemaakt indien nodig.

Ik heb 4Gb intern, en pas pas tevreden als deze voor 99% Used of Cached is :) Leeg geheugen is zonde van het gebruikte bankje.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 13-01-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:59:
[...]

Maar XP cached dan ook niets :) Je moet alleen naar het Used deel kijken, het cached deel word leeggemaakt indien nodig.
In dat geval zie je dat Windows 7 zonder cache minder geheugen gebruikt dan XP, blijkbaar :)
283Mb (Win7) vs 487Mb (XP)
Klopt toch?
Ik heb 4Gb intern, en pas pas tevreden als deze voor 99% Used of Cached is :) Leeg geheugen is zonde van het gebruikte bankje.
:Y
Helemaal eens.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat win7 nog meer cachet?

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 13-01-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:59:
[...]
Ik vind het nogal weinig, eigenlijk maar 600+mb?
Dan heb je nu dus 400Mb ongebruikt.

[...]
Zie je, dus win7 maakt tenminste gebruik van je geheugen :)
Dat is toch de hele bedoeling ;)
Idd, het valt wel mee, het werkt in iedergeval lekker snel met Win_7
Met Vista was hij echt niet vooruit te branden, dit is dus ech een vooruit gang !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 15:12
Hmmz, ik heb een Windows Performance Index gedaan op mijn Dell Vostro 1700 17" inch flaptop:

Processor: 4.4
Memory: 4.8
Graphics: 3.5
Gaming Graphics: 4.5
Primary Hard Disk: 2.0 !!!

Ik vind alle waardes erg netjes maar de waarde voor de Hard Disk klopt volgens mij echt niet, zit een 120 GB HD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Prutzer80 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:29:
Hmmz, ik heb een Windows Performance Index gedaan op mijn Dell Vostro 1700 17" inch flaptop:

Processor: 4.4
Memory: 4.8
Graphics: 3.5
Gaming Graphics: 4.5
Primary Hard Disk: 2.0 !!!

Ik vind alle waardes erg netjes maar de waarde voor de Hard Disk klopt volgens mij echt niet, zit een 120 GB HD in.
De score gaat niet over de grootte, maar over de snelheid.
En laptop harde schijven zijn over het algemeen niet de rapste.

Maar het kan ook zijn dat je drivers niet helemaal lekker doen. 32bit of 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 15:12
anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:30:
[...]
De score gaat niet over de grootte, maar over de snelheid.
En laptop harde schijven zijn over het algemeen niet de rapste.

Maar het kan ook zijn dat je drivers niet helemaal lekker doen. 32bit of 64bit?
32 bit.

Ik kan me best voorstellen dat de score voor een laptop HD wat meer tegenvalt omdat het doorgaans 5400 RPM schijven zijn maar ik vind het toch wat laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inmiddels wat programma's de hoop opgegeven, nu bij 7 spellen de urlmon foutmelding (apart genoeg allemaal MMO's die eerst de updater starten), 2 willen niet eens starten (not responding etc).

Dus we gaan zo maar verder met mijn touchscreen, kijken hoe deze werkt :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, over het algemeen zou ik me niet blind staren op de WEI-scores.
Windows is nog beta, en aan de drivers kan ook nog het een en ander verbeterd worden :)

edit:
lol, als ik start->wei intyp, dan wordt ik naar de performance index verwezen. Netjes.
(was mij ook al opgevallen bij uac, dat-ie de afkorting goed herkent)

edit2:
Op mijn laptop heeft de harde schijf een 3,0. Ook laag :)

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 13-01-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Prutzer80 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:35:
[...]

32 bit.

Ik kan me best voorstellen dat de score voor een laptop HD wat meer tegenvalt omdat het doorgaans 5400 RPM schijven zijn maar ik vind het toch wat laag.
Ik heb zelf een 2.9 met een 7200Rpm laptop schijf. Volgens mij klopt het dan dus wel. Nog 1 1/2 week en dan heb ik mijn laptop met SSD, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Iemand nog een idee wat te doen als WEI niet werkt?
De XMLtruc lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mirelia schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:41:
Iemand nog een idee wat te doen als WEI niet werkt?
De XMLtruc lost het niet op.
WEI niet werkt? XMLtruc?
Wat voor foutmelding geeft WEI dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb windows 7 op een tweede schrijf van mijn htpc geïnstalleerd en deze ook geconfigureerd als mediacenter only pc.
TV kaart werd herkend en correct geinstalleerd, het geheel ziet er gelikt uit. Windows draait super soepel maar media center niet. Traag met weergeven van muziek en video folders, elke keer lijkt wel of de hele map opnieuw opgebouwd wordt en zoveel muziek (18gb) is het nu ook weer niet. Af en toe slaat mediacenter ook gewoon vast, geen vastloper maar er wordt niet meer gereageerd op muis of afstandsbediening.

Verder is windows 7 top. draait geweldig op mijn oude athlon 3700+ (socker 754) met 3 gb geheugen. Als dit een voorproefje voor de uiteindelijke versie is ben ik blij.
Al heb ik weinig functioneel verschil gezien met vista, startbalk is anders en het loopt soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 13:31

BramT

Rule #1

wontcachme schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:46:
[...]

De Touch Diamond werkt wel. Die heb ik er gewoon aan hangen nu
Bij mij herkende die m'n Diamond niet (ook niet na online zoeken).

Heb je een clean install gedaan of een upgrade? Ik clean namelijk.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 21:08
Ik wou net daemontools instaleren, maar toen ik de setup opende kwam er de melding dat DaemonTools incompatible is met windows7. Dus ik ging ff op internet kijken en las op het forum van daemontools dat beta operating systems niet gesupport worden.

Ik vraag me af of iemand mss een altereatief heeft gevonden dat wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dumbledore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:50:
Ik wou net daemontools instaleren, maar toen ik de setup opende kwam er de melding dat DaemonTools incompatible is met windows7. Dus ik ging ff op internet kijken en las op het forum van daemontools dat beta operating systems niet gesupport worden.

Ik vraag me af of iemand mss een altereatief heeft gevonden dat wel werkt?
clonedrive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

PWM schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:39:
[...]

Ik heb zelf een 2.9 met een 7200Rpm laptop schijf. Volgens mij klopt het dan dus wel. Nog 1 1/2 week en dan heb ik mijn laptop met SSD, ben erg benieuwd.
Mijn laptop komt tot 5.9 met de disk. Dus normaal hoeft het niet te zijn. Het is een 7200 SATA schijfje. (Dell E6400)

Zijn er trouwens meer mensen met een lagere score op graphics tov gaming graphics? Ik heb bij grapics een 3.3 en gaming graphics 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbijdevaate
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06-2024
Heb net geprobeerd mcafee te installeren..
Na ongeveer 10 compatibiliteit foutmeldingen was hij eindelijk geinstalleerd,
Start m'n computer opnieuw op en weer 2 meldingen :(
Heb het er nu maar afgegooid.

Verder heb ik een probleem met wmc hij start normaal op maar zodra ik op muziek etc klik krijg ik een zwart scherm, terwijl hij het vanmiddag wel gewoon goed deed.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Zijn er trouwens meer mensen met een lagere score op graphics tov gaming graphics? Ik heb bij grapics een 3.3 en gaming graphics 5.1.
Heb het juist andersom Graphics 7.9 en gaming graphics een 6.

[ Voor 20% gewijzigd door leonbijdevaate op 13-01-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonbijdevaate schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:57:
Heb net geprobeerd mcafee te installeren..

[..]
Welke? Bij mij werkt 8.7i prima onder 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de SAP client geinstalleerd en deze maakt gebruikt van een .lnk file. Hij start dus niet direct een exe op. Nu krijg ik eerst een Open File - Security Warning. The publisher could not be verified....

Kan ik deze .lnk ergens op allow zetten? Ik kan het vinkje " Always ask before opening this file" wel uitzetten, maar de volgende keer krijg een doodleuk weer de melding..

Heeft iemand anders trouwens al de SAP client erop gezet? Client install (7.10) ging OK alleen de laatste patch kan ik er niet opzetten helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbijdevaate
  • Laatst online: 02-06-2024
Welke? Bij mij werkt 8.7i prima onder 7.
euh... de laatste versie van xs4all maar daar staat niet welke versie het is.

// net even bij mn vader gekeken het is versie 9.0 van het security center

[ Voor 21% gewijzigd door leonbijdevaate op 13-01-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Qau score, my memory en primairy harddisk scoren het laagste, 5.9. Dat met 2x 2GB en een raid0 opstelling aan schijven :P

Touchscreen moet ik laten gaan, mijn moederbord heeft geen com aansluiting meer :P

Nu vond automatische update 'nieuwe' drivers van mijn videokaart (prerelease WDDM?), lijkt toch allemaal niet zo te werken. Nu probeer versie drivers van amd/ati te installeren (vista 64bit) en setup vind heel mijn grafische kaart niet meer :D

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 20:11 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Misschien moet je de nieuwste chipset drivers downloaden: Op mijn Laptop ging de score van de HDD van 2.0 naar 3.0 nadat ik de drivers had geinstalleerd

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Zoals al eerder in dit topic gemeld:
Voor lage harde schijf scores eventjes in Device Manager -> Disk drives -> Policies -> Write-caching policy write caching in of uitschakelen, ligt eraan. Hielp bij mij.
SinergyX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07:
Nu vond automatische update 'nieuwe' drivers van mijn videokaart (prerelease WDDM?), lijkt toch allemaal niet zo te werken. Nu probeer versie drivers van amd/ati te installeren (vista 64bit) en setup vind heel mijn grafische kaart niet meer :D
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik zal dalijk eventjes verhaal typen over hoe ik het opgelost heb....

[ Voor 53% gewijzigd door Johnsel op 13-01-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
Ups...

[ Voor 98% gewijzigd door Johnsel op 13-01-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die scores boeien mij ook niet zo denderend veel. Enige wat ik hoop is dat driver makers nu ruim de tijd nemen om goed werkende drivers neer te zetten (met name creative). Morgen ga ik de 32 bit versie testen, kijken of bepaalde fouten echt 64bit gerelateerd zijn of enkel windows 7. Dan avondje feedbacks sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283270

Ik heb nu windows 7 geïnstalleerd. Ziet er allemaal vet uit enzo.
Maar ik heb problemen met het installeren van mijn usb-adapter voor internet. (Van US-Robotics).

Ik kan namelijk maar niet de drivers installeren hiervoor :s. Ik heb de setup voor vista 64-bit gedownload en probeer deze te installeren op windows 7, maar dat gaat dus blijkbaar niet.

Heeft iemand hier enig idee hoe ik mijn usb-adapter kan installeren, zodat ik op internet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
Weet iemand waarom ze de webcam functionaliteit zo hebben uitgekleed ivm xp? Je ziet de cam niet meerals een station in Verkenner, en foto's via de cam nemen vind ik ook niet meer terug. Kan enkel dat ding nog benaderen in WLM....daar heb ik hem ook voor, dus zo erg is het niet, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nog meer mensen die problemen hebben icm met een FullHD HDTV? In XP stelde ik de resolutie in op 1920x1080, zette ik de refresh rate op 50Hz, stelde ik de TV in op 1:1 pixelmapping en kreeg ik mooi fullscreen perfect beeld te zien.
Wanneer ik dit met Windows 7 doe, krijg ik feen fullscreen beeld op de TV, er komt een zwarte rand om mijn beeld heen en is er geen 1:1 mapping. Ik heb meerdere refreshrates geprobeerd, maar nog steeds niks :( Ik kan helaas ook niet met de ATI beta drivers aan de slag omdat ik een X1900 heb die niet wordt ondersteund.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 105569 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:01:
Ik heb de SAP client geinstalleerd en deze maakt gebruikt van een .lnk file. Hij start dus niet direct een exe op. Nu krijg ik eerst een Open File - Security Warning. The publisher could not be verified....

Kan ik deze .lnk ergens op allow zetten? Ik kan het vinkje " Always ask before opening this file" wel uitzetten, maar de volgende keer krijg een doodleuk weer de melding..
Als je die via een netwerk share benadert, probeer het dan eens met behulp van deze methode.
Je kan namelijk via de Internet Options aangeven wat een trusted netwerk lokatie is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 16:15
Anoniem: 283270 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:20:
Ik heb nu windows 7 geïnstalleerd. Ziet er allemaal vet uit enzo.
Maar ik heb problemen met het installeren van mijn usb-adapter voor internet. (Van US-Robotics).

Ik kan namelijk maar niet de drivers installeren hiervoor :s. Ik heb de setup voor vista 64-bit gedownload en probeer deze te installeren op windows 7, maar dat gaat dus blijkbaar niet.

Heeft iemand hier enig idee hoe ik mijn usb-adapter kan installeren, zodat ik op internet kan?
Compatibilitymode al geprobeerd? Kies voor Vista. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:28

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik krijg een melding van de Action Center dat Network Acces Protection niet aan staat. Hoe kan ik die alsnog aanzetten? Of hoe kan ik de Action Center uitzetten? Waarschijnlijk is NAP uitgezet door de Avira Premium Security Suite die ik erop heb gezet, aangezien ik die melding daarvoor nog niet had....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:30:
[...]

Als je die via een netwerk share benadert, probeer het dan eens met behulp van deze methode.
Je kan namelijk via de Internet Options aangeven wat een trusted netwerk lokatie is.
De lnk file staat gewoon lokaal. (Start hem uit het start menu of Desktop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 105569 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:35:
De lnk file staat gewoon lokaal. (Start hem uit het start menu of Desktop.)
Vreemd, want elke andere desktop shortcut die je lokaal aanmaakt (en niet van elders kopieert) levert dat effect niet op.

Komt deze shortcut wellicht van een andere PC af?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:37:
[...]

Vreemd, want elke andere desktop shortcut die je lokaal aanmaakt (en niet van elders kopieert) levert dat effect niet op.

Komt deze shortcut wellicht van een andere PC af?
Nee, deze file is aangemaakt tijdens de setup van de SAP GUI op Windows 7.

Als ik trouwens een .exe uit de SAP GUI folder start krijg ik ook een fout/warning dat de publisher niet verified is. Wellicht staat de software van SAP nog een een zwart lijstje...

/edit

De exe file die de link aanroept heeft wel een Unblock optie. Dit slaat Windows echter niet op. Als ik dus de properties oproep, en dan op Unblock klik blijft dit niet staan. Ik heb volgens mij wel gewoon alle rechten op de file.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 13-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Laatst online: 13-04 12:42
Welke Anti virus gebruiken jullie? geen die ik kan vinden is gratis en ondersteund W7..

[ Voor 1% gewijzigd door Asjemenou op 13-01-2009 20:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:42:
[...]
WEI niet werkt? XMLtruc?
Wat voor foutmelding geeft WEI dan?
Bij mij staat er "System rating is not available" en toen heb ik ergens in dit topic iets gelezen over het weggooien van een XMLfile waardoor het weer wel zou werken (kan het even niet zo snel terug vinden).
Maar dat lost dus niets op.
Misschien eerst maar eens chipsetdrivers installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Jorisfighter schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:43:
Welke Anti virus gebruiken jullie? geen die ik kan vinden is gratis en ondersteund W7..
Gebruik hier AVG 8.0 Free
Werkt perfect met Win 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 19:13
Draait nu enkele dagen. Nog geen problemen gehad met drivers dus dat valt mij in ieder geval reuze mee.

Al moet ik zeggen dat veel hardware direct werkte na de installatie en via windows update de vernieuwde drivers zelf binnen kwamen. Lekker makkelijk zo.

Wel grappig dat windows AVG aanraad als je op de optie kiest virusscanner zoeken. AVG Free staat erop en die werkt perfect!

Messenger life lijkt wel af en toe vast te lopen en explorer heeft er ook nog weleens moeite mee.

Wat ik tot nu toe vervelend vind is dat de taakbalk iedere keer loopt te klooien met nieuwe icoontjes.
BV speedfan, iedere keer als deze opstart word deze gezien als een nog niet eerder opgestart en het icoon word ook automatisch verstopt. Opzich geen groot probleem, alle gegevens kan ik inzien via het lcd van mijn logitech G15 maar in de lijst staan nu wel ca 10 verschillende keren speedfan. Word een lange lijst op deze manier.

Iemand hier ook last van, of een soortgelijk probleem met een ander programma?

[ Voor 6% gewijzigd door Th3Eagle op 13-01-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:18
volgens mij nog niet langs zien komen:

AeroShake: Heb je meerdere venster openstaan, en wil je alles minimaliseren behalve 1 scherm? Pak dat scherm bovenin vast(om te verplaatsen) en beweeg je muis snel heen-en-weer. Alle andere vensters minimaliseren. Wil je alles weer terug, gewoon weer schudden met je venster. Erg leuke functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03 14:05
AeroShake erg cool
Maar heeft er ook iemand een deamon , alcohol of magicdisc aan de praat gekregen?
wil maar niet lukken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
Pak Virtual CloneDrive, na installatie eventjes restarten (geeft hij niet automagisch aan) en werkt als een trein.
Heeft ermee te maken dat de rest de SPTD driver gebruiken die nog niet onder Windows 7 werkt...

[ Voor 29% gewijzigd door Johnsel op 13-01-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The-End587 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:26:
AeroShake erg cool
Maar heeft er ook iemand een deamon , alcohol of magicdisc aan de praat gekregen?
wil maar niet lukken :'(
Al meerdere malen langsgekomen in dit en de andere topics over Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
SinergyX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07:
Drivers van Ati volledig removen met catalyst remove proggie, zelf even googlen.
Vervolgens restarten. Alle restanten in add/remove software / program files verwijderen.
Ati Windows 7 beta drivers installeren in een niet-standaard map. Weer restarten. Update die door windows word aangeraden installeren. Restarten
Nu moet ie het weer fatsoenlijk doen.

Edit: *zucht* 2e x op een avond nieuwe post ipv. edit.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnsel op 13-01-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ik heb een probleempje, kan iemand me mss helpen:
Ik was in windows7 bezig en ik wou de bestanden van windowsXP openen (ik heb een triple boot: xp > 7 > ubuntu). Ik heb het volgende gedaan:
• In windows7 naar computer management > diskmanagement > vervolgens windowsxp gemount (dit werd partitie E:/)
• Toen ik E:\Documents and Settings\Luuk wou openen ging dat niet, ik moest eerst naar security tab gaan en owner verananderen. Dus dat heb ik gedaan voor de map Luuk en alles submappen..
• Nu wilde ik XP opstarten (ik heb 2 accounts: 1 voor mijn moeder en 1 voor mij), mijn moeders account start gewoon goed op maar mijn account niet. Het bureublad is zwart en ik kan geen bestanden openen.[list][/list]Nu heb ik geprobeerd om dit recht te zetten, maar ik weet niet wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dumbledore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:46:
Ik heb een probleempje, kan iemand me mss helpen:
Ik was in windows7 bezig en ik wou de bestanden van windowsXP openen (ik heb een triple boot: xp > 7 > ubuntu). Ik heb het volgende gedaan:
• In windows7 naar computer management > diskmanagement > vervolgens windowsxp gemount (dit werd partitie E:/)
• Toen ik E:\Documents and Settings\Luuk wou openen ging dat niet, ik moest eerst naar security tab gaan en owner verananderen. Dus dat heb ik gedaan voor de map Luuk en alles submappen..
• Nu wilde ik XP opstarten (ik heb 2 accounts: 1 voor mijn moeder en 1 voor mij), mijn moeders account start gewoon goed op maar mijn account niet. Het bureublad is zwart en ik kan geen bestanden openen.[list][/list]Nu heb ik geprobeerd om dit recht te zetten, maar ik weet niet wat ik moet doen?
De rechten van de Luuk-mappen weer goedzetten, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:15
Donderbij schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:28:
[...]

Die staat er gewoon tussen hoor. Via 'personize' en dan het tweede thema 'Windows Classic' bij Easy of Access Themes. Ziet er lekker strak uit en erg scherp. :)
Ja inderdaad, reageerde eigenlijk ook gewoon blind op wat ik hier las van andere op het forum. Heb er zelf ook nooit naar gekeken, want Win7 ziet er veel en veel mooier uit.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
dumbledore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:46:

Nu heb ik geprobeerd om dit recht te zetten, maar ik weet niet wat ik moet doen?
Je XP account mag niet meer in de map Luuk komen,
Onder het account van je moeder in XP ownership overnemen en volledige toegang aan jou account toewijzen.

[ Voor 41% gewijzigd door Johnsel op 13-01-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
ok johnsel ga ik nu proberen, via windows7 lukt het me namelijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 16:14
iemand al geprobeerd Blu-ray films af te spelen met powerDVD in W7? wil hier niet werken :(. powerDVD zegt hier dat het unsupported format is. jammer want nu kan ik W7 niet constant gebruiken en moet ik terug naar vista om bluray te kijken :(

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dumbledore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:51:
via windows7 lukt het me namelijk niet..
Dat is ook logisch, want elke installatie heeft z'n eigen security database met eigen accounts.
Doordat je nu op je XP profiel het eigenaarschap naar je Win7 account hebt gezet en de rechten hebt toegeëigend heeft die XP account daar geen rechten meer.

Als je in het vervolg nou alleen de account of groep erbij zet in plaats van vervangt, dan scheelt dat een boel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen die problemen hebben met streaming van de SBS6 site :X
Alleen in Windows 7 dit probleem, op XP & Vista niet, in het zelfde netwerk.

Voorbeeld:

http://www.sbs6.nl/web/sh...gid=43/media=47219/page=1

Stream start gewoon niet.... |:(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-03 22:09
Ik maakte zojuist een andere account aan en logde in. Alle kruisjes om een venster te sluiten zijn grayed out! Ik kan geen enkel venster meer sluiten. (Wel via rechtermuis op taakbalk item > close window).
Heel eigenaardig. Ik heb wel 4 accounts (standaard en admin) aangemaakt en verwijderd, een paar keer gereboot, maar nog steeds blijven ze grijs en kan ik er niet op klikken. Alleen mijn beginaccount heeft rode kruisjes. (Ik draai 7 in VMware, als dit iets zou uitmaken)

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:29

wontcachme

You catch me? No you wont

DennusB schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:08:

Voorbeeld:

Heb het ook. Ook bij de veronica website. Heb het vermoeden dat het aan wmp12 ligt, en dat de website's die versie nog niet toelaten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 06-04 11:32

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Wel iets anders vaags: combo HD4850 (Catalyst 8.12) en Windows 7 op 1920x1200 geeft problemen, soms als ik de pc een tijdje niet heb gebruikt (en het scherm dus op energiebesparing gaat) dan springt de resolutie terug naar 1024*768 en kan niet worden gefixed, alleen door een herstart :P :X. Maar goed :P.

Tevens heb ik continu gedoe met Cn'Q onder Windows 7, welke instelling ik ook gebruik, de processorsnelheid (en temperatuur) blijft aan de hoge kant...

[ Voor 20% gewijzigd door SleutelMan op 13-01-2009 22:42 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ok ik ben nu ingelogd in het account van mijn moeder, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan wel via het account van mijn moeder in de bestanden komen maar ik kan niet de rechten aan Luuk (ikzelf dus) geven..
Hier ff een screenshot om uit te leggen wat niet lukt:
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/my.php?image=hsnap281220081404501312vm8.png

Bij eigenaar staat administrators en jeanine, maar geen luuk. Dus hoe moet ik mezelf nu weer eigenaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor mensen met epilepsy, City of Heroes op een 4870 is niet echt een succes, het resultaat:
http://www.youtube.com/watch?v=X2yqeL--4GM

De resolutie lijkt met een 60fps nonstop te verspringen tussen 2 verschillende.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

dumbledore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:27:
Ok ik ben nu ingelogd in het account van mijn moeder, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan wel via het account van mijn moeder in de bestanden komen maar ik kan niet de rechten aan Luuk (ikzelf dus) geven..
Hier ff een screenshot om uit te leggen wat niet lukt:
[afbeelding]

Bij eigenaar staat administrators en jeanine, maar geen luuk. Dus hoe moet ik mezelf nu weer eigenaar maken?
Je moet eerst jeanine eigenaar maken en dan volledige rechten aan luuk geven. dan kan je als luuk inloggen en eventueel luuk eigenaar maken als het dan nog niet werkt.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jorisfighter schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:43:
Avast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
ok e-rick ik ga het proberen

@ jorisfighter and TheVMaster ik gebruik de laatste beta versie van nod32 voor windows7, deze werkt goed vindt ik. Ik heb er nog geen problemen mee gehad. http://www.eset.eu/download/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 19:13
AVG Free werkt perfect onder windows 7, sterker nog bij mij rade windows7 zelfs de betaalde versie aan rofl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:46
Windows 7 is leuk, maar zijn nog veel kinderziektes te verholpen in de 64bit versie, want in 32 heb ik geen een probleeem gemerkt.
Games zijn ook slecht, ondanks er ook nog geen echte drivers zijn, is de performance zwak.
Ik blijf meer uittesten tot de 9.1 CCC drivers uit zijn, dan switch ik naar Vista weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessante posting van de Engineering Windows 7 blog over device ondersteuning en testen in Windows 7:
http://blogs.msdn.com/e7/...esting-for-windows-7.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

AntiVir werkt ook prima hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:44
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:55:
Windows 7 is leuk, maar zijn nog veel kinderziektes te verholpen in de 64bit versie, want in 32 heb ik geen een probleeem gemerkt.
Games zijn ook slecht, ondanks er ook nog geen echte drivers zijn, is de performance zwak.
Ik blijf meer uittesten tot de 9.1 CCC drivers uit zijn, dan switch ik naar Vista weer.
Kan je vertellen wat je problemen zijn in x64? Ik heb hier 2 dagen Win7 gedraaid zonder eigenlijk 1 probleem (wat te wijten is aan Windows)

Overigens draai ik hier Nod32 V4 (béta) x64 op Win7, draait ook prima geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door HendrikN op 13-01-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Laatst online: 04-03 18:20
Ik heb zelf Norton 2009. De *Gamer's Edition* wel te verstaan. Alhoewel het feitelijk waarschijnlijk niet verschilt van de normale 2009; je kan hem iets makkelijk uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 19:31
Ik kwam dit toevallig tegen nadat iemand om hulp vroeg voor zijn EEE, wellicht leuk om te vermelden in de startpost.

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=486789 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
HendrikN schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:58:
[...]

Kan je vertellen wat je problemen zijn in x64? Ik heb hier 2 dagen Win7 gedraaid zonder eigenlijk 1 probleem (wat te wijten is aan Windows)

Overigens draai ik hier Nod32 V4 (béta) x64 op Win7, draait ook prima geloof ik.
Explorer kapt er soms mee, MSN ook, Internet explorer zelf ook. ( heb dit niet met de 32bit versie op me laptop als main OS )
Game prestaties zijn minder, ook omdat ATI gewoon ruk is in drivers.
Dit is het zo een beetje, voor de rest is het allemaal wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:07:
[...]

Explorer kapt er soms mee, MSN ook, Internet explorer zelf ook. ( heb dit niet met de 32bit versie op me laptop als main OS )
Wat ik ook merk is dat veel problemen met win7 echt persoonsgebonden zijn. Misschien ligt dit aan de verschillende hardware confs oid, ik heb bv nog niet een explorer of msn crash gehad. IE gebruikt ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ilya schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:13:
[...]

Wat ik ook merk is dat veel problemen met win7 echt persoonsgebonden zijn. Misschien ligt dit aan de verschillende hardware confs oid, ik heb bv nog niet een explorer of msn crash gehad. IE gebruikt ik niet.
Ik heb 1 crash met IE gehad (32bit), op de tweakers.net pagina zelfs :(

Ik heb keurig de details naar microsoft gestuurd dus die gaan het uiteraard uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Naja, ik gebruik het simpel en makkelijk.
Soms als ik 2 a 3 tabs heb, crasht het en reboot het,
Ik had laatst nog dat MSn en IE niet meer reageerde, en via task manager niet weg gingen, dus duurde het ook ff om te rebooten dus moest ik me aan en uit knop even gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:07:
[...]

Juist omdat je deze problemen niet hebt met de x32 variant (terwijl er weinig verschil tussen de twee zou moeten zit) ga ik er eigenlijk vanuit dat het een driver is die jouw x64 installatie aan het verzieken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Mwa, de enige driver die ik heb ge-installeerd is me videokaart driver, voor de rest niks.. xD
En dat zou geinig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:29:
Mwa, de enige driver die ik heb ge-installeerd is me videokaart driver, voor de rest niks.. xD
En dat zou geinig zijn
En geen virusscanner?

Want op je videokaart na heb ik nagenoeg hetzelfde systeem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

SleutelMan schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:24:
Wel iets anders vaags: combo HD4850 (Catalyst 8.12) en Windows 7 op 1920x1200 geeft problemen, soms als ik de pc een tijdje niet heb gebruikt (en het scherm dus op energiebesparing gaat) dan springt de resolutie terug naar 1024*768 en kan niet worden gefixed, alleen door een herstart :P :X. Maar goed :P.

Tevens heb ik continu gedoe met Cn'Q onder Windows 7, welke instelling ik ook gebruik, de processorsnelheid (en temperatuur) blijft aan de hoge kant...
Vista driver onder Win7 is niet echt de manier he.

Met ATI's beta Win7 drivers nog geen issue.
Performance is dik in orde (kijkende o.a. naar performance in Race Driver Grid en BF2)
Zelfs de default MS ATI driver (die via windows update) geeft best goede performance.

CnQ werkt ook perfect.
(Athlon64 5000+/HD4850/Win7 x64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
NIS2009 en W7 Beta drivers 8.12
Je moet is is X3 benchen op VISTA en W7, dan is de verschil dik.
Gamen zelfs heb ik niet getest.

Jongens, ik kraak W7 niet, ik vind het top OS.
Alleen het heeft ziektes, maar je hoort mij niet heletijd klagen.
Ik heb via website ge-installeerd, kan het dat zijn> betwijfel het ,zijn hetzelfde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286102

wontcachme schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:21:
[...]

Heb het ook. Ook bij de veronica website. Heb het vermoeden dat het aan wmp12 ligt, en dat de website's die versie nog niet toelaten.
Ik had ook hetzelfde probleem. Mij werd aangeraden om de netwerkkaart optie aan te passen. Hierbij zorg je ervoor dat je computer je kaart niet opeens uitzet, maar dit heeft bij mij niet geleid tot de oplossing helaas. Tot nu toe nog niet gevonden waar de fout in zit. Hebben jullie daarnaast geen internet problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 286102 op 13-01-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:41:
Je moet is is X3 benchen op VISTA en W7, dan is de verschil dik.
In het vorige topic had iemand een d.m.v. aantal games + 3Dmark gebenchmarkt, daar verschilde het maximaal een 2/3% Ik vind dat dus reuze meevallen voor een betavariant van Windows en Betadrivers van de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MSoft06 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:05:
Ik kwam dit toevallig tegen nadat iemand om hulp vroeg voor zijn EEE, wellicht leuk om te vermelden in de startpost.

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=486789 :)
Update TS : Uitleg m.b.t. Send Feedback i.c.m. TechNet Plus (thnx PWM!) toegevoegd! Ook stukje over Windows 7 installeren op oude hardware toegevoegd. (thnx MSoft06)

[ Voor 68% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
HendrikN schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:53:
[...]

In het vorige topic had iemand een d.m.v. aantal games + 3Dmark gebenchmarkt, daar verschilde het maximaal een 2/3% Ik vind dat dus reuze meevallen voor een betavariant van Windows en Betadrivers van de grafische kaart.
Daar heb je ook gelijk in, ik ga gewoon door met testen.
Het is ook maaar een beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:37:
[...]
Het is een *stuk* makkelijker om dingen te vinden via het start menu dan via het control panel :)
Start->keyword intietsen->Windows 7 geeft een aantal control panels die er betrekking op hebben.

Stuk beter dingen te vinden dan daadwerkelijk op zoek gaan in het control panel :)
Ik snap zowieso de mensen niet die altijd maar weer 'zo die staat weer op classic' doen. Ik bedoel ik heb iets 10 x sneller gevonden idd via de 'zoek' manier in Windows 7 (ook al in Windows Vista btw)...maar goed, ze hebben misschien tijd over? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
En ik installeer nu grid, 80% RAM in gebruik lol, wat een fout in W7. en ga niet vertellen dat het aan mij ligt, in Vista had ik nooit meer dan 33% Ram in gebruik, ook met installeren en dergelijk..

Moet ik het her-installeren ofso? ik had een install die hing op 79%, haalde dvd eruit en haalde een nieuw gebrand dvd erin en toen ging hij verder.
Kan het daar aan liggen?
Want hier wordt ik leip van als ik wat installeer :S

[ Voor 36% gewijzigd door sacaji op 14-01-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Caneezy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:07:
En ik installeer nu grid, 80% RAM in gebruik lol, wat een fout in W7. en ga niet vertellen dat het aan mij ligt, in Vista had ik nooit meer dan 33% Ram in gebruik, ook met installeren en dergelijk..
Nog zo'n wijdverspreid misverstand, waarom mag een computer niet 80% van z'n resources gebruiken? Anders staat de helft van het geheugen 90% van de tijd niks te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:10:
[...]

Nog zo'n wijdverspreid misverstand, waarom mag een computer niet 80% van z'n resources gebruiken? Anders staat de helft van het geheugen 90% van de tijd niks te doen!
Leuker gezegt, na het installeren, gaat het ook niet terug, blijft het bij 95% usage, en in task manager staat er niet meer aan dan 64 processen...
Leg mij dat dan maar uit?
Ik vind het niet erg om 3gb te gebruiken, als ik maar weet waaraan, en niet 3gb dat zomaar voor lucht werkt en me systeem vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Caneezy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:12:
[...]

Leuker gezegt, na het installeren, gaat het ook niet terug, blijft het bij 95% usage, en in task manager staat er niet meer aan dan 64 processen...
Ik vind het niet erg om 3gb te gebruiken, als ik maar weet waaraan, en niet 3gb dat zomaar voor lucht werkt en me systeem vertraagt.
Hij moet je RAM wel terug geven als jij dat benodigd, indien dit niet het geval is gaat windows vrolijk door.

Heb je deze spellen geinstalleerd dmv compatibility mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
[...]

Nogmaals, zover ik kan zien ben je een van de weinige met grote problemen met Win7, ik zou dan toch maar 's een herinstallatie overwegen en voorzichtig(er) zijn met installeren van apps & drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
MSoft06 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:14:
[...]

Hij moet je RAM wel terug geven als jij dat benodigd, indien dit niet het geval is gaat windows vrolijk door.

Heb je deze spellen geinstalleerd dmv compatibility mode?
Nope, mounten met poweriso en draaien maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:15:
[...]

Nogmaals, zover ik kan zien ben je een van de weinige met grote problemen met Win7, ik zou dan toch maar 's een herinstallatie overwegen en voorzichtig(er) zijn met installeren van apps & drivers.
Heb NIS en poweriso eruit gegooit, had een dergelijk probleem bij vista in de tijd, was het comodo + avg dat mijn systeem vertraagde.
Heb eset erop gegooit, kijken of het wel werkt.
Anders een format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
heb nieuwe copytje gebrand van Win7 x64.

Ga nu Ra3 installeren, als het ram gebeuren weer gebeurt, dan format ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Het is uieindelijk gelukt, sorry van triple host.

Poweriso of NIS2009 was de boosdoener bij mij.
Met ESET 4.0 beta, gewoon keurig 1,56GB bij installeren
Daarna 1,21

Het werkt nu, gellukig heb ik nog een W7 copy.

Waneer de nieuwe 9.1 drivers komen van ATi, dan naar Vista weer.
Thanks voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...]

En wat verteld Resource Monitor je? Da's een iets uitgebreidere versie van Task Manager (te vinden door in TaskManager naar het tabblad Performance te gaan :+)

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_resource_monitor.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 13:55
DennusB schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:08:

Voorbeeld:

ja zelfde probleem hier, LiveTV via Ziggo doet het wel.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286102

Nog steeds niemand iets geprobeerd met concurrent users op W7? Zou dit weer gedaan moeten worden via de hack zoals op Vista en XP? Ik heb de optie in ieder geval nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 286102 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:45:
Nog steeds niemand iets geprobeerd met concurrent users op W7? Zou dit weer gedaan moeten worden via de hack zoals op Vista en XP? Ik heb de optie in ieder geval nog niet gezien.
Nope nog niet getest...wrom zou je dat willen btw?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.