Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Net als vele tweakers heb ik ook 'even' Windows 7 RC erop gezet. Gelukkig naast m'n huidige Vista partitie. Anders was ik mooi de lul. Nou zit ik met het volgende probleem;
  • Mijn internetaansluiting wordt niet herkent. Het betreft een Sweex (ja ik weet het..) LC100020.
    Althans in 'Devices and Printers' staat er USB WLAN met een uitroepteken, onder het kopje 'Unspecified' maar verder zegt Windows dat er geen kabel is aangesloten voor het maken van connectie met internet
  • Ik heb de drivers geïnstalleerd van het cd'tje die ik al jaren gebruik en ook werkt onder Vista. Terwijl er maar tot Windows XP gesupport wordt. (driver/cd dateert uit 2003)
Wat kan ik hier nou aan doen? Ik heb al op google gekeken maar er zijn geen nieuwe drivers. Ook is ZyDAS (maker van de chip) al gestorven denk ik.

Conlusie
Het 'apparaat' wordt wel herkent maar Windows snapt niet wat hij er mee moet denk ik. Verder kan de 'Troubleshooting' natuurlijk ook niks doen want er is geen internet

Hulp nodig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Geen standaard NIC op je moederbord en de mogelijkheid om even een kabeltje te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:57:
Geen standaard NIC op je moederbord en de mogelijkheid om even een kabeltje te leggen?
Wat hij zegt en dan windows update draaien, microsoft heeft er waarschijnlijk een driver voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Yup, windows update moet haast wel je redding zijn, gewoon even 'check for updates'.
Dit werkt zalig, zo ook met mijn WinMo foon, eerst had hij de generic driver niet, dankzij win update nu wel, daarna ook nog specifieke drivers voor mijn foon en ook die wist windows update moeiteloos te installeren :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:56

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Je hebt het ook al geprobeerd met de compatibiliteitsmodus? En uitvoeren als adminstrator oid?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Barres B. schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:19:
Je hebt het ook al geprobeerd met de compatibiliteitsmodus? En uitvoeren als adminstrator oid?
Yep, mocht niet baten.. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:59:
[...]

Wat hij zegt en dan windows update draaien, microsoft heeft er waarschijnlijk een driver voor.
Eguna schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:05:
Yup, windows update moet haast wel je redding zijn, gewoon even 'check for updates'.
Dit werkt zalig, zo ook met mijn WinMo foon, eerst had hij de generic driver niet, dankzij win update nu wel, daarna ook nog specifieke drivers voor mijn foon en ook die wist windows update moeiteloos te installeren :)
Ok dan gaan we dat wel proberen. :) Bedankt voor het reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Windows Update kan ook geen drivers vinden. :? USB WLAN staat nog steeds onder Unspecified

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Balen balen, ik kan ook niks vinden op internet voor vista 64 bits, ik denk dat het niet gaat lukken...
Tijd voor wat nieuwe spulletjes? :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Eguna schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:35:
Balen balen, ik kan ook niks vinden op internet voor vista 64 bits, ik denk dat het niet gaat lukken...
Tijd voor wat nieuwe spulletjes? :)
Ja inderdaad, het rare is dat het op Vista wel gewoon werkt. Weliswaar 32 bit maar het werkt. Ik ben nu nog iets aan het downloaden, soort van driver, misschien dat dat helpt :)

EDIT: Ok dit is best raar, ik typ dit nu via Virtual Windows XP. Ik heb via Windows Vista Virtual XP gedownload, en in Windows 7 naar het desbetreffende mapje gegaan (andere partitie), die downloadbestanden naar Windows 7 gekopieerd en toen geïnstalleerd.

Nu heb ik dus internet, maar via Virtual Windows XP, daar werken de drivers dus blijkbaar wel. Dus waar ik nu moet zien te komen is hoe ik dit in Windows 7 krijg.

[ Voor 33% gewijzigd door movo. op 07-05-2009 19:20 . Reden: Nieuwe ontdekking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Waar ik ook nog ben achter gekomen is dat ik een driver uit een lijst kan pakken. De drivers zijn voorgeïnstalleerd op Windows 7. Er staat namelijk ook een driver onder 'Network adapters', dan onder Manufacturer: WLAN -> WLAN USB Wireless LAN Stick. Dat komt het meest overeen met mijn USB WLAN

Het proberen waard? Of weet iemand beter.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb exact dezelfde chipset op mijn WLAN-kaartje, in een Medion MD-98200 laptop.
Hier werkt het perfect onder Windows 7.

Ik had in Windows Update een update voor de kaart, maar je kan ook even hier kijken: http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm .
Ook is ZyDAS (maker van de chip) al gestorven denk ik.
Nee, hoor. ZyDAS is overgenomen door Atheros, maar is niet dood, onlangs nog een nieuwe HP-laptop gezien met de zogenaamde "Atheros 5007UG" welke eigenlijk een "ZyDAS 1211b" chipset is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• movo.
Ga het meteen proberen, bedankt voor de link!
Pagina: 1