-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
YepTheVMaster schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:33:
[...]
Zeg ik dan dat de Snipping tool alleen in Windows 7 zit dan? En voor wat betreft dat 1995, dat sloeg natuurlijk op Alt-PrntScrn....lview ken ik niet...maar da's vast 3rd party
Ik moest er wel om lachen
Irfanview is een enkel bestandje, maar het kan heel veel en het is een gemak.
In Windows 95 had je geluk als je nog genoeg RAM vrijhad voor een screenshot
Van die Devver die hardnekkig vasthoudt aan .ini files? Begrijp me niet verkeerd hoor, in 1995/6 was dat nog wel 'ok', en tot pak 'm beet 2004 viel er nog wel mee te leven, maar het is een LUA bug van jewelste.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Wat is er mis met .ini? Ik heb dat altijd al een transparant systeem gevonden. Nu vermoed ik wel, op basis van wat je zegt, dat er een weerslag is op LUA. Ik heb geen idee hoe dat met .ini omgaat.alt-92 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:50:
Irfanview? :x
Van die Devver die hardnekkig vasthoudt aan .ini files? Begrijp me niet verkeerd hoor, in 1995/6 was dat nog wel 'ok', en tot pak 'm beet 2004 viel er nog wel mee te leven, maar het is een LUA bug van jewelste.
[ Voor 12% gewijzigd door YellowOnline op 24-09-2009 20:17 ]
OOohwwww...IrfanView....pff....Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:54:
[...]
Yep
Ik moest er wel om lachen
Irfanview is een enkel bestandje, maar het kan heel veel en het is een gemak.
In Windows 95 had je geluk als je nog genoeg RAM vrijhad voor een screenshot
LOL ja..idd OMG wat een SCH*%&*T pakket is dat zeg....maar ja veel klanten gebruik(t)en het omdat het gratis is, maar kom op ..met de komst van Windows 7 (en ook al met Vista) wil je dat toch niet meer!alt-92 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:50:
Irfanview? :x
EDIT: IrfanView geeft mijn foto's altijd nog veel en veel beter weer (o.a. fullscreen en handige keyboard shortcuts) dan de standaard Windows Image Viewer, wat een onding.
[ Voor 31% gewijzigd door Arfman op 24-09-2009 20:31 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik vind .ini files ook veel praktischer. Maakt backuppen en terugzetten van programma's veel eenvoudiger, i.p.v. dat je eerst moet uitzoeken waar in het register een programma al z'n gegevens opslaat.Arfman schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:30:
LUA? Verder vind ik .ini files reuzehandig, lekker alles in 1 directory, niks geen gedoe met registrysettings waardoor je alsnog alles moet reinstallen na een Windows install .. perfect
EDIT: IrfanView geeft mijn foto's altijd nog veel en veel beter weer (o.a. fullscreen en handige keyboard shortcuts) dan de standaard Windows Image Viewer, wat een onding.

Ik haat dat soort shit, hou het programma gewoon in 1 directory, met configfiles en alles. Moet je voor de grap eens proberen om GTA4 savegames terug te zetten na een reinstall .. Games for Windows Live, GfWL wrapper, files kopieren, spel afsluiten, nogmaals doen .. kan dat nu niet makkelijker?
/rant
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[google=LUA bug]
Research jongens..
Een applicatie die settings wil weg laten schrijven door een (standard) user mag dat niet in %programfiles% doen, maar in %APPDATA%.
3x raden wat irfanview doet?
En %appdata% kun je gewoon restoren/overzetten/weetikveelwat.
[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2009 22:23 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nou dat werkte ook niet, dan maar nieuwe router en netwerk adapter, als het erop aankomt..movo. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:33:
Ok waar ik achter ben gekomen is dat het geen ZD1211 chipset is maar een ZD1201, wat betekent dat we waarschijnlijk moeten kiezen uit deze twee:Maar weer eens proberen..
- AR5005UX USB 2.0
Multi-standard IEEE 802.11a/b/g support for universal wireless connectivity to any 802.11 network featuring a completely integrated universal serial bus (USB) 2.0 interface.- AR5005UG USB 2.0
Highly integrated, high performance IEEE 802.11b/g
connecting featuring a completely integrated universal serial bus (USB) 2.0 interface.
ff mn licencie-code niet bij de hand, vraag er om weggeklikt en nu vraagt ie dat helemaal niet meer... maar k kan mn code ook niet meer vinden in mn mailbox
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
MD5 check gedaan?DropjesLover schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:12:
hier trouwens mn probleem met de installatie opgelost. een andere .iso binnen gehengeld (ook een RTM 11 language etc), en die ging zonder problemen door en vroeg nergens voor een driver voor mn NEC DVD brander.
ff mn licencie-code niet bij de hand, vraag er om weggeklikt en nu vraagt ie dat helemaal niet meer... maar k kan mn code ook niet meer vinden in mn mailbox
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
.ini wegschrijven in de map waar ik hem heb staan? (G:\Tools\IrfanView)alt-92 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:19:
Een applicatie die settings wil weg laten schrijven door een (standard) user mag dat niet in %programfiles% doen, maar in %APPDATA%.
3x raden wat irfanview doet?
Ideaal
Vanuit het oogpunt van de gemiddelde gebruiker niet zo handig inderdaad. Maar voor tweakers (zoals ik) die dit soort tools op een aparte partitie hebben staan ideaalalt-92 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:45:
Joe User die IrfanView installeert doet dat in %programfiles% op suggestie van de installer.
Ik heb geen KEY of zit niet bij de ISO file, maar ik kan gewoon verder gaan en wanneer ik dan bij computer eigenschappen ga kijken dan staat er een key, die na 30 dagen verloopt wanneer je niet activeert, het probleem is dat ik niet kan controleren of het met die key gaat vermits windows de activatie van windows 7 nog niet openzet.
Weet iemand soms of dit een FULL versie is of een trial en mits enige betaling dan een FULL versie wordt?
Is gewoon de full versie, maar als je geen geldige license key invoert zal die (zonder rearmen) na 30 dagen verlopen.Droned schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:25:
Weet iemand soms of dit een FULL versie is of een trial en mits enige betaling dan een FULL versie wordt?
Geldt voor alle Windows 7 RTM versies.
En is dit waar dat die key ongeveer € 25 kost? Dat is wat ze me op het school hebben meegedeeld.Flitzer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:29:
[...]
Is gewoon de full versie, maar als je geen geldige license key invoert zal die (zonder rearmen) na 30 dagen verlopen.
Geldt voor alle Windows 7 RTM versies.
Verwijderd
ik heb op dit moment een illegale versie van Windows 7 draaien en nu wil ik op mijn machine weer terug naar Vista (zat bij de pc dus legaal)
Alleen als ik Vista installeer dan zit ik met een dual boot scherm of ik wil kiezen tussen
Vista of W7 hoe haal ik dat weg en dat ie alleen nog maar in Vista op kan starten?
is dit een kwestie van Vista tijdelijk op een andere partitie gooien daarna C: formatteren en daarna nogmaals Vista op C: zetten of moeten er andere handelingen verricht worden?
Lees je eens wat in over BCD ?Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:43:
FF een vraag ik hoop dat iemand me hier een antwoord op kan geven:
ik heb op dit moment een illegale versie van Windows 7 draaien en nu wil ik op mijn machine weer terug naar Vista (zat bij de pc dus legaal)
Alleen als ik Vista installeer dan zit ik met een dual boot scherm of ik wil kiezen tussen
Vista of W7 hoe haal ik dat weg en dat ie alleen nog maar in Vista op kan starten?
is dit een kwestie van Vista tijdelijk op een andere partitie gooien daarna C: formatteren en daarna nogmaals Vista op C: zetten of moeten er andere handelingen verricht worden?
Daarmee moet het lukken de entry van Windows 7 weg te halen.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Lees de FAQ op de MA3D site.Droned schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:31:
[...]
En is dit waar dat die key ongeveer € 25 kost? Dat is wat ze me op het school hebben meegedeeld.
Heb nu XP, wil zo 7 gaan installeren. Heb alles al gebackupped etc.
Stappenplan:
1) XP CD erin
2) Formatteren C:\
3) Windows 7 installeren op C:\
4)???
5) Profit?
Had namelijk gehoord dat je niet zomaar 7 over XP kan installeren zoals je dat bij Vista zou kunnen...
Gewoon Windows 7 DVD erin en daarmee formatteren/partitioneren/installeren/enz.
Wat jij bedoeld is dat je een bestaande Windows XP installatie niet zomaar kunt upgraden (dus zonder herinstallatie) naar Windows 7.
[ Voor 37% gewijzigd door jelmervos op 25-09-2009 22:19 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Daarna kon ik dus wel alle programma's opnieuw gaan installeren
En wat ik dacht wat niet meer zou kunnen, evt. weer teruggaan naar XP kan dus ook volgens het artikel in How to restore a Windows 7-based computer to a previous Windows installation by using the Windows.old folder
Verwijderd
Je moet natuurlijk wel "zelf" kiezen/aangeven dat ie gaat formateren voordat ie verder gaat met de setupJohandmc schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:24:
Dat dacht ik dus ook dat je echt met windows 7 de schijf van XP ging formateren toen ik de RC installeerde (daar werk ik dus nog mee). Maar i.p.v. formateren maakte windows 7 wel een schone installatie aan, maar wel met behoud van je xp mappen e.d (Windows, Program Files, en nog eentje kregen daarna wel de extensie .old erbij).
Daarna zou je wel een gehele cleane Win7 install hebben gehad zonder "oude" windows mappen.

Drive options
iemand?
Heb ik hier ook. F5-toetsknights16 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 00:26:
ik heb sinds kort problemen met kopieren.. explorer ververst mijn scherm niet.. stel ik knip een paar files uit map1 en plak deze in map2.. dan blijven ze zichtbaar in map1.. totdat ik ze weer probeer te kopieren, dan krijg ik de melding dat de files niet meer bestaan...
iemand?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Gewone dingen van Synaptics jaPetervanakelyen schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:38:
[...]
Wat voor soort TouchPad's zijn het ? Gewone dingen van Synaptics en ALPS lijken me het meest waarschijnlijke. Voor Synaptics TouchPads zijn er op dit moment nog geen Windows 7 drivers, maar je kan de Vista drivers gebruiken. Voor ALPS touchpads weet ik het niet.
Op de taakbalk staat een Xear3D pictogram. Dubbelklik start normaliter een proggie waarmee ik de output van mijn geluidskaart kan regelen, echter ik vermoed dat dit in administrator mode gerund moet worden. Die optie heb ik alleen niet en ik heb echt geen flauw idee waar ik de bijbehorende executable kan vinden.
Het lijkt erop dat het onderdeel is van het Windows-hostproces (Rundll32)
Iemand een idee hoe ik het proggie opspoor om het default administrator rechten te geven?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Heb je al shift-rechtermuisklik erop geprobeerd?jagermeister schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:00:
Ik zit met een lastig probleempje. Op mijn systeem draait sinds gisteren Windows 7.
Op de taakbalk staat een Xear3D pictogram. Dubbelklik start normaliter een proggie waarmee ik de output van mijn geluidskaart kan regelen, echter ik vermoed dat dit in administrator mode gerund moet worden. Die optie heb ik alleen niet en ik heb echt geen flauw idee waar ik de bijbehorende executable kan vinden.
Iemand een idee hoe ik het proggie opspoor om het default administrator rechten te geven?
Dan properties, tabblad compatibility en 'run this program as administrator' aanvinken
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Helaas, dat werkt niet. Het gaat om een pictogram op de taakbalk, daar krijg je die optie niet. Maar bedankt voor het meedenken.anandus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:03:
[...]
Heb je al shift-rechtermuisklik erop geprobeerd?
Dan properties, tabblad compatibility en 'run this program as administrator' aanvinken
Je moet het programma wel uitzetten, anders werkt shift-rmb nietjagermeister schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:12:
[...]
Helaas, dat werkt niet. Het gaat om een pictogram op de taakbalk, daar krijg je die optie niet. Maar bedankt voor het meedenken.
Werkt prima hier op de taakbalk.
1. Shift-Rechtermuisklik op progje en kies 'properties' (of eigenschappen als je NL hebt)

2. Kies tabblad 'compatibility' (of iets anders al je NL hebt)

3. Zet een vinkje voor 'run this program as administrator' (of iets anders in NL)

4. Klik OK.
[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 26-09-2009 16:25 ]
Jij bedoelt waarschijnlijk de notification area aan de rechterkant. Taskbar elementen zijn in principe altijd door de gebruiker aan te passen namelijk.
Andere optie: het verantwoordelijke proces opzoeken, en in plaats van de standaard startup plek in je registry (autoruns wijst je de weg) een Scheduled Task aanmaken die het proces @ logon met elevated rechten laat opstarten.
Dat werkte ook al bij Vista prima toen Realtek zijn SoundManager controlpaneltje nog niet UAC aware had gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 26-09-2009 16:23 ]
Als ik met de rechter muisknop op het icoontje klik, dan krijg ik wel de optie "uit". Als ik dat doe, dan sluit ik de taak natuurlijk af en verdwijnt het icoontje. Er valt dan nog weinig op te klikken. Ik moet mijn PC dan rebooten om het taakje weer op te laten starten. Als ik nu eens wist hoe ik die taak handmatig kon starten.anandus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:13:
[...]
Je moet het programma wel uitzetten, anders werkt shift-rmb niet(dan krijg je het context-menuutje met close, move, etc.)
Werkt prima hier op de taakbalk.
Mijn msconfig laat ook niet zien welk proggie er wordt gestart. Zoeken op xear3d levert ook niets op.
Klopt, ik bedoel de notification area bij de systeemtijd en datum.alt-92 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:22:
#define taakbalk.
Jij bedoelt waarschijnlijk de notification area aan de rechterkant. Taskbar elementen zijn in principe altijd door de gebruiker aan te passen namelijk.
Andere optie: het verantwoordelijke proces opzoeken, en in plaats van de standaard startup plek in je registry (autoruns wijst je de weg) een Scheduled Task aanmaken die het proces @ logon met elevated rechten laat opstarten.
Dat werkte ook al bij Vista prima toen Realtek zijn SoundManager controlpaneltje nog niet UAC aware had gemaakt.
Ik ga eens proberen wat jij voorstelt. Eerst dat proces maar eens zien op te sporen.
[ Voor 35% gewijzigd door jagermeister op 26-09-2009 16:26 ]
Ahajagermeister schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:23:
[...]
Als ik met de rechter muisknop op het icoontje klik, dan krijg ik wel de optie "uit". Als ik dat doe, dan sluit ik de taak natuurlijk af en verdwijnt het icoontje.
En als je hem dan eerst op je taakbalk vastpint? Dan zou-ie niet moeten verdwijnen.
Punt is dat ik hem alleen kan afsluiten, maar dan is ie ook echt afgesloten. Vastpinnen kan alleen bij de iconen die in xp zeg maar op de werkbalk 'snel starten' stonden. Ik heb het over de taakbalk. Daar waar de pictogrammen van alle proggies staan die tijdens het opstarten van windows worden geladen (rechts bij de tijd)anandus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:26:
[...]
Aha
En als je hem dan eerst op je taakbalk vastpint? Dan zou-ie niet moeten verdwijnen.
[ Voor 33% gewijzigd door jagermeister op 26-09-2009 16:30 ]
dat is de systrayjagermeister schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:27:
[...]
Punt is dat ik hem alleen kan afsluiten, maar dan is ie ook echt afgesloten. Vastpinnen kan alleen bij de iconen die in xp zeg maar op de werkbalk 'snel starten' stonden. Ik heb het over de taakbalk. Daar waar de pictogrammen van alle proggies staan die tijdens het opstarten van windows worden geladen (rechts bij de tijd)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dat is de tray, de taakbalk is dat ding wat tussen je startmenu-knop en de tray zit.jagermeister schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:27:
[...]
Punt is dat ik hem alleen kan afsluiten, maar dan is ie ook echt afgesloten. Vastpinnen kan alleen bij de iconen die in xp zeg maar op de werkbalk 'snel starten' stonden. Ik heb het over de taakbalk. Daar waar de pictogrammen van alle proggies staan die tijdens het opstarten van windows worden geladen (rechts bij de tijd)
Spuit 11
Pfff... idd. De systray. Excuses. Wel grappig dat het in Windows 7 WEL de taakbalk wordt genoemd.

Maar goed, ik ben erachter welk proces er voor verantwoordelijk is.Selecteer welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven
"rundll32.exe"
Zodra ik die sluit, verdwijnt het Xear3D icoon
Zoek even in dit topic (of een van de voorgaande) op hsmgr.exejagermeister schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:00:
Ik zit met een lastig probleempje. Op mijn systeem draait sinds gisteren Windows 7.
Geen zin om het verhaal voor de zoveelste keer te typen
Juistem.... dat moet het zijn. Bij mij worden ook de volgende processen gestart: HsMgr.exe en HsMgr64.exe.Arfman schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:40:
[...]
Zoek even in dit topic (of een van de voorgaande) op hsmgr.exe
Geen zin om het verhaal voor de zoveelste keer te typen
ff checken of dat het is.
Yup, dat is het.
Die 32 bits variant gooit blijkbaar roet in het eten. Zodra ik die kill, kan ik weer bij mijn settings.
Edit: Ik heb de bijbehorende registry entry weggeflikkerd en nu heb ik er na een reboot ook geen last meer van.
[ Voor 23% gewijzigd door jagermeister op 26-09-2009 16:53 ]
iemand nog een andere oplossing, voor het probleem dat win7 mijn folders/desktop niet refresht na een schrijfbewerking.?
De locatie waar jullie naar verwijzen is het systeem vak (notification area), deze maakt inderdaad onderdeel uit van de taak balk (task bar), echter moet men het wel specifiek vermelden om verwarring te verkomen. Zo verwijs je ook beter naar de cabine dan naar de vrachtwagen als je wil duidelijk maken waar iets ligt.jagermeister schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:39:
Wel grappig dat het in Windows 7 WEL de taakbalk wordt genoemd.
Bij komt dit slechts maar sporadisch een keer voor, maar als het echt veel voorkomt denk ik dat je eens moet kijken of een van je shell extensies hier niet de oorzaak van is. Dit kan met een programma zoals ShellExView.knights16 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:06:
iemand nog een andere oplossing, voor het probleem dat win7 mijn folders/desktop niet refresht na een schrijfbewerking.?
Verwijderd
1) bios --> boot cd-rom als 1eVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:18:
heb nu alleen windows 7 op mn C: staan wil terug naar xp Windows 7 loopt te gillen dat xp ouder is dan W7 DUhhhh hoe krijg toch XP op mn C: ???
2) cd d'r in --> boot van je xp cd
3) of new installation (najah altijd
Regel eens een RTM build?Jag schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:54:
Zo, dank voor de snelle antwoorden! Ik had idd al geprobeerd alle sound effects (ed) uit te zetten en ook de sample rate te veranderen. Kan alleen schakelen tussen 44.1 en 48 KHz, geen verschil. Kan wel goed recorden, maar alle playback is vernaggeld. Reinstall loste niks op.
Verwijderd
Verwijderd
Owh echtanandus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:36:
[...]
Dat is de tray, de taakbalk is dat ding wat tussen je startmenu-knop en de tray zit.
edit:
Spuit 11![]()

Laten we gewoon zeggen explorer.exe
Hoe die balken heten is wel leuk en aardig en het klopt allemaal wat ik lees, maar de inhoud van het doel is wel pleite.
Wat Microsoft nooit kan veranderen is de persoonlijke smaak van mensen. Je vind het helemaal te gek of je vind het bud.
Het gemak van de Quicklaunch bar als we toch met namen gaan roepen is en wordt ver ondergewaardeerd. De meest coole functie vinden de meeste mensen de opgeruimde deskop. het is clean en mean.
Tja, machines op het werk mogen alleen bediend worden door ervaren personeel, maar computers worden door de grootste nerds nog gebruikt en dan is het leuk om met levensgrote iconen te werken.
Het mag geen tijd meer kosten en gemak dient de mens, maar vaak met gevolgen zoals besmetting, verwarring, ergenis en in elkaar gemepte computers

Windows Vista is nu het zwarte schaap en daar heeft de ontwikkelaar ook debet aan. Maar wat vele dan niet weten is dat de drivers voor Vista nu pas goed zijn.
Windows 7 is de opvolger van Vista en ze hebben er een hoop aan gesleuteld om het zo hard mogelijk te laten lopen.
Ook UAC de grond inmeppen is een goede optie. Ik vond UAC nu juist de uitvinding.
Windows Vista participeert mee in wat je doet en UAC beschermd je tegen veel ongemak, ga er dan vooral mee kl*ten.
Dus inderdaad "Owh echt"
Wat bedoel je precies met boot scherm en BIOS als je zegt dat je met DEL toch aan je Setup komt?Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:54:
hoe kom ik in mn boot scherm ? ik heb een Acer en de enige opties die ik heb zijn F12 voor advanced settings voor veilige modus enz. en DEL voor Setup en kan daarmee niet in mn bios komen
De BIOS kom je namelijk in als je gewoon je computer opstart, je kan dan in jouw geval met DEL naar de Setup gaan. Doe je niets dan kom je normaal op het boot scherm terecht, wil je liever opties dan kan dit zoals in jouw geval met door op F12 te drukken tussen de BIOS en het boot scherm.
En waar denk je dat die toetsen voor zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:54:
hoe kom ik in mn boot scherm ? ik heb een Acer en de enige opties die ik heb zijn F12 voor advanced settings voor veilige modus enz. en DEL voor Setup en kan daarmee niet in mn bios komen
Kom op, je kan best even wat onderzoek doen want dit zijn wel érg kansloze beginnersvragen die je nu stelt.
Sorry, maarruh.... leg uit! Ik snap namelijk niet wat je bedoelt. Wat hebben grote iconen met nerds te maken?Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:56:
[...]
maar computers worden door de grootste nerds nog gebruikt en dan is het leuk om met levensgrote iconen te werken.
Tot nu toe heeft UAC me meer gezeur gekost dan dat het m'n PC echt heeft beschermd. Voorheen heb ik jaaaren achtereen een XP installatie gedraaid, zonder ook maar 1 keer een schone installatie te moeten uitvoeren of last van virussen te hebben. Dat UAC is irritant (mijn mening). Ik denk ook dat de doorsnee gebruiker er geen reet van snapt.Ook UAC de grond inmeppen is een goede optie. Ik vond UAC nu juist de uitvinding.
Windows Vista participeert mee in wat je doet en UAC beschermd je tegen veel ongemak, ga er dan vooral mee kl*ten.
Als je als enduser herhaaldelijk voor een BadApp* telkens een prompt krijgt omdat het iets aan een systeeminstelling wil doen of op plekken wil krassen waar dat niet hoort was het idee dat je dan vanzelf ging aankloppen bij de leverancier of een produkt zou kiezen wat dat niet doet (lees: goed geschreven software).
Men wilde al jaren van bepaalde legacy zaken af (zoals volledige rechten in %programfiles%), maar zolang software bakkers nog werken op de manier zoals dat met Windows 98 het geval was lukt dat natuurlijk niet echt. Vriendelijk vragen had geen zin, minder vriendelijk ook niet, dan maar forceren door de eindgebruiker in te schakelen.
Werkt aardig, al was het wel een beetje een gok omdat de neiging natuurlijk groot is om alle schuld maar bij het OS neer te leggen als iets niet goed werkt (terwijl het wellicht een hele dikke vette LUA bug is of idiote zooi die met alle geweld ergens Full Control op wil terwijl je met ReadExecute al klaar was geweest).
*en daar zaten ook Microsoft spullen bij hoor
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 09:53 ]
Eerste ding in google wat ik krijg:Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:49:
Sorry hoor maar als ik del en of f12 intik kan ik niet kiezen dattie van een cd moet booten en kom er ook niet mee in mn bios
you can also go into bios by hit f2 and enable boot menu so then can just pick f12 and pick the cdrom
Heb zelf geen acer, maar lijkt erop dat je bootmenu via de bios kunt aanzetten en dan bij een nieuwe boot, kun je op f12 klikken en vraagt hij of je vanaf cd, harddisk...... wilt booten.
Als je zoals deze gast nogal clueless bent gewoon blijven rammen inderdaad.Sjah schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:39:
Een usb keyboard, moet je wachten tot die geinitialiseerd is, en dan f12 blijven drukken, moet lukken.
Ik ben in de veronderstelling dat ik een RTM build draai
Verwijderd
Als je geen laptop hebt en een USB-keyboard gebruikt, heb je pech. Je kan dan alleen in het BIOS komen door mini-DIN stekker (klein rondje met pinnetjes) -keyboard te gebruiken. Behoorlijk off-topic dit, maar goed.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:49:
Sorry hoor maar als ik del en of f12 intik kan ik niet kiezen dattie van een cd moet booten en kom er ook niet mee in mn bios
Met een beetje moderne PC (na 2000?) kun je gewoon een USB toetsenbord gebruiken voor de bios. Op al mijn systemen zit het toetsenbord op usb. Volgens jou zou ik dus nooit in de bios moeten kunnen.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:29:
[...]
Als je geen laptop hebt en een USB-keyboard gebruikt, heb je pech. Je kan dan alleen in het BIOS komen door mini-DIN stekker (klein rondje met pinnetjes) -keyboard te gebruiken. Behoorlijk off-topic dit, maar goed.
Verwijderd
Tja, zo kun je het ook bekijkenalt-92 schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:36:
UAC was dan ook bedacht als pesterijtje.
Als je als enduser herhaaldelijk voor een BadApp* telkens een prompt krijgt omdat het iets aan een systeeminstelling wil doen of op plekken wil krassen waar dat niet hoort was het idee dat je dan vanzelf ging aankloppen bij de leverancier of een produkt zou kiezen wat dat niet doet (lees: goed geschreven software).
Men wilde al jaren van bepaalde legacy zaken af (zoals volledige rechten in %programfiles%), maar zolang software bakkers nog werken op de manier zoals dat met Windows 98 het geval was lukt dat natuurlijk niet echt. Vriendelijk vragen had geen zin, minder vriendelijk ook niet, dan maar forceren door de eindgebruiker in te schakelen.
Werkt aardig, al was het wel een beetje een gok omdat de neiging natuurlijk groot is om alle schuld maar bij het OS neer te leggen als iets niet goed werkt (terwijl het wellicht een hele dikke vette LUA bug is of idiote zooi die met alle geweld ergens Full Control op wil terwijl je met ReadExecute al klaar was geweest).
*en daar zaten ook Microsoft spullen bij hoor
Pesterij of hulp?
Het heeft mij al heel wat ellende voorkomen en niet alla applicaties hebben admin rechten nodig om correct te functioneren. Voor een die-hard tweaker is het wel vaak nodig om applicaties als admin uit te voeren want de meest serieuse applicaties hebben wel meer rechten nodig.
Ook het feit dat Internet Explorer nu niet als admin draait en minder rechten heeft kun je zien als positief of als negatief.
Ook het misklikken van een game (dus ik klik game 3 aan als ik game 2 wil starten) kan terug door op annuleren te drukken dan te wachten tot het hele spel is ingeladen. Just in case, dat is UAC.
Ik ben het met je eens dat UAC erg dominant over kan komen, maar het wel nut heeft.
Tja, als je lukraak op proceed klikt is het meer een last want dan ben je toch al besmet en heeft heel UAC ook geen zin meer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 14:34 ]
Nu kijk ik net even op mijn bureaublad, staat er in witte letters rechtsonder: Dit explaar van Windows is niet legitiem. Als ik in het configuratiescherm op valideren klik, kom ik op de microsoft site. Paar stappen verder zie ik dit:
plaatje
Moest dat nou weer van Microsoft

EDIT: Sinds net geeft ie dit niet meer aan
[ Voor 15% gewijzigd door bartju op 27-09-2009 21:05 ]
Al een update ? Wat dit klopt toch niet.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:23:
Ik heb een nieuwe computer gekocht en tot mijn verbazing zat er Windows 7 op. Ik heb overlegt met een vriend en tot onze grote verbazing is het de echte windows 7. Deze kon volgens ons na wat onderzoek pas op 22 oktober worden uit gegeven.
Ik heb nog wat printscreens gemaakt.
Hoop op verdere informatie van jullie
http://img225.imageshack.us/img225/9168/50319991.png
http://img89.imageshack.us/img89/9383/22301246.png
RESPECT
PS: leuk besturingssysteem
Ik bedoel, hoe kan je een legitieme W7 hebben ? Niet de RTM versie dus.
[ Voor 5% gewijzigd door abusimbal op 27-09-2009 18:07 ]
Simpel: die knakker heeft een Technet ISO-tje geinstalleerd, eventueel met crack.abusimbal schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:06:
[...]
Al een update ? Wat dit klopt toch niet.
Ik bedoel, hoe kan je een legitieme W7 hebben ? Niet de RTM versie dus.
Bij xp was het altijd sown gedoe dat je eerst een hele zooi drivers moet downloaden voordat je echt een werken Windows hebt, maar dat is verleden tijd.
Maar natuurlijk heb ik wel alleen me videokaart driver alsnog laten installeren, maar voor de rest gewoon zo gelaten.
Verwijderd
ik ga deze denk ik maar installen want ik kan niet meer terug naar Vista.
Volgens mij is dat gewoon een illegale versie. Kan malware bevatten!Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:54:
Heb net Windows 7 Ultimate AIO (all-in-one) gekregen las op diverse sites dat ze er erg tevreden over zijn hier iemand bekend met deze versie ?
ik ga deze denk ik maar installen want ik kan niet meer terug naar Vista.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Inderdaad. Microsoft heeft zelf enkel de losse versies beschikbaar momenteel, dus de alles-in-één is een thuisbrouwsel en daardoor niet automatisch betrouwbaar. Pas dus erg op, het zou dus zomaar 'iets' kunnen bevatten.jelmervos schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:05:
[...]
Volgens mij is dat gewoon een illegale versie. Kan malware bevatten!
Betekent daarnaast trouwens dat je waarschijnlijk ook illegaal bezig bent, want de officiële bronnen hebben dus enkel de losse versies.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Is het ook niet, maar om het nu echt illegaal te noemen ook niet want zolang je hem niet na de expiration gebruikt is er weinig aan de hand, maar ze hebben wel gelijk dat er mogelijk malware kan meeliften.Gunner schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:05:
All-in-One lijkt me idd geen officiële versie van Microsoft.
Ben nu Windows 7 enterprise aan het downloaden met de Akamai downloadmanager en ben benieuwd welke potentie deze Windows 7 versie gaat bieden
Even nog 2 uurtjes geduld
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 19:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
De Enterprice versie mag ik na activatie 90 dagen uitproberen en dat is wel 3 maanden gratis en voor niets zonder ook maar iets illegaals te doen
Zo kan het dus ook
Verwijderd
je moet als die 3 maanden afgelopen zijn wel je machine rebuilden, maar dat had je natuurlijk in de voorwaarden al gelezenVerwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:44:
De AIO is een warez versie inderdaad en daar ga ik niet verder op in.
De Enterprice versie mag ik na activatie 90 dagen uitproberen en dat is wel 3 maanden gratis en voor niets zonder ook maar iets illegaals te doen
Zo kan het dus ook
Verwijderd
Sorry hoor[b][
[modbreak]
Wil je nou eindelijk zelf eens wat doen? Zo lastig is het niet om op de Microsoft Windows site te kijken of je het daar kan vinden.
[/]

ik vind persoonlijk die site erg on-overzichtelijk dus als hij een directe link heeft dat scheelt mij weer zoeken
Wilde even het online gamen enz testen, maar nu ligt Ziggo weer dwars na het activeren van de modem. Al 2 dagen geen internet meer, maar offline loopt het iig allemaal als een trein. Heb Vista nog in de daulboot zitten, maar als het zo soepel blijft draaien dna gaat Vista er over een maandje vanaf.
Wilde eerst eigenlijk voor Win7 Ultimate gaan, maar de verschillen zijn echt minimaal volgens mij. Enige verschillen die ik kan vinden tussen de Pro en Ultimate:
-Multi-lingual plug-in (taal kunnen aanpassen)
-Opstarten van een virtuele harde schijf
-BrancheCache Distribution Cache
-BitLocker
-AppLocker
Echter, Windows 7 wil die resolutie niet accepteren. Om te beginnen staat de resolutie er niet eens tussen. Een custom resolutie toevoegen met nVidia drivers werkt wel, maar als ik deze dan aanklik wil Windows 7 er nog steeds niet aan. Op Windows XP is dit nooit een issue geweest, dus aan de VGA switch zal het niet liggen.
Monitordrivers verversen met de LG drivers kan ook niet, de monitor word immers gezien als een niet plug n play monitor (doordat de VGA switch ertussen zit).
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
De Enterprise is wel gelijk aan Ultimate (en voor mijn account in iedergeval via MSDNAA te krijgen).Floris-K schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:49:
Ik heb Win7 Professional gratis via de MSDNAA van mijn avondstudie kunnen bemachtigen. Dit weekend erop gezet en het draait echt als een zonnetje. Eerder dit jaar met de beta had ik veel driver problemen, maar het lijkt nu allemaal opgelost.
Wilde even het online gamen enz testen, maar nu ligt Ziggo weer dwars na het activeren van de modem. Al 2 dagen geen internet meer, maar offline loopt het iig allemaal als een trein. Heb Vista nog in de daulboot zitten, maar als het zo soepel blijft draaien dna gaat Vista er over een maandje vanaf.
Wilde eerst eigenlijk voor Win7 Ultimate gaan, maar de verschillen zijn echt minimaal volgens mij. Enige verschillen die ik kan vinden tussen de Pro en Ultimate:
-Multi-lingual plug-in (taal kunnen aanpassen)
-Opstarten van een virtuele harde schijf
-BrancheCache Distribution Cache
-BitLocker
-AppLocker
Ten eerste zorgen dat de switch goed staat voor de betreffende PC bij het opstarten. Ik heb een automatiche DVI switch, als ik die al gebruik met een andere PC dan stat de switch dus "verkeerd" tijdens het opstarten en vertikt Vista het ook om de 1280x1024 te selecteren (blijft op 1024x768 hangen ...).DinaDani schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:58:
Vraagje. Ik maak gebruik van een VGA switch. Dit omdat ik naast een computer ook twee Xbox 360en heb en ik deze graag op mijn 22 inch TFT (LG Flatron W2234S) aan wil sluiten. Op Windowx XP gaat dit perfect, Windows XP blijft het gewoon doen in de native 1650x1080 resolutie.
Echter, Windows 7 wil die resolutie niet accepteren. Om te beginnen staat de resolutie er niet eens tussen. Een custom resolutie toevoegen met nVidia drivers werkt wel, maar als ik deze dan aanklik wil Windows 7 er nog steeds niet aan. Op Windows XP is dit nooit een issue geweest, dus aan de VGA switch zal het niet liggen.
Monitordrivers verversen met de LG drivers kan ook niet, de monitor word immers gezien als een niet plug n play monitor (doordat de VGA switch ertussen zit).
Als dat het niet is wordt het tijd voor een nieuwe switch ... (lang leve de vooruitgang...).
Verder ook even kijken of er geen pinnetje mist in 1 van de kabels (DDC)
[ Voor 39% gewijzigd door mjl op 28-09-2009 16:04 ]
-------
Je kan een heel blik standaardresoluties (zoals 1680x1050) die voor Windows niet zo standaard zijn met één klik toevoegen aan het register toevoegen met Powerstrip.DinaDani schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:58:
Vraagje. Ik maak gebruik van een VGA switch. Dit omdat ik naast een computer ook twee Xbox 360en heb en ik deze graag op mijn 22 inch TFT (LG Flatron W2234S) aan wil sluiten. Op Windowx XP gaat dit perfect, Windows XP blijft het gewoon doen in de native 1650x1080 resolutie.
Volgens mij zit daar geen MediaCenter in toch?mjl schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:00:
De Enterprise is wel gelijk aan Ultimate (en voor mijn account in iedergeval via MSDNAA te krijgen).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Verwijderd
Jawel hoor, die zit daar wel bij. Het nut zie ik er niet echt van in, maar mijn Enterprise heeft wel Media Center.alt-92 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:16:
[...]
Volgens mij zit daar geen MediaCenter in toch?
Hoeft niet gelijk per se warez te zijn. Ik zelf heb een 11-in1 gebrand. Ik vind het handiger om alles op 1 dvd te hebben. Al die Windows 7 versie bevatten veel dezelfde bestanden. Door alleen het EI.CFG te verwijderen heb je al 6 versies van Windows 7. De van mij is gewoon 120 dagen gratis te gebruiken, als ik 3x ga rearmen. Eigenlijk heb ik gewoon 11 versies van MSDN/TechNet op 1 dvd.
/care.xileS schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:58:
[...]
Hoeft niet gelijk per se warez te zijn. Ik zelf heb een 11-in1 gebrand
de bewuste persoon die daarmee aan kwam zetten heeft die niet zelf gemaakt (dat kan ie namelijk niet), dus is het wel warez.
En daarmee komt een einde aan die discussie in dit topic.
[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2009 17:22 ]
De suggestie van het programma is om één voor één devices te disablen. Ik heb alles wat gedisabled kan worden ook gedisabled, maar geen verschil. Alleen de touchpad, die onterecht als ps/2 compatible mouse wordt gezien, niet disablen. Geen idee hoe ik daar de juiste driver voor kan vinden. Iemand een suggestie?
Heb ook met Ratt van microsoft geprobeerd de verantwoordelijke driver op te sporen, maar dat werkt niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Jag op 28-09-2009 18:35 ]
Verder kan je met een tool zoals xperf tot in de detail zien wat gebeurd qua DPC en Interrupts. Merk op dat RATT (XP) en KernRate (Vista) hier een soort van voorgangers van zijn.
Verwijderd
Gebruik je toevallig Comodo software? Het Comodo internet security pakket heeft (had) problemen met hoge DPC. Een update van het pakket lost het probleem op.Jag schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:28:
Iemand ervaring met DPC latency problemen? Met de DPC latency checker heb ik latencies van 6000us, constant, terwijl het eigenlijk maar max 300us mag zijn. Dus waarschijnlijk de oorzaak van de slecht afspelende audio.
De suggestie van het programma is om één voor één devices te disablen. Ik heb alles wat gedisabled kan worden ook gedisabled, maar geen verschil. Alleen de touchpad, die onterecht als ps/2 compatible mouse wordt gezien, niet disablen. Geen idee hoe ik daar de juiste driver voor kan vinden. Iemand een suggestie?
Heb ook met Ratt van microsoft geprobeerd de verantwoordelijke driver op te sporen, maar dat werkt niet.
Dit topic is gesloten.