"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zei net dat mijn videokaart het deed op DVI bij windows XP, dus dat de videokaart gaar is kan het probleem niet zijn.twiFight schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:04:
Grappig dat je zegt het te begrijpen. Maar vervolgens krijg je een BSOD (90% van de tijd een hardware of driver fout, maar drivers zijn op dit moment nog niet geladen) met je DVI en je geeft Windows als enige de schuld. Blijkbaar begrijp je het nog niet helemaal. Misschien is je videokaart wel gaar.
De ISO is de officiele van Windows foundation suite 3, RTM versie dus. ISO drie keer gebrand op drie verschillende dvd´s met de laagste snelheid.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:41:
[...]
je hebt mijn reactie helaas niet zo goed gelezen. Misschien is de ISO defekt, want met muiz zijn versie kon ik alles goed behalve de bestanden benaderen in het thuisnetwerk.
Hoe kom je aan je ISO en welk versie is het?
Als je in de winkel W7 zou kopen is er dus niets mis met de ISO en moet je het ergens anders zoeken. Misschien een herinstall. Misschien andere dingen, misschien heeft W7 dan toch nog een fikse bug waar jij onder lijdt. En nu ga ik slapen, ben doodop.
Al gemeldRamon schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 04:17:
[...]
Wat moeten ze vermelden? En waar? Dat een user genaamd Rezk een BSOD kan krijgen als hij zijn DVI kabel inplugt?
Dat het geadviseerd is om met een VGA kabel te installeren, aangezien ik niet de enige ben met dit probleem (zie google)
[...]
dat is dan dom dat je daar van uit gaat, Windows 7 is namelijk nog niet uit, dus er zijn geen pc's met Windows 7 nog....
Oh sorry, maar ik dacht dat RTM versie voor Retail to Market stond? Deze versie zal dus in de winkel liggen, is hetzelfde.
[...]
misschien heeft nVidia verzuimd om goede drivers te leveren. Waardoor in jouw specifieke geval er een bug optreedt.
Dat zou kunnen kloppen. Daarom zou een troubleshoot handig zijn bij de install screens.
[...]
Je denkt toch niet dat omdat jij het ervaart, het overal gebeurd?![]()
![]()
Ja, met sommige nVidia kaarten: http://lauren.vortex.com/archive/000588.html
Als je echt wil helpen ipv hier komen zeuren, dan meld je de bug bij MS. Misschien kunnen zij er iets mee.
Lijkt me meer een probleem met jouw specifieke setup dan, aangezien DVI nou niet echt zeldzaam is - en als het een RTM issue zou zijn had ik die hier ook moeten hebben aangezien ik ook nog eens een dual monitor setup heb over DVI en dus twee keer de pakkansRezk schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:58:
Ik snap het principe van wat je zegt. Maar een BSOD geven als je een DVI kabel aansluit, die zo normaal is tegenwoordig, terwijl dat amper interne hardware is van de pc? Dat vind ik te ver gaan.
So, need more input qua BSOD, als je stopcode duidt op een hardware issue is dat ook meestal zo
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nieuwste drivers van Nvidia opnieuw geïnstalleerd en DVI DOET HET!!alt-92 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:49:
[...]
Lijkt me meer een probleem met jouw specifieke setup dan, aangezien DVI nou niet echt zeldzaam is - en als het een RTM issue zou zijn had ik die hier ook moeten hebben aangezien ik ook nog eens een dual monitor setup heb over DVI en dus twee keer de pakkans
So, need more input qua BSOD, als je stopcode duidt op een hardware issue is dat ook meestal zo
Installatie van windows 7 moet weliswaar nog steeds gedaan worden via VGA, maar ik ben blij
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Zoals ik al eerder zei: Permissies voor het delen zijn apart van die van de map, als je dus de map voor Guest deelt en verder niet iedereen lokale rechten geeft zou je in principe kunnen bereiken wat je aan het proberen bent.Matis schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:40:
[...]
Ja natuurlijk lost dat het probleem op. Echter gaf ik aan dat ik niet wil dat Jan en Alleman die op mijn LAN zit ook in die mappen kan.
In mijn vorige post was ik trouwens mis, meestal zie ik het aan als een domein, maar het kan ook gewoon als de naam van een computer worden aangezien. Als je dus de naam van de computer die de map deelt niet voorziet bij het inloggen kan je het wel eens voorhebben dat hij lokaal zoekt naar de gebruiker. Bijgevolg geen toegang krijgt omdat de lokale gebruiker geen rechten heeft op de map op de andere computer, welke instellingen hier de oorzaak van zijn weet ik niet zo direct.
Wel spijtig dat je ze zo breed zijn, neemt heel wat ruimte in op de balk. Stel dat je 5 groepen wilt dan zou het heel wat aangenamer zijn als de seperators de ruimte van 1 applicatie innemen in plaats van 4 applicaties.Gusev schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:50:
Ik heb een geweldig 'programma'tje' gevonden voor de Windows 7 taskbar:
Windows 7 taskbar separators
[ Voor 18% gewijzigd door TaraWij op 30-08-2009 12:04 ]
Verwijderd
Dat kan je vinden op Rainmeter.net.
Rainmeter is geen visualizatie tool. want het is een gadget tool. niks blijft vastplakken aan je windows.
Verder ziet alles er puik uit, ook alle drivers die standaard erop geknalt werden!
Take ownership al geprobeerd?xost schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:59:
Sinds vandaag Windows 7 Professional RTM geinstalleerd, alleen nu wordt 1 hardeschijf wel herkend maar ik krijg een Access Denied
Bedankt voor de tip...had ik zelf ook kunnen bedenken eigenlijk
Hij is nu bezig en het loopt allemaal prima.
Werk zelf met een dual monitor setup en het is leuk om te merken dat Ultramon een 64bits versie heeft welke ook op Windows 7 goed werkt
De taakbalk vind ik echt wennen, maar ik denk dat wij 2 wel vriendjes kunnen worden
Verwijderd
Waar krijg je Access Denied op? Onder normaal gebruik zou je dit op de nieuwe installatie niet moeten tegenkomen, of je bent in de verkeerde mappen bezig... (Namelijk, niet binnen de map van je gebruiker)xost schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:59:
Sinds vandaag Windows 7 Professional RTM geinstalleerd, alleen nu wordt 1 hardeschijf wel herkend maar ik krijg een Access Denied
Verder ziet alles er puik uit, ook alle drivers die standaard erop geknalt werden!Super!
Anderzijds kom je dit wel tegen als je bezig bent op externe schijven van vorige installaties, maar daar kan je normaal gezien gewoon doorklikken zonder speciaal andere dingen te gaan doen om aan die bestanden te geraken.
Zorg dat je bij zoeken op Windows Update terecht komt, en daar kun je op iets klikken in de richting van nieuwe drivers ophalen. Daar staat ie waarschijnlijk bij, of een alternatieve driver die HP via haar website adviseert, maar dat moet je dan even opzoeken
bij de RC deed 'ie netjes de drivers gewoon installeren, bij de RTM niet meer. En ik heb toch echt al een alternatieve driver bij HP geprobeerd, zoals ik al had gezegd.TomasH schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:05:
Bij Printers, klik je rechts op de printer en kies je problemen oplossen.
Zorg dat je bij zoeken op Windows Update terecht komt, en daar kun je op iets klikken in de richting van nieuwe drivers ophalen. Daar staat ie waarschijnlijk bij, of een alternatieve driver die HP via haar website adviseert, maar dat moet je dan even opzoeken
HA Victory!Notna schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:59:
Niet helemaal sure of dit hoort, maar here goes:
Ben vandaag van Vista x64 naar 7 x64 ultimate gegaan. Voor een format gekozen en 7 compleet nieuw installled. Alles is prima gegaan, alleen stond er tijdens het booten dat er een previous version van Windows naast die van 7 was. Vervelend, maar Notna dacht het te fixen.
Ik ging dus run-->msconfig-->boot bekijken en tot mijn verbazing stond alleen Windows 7 daar geparkeerd. Alsnog niet een probleem, EasyBCD edit gedownload en de entry eruit halen. Alleen door een lag spike in de PC had hij beide entries nu uit de boot.ini gehaald
Dit heb ik opgelost door in EasyBCD een nieuwe entry aan te maken en deze op te slaan. Dat werkt prima alleen heb ik nu tijdens het booten het Vista boot scherm (met dat gele balkje) ipv het Windows 7 gebeuren......
Any thoughts on how to fix this...... Ik heb wat rond gekeken (uiteraard) maar wat ik tegen kom:
-Is voor Vista en lager
-Is een statement dat er geen manier is om dat scherm te customizen (raar, is toch net gebeurt)
-Is niet wat ik bedoel (aka voornamelijk betrekking tot Vista en lager wederom)
Iemand een idee ?(het is eerder een vervelend detail dan echt een wereld ramp overigens
)
http://www.mydigitallife....t-changes-to-vista-style/
Just so you know
Dat werkt zeker goed! Bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:57:
Iets wat ook goed met Windows 7 Werkt is Rainmeter.
Dat kan je vinden op Rainmeter.net.
Rainmeter is geen visualizatie tool. want het is een gadget tool. niks blijft vastplakken aan je windows.
Held, wat een engelengeduld heb je gehad met mij. Ik had gewoon een grandioze typo gemaakt in mijn gebruikersnaam. In plaats van Mathijs stond er Mahtijs, waar je natuurlijk gewoon overheen leest
Nu werkt het natuurlijk allemaal PRIMA. Toch hartelijk bedankt voor je geduld
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Weet iemand of er problemen zijn met hibernation?
De topicsearch van de afgelopen delen leverde niet op wat ik zocht.
Vaak vaak resumen prima, maar na enkele keren krijg ik een fatal error waardoor Windows 7 RTM ultimate wel normaal start.
Vorige week had ik ook al dezelfde melding en de logboeken zijn verder geheel schoon. Normaal starten gaat prima. HDtune zegt dat de SMART in orde is en heb normaal nooit issues met mijn schijf van pas 6 maanden.
Wel apart dat Windows 7 daarna normaal opstart zonder reboot. Dit is wel goed.
Gisteren was ik aan het gamen en heb de game en al in hibernate gezet.
Ik heb 4 GB aan RAM en Windows 7 RTM ziet 3584 MB.
Ik wil eerst weten of Windows 7 RTM 64-bit dezelfde hardware ondersteund als de 32-bit versie die ik nu gebruik.
Mijn systeem wordt in de installatie geheel herkent en alles werkt direct. De drivers zijn van Windows 7 zelf.
Resumen wil soms niet lukken en soms ook wel. Vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 19:31 ]
Als je de refresh rate van het spel/programma 1 of 2 tandjes lager zet dan krijg je wel een volledig scherm, vreemd, maar het werkt bij mij zo wel.Termi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:52:
Ik heb last van dat windows 7 niet automatisch mijn beeld volledig uitstuurt als ik een spel speel in bijvoorbeeld 1680*1050 terwijl mijn monitor 1920*1200 is. Hij stuurt nu 1:1 uit ipv 1:1,2.
En anders als je een ati kaart hebt kun je driver versie 9.3 installeren, dit is de laatste versie die nog wel werkt.
Wat voor reden kan Microsoft hebben om regelmatig de prestatie-index opnieuw te bepalen? Lekker gezellig, zit je een filmpje te kijken en *floep*, springt het scherm even op zwart, playback stopt omdat ZoomPlayer even in de war wordt gegooid en dan kun je dus gaan uitzoeken wat er aan de hand is.
Ik zal vanavond als ik weer thuis ben de taakplanner eens goed doorspitten om te kijken of er nog andere onzin in staat.
Zeer binnenkort wil ik mijn machine voorzien van de RTM van Windows 7 i.p.v. de beta.
Het is echter de bedoeling dat standaard de Users-map op een andere schijf terecht komt dan de OS-partitie.
Ik wil dus graag Windows 7 op C: installeren en dat de Users-map standaard op D: aangemaakt wordt.
Zo hoef ik achteraf niet te gaan zoeken hoe deze map alsnog verplaatst kan worden/
Heeft iemand enig idee of dat kan en zo ja, hoe?
Thanks
Ik vind het niet erg dat hij het deed, maar hij had wel even om mijn [OK] mogen vragen voordat hij er mee begon, aangezien mijn cpu naar de 100% schoot. Hoevaak doet hij dit dan? Elke maand zou wel reuze overdreven zijn.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Twee dingen die me ophielen:
Met opstarten kreeg ik blauwe schermen, met de melding dat mijn moederboard geen ACPI ondersteund.
Bios ingedoken, op enabled gezet, en toen werkte het weer.
Raar, want ik heb ACPI altijd op enabled staan.
Mijn schijven waren geshared voor de XBOX (XBMX) en na een update was de handel vanaf de XBOX niet meer toegankelijk. Een update had Windows Live add-in geinstalleerd, en die lag dwars. Handel verwijderd en de schijven waren weer benaderbaar.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Gebruik daar alt-tab of windows-tab voor. Liever alt-tab, dat werkt het vlotstejelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:54:
De nieuwe taakbalk vind ik ook super werken, alleen wil ik nog wel es veel Messenger gesprekken tegelijk voeren. Hoe switchen jullie snel naar het juiste gesprek als iemand iets heeft gezegd?
Verder ben ik heel erg tevreden over Win7
Verwijderd
Windows 7 bevat IE8 RTM (en dat is al sinds de RC zo)Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:11:
Iemand een idee wanneer I.E.8 voor windows 7 uit komt?
Bij 13 Messenger gesprekken is het altijd zo dat de laatste iets heeft gezegd, je bent dan zo lang bezig. Verder zie je volgens mij in het alt-tab venster niet wie er iets heeft gezegd.Matis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:08:
[...]
Gebruik daar alt-tab of windows-tab voor. Liever alt-tab, dat werkt het vlotste
Bedoel dus ook: wanneer is deze los te downloaden? Heb hier nog niets over kunnen vinden.
43% of all statistics are worthless.
Verwijderd
Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:11:
Iemand een idee wanneer I.E.8 voor windows 7 uit komt?

Nog even voor de duidelijkheid.
Verwijderd
Build 7100 (de release candiate) en hoger bevatten de laatste versie van IE8, dus je hoeft niks los te downloaden.Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:18:
Ligt er maar net aan welke versie je hebt geinstalleerd.
Bedoel dus ook: wanneer is deze los te downloaden? Heb hier nog niets over kunnen vinden.
ctrl-click op msn icon zou scherm moeten openen van degene die het laatst wat gezegt heeft.jelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:16:
[...]
Bij 13 Messenger gesprekken is het altijd zo dat de laatste iets heeft gezegd, je bent dan zo lang bezig. Verder zie je volgens mij in het alt-tab venster niet wie er iets heeft gezegd.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat is inderdaad wat ik nu ook steeds doe, maar blijft behelpen. Als er 3 mensen wat gezegd hebben heb je al niks meer aan ctrl+click en moet je alsnog handmatig de vensters bij langs.BM schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:23:
[...]
ctrl-click op msn icon zou scherm moeten openen van degene die het laatst wat gezegt heeft.
Nouja, misschien zeur ik teveel, of msn te veel.
Ik heb de versie zonder I.E. ( N of E versie).
Zal eens kijken onder de features maar heb mijn twijfels.
Hij zou gewoon bij Windows Update moeten staan, dat was bij mij bij Vista ook zo.Nowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:47:
Icec en wil:
Ik heb de versie zonder I.E. ( N of E versie).
Zal eens kijken onder de features maar heb mijn twijfels.
Heb je wel een genuine RTM versie? De europese E versie is niet doorgegaan en supporten ze daarom ook niet waarschijnlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door twiFight op 31-08-2009 13:20 ]
Zal nog eens kijken als ik weer thuis ben. Lullig als ik alles weer opnieuw moet gaan installeren omdat IE niet los te krijgen is.
Ik krijg al problemen met 2 gesprekken tegelijk voeren.. laat staan 13....jelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:16:
[...]
Bij 13 Messenger gesprekken is het altijd zo dat de laatste iets heeft gezegd, je bent dan zo lang bezig. Verder zie je volgens mij in het alt-tab venster niet wie er iets heeft gezegd.
Maar Ik ben het met je eens dat ik de nieuwe taakbalk niet altijd even plezierig vind. Maar aangezien Windows 7 verder fantastisch is ga ik ervanuit dat ik hier ook wel aan wen..
Overigens.. heel lang geleden vroeg iemand hier of uitzending gemist wel in windows 7 zit. ja, die zit er. Mediacenter -> Extra -> verkennen....
http://www.microsoft.com/...orer/worldwide-sites.aspxNowa schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:23:
Het is inderdaad de RTM (E of N) die uiteindelijk niet door is gegaan. Onder Windows Update staat hij niet.
Zal nog eens kijken als ik weer thuis ben. Lullig als ik alles weer opnieuw moet gaan installeren omdat IE niet los te krijgen is.
Download site. Je kunt die voor Vista proberen, of het je gaat lukken weet ik niet.
Verwijderd
Nee.. vista ie8 is heel anders dan windows 7..twiFight schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:34:
[...]
http://www.microsoft.com/...orer/worldwide-sites.aspx
Download site. Je kunt die voor Vista proberen, of het je gaat lukken weet ik niet.
overal zit ie8.
Ook bij e of n.
Alleen is ie uitgeschakelt..Dus moet je aanschakelen
Blijkbaar had ik ook nog build 7048 op DVD liggen
Nee, niet waar! De E versie bevat IE8 in het geheel niet.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:48:
[...]
Nee.. vista ie8 is heel anders dan windows 7..
overal zit ie8.
Ook bij e of n.
Alleen is ie uitgeschakelt..Dus moet je aanschakelen
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Klopt, de E versie zou wel de rendering engine van IE8 bevatten, maar niet IE8 zelf. IE8 zou dan ook niet zomaar aangezet kunnen worden, maar natuurlijk wel gedownload en geinstalleerd.c70070540 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:27:
[...]
Nee, niet waar! De E versie bevat IE8 in het geheel niet.
Maar da's allemaal hypothetisch nu: Er komt geen E versie meer op de markt.
Ik gebruik msn plus. De laatste versie is goed met win7 gecombineerd. Makkelijker switchen dan alt+tabjelmervos schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:54:
De nieuwe taakbalk vind ik ook super werken, alleen wil ik nog wel es veel Messenger gesprekken tegelijk voeren. Hoe switchen jullie snel naar het juiste gesprek als iemand iets heeft gezegd?
Valt wel mee: De E-versies zijn wel gewoon van MSDN/Technet te halen.Sjah schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:11:
* Sjah heeft de E RTM Ultimate op een DVDrw staan. Misschien toch maar op een DVDr zetten, is wel een bewaaritem. Als ik dan de (legale) key heb , en ik mocht IE gaan haten, dan komt die van pas.
Maar ze komen dus niet in de winkel.
Heb de hashes gecheckt en ook de welbekende tutorial opgevold van hoe die cversion.ini te veranderen enzo. Daarna op de setup.exe gedrukt - tot dusver gaat het nog allemaal goed. Alleen gaat het fout als hij op het deel van transferring files zit.
Daar blijft hij hangen op een bepaalde percentage. Als test heb ik hem ook al 4 uur aan laten staan, maar dat heeft helaas ook niets geholpen. Wil hem wel een nacht aan laten staan, maar als er betere oplossingen zijn - hoor ik het graag.
Dus wie o wie komt er met de oplossing, want ik wil toch wel graag upgraden zonder clean install!
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Alle tijd die je nu spendeert met het uitzoeken en wachten op goede antwoorden kun je ook besteden aan een -toch betere- clean installXanland schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:35:
Ik nog een vraagje m.b.t. de upgrade van build 7127 naar de RTM. Hier staat nu dus die b7127 op en ik wil hem upgraden naar RTM.
Heb de hashes gecheckt en ook de welbekende tutorial opgevold van hoe die cversion.ini te veranderen enzo. Daarna op de setup.exe gedrukt - tot dusver gaat het nog allemaal goed. Alleen gaat het fout als hij op het deel van transferring files zit.
Daar blijft hij hangen op een bepaalde percentage. Als test heb ik hem ook al 4 uur aan laten staan, maar dat heeft helaas ook niets geholpen. Wil hem wel een nacht aan laten staan, maar als er betere oplossingen zijn - hoor ik het graag.
Dus wie o wie komt er met de oplossing, want ik wil toch wel graag upgraden zonder clean install!
Gezien dat W7 best vlot installeert gaat daar toch niet al teveel tijd inzitten toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 31-08-2009 20:02 ]
Klopt, had vanochtend nog een keertje Win7 opnieuw geinstalleerd (deze keer zonder typo's in mijn gebruikersnaamWildfire schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:01:
Alle tijd die je nu spendeert met het uitzoeken en wachten op goede antwoorden kun je ook besteden aan een -toch betere- clean install
Ja, maar dat kan elke moment gepulled worden. Overigens denk ik dat als sp1 uitkomt, die niet zal installen over E-versie heen.EgMaf schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:17:
[...]
Valt wel mee: De E-versies zijn wel gewoon van MSDN/Technet te halen.
Maar ze komen dus niet in de winkel.
Mmmmm....Ik heb de engelstalige versie van Windows 7 Enterprise RTM draaien maar kan deze optie in Mediacenter helaas niet ontdekken... iemand een idee?Altijd_Lastig schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:31:
[...]
Overigens.. heel lang geleden vroeg iemand hier of uitzending gemist wel in windows 7 zit. ja, die zit er. Mediacenter -> Extra -> verkennen....
Dat was ik.Altijd_Lastig schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:31:
Ik heb net even gekeken en hij staat er inderdaad. Ik heb nu overigens wel de NL versie van de RTM geïnstalleerd staan.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Probeer anders VLC voor het afspelen van video. Dan zit je daar niet mee. Aangenomen dat die ook onder W7 werkt.Wijnands schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:02:
Weet iemand hoe het zit met codecs in windows 7? Tot mijn stomme verbazing heb ik bij een Xvid wel beeld maar geen geluid. Nou kan ik natuurlijk een van de bekende codec packs pakken maar aangezien windows 7 nog zo nieuw is ben ik daar een beetje huiverig voor.
Dit ziet er ook interessant uit http://shark007.net/win7codecs.html
VLC lees ik nogal gemengde berichten over.
[ Voor 72% gewijzigd door Wijnands op 31-08-2009 23:16 ]
I.E.8.0 kan je NIET aanzetten onder features als je de Windows7 E versie hebt (I.E. staat niet in de lijst).
Hopen dat hij dus als losse download komt en anders de boel opnieuw installeren hier.
Maarja wie installeerd er nu een E versie
Edit:
KB968771 stond klaar om de E versie evt. van IE8 te voorzien. Met een beetje googelen is deze wel ergens te vinden.
Windows6.1-KB968771-x64.msu om precies te zijn. Net geinstalleerd en werkt goed! Niet officieel via ms te downloaden btw.
[ Voor 31% gewijzigd door Nowa op 01-09-2009 00:00 ]
Verwijderd
http://www.codecguide.com
Een clean install is inderdaad altijd beter, maar toch. * Xanland mompelt iets met eigenwijs enzoWildfire schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:01:
[...]
Alle tijd die je nu spendeert met het uitzoeken en wachten op goede antwoorden kun je ook besteden aan een -toch betere- clean install
Gezien dat W7 best vlot installeert gaat daar toch niet al teveel tijd inzitten toch?
Het zou toch mogelijk moeten zijn, lijkt mij. Aangezien een maat van mij het wel gelukt is in één keer zonder problemen.
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Dat werkt weer zoooooooo uitstekend, laatst de 5.0.8 gedownload. Heerlijk werkt het. Gelukkig nu standaard met MPC:HC (hardwarematige decompressieVerwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:23:
Het K-Lite Codec Pack heeft ook volledige ondersteuning voor Windows 7 x86 en x64. Die hebben ook een handig tweaktooltje.
http://www.codecguide.com
Speelt werkelijk alles...
En ja, ik heb de kleurenprofielen goed ingesteld bij "System Default". Deze tool is echt een ramp qua UI en bovenal werkt hij niet eens goed. Word er echt gestoord van
Wat ik wil bereiken is overigens heel simpel. Een ietwat aangepast kleurenprofiel voor mijn laptop (iets minder blauw), maar het lijkt echt onmogelijk, zelfs het nVidia Control Panel is ontoereikend. Wat ik wil: als ik op mijn externe scherm zit "standaard" kleuren (mijn monitor staat hardwarematig goed ingesteld), en als ik op mijn laptopscherm zit wil ik iets minder blauw. Ik zit op laptop: iets minder blauw. Twee keer Windows+P en ik zit op mijn externe scherm: normale kleuren. Terug naar laptop: wat minder blauw. Dat wil ik. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn? Kennelijk wel want het is niet voor elkaar te krijgen met zowel het nVidia Control Panel als de Windows 7 Color "Management" tool. Pffff.
Om het nog simpeler te zeggen: ik heb twee monitoren, monitor A en monitor B. Als ik monitor A gebruik wil ik dat kleurenprofielA.icc gebruikt wordt, als ik monitor B gebruik wil ik dat kleurenprofielB.icc gebruikt wordt. Maar dit is kennelijk onmogelijk als je "on the fly" wisselt van schermen. Als ik van monitor A naar monitor B wissel (zonder te rebooten uiteraard, gewoon Win+P) dan wisselt Windows niet automatisch van kleurenprofielA.icc naar kleurenprofielB.icc. Die hele tool werkt dus gewoon niet!
Ik ga morgen mijn monitor via HDMI aansluiten, misschien dat dat helpt. Hoewel ik het betwijfel.
[ Voor 48% gewijzigd door MarcoC op 01-09-2009 04:12 ]
Misschien is het toeval, maar tijdens een reboot van de Win7 installatie, kwam mijn videokaart niet meer op in de BIOS.
Nu heb ik dat al meerdere malen gehad sinds gisteren (voorheen nooit last van). De PC start wel normaal door, maar zonder videokaart en is later gewoon te benaderen met remotedesktop oid.
een Xvid? werkt gewoon.Wijnands schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:02:
Weet iemand hoe het zit met codecs in windows 7? Tot mijn stomme verbazing heb ik bij een Xvid wel beeld maar geen geluid. Nou kan ik natuurlijk een van de bekende codec packs pakken maar aangezien windows 7 nog zo nieuw is ben ik daar een beetje huiverig voor.
Met wat voor geluid? AC3? MP3 werkt out of the box.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Wat is het voordeel van K-lite boven Shark007?Matis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:44:
[...]
Dat werkt weer zoooooooo uitstekend, laatst de 5.0.8 gedownload. Heerlijk werkt het. Gelukkig nu standaard met MPC:HC (hardwarematige decompressie).
Speelt werkelijk alles...
Verwijderd
Ik zou zeggen: K-lite word minstens elke maand bijgewerkt en soms daartussendoor nog met kleine updates.posttoast schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:58:
[...]
Wat is het voordeel van K-lite boven Shark007?
Shark007 maakt eens in de zoveel tijd (1 jaar?? zeker niet maandelijks) veel kleinere pakketje, werken ook wel prima.
Ik ging zelf voor k-lite, gewoon omdat ik eigenlijk nog nooit echte probs heb gehad daarmee.
Edit: heeft Shark007 wel MPHC in zijn pakketje?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 10:06 ]
Nee, Shark007 heeft er geen player bij. Maar die kun je zelf installeren natuurlijk. Ik wil gewoon een werkende Media Center, dus ik heb geen losse player nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:05:
[...]
Ik zou zeggen: K-lite word minstens elke maand bijgewerkt en soms daartussendoor nog met kleine updates.
Shark007 maakt eens in de zoveel tijd (1 jaar?? zeker niet maandelijks) veel kleinere pakketje, werken ook wel prima.
Ik ging zelf voor k-lite, gewoon omdat ik eigenlijk nog nooit echte probs heb gehad daarmee.
Edit: heeft Shark007 wel MPHC in zijn pakketje?
Hoe krijg je dan beeld zonder videokaart? Of moet je achteraf via remotedesktop inloggen omdat hij geen beeld geeft? Ik zou dan meer het probleem zoeken bij de hardware, aangezien Windows 7 niks aan de bios veranderd. Misschien een keer de videokaart aanduwen?Matis schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:22:
Ik heb sinds dat ik Win7 geinstalleerd heb ene probleempje. Mijn PC heeft enorm veel moeite om met videokaart en al door de BIOS heen te komen.
Misschien is het toeval, maar tijdens een reboot van de Win7 installatie, kwam mijn videokaart niet meer op in de BIOS.
Nu heb ik dat al meerdere malen gehad sinds gisteren (voorheen nooit last van). De PC start wel normaal door, maar zonder videokaart en is later gewoon te benaderen met remotedesktop oid.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik krijg ook geen beeld op mn PC, maar als ik vanaf mijn laptop RDP naar mijn PC kan ik er gewoon mee werken. Daarmee wil ik aangeven dat hij gewoon door start.MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:01:
Hoe krijg je dan beeld zonder videokaart? Of moet je achteraf via remotedesktop inloggen omdat hij geen beeld geeft? Ik zou dan meer het probleem zoeken bij de hardware, aangezien Windows 7 niks aan de bios veranderd. Misschien een keer de videokaart aanduwen?
Videokaart heb ik al aangeduwd e.d. Theoretisch zal een besturingssysteem niets mogen doen met je BIOS, maar ik vind/vond het zo vreemd. Dat exact na het installeren van Win7 m'n GPU stuk gaat
Heeft iemand zijn Logitech G15 (of andere ramplank) al aan de praat? De installer opstarten met Vista compatibiliteit mag niet baten
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Muziek kopiëren van m'n computer naar m'n iPod?anandus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:40:
'muziek over te zetten', wat bedoel je daarmee?
Dat was niet duidelijk genoeg?
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 01-09-2009 11:41 ]
Gunner schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:41:
[...]
Muziek kopiëren van m'n computer naar m'n iPod?
Dat was niet duidelijk genoeg?
Oh, zo. Kan je niet WMP gebruiken om je iPod te syncen?
Ik geburik WMP voor mijn mp3-speler, in ieder geval.
Of moet je daar iTunes voor gebruiken?
Verder vind ik het een walgelijk software-produkt. De Touch bevalt me verder uitstekend.
[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 01-09-2009 11:45 ]
Verwijderd
G15 hier geinstalleerd met de laatste software van de Logitech site, draait prima.Matis schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:06:
[...]
Heeft iemand zijn Logitech G15 (of andere ramplank) al aan de praat? De installer opstarten met Vista compatibiliteit mag niet baten
Win7 x86.
TB heeft touwens in alle versie's/builds van Win7 die ik gedraaid heb gewoon gewerkt, zonder de setup aan te passen naar Vista compatibiliteit.
iTunes werkt onder Win7 64 bit inderdaad niet, maar ook syncen van iPod via Winamp bijv. werkt evenmin niet. Dus lijkt het niet aan iTunes te liggen. Gunner; welke versie van Win7 gebruik je? 32- of 64 bit?SuB-Gold schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:13:
Wie van jullie heeft problemen met de Windows 7 RTM 64 bits en usb apparaten? Het volgende is het geval.
Op het moment dat ik een ipod koppel en deze laat synchroniseren ontkoppelt deze zich na een aantal seconden om vervolgens niet meer gevonden te worden, alleen na een reboot. Ik dacht dat dit het enige issue was, echter ontdekte ik ook dat als ik een usb drive ontkoppel en hierna weer aankoppel (zoals je dat natuurlijk met zo'n schijf normaal ook doet) dan werkt dat niet, ook hier reboot is de oplossing. Vandaag ontdek ik tevens dat mijn interne cardreader bij het kopieëren van een aantal foto's bij 200mb ermee stopt en ik hierna niet eens de sd card meer kan inlezen, ook hier wederom een reboot.
Het lijkt erop dat het een driver probleem is, maar waar het precies zit is niet duidelijk, ook op de Windows 7 forum speelt dit issue bij een aantal mensen. Vooralsnog alleen met nforce chipset achtige moederborden. Wie van jullie heeft hier ook last van en wie heeft misschien al een oplossing? BTW op mijn laptop met Windows 7 32 bits heb ik totaal geen van die problemen.
Schijnbaar hebben weinig mensen problemen met Win7 64 bit, zoals ik die beschrijf in mijn eerdere post. Jammer.... hoop dat MS met een oplossing gaat komen, op technet staan ook meerdere posts met dit soort problemen, dus maakt mij dat niet de enige in mijn soort
Verwijderd
Winamp werkt toch met een plugin van apple om muziek op iPod te kunnen zetten? Is het dan niet toch nog Apple die schuld heeft?SuB-Gold schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:58:
[...]
iTunes werkt onder Win7 64 bit inderdaad niet, maar ook syncen van iPod via Winamp bijv. werkt evenmin niet. Dus lijkt het niet aan iTunes te liggen. Gunner; welke versie van Win7 gebruik je? 32- of 64 bit?
Schijnbaar hebben weinig mensen problemen met Win7 64 bit, zoals ik die beschrijf in mijn eerdere post. Jammer.... hoop dat MS met een oplossing gaat komen, op technet staan ook meerdere posts met dit soort problemen, dus maakt mij dat niet de enige in mijn soort
Ongefundeerd, kan ik niet staven met feiten, ik vraag me af waarom ik dit dacht. Misschien ergens gelezen....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 12:12 ]
64-bits inderdaad. Daarom twijfel ik nog of ik de 32-bits of 64-bits ga installeren als ik na 22 oktober m'n retail-uitvoering binnenkrijg.SuB-Gold schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:58:
Dus lijkt het niet aan iTunes te liggen. Gunner; welke versie van Win7 gebruik je? 32- of 64 bit?
Schijnbaar hebben weinig mensen problemen met Win7 64 bit, zoals ik die beschrijf in mijn eerdere post.
[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 01-09-2009 12:09 ]
Verder een heerlijke OS.
Hier werkte mijn G15 prima, kon zelfs een aantal sideshowdingen erop gebruiken.Matis schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:06:
[...]
(control panel-> sideshow, geloof ik)
Werkte... totdat ik er een glas cola overheen morstte
[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 01-09-2009 12:10 ]
Verwijderd
Tja dat had ik ook ondervonden, maar je kunt wel spelen op servers die geen UTDC hebben geloof ik. zou je ook games kun draaien in die XPM mode?iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:08:
Windows 7 (x64) Ultimate, is toppie. Heb hem laten draaien probleemloos.. alleen jammer dat hij UT99 niet draait (nouja de UTDC files zijn niet compatible en niemand is ze nog aan het herschrijven!) dus hij crashed helaas.
Verder een heerlijke OS.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ook de G15 software werkt hier gewoon goed. Vista 64bit drivers van de Logitech site afgehaald en gaan. Alles draait goed verder. Weet je zeker dat je de goeie drivers hebt gedownload?
Heb zelf wel eens Sim City (4 dacht ik?) gespeeld in XP mode, draaide opzich wel redelijk. Begon alleen een klein beetje traag te reageren toen het erg vol werd in "mijn stad". Denk ook niet dat UT99 daarom goed gaat draaien, omdat kleine vertragingen gewoon not done zijn in een schooterM0nkeymen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:12:
Tja dat had ik ook ondervonden, maar je kunt wel spelen op servers die geen UTDC hebben geloof ik. zou je ook games kun draaien in die XPM mode?
[ Voor 43% gewijzigd door Deismyna op 01-09-2009 12:23 ]
Verwijderd
RTM x64 hier met een G15 (v1Matis schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:06:
[...]
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je Simcity in XP Mode spelen?Deismyna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:18:
Heb zelf wel eens Sim City (4 dacht ik?) gespeeld in XP mode, draaide opzich wel redelijk. Begon alleen een klein beetje traag te reageren toen het erg vol werd in "mijn stad".
Verwijderd
Ook heb ik even Windows XP 64-bit getest, maar die werkt ronduit beroerd en vooral in games is het OS niet vooruit te branden. Vista doet het beter, maar Vista leunt op 1 core bij het gamen en daar ben ik niet zo blij mee want 3 cores staan te slapen. Ook mis ik dan Interleaved Dual-Channel.
In mijn ogen is Windows 7 een heel goed besturingssysteem. Ik heb tot nu toe alleen de 32-bit versie getest en ik ben benieuwd of de 64-bit ook al mijn hardware herkent tijdens de setup.
UT3 werkt onder Windows 7 echt beter als onder Vista terwijl UT3 een multi-threaded game is en Vista dan ook alle cores inzet.
Onder Vista is mijn schijf met een score van toch een 5,9 vaak de bottleneck. Onder Windows 7 heb ik hier duidelijk minder last van.
Voor mij persoonlijk is Windows 7 niet zomaar een update van Vista, het werkt totaal anders en vele malen efficiënter. Met stomme verbazing zie ik met lede ogen aan dat de standaard VGA driver van Seven beter presteerd dan de Catalyst 9,8 driver onder Vista en niet een klein beetje beter, drastisch.
Ik heb inderdaad ook van een aantal mensen gehoord dat ze geen problemen hebben met Windows 7 64 bit, echter die hadden naar mijn idee geen moederbord met nForce chipset, daar lijkt vooralsnog het probleem te liggen. De laatste nieuwe versie van iTunes draait hier ook. Syncen iPod met Winamp of zelfs kopieëren naar iPod vanuit Explorer gaat altijd mis, dus aan iTunes ligt het echt niet. Op me Windows 7 32 bit gaat het wel goed trouwens.Deismyna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:18:
Ik draai hier al tijden Windows 7 64bits (RC weliswaar), maar heb totaal geen problemen met iTunes. Draai gewoon de nieuwste versie (8.2.1.6) dus dat is het probleem niet.
Ook de G15 software werkt hier gewoon goed. Vista 64bit drivers van de Logitech site afgehaald en gaan. Alles draait goed verder. Weet je zeker dat je de goeie drivers hebt gedownload?
[...]
Heb zelf wel eens Sim City (4 dacht ik?) gespeeld in XP mode, draaide opzich wel redelijk. Begon alleen een klein beetje traag te reageren toen het erg vol werd in "mijn stad". Denk ook niet dat UT99 daarom goed gaat draaien, omdat kleine vertragingen gewoon not done zijn in een schooter
Weet iemand hoe de zaken er inmiddels voor staan? Is er 6.1 geluid mogelijk in Windows 7 met een Creative SB X-Fi Xtremegamer en 6.1 Inspire speakerset?
Ik had er twee voor Outlook. Eén gadget voor je taken en één voor je afspraken, erg handig om ze zo op je bureaublad te hebben. Ik heb Windows 7 echter opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik die gadgets er niet meer op. Het lijkt er op dat ze worden geïnstalleerd maar ik kan ze vervolgens nergens terug vindenWijnands schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:58:
Iemand nog leuke gadgets gespot ergens? Ik heb net even zitten zoeken maar echte "fun"gadgets kan ik niet vinden. Leek me leuk om een aquarium ofzo te hebben.
Overigens geen 'fun' gadgets maar wel handig...
[ Voor 4% gewijzigd door ThaBuz op 01-09-2009 14:31 ]
Verwijderd
Ik heb dat ook wel eens gehad, als je in task manager sidebar.exe killt en daarna weer opstart zou dit weer moeten werken. Welke outlook gadgets waren dat trouwens?ThaBuz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:30:
[...]
Ik had er twee voor Outlook. Eén gadget voor je taken en één voor je afspraken, erg handig om ze zo op je bureaublad te hebben. Ik heb Windows 7 echter opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik die gadgets er niet meer op. Het lijkt er op dat ze worden geïnstalleerd maar ik kan ze vervolgens nergens terug vinden
Mja.. ik had XPM geinstaleerd.. maar dat werkte gewoon echt niet. En ik had ergens gelezen dat XPM echt voor kleine progg's is, het werkte uberhaupt niet.. lol. Naja.. dan maar win7 op mijn andere machine en xp x64 op mn game pc, np.M0nkeymen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:12:
[...]
Tja dat had ik ook ondervonden, maar je kunt wel spelen op servers die geen UTDC hebben geloof ik. zou je ook games kun draaien in die XPM mode?
Verwijderd
Ik draai nu de 32bit windows 7 Beta.
XPM is IMO bedoeld om het bedrijfsleven over te halen naar 7 te gaan, en xp achter te laten. Bedrijven draaien custom applicaties die geen d3d vereisen maar wel vaak IE6, en dat werkt prima in XPM.iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:04:
[...]
Mja.. ik had XPM geinstaleerd.. maar dat werkte gewoon echt niet. En ik had ergens gelezen dat XPM echt voor kleine progg's is, het werkte uberhaupt niet.. lol. Naja.. dan maar win7 op mijn andere machine en xp x64 op mn game pc, np.
Als admin starten, dat was idd voldoendeVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:22:
[...]
RTM x64 hier met een G15 (v1) en de driver gebruikt (lgps302_x64). Dit is de laatste voor zover ik weer van de Logitech site. Meen mij wel te herrinneren dat ik hem met admin rechten moest starten.
Thnx
omdat het kan natuurlijkanandus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:34:
[...]
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je Simcity in XP Mode spelen?
Is dit niet hetzelfde als onder vista,dat je taalinstelling anders is dan de gadget?ThaBuz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:30:
[...]
Ik had er twee voor Outlook. Eén gadget voor je taken en één voor je afspraken, erg handig om ze zo op je bureaublad te hebben. Ik heb Windows 7 echter opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik die gadgets er niet meer op. Het lijkt er op dat ze worden geïnstalleerd maar ik kan ze vervolgens nergens terug vinden
oplossing toen was om de folder van naam te veranderen.als je erop googled,dan kan je er vast wat over vinden.
[ Voor 60% gewijzigd door mrsar op 01-09-2009 16:29 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dit topic is gesloten.
![]()