[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 61.973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
SleutelMan schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:17:
na een paar uurtjes (relaxed :P) klussen ben ik inmiddels weer online met mijn windows 7 installatie, de partitie die erachter stond (met applicaties) was niet gewist zoals ik dacht.

Maar nu komt het leuke: vanuit dos, knoppix etc. kom ik op de partitie en kan hem gewoon lezen. Idem dito met Acronis Disk Director vanuit Windows 7 zelf. Een driveletter eraan geven met Acronis wil echter niet (wil wel maar blijft niet hangen), en de disk manager van windows ziet het als een lege ruimte (en kan ik ook niet aanpassen wegens een 'console view is not up-to-date'. Herstart van de manager (en windows) heeft niet tot verbetering geleid (wel tot meer frustratie :P :X).

edit: ik heb een leuke oplossing bedacht (kijken of het werkt :P).

Men neme:

Symantec Ghost
Acronis Disk Director (of elke willekeurige disk manager)

1: maak een image van de partitie in kwestie

2: verwijder de partitie

3: maak een nieuwe partitie aan gelijk aan de oude (en nu maar hopen dat win7 hem herkent :P)

4: kopieer de gegevens uit de image via image viewer terug naar de nieuwe partitie :P.

Nu eens zien of dit gaat werken :+
Probeer eens het programmatje "Testdisk" en schrijf een nieuwe partitietabel voor die partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:53:
Lijkt erop dat WMP 12 quicktime .MOV niet snapt. Had de quicktimeAlternative geinstalleerd, maar doet het alleen met MPC. RealAlternative doet het wel in WMP.
Heb jij een link voor een .Mov download? Dan kijk ik even bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05
http://www.movie-list.net/classics121807/tombstone.mov

koppeling opslaan als....

Heb je gelijk een heerlijke trailer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Imperium schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Probeer eens het programmatje "Testdisk" en schrijf een nieuwe partitietabel voor die partitie?
probleem al opgelost. Halverwege nogmaals geprobeerd om de image terug te zetten (nadat ik in windows al een nieuwe partitie op die plek had aangemaakt voor dataoverdracht) en ditmaal werd het wel gesnapt door windows en kan ik vrolijk weer bij mijn applicaties :).

Ach, ik had het met windows XP wel vaker aan de stok met dit soort dingen, dus ik ben het wel gewend :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nope, werkt inderdaad niet. Ik heb "gewoon" Quicktime ook geinstalleerd (ik heb Itunes geintstalleerd, en daar krijg je dus het volledige portfolie van Apple bij als je niet uitkijkt, maar die mogen dat natuurlijk :+ ). Quicktime doet het wel, Windows Media player nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 17-01-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

Het viel mij op dat IE8 nog stééds NIET fatsoenlijk overweg kan met PNG's. Heb meteen maar feedback verzonden. Echt zo lame van Microsoft. Ben normaal redelijk tevreden over hun producten. Maar zoiets doms, wat al járen bekend is, heeel veel kritiek op is geweest uit de webdev wereld en andere. Dat ze daar niks aan doen is te belachelijk voor woorden.

Waarschijnlijk haalt mijn feedback rapport niet veel uit. Maarja.
Misschien heeft het meer nut als iedereen hier even zo'n feedback berichtje naar ze stuurt dat ze fatsoenlijk PNG's moeten ondersteunen in IE8 :) Zo moeilijk moet dat niet zijn om te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb Windows 7 geïnstalleerd op een dell laptop d600 1 gig geheugen!!!
Alles werkte prima en snel moet ik zeggen, heb de virusscanner nod32 erop gezet en dit werkte ook prima!!!
Ik dacht toen zet ik even msn er ook op (versie msn 2009 14.80.50 12.02)
Hij gaf een kleine foutmelding (alleen voor XP) vreemd, maar de installatie ging verder.
Toen alles geïnstalleerd was werkte de muis en het toetsenbord niet meer.
Heb opnieuw opgestart maar muis en toetsenbord werkte gewoon niet meer.
Heb nog van alles geprobeerd maar kreeg het niet meer klaar.
Dus er alles maar weer af gegooid

Denk dat ik nog even wacht op een betere versie

Vulliw

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:00

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Flyby_Wire schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:07:
Ik had wat problemen met BSOD. Ik kreeg om de 10 min een BSOD, met een tdi.sys error. Nu heb ik beneden een Samba-server draaien, op een NMT. Ik had deze geshared in windows 7, en login en wachtwoord laten onthouden. Ik heb deze share verwijderd, en tot nu toe geen BSOD meer gehad.

Mischien een tip voor mensen met een samba server, of NMT, met dezelfde problemen. Ik heb inmiddels al feedback gestuurd naar MS
denk niet dat het aan samba ligt, ik heb hier ook een samba share in windows7 vanuit me 1u.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 08:59

Distortion

Bottle to Throttle

CrankyGamerOG schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:38:
[...]

denk niet dat het aan samba ligt, ik heb hier ook een samba share in windows7 vanuit me 1u.
Ik heb het 5 keer getest, en iedere keer crashed hij na een aantal minuten wanneer ik de smb share, en ik laat dan windows7 de login en wachtwoord onthouden. ik zal eens testen zonder het onthouden.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:58:
Om te syncen in Windows 7.

Ik probeerde WMDC 6.1 (http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx) te installeren en het werkt ook nog! Hij vind nu de RNDIS driver en hij synced zonder problemen!
Installatie loopt bij mij elke keer vast, 64 bit, meer mensen dit probleem=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flyby_Wire schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:15:
[...]

Ik heb het 5 keer getest, en iedere keer crashed hij na een aantal minuten wanneer ik de smb share, en ik laat dan windows7 de login en wachtwoord onthouden. ik zal eens testen zonder het onthouden.
Zelf heb ik hier met mijn nas geen last van, maar er staat dan ook geen wachtwoord op de share. Het lijkt dus of het aan het wachtwoord gedeelte licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Jelte schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:33:
[...]

Zelf heb ik hier met mijn nas geen last van, maar er staat dan ook geen wachtwoord op de share. Het lijkt dus of het aan het wachtwoord gedeelte ligt.
Ik heb hier een paswoord beveiligde NAS (persoonlijke directory als backup voor persoonlijke bestanden) en geen problemen :)

Ik gebruik wel de command prompt om verbinding te maken en de verbinding te verbreken. Netwerkverbindingen beheren in Windows heeft nooit echt super gewerkt imo (verbindingen die zogezegd weg zijn maar volgens de command prompt toch nog aanstaan etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:42
Ik heb ook een nas met een beveiligde dir, en die verbind ik gewoon via het windows schermpje. Werkt perfect op x64

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand hier ook dat network share passwords niet onthouden worden? Ik heb een paar shares gemapped naar network drives en elke keer na een reboot moet ik opnieuw mijn credentials opgeven, terwijl ik aanvink dat ze onthouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Imperium schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:58:
Om te syncen in Windows 7.

Ik probeerde WMDC 6.1 (http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx) te installeren en het werkt ook nog! Hij vind nu de RNDIS driver en hij synced zonder problemen!
PWM schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:03:
[...]

Bij mij 6.1:

[afbeelding]

Een oudje dus :) Aan de andere kant, alles werkt.
Dus 6.1 zit bij Win7.
Edit: Zelf gekeken, bij Win7 zit 6.1.6965.0

Waarom zou je dan dezefde versie WMDC maar dan voor Vista installeren?
(Of mis ik iets? :?)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 18-01-2009 12:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

hier nog ander probleem:
(install in vmware, 32bits win7)
elke dag tussen half 9 en 10 voor 9 reboot me win7, zonder reden, zit er niet eens achter, maar is wel elke ergens tussen die 2 tijden. zit al te zoeken naar iets wat verbinding maakt maar verder dan me avg antivirus kan ik niets bedenken want heb alleen die, messenger, firefox en office2003 nog maar geinstalleerd.

edit:
net ff verder gezocht, elke reboot is direct gevolg van Volume Shadow Copy service. Deze gaat draaien en moment (2 min) later ongeveer reboot me win7, iemand anders al iets dergelijks meegemaakt in virtuele win7?

edit2:
me service staat zelfs op manual... some weird shit going on..
handmatig gestart, nu even 2 min wachte... spannend :P

edit3:
geen crash.. straks maar even verder zoeken

[ Voor 12% gewijzigd door 4th op 18-01-2009 12:10 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe hebben jullie je Desktop/task bar?

Ik ben een beetje aan het uitproberen. Op mijn laptop (widescreen) heb ik hem nu links staan, al is dat wel redelijk wennen.

Op mijn desktop, op 1280x1024, heb ik hem bovenin staan, zodat ik makkelijker bij mijn 'pinned' dingen kan. Werkt heel lekker (behalve de controls van de mini-WMP).

Het is ook fijn om de taakbalk gewoon vol te gooien met icoontjes, de ruimte heb je nu toch over :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lwncrl.jpg
Klik voor groter

Weinig toegevoegd, behalve de Now Playing gadget linksonder.
Verder is het de Zuid-Afrika theme van Windows7 en heb ik de taakbalk dus bovenin geplaatst (vooral omdat ik dan sneller bij mijn pinned kan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Voor de mensen die ook een fingerprintreader hebben en deze ook gebruiken, komt het bij jullie ook wel eens voor dat je laptop uit standby komt en dat dan die reader het niet doet?

En het blijft irritant dat je constant uitgelogd wordt door IE8 :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 19:18
vulliw schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:17:
Ik heb Windows 7 geïnstalleerd op een dell laptop d600 1 gig geheugen!!!
Alles werkte prima en snel moet ik zeggen, heb de virusscanner nod32 erop gezet en dit werkte ook prima!!!
Ik dacht toen zet ik even msn er ook op (versie msn 2009 14.80.50 12.02)
Hij gaf een kleine foutmelding (alleen voor XP) vreemd, maar de installatie ging verder.
Toen alles geïnstalleerd was werkte de muis en het toetsenbord niet meer.
Heb opnieuw opgestart maar muis en toetsenbord werkte gewoon niet meer.
Heb nog van alles geprobeerd maar kreeg het niet meer klaar.
Dus er alles maar weer af gegooid

Denk dat ik nog even wacht op een betere versie

Vulliw
Dit probleem had ik ook en op precies dezelfde laptop. Toen ik msn 2009 geinstalleerd had en opstarte hing heel mijn systeem. Lijkt wel of het niet goed ondersteunt wordt voor oudere systemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:01:
Hoe hebben jullie je Desktop/task bar?

Ik ben een beetje aan het uitproberen. Op mijn laptop (widescreen) heb ik hem nu links staan, al is dat wel redelijk wennen.

Op mijn desktop, op 1280x1024, heb ik hem bovenin staan, zodat ik makkelijker bij mijn 'pinned' dingen kan. Werkt heel lekker (behalve de controls van de mini-WMP).

Het is ook fijn om de taakbalk gewoon vol te gooien met icoontjes, de ruimte heb je nu toch over :)

[afbeelding]
Klik voor groter

Weinig toegevoegd, behalve de Now Playing gadget linksonder.
Verder is het de Zuid-Afrika theme van Windows7 en heb ik de taakbalk dus bovenin geplaatst (vooral omdat ik dan sneller bij mijn pinned kan komen).
Ik heb hem nu links van me scherm, hoefde amper te wennen werkt lekker. Ik heb 2 schermen dus ja is wel een flinke afstand overbruggen met je muis :D

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dpz schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:09:
[...]

Dit probleem had ik ook en op precies dezelfde laptop. Toen ik msn 2009 geinstalleerd had en opstarte hing heel mijn systeem. Lijkt wel of het niet goed ondersteunt wordt voor oudere systemen :(
Hmm.. vreemd hoor.
Jullie hebben MSN wel via de 'normale' manier geïnstalleerd, dus met de Windows Live Installer?
Er worden nog extra dingen geïnstalleerd, zoals WLComm, misschien dat dat niet goed geïnstalleerd raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zit nog lekker op msn 2008 (aka WLM 8.5), die werk feilloos. Helaas zal 2009 overpaar maanden wel weer door mijn strot geduwd worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 12:50
joop1960 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:45:
@JapyDooge

Je hebt bij nader inzien gelijk, toen je zei dat die Fritz 10 slechts één processor ondersteund. Of om precies te zijn dat de Fritz 10 engine slechts één processor ondersteund.

Die schaak applicatie Deep Fritz 7 werkte dan weliswaar niet in compatibeliteitsmode. Maar ik heb 'm geïnstalleerd onder XP SP3. Vervolgens heb ik alleen de Deep Fritz 7 engine via de D: partitie gekopieerd naar de engine map van de Fritz 10 onder Windows 7. Als ik die Fritz 10 engine tegen die Deep Fritz 7 engine laat schaken, dan zie ik dat de eerst genoemde Engine ongeveer 50 procent van de CPU gebruikt. En de laatst genoemde engine die tot 8 CPU's ondersteund, gebruikt 99 procent van de CPU. Bedankt voor de tip.

Het andere Windows 7 probleem dat ik op bladzijde 24 postte

[...]
heb ik inmiddels doorgegeven via Send feedback.

Verder heb ik nog een kleine correctie op het installeren van de meegeleverde HP Photosmart C6300 series software. Daar had moeten staan, dat ik die geïnstalleerd heb via Compatibility modus en Run as Administrator. Ik heb inmiddels op een andere PC waarop ik de 32 bit versie van Windows 7 build 7000 had geïnstalleerd, ook die HP Photosmart C6300 series software geïnstalleerd. Dat ging op dezelfde wijze. Daarop werkt zo te zien zowel het printen en scannen. Het probleem met die TWAIN-hulpbronnen lijkt hiermee een 64 bit probleem te zijn.
Gelukkig :)
Mdesign schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:07:
Bug: Itunes zorgt er voor dat na de upgrade de DVD speler niet meer functioneerd.

Oplossing:

1. Press Windows R, type regedit and press enter.

2. Open the Registry key

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

3. In the right pane, right-click UpperFilters, and then click Delete.

4. Click Yes to confirm the removal of the UpperFilters registry entry.

5. In the right pane, right-click LowerFilters, and then click Delete.

6. Click Yes to confirm the removal of the LowerFilters registry entry.

7. Exit Registry Editor, and then restart the computer.

Note After you remove the UpperFilters registry entry and the LowerFilters registry entry, you may lose functionality in certain programs such as CD recording programs. In this scenario, you must reinstall any affected programs. If the problem recurs, contact the program vendor to determine whether an update is available for the program

Itunes werkt zelf gewoon naar behoren.
Goede middag!
Dit is al sinds Windows 2000 zo en komt dus ook bij eerdere Windowsversies regelmatig voor. Overigens kan het zo zijn dat Upper- of LowerFilters (een van de twee) niet aanwezig is.
Snowwie schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 02:05:
Ik vind die Sniping Tool toch echt geweldig. Het is al eerder gezegd in dit topic, maar het ouderwetse "prt-screen, paint, opslaan als bmp, openen in irfanview en opslaan als jpg" is verleden tijd. :) Heb een feedback gestuurd naar MS met enkel lof over deze tool.

Bijna jammer dat de beta maar tot 1 augustus werkt. Eens zien wat MS dan gaat doen. Ook een beetje lullig, heb ik dan 8GB in m'n pc, moet ik terug naar XP..... :'(
Die zit in Vista ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:13:
Ik zit nog lekker op msn 2008 (aka WLM 8.5), die werk feilloos. Helaas zal 2009 overpaar maanden wel weer door mijn strot geduwd worden. :(
offtopic:
Je kan ook bijv. Pidgin gebruiken, hè? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:14:
[...]
offtopic:
Ja zal best,maar die clonen ondersteunen vaak (veel)niet,en ik wil bepaalde dingen wel hebben. Zoals:,mooi geintegreergde webcam, autoaccept en logboek (zoals msnPlus me geeft), buzzer en kermis voor als het nodig is. Nee, gewoon WLM plus a-patch, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:14:
[...]
offtopic:
Klopt, maar op Windows gebruik ikzelf liever Live Messenger.
Ik vind echter WLM 8.5 prima, en ik vind WLM 9 echt verschrikkelijk met die gigantische iconen etc...

Op Linux gebruik ik aMSN en Pidgin, maar vind WLM 8.5 handiger werken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 02:27
Hmm, vanmiddag 1 dvd-tje proberen te branden met Nero (6.0.0.3), maar uiteindelijk is het branden gefaalt. Of dit nu kwam door W7, Nero 6.0 of door een verrotte dvd is me niet helemaal duidelijk. Het werkte altijd prima onder XP.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:11:
Hmm, vanmiddag 1 dvd-tje proberen te branden met Nero (6.0.0.3), maar uiteindelijk is het branden gefaalt. Of dit nu kwam door W7, Nero 6.0 of door een verrotte dvd is me niet helemaal duidelijk. Het werkte altijd prima onder XP.
Kan je het wel gewoon branden met Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Voor de lief hebbers die de Flip3D missen , is hier een link om het erweer bij tedoen

http://wingeek.com/articl...askbar-icon-in-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kenles schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:18:
Voor de lief hebbers die de Flip3D missen , is hier een link om het erweer bij tedoen

http://wingeek.com/articl...askbar-icon-in-windows-7/
Naast het feit dat je natuurlijk win-tab kan gebruiken, kan je het icoontje niet gewoon hieruit slepen:
C:\Users\Remy\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu een tijdje op de build 7000 en tot nu toe erg tevreden.
Heb een paar dingetjes waar ik niet uitkom.

o.a. heb ik dreamscenes weten te activeren maar wanneer ik een animated wallpaper draai is de text van de buroblad iconen transparant geworden en zie je alleen nog maar schaduw effect van de text.
Dit maakt het onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:01:
Ik ben een enorme fan van de nieuwe taskbar (wel de grootte een stapje kleiner zetten, zoals in jouw screenshot). Toen ik er voor het eerst screenshots van zag leek het me een potentieel voor gigantisch ruimtetekort, maar integendeel: 80% van de ruimte van men taskar blijft onbenut, zelfs met al men apps open en toch kan ik alles sneller dan vroeger terugvinden, hulde _/-\o_.
Ik denk dat ik ik gewoon al men favoriete progs in die taskbar ga pleuren, het is anders toch maar lege ruimte :)

Verdere voordelen zijn hier al genoemd, nog enkele nadeeltjes die ik ondervindt:
Mijn creative x-fi kaart krijg ik aan de praat, mijn onboard nvidia audio werkt totaal niet. Heb het hele internet afgezocht naar degelijke drivers hiervoor, maar niets dus :|.
Ik hoor verhalen van mensen bij wie de printer direct herkend werd: niet voor mij dus. Mijn HP deskjet 3745 wordt zelfs niet eens herkend wanneer ik hem in de USB poort steek en hem aanzet. Drivers installeren lukt daardoor ook niet.

*edit* hoe krijg jij die weather gadget trouwens?

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 18-01-2009 14:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Boeboe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:36:
[...]

Ik ben een enorme fan van de nieuwe taskbar (wel de grootte een stapje kleiner zetten, zoals in jouw screenshot). Toen ik er voor het eerst screenshots van zag leek het me een potentieel voor gigantisch ruimtetekort, maar integendeel: 80% van de ruimte van men taskar blijft onbenut, zelfs met al men apps open en toch kan ik alles sneller dan vroeger terugvinden, hulde _/-\o_.
Ik denk dat ik ik gewoon al men favoriete progs in die taskbar ga pleuren, het is anders toch maar lege ruimte :)
My thoughts exactly. Die ruimte wordt toch niet benut dus zet er handige apps tussen (calc, notepad, etc), en verder mijn meest gespeelde spelletjes.

Maar het is inderdaad zo dat hoe langer je ermee werkt, hoe fijner ik het vind.
Het enige nadeel vind ik dat je maar 9 programma's in de taskbar aan hotkeys kan koppelen (nouja, koppelen, win+getal).

Overigens heb ik het normale formaat taskbar, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Saven schreef op zondag 18 januari 2009 @ 01:34:
Het viel mij op dat IE8 nog stééds NIET fatsoenlijk overweg kan met PNG's. Heb meteen maar feedback verzonden. Echt zo lame van Microsoft. Ben normaal redelijk tevreden over hun producten. Maar zoiets doms, wat al járen bekend is, heeel veel kritiek op is geweest uit de webdev wereld en andere. Dat ze daar niks aan doen is te belachelijk voor woorden.

Waarschijnlijk haalt mijn feedback rapport niet veel uit. Maarja.
Misschien heeft het meer nut als iedereen hier even zo'n feedback berichtje naar ze stuurt dat ze fatsoenlijk PNG's moeten ondersteunen in IE8 :) Zo moeilijk moet dat niet zijn om te maken :P
Bij mij werkt dit in IE7 al goed? Of wat mist er dan nog volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Wow echt zot: kheb de Windows 7 beta 1 eens op een oude pc die hier staat geïnstalleerd.
Specs: Pentium 4 3.0ghz HT, slechts 512mb geheugen, ATI Radeon 9600 pro 256mb.

En het werkt echt vloeiend! Alleja, toch veel vloeiender dan Vista daarop, en dus ongeveer even snel als XP!

En er is slechts 1 hardwareonderdeel dat niet keurig wordt herkend, weet zelf niet wat het precies is. Maar alleszins niets erg: sound device drivers, Logitech webcam software, etc worden allemaal herkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:36:
[...]

[...]

Verdere voordelen zijn hier al genoemd, nog enkele nadeeltjes die ik ondervindt:
Mijn creative x-fi kaart krijg ik aan de praat, mijn onboard nvidia audio werkt totaal niet. Heb het hele internet afgezocht naar degelijke drivers hiervoor, maar niets dus :|.
Ik hoor verhalen van mensen bij wie de printer direct herkend werd: niet voor mij dus. Mijn HP deskjet 3745 wordt zelfs niet eens herkend wanneer ik hem in de USB poort steek en hem aanzet. Drivers installeren lukt daardoor ook niet.

*edit* hoe krijg jij die weather gadget trouwens?
Mijn X-fi Titanium (PCI-e) werkt gewoon met de vista-drivers (beta) van creative, ik weet alleen niet meer of ik ze in Compatibility Mode heb geinstalleerd...

Die zit gewoon bij de standaard gadgets, rechtermuis-klik op bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa 512mb... het werkt wel ja. Maar heb nu toch paar dagen echt lopen werken erop, en geheugengebruik in de gaten gehouden. Rond 1 Gb gebruikt hij toch wel, van de 2 Gb die ik heb. Vraag me af hoe fijn 512mb werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn X-fi Titanium (PCI-e) werkt gewoon met de vista-drivers (beta) van creative
Euh....ja, zoals ik dus zei, ik krijg ze aan de praat.

Gadgets! Leuk dat ze dat introduceren! In XP gebruikte ik daar samurize voor.

*edit* hoe configureer ik die rss widget? Vind nergens hoe ik mijn eigen feeds kan instellen.
Jij hebt Vista gemist, of wat?
Ik heb Vista iets minder dan 2 weken gebruikt. Dan heb ik men backup van XP teruggezet en gezworen Vista nooit meer aan te raken ;)

[ Voor 38% gewijzigd door boe2 op 18-01-2009 14:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:54:
tJa 512mb... het werkt wel ja. Maar heb nu toch paar dagen echt lopen werken erop, en geheugengebruik in de gaten gehouden. Rond 1 Gb gebruikt hij toch wel, van de 2 Gb die ik heb. Vraag me af hoe fijn 512mb werkt.
Het lijkt me dat-ie gewoon wat minder cachet (en daardoor wat trager aanvoelt).
Boeboe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:55:
[...]
Jij hebt Vista gemist, of wat? :P

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 18-01-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:55:
[...]
Het lijkt me dat-ie gewoon wat minder cachet (en daardoor wat trager aanvoelt).
Nee klopt niet, bij mij cached die in die vrije Gb die ik nog heb, die ene Gb waar ik het over heb heeft die echt nodig. Maar je hebt gelijk verder, het zal zeker langzamer aanvoelen,swappen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
/me niet helemaal wakker zijn op deze donkere zondag :P
Maar toch mooi dat het werkt.

Ik gebruikte trouwens Kaspersky als virusscanner, de W7-Beta zeg maar, maar die begon ineens te flippen tijdens het updaten. Hij bleef aangeven dat er een update was, ging vervolgens downloaden om te eindigen met de melding dat er geen updates zijn waarna weer een melding volgde dat ik moest updaten :S

Nu AVG Free en dat draait prima!

[ Voor 234% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

*edit* hoe configureer ik die rss widget? Vind nergens hoe ik mijn eigen feeds kan instellen.

[...]

Ik heb Vista iets minder dan 2 weken gebruikt. Dan heb ik men backup van XP teruggezet en gezworen Vista nooit meer aan te raken ;)
De feed in IE toevoegen, dan zou je hem ook in de RSS gadget moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Bij mij doet Live messenger het opeens niet meer ? :S
error 80048820

Zomaar out of the blue, iemand enig idee wat dit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:24:
error 80048820

offtopic:
Heb je zelf gezocht?
Google komt met een hoop mogelijke oplossingen, zoals hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:24:
error 80048820

Dat heeft natuurlijk vrij weinig te maken met Windows 7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:41

S2S

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:08:
[...]

* S2S niet helemaal wakker zijn op deze donkere zondag :P
Maar toch mooi dat het werkt.

Ik gebruikte trouwens Kaspersky als virusscanner, de W7-Beta zeg maar, maar die begon ineens te flippen tijdens het updaten. Hij bleef aangeven dat er een update was, ging vervolgens downloaden om te eindigen met de melding dat er geen updates zijn waarna weer een melding volgde dat ik moest updaten :S

Nu AVG Free en dat draait prima!
Avira, werkt ook prima. Deze zet ik nog boven AVG, is allemaal iets lichter.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:06:
[...]

Nee klopt niet, bij mij cached die in die vrije Gb die ik nog heb, die ene Gb waar ik het over heb heeft die echt nodig. Maar je hebt gelijk verder, het zal zeker langzamer aanvoelen,swappen lijkt mij.
Om te weten hoeveel er daadwerkelijk gebruikt word moet je in de process lijst (die voor alle gebruikers uiteraard) de lijst optellen en hier dan de Kernel Memory onder de Performance tab bij optellen, al de rest is cache.

Als ik dit doe terwijl er enkele applicaties draaien kom ik op 569 MB uit, dit terwijl mijn fysiek gebruik 907 MB is en mijn Commit 1232 MB. Aardig dat die heel wat cached, verder gebruikt Windows altijd de page, zo heb ik hier 2 GB geheugen en 1 GB pagefile. Alleen Windows zou dan nog eens een pak minder moeten gebruiken.

Het is gemakkelijk de data in Task Manager te misinterpreteren, het is ook niet gewoon meer geheugengebruik van applicaties in enkel fysiek geheugen, er komt veel meer bij kijken. Wat bij veel gebruikers wel eens voor het slecht aflezen en interpreteren van het verbruik zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vergeet je dan niet de services die draaien? Want 569 waar jij opkomt en die 907 die fysiek geheugen aangeeft, zo een verschil hoe verklaar je dat? En wat is commit?

Hier 873 mb Fysiek: stuk of 10 appz draaien er dan. Via jouw optelsom gebruik ik echter maar 600.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 18-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

met windows 7 zelfde probleem dat ik ook al met vista had. Installatie gaat goed maar na een autoupdate word er een videodriver opgehaald oid waardoor na booten en bij resume het schem zwart blijft. Vista had ik om deze reden al verwijderd van deze machine, en nu windows 7 maar eens geprobeerd.
ik heb een mobile ATI radeon 9600/9700 in mijn oude (knutsel) laptop zitten. Booten in vga modus geeft wel beeld. Na booten in VGA modus kan ik wel de native 1400x1050 instellen, dus er is wel mee te leven..Die boot in vga modus is volgens mij trouwens nieuw in windows 7 toch?
Tweede probleempje is dat hij weigert de performance index te berekenen, krijg dus ook aero niet aangeslingerd, jammer.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Laatst online: 26-09 12:03
TaraWij schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:31:
[...]

Om te weten hoeveel er daadwerkelijk gebruikt word moet je in de process lijst (die voor alle gebruikers uiteraard) de lijst optellen en hier dan de Kernel Memory onder de Performance tab bij optellen, al de rest is cache.
Al eens de Resource Monitor geprobeerd? Die geeft het gebruik van je geheugen gewoon mooi aan. (Taskmgr -> Performance -> Resource Monitor -> Tabje memory). Volgensmij zat ie nog niet in Vista, maar ik ben er vol lof over. Nu weet je tenminste waar die andere verloren MB's geheugen voor gebruikt worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:38:
Vergeet je dan niet de services die draaien? Want 569 waar jij opkomt en die 907 die fysiek geheugen aangeeft, zo een verschil hoe verklaar je dat? En wat is commit?

Hier 873 mb Fysiek: stuk of 10 appz draaien er dan. Via jouw optelsom gebruik ik echter maar 600.
De services die draaien zitten gewoon in die lijst van processes hoor, rechterklik maar eens op de meest verbruikende svchost.exe en klik op "Go to service(s)", verder is dat meer verbruik te verklaren door het cachen van de applicaties die je mogelijk in de nabije toekomst kan starten. Dit is dan ook de reden waarom alle applicaties zo snel starten, met minder geheugen zal je dus gewoon minder snel startende applicaties hebben.
Svennetjee schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:50:
[...]

Al eens de Resource Monitor geprobeerd? Die geeft het gebruik van je geheugen gewoon mooi aan. (Taskmgr -> Performance -> Resource Monitor -> Tabje memory). Volgensmij zat ie nog niet in Vista, maar ik ben er vol lof over. Nu weet je tenminste waar die andere verloren MB's geheugen voor gebruikt worden :9
Ja, de nieuwe Resource Monitor is echt prachtig. De vernieuwing waarmee je kan zien hoeveel CPU de individuele services gebruiken is echt handig. Echter geeft hij nergen het gebruik van enkel de kernel en de programma's weer, de cache is hier steeds mee ingerekend.

[ Voor 30% gewijzigd door TaraWij op 18-01-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Svennetjee schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:50:
[...]

Resource Monitor zat wel in Vista, alleen is hij WIndows 7 een stuk uitgebreider met dank aan Mark Russinovich denk ik :+

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 18-01-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
TheVMaster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Resource Monitor zat wel in Vista, alleen is hij WIndows 7 een stuk uitgebreider met dank aan Mark Russinovich denk ik :+
En als het niet volstaat dan heb je ook nog altijd de SysInternals Suite en de Windows Performance Tools (Met deze tweede kan je ver gaan, zelfs zover dat je zin krijgt drivers te herschrijven om minder idle verbruik te hebben. :P).

[ Voor 19% gewijzigd door TaraWij op 18-01-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ik zie wel eens screenshots op andere website van vista/win7 en dan zie je 5 vensters achter elkaar van voren gezien steeds een tikkeltje verschoven. Het lijkt op zo'n ouderwets rolodex apparaat, zodat je erdoorheen kunt browsen.

Hou krijg je dat nou voor elkaar ik heb het op mijn pc nog niet gevonden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
ErikRo schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:01:
Ik zie wel eens screenshots op andere website van vista/win7 en dan zie je 5 vensters achter elkaar van voren gezien steeds een tikkeltje verschoven. Het lijkt op zo'n ouderwets rolodex apparaat, zodat je erdoorheen kunt browsen.

Hou krijg je dat nou voor elkaar ik heb het op mijn pc nog niet gevonden.
Windows toests ingedrukt houden en dan op Tab duwen, om de andere richting te gaan kan je ook nog eens Shift mee ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er blijken al language packs beschikbaar te zijn. Zie link Op FTD zijn de NLD 64 en 32bits al aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
he wat leuk ziet dat er uit in het echt, ik ben altijd alt tab gewend, maar dit is gaaf, dat ik dat nou zelf heb gemist :)
thanks

[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 18-01-2009 16:15 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:14:
Er blijken al language packs beschikbaar te zijn. Zie link Op FTD zijn de NLD 64 en 32bits al aangekondigd.
Ja leuk al die NL vertalingen, kun je niks meer terugvinden.
Ik ben erachter gekomen dat engels toch het handigst blijft maar wel mooi dat het er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TaraWij schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:52:
[...]

De services die draaien zitten gewoon in die lijst van processes hoor, rechterklik maar eens op de meest verbruikende svchost.exe en klik op "Go to service(s)", verder is dat meer verbruik te verklaren door het cachen van de applicaties die je mogelijk in de nabije toekomst kan starten. Dit is dan ook de reden waarom alle applicaties zo snel starten, met minder geheugen zal je dus gewoon minder snel startende applicaties hebben.
Tx voor die tip van services. Maar jij zegt dat de cache om programma' s snel te openen (volgens mij bekend als prefetch) in het fysiek geheugen meegeteld wordt.... waarom wordt dat niet gewoon als cached geheugen geteld....en hebje een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
fysiek (physical) geheugen geeft toch aan hoeveel er van je 'echte' geheugen wordt gebruikt (dus de swapfile niet meegeteld)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:14:
NL languagepacks?!? Het gaat alleen om een NL Theme-pack (Dus backgrounds, etc).

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 18-01-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa apart, het zijn LIP's voor oa Nederlands. Maar paar mensen op FTD zitten te roepen dat het Themepacks zijn... :? Nou is de info die op FTD wordt verspreid wel vaker met een korreltje zou te nemen.
Noxious schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:11:
fysiek (physical) geheugen geeft toch aan hoeveel er van je 'echte' geheugen wordt gebruikt (dus de swapfile niet meegeteld)? :?
mJa, niet helemaal, dit kan best verwarrend zijn voor sommigen. Er wordt naast dit geheugen nog wel degelijk gecached in de rest van je geheugen, maar omdat dit in 1x vrij gemaakt kan worden, wordt het niet meegeteld, maar wel degelijk is ook dat fysiek geheugen. Win7 gebruikt al het fysieke geheugen dat het kan krijgen,als je 1, 2 of 4 Gb hebt. Bij 8Gb weet ik niet of die nog wat te cachen heeft bij een simpele desktopgebruiker.

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 18-01-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:42:
tJa apart, het zijn LIP's voor oa Nederlands. Maar paar mensen op FTD zitten te roepen dat het Themepacks zijn... :? Nou is de info die op FTD wordt verspreid wel vaker met een korreltje zou te nemen.
Qua omvang is de CAB maar 5 Mb dus een LIP of MUI zal het wel niet zijn. 'k heb hem uitgepakt, het is idd een themepack :+

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 18-01-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 20:04
http://brandonlive.com/20...-beta-hotkey-cheat-sheet/

Hier nog een handig overzicht van alle (nieuwe) hotkeys. Hier staat ook in hoe je het standaard
'minimize, maximize, restore' context menu kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:38:
[...]

NL languagepacks?!? Het gaat alleen om een NL Theme-pack (Dus backgrounds, etc).
Ik heb tot nu toe alleen een Franse themepack gezien.
Maar wat let je om er eentje in elkaar te draaien? :P

anders leer je lezen, anandus :X
edit:
Win+G Bring gadgets to the top of the Z-order
Dit zocht ik! Nu nog de hotkey om ze weer te laten verdwijnen :P

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 18-01-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheVMaster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:43:
[...]

Qua omvang is de CAB maar 5 Mb dus een LIP of MUI zal het wel niet zijn. 'k heb hem uitgepakt, het is idd een themepack :+
Hij heeft hem nu al hoor... :z

en zitten er NL molentjes en klompen foto' s in? Dit zullen wel die Themes zijn voor de localized versie, een idee wat ik ok vind.

edit: heb hem nu ook, hoe install je dat? Nouja met wRAR opengemaakt, en die foto' s zijnprecies als van Z-Afrika? Lekker "localized".

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 18-01-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:01
Ik was een paar dagen gebonden aan windows 7 omdat ik geen keuze had. (mijn vista wou niet opstarten)

Ik raakte steeds meer gewend aan de handige taakbalk van win 7 en andere functies! Windows 7 (zelfde pc) loopt veel sneller als vista en ik merk ook verschil bij games in snelheid van opstarten en laden. De meeste drivers en progamma's werken gewoon zonder problemen of in win vista/xp mode.

Ik ben dus erg positief over windows 7 en ga hem zeker halen als die uitkomt!

Minpuntjes kan ik zo gauw niet bedenken eigenlijk, behalve dat xfire nog niet goed werkt maar dat zal wel goedkomen met een update van xfire of als win 7 echt wordt uitgebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:29:
[...]
offtopic:
Heb je zelf gezocht?
Google komt met een hoop mogelijke oplossingen, zoals hier
ja had gezocht, maar dat stomme diagnostic ding van msn zelf zei dat me hosts file niet klopte....

maar dat was allemaal niet aan de orde, blijkbaar vond iemand het leuk om msn port te closen op de firewall server :P
sukkeltjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Had locatie op Netherlands gezet, en nu loopt de Weather Gadget te zeuren; " serivce not available in your territory" . Leuk dan, is dit ook zo in Vista? Zal wel 'n Beta feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

Noxious schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:40:
[...]

Bij mij werkt dit in IE7 al goed? Of wat mist er dan nog volgens jou?
Nou, IE kan nog niet goed overweg met de gamma ofzo (wat ik heb gelezen) weet niet of dat ook zo is wat ik bedoel. Maar IE maakt PNG images donkerder dan ze eigenlijk zijn. Dus dat is niet altijd even mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op het moment als in Google Earth wil installeren dan krijg ik de melding "Windows Installer has stopped working" en keilt em er zo weer uit..

Iemand een soortgelijk probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
[...]

mJa, niet helemaal, dit kan best verwarrend zijn voor sommigen. Er wordt naast dit geheugen nog wel degelijk gecached in de rest van je geheugen, maar omdat dit in 1x vrij gemaakt kan worden, wordt het niet meegeteld, maar wel degelijk is ook dat fysiek geheugen. Win7 gebruikt al het fysieke geheugen dat het kan krijgen,als je 1, 2 of 4 Gb hebt. Bij 8Gb weet ik niet of die nog wat te cachen heeft bij een simpele desktopgebruiker.
Reserveren != Gebruiken. Al het geheugen wordt gereserveerd voor snelle toegang, daarom staat er vrijwel altijd iets van 1-10 MB Free in Task Manager. En de gecachte dingen worden daadwerkelijk meegeteld in het fysiek geheugen, omdat het daar ook deel van is.
Had locatie op Netherlands gezet, en nu loopt de Weather Gadget te zeuren; " serivce not available in your territory" . Leuk dan, is dit ook zo in Vista? Zal wel 'n Beta feature zijn.
Dan neem je toch een nabij gelegen stad? (Verder kan je geloof ik niet gewoon enkel het land instellen)

[ Voor 15% gewijzigd door TaraWij op 18-01-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TaraWij schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:32:
[...]

Reserveren != Gebruiken. Al het geheugen wordt gereserveerd voor snelle toegang, daarom staat er vrijwel altijd iets van 1-10 MB Free in Task Manager. En de gecachte dingen worden daadwerkelijk meegeteld in het fysiek geheugen, omdat het daar ook deel van is.
Jup je hebt gelijk, ik werd inde war gebracht door dat Memory metertje.
Dan neem je toch een nabij gelegen stad? (Verder kan je geloof ik niet gewoon enkel het land instellen)
Waarom zou ik dat moeten doen? Hij doet Amsterdam wel gewoon als ik mijn locatie in Win7 op USA zet (inde regional and language options).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Imperium schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:26:
Op het moment als in Google Earth wil installeren dan krijg ik de melding "Windows Installer has stopped working" en keilt em er zo weer uit..

Iemand een soortgelijk probleem of een oplossing?
Zelfde issue hier. Geen enkele compatibility werkt, run as admin maakt ook niets uit.
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:41:
[...]
Waarom zou ik dat moeten doen? Hij doet Amsterdam wel gewoon als ik mijn locatie in Win7 op USA zet (inde regional and language options).
Hier werkt-ie prima, location is 'Netherlands'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:06
anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:05:
[...]
Zelfde issue hier. Geen enkele compatibility werkt, run as admin maakt ook niets uit.
Hier werkt Google Earth prima. Heb gewoon installer gedownload, en zonder problemen kunnen installeren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lWbtgRzJOo6LgOnOGFDDBtiz/thumb.png

Misschien inderdaad bugje melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:41:
[...]

Oh daar... Klinkt ambetant, misschien kan je proberen de nederlandse instellingen over te nemen in de engelse. (Registry exporteren/importeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Nou, ik probeer nu mijn foto's te importeren. Dat gaat niet lekker.

Vanaf de Fujifilm S3000 met de USB kabel had ik 2 sets batterijen leeggetrokken en nog maar 40 foto's geimporteerd.

Daarna de XD in m'n Photosmart gedaan, dat begon enorm goed, roef en over de 100 geimporteerd, 150 en stoppen maar weer, terug naar de slakkegang en nu zelfs helemaal bijna stilstand.

Cancellen en opnieuw beginnen maakt niets uit. Niet echt lekker.

Verder vind ik het enorm onhandig hoe het gaat in Win 7 met het opslaan van foto's vanaf het internet, dus gewoon een plaatje saven. Win7 is eerst een tijd bezig met heen en weer springen van folders. Niet zoals het hoort.

Behalve deze dingen, erg tot uitermate tevreden met Win7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:17:
Dat probleem had ik ook bij de 6956 build van Win7, nu heb ik het gelukkig niet meer, ook al is location netherlands.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ackermans1973 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:26:
Verder vind ik het enorm onhandig hoe het gaat in Win 7 met het opslaan van foto's vanaf het internet, dus gewoon een plaatje saven. Win7 is eerst een tijd bezig met heen en weer springen van folders. Niet zoals het hoort.
Dat is inderdaad niet zoals het hoort. Zowel in IE als FF werkt het op de normale manier.
Wat bedoel je precies met 'heen en weer springen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:38:
[...]
Dat is inderdaad niet zoals het hoort. Zowel in IE als FF werkt het op de normale manier.
Wat bedoel je precies met 'heen en weer springen'?
Precies zoals ik het schrijf. Als ik Save picture as kies, dan begint het dialoogscherm in Libraries, gaat daar even staan denken, vervolgens naar de laatste bekende folder waar een foto is opgeslagen, om vervolgens daar weer even een tijd te overpeinzen wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halve dag aan het klooien geweest om mijn HTC Touch Pro werkend te krijgen.

Helaas, flink Gegoogled, WMDC 6.1 geprobeerd te installeren, ging helaas niet.

Toch terug naar XP dus. Op het bovenstaande na, en het feit dat ik Skype niet krijg geinstallerd, een geweldig OS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heeft er nog iemand problemen met het installeren van winamp skins? Wou een mooie vista skin downloaden omdat de standaardskins nogal uit de toon vallen. Hij weigert echter halstarrig de skins te installeren :|

*edit* winamp draaien als administrator heeft het probleem opgelost :)

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 18-01-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:29
Bij mij wil winamp niet eens werken op Windows 7, bij starten krijg ik meteen foutmelding.
Dat vind ik jammer, heb liever winamp dan wmp.
Voor de rest, TOP OS.
Echt geweldig gedaan door MS.
Hoop dat hij snel uitkomt? ( mei? )
IK ga binnenkort weer naar vista, met de nieuwe ATi drivers op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caneezy schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:31:
Denk eerder aan op z'n vroegst december/januari ;)
edit:
is expected to be released between July 1, 2009 and June 30, 2010

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 18-01-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 16:43
Caneezy schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:31:
Bij mij wil winamp niet eens werken op Windows 7, bij starten krijg ik meteen foutmelding.
Dat vind ik jammer, heb liever winamp dan wmp.
Voor de rest, TOP OS.
Echt geweldig gedaan door MS.
IK ga binnenkort weer naar vista, met de nieuwe ATi drivers op komst.
bij mij doet winamp het prima niks foutmeldingen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:15:

Toch terug naar XP dus. Op het bovenstaande na, en het feit dat ik Skype niet krijg geinstallerd, een geweldig OS!
Snap niet hoe dat komt. De HTC Diamond werkt zonder problemen. WMDC geinstalleerd, HTC erin geplugd en vervolgens worden de drivers niet gevonden, die laat je zoeken via windows update en voila, het werkt

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:43:
[...]

Snap niet hoe dat komt. De HTC Diamond werkt zonder problemen. WMDC geinstalleerd, HTC erin geplugd en vervolgens worden de drivers niet gevonden, die laat je zoeken via windows update en voila, het werkt
Dat heb ik meer gelezen in dit topic. Ik hoefde WMDC niet te installeren, het was inpluggen en WMDC stond voor m'n neus.
Hebben jullie allemaal handmatig WMDC moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:32:
[...]
Denk eerder aan op z'n vroegst december/januari ;)
edit:

[...]
Damn, hoop nog dit jaar!
Want ik vind het een top OS :)

En idd raar dat winamp dan bij jou werkt, draai je hem in compatibility mode?

[ Voor 14% gewijzigd door sacaji op 18-01-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 29-09 02:27
Win7 gebruikt al het fysieke geheugen dat het kan krijgen,als je 1, 2 of 4 Gb hebt. Bij 8Gb weet ik niet of die nog wat te cachen heeft bij een simpele desktopgebruiker.
Ik zal het morgen eens zien, dan komt als het goed de 8GB binnen die ik besteld heb. Nu op dit moment merk ik dat Win7 1GB opslobbert voor cache, en dat er maar 17mb 'vrij' is.

Morgen eens kijken hoeveel ie pakt bij 8GB... meer past er overigens ook niet op mijn mobo.. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
7 pas uit in December? :X |:( Nee joh, ik gok op Juli of Augustus, en niet zomaar, Thurrott en en 'n ZdNet-blogger denken hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 18-01-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:15:

Skype werkt wel..je moet de beta downloaden v4.0 :+ werkt als een tierelier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Mij lijkt ergens eind juli het waarschijnlijkste zodat mensen vlotjes kunnen overstappen.
Dat lijkt mij gewoon de gemakkelijkste manier om meteen al een mooi percentage mensen te binden.
Anders heb je het risico dat ze terug naar hun origineel OS gaan en toch besluiten om erbij te blijven/nog wat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:07:
7 pas uit in December? :X |:( Nee joh, ik gok op Juli of Augustus, en niet zomaar, Thurrott en en 'n ZdNet-blogger denken hetzelfde.
In de zomer? Lijkt me een rare tijd om te launchen, niet?

Zowel XP als Vista werden eind oktober begin/november gelauncht als RTM en kwamen ietsjes later (richting januari) als retail uit.
Lijkt me sterk dat ze Windows 7 in de zomer zouden launchen.

Moet ik wel zeggen dat windows 95 in op 24 augustus gelauncht werd en 98 op 25 juni :P
ME daarentegen in september en 2000 in februari.

Het ziet er naar uit dat ze vanaf ME en verder altijd ná de zomer launchen.

Ook logisch, want in de zomer is iedereen op vakantie of whatever, en je wil juist een zo groot mogelijk publiek bereiken.
Net als dat er nooit echt grote films of spellen in de zomer gelauncht worden.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 18-01-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 16:43
@ caneezy

nope gewoon normal mode.

@ thevmaster
de normale skype werkt ook. ik had ook eerst die beta maar toen heb ik gewoon die normale geinstalleerd en werkt prima

en 7 komt dahct ik pas in 2010 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
7 moet maar in Juni uitkomen, veeel beter.
Veel mensen raken zich al beu aan Vista, bied ze dan een prachtige OS aan, looks van vista en werking van XP.
Iedereen stapt meteen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nouja dan doen ze het eind Augustus. Of misschien wel 30 Juni. Of half Juli ja. Het is ook niet zo een grote launch als 95(wow) of Win2k(eindelijkNT5) of Vista (nieuw) was, itt wat wij hier denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 18-01-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:34:
[...]

Nouja dan doen ze het eind Augustus. Of misschien wel 30 Juni. Of half Juli ja. Het is ook niet zo een grote launch als 95(wow) of Win2k(eindelijkNT5) of Vista (nieuw) was, itt wat wij hier denken.
'k denk dat de launch niet onder gaat doen voor die van Vista hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

wontcachme

You catch me? No you wont

anandus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:48:
[...]
Dat heb ik meer gelezen in dit topic. Ik hoefde WMDC niet te installeren, het was inpluggen en WMDC stond voor m'n neus.
Hebben jullie allemaal handmatig WMDC moeten installeren?
Dat was mijn fout dat installeren, ik had namelijk niet gekeken of het al in windows 7 erbij was. Maar de geïnstalleerde lijkt mij, zou ook moeten werken

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CrankyGamerOG schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:01:
[...]

ja had gezocht, maar dat stomme diagnostic ding van msn zelf zei dat me hosts file niet klopte....

maar dat was allemaal niet aan de orde, blijkbaar vond iemand het leuk om msn port te closen op de firewall server :P
sukkeltjes :D
Dan moeten er wel héél wat poorten gesloten zijn lijkt me, WLM gebruikt toch geen vaste poorten?
Mjah, voor filetransfers wel dacht ik, maar of dat het v8< ook nog is...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheVMaster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:40:
[...]

'k denk dat de launch niet onder gaat doen voor die van Vista hoor :+
Misschien niet qua feest wat Ms ertegen aan gooit,en misschien ook groot marketingsbuget. Maar dan nog denk ik dat de media er minder aandacht aan besteed. Dus deze keer geen aandacht ervoor in de DWDD? :)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.