Zal mij een rotzorg zijnSjah schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:00:
[...]
Misschien niet qua feest wat Ms ertegen aan gooit,en misschien ook groot marketingsbuget. Maar dan nog denk ik dat de media er minder aandacht aan besteed. Dus deze keer geen aandacht ervoor in de DWDD?
Lees ik wel meer dat dit problemen geeft.. maaruh, zelf geen probleempjes ermee?Anoniem: 207902 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:15:
Halve dag aan het klooien geweest om mijn HTC Touch Pro werkend te krijgen.
Helaas, flink Gegoogled, WMDC 6.1 geprobeerd te installeren, ging helaas niet.
Toch terug naar XP dus. Op het bovenstaande na, en het feit dat ik Skype niet krijg geinstallerd, een geweldig OS!
Gewoon WMDC geinstalleerd, touch pro eraan en het werkt.. hij connect, ik kan bestandjes eraf halen, ik kan hem gebruiken als modem, etc..
Ja die zal erwel zijn, hoop er ook bij te zijn. Wil dat weleens meemaken, schenken ze ook bier?TheVMaster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:02:
[...]
Zal mij een rotzorg zijnZolang er maar een party is met aan het einde een goodiebag
Anoniem: 286523
Vooral die goodiebagTheVMaster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:02:
[...]
Zal mij een rotzorg zijnZolang er maar een party is met aan het einde een goodiebag

Vast welSjah schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:16:
[...]
Ja die zal erwel zijn, hoop er ook bij te zijn. Wil dat weleens meemaken, schenken ze ook bier?
Yeah....als hij maar net zo vol zit als bij de Windows Vista launch
[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 19-01-2009 09:04 ]
Bij mij helemaal geen problemen. Na aansluiten van de telefoon voor de eerste keer werd keurig het mobile centrum geinstalleerd en vervolgens kon ik de verbinding met mijn telefoon instellen.Anoniem: 207902 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:15:
Halve dag aan het klooien geweest om mijn HTC Touch Pro werkend te krijgen.
Helaas, flink Gegoogled, WMDC 6.1 geprobeerd te installeren, ging helaas niet.
Toch terug naar XP dus. Op het bovenstaande na, en het feit dat ik Skype niet krijg geinstallerd, een geweldig OS!
Telefoon werd ook keurig herkend als een HTC T7272 (de technische naam van de touch pro)
Tot nu toe erg te spreken over windows-7
Persoonlijk:
Ik merk niet echt verschil in snelheid 7.0 >< Vista.
Beide draaien stabiel met een zeer acceptabele snelheid.
Alle drivers werken op beide systemen.
Enkel programma's zoals Deamon Tools hebben mijn 7.0 config laten freaken. Ik moet de PC manueel uitschakelen door op de power button van mijn case te drukken.
Ik merk niet echt verschil in snelheid 7.0 >< Vista.
Beide draaien stabiel met een zeer acceptabele snelheid.
Alle drivers werken op beide systemen.
Enkel programma's zoals Deamon Tools hebben mijn 7.0 config laten freaken. Ik moet de PC manueel uitschakelen door op de power button van mijn case te drukken.
Interesting times...
Ik vind het verschil in snelheid echt dag en nacht. De beta van vista kroop op handen en knieën vooruit, ik kijk enorm uit naar de uiteindelijke snelheid van windows 7, wanneer alle debugging en reporting crap eruitgehaald wordt
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Helemaal eensBoeboe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:56:
Ik vind het verschil in snelheid echt dag en nacht. De beta van vista kroop op handen en knieën vooruit, ik kijk enorm uit naar de uiteindelijke snelheid van windows 7, wanneer alle debugging en reporting crap eruitgehaald wordt
Dit heb ik ook gehad. De probleem zat bij een add-on van firefox. Bij mij was het chatzilla. Uninstalled en probleem was opgelost.foppe-jan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:46:
hebben trouwens meer mensen dat, als je firefox minimaliseert, WLM 2009 geopend wordt?
Voor zover ik het heb kunnen testen draait het inderdaad heel wat vlotter dan Vista. Dit is natuurlijk wel een vrij kale installatie met niet al te veel overige progs en meuk die je op moet starten, dus ik ben wel benieuwd hoe Windows Se7en daar mee omgaat.Noxious schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:02:
[...]
Helemaal eenshet is echt flitsend. Ik vertrouw het nog niet goed genoeg (helaas) om het op m'n workstation te installeren maar het is echt gaaf
Tot nu toe ben ik positief verrast want mijn flaptop boot echt retesnel
Ik draai de Beta nu sinds hij uit is, alles van m'n laptop op het ouderwetse modem na werden direct herkend en geinstalleerd. Alle programma's werken prima, van Office 2007 tot iMindmap en Google Earth (mijn meest gebruikte programma's naast Google Chrome). Af en toe een vage vastloper van een programma, maar bijna nooit iets dramatisch. Het enige dat ik niet geinstalleerd krijg is Norton AntiVirus 2009, ik had heel even de 360 beta, maar wil eigenlijk mn eigen virusscanner. Misschien maar even heel windows opnieuw er op knallen.
Ik persoonlijk hoop op een vlotte release van Windows 7 nadat de Beta afgelopen is, want ik vind het echt fantastisch werken! Vooral de nieuwe startbalk (ik heb hem aan de linkerkant van m'n scherm staan) werkt echt heerlijk. Gek genoeg werkt het een stuk intuitiever dan alle oude taakbalken bij elkaar...
Zelfs de klassiekers als de Rekenmachine, Paint en WordPad beginnen eindelijk wat moderner en nuttiger te worden. Ik mis wel Windows Movie Maker, maar die keert terug via Live natuurlijk. Minesweeper is mijns insziens slechter (want trager) geworden, maar dat kan ook al met Vista gebeurd zijn. Patience is op zich prima maar ook echt trager dan de XP versie.
Ik persoonlijk hoop op een vlotte release van Windows 7 nadat de Beta afgelopen is, want ik vind het echt fantastisch werken! Vooral de nieuwe startbalk (ik heb hem aan de linkerkant van m'n scherm staan) werkt echt heerlijk. Gek genoeg werkt het een stuk intuitiever dan alle oude taakbalken bij elkaar...
Zelfs de klassiekers als de Rekenmachine, Paint en WordPad beginnen eindelijk wat moderner en nuttiger te worden. Ik mis wel Windows Movie Maker, maar die keert terug via Live natuurlijk. Minesweeper is mijns insziens slechter (want trager) geworden, maar dat kan ook al met Vista gebeurd zijn. Patience is op zich prima maar ook echt trager dan de XP versie.
Ik heb ipv een upgrade vanuit Vista een verse installatie gedaan van de beta. Dit heb ik gedaan omdat ik onwijs veel crashes had met explorer. (wat wss kwam door daemon tools).De eerste aantal dagen ging alles vlekkeloos, maar nu krijg ik toch weer deze crashes. Tevens wil hij de laatste CAPICOM update (KB931906) niet installeren omdat de Windows Installer service crashed. Vrij irritant aangezien ik nu kaal de beta draai. Heb enkel XFI & ATI geinstalleerd en verder niets. Iemand die dit probleem ook heeft?
is everything cool?
@FREAKJAM en voor diegene waarbij de installaties van programma's direct bij het starten crashen.

Dit ligt aan de Windows Customer Experience Improvement Program welke, ongeacht je gekozen hebt er niet aan deel te nemen, aan staat en voor crashes zorgt. Bij mij crashte steeds de install van de Nvidia PhysX driver en kreeg met geen mogelijkheid Mirror's Edge geinstalleerd. Na wat zoeken kwam ik deze fix tegen welke direct effect had bij mij (een reboot is niet nodig.)

Dit ligt aan de Windows Customer Experience Improvement Program welke, ongeacht je gekozen hebt er niet aan deel te nemen, aan staat en voor crashes zorgt. Bij mij crashte steeds de install van de Nvidia PhysX driver en kreeg met geen mogelijkheid Mirror's Edge geinstalleerd. Na wat zoeken kwam ik deze fix tegen welke direct effect had bij mij (een reboot is niet nodig.)
Rafael has discovered that the fault lies with the SQM Client which is part of the Customer Experience Improvement Program. It seems that ANY process that calls WinSqmStartSession in ntdll.dll will start crashing when MachineThrottling is enabled in the registry, which seems to happen as a result of CEIP running.
- Delete the string values (Except for (Default)) in HKLM\Software\Microsoft\SQMClient\Windows\DisabledSessions
- Start gpedit.msc
- Expand Computer Configuration, expand Administrative Templates, expand System, expand Internet Communication Management, and then click Internet Communication settings.
- In the details pane, double-click Turn off Windows Customer Experience Improvement Program, and then click Enabled.
[ Voor 16% gewijzigd door ndsc op 19-01-2009 15:48 ]
Kan iemand mij vertellen waar ik ergens drivers kan vinden voor W7? Of iig een lijst met hardware die momenteel (evt. via windows update) vanaf een standaard instalatie ondersteund wordt?
Ik zou namelijk graag even kijken of mijn hardware ondersteund wordt voordat ik de overstap maak en dan alles erweer af kan pleuren omdat mijn hardware niet ondersteund wordt..
Het gaat overigens over een Asus P5B (gebruik de onboard soundcard en netwerk kaart dus die moeten naast de chipset ook ondersteund worden) inc. met 8800GTS (maar die zal wel werken? welke driver versie kan ik hier het beste voor pakken?).. Een tweede systeem is met de P5QL-Pro inc met een Ati 3850. Voor de rest zit er geen exotische hardware in.. Maar bij vista beta werkt toen der tijd ook de drivers voor mijn onboard geluid en netwerk niet.. Vandaar dat ik dat eerste even wil weten
.
Ik zou namelijk graag even kijken of mijn hardware ondersteund wordt voordat ik de overstap maak en dan alles erweer af kan pleuren omdat mijn hardware niet ondersteund wordt..
Het gaat overigens over een Asus P5B (gebruik de onboard soundcard en netwerk kaart dus die moeten naast de chipset ook ondersteund worden) inc. met 8800GTS (maar die zal wel werken? welke driver versie kan ik hier het beste voor pakken?).. Een tweede systeem is met de P5QL-Pro inc met een Ati 3850. Voor de rest zit er geen exotische hardware in.. Maar bij vista beta werkt toen der tijd ook de drivers voor mijn onboard geluid en netwerk niet.. Vandaar dat ik dat eerste even wil weten
Currently playing: MTG Arena (PC)
Ik heb de P5B Deluxe en netwerk werkt prima out-of-the-box. Ook heb ik de 8800GTS welke perfect werkt, heb meerdere drivers geprobeerd (incl. beta) en nog geen problemen tegen gekomen. Geluid kan ik je niets over vertellen omdat ik die uitgeschakeld heb.Uhmmie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:39:
Kan iemand mij vertellen waar ik ergens drivers kan vinden voor W7? Of iig een lijst met hardware die momenteel (evt. via windows update) vanaf een standaard instalatie ondersteund wordt?
Enige probleem waar ik tegen aanloop nu is dat SecureW2 niet werkt, kan dit veiligheidscertificaat niet selecteren.
De hoge school waar ik op zit maakt hier gebruik van, geen idee hoe ik deze wel zichtbaar maak, installatie verloopt zonder problemen.
Lijkt erop dat er een workaround is Windows 7 & SecureW2
De hoge school waar ik op zit maakt hier gebruik van, geen idee hoe ik deze wel zichtbaar maak, installatie verloopt zonder problemen.
Lijkt erop dat er een workaround is Windows 7 & SecureW2
[ Voor 19% gewijzigd door LMD op 19-01-2009 15:53 ]
Nothing more to say...
Dank u, that solved my problem. Maybe zijn mijn annoying explorer.exe crashed nu ook gone!ndsc schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:36:
@FREAKJAM en voor diegene waarbij de installaties van programma's direct bij het starten crashen.
[afbeelding]
[...]
edit:
de explorer.exe crashes zijn dus nog niet gone
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 19-01-2009 16:15 ]
is everything cool?
Ik heb een Asus P5B Premium Vista Edition....werkt out of the box gewoon (incl. netwerk en sound). Ook de 8800GTS (heb hier de 320 Mb versie) werkt gewoon..'k gebruik de default Windows driver btw...Uhmmie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:39:
Het gaat overigens over een Asus P5B (gebruik de onboard soundcard en netwerk kaart dus die moeten naast de chipset ook ondersteund worden) inc. met 8800GTS (maar die zal wel werken? welke driver versie kan ik hier het beste voor pakken?).. Een tweede systeem is met de P5QL-Pro inc met een Ati 3850. Voor de rest zit er geen exotische hardware in.. Maar bij vista beta werkt toen der tijd ook de drivers voor mijn onboard geluid en netwerk niet.. Vandaar dat ik dat eerste even wil weten.
Heeft iemand al een makkelijke manier gevonden om meerdere computers te synchroniseren qua bestanden? Ik gebruik nu Microsoft Synctoy om de documenten en bestanden van mijn laptop met mijn desktop te syncen maar is er in Windows 7 een makkelijke manier voor gekomen? Via homegroup oid?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb zojuist 4x 2GB aan geheugen geinstalleerd en een nieuwe audio kaart.
Windows 7 is nu ineens zo langzaam als een slak. Hij start echt super langzaam op en het heeft een minuut of 5 a 6 geduurd voordat ik het bureaublad zie. Is dat normaal? Enkel iets meer geheugen installeren en een audio kaart, en dan ineens wordt je OS zo traag als een slak? Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ook als het bureaublad er eenmaal staat gaat elke applicatie die ik wil laden retetraag. Total Commander zit ie gewoon helemaal op te bouwen deel voor deel.
Windows 7 is nu ineens zo langzaam als een slak. Hij start echt super langzaam op en het heeft een minuut of 5 a 6 geduurd voordat ik het bureaublad zie. Is dat normaal? Enkel iets meer geheugen installeren en een audio kaart, en dan ineens wordt je OS zo traag als een slak? Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ook als het bureaublad er eenmaal staat gaat elke applicatie die ik wil laden retetraag. Total Commander zit ie gewoon helemaal op te bouwen deel voor deel.
[ Voor 17% gewijzigd door Snowwie op 19-01-2009 16:28 ]
Alleen durf ik erom te wedden dat nog steeds crashlogs vastgelegd worden - enkel niet verstuurd, dat is hetgeen die policy setting afdwingt.ndsc schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:36:
Het is een workaround, maar als het werkt..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
HahaTheVMaster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:03:
[...]
Vast wel
[...]
Hoop ook wel bij de Launch te zijn, desnoods kom ik wel naar Nederland (woon in België) zolang er maar een goodiebag bij zit
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Live Mesh , werkt als een tierelier. Je kunt zelfs je docs syncen met een online storage van 5GB. 'k sync zo zelfs docs met m'n Windows MobileTsurany schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:17:
Heeft iemand al een makkelijke manier gevonden om meerdere computers te synchroniseren qua bestanden? Ik gebruik nu Microsoft Synctoy om de documenten en bestanden van mijn laptop met mijn desktop te syncen maar is er in Windows 7 een makkelijke manier voor gekomen? Via homegroup oid?
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 19-01-2009 16:45 ]
TheVMaster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:03:
[...]
Vast wel
[...]
offtopic:
Kan je daar gewoon zomaar naar binnen lopen..? Of moet je een Beta-tester zijn..? Of moet je een speciaal persoon zijn?
Kan je daar gewoon zomaar naar binnen lopen..? Of moet je een Beta-tester zijn..? Of moet je een speciaal persoon zijn?
Denk dat ik Kaspersky maar eens eraf ga gooien en inruilen voor AVG ofzo. Voor de rest heb ik echt weinig aan te merken over 7, het ziet er allemaal erg goed uit met Microsoft.
Kan iemand uitklaren hoe het zit met het volgende:
Toen de eerste Windows Vista beta verscheen was die zo crap als het maar kon zijn. Naarmate men dichter bij de RTM-fase kwam, werden de builds alsmaar sneller en sneller. Tot op het punt waar alles gestroomlijnd genoeg was, en naar mijn mening bijna alles evensnel als in Windows XP werkt.
Ik lees hier dat dit verschil in prestaties vooral komt door het verwijderen van de feedback utilities, debugging stuff, etc èn uiteraard door nog wat optimalisaties.
Nu zijn we dus bij de eerste beta van Windows 7. Deze is nu al over 't algemeen sneller dan Windows Vista RTM en bijgevolg ook véél sneller dan de eerste Windows Vista beta.
Ben ik nu aan het dromen of mag ik er op rekenen dat Windows 7 RTM uiteindelijk nóg veel sneller dan dit kan worden, waardoor Win7 dus XP qua performance zelfs kan voorbijsteken?!
Als ik persoonlijk kijk naar de progressie van de eerste WinVista beta naar RTM zag ik toch een groot verschil. Zal dit dus bij deze Windows-versie terug zo een groot verschil kunnen geven tussen de eerste Win7 beta en uiteindelijk Win7 RTM?
Toen de eerste Windows Vista beta verscheen was die zo crap als het maar kon zijn. Naarmate men dichter bij de RTM-fase kwam, werden de builds alsmaar sneller en sneller. Tot op het punt waar alles gestroomlijnd genoeg was, en naar mijn mening bijna alles evensnel als in Windows XP werkt.
Ik lees hier dat dit verschil in prestaties vooral komt door het verwijderen van de feedback utilities, debugging stuff, etc èn uiteraard door nog wat optimalisaties.
Nu zijn we dus bij de eerste beta van Windows 7. Deze is nu al over 't algemeen sneller dan Windows Vista RTM en bijgevolg ook véél sneller dan de eerste Windows Vista beta.
Ben ik nu aan het dromen of mag ik er op rekenen dat Windows 7 RTM uiteindelijk nóg veel sneller dan dit kan worden, waardoor Win7 dus XP qua performance zelfs kan voorbijsteken?!
Als ik persoonlijk kijk naar de progressie van de eerste WinVista beta naar RTM zag ik toch een groot verschil. Zal dit dus bij deze Windows-versie terug zo een groot verschil kunnen geven tussen de eerste Win7 beta en uiteindelijk Win7 RTM?
Dat kan je moeilijk van tevoren zeggen hè? Misschien is Windows 7, ondanks dat het pas de eerste bèta is, nu al zo optimaal dat het niet veel sneller meer zal worden.
The devil is in the details.
haal eens die audiokaart eruit, kan je uitsluiten dat het daaran ligt. Verder kijken of die bij 2x2 gig wel goed doet... En is je Win wel 64bit (domme vraag, maar je zal maar die fout maken).
Dunno...SChief schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:48:
[...]
offtopic:
Denk dat ik Kaspersky maar eens eraf ga gooien en inruilen voor AVG ofzo. Voor de rest heb ik echt weinig aan te merken over 7, het ziet er allemaal erg goed uit met Microsoft.
Windows 7 64 bit editie. In de bios wordt de 8GB ook keurig herkend (het is overigens ook Kingston geheugen, dus ook nog geen B-merk). Het enige verschil in de bios wat ik opmerkte was dat het oude geheugen (2x 1GB een CL had van 3, en dit nieuwe een CL van 5). Echter in CPUZ werd het oude geheugen ook gezien met een CL van 5. In de bios staat deze setting op Auto. Voor de rest is het geheugen compleet identiek aan het oude (ddr2 pc 6400 - 800mhz).Sjah schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:59:
[...]
haal eens die audiokaart eruit, kan je uitsluiten dat het daaran ligt. Verder kijken of die bij 2x2 gig wel goed doet... En is je Win wel 64bit (domme vraag, maar je zal maar die fout maken).
[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 19-01-2009 17:38 ]
Hoop van wel, maar de tweaker die het de eerste keer verklapte, zei dat er een hele hoop mensen bij waren die met hun oma, opa, ouders, nichten, neefjes, liefjes, hond, kat, inktvis, etc. kwamen gewoon om meer Windows Vista licenties te krijgen.
Lijkt me dus dat je er gewoon kan binnen lopen, ja.
Gewoon MS site in het oog houden, en GoT ook natuurlijk
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Momenteel vindt ik windows 7 zelfs sneller draaien dan mijn xp installatie. Bijde een nieuwe installatie en ze draaien exact dezelfde programma's. Alleen al het opstarten van windows gaat zoveel soepeler.Asgaro schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:55:
Kan iemand uitklaren hoe het zit met het volgende:
Ik dacht dat er nog iemand is voorbijgekomen met een gelijkaardig probleem. Hij heeft het opgelost door een paar bestanden te verwijderen.Snowwie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:36:
[...]
Windows 7 64 bit editie. In de bios wordt de 8GB ook keurig herkend (het is overigens ook Kingston geheugen, dus ook nog geen B-merk). Het enige verschil in de bios wat ik opmerkte was dat het oude geheugen (2x 1GB een CL had van 3, en dit nieuwe een CL van 5). Echter in CPUZ werd het oude geheugen ook gezien met een CL van 5. In de bios staat deze setting op Auto. Voor de rest is het geheugen compleet identiek aan het oude (ddr2 pc 6400 - 800mhz).
Het zoeken in een van de 3 topics laat ik aan jou over
Zomer zou mooi zijn, maar ik las in de c't dat de rtm idd medio 2009 af moest zijn en de release pas begin 2010 plaatsvond.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 207902
Na het uitvoeren van deze change, waardoor ik WMDC kon installeren is het met mij eindelijk gelukt om mijn HTC Touch Pro te syncen.ndsc schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:36:
[afbeelding]
[...]
Jullie zijn geweldig!
Het loggen en versturen was voor mij geen probleem. Ik verstuurde altijd met goed gevoel de crashlogs met hoop dat ze daar uiteindelijk wat aan hebben. Helaas kan ik door die bug een aantal programma's niet installeren wat mij ervan behoed om Windows 7 tot zijn volle potentie te gebruiken. Hopelijk komt Microsoft met een hotfix gezien het feit dat een grote groep mensen er last van hebben.alt-92 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:26:
[...]
Alleen durf ik erom te wedden dat nog steeds crashlogs vastgelegd worden - enkel niet verstuurd, dat is hetgeen die policy setting afdwingt.
![]()
Het is een workaround, maar als het werkt..
Ja die was ik tegen gekomen maar ik gebruik liever iets wat gewoon via het netwerk thuis gaat ipv een internet storage, aangezien ik mijn bestanden liever gewoon enkel op mijn eigen pc's houd.TheVMaster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:45:
[...]
Live Mesh , werkt als een tierelier. Je kunt zelfs je docs syncen met een online storage van 5GB. 'k sync zo zelfs docs met m'n Windows Mobile
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mischien die CL handmatig instellen?Snowwie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:36:
[...]
Windows 7 64 bit editie. In de bios wordt de 8GB ook keurig herkend (het is overigens ook Kingston geheugen, dus ook nog geen B-merk). Het enige verschil in de bios wat ik opmerkte was dat het oude geheugen (2x 1GB een CL had van 3, en dit nieuwe een CL van 5). Echter in CPUZ werd het oude geheugen ook gezien met een CL van 5. In de bios staat deze setting op Auto. Voor de rest is het geheugen compleet identiek aan het oude (ddr2 pc 6400 - 800mhz).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik denk dat jij gewoon een heel slome XP installatie had, want toen ik bij de release vista installeerde voelde hij stukken trager aan dan XP, zowel bij het starten als overall gebruikAsgaro schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:55:
Vista 7 geeft momenteel een heel andere indruk, en aangezien alle reporting rommel eruitgesmeten wordt voor de finale release en er optimale drivers zullen uitkomen mag je erop rekenen dat er nog wat performance winst komt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb nooit Vista gedraaid. Op het moment dat VIsta uit kwam vond ik al dat microsoft net als met ME ook hier de plank mis sloeg. Privé draai ik Vista uit principe niet, alleen tijdens mijn werk doe ik soms wat installatie werkzaamheden waarbij Vista wel eens om de hoek komt kijken.
Echter moet ik nu wel toegeven dat Microsoft op de goede weg is. Niet te veel poespas en niet om de hete brei draaien.
Uit nieuwsgierigheid Win7 gedownload en geïnstalleerd. Remote beheer. Geen enkel probleem. Bestandsdeling, beveiliging etc.geen probleem.
Om het kort te houden: Ik heb hier meer plezier an dan onder vista
Echter moet ik nu wel toegeven dat Microsoft op de goede weg is. Niet te veel poespas en niet om de hete brei draaien.
Uit nieuwsgierigheid Win7 gedownload en geïnstalleerd. Remote beheer. Geen enkel probleem. Bestandsdeling, beveiliging etc.geen probleem.
Hoe kun je dat nu zo zeker weten zonder het zoals je zelf al zegt te gebruiken?RLyn schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:46:
Ik heb nooit Vista gedraaid.
[...]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anoniem: 267809
Las dit bericht al eerder op het forum, maar er stond geen antwoord bij. Vandaar dat ik hem dus nog een keer stel. Ik krijg tijdens het benaderen van een NAS een 1208 melding: network error: no permission to enter, ask administrator (iets in die trant).
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Trouwens nog mensen met ATI kaart die problemen hebben om de ati drivers geïnstalleerd te krijgen? De installer blijft crashen, wat ik ook probeer (vista compatibility, run as administrator)
Hier heb ik ook last van (wellicht dat je mijn bericht las). Als ik //storage wou benaderen kreeg ik ook die melding, echter als ik //storage/test (dus een bepaalde map op die share) benader dan kom ik er wel gewoon op.Anoniem: 267809 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:28:
Las dit bericht al eerder op het forum, maar er stond geen antwoord bij. Vandaar dat ik hem dus nog een keer stel. Ik krijg tijdens het benaderen van een NAS een 1208 melding: network error: no permission to enter, ask administrator (iets in die trant).
Anoniem: 267809
Ik las inderdaad het bericht dat jij had gepost. Aangezien ik op mijn werk niet alle directory's/subdirectory's weet, is het wel handig om te weten of iemand hier een oplossing voor heeft...
Petervanakelyen schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:39:
[...]
Hoop van wel, maar de tweaker die het de eerste keer verklapte, zei dat er een hele hoop mensen bij waren die met hun oma, opa, ouders, nichten, neefjes, liefjes, hond, kat, inktvis, etc. kwamen gewoon om meer Windows Vista licenties te krijgen.
Lijkt me dus dat je er gewoon kan binnen lopen, ja.
Gewoon MS site in het oog houden, en GoT ook natuurlijk
Op 1 punt vind ik 7 duidelijk niet zo snel, en dat is het opstarten van WMP(bij een AVI).Boeboe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:39:
[...]
Vista 7 geeft momenteel een heel andere indruk, en aangezien alle reporting rommel eruitgesmeten wordt voor de finale release en er optimale drivers zullen uitkomen mag je erop rekenen dat er nog wat performance winst komt.
Staat in de bios op auto. Overigens mijn bios herkend het geheugen als zijnde ddr 2 533 op 266mhz en niet ddr 2 800 op 400mhz (zoals ook op de factuur staat).
Ben ik nu bedonderd door Databyte? Ik heb het volgende geheugen besteld bij hun:
2 Kingston KVR800D2N5K2/4G, 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC (Kit of 2x2GB) € 26.75 € 53.50 Verstuurd /opgehaald
Dit staat ook op de factuur. Op het doosje waar de geheugenmodules inzaten staat enkel 4GB pc2 - 6400 CL5 240 pin Dimm Kit. Op de dimms zelf staat ook niet dat het 800mhz geheugen is. Inmiddels heb ik de 8GB er uit getrokken en de 2GB weer teruggestopt, Windows 7 start nu weer normaal op.
Wtf? Kost 8 gig tegenwoordig nog geen 55€ ? 
En 800mhz is hetzelfde als pc6400. Dus nee je bent niet gepaald, maarruh wat voor mobo heb je, is het wel compatible met dit geheugen? Kingston mag dan merk zijn, dit is niet de duurste serie.
En 800mhz is hetzelfde als pc6400. Dus nee je bent niet gepaald, maarruh wat voor mobo heb je, is het wel compatible met dit geheugen? Kingston mag dan merk zijn, dit is niet de duurste serie.
[ Voor 67% gewijzigd door Sjah op 19-01-2009 20:18 ]
misschien een rare vraag/opmerking maar heb jij je Windows Experience Index score al opnieuw berekend? Misschien heeft 7 je instellingen aangepast omdat ie denkt dat je te weinig geheugen hebt?Snowwie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:59:
[...]
Staat in de bios op auto. Overigens mijn bios herkend het geheugen als zijnde ddr 2 533 op 266mhz en niet ddr 2 800 op 400mhz (zoals ook op de factuur staat).
Ben ik nu bedonderd door Databyte? Ik heb het volgende geheugen besteld bij hun:
2 Kingston KVR800D2N5K2/4G, 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC (Kit of 2x2GB) € 26.75 € 53.50 Verstuurd /opgehaald
Dit staat ook op de factuur. Op het doosje waar de geheugenmodules inzaten staat enkel 4GB pc2 - 6400 CL5 240 pin Dimm Kit. Op de dimms zelf staat ook niet dat het 800mhz geheugen is. Inmiddels heb ik de 8GB er uit getrokken en de 2GB weer teruggestopt, Windows 7 start nu weer normaal op.
Hebben meer mensen last van het volgende probleem?
Ik heb Windows 7 geinstalleerd op mijn samsung q210 as04nl laptop. Alles werkt prima
Alleen wanneer ik mijn hardeschijven wil aanspreken, moet hij eerst 'denken' voordat hij iets doet. Dit doet hij ook bij elke andere actie waarbij de hdd aangesproken wordt. Dus ik krijg zo nu en dan een 'not responding' bericht voor mijn neus, waarna het desbetreffende programma weer reageert. Hierdoor werkt het OS niet echt responsief, zoals het hoort.
Ik heb verder handmatig de chipset drivers van intel geinstalleerd van de ICH9 family. Hij is dualboot geinstalleerd op de 4e partitie (1: recovery, 2: vista, 3: data, 4: w7).
Ik heb Windows 7 geinstalleerd op mijn samsung q210 as04nl laptop. Alles werkt prima
Ik heb verder handmatig de chipset drivers van intel geinstalleerd van de ICH9 family. Hij is dualboot geinstalleerd op de 4e partitie (1: recovery, 2: vista, 3: data, 4: w7).
jB
ik heb wel dan mijn HD's (en dan vooral de raptor waarop windows 7 staat) in energiezuinige stand staan en dus continu stillvallen na ongeveer enkele minuten inactiviteit. Elke keer als ik dus na een tijdje om schijftoegang vraag (en daarbij maakt het niet uit welke schijf) dan hoor je hem ook opspinnen en duurt het even voordat er wordt gereageerd. Echter, ik krijg niet de melding dat programma niet reageert...
Idd, ik realiseer mij nu pas dat ik wat fout zit. Windows XP had ik enkel gebruikt op m'n vorige pc: een met slechts 512mb geheugen en een P4 3.0ghz HT.Boeboe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:39:
[...]
Ik denk dat jij gewoon een heel slome XP installatie had, want toen ik bij de release vista installeerde voelde hij stukken trager aan dan XP, zowel bij het starten als overall gebruik
Windows Vista heb ik dan weer enkel op men nieuwe pc gebruikt. (4gb geheugen, Intel Q6600)
Kan spijtig genoeg XP niet op deze nieuwe pc installen aangezien ik een HDD met SATA aansluiting heb, en daar zijn nogal wat conflicten mee bij de installatie.
ik veronderstel dat het een moederbord is van asus, dan moet je deSnowwie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:59:
[...]
bios updaten
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Nee, dat mobo ondersteund 8 gig zegt hij, dus dan moet die dat met de meest primaire bios zelfs doen, gewoon gelijk out of the box. Ik heb nog nooit gehoord dat door bios-updates de compatibilieit met geheugen toeneemt.
Had ik al gelezen, daarom zei ik ook: stel 't spul eens handmatig inSnowwie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:59:
[...]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Snowwie, ik heb misschien je antwoord, en 't is geen leuks nieuws als het voor jouw mobo ook geldt.
Ik zit mijn asus mn2 boekje te lezen, en kom dit tegen (hij ondersteund 8 gig max. ddr2 533/667/800)
"8GB [...]You may install a maximum of 2GB DIMMs on each slot, but only DDR-2 533 and DDR-2 667 density modules are available for this configuration."
kortom, bij mij gaat dat niet werken met DDR-2 800, misschien bij jou ook niet? ik heb een nForce 430 chipset.
Ik zit mijn asus mn2 boekje te lezen, en kom dit tegen (hij ondersteund 8 gig max. ddr2 533/667/800)
"8GB [...]You may install a maximum of 2GB DIMMs on each slot, but only DDR-2 533 and DDR-2 667 density modules are available for this configuration."
kortom, bij mij gaat dat niet werken met DDR-2 800, misschien bij jou ook niet? ik heb een nForce 430 chipset.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 19-01-2009 22:37 ]
Ik heb elke post van Snowwie gelezen (en z'n signature), maar ik zie nergens staan wat voor mobo hij heeft.
Een willekeurige changelog van een BIOS:
Natuurlijk kan een BIOS update wel degelijk nieuwe memory configuraties verbeteren.Sjah schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:57:
Ik heb nog nooit gehoord dat door bios-updates de compatibilieit met geheugen toeneemt.
Een willekeurige changelog van een BIOS:
Version 1215 2007/07/13 (Beta)
1. Enhance memory compatibility under FSB1333 mode
Version 1004 2007/01/26
1. Enhance memory compatibility
[ Voor 55% gewijzigd door MrDirect op 19-01-2009 22:43 ]
Ik heb Windows 7 ook even geprobeerd. Omdat ik alleen maar productie systemen heb draaien heb ik voor de gelegenheid een VM gemaakt met 'VirtualBox' onder Windows XP.
Eerste impressie:
Performance: Hoewel ik Windows 7 op een VM heb draaien kreeg ik toch een zeer werkbaar systeempje voor mijn neus. Ook starten gaat redelijk vlot, hoewel ik vermoed dat hij echt keihard aanpoot op het moment dat je hem als primaire OS installeert.
Uiterlijk: Het systeem oogt lekker fris. Het is niet mijn smaak, ik prefereer toch het donkere van Vista of XP met de Zune theme. Maar dat is smaak en moet bekennen dat ik daar nog niet mee bezig ben geweest.
Werkbaarheid: Het groeperen en de nieuwe taakbalk zijn erg handig. Vooral als je meerdere zaken in je browser hebt openstaan.
Overzichtelijkheid: Het menu van Vista, wat hierin gebruikt is vind ik minder geslaagd.
Conclusie: Voorlopig ben ik gematigd positief over Windows 7. Qua werken is het geen opgepoetste Vista/XP variant. De performance is mijn inziens sterk verbeterd en ook de productiviteit heb ik een goed gevoel over.
Wel verwacht ik dat deze release tegen de nodige issues gaat aanlopen met betreft de acceptatie. De interface is flink omgegooid (en terrecht) zodat ik verwacht dat er een grote groep XP gebruikers moeizaam omgaat. Ik verwacht dat dit net zo zal gaan als de migratie van 3.x naar 95.
Eerste impressie:
Performance: Hoewel ik Windows 7 op een VM heb draaien kreeg ik toch een zeer werkbaar systeempje voor mijn neus. Ook starten gaat redelijk vlot, hoewel ik vermoed dat hij echt keihard aanpoot op het moment dat je hem als primaire OS installeert.
Uiterlijk: Het systeem oogt lekker fris. Het is niet mijn smaak, ik prefereer toch het donkere van Vista of XP met de Zune theme. Maar dat is smaak en moet bekennen dat ik daar nog niet mee bezig ben geweest.
Werkbaarheid: Het groeperen en de nieuwe taakbalk zijn erg handig. Vooral als je meerdere zaken in je browser hebt openstaan.
Overzichtelijkheid: Het menu van Vista, wat hierin gebruikt is vind ik minder geslaagd.
Conclusie: Voorlopig ben ik gematigd positief over Windows 7. Qua werken is het geen opgepoetste Vista/XP variant. De performance is mijn inziens sterk verbeterd en ook de productiviteit heb ik een goed gevoel over.
Wel verwacht ik dat deze release tegen de nodige issues gaat aanlopen met betreft de acceptatie. De interface is flink omgegooid (en terrecht) zodat ik verwacht dat er een grote groep XP gebruikers moeizaam omgaat. Ik verwacht dat dit net zo zal gaan als de migratie van 3.x naar 95.
Ik gebruik het nu een dagje als primair OS en ben van plan dat nog wel zeker een week te doen. Daarna zal ik pas conclusies gaan trekken. Maar het is goed werkbaar en het ziet er mooi uit. Het enige waar ik tegenaan liep, is dat m'n muziek soms stottert als ik ook iets anders doe. Ik heb ook nog niet echt naar een oplossing daarvoor gezocht moet ik zeggen. Al met al een positieve eerste indruk.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Op mijn PC (pentium 4, 1 gig) W7 als dual boot geinstalleerd, ging perfect ook de (verouderde) hardware ging goed.
Via Virtual PC (512mB ingesteld) niet vooruit te branden.
Via Vmware niet te installeren, Vmware ziet bij installatie van W7, W7 als Vista aan en geeft vervolgens de melding "missing installer.wim" (ook bij de torrent, dus eventueel volledige versie), vreemd. . .
Via Virtual PC (512mB ingesteld) niet vooruit te branden.
Via Vmware niet te installeren, Vmware ziet bij installatie van W7, W7 als Vista aan en geeft vervolgens de melding "missing installer.wim" (ook bij de torrent, dus eventueel volledige versie), vreemd. . .
[ Voor 0% gewijzigd door con1 op 19-01-2009 23:26 . Reden: spelfoutjes ]
Ik ben niet gek, ik ben anders.
Ik heb een apart topic gemaakt omdat het probleem niet meer Windows 7 gerelateerd is.Vatt schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:39:
Ik heb elke post van Snowwie gelezen (en z'n signature), maar ik zie nergens staan wat voor mobo hij heeft.
OK, als ik 1 advies mag geven: check ZEKER je optionele updates.
Zaken waarover ik de afgelopen dagen mijn beklag gedaan heb:
Boeboe in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." <- mijn beklag over het niet werken van mijn printer en onboard audio
Boeboe in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." <- mijn beklag over het niet kunnen installeren van een ATI driver
Check ik vandaag toch maar eens die "optional updates":

Boeboe in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." <- mijn beklag over het niet werken van mijn printer en onboard audio
Boeboe in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." <- mijn beklag over het niet kunnen installeren van een ATI driver

Ze reageren gewoon erg snel.... U vraagt, zij draaien!Boeboe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:40:
..........
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mmm... Nieuwe issue...
Ik installeer hier net frostwire (www.frostwire.com) en plots zijn al mijn rechten van mijn gebruiker over die map in kwestie verdwenen.
Zelfs mijn lokale administrator kan er niks mee aanvangen...
Ligt dit nu aan OS dat ergens iets verkeerd heeft gedaan of aan de installatie van frostwire?
Ik installeer hier net frostwire (www.frostwire.com) en plots zijn al mijn rechten van mijn gebruiker over die map in kwestie verdwenen.
Zelfs mijn lokale administrator kan er niks mee aanvangen...
Ligt dit nu aan OS dat ergens iets verkeerd heeft gedaan of aan de installatie van frostwire?
Bringer of heat, food and silence!
Tsja, ik krijg eMule niet aan de praat. Lukte onder vista ook al niet lekker. Ik moest zelfs een register-hack a la win 98 toepassen en dat was voor mij toen een vd redenen om terug te gaan naar xp....
Valt me trouwens ook op hoe onder group policies een aantal "not-configured" diensten naar ms "bellen"....
idd de "customer experience" maar ook de "messenger experience"....heeft dit met de beta-status te maken ?
Als ik tijd heb , ga ik nog ff verder zoeken en instellen...
Valt me trouwens ook op hoe onder group policies een aantal "not-configured" diensten naar ms "bellen"....
idd de "customer experience" maar ook de "messenger experience"....heeft dit met de beta-status te maken ?
Als ik tijd heb , ga ik nog ff verder zoeken en instellen...
Even tussendoor:
Win7 in virtuele toepassingen draaien kan geen accurate inschatting geven over performance.
Ook al draait het prima in Vmware enzo
Win7 in virtuele toepassingen draaien kan geen accurate inschatting geven over performance.
hebben meer mensen moeite met het uninstallen van die win7 Ati 8.12-based beta uninstallen? die liep hier namelijk vast, en daarna crashte explorer elke keer zodra ik windows update wilde starten, de ati installer opnieuw wilde starten (voor install & uninstall), en nog enkele systeemkritieke functies uit wilde voeren.. ik vond het nogal vreemd uitzien allemaal, maar er leek niet echt een oplossing voor te zijn.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Al iemand logmein free werkend gekregen onder W7? Ben aan het zoeken op ms en logmein forums maar zit op het werk en kan niets testen. Heb wel een vista file geprobeerd, in compatibillity maar dat pikt hij niet, was kleine kans maja, altijd proberen 
edit: hier iets gevonden:
Please don't make comments/complaints about anything if you are not sure about it. Logmein perfectly works in all editions of Windows 7, however the install process is somehow more manual then the usual way.
If you cannot install logmein using the standart java based web installation, then download the logmein.zip file from the logmein website (seach a little bit) and extract the file to the folder c:\lmi on your rootdrive. Then select run and type cmd to enter command prompt. go to the directory c:\lmi and depending on your system go into directory x86 or x64. Then type logmein install and follow the screen.
After the installation, logmein will start on you tray and opens a webpage with the address like http://localhost:...etc. If you cannot correctly diplay that webpage, change the localhost in the address bar to 127.0.0.1 and enter again. You will see a page where you should enter logmein account login details. Follow the instructions and enjoy logmein in Win7. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
--
iemand al ervaring mee en/of moet ik verder zoeken
edit2 @ hieronder: nope, lees regel 2
Please don't make comments/complaints about anything if you are not sure about it. Logmein perfectly works in all editions of Windows 7, however the install process is somehow more manual then the usual way.
If you cannot install logmein using the standart java based web installation, then download the logmein.zip file from the logmein website (seach a little bit) and extract the file to the folder c:\lmi on your rootdrive. Then select run and type cmd to enter command prompt. go to the directory c:\lmi and depending on your system go into directory x86 or x64. Then type logmein install and follow the screen.
After the installation, logmein will start on you tray and opens a webpage with the address like http://localhost:...etc. If you cannot correctly diplay that webpage, change the localhost in the address bar to 127.0.0.1 and enter again. You will see a page where you should enter logmein account login details. Follow the instructions and enjoy logmein in Win7. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
--
edit2 @ hieronder: nope, lees regel 2
[ Voor 69% gewijzigd door 4th op 20-01-2009 10:19 ]
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Heb je dat zelf nog niet geprobeerd dan?4th schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:50:
Al iemand logmein free werkend gekregen onder W7? Ben aan het zoeken op ms en logmein forums maar zit op het werk en kan niets testen. Heb wel een vista file geprobeerd, in compatibillity maar dat pikt hij niet, was kleine kans maja, altijd proberen
--
Tja, dat had je kunnen weten, hè, met een beta?Boeboe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:40:
[afbeelding]
Daarom neem ik alle opmerkingen in dit topic die over driverproblemen gaan ook niet echt serieus
En de drivers worden nog beter ook
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bedoel je daarmee dat het trager kan draaien als het niet gevirtualiseerd is?alt-92 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:28:
Even tussendoor:
Of bedoel je dat wanneer het traag in een VM draait het nog geen indicatie is dat op een normale machine ook zo traag zou gaan
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Hmmm.. Win7 op mijn desktop deed sinds gisteravond raar. Explorer werkte prima, maar installers en bijv. naar Windows Update gaan zorgde voor een crash.
Gewoon de information gesend, zoals altijd. Het is een beta, dus bumps horen erbij
Start ik net de computer op, springt het action center aan met de melding dat er een solution is.
Heel erg netjes. alles werkt ook weer naar behoren
Nu vraag ik me af wat ik nou verwijderd heb:
En zijn die sessies nu en- of disabled? (delete de disabled key, is dat dan enabled?
)
En het belangrijkste: Ben ik nu functionaliteit of error-reporting kwijt?
Heeft iemand anders dit ook gehad?
Gewoon de information gesend, zoals altijd. Het is een beta, dus bumps horen erbij
Start ik net de computer op, springt het action center aan met de melding dat er een solution is.
Wat is de SQMClient? (Software Quality Nogwat?)An issue with the Customer Experience Improvement Program (CEIP) client in Windows 7 beta is causing Explorer and some MSI-based installers to stop working properly.
To solve this problem, follow these steps:
Click the Start button , click All Programs, and then click Accessories.
Right-click Command Prompt, and then click Run as administrator. In the User Account Control window, verify that Program name is Windows Command Processor, and then click Yes.
In the Administrator: Command Prompt window, type or paste the following text at the prompt:
reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\SQMClient\Windows\DisabledSessions /va /f
Press Enter to install the solution.
En zijn die sessies nu en- of disabled? (delete de disabled key, is dat dan enabled?
Wat nu erg relaxed werkt is "Driver Update" in "Device Manager", ,met 2 klikken en zonder gezeur of opnieuw opstarten mijn Geforce Driver naar de nieuwste versie...
Verder haalt "Windows 7" bij mij wel betere prestaties, maar blijft wel regelmatig even hangen bij het openen van applicaties etc..., maar t'ja het is een beta...
Verder haalt "Windows 7" bij mij wel betere prestaties, maar blijft wel regelmatig even hangen bij het openen van applicaties etc..., maar t'ja het is een beta...
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
bij mij is windows7 echt wel de snelste van XP / vista / sevendjexplo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:53:
Wat nu erg relaxed werkt is "Driver Update" in "Device Manager", ,met 2 klikken en zonder gezeur of opnieuw opstarten mijn Geforce Driver naar de nieuwste versie...
simpel voorbeeld is spore, draait echt veel beter nu :x
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Ik had vanmorgen precies 't zelfde. Die oplossing gedaan en nu werkt Windows Update weer. Of error reporting nog werkt weet ik niet.anandus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:44:
Hmmm.. Win7 op mijn desktop deed sinds gisteravond raar. Explorer werkte prima, maar installers en bijv. naar Windows Update gaan zorgde voor een crash.
[...]
Wat is de SQMClient? (Software Quality Nogwat?)
En zijn die sessies nu en- of disabled? (delete de disabled key, is dat dan enabled?)
There is no place like 127.0.0.1
Ik heb dit recentelijk handmatig uitgezet, zoals je hier kan teruglezen. Of je functionaliteit kwijt bent durf ik niet te zeggen, ik was toen al blij dat ik weer wat kon installeren.anandus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:44:
[...]
En zijn die sessies nu en- of disabled? (delete de disabled key, is dat dan enabled?)
Anoniem: 101841
Ik ben gisteravond mijn eerste probleem tegengekomen met Windows 7.
Vobsub of directvobsub werkt niet. Ik ben hetzelfde bericht hier al één keer vaker tegengekomen en 1 of 2 keer met zoeken via google.
Ervaren meer mensen dit probleem? En is hier misschien een oplossing voor? Is er ook een alternatief voor vobsub?
Bedankt alvast!
Vobsub of directvobsub werkt niet. Ik ben hetzelfde bericht hier al één keer vaker tegengekomen en 1 of 2 keer met zoeken via google.
Ervaren meer mensen dit probleem? En is hier misschien een oplossing voor? Is er ook een alternatief voor vobsub?
Bedankt alvast!
VobSub 2.23 met XviD 1.1.3 werkt hier in WMP gewoon goed. Niks speciaals geinstalleerd ofzo.
There is no place like 127.0.0.1
Hmm, vreemd. Wat zou dan de reden zijn voor mijn probleem?denniskrol schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:30:
VobSub 2.23 met XviD 1.1.3 werkt hier in WMP gewoon goed. Niks speciaals geinstalleerd ofzo.
Ik heb vista codec pack geïnstalleerd en daarmee werkte onder vista alles perfect??
Waarom heb je vista codec pack geïnstalleerd?Anoniem: 101841 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:31:
[...]
Hmm, vreemd. Wat zou dan de reden zijn voor mijn probleem?
Ik heb vista codec pack geïnstalleerd en daarmee werkte onder vista alles perfect??
Welke codecs had je nodig die nog niet in Windows 7 zitten?
Maar ik zou als eerste daar kijken voor het probleem.
Anoniem: 286523
off-topic: i.p.v. codec packs te installeren, kan je beter een mediaspeler gebruiken die de codecs geïntegreerd heeft. De allesafspeler bij uitstek is de VLC media player (lichtgewicht en werkt perfect met windows 7)Anoniem: 101841 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:31:
[...]
Hmm, vreemd. Wat zou dan de reden zijn voor mijn probleem?
ja ach, of je kunt gewoon ffdshow installeren, ben je ook zo klaar.. in combinatie met Mediaplayer Classic Home Cinema gaat alles hier prima iig. 1080p afspelen, dxva support in decoders.. wat wil een mens nog meer?Anoniem: 286523 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:40:
[...]
off-topic: i.p.v. codec packs te installeren, kan je beter een mediaspeler gebruiken die de codecs geïntegreerd heeft. De allesafspeler bij uitstek is de VLC media player (lichtgewicht en werkt perfect met windows 7)
[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 20-01-2009 14:17 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Hier is ook het probleem van crashende software installaties verholpen door die registerkey te verwijderen.
Ik heb codecs, vlc of ffdshow tot nu toe helemaal nog niet nodig gehad.foppe-jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:
[...]
ja ach, of je kunt gewoon ffdshow installeren, ben je ook zo klaar.. in combinatie met Mediaplayer Classic Home Cinema gaat alles hier prima iig. 1080p afspelen, dxva support in decoders.. wat wil een mens nog meer?
Maar ik heb ook geen quicktime-filmpjes, alleen Divx/Xvid enzo
Microsoft heeft juist met Windows 7 / WMP12 ervoor gekozen om zo'n beetje de meest gebruikte formaten en codecs (dus ook DivX en XviD) Out of the Box te ondersteunen.
draai maar eens een msinfo32 en controleer je codecs daarin.
Maar old habits die hard, dus iedereen gaat eerst vanalles erop rammen en dan pas kijken of het ook werkt.
Maar old habits die hard, dus iedereen gaat eerst vanalles erop rammen en dan pas kijken of het ook werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 20-01-2009 14:29 ]
Jawel, maar met VLC vind ik juist het probleem dat hij veel inefficiënter is met het decoderen van HD content dan ffdshow, dus waarom ik er dan op zou gaan vertrouwen dat het bedrijf dat WMA heeft bedacht (CDkwaliteit op 64kbps) dat goed zou doen?alt-92 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:28:
Microsoft heeft juist met Windows 7 / WMP12 ervoor gekozen om zo'n beetje de meest gebruikte formaten en codecs (dus ook DivX en XviD) Out of the Box te ondersteunen.
anandus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:44:
[...]
ik denk het wel, ja.. alleen was daar toen nog geen oplossing voor, dus heb ik windows maar ff op de lompe manier gefixt.. Al zou ook ik graag weten wat er nou precies misging.foppe-jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:31:
hebben meer mensen moeite met het uninstallen van die win7 Ati 8.12-based beta uninstallen? die liep hier namelijk vast, en daarna crashte explorer elke keer zodra ik windows update wilde starten, de ati installer opnieuw wilde starten (voor install & uninstall), en nog enkele systeemkritieke functies uit wilde voeren.. ik vond het nogal vreemd uitzien allemaal, maar er leek niet echt een oplossing voor te zijn.
Update: Link+info hier
[ Voor 6% gewijzigd door foppe-jan op 20-01-2009 16:48 ]
Ik kan melden, ondanks tegenstrijdige berichten eerder in dit topic, dat de Creative Soundblaster X-FI Extreme Audio PCI-E geluidskaart prima werkt onder Windows 7. Driver cd-rom erin en gaan met die banaan. 
Wat ik overigens niet begrijp is de aanwezigheid van een "Unknown Device" in mijn apparaatbeheer. Ik heb geen apparaten meer in de computer zitten die dit apparaat zouden kunnen zijn.
Wat ik overigens niet begrijp is de aanwezigheid van een "Unknown Device" in mijn apparaatbeheer. Ik heb geen apparaten meer in de computer zitten die dit apparaat zouden kunnen zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Snowwie op 20-01-2009 15:12 ]
De allereerste video die ik in windows 7 ramde (H.264 mkv) herkende hij al niet. FFDShow erop is zeker geen slecht idee, vermijd je meteen ook in de toekomst heel die codeczooialt-92 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:28:
Kan best, maar de kaart waar het voor gemeld wordt, en die ik ook heb, is de XtremeAudio PCI, zonder de -e dus.Snowwie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:10:
Ik kan melden, ondanks tegenstrijdige berichten eerder in dit topic, dat de Creative Soundblaster X-FI Extreme Audio PCI-E geluidskaart prima werkt onder Windows 7. Driver cd-rom erin en gaan met die banaan.
Helaas, dat is het niet, bij mij werkt vobsub ook niet, en IK heb niet die codec-pack installt. Misschien een driverprobleem van de videokaart? Helaas geeft hare niet aan wat voor specs die heeft.anandus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:36:
[...]
Waarom heb je vista codec pack geïnstalleerd?
[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 20-01-2009 16:02 ]
http://www.pcidatabase.com/ ?Snowwie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:10:
Oscar Wilde
Ik had dit gisteren en vandaag ook en kreeg inderdaad ook die oplossing, het werkt in ieder geval:)anandus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:44:
[...]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik heb nu het Windows Vista Codec Package verwijderd, de enige codecs die ik had geïnstalleerd, alles ff gecleaned met CCleaner en vervolgens dan alleen vobsub 2.23 geïnstalleerd.anandus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:36:
[...]
Waarom heb je vista codec pack geïnstalleerd?
Helaas: nog steeds niets. Wat zou ik nu nog kunnen doen?
Sorry, guys, heb win 7 er weer afgegooid:
binnen gpedit heb ik een tig aantal diensten gemanipuleerd zodat er geen "phone home" meer plaatsvond richting redmond, vervolgens geen internet meer....bah....
Eigen schuld dus, maar aangezien ik toch meer thuis ben in linux en met xp prima uit de voeten kan, laat ik win 7 toch maar links liggen...
Maar...het werkt prettig, is snel en ik denk dat het voor velen een prima OS zal zijn.
binnen gpedit heb ik een tig aantal diensten gemanipuleerd zodat er geen "phone home" meer plaatsvond richting redmond, vervolgens geen internet meer....bah....
Eigen schuld dus, maar aangezien ik toch meer thuis ben in linux en met xp prima uit de voeten kan, laat ik win 7 toch maar links liggen...
Maar...het werkt prettig, is snel en ik denk dat het voor velen een prima OS zal zijn.
Vandaag Windows 7 tijdens het afsluiten uit gezet, dat was achter af niet zo verstandig,
Tijdens het weer opstarten van Windows 7 viel mijn computer helemaal uit, waarna de volgende keer opstarten eigenlijk maar 1 keuze was namelijk de recovery modus gebruiken, wat meer dan 5 minuten en enkele muisklikken duurde.
Na het gebruik van de recovery modus startte Windows 7 wel weer op, maar was mijn laatste geinstalleerde applicatie Adobe Photoshop uit het "start menu" verdwenen, maar het rare was dat alle Adobe Photoshop bestanden er nog waren behalve het photoshop .exe bestand
.
Tijdens het weer opstarten van Windows 7 viel mijn computer helemaal uit, waarna de volgende keer opstarten eigenlijk maar 1 keuze was namelijk de recovery modus gebruiken, wat meer dan 5 minuten en enkele muisklikken duurde.
Na het gebruik van de recovery modus startte Windows 7 wel weer op, maar was mijn laatste geinstalleerde applicatie Adobe Photoshop uit het "start menu" verdwenen, maar het rare was dat alle Adobe Photoshop bestanden er nog waren behalve het photoshop .exe bestand
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Waarom zou je het opsturen van bugreports willen uitschakelen? Het uiteindelijke resultaat kan er alleen maar beter van wordenneeroeter schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:55:
Sorry, guys, heb win 7 er weer afgegooid:
Inderdaad, het idee van een beta is dat Microsoft hun OS kan verbeteren, niet dat je een gratis OS krijgt om te gebruiken.Boeboe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:12:
[...]
Waarom zou je het opsturen van bugreports willen uitschakelen? Het uiteindelijke resultaat kan er alleen maar beter van worden
Iemand een idee om Homegroups te syncen? Ik wil dat zodra mijn laptop in mijn thuisnetwerk opstart mijn laptop of mijn desktop gaat syncen. Een van de twee moet dus merken dat de ander de Homegroup binnen komt (gebeurt nu dus ook) maar dan ook een sync uitvoert. Systemen die ik vind zijn of gewoon losse programma's buiten Windows of het is Live Sync/Live Mesh wat ik persoonlijk niet graag wil gebruiken omdat het via het internet gaat, wat betekent dat mijn bestanden ergens opgeslagen worden, wat niet met mijn prive documenten en foto's hoeft te gebeuren.
Gewoon iets dat ik of op mijn Desktop of op mijn Laptop kan zetten die merkt zodra zijn partner het netwerk in komt en gaat syncen. Mag wel een ander programma zijn maar het liefst via het Homegroup systeem.
CEIP oplossen: De fix beschreven door Chris moet je ongedaan maken, vervolgens wanneer explorer crasht en je dat bericht krijgt doe je die van Microsoft zel.Daarna zal je alles weer normaal kunnen gebruiken zonder daarvoor CEIP of SQM te hebben uitgeschakeld.foppe-jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:35:
[...]
[...]
ik denk het wel, ja.. alleen was daar toen nog geen oplossing voor, dus heb ik windows maar ff op de lompe manier gefixt.. Al zou ook ik graag weten wat er nou precies misging.
Update: Link+info hier
Dit topic is gesloten.