[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 61.949 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
mp3Fix zit nu bij de Winupdates als je hemt net hebt installt, dus IMO kan die link weg uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah kewl, maar ik heb alleen geen idee kwa programmeren en dus ook niet kwa msi aanpassen hahaha :D, maar ik ga wel wat pielen ermee :P

---edit----

niet dus... haha, 1gb groot, dat gaat lang duren met 130kB/s download

---edit----
niemand die de sdk al heeft en even die check eruit kan slopen ? :P

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2009 16:36 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 10:06
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:55:
[...]

Mijn laptop komt tot 5.9 met de disk. Dus normaal hoeft het niet te zijn. Het is een 7200 SATA schijfje. (Dell E6400)

Zijn er trouwens meer mensen met een lagere score op graphics tov gaming graphics? Ik heb bij grapics een 3.3 en gaming graphics 5.1.
nog vreemder hier zelfs, mijn onboard Graphics Media Accelerator X3100 krijgt een hogere score dan mijn onboard Nvidia 8400GS, en allebei met zeer recente drivers (waarbij die van intel speciaal voor Windows 7 is via Windows Updaten die voor Nvidia forceware 181.20 voor Windows Vista)

* vriesdude maakt zich er voorlopig niet druk om en wacht totdat er een x64 driver beschikbaar komt voor de Nvidia kaart die nadrukkelijk voor windows 7 is :9

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 11:41
Een vraagje;
ik ben nu een nieuw systeempje aan't bouwen is het een idee om er nu alleen windows 7 op te zetten?
of raden jullie toch aan er nog een windows vista naast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou een kale versie van vista ernaast houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:15:
Reden?
7 is stabieler als Vista hoor....

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
bashje schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:14:
Een vraagje;
ik ben nu een nieuw systeempje aan't bouwen is het een idee om er nu alleen windows 7 op te zetten?
of raden jullie toch aan er nog een windows vista naast te zetten?
Ja, absoluut!

ik heb zojuist mijn complete 7 onherstelbaar gecrashed door er een buisness Office 2007 pakket op te installeren, ik kon alleen vanuit vista de schijf formatteren en opnieuw installeren.

Hier en daar is het nog erg beta, dus pas op met belangrijke bestanden!

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashje
  • Laatst online: 26-07 11:41
Oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus .... W7 is maar een beta na Juli heb je niks meer als je W7 alleen installed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:15:
Waarom? Wat heb je aan een kale versie van Vista als je systeem crasht?
Verplaats de My Documents map naar een andere partitie en sla daar ook alle andere bestanden op en je kan daarna gewoon een reinstall doen als het niet bevalt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:41
DennusB schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:16:
[...]

Reden?
7 is beta dus stuk minder te vertrouwen dan Vista.

7 loopt over het algemeen stabiel, maar je kan nog genoeg problemen tegen komen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrBlueEyes op 14-01-2009 17:30 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Heeft iemand SecureW2 al aan de praat gekregen onder Windows 7?
Probleem is dat de optie voor SecureW2 niet wordt toegevoegd aan het dropdownMenu voor Wireless beveiligingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Is het ook mogelijk om Windows 7 te testen met Virtual PC 2007? :)

Sorry als deze vraag vaker is gesteld, kon igg niks vinden via search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:35:
Is het ook mogelijk om Windows 7 te testen met Virtual PC 2007? :)

Sorry als deze vraag vaker is gesteld, kon igg niks vinden via search.
Ja, met de laatste versie van VPC werkt windows 7 goed, je hebt alleen geen Aero natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
vriesdude schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:06:
[...]

nog vreemder hier zelfs, mijn onboard Graphics Media Accelerator X3100 krijgt een hogere score dan mijn onboard Nvidia 8400GS, en allebei met zeer recente drivers (waarbij die van intel speciaal voor Windows 7 is via Windows Updaten die voor Nvidia forceware 181.20 voor Windows Vista)

* vriesdude maakt zich er voorlopig niet druk om en wacht totdat er een x64 driver beschikbaar komt voor de Nvidia kaart die nadrukkelijk voor windows 7 is :9
Hmm..m'n 8800 GTS krijgt gewoon een 6.0 (en een 7.9 voor Desktop Performance for Windows Aero)...de driver is volgens mij niets mis mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
trueKAMi schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:17:
[...]

Ja, absoluut!

ik heb zojuist mijn complete 7 onherstelbaar gecrashed door er een buisness Office 2007 pakket op te installeren, ik kon alleen vanuit vista de schijf formatteren en opnieuw installeren.

Enneh...system restore? Windows dvd erin...booten etc... ;) heb je dat niet geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
trueKAMi schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:17:
[...]

Ja, absoluut!

Weet niet hoe jij office installeert hoor, maar heb hem hier al op 2 pc's staan ;) Geen enkel probleem _/-\o_

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ben zeer tevreden met Win 7 maar merk wel dat ik met 1GB geheugen iets te weinig heb.
Ik merk dat omdat hij niet echt soepel loopt, als ik 2GB geheugen in me PC heb installeer ik het weer
Tot die tijd even terug naar Win XP, Voor de rest vindt het een goede OS en zeker
een verbetering wat betreft Vista !

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 14-01-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

firlian schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:32:
Heeft iemand SecureW2 al aan de praat gekregen onder Windows 7?
Probleem is dat de optie voor SecureW2 niet wordt toegevoegd aan het dropdownMenu voor Wireless beveiligingen :(
Ik heb dat werkende. De installer.exe van avans.nl gestart en alles ging automatisch en daarna zonder problemen op het school netwerk. Ik weet niet waar jij het voor nodig hebt, maar hier werkt het iig wel.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

haha ik heb orca nu ,maar zoals ik al dacht : no freakin clue waar te zoeken :D
Iemand een hint voor mij waar/wat ik moet zoeken in de msi om die mce2005 check eruit te krijgen ?

Ik vind een waarde bij launchcondition : MEDIACENTERIDENT >= "3.0" This installation requires Media Center Edition 2005 or later.

Als ik die echter drop en de package save en dan probeer te runnen is het geen geldige msi volgens windows

het lijkt me gelukt....

bah hij lijkt te installeren en op einde loopt hij nog stuk :(

naja niet gek als ik maar random wat wegpleur in die msi :D

[ Voor 36% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:15:
[...]

Iemand een hint voor mij waar/wat ik moet zoeken in de msi om die mce2005 check eruit te krijgen ?

Ik vind een waarde bij launchcondition : MEDIACENTERIDENT >= "3.0" This installation requires Media Center Edition 2005 or later.

Als ik die echter drop en de package save en dan probeer te runnen is het geen geldige msi volgens windows

het lijkt me gelukt....

Installeren lukte hier gewoon zonder aanpassingen, maar meteen weer verwijderd heb er verder geen interesse in.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
MandaloR schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:58:
[...]

Ik heb dat werkende. De installer.exe van avans.nl gestart en alles ging automatisch en daarna zonder problemen op het school netwerk. Ik weet niet waar jij het voor nodig hebt, maar hier werkt het iig wel.
Ik heb het ook nodig voor een schoolnetwerk (Windesheim).
Ik heb die avans installer even geprobeerd, en ik weet ook waarom die wel werkt. Hij maakt namelijk meteen na de installatie van SecureW2 een wireless netwerkprofiel aan voor avans, en daardoor zit (alleen) in dat profiel wel de SecureW2 optie.
Helaas voor mij gebruikt Windesheim andere instellingen dan avans en is die SecureW2 optie dus alleen beschikbaar in het door de installer toegevoegde avans profiel, en ook nog eens alleen wanneer WPA2 geselecteerd is.

Maargoed, ik weet nu in ieder geval dat je ook een wireless profiel kunt installeren zonder de standaard UI (zonder secureW2 koppeling) te gebruiken, alleen nog "even" uitzoeken hoe dat precies werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, sommige schermen openen niet in het gewenste scherm (dualmonitor), waarbij Firefox nog wel het meest irrritant is. Sluit hem rechts (ook de main monitor), en hij opent links. Typisch een gevalletje om feedback over te geven.

edit: tjee ik had hem niet helemaal gemaximaliseerd, dus daarom onthield ie het niet. Maar heb wel al een feedback gestuurd, hopelijk kunnen ze de n00bheid ervan inzien... |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 14-01-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
het kan aan mij liggen, maar virtual clonedrive werkt hier niet/nauwelijks (nog naast dat het vrij weinig soorten image files ondersteunt).. ik kan alleen maar de standaard 2 drives gebruiken, meer of minder instellen gaat niet, en de uninstaller blijft hangen bij "creating restore point". ook weigert de Computer Browser>Disk management Module te starten als VCD geinstalleerd is.. hebben meer mensen dat?

[ Voor 16% gewijzigd door foppe-jan op 14-01-2009 18:39 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Angeluskamps schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:25:
[...]

Installeren lukte hier gewoon zonder aanpassingen, maar meteen weer verwijderd heb er verder geen interesse in.
ja nog gekker dan.... wtf ?
welke versie heb je dan ? van mcebrowser, ik heb er namelijk wel interesse in voor de xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:15:
[...]

het lijkt me gelukt....

naja niet gek als ik maar random wat wegpleur in die msi :D
Ik zou eens beginnen met Vista of XP compatibility mode (of werkt dat niet bij MSI's) en Run as Admin.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik draai Windows 7 in een VPC en om de een of ander reden krijg ik hem niet in een hogere resolutie dan 1600x1200. Windows geeft aan dat hij als videokaart een VM Additions S3 kaart heeft wat me doet twijfelen of dit wel een Windows 7 issue is of misschien toch een VPC issue. Het vreemde is dat mijn XP vpc's wel op de volledige resolutie draaien.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, idunno... misschien omdat het een Beta is die timebombed is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Petervanakelyen schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:33:
[...]

Ik zou eens beginnen met Vista of XP compatibility mode (of werkt dat niet bij MSI's) en Run as Admin.
heb ik uiteraard geprobeerd, maar helaas lost dat het ook niet op...

Heeft iemand toevallig een oudere versie van mcebrowser dan 2.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DennusB schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:16:
[...]

Reden?
Ik heb met 7 met sommige programma's toch nog regelmatig serieuse windows crashes, dus wat jij zegt is zeker niet waar..

En al ligt dat aan die programma's, dan mogen die zeker niet het hele OS naar beneden trekken (visual studio weet dit regelmatig voor elkaar te krijgen, maar ook de IE8 beta heeft het al een keer voor elkaar gekregen).

Vraag me uberhaupt af hoe je hier bij komt :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
firlian schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:31:
[...]

Ik heb het ook nodig voor een schoolnetwerk (Windesheim).
Ik heb die avans installer even geprobeerd, en ik weet ook waarom die wel werkt. Hij maakt namelijk meteen na de installatie van SecureW2 een wireless netwerkprofiel aan voor avans, en daardoor zit (alleen) in dat profiel wel de SecureW2 optie.
Helaas voor mij gebruikt Windesheim andere instellingen dan avans en is die SecureW2 optie dus alleen beschikbaar in het door de installer toegevoegde avans profiel, en ook nog eens alleen wanneer WPA2 geselecteerd is.

Maargoed, ik weet nu in ieder geval dat je ook een wireless profiel kunt installeren zonder de standaard UI (zonder secureW2 koppeling) te gebruiken, alleen nog "even" uitzoeken hoe dat precies werkt :/
Je kan de draadloze verbinding ook instellen zonder secureW2, tenminste dat is bij ons op de Universiteit Twente tegenwoordig wel zo; SecureW2 was daar altijd de 802.1x client, maar tegenwoordig kan het ook via Protected EAP.. Zie www.snt.utwente.nl voor handleidingen daarvoor; is vast te verbouwen naar Windesheim instellingen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
Glashelder schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:41:
[...]

Ik heb met 7 met sommige programma's toch nog regelmatig serieuse windows crashes, dus wat jij zegt is zeker niet waar..

En al ligt dat aan die programma's, dan mogen die zeker niet het hele OS naar beneden trekken (visual studio weet dit regelmatig voor elkaar te krijgen, maar ook de IE8 beta heeft het al een keer voor elkaar gekregen).

Het blijft me zowiezo verbazen dat mensen het advies uit lopen te geven om bij een verse installatie alleen maar windows 7 erop te zetten "want deze is gewoon goed". Het blijft een beta die niet 100% stabiel is en na verloop van tijd werkt hij niet meer.

weet er iemand of het ook mogelijk is om windows live messenger te minimaliseren naar de systeembalk?. Vreselijk irritant dat het icoontje van msn maar in de taakbalk open kan staan. Wil msn altijd het liefste zo veel mogelijk weg gewerkt hebben als ik alleen online sta en niet actief ermee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
Th3Eagle schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:55:
[...]

Het blijft me zowiezo verbazen dat mensen het advies uit lopen te geven om bij een verse installatie alleen maar windows 7 erop te zetten "want deze is gewoon goed". Het blijft een beta die niet 100% stabiel is en na verloop van tijd werkt hij niet meer.

weet er iemand of het ook mogelijk is om windows live messenger te minimaliseren naar de systeembalk?. Vreselijk irritant dat het icoontje van msn maar in de taakbalk open kan staan. Wil msn altijd het liefste zo veel mogelijk weg gewerkt hebben als ik alleen online sta en niet actief ermee bezig ben.
Het blijft mij sowieso verbazen dat mensen in een topicreeks altijd dezelfde vragen stellen, ik heb het al zeker 5x voorbij zien komen, het staat (zelfs) in de startpost ;)

[ Voor 11% gewijzigd door HendrikN op 14-01-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:33:
[...]

ja nog gekker dan.... wtf ?
welke versie heb je dan ? van mcebrowser, ik heb er namelijk wel interesse in voor de xbox360
geen idee downloade gewoon dat ding waar je link naar toe ging.

@Th3Eagle in vista compability mode wlm starten

[ Voor 7% gewijzigd door MrBlueEyes op 14-01-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:57:
[...]

Het blijft mij sowieso verbazen dat mensen in een topicreeks altijd dezelfde vragen stellen, ik heb het al zeker 5x voorbij zien komen, het staat (zelfs) in de startpost ;)
Jesus helemaal overheen gelezen... Goed bezig..

Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foppe-jan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:32:
het kan aan mij liggen, maar virtual clonedrive werkt hier niet/nauwelijks (nog naast dat het vrij weinig soorten image files ondersteunt).. ik kan alleen maar de standaard 2 drives gebruiken, meer of minder instellen gaat niet, en de uninstaller blijft hangen bij "creating restore point". ook weigert de Computer Browser>Disk management Module te starten als VCD geinstalleerd is.. hebben meer mensen dat?
Yup precies dezelfde problemen bij het deinstalleren. Uninstall nog een keer starten na reboot werkte bij mij wel. PowerISO doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
Ik gebruik nu al 2 dagen Windows 7 en voorlopig loopt alles soepel. Alles start snel en zonder haperingen op en ik heb nog geen crashes gehad.

Ik krijg echter een functie niet (meteen) werkend: Webdav. Iemand al gevonden of dit werkt onder x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
MaximusTG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:43:
[...]

Je kan de draadloze verbinding ook instellen zonder secureW2, tenminste dat is bij ons op de Universiteit Twente tegenwoordig wel zo; SecureW2 was daar altijd de 802.1x client, maar tegenwoordig kan het ook via Protected EAP.. Zie www.snt.utwente.nl voor handleidingen daarvoor; is vast te verbouwen naar Windesheim instellingen.
Het is inmiddels gelukt door simpelweg netstat wlan te gebruiken in de command prompt, export werkend profiel op vista machine en daarna weer importeren op de windows 7 machine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Vandaag Windows 7 geinstalleerd op mijn laptop

Compaq N620C
Pentium M 1.6 (dothan)
1GB
60G 7200rpm
14" 1024x768

Ik gebruik hem enkel om te surfen en te dowloaden (desktop te luid om bij te slapen) en het werkt zowaar sneller als windows xp ! Booten duurt iets langer maar eenmaal alles opgestart is werkt alles zeer vlot ( FF3 + AVG free).

Voor oudere pc's waar vista net niet vlot genoeg op draait is windows 7 geweldig ! _/-\o_

Installatie ging ook vlot, een maal geïnstalleerd Windows update draaien en alle drivers waren geinstalleerd ! Enige "probleem-driver" is die voor de ingebouwde radeon 7500, maar deze kan zowiezo al geen aero en met de standaard vga-driver werkt 2d-acceleratie zoals het moet dus zeer tevreden !

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Frag_Zero schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:11:
Vandaag Windows 7 geinstalleerd op mijn laptop

Compaq N620C
Pentium M 1.6 (dothan)
1GB
60G 7200rpm
14" 1024x768

Ik gebruik hem enkel om te surfen en te dowloaden (desktop te luid om bij te slapen) en het werkt zowaar sneller als windows xp ! Booten duurt iets langer maar eenmaal alles opgestart is werkt alles zeer vlot ( FF3 + AVG free).

Voor oudere pc's waar vista net niet vlot genoeg op draait is windows 7 geweldig ! _/-\o_

Installatie ging ook vlot, een maal geïnstalleerd Windows update draaien en alle drivers waren geinstalleerd ! Enige "probleem-driver" is die voor de ingebouwde radeon 7500, maar deze kan zowiezo al geen aero en met de standaard vga-driver werkt 2d-acceleratie zoals het moet dus zeer tevreden !
Misschien een stomme vraag, maar heb je wel eens Vista (SP21) geprobeerd op die laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:13:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je wel eens Vista (SP2) geprobeerd op die laptop?
Jep, maar vond ik net niet vlot genoeg werken. 7 is echt verbazingwekkend snel!

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Laatst online: 09:56
Dacht maar even red alert 3 te doen, bluescreen tijdens 1e missie lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor zin heeft het om het hele beta pakket van ATI Catalyst te installeren mbt gamen (de driver in Windows 7 is vrij recent)?

Is het een meerwaarde qua performance of alleen opties?

een fyi: ik gebruik als virtuele cd software ook poweriso ipv bv deamon tools.

[ Voor 17% gewijzigd door Agent-X op 14-01-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Naja, de ati drivers zwijn zwakker dan de van vista.
en naja ik heb net een BSOD, weet zeker dat het door de drivers komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:41:
[...]

Windows 7 is debiel stabiel voor een Beta van een OS, laat daar geen misterverstand over bestaan. Ik heb op mijn testbak echt heel veel apps losgelaten waarvan ik dacht dat het Windows 7 omver zou krijgen, maar dat is nog niet gelukt. Niet met IE8 Beta en ook niet met Visual Studio. En al helemaal niet met, wat een andere user hier zei, met Office 2007.

Ieder z'n ervaringen en daarmee kan het alleen maar nog beter worden uiteindelijk. :)

Het is nog niet af, maar mijn ervaringen zijn tot nu toe zéér positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Naja stabiel misschien wel inde zin dat die niet crasht, maar nu heb ik veel open staan en de Gadgets (rechtsklikken op bureaublad) opent die niet. Maar ff een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:38:
[...]

Windows 7 is debiel stabiel voor een Beta van een OS, laat daar geen misterverstand over bestaan. Ik heb op mijn testbak echt heel veel apps losgelaten waarvan ik dacht dat het Windows 7 omver zou krijgen, maar dat is nog niet gelukt. Niet met IE8 Beta en ook niet met Visual Studio. En al helemaal niet met, wat een andere user hier zei, met Office 2007.

Ieder z'n ervaringen en daarmee kan het alleen maar nog beter worden uiteindelijk. :)

Het is nog niet af, maar mijn ervaringen zijn tot nu toe zéér positief.
IE 8 krijgt Win 7 hier ook niet plat, maar het geeft wel vaak crashes.

Voor de installatie van Nokia PC Suite, ik was als Administrator, het account dus, ingelogd, gestart in Vista compatibility modus en dat installeerde zonder problemen. Dus, problem solved wat dat betreft.

Meer als onder Vista, dat zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door Ackermans1973 op 14-01-2009 19:47 . Reden: Toevoeging install PC suite ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Red alert 3 kreeg Win7 net plat met een BSOD.

Voor de rest heb ik zware programmmas aan, en die krijgen Win7 niet plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Hierboven:
Geen problemen met Red Alert 3 Behalve dat het niet vooruit te branden is op een Ati 2400 :P
Aegir81 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:09:
Ik gebruik nu al 2 dagen Windows 7 en voorlopig loopt alles soepel. Alles start snel en zonder haperingen op en ik heb nog geen crashes gehad.

Ik krijg echter een functie niet (meteen) werkend: Webdav. Iemand al gevonden of dit werkt onder x64?
Hmm.. op wikipedia vind ik dit:
In Windows Vista, only the WebDAV redirector is present; the original "Web folders" client has been removed. The "Web folders" client is only present if the Microsoft Update for Web Folders is installed. This will only work on the 32bit version of Vista.
Misschien heb je daar iets aan?
HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:13:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar heb je wel eens Vista (SP2) geprobeerd op die laptop?
SP2? Heb ik iets gemist? :?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-01-2009 19:56 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Haha, ik wilde even weten of jullie wel opletten!

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Caneezy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:32:
Naja, de ati drivers zwijn zwakker dan de van vista.
en naja ik heb net een BSOD, weet zeker dat het door de drivers komen :)
Ik heb ondertussen met de Windows 7 preview drivers van ATI alle campaigns in Red Alert 3 zonder crashes uitgespeeld, dus dat het aan de drivers ligt moet je misschien nog eens uitzoeken.

Edit: Trouwens ook met min of meer zelfde setup als jou, E8400 @ 4,0GHz en HD4850 in Crossfire.

[ Voor 10% gewijzigd door Propane op 14-01-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Lijstje met wat bekende en minder bekende (voor mij iig) Windows 7 tips:
http://blogs.msdn.com/tim...of-windows-7-secrets.aspx

Wel leuk om eens door te nemen, wellicht iets voor de TS?

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:55:

[...]
Hmm.. op wikipedia vind ik dit:

[...]
Misschien heb je daar iets aan?
Dat werkte inderdaad onder Vista 32-bit maar heb het ook nooit werkend gekregen onder Vista zonder een third party.

Ik had gehoopt dat het in Windows 7 x64 wel zou lukken zonder extra software te installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Aegir81 op 14-01-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 20:18
De beta van SP2 is er al wel. Misschien dat hij die bedoelt ;)

Eindelijk! 7 blijft werken zonder te melden dat mijn schijfstructuur is beschadigd:D
Hij loopt zeer soepel, nog geen BSOD oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:01:
[...]

Haha, ik wilde even weten of jullie wel opletten!

:X
oh, had ik nog niet eens gezien, dacht dat er SP1 stond ! Heb vorige maand nog Vista geinstalleerd op mijn laptop volledig geupdate maar dacht er terug XP op te installeren, toen opeens die iso van windows 7 zo zat te staren op men bureaublad :P

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Ik heb nu XFire geinstalleerd, en het valt me op dat de tekst in de chatschermen wat wazig aan doet.
W7 staat net als Vista gewoon op ClearType, dus ik zie geen reden waarom het wazig zou moeten zijn.
Het is ook duidelijk dat het door ClearType komt, want zodra ik het uitschakel is de tekst goed te lezen. Maar dit is natuurlijk niet iets wat ik wil.

Het rare van dit probleem is dus dat er kennelijk een verschil is tussen de ClearType van Vista en die van W7. Iemand een verklaring hiervoor?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Sjah schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:27:
mp3Fix zit nu bij de Winupdates als je hemt net hebt installt, dus IMO kan die link weg uit de TS.
Hij kwam vandaag mee op de 32 bits versie.

Super Antispyware geeft een BSOD bij opstarten van het programma. Dat mag ook in de topic start. Malwarebytes Antimalware werkt. Spybot installeert, immuniseert en update normaal maar heb nog niet gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Hoe leuk en interessant dit topic ook is, bederf het nou niet door het als een veredeld slowchat topic te misbruiken alsjeblieft?

Oneliners en/of eenvoudige vragen die je ook in de startpost kan terugvinden lopen de kans om op mysterieuze wijze aan het oog onttrokken te worden - liever niet dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Propane schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:02:
[...]
Ik heb ondertussen met de Windows 7 preview drivers van ATI alle campaigns in Red Alert 3 zonder crashes uitgespeeld, dus dat het aan de drivers ligt moet je misschien nog eens uitzoeken.

Edit: Trouwens ook met min of meer zelfde setup als jou, E8400 @ 4,0GHz en HD4850 in Crossfire.
Die drivers krijg ik niet geinstalleerd, blijft op ongeveer 75% hangen. Ik heb ook verbazend veel problemen met games. Pure start alleen een zwart beeld op. Shaun white ziet er vreselijk slecht uit, één grote artifact, BF2 heeft punkbuster problemen, COD WaW start goed op maar komt niet verder dan het menu.

Enige game wat tot nu toe wel draait is Fallout 3.

Ik heb net een Saphire ATI HD4850 gekocht en die heeft alleen nog maar onder win7 gedraaid dus ik weet niet zeker of die kaart we l helemaal goed is. Je zou toch aan mogen nemen van wel.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
k7of9 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:05:
Lijstje met wat bekende en minder bekende (voor mij iig) Windows 7 tips:
http://blogs.msdn.com/tim...of-windows-7-secrets.aspx

Wel leuk om eens door te nemen, wellicht iets voor de TS?
Oh, wat fijn zeg!
Ik had een hoop al ontdekt, maar bijvoorbeeld het naar een ander scherm sturen van een actief venster door een hotkey is echt geweldig :)

En dit is ook handig, en iets wat, gezien de beta-status, wel in de TS kan:
The Black Box Recorder. Every developer wishes there was a way that an end-users could quickly and simply record a repro for the problem that they’re running into that is unique to their machine. Windows 7 comes to the rescue! Part of the in-built diagnostic tools that we use internally to send feedback on the product, the Problem Steps Recorder provides a simple screen capture tool that enables you to record a series of actions. Once you hit “record”, it tracks your mouse and keyboard and captures screenshots with any comments you choose to associate alongside them. Once you stop recording, it saves the whole thing to a ZIP file, containing an HTML-based “slide show” of the steps. It’s a really neat little tool and I can’t wait for it to become ubiquitous on every desktop! The program is called psr.exe; you can also search for it from Control Panel under “Record steps to reproduce a problem”.

Win-T is een handig alternatief voor alt-tab, trouwens :)

Overigens, in het artikel wordt het vertikale gebruik van de taakbalk genoemd. Ik ga dat eens uitproberen.
Bij oudere Windows was het geen porum om een vertikale taakbalk te hebben, maar in Win7 ziet het er best okee uit :)

En voor de liefhebbers is deze tip ook fijn:
If you spend more time manipulating files outside of the documents folders than inside, you might want to change the default starting directory for Windows Explorer so that it opens at the Computer node:
To do this, navigate to Windows Explorer in the Start Menu (it’s in the Accessories folder). Then edit the properties and change the target to read:
%SystemRoot%\explorer.exe /root,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

If you want the change to affect the icon on the taskbar, you’ll need to unpin and repin it to the taskbar so that the new shortcut takes affect. It’s worth noting that Win+E will continue to display the documents library as the default view: I’ve not found a way to change this from the shell at this time.
Nu begin ik aardig te wennen aan het feit dat-ie nu opstart in userspace dan in computerspace, zoals Linux of OSX.
En nu ik het mezelf heb aangeleerd wil ik het mezelf ook niet afleren, maar het is fijn om te weten hoe je dat moet doen, mocht je het willen :)
I’m surprised that not many people seem to have caught the subtle joke with the Siamese fighting fish that is part of the default background, so I’ll do my part at keeping the secret hidden.
Het duurde even, maar ik heb hem door, leuke easter egg! :)
spoiler:
De wetenschappelijke naam voor een guppy is Beta Splendens :D

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 14-01-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:00
Raar hier, met 4GB RAM krijg ik een 7.1 in de prestatie index, met 8GB een 5.5 ...
Ook wil 7 niet steeds goed opstarten, de eerste maal krijg ik meestal geen bureaublad te zien, enkel een zwarte taakbalk.
Als ik dan herstart gaat wel alles goed.
Bug is inmiddels opgenomen en verzonden naar Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik moet zeggen dat ik toch minder ben te spreken over IE8
Bij het gebruik van meerdere tabbladen heb ik toch behoorlijk vaak verschillende crashes.
Enm met behoorlijk vaak bedoel ik met gemiddeld surfen(beetje nu.nl lezen op paar tabs) dat ik elke 5 minuten tochz eker wel keer plat gaat. Vervolgens als je end task doet, dan gaat hij eerst een tijd lang oplossingen zoeken, terwijl ik hem gewopon wil beeindigen.. punt..

maar weer een feedbackje gedaan richting Micrososft. Geloof dat dit nu nummer 9 is.
Ben er verder op zichw el tevreden over, gezien hij nog béta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:52:
[...]
Oh, wat fijn zeg!
Ik had een hoop al ontdekt, maar bijvoorbeeld het naar een ander scherm sturen van een actief venster door een hotkey is echt geweldig :)

Win-T is een handig alternatief voor alt-tab, trouwens :)

En voor de liefhebbers is deze tip ook fijn:
Goeie tips,maar voor Verkenner wil ik het niet, maar voor (This) Computer, die icoon is net zogoed een Verkenner. Zal wel iets in de registry zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 14-01-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:08:
[...]

Goeie tips,maar voor Verkenner wil ik het niet, maar voor (This) Computer, die icoon is net zogoed een Verkenner. Zal wel iets in de registry zijn.
Ik snap je zin niet helemaal geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kazu schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:24:
Ik heb nu XFire geinstalleerd, en het valt me op dat de tekst in de chatschermen wat wazig aan doet.
W7 staat net als Vista gewoon op ClearType, dus ik zie geen reden waarom het wazig zou moeten zijn.
Het is ook duidelijk dat het door ClearType komt, want zodra ik het uitschakel is de tekst goed te lezen. Maar dit is natuurlijk niet iets wat ik wil.
Open het Start Menu, en gebruik het zoek balkje daar om cttune.exe te vinden. Dan kun je ClearType tunen, kijken of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Propane schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:02:
[...]

Knap, kreeg een bsod toen ik game-over was.
Best vaag maar ok
Probeer zo andere games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:11:
[...]
Ik snap je zin niet helemaal geloof ik?
ik wil het dus voor het Computer icoon op de desktop (als je die daar hebt neergezet), dat icoon gebruik ik als Verkenner. Die opent ook in Documents, en ik wil dat die gelijk bij de HD komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:25:
[...]

ik wil het dus voor het Computer icoon op de desktop (als je die daar hebt neergezet), dat icoon gebruik ik als Verkenner. Die opent ook in Documents, en ik wil dat die gelijk bij de HD komt.
Als je dat trucje uitvoert is het ook voor computer op je desktop :)
(Net even uitgeprobeerd voor je :) )

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dyox03.jpg
Ja, beetje loos zo'n screenshot, maarja, dat scherm kreeg ik dus door op computer te klikken.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 14-01-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja nu doet die het bij mij ook opeens zoals ik wil :(in linkerstuk) op Computer..... ik navigeer altijd met de linkerhelft, oprechts kijk ik enkel naar de file die ik dan in de submap zoek Maar ik had nog niks verandert,damn krijg zoveelinformatie te verwerken,dat ik te snel conclusies trek, sorry... |:( Ben nu pas over, omdat ik eindelijk geluid heb. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 14-01-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Laatst online: 30-08 12:32
Ik heb twee (fysieke) schijven in mn PC zitten, een van 750gb waar Vista op draait en 1 van 320GB waar Win7 bèta nu op draait. Ik heb Win7 vanuit Vista geinstalleerd, maar nu heeft de installatie alleen de bootmgr van de C:\ schijf aangepast. Kan ik gewoon de windows 7 gegevens kopieren en op de andere win7 schijf zetten? Want als ik de computer opstart, en als hij de Win7 schijf probeert et booten, krijg ik 'bootmgr not found, press ctrl+alt+del te reboot'. Terwijl ik als ik vanaf de Vista schijf boot, een bootmenuutje krijg met Vista en Win7.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
En weer een probleem erbij, ik draai win7 als primair os op dit moment maar ik vrees niet meer voor lang.

zie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nmkFdbDKuZtJosr5p4IrrfF7/thumb.jpg

meer dan genoeg schijfruimte voor die files maar windows begint weer vrolijk overnieuw met verplaatsen, zonder dat ik ook maar ergens op klik 8)7

Edit: Blijkt alleen tijdens het verplaatsen naar externe schijf te zijn. misschien driver probleempje ofzo. Nog steeds irri maar valt mee te leven. problemen met games blijven wel heel vervelend.

[ Voor 19% gewijzigd door Bornin op 14-01-2009 22:17 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 30-08 19:47
Propane schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:11:
[...]
Open het Start Menu, en gebruik het zoek balkje daar om cttune.exe te vinden. Dan kun je ClearType tunen, kijken of dat helpt?
Maakt niet uit, want het ligt niet zozeer aan ClearType in zijn geheel. Het probleem ligt echt bij XFire.
Misschien moet ik er even bij melden dat de rest van de programma's er wel prima uit zien, alleen specifiek in het chatscherm van XFire raakt de tekst licht geblurred.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
Heb hem ook maar even binnen gehaald, morgen maar even gaan testen met windows 7. Ben in ieder geval goed voorbereid, en kwam op internet nog compatible lijst tegen, misschien handig voor in de start post.

Werkt op Windows 7
Kaspersky Anti-Virus 2009 (8.0.0.506) [X86,X64]
Kaspersky Internet Security 2009 (8.0.0.506) [X86,X64]
Eset Nod32 Anti-virus (3.0.684.0 & 4.0 beta) [X86,X64]
Eset Nod32 Smart Security (3.0.684.0 & 4.0 Beta) [X86,X64]
Ashampoo Burning Studio (8.02) [X86]
utorrent (1.81) [X86,X64]
Internet Download Manager (5.15) [X86]
Mozilla Firefox (3.0.5) [X86,X64]
WinAVI Video Converter V8 [X86]
Elaborate Bytes Virtual CloneDrive [X86,X64]
PowerISO [X86,X64]
Apple iTunes (8.0.2.20) [X86,X64]
Digsby (19635) [X86,X64]
Adobe Master Suite CS4 [X86,X64]
WinRAR (3.80) [X86,X64]
Microsoft Office 2003 SP3 [X86,X64]
Microsoft Office 2007 SP1 [X86,X64]
K-Lite Mega Codec Pack (4.45) [X86,X64]
Avira Antivir (8.2.0.374) [X86]
Avast Anti-Virus Pro(4.8.1296.0) [X86]
Winamp (5.531) [X86]
Nero 8 (8.3.6.0) [X86,X64]
Coreldraw x4 [X86]
Flashget (1.9.6.1073) [X86,X64]
Flashget (2.01) [X86,X64]
Apple Safari 3.2.1 (525.27.1) [X86,X64]
BitDefender Internet Security 2009 (12.0.1.2) [X86,X64]
Vista Manager (2.02) [X86,X64]
Norton 2009 [X86]
Malwarebytes Anti-Malware [X86,X64]
Adaware [X86]
Comodo Internet Security [X86]
Videolan [X86,X64]
Nero 9 [X86,X64]
Image Burn [X86]
Quicktime Alternative [X86,X64]
Real Alternative Codec [X86,X64]
Xvid Codec [X86,X64]
Roxio CD Creator 2009 [X86]
GetRight Pro (6.3d) [X86]
eMule (0.49b) [X86]
UltraISO 9.32 (2656) [X86]
MagicISO 5.5 (261) [X86]
Clone DVD (2.9.2.0) [X86]
AnyDVD (6.4.6.6) [X86]
Cyberlink PowerDVD Ultra (v8) [X86]
ExactAudioCopy (0.99 PB4) [X86]
Need For Speed Most Wanted [X86]
Worms Armageddon [X86]
Opera (9.63) [X86,X64]
Opera (10.0) [X86,X64]
Corel Paint Shop Pro Photo X2 [X86,X64]
TurboTax 2009 [X86,X64]
Axialis IconWorkshop (6.30) [X86,X64]
Inbit Messenger (4.2.0) [X86]
Ventrilo (3.0.4) [X86]
Gmail Notifier (3.36) [X86]
JKDefrag (3.36) [X86]
Auslogics Boost Speed 4.2 (178) [X86]
CCleaner (2.15.815) [X86]
Zune 3.1 Software [x86, x64]
Tagscanner 5.0.525 [x86, x64]
Tortoise SVN 1.5.6 [x86]
Ap Tuner 3.08 [x86]
Logitech SetPoint 4.7 [x86]
Avast 4.8.1296.0 [x64]
SpyBot 1.6.0.30 [x64]
Intel Chipset Software Utility 9.1.0.1007 [x64]
Ralink RT2500 PCI [x64]
CoreAVC Pro 1.8.5.0 codec [x64]
Media Player Classic 6.4.9.1 rev 89 [x64]
adslTV 1.99++ Ultimate [x64]
ConvertXtoDVD 3.3.4.107 [x64]
Nero 7.11.10.0 [x64]
SpeedFan 4.36 [x64]

Werkt niet op Windows 7
Alcohol 52% [X86,X64]
Alcohol 120% [X86,X64]
Daemon Tools [X86,X64]
AVG Anti-Virus 8 [X86]
Symantec Endpoint Protection [X86,X64]
Webroot Spysweeper [X86,X64]
TrendMicro Internet Security 2008 [X86,X64]
TrendMicro Internet Security 2009 [X86,X64]
Need For Speed Undecover [X86]
Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76 [x86]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij is het gewoon makkelijkst om dat lijstje dat niet werkt bij te houden. De rest geloof ik wel ;)
Maar inderdaad, handig voor de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Internet download manager draait hier dan weer perfect. wat moet je dan van zo'n lijst denken....

Beter lezen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Bornin op 14-01-2009 22:49 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
bornin7ty2 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:31:
Internet download manager draait hier dan weer perfect. wat moet je dan van zo'n lijst denken....
Daarom staat die ook op de lijst van wat wel werkt op Windows 7 :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bornin7ty2 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:31:
Edit:
Ik zit inderdaad te kijken.
AVG staat ook onder 'niet', terwijl dat echt als een zonnetje draait.

Misschien is het handiger om alleen in dit topic vermelde programma's die niet draaien bij te houden?
Zoals bijvoorbeeld 'Daemon Tool's'.

Aan de andere kant:
Het is een beta, en ongetwijfeld dat er nieuwe versies uitkomen van een hoop incompatible progjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
AVG 8 draait hier perfect zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Barfman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:22:
Heb hem ook maar even binnen gehaald, morgen maar even gaan testen met windows 7. Ben in ieder geval goed voorbereid, en kwam op internet nog compatible lijst tegen, misschien handig voor in de start post.

Werkt niet op Windows 7
Alcohol 52% [X86,X64]
Alcohol 120% [X86,X64]
Daemon Tools [X86,X64]
AVG Anti-Virus 8 [X86]
AVG Anti-Virus 8 [X86] ( Werkt wel met Win 7 hoor ??? )
Hier draait ie in iedergeval perfect >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
ik ben echt super te spreken over de w7 alles draait soepel. spellen zoals mirror edge en noem maar op top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbijdevaate
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06-2024
Heb gister ook windows 7 geïnstalleerd alleen is nu windows media center bij mij vast gelopen.
ik kan wmc nog wel opstarten maar zodra ik op music of iets dergelijks klik krijg ik een zwart scherm en een probleem oplosser... :(
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? :?

Verder viel het me op dat mn cardreader niet wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
AVG 8 is juist het anti-virus programma dat het erg goed doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
leonbijdevaate schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:44:
Heb gister ook windows 7 geïnstalleerd alleen is nu windows media center bij mij vast gelopen.
ik kan wmc nog wel opstarten maar zodra ik op music of iets dergelijks klik krijg ik een zwart scherm en een probleem oplosser... :(
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? :?

Ik dacht ook dat mijn cardreader niet herkend werd, maar je moet bij mapopties even
de weergeven veranderen, verboren mappen weergeven, dan ziet ie je cardreader wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
leonbijdevaate schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:44:
Heb je een card in je cardreader?
Zo niet, dan laat Windows het niet zien :)

Scheelt weer een hele berg lege drives in je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Symantec Endpoint Protection werkt bij mij wel gewoon, door eerst live update te installeren en dan pas de firewall/antivirus zelf. Bij mij werkt dan weer me Intel Turbo memory niet in me laptop voor de rest werken al me Asus Vista drivers perfect (draai x86 Windows 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Barfman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:22:

Werkt op Windows 7
[...]

Werkt niet op Windows 7
Alcohol 52% [X86,X64]
Alcohol 120% [X86,X64]
Daemon Tools [X86,X64]
AVG Anti-Virus 8 [X86]
'k zal e.e.a. ff toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
bornin7ty2 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:06:
En weer een probleem erbij, ik draai win7 als primair os op dit moment maar ik vrees niet meer voor lang.

zie:

[afbeelding]

meer dan genoeg schijfruimte voor die files maar windows begint weer vrolijk overnieuw met verplaatsen, zonder dat ik ook maar ergens op klik 8)7

Edit: Blijkt alleen tijdens het verplaatsen naar externe schijf te zijn. misschien driver probleempje ofzo. Nog steeds irri maar valt mee te leven. problemen met games blijven wel heel vervelend.
Is geen probleempje van Windows 7 hoor

Ik heb ook een Iomega EHDD

Het probleem is dat die hardeschijf een FAT32 formaat is. Je moet hem eventjes omzetten in een NTFS formaat. Dan kun je grote files overzetten. Daarom werkt het niet. bij FAT32 kun je maar een bestand van 1.5GB ofzo overzetten. Bij NTFS iets van oneindig ofzo.

Op internet en zeker op de FAQ van tweakes staat de code die je moet invoeren bij "Uitvoeren" van windows. Tenminste ik neem aan dat Windows 7 dat ook heeft

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:39:
[...]

ESET Smart Security V3 draait hier als een zonnetje, geen enkel probleem. De installatie gaf geen fouten, het updaten ook niet, een algehele scan ook niet en de algehele werking ook niet. :)
Ik kreeg anders met geen mogelijkheid het Firewall deel werkend. Zo erg zelfs dat ik met geen enkele applicatie het internet kon bereiken, faalde allemaal met een DNS error, terwijl NSlookup prima werkte :?

(Echter was het geen schone installatie maar een upgrade van Vista)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik kreeg zojuist een BSOD met avgwfpa.sys, AVG Free die dus even een dipje gehad heeft. Ik zit nu weer zonder virusscanner en dat bevalt ook prima verder...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Kuhr89 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:02:
[...]

Het probleem is dat die hardeschijf een FAT32 formaat is. Je moet hem eventjes omzetten in een NTFS formaat. Dan kun je grote files overzetten. Daarom werkt het niet. bij FAT32 kun je maar een bestand van 1.5GB ofzo overzetten. Bij NTFS iets van oneindig ofzo.

Op internet en zeker op de FAQ van tweakes staat de code die je moet invoeren bij "Uitvoeren" van windows. Tenminste ik neem aan dat Windows 7 dat ook heeft
FAT32 kan een maximale bestandsomvang aan van 4GB. Bij NTFS maakt dat niet uit, alleen jammer dat bv. een XBOX 360 weer niet overweg kan met NFTS, mocht je de harddisk daarop willen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Is het mogelijk om in windows 7 een partitie aan te maken en deze voor readyboost te gebruiken ipv, een usb apparaat. ik vind het zo zinloos dat dat perse een usb ding moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan kun je net zo goed hibernate gebruiken, hoewel het niet hetzelfde is. Geen idee of dat kan...

Readyboost op een tweede partitie heeft niet zoveel zin denk ik, op een aparte fysieke schijf lijkt mij meer nut hebben. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Kuhr89 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:02:
[...]

aha, dank

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

btw, ik heb vista readyboost nooit geprobeerd (in die 5 dagen testen :P), en hier onder windows 7 merk ik geen enkel verschil :?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb nu 2 dagen op win7 gezeten, maar wilde eens gamen en flink wata artifacts in cod4 onder win7.
Ik dus weer terug naar Vista toe en krijg ineens de melding dat Vista opnieuw geactiveerd dient te worden.
Wil ik dit doen, dan krijg ik een melding dat het momenteel niet mogelijk is en ik het later moet proberen.
Krijg ondertussen wel steeds die irritante pop-up voor het activeren !

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Floris-K schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:25:
Heb nu 2 dagen op win7 gezeten, maar wilde eens gamen en flink wata artifacts in cod4 onder win7.
Ik dus weer terug naar Vista toe en krijg ineens de melding dat Vista opnieuw geactiveerd dient te worden.
Wil ik dit doen, dan krijg ik een melding dat het momenteel niet mogelijk is en ik het later moet proberen.
Krijg ondertussen wel steeds die irritante pop-up voor het activeren !

Meer mensen hier last van?
Eh....enneh CoD 4 doet het multiplayer bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik kan de MP idd opstarten, maar heb echt flinke artifacts en beeld gaat regelmatig op zwart/wit voor paar secs, dus spelen dat lukt niet. Gebruikz elf de beta driver van Nvidia voor Win7 en mijn kaart is de 8800gts 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Heb alsog een bug gevonden.

Als de pc in slaapstand is geweest en er weer uit komt, en je gaat vervolgens bijvoorbeeld "bestand invoegen" of "opslaan als" dan kan je bijvoorbeeld geen andere map selecteren, of desktop, of andere library

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb ook als ik bestanden op wil slaan dat ik de melding krijg niet genoeg rechten te hebben.
Klik de melding weg en druk nog eens op save, dan komt de vraag of ik het bestand wil vervangen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
GRID deed het ok, alleen menu shaked, W7 is nog niet compatible met de video drivers, maar ze zijn beide niet stabiel in gaming.
Red alert 3 gaf me bsod.
Even kijken hoe mirrors edge is.

En na slaapstand,
Werkt me usb dommel niet meer, want dan moet ik hem eruit en erin doen om internet te krijgen.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.