[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.847 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gusev schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:03:
[...]

Waarschijnlijk heb je 't al gedaan :P, maar heb je in de comments gekeken op de pagina die je hebt gepost? Blijkbaar hebben heel veel mensen problemen met 't stukje software :+ Misschien zit er een oplossing voor jou probleem tussen...
Ja, had het al doorgelezen, al zeggen sommigen dat het bij hen wel werkt.
Ach, ik heb geduld :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
twiFight schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:04:
Grappig dat je zegt het te begrijpen. Maar vervolgens krijg je een BSOD (90% van de tijd een hardware of driver fout, maar drivers zijn op dit moment nog niet geladen) met je DVI en je geeft Windows als enige de schuld. Blijkbaar begrijp je het nog niet helemaal. Misschien is je videokaart wel gaar.
Ik zei net dat mijn videokaart het deed op DVI bij windows XP, dus dat de videokaart gaar is kan het probleem niet zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:41:
[...]

je hebt mijn reactie helaas niet zo goed gelezen. Misschien is de ISO defekt, want met muiz zijn versie kon ik alles goed behalve de bestanden benaderen in het thuisnetwerk.

Hoe kom je aan je ISO en welk versie is het?

Als je in de winkel W7 zou kopen is er dus niets mis met de ISO en moet je het ergens anders zoeken. Misschien een herinstall. Misschien andere dingen, misschien heeft W7 dan toch nog een fikse bug waar jij onder lijdt. En nu ga ik slapen, ben doodop. :)
De ISO is de officiele van Windows foundation suite 3, RTM versie dus. ISO drie keer gebrand op drie verschillende dvd´s met de laagste snelheid.
Ramon schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 04:17:
[...]

Wat moeten ze vermelden? En waar? Dat een user genaamd Rezk een BSOD kan krijgen als hij zijn DVI kabel inplugt?

Dat het geadviseerd is om met een VGA kabel te installeren, aangezien ik niet de enige ben met dit probleem (zie google)

[...]
dat is dan dom dat je daar van uit gaat, Windows 7 is namelijk nog niet uit, dus er zijn geen pc's met Windows 7 nog....

Oh sorry, maar ik dacht dat RTM versie voor Retail to Market stond? Deze versie zal dus in de winkel liggen, is hetzelfde.

[...]
misschien heeft nVidia verzuimd om goede drivers te leveren. Waardoor in jouw specifieke geval er een bug optreedt.

Dat zou kunnen kloppen. Daarom zou een troubleshoot handig zijn bij de install screens.

[...]
Je denkt toch niet dat omdat jij het ervaart, het overal gebeurd? :X 8)7 |:(

Ja, met sommige nVidia kaarten: http://lauren.vortex.com/archive/000588.html

Als je echt wil helpen ipv hier komen zeuren, dan meld je de bug bij MS. Misschien kunnen zij er iets mee.
Al gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rezk schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:58:

Ik snap het principe van wat je zegt. Maar een BSOD geven als je een DVI kabel aansluit, die zo normaal is tegenwoordig, terwijl dat amper interne hardware is van de pc? Dat vind ik te ver gaan.
Lijkt me meer een probleem met jouw specifieke setup dan, aangezien DVI nou niet echt zeldzaam is - en als het een RTM issue zou zijn had ik die hier ook moeten hebben aangezien ik ook nog eens een dual monitor setup heb over DVI en dus twee keer de pakkans :+

So, need more input qua BSOD, als je stopcode duidt op een hardware issue is dat ook meestal zo :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 05-09 00:10
alt-92 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:49:
[...]

Lijkt me meer een probleem met jouw specifieke setup dan, aangezien DVI nou niet echt zeldzaam is - en als het een RTM issue zou zijn had ik die hier ook moeten hebben aangezien ik ook nog eens een dual monitor setup heb over DVI en dus twee keer de pakkans :+

So, need more input qua BSOD, als je stopcode duidt op een hardware issue is dat ook meestal zo :)
Nieuwste drivers van Nvidia opnieuw geïnstalleerd en DVI DOET HET!!
Installatie van windows 7 moet weliswaar nog steeds gedaan worden via VGA, maar ik ben blij :). Bedankt allemaal voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Iemand hier windows 7 op een netbook geïnstalleerd? Heb hier de RC op mijn EeePC 900 staan en het draait sneller dan windows xp. Misschien omdat Win7 SSD geoptimaliseerd is? Windows 7 gaf toch automatisch het wipe commando aan de SSD? Het neemt ongeveer 7,5 gig op mijn 16gig SSD in maar ik ben super tevreden er over.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Matis schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:40:
[...]

Ja natuurlijk lost dat het probleem op. Echter gaf ik aan dat ik niet wil dat Jan en Alleman die op mijn LAN zit ook in die mappen kan.
Zoals ik al eerder zei: Permissies voor het delen zijn apart van die van de map, als je dus de map voor Guest deelt en verder niet iedereen lokale rechten geeft zou je in principe kunnen bereiken wat je aan het proberen bent.

In mijn vorige post was ik trouwens mis, meestal zie ik het aan als een domein, maar het kan ook gewoon als de naam van een computer worden aangezien. Als je dus de naam van de computer die de map deelt niet voorziet bij het inloggen kan je het wel eens voorhebben dat hij lokaal zoekt naar de gebruiker. Bijgevolg geen toegang krijgt omdat de lokale gebruiker geen rechten heeft op de map op de andere computer, welke instellingen hier de oorzaak van zijn weet ik niet zo direct.
Gusev schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:50:
Ik heb een geweldig 'programma'tje' gevonden voor de Windows 7 taskbar:

Windows 7 taskbar separators ;)
Wel spijtig dat je ze zo breed zijn, neemt heel wat ruimte in op de balk. Stel dat je 5 groepen wilt dan zou het heel wat aangenamer zijn als de seperators de ruimte van 1 applicatie innemen in plaats van 4 applicaties. :)

[ Voor 18% gewijzigd door TaraWij op 30-08-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat ook goed met Windows 7 Werkt is Rainmeter.

Dat kan je vinden op Rainmeter.net.

Rainmeter is geen visualizatie tool. want het is een gadget tool. niks blijft vastplakken aan je windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Sinds vandaag Windows 7 Professional RTM geinstalleerd, alleen nu wordt 1 hardeschijf wel herkend maar ik krijg een Access Denied :P

Verder ziet alles er puik uit, ook alle drivers die standaard erop geknalt werden! :) Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xost schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:59:
Sinds vandaag Windows 7 Professional RTM geinstalleerd, alleen nu wordt 1 hardeschijf wel herkend maar ik krijg een Access Denied :P
Take ownership al geprobeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

anandus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:05:
[...]
Take ownership al geprobeerd? ;)
Bedankt voor de tip...had ik zelf ook kunnen bedenken eigenlijk ;)
Hij is nu bezig en het loopt allemaal prima.

Werk zelf met een dual monitor setup en het is leuk om te merken dat Ultramon een 64bits versie heeft welke ook op Windows 7 goed werkt :)
De taakbalk vind ik echt wennen, maar ik denk dat wij 2 wel vriendjes kunnen worden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier Windows 7 (64-bit) en op laptop Windows 7 (32-bit). Beide lopen zeer soepel zonder enige problemen en met name de nieuwe taskbar vind ik erg prettig werken. Als programma's nu ook allemaal een mooie context-menu krijgen zou het alleen maar beter worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
xost schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:59:

Verder ziet alles er puik uit, ook alle drivers die standaard erop geknalt werden! :) Super!
Waar krijg je Access Denied op? Onder normaal gebruik zou je dit op de nieuwe installatie niet moeten tegenkomen, of je bent in de verkeerde mappen bezig... (Namelijk, niet binnen de map van je gebruiker)

Anderzijds kom je dit wel tegen als je bezig bent op externe schijven van vorige installaties, maar daar kan je normaal gezien gewoon doorklikken zonder speciaal andere dingen te gaan doen om aan die bestanden te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:18
Nou, ik heb pas geleden de RTM van Windows 7 uitgeprobeerd, alles werkte gewoon goed. Behalve de printer, de HP PSC 1315 all-in-one, de pc die de netwerkprinter doet draait op XP. Op de RC ging ie gewoon automatisch al drivers zoeken, en nu vind 'ie er geen. Ik kan er ook geen vinden. Iemand die me uit de brand kan helpen, heb de drivers van Vista ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Bij Printers, klik je rechts op de printer en kies je problemen oplossen.
Zorg dat je bij zoeken op Windows Update terecht komt, en daar kun je op iets klikken in de richting van nieuwe drivers ophalen. Daar staat ie waarschijnlijk bij, of een alternatieve driver die HP via haar website adviseert, maar dat moet je dan even opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:18
TomasH schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:05:
Bij Printers, klik je rechts op de printer en kies je problemen oplossen.
Zorg dat je bij zoeken op Windows Update terecht komt, en daar kun je op iets klikken in de richting van nieuwe drivers ophalen. Daar staat ie waarschijnlijk bij, of een alternatieve driver die HP via haar website adviseert, maar dat moet je dan even opzoeken ;)
bij de RC deed 'ie netjes de drivers gewoon installeren, bij de RTM niet meer. En ik heb toch echt al een alternatieve driver bij HP geprobeerd, zoals ik al had gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Notna schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:59:
Niet helemaal sure of dit hoort, maar here goes:

Ben vandaag van Vista x64 naar 7 x64 ultimate gegaan. Voor een format gekozen en 7 compleet nieuw installled. Alles is prima gegaan, alleen stond er tijdens het booten dat er een previous version van Windows naast die van 7 was. Vervelend, maar Notna dacht het te fixen.

Ik ging dus run-->msconfig-->boot bekijken en tot mijn verbazing stond alleen Windows 7 daar geparkeerd. Alsnog niet een probleem, EasyBCD edit gedownload en de entry eruit halen. Alleen door een lag spike in de PC had hij beide entries nu uit de boot.ini gehaald :/

Dit heb ik opgelost door in EasyBCD een nieuwe entry aan te maken en deze op te slaan. Dat werkt prima alleen heb ik nu tijdens het booten het Vista boot scherm (met dat gele balkje) ipv het Windows 7 gebeuren......

Any thoughts on how to fix this...... Ik heb wat rond gekeken (uiteraard) maar wat ik tegen kom:

-Is voor Vista en lager
-Is een statement dat er geen manier is om dat scherm te customizen (raar, is toch net gebeurt :P )
-Is niet wat ik bedoel (aka voornamelijk betrekking tot Vista en lager wederom)
Iemand een idee ? :) (het is eerder een vervelend detail dan echt een wereld ramp overigens ;) )
HA Victory!

http://www.mydigitallife....t-changes-to-vista-style/

Just so you know :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:57:
Iets wat ook goed met Windows 7 Werkt is Rainmeter.

Dat kan je vinden op Rainmeter.net.

Rainmeter is geen visualizatie tool. want het is een gadget tool. niks blijft vastplakken aan je windows.
Dat werkt zeker goed! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

Held, wat een engelengeduld heb je gehad met mij. Ik had gewoon een grandioze typo gemaakt in mijn gebruikersnaam. In plaats van Mathijs stond er Mahtijs, waar je natuurlijk gewoon overheen leest :$

Nu werkt het natuurlijk allemaal PRIMA. Toch hartelijk bedankt voor je geduld _/-\o_ _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand of er problemen zijn met hibernation?
De topicsearch van de afgelopen delen leverde niet op wat ik zocht.

Vaak vaak resumen prima, maar na enkele keren krijg ik een fatal error waardoor Windows 7 RTM ultimate wel normaal start.
Vorige week had ik ook al dezelfde melding en de logboeken zijn verder geheel schoon. Normaal starten gaat prima. HDtune zegt dat de SMART in orde is en heb normaal nooit issues met mijn schijf van pas 6 maanden.

Wel apart dat Windows 7 daarna normaal opstart zonder reboot. Dit is wel goed.
Gisteren was ik aan het gamen en heb de game en al in hibernate gezet.
Ik heb 4 GB aan RAM en Windows 7 RTM ziet 3584 MB.

Ik wil eerst weten of Windows 7 RTM 64-bit dezelfde hardware ondersteund als de 32-bit versie die ik nu gebruik.
Mijn systeem wordt in de installatie geheel herkent en alles werkt direct. De drivers zijn van Windows 7 zelf.

Resumen wil soms niet lukken en soms ook wel. Vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:02
Termi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:52:
Ik heb last van dat windows 7 niet automatisch mijn beeld volledig uitstuurt als ik een spel speel in bijvoorbeeld 1680*1050 terwijl mijn monitor 1920*1200 is. Hij stuurt nu 1:1 uit ipv 1:1,2 :).
Als je de refresh rate van het spel/programma 1 of 2 tandjes lager zet dan krijg je wel een volledig scherm, vreemd, maar het werkt bij mij zo wel.
En anders als je een ati kaart hebt kun je driver versie 9.3 installeren, dit is de laatste versie die nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb opgemerkt dat om de een of andere vagen reden Windows 7 het leuk vindt om af en toe de prestatie-index opnieuw te bepalen. Vannacht om 01:00 uur knipperde m'n scherm even zwart en Aero was daarna uitgeschakeld. Bleek 'ie dus bezig de prestatie-index opnieuw te bepalen. Heb het dus uit de taakplanner gesloopt.

Wat voor reden kan Microsoft hebben om regelmatig de prestatie-index opnieuw te bepalen? Lekker gezellig, zit je een filmpje te kijken en *floep*, springt het scherm even op zwart, playback stopt omdat ZoomPlayer even in de war wordt gegooid en dan kun je dus gaan uitzoeken wat er aan de hand is.

Ik zal vanavond als ik weer thuis ben de taakplanner eens goed doorspitten om te kijken of er nog andere onzin in staat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Hallo allen,

Zeer binnenkort wil ik mijn machine voorzien van de RTM van Windows 7 i.p.v. de beta.
Het is echter de bedoeling dat standaard de Users-map op een andere schijf terecht komt dan de OS-partitie.
Ik wil dus graag Windows 7 op C: installeren en dat de Users-map standaard op D: aangemaakt wordt.

Zo hoef ik achteraf niet te gaan zoeken hoe deze map alsnog verplaatst kan worden/

Heeft iemand enig idee of dat kan en zo ja, hoe?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat had ik eergister ook ja. Vroeg me af of explorer.exe gecrasht was, omdat de taakbalk er anders uitzag, maar dat was dus omdat Aero uitgeschakeld stond. Paranoide als ik ben keek ik in de process list, zag een process dat ik niet kende, gegoogled, en bleek idd de perfomance index te zijn.

Ik vind het niet erg dat hij het deed, maar hij had wel even om mijn [OK] mogen vragen voordat hij er mee begon, aangezien mijn cpu naar de 100% schoot. Hoevaak doet hij dit dan? Elke maand zou wel reuze overdreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De nieuwe taakbalk vind ik ook super werken, alleen wil ik nog wel es veel Messenger gesprekken tegelijk voeren. Hoe switchen jullie snel naar het juiste gesprek als iemand iets heeft gezegd?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16

Snuffel

Vroem!

Ben zeer tevreden over Win7. Heb de handel nu een maand draaien, en erg weinig foutmeldingen danwel klachten.

Twee dingen die me ophielen:

Met opstarten kreeg ik blauwe schermen, met de melding dat mijn moederboard geen ACPI ondersteund.
Bios ingedoken, op enabled gezet, en toen werkte het weer.
Raar, want ik heb ACPI altijd op enabled staan.

Mijn schijven waren geshared voor de XBOX (XBMX) en na een update was de handel vanaf de XBOX niet meer toegankelijk. Een update had Windows Live add-in geinstalleerd, en die lag dwars. Handel verwijderd en de schijven waren weer benaderbaar.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

jelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:54:
De nieuwe taakbalk vind ik ook super werken, alleen wil ik nog wel es veel Messenger gesprekken tegelijk voeren. Hoe switchen jullie snel naar het juiste gesprek als iemand iets heeft gezegd?
Gebruik daar alt-tab of windows-tab voor. Liever alt-tab, dat werkt het vlotste ;)

Verder ben ik heel erg tevreden over Win7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Iemand een idee wanneer I.E.8 voor windows 7 uit komt?

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:11:
Windows 7 bevat IE8 RTM (en dat is al sinds de RC zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Matis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Gebruik daar alt-tab of windows-tab voor. Liever alt-tab, dat werkt het vlotste ;)
Bij 13 Messenger gesprekken is het altijd zo dat de laatste iets heeft gezegd, je bent dan zo lang bezig. Verder zie je volgens mij in het alt-tab venster niet wie er iets heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Ligt er maar net aan welke versie je hebt geinstalleerd.
Bedoel dus ook: wanneer is deze los te downloaden? Heb hier nog niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:11:
IE8

Nog even voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:18:
Ligt er maar net aan welke versie je hebt geinstalleerd.
Bedoel dus ook: wanneer is deze los te downloaden? Heb hier nog niets over kunnen vinden.
Build 7100 (de release candiate) en hoger bevatten de laatste versie van IE8, dus je hoeft niks los te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
jelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:16:
[...]

Bij 13 Messenger gesprekken is het altijd zo dat de laatste iets heeft gezegd, je bent dan zo lang bezig. Verder zie je volgens mij in het alt-tab venster niet wie er iets heeft gezegd.
ctrl-click op msn icon zou scherm moeten openen van degene die het laatst wat gezegt heeft.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

BM schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:23:
[...]

ctrl-click op msn icon zou scherm moeten openen van degene die het laatst wat gezegt heeft.
Dat is inderdaad wat ik nu ook steeds doe, maar blijft behelpen. Als er 3 mensen wat gezegd hebben heb je al niks meer aan ctrl+click en moet je alsnog handmatig de vensters bij langs.
Nouja, misschien zeur ik teveel, of msn te veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Icec en wil:

Ik heb de versie zonder I.E. ( N of E versie).
Zal eens kijken onder de features maar heb mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:47:
Icec en wil:

Ik heb de versie zonder I.E. ( N of E versie).
Zal eens kijken onder de features maar heb mijn twijfels.
Hij zou gewoon bij Windows Update moeten staan, dat was bij mij bij Vista ook zo.

Heb je wel een genuine RTM versie? De europese E versie is niet doorgegaan en supporten ze daarom ook niet waarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door twiFight op 31-08-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Het is inderdaad de RTM (E of N) die uiteindelijk niet door is gegaan. Onder Windows Update staat hij niet.
Zal nog eens kijken als ik weer thuis ben. Lullig als ik alles weer opnieuw moet gaan installeren omdat IE niet los te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:16:
[...]

Ik krijg al problemen met 2 gesprekken tegelijk voeren.. laat staan 13....

Maar Ik ben het met je eens dat ik de nieuwe taakbalk niet altijd even plezierig vind. Maar aangezien Windows 7 verder fantastisch is ga ik ervanuit dat ik hier ook wel aan wen..

Overigens.. heel lang geleden vroeg iemand hier of uitzending gemist wel in windows 7 zit. ja, die zit er. Mediacenter -> Extra -> verkennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:23:
Het is inderdaad de RTM (E of N) die uiteindelijk niet door is gegaan. Onder Windows Update staat hij niet.
Zal nog eens kijken als ik weer thuis ben. Lullig als ik alles weer opnieuw moet gaan installeren omdat IE niet los te krijgen is.
http://www.microsoft.com/...orer/worldwide-sites.aspx

Download site. Je kunt die voor Vista proberen, of het je gaat lukken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Ga het even checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:34:
[...]

http://www.microsoft.com/...orer/worldwide-sites.aspx

Download site. Je kunt die voor Vista proberen, of het je gaat lukken weet ik niet.
Nee.. vista ie8 is heel anders dan windows 7..
overal zit ie8.
Ook bij e of n.
Alleen is ie uitgeschakelt..Dus moet je aanschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ben net klaar met 2 laptops op Windows 7 zetten. Starten ongeveer tegelijkertijd de laptops op, kom ik op het bureaublad: Beta Fish :X

Blijkbaar had ik ook nog build 7048 op DVD liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:48:
[...]

Nee.. vista ie8 is heel anders dan windows 7..
overal zit ie8.
Ook bij e of n.
Alleen is ie uitgeschakelt..Dus moet je aanschakelen
Nee, niet waar! De E versie bevat IE8 in het geheel niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
c70070540 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:27:
[...]

Nee, niet waar! De E versie bevat IE8 in het geheel niet.
Klopt, de E versie zou wel de rendering engine van IE8 bevatten, maar niet IE8 zelf. IE8 zou dan ook niet zomaar aangezet kunnen worden, maar natuurlijk wel gedownload en geinstalleerd.

Maar da's allemaal hypothetisch nu: Er komt geen E versie meer op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
jelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:54:
Ik gebruik msn plus. De laatste versie is goed met win7 gecombineerd. Makkelijker switchen dan alt+tab ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Sjah heeft de E RTM Ultimate op een DVDrw staan. Misschien toch maar op een DVDr zetten, is wel een bewaaritem. Als ik dan de (legale) key heb , en ik mocht IE gaan haten, dan komt die van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Sjah schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:11:
* Sjah heeft de E RTM Ultimate op een DVDrw staan. Misschien toch maar op een DVDr zetten, is wel een bewaaritem. Als ik dan de (legale) key heb , en ik mocht IE gaan haten, dan komt die van pas.
Valt wel mee: De E-versies zijn wel gewoon van MSDN/Technet te halen.
Maar ze komen dus niet in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
Ik nog een vraagje m.b.t. de upgrade van build 7127 naar de RTM. Hier staat nu dus die b7127 op en ik wil hem upgraden naar RTM.
Heb de hashes gecheckt en ook de welbekende tutorial opgevold van hoe die cversion.ini te veranderen enzo. Daarna op de setup.exe gedrukt - tot dusver gaat het nog allemaal goed. Alleen gaat het fout als hij op het deel van transferring files zit.

Daar blijft hij hangen op een bepaalde percentage. Als test heb ik hem ook al 4 uur aan laten staan, maar dat heeft helaas ook niets geholpen. Wil hem wel een nacht aan laten staan, maar als er betere oplossingen zijn - hoor ik het graag.

Dus wie o wie komt er met de oplossing, want ik wil toch wel graag upgraden zonder clean install! :)

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 15:03

Wildfire

Joy to the world!

Xanland schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:35:
Ik nog een vraagje m.b.t. de upgrade van build 7127 naar de RTM. Hier staat nu dus die b7127 op en ik wil hem upgraden naar RTM.
Heb de hashes gecheckt en ook de welbekende tutorial opgevold van hoe die cversion.ini te veranderen enzo. Daarna op de setup.exe gedrukt - tot dusver gaat het nog allemaal goed. Alleen gaat het fout als hij op het deel van transferring files zit.

Daar blijft hij hangen op een bepaalde percentage. Als test heb ik hem ook al 4 uur aan laten staan, maar dat heeft helaas ook niets geholpen. Wil hem wel een nacht aan laten staan, maar als er betere oplossingen zijn - hoor ik het graag.

Dus wie o wie komt er met de oplossing, want ik wil toch wel graag upgraden zonder clean install! :)
Alle tijd die je nu spendeert met het uitzoeken en wachten op goede antwoorden kun je ook besteden aan een -toch betere- clean install :P

Gezien dat W7 best vlot installeert gaat daar toch niet al teveel tijd inzitten toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 31-08-2009 20:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wildfire schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:01:
Alle tijd die je nu spendeert met het uitzoeken en wachten op goede antwoorden kun je ook besteden aan een -toch betere- clean install :P
Klopt, had vanochtend nog een keertje Win7 opnieuw geinstalleerd (deze keer zonder typo's in mijn gebruikersnaam :P). Was binnen 25 mins gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:17:
[...]

Valt wel mee: De E-versies zijn wel gewoon van MSDN/Technet te halen.
Maar ze komen dus niet in de winkel.
Ja, maar dat kan elke moment gepulled worden. Overigens denk ik dat als sp1 uitkomt, die niet zal installen over E-versie heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Altijd_Lastig schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:31:
[...]
Overigens.. heel lang geleden vroeg iemand hier of uitzending gemist wel in windows 7 zit. ja, die zit er. Mediacenter -> Extra -> verkennen....
Mmmmm....Ik heb de engelstalige versie van Windows 7 Enterprise RTM draaien maar kan deze optie in Mediacenter helaas niet ontdekken... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Altijd_Lastig schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:31:
Dat was ik. :)
Ik heb net even gekeken en hij staat er inderdaad. Ik heb nu overigens wel de NL versie van de RTM geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Weet iemand hoe het zit met codecs in windows 7? Tot mijn stomme verbazing heb ik bij een Xvid wel beeld maar geen geluid. Nou kan ik natuurlijk een van de bekende codec packs pakken maar aangezien windows 7 nog zo nieuw is ben ik daar een beetje huiverig voor.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Wijnands schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:02:
Weet iemand hoe het zit met codecs in windows 7? Tot mijn stomme verbazing heb ik bij een Xvid wel beeld maar geen geluid. Nou kan ik natuurlijk een van de bekende codec packs pakken maar aangezien windows 7 nog zo nieuw is ben ik daar een beetje huiverig voor.
Probeer anders VLC voor het afspelen van video. Dan zit je daar niet mee. Aangenomen dat die ook onder W7 werkt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's ook nog een idee.

Dit ziet er ook interessant uit http://shark007.net/win7codecs.html

VLC lees ik nogal gemengde berichten over.

[ Voor 72% gewijzigd door Wijnands op 31-08-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Voor wat het waard is:
I.E.8.0 kan je NIET aanzetten onder features als je de Windows7 E versie hebt (I.E. staat niet in de lijst).
Hopen dat hij dus als losse download komt en anders de boel opnieuw installeren hier.

Maarja wie installeerd er nu een E versie :)

Edit:
KB968771 stond klaar om de E versie evt. van IE8 te voorzien. Met een beetje googelen is deze wel ergens te vinden.
Windows6.1-KB968771-x64.msu om precies te zijn. Net geinstalleerd en werkt goed! Niet officieel via ms te downloaden btw.

[ Voor 31% gewijzigd door Nowa op 01-09-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het K-Lite Codec Pack heeft ook volledige ondersteuning voor Windows 7 x86 en x64. Die hebben ook een handig tweaktooltje.
http://www.codecguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb nu dat windows 7 pack geinstalleerd. Heb nu wel geluid, morgen 's kijken of ik onze interne online meeting faciliteit nog kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
Wildfire schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:01:
[...]

Gezien dat W7 best vlot installeert gaat daar toch niet al teveel tijd inzitten toch?
Een clean install is inderdaad altijd beter, maar toch. * Xanland mompelt iets met eigenwijs enzo

Het zou toch mogelijk moeten zijn, lijkt mij. Aangezien een maat van mij het wel gelukt is in één keer zonder problemen. :+

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:23:
Het K-Lite Codec Pack heeft ook volledige ondersteuning voor Windows 7 x86 en x64. Die hebben ook een handig tweaktooltje.
http://www.codecguide.com
Dat werkt weer zoooooooo uitstekend, laatst de 5.0.8 gedownload. Heerlijk werkt het. Gelukkig nu standaard met MPC:HC (hardwarematige decompressie :9~ ).
Speelt werkelijk alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
Zijn er mensen die Windows 7 "Color Management" gebruiken? Ik probeer het goed te krijgen, maar ik word er echt helemaal gek van. Ten eerste is het een waardeloze tool en ten tweede werkt het niet. Ik heb netjes voor mijn laptopscherm + externe scherm een kleurenprofiel ingesteld. Als ik van scherm wissel met Windows+P wordt niet het bijbehorende kleurenprofiel ingeladen. Dat moet ik dan zelf doen door bijv. op "reload calibration" teklikken. Wat is dat nou voor iets achterlijks? Heb ik een kleurenprofiel ingesteld en dan moet ik hem alsnog handmatig in laden.

En ja, ik heb de kleurenprofielen goed ingesteld bij "System Default". Deze tool is echt een ramp qua UI en bovenal werkt hij niet eens goed. Word er echt gestoord van :( . Hopelijk kan iemand mij helpen.

Wat ik wil bereiken is overigens heel simpel. Een ietwat aangepast kleurenprofiel voor mijn laptop (iets minder blauw), maar het lijkt echt onmogelijk, zelfs het nVidia Control Panel is ontoereikend. Wat ik wil: als ik op mijn externe scherm zit "standaard" kleuren (mijn monitor staat hardwarematig goed ingesteld), en als ik op mijn laptopscherm zit wil ik iets minder blauw. Ik zit op laptop: iets minder blauw. Twee keer Windows+P en ik zit op mijn externe scherm: normale kleuren. Terug naar laptop: wat minder blauw. Dat wil ik. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn? Kennelijk wel want het is niet voor elkaar te krijgen met zowel het nVidia Control Panel als de Windows 7 Color "Management" tool. Pffff. |:( |:( |:(

Om het nog simpeler te zeggen: ik heb twee monitoren, monitor A en monitor B. Als ik monitor A gebruik wil ik dat kleurenprofielA.icc gebruikt wordt, als ik monitor B gebruik wil ik dat kleurenprofielB.icc gebruikt wordt. Maar dit is kennelijk onmogelijk als je "on the fly" wisselt van schermen. Als ik van monitor A naar monitor B wissel (zonder te rebooten uiteraard, gewoon Win+P) dan wisselt Windows niet automatisch van kleurenprofielA.icc naar kleurenprofielB.icc. Die hele tool werkt dus gewoon niet! :(

Ik ga morgen mijn monitor via HDMI aansluiten, misschien dat dat helpt. Hoewel ik het betwijfel.

[ Voor 48% gewijzigd door MarcoC op 01-09-2009 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb sinds dat ik Win7 geinstalleerd heb ene probleempje. Mijn PC heeft enorm veel moeite om met videokaart en al door de BIOS heen te komen.
Misschien is het toeval, maar tijdens een reboot van de Win7 installatie, kwam mijn videokaart niet meer op in de BIOS.
Nu heb ik dat al meerdere malen gehad sinds gisteren (voorheen nooit last van). De PC start wel normaal door, maar zonder videokaart en is later gewoon te benaderen met remotedesktop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wijnands schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:02:
een Xvid? werkt gewoon.
Met wat voor geluid? AC3? MP3 werkt out of the box.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:09
Matis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:44:
[...]

Dat werkt weer zoooooooo uitstekend, laatst de 5.0.8 gedownload. Heerlijk werkt het. Gelukkig nu standaard met MPC:HC (hardwarematige decompressie :9~ ).
Speelt werkelijk alles...
Wat is het voordeel van K-lite boven Shark007?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:58:
[...]

Wat is het voordeel van K-lite boven Shark007?
Ik zou zeggen: K-lite word minstens elke maand bijgewerkt en soms daartussendoor nog met kleine updates.

Shark007 maakt eens in de zoveel tijd (1 jaar?? zeker niet maandelijks) veel kleinere pakketje, werken ook wel prima.

Ik ging zelf voor k-lite, gewoon omdat ik eigenlijk nog nooit echte probs heb gehad daarmee.

Edit: heeft Shark007 wel MPHC in zijn pakketje?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:05:
[...]

Ik zou zeggen: K-lite word minstens elke maand bijgewerkt en soms daartussendoor nog met kleine updates.

Shark007 maakt eens in de zoveel tijd (1 jaar?? zeker niet maandelijks) veel kleinere pakketje, werken ook wel prima.

Ik ging zelf voor k-lite, gewoon omdat ik eigenlijk nog nooit echte probs heb gehad daarmee.

Edit: heeft Shark007 wel MPHC in zijn pakketje?
Nee, Shark007 heeft er geen player bij. Maar die kun je zelf installeren natuurlijk. Ik wil gewoon een werkende Media Center, dus ik heb geen losse player nodig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
Matis schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:22:
Ik heb sinds dat ik Win7 geinstalleerd heb ene probleempje. Mijn PC heeft enorm veel moeite om met videokaart en al door de BIOS heen te komen.
Misschien is het toeval, maar tijdens een reboot van de Win7 installatie, kwam mijn videokaart niet meer op in de BIOS.
Nu heb ik dat al meerdere malen gehad sinds gisteren (voorheen nooit last van). De PC start wel normaal door, maar zonder videokaart en is later gewoon te benaderen met remotedesktop oid.
Hoe krijg je dan beeld zonder videokaart? Of moet je achteraf via remotedesktop inloggen omdat hij geen beeld geeft? Ik zou dan meer het probleem zoeken bij de hardware, aangezien Windows 7 niks aan de bios veranderd. Misschien een keer de videokaart aanduwen?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:01:
Hoe krijg je dan beeld zonder videokaart? Of moet je achteraf via remotedesktop inloggen omdat hij geen beeld geeft? Ik zou dan meer het probleem zoeken bij de hardware, aangezien Windows 7 niks aan de bios veranderd. Misschien een keer de videokaart aanduwen?
Ik krijg ook geen beeld op mn PC, maar als ik vanaf mijn laptop RDP naar mijn PC kan ik er gewoon mee werken. Daarmee wil ik aangeven dat hij gewoon door start.
Videokaart heb ik al aangeduwd e.d. Theoretisch zal een besturingssysteem niets mogen doen met je BIOS, maar ik vind/vond het zo vreemd. Dat exact na het installeren van Win7 m'n GPU stuk gaat :P

Heeft iemand zijn Logitech G15 (of andere ramplank) al aan de praat? De installer opstarten met Vista compatibiliteit mag niet baten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben ik de enige die problemen heeft met iTunes i.c.m Windows 7 RC? Gisteravond druk geweest om muziek te kopieeren maar de applicatie crasht bijna altijd als ik bezig ben om muziek naar m'n iPod te slepen. Echt te dramatisch voor woorden :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

No offense, maar ik hoor van iedereen klachten over itunes onder windows, en niet enkel onder windows 7. Misschien toch een andere mediaspeler proberen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Onder XP heb ik op een andere computer nergens last van. Overigens gebruik ik, zoals je kan lezen, iTunes alleen om muziek over te zetten. Omdat ik het altijd al een draak van een programma vind, gebruik ik het zo _min_ mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'muziek over te zetten', wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

anandus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:40:
'muziek over te zetten', wat bedoel je daarmee?
Muziek kopiëren van m'n computer naar m'n iPod? :?

Dat was niet duidelijk genoeg? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 01-09-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunner schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:41:
[...]

Muziek kopiëren van m'n computer naar m'n iPod? :?

Dat was niet duidelijk genoeg? :)
offtopic:
Oh, zo. Kan je niet WMP gebruiken om je iPod te syncen?
Ik geburik WMP voor mijn mp3-speler, in ieder geval.
Of moet je daar iTunes voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen idee. Ik gebruik iTunes omdat het moet en het blijkbaar een noodzakelijk kwaad is om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van de producten van Apple. Toen ik m'n Shuffle gebruikte had ik Anapod Explorer. dat werkte prima alleen dat werkt niet voor een Touch v2

Verder vind ik het een walgelijk software-produkt. De Touch bevalt me verder uitstekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 01-09-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:06:
[...]

Heeft iemand zijn Logitech G15 (of andere ramplank) al aan de praat? De installer opstarten met Vista compatibiliteit mag niet baten :'(
G15 hier geinstalleerd met de laatste software van de Logitech site, draait prima.
Win7 x86.
TB heeft touwens in alle versie's/builds van Win7 die ik gedraaid heb gewoon gewerkt, zonder de setup aan te passen naar Vista compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

SuB-Gold schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:13:
Wie van jullie heeft problemen met de Windows 7 RTM 64 bits en usb apparaten? Het volgende is het geval.
Op het moment dat ik een ipod koppel en deze laat synchroniseren ontkoppelt deze zich na een aantal seconden om vervolgens niet meer gevonden te worden, alleen na een reboot. Ik dacht dat dit het enige issue was, echter ontdekte ik ook dat als ik een usb drive ontkoppel en hierna weer aankoppel (zoals je dat natuurlijk met zo'n schijf normaal ook doet ;)) dan werkt dat niet, ook hier reboot is de oplossing. Vandaag ontdek ik tevens dat mijn interne cardreader bij het kopieëren van een aantal foto's bij 200mb ermee stopt en ik hierna niet eens de sd card meer kan inlezen, ook hier wederom een reboot.
Het lijkt erop dat het een driver probleem is, maar waar het precies zit is niet duidelijk, ook op de Windows 7 forum speelt dit issue bij een aantal mensen. Vooralsnog alleen met nforce chipset achtige moederborden. Wie van jullie heeft hier ook last van en wie heeft misschien al een oplossing? BTW op mijn laptop met Windows 7 32 bits heb ik totaal geen van die problemen.
iTunes werkt onder Win7 64 bit inderdaad niet, maar ook syncen van iPod via Winamp bijv. werkt evenmin niet. Dus lijkt het niet aan iTunes te liggen. Gunner; welke versie van Win7 gebruik je? 32- of 64 bit?
Schijnbaar hebben weinig mensen problemen met Win7 64 bit, zoals ik die beschrijf in mijn eerdere post. Jammer.... hoop dat MS met een oplossing gaat komen, op technet staan ook meerdere posts met dit soort problemen, dus maakt mij dat niet de enige in mijn soort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuB-Gold schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:58:
[...]

iTunes werkt onder Win7 64 bit inderdaad niet, maar ook syncen van iPod via Winamp bijv. werkt evenmin niet. Dus lijkt het niet aan iTunes te liggen. Gunner; welke versie van Win7 gebruik je? 32- of 64 bit?
Schijnbaar hebben weinig mensen problemen met Win7 64 bit, zoals ik die beschrijf in mijn eerdere post. Jammer.... hoop dat MS met een oplossing gaat komen, op technet staan ook meerdere posts met dit soort problemen, dus maakt mij dat niet de enige in mijn soort ;)
Winamp werkt toch met een plugin van apple om muziek op iPod te kunnen zetten? Is het dan niet toch nog Apple die schuld heeft?

Ongefundeerd, kan ik niet staven met feiten, ik vraag me af waarom ik dit dacht. Misschien ergens gelezen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SuB-Gold schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:58:
Dus lijkt het niet aan iTunes te liggen. Gunner; welke versie van Win7 gebruik je? 32- of 64 bit?
Schijnbaar hebben weinig mensen problemen met Win7 64 bit, zoals ik die beschrijf in mijn eerdere post.
64-bits inderdaad. Daarom twijfel ik nog of ik de 32-bits of 64-bits ga installeren als ik na 22 oktober m'n retail-uitvoering binnenkrijg.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 01-09-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Windows 7 (x64) Ultimate, is toppie. Heb hem laten draaien probleemloos.. alleen jammer dat hij UT99 niet draait (nouja de UTDC files zijn niet compatible en niemand is ze nog aan het herschrijven!) dus hij crashed helaas.

Verder een heerlijke OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Hier werkte mijn G15 prima, kon zelfs een aantal sideshowdingen erop gebruiken.
(control panel-> sideshow, geloof ik)

Werkte... totdat ik er een glas cola overheen morstte :'(

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 01-09-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een G15 V2 en 7 RTM 32-bit, maar ik moest toch echt de software installeren in vista-compatibilty met admin-rights (ten minste, als mijn geheugen me niet in de steek laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Laatst online: 16:10

M0nkeymen

Monkeystyle!

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:08:
Windows 7 (x64) Ultimate, is toppie. Heb hem laten draaien probleemloos.. alleen jammer dat hij UT99 niet draait (nouja de UTDC files zijn niet compatible en niemand is ze nog aan het herschrijven!) dus hij crashed helaas.

Verder een heerlijke OS.
Tja dat had ik ook ondervonden, maar je kunt wel spelen op servers die geen UTDC hebben geloof ik. zou je ook games kun draaien in die XPM mode?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:49
Ik draai hier al tijden Windows 7 64bits (RC weliswaar), maar heb totaal geen problemen met iTunes. Draai gewoon de nieuwste versie (8.2.1.6) dus dat is het probleem niet.

Ook de G15 software werkt hier gewoon goed. Vista 64bit drivers van de Logitech site afgehaald en gaan. Alles draait goed verder. Weet je zeker dat je de goeie drivers hebt gedownload?
M0nkeymen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:12:
Tja dat had ik ook ondervonden, maar je kunt wel spelen op servers die geen UTDC hebben geloof ik. zou je ook games kun draaien in die XPM mode?
Heb zelf wel eens Sim City (4 dacht ik?) gespeeld in XP mode, draaide opzich wel redelijk. Begon alleen een klein beetje traag te reageren toen het erg vol werd in "mijn stad". Denk ook niet dat UT99 daarom goed gaat draaien, omdat kleine vertragingen gewoon not done zijn in een schooter :)

[ Voor 43% gewijzigd door Deismyna op 01-09-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

RTM x64 hier met een G15 (v1 *O* ) en de driver gebruikt (lgps302_x64). Dit is de laatste voor zover ik weer van de Logitech site. Meen mij wel te herrinneren dat ik hem met admin rechten moest starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:10
Hier werkt 7 prima en soepel, ik heb een klacht en dat is wel de setpoint software van Logitech, hij wil wel de zijknop van mijn Logitech G9 muis instellen (heb hem als 'vorige' ingesteld) maar als ik op de knop druk gaat jij dus niet terug. terwijl dat als je de knop als dubbenklikken aangeeft, hij wel daadwerkelijk dubbelklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deismyna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:18:
Heb zelf wel eens Sim City (4 dacht ik?) gespeeld in XP mode, draaide opzich wel redelijk. Begon alleen een klein beetje traag te reageren toen het erg vol werd in "mijn stad".
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je Simcity in XP Mode spelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hupplakee, nu ben ik Windows 7 RTM 64-bit aan het downloaden via Technet's download.

Ook heb ik even Windows XP 64-bit getest, maar die werkt ronduit beroerd en vooral in games is het OS niet vooruit te branden. Vista doet het beter, maar Vista leunt op 1 core bij het gamen en daar ben ik niet zo blij mee want 3 cores staan te slapen. Ook mis ik dan Interleaved Dual-Channel.

In mijn ogen is Windows 7 een heel goed besturingssysteem. Ik heb tot nu toe alleen de 32-bit versie getest en ik ben benieuwd of de 64-bit ook al mijn hardware herkent tijdens de setup.

UT3 werkt onder Windows 7 echt beter als onder Vista terwijl UT3 een multi-threaded game is en Vista dan ook alle cores inzet.

Onder Vista is mijn schijf met een score van toch een 5,9 vaak de bottleneck. Onder Windows 7 heb ik hier duidelijk minder last van.

Voor mij persoonlijk is Windows 7 niet zomaar een update van Vista, het werkt totaal anders en vele malen efficiënter. Met stomme verbazing zie ik met lede ogen aan dat de standaard VGA driver van Seven beter presteerd dan de Catalyst 9,8 driver onder Vista en niet een klein beetje beter, drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Deismyna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:18:
Ik draai hier al tijden Windows 7 64bits (RC weliswaar), maar heb totaal geen problemen met iTunes. Draai gewoon de nieuwste versie (8.2.1.6) dus dat is het probleem niet.

Ook de G15 software werkt hier gewoon goed. Vista 64bit drivers van de Logitech site afgehaald en gaan. Alles draait goed verder. Weet je zeker dat je de goeie drivers hebt gedownload?

[...]

Heb zelf wel eens Sim City (4 dacht ik?) gespeeld in XP mode, draaide opzich wel redelijk. Begon alleen een klein beetje traag te reageren toen het erg vol werd in "mijn stad". Denk ook niet dat UT99 daarom goed gaat draaien, omdat kleine vertragingen gewoon not done zijn in een schooter :)
Ik heb inderdaad ook van een aantal mensen gehoord dat ze geen problemen hebben met Windows 7 64 bit, echter die hadden naar mijn idee geen moederbord met nForce chipset, daar lijkt vooralsnog het probleem te liggen. De laatste nieuwe versie van iTunes draait hier ook. Syncen iPod met Winamp of zelfs kopieëren naar iPod vanuit Explorer gaat altijd mis, dus aan iTunes ligt het echt niet. Op me Windows 7 32 bit gaat het wel goed trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
In Windows Vista bleek ineens dat de combo Creative 6.1 geluid + Windows Vista niet meer werkte. De speaker centraal achterin was in een klap overbodig geworden. Ik kan me herinneren dat noch Creative noch Microsoft met een oplossing kwam en elkaar de schuld gaf van het niet functioneren van de speakerset.

Weet iemand hoe de zaken er inmiddels voor staan? Is er 6.1 geluid mogelijk in Windows 7 met een Creative SB X-Fi Xtremegamer en 6.1 Inspire speakerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iemand nog leuke gadgets gespot ergens? Ik heb net even zitten zoeken maar echte "fun"gadgets kan ik niet vinden. Leek me leuk om een aquarium ofzo te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Wijnands schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:58:
Iemand nog leuke gadgets gespot ergens? Ik heb net even zitten zoeken maar echte "fun"gadgets kan ik niet vinden. Leek me leuk om een aquarium ofzo te hebben.
Ik had er twee voor Outlook. Eén gadget voor je taken en één voor je afspraken, erg handig om ze zo op je bureaublad te hebben. Ik heb Windows 7 echter opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik die gadgets er niet meer op. Het lijkt er op dat ze worden geïnstalleerd maar ik kan ze vervolgens nergens terug vinden :'(

Overigens geen 'fun' gadgets maar wel handig...

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBuz op 01-09-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:30:
[...]

Ik had er twee voor Outlook. Eén gadget voor je taken en één voor je afspraken, erg handig om ze zo op je bureaublad te hebben. Ik heb Windows 7 echter opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik die gadgets er niet meer op. Het lijkt er op dat ze worden geïnstalleerd maar ik kan ze vervolgens nergens terug vinden :'(

Ik heb dat ook wel eens gehad, als je in task manager sidebar.exe killt en daarna weer opstart zou dit weer moeten werken. Welke outlook gadgets waren dat trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

M0nkeymen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:12:
[...]

Mja.. ik had XPM geinstaleerd.. maar dat werkte gewoon echt niet. En ik had ergens gelezen dat XPM echt voor kleine progg's is, het werkte uberhaupt niet.. lol. Naja.. dan maar win7 op mijn andere machine en xp x64 op mn game pc, np.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het proberen de 32 bit-windows 7 RC te installeren maar bij de setup geeft hij aan dat ik drivers mis. Volgens mij moeten deze gewoon op de DVD staan, het is gewoon een .iso bestand van 2.471.656 KB. Waar vind ik de drivers en waar sla ik ze op zodat ze gevonden worden bij het opstarten?
Ik draai nu de 32bit windows 7 Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drivers van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:04:
[...]

Mja.. ik had XPM geinstaleerd.. maar dat werkte gewoon echt niet. En ik had ergens gelezen dat XPM echt voor kleine progg's is, het werkte uberhaupt niet.. lol. Naja.. dan maar win7 op mijn andere machine en xp x64 op mn game pc, np.
XPM is IMO bedoeld om het bedrijfsleven over te halen naar 7 te gaan, en xp achter te laten. Bedrijven draaien custom applicaties die geen d3d vereisen maar wel vaak IE6, en dat werkt prima in XPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:22:
[...]

RTM x64 hier met een G15 (v1 *O* ) en de driver gebruikt (lgps302_x64). Dit is de laatste voor zover ik weer van de Logitech site. Meen mij wel te herrinneren dat ik hem met admin rechten moest starten.
Als admin starten, dat was idd voldoende :S

Thnx :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

anandus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:34:
[...]
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je Simcity in XP Mode spelen? :?
omdat het kan natuurlijk :P
ThaBuz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:30:
[...]

Is dit niet hetzelfde als onder vista,dat je taalinstelling anders is dan de gadget?
oplossing toen was om de folder van naam te veranderen.als je erop googled,dan kan je er vast wat over vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door mrsar op 01-09-2009 16:29 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.