Ik gebruik W7 nu op mijn desktop/HTPC, het is maar net hoe je het wil noemen, en hierop stond eerst XP. Ik gebruikte de lokale account om video af te spelen e.d. maar kon dan ondertussen op een tweede account op de achtergrond andere dingen uitvoeren via mijn laptop. Om een simpel voorbeeld te geven: Muziek taggen tijdens het film kijken. Het is overigens natuurlijk maar een luxe-probleem en niet heel nuttig, maar ik vroeg me af hoe het nu zit bij deze Windows-versie.TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:49:
[...]
Nope nog niet getest...wrom zou je dat willen btw?
Handig, laat je naast tools als Process Explorer, Process Monitor en Automatic Runs zien wat er gaande is. Verder snap ik samen met een andere post hoe je ziet hoeveel er voor de kernel, cache en programma's apart gebruikt worden. Task Manager : Commit = (Commit - (Total - Available)) + (In use) = (Paged OS + Paged Cache + Paged Programs) + (Nonpaged OS + Cache + Programs)TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:31:
[...]
En wat verteld Resource Monitor je? Da's een iets uitgebreidere versie van Task Manager (te vinden door in TaskManager naar het tabblad Performance te gaan)
Als ik draaiende programma's (dit omvat ook de services!) hier nu uit haal en ik tel de getallen van de private op dan komt het ongeveer overheen. Leuk om te weten dat mijn programma's maar 300 MB ofzo gebruiken. (IPV 1,1 GB Physical of 1,6 GB Commit)
Firefox is hier met vier tabs (Facebook, Netlog, GoT, Studentenclub) de boosdoener met zo'n 100 MB gebruik. Daarnaast gebruiken een hele reeks services samen in svchost.exe ook 100 MB. De overige 44 processen gebruiken samen ook nog eens 100 MB. (Best wel knap)
[ Voor 14% gewijzigd door TaraWij op 14-01-2009 02:12 ]
Gisteren heb ik ook windows 7 geïnstalleerd op mijn amd 2500+ met 1 gig geheugen. Ik stond te kijken van de snelheid waarmee windows 7 opstartte. Helaas heb ik wel gemerkt dat mijn grafische kaart (nvidia GeForce DDR 32mb) toch echt te oud is. Windows ziet hem als een "standaard 4 mb vga adapter". Ik heb bij nvidia gekeken, maar er zijn zelfs geen Vista drivers meer voor deze kaart te vinden.
Vanavond eens de install op mijn laptop (IBM T42) proberen, ik vind de 7 er toch wel goed uit zien.
Vanavond eens de install op mijn laptop (IBM T42) proberen, ik vind de 7 er toch wel goed uit zien.
32MB videokaart is dan ook wel heel erg oud zelfs voor bij een amd2500+ ik had voor deze pc een amd2400 maar daar had ik dan ook een 6600gt128mb bij. Maarja heb je niet een nieuwere pc dan? Of je draait win7 gewoon zonder de grafische extra's, zelf zou ik dat wel zonde vinden.BosGnoom schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:43:
Gisteren heb ik ook windows 7 geïnstalleerd op mijn amd 2500+ met 1 gig geheugen. Ik stond te kijken van de snelheid waarmee windows 7 opstartte. Helaas heb ik wel gemerkt dat mijn grafische kaart (nvidia GeForce DDR 32mb) toch echt te oud is. Windows ziet hem als een "standaard 4 mb vga adapter". Ik heb bij nvidia gekeken, maar er zijn zelfs geen Vista drivers meer voor deze kaart te vinden.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Hm, ik ga hem zo op de computer va me vader installeren, een AMD 2 turion 64x 2,2Ghz, 4GB ram en een standaard Geforce 9600gs.
Hij heeft vista nu, maar wilt W7, waarom niet
Omdat het een beta is en jij hem blijkbaar moet installeren. Je vader weet blijkbaar niet zoveel ervan af dan lijkt mij of hij heeft geen tijd ervoor. Zolang hij er maar van bewust is dat het een beta OS is en er van alles mis kan gaan dus.Caneezy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:42:
Hm, ik ga hem zo op de computer va me vader installeren, een AMD 2 turion 64x 2,2Ghz, 4GB ram en een standaard Geforce 9600gs.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Daar is hij van bewust, zelf heb ik het getest en is het lekker stabiel
Maar dat het test versie is weet hij ook al.
Dus het is zijn keuze
Maar dat het test versie is weet hij ook al.
Dus het is zijn keuze
Verwijderd
heeft iemand de widget met tv kijken al geprobeerd je kan nu 10 tv zenders te gelijk kijken 
(staat er niet standaard in ff online naar meer widgets zoeken)
vanavond verder testen kan niet wachten tot 6 uur
(staat er niet standaard in ff online naar meer widgets zoeken)
vanavond verder testen kan niet wachten tot 6 uur
Ik heb hem dan ook maar geïnstalleerd (net nieuwe HD binnen dus had toch wat om te vullen) en op zich komt het goed over maar ik ben in een half uur al tegen mijn eerste vastloper aangelopen. Als ik de Windows Experience Index wil laten berekenen reboot mijn systeem binnen een paar minuten. Dit is met het volgende systeem:
Core 2 Duo E4300 1,8Ghz @ 3Ghz (maar: ook teruggeclockt krijg ik reboot! Was onder XP Orthos-stabiel)
Asus P5B-E - zonder chipset drivers en met Vista chipset drivers beiden problemen
Ati Radeon HD4850 - Windows Vista 8.12 hotfix drivers
4 GB PC5300 geheugen
Samsung Spinpoint F1 1TB
550W Fortron voeding
Ik kan er zo verder niks over vinden in de topics of op google maar ik ga nog even verder proberen (bijv. de Windows 7 display drivers). Als mensen tips hebben...
Core 2 Duo E4300 1,8Ghz @ 3Ghz (maar: ook teruggeclockt krijg ik reboot! Was onder XP Orthos-stabiel)
Asus P5B-E - zonder chipset drivers en met Vista chipset drivers beiden problemen
Ati Radeon HD4850 - Windows Vista 8.12 hotfix drivers
4 GB PC5300 geheugen
Samsung Spinpoint F1 1TB
550W Fortron voeding
Ik kan er zo verder niks over vinden in de topics of op google maar ik ga nog even verder proberen (bijv. de Windows 7 display drivers). Als mensen tips hebben...
Verwijderd
Gisteren voor het eerst mijn Iphone gekoppeld. Inderdaad heb ik hetzelfde. Itunes pakt hem niet automatisch op.tom.keim schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:52:
ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik me ipod aansluit start itunes niet meer automatisch op. ik moet hem zelf opstarten. Iemand hier ook problemen mee?
Ik gebruik de 64-bit versie tot volle tevredenheid. Enige probleem dat ik gehad heb, zoals eerder aangegeven (vorige topic), was dat Comodo Internet Security wat roet in het eten gooide (de firewall), maar verder gaat het prima.
Echter zit ik nu met iets "vervelends": Ik heb RivaTuner geïnstalleerd om zo de fan van m'n videokaart een beetje onder controle te houden. (Anders draait ie steeds op 80%). Echter, elke keer dat Windows nu opstart, krijg ik een popup van UAC die aangeeft dat RivaTuner iets aan m'n settings probeert te veranderen.
Is er een manier om een programma "Trusted" te maken voor UAC? UAC uitzetten is geen optie, omdat dan de Desktop Gadgets dan niet meer werken...
En Johnsel, bedankt voor Johnsel in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...". Ga ik vanavond uitproberen. Zou wel fijn zijn als de ATi drivers werken. (Geeft bij mij nu een "Unsigned error"
)
Alvast merci en happy testing
Echter zit ik nu met iets "vervelends": Ik heb RivaTuner geïnstalleerd om zo de fan van m'n videokaart een beetje onder controle te houden. (Anders draait ie steeds op 80%). Echter, elke keer dat Windows nu opstart, krijg ik een popup van UAC die aangeeft dat RivaTuner iets aan m'n settings probeert te veranderen.
Is er een manier om een programma "Trusted" te maken voor UAC? UAC uitzetten is geen optie, omdat dan de Desktop Gadgets dan niet meer werken...
En Johnsel, bedankt voor Johnsel in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...". Ga ik vanavond uitproberen. Zou wel fijn zijn als de ATi drivers werken. (Geeft bij mij nu een "Unsigned error"
Alvast merci en happy testing
[ Voor 14% gewijzigd door Ben.Hahlen op 14-01-2009 12:30 ]
hummmm
Ik heb de iso net gebrand, en ervan geboot....
eerste boot, me oude 17inch crt begint te flippen ..... reso te hoog ofzo ?
Goed TV aangesloten.....
2e boot, zie hem doorbooten, en kom op "een desktop" ?
Maar helaas reageert me muis niet en me toetsenbord ook niet, ik zie rechts onderin wel staan for testing purposes etc.
Is dit normaal
Core2Duo E6300
Asus P5K
Ik heb de iso net gebrand, en ervan geboot....
eerste boot, me oude 17inch crt begint te flippen ..... reso te hoog ofzo ?
Goed TV aangesloten.....
2e boot, zie hem doorbooten, en kom op "een desktop" ?
Maar helaas reageert me muis niet en me toetsenbord ook niet, ik zie rechts onderin wel staan for testing purposes etc.
Is dit normaal
Core2Duo E6300
Asus P5K
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Verwijderd
heb je een draadloos tobo en muis ?
mijn acer heeft ook moeite met het vinden van mijn Bluetooth tobo tijdens mn multiboot scherm op te lossen door usb tobo er aan te zetten
mijn acer heeft ook moeite met het vinden van mijn Bluetooth tobo tijdens mn multiboot scherm op te lossen door usb tobo er aan te zetten
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 10:52 ]
nope , gewoon draadje, usbVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:51:
heb je een draadloos tobo en muis ?
Maar wat me nu opvalt, nu ik door een howto voor dualboot heen blader.....
Waarom krijg ik een Desktop (oid te zien) en geen installer ? :x
heb ik gewoon een verkeerde iso oid ?

7000.0.081212-1400_client_en-us_Ultimate
brb nog eens rebooten :x
[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2009 10:55 ]
Verwijderd
geen idee maar wat ik niet snap je kan de windows 7 download gewoon op je hardeschijf planten en direct met de install beginnen iso branden is niet eens noodzakelijk
Niet als je vista 32bit draait en windows7 64bit wilt installerenVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:55:
geen idee maar wat ik niet snap je kan de windows 7 download gewoon op je hardeschijf planten en direct met de install beginnen iso branden is niet eens noodzakelijk
Maar goed, het lijkt wel of de installer dialog gewoon niet start, me muis deed het bij de 2e boot net wel.
Iemand ook dat probleem dat de installer dialog niet start ? , en ik heb zelfs net 5 min gewacht ofzo.
Er komt gewoon niks....
[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2009 11:04 ]
Verwijderd
daar heb jij weer gelijk in ik heb hem op 32bit draaien iddCrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:04:
[...]
Niet als je vista 32bit draait en windows7 64bit wilt installeren
Maar goed, het lijkt wel of de installer dialog gewoon niet start, me muis deed het bij de 2e boot net wel.
Iemand ook dat probleem dat de installer dialog niet start ? , en ik heb zelfs net 5 min gewacht ofzo.
Er komt gewoon niks....
ander vraagje ik wil mn taakbalk in plaats van dat "pretty"blue zwart maken alleen het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat je de stijlen wel kan aanpassen maar dan ziet het er erg oldskool uit
kijk ik op de verkeerde plaats of doe ik iets fout ?
OK ik heb nou toch echt een probleem waar ik niet uit kom.
Elke keer als ik mijn afsluit met in sleep modus zetten. Staat de volgende dag mijn pc weer aan. Hij wordt dus uit zichzelf wakker.
Nu had ik al naar aanleding van een tip hier bij devicemanager->powermanagement de optie " let this device wake up the computer" uitgevinkt bij zowel muis, keybord en sinds gisteren netwerk kaart.
Iemand anders nog een idee waaar het aan kan liggen? SLP wasjuist zo handig maar als het niet werkt
Elke keer als ik mijn afsluit met in sleep modus zetten. Staat de volgende dag mijn pc weer aan. Hij wordt dus uit zichzelf wakker.
Nu had ik al naar aanleding van een tip hier bij devicemanager->powermanagement de optie " let this device wake up the computer" uitgevinkt bij zowel muis, keybord en sinds gisteren netwerk kaart.
Iemand anders nog een idee waaar het aan kan liggen? SLP wasjuist zo handig maar als het niet werkt

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik draai 'm op mijn dell inspiron 9400, en ik moet zeggen dat ik gecharmeerd ben van 7.
Inderdaad het klopt, het is een hele verbetering tov vista en lijkt nu echt een waardige opvolger van xp...
Ik ben nog geen bugs tegen gekomen, behalve het probleem dat ik ook onder xp heb , dat mijn externe toshiba harddisk niet wil unmounten.."door een toepassing in gebruik"...bla bla.
Waar ik niet gauw aan zal wennen, toch, is de structuur van het verkennen.. ik blijf het allemaal te warrig vinden. Geef mij maar de strakke verkenner van xp. Te veel mogelijkheden binnen een venstertje gepropt zodra je een download start. Maar goed, da's een pers. puntje.
Ik laat 'm zeker een tijdje erop staan, maar als ik later mijn dj-controller erop knal en mijn traktor en dat wil niet echt, dan is het wel weer terug naar xp.
Inderdaad het klopt, het is een hele verbetering tov vista en lijkt nu echt een waardige opvolger van xp...
Ik ben nog geen bugs tegen gekomen, behalve het probleem dat ik ook onder xp heb , dat mijn externe toshiba harddisk niet wil unmounten.."door een toepassing in gebruik"...bla bla.
Waar ik niet gauw aan zal wennen, toch, is de structuur van het verkennen.. ik blijf het allemaal te warrig vinden. Geef mij maar de strakke verkenner van xp. Te veel mogelijkheden binnen een venstertje gepropt zodra je een download start. Maar goed, da's een pers. puntje.
Ik laat 'm zeker een tijdje erop staan, maar als ik later mijn dj-controller erop knal en mijn traktor en dat wil niet echt, dan is het wel weer terug naar xp.
Staat bij personalize en dan window color dat onderin het venster staat.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:08:
[...]
daar heb jij weer gelijk in ik heb hem op 32bit draaien idd
ander vraagje ik wil mn taakbalk in plaats van dat "pretty"blue zwart maken alleen het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat je de stijlen wel kan aanpassen maar dan ziet het er erg oldskool uit
kijk ik op de verkeerde plaats of doe ik iets fout ?
@ErikRo
Winupdate 3uur snachts en/of updates voor tvgids van windows media center
[ Voor 7% gewijzigd door MrBlueEyes op 14-01-2009 11:22 ]
Verwijderd
Klopt, dat gebeurde bij mij vannacht om 3 uur ook, en in het event log stond dit:Angeluskamps schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:20:
[...]
Staat bij personalize en dan window color dat onderin het venster staat.
@ErikRo
Winupdate 3uur snachts en/of updates voor tvgids van windows media center
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter
Date: 14/01/2009 03:00:25
Event ID: 1
Description:
The system has resumed from sleep.
Sleep Time: 2009-01-13T23:44:16.385400800Z
Wake Time: 2009-01-14T03:00:10.083643700Z
Wake Source: Timer - ehrecvr.exe
niemand die mij kan helpen ?
Ik heb de DVD nu al 4x geboot, maar ik krijg maar geen installer te zien
potverdriedubbeltjes...
Ook op google vind ik niks vergelijkbaars.....
potverdriedubbeltjes...
Verwijderd
Ik sta op het punt om mijn pc te formateren waar op dit moment vista op draait. Nu is mijn vraag of het verstandig is om windows 7 te installeren ipv vista?
Of is het toch niet zo verstandig en kan ik beter dual boot doen?
Verwijderd
zou dual boot houden W7 is maar een test versie heVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:38:
Ik sta op het punt om mijn pc te formateren waar op dit moment vista op draait. Nu is mijn vraag of het verstandig is om windows 7 te installeren ipv vista?
verkeerd gebrand maybe ?CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:31:[
potverdriedubbeltjes...
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 11:40 ]
Ik vind het niet verstandig als je niet weet of al je hardware het doet, en dingen als Alcohol en Daemon doen het ook niet.
Verwijderd
beetje kortzicht is dat wel ik zou een install niet van alcohol en deamontools af laten hangenSjah schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:39:
Ik vind het niet verstandig als je niet weet of al je hardware het doet, en dingen als Alcohol en Daemon doen het ook niet.
als je het voor huis tuin en keuken gebruik wilt proberen kan het makkelijk
Virtual Clone Drive wel, is nog gratis ookSjah schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:39:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit is al vaker aangekaart, je moet wel onthouden dat het een beta is. W7 is stabiel en kan mijn inziens prima gebruikt worden als primair OS, maar ik zou toch de nodige backups maken en Vista bij de hand houden voor het geval dat er iets mis gaat. Zelf draai ik W7 in dual boot met Vista, alleen gebruik ik - net als veel anderen - Vista amper nog omdat W7 op zichzelf prima draait.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:38:
Het blijft een risico dat je neemt, maar als je je goed voorbereid moet het te doen zijn
PS5 PSN: UnrealKazu
Verwijderd
Ok, dus ik kan beter dual boot doen? Weet iemand hoeveel gig ik dan vrij moet houden voor vista. Want die wil ik op een partitie installeren die precies groot genoeg is. En ga ik windows 7 op de grootste zetten en ga ik die gebruiken als hoofdbesturingssysteem en heb ik vista als een soort van backup voor als het nodig is.Sjah schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:39:
@kazu:
Wat moet ik dan doen om goed voorbereid te zijn? Backup hebben van al mijn belangrijke bestanden?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 11:43 ]
Verwijderd
met een dual boot zou ik lekker je vista laten voor wat het is en je W7 op een andere partitie zetten zodra de beta test fase afgelopen is kan je weer verder op het oude vertouwde Vista en weet je iig zeker dat dat goed werkt
Lijkt me niet, hij boot en al , krijg ook geen error , alleen de installer lijkt niet te starten...Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:38:
[...]
zou dual boot houden W7 is maar een test versie he
[...]
verkeerd gebrand maybe ?
Ik geloof dat Vista net als W7 ongeveer 20GB nodig heeft als partitieruimte. Zeker weten doe ik het niet, dus pin me er niet op vast.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:42:
[...]
Ok, dus ik kan beter dual boot doen? Weet iemand hoeveel gig ik dan vrij moet houden voor vista. Want die wil ik op een partitie installeren die precies groot genoeg is. En ga ik windows 7 op de grootste zetten en ga ik die gebruiken als hoofdbesturingssysteem en heb ik vista als een soort van backup voor als het nodig is.
@kazu:
Wat moet ik dan doen om goed voorbereid te zijn? Backup hebben van al mijn belangrijke bestanden?
En wat betreft dat goed voorbereiden: Ja, sowieso een backup van al je belangrijke bestanden. Wat je bovendien kan doen is een image maken van je Vista installatie (of van een schone Vista installatie) op die manier kan je snel weer aan de slag. Ik zou eerst W7 even naast Vista draaien om zeker te weten dat je systeem helemaal compatible is met W7, geen haperende drivers etc. Dan kan je na verloop van tijd altijd nog beslissen om de Vista partitie te formatteren en alleen W7 te houden.
Je hebt altijd wel wat extra ruimte nodig bij een OS anders kan je niks meer installeren en moet je alles op een andere hardeschijf/partitie opslaan.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:42:
[...]
Ok, dus ik kan beter dual boot doen? Weet iemand hoeveel gig ik dan vrij moet houden voor vista. Want die wil ik op een partitie installeren die precies groot genoeg is. En ga ik windows 7 op de grootste zetten en ga ik die gebruiken als hoofdbesturingssysteem en heb ik vista als een soort van backup voor als het nodig is.
@kazu:
Ik weet niet hoe groot je hardeschijf is, maar ik heb zelf 75GB vista 75GB W7 en 785 data.
Verwijderd
@ splendes:
De beta van windows 7 werkt maar 30 dagen? Er is geen manier om deze te verlengen?
@ Angeluskamps:
Heb maar 150GB HD. Download verder heel veel dvd's en muziek dus daar gaat al heel veel kostbare ruimte aan op. Daarom wil ik de partitie van vista zo klein mogelijk houden.
De beta van windows 7 werkt maar 30 dagen? Er is geen manier om deze te verlengen?
@ Angeluskamps:
Heb maar 150GB HD. Download verder heel veel dvd's en muziek dus daar gaat al heel veel kostbare ruimte aan op. Daarom wil ik de partitie van vista zo klein mogelijk houden.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 11:49 ]
Aah ok, Alcohol 52% is ook gratis BTW....DennusB schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:41:
[...]
Virtual Clone Drive wel, is nog gratis ook
Nee? Tot augustus geloof ik...Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:47:
@ splendes
De beta van windows 7 werkt maar 30 dagen?
[ Voor 6% gewijzigd door HendrikN op 14-01-2009 11:52 ]
Als je een valide W7 beta key hebt ingevoerd werkt je installatie tot 2 JuliVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:47:
@ splendes
Verwijderd
En die heb je waarschijnlijk alleen als je een officiele beta tester bent?Kazu schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:50:
[...]
Als je een valide W7 beta key hebt ingevoerd werkt je installatie tot 2 Juli
En als je een geregistreerde versie van Vista ernaast hebt draaien? Werkt W7 dan ook tot 2 juli?
Hier loopt het nu als een zonnetje !
Moet nog wel even wennen aan die nieuwe msn, maar vind het wel handig met die berichteindeling zo.
Heb je op deze manier meer regels op 1 scherm staan.
Verder geinstalleerd: Eset security, office 2007, Grabit/newsleecher, winamp, nvidia driver en alle drivers voor mijn p35-DS4.
Dit werkt allemaal erg lekker, maar heb toch 2 puntjes van IE
De flash objecten op een website knipperen bij mij
Als ik een download start dan verdwijnt de pop-up. Moet ik via taakblak de download weer opzoeken om op save/run te kunnen klikken.
p.s. waarom juli? Ik dacht altijd dat het augustus was ! Hoop iig dat W7 snel uit zal komen
Moet nog wel even wennen aan die nieuwe msn, maar vind het wel handig met die berichteindeling zo.
Heb je op deze manier meer regels op 1 scherm staan.
Verder geinstalleerd: Eset security, office 2007, Grabit/newsleecher, winamp, nvidia driver en alle drivers voor mijn p35-DS4.
Dit werkt allemaal erg lekker, maar heb toch 2 puntjes van IE
De flash objecten op een website knipperen bij mij
Als ik een download start dan verdwijnt de pop-up. Moet ik via taakblak de download weer opzoeken om op save/run te kunnen klikken.
p.s. waarom juli? Ik dacht altijd dat het augustus was ! Hoop iig dat W7 snel uit zal komen
[ Voor 84% gewijzigd door AndereKoekoek op 14-01-2009 11:58 ]
Verwijderd
30 dagen hoe kom je daarbij ?Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:47:
@ splendes:
@ Angeluskamps:
ik dacht tot Juli ongeveer
Zou je je alsjeblieft eens willen inlezen, want hier ga ik in ieder geval geen antwoord op gevenVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:54:
[...]
En die heb je waarschijnlijk alleen als je een officiele beta tester bent?
En als je een geregistreerde versie van Vista ernaast hebt draaien? Werkt W7 dan ook tot 2 juli?
Verwijderd
Dit heb ik wel degelijk gedaan maar ik kom veel wisselende berichten tegen.HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:06:
[...]
Zou je je alsjeblieft eens willen inlezen, want hier ga ik in ieder geval geen antwoord op geven
http://startpagina.pagina...ta_zelf_uitproberen_.html
Misschien een gek idee, maar probeer het eens op de officiële Microsoft site of misschien staat er in de TS meer informatie?
[ Voor 8% gewijzigd door HendrikN op 14-01-2009 12:17 ]
Je kan gewoon gratis van microsoft een key krijgen waardoor je Win7 tot 2 juli kan gebruiken. Is ook al 100x hierlangs geweest dus toch ff wat meer lezen in een topic voordat je dit vraagt.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:10:
[...]
Dit heb ik wel degelijk gedaan maar ik kom veel wisselende berichten tegen.
http://startpagina.pagina...ta_zelf_uitproberen_.html
Het is logisch dat je zoiets krijgt te zien als een "desktop". Het is een soort blauw scherm met licht van boven en rechts onderin de tekst "Windows 7, for testing purposes only, build 7000"CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:31:
potverdriedubbeltjes...
Bij mij duurde het ook tegen de 5 minuten voordat ik het eerste setup scherm te zien kreeg. In die vijf minuten gaf mijn pc geen enkel teken van leven. Ik adviseer je gewoon om het nogmaals te proberen en gewoon even koffie te gaan zetten op het moment dat je het blauwe scherm te zien krijgt. Geduld hebben dus, het schijnt de moeite waard te zijn
haha idd, hij is nu geinstalleerd en type nu vanuit w7Omabeatle schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:38:
[...]
Het is logisch dat je zoiets krijgt te zien als een "desktop". Het is een soort blauw scherm met licht van boven en rechts onderin de tekst "Windows 7, for testing purposes only, build 7000"
Bij mij duurde het ook tegen de 5 minuten voordat ik het eerste setup scherm te zien kreeg. In die vijf minuten gaf mijn pc geen enkel teken van leven. Ik adviseer je gewoon om het nogmaals te proberen en gewoon even koffie te gaan zetten op het moment dat je het blauwe scherm te zien krijgt. Geduld hebben dus, het schijnt de moeite waard te zijn
Anyway, maar goed dat ik me netwerk driver op een stick had, anders was ik nu genaaid .....
Want me vista kom ik dus niet meer in , ff zoeken waar het stond van die key in dit topic
Heb je 2 monitoren aangesloten ? Controleer de 1e of 2e monitor op de installatie.CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:04:
[...]
Niet als je vista 32bit draait en windows7 64bit wilt installeren
Er komt gewoon niks....
Waarom kom je vista niet meer in?CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:46:
[...]
haha idd, hij is nu geinstalleerd en type nu vanuit w7
Anyway, maar goed dat ik me netwerk driver op een stick had, anders was ik nu genaaid .....
Want me vista kom ik dus niet meer in , ff zoeken waar het stond van die key in dit topic
Omdat me key invalid zou zijn.... ik heb nooit een key ingevoerd bij vista, was een OEM install ootb
Weet je wel wat je zegt ? wat heb ik aan een recovery dvdCaneezy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:54:
Bell DELL op voor dvd/key van Vista.
Meestal krijgj e recovery DVD
Er stond ergens in dit topic hoe je dat kon oplossen, maar ik kan het nu niet 1 2 3 vinden....
als ik het terug vind post ik het hier wel erbij.
Als iemand anders het eerder vind/weet dan mij, roept u maar.....
[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2009 13:00 ]
Verwijderd
Zijn er mensen die ook met hibernate werken? Ik heb een dualboot, XP en W7, en ik heb het idee dat mijn hibernate van XP niet meer werkt. Daarnaast is de hibernate van W7 volgens mij erg traag. Duurt soms al gauw 3 of 4 minuten, waar dit bij XP vaak maar een halve minuut in beslag nam.
Hummmm, ik kan me monitor refreshrate niet aanpassen.......
iemand enig idee ? , ja ik heb de nvidia w7 drivers
En met custom lukt het ook niet, hij zegt gewoon dat het out of range is, maar onder vista ging het wel degelijk
En met custom lukt het ook niet, hij zegt gewoon dat het out of range is, maar onder vista ging het wel degelijk

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2009 13:12 ]
Verwijderd
Hallo allen,
Sinds gister avond draai ik ook de beta van windows 7 op mijn laptop, een budget acer van 4 jaar oud (1,6Ghz celeron mobile met 1,5gb ram). Het enige minpuntje is dat ik aero niet aan kan zetten, maar dat heeft alles te maken met het feit dat intel sinds 2005 geen drivers meer heeft gemaakt voor de 910/915 chipset. Verder ben ik zeer positief verrast door de snelheid waarmee windows installeerde, en hoe vlot het allemaal draait. Het enige grote probleem wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de nieuwste messenger de boel vast laat lopen. Met messenger 8.5, die ik via een omweg toch nog bij microsoft vandaan heb kunnen halen geeft geen probleem. Verder loopt windows over skype te griepen dat er een aantal dingen daarvan mogelijk niet zouden werken, maar ik heb tot nu toe daar geen problemen mee gehad. Ik ga verder vandaag nog wat dingen uitproberen qua andere programma's zoals 3ds max en photoshop. Kijken hoe windows 7 zich daarmee gedraagt. Voorals nog best tevreden.
Pluspunten tot zover:
Snelheid
Geheugen gebruik (een kernel die minder dan 100 mb in beslag neemt)
Gebruikers interface, vooral het slepen met schermpjes naar de hoeken die dan automatisch een plek innemen op het scherm (naar link/rechts voor een half scherm links/rechts, naar boven om te maximaliseren)
Minpunten tot zover:
Taakbalk is wat wennen, wordt icoontjes uit m'n hoofd leren
Geen aero ondersteuning (drivers......)
Nieuwste messenger zorgt voor een lockup, geen idee of dit aan messenger of windows ligt.
Groets,
Martijn
Sinds gister avond draai ik ook de beta van windows 7 op mijn laptop, een budget acer van 4 jaar oud (1,6Ghz celeron mobile met 1,5gb ram). Het enige minpuntje is dat ik aero niet aan kan zetten, maar dat heeft alles te maken met het feit dat intel sinds 2005 geen drivers meer heeft gemaakt voor de 910/915 chipset. Verder ben ik zeer positief verrast door de snelheid waarmee windows installeerde, en hoe vlot het allemaal draait. Het enige grote probleem wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de nieuwste messenger de boel vast laat lopen. Met messenger 8.5, die ik via een omweg toch nog bij microsoft vandaan heb kunnen halen geeft geen probleem. Verder loopt windows over skype te griepen dat er een aantal dingen daarvan mogelijk niet zouden werken, maar ik heb tot nu toe daar geen problemen mee gehad. Ik ga verder vandaag nog wat dingen uitproberen qua andere programma's zoals 3ds max en photoshop. Kijken hoe windows 7 zich daarmee gedraagt. Voorals nog best tevreden.
Pluspunten tot zover:
Snelheid
Geheugen gebruik (een kernel die minder dan 100 mb in beslag neemt)
Gebruikers interface, vooral het slepen met schermpjes naar de hoeken die dan automatisch een plek innemen op het scherm (naar link/rechts voor een half scherm links/rechts, naar boven om te maximaliseren)
Minpunten tot zover:
Geen aero ondersteuning (drivers......)
Nieuwste messenger zorgt voor een lockup, geen idee of dit aan messenger of windows ligt.
Groets,
Martijn
Ik zou zeggen lees de startpost eens doorVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:54:
[...]
En die heb je waarschijnlijk alleen als je een officiele beta tester bent?

Toch maar even de Beta gedownload via Technet, zojuist de installatie gestart in VMWare. Moet zeggen dat ik wel de Vista feel heb op dit moment... Eventjes de installatie verder afwachten, moet wel zeggen dat deze installatie sneller wordt verricht dan vista...
Wabbawabbawabbawabba
Lukt het iemand op Windows 7 om deze filmpjes te openen?
https://www.microsoft.com...eta-videos.aspx?vindex=10
Ik heb hier ook een Tablet PC, dus ben wel benieuwd hoe die het doet op Windows 7.
Ik heb hier ook een Tablet PC, dus ben wel benieuwd hoe die het doet op Windows 7.
Ehh...ze lijken te laden, maar spelen niet af...PWM schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:30:
Lukt het iemand op Windows 7 om deze filmpjes te openen?
Update TS : Uitleg over hoe je Aero kunt gebruiken binnen virtuele Windows 7 toegevoegd.
[ Voor 66% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2009 13:37 ]
Alles in mijn laptop werkte, op 1 ding na, mijn finger print reader. Aangezien ik het ding toch niet gebruik heb ik het zo gelaten. Nu, een weekje later:

Vista deed het al goed, maar deze geeft het ook wel heel erg netjes weer
EDIT:
Ook erg mooi dus:

Die link leidt mij naar een Beta Driver voor Windows 7. AuthenTec doet dus goed zijn best

Vista deed het al goed, maar deze geeft het ook wel heel erg netjes weer
EDIT:
Ook erg mooi dus:

Die link leidt mij naar een Beta Driver voor Windows 7. AuthenTec doet dus goed zijn best
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 14-01-2009 13:41 ]
Verwijderd
ESET Smart Security V3 draait hier als een zonnetje, geen enkel probleem. De installatie gaf geen fouten, het updaten ook niet, een algehele scan ook niet en de algehele werking ook niet.Applicaties die (nog) niet werken
Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.
• Eset Smart Security Center V3 (Eset Smart Security Center v4 Beta werkt wel!)
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:39:
[...]
ESET Smart Security V3 draait hier als een zonnetje, geen enkel probleem. De installatie gaf geen fouten, het updaten ook niet, een algehele scan ook niet en de algehele werking ook niet.
Dit is dus niet in de VM, maar door de machine over te nemen met RDP vanaf een vista pc. Dit werkt dus ook niet met XP en dergelijke. (is ook al eerder in dit topic of in een eerder deel vermeld)TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:36:
[...]
<knip>
Update TS : Uitleg over hoe je Aero kunt gebruiken binnen virtuele Windows 7 toegevoegd.
[ Voor 7% gewijzigd door woest85 op 14-01-2009 13:42 ]
[Signature]
Hmm..ja je hebt gelijkwoest85 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:40:
[...]
Dit is dus niet in de VM, maar door de machine over te nemen met RDP vanaf een vista pc. Dit werkt dus ook niet met XP en dergelijke. (is ook al eerder in dit topic of in een eerder deel vermeld)
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2009 13:46 ]
Verwijderd
Een aantal posts hierboven stond ook al een post van iemand die het geinstalleerd heeft en er blijkbaar ook geen probleem mee heeft. Ik in i.i.g. niet. Zoals gezegd, draait als een zonnetje hier.TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:40:
[...]
Ik ga ook maar af op wat anderen mij vertellen...hij werkt dus? Dan gaat hij van de lijst
Verwijderd
Ik heb Windows 7 geinstalleerd op een 10GB partitie en dat ging prima. Het is wat klein maar ik had ook niet gedacht dat ik het zou behouden. Wel dus.Kazu schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:47:
[...]
Ik geloof dat Vista net als W7 ongeveer 20GB nodig heeft als partitieruimte. Zeker weten doe ik het niet, dus pin me er niet op vast.
ok bedankt ik heb nu via controlpanel->windowsupdate->change setting automatisch installeren om 3 uur uitgezet en gekozen voor checken op updates, binnenhalen maar wachten met installeren tot ik toestemming geef.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:26:
[...]
Klopt, dat gebeurde bij mij vannacht om 3 uur ook, en in het event log stond dit:
[...]
Dit zou het probleem moeten oplossen.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Ik heb ook in media center het automatisch checken voor updates uitgezet, want dat was de schuldige volgens mijn event log.ErikRo schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:51:
[...]
ok bedankt ik heb nu via controlpanel->windowsupdate->change setting automatisch installeren om 3 uur uitgezet en gekozen voor checken op updates, binnenhalen maar wachten met installeren tot ik toestemming geef.
Dit zou het probleem moeten oplossen.
Vaag ik sluit m'n pc af om even de tv kaart eruit te slopen, geeft Windows keurig aan dat hij aan het shutdownen is, maar hij blijft gewoon aan...terwijl m'n scherm wel uit gaat....
Mijn idee was om het in stapjes uit te schakelen zodat ik de dader kon pinpointen. Ik heb het ideed at mp meelift om de gewone update cyclys van 3 uur.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:53:
[...]
Ik heb ook in media center het automatisch checken voor updates uitgezet, want dat was de schuldige volgens mijn event log.
Maar ik heb 5 x via controlpanel naar mediaplayer en windows mepdiaplayer gezocht maar ik zie hem hem echt niet. En binnen mediaplayer kan ik rechtsklikken wat ik wil maar geen opties om te veranderen. Waar doe jij dat dan?
[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 14-01-2009 14:14 ]
Oplossing : Windows Vista driver installeren.......CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:07:
Hummmm, ik kan me monitor refreshrate niet aanpassen.......
Verwijderd
Media Center, niet media player. Op de 1 of andere manier kan ik het via zoeken in het start menu niet vinden, maar als je naar c:\windows\ehome gaat staat daar eshell.exe. Die starten en dan naar tasks -> Settings -> general -> Automatic download options -> automatically download... gaan. Dat stond bij mij allemaal al op 0 maar toch maar uitgezet voor de zekerheid.ErikRo schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:13:
[...]
Mijn idee was om het in stapjes uit te schakelen zodat ik de dader kon pinpointen. Ik heb het ideed at mp meelift om de gewone update cyclys van 3 uur.
Maar ik heb 5 x via controlpanel naar mediaplayer en windows mepdiaplayer gezocht maar ik zie hem hem echt niet. En binnen mediaplayer kan ik rechtsklikken wat ik wil maar geen opties om te veranderen. Waar doe jij dat dan?
Wat is een Vista feel?KatirZan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:27:
Toch maar even de Beta gedownload via Technet, zojuist de installatie gestart in VMWare. Moet zeggen dat ik wel de Vista feel heb op dit moment... Eventjes de installatie verder afwachten, moet wel zeggen dat deze installatie sneller wordt verricht dan vista...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Of je zet ze op "never combine", dan krijg je als ze geopend zijn "gewoon" een grotere knop met tekst erin.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:25:
Minpunten tot zover:
Vind ik persoonlijk iets prettiger werken.
Combine
Never combine
Je hebt een vista feel al voordat hij klaar is met installeren? Wat bedoel je daarmee dan? Je bent nog niet eens in W7 zelf...KatirZan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:27:
Wat jij laat zien is niet het combine/never combine, maar 'show labels'Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:25:
[...]
Of je zet ze op "never combine", dan krijg je als ze geopend zijn "gewoon" een grotere knop met tekst erin.
Vind ik persoonlijk iets prettiger werken.
Combine
[afbeelding]
Never combine
[afbeelding]
Verwijderd
"Always combine, hide labels" en "never combine" is het, show labels optie heb ik niet eens.anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:30:
[...]
Wat jij laat zien is niet het combine/never combine, maar 'show labels'
Bij mij werkt dat prima, in Vista, XP, en Windows 7.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:02:
Zijn er mensen die ook met hibernate werken? Ik heb een dualboot, XP en W7, en ik heb het idee dat mijn hibernate van XP niet meer werkt. Daarnaast is de hibernate van W7 volgens mij erg traag. Duurt soms al gauw 3 of 4 minuten, waar dit bij XP vaak maar een halve minuut in beslag nam.
Experimenteer misschien wat met sleep en stand-by, en check je drivers nog eens, evenals je BIOS instellingen.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Het is niet 'hide labels', dus show labelsVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:42:
[...]
"Always combine, hide labels" en "never combine" is het, show labels optie heb ik niet eens.
[afbeelding]
Overigens vind ik dat het hiden of showen van labels los moet staan van het combinen, en niet zo samengekoppeld, zoals nu.
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 14-01-2009 15:09 ]
Hummmm, mijn score blijft steken op 3 vanwege de hdd 
vreemd voor een 300gb 7200rpm disk imho...
proc ligt op 6.2 (niet slecht voor een e6300
)
en mem op 5.8
proc ligt op 6.2 (niet slecht voor een e6300
en mem op 5.8
Verwijderd
Dat vind ik ook ja, en het zou helemaal mooi zijn als je het per applicatie in zou kunnen stellen.anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:07:
[...]
Het is niet 'hide labels', dus show labels![]()
Overigens vind ik dat het hiden of showen van labels los moet staan van het combinen, en niet zo samengekoppeld, zoals nu.
Verwijderd
UAC is handig en welkom voor mensen die een gemiddeld gebruiker zijn. Een beetje tweaker wil zelf het systeem in handen hebben. Dus voor mij geld dan UAC en AERO uit. Ondanks dat ik een Radeon HD 4830 512MB erin heb hangen en een Intel core2duo 7200 met 4GB intern. Installeer je W7 op een zakelijke dell of HP pc met geintegreerde graphics, dan moet je AERO toch uit kunnen zetten als systeembeheerder. Toegegeven, UAC levert wel goede beveiligings aspecten voor systeem beheerder op. Voor een tweaker, alleen maar irritatie, denk ik.
Al met al een zeer goede eerste stap van Microsft, maar sommige dingen als EARO off en klassiek menu, moeten naar mijn mening wel terug. Al is het maar om de Xp gebruikers die vista hebben overgeslagen, een optie te geven om zelf te kiezen.
Al met al een zeer goede eerste stap van Microsft, maar sommige dingen als EARO off en klassiek menu, moeten naar mijn mening wel terug. Al is het maar om de Xp gebruikers die vista hebben overgeslagen, een optie te geven om zelf te kiezen.
HendrikN schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:00:
[...]
- UAC, De core van het beveiligingssysteem van Windows, ik zou niet weten waarom je dat uit zou willen zetten
- Aero, een systeem met een redelijke videokaart (Dx10) draait sneller mét Aero dan zonder, omdat je een krachtige unit als een videokaart nu aanspreekt.
PowerISO werkt ook prima (alcohol werkt ook niet)dumbledore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:50:
Ik wou net daemontools instaleren, maar toen ik de setup opende kwam er de melding dat DaemonTools incompatible is met windows7. Dus ik ging ff op internet kijken en las op het forum van daemontools dat beta operating systems niet gesupport worden.
Ik vraag me af of iemand mss een altereatief heeft gevonden dat wel werkt?
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
hummmm, er kwam in dit topic voorbij dat je op de xbox zou moeten kunnen internetten ?
Ik heb nu dus Windows7, en via media center extender op me xbox360 gekeken, maar ik kan niks vinden van internetten ?
en waarom worden wij nederlanders altijd achter gehouden, bijv met internet tv, there is no bla bla for the netherlands
Ik heb nu dus Windows7, en via media center extender op me xbox360 gekeken, maar ik kan niks vinden van internetten ?
en waarom worden wij nederlanders altijd achter gehouden, bijv met internet tv, there is no bla bla for the netherlands
Verwijderd
Lekker duidelijk zeg, vooral als iemand gaat zoeken (naar aanleiding van je bericht) binnen de settings naar "show labels" en er dan na een uur achterkomt dat het anders heet.anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:07:
[...]
Het is niet 'hide labels', dus show labels![]()

Mee eens.anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:07:
[...]
Met de overgang van Windows 3.11 for Workgroups naar Windows 95 was men vast ook niet bij met de geheel andere interface, nu verandert er weer wat en men wil blijven teruggrijpen naar het oude...Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:10:
UAC is handig en welkom voor mensen die een gemiddeld gebruiker zijn. Een beetje tweaker wil zelf het systeem in handen hebben. Dus voor mij geld dan UAC en AERO uit. Ondanks dat ik een Radeon HD 4830 512MB erin heb hangen en een Intel core2duo 7200 met 4GB intern. Installeer je W7 op een zakelijke dell of HP pc met geintegreerde graphics, dan moet je AERO toch uit kunnen zetten als systeembeheerder. Toegegeven, UAC levert wel goede beveiligings aspecten voor systeem beheerder op. Voor een tweaker, alleen maar irritatie, denk ik.
[...]
Zoveel verandert er nu ook weer niet in de interface en UAC control is een zeer nuttige interface en is in Windows 7 al lang niet meer zo overdreven aanwezig als in Windows Vista....dus waarom je dat dan uit wilt zetten begrijp ik niet helemaal

Verwijderd
helaas hebben mensen soms moeite met wennen aan nieuwe dingen he
gaat wel weer over al zul je altijd mensen blijven houden die nog naar de stijl van Windows 95 terug verlangen
gaat wel weer over al zul je altijd mensen blijven houden die nog naar de stijl van Windows 95 terug verlangen
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met Windows7 en Visual Studio (2008)? Bij mij werkt het zeer kut. Regelmatig vastlopers van VS en foutmeldingen. Het vreemde is ook dat VS2008 zonder SP1 het hele OS vast laat lopen als je hem afsluit of 'save all' gebruikt.
Met SP1 kan je VS via taakbeheer nog killen.. Ook kreeg ik het niet voor elkaar om de volledige versie van SQL2005 te installeren. De setup van VS2008 kon wel de Express versie installeren.
Met SP1 kan je VS via taakbeheer nog killen.. Ook kreeg ik het niet voor elkaar om de volledige versie van SQL2005 te installeren. De setup van VS2008 kon wel de Express versie installeren.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Even een ander puntje: als je Truecrypt gebruikt om een partitie mee te beveiligen (ik heb mijn Documentenschijf daarmee beveiligd), en je mount die te snel nadat windows is opgestart gaat er iets fout met de toewijzing van de stationsletter in de windows explorer.. De schijfletter wordt "verkeerd" toegewezen, d.w.z., subdirectories kunnen wel worden benaderd, maar de root dir geeft ie als "not availabe". (terwijl die wel toegankelijk is vanuit de Documents Library)
Ook verschijnen die TC drives niet in die snelbalk onder "Computer". (De schijf kan prima benaderd worden voor de rest, en als ik hem een tweede keer mount gaat het wel goed). Ook powerISO virtual drives worden pas enige tijd na boot toegevoegd, dus ik vermoed dat het ergens in windows7 zelf foutgaat.
Volledig ongerelateerd hieraan: de theme manager doet raar als je thema's toepast. hij maximaliseert namelijk willekeurig andere programma's tijdens/bij het toepassen.
Ook verschijnen die TC drives niet in die snelbalk onder "Computer". (De schijf kan prima benaderd worden voor de rest, en als ik hem een tweede keer mount gaat het wel goed). Ook powerISO virtual drives worden pas enige tijd na boot toegevoegd, dus ik vermoed dat het ergens in windows7 zelf foutgaat.
Volledig ongerelateerd hieraan: de theme manager doet raar als je thema's toepast. hij maximaliseert namelijk willekeurig andere programma's tijdens/bij het toepassen.
[ Voor 25% gewijzigd door foppe-jan op 14-01-2009 15:30 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
SorryVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:14:
[...]
Lekker duidelijk zeg, vooral als iemand gaat zoeken (naar aanleiding van je bericht) binnen de settings naar "show labels" en er dan na een uur achterkomt dat het anders heet.
Ik deed het uit mijn hoofd, wist niet dat het hide was ipv show
Ik mis de link tussen 'systeem in handen hebben' en Aero?Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:10:
UAC is handig en welkom voor mensen die een gemiddeld gebruiker zijn. Een beetje tweaker wil zelf het systeem in handen hebben. Dus voor mij geld dan UAC en AERO uit.
Waarom zou je aero uit willen zetten en zo een tragere desktop willen hebben?Ondanks dat ik een Radeon HD 4830 512MB erin heb hangen en een Intel core2duo 7200 met 4GB intern. Installeer je W7 op een zakelijke dell of HP pc met geintegreerde graphics, dan moet je AERO toch uit kunnen zetten als systeembeheerder.
En classic is niet alleen trager, maar ook nog eens lelijk
Ik vind ook dat de optie er moet zijn om het klassieke menu terug te kunnen kiezen, voor de mensen die daarmee willen werken.Al met al een zeer goede eerste stap van Microsft, maar sommige dingen als EARO off en klassiek menu, moeten naar mijn mening wel terug.
Al is het klassieke menu omslachtig, langzaam, onhandig, onduidelijk en RSI-bevorderend.
En het lijkt me dat wanneer mensen aan het nieuwe menu gewend zijn, nooit meer terugwillen naar het klassieke menu.
Ik niet in ieder geval.
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 14-01-2009 15:29 ]
kan iemand mij vertellen hoe ik de MCE browser plugin/extensie installeer op windows7 ?
Hij wilt niet installeren
ehh..de MCE browser plugin/extensie? Je bedoelt de Gadget?CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:30:
kan iemand mij vertellen hoe ik de MCE browser plugin/extensie installeer op windows7 ?
Nee, er is een plugin/extensie oid die je kan installeren in MCE zodat je kunt browsen op je xbox360, maar die wilt niet installeren op windows7 MCE....TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:31:
[...]
ehh..de MCE browser plugin/extensie? Je bedoelt de Gadget?
http://www.anpark.com/software.aspx
En die zeurt dus bij de installatie :MCEBrowser is a plugin for Microsoft Windows Media Center which allows you surf the internet using a Media Center remote control. Either Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 operating system or Microsoft Windows Vista with Media Center is required to use this software.
Some of the features include:
Browse to home page or favorites
Navigate favorites subfolders
Enter a URL to browse to
Scroll around within web pages
Highlight and select links within web pages to navigate
Form support - fill out edit boxes, combo boxes, list boxes, select buttons, etc.
Mouse and keyboard support
Zoom in and out for 10-foot style surfing
Compatible with Media Center Extender devices
Multilanguage support (English, Simplified Chinese, Traditional Chinese, German, Spanish, Dutch, Japanese)
Support for Windows XP Media Center Edition 2005 or Windows Vista Media Center
Kan ik die check niet op een of andere manier voor de gek houden ?this installation requires Media center Edition 2005 or later
[ Voor 70% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2009 15:43 ]
Als je de install van je X-Fi kaart in Vista Compatability mode runt, lijkt het wel te werken.Snowwie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:48:
Ik lees ook regelmatig berichten over dat mensen hun beta versie op 2 of 4 speed branden op dvd. Ben ik schijnbaar daar de uitzondering in, heb em gewoon gefikt op 16 speed en werkte prima.
Ik denk dat Windows 7 de geheugenuitbreiding van 2 naar 8 GB wel leuk gaat vinden.
(zal ik de Swap File aan laten staan bij 8GB?)
Uiteindelijk alles nu zo goed als op orde. Voor de printer kan ik ingebouwde scansoftware gebruiken. Zelfs Nero 6.0.3 werkt onder deze Windows versie (oke, je krijgt wel het gezeur van compatibiliteits problemen, maar dat ik in XP ook al).
De nieuwste ForceWare drivers voor m'n GT8800 werken ook prima.
Uiterlijk is naar wens aan te passen. Zelfs de klassieke weergave is mogelijk.
Laatste struikelblok voor mij is de geluidskaart. Ik heb idd een Soundblaster X-Fi PCI-E Extreme Audio gekocht, omdat ik wist dat er voor de Soundblaster Live sowieso geen goede drivers zouden komen zowel al Vista, en dus schijnbaar ook 7. Hopelijk ga ik deze nieuwe kaart wel aan de praat krijgen. Als dat werkt dan is alles goed en ben ik Windows 7 helemaal tevreden en uiteindelijk bereid om em te kopen als ie uitkomt dit jaar.
Verwijderd
Dat heb ik ook gehad. Deze site bracht uitkomstCrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:07:
Hummmm, mijn score blijft steken op 3 vanwege de hdd
proc ligt op 6.2 (niet slecht voor een e6300)
en mem op 5.8
Vind het lekker werken nu, ondanks de negatieve result op deb enchmark van X3.
Anyway, alles ge-installeerd, werkt snel en keurig.
Ben er blij mee atm als main OS.
Anyway, alles ge-installeerd, werkt snel en keurig.
Ben er blij mee atm als main OS.
Voor bezitters van Creative/Auzentech/"ExtremeAudio" spul: http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=135215
[ Voor 9% gewijzigd door foppe-jan op 14-01-2009 16:10 ]
Hij heeft een Xtreme Audio, das geen echte X-fi, ik heb hem ook. Het is zo ongeveerde enige geluidskaart die het niet doet in 7. Ik zat er ook mee,maar een of andere pief heeft een simpele driver geschreven ervoor, basic maar je hebt geluid: http://rapidshare.com/files/182298164/SBXA_BASIC_WIN7DRV.exeZip McOccup schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:40:
[...]
Als je de install van je X-Fi kaart in Vista Compatability mode runt, lijkt het wel te werken.
echt niemand die weet hoe je zon check kan omzeilen van een msi installer ?
(zeurt voor MCE 2005 of later (en goh is win7 mce niet de laatste dan
)
(zeurt voor MCE 2005 of later (en goh is win7 mce niet de laatste dan
Met Orca (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa370557.aspx) kan je msi's aanpassen.CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:11:
echt niemand die weet hoe je zon check kan omzeilen van een msi installer ?
(zeurt voor MCE 2005 of later (en goh is win7 mce niet de laatste dan)
Dit topic is gesloten.