[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 89.625 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314561

Anoniem: 120725 schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:09:
[...]

je moet als die 3 maanden afgelopen zijn wel je machine rebuilden, maar dat had je natuurlijk in de voorwaarden al gelezen ;)
Dat klopt :)

Ik begrijp dat je bedoeld dat de activatie eenmalig is en dan de 90 dagen gaan lopen.
De Windows 7 Enterprise editie heeft zijn key ingebakken en dit is de final.
Na 90 dagen is hij al te verkrijgen, maar de Enterprise editie is niet in de winkel te koop. Deze versie is meer gericht op professioneel en bedrijfsmatig gebruik, maar 3D gamen gaat immers ook prima ;)

Maar ik kom in aanmerking voor Windows 7 Enterprise omdat ik ook aan remoting doe en deels ook thuis werk. 90 dagen is in mijn ogen heel netjes en alleraardigst want de meeste shareware heeft 30 dagen en shareware zegt het al en dat zijn programma's waarvan je een indruk kan opdoen vóórdat je betaald.
Dus meer een bescherming tegen klachten van "het werkt niet goed"

PS: Loopt prima vero en echt lekker. Installeren was echt piece of cake en updaten duurt 1 minuut in plaats van 130 minuten (Vista) :*) .

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 314561 op 28-09-2009 19:24 . Reden: stomme typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 17:26
Hee jongens.. Ik heb een vraag over windows 7 en Vista etc...

Ik kan via APS IT diensten voor 20 euro Windows 7 64 bit Enterprise Upgrade kopen... Kan deze op meerdere computers? Kan deze bijvoorbeeld ook op mijn eigen PC hier thuis?

Nog een vraag:
Ik heb nu de Upgrade van Vista 64 enterprise.. Deze kan ik er alleen opzetten als ik Windows XP 64 erop zet.. Als ik de Win7 upgrade koop. Kan ik dan al meteen na Windows XP 64, Win7 64 erop zetten of moet ik persé Xp64--> Vista 64 --> SP1 --> Win7 64 ?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

Jag

TaraWij schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:43:
Je moet echt zo veel mogelijk verschillende dingen proberen uit te schakelen om te weten te komen wat dit veroorzaakt. Draadloos internet al geprobeerd? Het geluid zelf al geprobeerd?

Verder kan je met een tool zoals xperf tot in de detail zien wat gebeurd qua DPC en Interrupts. Merk op dat RATT (XP) en KernRate (Vista) hier een soort van voorgangers van zijn.
Yep, heb alles wat uit kan zonder dat de laptop ermee ophoudt, uitgezet: geluid, netwerk, usb host controllers, modem, 1394 controller, batterij, batterij controller, card reader, dvd drive. Alleen de display adapter, keyboard en system devices niet. En de touchpad niet, want die kan ik niet disablen.

Heb net xperf binnen gehengeld, maar hoe kan ik dat het beste gebruiken om dpc statistics mee te bekijken? Ik kom er nog niet echt uit :).
Anoniem: 84021 schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:45:
[...]

Gebruik je toevallig Comodo software? Het Comodo internet security pakket heeft (had) problemen met hoge DPC. Een update van het pakket lost het probleem op.
Nee, nooit van gehoord zelfs. Het is een kale installatie, niks geinstalleerd behalve winamp.

Dank voor jullie snelle antwoorden trouwens :),

[ Voor 17% gewijzigd door Jag op 28-09-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
g2play.net verkoopt nu ook (erg goedkoop) de ultimate 32bit en 64 bit.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314561

alt-92 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:16:
[...]

Volgens mij zit daar geen MediaCenter in toch?
Jawel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

doctormetal schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:27:
[...]

Met een beetje moderne PC (na 2000?) kun je gewoon een USB toetsenbord gebruiken voor de bios. Op al mijn systemen zit het toetsenbord op usb. Volgens jou zou ik dus nooit in de bios moeten kunnen.
Mijn PC uit 2003 met GigaByte 8IRXP-moederbord kan niet booten met een USB-keyboard. Met sommige PC's van een paar jaar oud lukt dat wel, mits je dat in het BIOS expliciet instelt. Zo gek is mijn opmerking dus niet. Dank u.

/offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Jag schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:50:
[...]

Heb net xperf binnen gehengeld, maar hoe kan ik dat het beste gebruiken om dpc statistics mee te bekijken? Ik kom er nog niet echt uit :).
Commando prompt als administrator starten en onderstaande commando's kan uitvoeren.
code:
1
xperf -on Diag -stackwalk Profile

Wacht enkele seconden zodat je betrouwbare resultaten krijgt.
code:
1
2
xperf -d MijnLog.etl
xperfview MijnLog.etl

Kies een grafiek uit (in jouw geval DPC CPU Usage) en doe daar mee:
code:
1
2
Rechterknop > Select View
Rechterknop > Summary Table

Nu heb je een grafiek gesorteerd op de meeste uitvoertijd.
Zo kan je linksboven in de tabel de zwaarste gebruikers aflezen, handiger dan weinig zeggende balken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 19:52
Medetweakers! Ik heb zojuist Windows 7 Pro van MSDNAA geïnstalleerd en op de manier hieronder de Nederlandse taal erop gekregen. Hierna deed zich echter een probleem voor. Ik had al een aantal gadgets aan de zijkant staan (Applauncher, Notes, DriveInfobyImp, GCPU en de recycle bin) echter zijn al deze gadgets na het omzetten naar het Nederlands opeens verdwenen! Alleen applauncher staat er nog.
Hebben jullie enig idee hoe ik deze gadgets terug kan krijgen? Opnieuw installeren werkt niet, dan gebeurt er gewoonweg niets. Als ik andere gadgets pak, die ik op de Engelse versie nog niet had, pakt hij ze wel gewoon!
elinx schreef op donderdag 03 september 2009 @ 01:14:
MUI can be also installed on Professional edition avaliable at MSDNAA:

Click start and type CMD, select icon, right click, run as administrator
In prompt type these commands:
1) DISM /Online /Add-Package /PackagePath:(path to your language pack)
example -> DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\languagepack\sv-se\lp.cab
This can take quite a while
2) bcdedit /set {current} locale sv-se (or whatever language)
3) bcdboot %WinDir% /l sv-se (or whatever)
4) regedit

open HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MUI\UIlanguages
remove the key en-us

now reboot and it is done (swedish in this example)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb het voor elkaar gekregen op mijn verse Windows 7 Ultimate x64 WMP te breken! Ik wilde graag terug naar WMP 11 omdat WMP12 zo vreselijk lelijk is.
Ik weet niet wat er precies misgegaan is, maar WMP geeft nu de melding dat het niet goed geïnstaleerd is en dat het opnieuw geïnstalleerd moet worden, en vraagt me vervolgens of ik naar de Microsoft website wil gaan om en installer te downloaden, maar wanneer ik "Ja" klik, dan krijg ik vervolgens een download link voor WMP 6.4 voorgeschoteld, niet helemaal de bedoeling.

sfc /scannow heb ik geprobeerd, maar biedt geen soelaas...

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Aaah ! Ik waan me weer terug in het XP-tijdperk. Dat was de laatste keer dat ik het mooie blauwe scherm zag. Kreeg hem net ineens tijdens met surfen met een PFN LIST melding.

In de eventviewer niet echt iets nuttigs kunnen vinden. Denk een driverprobleempje, omdat ik ook een paar Vista drivers heb moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
maxvdh schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:13:
Hebben jullie enig idee hoe ik deze gadgets terug kan krijgen? Opnieuw installeren werkt niet, dan gebeurt er gewoonweg niets. Als ik andere gadgets pak, die ik op de Engelse versie nog niet had, pakt hij ze wel gewoon!
Makkelijkste optie is de gadgets hernoemen, moet je jou hoogstens even in de werking van de interne naam verdiepen. Anders moet je eens kijken met een tool zoals Process Monitor tijdens het toevoegen van een werkende gadget welke bestands mappen en registry sleutels er gebruikt worden, vervolgens kan je de gadgets daar netjes verwijderen en terug opnieuw normaal toevoegen.
Sefyu schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:27:
Ik heb het voor elkaar gekregen op mijn verse Windows 7 Ultimate x64 WMP te breken! Ik wilde graag terug naar WMP 11 omdat WMP12 zo vreselijk lelijk is.
Probeer dit eens:
  1. In Windows Onderdelen eens zien of je daar WMP 12 kan uitschakelen.
  2. Enige restanten van WMP 11 en WMP 12 verwijderen met behulp van deze tool.
  3. Even googlen over hoe je WMP 11 kan installeren op Windows 7.
Andere optie is om een alternatief zoals bijvoorbeeld Zune Software te proberen. (Aanrader! :))
Floris-K schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:50:
Aaah ! Ik waan me weer terug in het XP-tijdperk. Dat was de laatste keer dat ik het mooie blauwe scherm zag. Kreeg hem net ineens tijdens met surfen met een PFN LIST melding.

In de eventviewer niet echt iets nuttigs kunnen vinden. Denk een driverprobleempje, omdat ik ook een paar Vista drivers heb moeten installeren.
Open even een topic met meer details over je BSOD zodat we er eens naar kunnen kijken, vind je nergens deze details kijk dan eens of er geen MEMORY.DMP in C:\Windows of .DMP bestanden in C:\Windows\Minidump staan, indien deze niet te groot zijn kan je deze uploaden zodat wij er eens naar kunnen kijken.

Of als je interesse hebt om zelf eens te proberen te zien welke driver dit veroorzaakt... (Tot en met !analyze -v)

[ Voor 45% gewijzigd door TaraWij op 29-09-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Heeft iemand een antwoord voor mijn bovengestelde vraag? In de TS staat namelijk dat je niet van XP naar Windows 7 kunt gaan, elders op internet kan ik vinden dat dit wel het geval is.. Dat ik bijvoorbeeld van een schone win XP 64 naar Win 7 64 kan gaan. Dit zou mij namelijk veel tijd schelen ivm de tussenstap naar Vista 64... Anders wordt het installeer dagje als volgt: eerst Windows XP Professional 64Bit naar Windows Vista 64 bit Enterprise naar Windows 7 Enterprise 64 Bit... Aangezien Vista niet zo snel upgrade met die 77 updates en SP1 zou het fijn zijn als ik die tussenstap weg kan laten.... Iemand excacte info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

podver, een key gekregen van microzacht nadat de downloads via hun zelf niet meer verkrijgbaar waren. zelf eentje gedownload en ~1 week later geinstalleerd. en nu krijg ik de fout dat de key niet geldig is :S
natuurlijk exact overgetypt (ctrl-c) en gebruikt op een W7 RTM versie...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Als ik me niet vergis kwam ik vandaag nog ergens op de Microsoft site een tool tegen met een bepaalde naam(4 letterige afkorting geloof ik) waar iets stond van upgraden van XP naar Windows 7. Ik kan me alleen echt niet herinneren waar het stond.

@TomWij

Dat zal ik eens proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Denk dat je USMT (User State Migration Tool) bedoelt. Dit is echter niet echt een upgrade zoals veel mensen hem verwachten, maar gewoon een clean install.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 13:03

DizzyWeb

Ondertiteld

DropjesLover schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:16:
podver, een key gekregen van microzacht nadat de downloads via hun zelf niet meer verkrijgbaar waren. zelf eentje gedownload en ~1 week later geinstalleerd. en nu krijg ik de fout dat de key niet geldig is :S
natuurlijk exact overgetypt (ctrl-c) en gebruikt op een W7 RTM versie...
Je bedoelt dat je een key voor de RC probeert te gebruiken in de RTM... en het verbaast je dat dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

TaraWij schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:03:

Open even een topic met meer details over je BSOD zodat we er eens naar kunnen kijken, vind je nergens deze details kijk dan eens of er geen MEMORY.DMP in C:\Windows of .DMP bestanden in C:\Windows\Minidump staan, indien deze niet te groot zijn kan je deze uploaden zodat wij er eens naar kunnen kijken.

Of als je interesse hebt om zelf eens te proberen te zien welke driver dit veroorzaakt... (Tot en met !analyze -v)
Heb gisteren de eventviewer al nagekeken, maar kon zo snel niet iets relevants vinden. Voornamelijk alleen melden van het opnieuw starten na een critical error. Zal er vanavond nog eens in duiken ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

DizzyWeb schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:00:
[...]

Je bedoelt dat je een key voor de RC probeert te gebruiken in de RTM... en het verbaast je dat dat niet werkt?
k dacht dat het een RTM key was, die was namelijk toen gewoon legaal downloadbaar via microsoft..

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 10:04
MIcrosoft heeft geen legale keys uitgegeven voor de RTM van 7 tenzij je Technet/MSDN membership heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Sefyu schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:27:
Ik weet niet wat er precies misgegaan is, maar WMP geeft nu de melding dat het niet goed geïnstaleerd is en dat het opnieuw geïnstalleerd moet worden, en vraagt me vervolgens of ik naar de Microsoft website wil gaan om en installer te downloaden, maar wanneer ik "Ja" klik, dan krijg ik vervolgens een download link voor WMP 6.4 voorgeschoteld, niet helemaal de bedoeling.

sfc /scannow heb ik geprobeerd, maar biedt geen soelaas...

Wie helpt?
Systeem herstel functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

FF een update over mn W7 en Vista perikelen:

de reden dat ik niet in mn bios kon was dat ik een G15 ToBo had aangesloten en dat werkt niet met het booten
Gelukkig heb ik op de zaak nog normale usb ToBo's en ben ik ff zwaar aan het herstellen geslagen
(Zo'n kale herinstallatie is opzich ook wel weer eens prettig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:35:
Heeft iemand een antwoord voor mijn bovengestelde vraag? In de TS staat namelijk dat je niet van XP naar Windows 7 kunt gaan, elders op internet kan ik vinden dat dit wel het geval is.. Dat ik bijvoorbeeld van een schone win XP 64 naar Win 7 64 kan gaan. Dit zou mij namelijk veel tijd schelen ivm de tussenstap naar Vista 64... Anders wordt het installeer dagje als volgt: eerst Windows XP Professional 64Bit naar Windows Vista 64 bit Enterprise naar Windows 7 Enterprise 64 Bit... Aangezien Vista niet zo snel upgrade met die 77 updates en SP1 zou het fijn zijn als ik die tussenstap weg kan laten.... Iemand excacte info?
Afbeeldingslocatie: http://images.nirmaltv.com/images/windowsupgradechart.png
Bron

Ik zat op XP en heb een aantal weken geleden een verse install gedaan van Windows 7 Enterprise (in 50 minuten ofzo)en heb een super werkende laptop.
Mn collega zat op Vista en had geen zin in een verse install en heeft een ugrade gedaan naar 7 Enterprise. Hij heeft dik 2 uur naar zn scherm zitten staren voordat de upgrade klaar was...en nu heeft hij soms wat wazige problemen, bv wlan-nic uitschakelen, wlan-nic inschakelen....en daarna is zn wlan-nic foetsie :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja daar had ik sowieso niet zo heel veel vertrouwen in eigenlijk.. Als ik een windows erop zet dan gebeurt het helemaal clean.. Bedankt man!

Dan zal ik maar bij APS eventjes voor 20 euro Win7 64 bit Enterprise bestellen! Deze kun je toch op meerdere PCs draaien lijkt mij?

Lekker windows XP 64 erop en daarna gelijk Windows 7 Enterprise erop! Dat scheelt me veel tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:13:
Ja daar had ik sowieso niet zo heel veel vertrouwen in eigenlijk.. Als ik een windows erop zet dan gebeurt het helemaal clean.. Bedankt man!

Dan zal ik maar bij APS eventjes voor 20 euro Win7 64 bit Enterprise bestellen! Deze kun je toch op meerdere PCs draaien lijkt mij?
Voor die 20 euro? Denk het niet ;)
Lekker windows XP 64 erop en daarna gelijk Windows 7 Enterprise erop! Dat scheelt me veel tijd :D
Dualboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet het wel zeker van niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ach ja, ik koop m'n keys voor €5,50 per stuk. Dan ben ik misschien illegaal bezig, maar de keys zijn 100% legaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 05-05 08:19
Is er ook nog iets voor studenten (RuG), zodat we een licentie met korting kunnen kopen? Ik hoorde een paar jaar geleden dat dat wel voor Windows XP was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:47:
Is er ook nog iets voor studenten (RuG), zodat we een licentie met korting kunnen kopen? Ik hoorde een paar jaar geleden dat dat wel voor Windows XP was.
Surfspot :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Deadeye878 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:35:
[...]

Voor die 20 euro? Denk het niet ;)

[...]

Dualboot?
Ik heb mijn Windows Vista 64 Enterprise daar ook gehaald voor 20 euro, die kan ik ook op veel pc's draaien. Het is ook voor school bedoelt.

Nee geen Dualboot. Het is een upgrade versie.. Hhet gaat over Win XP heen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 19:11

Matis

Rubber Rocket

En MSDNAA --> krijgen :D

Linkje voor de RuG http://msdn63.e-academy.c...e.aspx?campus=rigro_invwi
Linkje voor zoeken naar scholen: http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx

[ Voor 37% gewijzigd door Matis op 29-09-2009 12:19 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:12:
[...]

Ik heb mijn Windows Vista 64 Enterprise daar ook gehaald voor 20 euro, die kan ik ook op veel pc's draaien. Het is ook voor school bedoelt.

Nee geen Dualboot. Het is een upgrade versie.. Hhet gaat over Win XP heen zeg maar.
Ik post net een overzicht waarin je NIET van XP naar 7 kan upgraden :?
En geef zelf ook aan dat ik een verse install heb gedaan van 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 05-05 08:19
Zo dat ziet er goed uit! Ik heb de RuG even gemailed hoe ik me kan registreren. Is het volledig gratis voor jouw school (welke?)? En is het ook mogelijk om de x86 én de x64 versie gratis te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Deadeye878 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:42:
[...]

Ik post net een overzicht waarin je NIET van XP naar 7 kan upgraden :?
En geef zelf ook aan dat ik een verse install heb gedaan van 7 ;)
Waarom staat er dan bij Custom Install: dat je de keuze krijgt om windows op een andere partitie te zetten of de huidige OS te overschrijven.. Dan klopt het toch wel? Naja en anders dan zet ik Vista er ook op en doe ik het wel via Vista..

Het is zo dat de versie die ik koop een Upgrade versie is en geen standalone zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
barzi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:52:
[...]

Zo dat ziet er goed uit! Ik heb de RuG even gemailed hoe ik me kan registreren. Is het volledig gratis voor jouw school (welke?)? En is het ook mogelijk om de x86 én de x64 versie gratis te downloaden?
Ik studeer informatica aan de UU en dan is het gratis (maar niet voor andere opleidingen). Zowel 32 als 64bit is te krijgen. Nadeel is alleen dat wij zogenaamde AAA keys krijgen welke maar 1 activatie geven. Dus ik kan maar 2x activeren... (keys 32bit en 64bit zijn uitwisselbaar).

Omdat ik vaker mijn systeemconfiguratie verander is dat waardeloos. Daarom heb ik maar een gewone Windows 7 retail preordered.

Dus ik zou zeker zelf even informeren bij je school wat voor key je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:57:
[...]

Waarom staat er dan bij Custom Install: dat je de keuze krijgt om windows op een andere partitie te zetten of de huidige OS te overschrijven.. Dan klopt het toch wel?
Dualboot of een overwrite.
En da's géén Upgrade.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Oke.. Dan wordt mijn installatie volgorde dus: Windows XP 64 vervolgens Vista 64 Enterprise met daarmee 77 updates en SP1 als dat eropstaat komt Windows 7 erop.. Dan is dan iig duidelijk..

De licencie code voor Windows 7 heb ik al. Die staat namelijk al op de site van APS onder mijn account.

[ Voor 22% gewijzigd door Kuhr89 op 29-09-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

barzi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:52:
Je hoeft niet te registreren, je kunt (als het goed is) aanmelden met je inloggegevens van school. Althans wij (bij de Avans wel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik heb het eindelijk gevonden op internet:

Upgraden vanaf Windows XP is niet mogelijk en dit komt dus neer op een nieuwe schone installatie. Het is tevens niet mogelijk om te upgraden van de beta van Windows 7 of de release candidate van Windows 7. Verder worden (uiteraard) Windows 95, Windows 98, Windows ME ook niet ondersteund evenals Windows Server 2003 en Server 2008.

Met een upgrade kun je geen schone installatie doen toch? Dus ben ik verplicht om de stappen die ik net noemde uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:08:
Oke.. Dan wordt mijn installatie volgorde dus: Windows XP 64 vervolgens Vista 64 Enterprise met daarmee 77 updates en SP1 als dat eropstaat komt Windows 7 erop.. Dan is dan iig duidelijk..

De licencie code voor Windows 7 heb ik al. Die staat namelijk al op de site van APS onder mijn account.
Haal dan ergens even een nieuwere Vista DVD vandaan met SP2 er al in. Dat scheelt je die 77 updates en SP1 installeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181502

Aanmelden zonder steeds een password in te voeren hoe ?

Kan de optie niet vinden zoals bij Vista, iemand een oplossing?

Password weglaten is geen optie ik binnen mijn netwerk met remote desktop kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja maar waar moet ik die vandaan halen... Het enige wat ik wel kan doen is SP1 gewoon downloaden vanaf de Windows site en deze op een dvd branden... Die 77 update wordt lastig denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@super: je kan een upgrade versie schoon installen, en dan de key invoeren en opnieuw installen, google daar maar ns op. Kon wel bij vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 181502 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:18:
Aanmelden zonder steeds een password in te voeren hoe ?

Kan de optie niet vinden zoals bij Vista, iemand een oplossing?

Password weglaten is geen optie ik binnen mijn netwerk met remote desktop kunnen werken.
uitvoeren --> control userpasswords2 --> enter en dan het vinkje gebruikers moeten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181502

Matis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:20:
[...]

uitvoeren --> control userpasswords2 --> enter en dan het vinkje gebruikers moeten ....
Kan nu even niet kijken, maar kon gister zo snel uitvoeren niet vinden. Dat moet er dus wel gewoon zijn dus. Is dat een menu item of roep je dat anders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 181502 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:23:
[...]

Kan nu even niet kijken, maar kon gister zo snel uitvoeren niet vinden. Dat moet er dus wel gewoon zijn dus. Is dat een menu item of roep je dat anders op?
windowsvlag + r gebruik ik daar altijd voor ;)

Zit normaal ook onder je startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:13:
Ik heb het eindelijk gevonden op internet:

Upgraden vanaf Windows XP is niet mogelijk en dit komt dus neer op een nieuwe schone installatie. Het is tevens niet mogelijk om te upgraden van de beta van Windows 7 of de release candidate van Windows 7. Verder worden (uiteraard) Windows 95, Windows 98, Windows ME ook niet ondersteund evenals Windows Server 2003 en Server 2008.
Ik zal nog es een plaatje + linkje voor je opzoeken waarin alles uitgekauwd staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadeye878 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:51:
[...]

Ik zal nog es een plaatje + linkje voor je opzoeken waarin alles uitgekauwd staat :P
Als hij volgens mij ff iets eerder in dit topic kijkt dan staat daar volgens mij een heel keurige afbeelding waarin duidelijk gemaakt wordt welke upgrades wel en niet mogelijk zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij is je sarcasme-detector b0rken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:56:
[...]

Als hij volgens mij ff iets eerder in dit topic kijkt dan staat daar volgens mij een heel keurige afbeelding waarin duidelijk gemaakt wordt welke upgrades wel en niet mogelijk zijn :?
Die bedoelde ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

Jag

TaraWij schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:38:
[...]

Commando prompt als administrator starten en onderstaande commando's kan uitvoeren.
code:
1
xperf -on Diag -stackwalk Profile

Wacht enkele seconden zodat je betrouwbare resultaten krijgt.
code:
1
2
xperf -d MijnLog.etl
xperfview MijnLog.etl

Kies een grafiek uit (in jouw geval DPC CPU Usage) en doe daar mee:
code:
1
2
Rechterknop > Select View
Rechterknop > Summary Table

Nu heb je een grafiek gesorteerd op de meeste uitvoertijd.
Zo kan je linksboven in de tabel de zwaarste gebruikers aflezen, handiger dan weinig zeggende balken. :)
Dank voor de uitleg!

Als ik de summary table bekijk van de DPC cpu usage, dan is dat niet gesorteerd op driver oid. Het staat allemaal onder "unknown". Dat was bij Ratt ook al het geval. Ik kan helaas nu (vanaf mijn werk) geen screenshot posten, zal ik later nog even toevoegen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen verder in Deel 15.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.