[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 61.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:18
Windows 7 bevalt hier op zich nog prima, eerst op m'n laptop (HP 8510w) geïnstalleerd zonder enige problemen. Vandaag ook op m'n desktop gezet (C2D e6550, 7900GT), alles netjes geupdate, alleen zodra ik een game start en die de resolutie aanpast (denk aan CounterStrike na installatie, Warcraft 3 na installatie) dan klapt de nVidia-driver eruit en krijg ik alleen nog een kunstig patroon te zien van blauwe streepjes. Ik kan vervolgens nog wel prima een 'shutdown -r -t 0' commando uitvoeren, puur de display kapt ermee.

Helaas crasht er dus niets en ik krijg geen leuk 'Send feedback' scherm te zien helaas, 't lukt me ook niet om soortgelijke reports te vinden, wel een aantal die crashen bij 't resizen van Windows, maar dat is een tikje anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 20-01-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Begin echt ziek te worden van dat Microsoft systeem waarbij meer folders kennelijk een beter OS betekent. Overal hebben ze aparte folders voor, is echt om ziek van te worden. Waarom kunnen ze niet gewoon simpele mappen hebben, waarom moet de ene helft van alle programma's daar zijn user bestanden dumpen en de andere helft op een andere locatie? Waarom moet ik enorm veel public mappen hebben die ik niet wil? Waarom moet ik perse een my videos map of een my music map als ik die never nooit zal gebruiken?
En standaard staat alles geshared en overal in je libraries, blijft echt een gezeik gewoon omdat fatsoenlijk te krijgen.

Ik wil gewoon mijn eigen structuur aan houden, maar dat proberen ze je zoveel mogelijk te onthouden. Ben nu al twee uur met dat waardeloze Homegroup aan het kloten maar daar schiet je ook niks mee op. Dat hele libraries systeem is ook een totale aanfluiting want je blijft met zo enorm veel waardeloze prutmappen over.
Microsoft heeft een systeem bedacht dat enkel werkt als je het gebruikt zoals hun dat willen, anders werkt het voor geen ruk.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 20-01-2009 20:39 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Tsurany schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:37:
Begin echt ziek te worden van dat Microsoft systeem waarbij meer folders kennelijk een beter OS betekent. Overal hebben ze aparte folders voor, is echt om ziek van te worden. Waarom kunnen ze niet gewoon simpele mappen hebben, waarom moet de ene helft van alle programma's daar zijn user bestanden dumpen en de andere helft op een andere locatie? Waarom moet ik enorm veel public mappen hebben die ik niet wil? Waarom moet ik perse een my videos map of een my music map als ik die never nooit zal gebruiken?
En standaard staat alles geshared en overal in je libraries, blijft echt een gezeik gewoon omdat fatsoenlijk te krijgen.

Ik wil gewoon mijn eigen structuur aan houden, maar dat proberen ze je zoveel mogelijk te onthouden. Ben nu al twee uur met dat waardeloze Homegroup aan het kloten maar daar schiet je ook niks mee op. Dat hele libraries systeem is ook een totale aanfluiting want je blijft met zo enorm veel waardeloze prutmappen over.
Microsoft heeft een systeem bedacht dat enkel werkt als je het gebruikt zoals hun dat willen, anders werkt het voor geen ruk.
je kunt in de properties van die libraries gewoon locaties toevoegen en verwijderen naar believen hè? en homegroup sharing kun je via de advanced settings in 3 minuten uitzetten (Network & Sharing settings>homegroup>advanced), en dan ben je klaar.. wat is je punt nou precies? al die libraries kun je weggooien als je zin hebt, dus dat lijkt het me ook niet..

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

foppe-jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:01:
[...]

je kunt in de properties van die libraries gewoon locaties toevoegen en verwijderen naar believen hè? en homegroup sharing kun je via de advanced settings in 3 minuten uitzetten (Network & Sharing settings>homegroup>advanced), en dan ben je klaar.. wat is je punt nou precies? al die libraries kun je weggooien als je zin hebt, dus dat lijkt het me ook niet..
Nou mijn punt is dat ik controle wil over het systeem en het op mijn manier wil inrichten. Je kan wel op je eigen manier de libraries inrichten maar je blijft gewoon met een enorme stapel mappen zitten waar je niks aan hebt.
Waarom bijvoorbeeld niet gewoon 1 map met daarin het start menu, zodat je deze makkelijk via verkenner kan ordenen?
Waarom niet gewoon 1 map waar elk programma zijn bestanden neer zet zodat je deze makkelijk terug vind?
Waarom kan je niet zelf een map als standaard muziekmap aanwijzen? Of een eigen map als standaard "mijn documenten". En waarom moet Mijn Documenten map opgevuld worden met bestanden die er niet thuis horen?

En homegroup werkt opzich aardig, maar ben net een half uur bezig geweest om gewoon twee mappen er werkend in te krijgen, mijn laptop zag of niks of zag de 'oude' pc, namelijk voor ik de computernaam had gewijzigd.

Ik wil gewoon dat ik mijn laptop en mijn desktop makkelijk op dezelfde manier kan inrichten zodat mijn laptop het verlengde is van mijn desktop met gewoon een vrijwel identieke bestanden ordening, start menu en dergelijken, maar dat is behoorlijk wat werk.

Zelfde trouwens met programma's, waarom moet dat door je hele computer verspreid? Waarom niet gewoon C:\Software? Ik installeer alles toch naar een aparte map, waarom de rest van de bestanden dwars door je pc heen? Het is erg hinderlijk om gewoon constant tegen dezelfde problemen aan te lopen die je al jaren hebt met Windows.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 20-01-2009 21:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 13:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Leftblank schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:12:
Windows 7 bevalt hier op zich nog prima, eerst op m'n laptop (HP 8510w) geïnstalleerd zonder enige problemen. Vandaag ook op m'n desktop gezet (C2D e6550, 7900GT), alles netjes geupdate, alleen zodra ik een game start en die de resolutie aanpast (denk aan CounterStrike na installatie, Warcraft 3 na installatie) dan klapt de nVidia-driver eruit en krijg ik alleen nog een kunstig patroon te zien van blauwe streepjes. Ik kan vervolgens nog wel prima een 'shutdown -r -t 0' commando uitvoeren, puur de display kapt ermee.

Helaas crasht er dus niets en ik krijg geen leuk 'Send feedback' scherm te zien helaas, 't lukt me ook niet om soortgelijke reports te vinden, wel een aantal die crashen bij 't resizen van Windows, maar dat is een tikje anders.
pssssst tip :
installeer gewoon de laatste vista driver ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
Zelfde trouwens met programma's, waarom moet dat door je hele computer verspreid?
hoezo verspreid?
de programma's zelf staan geinstalleerd in 1 of 2 mappen (x86 en normaal (x64)), en de instellingen van de programmas die het ondersteunen staan per gebruiker opgeslagen zodat iedereen het programma zo kan instellen als hij/zij wilt.

edit : dat probleem ligt zoals als hier onder gezegd bij de programma's en niet bij microsoft.
en als ze het weer anders doen voor single users moeten eerst alle programma's ook dat weer gaan ondersteunen. daar zou zou hun hele idee van de userprofiles dan weg zijn... moeten ze 2 versies van Windows gaan maken. DAT is pas ingewikkeld.
nu kan je bijvoorbeeld 'makkelijk' ook je profiel kopiëren of er een backup van maken, of zelfs verplaatsen naar een andere computer. dat word toch een stuk lastiger als alle programma's zelf hun config/saves bijhouden.

ik denk dat ze het zelfs nu al een stuk netter hebben gedaan, door van local settings en application data all de appdata map hebben gemaak, met links voor de backward compatibility.

wat je bedoeld met het start menu snap ik niet, je kan het bij elk programma zelf aangeven of ze wel of geen icoontjes moeten maken, en met de zoekfuncie van het startmenu maakt het me helemaal niet meer uit wat er allemaal instaat. dat gaat razend snel namelijk.
het zelfde voor opstarten. de meeste (nee niet alle jammer genoeg) vragen of je het automatische wilt opstarten of niet. maar ook dat is niet de fout van MS.

misschien dat jij nog gewent bent om overal heen te gaan met deze computer om het op te starten ofzo, maar anders snap ik je punt echt niet.

anandus : dat van logmein werkt wel zoals je het hebt beschreven maar ik moet volgens mij inloggen met de mijn windows gebruiker en niet die van logmein.com.... maar ik heb het to vaak fout gedaan en mag nu 'a while' niet inloggen (staat geen tijd bij... lastig)
laat nog weten hoe het af loopt.
op andere PC's inloggen werkt prima overigens onder firefox.. ie niet geprobeerd.

edit : check, het werkt, eerst inloggen met je windows gebruiker daarna met de logmein.com login en dan is je computer toegevoegt

iedereen : ik heb het idee dat firefox (3.0.5) onder windows 7 toch een stuk langzamer is met het openen van sommige pagina's. zelfs met de firefox-google startpagina.. hij staat echt een paar seconde op conneting to google.com... wat hij onder xp niet doet en met ie8 onder windows7 ook niet.

ook wilde trillian geen logs op slaan in de standaard map(programme files x86/trillian/[mijnlogin]/logs... ongeveer)... maar kan er niet achter komen wanneer. heb nu zelf een map aangewezen in mijn documenten en dan werkt het weer prima.
iemand enig idee?

[ Voor 86% gewijzigd door Countess op 20-01-2009 22:21 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Countess schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:40:
[...]

hoezo verspreid?
de programma's zelf staan geinstalleerd in 1 of 2 mappen (x86 en normaal (x64)), en de instellingen van de programmas die het ondersteunen staan per gebruiker opgeslagen zodat iedereen het programma zo kan instellen als hij/zij wilt.
Ja maar ik ben een single user, waarom moet dat dan zo ingewikkeld? En waarom verschillende locaties? De een staat in My Documents, de ander in App Data, de ander in ProgramData, lijkt wel alsof er enkel mappen bijkomen.
Waarom kiest Microsoft niet voor een leuke oplossing voor pc's met maar een enkele account, waarom moeten die ook al dat gezeik ondervinden dat meerdere gebruikers hebben.

Mijn punt is gewoon dat er zo enorm veel mappen zijn terwijl dat, naar mijn mening, totaal overbodig is. Waarom niet gewoon de gebruiker het laten configureren?
En waarom moet ik zo'n enorm uitgebreid start menu? Waarom geen optie om te kiezen dat programma's geen snelkoppelingen mogen maken, zou dat niet handig zijn?
Zelfde met automatisch opstarten, dat wil ik 9/10 keer helemaal niet, toch moet ik het elke keer handmatig uitzetten en van te voren word ik niet eens gewaarschuwd. Maakt microsoft zich ook schuldig aan met Groove en Windows Messenger.

Heb trouwens mijn sync probleem 'opgelost', gewoon hetzelfde systeem wat ik op XP gebruikte, Microsoft Synctoy. Een van de weinige programma's die gewoon werkt zoals het moet zonder fancy online storage crap.

Mijn grote teleurstelling is dat ik na een week gebruik op mijn laptop het ook op mijn desktop heb gezet en nu eigenlijk merk dat er gewoon helemaal niks veranderd is. De simpelste taken zijn alsnog onmogelijk en Windows veranderd zichzelf in een chaos als je het alleen laat. Met name het start menu, dat heeft de neiging zichzelf enorm te slopen.

Ik wil gewoon een systeem waarbij elk programma keurig in zijn eigen directory zit, er hoogstens 1 map is per gebruiker waar instellingen mogen staan, je zelf kan kiezen of ze wel of niks in het start menu mogen zetten en waar je zelf gewoon duidelijk een overzicht kan krijgen van de programma's.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 20-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13
Tsurany schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:49:
[...]

Ja maar ik ben een single user, waarom moet dat dan zo ingewikkeld? En waarom verschillende locaties? De een staat in My Documents, de ander in App Data, de ander in ProgramData, lijkt wel alsof er enkel mappen bijkomen.
Waarom kiest Microsoft niet voor een leuke oplossing voor pc's met maar een enkele account, waarom moeten die ook al dat gezeik ondervinden dat meerdere gebruikers hebben.

Mijn punt is gewoon dat er zo enorm veel mappen zijn terwijl dat, naar mijn mening, totaal overbodig is. Waarom niet gewoon de gebruiker het laten configureren?
En waarom moet ik zo'n enorm uitgebreid start menu? Waarom geen optie om te kiezen dat programma's geen snelkoppelingen mogen maken, zou dat niet handig zijn?

Heb trouwens mijn sync probleem 'opgelost', gewoon hetzelfde systeem wat ik op XP gebruikte, Microsoft Synctoy. Een van de weinige programma's die gewoon werkt zoals het moet zonder fancy online storage crap.
Vergeet niet dat Microsoft hier natuurlijk afhankelijk is van de programma's die jij installeert, Microsoft kan iets nog zo graag willen, maar wanneer programma's deze mappenstructuur niet overnemen en gewoon AppData blijven gebruiken kan je natuurlijk moeilijk MS de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HendrikN schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:52:
[...]

Vergeet niet dat Microsoft hier natuurlijk afhankelijk is van de programma's die jij installeert, Microsoft kan iets nog zo graag willen, maar wanneer programma's deze mappenstructuur niet overnemen en gewoon AppData blijven gebruiken kan je natuurlijk moeilijk MS de schuld geven.
Maar Microsoft kan zoiets wel makkelijk voorkomen. Zodra het detecteert dat een programma iets wilt schijven in die map het gewoon direct doorverwijzen naar een andere map. En zodra een programma data wilt ophalen uit die map het ook doorverwijzen naar die andere map. Zoiets moet toch wel mogelijk zijn.
En bovendien, Microsoft heeft zelf zich in die positie gewerkt door steeds maar nieuwe mappen te blijven introduceren. Waarom toestaan dat programma's data mogen opslaan in My Documents, AppData, ProgramData,... waarom developers niet een halt toe geroepen en zorgen dat ze het maar op 1 plek mogen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Ik weet niet hoelang het geleden is dat je windows hebt gebruikt?
[...]

MS heeft niets te zeggen over de manier waarop programma's gemaakt worden. Overigens maakt .Net al gebruik van systemen waarbij alles in een directory kan komen te staan. Devvers gebruiken het alleen niet.
omdat de meeste windows gebruikers niets willen configureren maar gewoon iets werkends willen hebben.
kan je al jaaaaaaren uitvinken bij installatie van je programma.
Zelfde met automatisch opstarten, dat wil ik 9/10 keer helemaal niet, toch moet ik het elke keer handmatig uitzetten en van te voren word ik niet eens gewaarschuwd. Maakt microsoft zich ook schuldig aan met Groove en Windows Messenger.
dan zet je het uit, boeit niet zo. De meeste mensen vinden het wel fijn zo gok ik.

Mijn grote teleurstelling is dat ik na een week gebruik op mijn laptop het ook op mijn desktop heb gezet en nu eigenlijk merk dat er gewoon helemaal niks veranderd is. De simpelste taken zijn alsnog onmogelijk en Windows veranderd zichzelf in een chaos als je het alleen laat. Met name het start menu, dat heeft de neiging zichzelf enorm te slopen.
dit is gewoon goedkoop onder de gordel. Wat verwacht je dat er in een week veranderd? :P Welke simpele taken heb je het over. En het startmenu veranderd zich in een chaos? Leg uit.
Ik wil gewoon een systeem waarbij elk programma keurig in zijn eigen directory zit, er hoogstens 1 map is per gebruiker waar instellingen mogen staan, je zelf kan kiezen of ze wel of niks in het start menu mogen zetten en waar je zelf gewoon duidelijk een overzicht kan krijgen van de programma's.
Waarom kijk je niet in C:\Users\<gebruikersnaam>? Het kiezen startmenu kan dus al. En het overzicht van je programma's staat in Start > All Programs.

Je punt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ramon schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:01:
Ik weet niet hoelang het geleden is dat je windows hebt gebruikt?

[...]
MS heeft niets te zeggen over de manier waarop programma's gemaakt worden. Overigens maakt .Net al gebruik van systemen waarbij alles in een directory kan komen te staan. Devvers gebruiken het alleen niet.
Hun OS hun regels?
[...]
omdat de meeste windows gebruikers niets willen configureren maar gewoon iets werkends willen hebben.
Dat zal best maar voor iemand die de chaos van de My Documents folder wilt vermijden is dat toch een behoorlijk irritante optie. Ik wil bij m'n documenten uitkomen, niet bij een folder vol met mappen van allerlei programma's waartussen ergens mijn documenten staan.
[...]
kan je al jaaaaaaren uitvinken bij installatie van je programma.
Je wilt niet weten hoeveel programma's dat niet ondersteunen, hoevaak ik de keuze daartoe niet krijg.
[...]
dan zet je het uit, boeit niet zo. De meeste mensen vinden het wel fijn zo gok ik.
De meeste mensen merken het niet gok ik zo. Ik snap niet waarom Groove standaard op moet starten, waarom Steam standaard op moet starten. Zovaak gebruik ik ze niet, waarom meld microsoft dat niet met een venstertje?
[...]
dit is gewoon goedkoop onder de gordel. Wat verwacht je dat er in een week veranderd? :P Welke simpele taken heb je het over. En het startmenu veranderd zich in een chaos? Leg uit.
Ik bedoel dat met Windows 7 eigenlijk gewoon niks veranderd is tov vorige versies. Eerste indrukken waren goed, maar hoe meer ik er mee werk hoe meer ik merk dat het eigenlijk een nieuw jasje is en verder niks.
Dingen zoals Homegroup klonken erg handig, maar de opties die je er bij krijgt zijn gewoon zo enorm beperkt dat het flink tegen valt, het is eigenlijk enkel een systeem voor makkelijk bladeren naar netwerk computers, meer niet.
Het nieuwe control panel, een aantal functies heb je snel binnen handbereik, de rest kan je weer dagen naar zoeken.
Ik zag het al mooi voor me, zodra je in je homegroup komt met je laptop gelijk even een sync met je desktop qua bestanden bijvoorbeeld, zou enorm handig zijn.
[...]
Waarom kijk je niet in C:\Users\<gebruikersnaam>? Het kiezen startmenu kan dus al. En het overzicht van je programma's staat in Start > All Programs.
Wat ik in die map zie is een enorme zooi aan mappen die ik niet eens wil hebben, zoals al die Personal mappen die ik gewoon nooit zal gebruiken. En het startmenu kiezen kan bij zo weinig programma's, ik moet na een windows install eerst al alle gewone programma's opbergen omdat windows het zelf niet netjes kan ordenen waardoor overal al iconen slingeren ipv dat die gewoon samengevoegt in een map zitten.
Dat het me flink tegenvalt en ik waarschijnlijk op iets veel mooiers gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
Tsurany schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:17:
Wat ik in die map zie is een enorme zooi aan mappen die ik niet eens wil hebben, zoals al die Personal mappen die ik gewoon nooit zal gebruiken. En het startmenu kiezen kan bij zo weinig programma's, ik moet na een windows install eerst al alle gewone programma's opbergen omdat windows het zelf niet netjes kan ordenen waardoor overal al iconen slingeren ipv dat die gewoon samengevoegt in een map zitten.
iets beter kijken, wat je daar ziet zijn een hoop snelkoppelingen voor de backward compatibiliteit en een paar mappen waar je ook bij kunt komen via de libraries (wat dus de bedoeling is, niet via users)
users hoef je dus niet te komen.
en in de librarie kan je alles weg gooien wat je niet wilt hebben. dus daar hoeft ook niks te staat wat je niet wilt hebben.

startmenu editen? hier voor alle gebruikers :

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

hier voor jouw gebruiker
C:\Users\jouw-gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

of veel simpelere : open start menu --> rechts op all programs --> 'open' voor jouw gebruiker 'open all users' voor alle gebruikers.

maar waarom wil je dat? de search werkt veel sneller meestal.

(en waarom 2? omdat dat erg makkelijk is voor in het bedrijfsleven en handig kan zijn voor thuis situaties met meerdere mensen)

en nee windows kan geen programma blokkeren van het schrijven in mijn documenten bijvoorbeeld. wil iemand in word of een teken programma iets op slaan verplaatst Windows het naar appdata.... dan staat je ook raar te kijken lijkt me.
het is voor windows niet mogelijk om betrouwbaar onderscheid te maken tussen iets wat het programma zelf doet en wat een gebruiker doet.
bijvoorbeeld savegames van spellen. die vraag jij aan om weg te schrijven, maar het maakt je niks uit waar het komt te staan in tegenstelling tot een word document omdat je het toch alleen maar vanuit dat spel naar toe wilt. dus dat mag in app-data, maar dat word document absoluut niet. hoe zou jij daar windows onderscheid tussen willen laten maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Countess op 20-01-2009 22:44 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Net m'n eerste probleem tegengekomen met Windows 7. Ik plug m'n goede oude Creative Zen Touch in, en Windows installeerde mooi de drivers: ik kon onmiddellijk de files op m'n zen bekijken...

Maar wanneer ik nieuwe muziekbestanden (mp3's) sleep naar de zen dan krijg ik botweg dat ik geen toestemming heb om bestanden hierheen te kopiëren... Volgens mij heb ik daarvoor helemaal geen toestemming nodig en ik vind nergens iets om dit aan te passen. :?

Het feit dat dit al een oude mp3 speler is helpt niet... ik vind niks via google maw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 15:34
Iemand toevallig al zijn Datacolor Spyder 3 beeldschermcalibratietool kunnen installeren? De software installeert wel, maar de driver wil ie niet installeren omdat hij een digital signed driver nodig heeft. Gaat hier om de 64-bit versie. Op Vista had ik totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09
TranceSetter schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:49:
Iemand toevallig al zijn Datacolor Spyder 3 beeldschermcalibratietool kunnen installeren? De software installeert wel, maar de driver wil ie niet installeren omdat hij een digital signed driver nodig heeft. Gaat hier om de 64-bit versie. Op Vista had ik totaal geen problemen.
Reboot windows 7 en kies dan F8 om Signed driver gedoe uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

http://www.apple.nl

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13
Tsurany wil méér vrijheid, niet minder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 15:43
beowulfx schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:52:
[...]

Reboot windows 7 en kies dan F8 om Signed driver gedoe uit te zetten?
TranceSetter, laat me a.u.b weten of dit werkt? Ik ben zelf terug gegaan naar 32bit omdat ik ook niet de 64bit spyder driver geinstalleerd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Hmm... ik dacht dat VirtualCloneDrive werkte op 7? Hier dus niet, en dat uninstallen lijkt vast te lopen, maar na 10 min is er toch beweging.

Dan maar op zoek naar een andere mount tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Memphis177 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:12:
Hmm... ik dacht dat VirtualCloneDrive werkte op 7? Hier dus niet, en dat uninstallen lijkt vast te lopen, maar na 10 min is er toch beweging.

Hij werkt hier prima. Let wel dat je moet rebooten na de installatie, ook al geeft die dit niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 01:54
Memphis177 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:12:

VirtualCloneDrive werkt dan ook gewoon goed.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Angeluskamps schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:27:
[...]

VirtualCloneDrive werkt dan ook gewoon goed.
het ondersteunt alleen nauwelijks bestandsformaten (en al helemaal geen CloneCDs met meegekopiëerde beveiliging)

probeer VirtualCD

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
foppe-jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:38:
[...]

het ondersteunt alleen nauwelijks bestandsformaten (en al helemaal geen CloneCDs met meegekopiëerde beveiliging)

probeer VirtualCD
VirtualCD is niet gratis en ik denk niet dat je mag linken naar warez.

[ Voor 14% gewijzigd door ndsc op 20-01-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Tsurany, ben jij nieuw in Windows ofzo?

Die custom mappen zijn al sinds windows 95 aan te passen: ofwel schakel je ze gewoon uit, ofwel pas je de fysieke locatie van die map aan (properties, en vervolgens de target folder aanpassen).
Als er 1 ding is dat juist goed gedaan is in Windows is het wel het centraliseren van programmadata in je gebruikersprofiel: gebruikersspecifieke data vind je in je eigen profielmap terug, de rest in de "all users" map. De programmas zelf worden allemaal, zonder uitzondering in "program files" opgeslagen.
En wtf man, je start menu niet kunnen aanpassen? IEDER foldertje kan je verplaatsen, verwijderen, toevoegen zoals jij wil.
Je bent gewoon zwaar aan het trollen hier, klagen over features, maar zelfs niet proberen achterhalen hoe het in elkaar zit.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 20-01-2009 23:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:18
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:35:
[...]

pssssst tip :
installeer gewoon de laatste vista driver ;)
Dank voor de tip, opnieuw geprobeerd met de Vista x64 drivers, maar die crashen zelfs al zodra ik in 't nVidia controlpanel iets aanpas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
Memphis177 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:40:
Net m'n eerste probleem tegengekomen met Windows 7. Ik plug m'n goede oude Creative Zen Touch in, en Windows installeerde mooi de drivers: ik kon onmiddellijk de files op m'n zen bekijken...

Maar wanneer ik nieuwe muziekbestanden (mp3's) sleep naar de zen dan krijg ik botweg dat ik geen toestemming heb om bestanden hierheen te kopiëren... Volgens mij heb ik daarvoor helemaal geen toestemming nodig en ik vind nergens iets om dit aan te passen. :?

Het feit dat dit al een oude mp3 speler is helpt niet... ik vind niks via google maw. :)
Ik heb de gewone Zen van vorig jaar, werd ook meteen herkend en software geinstalleerd binnen 1 minuut kon bestanden naar mn zen kopieren, geen gezeur met rechten. Ik deed wel ctr-c en ctr-v

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Heb bericht per bericht alinea per alinea geantwoord, het is maar dat je het antwoord terug aan je vraag/commentaar kan koppelen.

De mappen zijn simpel, je hebt Users, Program Files en Windows. In die laatste hoef jij als gewone gebruiker al niet te zijn, de programma's zitten netjes in Program Files (tenzij je ze expliciet ergens anders zet of een lompe installer tegenkomt) en de gebruikersmap toont Public (wat jij wil delen) en alle gebruikers. In de gebruikers mappen zitten dan je persoonlijke mappen en libraries, als er hier teveel van zijn kan je ze gewoon verwijderen. Wat is hier nu niet simpel aan? Dat developers zich niet aan de richtlijnen van Microsoft houden is niet Microsoft zijn probleem, verder kan je nog steeds mappen verbergen en zelf kiezen waar je dingen wil opslaan.

Als je de Public map niet wil en niets wil delen dan verwijder je die map toch gewoon? Als jij geen videos en muziek gebruikt dan verwijder je die mappen toch gewoon? Als jij een map met bijvoorbeeld posters wil dan maak die toch gewoon aan? Verder staat standaard enkel Public geshared aan iedeer en je gewone mappen met de HomeGroup (Goh, als je daar geen lid van bent hoef je jou toch geen zorgen voor te maken?) Ik snap niet dat je hier klaagt, het is allemaal juist zo handig, aanpasbaar, gebruiksvriendelijk en noem maar op.

Je wil je eigen structuur? Maak die dan toch gewoon, verwijder desnoods de hele Users en Program Files map als je daar niet blij mee bent. Waarom zou je uberhaupt het systeem dat hun suggereren niet gebruiken? Hou OS, programma's en gebruikers gescheiden, hou je verschillende soorten data gescheiden. Niet dat je jouw programma's moet gaan zoeken in C:\Program Files\WeetIkWat\Documenten\.., maar eerder in Start > Documents > ... ;) (Deze links kan je trouwens ook laten verdwijnen als je dat wilt)

Tsurany schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:08:
[...]

Nou mijn punt is dat ik controle wil over het systeem en het op mijn manier wil inrichten. Je kan wel op je eigen manier de libraries inrichten maar je blijft gewoon met een enorme stapel mappen zitten waar je niks aan hebt.
Waarom bijvoorbeeld niet gewoon 1 map met daarin het start menu, zodat je deze makkelijk via verkenner kan ordenen?
Waarom niet gewoon 1 map waar elk programma zijn bestanden neer zet zodat je deze makkelijk terug vind?
Waarom kan je niet zelf een map als standaard muziekmap aanwijzen? Of een eigen map als standaard "mijn documenten". En waarom moet Mijn Documenten map opgevuld worden met bestanden die er niet thuis horen?

En homegroup werkt opzich aardig, maar ben net een half uur bezig geweest om gewoon twee mappen er werkend in te krijgen, mijn laptop zag of niks of zag de 'oude' pc, namelijk voor ik de computernaam had gewijzigd.

Ik wil gewoon dat ik mijn laptop en mijn desktop makkelijk op dezelfde manier kan inrichten zodat mijn laptop het verlengde is van mijn desktop met gewoon een vrijwel identieke bestanden ordening, start menu en dergelijken, maar dat is behoorlijk wat werk.

Zelfde trouwens met programma's, waarom moet dat door je hele computer verspreid? Waarom niet gewoon C:\Software? Ik installeer alles toch naar een aparte map, waarom de rest van de bestanden dwars door je pc heen? Het is erg hinderlijk om gewoon constant tegen dezelfde problemen aan te lopen die je al jaren hebt met Windows.
Controle om in te richten heb je, die stapel mappen kan je kwijt. Waarom niet een enkele map voor start? Omdat ieder gebruiker zijn start wil indelen, en er ook nog een start is voor alle gebruikers ingesteld door de administrator. Als je jouw computer enkel gebruikt blijven er nog twee mappen over, toch niets mis mee, kopieer ze desnoods allemaal in dezelfde map? Een map zelf aanwijzen gaat gewoon wel, je kan de locatie van de library en/of muziekmap aanpassen. Het opvullen kan je simpelweg met permissies vermijden, verder is een map verbergen of verwijderen een koud kunstje, dit is zoals eerder vermeld weer aan de minder goede developers (niet die bij Microsoft) te danken.

Waarom sync je jouw desktop en laptop niet gewoon als je veel hetzelfde wil?

Programma's staan toch allemaal in C:\Program Files?

[...]

App Data, ProgramData en dergelijke mappen zie jij als standaard gebruiker niet en hoor je dus ook niet te zijn, verder heb ik nog nooit geweten dat een van mijn documenten daar is beland.

De gebruiker wil zijn computer startklaar, hij wil niet eerst enkele uren zijn hele computer zitten te configureren met opties zoals "Deze enkele feature installeren? Waar plaats ik deze map? ..." Het maken van snelkoppeling kan je in de meeste installers gewoon afvinken. Automatisch opstarten kan je in Groove en Windows Live Messenger gewoon afvinken, met hoogstens 6 keer op de muis te klikken.

Voila, syncen, daar zeg je het zelf al. ;)

Online storage is handig, maar als je het niet nodig hebt dan heeft het het nut niet om er ook maar een uitspraak over te maken.

Over welke taken heb je het hier? Mijn start menu ziet er nog ordelijk uit en ik heb nog geen seconde onderhoud daaraan gegeven.

Dat systeem is Windows 7, ik zie niet wat Windows 7 daar verkeerd in doet...

Tsurany schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Maar Microsoft kan zoiets wel makkelijk voorkomen. Zodra het detecteert dat een programma iets wilt schijven in die map het gewoon direct doorverwijzen naar een andere map. En zodra een programma data wilt ophalen uit die map het ook doorverwijzen naar die andere map. Zoiets moet toch wel mogelijk zijn.
En bovendien, Microsoft heeft zelf zich in die positie gewerkt door steeds maar nieuwe mappen te blijven introduceren. Waarom toestaan dat programma's data mogen opslaan in My Documents, AppData, ProgramData,... waarom developers niet een halt toe geroepen en zorgen dat ze het maar op 1 plek mogen opslaan.
Hoe ga jij instellingen van een programma onderscheiden van een document dat wordt opgeslagen? Hoe wil jij weten uit welke map die data dan moet worden opgevraagd? AppData en ProgramData heb ik eerder al vermeld, kijk maar eens terug. Wat hou je dan over? Enkel My Documents. ;)

Tsurany schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:17:
[...]

Hun OS hun regels?

[...]

[...]

Je wilt niet weten hoeveel programma's dat niet ondersteunen, hoevaak ik de keuze daartoe niet krijg.

[...]

De meeste mensen merken het niet gok ik zo. Ik snap niet waarom Groove standaard op moet starten, waarom Steam standaard op moet starten. Zovaak gebruik ik ze niet, waarom meld microsoft dat niet met een venstertje?

[...]

Ik bedoel dat met Windows 7 eigenlijk gewoon niks veranderd is tov vorige versies. Eerste indrukken waren goed, maar hoe meer ik er mee werk hoe meer ik merk dat het eigenlijk een nieuw jasje is en verder niks.
Dingen zoals Homegroup klonken erg handig, maar de opties die je er bij krijgt zijn gewoon zo enorm beperkt dat het flink tegen valt, het is eigenlijk enkel een systeem voor makkelijk bladeren naar netwerk computers, meer niet.
Het nieuwe control panel, een aantal functies heb je snel binnen handbereik, de rest kan je weer dagen naar zoeken.
Ik zag het al mooi voor me, zodra je in je homegroup komt met je laptop gelijk even een sync met je desktop qua bestanden bijvoorbeeld, zou enorm handig zijn.

[...]

[...]

Dat het me flink tegenvalt en ik waarschijnlijk op iets veel mooiers gehoopt had.
Sinds wanneer is Steam van Microsoft? Groove en Steam automatisch opstarten kan je heel gemakkelijk afzetten, een maximum aan zel muiskliks zijn hier voor nodig.

Windows 7 heeft een berg aan veranderingen, het is niet dat je het zo eventjes kan opsommen hoor. ;-) Wat moet HomeGroup dan meer zijn voor jou? Het is het moeilijke dat nu makkelijk is, wat mist er nog? Waar zoek jij dagen naar? Een HomeGroup is om bestanden op het netwerk van je familie te bekijken, om die te gaan syncen zorgt juist voor bloat. Hiervoor bestaan andere programma's.

Er slingeren hier slechts 11 iconen, en het zijn er nog belangrijke, wat is hier mis mee? Tegenwoordig pin je dingen vast aan start of op je balk, of je gebruikt je dekstop. Zoveel kom je ook niet in je start menu. (Ze zijn zelfs van plan het misschien weg te laten vallen in de toekomst)

Even een woordje los hier van:

Gebruik Windows 7 al sinds dat de beta uitkwam als Main OS en ik sta te popelen de RTM in de toekomst direct te gaan kopen. Het werkt echt als een veertje, er zijn op tal van vlakken prachtige aanpassingen gemaakt. Superstel opstarten, direct kunnen werken, tien applicaties opstarten zonder vertragingen te ondervinden, alles gebruiksvriendelijk, lost problemen veel zelf op, sluit supersnel af, gebruikt minder energie, makkelijk dingen delen via de HomeGroup, super gebruiksvriendelijke task bar met pinnen en jump lists (zeker als je de sneltoetsen leert), en noem maar op...

Naast de verbeteringen voor de gewone gebruiker zijn er voor de meer geadvanceerde gebruiker (Resource Monitor, Powershell, ... :D) en onder de motorkap ook een tal van wijzigingen doorgevoerd. (Minwin kernel, betere scheduler, betere memory management, verbetering performantie, realibiliteit en resources van DWM, Superfetch, enzovoort...)

Om hier nu op te liggen bashen voor een paar dingen die je _eenmalig_ moet doen vind ik een beetje overdreven. Ik begrijp mensen die hun taakbalk terugzetten of classic gebruiken niet echt, hebben die het nieuwe systeem al wel eens geprobeerd?

Swat, om de lengte nog in te perken rond ik het hier af, het begint laat te worden. Er staan mogelijk nog fouten of vage verwoordingen in, het is tenslotte maar een reactie. Geen verklaring, formele brief, boek of iets in die aard.

Voel je hier nu niet persoonlijk aangesproken door. Het is mijn bedoeling niet jou zwart te maken maar je te helpen door dingen met een uitleg en persoonlijke mening duidelijk te maken.

[ Voor 102% gewijzigd door TaraWij op 21-01-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ndsc schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:10:
[...]

TranceSetter, laat me a.u.b weten of dit werkt? Ik ben zelf terug gegaan naar 32bit omdat ik ook niet de 64bit spyder driver geinstalleerd kreeg.
Ik heb het nog anders voor elkaar gekregen nu. Ik ben naar systeembeheer gegaan, daar de spyder driver geuninstalled, en dan opnieuw installeren maar dan handmatig de datacolor map in program files (x86) selecteren. Dan pakt ie wel de goede driver zonder problemen. Software draait nu zoals het moet met ambient light readings etc. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 11:06
Zo, ik heb Windows 7 gedeinstalleerd en Windows XP weer geherinstalleerd. Op zich was ik best wel tevreden over Windows 7. Een hele verbetering tov Vista. Toch is het nog wel even koffiedik kijken als het gaat om oudere hardware/software support.

- Hp Director voor mijn HP Psc 1210 werkte niet.
- Nero Burner 6.0 werkte wel, maar het branden mislukte.
- Moederbord driver cd-rom werkte niet.
- Ultimate Defrag werkte niet.

Pluspunt is dat de Soundblaster X-Fi Audio Extreme prima werkte onder Windows 7, alleen het rottige is nu dat hij niet goed werkt onder Windows XP. Met de drivers die bij de cd-rom zaten kraakte en knetterde het ding aan alle kanten. Ook de nieuwste drivers boden geen soelaas, omdat deze de kaart niet eens herkenden. Dat ding gaat dus gewoon retour Databyte.

Het zal nog wel even duren voordat Windows 7 uitkomt, maar ik ben er zeker wel positief over. Tegen de tijd dat Windows 7 uitkomt, ga ik meerdere zaken updaten aan mijn pc, te weten:
- Moederbord
- Printer (is ook 7 jaar oud)
- Meer ram
- Wellicht ook grotere hd's.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05 05:27
Mwah, ik kon ook niet wennen aan de standaard mappenstructuur van vista en nu 7.
En zoals iemand voorstelde om vooral via de search bij je mappen en files te komen, is voor mij geen optie: dat geeft me het gevoel dat het OS mij controleert ipv ik het OS....

Voor mij de beste verkenner-structuur is die van xp, en dan vergelijk ik 'm met norton commander, vista/7 en nautilus/ubuntu...

Ik vind vooral het navigatie-scherm te klein: "deze computer" openklappen via dat kleine pijltje vin ik niet handig.
De map downloads, een logische plek op zich, is niet te benaderen via "gebruikersnaam" in het startmenu...

Dit is geen rant, echt niet, en wellicht is het allemaal met een paar minuten in te stellen, maar toch....de defaults die men in redmond nu heeft bedacht, vind ik geen verbetering tov xp...

Misschien zou het een optie zijn als ms bij het installeren van het os, of bij voorgeinstalleerd, het inloggen van een gebruiker, de optie zou meegeven om iig een soort xp-schil aan te bieden?
Dus een win 7 binnenkant, en een xp buitenkant....

Er zullen toch veel gebruikers zijn die dan direct vertrouwd zijn met hun os? Zeker non-tweakers, maar ook tweakerds die eig. wel tevreden waren met het gedrag van xp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

[b][message=31382553,noline]Misschien zou het een optie zijn als ms bij het installeren van het os, of bij voorgeinstalleerd, het inloggen van een gebruiker, de optie zou meegeven om iig een soort xp-schil aan te bieden?
Dus een win 7 binnenkant, en een xp buitenkant....

Er zullen toch veel gebruikers zijn die dan direct vertrouwd zijn met hun os? Zeker non-tweakers, maar ook tweakerds die eig. wel tevreden waren met het gedrag van xp...
Er zullen ook gebruikers zijn die tevreden waren met het gedrag en uiterlijk van win98, moet je die optie dan ook aanbieden?
De meeste mensen (non tweakers bijv) die een pc kopen met het "nieuwste" besturingssysteem erop willen juist veranderingen zien. Je koopt ook geen Golf VI met het uiterlijk van een Golf II omdat je dan weet waar alle knopjes zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
'k had vorige week een bug aangemeld m.b.t. het niet goed bijwerken van de libraries op het moment dat ik er nieuwe bestanden in zet. In mediaplayer vind je ze dan niet terug....

Gelukkig is dat dus in een nieuwere build opgelost...wel cool dat je daar dus gewoon terugkoppeling over krijgt :+
Hello, The primary issue in which your bug was investigated has been fixed and found not to repro with later internal builds. Please let us know if it needs futher attention by submitting a new bug report referencing your bugs feedback ID. Thank you, Jay M [MS] Microsoft Windows Beta Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Anoniem: 190494 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:40:
[...]

Er zullen ook gebruikers zijn die tevreden waren met het gedrag en uiterlijk van win98, moet je die optie dan ook aanbieden?
De meeste mensen (non tweakers bijv) die een pc kopen met het "nieuwste" besturingssysteem erop willen juist veranderingen zien. Je koopt ook geen Golf VI met het uiterlijk van een Golf II omdat je dan weet waar alle knopjes zitten. ;)
Wat een prachtvergelijking, lekker om de dag zo te beginnen _/-\o_ :D

Tot een half jaar gelden was ik ook een XP man, ik heb in de vroege dagen wel wat met Vista gespeeld, maar aangezien de stabiliteit toen heb ik toch maar weer een stapje terug gedaan, en sindsdien eigenlijk niet meer naar Vista gekeken, alles wat ik wou draaide wel onder XP.
Ongeveer half jaar geleden laptop en PC gekocht, waar Vista op staat, eigenlijk wel dik tevreden mee, alles draait iig lekker, hele verbetering vergeleken met de ervaring die ik lang geleden met Vista had!

En nu win 7, het is nog maar een beta, maar in tegenstelling tot mijn eerste ervaring met Vista ben ik meteen verkocht! Op mijn desktop draai ik het nu eigenlijk als primair OS (met vista als backup) maar voor op mijn laptop heb ik nog niet de ballen gehad om win 7 te installeren, vooral omdat laptop belangrijk is voor werk. Maar elke dag heb ik het erger, alle leuke, kleine en handige dingetjes waar ik thuis onder win 7 al helemaal aan gewend ben mis ik toch wel ontzettend op Vista. :X Vooral het feit dat alles gewoon meteen werkt onder win 7. Heb het razendsnel geïnstalleerd, en in het begin zoekt hij naar updates, en neemt alle drivers voor al mijn hardware meteen mee, en ik hoefde _niets_ meer zelf te installeren, wat heerlijk!

Binnenkort maar even een grondige backup van mijn laptop doen en toch maar win 7 naast mijn vista zetten, kan ik die oude knarren op het werk ook maar eens laten zien dat dit toch wel een toppie OS gaat worden.

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:56
Jammer dat op Windows 7 winamp niet werkt, als ik hem installeer krijg ik een melding dat 'ie niet werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

gerbenp schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:16:
Jammer dat op Windows 7 winamp niet werkt, als ik hem installeer krijg ik een melding dat 'ie niet werkt. :(
Werkt hier gewoon goed. Probeer anders in vista compatibility te installeren/gebruiken

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik zit zelf nog een beetje te prutsen met de aandelen-gagdet. Die staat standaard op 20minuten refresh-rate. Dat vind ik te lang, maar het aanpassen resulteert nog niet in het gewenste resultaat. We blijven prutsen. ;)
Overigens vind ik het handig dat de gadgets los kunnen rondhangen op je desktop zonder die vervelende balk aan de zijkant.
Zonder enige aanpassing werkt Winamp 5.541 hier perfect. :)

[ Voor 38% gewijzigd door _the_crow_ op 21-01-2009 11:27 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 02-05 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

geluidskaart geinstalleerd :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Ik heb Windows 7 hier ook al een week draaien en ik wil niet meer terug!

Enigste probleem dat ik tegengekomen ben is dat Cisco vpn client niet werkte, na het installeren wou pc niet meer booten, hij zat in een eindeloze lus van bsod's. System repair heeft het gelukkig kunnen oplossen.

Na een beetje googlen heb ik de oplossing gevonden om cisco vpn client toch te laten werken:
http://weblogs.asp.net/bh...-client-on-windows-7.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41
Nope, kan niet ^^
Krijg incompatible OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Ik weet het al, als ik de nederlandse installeer. dan doet 'ie het niet meer, iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05
Symantec Endpoint Protection werkt ook onder Win7
Voor je de installatie van SEp begint moet je eerst de LUsetup draaien, zodra liveupdate draait kan je hersarten en de normale setup draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236166

Ik draai nu ook Windows 7 sinds de 7000 build officieel als bèta uit is en ik ben zeer onder de indruk. Het is sneller dan XP-SP3 en Vista (tenminste op mijn PC). Toch wat kleine vreemde dingetjes meegemaakt:

1. Mijn Laserjet III (jaja, ik weet het; inmiddels bijna antiek, maar print nog steeds geweldig) krijg je niet geïnstalleerd als je een clean install doet van Windows 7. Hij staat namelijk niet in de lijst bij de "Add Printer" wizard. Oplossing: Vista (incl SP1) installeren (zonder activatie), de Laserjet III onder Vista installeren en dan upgraden naar Windows 7. Groot was mijn verbazing wel toen na de upgrade Windows update ineens met een nieuwere driver voor mijn Laserjet III kwam.

2. Mijn andere printer, een HP F300 All-in-one wordt op zich wel correct geinstalleerd in Windows 7, maar dan mis je toch een hoop aanvullende opties. Je hebt de HP software toch wel nodig, maar die weigert te installeren, of beter gezegd, lijkt prima te installeren maar maakt geen shortcuts aan en is niet te starten. Oplossing: HP software in Vista compatibility modus installeren en printyer nog niet aansluiten. Pas na beëindiging van de installatie de printer aansluiten en dan loopt alles gesmeerd en is ook de software van HP prima te gebruiken.

Voor het overige werkt al mijn hardware out-of-the-box en ook al mijn software, waaronder Adobe CS3, Winamp, Splitcam en Camtasia, werken perfect.

Ik ben zeer tevreden met Windows 7 en zal het zeker als mijn main OS blijven gebruiken en het aanschaffen wanneer het officieel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:41
Nou, bij mij is de 1e opwinding over 7 inmiddels verdwenen. Ik had mijn favoriete classic theme weer aangezet, en dacht wat doe ik hier nog, OOK 7 is vooral Aero, als dat uitstaat mis je best veel. Nu zijn er wel meer dingen nieuw dan in Vista, en af en toe is die zelfs sneller dan Xp, ik geef het toe. Toch zit ik nu weer in mijn vertrouwde Xp, tja oude gewoontes geeft men niet snel op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Sjah schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:12:
Nou, bij mij is de 1e opwinding over 7 inmiddels verdwenen. Ik had mijn favoriete classic theme weer aangezet, en dacht wat doe ik hier nog, OOK 7 is vooral Aero, als dat uitstaat mis je best veel. Nu zijn er wel meer dingen nieuw dan in Vista, en af en toe is die zelfs sneller dan Xp, ik geef het toe. Toch zit ik nu weer in mijn vertrouwde Xp, tja oude gewoontes geeft men niet snel op. ;)
Tja, ik vind vooral die libraries/favorite directories (en overal in explorer quick search bars) toch best handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Leftblank schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:12:
Hier zijn de crashes terug te vinden: Control Panel\System and Security\Action Center\Reliability Monitor

Daar kan je ook op de Feedback knop drukken per onderdeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Ben toch ook maar aan de libraries gegaan en het werkt toch best snel/handig :)

Ik wil nu al niet meer terug naar Vista, dit bevalt me echt reuzegoed!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Yanze schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:16:
Ben toch ook maar aan de libraries gegaan en het werkt toch best snel/handig :)

Ik wil nu al niet meer terug naar Vista, dit bevalt me echt reuzegoed!
Ze zijn inderdaad best handzaam. Een van de grote minpunten vind ik alleen dat er geen mogelijkheid is om locaties in een library apart te sorteren. Bijvoorbeeld, ik heb 2 folders in mijn library and wil er 1 sorteren op naam en de andere op datum (date modified) in de details view. Dat gaat niet, het is het 1 of het andere.

Iemand toevallig gevonden hoe je het icoon van een nieuwe library kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:12:
Gecondoleerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Countess schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:38:
[...]

iets beter kijken, wat je daar ziet zijn een hoop snelkoppelingen voor de backward compatibiliteit en een paar mappen waar je ook bij kunt komen via de libraries (wat dus de bedoeling is, niet via users)
users hoef je dus niet te komen.
en in de librarie kan je alles weg gooien wat je niet wilt hebben. dus daar hoeft ook niks te staat wat je niet wilt hebben.

startmenu editen? hier voor alle gebruikers :

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

hier voor jouw gebruiker
C:\Users\jouw-gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

of veel simpelere : open start menu --> rechts op all programs --> 'open' voor jouw gebruiker 'open all users' voor alle gebruikers.

maar waarom wil je dat? de search werkt veel sneller meestal.

(en waarom 2? omdat dat erg makkelijk is voor in het bedrijfsleven en handig kan zijn voor thuis situaties met meerdere mensen)

en nee windows kan geen programma blokkeren van het schrijven in mijn documenten bijvoorbeeld. wil iemand in word of een teken programma iets op slaan verplaatst Windows het naar appdata.... dan staat je ook raar te kijken lijkt me.
het is voor windows niet mogelijk om betrouwbaar onderscheid te maken tussen iets wat het programma zelf doet en wat een gebruiker doet.
bijvoorbeeld savegames van spellen. die vraag jij aan om weg te schrijven, maar het maakt je niks uit waar het komt te staan in tegenstelling tot een word document omdat je het toch alleen maar vanuit dat spel naar toe wilt. dus dat mag in app-data, maar dat word document absoluut niet. hoe zou jij daar windows onderscheid tussen willen laten maken.
Dat libraries werkt op zich best handig, maar waarom moeten al die standaard mappen er dan nog steeds staan? Als ik iets zoek wat een programma weg schrijft moet ik alsnog tussen al die mappen door gaan wroeten.

Maar bedankt voor die snelle link naar de start menu mappen, die had ik dus niet gezien. Probeerde het al door op een gewone map te drukken maar niet door op die link te drukken. En ik wil dat graag omdat ik, als ik een programma wil openen, geen start menu vol wil hebben met programma's die ik eigenlijk bijna nooit gebruik en er puur op heb staan voor die keer dat. Of bijvoorbeeld al m'n games die elke keer een andere map krijgen ook al zijn ze van dezelfde uitgever.
En waarom is het niet zo dat bij een standaard installatie met 1 gebruiker alles gewoon direct naar de standaard map geschreven word? Ik snap dat echt niet.

En je voorbeeld met savegames, dat maakt juist wel uit, dat is juist iets waar ik makkelijk bij wil kunnen komen. Ik moet, als ik mijn savegames van mijn XP install naar mijn Windows 7 install wil kopieren, een stuk of 10 mappen doorlopen om te kijken of ze daar niet toevallig tussen staan. Doordat elk spel het op een aparte map mag opslaan is het zo'n chaos geworden om die saves terug te vinden. Nu zie ik voor het eerst een savegame map in Windows 7 maar natuurlijk schrijft bijna geen enkel spel daar zijn saves naar toe.
Boeboe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:50:
Tsurany, ben jij nieuw in Windows ofzo?

Die custom mappen zijn al sinds windows 95 aan te passen: ofwel schakel je ze gewoon uit, ofwel pas je de fysieke locatie van die map aan (properties, en vervolgens de target folder aanpassen).
Als er 1 ding is dat juist goed gedaan is in Windows is het wel het centraliseren van programmadata in je gebruikersprofiel: gebruikersspecifieke data vind je in je eigen profielmap terug, de rest in de "all users" map. De programmas zelf worden allemaal, zonder uitzondering in "program files" opgeslagen.
En wtf man, je start menu niet kunnen aanpassen? IEDER foldertje kan je verplaatsen, verwijderen, toevoegen zoals jij wil.
Je bent gewoon zwaar aan het trollen hier, klagen over features, maar zelfs niet proberen achterhalen hoe het in elkaar zit.
Je kan ze wel verplaatsen, tuurlijk. Maar dan zit je nog steeds met tientallen mappen in je My Documents folder die je daar niet wilt hebben.
En je start menu kan je wel aanpassen, maar je moet wel twee folders handmatig doorzoeken en eerst UAC uitzetten voor je er uberhaupt wat aan mag aanpassen. Waarom moet ik twee folders handmatig aanpassen als ik maar een enkele user ben?
Ik probeer wel te achterhalen hoe het zit, maar ik snap gewoon de logica er niet van. Waarom niet een aparte start menu map met daarin voor elke gebruiker een andere map? Dan zit het gewoon makkelijk bij elkaar.
TaraWij schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:17:
Heb bericht per bericht alinea per alinea geantwoord, het is maar dat je het antwoord terug aan je vraag/commentaar kan koppelen.

[...]

De mappen zijn simpel, je hebt Users, Program Files en Windows. In die laatste hoef jij als gewone gebruiker al niet te zijn, de programma's zitten netjes in Program Files (tenzij je ze expliciet ergens anders zet of een lompe installer tegenkomt) en de gebruikersmap toont Public (wat jij wil delen) en alle gebruikers. In de gebruikers mappen zitten dan je persoonlijke mappen en libraries, als er hier teveel van zijn kan je ze gewoon verwijderen. Wat is hier nu niet simpel aan? Dat developers zich niet aan de richtlijnen van Microsoft houden is niet Microsoft zijn probleem, verder kan je nog steeds mappen verbergen en zelf kiezen waar je dingen wil opslaan.

Als je de Public map niet wil en niets wil delen dan verwijder je die map toch gewoon? Als jij geen videos en muziek gebruikt dan verwijder je die mappen toch gewoon? Als jij een map met bijvoorbeeld posters wil dan maak die toch gewoon aan? Verder staat standaard enkel Public geshared aan iedeer en je gewone mappen met de HomeGroup (Goh, als je daar geen lid van bent hoef je jou toch geen zorgen voor te maken?) Ik snap niet dat je hier klaagt, het is allemaal juist zo handig, aanpasbaar, gebruiksvriendelijk en noem maar op.

Je wil je eigen structuur? Maak die dan toch gewoon, verwijder desnoods de hele Users en Program Files map als je daar niet blij mee bent. Waarom zou je uberhaupt het systeem dat hun suggereren niet gebruiken? Hou OS, programma's en gebruikers gescheiden, hou je verschillende soorten data gescheiden. Niet dat je jouw programma's moet gaan zoeken in C:\Program Files\WeetIkWat\Documenten\.., maar eerder in Start > Documents > ... ;) (Deze links kan je trouwens ook laten verdwijnen als je dat wilt)

[...]
Je hebt niet enkel Users, Program Files en Windows, je hebt ook nog ProgramData waar een aantal programma's hun data weer naar toe schrijven, waar bijvoorbeeld AVG en Trackmania weer perse een map moeten aanmaken. En Program Files zit vol met Microsoft programma's. Alleen al 10 mappen van hun programma's die standaard meegeleverd zijn. Als ik daar mijn software tussen wil zoeken is dat dus een rotwerkje. Daarom wil ik een aparte map waarin programma's komen te staan die IK installeer, zodat ik MIJN programma's apart heb.

En de Public map verwijderen? Had ik op m'n laptop gedaan, raad eens welke map terug is?
En waarom is het standaard geshared? Ik wil niet dat mijn pc standaard mappen shared, dat is nergens voor nodig, zeker niet als ik zelf wil kiezen wat ik share.
Het is allemaal tot op zekere hoogte aanpasbaar, maar je moet er wel enorm veel voor doorzoeken en allerlei mappen zelf verwijderen ipv dat je bij instalatie iets van geadvanceerd kan kiezen waardoor je daar zelf voor kan kiezen, dat zou toch mooi zijn?
Controle om in te richten heb je, die stapel mappen kan je kwijt. Waarom niet een enkele map voor start? Omdat ieder gebruiker zijn start wil indelen, en er ook nog een start is voor alle gebruikers ingesteld door de administrator. Als je jouw computer enkel gebruikt blijven er nog twee mappen over, toch niets mis mee, kopieer ze desnoods allemaal in dezelfde map? Een map zelf aanwijzen gaat gewoon wel, je kan de locatie van de library en/of muziekmap aanpassen. Het opvullen kan je simpelweg met permissies vermijden, verder is een map verbergen of verwijderen een koud kunstje, dit is zoals eerder vermeld weer aan de minder goede developers (niet die bij Microsoft) te danken.

Waarom sync je jouw desktop en laptop niet gewoon als je veel hetzelfde wil?
Programma's staan toch allemaal in C:\Program Files?

[...]
Ja het werkt opzich allemaal wel, alleen het moet toch wel veel makkelijker kunnen?
De reden dat ik Program Files niet wil gebruiken is omdat het ook stikt van de microsoft programma's, elk ding wilt weer z'n eigen map hebben, dat is, vind ik, vrij irritant.
App Data, ProgramData en dergelijke mappen zie jij als standaard gebruiker niet en hoor je dus ook niet te zijn, verder heb ik nog nooit geweten dat een van mijn documenten daar is beland.

De gebruiker wil zijn computer startklaar, hij wil niet eerst enkele uren zijn hele computer zitten te configureren met opties zoals "Deze enkele feature installeren? Waar plaats ik deze map? ..." Het maken van snelkoppeling kan je in de meeste installers gewoon afvinken. Automatisch opstarten kan je in Groove en Windows Live Messenger gewoon afvinken, met hoogstens 6 keer op de muis te klikken.

Voila, syncen, daar zeg je het zelf al. ;)

Online storage is handig, maar als je het niet nodig hebt dan heeft het het nut niet om er ook maar een uitspraak over te maken.

Over welke taken heb je het hier? Mijn start menu ziet er nog ordelijk uit en ik heb nog geen seconde onderhoud daaraan gegeven.

Dat systeem is Windows 7, ik zie niet wat Windows 7 daar verkeerd in doet...

Het is niet dat mijn documenten daar belanden, het is dat een deel van die bestanden ook in mijn documenten map belanden, daarom wil ik niet de standaard my documents folder gebruiken. En als standaard gebruiker moet ik helaas wel daar komen als ik savegames wil backuppen of een config bestand zoek voor een programma, dan moet je helaas er wel doorzoeken.

En ik snap dat de standaard gebruiker niet wilt klooien, maar waarom kan er geen optie inzitten voor geadvanceerde gebruikers? Dat zou toch ideaal zijn? Dat je zelf kan kiezen of een programma automatisch mag opstarten of niet.

En ik snap niet hoe jou start menu er keurig uit kan zien, mijne is na installatie van mijn standaard software al veranderd in een ellelange lijst die niet makkelijk door te bladeren is.

En wat ik vind dat Windows 7 verkeerd doet is een ProgramData map, een Appdata map en een My Documents map waar programma's ook in kunnen installeren. Waarom niet gewoon C:\Software en C:\Windows programma's en dan nog een map met C:\*username*\Application Data waarin al die programma's hun configs mogen opslaan? Waarom moet dat in zoveel verschillende mappen.
Ik snap dat het deels bij de developers ligt die daar voor zorgen, maar zou Microsoft hier niet een opvang systeem voor kunnen maken? Soort virtuele folders die allemaal doorlinken naar dezeflde map?
[...]

Hoe ga jij instellingen van een programma onderscheiden van een document dat wordt opgeslagen? Hoe wil jij weten uit welke map die data dan moet worden opgevraagd? AppData en ProgramData heb ik eerder al vermeld, kijk maar eens terug. Wat hou je dan over? Enkel My Documents. ;)

Dat lijkt me niet zo lastig, zorg er voor dat de standaard opslag voor documenten en dergelijken gebeurt via het libraries systeem en dat de My Documents map niet meer word gebruikt en alles daarheen dus onderschept word.
[...]

Sinds wanneer is Steam van Microsoft? Groove en Steam automatisch opstarten kan je heel gemakkelijk afzetten, een maximum aan zel muiskliks zijn hier voor nodig.

Windows 7 heeft een berg aan veranderingen, het is niet dat je het zo eventjes kan opsommen hoor. ;-) Wat moet HomeGroup dan meer zijn voor jou? Het is het moeilijke dat nu makkelijk is, wat mist er nog? Waar zoek jij dagen naar? Een HomeGroup is om bestanden op het netwerk van je familie te bekijken, om die te gaan syncen zorgt juist voor bloat. Hiervoor bestaan andere programma's.

Er slingeren hier slechts 11 iconen, en het zijn er nog belangrijke, wat is hier mis mee? Tegenwoordig pin je dingen vast aan start of op je balk, of je gebruikt je dekstop. Zoveel kom je ook niet in je start menu. (Ze zijn zelfs van plan het misschien weg te laten vallen in de toekomst)

Je kan het makkelijk afzetten, maar je moet wel eerst merken dat het automatisch opstart. Al die programma's starten op zonder dat je het merkt omdat al die icoontjes van draaiende programma's nu zo keurig verstopt zijn, wat ik opzich een mooie feature vind, alleen met wel zulke nadelen.

Wat HomeGroup voor mij moet zijn is een netwerk systeem waarmee je ook meteen kan synchronizeren, dat zou voor mij ideaal zijn. Waarom moet dat zorgen voor bloat? Je hebt nu al het Sync Center, enkel dat werkt verbazingwekkend slecht, dus waarom kan die niet de Documents Library van mijn Laptop syncen met die van mijn Desktop? De mappen indeling is hetzelfde dus dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

En alles vast pinnen aan je start menu? Dat zijn al snel een icoontje of 20, daar is mijn start menu te klein voor. En desktop gebruiken is toch niet handig als je met programma's bezig bent? Moet je eerst alles minimizen naar je desktop. Zou het geen mooi systeem zijn als je ergens een menu hebt waarin al je geinstalleerde programma's staan? Windows houd zelf bij wat voor programma's geinstalleerd zijn, dat zie je in hun Programs and features menu, waarom kunnen ze daar niet gewoon een menu van maken met daarin enkel al je applicaties?

Kijk ik ben opzich tevreden over Windows 7, als in het is beter dan XP en Vista, werkt sneller en geeft meer overzicht. Homegroup en Libraries zijn een verbetering, dat zeker. Maar ik had gehoopt op meer. Want ik ben nog steeds bezig met overal mijn savegames vandaan plukken bij een reinstall, nog steeds de configs van programma's opzoeken in verschillende mappen. Dat moet toch zoveel makkelijker kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:59:
En waarom is het niet zo dat bij een standaard installatie met 1 gebruiker alles gewoon direct naar de standaard map geschreven word? Ik snap dat echt niet.
Jouw begrip van 'de standaard map' is anders dan de mijne.
Jouw begrip van 'gebruikersgemak' is anders dan de mijne.
Jouw begrip van 'autostart' is anders dan die van diverse software leveranciers

Het leven is niet zo eenvoudig als je denkt.
Dat moet toch zoveel makkelijker kunnen?
Maar je verwacht nu dat een OS wat door 300 miljoen mensen gebruikt wordt aangepast wordt aan jouw specifieke eisen, omdat jij dat makkelijk vind.

Ondertussen wordt wel de onderliggende structuur aangepast zodat je dat indien gewenst aan kan passen naar jouw wensen, maar dat is niet genoeg?

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2009 14:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach, ik ga wel over als die uit is en ik zo een mooie goodiebag heb gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:59:
[...]

Dat libraries werkt op zich best handig, maar waarom moeten al die standaard mappen er dan nog steeds staan? Als ik iets zoek wat een programma weg schrijft moet ik alsnog tussen al die mappen door gaan wroeten.
Dat weet ik ook niet, maar vergeet niet het is nog een beta :+
Maar volgens mij moeten ze toch de 'default' installlocatie aanhouden. Ik moet zeggen dat ik m'n video, pictures, documents, etc altijd gelijk verplaats naar een andere partitie...dus die 'standaard' locaties kun je natuurlijk zo aanpassen.
Maar bedankt voor die snelle link naar de start menu mappen, die had ik dus niet gezien. Probeerde het al door op een gewone map te drukken maar niet door op die link te drukken. En ik wil dat graag omdat ik, als ik een programma wil openen, geen start menu vol wil hebben met programma's die ik eigenlijk bijna nooit gebruik en er puur op heb staan voor die keer dat. Of bijvoorbeeld al m'n games die elke keer een andere map krijgen ook al zijn ze van dezelfde uitgever.
Lang leve de zoek functie in het startmenu. Waarom zoeken mensen uberhaupt nog in de lijst met applicaties..pfff....teveel werk :)
En je voorbeeld met savegames, dat maakt juist wel uit, dat is juist iets waar ik makkelijk bij wil kunnen komen. Ik moet, als ik mijn savegames van mijn XP install naar mijn Windows 7 install wil kopieren, een stuk of 10 mappen doorlopen om te kijken of ze daar niet toevallig tussen staan. Doordat elk spel het op een aparte map mag opslaan is het zo'n chaos geworden om die saves terug te vinden. Nu zie ik voor het eerst een savegame map in Windows 7 maar natuurlijk schrijft bijna geen enkel spel daar zijn saves naar toe.
Da's een kwestie van tijd natuurlijk..de gamesleveranciers moeten gewoon by default de saved games map in Windows gebruiken. Nu moet ik zeggen dat ik in Windows Vista al wel eens een game geinstalleerd heb die keurig een icoon in het standaard Games mapje binnen het startmenu plaatste..
Je kan ze wel verplaatsen, tuurlijk. Maar dan zit je nog steeds met tientallen mappen in je My Documents folder die je daar niet wilt hebben.
En je start menu kan je wel aanpassen, maar je moet wel twee folders handmatig doorzoeken en eerst UAC uitzetten voor je er uberhaupt wat aan mag aanpassen. Waarom moet ik twee folders handmatig aanpassen als ik maar een enkele user ben?
Ik probeer wel te achterhalen hoe het zit, maar ik snap gewoon de logica er niet van. Waarom niet een aparte start menu map met daarin voor elke gebruiker een andere map? Dan zit het gewoon makkelijk bij elkaar.
Hoezo UAC uitzetten voordat je iets mag aanpassen? Ik mag in mijn startmenu (dus niet de all users) gewoon dingen aanpassen hoor zonder dat UAC uit hoeft...
Ja het werkt opzich allemaal wel, alleen het moet toch wel veel makkelijker kunnen?
De reden dat ik Program Files niet wil gebruiken is omdat het ook stikt van de microsoft programma's, elk ding wilt weer z'n eigen map hebben, dat is, vind ik, vrij irritant.
[...]
Wauw waar kun jij je druk over maken. Als jij je applicaties in een andere map wilt installeren dan kan dat toch gewoon? Ik installeer games nooit in Program Files, gewoon uit gewoonte :+
Het is niet dat mijn documenten daar belanden, het is dat een deel van die bestanden ook in mijn documenten map belanden, daarom wil ik niet de standaard my documents folder gebruiken. En als standaard gebruiker moet ik helaas wel daar komen als ik savegames wil backuppen of een config bestand zoek voor een programma, dan moet je helaas er wel doorzoeken.
Volgen mij haal jij een paar dingen door elkaar....Saved Games is geen onderdeel van My Documents, maar van je Profile...
En ik snap dat de standaard gebruiker niet wilt klooien, maar waarom kan er geen optie inzitten voor geadvanceerde gebruikers? Dat zou toch ideaal zijn? Dat je zelf kan kiezen of een programma automatisch mag opstarten of niet.

En ik snap niet hoe jou start menu er keurig uit kan zien, mijne is na installatie van mijn standaard software al veranderd in een ellelange lijst die niet makkelijk door te bladeren is.
Gebruik dan ook gewoon de Zoek functie...pff....startmenu doorzoeken is ouderwets :+
En wat ik vind dat Windows 7 verkeerd doet is een ProgramData map, een Appdata map en een My Documents map waar programma's ook in kunnen installeren. Waarom niet gewoon C:\Software en C:\Windows programma's en dan nog een map met C:\*username*\Application Data waarin al die programma's hun configs mogen opslaan? Waarom moet dat in zoveel verschillende mappen.
Ik snap dat het deels bij de developers ligt die daar voor zorgen, maar zou Microsoft hier niet een opvang systeem voor kunnen maken? Soort virtuele folders die allemaal doorlinken naar dezeflde map?
Ehh...dus een C:\*username*....wordt het een lekkere troep in je C:\ als je meer gebruikers hebt. Ownee....dan moet hij wel een C:\Users\*username* gebruiken? Je wilt dus eigenlijk tijdens de setup de vraag krijgen Gebruikt u deze computer met meer dan 1 persoon? hehe
Mensen zijn ook niet gauw tevreden he....
Dat lijkt me niet zo lastig, zorg er voor dat de standaard opslag voor documenten en dergelijken gebeurt via het libraries systeem en dat de My Documents map niet meer word gebruikt en alles daarheen dus onderschept word.

[...]

Je kan het makkelijk afzetten, maar je moet wel eerst merken dat het automatisch opstart. Al die programma's starten op zonder dat je het merkt omdat al die icoontjes van draaiende programma's nu zo keurig verstopt zijn, wat ik opzich een mooie feature vind, alleen met wel zulke nadelen.

Wat HomeGroup voor mij moet zijn is een netwerk systeem waarmee je ook meteen kan synchronizeren, dat zou voor mij ideaal zijn. Waarom moet dat zorgen voor bloat? Je hebt nu al het Sync Center, enkel dat werkt verbazingwekkend slecht, dus waarom kan die niet de Documents Library van mijn Laptop syncen met die van mijn Desktop? De mappen indeling is hetzelfde dus dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

En alles vast pinnen aan je start menu? Dat zijn al snel een icoontje of 20, daar is mijn start menu te klein voor. En desktop gebruiken is toch niet handig als je met programma's bezig bent? Moet je eerst alles minimizen naar je desktop. Zou het geen mooi systeem zijn als je ergens een menu hebt waarin al je geinstalleerde programma's staan? Windows houd zelf bij wat voor programma's geinstalleerd zijn, dat zie je in hun Programs and features menu, waarom kunnen ze daar niet gewoon een menu van maken met daarin enkel al je applicaties?

Kijk ik ben opzich tevreden over Windows 7, als in het is beter dan XP en Vista, werkt sneller en geeft meer overzicht. Homegroup en Libraries zijn een verbetering, dat zeker. Maar ik had gehoopt op meer. Want ik ben nog steeds bezig met overal mijn savegames vandaan plukken bij een reinstall, nog steeds de configs van programma's opzoeken in verschillende mappen. Dat moet toch zoveel makkelijker kunnen?
Maar eh...ligt dat niet gewoon aan die betreffende programma's dat ze hun savegames overal wegschrijven? 'k moet zeggen dat ik bij een herinstall nog nooit m'n savegames heb moeten zoeken, maar hij schrijft ze toch echt meestal gewoon in (My) Documens weg..en die staat dus niet op m'n systempartitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat zou wel een enorme verbetering zijn bij de setup van Windows:
Wilt u uw profiel op een andere directory plaatsen? (Y / N)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:37:
En dan schrikt 80% van de mensen die Windows installeert. WTF is een profiel?! HEEELLLP!!! :+ Ik zie het al zo voor me hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

er is trouwens ook een beta van kaspersky anti virus verschenen , eens testen straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat is waar :P

Misschien dan zoiets als Geavanceerde instellingen (Y / N) en dan Persoonlijke gegevens op andere locatie? (Y / N).

Het is altijd weer een geklooi om die bestanden te verplaatsen na de installatie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-05 04:24
Motrax schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:37:
Wat ik eigenlijk gewoon weer wil is een setup zoals win98. Dan je standaard, minimaal en geavanceerd hebt. De mensen die er geen verstand van hebben klikken op standaard en dan komt alles goed. Ik als 'professional' kan dan lekker zelf kiezen wat ik allemaal wil installeren, ipv het er later weer uit te moeten halen. Lijkt me dan dat ze ook meteen van het gezeik van de EU afzijn, met WMP en IE erin ed, iedereen blij :P

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat was Win95, althans daar kon je OOK IE eruit laten, dat kon in 98 niet meer. Zelfs al zouden ze een keuzemenu inbouwen, dan kan je zeker weten niet IE en wmp eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258288

Jeej, dacht ik ook even leuk Windows 7 te kunnen gebruiken...

Ik de beta gedownload van MS en op een DVD+R gefikt...
Partitie van 25GB gemaakt (NTFS) om Windows 7 op te gooien.

Rebooten en opstarten vanaf de DVD.. tot nu toe ging alles nog goed.
Het scherm met 'Windows Is Loading Files' of iets dergelijks komt in beeld en gaat even later weer weg.
Ik kies de taal die ik wil installeren ( Engels, was de enige optie :') ) en druk op next.
Ik kies de partitie van 25GB die ik zojuist had gemaakt en druk weer op next.
De installatie gaat van start... 0%, en binnen een aantal seconde komt dit o zo BSODtje in beeld:

Een veel te grote JPG die best geresized had kunnen worden

Nadat ik weer een reboot had gedaan en nog eens had geprobeerd weer dezelfde fout.
Dus dan maar eens vanuit Windows proberen.
Installeren ging zoals het hoort. Totdat die bij Expanding Files kwam en ging rebooten...
Toen wilde de PC de setup opstarten en kreeg ik weer een BSOD...

Doe ik iets fout? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb op internet wel meerdere berichten over deze fout gevonden tijdens de installatie van Windows 7 maar geen oplossing...

Specs:
Intel Core 2 Quad Q6600
3GB DDR
500+250GB HDD
( 25GB partitie gemaakt voor Windows 7 )

** EDIT **
Heb ook een schijfcontrole gedaan, maar geen fouten gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:00
Al eens geprobeerd om de partitie van 25GB opnieuw te formateren?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik doe altijd een leeg stuk HD, een partitie van 17 gig, formatteren laat ik over aan 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malantur schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:56:
Al eens geprobeerd om de partitie van 25GB opnieuw te formateren?
*Format bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alt-92 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:38:
[...]

Jouw begrip van 'de standaard map' is anders dan de mijne.
Jouw begrip van 'gebruikersgemak' is anders dan de mijne.
Jouw begrip van 'autostart' is anders dan die van diverse software leveranciers

Het leven is niet zo eenvoudig als je denkt.

[...]

Maar je verwacht nu dat een OS wat door 300 miljoen mensen gebruikt wordt aangepast wordt aan jouw specifieke eisen, omdat jij dat makkelijk vind.

Ondertussen wordt wel de onderliggende structuur aangepast zodat je dat indien gewenst aan kan passen naar jouw wensen, maar dat is niet genoeg?
Ik verwacht niet dat een OS zich aanpast aan mijn wensen, ik verwacht dat een OS zich KAN aanpassen aan iedereen z'n wensen. Voor gewone gebruikers hou je het standaard systeem, bij installatie kan je een geadvanceerd menu openen en daar dergelijke instellingen maken, dat zou toch een zeer nuttige toevoeging zijn?
TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:33:
Dat weet ik ook niet, maar vergeet niet het is nog een beta :+
Maar volgens mij moeten ze toch de 'default' installlocatie aanhouden. Ik moet zeggen dat ik m'n video, pictures, documents, etc altijd gelijk verplaats naar een andere partitie...dus die 'standaard' locaties kun je natuurlijk zo aanpassen.
Je kan het wel aanpassen, maar toch staat het er standaard weer. Een optie bij installatie met "Wilt u deze standaard mappen installeren?" of "Wilt u de standaard Public folder gebruiken?" Of wilt u voor elke user een eigen start menu?", dat lijkt me een keurige mogelijkheid voor advanced opties in een installer.
Lang leve de zoek functie in het startmenu. Waarom zoeken mensen uberhaupt nog in de lijst met applicaties..pfff....teveel werk :)
Als ik gewoon een gealfabetiseerde lijst hebt met geïnstalleerde programma's en geen uitgebreid menu met de handleiding, de uninstaller en die zooi, maar gewoon een lijst met enkel de snelkoppeling, dan is dat voor mij een stuk sneller. Gewoon start en direct de juiste aankiezen gaat sneller dan start en dan een zoekopdracht intikken.
Da's een kwestie van tijd natuurlijk..de gamesleveranciers moeten gewoon by default de saved games map in Windows gebruiken. Nu moet ik zeggen dat ik in Windows Vista al wel eens een game geinstalleerd heb die keurig een icoon in het standaard Games mapje binnen het startmenu plaatste..
Zoiets hadden ze in XP al moeten introduceren, het zal nog jaren duren voor alle games dat doen en de default savegame locatie gebruiken. En dan nog zullen er vast andere bij zijn die het toch ergens anders dumpen.
Hoezo UAC uitzetten voordat je iets mag aanpassen? Ik mag in mijn startmenu (dus niet de all users) gewoon dingen aanpassen hoor zonder dat UAC uit hoeft...
Ik wilde mijn standaard windows mappen even samenvoegen omdat ik die snelkoppelingen bijna nooit gebruik maar ze niet wil verwijderen. Moest ik eerst UAC uitzetten anders mocht ik er niet aankomen. Mocht ook wel een nieuwe map maken daar maar die nieuwe map vervolgens niet renamen.
Wauw waar kun jij je druk over maken. Als jij je applicaties in een andere map wilt installeren dan kan dat toch gewoon? Ik installeer games nooit in Program Files, gewoon uit gewoonte :+
Maar ik moet wel elke keer een andere locatie instellen en daarvoor ook enorm vaak eerst voor advanced installation kiezen, waarom kan ik niet tegen mijn OS zeggen van installeer voortaan hier alles, klaar. Zou je in 1x klaar zijn.

Volgen mij haal jij een paar dingen door elkaar....Saved Games is geen onderdeel van My Documents, maar van je Profile...
Nee maar een aantal spellen installeeren nog wel mijn save games in de My Documents folder, dus ik moet alsnog weer daar mijn savegames vandaan vissen. Hoewel anderen het in hun eigen map doen, of in de Appdata folder.
Ehh...dus een C:\*username*....wordt het een lekkere troep in je C:\ als je meer gebruikers hebt. Ownee....dan moet hij wel een C:\Users\*username* gebruiken? Je wilt dus eigenlijk tijdens de setup de vraag krijgen Gebruikt u deze computer met meer dan 1 persoon? hehe
Mensen zijn ook niet gauw tevreden he....
Ja bijvoorbeeld. Maar waarom zou je een troep krijgen op C:\? Het aantal installaties met meer dan 5 gebruikers is al zo enorm klein, en die hoeven elkaars user directory toch niet te zien?
En inderdaad, bij installatie zo'n optie, dan kan je gewoon alles voor 1 user optimaliseren, heb je met de rest niet eens wat te maken. Ik vind het heel leuk dat Microsoft zich richt op meerdere user installaties, maar voor de Single User word het er niet handiger op, die heeft ook last van die opties.
Maar eh...ligt dat niet gewoon aan die betreffende programma's dat ze hun savegames overal wegschrijven? 'k moet zeggen dat ik bij een herinstall nog nooit m'n savegames heb moeten zoeken, maar hij schrijft ze toch echt meestal gewoon in (My) Documens weg..en die staat dus niet op m'n systempartitie...
Dat staat hij bij mij ook niet, maar hoe weet je dat zeker? Want een aantal spellen schrijven het keurig weg naar een andere map. Quantum of Solace bijvoorbeeld gaat naar de Applications Data map, niet de My Documents. En een aantal spellen schrijven het weer weg naar de installatie map, die bij mij wel C:\ is omdat bij een reinstall je toch spellen opnieuw moet installeren.
Motrax schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:43:

Misschien dan zoiets als Geavanceerde instellingen (Y / N) en dan Persoonlijke gegevens op andere locatie? (Y / N).

Het is altijd weer een geklooi om die bestanden te verplaatsen na de installatie.
Precies, dan kan je direct kiezen of je programma's zoals Paint, DVD maker, Media Center,... wel geinstalleerd wilt hebben. Kiezen wat voor profiles je wilt instellen en dergelijken. En dan bij installatie keurig een tekst er onder met dat Geavanceerde instellingen niet aanbevolen zijn voor een standaard gebruiker, nou dan blijven die er wel keurig vanaf, everybody wins.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 21-01-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:03:
[...]

Ik verwacht niet dat een OS zich aanpast aan mijn wensen, ik verwacht dat een OS zich KAN aanpassen aan iedereen z'n wensen. Voor gewone gebruikers hou je het standaard systeem, bij installatie kan je een geadvanceerd menu openen en daar dergelijke instellingen maken, dat zou toch een zeer nuttige toevoeging zijn?
Maar dat KAN je ook, zoals iedereen je al zolang probeert duidelijk te maken. Nu ben je gewoon bewust tegendraads aan het doen. Als ik je nu zou herinneren dat de standaardkleur van de fonts zwart is in windows zou jij in de volgende post klagen dat ze wit hadden moeten zijn en dat het een schande is dat windows dat niet standaard zo ingesteld heeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, DivX 3.11 wordt niet ondersteund door 7. Helaas hebje af en toe nog een 3.11 gecodeerde film. Nouja, hebben we nog zelf wat te installen tenminste... _/-\o_

edit: installen lukt wel, en MPC speelt hem ook af...maar WMP snapt hem nog steeds niet. Explorer laat hem wel zien als plaatje in je verkenner, maar wel ondersteboven :)

[ Voor 59% gewijzigd door Sjah op 21-01-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-04 23:46

Xenan

Tree-of-life

Hier heb ik Windows 7 geïnstalleerd op een Lenovo T61. Het werkt vele malen sneller dan de Vista die er op stond. En de nieuwe menubar is echt een enorme verbetering.

Wat wel tegenvalt is dat het nog zo buggy is. Bijvoorbeeld explorer loopt regelmatig vast als ik het netwerk probeer te benaderen. En vanaf dat moment werkt de hele shell niet goed meer. Ook explorer.exe eruit kinkelen via de taskmanager en opnieuw opstarten helpt niet. Sterker: de PC wil ook niet meer een shutdown doen. Windows 7 zegt wel: er is een programma dat niet reageert, zal ik een forced shutdown doen? Maar zelfs dan stopt de shutdown. Aan/uit knop 5 seconden indrukken is het enige dat werkt.

Ik heb mij aangemeld bij connect.microsoft.com, maar daar kan ik me alleen aanmelden bij oude betaprogramma's die al lang verlopen zijn. Waarom kan ik me niet voor de Windows 7 beta aanmelden? Ik heb immers al een aantal "interessante" bugs gevonden. De "send feedback" link boven de vensters kan ik nu niet gebruiken.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Boeboe schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:07:
[...]

Maar dat KAN je ook, zoals iedereen je al zolang probeert duidelijk te maken. Nu ben je gewoon bewust tegendraads aan het doen. Als ik je nu zou herinneren dat de standaardkleur van de fonts zwart is in windows zou jij in de volgende post klagen dat ze wit hadden moeten zijn en dat het een schande is dat windows dat niet standaard zo ingesteld heeft.
Dat kan je op zekere hoogte ook doen ja, maar dan moet je zelf door je systeem spitten en de folders verwijderen. Bovendien kan je een aantal dingen gewoon niet aanpassen omdat programma's dat gebruiken.
Wat ik wil zien is de mogelijkheid om bij installatie al te kiezen, ipv na elke installatie puin te moeten ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Doe je dat in je oude windows versie of in de setup van windows 7? Want dat formatteren duurt in die setup maar 2 seconden. Hoop dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:03:
[...]

[...]

Als ik gewoon een gealfabetiseerde lijst hebt met geïnstalleerde programma's en geen uitgebreid menu met de handleiding, de uninstaller en die zooi, maar gewoon een lijst met enkel de snelkoppeling, dan is dat voor mij een stuk sneller. Gewoon start en direct de juiste aankiezen gaat sneller dan start en dan een zoekopdracht intikken.
Kan ik me niet voorstellen dat ik sneller iets uit m'n startmenu kan selecteren (wat gewoon al best groot is) of de eerste paar letters van iets intypen...
[...]
Zoiets hadden ze in XP al moeten introduceren, het zal nog jaren duren voor alle games dat doen en de default savegame locatie gebruiken. En dan nog zullen er vast andere bij zijn die het toch ergens anders dumpen.
Games moeten gewoon tijdens de setup vragen waar ik m'n savegames wil bewaren.. :+
[...]

Maar ik moet wel elke keer een andere locatie instellen en daarvoor ook enorm vaak eerst voor advanced installation kiezen, waarom kan ik niet tegen mijn OS zeggen van installeer voortaan hier alles, klaar. Zou je in 1x klaar zijn.
Hier vind ik wel wat van te zeggen. Net zoals je binnen Windows kunt aangeven wat je default webbrowser, e-mail applicatie, html editor is etc...

Gewoon een Default Application Installation Folder
[...]
Nee maar een aantal spellen installeeren nog wel mijn save games in de My Documents folder, dus ik moet alsnog weer daar mijn savegames vandaan vissen. Hoewel anderen het in hun eigen map doen, of in de Appdata folder.
Games die hun savegames in de AppData folder opslaan ken ik niet btw, meeste recente games doen het gewoon in de My Documents map volgens mij...
[...]

Dat staat hij bij mij ook niet, maar hoe weet je dat zeker? Want een aantal spellen schrijven het keurig weg naar een andere map. Quantum of Solace bijvoorbeeld gaat naar de Applications Data map, niet de My Documents. En een aantal spellen schrijven het weer weg naar de installatie map, die bij mij wel C:\ is omdat bij een reinstall je toch spellen opnieuw moet installeren.

[...]

Precies, dan kan je direct kiezen of je programma's zoals Paint, DVD maker, Media Center,... wel geinstalleerd wilt hebben. Kiezen wat voor profiles je wilt instellen en dergelijken. En dan bij installatie keurig een tekst er onder met dat Geavanceerde instellingen niet aanbevolen zijn voor een standaard gebruiker, nou dan blijven die er wel keurig vanaf, everybody wins.
Pff....en dan weer klagen dat een install van Windows weer enorm lang duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Motrax schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:43:

Misschien dan zoiets als Geavanceerde instellingen (Y / N)
Ah, je bedoelt een Unattended Install parameter?
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:10:
[...]

Dat kan je op zekere hoogte ook doen ja, maar dan moet je zelf door je systeem spitten en de folders verwijderen. Bovendien kan je een aantal dingen gewoon niet aanpassen omdat programma's dat gebruiken.
ah.
En omdat programma's het gebruiken is het de fout van het onderliggende OS, ondanks alle Folder Virtualisations en redirections, junctions e.d. die al aangemaakt worden en die jij uitzet omdat jij van mening bent het beter te weten dan X aantal mensen die met usability research in de hand juist deze defaults hebben gekozen?
Wat ik wil zien is de mogelijkheid om bij installatie al te kiezen, ipv na elke installatie puin te moeten ruimen.
dat kan dus ook - met een unattend.xml .
Joe User raakt alleen maar in de war van teveel keuzes.
No matter where you put an advanced setting, somebody will tell you that you are an idiot.

[ Voor 68% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2009 16:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Xenan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:09:
Hier heb ik Windows 7 geïnstalleerd op een Lenovo T61. Het werkt vele malen sneller dan de Vista die er op stond. En de nieuwe menubar is echt een enorme verbetering.

Wat wel tegenvalt is dat het nog zo buggy is. Bijvoorbeeld explorer loopt regelmatig vast als ik het netwerk probeer te benaderen. En vanaf dat moment werkt de hele shell niet goed meer. Ook explorer.exe eruit kinkelen via de taskmanager en opnieuw opstarten helpt niet. Sterker: de PC wil ook niet meer een shutdown doen. Windows 7 zegt wel: er is een programma dat niet reageert, zal ik een forced shutdown doen? Maar zelfs dan stopt de shutdown. Aan/uit knop 5 seconden indrukken is het enige dat werkt.

Ik heb mij aangemeld bij connect.microsoft.com, maar daar kan ik me alleen aanmelden bij oude betaprogramma's die al lang verlopen zijn. Waarom kan ik me niet voor de Windows 7 beta aanmelden? Ik heb immers al een aantal "interessante" bugs gevonden. De "send feedback" link boven de vensters kan ik nu niet gebruiken.
Waarom je die Send Feedback niet kunt gebruiken snap ik ook niet. Mocht je overigens een TechNet Plus abonnement hebben dan kun je wel bugs melden....moet je je TechNet account ff koppelen aan Connect -> http://snurl.com/ah6ph

Ach...misschien dat ze denken dat de 'gemiddelde' tester niet serieus is in het melden van bugs. Je kunt alleen aan de official beta meedoen op uitnodiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:23:
[...]

Ah, je bedoelt een Unattended Install parameter?
LOL Ja volgens mij bedoeld hij dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:10:
[...]

Damn wat ben ik dan goed dat ik de plaatsen waar je dat kunt veranderen binnen 1 minuut na installatie van win7 had gevonden.
Ik vraag me af of ik dat op mijn CV kan zetten.. "binnen 30s gevonden hoe ik locaties toe kan voegen en verwijderen aan een win7 Library"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Partitie geformatteerd, nieuwe beta ( Build 7000 ) gedownload en gebrand, nu maar hopen dat die werkt.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:21:

Kan ik me niet voorstellen dat ik sneller iets uit m'n startmenu kan selecteren (wat gewoon al best groot is) of de eerste paar letters van iets intypen...
Hangt er vanaf hoe groot je start menu is natuurlijk. Als het start menu goed geordend zou zijn dan was het een eitje. Heb net mijn veelgebruikte programma's aan het start menu gepinned (wat heerlijk werkt trouwens) en dat is sneller dan iets intypen.
Games moeten gewoon tijdens de setup vragen waar ik m'n savegames wil bewaren.. :+
Ja eigenlijk wel ja.
Hier vind ik wel wat van te zeggen. Net zoals je binnen Windows kunt aangeven wat je default webbrowser, e-mail applicatie, html editor is etc...

Gewoon een Default Application Installation Folder
Precies, en waarom niet direct voor alles? Default documents folder bijvoorbeeld, default application data folder,... dat je gewoon het echt helemaal zelf kan customizen.
Games die hun savegames in de AppData folder opslaan ken ik niet btw, meeste recente games doen het gewoon in de My Documents map volgens mij...
Meeste wel, maar er is altijd wel eentje die dat niet doet, zoals Quantum of Solace.
Pff....en dan weer klagen dat een install van Windows weer enorm lang duurt ;)
Nouja als het verplicht is al die instellingen te doen wel, maar als ik zelf kan kiezen vind ik het niet erg, scheelt mij na installatie weer een uur.
foppe-jan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Damn wat ben ik dan goed dat ik de plaatsen waar je dat kunt veranderen binnen 1 minuut na installatie van win7 had gevonden.
Ik vraag me af of ik dat op mijn CV kan zetten.. "binnen 30s gevonden hoe ik locaties toe kan voegen en verwijderen aan een win7 Library"
Dat je je libraries kan aanpassen betekent niet dat al die andere mappen niet meer bestaan, die moet je nog steeds handmatig verwijderen. En library systeem lost ook lang niet alles op qua mappen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 21-01-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267267

Ik heb nog 2 probleempjes bij windows 7:

-Internet Explorer 8 en Windows media player zijn op een of andere manier zeer onstabiel; en daarmee bedoel ik dat ze bijna om de 10 minuten vast lopen, bijv als ik even een filmpe op youtube kijk of een DVD'tje in windows media player. :(

-Als ik de computer in de slaap modus zet gaat hij gekgenoeg na zo'n 20 seconden weer aan :? . Ik heb al de muisgevoeligheid wat lager gezet maar dit werkte ook al niet.

Ik heb hier al over feedback gegeven aan Microsoft, maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben, want internet explorer 8 loopt bij mij in Vista zeer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 15:36
& ik wacht wel lekker op SP1..

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0843/DFI_Lanparty_UT_X58-T3eH8_op_Windows_7_Ultimate_64_build_7000.png
(DFI X58-T3eH8)

De waslijst met fouten begint nu toch wel mythische vormen aan te nemen, de eye-candy hangt me nu alweer zwaar de keel uit, en overclocken met W7 is sterk af te raden want na 2 of 3 stopfouten implodeert heel W7 & kun je weer opnieuw installeren..

Waar blijft die nieuwe Kernel - of - nog beter - waar blijft die nieuwe speler.. (fabrikant)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Hoewel Windows 7 Beta in mijn ogen een van de beste bèta's is geweest van een Windows OS, heb ik 'm vanmiddag toch weer er af gehaald.
Er waren twee simpele dingen waar ik mij kapot aan ergerde:

Bij streaming media (of het nu in de browser is of direct in WMP) stopt WMP met het weergeven.
Ook klapte om de zoveel tijd mijn netwerkverbinding er op de een of andere manier uit.

Voor de rest is het IMHO een prima OS! Wat mij betreft mag MS zo doorgaan :)

Om zeker te weten dat het laatste niet aan Windows 7 ligt heb ik nu Windows Vista geïnstalleerd, en heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de netwerkverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 267267 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:33:
[...], maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben, want internet explorer 8 loopt bij mij in Vista zeer stabiel.
Ik ondervind ook regelmatig crashes van IE8, zeker wel 2 of 3 per dag. Onder Vista heb ik geen ervaring met IE.
Dit is overigens het enige minpunt wat ik tot nu toe tegen ben gekomen met Windows 7

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

IE8, komaan nu 8)7
Zet er dan toch gewoon een firefox/opera/chrome op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:32:
[...]

[...]

Precies, en waarom niet direct voor alles? Default documents folder bijvoorbeeld, default application data folder,... dat je gewoon het echt helemaal zelf kan customizen.
Tja..alles is te customizen....alleen zit het blijkbaar net niet opd e plek waar jij
[...]

Nouja als het verplicht is al die instellingen te doen wel, maar als ik zelf kan kiezen vind ik het niet erg, scheelt mij na installatie weer een uur.
Tja..het is maar 10 minuten werk....enneh..hoevaak installeer jij je pc? Ik bedoel als ik hem helemaal netjes geinstalleerd heb maak ik een backup :+ Dus de volgende keer als ik een clean install wil...gewoon ff dvd van Windows erin en restore doen....
[...]

Dat je je libraries kan aanpassen betekent niet dat al die andere mappen niet meer bestaan, die moet je nog steeds handmatig verwijderen. En library systeem lost ook lang niet alles op qua mappen.
De mappen zijn dus wel weg, als je dat goed doet :+
Enneh....wat lost het library systeem niet op dan qua mapen!? :?
rabor schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:47:
& ik wacht wel lekker op SP1..

[afbeelding]
(DFI X58-T3eH8)

De waslijst met fouten begint nu toch wel mythische vormen aan te nemen, de eye-candy hangt me nu alweer zwaar de keel uit, en overclocken met W7 is sterk af te raden want na 2 of 3 stopfouten implodeert heel W7 & kun je weer opnieuw installeren..

Waar blijft die nieuwe Kernel - of - nog beter - waar blijft die nieuwe speler.. (fabrikant)
'k weet niet wat jullie allemaal uitvoeren hoor? Het is een beta, dus tja..kun je van alles verwachten. 'k moet zeggen dat afgezien van wat grafische vaagheden (bug is al aan msft gemeld) werkt alles toch stabiel hier....
Pinobigbird schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Ik ondervind ook regelmatig crashes van IE8, zeker wel 2 of 3 per dag. Onder Vista heb ik geen ervaring met IE.
Dit is overigens het enige minpunt wat ik tot nu toe tegen ben gekomen met Windows 7
IE8 tja....die ga ik wel gebruiken als hij FINAL....gebruik nu toch voor de meeste webgerelateerde zaken lekker FF 3 :+

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Blijf dan lekker bij FF3, zelfs als ie8 FINAL is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei, werkend in 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik snap niet dat ik zoveel mensen hier zie klagen dat het 'zo slecht is' en dat ze 'zoveel fouten vinden' en dat het 'nog steeds niks is' enz terwijl het een eerste beta is? :?

Kom op zeg, weet je soms niet waar beta's voor zijn? Het is geen demoversie oid hoor... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
JapyDooge schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:20:
Kom op zeg, weet je soms niet waar beta's voor zijn? Het is geen demoversie oid hoor... :{
tJa, veel mensen zien het als shareware, maar je hebt gelijk tis een Beta die gladgestreken moet worden. Nu heb ik ook al wat reports ingestuurd, maar de dingen die niet werken en de bugs, hebben mij doen besluiten voor de rest weer verder te werken in mijn oude OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

Pinobigbird

doesn't share food!

Boeboe schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:52:
IE8, komaan nu 8)7
Zet er dan toch gewoon een firefox/opera/chrome op.
TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:58:
[...]

IE8 tja....die ga ik wel gebruiken als hij FINAL....gebruik nu toch voor de meeste webgerelateerde zaken lekker FF 3 :+
Sjah schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:03:
Blijf dan lekker bij FF3, zelfs als ie8 FINAL is.. :(
Wat een reacties over IE8 gebruik :? Ik wilde IE8 uitproberen en besloot het een kans te geven. Daarvoor heb je aan 1 avond browsen niet genoeg. Vandaar dat ik voorlopig nog deze week bij IE8 blijf. Waarschijnlijk stap ik daarna weer terug naar FF3, aangezien ik nog geen meerwaarde heb ontdekt van IE8 boven FF3.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Tja..alles is te customizen....alleen zit het blijkbaar net niet opd e plek waar jij
Waar ik? Het verwacht? Het is opzich wel te customizen, maar je moet wel zelf handmatig dingen verwijderen ipv dat het standaard zo ingesteld staat.
Tja..het is maar 10 minuten werk....enneh..hoevaak installeer jij je pc? Ik bedoel als ik hem helemaal netjes geinstalleerd heb maak ik een backup :+ Dus de volgende keer als ik een clean install wil...gewoon ff dvd van Windows erin en restore doen....
Op 3 systemen en per systeem wel een keer of 3-4 per jaar.
De mappen zijn dus wel weg, als je dat goed doet :+
Enneh....wat lost het library systeem niet op dan qua mapen!? :?
Dat veel bestanden nog in die oude mappen opgeslagen worden en met name programma's het overal neer dumpen en dat je bij installatie nog steeds al die andere mappen moet verwijderen.
JapyDooge schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:20:
Ik snap niet dat ik zoveel mensen hier zie klagen dat het 'zo slecht is' en dat ze 'zoveel fouten vinden' en dat het 'nog steeds niks is' enz terwijl het een eerste beta is? :?

Het is een beta ja, maar denk je echt dat er nog grote veranderingen komen? Het is puur fouten en problemen fixen, de bestaande systemen zullen ze niet vervangen. Dus puur crashes en andere problemen repareren. Geen nieuwe features erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Pinobigbird schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:32:
[...]

[...]

[...]

Wat een reacties over IE8 gebruik :? Ik wilde IE8 uitproberen en besloot het een kans te geven. Daarvoor heb je aan 1 avond browsen niet genoeg. Vandaar dat ik voorlopig nog deze week bij IE8 blijf. Waarschijnlijk stap ik daarna weer terug naar FF3, aangezien ik nog geen meerwaarde heb ontdekt van IE8 boven FF3.
Neuh.. het heeft ongeveer de features van FF3, kleurtjes voor related tabs, een "recommend similar websites" functie die niet zoveel doet, en het crasht wat vaker. voor de rest weinig over te melden. Als het af is is het vast wel een verbetering tov IE7, maar echt ground-breaking zou ik het niet willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Pinobigbird schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:32:
[...]

[...]

[...]

Wat een reacties over IE8 gebruik :? Ik wilde IE8 uitproberen en besloot het een kans te geven.
Ja dat begrijp ik dus niet, waarom IE8 een kans geven? Geef je Opera of Chrome ook bij iedere nieuwe versie een kans?
Het is gewoon omdat IE bij Windows zit, dat mensen het een kans geven, en ja dat vind ik oneerlijke concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:33:
[...]

Waar ik? Het verwacht? Het is opzich wel te customizen, maar je moet wel zelf handmatig dingen verwijderen ipv dat het standaard zo ingesteld staat.
maar dat is jouw standaard.
Err on the safe side en verwijder niks is een redelijk sensible default.

maar goed: kom maar met een alternatief wat door 300 miljoen gebruikers als een acceptabele keuze wordt gezien.
Stel 'm vooral in de 'submit feedback' voor zou ik zeggen :)
dan wordt het tijd om als advanced user je het jezelf makkelijker te maken.

Honderden zijn je al eerder voorgegaan getuige de volgende topics:

[OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?
[XP] Unattended install CD deel 2 (was: OEMCD, deel 2)*
[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)
[XP] Unattended CD Project deel 4
Dat veel bestanden nog in die oude mappen opgeslagen worden en met name programma's het overal neer dumpen en dat je bij installatie nog steeds al die andere mappen moet verwijderen.
En wiens fout is dat - De OS maker die geen bal met de softwareleverancier van je games te maken heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...]

[...]
Wat wil je nou...het is aan te passen, alleen is het niet out-of-the-box zoals jij het wilt hebben, en dan is het niet goed?! Je hoeft niets te verwijderen, als je de mapjes gewoon customized en verplaatst dan zijn de oude echt weg hoor...
Hoezo dat? Of installeer je de heel week door nieuwe apps op je pc's ofzo? Ik heb m'n Vista bak misschien 1 keer opnieuw geinstalleerd sinds ik Windows Vista draai.
Het is echt niet meer zoals in de tijd van Windows 98 dat alles naar verloop van tijd langzamer wordt ofzo ;)
[...]

Maar moet je daar Microsoft voor aankijken?! Als die programmeurs eens de variabelen gebruiken voor de verschillende systeemmappen, dan verandert hun locatie automatisch mee indien dat binnen Windows wijzigt....maar ja..er zijn nog steeds ontwikkelaard die paden hard-coden in hun software...
[...]

Het is een beta ja, maar denk je echt dat er nog grote veranderingen komen? Het is puur fouten en problemen fixen, de bestaande systemen zullen ze niet vervangen. Dus puur crashes en andere problemen repareren. Geen nieuwe features erin.
Dat hoeft ook nite :+ ben erg blij met de featureset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
[...]

[...]

[...]

Wat is in godsnaam nou je probleem, behalve dat je koste wat kost je gelijk wilt halen en bereid bent met onzinantwoorden te komen tot iedereen je voor de rest volledig moe is?
Dat die mappen "blijven bestaan" nadat je een andere map hebt geselecteerd? Wat maakt het nou toch uit dat er in een subfolder waar je überhaupt nauwelijks komt een andere folder blijft staan waar je nooit meer in zult kijken?
Of is het dat je in start>properties die documents/games/etc. weergave moet uitzetten als je er geen behoefte aan hebt? of dat je dat "meerdere keren per jaar" moet doen? Want er zijn van die leuke Files & Settings Transfer tools (in XP al) die het mogelijk maken die settings lekker in 1x op te slaan en daarna weer toe te passen op welke PC je maar wilt.
Wat wil je nog meer? Dat ze hun verontschuldigingen aan komen bieden omdat ze wat standaardmappen aanmaken om je te laten zien hoe je de nieuwe functionaliteit kunt gebruiken?
Je herhaalt je mening keer op keer dat ze "geen overbodige mappen aan zouden mogen maken," maar goed.. ik zou zeggen, ga lekker een tool a la nLite schrijven waarmee je de installers aan kunt passen, en dan ben je ook in 1x klaar om die "3 a 4x per jaar" dat je een PC opnieuw moet installeren die gelijk klaar te hebben. Of maak na installatie een fucking backup, met een system image erbij. Ben je ook klaar. Maar nee, in plaats van zoeken naar mogelijkheden die duidelijk in het action center of configuratiescherm zitten gaat meneer hier 10 posts lang keer op keer hetzelfde zeggen: "ze doen allemaal mappen aanmaken die ik dan weer weg moet halen, en 3rd party software is ook al zo inconsistent geprogrammeerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik zeg we kunnen verder in [rml]Deel 4[/rml]...pfff....1000 posts in een weekje :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

:+

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.