[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 89.848 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Geluid\ daar het gebruikte apperaat selecteren -> Aanpassingen -> Alle aanpassingen uitschakelen. Probeer dat eens :)

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Rechterknop op het geluidsicoon rechtsonder, afspeelapparaten, een apparaat kiezen en in de geadvanceerde tab de sample en bit rate eens proberen te wijzigen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Zo, dank voor de snelle antwoorden :) ! Ik had idd al geprobeerd alle sound effects (ed) uit te zetten en ook de sample rate te veranderen. Kan alleen schakelen tussen 44.1 en 48 KHz, geen verschil. Kan wel goed recorden, maar alle playback is vernaggeld. Reinstall loste niks op.

Verwijderd

heb nu alleen windows 7 op mn C: staan wil terug naar xp Windows 7 loopt te gillen dat xp ouder is dan W7 DUhhhh hoe krijg toch XP op mn C: ???

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:18:
heb nu alleen windows 7 op mn C: staan wil terug naar xp Windows 7 loopt te gillen dat xp ouder is dan W7 DUhhhh hoe krijg toch XP op mn C: ???
1) bios --> boot cd-rom als 1e
2) cd d'r in --> boot van je xp cd
3) of new installation (najah altijd :P) en dan of wel of geen format ;-)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jag schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:54:
Zo, dank voor de snelle antwoorden :) ! Ik had idd al geprobeerd alle sound effects (ed) uit te zetten en ook de sample rate te veranderen. Kan alleen schakelen tussen 44.1 en 48 KHz, geen verschil. Kan wel goed recorden, maar alle playback is vernaggeld. Reinstall loste niks op.
Regel eens een RTM build? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

hoe kom ik in mn boot scherm ? ik heb een Acer en de enige opties die ik heb zijn F12 voor advanced settings voor veilige modus enz. en DEL voor Setup en kan daarmee niet in mn bios komen

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:36:
[...]
Dat is de tray, de taakbalk is dat ding wat tussen je startmenu-knop en de tray zit.
edit:
Spuit 11 :P
Owh echt :Y .

Laten we gewoon zeggen explorer.exe :)
Hoe die balken heten is wel leuk en aardig en het klopt allemaal wat ik lees, maar de inhoud van het doel is wel pleite.

Wat Microsoft nooit kan veranderen is de persoonlijke smaak van mensen. Je vind het helemaal te gek of je vind het bud.
Het gemak van de Quicklaunch bar als we toch met namen gaan roepen is en wordt ver ondergewaardeerd. De meest coole functie vinden de meeste mensen de opgeruimde deskop. het is clean en mean.
Tja, machines op het werk mogen alleen bediend worden door ervaren personeel, maar computers worden door de grootste nerds nog gebruikt en dan is het leuk om met levensgrote iconen te werken.
Het mag geen tijd meer kosten en gemak dient de mens, maar vaak met gevolgen zoals besmetting, verwarring, ergenis en in elkaar gemepte computers -O-

Windows Vista is nu het zwarte schaap en daar heeft de ontwikkelaar ook debet aan. Maar wat vele dan niet weten is dat de drivers voor Vista nu pas goed zijn.
Windows 7 is de opvolger van Vista en ze hebben er een hoop aan gesleuteld om het zo hard mogelijk te laten lopen.

Ook UAC de grond inmeppen is een goede optie. Ik vond UAC nu juist de uitvinding.
Windows Vista participeert mee in wat je doet en UAC beschermd je tegen veel ongemak, ga er dan vooral mee kl*ten.

Dus inderdaad "Owh echt"

• TaraWij
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:54:
hoe kom ik in mn boot scherm ? ik heb een Acer en de enige opties die ik heb zijn F12 voor advanced settings voor veilige modus enz. en DEL voor Setup en kan daarmee niet in mn bios komen
Wat bedoel je precies met boot scherm en BIOS als je zegt dat je met DEL toch aan je Setup komt?

De BIOS kom je namelijk in als je gewoon je computer opstart, je kan dan in jouw geval met DEL naar de Setup gaan. Doe je niets dan kom je normaal op het boot scherm terecht, wil je liever opties dan kan dit zoals in jouw geval met door op F12 te drukken tussen de BIOS en het boot scherm.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:54:
En waar denk je dat die toetsen voor zijn?

Kom op, je kan best even wat onderzoek doen want dit zijn wel érg kansloze beginnersvragen die je nu stelt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:56:
[...]
maar computers worden door de grootste nerds nog gebruikt en dan is het leuk om met levensgrote iconen te werken.
Sorry, maarruh.... leg uit! Ik snap namelijk niet wat je bedoelt. Wat hebben grote iconen met nerds te maken? :?
Ook UAC de grond inmeppen is een goede optie. Ik vond UAC nu juist de uitvinding.
Windows Vista participeert mee in wat je doet en UAC beschermd je tegen veel ongemak, ga er dan vooral mee kl*ten.
Tot nu toe heeft UAC me meer gezeur gekost dan dat het m'n PC echt heeft beschermd. Voorheen heb ik jaaaren achtereen een XP installatie gedraaid, zonder ook maar 1 keer een schone installatie te moeten uitvoeren of last van virussen te hebben. Dat UAC is irritant (mijn mening). Ik denk ook dat de doorsnee gebruiker er geen reet van snapt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

UAC was dan ook bedacht als pesterijtje.
Als je als enduser herhaaldelijk voor een BadApp* telkens een prompt krijgt omdat het iets aan een systeeminstelling wil doen of op plekken wil krassen waar dat niet hoort was het idee dat je dan vanzelf ging aankloppen bij de leverancier of een produkt zou kiezen wat dat niet doet (lees: goed geschreven software).

Men wilde al jaren van bepaalde legacy zaken af (zoals volledige rechten in %programfiles%), maar zolang software bakkers nog werken op de manier zoals dat met Windows 98 het geval was lukt dat natuurlijk niet echt. Vriendelijk vragen had geen zin, minder vriendelijk ook niet, dan maar forceren door de eindgebruiker in te schakelen.

Werkt aardig, al was het wel een beetje een gok omdat de neiging natuurlijk groot is om alle schuld maar bij het OS neer te leggen als iets niet goed werkt (terwijl het wellicht een hele dikke vette LUA bug is of idiote zooi die met alle geweld ergens Full Control op wil terwijl je met ReadExecute al klaar was geweest).

*en daar zaten ook Microsoft spullen bij hoor :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar als ik del en of f12 intik kan ik niet kiezen dattie van een cd moet booten en kom er ook niet mee in mn bios

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:49:
Sorry hoor maar als ik del en of f12 intik kan ik niet kiezen dattie van een cd moet booten en kom er ook niet mee in mn bios
Eerste ding in google wat ik krijg:
you can also go into bios by hit f2 and enable boot menu so then can just pick f12 and pick the cdrom

Heb zelf geen acer, maar lijkt erop dat je bootmenu via de bios kunt aanzetten en dan bij een nieuwe boot, kun je op f12 klikken en vraagt hij of je vanaf cd, harddisk...... wilt booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een usb keyboard, moet je wachten tot die geinitialiseerd is, en dan f12 blijven drukken, moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:39:
Een usb keyboard, moet je wachten tot die geinitialiseerd is, en dan f12 blijven drukken, moet lukken.
Als je zoals deze gast nogal clueless bent gewoon blijven rammen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Snake schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:39:
[...]

Regel eens een RTM build? :)
Ik ben in de veronderstelling dat ik een RTM build draai :). Ik vind het zo gek dat zelfs met een andere geluidskaart het probleem blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:49:
Als je geen laptop hebt en een USB-keyboard gebruikt, heb je pech. Je kan dan alleen in het BIOS komen door mini-DIN stekker (klein rondje met pinnetjes) -keyboard te gebruiken. Behoorlijk off-topic dit, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:29:
[...]

Als je geen laptop hebt en een USB-keyboard gebruikt, heb je pech. Je kan dan alleen in het BIOS komen door mini-DIN stekker (klein rondje met pinnetjes) -keyboard te gebruiken. Behoorlijk off-topic dit, maar goed.
Met een beetje moderne PC (na 2000?) kun je gewoon een USB toetsenbord gebruiken voor de bios. Op al mijn systemen zit het toetsenbord op usb. Volgens jou zou ik dus nooit in de bios moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:36:
UAC was dan ook bedacht als pesterijtje.
Als je als enduser herhaaldelijk voor een BadApp* telkens een prompt krijgt omdat het iets aan een systeeminstelling wil doen of op plekken wil krassen waar dat niet hoort was het idee dat je dan vanzelf ging aankloppen bij de leverancier of een produkt zou kiezen wat dat niet doet (lees: goed geschreven software).

Men wilde al jaren van bepaalde legacy zaken af (zoals volledige rechten in %programfiles%), maar zolang software bakkers nog werken op de manier zoals dat met Windows 98 het geval was lukt dat natuurlijk niet echt. Vriendelijk vragen had geen zin, minder vriendelijk ook niet, dan maar forceren door de eindgebruiker in te schakelen.

Werkt aardig, al was het wel een beetje een gok omdat de neiging natuurlijk groot is om alle schuld maar bij het OS neer te leggen als iets niet goed werkt (terwijl het wellicht een hele dikke vette LUA bug is of idiote zooi die met alle geweld ergens Full Control op wil terwijl je met ReadExecute al klaar was geweest).

*en daar zaten ook Microsoft spullen bij hoor :+
Tja, zo kun je het ook bekijken :)

Pesterij of hulp?

Het heeft mij al heel wat ellende voorkomen en niet alla applicaties hebben admin rechten nodig om correct te functioneren. Voor een die-hard tweaker is het wel vaak nodig om applicaties als admin uit te voeren want de meest serieuse applicaties hebben wel meer rechten nodig.

Ook het feit dat Internet Explorer nu niet als admin draait en minder rechten heeft kun je zien als positief of als negatief.

Ook het misklikken van een game (dus ik klik game 3 aan als ik game 2 wil starten) kan terug door op annuleren te drukken dan te wachten tot het hele spel is ingeladen. Just in case, dat is UAC.
Ik ben het met je eens dat UAC erg dominant over kan komen, maar het wel nut heeft.

Tja, als je lukraak op proceed klikt is het meer een last want dan ben je toch al besmet en heeft heel UAC ook geen zin meer :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
Ik draai primary nog de RC. Ik wil even afwachten tot 22 okt om hem dan via school te bestellen.

Nu kijk ik net even op mijn bureaublad, staat er in witte letters rechtsonder: Dit explaar van Windows is niet legitiem. Als ik in het configuratiescherm op valideren klik, kom ik op de microsoft site. Paar stappen verder zie ik dit:

plaatje

Moest dat nou weer van Microsoft 8)7

EDIT: Sinds net geeft ie dit niet meer aan :) loos alarm dus :9

[ Voor 15% gewijzigd door bartju op 27-09-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:23:
Ik heb een nieuwe computer gekocht en tot mijn verbazing zat er Windows 7 op. Ik heb overlegt met een vriend en tot onze grote verbazing is het de echte windows 7. Deze kon volgens ons na wat onderzoek pas op 22 oktober worden uit gegeven :o.

Ik heb nog wat printscreens gemaakt.
Hoop op verdere informatie van jullie

http://img225.imageshack.us/img225/9168/50319991.png
http://img89.imageshack.us/img89/9383/22301246.png

RESPECT

PS: leuk besturingssysteem :)
Al een update ? Wat dit klopt toch niet.
Ik bedoel, hoe kan je een legitieme W7 hebben ? Niet de RTM versie dus.

[ Voor 5% gewijzigd door abusimbal op 27-09-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

abusimbal schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:06:
[...]

Al een update ? Wat dit klopt toch niet.
Ik bedoel, hoe kan je een legitieme W7 hebben ? Niet de RTM versie dus.
Simpel: die knakker heeft een Technet ISO-tje geinstalleerd, eventueel met crack.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
Ik heb nu Windows 7 Pro 64 (origineel geen rc of w/e) en ik moet zeggen het draait heerlijk op me SSD, herkende alle apparaten en geen enkel driver hoeven te installeren om een werkend Windows te krijgen. Hetzelfde principe zoals Vista alleen velen malen beter. Ik durf gewoon een computer leek Windows 7 te laten installeren en ik weet dat het goed komt.

Bij xp was het altijd sown gedoe dat je eerst een hele zooi drivers moet downloaden voordat je echt een werken Windows hebt, maar dat is verleden tijd.

Maar natuurlijk heb ik wel alleen me videokaart driver alsnog laten installeren, maar voor de rest gewoon zo gelaten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net Windows 7 Ultimate AIO (all-in-one) gekregen las op diverse sites dat ze er erg tevreden over zijn hier iemand bekend met deze versie ?
ik ga deze denk ik maar installen want ik kan niet meer terug naar Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:54:
Heb net Windows 7 Ultimate AIO (all-in-one) gekregen las op diverse sites dat ze er erg tevreden over zijn hier iemand bekend met deze versie ?
ik ga deze denk ik maar installen want ik kan niet meer terug naar Vista.
Volgens mij is dat gewoon een illegale versie. Kan malware bevatten!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

All-in-One lijkt me idd geen officiële versie van Microsoft.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Wildfire

Joy to the world!

jelmervos schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:05:
[...]

Volgens mij is dat gewoon een illegale versie. Kan malware bevatten!
Inderdaad. Microsoft heeft zelf enkel de losse versies beschikbaar momenteel, dus de alles-in-één is een thuisbrouwsel en daardoor niet automatisch betrouwbaar. Pas dus erg op, het zou dus zomaar 'iets' kunnen bevatten.

Betekent daarnaast trouwens dat je waarschijnlijk ook illegaal bezig bent, want de officiële bronnen hebben dus enkel de losse versies.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De vraag is wat ze als AIO bestempelen. Officieel heb ik de Windows 7 Ultimate x64 gedownload, maar door het verwijderen van het ei.cfg bestand kan ik nu kiezen welke versie ik wil installeren. Dit kan ook onder de noemer AIO vallen. Ik weet doordat ik de hash codes van de gedownloade versie heb vergeleken met die van Microsoft, dat die van mij verder schoon is zonder hacks etc.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:05:
All-in-One lijkt me idd geen officiële versie van Microsoft.
Is het ook niet, maar om het nu echt illegaal te noemen ook niet want zolang je hem niet na de expiration gebruikt is er weinig aan de hand, maar ze hebben wel gelijk dat er mogelijk malware kan meeliften.

Ben nu Windows 7 enterprise aan het downloaden met de Akamai downloadmanager en ben benieuwd welke potentie deze Windows 7 versie gaat bieden :)
Even nog 2 uurtjes geduld :) en linea recta van de Microsoft server :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat die AIO een versie is met een WGA fix zodat je ook na de trial normaal met W7 aan de slag kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AIO is een warez versie inderdaad en daar ga ik niet verder op in.

De Enterprice versie mag ik na activatie 90 dagen uitproberen en dat is wel 3 maanden gratis en voor niets zonder ook maar iets illegaals te doen :)

Zo kan het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkje?

Modbreak:Wil je nou eindelijk zelf eens wat doen? Zo lastig is het niet om op de Microsoft Windows site te kijken of je het daar kan vinden.

[ Voor 91% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:44:
De AIO is een warez versie inderdaad en daar ga ik niet verder op in.

De Enterprice versie mag ik na activatie 90 dagen uitproberen en dat is wel 3 maanden gratis en voor niets zonder ook maar iets illegaals te doen :)

Zo kan het dus ook :)
je moet als die 3 maanden afgelopen zijn wel je machine rebuilden, maar dat had je natuurlijk in de voorwaarden al gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][

[modbreak]
Wil je nou eindelijk zelf eens wat doen? Zo lastig is het niet om op de Microsoft Windows site te kijken of je het daar kan vinden.
[/]
Sorry hoor ;( 8)7
ik vind persoonlijk die site erg on-overzichtelijk dus als hij een directe link heeft dat scheelt mij weer zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb Win7 Professional gratis via de MSDNAA van mijn avondstudie kunnen bemachtigen. Dit weekend erop gezet en het draait echt als een zonnetje. Eerder dit jaar met de beta had ik veel driver problemen, maar het lijkt nu allemaal opgelost.

Wilde even het online gamen enz testen, maar nu ligt Ziggo weer dwars na het activeren van de modem. Al 2 dagen geen internet meer, maar offline loopt het iig allemaal als een trein. Heb Vista nog in de daulboot zitten, maar als het zo soepel blijft draaien dna gaat Vista er over een maandje vanaf.

Wilde eerst eigenlijk voor Win7 Ultimate gaan, maar de verschillen zijn echt minimaal volgens mij. Enige verschillen die ik kan vinden tussen de Pro en Ultimate:
-Multi-lingual plug-in (taal kunnen aanpassen)
-Opstarten van een virtuele harde schijf
-BrancheCache Distribution Cache
-BitLocker
-AppLocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bitlocker is wel interessant voor de beveiliging van een schijf. Dat is eigelijk de enigste reden dat ik Ultimate heb.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Vraagje. Ik maak gebruik van een VGA switch. Dit omdat ik naast een computer ook twee Xbox 360en heb en ik deze graag op mijn 22 inch TFT (LG Flatron W2234S) aan wil sluiten. Op Windowx XP gaat dit perfect, Windows XP blijft het gewoon doen in de native 1650x1080 resolutie.

Echter, Windows 7 wil die resolutie niet accepteren. Om te beginnen staat de resolutie er niet eens tussen. Een custom resolutie toevoegen met nVidia drivers werkt wel, maar als ik deze dan aanklik wil Windows 7 er nog steeds niet aan. Op Windows XP is dit nooit een issue geweest, dus aan de VGA switch zal het niet liggen.

Monitordrivers verversen met de LG drivers kan ook niet, de monitor word immers gezien als een niet plug n play monitor (doordat de VGA switch ertussen zit).

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

mjl

Ugh

Floris-K schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:49:
Ik heb Win7 Professional gratis via de MSDNAA van mijn avondstudie kunnen bemachtigen. Dit weekend erop gezet en het draait echt als een zonnetje. Eerder dit jaar met de beta had ik veel driver problemen, maar het lijkt nu allemaal opgelost.

Wilde even het online gamen enz testen, maar nu ligt Ziggo weer dwars na het activeren van de modem. Al 2 dagen geen internet meer, maar offline loopt het iig allemaal als een trein. Heb Vista nog in de daulboot zitten, maar als het zo soepel blijft draaien dna gaat Vista er over een maandje vanaf.

Wilde eerst eigenlijk voor Win7 Ultimate gaan, maar de verschillen zijn echt minimaal volgens mij. Enige verschillen die ik kan vinden tussen de Pro en Ultimate:
-Multi-lingual plug-in (taal kunnen aanpassen)
-Opstarten van een virtuele harde schijf
-BrancheCache Distribution Cache
-BitLocker
-AppLocker
De Enterprise is wel gelijk aan Ultimate (en voor mijn account in iedergeval via MSDNAA te krijgen).
DinaDani schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:58:
Vraagje. Ik maak gebruik van een VGA switch. Dit omdat ik naast een computer ook twee Xbox 360en heb en ik deze graag op mijn 22 inch TFT (LG Flatron W2234S) aan wil sluiten. Op Windowx XP gaat dit perfect, Windows XP blijft het gewoon doen in de native 1650x1080 resolutie.

Echter, Windows 7 wil die resolutie niet accepteren. Om te beginnen staat de resolutie er niet eens tussen. Een custom resolutie toevoegen met nVidia drivers werkt wel, maar als ik deze dan aanklik wil Windows 7 er nog steeds niet aan. Op Windows XP is dit nooit een issue geweest, dus aan de VGA switch zal het niet liggen.

Monitordrivers verversen met de LG drivers kan ook niet, de monitor word immers gezien als een niet plug n play monitor (doordat de VGA switch ertussen zit).

Ten eerste zorgen dat de switch goed staat voor de betreffende PC bij het opstarten. Ik heb een automatiche DVI switch, als ik die al gebruik met een andere PC dan stat de switch dus "verkeerd" tijdens het opstarten en vertikt Vista het ook om de 1280x1024 te selecteren (blijft op 1024x768 hangen ...).

Als dat het niet is wordt het tijd voor een nieuwe switch ... (lang leve de vooruitgang...).

Verder ook even kijken of er geen pinnetje mist in 1 van de kabels (DDC)

[ Voor 39% gewijzigd door mjl op 28-09-2009 16:04 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
DinaDani schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:58:

Je kan een heel blik standaardresoluties (zoals 1680x1050) die voor Windows niet zo standaard zijn met één klik toevoegen aan het register toevoegen met Powerstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mjl schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:00:
De Enterprise is wel gelijk aan Ultimate (en voor mijn account in iedergeval via MSDNAA te krijgen).
Volgens mij zit daar geen MediaCenter in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Ik heb de 64 bit business en daar zit het ook gewoon in.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:16:
[...]

Jawel hoor, die zit daar wel bij. Het nut zie ik er niet echt van in, maar mijn Enterprise heeft wel Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoeft niet gelijk per se warez te zijn. Ik zelf heb een 11-in1 gebrand. Ik vind het handiger om alles op 1 dvd te hebben. Al die Windows 7 versie bevatten veel dezelfde bestanden. Door alleen het EI.CFG te verwijderen heb je al 6 versies van Windows 7. De van mij is gewoon 120 dagen gratis te gebruiken, als ik 3x ga rearmen. Eigenlijk heb ik gewoon 11 versies van MSDN/TechNet op 1 dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

xileS schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:58:
[...]

Hoeft niet gelijk per se warez te zijn. Ik zelf heb een 11-in1 gebrand
/care.
de bewuste persoon die daarmee aan kwam zetten heeft die niet zelf gemaakt (dat kan ie namelijk niet), dus is het wel warez.
En daarmee komt een einde aan die discussie in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Iemand ervaring met DPC latency problemen? Met de DPC latency checker heb ik latencies van 6000us, constant, terwijl het eigenlijk maar max 300us mag zijn. Dus waarschijnlijk de oorzaak van de slecht afspelende audio.

De suggestie van het programma is om één voor één devices te disablen. Ik heb alles wat gedisabled kan worden ook gedisabled, maar geen verschil. Alleen de touchpad, die onterecht als ps/2 compatible mouse wordt gezien, niet disablen. Geen idee hoe ik daar de juiste driver voor kan vinden. Iemand een suggestie?

Heb ook met Ratt van microsoft geprobeerd de verantwoordelijke driver op te sporen, maar dat werkt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Jag op 28-09-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Je moet echt zo veel mogelijk verschillende dingen proberen uit te schakelen om te weten te komen wat dit veroorzaakt. Draadloos internet al geprobeerd? Het geluid zelf al geprobeerd?

Verder kan je met een tool zoals xperf tot in de detail zien wat gebeurd qua DPC en Interrupts. Merk op dat RATT (XP) en KernRate (Vista) hier een soort van voorgangers van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:28:
Iemand ervaring met DPC latency problemen? Met de DPC latency checker heb ik latencies van 6000us, constant, terwijl het eigenlijk maar max 300us mag zijn. Dus waarschijnlijk de oorzaak van de slecht afspelende audio.

De suggestie van het programma is om één voor één devices te disablen. Ik heb alles wat gedisabled kan worden ook gedisabled, maar geen verschil. Alleen de touchpad, die onterecht als ps/2 compatible mouse wordt gezien, niet disablen. Geen idee hoe ik daar de juiste driver voor kan vinden. Iemand een suggestie?

Heb ook met Ratt van microsoft geprobeerd de verantwoordelijke driver op te sporen, maar dat werkt niet.
Gebruik je toevallig Comodo software? Het Comodo internet security pakket heeft (had) problemen met hoge DPC. Een update van het pakket lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:09:
[...]

je moet als die 3 maanden afgelopen zijn wel je machine rebuilden, maar dat had je natuurlijk in de voorwaarden al gelezen ;)
Dat klopt :)

Ik begrijp dat je bedoeld dat de activatie eenmalig is en dan de 90 dagen gaan lopen.
De Windows 7 Enterprise editie heeft zijn key ingebakken en dit is de final.
Na 90 dagen is hij al te verkrijgen, maar de Enterprise editie is niet in de winkel te koop. Deze versie is meer gericht op professioneel en bedrijfsmatig gebruik, maar 3D gamen gaat immers ook prima ;)

Maar ik kom in aanmerking voor Windows 7 Enterprise omdat ik ook aan remoting doe en deels ook thuis werk. 90 dagen is in mijn ogen heel netjes en alleraardigst want de meeste shareware heeft 30 dagen en shareware zegt het al en dat zijn programma's waarvan je een indruk kan opdoen vóórdat je betaald.
Dus meer een bescherming tegen klachten van "het werkt niet goed"

PS: Loopt prima vero en echt lekker. Installeren was echt piece of cake en updaten duurt 1 minuut in plaats van 130 minuten (Vista) :*) .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 19:24 . Reden: stomme typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07
Hee jongens.. Ik heb een vraag over windows 7 en Vista etc...

Ik kan via APS IT diensten voor 20 euro Windows 7 64 bit Enterprise Upgrade kopen... Kan deze op meerdere computers? Kan deze bijvoorbeeld ook op mijn eigen PC hier thuis?

Nog een vraag:
Ik heb nu de Upgrade van Vista 64 enterprise.. Deze kan ik er alleen opzetten als ik Windows XP 64 erop zet.. Als ik de Win7 upgrade koop. Kan ik dan al meteen na Windows XP 64, Win7 64 erop zetten of moet ik persé Xp64--> Vista 64 --> SP1 --> Win7 64 ?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

TaraWij schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:43:
Je moet echt zo veel mogelijk verschillende dingen proberen uit te schakelen om te weten te komen wat dit veroorzaakt. Draadloos internet al geprobeerd? Het geluid zelf al geprobeerd?

Verder kan je met een tool zoals xperf tot in de detail zien wat gebeurd qua DPC en Interrupts. Merk op dat RATT (XP) en KernRate (Vista) hier een soort van voorgangers van zijn.
Yep, heb alles wat uit kan zonder dat de laptop ermee ophoudt, uitgezet: geluid, netwerk, usb host controllers, modem, 1394 controller, batterij, batterij controller, card reader, dvd drive. Alleen de display adapter, keyboard en system devices niet. En de touchpad niet, want die kan ik niet disablen.

Heb net xperf binnen gehengeld, maar hoe kan ik dat het beste gebruiken om dpc statistics mee te bekijken? Ik kom er nog niet echt uit :).
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:45:
[...]

Gebruik je toevallig Comodo software? Het Comodo internet security pakket heeft (had) problemen met hoge DPC. Een update van het pakket lost het probleem op.
Nee, nooit van gehoord zelfs. Het is een kale installatie, niks geinstalleerd behalve winamp.

Dank voor jullie snelle antwoorden trouwens :),

[ Voor 17% gewijzigd door Jag op 28-09-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
g2play.net verkoopt nu ook (erg goedkoop) de ultimate 32bit en 64 bit.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:16:
[...]

Jawel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doctormetal schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:27:
[...]

Met een beetje moderne PC (na 2000?) kun je gewoon een USB toetsenbord gebruiken voor de bios. Op al mijn systemen zit het toetsenbord op usb. Volgens jou zou ik dus nooit in de bios moeten kunnen.
Mijn PC uit 2003 met GigaByte 8IRXP-moederbord kan niet booten met een USB-keyboard. Met sommige PC's van een paar jaar oud lukt dat wel, mits je dat in het BIOS expliciet instelt. Zo gek is mijn opmerking dus niet. Dank u.

/offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Jag schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:50:
[...]

Heb net xperf binnen gehengeld, maar hoe kan ik dat het beste gebruiken om dpc statistics mee te bekijken? Ik kom er nog niet echt uit :).
Commando prompt als administrator starten en onderstaande commando's kan uitvoeren.
code:
1
xperf -on Diag -stackwalk Profile

Wacht enkele seconden zodat je betrouwbare resultaten krijgt.
code:
1
2
xperf -d MijnLog.etl
xperfview MijnLog.etl

Kies een grafiek uit (in jouw geval DPC CPU Usage) en doe daar mee:
code:
1
2
Rechterknop > Select View
Rechterknop > Summary Table

Nu heb je een grafiek gesorteerd op de meeste uitvoertijd.
Zo kan je linksboven in de tabel de zwaarste gebruikers aflezen, handiger dan weinig zeggende balken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59
Medetweakers! Ik heb zojuist Windows 7 Pro van MSDNAA geïnstalleerd en op de manier hieronder de Nederlandse taal erop gekregen. Hierna deed zich echter een probleem voor. Ik had al een aantal gadgets aan de zijkant staan (Applauncher, Notes, DriveInfobyImp, GCPU en de recycle bin) echter zijn al deze gadgets na het omzetten naar het Nederlands opeens verdwenen! Alleen applauncher staat er nog.
Hebben jullie enig idee hoe ik deze gadgets terug kan krijgen? Opnieuw installeren werkt niet, dan gebeurt er gewoonweg niets. Als ik andere gadgets pak, die ik op de Engelse versie nog niet had, pakt hij ze wel gewoon!
elinx schreef op donderdag 03 september 2009 @ 01:14:
MUI can be also installed on Professional edition avaliable at MSDNAA:

Click start and type CMD, select icon, right click, run as administrator
In prompt type these commands:
1) DISM /Online /Add-Package /PackagePath:(path to your language pack)
example -> DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\languagepack\sv-se\lp.cab
This can take quite a while
2) bcdedit /set {current} locale sv-se (or whatever language)
3) bcdboot %WinDir% /l sv-se (or whatever)
4) regedit

open HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MUI\UIlanguages
remove the key en-us

now reboot and it is done (swedish in this example)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb het voor elkaar gekregen op mijn verse Windows 7 Ultimate x64 WMP te breken! Ik wilde graag terug naar WMP 11 omdat WMP12 zo vreselijk lelijk is.
Ik weet niet wat er precies misgegaan is, maar WMP geeft nu de melding dat het niet goed geïnstaleerd is en dat het opnieuw geïnstalleerd moet worden, en vraagt me vervolgens of ik naar de Microsoft website wil gaan om en installer te downloaden, maar wanneer ik "Ja" klik, dan krijg ik vervolgens een download link voor WMP 6.4 voorgeschoteld, niet helemaal de bedoeling.

sfc /scannow heb ik geprobeerd, maar biedt geen soelaas...

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Aaah ! Ik waan me weer terug in het XP-tijdperk. Dat was de laatste keer dat ik het mooie blauwe scherm zag. Kreeg hem net ineens tijdens met surfen met een PFN LIST melding.

In de eventviewer niet echt iets nuttigs kunnen vinden. Denk een driverprobleempje, omdat ik ook een paar Vista drivers heb moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
maxvdh schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:13:
Hebben jullie enig idee hoe ik deze gadgets terug kan krijgen? Opnieuw installeren werkt niet, dan gebeurt er gewoonweg niets. Als ik andere gadgets pak, die ik op de Engelse versie nog niet had, pakt hij ze wel gewoon!
Makkelijkste optie is de gadgets hernoemen, moet je jou hoogstens even in de werking van de interne naam verdiepen. Anders moet je eens kijken met een tool zoals Process Monitor tijdens het toevoegen van een werkende gadget welke bestands mappen en registry sleutels er gebruikt worden, vervolgens kan je de gadgets daar netjes verwijderen en terug opnieuw normaal toevoegen.
Sefyu schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:27:
Ik heb het voor elkaar gekregen op mijn verse Windows 7 Ultimate x64 WMP te breken! Ik wilde graag terug naar WMP 11 omdat WMP12 zo vreselijk lelijk is.
Probeer dit eens:
  1. In Windows Onderdelen eens zien of je daar WMP 12 kan uitschakelen.
  2. Enige restanten van WMP 11 en WMP 12 verwijderen met behulp van deze tool.
  3. Even googlen over hoe je WMP 11 kan installeren op Windows 7.
Andere optie is om een alternatief zoals bijvoorbeeld Zune Software te proberen. (Aanrader! :))
Floris-K schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:50:
Aaah ! Ik waan me weer terug in het XP-tijdperk. Dat was de laatste keer dat ik het mooie blauwe scherm zag. Kreeg hem net ineens tijdens met surfen met een PFN LIST melding.

In de eventviewer niet echt iets nuttigs kunnen vinden. Denk een driverprobleempje, omdat ik ook een paar Vista drivers heb moeten installeren.
Open even een topic met meer details over je BSOD zodat we er eens naar kunnen kijken, vind je nergens deze details kijk dan eens of er geen MEMORY.DMP in C:\Windows of .DMP bestanden in C:\Windows\Minidump staan, indien deze niet te groot zijn kan je deze uploaden zodat wij er eens naar kunnen kijken.

Of als je interesse hebt om zelf eens te proberen te zien welke driver dit veroorzaakt... (Tot en met !analyze -v)

[ Voor 45% gewijzigd door TaraWij op 29-09-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Heeft iemand een antwoord voor mijn bovengestelde vraag? In de TS staat namelijk dat je niet van XP naar Windows 7 kunt gaan, elders op internet kan ik vinden dat dit wel het geval is.. Dat ik bijvoorbeeld van een schone win XP 64 naar Win 7 64 kan gaan. Dit zou mij namelijk veel tijd schelen ivm de tussenstap naar Vista 64... Anders wordt het installeer dagje als volgt: eerst Windows XP Professional 64Bit naar Windows Vista 64 bit Enterprise naar Windows 7 Enterprise 64 Bit... Aangezien Vista niet zo snel upgrade met die 77 updates en SP1 zou het fijn zijn als ik die tussenstap weg kan laten.... Iemand excacte info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:05

DropjesLover

Dit dus ->

podver, een key gekregen van microzacht nadat de downloads via hun zelf niet meer verkrijgbaar waren. zelf eentje gedownload en ~1 week later geinstalleerd. en nu krijg ik de fout dat de key niet geldig is :S
natuurlijk exact overgetypt (ctrl-c) en gebruikt op een W7 RTM versie...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Als ik me niet vergis kwam ik vandaag nog ergens op de Microsoft site een tool tegen met een bepaalde naam(4 letterige afkorting geloof ik) waar iets stond van upgraden van XP naar Windows 7. Ik kan me alleen echt niet herinneren waar het stond.

@TomWij

Dat zal ik eens proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
Denk dat je USMT (User State Migration Tool) bedoelt. Dit is echter niet echt een upgrade zoals veel mensen hem verwachten, maar gewoon een clean install.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

DropjesLover schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:16:
podver, een key gekregen van microzacht nadat de downloads via hun zelf niet meer verkrijgbaar waren. zelf eentje gedownload en ~1 week later geinstalleerd. en nu krijg ik de fout dat de key niet geldig is :S
natuurlijk exact overgetypt (ctrl-c) en gebruikt op een W7 RTM versie...
Je bedoelt dat je een key voor de RC probeert te gebruiken in de RTM... en het verbaast je dat dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

TaraWij schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:03:

Open even een topic met meer details over je BSOD zodat we er eens naar kunnen kijken, vind je nergens deze details kijk dan eens of er geen MEMORY.DMP in C:\Windows of .DMP bestanden in C:\Windows\Minidump staan, indien deze niet te groot zijn kan je deze uploaden zodat wij er eens naar kunnen kijken.

Of als je interesse hebt om zelf eens te proberen te zien welke driver dit veroorzaakt... (Tot en met !analyze -v)
Heb gisteren de eventviewer al nagekeken, maar kon zo snel niet iets relevants vinden. Voornamelijk alleen melden van het opnieuw starten na een critical error. Zal er vanavond nog eens in duiken ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:05

DropjesLover

Dit dus ->

DizzyWeb schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:00:
[...]

Je bedoelt dat je een key voor de RC probeert te gebruiken in de RTM... en het verbaast je dat dat niet werkt?
k dacht dat het een RTM key was, die was namelijk toen gewoon legaal downloadbaar via microsoft..

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
MIcrosoft heeft geen legale keys uitgegeven voor de RTM van 7 tenzij je Technet/MSDN membership heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:51
Sefyu schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:27:
Ik weet niet wat er precies misgegaan is, maar WMP geeft nu de melding dat het niet goed geïnstaleerd is en dat het opnieuw geïnstalleerd moet worden, en vraagt me vervolgens of ik naar de Microsoft website wil gaan om en installer te downloaden, maar wanneer ik "Ja" klik, dan krijg ik vervolgens een download link voor WMP 6.4 voorgeschoteld, niet helemaal de bedoeling.

sfc /scannow heb ik geprobeerd, maar biedt geen soelaas...

Wie helpt?
Systeem herstel functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een update over mn W7 en Vista perikelen:

de reden dat ik niet in mn bios kon was dat ik een G15 ToBo had aangesloten en dat werkt niet met het booten
Gelukkig heb ik op de zaak nog normale usb ToBo's en ben ik ff zwaar aan het herstellen geslagen
(Zo'n kale herinstallatie is opzich ook wel weer eens prettig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:35:
Heeft iemand een antwoord voor mijn bovengestelde vraag? In de TS staat namelijk dat je niet van XP naar Windows 7 kunt gaan, elders op internet kan ik vinden dat dit wel het geval is.. Dat ik bijvoorbeeld van een schone win XP 64 naar Win 7 64 kan gaan. Dit zou mij namelijk veel tijd schelen ivm de tussenstap naar Vista 64... Anders wordt het installeer dagje als volgt: eerst Windows XP Professional 64Bit naar Windows Vista 64 bit Enterprise naar Windows 7 Enterprise 64 Bit... Aangezien Vista niet zo snel upgrade met die 77 updates en SP1 zou het fijn zijn als ik die tussenstap weg kan laten.... Iemand excacte info?
Afbeeldingslocatie: http://images.nirmaltv.com/images/windowsupgradechart.png
Bron

Ik zat op XP en heb een aantal weken geleden een verse install gedaan van Windows 7 Enterprise (in 50 minuten ofzo)en heb een super werkende laptop.
Mn collega zat op Vista en had geen zin in een verse install en heeft een ugrade gedaan naar 7 Enterprise. Hij heeft dik 2 uur naar zn scherm zitten staren voordat de upgrade klaar was...en nu heeft hij soms wat wazige problemen, bv wlan-nic uitschakelen, wlan-nic inschakelen....en daarna is zn wlan-nic foetsie :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja daar had ik sowieso niet zo heel veel vertrouwen in eigenlijk.. Als ik een windows erop zet dan gebeurt het helemaal clean.. Bedankt man!

Dan zal ik maar bij APS eventjes voor 20 euro Win7 64 bit Enterprise bestellen! Deze kun je toch op meerdere PCs draaien lijkt mij?

Lekker windows XP 64 erop en daarna gelijk Windows 7 Enterprise erop! Dat scheelt me veel tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:13:
Ja daar had ik sowieso niet zo heel veel vertrouwen in eigenlijk.. Als ik een windows erop zet dan gebeurt het helemaal clean.. Bedankt man!

Dan zal ik maar bij APS eventjes voor 20 euro Win7 64 bit Enterprise bestellen! Deze kun je toch op meerdere PCs draaien lijkt mij?
Voor die 20 euro? Denk het niet ;)
Lekker windows XP 64 erop en daarna gelijk Windows 7 Enterprise erop! Dat scheelt me veel tijd :D
Dualboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet het wel zeker van niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ach ja, ik koop m'n keys voor €5,50 per stuk. Dan ben ik misschien illegaal bezig, maar de keys zijn 100% legaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Is er ook nog iets voor studenten (RuG), zodat we een licentie met korting kunnen kopen? Ik hoorde een paar jaar geleden dat dat wel voor Windows XP was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:47:
Is er ook nog iets voor studenten (RuG), zodat we een licentie met korting kunnen kopen? Ik hoorde een paar jaar geleden dat dat wel voor Windows XP was.
Surfspot :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Deadeye878 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:35:
[...]

Voor die 20 euro? Denk het niet ;)

[...]

Dualboot?
Ik heb mijn Windows Vista 64 Enterprise daar ook gehaald voor 20 euro, die kan ik ook op veel pc's draaien. Het is ook voor school bedoelt.

Nee geen Dualboot. Het is een upgrade versie.. Hhet gaat over Win XP heen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

En MSDNAA --> krijgen :D

Linkje voor de RuG http://msdn63.e-academy.c...e.aspx?campus=rigro_invwi
Linkje voor zoeken naar scholen: http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx

[ Voor 37% gewijzigd door Matis op 29-09-2009 12:19 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:12:
[...]

Ik heb mijn Windows Vista 64 Enterprise daar ook gehaald voor 20 euro, die kan ik ook op veel pc's draaien. Het is ook voor school bedoelt.

Nee geen Dualboot. Het is een upgrade versie.. Hhet gaat over Win XP heen zeg maar.
Ik post net een overzicht waarin je NIET van XP naar 7 kan upgraden :?
En geef zelf ook aan dat ik een verse install heb gedaan van 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Zo dat ziet er goed uit! Ik heb de RuG even gemailed hoe ik me kan registreren. Is het volledig gratis voor jouw school (welke?)? En is het ook mogelijk om de x86 én de x64 versie gratis te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Deadeye878 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:42:
[...]

Ik post net een overzicht waarin je NIET van XP naar 7 kan upgraden :?
En geef zelf ook aan dat ik een verse install heb gedaan van 7 ;)
Waarom staat er dan bij Custom Install: dat je de keuze krijgt om windows op een andere partitie te zetten of de huidige OS te overschrijven.. Dan klopt het toch wel? Naja en anders dan zet ik Vista er ook op en doe ik het wel via Vista..

Het is zo dat de versie die ik koop een Upgrade versie is en geen standalone zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
barzi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:52:
[...]

Zo dat ziet er goed uit! Ik heb de RuG even gemailed hoe ik me kan registreren. Is het volledig gratis voor jouw school (welke?)? En is het ook mogelijk om de x86 én de x64 versie gratis te downloaden?
Ik studeer informatica aan de UU en dan is het gratis (maar niet voor andere opleidingen). Zowel 32 als 64bit is te krijgen. Nadeel is alleen dat wij zogenaamde AAA keys krijgen welke maar 1 activatie geven. Dus ik kan maar 2x activeren... (keys 32bit en 64bit zijn uitwisselbaar).

Omdat ik vaker mijn systeemconfiguratie verander is dat waardeloos. Daarom heb ik maar een gewone Windows 7 retail preordered.

Dus ik zou zeker zelf even informeren bij je school wat voor key je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:57:
[...]

Waarom staat er dan bij Custom Install: dat je de keuze krijgt om windows op een andere partitie te zetten of de huidige OS te overschrijven.. Dan klopt het toch wel?
Dualboot of een overwrite.
En da's géén Upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Oke.. Dan wordt mijn installatie volgorde dus: Windows XP 64 vervolgens Vista 64 Enterprise met daarmee 77 updates en SP1 als dat eropstaat komt Windows 7 erop.. Dan is dan iig duidelijk..

De licencie code voor Windows 7 heb ik al. Die staat namelijk al op de site van APS onder mijn account.

[ Voor 22% gewijzigd door Kuhr89 op 29-09-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

barzi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:52:
Je hoeft niet te registreren, je kunt (als het goed is) aanmelden met je inloggegevens van school. Althans wij (bij de Avans wel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik heb het eindelijk gevonden op internet:

Upgraden vanaf Windows XP is niet mogelijk en dit komt dus neer op een nieuwe schone installatie. Het is tevens niet mogelijk om te upgraden van de beta van Windows 7 of de release candidate van Windows 7. Verder worden (uiteraard) Windows 95, Windows 98, Windows ME ook niet ondersteund evenals Windows Server 2003 en Server 2008.

Met een upgrade kun je geen schone installatie doen toch? Dus ben ik verplicht om de stappen die ik net noemde uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:09
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:08:
Oke.. Dan wordt mijn installatie volgorde dus: Windows XP 64 vervolgens Vista 64 Enterprise met daarmee 77 updates en SP1 als dat eropstaat komt Windows 7 erop.. Dan is dan iig duidelijk..

De licencie code voor Windows 7 heb ik al. Die staat namelijk al op de site van APS onder mijn account.
Haal dan ergens even een nieuwere Vista DVD vandaan met SP2 er al in. Dat scheelt je die 77 updates en SP1 installeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanmelden zonder steeds een password in te voeren hoe ?

Kan de optie niet vinden zoals bij Vista, iemand een oplossing?

Password weglaten is geen optie ik binnen mijn netwerk met remote desktop kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja maar waar moet ik die vandaan halen... Het enige wat ik wel kan doen is SP1 gewoon downloaden vanaf de Windows site en deze op een dvd branden... Die 77 update wordt lastig denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@super: je kan een upgrade versie schoon installen, en dan de key invoeren en opnieuw installen, google daar maar ns op. Kon wel bij vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:18:
Aanmelden zonder steeds een password in te voeren hoe ?

Kan de optie niet vinden zoals bij Vista, iemand een oplossing?

Password weglaten is geen optie ik binnen mijn netwerk met remote desktop kunnen werken.
uitvoeren --> control userpasswords2 --> enter en dan het vinkje gebruikers moeten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:20:
[...]

uitvoeren --> control userpasswords2 --> enter en dan het vinkje gebruikers moeten ....
Kan nu even niet kijken, maar kon gister zo snel uitvoeren niet vinden. Dat moet er dus wel gewoon zijn dus. Is dat een menu item of roep je dat anders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:23:
[...]

Kan nu even niet kijken, maar kon gister zo snel uitvoeren niet vinden. Dat moet er dus wel gewoon zijn dus. Is dat een menu item of roep je dat anders op?
windowsvlag + r gebruik ik daar altijd voor ;)

Zit normaal ook onder je startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:13:
Ik heb het eindelijk gevonden op internet:

Upgraden vanaf Windows XP is niet mogelijk en dit komt dus neer op een nieuwe schone installatie. Het is tevens niet mogelijk om te upgraden van de beta van Windows 7 of de release candidate van Windows 7. Verder worden (uiteraard) Windows 95, Windows 98, Windows ME ook niet ondersteund evenals Windows Server 2003 en Server 2008.
Ik zal nog es een plaatje + linkje voor je opzoeken waarin alles uitgekauwd staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadeye878 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:51:
[...]

Ik zal nog es een plaatje + linkje voor je opzoeken waarin alles uitgekauwd staat :P
Als hij volgens mij ff iets eerder in dit topic kijkt dan staat daar volgens mij een heel keurige afbeelding waarin duidelijk gemaakt wordt welke upgrades wel en niet mogelijk zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij is je sarcasme-detector b0rken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:56:
[...]

Als hij volgens mij ff iets eerder in dit topic kijkt dan staat daar volgens mij een heel keurige afbeelding waarin duidelijk gemaakt wordt welke upgrades wel en niet mogelijk zijn :?
Die bedoelde ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

TaraWij schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:38:
[...]

Commando prompt als administrator starten en onderstaande commando's kan uitvoeren.
code:
1
xperf -on Diag -stackwalk Profile

Wacht enkele seconden zodat je betrouwbare resultaten krijgt.
code:
1
2
xperf -d MijnLog.etl
xperfview MijnLog.etl

Kies een grafiek uit (in jouw geval DPC CPU Usage) en doe daar mee:
code:
1
2
Rechterknop > Select View
Rechterknop > Summary Table

Nu heb je een grafiek gesorteerd op de meeste uitvoertijd.
Zo kan je linksboven in de tabel de zwaarste gebruikers aflezen, handiger dan weinig zeggende balken. :)
Dank voor de uitleg!

Als ik de summary table bekijk van de DPC cpu usage, dan is dat niet gesorteerd op driver oid. Het staat allemaal onder "unknown". Dat was bij Ratt ook al het geval. Ik kan helaas nu (vanaf mijn werk) geen screenshot posten, zal ik later nog even toevoegen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen verder in Deel 15.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.