[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 61.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:14
Caneezy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:45:
GRID deed het ok, alleen menu shaked, W7 is nog niet compatible met de video drivers, maar ze zijn beide niet stabiel in gaming.
Red alert 3 gaf me bsod.
Even kijken hoe mirrors edge is.

En na slaapstand,
Werkt me usb dommel niet meer, want dan moet ik hem eruit en erin doen om internet te krijgen.
Caneezy, het is al eerder gemeld in dit topic; het merendeel van jouw posts komt over als een verkapte chatsessie. Erg veel nietszeggende reply's zonder echte informatie. Niemand kan wat met bovenstaande informatie, probeer bijvoorbeeld eens duidelijk te zijn met je probleembeschrijving.

[ Voor 5% gewijzigd door HendrikN op 14-01-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

daniel k doet het toch weer :D (hij was volgens mij ook de eerste met werkende drivers voor Vista).

Kwam net toevallig in de releasenotes van Ati drivers ook mijn probleem tegen, de 64bit drivers hebben dus nog geen ondersteuning voor openGL. 32bit versie zou het wel hebben, maar nog erg 'buggy'. (flikkeren, checkers etc).

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 14-01-2009 23:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
HendrikN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:51:
[...]

Caneezy, het is al eerder gemeld in dit topic; het merendeel van jouw posts komt over als een verkapte chatsessie. Erg veel nietszeggende reply's zonder echte informatie. Niemand kan wat met bovenstaande informatie, probeer bijvoorbeeld eens duidelijk te zijn met je probleembeschrijving.
Pardon?

GRID doet het ok ( Het werkt maar niet naar me zin, Menu trilt ( Artifact ), ligt niet aan me kaarten want in Vista werkte het perfect. )
Red Alert 3, gaf een Bluescreen bij een game-over, fout was 00000x000000, kan aan Display drivers liggen, waar meerendeels mensen problemen hebben.
Naast gamen, werkt alles naar behoren en is het stabiel.

Het is geen chatsessie, ik meld het alleen, misschien niet op een formele manier, of op de manier zoals het moet, mijn fout dan.
Maar ik post het maar even snel, omdat ik gewoon alles wil testen in Windows7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Zo net even getest of mirror's edge werkt onder W7, en ja hoor en zelfs beter als in wvista

ik draai overigens x64 bits versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft iemand dat watermerk op de desktop al weten weg te werken?

Ik probeerde de user32.mui aan te passen en te vervangen maar deze wordt keurig wee teruggezet nadat je je opnieuw aanmeld. (ook safemodus geprobeerd met voledige ownership)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:45
Doe 'ns een Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gedaan, daardoor kwam ik ook op het idee :)
Er lopen ook programmatjes rond maar ik doe het liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anonnymous! schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:07:
Is het mogelijk om in windows 7 een partitie aan te maken en deze voor readyboost te gebruiken ipv, een usb apparaat. ik vind het zo zinloos dat dat perse een usb ding moet zijn.
Het hele punt is dat het een usbding is, welke je pagefile kan bufferen (zeg maar).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ook strak, ik had de windows index nog niet gedaan, en nu ben ik even uur weg geweest van de pc, en heeft die omdat die door had dat die zat te idlen, het zelf gedaan in de tussentijd. Strak!

iets wat ook niet bij mij werkt is subtitles,die doe ik met VobSub,maar nu zie ik niks verschijnen in zowel MPC als WMP12.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 15-01-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Het hele idee achter Readyboost is dat je flashgeheugen gebruikt, met verwaarloosbare seektimes! Als je een partitie op een schijf gaat aanmaken kun je net zo goed opstarten van die schijf zonder readyboost... :z

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:06:
[...]

FAT32 kan een maximale bestandsomvang aan van 4GB. Bij NTFS maakt dat niet uit, alleen jammer dat bv. een XBOX 360 weer niet overweg kan met NFTS, mocht je de harddisk daarop willen aansluiten.
In theorie heb je gelijk, maar FAT32 is begrensd op een maximale bestandsgrootte van 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
woelders schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 01:46:
[...]

In theorie heb je gelijk, maar FAT32 is begrensd op een maximale bestandsgrootte van 2GB.
hoe kom je daar nou weer bij? de maximale bestandsgrootte die Fat32 ondersteunt is 4GB-1kB ofzo, maar bestanden groter dan 2GB kan hij nog moeiteloos aan hoor.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
Caneezy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:45:
GRID deed het ok, alleen menu shaked, W7 is nog niet compatible met de video drivers, maar ze zijn beide niet stabiel in gaming.
Red alert 3 gaf me bsod.
Even kijken hoe mirrors edge is.

En na slaapstand,
Werkt me usb dommel niet meer, want dan moet ik hem eruit en erin doen om internet te krijgen.
win 7 + gamen is bij mij top :) ik draai grid zonder problemen net zoals mirror edge vandaag geprobeert. lotr conquest cs 1.6 werkt allemaal perfect. :) ik vind win 7 enorm stabiel draaien niks mis mee.. heb alleen soms dat als ik naar een hdd wil ofzo dat hij dan weergeeft dat mijn hdd leeg is .. 1e x schok ik wel beetje XD maar dan moet je gwoon ff terug gaan en dan weer erop klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik begrijp er helemaal niets meer van.

Overal lees ik dat windows 7 prima werkt onder vmware workstation 6.5, maar bij mij duurt het starten gewoon 3 minuten. Alles loopt sloom, zo sloom dat ik bijna zou denken het aan mijn schijf ligt terwijl die een doorvroeg snelheid moeten hebben van 80 mb/s.

Ik heb custom geprobeert, daarna Easy Install met alle Vista settings. 512 MB blijft sloom en 1024 schiet ook niet op, ook na het installeren van vmware tools.

Zelfs Vista start sneller op in vmware.. hebben meer hier last van en zou het aan vmware liggen? of doe ik echt iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
woelders schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 01:46:
[...]

;) In theorie heb ik gelijk? Volgens mij in de praktijk ook gewoon -> http://www.microsoft.com/...cc_fil_tvjq.mspx?mfr=true

Enneh... 232-1 bytes = 4 GB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Fonk schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 07:20:

Overal lees ik dat windows 7 prima werkt onder vmware workstation 6.5, maar bij mij duurt het starten gewoon 3 minuten. Alles loopt sloom, zo sloom dat ik bijna zou denken het aan mijn schijf ligt terwijl die een doorvroeg snelheid moeten hebben van 80 mb/s.

Ik heb custom geprobeert, daarna Easy Install met alle Vista settings. 512 MB blijft sloom en 1024 schiet ook niet op, ook na het installeren van vmware tools.

Zelfs Vista start sneller op in vmware.. hebben meer hier last van en zou het aan vmware liggen? of doe ik echt iets verkeerd?
Ik gebruik zelf MS VirtualPC, maar heb daar heel erg gemerkt dat de performance voor een groot deel bepaald wordt door de resources die je toekent aan je VM en wat je daarnaast nog beschikbaar hebt op je host. Dat is op ieder systeem trail and error. Heb nu voor Windows 7 ook nog niet de ideale settings te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Naast problemen met games heb ik nog iets vreemds wat ik eigenlijk wel aan Win7 durf toe te wijzen. Op een van mijn partites heb ik plotseling geen admin rechten meer. Alle mappen zijn read-only en ik kan dat niet veranderen.
Heb gisteravond uren zitten kutten om dit te verhelpen maar t wil niet.. Alle permisions staan gewoon aangevinkt maar toch mag ik niet alle bewerkingen uitvoeren. De andere schijven werken normaal.

Dit is voor mij een reden om terug te gaan naar vista maar ik ben niet helemaal zeker of het probleem dan verholpen zal zijn.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:44:
[...]
Dat is eerder inderdaad ook gemeld, dat de HTC Touch Pro nog niet met Win7 werkt.
Hier wel gewoon.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
bornin7ty2 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:24:
Naast problemen met games heb ik nog iets vreemds wat ik eigenlijk wel aan Win7 durf toe te wijzen. Op een van mijn partites heb ik plotseling geen admin rechten meer. Alle mappen zijn read-only en ik kan dat niet veranderen.
Heb gisteravond uren zitten kutten om dit te verhelpen maar t wil niet.. Alle permisions staan gewoon aangevinkt maar toch mag ik niet alle bewerkingen uitvoeren. De andere schijven werken normaal.

Dit is voor mij een reden om terug te gaan naar vista maar ik ben niet helemaal zeker of het probleem dan verholpen zal zijn.
Denk het wel, is een fout van Windows 7 volgens mij.
Ik ga ook maar is terug denk ik, nadat ik merk dat ik amper Games kan spelen, maar ligt ook weer aan de ATi drivers die mis raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06

Bij start ie ook heel langzaam op, maar als Windows eenmaal opgestart is, gaat het best snel. (relatief dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bij mij crashed explorer.exe echt ziekelijk vaak, echt zwaar irritant. Andere mensen die dit ook hebben?
(Heb wel een upgrade gedaan vanaf Vista, maar daar had ik hier geen problemen mee).
Log Name: Application
Source: Application Error
Date: 1/15/2009 9:40:29 AM
Event ID: 1000
Task Category: (100)
Level: Error
Keywords: Classic

Description:
Faulting application name: Explorer.EXE, version: 6.1.7000.0, time stamp: 0x49431f06
Faulting module name: DUI70.dll, version: 6.1.7000.0, time stamp: 0x49433ccc
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0003d02d
Faulting process id: 0x764
Faulting application start time: 0x01c976ebfd0d1947
Faulting application path: C:\Windows\Explorer.EXE
Faulting module path: C:\Windows\system32\DUI70.dll
Report Id: 2972eee0-e2e0-11dd-9aae-001150f5aade
En met betrekking tot DUI70.dll is nog maar bar weinig te vinden op google..

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 15-01-2009 09:50 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

FREAKJAM schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:49:
Bij mij crashed explorer.exe echt ziekelijk vaak, echt zwaar irritant. Andere mensen die dit ook hebben?
(Heb wel een upgrade gedaan vanaf Vista, maar daar had ik hier geen problemen mee).

[...]

En met betrekking tot DUI70.dll is nog maar bar weinig te vinden op google..
Bij mij is Explorer 8 eigenlijk rete snel en stabiel, maar ik heb dan ook een clean install.

Andere vraag :
Ik wil bij me bestanden op de vista partitie, maar dat word me verhinderd , hij vraagt dan of ik de rechten wil overnemen , en dan zeg ik ja, maar helaas gebeurd erna dan heel weinig, iemand enig idee ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Lijkt een beetje op mijn probleem, een paar posts terug. erg vreemd, dat rechten verhaal.
Ik ga mijn vista backup maar terug zetten als primair OS.

Win 7 zal voorlopig plan B moeten blijven.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:00:
[...]

Bij mij is Explorer 8 eigenlijk rete snel en stabiel, maar ik heb dan ook een clean install.

Andere vraag :
Ik wil bij me bestanden op de vista partitie, maar dat word me verhinderd , hij vraagt dan of ik de rechten wil overnemen , en dan zeg ik ja, maar helaas gebeurd erna dan heel weinig, iemand enig idee ?
Ik heb het over explorer, niet Internet Explorer ;)

En over je vraag, zoek eens op take ownership vista op google :)
Zoiets als dit bijv.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 15-01-2009 10:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40

Ik had ook ziets.. Ik heb Win7 geinstalleerd op Vmware, ik installeerde vervolgens driver sweeper (krijg videokaart niet aan de praat, 3870). Bij het opstarten wil die gegevens wegschrijven naar de installatie directory, naar een bepaalde ini file die die nog moet aanmaken. Ik krijg dan de melding, kan bestand niet aanmaken, acces is denied... De rechten stonden inderdaad ingesteld op read-only, maar als ik dit aanpas is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik ben met mijn account ook gewoon lid van de groep Administrators die op die map full control hebben.

Straks als ik mijn nieuwe schijf binnen heb ga ik eens dual boot proberen, ik gebruik namelijk nog VMware server 1.0.3 :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Heeft iemand een idee hoe dit gaat draaien op een oudere laptop met 512 MB ram en een pentium M 1.6. ben nu wel toe aan een nieuwe install, maar het moet niet trager zijn dan XP, wat al niet overhoud met 512

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
bornin7ty2 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:08:
Lijkt een beetje op mijn probleem, een paar posts terug. erg vreemd, dat rechten verhaal.
Ik ga mijn vista backup maar terug zetten als primair OS.

Win 7 zal voorlopig plan B moeten blijven.
Goed idee, ga ik ook binnenkort doen.

Waneer komt Windows7 eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is nog geen releasedatum bekend

ik draai btw zelf op firefox nergens problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb op mijn netbookje ook al 2/3 keer gehad dat explorer.exe crashde en dat was binnen 2 uur (ook geupgrade vanaf Vista). Meer heb ik er nog niet mee gewerkt. Voor de rest vind ik die nieuwe taakbalk en andere aanpassingen erg fijn werken! Netbook is een NC10 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
k7of9 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:05:
Lijstje met wat bekende en minder bekende (voor mij iig) Windows 7 tips:
http://blogs.msdn.com/tim...of-windows-7-secrets.aspx

Wel leuk om eens door te nemen, wellicht iets voor de TS?
Bedankt voor deze link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37
Gisteren en vandaag was het eerste wat ik deed na het opstarten van mijn pc het openen van het netwerk en sharing center. Daarbij kreeg ik de volgende runtime error:
Program: C:\Windows\SysWOW64\DllHost.exe
This application has required the Runtime to terminate it in an unusual way.

Door mezelf bij windows af te melden en weer aan te melden kan ik wel weer gewoon het netwerk en sharing center openen.

Deze error heb ik verder ook nog nooit gehad op mijn laptop.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/patrick888/GoT/score.png

Hmm is mijn hd nu zo traag?
Draai ook geen raid, maar single, dus dat zal er vast wel iets mee te maken hebben.

:)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
mijn laptop een hp6820s werd alles merteen herkend behalve de drivers maar naar windows update werkt alles prima helaas heb ik een bagger slechte graphics score in prestatie index:
  • Proccesor: 5.5
  • Memory: 5.5
  • Graphics aero:3.6
  • graphics games:2.0 :S
  • harddisk:5.4
System specs,
  • Windows 7 build 7000 32bits
  • HP6820S
  • Core 2 duo T8100 @2.1Ghz
  • 4GB 667mhz Hp Geheugen
  • Ati X1350 Graphics
  • 160gb wd 7200rpm,
Werkende programma's tot nu toe:
  • Office 2007 enterprice,
  • Windows Live 2009
  • Magic ISO 5.3
  • Filezilla FTP client
  • WinRar 3.81
  • GoogleChrome
  • K-lite Codec Pack
  • Adobe Flash player
  • Adobe Shockwave player
  • Java 6.11
Wat werkt er niet:
  • Virtual clone drive gaf problemen:
  • Daemon tools (is bekend)
  • java liep niet door zo nog maar is proberen,Werkt al weer
wat een gedoe zeg om isotje te mounten, gewoon maar even met magiciso geopent werkt prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door Baazie op 15-01-2009 11:33 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hoe zit het eigenlijk met jullie geluidskaarten? Ik hoor er niet veel over? Misschien dat hier een opsomming gemaakt kan worden van geluidskaarten die prima werken onder 7..

De Soundblaster Live valt in elk geval al af.
Ook mijn onboard audio valt af, de drivers op de cd-rom van het moederbord worden niet door 7 ondersteund. Er komt wel geluid uit, maar vraag niet wat voor geluid. Het knettert aan alle kanten. :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan

ja, het beleid is geloof ik (tenminste ten opzichte van winXP, duno hoe strikt Vista dat implementeerde omdat ik dat nooit gebruikt heb) wat verstrengd. (d.w.z., de permissions deden in XP bijna niets, of gingen uit van een allow all, except regel, wat nu een deny all, except is geworden [denk ik])

Wat je moet doen om het op te lossen is gewoon naar de root dir van een schijf gaan, properties>security>advanced. Daar moet je "SYSTEM" "administrators" (groep) en "authenticated users" toevoegen aan de lijst, de rechten voor de eerste 2 op FULL CONTROL zetten, en voor auth users tenminste op "MODIFY" (alles behalve full) zetten, dan "toepassen op alle ondergelegen objecten" (replace all child object permissions) aanvinken, en apply doen.
en vervolgens even wachten, maar daarna werkt alles prima.
Snowwie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:21:
Hoe zit het eigenlijk met jullie geluidskaarten? Ik hoor er niet veel over? Misschien dat hier een opsomming gemaakt kan worden van geluidskaarten die prima werken onder 7..

Ook mijn onboard audio valt af, de drivers op de cd-rom van het moederbord worden niet door 7 ondersteund. Er komt wel geluid uit, maar vraag niet wat voor geluid. Het knettert aan alle kanten. :(
HD Audio onboard ding doet het hier prima (790GX-gebaseerd mobo), creative X-Fi doet het ook prima

[ Voor 24% gewijzigd door foppe-jan op 15-01-2009 11:34 . Reden: verheldering ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:21:

mijn geluidskaart werkt prima een high defention audio kaartje, onboard ik zal eens even kijken wat me live 24 bit doet maar weinig hoop want werkte op vista al bagger en windows 2003 werkte al helemaal niet

wat voor drivers heb je normaal nodig dan voor je onboard hij zou ze moeten herkenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Snowwie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:07:
[afbeelding]

Hmm is mijn hd nu zo traag?
Draai ook geen raid, maar single, dus dat zal er vast wel iets mee te maken hebben.

:)
Lees dit topic eens door zou ik zeggen. Hier hebben zoveel mensen al last van gehad en zijn dus ook oplossing voor.
Ik heb zelf op me pc2x500gb 7200rpm in raid0 en 160gb 5400rpm op me laptop geen last van lage cijfers gehad.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een klein probleempje,
Heb zelf een Xfi - Extreme Audio geluidskaart en probeerde daarvoor dus de drivers te installeren
alles verliep prima.
Vervolgens een reboot omdat het gevraagd werd, nu zodra hij is opgestart krijg ik onderin te zien dat hij is geinstalleerd en gelijk daarna krijg ik een blue screen voor echt een fractie van een seconde en reboot hij vanzelf.

Heb nu zelf ook die andere drivers geprobeerd van eerder uit dit topic, maar dan werkt mijn bas op een een of andere manier niet als ik muziek luister (als ik de boxen + subwoofer 1 voor 1 test krijg ik er wel geluid uit)

Als iemand er een oplossing voor weet hoor ik het graag.

Ps. Mijn excuses als het al eerder besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Shit :) Ik gooi net in vista mijn Windows7 partitie weg, maar ik kan niet in vista de bootmenu wijzigen via msconfig? Had ik dit eerst in Windows7 moeten doen? Nu staat dat bootmenu er dus nog..

Is de fdisk /mbr de enige optie dit op te lossen? Want Vista herkent Fdisk commando niet via CMD. Dan moet ik dus een of andere usb stick gaan bouwen om te booten etc. Geen tijd voor nu.

Vond Windows7 trouwens prima! Maar ik heb toch besloten de hele beta fase even over te slaan en het voorlopig lekker bij Vista te houden, waar ik best tevreden over ben. Natuurlijk is Windows7 wel wat sneller, maar het verschil is imho niet zo enorm als enkelen soms beweren. Persoonlijk heb ik het gevoel dat de 'clean install & new fresh looks' factor hierin vrij sterk meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:33:
Ik zit met een klein probleempje,
Heb zelf een Xfi - Extreme Audio geluidskaart en probeerde daarvoor dus de drivers te installeren
alles verliep prima.
Vervolgens een reboot omdat het gevraagd werd, nu zodra hij is opgestart krijg ik onderin te zien dat hij is geinstalleerd en gelijk daarna krijg ik een blue screen voor echt een fractie van een seconde en reboot hij vanzelf.

Heb nu zelf ook die andere drivers geprobeerd van eerder uit dit topic, maar dan werkt mijn bas op een een of andere manier niet als ik muziek luister (als ik de boxen + subwoofer 1 voor 1 test krijg ik er wel geluid uit)

Als iemand er een oplossing voor weet hoor ik het graag.

Ps. Mijn excuses als het al eerder besproken is.
niet om bot over te komen, maar is enig geluid niet beter dan geen geluid? de xtremeaudio heeft een achterhaalde chip erin zitten, en daarom is hij slecht ondersteund (ook onder vista is het al een buitenbeentje). je kunt kijken op het forum waar ik eerder naar heb gelinkt of ze binnenkort komen met een betere driver, maar tot die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foppe-jan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:35:
[...]

niet om bot over te komen, maar is enig geluid niet beter dan geen geluid? de xtremeaudio heeft een achterhaalde chip erin zitten, en daarom is hij slecht ondersteund (ook onder vista is het al een buitenbeentje). je kunt kijken op het forum waar ik eerder naar heb gelinkt of ze binnenkort komen met een betere driver, maar tot die tijd...
Daar zit wat in...

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Ben overgens wel erg tevreden met de rest van de driver support.
Mijn printer doet het in w7 (niet in vista), ook mijn force feedback gt racestuurtje werkt ook weer prima :)
wat het dus niet in vista deed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Okasha schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:33:
Shit :) Ik gooi net in vista mijn Windows7 partitie weg, maar ik kan niet in vista de bootmenu wijzigen via msconfig? Had ik dit eerst in Windows7 moeten doen? Nu staat dat bootmenu er dus nog..

Is de fdisk /mbr de enige optie dit op te lossen? Want Vista herkent Fdisk commando niet via CMD. Dan moet ik dus een of andere usb stick gaan bouwen om te booten etc. Geen tijd voor nu.

Vond Windows7 trouwens prima! Maar ik heb toch besloten de hele beta fase even over te slaan en het voorlopig lekker bij Vista te houden, waar ik best tevreden over ben. Natuurlijk is Windows7 wel wat sneller, maar het verschil is imho niet zo enorm als enkelen soms beweren. Persoonlijk heb ik het gevoel dat de 'clean install & new fresh looks' factor hierin vrij sterk meespeelt.
probleem is bekend :+. Editen van bootmenu doe je toch via BCDedit? (Te vinden in %windir%\system32\). Bekijk anders eens dit linkje :).

weliswaar voor Vista maar das hetzelfde :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Niet online
ik heb geen last gehad met dual boot maken dcd op 16x gebrand en gewoon in windows gestart,
door laten lopen en doet alles vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Ik denk dat je te weinig resources toekent aan VMWare, ik geef het 1gb ram, en hij gebruikt 1 core van mijn Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,7 ghz en het draait als een zonnetje in VMWare :)
Aero Glass doet het dan weer niet, maar dat komt omdat VMWare dat (nog) niet ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
FREAKJAM schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:49:Bij mij crashed explorer.exe echt ziekelijk vaak, echt zwaar irritant. Andere mensen die dit ook hebben?
Als je onder vista daemon tools had staan, dan is waarschijnlijk nog de sptd driver daarvan aanwezig. Ik had ook problemen met een explorer.exe maar sinds ik die driver van daemon heb verwijderd is dat verleden tijd.

Hier de install/uninstall van die sptd driver : http://www.disc-tools.com/download/sptd

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

foppe-jan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:35:
Goed stukje dat eigelijk betrekking heeft op zo'n beetje alle hardware in Windows 7. 90% van de 'issues' zijn driverproblemen en wordt het wachten op de fabrikant op nieuwe/betere drivers (Ati openGL 64bit, creative, intel raid, etc).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
SinergyX schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:58:
[...]

Goed stukje dat eigelijk betrekking heeft op zo'n beetje alle hardware in Windows 7. 90% van de 'issues' zijn driverproblemen en wordt het wachten op de fabrikant op nieuwe/betere drivers (Ati openGL 64bit, creative, intel raid, etc).
Goed gezegt.
Alle drivers en dergelijk moeten weer gemaakt worden voor WINDOWS 7.
Opzich is het een top OS en is het retestabiel zoals de andere zeggen, maar toch vallen de drivers en dergelijk toch wel tegen.
ATi valt zoiezo al tegen laatste tijd met drivers, sommige lukt het om te installeren/gamen, anderen weer niet.
Maar het is ook maar een Beta, maar ik haal Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Baazie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:09:
mijn laptop een hp6820s werd alles merteen herkend behalve de drivers maar naar windows update werkt alles prima helaas heb ik een bagger slechte graphics score in prestatie index:
  • graphics games:2.0 :S
System specs,
  • Ati X1350 Graphics
Die combinatie vind ik niet zo raar, een X1350 is absoluut niet geschikt voor gamen en zal ook weinig games goed kunnen draaien.
Via WMDC zeker? Via Device Stage is hij nog niet ondersteund, althans bij mij word hij dan helemaal niet herkend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

iemand hier enig idee hoe je bijvoorbeeld zon IE8 accelerator kunt aanpassen?
Ik zou graag met google.nl willen zoeken, echter is er alleen google.ca en google.au te installeren...
Niet dat dat heel veel uitmaakt maar toch.

howto eigen accelerators maken :

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc289775(VS.85).aspx

alleen wil het mij nog niet echt lukken :'(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<os:openServiceDescription
    xmlns:os="http://www.microsoft.com/schemas/openservicedescription/1.0">
    <os:homepageUrl>http://www.google.nl</os:homepageUrl>
    <os:display>
        <os:name>Zoek met Google.nl</os:name>
        <os:icon>http://www.google.nl/favicon.ico</os:icon>
        <os:description>Zoek op Google.nl</os:description>
    </os:display>
    <os:activity category="Search">
        <os:activityAction context="selection">
          <os:execute action="http://www.google.nl/search?hl=nl&q={selection}&meta=" />
      </os:activityAction>
    </os:activity>
</os:openServiceDescription>

Foutmelding : There was a problem with the accelerators information

:S

[ Voor 73% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-01-2009 12:49 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
hebben trouwens meer mensen dat, als je firefox minimaliseert, WLM 2009 geopend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:39:
[s]iemand hier enig idee hoe je bijvoorbeeld zon IE8 accelerator kunt aanpassen?
Ik zou graag met google.nl willen zoeken, echter is er alleen google.ca en google.au te installeren...
Niet dat dat heel veel uitmaakt maar toch.[/s

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc289775(VS.85).aspx
Je kan ook zelf een link naar een zoekmachine opgeven
Dan moet je naar google gaan TEST zoeken, die link kopiëren en opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

HaseMike schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:58:
[...]
Als je onder vista daemon tools had staan, dan is waarschijnlijk nog de sptd driver daarvan aanwezig. Ik had ook problemen met een explorer.exe maar sinds ik die driver van daemon heb verwijderd is dat verleden tijd.

Hier de install/uninstall van die sptd driver : http://www.disc-tools.com/download/sptd

Kans zit er dik in, want ik had idd nog daemon tools draaien. Zal straks eens kijken als ik thuis ben.
Alvast bedankt! :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Baazie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:30:
wat voor drivers heb je normaal nodig dan voor je onboard hij zou ze moeten herkenen?
Windows 7 herkent de onboard geluidskaart ook wel als zijnde geluidskaart, idem geldt voor de Soundblaster Live, echter de drivers zijn bagger omdat de geluidskwaliteit (hoop geknetter) zeer te wensen over laat.

Het ligt niet aan de Live of aan de onboard kaart, want ze werkten prima onder XP.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Meer mensen die mIrc gebruiken?Daar zeurt die dat MsAgent niet meer in deze versie van Win zit,maar na 2 x opstarten zeurt het Action center er niet meer over.... vraag me dus of os dat Agent wel echt nodig is....

@prulleman, ik zou het zeker een kans geven, volgens mijk gaat dat best welwerken, desnoonds plaats je 512 mb erbij....

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 15-01-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win 7 werkt erg goed. Het enige probleem wat ik tot nu toe tegengekomen ben is dat ik niet in kan loggen op Live Messenger. Ik krijg steeds "Aanmelden mislukt omdat het e-mailadres niet bestaat of omdat de service niet beschikbaar is" met foutcode 80070057.

Heb al geprobeerd als administrator uitvoeren en in win xp compatabiliteit uitvoeren. Helpt niet.

Nog meer die dit probleem hebben ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:43:
Heeft iemand een idee hoe dit gaat draaien op een oudere laptop met 512 MB ram en een pentium M 1.6. ben nu wel toe aan een nieuwe install, maar het moet niet trager zijn dan XP, wat al niet overhoud met 512
Dat is moeilijk te zeggen. Ik zou zeggen: Probeer het uit en laat ons weten hoe het loopt! :)
Caneezy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:47:
[...]

Goed idee, ga ik ook binnenkort doen.

Waneer komt Windows7 eigenlijk uit?
Over een jaartje ongeveer :)
Okasha schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:33:

Probeer anders EasyBCD?
HaseMike schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:58:
[...]

Dat is een interessant punt, HaseMike!
Heel erg bedankt.

Maar wordt je systeem niet gecheckt voor je een upgrade doet?
Volgens mij was dat bij XP->Vista wel zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor: 6,6
Memory: 5,9
Graphics: 7,9
Gaming Graphics: 6,8
Primary Harddisk: 5,9
Base score: 5,9

Heb een Intel Duo Core 8500, 4gb geheugen, Radeon 4870 1gb, Samsung 1tb HD
Valt me nog mee die waardes had slechter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:21

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:08:
Processor: 6,6
Memory: 5,9
Graphics: 7,9
Gaming Graphics: 6,8
Primary Harddisk: 5,9
Base score: 5,9

Heb een Intel Duo Core 8500, 4gb geheugen, Radeon 4870 1gb, Samsung 1tb HD
Valt me nog mee die waardes had slechter verwacht.
CPU 7.0 Xeon 4.0Ghz
RAM 7.1 6GB 1000Mhz
Gfx 7.9
Gaming 6.0
HDD 6.2

Nou ja zeg, een magere 6.2 met een Mtron SSD? :/

En een 6 voor Gaming Graphics.. met een 9800GTX+, een vriend heeft een 9600GT en haalt ook een 6. :)
Gelukkig is deze bench dus "nep".

Ik heb een probleem; net als iemand anders met W7.. (De 9600GT-boy)

Ik heb DUal Boot XP/Vista+W7. Ik zie de partitie alleen niet in W7. :? Hoe kan dit.. bij Beta 7000 32 Bit zag ik hem wel...

[ Voor 3% gewijzigd door SalimRMAF op 15-01-2009 13:34 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
salimrmaf schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:34:
Ik heb DUal Boot XP/Vista+W7. Ik zie de partitie alleen niet in W7. :? Hoe kan dit.. bij Beta 7000 32 Bit zag ik hem wel...
Heb je hem al een schijfletter toegewezen? Of dit topic gelezen for that matter? :P
Is namelijk al vaak voorbij gekomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 15-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

I Want My Quick Launch Toolbar Back! You might have noticed that the old faithful Quick Launch toolbar is not only disabled by default in Windows 7, it’s actually missing from the list of toolbars. As is probably obvious, the concept of having a set of pinned shortcut icons is now integrated directly into the new taskbar. Based on early user interface testing, we think that the vast majority of users out there (i.e. not the kind of folk who read this blog, with the exception of my mother) will be quite happy with the new model, but if you’re after the retro behavior, you’ll be pleased to know that the old shortcuts are all still there. To re-enable it, do the following:
Right-click the taskbar, choose Toolbars / New Toolbar
In the folder selection dialog, enter the following string and hit OK:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Turn off the “lock the taskbar” setting, and right-click on the divider. Make sure that “Show text” and “Show title” are disabled and the view is set to “small icons”.
Use the dividers to rearrange the toolbar ordering to choice, and then lock the taskbar again.
If it’s not obvious by the semi-tortuous steps above, it’s worth noting that this isn’t something we’re exactly desperate for folks to re-enable, but it’s there if you really need it for some reason. Incidentally, we’d love you to really try the new model first and give us feedback on why you felt the new taskbar didn’t suit your needs.

===

moet zeggen dat ik dit wel fijn vond om te vinden, ik gebruik quicklaunch in vista (main os) als soort van bureaublad, alle snelkoppelingen die ik nodig heb staan daarin, stuk of 12. Als ik al deze op de Win7 taskbar zet wordt het me te druk en bureaublad gebruik ik nauwelijks, moet ik eerst spullen minimaliseren etc en dan later weer venster/programma zoeken waar ik bezig was. Blijft voor mij nog gewoon het idee van alles simpel en snel, start menu, daarlangs quicklaunch en daarlangs me vensters/progs die ik open heb. Alles 1 (of 2) clicks away ;)

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Klein vraagje;

Kan je in de installatie van de Windows 7 beta ervoor kiezen om je bestaande Vista installatie te upgraden zodat je niet weer een boel moet herinstalleren?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

ja dat kan maar meeste mensen installeren het er langs ipv als upgrade ivm de tijdelijke aard van win7 beta

edit
@hieronder, je kunt natuurlijk een afkrakend antwoord plaatsen maar en de persoon is niet geholpen en er zijn nog minimaal 2 anderen die hier ook weer opmerking over maken. Of je antwoord niet en hij gaat het mogelijk nog een keer vragen. dus daarom simpele regel en iedereen is geholpen

edit2: en that makes my point, hier al 3 man die hierover doorgaan en zo dus nog meer het topic vervuilen...

[ Voor 70% gewijzigd door 4th op 15-01-2009 14:17 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waarom worden zulke noob-vragen nog beantwoord? Ik zie veel interessantere vragen waarop antwoord uitblijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sjah schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:11:
Waarom worden zulke noob-vragen nog beantwoord? Ik zie veel interessantere vragen waarop antwoord uitblijft...
Of, zoals de titel ook zegt, enkel ervaring en discussies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
4th schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:08:
ja dat kan maar meeste mensen installeren het er langs ipv als upgrade ivm de tijdelijke aard van win7 beta

edit
@hieronder, je kunt natuurlijk een afkrakend antwoord plaatsen maar en de persoon is niet geholpen en er zijn nog minimaal 2 anderen die hier ook weer opmerking over maken. Of je antwoord niet en hij gaat het mogelijk nog een keer vragen. dus daarom simpele regel en iedereen is geholpen
Of mensen gebruiken gewoon even de zoek functie ? Meerdere keren is het antwoord al gegeven, dus iets beter zoeken kan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
foppe-jan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:27:
[...]

ja, het beleid is geloof ik (tenminste ten opzichte van winXP, duno hoe strikt Vista dat implementeerde omdat ik dat nooit gebruikt heb) wat verstrengd. (d.w.z., de permissions deden in XP bijna niets, of gingen uit van een allow all, except regel, wat nu een deny all, except is geworden [denk ik])

Wat je moet doen om het op te lossen is gewoon naar de root dir van een schijf gaan, properties>security>advanced. Daar moet je "SYSTEM" "administrators" (groep) en "authenticated users" toevoegen aan de lijst, de rechten voor de eerste 2 op FULL CONTROL zetten, en voor auth users tenminste op "MODIFY" (alles behalve full) zetten, dan "toepassen op alle ondergelegen objecten" (replace all child object permissions) aanvinken, en apply doen.
en vervolgens even wachten, maar daarna werkt alles prima.
Bedankt maar vista staat er al weer op. ik ga wel verder met win7 maar niet meer als primair os. teveel probleempjes.
t was trouwens ook in vista nog even pielen met rechten enzo maar t is nu weer goed.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Had gister een maat op bezoek, Win7 even laten zien. Hij is fervent xp-aanhanger en vond wat ik liet zien niet erg overtuigend: nieuwe Netwerk vind die onzin, Mappen die je kan toewijzen aan andere locatie ook onzin, Aero boeit hem niet, enige goeie vond hij dat Services nu ook in Taakbeheer staat. Toen zeg ik: " ik heb nog wel een reden dat jij overgaat..." Toen liet ik hem Dx11 zien in DxDiag, hij balen. >:) Toch slimme zet van Ms om dat niet in Xp te doen.

Kortom: hij was niet zo van de wereld ervan,maar gaf wel toe dat die toch wel 'ns overgaat als die RTM is.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 15-01-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tot nu toe eigenlijk alleen maar postieve ervaringen met windows 7, maar ik moet zeggen dat dat ook al het geval was met vista. W7 is een leuke upgrade van vista maar geen revolutie, zo is het ook niet bedoelt. Ondetussen staat het op :

Desktop : Upgrade van vista64, hardware : ga-ep35-ds3r, 4gb met E6600 @ 3000 en een gtx260-216. Behalve een probleem met de sptd driver van daemon tools, verder niets. Alles wat ik heb staan draaid uitstekend, zelfs gta4, oude quicken2002, ashampoo burner, nod32 enz enz. De pc voelt niet merkbaar sneller of langzamer met w7 dan met vista. Maar het is dan ook een aardig snelle pc. Gek dat na bijna 3 jaar de e6600 nog steeds "current" is, was vroeger wel anders met cpu's.

Laptop : Acer 5220 celeron 1,76 met 1,5gb : loopt duidelijk sneller met W7 dan vista, ook geen enkel probleem verder. Laptop wordt eigenlijk alleen gebruikt voor internet/mail/fotootjes kijken dus dat stelt qua gebruik niet al te veel voor. Draadloos internet opbouwen is beduidend sneller dan met vista.

Desktop : Verse w7 32 bits install, Hardware : M3N78 met X2-5000ee, 2gb. Deze pc draaid als PS3 server met de pms software en een grote harddisk vol films. Ook hier weer w7 duidelijk sneller dan vista. Deze pc heeft dan ook "maar" 2gb-64mb voor de onboard graphics. Zeer stabiel en makkelijk te bedienen via remote desktop.

Opmerkingen :

- m3n78 : via HD audio drivers installen niet, de driver die w7 zelf installed werkt echter wel prima. Sata schijven staan als scsi in de device manager maar dat is een nvidia foutje, zag ik ook al onder vista hier en daar.

- Nvidia graphics drivers : uitstekend de 181.20 drivers herkennen w7 gewoon en zijn zeer stabiel op zowel de gtx260-216 als de m3n78 die een 8200 chipset heeft.

- Hier en daar werkt een video op een site niet, ik denk dat het ligt aan de nog niet herkende wmp12. Je kan voor dit soort gevallen natuurlijk even xp op virtualbox onder w7 draaien als je perse dat videootje wil zien ;)

De laptop en de "server" hebben beperkte taken, ze draaien al enkele dagen zonder problemen en hier verwacht ik dan verder ook geen zaken tegen te komen. Ik laat hier w7 beta op staan tot de einddatum. Ik hoop dat het ook lukt met de desktop, hoewel het geen probleem en geen al te groot gemis is om daar weer terug naar vista te gaan indien nodig.

Windows 7 is vooral een forse vooruitgang op "mindere" systemen, als je echter een snelle pc hebt met 4gb ram of meer, dan merk je niet veel van de snelheidsverbeteringen. De nieuwe interface en de vele handige veranderingen, explorer, netwerk, uac enz, zijn natuurlijk wel prettig.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 15-01-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik wil die irritante highlights achter de bureaublad iconen kwijt. (Highlights verschijnen zodra je er met de muis over gaat).

Via de optie Control Panel \ Performance information & Tools \ Adjust Visual Effects

kan ik de optie "use drop shadows for icon labels on the desktop" welliswaar uitschakelen, maar de highlights blijven.

Nu kan ik teruggaan naar een andere Windows Theme, maar dat is juist wat ik niet wil.

Hierop gegoogled

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ben persoonlijk erg tevreden over Windows 7! Tot op dit moment was mijn main OS nog steeds XP, Vista is net iets te omslachtig, net iets onstabieler, net teveel gezeik. Tot nu toe compleet geen problemen gehad met Windows 7. De vernieuwde taakbalk is heerlijk, en doet me bijna het Mac OSX dock vergeten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aah nu iets gevonden, wat me wel doet overgaan naar 7: Easy connect
Kan ik met slechts een password bij me pa op zijn pc als er weer iets niet goed is, of bij wie dan ook, MAAR zij moeten ook 7 hebben, Vista is niet genoeg. |:( Goeie vervanging van extern Buroblad, waarvoor je Xp pro of Vista Business nodig had... :r

ps. Vreemd genoeg lijkt Firefox minder geheugen in te nemen (dan in Xp ).

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 15-01-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Hoe is de ervaring met Windows DVD maker? Ik had met de versie in de vorige build geen problemen maar met de build 7000 is het mis. Windows DVD maker in 7000 is traag en blijft vaak hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:43
Ik vraag me af of windows 7 wat minder snel 'kapot' gaat dan XP of Vista.

Ik heb op mijn oude XP pc na ongeveer een half jaar problemen gekregen dat bij het opstarten de pc vastliep bij het windows logo, vanzelf herstartte met de melding: windows kon niet goed worden gestart. En dan na nog een keer proberen werkte het spontaan wel (overigens heb ik dezelfde problemen ook op een andere xp machine).

Daarnaast problemen die ik ook met vista ervaar: drivers kunnen het systeem in 1x compleet naar de ziekte helpen! Op xp aantal keer verplicht moeten formatteren door een update van windows, een update van creative, een installatie van bijv. een wifi kaart enzovoorts. Toen ik net mijn vista machine had gekocht zorgden drivers na een vastloper (harde reset) er ook voor dat bijv. dvd's niet meer te spelen waren.

Mijn meeste recente probleem met vista was dat de autorun van cd's/ dvd's niet werkte, maar spontaan na een herstart was alles weer goed!

Het blijft allemaal erg vervelend, het liefste koop ik een pc, installeer ik deze en verder kan ik er fijn mee werken zonder omkijken (geen problemen etc.). Maar goed dit zal waarschijnlijk met windows 7 ook niet het geval zijn ;) Ik hoop wel dat het allemaal wat steviger wordt..helemaal omdat ik vrijwel niets met mijn pc doe (ik durf nu bijna geen games te spelen/ software te installeren, alleen maar om problemen te voorkomen 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

Hier nu sinds vrijdagavond lekker draaiend met win 7 64bit op een acer 7720g laptop, geen enkele echte crash ofzo gevonden. Tot ik besloot Netlimiter te installeren, deze is dus NIET compatible met Windows 7, (64bit vista versie geinstalleerd, 32bit vista versie ook geprobeerd). De installatie werkt vlot en keurig, maar na de reboot weigert Windows 7 nog op te starten en komt in een BSOD loop terecht (boot, bsod, boot, bsod etc) met een Device Driver Stack overflow error. Het gaat hier om de laatste versie 2.0.10. Alle bekende trucs met "run as admin" of compatibility mode zijn geprobeerd, geen enkele verandering. Wat mij betreft kan Netlimiter dus

Op de site van Netlimiter is daarentegen sinds kort te lezen dat er binnenkort een nieuwe versie uitkomt. Tot die tijd dus make-do met DU-meter (waarvan de laatste versie wel prima werkt.

Over het algemeen zeer te spreken over deze beta, ik heb hem nu als dualboot 1e keus staan en ga zeker over op Win 7 als de RTM net zo goed of beter blijkt te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:55:
Ik vraag me af of windows 7 wat minder snel 'kapot' gaat dan XP of Vista.

Ik heb op mijn oude XP pc na ongeveer een half jaar problemen gekregen dat bij het opstarten de pc vastliep bij het windows logo, vanzelf herstartte met de melding: windows kon niet goed worden gestart. En dan na nog een keer proberen werkte het spontaan wel (overigens heb ik dezelfde problemen ook op een andere xp machine).

Daarnaast problemen die ik ook met vista ervaar: drivers kunnen het systeem in 1x compleet naar de ziekte helpen! Op xp aantal keer verplicht moeten formatteren door een update van windows, een update van creative, een installatie van bijv. een wifi kaart enzovoorts. Toen ik net mijn vista machine had gekocht zorgden drivers na een vastloper (harde reset) er ook voor dat bijv. dvd's niet meer te spelen waren.

Mijn meeste recente probleem met vista was dat de autorun van cd's/ dvd's niet werkte, maar spontaan na een herstart was alles weer goed!

Het blijft allemaal erg vervelend, het liefste koop ik een pc, installeer ik deze en verder kan ik er fijn mee werken zonder omkijken (geen problemen etc.). Maar goed dit zal waarschijnlijk met windows 7 ook niet het geval zijn ;) Ik hoop wel dat het allemaal wat steviger wordt..helemaal omdat ik vrijwel niets met mijn pc doe (ik durf nu bijna geen games te spelen/ software te installeren, alleen maar om problemen te voorkomen 8)7 ).
Wat XP betreft kan ik je bijtreden: om de 3 maand voerde ik altijd een herinstallatie uit. Maar voor Vista kan ik je niet bijtreden. In maart 2009 zal het een jaar geleden zijn dat ik Vista installeerde op mijn m1330. Het draait hier nog even goed als toen het een verse installatie was. In tussentijd massaal veel geïnstalleerd en gedeïnstalleerd, drivers vervangen, verwijderd, upgegrade enz... Het draait hier nog steeds als een zonnetje. Het enige onderhoud dat ik uitvoer is af en toe eens een defragmentatie en een paar keer CCleaner laten runnen. Mijn Vista is dus nog niet 'kapot' geweest (1x een BSOD, maar dat bleek na een memtest aan brak geheugen te liggen).

Iets anders, zijn er al nieuwe updates of fixes (buiten windows defender) gepubliceerd via Windows Update?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:01:
[...]

Wat XP betreft kan ik je bijtreden: om de 3 maand voerde ik altijd een herinstallatie uit. Maar voor Vista kan ik je niet bijtreden. In maart 2009 zal het een jaar geleden zijn dat ik Vista installeerde op mijn m1330. Het draait hier nog even goed als toen het een verse installatie was. In tussentijd massaal veel geïnstalleerd en gedeïnstalleerd, drivers vervangen, verwijderd, upgegrade enz... Het draait hier nog steeds als een zonnetje. Het enige onderhoud dat ik uitvoer is af en toe eens een defragmentatie en een paar keer CCleaner laten runnen. Mijn Vista is dus nog niet 'kapot' geweest (1x een BSOD, maar dat bleek na een memtest aan brak geheugen te liggen).

Iets anders, zijn er al nieuwe updates of fixes (buiten windows defender) gepubliceerd via Windows Update?
Tja, en mijn laatste XP installatie draaide al 2.5 jaar (zonder crapcleaner of wat dan ook, heb niet echt het idee dat dat helpt), dus zo blijven we bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Mijn explorer werkt ineens niet meer sins gister, hebben meer mensen hier last van?
Als ik bijvoorbeeld een bestand via msn een bestand krijg en ik doe opslaan als dan lijkt er niks aan de hand te zijn totdat ik naar een andere map wil bladeren of de naam wil veranderen of wat dan ook dan word het ''opslaan als'' scherm grijs (niet helemaal natuurlijk), het enige wat ik dan kan doen is op het kruisje drukken en dan word het scherm weer normaal maar zo snel als je ergens op drukt word het weer grijs.
dit gebeurd altijd hoe ik explorer.exe ook benader,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als je gadgets niks doen als je het keuzescherm wilt oproepen, zet dan UAC weer aan. Was bij mij het geval, stond uit, en ze kwamen niet tevoorschijn. Iemand die trouwens een wat uitgebreidere voor weather weet? Anders pak ik gewoon weer ForecastFox extensie in Firefox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Sjah schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:12:
Als je gadgets niks doen als je het keuzescherm wilt oproepen, zet dan UAC weer aan. Was bij mij het geval, stond uit, en ze kwamen niet tevoorschijn. Iemand die trouwens een wat uitgebreidere voor weather weet? Anders pak ik gewoon weer ForecastFox extensie in Firefox. :)
Je weet dat hij uitgebreider word als je op het pijltje drukt he? Ik vind alleen de temperatuur en een plaatje van het weer al genoeg trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:12:
Als je gadgets niks doen als je het keuzescherm wilt oproepen, zet dan UAC weer aan. Was bij mij het geval, stond uit, en ze kwamen niet tevoorschijn. Iemand die trouwens een wat uitgebreidere voor weather weet?
Wat mis je aan deze?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cuSSfcWd6DJ096Q0LberFH3z/full.png

Windsnelheden o.i.d.?

EDIT:

Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/maFGwwZPOfqtkYhLfENDPwCc/full.png

Je kan ook je bureaublad volhangen met nerd zaken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iEpP27yK4TSx0rxwuWCy1sfs/full.png

De US pagina met gadgets is uitgebreider dan de Nederlandse: http://vista.gallery.micr...ta/SideBar.aspx?mkt=us-en

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 15-01-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Angeluskamps schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:26:
[...]

Je weet dat hij uitgebreider word als je op het pijltje drukt he?
8)7 Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PWM schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:26:
[...]
[....]
De US pagina met gadgets is uitgebreider dan de Nederlandse: http://vista.gallery.micr...ta/SideBar.aspx?mkt=us-en
Tx, zou zo 1 2 3 niet weten welke gadget ik nog meer nuttig vind, op weer na. Ja, beurskoersen is wel aardig, maar dan moet je wel in aandelelen/opties doen. :)

oeps, vergeten te editten

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 15-01-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Heb gisteravond ook Win7 geinstalleerd op mijn relatief oude bak (P4 3,0; 1024MB; ATI R9700), en het werkt echt super :-)
Liep alleen mis op de driver van mijn w-lan kaart (D-Link DWL-G510) (daarmee ging m'n scherm op zwart en reageerde niks meer), maar die heb ik vervangen door een Asus-kaartje wat ik nog had liggen (WL-138G) en die werkt prima.
Tot nu toe ook geen noemenswaardige crashes gehad, een enkele dat weer m'n scherm op zwart sloeg en niks reageerde, geen idee waar die vandaan kwam.

Moet nog wel heel erg wennen aan de nieuwe taskbar.. ik weet nog niet of ik het handig vind. Met name als je meerdere vensters van één applicatie open hebt staan (bijvoorbeeld verkenner of messenger) dan klik ik volgens mij veel sneller naar het goede venster als ik het rechtstreeks aan kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik krijg bij explorer in de taakbalk niet de laatste mappen tezien waar ik naar toe ben geweest ook kan ik niet met de rechtermap een map er naar toen schuiven waardoor hij in de jumplijst staat. Wat voor instelling staat er dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Angeluskamps schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:47:
Ik krijg bij explorer in de taakbalk niet de laatste mappen tezien waar ik naar toe ben geweest ook kan ik niet met de rechtermap een map er naar toen schuiven waardoor hij in de jumplijst staat. Wat voor instelling staat er dan fout?
Vreemd? Dus bij 'frequent' komt niets te staan?
Ik zou ook niet weten wat er dan is.

Iets anders (beetje dommetjes), maar wat is de hotkey om de gadgets te hiden/unhiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
anandus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:11:
[...]
Vreemd? Dus bij 'frequent' komt niets te staan?
Ik zou ook niet weten wat er dan is.

Iets anders (beetje dommetjes), maar wat is de hotkey om de gadgets te hiden/unhiden?
Inderdaad en bij wmp wel en bij ie staat ook gewoon history.

Ik heb multi msn, zodat je meerdere keren msn kan openen. Maar wanneer ik nu in de taakbalk rechtermuis doe en dan op afwezig drukt opent hij een nieuwe msn. In de systemtray kan ik msn natuurlijk ook op afwezig zetten, maar vind het toch wel jammer dat hij dat zo doet.

[ Voor 27% gewijzigd door MrBlueEyes op 15-01-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvz6
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik kwam vandaag een beetje vreemde bug tegen. Wanneer mijn laptop in de 'hibernate' stand gaat en vervolgens weer wordt gestart is m'n schermresolutie die ingesteld was op 1280x800 veranderd in 1024x768. Dat ziet er niet uit!
Ik heb dit tot nu toe niet naderhand weer terug kunnen zetten, het enige wat hielp was een restart.

M'n videokaart is een 8600m GS, met ForceWare version 174.31. Eens even kijken of deze te updaten is!

Ben benieuwd of meer mensen hier last van gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Angeluskamps schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:22:
[...]

Inderdaad en bij wmp wel en bij ie staat ook gewoon history.

Ik heb multi msn, zodat je meerdere keren msn kan openen. Maar wanneer ik nu in de taakbalk rechtermuis doe en dan op afwezig drukt opent hij een nieuwe msn. In de systemtray kan ik msn natuurlijk ook op afwezig zetten, maar vind het toch wel jammer dat hij dat zo doet.
Wat is een 'multi MSN'? :?
Een of andere crack ofzo? Dan lijkt het me dat het daardoor komt?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 15-01-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Laatst online: 09-07 21:36
Mijn eerste bevindigen met games onder Windows 7 64 bit, met de standaard NVIDIA driver WDDM 1.1
Ik heb de multi-player en singel-player levels met elkaar vergeleken van COD4. Waarom COD4 omdat dit mijn favorite game is, maar ook omdat het wat oudere technieken ondersteund. Later laat ik hopenlijk COD5 en andere titels volgen.
De single-player modus geeft bij mij, bij elk begin van eenlevel dit soort beelden.
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/3119/iw3sp2009011518191882ap2.th.png
Dit is soms goed te krijgen door op ESC te drukken en de level opnieuw te laden. ( 1 of meerdere pogingen )
Als het dan werkt dan blijft het goed tot er weer een filpje komt (2D).

COD World at War:
Onderstaande heb ik gepost naar MS.
"Call of Duty World at War, does startup the single player mode, but when the 3D should start, the game craches.
Screen capture of the error message can not be made wit printscreen, nor Fraps frame grabbing software.

Message states:
DirectX encountered an unrecoverable error,
Check the readme for possible solutions
."

Conclusie: De 3D engine, Directx en de Nvidia driver vinden elkaar nog niet altijd even leuk. Dit resulteerd sons in kleine verstoringen; het verschijnen van lijnen vanuit het centrum van het beeldscherm naar de muis positie, of ergen het genereren van vlakken zoals op het plaatje. Voornamenlik het switchen tussen 2D en 3D lijkt de oorzaak van deze problemen tot dus ver binnen het spel zelf. Van 2D menu's naar 3D game lijkt het voor als nog minder.

Mogelijke oplossing:
Wel die heb ik nog niet, daarvoor ga ik eerst nog andere games testen.
Frappant gegeven is wel dat de "Printscreen" functie niet werkt, daarom heb ik gebruikt gemaakt van Fraps.
Nog frappanter is dat na de Crash van COD WaW er geen screen capture van de error message gemaakt kan worden, nog met printscreen nog met Fraps.

PC setup:
Asus Striker Extreme II, Intel Q9450 @2,66Mhz (standard), OCZ 4 GB DDR3 12800 op 1333 MHz, Nvidia 9800 GX2, driver WDDM 1.1 ( standaard op DVD van Windows 7 ), Directx 9 en 10,
Software:
MS windows 7 64bit UK
Fraps, Teamspeak, COD4

[ Voor 13% gewijzigd door cyctech op 15-01-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
anandus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:49:
[...]
Met behulp van MSN Plus kan je dat aanzetten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:52:
[...]

Met behulp van MSN Plus kan je dat aanzetten.
Dan is het geen wonder dat het niet volgens verwachting werkt. Is nog een beetje vroeg om van MSN Plus te verewachten dat ze jumplists ondersteunen.
cyctech schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:52:
Mijn eerste bevindigen met games onder Windows 7 64 bit, met de standaard NVIDIA driver WDDM 1.1
Ik heb de multi-player en singel-player levels met elkaar vergeleken van COD4. Waarom COD4 omdat dit mijn favorite game is, maar ook omdat het wat oudere technieken ondersteund. Later laat ik hopenlijk COD5 en andere titels volgen.
De single-player modus geeft bij mij, bij elk begin van eenlevel dit soort beelden.
[afbeelding]
Dit is soms goed te krijgen door op ESC te drukken en de level opnieuw te laden. ( 1 of meerdere pogingen )
Als het dan werkt dan blijft het goed tot er weer een filpje komt (2D).

Conclusie: De 3D engine, Directx en de Nvidia driver vinden elkaar nog niet altijd even leuk. Dit resulteerd sons in kleine verstoringen; het verschijnen van lijnen vanuit het centrum van het beeldscherm naar de muis positie, of ergen het genereren van vlakken zoals op het plaatje. Voornamenlik het switchen tussen 2D en 3D lijkt de oorzaak van deze problemen tot dus ver binnen het spel zelf. Van 2D menu's naar 3D game lijkt het voor als nog minder.
[...]
Je bent niet de enige:
Floris-K schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:25:
Heb nu 2 dagen op win7 gezeten, maar wilde eens gamen en flink wata artifacts in cod4 onder win7.
Nu weet ik niet wat voor setup Floris-K heeft, want dat is dan wel interessant om te weten :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 15-01-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
ik gebruik windows 7 nu sinds zaterdag zonder 1 bug gevonden te hebben. Ik vind windows 7 het beste os dat ik gebruikt hebt(98, 98SE, XP, Vista, 7). Het heeft de snelheid van Xp en de gebruikersvriendelijkheid van Vista.

Ik merk in het spel Guildwars dat het beeldscherm flikkert, terwijl hij dit nooit in Vista heeft gedaan. De hz zijn gewoon precies hetzelfde als in vista. Iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
bij mij staat hij op 59hz ipv 60, weet niet waarom misshcien bij jou ook?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Denk dat velen dit opgelost willen hebben: :)

Dual Boot Partition Not Showing In Windows 7

If you install Windows 7 on another hard drive or partition on your computer system you might notice that the partition of the other operating system is not showing up in Windows 7. This happened to a dual boot system on a test laptop with Windows Vista being the initial system and Windows 7 being installed on another partition.

The reason for this is that the drive letter of the Windows Vista partition is not assigned in Windows 7 meaning the Vista partition does not have a drive letter and can therefor not be displayed in Windows 7. Here is how to fix that.

Click the Windows key, enter diskmgmt.msc and press the enter key. This will open the Disk Management interface that is displaying all connected hard drives and partitions. It should look similar to the image below, notice the missing drive letter in the first line.

All you need to do is to select the partition with the missing drive letter in the lower half of the screen (where it say Disk 0, Disk 1 and so on) and right-click it.

Select Change Drive Letter And Path from the context menu. Click on the Add button in the next menu and pick a drive letter from the pulldown menu.

A click on OK finishes the processes and the Windows Vista partition (or any other that was missing) should now be visible in Windows Explorer.

Bron: http://windows7news.com/2...not-showing-in-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Asgaro schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:36:
Denk dat velen dit opgelost willen hebben: :)
Denk dat die velen dan niet het topic hebben gelezen aangezien het heel erg veel is langsgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Bij mij staat m'n display op 59Hz, ook in XP, en het beeld flikkert inderdaad soms...
Heb eens een ander display in m'n laptop gestoken en toen sprong hij wel op 60Hz, maar dat beeldscherm stak in een betere laptop.

Ik dacht dat het kwam doordat ik die laptop altijd als testding gebruikte, en de GPU aan het kapotgaan is...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

PWM schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:26:
[...]

Wat mis je aan deze?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cuSSfcWd6DJ096Q0LberFH3z/full.png

Windsnelheden o.i.d.?
Staat deze ook in die gallery? Kan 'm niet vinden namelijk.. vind 'm mooier dan de standaard gadget die bij vista/7 zit.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
anandus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:49:
[...]
nee gebruik niet msn plus daarvoor. Met a-patch gedaan, die zorgt ervoor dat je msn gewoon vaker kan open en dus op meerdere accounts tegelijk kan inloggen, maarja daardoor gebeurd dat dus.

@Asgaro ik hoop dat je dat nu wel al wist, die oplossing is al 10.000x hier langs geweest ofzo.

@cap-team gewoon op het pijltje drukken bij het standaard weer gadget dan krijg je hem zo te zien;)
Die optie zit bij meerdere gadgets, zoals kalender, klok en cpu en ram meter ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MrBlueEyes op 15-01-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 20:43
DenDries schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:53:
Gisteren ook maar even Windows 7 geïnstalleerd en vind het echt veel beter dan ik had durven hopen! De nieuwe taskbar is zalig!

Heb er wel een klein probleempje mee.. af en toe begint deze te flikkeren en is het beeld vd taskbar helemaal verstoord. Als ik er dan met de muis over ga, is alles terug normaal...

Iemand die ook dit probleem heeft?
Ondertussen opgelost door de Vista drivers maar eens te installeren :) Blijkbaar wordt de Intel 945 mobile chipset nog niet zo goed ondersteund.

Oja, loop de laatste tijd steeds vaker en vaker tegen enkele irritante problemen aan.

Als ik bijvoorbeeld mijn laptop wil herstarten, sluit hij alle programma's netjes af maar blijft steeds in windows plakken.... De svchost komt dan in het overzicht met programma's die niet reageren... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Laatst online: 21-08-2024
HyperioN. schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:46:
[...] Moet nog wel heel erg wennen aan de nieuwe taskbar.. ik weet nog niet of ik het handig vind. Met name als je meerdere vensters van één applicatie open hebt staan (bijvoorbeeld verkenner of messenger) dan klik ik volgens mij veel sneller naar het goede venster als ik het rechtstreeks aan kan klikken.
Ik moest hier in het begin ook wel héél veel aan wennen. Maar na een tijd werkt dit zelfs sneller dan dat je het gewoon rechtstreeks aanklikt :) Zo kan je bijvoorbeeld boven een applicatie blijft hangen maximaliseert hij het venster totdat je je muisaanwijzer weer weghaalt.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.