[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.855 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Caneezy schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:05:
Heb realtek drivers ge-installeerd, ik zie het icoontje alleen niet, aangezien ik mijn 5.1 wil instellen anders heb ik maar 2 speakers, hoe moet ik dit doen, of iemand enig tips?
All Control Panel items ?
artie16 schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:08:
Ik heb sinds kort iets raars met 7
Als ik helemaal rechtsonder in klik (bureaublad weergeven) dan hoor ik af en toe het opstart geluidje van 7.
Opzich niet zo'n probleem maar wel raar!
Hebben hier meer mensen last van?
Bij mij doet hij dat niet ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Today I found true love, wat is Windows 7 geweldig zeg! Zo belachelijk snel, echt niet grappig meer :P

Al zit ik nog wel met 1 probleem:
De Catalyst 9.9 Windows 7 x64 drivers zorgen voor een BSOD halverwege de installatie. Nu had ik dit eerst ook met Vista (heb btw 2x 4850 in CF) dus kijken of ze er nu weer zo lang over gaan doen om het te fixen

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Al zit ik nog wel met 1 probleem:
De Catalyst 9.9 Windows 7 x64 drivers zorgen voor een BSOD halverwege de installatie. Nu had ik dit eerst ook met Vista (heb btw 2x 4850 in CF) dus kijken of ze er nu weer zo lang over gaan doen om het te fixen
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij crasht als ik een behoorlijke game zoals Wolfenstein opstart en ga ik spelen. In Vista had ik exact het probleem.Nadat ik een memory dump analyseerde lag het echt aan atikmdag.sys. Als je daar op zoekt vindt je erg veel hits.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 13-09-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Gister W7 opnieuw geïnstalleerd en viel me ineens op dat live messenger alles onder 1 kopje laat vallen. Dus het hoofdmenu zelf en daarnaast de gesprekken. Allemaal onder 1 logo van messenger i.p.v. allemaal 1 losse.
Weet niet of dit nieuw is maar vind het wel veel handiger.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

shadowman12 schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij crasht als ik een behoorlijke game zoals Wolfenstein opstart en ga ik spelen. In Vista had ik exact het probleem.Nadat ik een memory dump analyseerde lag het echt aan atikmdag.sys. Als je daar op zoekt vindt je erg veel hits.
Ik ga strx nog maar ff de 9.8 Vista/W7 drivers proberen, en anders is het jmmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

yay, it worked ;)

Morgen maar ff kijken of het ook nog werkt met 3DMark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je WIndows 7 RTM nederlandse versie al via technet krijgen? Of is het nog steeds alleen de engelse versie?

*Even andere vraag tussen door* Voor mijn werk moet ik mij aanmelden als registerd gold partner bij microsoft, maar zie nergens op de site een link staan. iemand bekend hiermee?*

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:20:
Kan je WIndows 7 RTM nederlandse versie al via technet krijgen? Of is het nog steeds alleen de engelse versie?

*Even andere vraag tussen door* Voor mijn werk moet ik mij aanmelden als registerd gold partner bij microsoft, maar zie nergens op de site een link staan. iemand bekend hiermee?*
Ja NL is al te krijgen via technet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Hoe re-arm je Windows 7 na 30 dagen? Ik kan alleen een code kopen, of ingeven... :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ephymerous schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:13:
Hoe re-arm je Windows 7 na 30 dagen? Ik kan alleen een code kopen, of ingeven... :)
http://www.avinashtech.co...e-windows-7-for-120-days/
(Volgende keer iets beter je best doen op Google ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 14-09-2009 10:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:03
Google is je vriend ;)

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:54
JKratos schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:11:
Gister W7 opnieuw geïnstalleerd en viel me ineens op dat live messenger alles onder 1 kopje laat vallen. Dus het hoofdmenu zelf en daarnaast de gesprekken. Allemaal onder 1 logo van messenger i.p.v. allemaal 1 losse.
Weet niet of dit nieuw is maar vind het wel veel handiger.
Zet msn in compatible mode (Vista SP2) en hij komt weer onderin ;)
alleen je gesprekken komen dan in je takenbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Iets van een "slmgr -rearm" ?
Even uit het hoofd, maar volgens mij klopt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquatRS
  • Laatst online: 12-09 11:29
Van de week me ook gewaagd aan Windows 7 RTM x64.
Alleen krijg ik de synchronisatie met mijn Mio P350 niet aan de gang. Via USB herkent hij het apparaat niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Afgelopen weekend Windows 7 op een Dell 510M (centrino) gezet. Ging helemaal goed, behalve de video drivers, wat dan direct ook een redelijk lastig klusje bleek te worden. Nu draait het goed, met (DriverMax) drivers vanaf Vista voor de Intel Graphics 855GM chipset (link naar de zip staat wel in google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
19 Sept. uitgebreide Windows-demo in de Bilt: http://blogs.microsoft.nl...sept-2009-in-de-bilt.aspx Voor wie niks te doen heeft zeg maar. ;)
Arnout schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:59:
Ging helemaal goed, behalve de video drivers, wat dan direct ook een redelijk lastig klusje bleek te worden. Nu draait het goed, met (DriverMax) drivers vanaf Vista voor de Intel Graphics 855GM chipset (link naar de zip staat wel in google).
Ik heb een IBM r51, met ook die videokaart, en heb ook gezeik gehad en ben niet geslaagd, ook niet met die zip. Die videokaart wordt gewoon niet ondersteund, en ik zou er maar niet zeker zijn dat die goed werkt, lees allerlei dingen over blauwe schermen en gezeik met avi's etc. Nou is dit ding toch al 3.5 jaar oud, dus sowieso meer een Xp-ding.

[ Voor 73% gewijzigd door Sjah op 14-09-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik heb sinds vandaag een raar probleem. Windows ziet dat er 4GB RAM is maar zegt dat er maar 3GB beschikbaar is. Uiteraard heb ik een 64bits installatie gedaan en ook in de bios staan er gewoon 2 repen van 2GB.
Voordat ik W7 van het weekend opnieuw installeerde had ik ook al W7 64bits draaien en zag en gebruikte die gewoon de volle 4GB.

Iemand een idee waarom die ineens moeilijk begint te doen?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

JKratos schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:10:
Misschien gebruikt je videokaart een gedeelte van je RAM?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
JKratos schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:10:
Ik heb sinds vandaag een raar probleem. Windows ziet dat er 4GB RAM is maar zegt dat er maar 3GB beschikbaar is. Uiteraard heb ik een 64bits installatie gedaan en ook in de bios staan er gewoon 2 repen van 2GB.
Voordat ik W7 van het weekend opnieuw installeerde had ik ook al W7 64bits draaien en zag en gebruikte die gewoon de volle 4GB.

Staat memory remapping aan in je BIOS?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
jelmervos schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:17:
[...]
Misschien gebruikt je videokaart een gedeelte van je RAM?
Lijkt me sterk. Heeft die nooit gedaan en die heeft zelf al 512MB.
posttoast schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:27:
[...]

Staat memory remapping aan in je BIOS?
Heb net gekeken in de BIOS maar kan nergens zoiets vinden dus kan ik niet zeggen.

Ik vind het alleen raar dat windows zelf zegt dat hij 4GB heeft maar dat er maar 3 GB beschikbaar is.. Waarom? Wat weerhoudt hem ervan om die andere 1GB er ook bij te pakken.

Edit: daarnaast heb ik na de installatie van windows ook niets verandert in de BIOS. De BIOS instellingen staan dus nog exact hetzeflde als bij de vorige installatie waarbij die de 4GB wel gewoon zag.

[ Voor 13% gewijzigd door JKratos op 14-09-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Het gaat over de twee w7 mappen op mijn harde schijf. Ik heb ooit w7 Beta gehad, maar werk nu met RC. Tot redelijke tevredenheid: er zijn slechts twee leveranciers die hun software nog niet aangepast hebben: arrogantje HP en Van Dale voor de cd-versie. De rest werkt naar behoren en is seneller dan Wxp.
Maar nu heb ik een D-partitie op de harde schijf waarop de oude W7 Beta nog staat en vermoedelijk ook mijn oude wxp die ik volgens mij niet meer nodig heb. Toch?
De vraag is: kan ik die D-partitie in een keer verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SquatRS schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:52:
Van de week me ook gewaagd aan Windows 7 RTM x64.
Alleen krijg ik de synchronisatie met mijn Mio P350 niet aan de gang. Via USB herkent hij het apparaat niet.
Iemand een idee?
Met de laatste "Mobile Device Center" heb ik een p350 van een collega aan de "gang" gekregen.
http://www.microsoft.com/...vice-center-download.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PaoloK schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:00:
Maar nu heb ik een D-partitie op de harde schijf waarop de oude W7 Beta nog staat en vermoedelijk ook mijn oude wxp die ik volgens mij niet meer nodig heb. Toch?
dat weet ik niet of je die niet meer nodig hebt.
De vraag is: kan ik die D-partitie in een keer verwijderen?
Als die niet benaderd wordt/ gebruikt wordt (taskmanager > performance > resource monitor even controleren) dan kan dat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Hoe zit het eigenlijk als je de release candidate installeert en later de officiële versie koopt en deze wil gebruiken?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Volgens mij kan je aan het eind van de 'rc-periode' gewoon de code van je aangeschafte versie invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
De Release Candidate bevat nog bugs; je kunt dus niet een RC "kopen".
Bij de RTM kan je wel je gekochte code gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

TomasH schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:11:
De Release Candidate bevat nog bugs; je kunt dus niet een RC "kopen".
Bij de RTM kan je wel je gekochte code gebruiken.
Klopt, alleen is de RTM momenteel alleen downloadbaar voor Technet/MDSNAA klanten toch?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dit is mij al een aantal maal overkomen in de Windows 7 RTM (7600) versie.

Windows 7

Taakbalk is dus verdwenen. Als ik mijn account uitlog en weer inlog is die er weer. Start menu werkt overigens wel gewoon. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-09-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Of via minder legale bronnen, maar daar mogen we en gaan we het niet over hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TomasH schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:13:
Of via minder legale bronnen, maar daar mogen we en gaan we het niet over hebben ;).
* Matis is een MSDNAA klant, dus ik heb hem op een legale manier :D

Wat ik soms heb in de RTM is dat wanneer ik win+d (alles minimaliseren) ram. Dat ik dan het opstartgeluid van Win7/Vista hoor.

Is me al meerdere malen gebeurd, beetje schrikken soms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
[quote]alt-92 schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:48:
[...]

dat weet ik niet of je die niet meer nodig hebt.

ik heb uit niets de indruk dat ik nog XP-software nodig heb. Ik heb een Acer Veriton met XP Pro. De systeem software die Acer daar zelf aan toegevoegd heeft heb ik niet eens nodig. Tot voor kort wel het progje waarmee ik de processor fan kon sturen, maar ik heb nu een andere fan, dus dat is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquatRS
  • Laatst online: 12-09 11:29
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:14:
[...]

Met de laatste "Mobile Device Center" heb ik een p350 van een collega aan de "gang" gekregen.
http://www.microsoft.com/...vice-center-download.mspx
Deze heb ik net geprobeerd maar nog steeds weigert hij te verbinden.

Nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Hier problemen met itunes64 en Windows 7 Enterprise 64bit. iTunes loopt af en toe vast, en als ik in taakmanager kijk dan zie ik dat itunes *32 draait. Al drie keer gekeken maar ik kies toch echt iTunes 64 bit, en de installer heet itunes64setup.exe. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:05
Ben nu 7 Prof 64bit aan het downloaden via MSDN.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb toch even een Vista Dual Boot aan de gang gezet. Ik ben heel erg te spreken over Windows 7, maar het zijn héél kleine dingen die me niet bevallen.

1) Al 4x een BAD_POOL_CALLER BSOD gehad, en dat had ik niet onder eerdere builds.
2) Mijn Action Center weigert aan te geven dat er ooit probleemrapporten zijn gemaakt, terwijl er na elke BSOD toch echt wel op komt dat ik een probleemrapport wil aanmaken.
3) Ik wil mijn taskbar niet meer doorschijnend, maar zwart, maar de rest van Aero moet aan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dorest0rm schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:58:
Ben nu 7 Prof 64bit aan het downloaden via MSDN.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ja, dat je netwerkkaart drivers heeft, anders kom je internet nietop. Hebje internet, dan kan je de rest wel oplossen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Sjah schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:21:
[...]

Ja, dat je netwerkkaart drivers heeft, anders kom je internet nietop. Hebje internet, dan kan je de rest wel oplossen. :+
Dat merkte ik met me Wifi kaart in de RC, goed dat je het zegt, want ik was het wel even vergeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Laatst online: 14:52
Dj-sannieboy schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:13:
Dit is mij al een aantal maal overkomen in de Windows 7 RTM (7600) versie.

[afbeelding]

Taakbalk is dus verdwenen. Als ik mijn account uitlog en weer inlog is die er weer. Start menu werkt overigens wel gewoon. :P
Als je task manager opstart met ctrl alt del kun je explorer killen en daarna met File --> new task --> explorer opnieuw opstarten. Is waarschijnlijk sneller ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jirnsum schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:27:
[...]

Als je task manager opstart met ctrl alt del kun je explorer killen en daarna met File --> new task --> explorer opnieuw opstarten. Is waarschijnlijk sneller ;)
Bedankt voor de tip.

Denk overigens dat het door de screensaver kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik heb last van artifacts in MPC-HC als ik films will kijken op mijn sony LCD. dit probleem komt alleen voor als kies voor om het bureablad te extenden en dan de film op de LCD zet krijg ik groen artifacts en crashed de video driver. dit heb ik niet als duplicate desktop kies dan kan ik gewoon op mijn LCD kijken alleen dan is de resolutie niet optimaal. ik heb al andere drivers geprobeerd van de Nvidia site ik gebruik de laatste WHQL drivers.
ik vind het nog een vaag probleem want dit is in een keer op gekomen volgens mij had ik ook geen nieuwe spullen geinstalleerd ofzo.
ik heb een 9800gtx en win7 7600 zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

jaspov schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:51:
Hier problemen met itunes64 en Windows 7 Enterprise 64bit. iTunes loopt af en toe vast, en als ik in taakmanager kijk dan zie ik dat itunes *32 draait. Al drie keer gekeken maar ik kies toch echt iTunes 64 bit, en de installer heet itunes64setup.exe. Iemand een idee?
Ik merk wel vaker dat 64-bits software nog stiekem een 32-bits componentje heeft meelopen. Vind ik niet kloppen, als je 64-bits software download moet het ook compleet 64-bits zijn.

Ik vind het persoonlijk ook jammer dat in taakbeheer nog diverse 32-bits programmaatjes te zien zijn. Niet dat het effectief iets uitmaakt natuurlijk, maar het zou gewoon leuker zijn als alles native 64-bit is :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[offtopic]
http://www.microsoft.com/...oduct/Specifications.aspx

Ms Surface, geil ding, heb iemand horen zeggen dat dat goed was voor RPG's. Was zaterdag te zien in Koefnoen. Dacht dat het wel Win7 zou gebruiken, maar blijkbaar is het Vista wat erin zit, hhhm zijn de voordelen van 7 op dat gebied dan toch niet zó groot...
Wel 10k, maar wie weet over 2.5 jaar bereikbaar voor de thuisconsument, daar ligt wel het echte geld IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Niet zo gek dat daar Vista op draait. Dat systeem is niet echt heel nieuw meer. Nieuwe versies zullen in de loop der tijd vast wel over gaan naar Windows 7.

Wel erg leuk speelgoed, maar momenteel ook niet meer dan dat :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:53:
Ik merk wel vaker dat 64-bits software nog stiekem een 32-bits componentje heeft meelopen. Vind ik niet kloppen, als je 64-bits software download moet het ook compleet 64-bits zijn.
Gevolg
Ik vind het persoonlijk ook jammer dat in taakbeheer nog diverse 32-bits programmaatjes te zien zijn. Niet dat het effectief iets uitmaakt natuurlijk, maar het zou gewoon leuker zijn als alles native 64-bit is :)
Oorzaak

Of andersom, beetje kip en ei. Ik denk dat dat er pas uit gaat als er echt een x64 only OS gaat komen. Dus geen 32bits variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Dj-sannieboy,hoe heb jij die werkbalk van internet explorer in het blauw gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een vraag. Ik heb gister Windows 7 Ultimate x64 gedownload en geïnstalleerd. Alles werkt perfect, al mijn programma's weer geïnstalleerd. Alleen nu zou ik hem graag in het Nederlands hebben. Is het mogelijk om dit te doen? Zijn er ook al updates beschikbaar?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:57:
Hallo,

ik heb een vraag. Ik heb gister Windows 7 Ultimate x64 gedownload en geïnstalleerd. Alles werkt perfect, al mijn programma's weer geïnstalleerd. Alleen nu zou ik hem graag in het Nederlands hebben. Is het mogelijk om dit te doen? Zijn er ook al updates beschikbaar?
Via de Windows update kun je aan andere talen komen. Waaronder ook Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Ik dacht eerst dat het een bug was in de RC, maar ik heb nu ook de RTM geinstalleerd en deze vertoont exact hetzelfde gedrag.

Ik wil bestanden delen via de homegroup tussen 2 Win7 x64 machines (notebook / pc).

Ik heb dus mooi libraries aangemaakt en dat werkt allemaal mooi, maar als ik dan via de rechtermuis >> delen met >> Thuisgroep (lezen en schrijven) aanvink dan blijven er nadat hij even bezig is met indexeren toch nog altijd bestanden over die niet gedeeld worden over het netwerk *gekenmerkt door het slotje in het picogram*

Ook lijken nieuwe bestanden die ik toevoeg aan een bibliotheek volledig willekeurig wel of niet gedeeld te worden...

Vreemd...iemand anders een oplossing voor dit probleem aangezien google geen solaas biedt helaas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

shadowman12 schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:45:
[...]

Okeej, ik krijg dus ook een BSOD bij bijv. Red Alert 3 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:12:
[offtopic]

Ms Surface, geil ding, heb iemand horen zeggen dat dat goed was voor RPG's. Was zaterdag te zien in Koefnoen. Dacht dat het wel Win7 zou gebruiken, maar blijkbaar is het Vista wat erin zit, hhhm zijn de voordelen van 7 op dat gebied dan toch niet zó groot...
Wel 10k, maar wie weet over 2.5 jaar bereikbaar voor de thuisconsument, daar ligt wel het echte geld IMO.
Er komt een Windows 7 versie aan. Wat ik heb begrepen hebben ze gewacht op W7 RTM voordat ze aan de ontwikkeling begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:59:
[...]

Via de Windows update kun je aan andere talen komen. Waaronder ook Nederlands.
Het is me gelukt, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Sjah schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:12:
[offtopic]

Sorry hoor, maar je lult gewoon uit je nek. Dat ding bestaat al een hele tijd. Het heeft weinig zin om een OS te installeren wat nog niet af is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
StraightOn.NL schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:02:
Ik dacht eerst dat het een bug was in de RC, maar ik heb nu ook de RTM geinstalleerd en deze vertoont exact hetzelfde gedrag.

Ik wil bestanden delen via de homegroup tussen 2 Win7 x64 machines (notebook / pc).

Ik heb dus mooi libraries aangemaakt en dat werkt allemaal mooi, maar als ik dan via de rechtermuis >> delen met >> Thuisgroep (lezen en schrijven) aanvink dan blijven er nadat hij even bezig is met indexeren toch nog altijd bestanden over die niet gedeeld worden over het netwerk *gekenmerkt door het slotje in het picogram*

Ook lijken nieuwe bestanden die ik toevoeg aan een bibliotheek volledig willekeurig wel of niet gedeeld te worden...

Vreemd...iemand anders een oplossing voor dit probleem aangezien google geen solaas biedt helaas :S
Om nog even terug te komen op mijn eigen post:

Ik heb echt alles afgezocht nu en ik kan nergens een aanknopingspunt voor een oplossing vinden...het moet toch haast wel een bug zijn, aangezien het gewoon random voorkomt bij bepaalde files...deze weigeren gedeeld te worden, tenzijn ik de file zelf via rechtermuis deel met de thuisgroep. Doe ik dit met de map waar het betreffende bestand in zit, gebeurt er niets en wordt het bestand niet gedeeld...

Is het een bug of een instelling...ik zou het niet weten...ik vind echt geen aanknopingspunten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Ivan4you schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:47:
Dj-sannieboy,hoe heb jij die werkbalk van internet explorer in het blauw gekregen?
Dat is ie altijd al?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:51:
iTunes 64-bit heeft alleen 64-bit drivers, het programma zelf is nog gewoon 32-bit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivan4you schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:47:
Door een wallpaper te gebruiken met een blauwe kleur aan de bovenkant en Aero aan te zetten.
Als ie een wallpaper had gehad die aan de bovenkant geel was was de bovenkant van Ie ook geel achtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die zich ook willen certificeren op Windows 7...er zijn zojuist twee beta examens beschikbaar gekomen waar je je voor kunt registeren. Check het Microsoft Beta Exams Blog voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Thanks. Maar werkt iTunes64 wel goed bij anderen op Windows 7 64bit? Heeft het zin itunes32 te installeren?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:29:
[...]

iTunes 64-bit heeft alleen 64-bit drivers, het programma zelf is nog gewoon 32-bit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een raar probleem en ik ben me er een van bewust dat dit zeer goed niet aan Windows 7 kan liggen. Wanneer ik muziek afspeel met WMP of Winamp, dan wordt browsen met Firefox een beproeving.

Wanneer ik iets doe (op en neer browsen, een tab openen, op een link klikken of in de adresbalk klikken), dan hangt Firefox elke minuut een paar keer, telkens voor 1 a 2 seconden. Soms is dit inclusief 'not responding bericht' in de titelbalk, maar lang niet altijd.

Wanneer ik de mediaplayer afsluit doet Firefox het weer prima. In Winamp heb ik de thread priority op zijn laagst gezet, net als de priority class. In de task manager heb ik geprobeerd om Winamp op de laagste prio te zetten, en ik heb beide applicaties ook al aan verschillende cores toegewezen. Dit helpt allemaal niets helaas.

Ik heb deze laptop, en volgens mij met de laatste drivers: http://nl.computers.toshi...062456/toshibaShop/false/

Iemand die dit herkent, of mogelijkerwijs een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik heb een probleem met een aantal punten, sommige zijn wellicht al behandeld maar ik kon ze niet zo snel vinden.
Voor deamon tools vraagt hij om local administrator rechten, maar als enige gebruiker heb ik mijzelf als administrator staan dus ik mis even het verschil. Vast iets met dat UAC te maken ofzo.
uac uitzetten is voldoende :)

Daarnaast heb ik een auzentech xplosion cinema geluidskaart en ik zag al dat voor een tweetal geluidskaarten een oplossing was ontwikkeld. Echter die van mij staat er niet bij. De officiele driver die voor de RC is opgezet zorgt ervoor dat ik geen programma´s meer kan starten.
Delete ik hem en ik kan weer normaal IE starten en msn enz. Heeft iemand hier al eerder wat mee gehad/gehoord? Ik heb namelijk geluid wanneer ik hem installeer maar geen programma's en zonder precies andersom :/
mijn excuses als het al ergens staat. :>

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Gister ook maar eens Windows 7 geinstalleerd (via MSDNAA) werkte allemaal prima, alles deed het meteen alleen de geluidskaart moest ik even een drivertje voor vinden. Het ging om een Club3D Theatron Agrippa 7.1 en die draait op standaard C-Media drivers. Nu deed het geluid het wel meteen maar het icoontje waar je alles mee kan instellen liet de hele computer stoppen. Toch eens kijken en het bleek dat HsMGR.exe en HsMGR64.exe gestart werden. De niet 64 bit variant uit gezet en sindsdien werkt ook dat zonder problemen. (Gek dat ze beiden gestart werden).

Moet nog wel wennen aan de nieuwe taakbalk zeg, mooi dat Aero peak maar dat mac achtige icoontje = draaiend programma + snelkoppeling vind ik maar een beetje iritant. (Blijf express het gebruiken om er aan te wennen).

Windows Media Player 12 vind ik wel een achteruitgang t.o.v. van 11 trouwens, niet meer zo'n mooi balkje in je taakbalk en als je hem in afspeelmodus zet is de tekst net te klein om via het over het icoontje hoveren in 1x te zien wat je draait, (na 1 seconden komt het er gelukkig ook boven te staan). Ook moet je toch heel even hoveren voordat je een nummer kan skippen. Verder is er niet nagedacht over de preview song when hovering over functie, die start bij het begin van het nummer en dat is natuurlijk niet handig bij een preview.

Edit @ SouLLeSSportal

Wat een toeval dat probleem het ik dus net opgelost zoals je ziet, gewoon even in msconfig de 32 bit variant van hsmgr uitzetten en dan opnieuw opstarten. (ook even een pm verstuurd).

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 16-09-2009 10:48 ]

~ Mijn prog blog!

• Dorest0rm
Gisteren Windows 7 64bit geinstalleerd vanuit MSDN.

Ik heb nu een probleempje, en dat is dat ik Direct niet can downloaden, er wordt gezeurd over mijn network settings, zijn er andere die hier ook problemen mee hebben?
.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt, maar dat zal wel komen omdat je je probleempje zo verschrikkelijk vaag omschrijft.
En dit topic is ook niet echt bedoeld voor problemen natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Arfman
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

roy-t schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:46:
Gister ook maar eens Windows 7 geinstalleerd (via MSDNAA) werkte allemaal prima, alles deed het meteen alleen de geluidskaart moest ik even een drivertje voor vinden. Het ging om een Club3D Theatron Agrippa 7.1 en die draait op standaard C-Media drivers. Nu deed het geluid het wel meteen maar het icoontje waar je alles mee kan instellen liet de hele computer stoppen. Toch eens kijken en het bleek dat HsMGR.exe en HsMGR64.exe gestart werden. De niet 64 bit variant uit gezet en sindsdien werkt ook dat zonder problemen. (Gek dat ze beiden gestart werden).
Goh, nummer zoveel die erachterkomt :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:57:
Hallo,

Kijk eens hier http://www.froggie.sk/
De Beta werkt prima op Win7

[Edit] Oei stom, Ultimate kan natuurlijk via update's, maar de andere versie's zijn te wijzigen met voornoemde tool.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 13:17 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Arfman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:28:
[...]

Goh, nummer zoveel die erachterkomt :+
ik heb windows 7 ultimate 32 bit en bij mij werkt die optie niet aangezien er geen hsMgr64.exe wordt uitgevoerd bij mij. Althans die zie ik niet staan in task manager, ik kan ook niet via opstarten > msconfig iets veranderen aangezien ik niet in msconfig kom.
als ik de Hsmgr.exe afsluit kan ik wel weer programma's opstarten maar nog steeds niet msconfig starten.

Ik heb na even te hebben gezocht op internet, autoruns.exe gevonden. ook deze werkt niet zonder dat ik HsMgr.exe uitzet. Als ik dat doen dan kan ik ook geen 64bit versie vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-09-2009 13:54 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan wel een reden bedenken waarom msconfig niet werkt op zich - dat zou ik ook uitzetten als ik een bewarezde en bebackdoorde ISO ga verspreiden met allerlei opstartmeuk voorgeinstalleerd.

Zeker weten dat je je MSDN-AA Iso hebt gebruikt? :)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 16-09-2009 13:46 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

alt-92 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:45:
Ik kan wel een reden bedenken waarom msconfig niet werkt op zich - dat zou ik ook uitzetten als ik een bewarezde en bebackdoorde ISO ga verspreiden met allerlei opstartmeuk voorgeinstalleerd.

Zeker weten dat je je MSDN-AA Iso hebt gebruikt? :)
voor zover ik weet is het een officiële versie. Het kan zijn dat de poster echter een aangepaste versie heeft geplaatst. Maar msconfig of niet, het feit dat de oplossing die aangegeven werd niet bij mij mogelijk is doordat ik geen twee verschillende HsMgr.exe versies opgestart zie, is wel apart. Het verschil kan wel komen door de 32 vs 64 bits variant van windows 7.

edit: Hmm nu doet msconfig het opeens wel maar nog steeds zie ik geen 64bits hsMgr.exe alleen de 32bits versie.
Als ik die hsmgr.exe uitzet kan ik nog steeds in het audioprogramma komen en heb ik geluid + programma's werken... Heel apart maar goed kennelijk opgelost nu.

[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-09-2009 14:23 ]

• Verxx
  • Laatst online: 14:48
Ik heb een probleem met de taskbar en kom er na aantal uur zoeken en wat herinstallaties van Office 2007 niet uit...

Outlook 2007 icoontje staat wel op me taskbar maar wordt niet goed weergegeven...

Ziet er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/2955/office2007raar.jpg

Het rare is ook dat als Outlook open staat en ik hem unpin van de taskbar hij wel goed getoond wordt :S. Sluit ik hem vervolgens af en start hem weer op laad hij het wel weer fout zien.

Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Maak gebruik van Windows 7 Ultimate 64 bit en Office 2007 Professional

• JKratos
Verxx schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:20:
Ik heb een probleem met de taskbar en kom er na aantal uur zoeken en wat herinstallaties van Office 2007 niet uit...

Outlook 2007 icoontje staat wel op me taskbar maar wordt niet goed weergegeven...

[afbeelding]

Het rare is ook dat als Outlook open staat en ik hem unpin van de taskbar hij wel goed getoond wordt :S. Sluit ik hem vervolgens af en start hem weer op laad hij het wel weer fout zien.

Ik heb precies hetzelfde gehad. Eerst wilde die alleen het 'plaatje' op de taskbar niet laten zien en daarna wilden die (in mijn geval) Word helemaal niet meer opstarten. Excel, Powerpoint en noem maar op hetzelfde verhaal. Mooi balen want heb toen Windows opnieuw opnieuw moeten instaleren en Office uiteraard ook en toen werkten het wel weer.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

iemand al problemen gehad met het compleet bevriezen van het systeem? Ik heb het de laaste tijd ineens bij willekeurige taken. Ineens hangt mijn laptop en alleen accu verwijderen helpt :S

ik zal sowieso eens de 32 pitter installen ipv de nu gebruikte 64er...wellicht dat dat al helpt ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Verxx schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:20:

[afbeelding]

Onder Vista zag ik zoiets soms ook voorbij komen. Ergens in je userprofile staat een iconcache.db bestand dat je kunt wegmikken, na een reboot zou het probleem dan gefixed moeten zijn. Ik neem aan dat dit onder Windows 7 nog steeds zo werkt.

-- Edit: even via remote support op m'n W7 systeempje thuis gekeken, het klopt.

C:\Users\<username>\AppData\Local\IconCache.db

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 16-09-2009 16:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Verxx
  • Laatst online: 14:48
Bedankt, ga het gelijk even testen

Edit: Lost het probleem helaas niet op. Vanavond nog maar even verder zoeken.

Edit2: Misschien de prullebak maar legen.... Werkt :+

[ Voor 74% gewijzigd door Verxx op 16-09-2009 18:54 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

Misschien dom van me dat ik het zeg, maar is iemand ook opgevallen dat je gewoon overal bijkan als je de windows 7 machine benaderd via het netwerk. Ik heb een windows 7 machine, en een windows xp machine, op windows 7 machine gewoon een user die met wachtwoord inlogd, maar als ik dan gewoon vanaf de windows xp naar de administrative share (c$) ga, dan kom ik gewoon overal bij:/

hoort vast niet zo, heeft gok ik met die homegroup zooi te maken, maar die staat uit. Iemand een idee. Ik wil gewoon een nt verificatie scherm krijgen, waarik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren, nu kan ik overal bij, zelfs bij mijn users map, die ook geshared stond trouwens :/ verse install van Windows 7 (build 7600)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er een gelijke user (username/wachtwoord) op de Windows XP machine aanwezig?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

jelmervos schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:19:
Is er een gelijke user (username/wachtwoord) op de Windows XP machine aanwezig?
uiteraard niet, dan was het logisch geweest. De Windows XP machine gebruiker logt zelfs zonder wachtwoord in, en heeft een compleet andere naam.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Damian schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:28:
[...]

uiteraard niet, dan was het logisch geweest. De Windows XP machine gebruiker logt zelfs zonder wachtwoord in, en heeft een compleet andere naam.
Controleer dan es de instellingen bij: Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Erhm, ja, dat staat goed denk ik, hoe moet het staan?? Advies graag :D

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zo, via m'n werk met het MSDN account ook eens Windows 7 geprobeerd, voor thuis.

Ik heb de Starter Edition gedownload, ik moet zeggen: puik :D lekker uitgekleed, bijna alle hardware deed het na installatie en ook vrij snel geinstalleerd. Enigste irritante is dat je de wallpaper niet kan wijzigen :P

Verder zit er totaal geen overbodige crap in het OS _O_ ik zou het bijna kopen :P

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Zijn er toevallig al mensen die Pinnacle Studio 12 werkend hebben op Windows 7?

Democratie kost een Fortuyn

• StraightOn.NL
xabre16v schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:29:
Zo, via m'n werk met het MSDN account ook eens Windows 7 geprobeerd, voor thuis.

Ik heb de Starter Edition gedownload, ik moet zeggen: puik :D lekker uitgekleed, bijna alle hardware deed het na installatie en ook vrij snel geinstalleerd. Enigste irritante is dat je de wallpaper niet kan wijzigen :P

Verder zit er totaal geen overbodige crap in het OS _O_ ik zou het bijna kopen :P
behalve dat het uitgekleed is vraag ik mij wel af of hij inderdaad 'beter presteert" op low-end systemen...lees dit meer in de zin van, duurt het dan nu minder lang om op te starten en firefox te openen met 10 pagina's.

Tuurlijk. de installatie is een stuk kleiner en je sleept minder crap mee, maar of het nou werkelijk de basale dingen beïnvloed zou ik graag willen weten...voor op mijn iets oudere notebook bijvoorbeeld

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

als ik de versie van mij hier de 32bit ultimate bekijk komt het ong neer dat het gelijk is aan xp sp3 qua snelheid. opstarten scheelt mss 2 sec give or take maar voor de rest reageert de boel snel, direct en op een paar dingen na gewoon gelijk.
Die uitgeklede versie zal dus ietsje sneller zijn in verhouding dus.

[ Voor 12% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-09-2009 00:09 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een aantal mappen succesvol gedeeld (niet met homegroup). In XP zag je altijd aan een map dat hij gedeeld is door een "handje" onder de map, maar dit zie ik nu niet terug in Windows 7. Dus kan niet gelijk aan een map zien of die gedeeld is, maar als ik in de eigenschappen van de map kijk, staat er wel gewoon gedeeld. In een ftp programma zie ik ook het "handje" onder de gedeelde mappen. Alleen in de Windows verkenner dus niet. Verder niet echt een probleem, want het werkt wel gewoon, maar vroeg me af hoe dit zit, of het bij jullie ook zo is.

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:54
xileS schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:52:
Ik heb een aantal mappen succesvol gedeeld (niet met homegroup). In XP zag je altijd aan een map dat hij gedeeld is door een "handje" onder de map, maar dit zie ik nu niet terug in Windows 7. Dus kan niet gelijk aan een map zien of die gedeeld is, maar als ik in de eigenschappen van de map kijk, staat er wel gewoon gedeeld. In een ftp programma zie ik ook het "handje" onder de gedeelde mappen. Alleen in de Windows verkenner dus niet. Verder niet echt een probleem, want het werkt wel gewoon, maar vroeg me af hoe dit zit, of het bij jullie ook zo is.
je kunt alle shares bij computerbeheer zien, dit is een stuk makkelijker dan handmatig opzoeken;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:49:
Mensen,

Ik heb hier een vreemd probleem.... af en toe tijdens het internetten (browsen) heb ik geen verbinding meer.

Het balkje van zoeken loopt dan langzaam op, en krijg uiteindelijk een foutmelding dat windows geen verbinding kan maken.

Terwijl dit gebeurd werkt msn nog gewoon, maar na een seconde of 10 knalt dan ook msn eruit. Ondertussen geeft de connection manager aan dat er gewoon verbinding is.

Het is dan gewoon een kwestie van even wachten voordat de verbinding weer als vanouds terug komt.

Er zit totaal geen patroon in, soms kan ik wel 2u internetten zonder problemen, soms heb ik het 10x in een half uur tijd...

Ik heb al windows 7 drivers geinstalleerd voor mijn network controller... bied helaas niet de oplossing.

Ik heb dit probleem al vanaf build 7100 ongeveer.... ik wordt er schijtziek van!!

Iemand enig idee / suggesties wat ik nog meer kan doen?

P.s. Ik heb een dualboot systeem... XP geeft geen problemen dus het ligt niet aan de provider...router oid
Iemand gaf mij de tip om mijn xp installatie, router, dns server etc te pingen.

Ik heb dit gedaan terwijl het probleem zich voordeed, en ik kan gewoon pingen! Niets geen verlies oid!

Dus heeft iemand nog een andere suggestie?

• PaoloK
Dit is een raadselachtig geval.
Zondag blijken er twee .vhd bestanden te zijn aangemaakt. Een is 32 milj kb, de ander 84 milj kb., bij elkaar 113 Gb. Ze staan op een externe harde schijf van 320 GB, die nu zo'n beetje vol staat.
vhd staat voor virtual harddisk weet ik pas na googlen. Dat mijn compu .vhd's aan kon maken was niet bekend, ook niet hoe ik moet onderzoeken wat er in die bestanden zit. Dat laatste weet ik nog niet. Ik vind Microsoft Virtual PC een vaag programma.Ik heb dat overigens pas geïnstalleerd NADAT die twee files bestonden.
De bestanden zouden kunnen zijn ontstaan als gevolg van een poging om mijn harde schijf met Schijfbeheer anders te partitioneren. (een partitie kleiner, een ander groter). Heeft W7 de twee docs automatisch aangemaakt?
De partitionering is toen niet helemaal gelukt. Eergisteren met Easeus 4.0 wel. Toen zijn er geen backups aangemaakt.
De compu werkt naar tevredenheid, ik kan geen missende bestanden ontdekken. Kan ik die twee docs nu gewoon veilig verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door PaoloK op 17-09-2009 10:55 ]

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
PaoloK schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:49:
De compu werkt naar tevredenheid, ik kan geen missende bestanden ontdekken. Kan ik die twee docs nu gewoon veilig verwijderen?
Hangt er vanaf hoe die bestanden noemen, in welke map ze steken en wat er in steekt. Als je computer dat kan mount ze dan met Schijfbeheer, anders kan je eens kijken op Google naar VHDMount. Zeker dat het geen backups zijn die je met Backup & Restore (Of de nederlandse variant) hebt gemaakt?

Verwijderd

xabre16v schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:29:

Je kunt je Wallpaper wel wijzigen hoor, Je kan op een plaatje gaan staan en dan met de rechterknop klikken en kiezen "zet als bureauachtergrond" oid. Werkt ook op Wallpapers.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 11:25 . Reden: typo ]

• PaoloK
TaraWij schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:03:
[...]

Hangt er vanaf hoe die bestanden noemen, in welke map ze steken en wat er in steekt. Als je computer dat kan mount ze dan met Schijfbeheer, anders kan je eens kijken op Google naar VHDMount. Zeker dat het geen backups zijn die je met Backup & Restore (Of de nederlandse variant) hebt gemaakt?
Ze staan op de externe harde schijf G: in map: G:\WindowsImageBackup\PK-FWD. Ze hebben een lange cijfercode eindigend met .vhd.
Ze blijken wel in 'Back-up maken en terugzetten' te staan, ik had de kolom Backupdatum niet gezien.
Als ik zie wat er in staat moeten de twee files grotendeels leeg zijn.Dat kan ik niet controleren, want ik heb Microsoft Virtual PC 7 en die heeft geen VHDMount, althans voorzover zichtbaar. Of is het echt zo dat de files alleen de bestanden hebben die Virtual PC meldt, want dan weet ik genoeg.

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 21:43
Hallo,

Bedankt voor deze geweldige posts en alle bijdragen. Ik heb een vraag waar ik na lang zoeken geen antwoord op kon vinden:

Als ik een Full Version van Windows 7 Home Premium pre-order bij Amazon.co.uk, kan ik dan in de Nederlandse taal werken?

Verder vroeg ik me af, hoe het daar zit met OEM-licenties. Heb je die ook bij amazon?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

StraightOn.NL schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:11:
[...]

behalve dat het uitgekleed is vraag ik mij wel af of hij inderdaad 'beter presteert" op low-end systemen...lees dit meer in de zin van, duurt het dan nu minder lang om op te starten en firefox te openen met 10 pagina's.

Tuurlijk. de installatie is een stuk kleiner en je sleept minder crap mee, maar of het nou werkelijk de basale dingen beïnvloed zou ik graag willen weten...voor op mijn iets oudere notebook bijvoorbeeld
Misschien eens leuk om hier naar te kijken:
http://www.techradar.com/...e-622923/review?artc_pg=5
jab76 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:17:
Hallo,

Bedankt voor deze geweldige posts en alle bijdragen. Ik heb een vraag waar ik na lang zoeken geen antwoord op kon vinden:

Als ik een Full Version van Windows 7 Home Premium pre-order bij Amazon.co.uk, kan ik dan in de Nederlandse taal werken?

Verder vroeg ik me af, hoe het daar zit met OEM-licenties. Heb je die ook bij amazon?
Volgens mij heb je bij de Home premium versie geen toegang tot de taalpakketten en gaat dat dus niet werken. Of Amazon OEM licenties verkoopt, kun je zelf net zo goed vinden als de rest hier.

[ Voor 30% gewijzigd door Hann1BaL op 17-09-2009 13:22 ]

PaoloK schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:54:
[...]

Ze staan op de externe harde schijf G: in map: G:\WindowsImageBackup\PK-FWD. Ze hebben een lange cijfercode eindigend met .vhd.
Ze blijken wel in 'Back-up maken en terugzetten' te staan, ik had de kolom Backupdatum niet gezien.
Als ik zie wat er in staat moeten de twee files grotendeels leeg zijn.Dat kan ik niet controleren, want ik heb Microsoft Virtual PC 7 en die heeft geen VHDMount, althans voorzover zichtbaar. Of is het echt zo dat de files alleen de bestanden hebben die Virtual PC meldt, want dan weet ik genoeg.
Eh..je kunt VHD's gewoon mounten in Windows 7 zelf hoor :+
Je zult hiervoor wel even naar Computer Management-> Disk Management moeten gaan en dan in de rechterkolom bij Meer Acties / More Acitons vind de optie Attach VHD hiermee kun je dus een VHD mounten.
dat zoeken in de taakbalk, wat is dat toch slecht zeg, al die verhalen dat dat zo snel is. Ik zoek op messenger, ik weet msnmsg in te typen, hij vindt niks, als ik msnmsgr invul vindt die het pas...

Iets anders: als je dingen(een .bat in dit geval) inde start-up folder zet, start die het zo snel mogelijk op zodra Win start, iemand een schakel bekend, waarmee je Win kan dwingen hem pas 2 minuten na opstarten uit te voeren? :)

Ben nu Vista weer 'ns gaan installen,. toch nog dat gekwelde OS even een kansje van een maand geven voordat 7 uitkomt. Ik moet zeggen, als ik retail Vista had gehad, had ik denk ik niet naar 7 overgestapt, zoveel verschil is er niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 17-09-2009 13:53 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
Sjah schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:50:..

Iets anders: als je dingen(een .bat in dit geval) inde start-up folder zet, start die het zo snel mogelijk op zodra Win start, iemand een schakel bekend, waarmee je Win kan dwingen hem pas 2 minuten na opstarten uit te voeren? :)
dacht dat daar een bekend programma voor was... wat je ook kunt doen is de bat opstarten met hidden.exe, en in bat zelf een timer inbouwen.
Ben nu Vista weer 'ns gaan installen,. toch nog dat gekwelde OS even een kansje van een maand geven voordat 7 uitkomt. Ik moet zeggen, als ik retail Vista had gehad, had ik denk ik niet naar 7 overgestapt, zoveel verschil is er niet.
tuurlijk wel, maar er zit veel onder de motorkap wat je dus niet ziet.

[ Voor 25% gewijzigd door Icekiller2k6 op 17-09-2009 14:06 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
PaoloK schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:54:
[...]

Zie de post van TheVMaster hier enkele boven. Verder zou je back-ups normaal gezien dan zelf moeten gemaakt hebben. Een andere manier om te kijken wat er in steekt is uiteraard via terugzetten, hier kan je dan dingen selecteren eer je dingen terugzet (tenzij je er voor kiest het volledige geheel terug te zetten) en dus zien wat er allemaal in die back-up steekt. Google biedt verder nog andere informatie hoe je wel aan VHDMount kan geraken, althans geraakte ik een vroeger zo aan zonder hier iets voor te moeten aanschaffen.

• PaoloK
Het mag duidelijk zijn: ik ben mijn harde schijven aan het opruimen.
Een volgend probleem: Ik heb een paar zipbestanden die meer dan 20 GB groot zijn. Als ik ze wil verplaatsen, dan lukt dat niet. Ik krijg de melding: 'Bestand [xxx] is te groot voor het doelbesturingsysteem' waarbij xxx de map is waarheen ik het bestand wil verplaatsen of kopiëren.
Hebben zip bestanden in W7 een maximale grootte voor verplaatsing/kopiëren?

• PaoloK
TaraWij schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:57:
[...]

Zie de post van TheVMaster hier enkele boven. Verder zou je back-ups normaal gezien dan zelf moeten gemaakt hebben. Een andere manier om te kijken wat er in steekt is uiteraard via terugzetten, hier kan je dan dingen selecteren eer je dingen terugzet (tenzij je er voor kiest het volledige geheel terug te zetten) en dus zien wat er allemaal in die back-up steekt. Google biedt verder nog andere informatie hoe je wel aan VHDMount kan geraken, althans geraakte ik een vroeger zo aan zonder hier iets voor te moeten aanschaffen.
Dank.Ik heb ze dus NIET zelf gemaakt, dat is het bizarre. Dat ik een handeling moet hebben verricht die de bestanden tot gevolg heeft gehad, laat zich raden, maar ik heb niet besloten om een backup te maken.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

PaoloK schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:02:

Hebben zip bestanden in W7 een maximale grootte voor verplaatsing/kopiëren?
Probeer je ze toevallig naar een FAT schijf te verplaatsen? Dat is een antiek systeem dat niet meer dan 2 Gig per file aan kan

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TaraWij schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:57:
Google biedt verder nog andere informatie hoe je wel aan VHDMount kan geraken, althans geraakte ik een vroeger zo aan zonder hier iets voor te moeten aanschaffen.
Aanschaffen? Virtual Server 2005R2 SP1 is gratis te downloaden, kies de aangepaste setup vanuit zo ongeveer elke guide die je op internerd tegenkomt als je gaat [google=vhdmount vista] voor mijn part.

Kun je het ook nog eens vanuit een niet-Windows 7 systeem doen.

• PaoloK
Ortep schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:11:
[...]

Probeer je ze toevallig naar een FAT schijf te verplaatsen? Dat is een antiek systeem dat niet meer dan 2 Gig per file aan kan
Je bent me net voor. Inderdaad. Zaak gesloten.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.