[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.852 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
mvandervelde schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:22:
[...]

je kunt alle shares bij computerbeheer zien, dit is een stuk makkelijker dan handmatig opzoeken;)
Ja, dat weet ik, was ook niet bedoelt voor het handmatig opzoeken, ik weet toch wel welke mappen ik geshared heb. Maar het viel me dus op dat die "handjes" iconen niet meer zichtbaar zijn in Windows 7, dit was in XP (Vista weet ik niet) wel altijd zo. En vroeg me af of het bij jullie ook zo is. Of ik moet iets uitgezet hebben, zonder dat ik het weet.

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Edjaaah schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:51:
Zijn er toevallig al mensen die Pinnacle Studio 12 werkend hebben op Windows 7?
Ik houd er niet van mezelf te quoten, maar aangezien ik niet kon wachten op antwoord heb ik Windows 7 geïnstalleerd. Ik kan jullie vertellen dat Studio 12 Ultimate zonder problemen op Windows 7 Ultimate (32-bit) werkt.

Mooi systeem trouwens, Windows 7 :) (ben van XP naar 7 gegaan)

Democratie kost een Fortuyn

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Sjah schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:50:
dat zoeken in de taakbalk, wat is dat toch slecht zeg, al die verhalen dat dat zo snel is. Ik zoek op messenger, ik weet msnmsg in te typen, hij vindt niks, als ik msnmsgr invul vindt die het pas...
Waarom vul je 'msnmsg' of 'msnmsgr' in als je in feite op zoek bent naar 'messenger'?
alt-92 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:15:
Aanschaffen? Virtual Server 2005R2 SP1 is gratis te downloaden, kies de aangepaste setup vanuit zo ongeveer elke guide die je op internerd tegenkomt als je gaat [google=vhdmount vista] voor mijn part.
Je hebt wellicht mijn post verkeerd gelezen, die bedoelde ik dus.
TaraWij schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:26:
[...]

Waarom vul je 'msnmsg' of 'msnmsgr' in als je in feite op zoek bent naar 'messenger'?
Daar vindt die helemaal niks op. In het startmenu staat die niet, heb hem daar allang weggegooid...

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
Sjah schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:39:
[...]

Daar vindt die helemaal niks op. In het startmenu staat die niet, heb hem daar allang weggegooid...
gewoon op "live" of "messenger" zoeken?

als je 'echt' kort wilt zoek op "mes"

tja als je hem daaruit gegooid hebt is het uw eigen schuld hé?

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 17-09-2009 17:48 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Ortep schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:11:
Probeer je ze toevallig naar een FAT schijf te verplaatsen? Dat is een antiek systeem dat niet meer dan 2 Gig per file aan kan
De maximale filesize van FAT is 4GB.

Nickname does not reflect reality

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zoals eerder gezegd werk ik thuis met de W7 Ultimate x64. Op het werk ben ik nu als eerste overgesapt op W7 Enterprise x64 bij wijze van test. Twee problemen tot nu toe:
- Vroegere adminpak werkt niet. Het nieuwe geïnstalleerd, maar MMC is leeg. Kan wel aan mij liggen want ik beheer de servers niet. Misschien moet daar ergens de 2007 MMC geactiveerd worden
- Niet echt een probleem maar irritant gebruikersbeheer. Vroeger moest je een domein specifiëren, anders ging Windows uit van een lokale account. Nu is het omgekeerd. Nadeel: domeinnamen zijn gemakkelijker te onthouden (beperkt aantal) dan lokale PC naam (elke machine anders). Nu, in een goed netwerk zou dit geen probleem zijn waar er networkwide adminaccounts zijn; maar bij ons bestaat dat niet en hebben we 20 000 PCs met enkel een lokale adminaccount (verschillende adminaccount per OS en per bepaalde groep gebruikers dan nog :') ). Nu altijd eerst kijken hoe de PC noemt en dan D2BLA0000PIET\YellowOnline ingeven, meh.

• Icekiller2k6
Brad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:55:
[...]

4GB - 2bytes dacht ik...
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Icekiller2k6 op 17-09-2009 19:35 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Om precies te zijn 232 −1 bytes.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hallo.

Ik heb een asus laptop L3800 met een ati mobility radeon 7500 !!!

Heb er windows 7 opgezet werkt prima.

Maar ik kan nergens de video driver vinden (ati mobility radeon 7500)

Wie kan mij helpen hier mee ?????

Albast bedankt

Vulliw

Vulliw

• TaraWij
YellowOnline schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:29:
- Vroegere adminpak werkt niet. Het nieuwe geïnstalleerd, maar MMC is leeg. Kan wel aan mij liggen want ik beheer de servers niet. Misschien moet daar ergens de 2007 MMC geactiveerd worden
De admin packs zijn inderdaad per versie geschreven, dat de MMC standaard leeg is lijkt me normaal na installatie. Je kan met het onderstaande menu item vrij intuitief dingen toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://support.moonpoint.com/os/windows/xp/firewall/rpc-server-unavailable/add_remove_snap-in.jpg

Voor jouw andere vraag weet ik helaas niet direct een optie omdat ik op dat vlak weinig ervaring heb, je zou eens moeten kijken of de groep/lokale policies hier niet toevallig een oplossing bieden, is je computer wel lid van het domein? (Werkgroep/Domein opties de Geadvanceerde Systeem Instellingen)
vulliw schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:37:
Ik heb een asus laptop L3800 met een ati mobility radeon 7500 !!!

Maar ik kan nergens de video driver vinden
Meestal moet je zoeken op de site van je notebook, heb je daar al gekeken?

Klopt dat nummer van je laptop? Ik vind helaas niets.

[ Voor 25% gewijzigd door TaraWij op 17-09-2009 20:52 ]

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:50:
dat zoeken in de taakbalk, wat is dat toch slecht zeg, al die verhalen dat dat zo snel is. Ik zoek op messenger, ik weet msnmsg in te typen, hij vindt niks, als ik msnmsgr invul vindt die het pas...
TaraWij schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:26:
[...]

Misschien moet je dan Google Desktop Search eens proberen? Of Copernic Desktop Search. Misschien dat je dan meer succes hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 20:57 ]

• Peatsmoke
  • Niet online
Edjaaah schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:51:
Zijn er toevallig al mensen die Pinnacle Studio 12 werkend hebben op Windows 7?
Heb Windows 7 Ultimate in combintie met Studio 12 Ultimate perfect aan het 'draaien'.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Waarom zou je hem uit je start menu gooien? Ik kom nooit meer bij alle programma's, geen idee wat voor bende het daar nu is. Doe gewoon alles via de zoek functie. En idd, Live Messenger is gewoon "mes" en enter.

Net als met gmail, waarom veel tijd steken in alles op orde houden als zoeken perfect en snel werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 17-09-2009 22:05 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Icekiller2k6 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:05:
[...]

dacht dat daar een bekend programma voor was... wat je ook kunt doen is de bat opstarten met hidden.exe, en in bat zelf een timer inbouwen.

[...]

tuurlijk wel, maar er zit veel onder de motorkap wat je dus niet ziet.
sleep.exe?

Batch runnen, 1e wat ie aanroept: sleep.exe 120
Dan wacht ie 2min tot ie verder gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 17-09-2009 23:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ik heb helemaal geen proggie, een batch is genoeg:

@echo off
if "%1"=="" goto error
set /a seconds=%1
if %seconds% leq 0 goto InvalidNumber
echo After %seconds% seconds, launching %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9

ping -n %seconds% 127.0.0.1 > nul
start %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9
goto exit
:InvalidNumber
Echo Error! Non numeric or too huge a time interval.
goto exit
:error
Echo Usage example:
echo %0 120 Notepad
echo - will launch Notepad after approximately 120 seconds
echo.
echo %0 12*60 Notepad
echo - will launch Notepad after approximately 12 minutes
:exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

cyberpost schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:01:
[...]

Heb Windows 7 Ultimate in combintie met Studio 12 Ultimate perfect aan het 'draaien'.
Kun je dan nog steeds de WEI index laten berekenen? Onder Vista x64 werkte dat na installatie van Pinnacle niet meer.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hey ik heb sinds kort windows 7 op mijn eee pc 1000h staan, alleen heb ik een kleine vraag over netwerken met windows 7. Als ik op de uni ben geweest op WLAN en dan de laptop in slaapstand zet en dan thuis kom waar ik altijd een lankabel in de laptop prik, dan krijg ik geen verbinding/ internet met dat ding. Heel vaag. Als ik dan de laptop restart werkt het meteen. Weet iemand waar ik misschien op kan klikken om dit te fixen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Brad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:55:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Kan je nagaan hoe lang ik al geen FAT schijf meer heb gezien

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sj44k13 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:04:
Hey ik heb sinds kort windows 7 op mijn eee pc 1000h staan, alleen heb ik een kleine vraag over netwerken met windows 7. Als ik op de uni ben geweest op WLAN en dan de laptop in slaapstand zet en dan thuis kom waar ik altijd een lankabel in de laptop prik, dan krijg ik geen verbinding/ internet met dat ding. Heel vaag. Als ik dan de laptop restart werkt het meteen. Weet iemand waar ik misschien op kan klikken om dit te fixen? Alvast bedankt.
In een command window:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Ik denk namelijk dat je je DHCP adres van de uni nog hebt als je de laptop in slaapstand zet....en daar heb je thuis weinig aan. Restart zorgt er dan ook weer voor dat een nieuw ip-adres gevraagd wordt. Bovenstaande is wat sneller dan rebooten ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:28

Wurtul

simon says.....

Sj44k13 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:04:
Wellicht staat er in apparaatbeheer dat windows de netwerkadapter mag uitschakelen om stroom te besparen. Dit kun je daar ook uitschakelen. Staat onder eigenschappen van de betreffende netwerkadapter.

Misschien helpt dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TaraWij schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:42:
[...]

De admin packs zijn inderdaad per versie geschreven, dat de MMC standaard leeg is lijkt me normaal na installatie. Je kan met het onderstaande menu item vrij intuitief dingen toevoegen:

[afbeelding]

Voor jouw andere vraag weet ik helaas niet direct een optie omdat ik op dat vlak weinig ervaring heb, je zou eens moeten kijken of de groep/lokale policies hier niet toevallig een oplossing bieden, is je computer wel lid van het domein? (Werkgroep/Domein opties de Geadvanceerde Systeem Instellingen)

[...]

Meestal moet je zoeken op de site van je notebook, heb je daar al gekeken?

Klopt dat nummer van je laptop? Ik vind helaas niets.
Dit had ik natuurlijk als eerste gedaan bij Asus gekeken, maar daar zijn alleen de XP drivers tevinden (helaas)
Je moet namelijk bij het zoeken op geven L3000 serie en dan type L3C

[ Voor 3% gewijzigd door vulliw op 18-09-2009 08:51 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
StraightOn.NL schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:11:
[...]

behalve dat het uitgekleed is vraag ik mij wel af of hij inderdaad 'beter presteert" op low-end systemen...lees dit meer in de zin van, duurt het dan nu minder lang om op te starten en firefox te openen met 10 pagina's.

Tuurlijk. de installatie is een stuk kleiner en je sleept minder crap mee, maar of het nou werkelijk de basale dingen beïnvloed zou ik graag willen weten...voor op mijn iets oudere notebook bijvoorbeeld
Ik heb het zojuist ook getest, nouja HB HP en Ultimate gedraaid op een T2150 1,83GHz CD laptop met 3GB geheugen (de welbekende Packard Bell BG45 U41)

Er zit duidelijk verschil in boottimes (vanaf het moment dat ik op de knop druk tot het moment waarop ik www.microsoft.com te zien krijg.

Met HB was dat 47,8 sec.
Met HP was dat 56,0 sec.
en het Ultimate 1:26,0 sec.

Ik heb dus gewoon 3x een volledige cleane install gedaan, na een format en daarbij alleen de updates geinstalleerd, er waren geen andere programma's toegevoegd.

Ik houd het dus nu ook bij HB, wat meer dan genoeg is voor deze laptop, aero werkt ook gewoon, en verder is alles aan boord. Appart detail is dat nadat ik Office 2007 SP2 had geïnstalleerd de boottime behoorlijk opliep (zelfde meetmethode) naar bijna 1:15,0. Ik ben gelijk bij de services gaan kijken of daar nieuwe dingen op opstarten staan, maar daar kon ik niet direct wat vinden. Beetje appart, wel het werkt verder allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Icekiller2k6 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:05:
[...]

dacht dat daar een bekend programma voor was.
Jup, dat heet Task Scheduler en werkt prima.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nou. Mijn W7 is fucked up.

Hij trekt nu standaard 1 core vol. Dus standaard 50% cpu minimaal. Er staan geen processen in taskmanager die dit veroorzaken en ik heb al m'n realtek drivers opnieuw geinstalleerd. Na verschillende keren herstarten blijft hetzelfde probleem. De PC reageert ook zeer irritant langzaam. Gamen en grote sites openen is amper mogelijk.

Wie heeft er zo snel een idee waar dit aan kan liggen? :?

Edit: Volgens resource monitor ligt het aan system interrupts. Maar dit gaf me weinig concrete oplossingen..

Edit2: Na veel gezeik kast opengehaald en USB-controller en Wlan kaart eruit getrokken. Weg euvels... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Drawer op 18-09-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb even een probleem met de map Downloads delen (in Vista maar ik denk dat het in 7 net zo probleem zal zijn).
Ik deel hem als mede-eigenaar, maar ik zie op mijn laptop de map Users verschijnen, waardoor ik helemaal diep naar Downloads moet doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem, ik heb dit als volgt opgelost:

Mapopties -> Weergave -> Vinkje weg bij "Wizard delen gebruiken (aanbevolen)". Zorg dat niets gedeeld wordt (alles unsharen). Rechtermuisknop op de te delen map -> Delen met -> Geavanceerd delen -> vul de gewenste parameters in en klaar is Kees.

Merk op dat ik geen gebruik maak van Thuisgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik weet niet of dit truukje al eens gepost is. Als je shift ingedrukt houdt wanneer je rechtermuisklikt op een bestand of map, krijg je een menu met meer opties. Kijk vooral maar eens in het menuutje "Kopiëren naar" :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:34:
Ik had hetzelfde probleem, ik heb dit als volgt opgelost:

Mapopties -> Weergave -> Vinkje weg bij "Wizard delen gebruiken (aanbevolen)". Zorg dat niets gedeeld wordt (alles unsharen). Rechtermuisknop op de te delen map -> Delen met -> Geavanceerd delen -> vul de gewenste parameters in en klaar is Kees.

Merk op dat ik geen gebruik maak van Thuisgroepen.
Hmmm, is nu toch gelukt, niet helemaal dankzij jouw handleding, maar omdat ik nu wat beter keek geloof ik. Dank iig man. ;) (maar die tip van wizard uitzetten is nuttig)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 18-09-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
FezzFest schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:37:
Ik weet niet of dit truukje al eens gepost is. Als je shift ingedrukt houdt wanneer je rechtermuisklikt op een bestand of map, krijg je een menu met meer opties. Kijk vooral maar eens in het menuutje "Kopiëren naar" :+.
Bedankt man! Nooit geweten maar kan wel verrekte handig zijn.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kopiëren naar zie ik ook zonder shift in te drukken. Ik zie als ik shift indruk 2 nieuwe opties:
Aan het menu Start vastmaken
en Als pad kopieëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zat ook al in Vista :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
xileS schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:05:
[...]

Kopiëren naar zie ik ook zonder shift in te drukken. Ik zie als ik shift indruk 2 nieuwe opties:
en Als pad kopieëren.
Het gaat om de extra opties die dan beschikbaar worden als je shift ingedrukt houdt. Worden er veel meer.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

xileS schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:05:
[...]

en Als pad kopieëren.
3... Ik zie, wanneer ik SHIFT+Rechtermuisknop doe op een map hetvolgende:

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/4372/naamloosfg.jpg

Gulfstream G650

• bartju
  • Registratie: November 2006
kijk eens bij het kopieeren naar menuutje? :+

• hellboy123
  • Laatst online: 19:47
bartju schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:32:
kijk eens bij het kopieeren naar menuutje? :+
inderdaad veel meer opties. Mooie tip!
Ja daar zitten wel paar handige in, kopieren naar Bueaublad gebruik ik ook pas sinds iemand me er half jaar terug op wees. Handig om snelkopppeling van veelgebruikte proggies te maken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan vraag ik me toch echt bij sommigen af of ze al die tijd sinds Windows 98 hebben lopen slapen.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

alt-92 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:31:
Dan vraag ik me toch echt bij sommigen af of ze al die tijd sinds Windows 98 hebben lopen slapen.
Lichtelijk cynisch maar wel terecht... 8)
Zo, was dat even een vette dDos, of lag tweak er zomaar even uit?
Ach, er leiden meerdere wegen naar Rome in Win, zoals je weet, en ik deed mijn ding op een andere manier. Je ogen gaan vaak pas open als je iemand aan het werk ziet. Zo doe ik met dat send to menu iets wat weer veel mensen niet weten: shortcut naar een map Muziek erin gezet, ik gooi zo alle mp3's die ik wil bewaren snel naar die map.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Heb vandaag de inplace upgrade gedaan van Vista Business naar Win 7 Enterprise op m'n HP Compaq 6710b en alles is wel goed gelopen.
HP protecttools heb ik moeten deinstalleren, wat wel jammer is want ik gebruikte de fingerprint-scan en pwd manager van HP wel...momenteel ook nog niets van Win 7 drivers te bespeuren op de HP site :(

Verder zie ik ook in device manager dat ik 1 ongekend apparaat heb, maar geen idee wat dit zou zijn, aangezien alles normaal lijkt te werken.

Op 't eerste zicht lijkt de laptop iets sneller op te starten, look & feel is niet zo veel verschillend van vista, maar ben wel al helemaal weg van de nieuwe taskbar functionaliteit !

Best wel raar dat m'n offline files & folders verwijderd zijn tijdens de upgrade, moet alles terug synchen.

[ Voor 7% gewijzigd door denivan op 19-09-2009 19:57 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Drawer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:18:
Nou. Mijn W7 is fucked up.

Hij trekt nu standaard 1 core vol. Dus standaard 50% cpu minimaal. Er staan geen processen in taskmanager die dit veroorzaken en ik heb al m'n realtek drivers opnieuw geinstalleerd. Na verschillende keren herstarten blijft hetzelfde probleem. De PC reageert ook zeer irritant langzaam. Gamen en grote sites openen is amper mogelijk.

Wie heeft er zo snel een idee waar dit aan kan liggen? :?

Edit: Volgens resource monitor ligt het aan system interrupts. Maar dit gaf me weinig concrete oplossingen..

Edit2: Na veel gezeik kast opengehaald en USB-controller en Wlan kaart eruit getrokken. Weg euvels... :)
Nu ben ik wel erg benieuwd hoe dat probleem in elkaar stak, want de oplossing is vrij bizar.
Waar uitgetrokken? PCI sloten?
Zo ja, dan had je mogelijk een IRQ conflict want de onderste en/of bovenste PCI slot is niet dedicated!
Kijk even in het BIOS of Plug&Play OS op 'Yes' staat, controleer op ACPI 2.0 is ingeschakeld en controleer of de APIC op enabled staat. Deze 3 waarden moeten worden geactiveerd :)
Verder zou ik S3 veranderen naar Auto ;)

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:51
denivan schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 19:55:
Heb vandaag de inplace upgrade gedaan van Vista Business naar Win 7 Enterprise op m'n HP Compaq 6710b en alles is wel goed gelopen.
HP protecttools heb ik moeten deinstalleren, wat wel jammer is want ik gebruikte de fingerprint-scan en pwd manager van HP wel...momenteel ook nog niets van Win 7 drivers te bespeuren op de HP site :(

Verder zie ik ook in device manager dat ik 1 ongekend apparaat heb, maar geen idee wat dit zou zijn, aangezien alles normaal lijkt te werken.

Op 't eerste zicht lijkt de laptop iets sneller op te starten, look & feel is niet zo veel verschillend van vista, maar ben wel al helemaal weg van de nieuwe taskbar functionaliteit !

Best wel raar dat m'n offline files & folders verwijderd zijn tijdens de upgrade, moet alles terug synchen.
HP drivers komen rond de release van de consumenten versie van windows 7. Heb zelf ook dit weekend mijn HP laptop (dv 9255) geupgrade naar windows 7 enterprise en heb tevens ook 1 onbekend apparaat in die lijst staan. Volgens mijn systeem moet het een AHCI controller zijn, maar ik heb de chipsetdriver al geinstalleerd?

Hoe werkt je scrollbalk van je touchpad eigenlijk? Bij mij lijkt ie soms weg te vallen.

huidige opstelling

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn HP pavilion dv7-1080ed laptop heeft geen enkel onbekend apparaat. Moest hier en daar wel een Vista driver inzetten, maar alle hardware is uiteindelijk bekend en werkend.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• FezzFest
  • Niet online
Beter laat dan nooit hé ;). Je bent altijd welkom om ons te vergasten op meer van dergelijke tips :).

[ Voor 13% gewijzigd door FezzFest op 19-09-2009 21:56 ]

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:13
Goedenavond...

Ik zit met een probleem waar ik bijna mijn hele zaterdag aan heb verkloot... |:(

Vanmorgen begonnen met een upgrade naar Windows 7 Ultimate x64. (Vorige install wat Vista Ultimate x86). Nadat ik een paar probleempjes overwonnen heb, blijf ik met de irritante van het stel zitten...

Ik heb een LG W2442PA-BG monitor op HDMI. Deze hoort te draaien op 1920*1080 @ 60Hz. Na elke reboot, het veranderen van useraccount, of het uit Stand-By / Hiberbate halen, schiet de instelling terug naar 59Hz. Het gevolg is een raar, niet passend beeld op het scherm wat zeer vervelend kijken is. Ik kan het terugzetten door eerst de refreshrate terug te zetten naar 60Hz. Daarna moet ik de resolutie eerst terugzetten naar 1680*1050, om daarna opnieuw 1920*1080 te selecteren. Dan is het goed... Dit is natuurlijk onwerkbaar.

Ik heb me suf gegoogled maar heb nog niets kunnen vinden wat dit structureel oplost. Ik draai met:
Asus Pundit P2-M2A690G (met een onboard HDMI aansluiting en de ATI X1250 grafische chipset). Ik heb de laatste drivers van ATI gedownload. Hij installeerde iets, maar geen Control Center.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
ThAZiP schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:00:
Ik heb een LG W2442PA-BG monitor op HDMI. Deze hoort te draaien op 1920*1080 @ 60Hz. Na elke reboot, het veranderen van useraccount, of het uit Stand-By / Hiberbate halen, schiet de instelling terug naar 59Hz. Het gevolg is een raar, niet passend beeld op het scherm wat zeer vervelend kijken is. Ik kan het terugzetten door eerst de refreshrate terug te zetten naar 60Hz. Daarna moet ik de resolutie eerst terugzetten naar 1680*1050, om daarna opnieuw 1920*1080 te selecteren. Dan is het goed... Dit is natuurlijk onwerkbaar.

Ik heb me suf gegoogled maar heb nog niets kunnen vinden wat dit structureel oplost. Ik draai met:
Asus Pundit P2-M2A690G (met een onboard HDMI aansluiting en de ATI X1250 grafische chipset). Ik heb de laatste drivers van ATI gedownload. Hij installeerde iets, maar geen Control Center.
  • Installeer de Windows 7 Drivers voor je grafische kaart
  • Verwijder je grafische kaart via de Device Manager (uninstall)
  • Doe een rescan hardware changes, als het goed is installeert je videoplank zich dan automatisch
Installeer trouwens niet het Catalyst Control Center, alleen de Display Drivers. Er zijn veel problemen bekend met het Catalyst Control Center (crashes enzo) |:( . Been there, done that ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 20-09-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Sjah schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 19:49:
Zo doe ik met dat send to menu iets wat weer veel mensen niet weten: shortcut naar een map Muziek erin gezet, ik gooi zo alle mp3's die ik wil bewaren snel naar die map.
Yup, en die map kan men vinden door shell:sendto of %APPDATA%\Microsoft\Windows\SendTo te gebruiken, dit staat natuurlijk gewoon in de KB artikels beschreven, volgens mij die eerste zelfs in de hulp documentatie. Maar veel mensen weten er niet van. Verder is de shift gebruiken nog handiger als je die in combinatie met de menu toets op een laptop gebruikt, zeker aangezien er dan sneltoetsen in het menu verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

De vele extra opties bij "Kopiëren naar" zijn inderdaad heel erg handig. Wat ik me afvraag, zou het kunnen worden ingesteld dat al die extra opties standaard al worden weergegeven?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is er ook een mogelijkheid om automatisch die shift optie te forceren? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Snake schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:22:
Is er ook een mogelijkheid om automatisch die shift optie te forceren? ;)
Stukje ducktape over de shift?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ehm, weet iemand toevallig welk lettertype gebruikt word in het W7 bootscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik haat Quicktime, maar ik heb er m'n Win7 installatie mee moeten vervuilen. Geluid kreeg ik niet aan de praat met QT Alternative :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
TomasH schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:57:
WhatTheFont?

Vraag me af of iemand het hier zo direct gaat weten,
je kan ook altijd nog eens kijken in het Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic - Deel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Mcdeath schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:09:
[...]
Hoe werkt je scrollbalk van je touchpad eigenlijk? Bij mij lijkt ie soms weg te vallen.
Ik gebruik meestal een draadloze muis met m'n laptop, maar de scrollbalk van het touchpad lijkt naar behoren te werken hier

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
TomasH schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:57:
Voor de meeste interface elementen in Windows 7 ( en Vista) wordt volgens mij Segoe UI gebruikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:11
Iemand al ervaring met V-lite in combinatie met Windows 7?
Lees er verschillende dingen over, alleen wil het bij mij niet werken.....

[ Voor 39% gewijzigd door groxgrox op 20-09-2009 11:22 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Weet iemand of er een goed programma is om lost partitions binnen Windows 7 te recoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

Ramon schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:45:
Voor de meeste interface elementen in Windows 7 ( en Vista) wordt volgens mij Segoe UI gebruikt.
Wikipedia: Segoe Daar heb je gelijk in, maar in het Bootscherm is het volgens mij een ander soort lettertype. Misschien wel een broertje van Segoe UI, maar niet dezelfde.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik probeer net EAC te installeren, maar die draait niet lekker. De laatste versie van de site gehaald, maar NOD32 (4.0) geeft aan dat er een virus in zit. Lijkt me erg sterk, maar just to be sure, kan iemand eens checken met een andere virusscanner svp?

http://www.exactaudiocopy...x.php/resources/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:18:
[...]

De vele extra opties bij "Kopiëren naar" zijn inderdaad heel erg handig. Wat ik me afvraag, zou het kunnen worden ingesteld dat al die extra opties standaard al worden weergegeven?
ik zie helemaal niks extra's verschijnen bij Send to, screenshot? We hebben het toch over shift ingedrukt houden bij rechtsklikken op een folder of file? edit: oja ik zit in Vista, maar zal dat wat uitmaken?

@ hierboven: http://virusscan.jotti.org/nl

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 20-09-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
jaspov schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:48:
Ik probeer net EAC te installeren, maar die draait niet lekker. De laatste versie van de site gehaald, maar NOD32 (4.0) geeft aan dat er een virus in zit. Lijkt me erg sterk, maar just to be sure, kan iemand eens checken met een andere virusscanner svp?

http://www.exactaudiocopy...x.php/resources/download/
NIS 2009 vindt niks:

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0695/EAC.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank. Ik zal de file submitten naar ESET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ander issue: ik wis net 30gb op mijn NAS, en daar is 20 minuten voor nodig. Kopieert win 7 soms alles naar de lokale prullenbak o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
groxgrox schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:20:
Iemand al ervaring met V-lite in combinatie met Windows 7?
Lees er verschillende dingen over, alleen wil het bij mij niet werken.....
MDT 2010 met ondersteuning voor Windows 7 vers van de pers:

Microsoft Deployment Toolkit (MDT) 2010 - Site

Microsoft Deployment Toolkit (MDT) 2010 - Download

[ Voor 17% gewijzigd door TaraWij op 20-09-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Deze is niet nieuw hoor, in Vista had je die ook al namelijk de MDT 2008. En daarvoor de BCD 2007. Dus al 2 jaar op de markt.Er is zelf een apart MS examen voor:
Exam 70-624: TS: Deploying and Maintaining Windows Vista Client and 2007 Microsoft Office System Desktops (Vista versie)

De MDT 2010 is op 9 septemeber uitgekomen, en biedt ondersteuning voor Windows Server 2008 en Windows 7. Hier een overzicht wat de MDT 2010 nog meer ondersteund:
MDT 2010 New Features

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 20-09-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Ook sinds kort de nieuwe ervaring met Windows 7. Ik heb de RTM Professional fresh geïnstalleerd op mijn huidige systeeem tot volle tevredenheid. Ben geen vreemde zaken tegengekomen met betrekking tot drivers. Wel is de beruchte CMI9880 Onboard Audio driver weer niet included, dus moet je weer zoek naar een alternatief, was voor Vista ook al zo, en deze release daarvoor werkt ook prima.

Alles verloopt snel en soepel en diverse posts gelezen om een en ander voor performance te verbeteren. Pagefile heb ik op een extra Sata-schijf gezet aan de onboard Silicon Image Controller. Ready-Boost draait ook op een 1 Gb usb-stick. Vooralsnog de normale kantooraplicaties geïnstalleerd zoals Office 2007 etc.

Wel moet ik wennen aan de nieuwe taskbar. In Vista vond ik de iconen mooier en kleiner in de taskbar verschijnen. Ook al wijzig je de settings in kleine Icons, toch vind ik t wat groot. Maar dat zullen persoonlijke smaken zijn ;)

Setup nu :

ASUS PD5AD2E Premium
Intel P4 3.20 GhZ Processor
Corsair XMS Pro 3 Gb DDR-2
GF 7600 GS Video
2x WD Raptor 74 Gb in Raid 0 (ICHR6)

Ik ben momenteel een nieuw systeem aan het bouwen op basis van een ASUS P6 WS Revolutiuon, icm met i7 9x en SSD. Ik kijk al uit naar eht moment wanneer het systeem uiteindelijk klaar is. Momenteel nog steeds 8)7 allerlei info aan het lezen over de diverse componenten.

[ Voor 13% gewijzigd door Viper72 op 20-09-2009 16:47 . Reden: typefout ]

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:51
Mcdeath schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:09:
[...]

HP drivers komen rond de release van de consumenten versie van windows 7. Heb zelf ook dit weekend mijn HP laptop (dv 9255) geupgrade naar windows 7 enterprise en heb tevens ook 1 onbekend apparaat in die lijst staan. Volgens mijn systeem moet het een AHCI controller zijn, maar ik heb de chipsetdriver al geinstalleerd?

Mijn missende driver is opgelost: ACPI\HPQ0006 is de driver voor de HP quicklaunch button. Die knop heb ik volgens mij nog nooit gebruikt, dus die hoef ik ook niet te installeren.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
shadowman12 schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:04:
[...]
  • Installeer de Windows 7 Drivers voor je grafische kaart
  • Verwijder je grafische kaart via de Device Manager (uninstall)
  • Doe een rescan hardware changes, als het goed is installeert je videoplank zich dan automatisch
Installeer trouwens niet het Catalyst Control Center, alleen de Display Drivers. Er zijn veel problemen bekend met het Catalyst Control Center (crashes enzo) |:( . Been there, done that ;).
Bedankt voor je reply.

Issue is dat er nog geen echte (op de site van ATI) drivers voor Windows 7 zijn... Ik heb daarom de drivers voor Vista 64bits geinstalleerd. Na de installatie van W7 werkte de videokaart e.d. al wel...

Ik ga het asap proberen.

Meer tips iemand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDD 1: vista, op HDD 2 Windows 7 proberen te installeren maar nu zou het zo zijn dat Windows 7 geen bootmgr installeert omdat hij die van Vista detecteert... Ik kreeg de fout "bootmgr ontbreekt" indien ik vanaf HDD 2 wou booten

Dus ja; ik denk dat ik mijn vista-HDD even zal moeten ontkoppelen indien ik Windows 7 de bootmanager ook wil laten installeren. Ik vraag me af of er geen andere manier is om dit op te lossen...

Is dit de beste manier om win7 te installeren? of heeft het geen zin de hdd met vista op eruit te halen?
Het voornaamste is dat mijn vista installatie intact blijft..

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
ThAZiP schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:39:
[...]

Bedankt voor je reply.

Issue is dat er nog geen echte (op de site van ATI) drivers voor Windows 7 zijn... Ik heb daarom de drivers voor Vista 64bits geinstalleerd. Na de installatie van W7 werkte de videokaart e.d. al wel...

Ik ga het asap proberen.

Meer tips iemand? ;)
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Windows 7 drivers? onder Vista staan ze. Je kan zelfs kiezen voor 32 of 64-bit!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Hmm, ik heb vandaag één probleem gevonden met de RC van windows 7.

mijn deskjetje (hp 3650) werkt niet meer. Onder vista hoefde je niet eens een driver te installeren, alleen nu werkt het niet meer.

gelukkig print ik niet veel meer maar toch wel onhandig.

Ook werkt photoshop cs4 64 bit niet echt lekker. De 32 bit versie werkt wel weer goed trouwens :D

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er geen hp drivers op Winupdate? Voor mijn canon 2200 wel, in Vista zat die nog gewoon in de iso, nu moet ik op Winupdate zijn, tja hij is ook alweer 3 jaar oud. Canon _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Ramon schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:18:
[...]

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Windows 7 drivers? onder Vista staan ze. Je kan zelfs kiezen voor 32 of 64-bit!
Ik had deze lijst nog niet gezien, echter waarschijnlijk niet zonder reden wat mijn X1250 staat er niet tussen voor W7 x64... Als ik op Vista x86 klik, kan ik hem wel selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn weten worden er ook geen drivers voor 1900 en lager gemaakt. Zit er geen driver meegeleverd in het OS?

* Sjah denkt dat die geluk heeft dat zijn 2600 nog aan de goeie kant van de scheidslijn zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Sjah schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:23:
Zijn er geen hp drivers op Winupdate? Voor mijn canon 2200 wel, in Vista zat die nog gewoon in de iso, nu moet ik op Winupdate zijn, tja hij is ook alweer 3 jaar oud. Canon _o_
Na verwijderen van de printer wel, waarom dat hij dat niet meteen heeft gedaan is een raadsel. Het is in ieder geval opgelost.

Persoonlijk vind ik het slecht van HP dat ze niet even een melding maken dat de drivers in de winupdate zitten, en/of zelf even de driver online zetten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevinp schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:37:
[...]

Persoonlijk vind ik het slecht van HP dat ze niet even een melding maken dat de drivers in de winupdate zitten, en/of zelf even de driver online zetten.
Eensch is*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HP verkoopt je liever een nieuwe printer ;)
Maar ik dacht dat het onderhand ook wel bekend was dat er een flink aantal (met name printer-)drivers niet meer op de DVD staan maar juist online via Windowsupdate opgehaald moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik draai nu sinds een aantal weken Windows 7 ultimate x64. Werkt echt perfect, en volledig probleemloos. Enige detail wat ik heb is dat mijn downloadsnelheiden van bepaalde servers (@ ftp/http) wat tegenvallen.

Lijkt te komen doordat de tcp (toch?) waardes automatisch worden aangepast (autotuning, zat ook al in Vista overigens). Alleen duurt het vrij lang voordat hij een grotere waarde aanneemt waardoor ik pas mijn max snelheid haal tegen de tijd dat ik het bestand (~50mb) al binnen heb.

Resulteert in een downloadsnelheid rond de 5MB/s terwijl ik op een oude xp computer (met tcp optimizer) gewoon 7MB/s haal vanaf dezelfde server 2 seconden later (server is idle voor de rest....)

Zoals ik al aangaf kon je in XP deze waardes tweaken waardoor je altijd prima snelheden haalde, is dit in W7 ook mogelijk of weet iemand een andere truc?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is niet anders als zoals dat bij Vista ging, oftewel: netsh gebruiken.

netsh int tcp set global
levert je al een aantal mogelijkheden op.

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2009 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

alt-92 schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:53:
HP verkoopt je liever een nieuwe printer ;)
Maar ik dacht dat het onderhand ook wel bekend was dat er een flink aantal (met name printer-)drivers niet meer op de DVD staan maar juist online via Windowsupdate opgehaald moeten worden :)
Slecht hoor van HP. Imo is een printer een produkt met een levensverwachting van vele jaren, kan zo, zeker bij thuisgebruik, een jaar of 10 mee en daarmee heeft een fabrikant imo de verplichting om dat produkt ook te ondersteunen in die periode. Echt verspilling dat goedwerkende printers dan maar weggedaan moeten worden..... -O-

Heb een brother uit 2001 ofzo en die heeft nooit problemen gehad met x64 drivers... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:46
Help!!!! schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:23:
[...]

Slecht hoor van HP. Imo is een printer een produkt met een levensverwachting van vele jaren, kan zo, zeker bij thuisgebruik, een jaar of 10 mee en daarmee heeft een fabrikant imo de verplichting om dat produkt ook te ondersteunen in die periode. Echt verspilling dat goedwerkende printers dan maar weggedaan moeten worden..... -O-

Heb een brother uit 2001 ofzo en die heeft nooit problemen gehad met x64 drivers... :)
Dat is typisch HP. Ik heb destijds een prima scanner en laserprinter weg moeten doen bij een upgrade naar Vista. Voor mij is het heel simpel: ik koop gewoon geen HP spul meer en raad anderen aan hetzelfde te doen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:34:
Bij mijn weten worden er ook geen drivers voor 1900 en lager gemaakt. Zit er geen driver meegeleverd in het OS?

* Sjah denkt dat die geluk heeft dat zijn 2600 nog aan de goeie kant van de scheidslijn zit
Voor mijn oude x800xt kan ik zelfs nog Windows 7 drivers downloaden. Die kaart is toch al ouder dan de 1xxx reeks?

Edit: blijkbaar is het de Vista driver. In ieder geval werkt die perfect.
Note: AMD’s DirectX 9 ATI Radeon graphics accelerators are not officially supported under Windows 7. If the user chooses to, they can install the ATI Catalyst Windows Vista graphics driver under Windows 7. Please be aware that none of the new Windows 7 graphics driver (WDDM 1.1) features are supported (as the Windows Vista level graphics driver is limited to WDDM 1.0 level support). Using the ATI Catalyst Windows Vista driver under Windows 7 is not officially supported by AMD, and as such AMD will not provide any form of customer support for users running in this configuration

[ Voor 44% gewijzigd door FezzFest op 21-09-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

alt-92 schreef op maandag 21 september 2009 @ 07:46:
Is niet anders als zoals dat bij Vista ging, oftewel: netsh gebruiken.

netsh int tcp set global
levert je al een aantal mogelijkheden op.
Ik was daar al bekend mee. In vista ook mee zitten prutsen. Probleem is alleen als je autotuning uitschakel dat het internet sowieso behoorlijk sloom word (geloof dat ik niet echt boven de 2MB/s uitkom). Die default waarde die dan gebruikt word is veel te laag (en niet aan te passen voor zover ik weet).

Gekste wat ik soms nog wel eens heb is dat het lijkt alsof autotuning na een paar dagen uptime compleet uitgschakeld word waardoor ik weer niet boven die bekende 2MB/s kom. Even netwerkkaart uitschakelen of rebooten en alles is weer snel. Precies ditzelfde probleem had ik ook al @ Vista.....

Zal eens proberen autotuning op experimental te zetten, misschien heeft dat goeie invloeden. Of hebben meer mensen ervaring met Vista/W7 in combinatie met snel internet (90Mbit @ upc.....).
Probleem is er overigens alleen @ singletread download, met b.v. usenet merk ik er helemaal niets van.

[ Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 21-09-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

mjl

Ugh

posttoast schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:25:
[...]

Dat is typisch HP. Ik heb destijds een prima scanner en laserprinter weg moeten doen bij een upgrade naar Vista. Voor mij is het heel simpel: ik koop gewoon geen HP spul meer en raad anderen aan hetzelfde te doen.
Niet alleen HP haalt dergelijke truken uit, ik had een Canon scanner 8000F en daarvoor zijn geen 64bits drivers, oftwel jammer dan nieuwe kopen (was het advies van de helpdesk....). Gelukkig gebruikt windows 7 de vista drver van de huidige scanner, net een half jaar geleden vervangen ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
mjl schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:28:
[...]

Niet alleen HP haalt dergelijke truken uit, ik had een Canon scanner 8000F en daarvoor zijn geen 64bits drivers, oftwel jammer dan nieuwe kopen (was het advies van de helpdesk....). Gelukkig gebruikt windows 7 de vista drver van de huidige scanner, net een half jaar geleden vervangen ...
probeer vuescan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Gebruik nu Avast in combinatie met windows 7 en dat werkt super.

[ Voor 62% gewijzigd door Le_Freak ! op 21-09-2009 18:03 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kevinp schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:01:
Hmm, ik heb vandaag één probleem gevonden met de RC van windows 7.

mijn deskjetje (hp 3650) werkt niet meer. Onder vista hoefde je niet eens een driver te installeren, alleen nu werkt het niet meer.

gelukkig print ik niet veel meer maar toch wel onhandig.

Ook werkt photoshop cs4 64 bit niet echt lekker. De 32 bit versie werkt wel weer goed trouwens :D
Probeer de RTM versie zou ik zeggen. Photoshop CS4 64-bits werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe computer gekocht en tot mijn verbazing zat er Windows 7 op. Ik heb overlegt met een vriend en tot onze grote verbazing is het de echte windows 7. Deze kon volgens ons na wat onderzoek pas op 22 oktober worden uit gegeven :o.

Ik heb nog wat printscreens gemaakt.
Hoop op verdere informatie van jullie

http://img225.imageshack.us/img225/9168/50319991.png
http://img89.imageshack.us/img89/9383/22301246.png

RESPECT

PS: leuk besturingssysteem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:23:
Ik heb een nieuwe computer gekocht en tot mijn verbazing zat er Windows 7 op. Ik heb overlegt met een vriend en tot onze grote verbazing is het de echte windows 7. Deze kon volgens ons na wat onderzoek pas op 22 oktober worden uit gegeven :o.

RESPECT

Lijkt idd verrekte veel op W7. :) Des te beter zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag dat dan al, computers leveren met Windows 7 voorgeïnstalleerd?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42
Je bent er toch zeker van dat het geen rtm versie is die binnen x-aantal tijd vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online

RESPECT

Is je nieuwe pc gekocht bij een lokale pc-boer of komt het van een groot A-merk. In het eerste geval stel ik me vragen m.b.t. de legaliteit van jouw Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb hier een Windows 7 draaien, maar ik heb bij m'n device manager bij "Other devices" nog een "Coprocessor" staan. What is this!? En hoe kan ik daar drivers voor installeren?

Ben verder aangenaam verrast door W7 moet ik zeggen...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Je zou dan toch maar eens moeten nagaan of het wel een valide versie is en of er niet rotzooi is aan toegevoegd.

1. Kijk allereerst eens na of je automatische updates aan staan.
2. Doe een validatie links op deze pagina.
3. Voer het commando prompt uit en typ het volgende commanda als administrator: sfc /scannow
4. Maak eventueel een overzicht van de dingen die kunnen uitgevoerd worden met Sysinternals Autoruns.

Daarnaast is het ook handig je product code even te zoeken voor als je jouw systeem opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

RESPECT

Een verse W7 install en al meteen vervuild met Incredimail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een leuke link, Apps made with Windows 7 In Mind:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=807138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Waar ik dus alleen (na 2 dagen klooien) niet aan kan wennen is dat je een soort "quick launch werkbalk" hebt die ook nog 's als gewone taakbalk dienst doet. Dan staat er opeens een "open programma" tussen je shortcuts. De logica gaat er bij mij nog niet in. En ik kan nergens vinden hoe je dat uitzet. Iemand?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:05:
Waar ik dus alleen (na 2 dagen klooien) niet aan kan wennen is dat je een soort "quick launch werkbalk" hebt die ook nog 's als gewone taakbalk dienst doet. Dan staat er opeens een "open programma" tussen je shortcuts. De logica gaat er bij mij nog niet in. En ik kan nergens vinden hoe je dat uitzet. Iemand?
Hoezo klooien? Ik bedoel je hebt alle programma's die je vaak gebruikt op je taskbar staan (vergelijkbaar met Mac OS X :+), de applicaties die je open hebt staan zijn voorzien van een vierkantje...duidelijker kan het niet. 't is inderdaad ff wennen, maar ik moet zeggen dat ik het veel handiger vind dat die stomme QuickLaunch (die ik overigens nooit gebruikt heb).

Maar goed..hoe je het uitzet...'k zeg ff zoeken :+ volgens mij is dat al ongeveer 100 x langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

spaceboy schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:45:
Ik heb hier een Windows 7 draaien, maar ik heb bij m'n device manager bij "Other devices" nog een "Coprocessor" staan. What is this!? En hoe kan ik daar drivers voor installeren?

Ben verder aangenaam verrast door W7 moet ik zeggen...
Heb je het geinstalleerd op een Mac?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.