[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.880 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:05:
Waar ik dus alleen (na 2 dagen klooien) niet aan kan wennen is dat je een soort "quick launch werkbalk" hebt die ook nog 's als gewone taakbalk dienst doet. Dan staat er opeens een "open programma" tussen je shortcuts. De logica gaat er bij mij nog niet in. En ik kan nergens vinden hoe je dat uitzet. Iemand?
Da's nou het hele idee van de nieuwe taskbar :) En je kan het inderdaad uitzetten, lees dit topic nog maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:46

spaceboy

Op grote hoogte

Snake schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:31:
[...]

Heb je het geinstalleerd op een Mac?
Nee. Oldschool Intel. Een E7200 Core Duo om precies te zijn. En bij Processors heb ik wel netjes 2x een E7200 staan...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:49
Dat coprocessor devices probleem heb ik ook.

Heb je toevallig een nvidia chipset?

De oplossing zou moeten zijn, het installeren van de LAATSTE chipset drivers, specifiek de SM bus en SMU drivers.
Probeer dat eens.

Maar bij mij werkt dat helaas niet, ik heb een Asrock ALiveNF7G-HDready moederbord, met Athlon 5600+.
Iemand nog andere ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door mountainbiker op 22-09-2009 11:35 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:11:
[...]

Hoezo klooien? Ik bedoel je hebt alle programma's die je vaak gebruikt op je taskbar staan (vergelijkbaar met Mac OS X :+), de applicaties die je open hebt staan zijn voorzien van een vierkantje...duidelijker kan het niet. 't is inderdaad ff wennen, maar ik moet zeggen dat ik het veel handiger vind dat die stomme QuickLaunch (die ik overigens nooit gebruikt heb).

Maar goed..hoe je het uitzet...'k zeg ff zoeken :+ volgens mij is dat al ongeveer 100 x langs gekomen.
WTF, nu is Quicklaunch ineens de zwarte piet. Nou, ik gebruik hem zeer regelmatig en erg handig zo net naast de knop start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 12:27

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:25:
WTF, nu is Quicklaunch ineens de zwarte piet. Nou, ik gebruik hem zeer regelmatig en erg handig zo net naast de knop start :)
Wintoets + 1....9 ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat, gecombineerd met dit toetsenbord en die quick launch heb ik niet meer nodig. Ik zet het nog wel steeds aan op xp of vista virtual machines trouwens als ik die nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 22:34
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:25:
[...]

Niets mis met de QuickLaunch (op XP of Vista), maar met de Superbar wil je toch niet meer terug naar die ouwe QuickLaunch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

TheVMaster schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:01:
[...]

Niets mis met de QuickLaunch (op XP of Vista), maar met de Superbar wil je toch niet meer terug naar die ouwe QuickLaunch....
Heet dat nieuwe ding "superbar" ja? Klinkt wel heel zelfverzekerd... :)
Maar, ik moet toegeven... ik ben ook niet zo van de veranderingen, toch ga ik 't een tijdje proberen. Heb 'm nu al in elk geval weer op "always combine" staan en er zit wel 'n logica in... als je zo'n ding hebt aangeklikt is hij geopend. Als er een "multiple venster" symbool omheen staat, zijn er meerdere instanties... Ik begin 't te begrijpen. Echt SUUUUUPERhandig vind ik het nog niet, maar wie weet komt dat nog... :-)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:14:
[...]

Heet dat nieuwe ding "superbar" ja? Klinkt wel heel zelfverzekerd... :)
Maar, ik moet toegeven... ik ben ook niet zo van de veranderingen, toch ga ik 't een tijdje proberen. Heb 'm nu al in elk geval weer op "always combine" staan en er zit wel 'n logica in... als je zo'n ding hebt aangeklikt is hij geopend. Als er een "multiple venster" symbool omheen staat, zijn er meerdere instanties... Ik begin 't te begrijpen. Echt SUUUUUPERhandig vind ik het nog niet, maar wie weet komt dat nog... :-)
Jumplists :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
:+ Wat dat betreft wel leuke nieuwe namen : Jumplists, Superbar, AeroPeek hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-10 23:45
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:23:
Ik heb een nieuwe computer gekocht en tot mijn verbazing zat er Windows 7 op. Ik heb overlegt met een vriend en tot onze grote verbazing is het de echte windows 7. Deze kon volgens ons na wat onderzoek pas op 22 oktober worden uit gegeven :o.
Ik zag op de MSDNAA site van school ook al win7 Professional 32/64bit staan. (Geen Beta/RTM)
Ben nu ook de 64bit versie aan het binnen halen.. Volgend weekend maar is installeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

frank131331 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:56:
[...]

Ik zag op de MSDNAA site van school ook al win7 Professional 32/64bit staan. (Geen Beta/RTM)
Ben nu ook de 64bit versie aan het binnen halen.. Volgend weekend maar is installeren O-)
Dat is dus wel de RTM dan.

Nog vandaag exact een maandje wachten op mijn retail. Ben benieuwd hoelang Amazon erover gaat doen om het ook te bezorgen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

De NLe edities hebben zelfs nog een lager buildnummer dan de Engelse variant.

Ik draai nu RTM, maar dat is toch al een soort van Retail :P

Er zal althans niets meer veranderen tov de Retail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan trouwens ook geen werk group aanmaken.. ik merk dat ze nog verschillende opties hebben uitstaan in de rtm versie.. zal wel in de echte release worden recht gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De rechtermuisklik-menuutjes op de superbar. zo kan je veelgebruikte dingen pinnen (radiostations voor WMP, veel-gebruikte url's voor IE, documenten, etc.)
Maar ook andere tasks snel uitvoeren :)

Helaas zijn de jumplists (nog?) niet heel erg customisable...

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 22-09-2009 15:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:42:
dat, gecombineerd met dit toetsenbord en die quick launch heb ik niet meer nodig. Ik zet het nog wel steeds aan op xp of vista virtual machines trouwens als ik die nodig heb...
Ik kan mijn G15 ook zo programmeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:34:
[...]

Ik kan mijn G15 ook zo programmeren :9
Maar als jij de volgorde op je taskbar verandert, moet je je G15 dan ook weer omprogrammeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Even wat anders, als je een game installeert, dan kreeg je bij xp vaak gewoon de gameicoontjes op je buroblad, met windows 7 is dat niet zo, heb net COD, batman en wolfenstein geinstalleerd maar dan moet ik via start en dan in het balkje zoeken de naam van de game ingeven en dan op het icoontje klikken, kan dat n iet anders ?
Ik bedoel normaal moet er toch op je buroblad ene icoontje komen en hupsakee.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24

DDX

Sinds gisteren is er een symantec update uit voor SEP (antivirus) die compatible is met Windows 7.
(Symantec Endpoint Protection 11.0.5002.333 (RU5))

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:59

M0nkeymen

Monkeystyle!

Le_Freak ! schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:41:
Even wat anders, als je een game installeert, dan kreeg je bij xp vaak gewoon de gameicoontjes op je buroblad, met windows 7 is dat niet zo, heb net COD, batman en wolfenstein geinstalleerd maar dan moet ik via start en dan in het balkje zoeken de naam van de game ingeven en dan op het icoontje klikken, kan dat n iet anders ?
Ik bedoel normaal moet er toch op je buroblad ene icoontje komen en hupsakee.
Het makkelijkste is om je games explorer te pinnen aan je start menu of je taakbalk

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
M0nkeymen schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:45:
[...]

Het makkelijkste is om je games explorer te pinnen aan je start menu of je taakbalk
En hoe doe ik dat ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Even op Google zoeken hoe je het aan je taakbalk pint zonder dat het onder Windows Explorer terecht komt, maar dit heb ik ondertussen al voor je gedaan:

Workaround to pin any folder to Windows 7 Taskbar

Alleen zal je opmerken dat de CLSID van Games Explorer er niet tussen staat, hier moet je even voor rondzoeken op Google, of je kan alternatief in de HKEY_CLASSES_ROOT sleutel naar Games Explorer zoeken en dan zou je de CLSID moeten terugvinden.

Toch heb ik hem ter controle zelf even op te zoeken, zo leer ik er zelf ook uit... Het is maar dat je weet hoe je er aan komt voor het geval je het zelf voor andere dingen ook wil doen.

Bij mij is dit: %SystemRoot%\explorer.exe /E,::{ED228FDF-9EA8-4870-83b1-96b02CFE0D52}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:45:
Maar als jij de volgorde op je taskbar verandert, moet je je G15 dan ook weer omprogrammeren? :)
Klopt, maar ik doelde meer op het feit dat ik onder m3 g1 tm g6 mijn applicaties programmeer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:26:
[...]

Klopt, maar ik doelde meer op het feit dat ik onder m3 g1 tm g6 mijn applicaties programmeer :D
En bij dit keyboard hoeft dat dus niet, hij start automatisch met (1) de applicatie die het meest links op de taskbar staat. Nog een keer (1) indrukken en de applicatie wordt geminimaliseerd. Als je een ander applicatie op die positie zet, start die automatisch op zonder dat je de toets hoeft om te programmeren. Erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:50:
[...]

En bij dit keyboard hoeft dat dus niet, hij start automatisch met (1) de applicatie die het meest links op de taskbar staat. Nog een keer (1) indrukken en de applicatie wordt geminimaliseerd. Als je een ander applicatie op die positie zet, start die automatisch op zonder dat je de toets hoeft om te programmeren. Erg handig :)
Ik bedoelde dat ik windowsvlag + 1 tm 6 als g toetsen heb geprogrammeerd :P

Win+1 Winamp starten of maximaliseren. Nogmaals Win+1 winamp minimaliseren ;)
2 voor firefox en 3 voor irc

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 22-09-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
TaraWij schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:13:
[...]

Even op Google zoeken hoe je het aan je taakbalk pint zonder dat het onder Windows Explorer terecht komt, maar dit heb ik ondertussen al voor je gedaan:

Workaround to pin any folder to Windows 7 Taskbar

Alleen zal je opmerken dat de CLSID van Games Explorer er niet tussen staat, hier moet je even voor rondzoeken op Google, of je kan alternatief in de HKEY_CLASSES_ROOT sleutel naar Games Explorer zoeken en dan zou je de CLSID moeten terugvinden.

Toch heb ik hem ter controle zelf even op te zoeken, zo leer ik er zelf ook uit... Het is maar dat je weet hoe je er aan komt voor het geval je het zelf voor andere dingen ook wil doen.

Bij mij is dit: %SystemRoot%\explorer.exe /E,::{ED228FDF-9EA8-4870-83b1-96b02CFE0D52}
Thankx maar ik zoek toch naar een iets simpelere oplossing en heb nu gewoon via de map waar de game in staat een snelkoppeling gemaakt van en de multiplayer de mp.exe en van de singleplayer ook.

Maar even wat anders, je moet bij windows 7 ook overal toestemming voor geven, of ik nou een patch installeer of een update van de virusscanner start. echt bij alles moet ik toestemming geven, kan dat niet anders ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Maar even wat anders, je moet bij windows 7 ook overal toestemming voor geven, of ik nou een patch installeer of een update van de virusscanner start. echt bij alles moet ik toestemming geven, kan dat niet anders ?
Jij hebt duidelijk nog niet lang met Vista gewerkt. Dat heet User Account Control, kortweg UAC, en je kan het uitschakelen door naar Start --> Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts te gaan, en daar ergens een vinkje voor "UAC gebruiken" weg te halen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:40:
[...]

Jij hebt duidelijk nog niet lang met Vista gewerkt. Dat heet User Account Control, kortweg UAC, en je kan het uitschakelen door naar Start --> Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts te gaan, en daar ergens een vinkje voor "UAC gebruiken" weg te halen.
Dan zou ik toch niet aanraden om het helemaal uit te zetten maar je kan beter de slider wat lager zetten. Ik zie bijna nooit meer een UAC prompt, alleen bij de installatie van software en sommige brak geschreven programmas die zo nodig admin rights moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik kan wel die slider naar beneden doen maar ik zie niet waar ik een vinkje kan weghalen.
Heb hem nu helemaal naar beneden gezet, als ik software installeer weet ik wat ik doe en haal ik het programma toch altijd even door twee virusscanners om te kijken of het safe is, eigenlijk dus hetzelfde als met xp en toen ging het ook altijd goed.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Vista was dat inderdaad een vinkje, bij Windows 7 zet je het uit door de slider helemaal naar beneden te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:57:
Bij Vista was dat inderdaad een vinkje, bij Windows 7 zet je het uit door de slider helemaal naar beneden te zetten.
Het meest handige is de stand dat UAC wel werkt, maar het scherm niet dimt. Is al een stuk minder irritant, en dat samen met minder pop-ups hiervan is het erg goed werkbaar. Ik zie geen reden meer om het helemaal uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

hellboy123 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:11:
[...]

Het meest handige is de stand dat UAC wel werkt, maar het scherm niet dimt. Is al een stuk minder irritant, en dat samen met minder pop-ups hiervan is het erg goed werkbaar. Ik zie geen reden meer om het helemaal uit te zetten :)
Ik wel: het annoyt to the bone! :D
Maar serieus: ik wil 't helemaal niet weten als een programma zoiets wil. In 100% van de gevallen geef ik toch akkoord. En als er een programma/virus/trojan is die iets wil vernaggelen doet 'ie dat toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Le_Freak ! schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:53:
Ik kan wel die slider naar beneden doen maar ik zie niet waar ik een vinkje kan weghalen.
Heb hem nu helemaal naar beneden gezet, als ik software installeer weet ik wat ik doe en haal ik het programma toch altijd even door twee virusscanners om te kijken of het safe is, eigenlijk dus hetzelfde als met xp en toen ging het ook altijd goed.
Tja....ik weet ook wat ik doe, maar ik denk er niet over om het uit te zetten. Het grappige is namelijk dat veel applicaties onder Windows XP (als gewone user) niet goed functioneerden. Bij Windows 7 (eigenlijk bij Vista al) is dat probleem afgevangen..maar goed. Je kunt het natuurlijk uit zetten, wat ik me eigenlijk af vraag. Zijn er ook mensen die linux/ubuntu/unix/mac os gebruiken die eh..alles als root doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:56

DropjesLover

Dit dus ->

Ik ben nu windows 7 aan het instelleren, en nu vraagt de installatie om drivers voor mn dvd brander (Nec ND4550). die heb ik niet, heb ik nog nooit gebruikt en via google vind ik alleen maar firmware, geen drivers.

iemand hier ervaring mee? of hoe je de installatie voortzet, want ik kan gewoonweg niet op next oid klikken..

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

DropjesLover schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:17:
Ik ben nu windows 7 aan het instelleren, en nu vraagt de installatie om drivers voor mn dvd brander (Nec ND4550). die heb ik niet, heb ik nog nooit gebruikt en via google vind ik alleen maar firmware, geen drivers.

iemand hier ervaring mee? of hoe je de installatie voortzet, want ik kan gewoonweg niet op next oid klikken..
Geen ervaring mee, maar kan die brander er niet ff tijdelijk uit? Of is dat de drive waar je vanaf installeert?
Ik had wel ge-emmer met dat W7 niet op m'n C: wilde installeren, maar na wat geGoogle bleek dat in de boot-volgorde die je in de bios kunt veranderen te liggen. Dat zal in jouw geval wel niet werken, al is het een poging waard daar iets te klooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

spaceboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:23:
[...]

Geen ervaring mee, maar kan die brander er niet ff tijdelijk uit? Of is dat de drive waar je vanaf installeert?
Ik had wel ge-emmer met dat W7 niet op m'n C: wilde installeren, maar na wat geGoogle bleek dat in de boot-volgorde die je in de bios kunt veranderen te liggen. Dat zal in jouw geval wel niet werken, al is het een poging waard daar iets te klooien...
Nope, het is inderdaad de drive waar de dvd in zit, dus die kan ik niet uittrekken.
ook de toewijzing van de drive-letters is bij mij een beetje verkloot, de boot-schijf is nu de X, CEFG zijn de slots van mn usb-cardreader, D is de dvd drive...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 14:40
En als je nou een usb-install doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

ik heb geen usb-stick die groot genoeg is en het is een .iso, of kan die van een stick ook gestart worden?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 14:40
Een usb-stick van 2gb is zat, en die .iso pak je uit naar je usbstick (bijvoorbeeld met WinRAR). Gister nog deze handleiding gebruikt: http://dotnetwizard.net/v...from-usb-flashhard-drive/

Oja, werkt wellicht ook wel met geheugenkaartjes, aangezien je zo'n reader hebt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RetroTycoon op 22-09-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

die cardreader is nogal crap, niet geschikt voor een installatie volgens mij. geeft al problemen bij het overzetten van 30 foto's... overigens is de iso 4 gig groot...

maar ook heb ik sinds XP geen driver meer geinstalleerd voor een cd/dvd drive, waarom W7 wel? zitten daar geen universele dvd drivers in :? lijkt me wel, anders hadden meer mensen dit probleem...

waar zitten in vista dvd drivers?

[ Voor 41% gewijzigd door DropjesLover op 22-09-2009 21:10 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DropjesLover schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:59:
die cardreader is nogal crap, niet geschikt voor een installatie volgens mij. geeft al problemen bij het overzetten van 30 foto's... overigens is de iso 4 gig groot...

maar ook heb ik sinds XP geen driver meer geinstalleerd voor een cd/dvd drive, waarom W7 wel? zitten daar geen universele dvd drivers in :? lijkt me wel, anders hadden meer mensen dit probleem...

waar zitten in vista dvd drivers?
Het feit dat je drivers moet installeren voor je dvd brander is erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10 11:14

denivan

de enige

Ben er gisteren achter gekomen dat admin pack voor win server 2003 dus niet meer werkt onder Windows 7.
Heb dus na wat googlen Remote Server Administration Tools for Windows 7 gedownload. Probleem is dat als ik het AD administrative center opstart, ik een melding krijg dat er geen DC met ADWS gevonden kan worden.

Na nog wat googlen kom ik daarvoor op deze site terecht :
http://www.microsoft.com/...96-4597-be3e-1d24c1cf0dda

Ik zou die tool dus op m'n Server 2003 R2 moeten installeren om gebruik te kunnen maken van RSAT onder Windows 7. Probleem is dus dat ik een 404 error krijg op de microsoft site als ik de tool wil downloaden :'(

Iemand enig idee waar ik deze Windows5.2-KB968934-x86.exe nog ergens anders kan vinden ?
(of hoe beheren jullie de AD op een Win 2003 server vanaf windows 7 ?)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
TheVMaster schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:16:
[...]

Tja....ik weet ook wat ik doe, maar ik denk er niet over om het uit te zetten. Het grappige is namelijk dat veel applicaties onder Windows XP (als gewone user) niet goed functioneerden. Bij Windows 7 (eigenlijk bij Vista al) is dat probleem afgevangen..maar goed. Je kunt het natuurlijk uit zetten, wat ik me eigenlijk af vraag. Zijn er ook mensen die linux/ubuntu/unix/mac os gebruiken die eh..alles als root doen?
Ik ken iemand die alles als root doet. Lang heeft dat niet geduurd, hij had binnen de dag zijn systeem om zeep geholpen. Het is echt de typische computer-gebruiker, let op geen enkele melding, klikt alles weg, enz.
Onder Vista heb ik het uitstaan, omdat ik er niet tegen kan. In Windows 7 kan ik me niet herinneren dat ik het ooit heb gezien, dus laat ik het heel mooi aanstaan :)

Anders begint mijn Action Center weer te zeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 18:34
TheVMaster schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:14:
[...]

Niet zo heel vreemd. Het is, vrees ik, een bekend probleem met zowel Vista als Windows 7. XP gaat was lakser om met bepaalde dingen (term ontglipt me even, ik kwam er ook pas na lang Googelen achter). NEC DVD branders gaan niet werken om Vista of 7 te installeren, dan zal je (tijdelijk) een andere moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

TheVMaster schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:14:
[...]

ik krijg toch echt de foutmelding:
"A required DC/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now."

met als enige opties browse, ok en cancel.
enige opties bij de installatie zelf zin browse, rescan, next (blijft grijs/niet klikbaar) en kruisje (rechts boven).

mapje drivers kopieren van uit de vista/windows/system32 werkt niet, geen driver herkend...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:31:
[...]

Ik ken iemand die alles als root doet. Lang heeft dat niet geduurd, hij had binnen de dag zijn systeem om zeep geholpen. Het is echt de typische computer-gebruiker, let op geen enkele melding, klikt alles weg, enz.
Onder Vista heb ik het uitstaan, omdat ik er niet tegen kan. In Windows 7 kan ik me niet herinneren dat ik het ooit heb gezien, dus laat ik het heel mooi aanstaan :)

Anders begint mijn Action Center weer te zeuren :+
Ja idd..onder Vista was het af en toe wel irritant, maar (zoals jij ook al zegt) het is in Windows 7 niet ernstig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
Stefan_D schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:36:
[...]

Niet zo heel vreemd. Het is, vrees ik, een bekend probleem met zowel Vista als Windows 7. XP gaat was lakser om met bepaalde dingen (term ontglipt me even, ik kwam er ook pas na lang Googelen achter). NEC DVD branders gaan niet werken om Vista of 7 te installeren, dan zal je (tijdelijk) een andere moeten gebruiken.
Jawel was geen probleem met mijn NEC brander :) Moet er wel bij zeggen dat het een Optiarc Nec betreft, voor zeer oude modellen zou het anders kunnen zijn (al is de mijne al een vrij oud model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik heb hem nu uitstaan en dat kan ook makkelijk, je hebt toch wel een pakketjes proggies draaien die er eerst overheen kunnen als je twijfelt.
Net zo veilig of nog veiliger als windows 7 UAC.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Mijn Canon CanoScan 8800F doet het prima onder Windows 7 b7600 x64, maar als ik de knop Photo/Film op de scanner gebruikte moest ik telkens met de muis op een meldingsvenster aangeven welk programma er gebruikt moest worden (MP Navigator EX 1.0) en dat voor iedere scan opnieuw. Ik kon niets aanvinken waarbij Windows 7 dit elke volgende keer zelf zou doen (ook niet bij standaardprogramma's). Klein ongemak, wat overigens in de vorige build die ik gebruikte (7264) niet aan de orde was, toen kon ik dat wèl aangeven.
Ook in Windows XP x64 werkte het goed.

Mocht je iets dergelijks ook ondervinden, ik heb het zo opgelost:
- maak eerst een backup van je register in Windows 7 (Bestand> Exporteren)
- in Windows XP met RegSeeker in het register gezocht naar de tekst "CanoScan PHOTO/FILM Button"
- de 3 gevonden sleutels opgeslagen
- in Windows 7 met RegEdit de 3 sleutels geimporteerd

Je moet wel opletten dat het pad naar MP Navigator EX 1.0 in de subsleutels klopt.

Suc6! :>

Samsung S23 Ultra 256GB

• TaraWij
Le_Freak ! schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:01:
Ik heb hem nu uitstaan en dat kan ook makkelijk, je hebt toch wel een pakketjes proggies draaien die er eerst overheen kunnen als je twijfelt.
Net zo veilig of nog veiliger als windows 7 UAC.
Helaas houdt een virus scanner de dingen waar UAC voor bedoelt zijn niet tegen, verder doe je ook geen dagdagelijkse updates en patches dus zou het voor die enkele keren dat het verschijnt op een week niet veel moeten uitmaken. Echter geef jij elke applicatie nu rechten om dingen als administrator uit te voeren.

Stel dat er nu een van de dagen iemand een lek vind in bijvoorbeeld Windows Live Messenger, hij kan daar mee administratieve dingen uitvoeren. Windows Live Messenger geeft net zoals alle andere dagdagelijkse applicaties haast nooit UAC meldingen, dus ga jij zomaar toestaan klikken moest er toch eens een verschijnen omwille van een lek of kwaadaardige code in iets dat jij toch vertrouwd?

Nog een voorbeeld: Stel dat ik een handige applicatie schrijf hier op Tweakers en jij hebt daar ongelofelijk veel interesse in, ik programmeer het om op 1 Oktober jouw systeem om zeep te helpen. Een virus scanner houdt zoiets niet tegen, een UAC melding echter wel. En aangezien mijn applicatie ongelofelijk interessante dingen doet die geen administratie rechten nodig hebben is dat verdacht...

UAC is er om je bewust te maken wanneer iets als een gebruiker uitgevoerd (kan naast persoonlijke documenten die gebackupt horen te zijn niet veel aanvangen) wordt en wanneer iets als een administrator uitgevoerd (kan het hele systeem onderuit halen) wordt, het is dus effectiever dan een virus scanner.

Persoonlijk kies ik liever voor een miniem aantal meldingen per dag (als Tech Enthusiast doe je wel eens wat administratieve dingen) die je zelfs met shortcuts kan accepteren dan dat alles de rechten krijgt om mijn systeem onderuit te halen. De normale thuisgebruiker heeft zelfs geen dagdagelijkse meldingen.

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:46
Ik gebruik nu nog een beta van Windows 7 en dat werkt al prima voor mij!

Echter wil ik wel upgraden naar de final versie, maar ik wacht nog op een key die ik aangevraagd heb bij MA3D. Dit heb ik al 3 dagen geleden gedaan, maar nog geen antwoord gehad. Iemand die al een key heeft gekregen via MA3D?

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:06
Ik vind UAC wel aardig op zich, soms een beetje te aanwezig. Maar wat ik heel erg mis is dat je nog steeds geen folders kan sfschermen voor andere personen die ook de pc gebruiken. Via de verkennen kan je in alle folders komen, daar snap ik nou echt niks van.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Compuhair schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:59:
Ik vind UAC wel aardig op zich, soms een beetje te aanwezig. Maar wat ik heel erg mis is dat je nog steeds geen folders kan sfschermen voor andere personen die ook de pc gebruiken. Via de verkennen kan je in alle folders komen, daar snap ik nou echt niks van.
:? Lijkt me een kwestie van de juiste NTFS permissies uitdelen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• denivan

denivan

de enige

Deadeye878 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:33:
[...]

:? Lijkt me een kwestie van de juiste NTFS permissies uitdelen.
Klopt, maar is al een beetje vervelend als de andere user ook een admin is op de machine. Moet je met deny permissions etc beginnen werken en NTFS security lijkt me nu niet een transparant concept voor een end-user.
't Zou gemakkelijk zijn dat de creator van een object via een rechtermuistoets op dit object kan zetten "hide for everyon". Natuurlijk is dit wel riskant, want als de creator er dan niet meer is, kan niemand nog aan de data .....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dat is ook de reden waarom je een disabled Administrator account hebt.
Die kun je dan voor dat soort herstelwerk gebruiken - daar istie voor, niet voor dagelijks werk.

Basic Security & Account management 101.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• denivan

denivan

de enige

Klopt uiteraard, en is logisch voor ons als tweakers of IT-medewerkers, maar 't lijkt me niet evident dat een home user zulke strategie uitdenkt.
Wat imho dus bevestigt dat NTFS security geen goede optie is voor de modale gebruiker (weet zelfs niet zeker of je in de Home versies NTFS rechten kan instellen ?)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je trekt nu conclusies op basis van gebrekkige informatie aan jouw kant en een ongerelateerde opmerking van mijn kant.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47
Brikkah schreef op woensdag 23 september 2009 @ 06:56:

Echter wil ik wel upgraden naar de final versie, maar ik wacht nog op een key die ik aangevraagd heb bij MA3D. Dit heb ik al 3 dagen geleden gedaan, maar nog geen antwoord gehad. Iemand die al een key heeft gekregen via MA3D?
Je moet ff zelf mailen en vragen om een key. Dan heb je normaal gesproken binnen 48uur een mail terug. Als je dat al gedaan hebt, dan zou ik gewoon nog een keer mailen :)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Brikkah schreef op woensdag 23 september 2009 @ 06:56:

Ik heb ernaar gebeld, maar de key die ze me gegeven hebben werkt al niet meer ;(. Heb de indruk dat het daar bij MA3D amateuristisch aan toegaat. Zit nu te wachten op een nieuwe.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47
FezzFest schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:31:
[...]

Ik heb ernaar gebeld, maar de key die ze me gegeven hebben werkt al niet meer ;(. Heb de indruk dat het daar bij MA3D amateuristisch aan toegaat. Zit nu te wachten op een nieuwe.
Ja er wordt telkens een nieuwe key gegenereerd door hun, waarmee je bijvoorbeeld 20 pc's kan activeren. Dus als je de key niet direct gebruikt na ontvangst, dan is er een grote kans dat ie niet meer werkt. Met als resultaat dat je weer een nieuwe moet aanvragen, waar ze overigens niet moeilijk over doen. Succes!

• denivan

denivan

de enige

alt-92 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:48:
Je trekt nu conclusies op basis van gebrekkige informatie aan jouw kant en een ongerelateerde opmerking van mijn kant.
Kan misschien zijn, maar van een mod verwacht ik wat meer moeite (--> welke gebrekkige info, welke ongerelateerde opmerking ...). Wat is er mis met de conclusie an sich ?
Ebaloreer een beetje meer en 'k wil best verder discussieren (alhoewel dit wel vreselijk off topic is)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

denivan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:28:
[...]
Kan misschien zijn, maar van een mod verwacht ik wat meer moeite (--> welke gebrekkige info, welke ongerelateerde opmerking ...). Wat is er mis met de conclusie an sich ?
Ebaloreer een beetje meer en 'k wil best verder discussieren (alhoewel dit wel vreselijk off topic is)
Wacht even, moet ik nou jouw research gaan doen? :P
Er staat geloof ik iets over in Het algemeen beleid aangaande eigen inzet ;)

In ieder geval: omdat je al sinds XP ook in Home edities met normale (lees: standaard users) en Beheerders accounts kunt werken.
Daarbij komt ook nog eens dat je via User Accounts in het Control panel op kunt geven dat je accountgegevens (dus ook je Documenten e.d.) beveiligd moeten worden - één van de redenen dat er in onze WOS FAQ een onderdeel over het niet kunnen benaderen van documenten staat - wat onder andere met NTFS ACLs werkt.

En dit is gewoon bekend materiaal - dit basisconcept is wat dat betreft nog steeds hetzelfde.

• denivan

denivan

de enige

1) Ik snap niet wat het werken met users / beheerders accounts te maken heeft het beveiligen van een bepaalde folder. (behalve dan dat je users en admins als group kunt bekijken en daar rechten al dan niet aan toekennen). Jammer genoeg werken de meeste mensen nog altijd standaard als admin op de PC's, dus kan het broertje met admin rechten makkelijk via take ownership ntfs rechten wijzigen.
2) Via user accounts kan je dat inderdaad, maar de oorspronkelijke vraag (niet van mij) was om eender welke map te beveiligen. Het antwoord was dat dit via NTFS instellingen kan. In XP home (weet niet in de latere versies) ontbreekt de NTFS security shell extension echter, en nogmaals imho is de NTFS security shell extension niet super gebruiksvriendelijk voor een modale gebruiker...
3) Blijft mijn mening over : het is raar dat na x iteraties van windows er geen mogelijkheid is om makkelijk een bepaalde folder te beveiligen tegen toegang van mede-gebruikers van de PC (met een pwd of zo).

• TaraWij
1) Thuisgebruikers die alleen werken op hun computer die werken inderdaad onder een administrator account, anders zou je geen rechten hebben over je eigen systeem. Wanneer ik echter een systeem met meerdere gebruikers tegenkom merk ik dat oftewel de ouders administrators zijn oftewel de eigenaar van de computer. Op die manier is het onmogelijk dat de kinderen of je nieuwe vriendin aan je persoonlijke bestanden komen, noch dat de kinderen aan elkaars bestanden kunnen.

2 en 3) Dat moet je net omgedraait bekijken, standaard zijn al jouw bestanden en mappen afgeschermt. Je kan dan eenvoudig de juiste gebruikers de nodige permissies geven. Hier gaan we er natuurlijk van uit dat je onder de daarvoor voorziene mappen werkt.

Kan me niet zo direct een situatie voorstellen waarbij er twee mensen dezelfde computer persoonlijk gaan gebruiken als administrator in plaats van gebruiker. Hoe dan ook: Je data is slechts veilig als er geen andere adminstrator is of je het beveiligd hebt met iets in de aard van BitLocker.

[ Voor 38% gewijzigd door TaraWij op 23-09-2009 14:36 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die zit er wel in (zie de FAQ) maar standaard alleen zichtbaar in Veilige Modus.
Voor de overgrote meerderheid aan thuisgebruikers werkt de geboden optie 1 en 2 al goed genoeg - je koters hebben echt geen Beheerdersrechten nodig.

Wil je meer dan zijn er zat oplossingen van derden te krijgen die dat wel mogelijk maken.

Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat de juridische gevolgen* zijn als Microsoft werkelijk alles gaat meeleveren out-of-the-box gezien alle mededingingszaken? :)

*nog afgezien van de hoeveelheid extra werk die dan erbij komt - elke extra feature kost ontwikkel/test/acceptatie/Quality/legal/marketing tijd.

• denivan

denivan

de enige

@ ALT-92 & Tomwij: Begrijp me niet verkeerd he, ik erken dat de mechanismen wel in Windows zitten, en dat 't misschien niet mogelijk is om alles out-of-the-box te voorzien. Alleen heb ik blijkbaar andere ervaringen dan jullie. Zowat m'n eerste job was in een computer herstelzaak werken en de PC's die ik daar binnenkreeg had elk deel van 't gezin een eigen user id (tot aan de goudvis toe bij wijze van spreken) en iedereen had admin rechten. Het gebeurde ook veel dat men de data in een folder op een apparte partie zet (ipv in my documents of my documents redirecten naar die andere locatie) en dan proberen ervoor te zorgen dat de andere gezinsleden geen toegang hadden tot die folder.
Ik geef toe : bovenstaand voorbeeld is verkrachten van het systeem, maar ik zag 't zo vaak voorkomen dat 'k vind dat de OS bouwer er rekening mee moet houden (of misschien ben ik te braaf en moet iedereen die een pc wil komen een examen afleggen :p )

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

denivan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:52:
. Zowat m'n eerste job was in een computer herstelzaak werken en de PC's die ik daar binnenkreeg had elk deel van 't gezin een eigen user id (tot aan de goudvis toe bij wijze van spreken) en iedereen had admin rechten.
Maar dat is niet standaard zo.
Alleen de eerste gebruiker is standaard een Beheerder, elke andere account die je daarna aanmaakt moet je het specifiek aangeven.
Dat mensen vervolgens schrikken van het woord limited of beperkt - tja.

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Beetje jammer dat ik m'n USB WLAN niet aan de praat krijg. Ik dacht met Windows 7 RTM moet het toch wel verholpen zijn maar het mocht niet zo zijn.. Driver bestanden uit Vista gehaald en in System32/Drivers geplakt hielp ook niet...

Ben d'r alweer klaar mee..

• denivan

denivan

de enige

alt-92 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:56:
[...]
Dat mensen vervolgens schrikken van het woord limited of beperkt - tja.
Hehe, inderdaad. Wie wil er nu z'n eigen kind beperkt maken ? _/-\o_

Verwijderd

movo. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:09:
Beetje jammer dat ik m'n USB WLAN niet aan de praat krijg. Ik dacht met Windows 7 RTM moet het toch wel verholpen zijn maar het mocht niet zo zijn.. Driver bestanden uit Vista gehaald en in System32/Drivers geplakt hielp ook niet...

Wat voor USB WLAN heb je dan? Heb je al eens geprobeerd om de drivers officieel te installeren (en dus niet zoals je hierboven doet)?

• denivan

denivan

de enige

movo. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:09:

Care to share merk / type van het USB Wlan stickie ? Waarom 'ben je er klaar mee' ? Ik zou zeggen wacht nog effe tot de echte release en geef fabrikanten de tijd.

Heck, microsoft zelf zit nog componenten de deur uit te zwieren momenteel
(zie bvb publishing date van dit : http://www.microsoft.com/...96-4597-be3e-1d24c1cf0dda )

• movo.
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:13:
[...]

Wat voor USB WLAN heb je dan? Heb je al eens geprobeerd om de drivers officieel te installeren (en dus niet zoals je hierboven doet)?
denivan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:14:
[...]

Care to share merk / type van het USB Wlan stickie ? Waarom 'ben je er klaar mee' ? Ik zou zeggen wacht nog effe tot de echte release en geef fabrikanten de tijd.

Heck, microsoft zelf zit nog componenten de deur uit te zwieren momenteel
(zie bvb publishing date van dit : http://www.microsoft.com/...96-4597-be3e-1d24c1cf0dda )
Hier heb ik mijn probleem al eerder voorgesteld, misschien dat jullie daar iets mee kunnen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

movo. in "Windows 7 RC x64 - Internetaansluiting w..."

Sowieso al een rampending waarbij je support tot aan de kartonnen doos van de verpakking hebt.
Oh, wacht, de leverancier en de fabrikant van de chipset is overgenomen door Atheros.
http://www.atheros.com/news/ZyDAS.html

Nou ja, dan weet je zeker dat je geen nieuwe drivers meer hoeft te verwachten :).

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 23-09-2009 15:39 ]

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:36:

Sowieso al een rampending waarbij je support tot aan de kartonnen doos van de verpakking hebt.
Oh, wacht, de leverancier en de fabrikant van de chipset is overgenomen door Atheros.

Nou ja, dan weet je zeker dat je geen nieuwe drivers meer hoeft te verwachten :).
Precies, er staat ook `dit is een uitlopend product ' (sic) bij die kaart op de Sweex site.
http://www.sweex.com/en/a...LC100020/drivers_firmware

• movo.
alt-92 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:36:

Ik weet het, ik weet het.. maar hij doet het gewoon perfect, ook onder Vista dus ik vind het raar dat het niet werkt onder Win7 of mag ik dat niet raar vinden? :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als een chipbakker (zoals in dit geval Atheros) geen device-specifieke drivers submit of wil vrijgeven voor OS enumeratie XYZ dan kan en mag Microsoft die niet zomaar meeleveren helaas.
Dan ben je overgeleverd aan de nukken van de driver zelf of die wel met een gewijzigd drivermodel om kan gaan.

Dus nee, da's niet raar.

Verwijderd

movo. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:42:
[...]

Ik weet het, ik weet het.. maar hij doet het gewoon perfect, ook onder Vista dus ik vind het raar dat het niet werkt onder Win7 of mag ik dat niet raar vinden? :P
Meer geluk dan wijsheid denk ik zo, de setup van die driver is uit 2002. Lijkt me dat je toch een andere oplossing moet zoeken.
alt-92 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:46:
gewijzigd drivermodel om kan gaan.

Dus nee, da's niet raar.
Qua welke devices is het drivermodel dan veranderd in 7? Dus van welk soort hardware kan je gezeik ala toen Vista uitkwam verwachten...?

iemand die weet of het mogelijk is in de uitgebreide mixer die er sinds Vista is, om daarin de line-in een volume-schuifje toe te bedelen? Want ja, mijn tuner line-in volume control doet het niet in 7 of vista, vanwege het aardig omgegooide geluidsmodel. Nu moet ik diep in eigenschappen bladeren om bij dat schuifje te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 23-09-2009 16:36 ]

• movo.
Al iets verder gekomen door middel van Atheros 5007 driver gedownload te hebben. Het enige probleem "This device can't start" Code 10..

Ook drivers van Sweex gedownload maar dan krijg ik een error dat ik geen W32N50.dll heb :p

• Petervanakelyen
movo. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:27:
Al iets verder gekomen door middel van Atheros 5007 driver gedownload te hebben. Het enige probleem "This device can't start" Code 10..

Ook drivers van Sweex gedownload maar dan krijg ik een error dat ik geen W32N50.dll heb :p
Atheros 5007xx ? Ik heb in mijn laptop een Atheros 5007UG zitten, en dat is eigenlijk een ZyDAS 1211b chipset, die door Atheros is gerebrand. Heb je geen drivers op Windows Update ?
Al eens hier gekeken: http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm ?

• TheVMaster
movo. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:27:

Hmm..ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een geluidskaart (in een Medion PC). De oplossing was uiteindelijk de driver die op een 70.000 drivers voor Windows dvd stond.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

W32N50.DLL?
Argh.. wat een crapsoftware ook. Dat ding zoekt dus gewoon hard naar een NDIS 5.0 spec driver.

• movo.
Ok waar ik achter ben gekomen is dat het geen ZD1211 chipset is maar een ZD1201, wat betekent dat we waarschijnlijk moeten kiezen uit deze twee:
  • AR5005UX USB 2.0
    Multi-standard IEEE 802.11a/b/g support for universal wireless connectivity to any 802.11 network featuring a completely integrated universal serial bus (USB) 2.0 interface.
  • AR5005UG USB 2.0
    Highly integrated, high performance IEEE 802.11b/g
    connecting featuring a completely integrated universal serial bus (USB) 2.0 interface.
Maar weer eens proberen.. :)

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:06
Ik heb een flinke discussie losgemaakt met mijn opmerking over folder-rechten instellen, zie ik. In ieder geval mooi om te merken dat het onderwerp leeft.

Ik hoop dat ik snel een officiele versie heb zodat ik er zelf weer mee aan de slag kan.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Grmblz, op mijn Windows XP-machines installeer ik adminpak en kan ik meteen de domeingebruikers toevoegen als snap-in. Op Windows 7 moet ik Remote Server Administration Tools installeren, maar bij de snap-ins duiken enkel lokale services op :( Iemand een idee?

(PS: natuurlijk staat de PC ook in het domein - en onder WinXP werkt het wél)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel de features enabled?
control appwiz.cpl,,2

[edit]
Oh, en als je de Remote Desktop snapin (tsmmc.msc) wil gebruiken, dat is nog een mmc v2 snapin en staat default in een non-writable lokatie dus die houdt z'n settings niet vast.
tsmmc.msc moet je dus kopieren ergens naar je userprofile, dan houdt-ie wel servers en settings vast.
Bugje - is al reported.

[ Voor 112% gewijzigd door alt-92 op 23-09-2009 21:20 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Je bedoelt users en computers en Group policy en zo?
Die moet je nog naderhand inschakelen via 'Turn windows features on and off' of zo.
edit: te laat

[ Voor 9% gewijzigd door bratos op 23-09-2009 21:24 ]

eerst kijken dan zeiken

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

alt-92 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:15:
Wel de features enabled?
control appwiz.cpl,,2

[edit]
Oh, en als je de Remote Desktop snapin (tsmmc.msc) wil gebruiken, dat is nog een mmc v2 snapin en staat default in een non-writable lokatie dus die houdt z'n settings niet vast.
tsmmc.msc moet je dus kopieren ergens naar je userprofile, dan houdt-ie wel servers en settings vast.
Bugje - is al reported.
bratos schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:23:
Je bedoelt users en computers en Group policy en zo?
Die moet je nog naderhand inschakelen via 'Turn windows features on and off' of zo.
edit: te laat
Ben intussen al thuis, maar zal morgen eens uitchecken en jullie dan op de hoogte houden.

• denivan

denivan

de enige

Heel bizar : ik had gisteren RSAT geinstalleerd en alle functies geactiveerd (alles aangevinkt), maar Active Directory users & computers stond er niet bij. Op 't werk daar gekeken en de installatie op dezelfde manier gedaan en daar liep alles normaal, maar thuis dus niet.
Vanavond dus maar de KB update gedeinstalleerd en opnieuw RSAT geinstalleerd en nu staat het er wel bij ? 8)7
Best raar ook trouwens, in de help die je ziet vlak na installatie staat een link naar de RSAT pagina, maar deze werkt niet...blijkbaar bij MS toch soms een rommeltje.

[ Voor 12% gewijzigd door denivan op 23-09-2009 22:32 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb het gevonden met dank aan alt-92 en bratos:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j1uFQIv4qNoSgfsXCV8b5kkU/thumb.jpg

• Matis

Matis

Rubber Rocket

YellowOnline schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:52:
Ik heb het gevonden met dank aan alt-92 en bratos:

[afbeelding]
Nog nooit van alt+printscreen gehoord :P

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Matis schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:59:
[...]

Het was een verdoken "Show Je Desktop"-post ;)

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:46:
Als een chipbakker (zoals in dit geval Atheros) geen device-specifieke drivers submit of wil vrijgeven voor OS enumeratie XYZ dan kan en mag Microsoft die niet zomaar meeleveren helaas.
Dan ben je overgeleverd aan de nukken van de driver zelf of die wel met een gewijzigd drivermodel om kan gaan.

Dus nee, da's niet raar.
Niet raar, maar wel heel lullig en een bewijs dat uitfaseren winst boekt. Het gaat toch allemaal om de centen. Met Atheros is verder niets mis, maar nu dus wel :+

• TheVMaster
Matis schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:59:
[...]

Of eh...de Snippingtool...OMG Alt+PrtScrn = ZOOOohwww....1995 :+

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik ben momenteel aan het kijken naar een netbook en zit met een vraag:

Is het het wachten waard tot windows 7 standaard op netbooks geleverd wordt?

Echt haast heb ik niet, maar hoe sneller ik een netbook heb hoe beter, ivm lange treinreizen..

Mvg Allaar

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:39:
Beste allemaal,

Ik ben momenteel aan het kijken naar een netbook en zit met een vraag:

Is het het wachten waard tot windows 7 standaard op netbooks geleverd wordt?

Echt haast heb ik niet, maar hoe sneller ik een netbook heb hoe beter, ivm lange treinreizen..

Mvg Allaar
als je nu een laptop koopt met vista krijg je wss toch gratis upgrade naar 7 ?

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:54:
[...]

Of eh...de Snippingtool...OMG Alt+PrtScrn = ZOOOohwww....1995 :+
Is dat zo? Snipping tool zit vrolijk in Winows Vista en dat is een 2006 product en het is zo meegenomen naar Windows 7 en in 1995 bestond de snipping tool niet eens. Hoe wil jij dit aanpakken :P

Alt+PrntScrn moet zijn een tikje op de prntscrn toets en met Iview de boel plakken. Is een klusje van 20 seconden met opslaan inclusief ;)

Zo 1995: Irfanview open, CRTL+V, selectie, CRTL+Y en opslaan.
In 1995 was dit al een frats die je kon doen zonder foutmelding als je geluk had.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 17:19 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 21:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heeft iemand hier misschien enig idee of in Windows 7 alle folder template problemen eens zijn aangepakt?

Voor een groot aantal mappen die ik gebruik heb ik niet hetzelfde template maar per map een ander.
Ik heb zowel bij XP Prof SP3 als Vista Ultimate SP2 verschillende reghacks etc etc geprobeerd om dingen als de BAGMRU size te vergroten.

Op mijn huidige Vista installatie zou deze waarde zelfs op 50.000 items moeten staan.
Nu heeft het zaakje ongeveer een jaar vlekkeloos gewerkt, maar nu ineens gaan veel templates (van de vaste mappen die ik dus vaak gebruikt) weer helemaal de vrije loop.
Instellingen als window size/position en template worden niet meer onthouden en lijken telkens te veranderen.
Dit is een stukje usability/file management (hoe je het ook wil noemen) in windows wat mij echt enorm irriteerd.
Desnoods maar een verborgen bestandje van 1kb in iedere folder, dat is voor mij geen probleem maar daar lijkt MS met Vista vanaf te zijn gestapt.

Ik zou graag van iemand horen of deze problemen in Windows 7 ook nog spelen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:16:
[...]

Is dat zo? Snipping tool zit vrolijk in Winows Vista en dat is een 2006 product en het is zo meegenomen naar Windows 7 en in 1995 bestond de snipping tool niet eens. Hoe wil jij dit aanpakken :P

Alt+PrntScrn moet zijn een tikje op de prntscrn toets en met Iview de boel plakken. Is een klusje van 20 seconden met opslaan inclusief ;)

Zo 1995: Irfanview open, CRTL+V, selectie, CRTL+Y en opslaan.
In 1995 was dit al een frats die je kon doen zonder foutmelding als je geluk had.
:+ Zeg ik dan dat de Snipping tool alleen in Windows 7 zit dan? En voor wat betreft dat 1995, dat sloeg natuurlijk op Alt-PrntScrn....lview ken ik niet...maar da's vast 3rd party :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.