[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 61.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:24

DMN

CAP-Team schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Staat deze ook in die gallery? Kan 'm niet vinden namelijk.. vind 'm mooier dan de standaard gadget die bij vista/7 zit.
Deze zit standaard in Win7. Gewoon even op het pijltje (onder het kruisje) klikken. ;)
Is een paar posts hierboven ook al langsgekomen.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 21:36
Driver probleem is opgelost met de driver 185.20vista64-[Guru3D.com]
cyctech schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:52:
Mijn eerste bevindigen met games onder Windows 7 64 bit, met de standaard NVIDIA driver WDDM 1.1
Ik heb de multi-player en singel-player levels met elkaar vergeleken van COD4. Waarom COD4 omdat dit mijn favorite game is, maar ook omdat het wat oudere technieken ondersteund. Later laat ik hopenlijk COD5 en andere titels volgen.
De single-player modus geeft bij mij, bij elk begin van eenlevel dit soort beelden.
[afbeelding]
Dit is soms goed te krijgen door op ESC te drukken en de level opnieuw te laden. ( 1 of meerdere pogingen )
Als het dan werkt dan blijft het goed tot er weer een filpje komt (2D).

COD World at War:
Onderstaande heb ik gepost naar MS.
"Call of Duty World at War, does startup the single player mode, but when the 3D should start, the game craches.
Screen capture of the error message can not be made wit printscreen, nor Fraps frame grabbing software.

Message states:
DirectX encountered an unrecoverable error,
Check the readme for possible solutions
."

Conclusie: De 3D engine, Directx en de Nvidia driver vinden elkaar nog niet altijd even leuk. Dit resulteerd sons in kleine verstoringen; het verschijnen van lijnen vanuit het centrum van het beeldscherm naar de muis positie, of ergen het genereren van vlakken zoals op het plaatje. Voornamenlik het switchen tussen 2D en 3D lijkt de oorzaak van deze problemen tot dus ver binnen het spel zelf. Van 2D menu's naar 3D game lijkt het voor als nog minder.

Mogelijke oplossing:
Wel die heb ik nog niet, daarvoor ga ik eerst nog andere games testen.
Frappant gegeven is wel dat de "Printscreen" functie niet werkt, daarom heb ik gebruikt gemaakt van Fraps.
Nog frappanter is dat na de Crash van COD WaW er geen screen capture van de error message gemaakt kan worden, nog met printscreen nog met Fraps.
Ook het draaien als admin en het spelen als onder XP Sp2 of Vista geeft geen resultaat.
CODWaW werkt nog slechter dan COD4, bij COD4 krijg ik nog 3D beeld, bij COD5 is dat niet eens het geval.
PC setup:
Asus Striker Extreme II, Intel Q9450 @2,66Mhz (standard), OCZ 4 GB DDR3 12800 op 1333 MHz, Nvidia 9800 GX2, driver WDDM 1.1 ( standaard op DVD van Windows 7 ), Directx 9 en 10,
Software:
MS windows 7 64bit UK
Fraps, Teamspeak, COD4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cyctech schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:19:
[...]

Ook het draaien als admin en het spelen als onder XP Sp2 of Vista geeft geen resultaat.
CODWaW werkt nog slechter dan COD4, bij COD4 krijg ik nog 3D beeld, bij COD5 is dat niet eens het geval.
[...]
Even wachten op nieuwe drivers denk ik :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:38:
Windows 7 is debiel stabiel voor een Beta van een OS, laat daar geen misterverstand over bestaan. Ik heb op mijn testbak echt heel veel apps losgelaten waarvan ik dacht dat het Windows 7 omver zou krijgen, maar dat is nog niet gelukt. Niet met IE8 Beta en ook niet met Visual Studio.
Ik vraag me af hoe vaak je gebruik maakt van Visual Studio, en wat doe je precies? Ik werk voornamelijk met de Web Developer (C#).

Vaak gebeurd er iets zoals dit wat plotseling naar voren komt:
Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/VS2008_W7.PNG

Enige wat je dan nog kan doen is de boel killen..want normaal sluiten is er ook niet bij..

Het is ook wel duidelijk waarom:
Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/VS2008_W7_mem.PNG
En dat loopt maar op en op...

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 15-01-2009 21:39 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
HyperioN. schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:46:
Moet nog wel heel erg wennen aan de nieuwe taskbar.. ik weet nog niet of ik het handig vind. Met name als je meerdere vensters van één applicatie open hebt staan (bijvoorbeeld verkenner of messenger) dan klik ik volgens mij veel sneller naar het goede venster als ik het rechtstreeks aan kan klikken.
Taakbalk \ Rechtermuis \ Properties
Taskbar buttons: setting "Combine when taskbar is full"

Dan kan het toch niet missen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ok deze is echt heel leuk, mijn computer zit in slp mode, maar zodra ik mijn tv AAN zet, gaat ook de computer AAN. Ze zijn niet verbonden, wel op hetzelfde stroomnet. Wake up settings waren al uit van kb, lan en muis. Omdat ik al eerder problemen met slp had.
Ook de auto update om 3:00 staat uit.

Theoretisch kan dit helemaal niet, maar twee keer gedaan voor de zekerheid, tv uit en comp in S3/SLP mode . tv aan via schakelaar op tv en voila com boot op uit slaap :) :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Laatst online: 09-07 21:36
Selecteer text uit broncode van website

Mij is opgevallen dat IE8 en de Bron weergave vernieuwd zijn en goed werken.
Echter het selecteren van tekst hier uit werkt slechter, omdat hij automatische chuncks selecteerd.
'Tekst tussen quotes' dan worden ook de quotes opgenomen in de selectie.
En dan moet je met de hand deze weer verwijderen. in je eigen tekst.

MS in IE6-7 was dit gewoon een wordpad achtig iets, en dat werkte prima. Graag zie ik dit weer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Weet niet of het al gepost is in dit topic, maar mensen die 5.1 niet werkend krijgen met hun creative geluidskaart (enkel geluid uit de front speakers) kijk dan eens hier.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
zijn er mensen die problemen hebben met hun ipod aan te sluiten ?? want mijn ipod touch word niet herkend. ik heb itunes al geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ErikRo schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:45:
Ok deze is echt heel leuk, mijn computer zit in slp mode, maar zodra ik mijn tv AAN zet, gaat ook de computer AAN. Ze zijn niet verbonden, wel op hetzelfde stroomnet. Wake up settings waren al uit van kb, lan en muis. Omdat ik al eerder problemen met slp had.
Ook de auto update om 3:00 staat uit.

Theoretisch kan dit helemaal niet, maar twee keer gedaan voor de zekerheid, tv uit en comp in S3/SLP mode . tv aan via schakelaar op tv en voila com boot op uit slaap :) :)
Is het niet een bios-setting waarbij de computer aangaat na een onderbreking van de stroom?
(Ofzo? zou niet weten waarom de computer denkt dat de stroom onderbroken wordt, maarja...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

syntesia schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:54:
zijn er mensen die problemen hebben met hun ipod aan te sluiten ?? want mijn ipod touch word niet herkend. ik heb itunes al geinstalleerd
Iphone werkte hier wel direct op 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:45
Itouch werkt hier ook direct opitunes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige waarom ik het niet dagelijks op dit moment gebruik is omdat ik mijn HTC Touch Pro niet geinstalleerd krijg.

Verder is het een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:13:
Enige waarom ik het niet dagelijks op dit moment gebruik is omdat ik mijn HTC Touch Pro niet geinstalleerd krijg.

Verder is het een toppertje!
De touch diamond werkt gewoon. Eerst kan hij geen drivers vinden, maar dan moet je via windows update zoeken

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

wontcachme schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:20:
[...]

De touch diamond werkt gewoon. Eerst kan hij geen drivers vinden, maar dan moet je via windows update zoeken
Zo was het inderdaad met mijn Treo Pro ook. Even 1x booten met telefoon er aan, en de drivers kwamen direct van update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:21:
[...]
Even wachten op nieuwe drivers denk ik :)
nee hoor gewoon de current nvidia 181.20 drivers installen, die herkennen windows 7 en draaien alles prima inclusief cod4. (ga-ep35-ds3r, e6600@3000, gtx260-216)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:26:
[...]

Zo was het inderdaad met mijn Treo Pro ook. Even 1x booten met telefoon er aan, en de drivers kwamen direct van update.
wontcachme schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:20:
[...]

Ik heb morgen wat te proberen dus... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
HaseMike schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:26:
[...]
nee hoor gewoon de current nvidia 181.20 drivers installen, die herkennen windows 7 en draaien alles prima inclusief cod4. (ga-ep35-ds3r, e6600@3000, gtx260-216)
Gellukig is Nvidia daar goed in, ATi jammer genoeg niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caneezy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:35:
[...]

Och, vrees niet, ik weet dat de driver-engineers van zowel nVidia als Ati heel hard zullen werken om een goede stabiele driver uit te hebben tegen de tijd dat Win7 RTM is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Caneezy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:35:
[...]

Wat zijn je problemen dan met de ATI graphics?
Ik ben tot nu toe geen enkel probleem tegen gekomen, zowel met de beta drivers als met 8.12 niet.
Heb de volgende spellen getest:
COD4
COD5
NFS Most Wanted
NSF Underground 2
TrackMania United Forever
Microsoft Flight Simulator X

Ook 3D programma's als GMax werken hier gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
BSOD met Red alert 3 + mirrors edge na 2 minuten spelen.

Grid doet het goed,
Football Manager 2009.
EN hell no dat het aan me hardware ligt, want in Vista werkte het perfect. geen artifacts niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
hmm erg appart.. bij mij krijg ik de melding van unkown device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:32:
[...]

[...]

Ik heb morgen wat te proberen dus... :D
Hier net met HTC TyTN (versie 1 dus) gedaan en inderdaad. Met TyTN aangesloten gereboot. Vervolgens Windows Update draaien et voila de driver/software wordt geinstalleerd.

Bedankt manneh! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
syntesia schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:06:
hmm erg appart.. bij mij krijg ik de melding van unkown device
Met de ATi drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Kunnen we het iets minder slowchatterig maken a.u.b.?
Dank voor de aandacht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37
Heeft iemand de volgende problemen ook al gehad? of weet iemand oplossingen hiervoor?
Ik krijg bij explorer in de taakbalk niet de laatste mappen tezien waar ik naar toe ben geweest ook kan ik niet met de rechtermap een map er naar toen schuiven waardoor hij in de jumplijst staat. Wat voor instelling staat er dan fout?
Gisteren en vandaag was het eerste wat ik deed na het opstarten van mijn pc het openen van het netwerk en sharing center. Daarbij kreeg ik de volgende runtime error:
Program: C:\Windows\SysWOW64\DllHost.exe
This application has required the Runtime to terminate it in an unusual way.

[ Voor 38% gewijzigd door MrBlueEyes op 16-01-2009 00:23 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Geen Problemen met ATI hier hoor (hoewel ik het verschil tussen Catalyst 8.12 en de speciale windows 7 beta (die gebaseerd is op 8.11) niet heb kunnen ontdekken). Enige probleem nog steeds is dat de resolutie op onverwachte momenten terugspringt naar 1024*768 en dat kan ik alleen fixen d.m.v. een herstart, anders zegt windows dat de resolutie is aangepast naar het maximum wat de harware aankan (met een 24'' scherm en een HD4850, right :P).

Positief puntje voor de zakelijke antivirus gebruikers onder ons :+: Sophos 7.6.3 lijkt goed te werken onder Windows 7, dat kreeg ik met versie 5/6 nog niet voor elkaar :P.

En er schijnen wat probleempjes te zijn met prntscreen en Paint, als ik een screenshot maak en vervolgens probeer te plakken in paint dan is het willekeurig of het lukt (''de informatie op het klembord is niet geschikt om te plakken'' oid).

Voor de rest blijf ik erbij: Zelfs voor een beta zeker het beste windows OS sinds win2k :).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
:S mijn ipod ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Mijn laptopscherm wil niet meer aan nadat het scherm automatisch is uitgezet door windows (powersaving zooi). Dan moet ik hem hard uitzetten en opnieuw aanzetten om dus weer beeld te krijgen..

Is dat een driver probleem of een windhoos probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik heb trouwens een rare experience met Windows 7. Als ik m'n pc afsluit dan gaat hij niet uit. Hij gaat wel afsluiten, het scherm gaat standby...maar dan blijft alles draaien..harddisks...lampjes etc... Heel vaag. 'k zal morgen eens onderzoeken wat dat zou kunnen zijn, maar eh..heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Is iemand al gelukt om de install vanaf een usb diskdrive te starten? Wat ik ook probeer, het wil niet. 10GB geformateerd als fat32. Partitie actief gemaakt. Alle bestanden van de iso gekopieert. Bij het opstarten krijg ik echter de melding: verwijder disk of medium.

Geen idee wat ik verkeerd doe.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 06-09 07:34
TheVMaster schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:36:
Ik heb trouwens een rare experience met Windows 7. Als ik m'n pc afsluit dan gaat hij niet uit. Hij gaat wel afsluiten, het scherm gaat standby...maar dan blijft alles draaien..harddisks...lampjes etc... Heel vaag. 'k zal morgen eens onderzoeken wat dat zou kunnen zijn, maar eh..heeft iemand hier ook last van?
Lees mijn probleempje daarboven eens.. misschien is het hetzelfde probleem. Wat opvalt is dat idd alles nog aanstaat, en voornamelijk het harde schijf lampje blijft knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Gamepie56 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:45:
[...]

Lees mijn probleempje daarboven eens.. misschien is het hetzelfde probleem. Wat opvalt is dat idd alles nog aanstaat, en voornamelijk het harde schijf lampje blijft knipperen.
Met mijn laptop heb ik ook iets vaags.....maar dan meer dat m'n vensters vaag doen als hij uit de sleepstand komt.....die vensters (vooral de randen) worden dan wit van kleur..ipv doorzichtig..

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 16-01-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pingkiller schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:41:
Is iemand al gelukt om de install vanaf een usb diskdrive te starten? Wat ik ook probeer, het wil niet. 10GB geformateerd als fat32. Partitie actief gemaakt. Alle bestanden van de iso gekopieert. Bij het opstarten krijg ik echter de melding: verwijder disk of medium.

Geen idee wat ik verkeerd doe.
Ja het is mij gelukt met dit stappenplan:
HaseMike in "[Windows 7] Vanaf usb stick installeren"

Exact dit stappenplan volgen! Elke stap moet werken..anders heeft het geen zin...

Dan laat je maar horen wat er wel en wat er niet lukt..niet naar de volgende stap gaan want dat heeft geen zin :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Laatst online: 26-04 13:02
Glashelder schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:46:
[...]

Ja het is mij gelukt met dit stappenplan:
HaseMike in "[Windows 7] Vanaf usb stick installeren"

Exact dit stappenplan volgen! Elke stap moet werken..anders heeft het geen zin...

Dan laat je maar horen wat er wel en wat er niet lukt..niet naar de volgende stap gaan want dat heeft geen zin :P
Ja, hier ook gelukt.

OOK voor de mensen die vanaf usb-stick win7 willlen installeren en onder windows XP ziteten hier een handige handleiding http://www.bwana.org/2009...-mini-1000-without-vista/

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik draai W7 alleen virtueel dus kan niet goed vergelijken, maar Vista schijnt een stuk trager te zijn dan XP met kopiëren, vooral als je naar USB stick toe kopieert. Geen idee waarom dat is. Maar hoe zit dat in Windows 7?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 20:24

RnB

Waar heb je dat gehoord, lijkt me heel sterk namelijk. Als iets traag is, dan is het gewoon de stick zelf.
Ik heb zelf een oude stick die maar 4,5MBps doet en dat doet ie zowel onder XP, als onder Vista en Windows 7. ;)

Eenzelfde ervaring gehad met een externe harde schijf, deed zowel op Vista als op XP 25MBps en dan is USB2.0 gewoon de bottleneck.

[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 16-01-2009 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Sando schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 02:55:
Ik draai W7 alleen virtueel dus kan niet goed vergelijken, maar Vista schijnt een stuk trager te zijn dan XP met kopiëren, vooral als je naar USB stick toe kopieert. Geen idee waarom dat is. Maar hoe zit dat in Windows 7?
ik zou zeggen zoek het eens op dat heeft te maken met de soort kopiermethode in windows 7 vista.

die is namelijk 'anders' dan van windows xp, waardoor de gegeven snelheid realistischer is ..
GUYS GUYS GUYS GUYS!!!!!!!

The slowdown of Vista file copy is due to the integrated delta-copy system, where vista, when copying say a large file, will check with the target, if the same file is already there, it will compare them. If they contain largely the same content, it will only update the differences, instead of copying the whole file.

This insane system can be disabled by uninstalling the Windows Feature via control-panel add-remove windows components. Simply remove the delta file copier component. (forgot what it's called exactly, but when you look it will be obvious)

edit: Turn Windows features on or off --> Remote Differential Compression

[ Voor 47% gewijzigd door Icekiller2k6 op 16-01-2009 09:18 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
mijn ipod doet het nu opeens :) erg blij !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbijdevaate
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06-2024
TheVMaster schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:36:
Heb dit probleem ook alleen blijven bij mij alleen m'n fans draaien.... 8)7
Alle lampjes gaan echte wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

net ff teruggezocht, iemand hier al iets op gevonden, kan namelijk weinig vinden op de melding na?
--
Enige bug die ik hier nog zie is wanneer je de taskbar op "Never combine" zet in de properties. Er komen dan lege zwarte vlakken boven de items in de taskbar
--
begin me aardig te storen hieraan, alles zit er nice uit en dan heb ik ineens zon zwart blok in me screen :P

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Remote desktop wil hier nog niet vlotten (dus vanuit extern naar me windows 7 beta pc'tje toe). Gister knalde me sessie er ineens uit na 2 uurtjes, en vandaag was dat weer het geval. Opnieuw verbinding maken lukt ook niet. Straks dus even in mn logs kijken of ik iets kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 16-01-2009 10:05 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

anandus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:57:
[...]
Artifacts in COD4

Je bent niet de enige:

[...]
Nu weet ik niet wat voor setup Floris-K heeft, want dat is dan wel interessant om te weten :)
Ik heb ongeveer gelijke artifacts tijdens het gamen, maar dan in mindere mate om eerlijk te zijn. De artifacts verschijnen echter op elk willekeurig moment, dus niet bij het schakelen van 2d naar 3d. Ze verdwijnen ook weer na een paar secs en kan dan weer een minuutje normaal spelen.

Zel fheb ik echter Win7 32-bit geinstalleerd en de drivers die ik heb zijn de win7 beta drivers die bij de release win7 zijn vrijgegeven. Ik heb de 8800 GTS512MB van Sparkle in mijn pc zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Floris-K schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:38:
[...]

Ik heb ongeveer gelijke artifacts tijdens het gamen, maar dan in mindere mate om eerlijk te zijn. De artifacts verschijnen echter op elk willekeurig moment, dus niet bij het schakelen van 2d naar 3d. Ze verdwijnen ook weer na een paar secs en kan dan weer een minuutje normaal spelen.

Zel fheb ik echter Win7 32-bit geinstalleerd en de drivers die ik heb zijn de win7 beta drivers die bij de release win7 zijn vrijgegeven. Ik heb de 8800 GTS512MB van Sparkle in mijn pc zitten.
Dus meerdere mensen hebben de artifacts in games of eventueele bsods?
Ik heb het zelf ook, maar ik heb 2x bluescreen gekregen voor red alert 3 en mirrors edge, en aan het hardware ligt het niet.
Anyway, Windows 7 is een top OS, lijkt wel een main OS, alleen moet er worden gewerkt aan compatible software, en goeie drivers van ATi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

FREAKJAM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:57:
Remote desktop wil hier nog niet vlotten (dus vanuit extern naar me windows 7 beta pc'tje toe). Gister knalde me sessie er ineens uit na 2 uurtjes, en vandaag was dat weer het geval. Opnieuw verbinding maken lukt ook niet. Straks dus even in mn logs kijken of ik iets kan vinden.
Ik had een soortgelijk probleem. Bij mij ging de computer in standby, kijk eens bij de power options in het configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
mss dat het al voorbij gekomen is maar hoe werkt W7 met WOW en radeon 4870x2? (of uberhoubt met WOW), is het stabieler en/of sneller dan op vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Laatst online: 19:35
Gamepie56 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:23:
Mijn laptopscherm wil niet meer aan nadat het scherm automatisch is uitgezet door windows (powersaving zooi). Dan moet ik hem hard uitzetten en opnieuw aanzetten om dus weer beeld te krijgen..

Is dat een driver probleem of een windhoos probleem?
Zit ook met dit probleem. Afsluiten lukt ook niet, blijft volgens mij in standby staan want deze morgen was batterij meteen plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op de erg interessante blog van Tim Sneath staat een lijst met 30 Windows 7 tips. Wellicht al gespost, misschien niet, dit is hem: http://blogs.msdn.com/tim...of-windows-7-secrets.aspx

Nummer 29 is:
Enjoy The Fish. I’m surprised that not many people seem to have caught the subtle joke with the Siamese fighting fish that is part of the default background, so I’ll do my part at keeping the secret hidden. Check out wikipedia for a clue.
Nu ben ik natuurlijk wel erg nieuwsgierig. Iemand een idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

PWM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:27:
Op de erg interessante blog van Tim Sneath staat een lijst met 30 Windows 7 tips. Wellicht al gespost, misschien niet, dit is hem: http://blogs.msdn.com/tim...of-windows-7-secrets.aspx

Nummer 29 is:

[...]

spoiler:
Die vis wordt ook wel de Betta vis genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[b][message=31357320,noline]Nu ben ik natuurlijk wel erg nieuwsgierig. Iemand een idee :P
De vis staat bekend als Siamese fighting fish, de officiële naam van de fish is echter
spoiler:
Betta splendens, ook wel gewoon Betta. Je begrijp het, de vis is een hint aan het feit dat windows 7 nog een Beta is :)

Ook leuk dat er direct 2 oplossing staan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 16-01-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Nummer 29 is:

[...]

Het topic lezen misschien? :P
anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Floris-K schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:38:
[...]
Dus ook nVidia en CoD :)

Heb je al de drivers geprobeerd die eerder in dit topic zijn genoemd?
Die schijnen wel goed te zijn :)
Yokidrink schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:23:
mss dat het al voorbij gekomen is maar hoe werkt W7 met WOW en radeon 4870x2? (of uberhoubt met WOW), is het stabieler en/of sneller dan op vista?
Probeer het uit?
Daar is het een beta voor, zodat wij kunnen checken of alles goed draait ;)

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 16-01-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Yokidrink schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:23:
WoW werkt bij mij prima. Gisteren een uur of drie zitten spelen zonder problemen.
FPS is gelijk aan Vista (max FPS van 60), met hier en daar een drop (ivm onboard geluid), maar niks noemenswaaardigs.
Zie sig voor specs.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

SleutelMan schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:14:
En er schijnen wat probleempjes te zijn met prntscreen en Paint, als ik een screenshot maak en vervolgens probeer te plakken in paint dan is het willekeurig of het lukt (''de informatie op het klembord is niet geschikt om te plakken'' oid).
printscreen en paint zijn ook zo (windows)2000.. :P

Probeer de Snipping Tool in Windows 7 eens

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Zer0 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:44:
[...]

printscreen en paint zijn ook zo (windows)2000.. :P

Probeer de Snipping Tool in Windows 7 eens
Het is niet te begrijpen dat men nog steeds PrintScreen gebruikt of eh...SnagIT gaat installeren :+ Althans basic om screenshots te maken. Gebruik je ook de geavanceerdere functies van SnagIT dan kan ik het nog wel begrijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

hummm bij mij hangt heel windows en me xbox360 als ik met media center bezig ben:s
enigse oplossing is een reset op de pc en stroom eraf op de xbox360

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Woei :D ik heb 'm gisteren geïnstalleerd en alles draait vlekkeloos!
Nu voelt het al veeeeel stabieler aan dan Vista, heb alleen niet alle drivers kunnen vinden maar dat lijkt me logisch.
Hij draait hier op een Dell OptiPlex 755 met een Core2Duo als een zonnetje :)

Enige waar ik me aan stoorde was dat Windows Live Messenger niet automagisch in het systeemvak kwam, maar dat heb ik fixed thanks to this wat ik ergens vond op een forum: http://www.jdsoft.nl/2009...-systemtray-in-windows-7/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:06:
Woei :D ik heb 'm gisteren geïnstalleerd en alles draait vlekkeloos!
Nu voelt het al veeeeel stabieler aan dan Vista, heb alleen niet alle drivers kunnen vinden maar dat lijkt me logisch.
Hij draait hier op een Dell OptiPlex 755 met een Core2Duo als een zonnetje :)
welke drivers dan niet..? hier is alles van de 1ste keer gevonden...
Enige waar ik me aan stoorde was dat Windows Live Messenger niet automagisch in het systeemvak kwam, maar dat heb ik fixed thanks to this wat ik ergens vond op een forum: http://www.jdsoft.nl/2009...-systemtray-in-windows-7/ ;)
dat is meer een feature dan iets anders :D

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Volgens device manager:
- PCI Serial Port
- PCI Simple Communications Controller
- SM Bus Controller

Ik heb de drivers van Intel gedownload echter deze geven aan dat ze alleen op XP en Vista werken ;) jammer, even afwachten dan maar.

En: eens dat het een feature is ;) maar ik vind het onhandig, zeker omdat ik nergens de keuze kon vinden om 'm terug te jagen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Noxious op 16-01-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Gewoon even de drivermap handmatig selecteren, toen vond Windows wél de goede drivers. (Asus P5KR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:06:
Ik heb dat ook geprobeerd, maar vind het maar niets.
Als je MSN wegklikt dan verdwijnt-ie helemaal van de taakbalk, en moet ik naar de tray als ik met iemand wil spreken, bijv.

Ik heb hem dan liever op mijn taakbalk genesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja dat gaat dus niet met deze Intel drivers, want die downloaden de drivers pas na detectie. En die detectie draaien ze niet zolang het geen Vista of XP is. Achja ik mis er geloof ik niet veel aan ;) hij draait echt fantastisch stabiel.

Ook kwam ik er achter dat xFire niet volledig werkt ;)
anandus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:27:
[...]
Ik heb dat ook geprobeerd, maar vind het maar niets.
Als je MSN wegklikt dan verdwijnt-ie helemaal van de taakbalk, en moet ik naar de tray als ik met iemand wil spreken, bijv.

Ik heb hem dan liever op mijn taakbalk genesteld :)
De openstaande vensters ook? Hmm da's minder. Heb 'm zelf nog niet getest alleen de installatie gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Noxious op 16-01-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

anandus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:38:
[...]

Heb je al de drivers geprobeerd die eerder in dit topic zijn genoemd?
Die schijnen wel goed te zijn :)
Je bedoelt de standaard driver die met Win7 binnenkomen via de update?
Zal vanavond even een uninstall doen en daarna een windows update :)

Wil dit weekend samen met mijn vriendin films kijken, dus kan meteen testen hoe dat werkt.
Dualview enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:28:
Mja dat gaat dus niet met deze Intel drivers, want die downloaden de drivers pas na detectie. En die detectie draaien ze niet zolang het geen Vista of XP is. Achja ik mis er geloof ik niet veel aan ;) hij draait echt fantastisch stabiel.
Die drivers kan je "gewoon" van de Iintel-site halen zonder eerst de detectie hoeven te doen (tenminste: bij mij hoefde het niet).
Ik weet niet wat voor mobo je hebt, maar anders wil ik mijn package wel op m'n server zetten vanavond.
Zelf even de package unzippen met winRAR of 7Zip en de map selecteren.
Werkte bij mij iig prima :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:28:
De openstaande vensters ook? Hmm da's minder. Heb 'm zelf nog niet getest alleen de installatie gedaan.
Nee, de openstaande vensters niet, maar wel het hoofdvenster.
Floris-K schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:32:
[...]

Je bedoelt de standaard driver die met Win7 binnenkomen via de update?
Zal vanavond even een uninstall doen en daarna een windows update :)
Dat weet ik niet, maar er worden in dit topic wat drivers genoemd die wel goed werken.
181 of 185 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
anandus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:35:
[...]
Nee, de openstaande vensters niet, maar wel het hoofdvenster.
...
Oh maar dat vind ik juist fijn, top voor mij dus ;)
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:34:
[...]

Die drivers kan je "gewoon" van de Iintel-site halen zonder eerst de detectie hoeven te doen (tenminste: bij mij hoefde het niet).
Ik weet niet wat voor mobo je hebt, maar anders wil ik mijn package wel op m'n server zetten vanavond.
Zelf even de package unzippen met winRAR of 7Zip en de map selecteren.
Werkte bij mij iig prima :)
Een Dell mobo met Intel chipset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:18:
Volgens device manager:
- PCI Serial Port
- PCI Simple Communications Controller
- SM Bus Controller

Ik heb de drivers van Intel gedownload echter deze geven aan dat ze alleen op XP en Vista werken ;) jammer, even afwachten dan maar.

En: eens dat het een feature is ;) maar ik vind het onhandig, zeker omdat ik nergens de keuze kon vinden om 'm terug te jagen :P
drivers installeren in compatiblity mode? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
gerbenvandijk schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:40:
[...]

drivers installeren in compatiblity mode? ;)
Is dat een goed idee met drivers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:39:
[...]

[...]

Een Dell mobo met Intel chipset :P
Ok... kwestie van foute vraagstelling ;)
Specifieker: WELKE Intel chipset heb je? :P
Ik heb zelf een P35, maar volgens mij is de package voor meerdere chipsets beschikbaaar (iig voor de 3x en 4x chipsets).

Heb deze package van de Intel site gehaald. Kan je gewoon unzippen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben.Hahlen op 16-01-2009 13:47 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
even een melding: Comodo heeft zojuist een nieuwe beta van zijn firewall+AVsoft uitgegeven die hier so far een stuk beter lijkt te werken op win7+vista dan de huidige final build (het is nog wel een beta, maar goed)
Ze hebben in deze beta de manier waarop de firewall op de Vista kernel ingrijpt grondig aangepakt en verbeterd, en dat lijkt zijn vruchten af te werpen, want ook in win7 doet hij het hier een stuk beter dan de huidige Final build.

http://download.comodo.co...458_XP_Vista_x64_BETA.exe
http://download.comodo.co...458_XP_Vista_x32_BETA.exe

PS. Ik kreeg tijdens het uninstallen van de final build wel een BSOD (schijnbaar omdat iets in win7 een functie aanriep die al ontladen was, of omdat hij zijn cache/geheugen niet netjes opruimde voor hij de service stopte) op inspect.sys.. dus als je Comodo uninstallt, eerst even alle programma's afsluiten.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:39:
[...]

denk dat dat toch tegenvalt, hij opent dus 2 blokken in taakbalk :P ziet er knullig uit

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:42:
[...]

Is dat een goed idee met drivers? :P
hij installeert de drivers niet in compat mode, maar de driverinstallatiebestandjes weigeren vaak te installeren als ze niet in compat mode worden afgespeeld

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
foppe-jan schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:50:
[...]

hij installeert de drivers niet in compat mode, maar de driverinstallatiebestandjes weigeren vaak te installeren als ze niet in compat mode worden afgespeeld
Inderdaad. Het driver model van Vista en windows 7 zijn vrijwel identiek. Enkel de installer van je driver die checked of je kernel versie 5.x of 6.x is. 7.x vergeten ze even omdat die er toendertijd nog niet was.

Heb hierdoor zelf ook alle drivers goed kunnen installeren, dus gewoon proberen zou ik zeggen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:45:
[...]

Ok... kwestie van foute vraagstelling ;)
Specifieker: WELKE Intel chipset heb je? :P
Ik heb zelf een P35, maar volgens mij is de package voor meerdere chipsets beschikbaaar (iig voor de 3x en 4x chipsets).

Heb deze package van de Intel site gehaald. Kan je gewoon unzippen.
SM Bus Controller heeft ie met die package gevonden :P de andere twee boeien niet zo, de seriele poort van deze machine ga ik toch niet gebruiken, de modem ook niet. ;)

Tnx :)

Overigens heb ik Avast Antivirus geinstalleerd om eens te kijken of die er op werkt, en dat doet 'ie zonder enig probleem :)

[ Voor 9% gewijzigd door Noxious op 16-01-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
foppe-jan schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:49:
even een melding: Comodo heeft zojuist een nieuwe beta van zijn firewall+AVsoft uitgegeven die hier so far een stuk beter lijkt te werken op win7+vista dan de huidige final build (het is nog wel een beta, maar goed)
Ze hebben in deze beta de manier waarop de firewall op de Vista kernel ingrijpt grondig aangepakt en verbeterd, en dat lijkt zijn vruchten af te werpen, want ook in win7 doet hij het hier een stuk beter dan de huidige Final build.

http://download.comodo.co...458_XP_Vista_x64_BETA.exe
http://download.comodo.co...458_XP_Vista_x32_BETA.exe

PS. Ik kreeg tijdens het uninstallen van de final build wel een BSOD (schijnbaar omdat iets in win7 een functie aanriep die al ontladen was, of omdat hij zijn cache/geheugen niet netjes opruimde voor hij de service stopte) op inspect.sys.. dus als je Comodo uninstallt, eerst even alle programma's afsluiten.
Woei Comodo :D
Zijn ze goed snel mee. Had eerst idd de huidige final geïnstalleerd, maar daarmee kreeg ik om de haverklap BSOD's.

Deze vanavond maar eens proberen (en dan weer echt goed beveiligd zijn :D).
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:53:
[...]

SM Bus Controller heeft ie met die package gevonden :P de andere twee boeien niet zo, de seriele poort van deze machine ga ik toch niet gebruiken, de modem ook niet. ;)

Tnx :)
No problemo :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:53:
[...]

offtopic:
Kleine tip: Zet ze dan gewoon uit in het Bios, scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
anandus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:09:
[...]
offtopic:
Kleine tip: Zet ze dan gewoon uit in het Bios, scheelt weer :)
Maar dan moet ik weer rebooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb hier onder andere de 64 bit versie van Vista 7 bèta 1 geïnstalleerd op mijn Lenovo R61i laptop. Deze lijkt alle hardware te herkennen, behalve de vinger-scanner.

Heeft iemand al een All-in-one geprobeerd? Ik heb zelf zojuist een HP C6380 aangeschaft. Het installeren van de meegeleverde HP Photosmart C6300 series software wilde niet direct lukken. Ik was al ingelogd op het account met de Administrator rechten. De melding was dat het besturingssysteem niet ondersteund wordt. Alleen XP en Vista worden ondersteund. Ik heb Compatibility modus geprobeerd. Dat werkte niet. Echter Run as Administrator bleek wel te werken.

Het printen via het draadloze netwerk werkt. Alleen niet het scannen. Scaninformatie: Ophalen van beschikbare scanapparaten is mislukt: kon TWAIN-hulpbronnen niet verwerven. Echter onder XP SP3 werkt dit wel. Het printen en scannen via het draadloze netwerk werkt zelfs onder Ubuntu Jaunty Alpha. Het lijkt er dus op dat het draadloos scannen met die HP C6380 alleen niet werkt onder Windows 7 Bèta 1. Onder Vista heb ik niet getest.

Ook heb ik het installeren van een schaak applicatie de Fritz 10 (32 bit versie) geprobeerd. Deze installeerde gewoon goed onder Windows7. Echter verscheen nog wel het overbodige dialoog om DirectX 9.0c te installeren. Ik heb het niet geïnstalleerd. De Fritz 10 lijkt goed te draaien. Alleen zie ik dat als de Fritz 10 actief aan het rekenen is, deze niet verder lijkt te komen dan 52 procent. De rest van de CPU blijft vrijwel ongebruikt. Gebruikelijk is dat de Fritz 10 bij actief rekenen 99 procent van de CPU gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 11-09 13:16
Ik heb windows 7 geinstalleerd in virtual pc op mijn XP machine. Echter wordt m'n 8800GTS niet herkend, ik kan dus ook geen drivers installeren ervoor. Ook VMWare geprobeert, zelfde probleem. Meer mensen hier last van?

@hieronder , dat snap ik. Heb er ook nog nooit mee gewerkt voor de rest. Maar het is dus normaal dat dat niet herkend wordt? Dacht namelijk eens even een spel in Windows 7 te proberen, maar dan gaat dat dus niet met een Virtual PC blijkbaar. Weet ik dat ook weer. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door mach2 op 16-01-2009 14:54 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mach2 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:45:
Ik heb windows 7 geinstalleerd in virtual pc op mijn XP machine. Echter wordt m'n 8800GTS niet herkent, ik kan dus ook geen drivers installeren ervoor. Ook VMWare geprobeert, zelfde probleem. Meer mensen hier last van?
Euhm.. Je installeert in virtuele PC's ;)
Dus ook virtuele hardware.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 16-01-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop1960 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:40:
[...]

Heeft iemand al een All-in-one geprobeerd? Ik heb zelf zojuist een HP C6380 aangeschaft. Het installeren van de meegeleverde HP Photosmart C6300 series software wilde niet direct lukken. Ik was al ingelogd op het account met de Administrator rechten. De melding was dat het besturingssysteem niet ondersteund wordt. Alleen XP en Vista worden ondersteund. Ik heb Compatibility modus geprobeerd. Dat werkte niet. Echter Run as Administrator bleek wel te werken.
[...]
Ik heb hier een F4180 (Is dat een All-in-One?) Printer/Scanner en deze werkt direct herkend door Windows 7 op USB, zonder ook maar een driver te downloaden of een CD in de drive te hebben :)

Windows 7 gebruikt kaartlezers ook op een andere manier btw, deze verschijnen pas zodra je er een kaartje insteekt. Op zich is dat wel goed voor het overzicht, alleen dacht ik eerst dat mijn lezer niet herkend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
joop1960 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:40:
[...]
Ook heb ik het installeren van een schaak applicatie de Fritz 10 (32 bit versie) geprobeerd. Deze installeerde gewoon goed onder Windows7. Echter verscheen nog wel het overbodige dialoog om DirectX 9.0c te installeren. Ik heb het niet geïnstalleerd. De Fritz 10 lijkt goed te draaien. Alleen zie ik dat als de Fritz 10 actief aan het rekenen is, deze niet verder lijkt te komen dan 52 procent. De rest van de CPU blijft vrijwel ongebruikt. Gebruikelijk is dat de Fritz 10 bij actief rekenen 99 procent van de CPU gebruikt.
Is het een dualcore cpu? Het kan zijn dat dat programma maar 1 core ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja mooie link, heb het even rusitg zitten doornemen.
Snap punt 20 echter niet, zie niks gebeuren hiero.

Wat ik wel mooi vind, is dat je iconen op je taakbalk kan slepen en verplaatsen, zoals allang kon met de tabs van Firefox (sinds versie 1.5). Wat ik nog niet wist, was dat je ook systeemtray-iconen kan verplaatsen. Leuke feature voor mensen die daar een punt van maken, waar wat precies staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:06:
[...]

Ja mooie link, heb het even rusitg zitten doornemen.
Snap punt 20 echter niet, zie niks gebeuren hiero.
Werkt hier prima. Heb het op MSN geprobeerd en inderdaad, hij cyclet door de verschillende vensters heen. Handig hoor :)

En nog even een oude vraag van mij herhalen:
anandus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:11:
Iets anders (beetje dommetjes), maar wat is de hotkey om de gadgets te hiden/unhiden?
Ik heb bij Vista de gadgets nauwelijks gebruikt, dus ik weet niet wat de hotkey hiervoor is :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Noxious schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:56:
[...]

Is het een dualcore cpu? Het kan zijn dat dat programma maar 1 core ondersteund.
De Lenovo R61i heeft inderdaad een Dual Core CPU. Maar ik ben er niet zeker van of het daaraan ligt. Want op dezelfde laptop onder XP Professional SP3 32 bit werd toch even 98 procent gehaald, maar dan met de Fritz 8. Inmiddels is die ook tot 50 procent terug gevallen. Ik heb nog wel een Deep Fritz applicatie, die wel geschikt is voor Dual Core. Alleen is deze echt te oud voor Windows 7. Want het gaat om de Deep Fritz 7. Ik zou 'm wel onder XP Professional SP3 kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
joop1960 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:22:
[...]

De Lenovo R61i heeft inderdaad een Dual Core CPU. Maar ik ben er niet zeker van of het daaraan ligt. Want op dezelfde laptop onder XP Professional SP3 32 bit werd toch even 98 procent gehaald, maar dan met de Fritz 8. Inmiddels is die ook tot 50 procent terug gevallen. Ik heb nog wel een Deep Fritz applicatie, die wel geschikt is voor Dual Core. Alleen is deze echt te oud voor Windows 7. Want het gaat om de Deep Fritz 7. Ik zou 'm wel onder XP Professional SP3 kunnen proberen.
Misschien in compatibeliteitsmode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Nog maar een keer want ik had geen antwoord gekregen.:

Mijn explorer werkt ineens niet meer sins gister, hebben meer mensen hier last van?
Als ik bijvoorbeeld een bestand via msn een bestand krijg en ik doe opslaan als dan lijkt er niks aan de hand te zijn totdat ik naar een andere map wil bladeren of de naam wil veranderen of wat dan ook dan word het ''opslaan als'' scherm grijs (niet helemaal natuurlijk), het enige wat ik dan kan doen is op het kruisje drukken en dan word het scherm weer normaal maar zo snel als je ergens op drukt word het weer grijs.
dit gebeurd altijd hoe ik explorer.exe ook benader,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anonnymous! schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:10:
Nog maar een keer want ik had geen antwoord gekregen.:

Mijn explorer werkt ineens niet meer sins gister, hebben meer mensen hier last van?
Als ik bijvoorbeeld een bestand via msn een bestand krijg en ik doe opslaan als dan lijkt er niks aan de hand te zijn totdat ik naar een andere map wil bladeren of de naam wil veranderen of wat dan ook dan word het ''opslaan als'' scherm grijs (niet helemaal natuurlijk), het enige wat ik dan kan doen is op het kruisje drukken en dan word het scherm weer normaal maar zo snel als je ergens op drukt word het weer grijs.
dit gebeurd altijd hoe ik explorer.exe ook benader,
Vreemd probleem.
Rebooten helpt niet?

Staat 'launch folders in seperate process' aan of uit?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 16-01-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Nee rebooten helpt ook niet

Staat 'launch folders in seperate process' aan of uit? , Waar vind ik dit? bij folder options? zo ja dan kan ik dat neit zien ben ik bang, want ik control panel kan ik nu ook al niet meer komen.
ik zal het nog eens proberen.

Edit: in control panel kan ik wel komen en 'launch folders in seperate process' stond uit, moet dit aan of uit volgens jouw?
Heel veel dingen werken ineens niet meer na dit, Windows Iso. branden werkt neit meer, Nero start met geen mogelijkheid op, creative Mediasource 5 werkt neit meer, media player loopt vast, progjes deinstaleren werkt neit meer goed bij somige progje, en explorer.exe herstarten lukt neit dan kan je geen neiuwe venster openen totdat je herstart.
In het kort: het is bijna onmogelijk om windows 7 te branden en herinstaleren ik wil toch nog een 4de schijf aan mijn opstelling toevoegen.

Hebben meer mensen hier last van>?

[ Voor 56% gewijzigd door Anonnymous! op 16-01-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anonnymous! schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:16:
Nee rebooten helpt ook niet

Staat 'launch folders in seperate process' aan of uit? , Waar vind ik dit? bij folder options? zo ja dan kan ik dat neit zien ben ik bang, want ik control panel kan ik nu ook al niet meer komen.
ik zal het nog eens proberen.
Je start menu werkt ook niet meer?
Anders gewoon 'folder' intypen, dan kom je bij de Folder options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Start menu werkt wel, en ik heb mijn vorige post geedit,

Zelfs windows restore wilt neit opstarten -.-!

[ Voor 30% gewijzigd door Anonnymous! op 16-01-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anonnymous! schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:21:
Start menu werkt wel, en ik heb mijn vorige post geedit,
Probeer eens 'seperate process' aan te zetten, kijk eens of je dan nieuwe explorer vensters kan openen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ik heb dat gedaan maar dit bied geen uitkomst, het probleem is ik kan wel een explorer venster openen maar dan duurt het lang voordat de stations tevoorschijn komen, en als ze er zijn dan zie je van boven die groene balk erriterend langzaam vooruit kruipen en als je een station wil openen dan loopt het gewoon vast totdat je explorer afsluit, het gekken is dat ik via bittorent wel een folder kan openen en uit die folder de mp3 bestanden openen met gom player (andere spelers werken niet meer zie edit) maar zo snel als ik naar een andere folder wil of wat dan ook loopt explorer weer vast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anonnymous! schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:25:
Ik heb dat gedaan maar dit bied geen uitkomst, het probleem is ik kan wel een explorer venster openen maar dan duurt het lang voordat de stations tevoorschijn komen, en als ze er zijn dan zie je van boven die groene balk erriterend langzaam vooruit kruipen en als je een station wil openen dan loopt het gewoon vast totdat je explorer afsluit, het gekken is dat ik via bittorent wel een folder kan openen en uit die folder de mp3 bestanden openen met gom player (andere spelers werken niet meer zie edit) maar zo snel als ik naar een andere folder wil of wat dan ook loopt explorer weer vast :/
En als je in task-manager alle explorers vermoord?
En dan via File-New Task->explorer.exe een nieuwe opent?

Heb je netwerkdingen (schijven ofzo?)

Moet ik wel bij zeggen dat je misschien beter een los topic kan openen hiervoor, trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 16-01-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Zeg , mensen roepen hier om Virtual Clone Drive als vervanger te gebruiken voor Daemon Tools, maar bij mij lijkt die ook niet te werken, ik heb hem geinstalleerd, maar ik zie geen nieuwe drive noch kan ik iso's mounten, ik kan ze dubbelklikken, en dan gebeurt er niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Task maneger killen heb ik ook al geprobeert, er staan er meerder waarvan ik er 2 niet kan killen maar terwijl die twee er nog staan is de taakbalk e.d wel allemaal weg dan heb je enkel nog maar je achtergrond en task maneger, na explorer.exe weer te starten heb ik hetzelfde probleem, het haalt niks uit, ik zou nu echt neit meer weten waar het aan kan liggen, progama's die nog werken werken allemaal prima en de performance is nog gewoon top.

Netwerkschijven heb ik niet, wel een usb maar die staat uit, zo snel als me ma van me pa's pc af is brand ik via het netwerk een nieuw schijfje en doe ik een herinstalatie, ik ben wel bang dat dit weer gaat voorkomen, maar ik z ur niet, het is tenslotte een beta ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anonnymous! op 16-01-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Lijkt mij een bugje, het is tenslotte een beta.
Al een bug report gebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:30:
Zeg , mensen roepen hier om Virtual Clone Drive als vervanger te gebruiken voor Daemon Tools, maar bij mij lijkt die ook niet te werken, ik heb hem geinstalleerd, maar ik zie geen nieuwe drive noch kan ik iso's mounten, ik kan ze dubbelklikken, en dan gebeurt er niks.....
Staan ook genoeg meldingen dat het idd niet werkt, want ook bij mij werkt het niet.
Heb nu UltraISO erop staan en dat werkt weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Floris-K schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Staan ook genoeg meldingen dat het idd niet werkt, want ook bij mij werkt het niet.
Heb nu UltraISO erop staan en dat werkt weer wel :)
kan je met ultraiso mounten dan, ik zie namelijk niks staan van mounten
en is ook nog eens betaald

jammer ..... spore installeert niet,
Battlefield 2 doet het echter goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-01-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Een paar pagina's terug had iemand de vraag of DivX soms standaard werdt ondersteund omdat hij dat zomaar kon afspelen.
Ja dus: http://www.istartedsometh...ers-encoders-transcoding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
yep want ik mount ook met de ultra iso, gratis ook na 30 dagen allen branden werkt niet meer na 30 dagen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.