Zijn er mensen die Windows 7 "Color Management" gebruiken? Ik probeer het goed te krijgen, maar ik word er echt helemaal gek van. Ten eerste is het een waardeloze tool en ten tweede werkt het niet. Ik heb netjes voor mijn laptopscherm + externe scherm een kleurenprofiel ingesteld. Als ik van scherm wissel met Windows+P wordt
niet het bijbehorende kleurenprofiel ingeladen. Dat moet ik dan zelf doen door bijv. op "reload calibration" teklikken. Wat is dat nou voor iets achterlijks? Heb ik een kleurenprofiel ingesteld en dan moet ik hem alsnog handmatig in laden.
En ja, ik heb de kleurenprofielen goed ingesteld bij "System Default". Deze tool is echt een ramp qua UI en bovenal werkt hij niet eens goed. Word er echt gestoord van

. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Wat ik wil bereiken is overigens heel simpel. Een ietwat aangepast kleurenprofiel voor mijn laptop (iets minder blauw), maar het lijkt echt
onmogelijk, zelfs het nVidia Control Panel is ontoereikend. Wat ik wil: als ik op mijn externe scherm zit "standaard" kleuren (mijn monitor staat hardwarematig goed ingesteld), en als ik op mijn laptopscherm zit wil ik iets minder blauw. Ik zit op laptop: iets minder blauw. Twee keer Windows+P en ik zit op mijn externe scherm: normale kleuren. Terug naar laptop: wat minder blauw. Dat wil ik. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn? Kennelijk wel want het is niet voor elkaar te krijgen met zowel het nVidia Control Panel als de Windows 7 Color "Management" tool. Pffff.
Om het nog simpeler te zeggen: ik heb twee monitoren, monitor A en monitor B. Als ik monitor A gebruik wil ik dat kleurenprofielA.icc gebruikt wordt, als ik monitor B gebruik wil ik dat kleurenprofielB.icc gebruikt wordt. Maar dit is kennelijk onmogelijk als je "on the fly" wisselt van schermen. Als ik van monitor A naar monitor B wissel (zonder te rebooten uiteraard, gewoon Win+P) dan wisselt Windows
niet automatisch van kleurenprofielA.icc naar kleurenprofielB.icc. Die hele tool werkt dus gewoon niet!
Ik ga morgen mijn monitor via HDMI aansluiten, misschien dat dat helpt. Hoewel ik het betwijfel.
[
Voor 48% gewijzigd door
MarcoC op 01-09-2009 04:12
]