"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
In de VS krijgt iedereen een exemplaar van Windows 7 ProfessionalTheVMaster schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:54:
Het is officieel :
[...]
Yesss........leuke sessies....en een bijzonder cadeau
http://windows7center.com...f-windows-7-professional/
Verwijderd
Dit is een goede vraag.jelmervos schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:47:
[...]
Ik had hier nog een vraag over: bij Vista kon je volgens mij een Upgrade versie ook gebruiken voor een nieuwe kale installatie (via een legaal truukje). Is dit bij Windows 7 ook weer zo?
Je bedoeld dat als ik de upgrade versie koop van Windows 7 dat ik hem toch kan installeren via mijn Vista DVD.
In Windows XP werkte dit truukje goed.
Of een betere vraag zou zijn: Moet de op te waarderen Windows geactiveerd zijn of niet?
Ook vraag ik me af of een upgrade versie gekoppeld kan worden bij slipstreamen.
Je moet dan wel de oude Vista DVD of Windows XP bewaren.
Dan weet ik wat je bedoeldAh dat klinkt goed, ik heb Vista wel gewoon maar doe toch liever een clean install.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 20:33 ]
- explorer.exe crasht vaak
- WMP sluiten en snel weer een ander media file openen geeft een error ("server request failed")
Ik kijk al uit naar de eerste patches
Over het niet kunnen benaderen van de memorycard van me netwerk printer/scanner.xileS schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:10:
[...]
Ja, ik kan gewoon in de gedeelde mappen van de andere apparaten komen, zoals mijn Netwerk Media Tank en een computer waarop XP op staat. Er zijn geloof ik wel een paar computers waarop ik niet op kom, maar dat ligt meer aan die computers (van mijn zusje).
Windows ziet mijn printer/scanner ook gewoon als een computer en printer in het netwerk. Ik kan ook gewoon op de webpagina van de printer komen. Ik kan hem ook gewoon aanklikken, dan zie ik de map "memory_card", zodra ik die probeer te openen krijg ik die foutmelding steeds. Misschien komt dit omdat ik 64 bit draai en als ik 32 bit zou draaien dit niet zou hebben? Alleen voor dit probleem ga ik iig niet helemaal opnieuw 32 bit erop zetten.
Ik heb net XP Mode geïnstalleerd en daarmee kon ik dus wel gewoon de memorycard van me printer/scanner benaderen. De directory waar de bestanden van de scanner zaten was: \\ip-adres scanner\memory_card\DCIM. Dus dit adres heb ik rechtstreeks in de verkenner van Windows 7 overgenomen, maar dat hielp ook niet (geeft melding van geen toegang). Met de verkenner van Windows 7 kom ik niet verder dan \\ip-adres scanner\, zodra ik op de map DCIM druk krijg ik een foutmelding.
Nu heb ik de directory: \\ip-adres scanner\memory_card\DCIM toegevoegd als netwerkverbinding (Computer>Netwerkverbinding maken) en naar mijn verbazing werkt dit wel. Voorheen had ik \\ip-adres scanner\memory_card\ als netwerkverbinding, zonder die laatste map DCIM dus, maar dat gaf bij het openen al gelijk een foutmelding. Beetje raar allemaal naar mijn mening, maar heb het dus eindelijk werkend gekregen.
Verwijderd
Welke gebruik je?YellowOnline schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:47:
Na twee dagen gebruik kom ik volgende twee opvallende issues tegen:
- WMP sluiten en snel weer een ander media file openen geeft een error ("server request failed")
De echte rtm?
Want er zijn hier dus veel mensen met rc die komen met fouten..
Maar daar kan je mee stoppen..
Want microsoft is nu al bezig met sp1 hoor..
En heb je clean install?
Je kunt ergens aanvinken (eigenschappen van de .exe) dat hij met bijzondere rechten gedraaid mag worden.SuB-Gold schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:08:
Heb sinds maandag een gek probleem erbij, buiten het probleem met mijn x64 versie met usb apparaten, start google chrome nu ineens op met de vraag of ik het accepteer dat dit programma wijzigingen op mijn hdd aanbrengt... (UAC dus). Iemand een idee hoe dat bijv. voor een programma is uit te zetten, want hierdoor werkt mijn muis ineens niet meer met de juiste knoppen (alleen in google chrome trouwens).
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Weet je zeker dat je een orginele versie hebt geinstalleerd? Hashes van de ISO gecontroleerd?SuB-Gold schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:08:
Heb sinds maandag een gek probleem erbij, buiten het probleem met mijn x64 versie met usb apparaten, start google chrome nu ineens op met de vraag of ik het accepteer dat dit programma wijzigingen op mijn hdd aanbrengt... (UAC dus). Iemand een idee hoe dat bijv. voor een programma is uit te zetten, want hierdoor werkt mijn muis ineens niet meer met de juiste knoppen (alleen in google chrome trouwens).
Dit UAC gedrag zie je vaak bij installaties die zijn aangepast met malware.
Matis schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:44:
[...]
Je kunt ergens aanvinken (eigenschappen van de .exe) dat hij met bijzondere rechten gedraaid mag worden.
Je kunt inderdaad aanvinken dat het als administrator gestart moet worden; Compatibility tab, Prestige level en dan "Run this program as admin". Deze optie was bij mij greyed out en ook aangevinkt, er staat echter een knop "Change setting for all users" en daar kon ik de optie uitvinken. Vervolgens apply en voila google chrome vraagt niks meer bij het opstarten en mijn muisknoppen doen het weer. Het is trouwens gekomen nadat ik Noka updater had geinstalleerd. Lijkt wel alsof tijdens de installatie van Nokia updater (kwam popup van UAC om te installeren met admin privileges), de instellingen van chrome zijn veranderd, doordat deze geopend was.jelmervos schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:13:
[...]
Weet je zeker dat je een orginele versie hebt geinstalleerd? Hashes van de ISO gecontroleerd?
Dit UAC gedrag zie je vaak bij installaties die zijn aangepast met malware.
Ik probeer het nog eens na te bootsen
abusimbal schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:27:
[...]
In de VS krijgt iedereen een exemplaar van Windows 7 Professional
RTM, clean install, RAM OK, HDD OK,... Probleem stelt zich ook enkel in W7 Ultimate x64. Ik heb ook een W7 Professional x64 en daar gebeuren die problemen niet. Die versie heb ik wel nog niet even uitgebreid gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:43:
[...]
Welke gebruik je?
De echte rtm?
Want er zijn hier dus veel mensen met rc die komen met fouten..
Maar daar kan je mee stoppen..
Want microsoft is nu al bezig met sp1 hoor..
En heb je clean install?
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 10-09-2009 12:09 ]
maar er zijn een paar kleine dingen wat ik nogal vervelend vind.
- Zoals bij cs 1.6, als ik paar keer alt tab. geeft die aan dat mn performance niet goed is, daarbij zet die Aero uit.
- Soms lijkt het net alsof mn CPU op 100% draait (zo sloom reageert die, terwijl dit gewoon op 3% is. dit is weg na een reboot)
- Het afsluiten lijkt ook nogal lang te duren (in tegenstelling tot opstarten wat onzettend snel gaat)
- Internet explorer reageert soms niet (voor 2-5 sec)
Ik denk eigenlijk dat je er dan gewoon 3 krijgtloekf2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:27:
Nog niet gezien/besproken hier volgens mij.
Ik zie bij Salland voor het eerst prijzen voor Windows 7 OEM staan:
92 euro voor een 32-bits OEM Home Premium en 92 euro voor een 64-bits OEM Home Premium.
122 euro voor Professional.
165 euro voor Ultimate.
Er staan ook prijzen voor een "drie pack". Wat is dat ? De "family edition" ? Dus mag je installeren op 3 PCs ?
Die kost 274, 364 en 508 euro respectievelijk voor HP, Pro en Ultimate.
64 bit is inderdaad minder geschikt, zonder flash enzo. Maar het steeds crashen van me IE kwam dus door de skype add-on, nadat ik het verwijderd heb ik niet meer zoveel crashes gehad.Hann1BaL schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 00:38:
[...]
Hoe het bij jou elke keer vastloopt is een raadsel, omdat ik eigenlijk nooit een vastloper heb gehad.De 64-bits IE is wat minder geschikt, omdat plug ins zoals flash niet beschikbaar zijn. Het is wel een snelle browser, maar op dit moment nog geen volledig alternatief voor de 32-bits versie. Ik maak gebruik van Chrome 2, Firefox 3.5 en IE 8. Alle 3 functioneren prima hier.
Verwijderd
Ik heb hier een vreemd probleem.... af en toe tijdens het internetten (browsen) heb ik geen verbinding meer.
Het balkje van zoeken loopt dan langzaam op, en krijg uiteindelijk een foutmelding dat windows geen verbinding kan maken.
Terwijl dit gebeurd werkt msn nog gewoon, maar na een seconde of 10 knalt dan ook msn eruit. Ondertussen geeft de connection manager aan dat er gewoon verbinding is.
Het is dan gewoon een kwestie van even wachten voordat de verbinding weer als vanouds terug komt.
Er zit totaal geen patroon in, soms kan ik wel 2u internetten zonder problemen, soms heb ik het 10x in een half uur tijd...
Ik heb al windows 7 drivers geinstalleerd voor mijn network controller... bied helaas niet de oplossing.
Ik heb dit probleem al vanaf build 7100 ongeveer.... ik wordt er schijtziek van!!
Iemand enig idee / suggesties wat ik nog meer kan doen?
P.s. Ik heb een dualboot systeem... XP geeft geen problemen dus het ligt niet aan de provider...router oid
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 13:54 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hoezo niet relevant voor een sysadmin?Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:36:
[...]
Ik heb de post ook mogen ontvangen, maar verzoek geweigerd en het is niet relevant genoeg voor mijn werk als sysadmin. Vooralsnog is Microsoft geen vrijgevend bedrijf en je krijgt niets extra's wat ten bate is voor jou dan wel voor Microsoft
Iemand al exacte opgaves gezien van Windows 7/Server 2008/Exchange 2010 TCO (Total Cost of Ownership)?
Juist deze sessie is perfect voor een sysadmin die een beetje op de hoogte wil blijven. Je krijgt er dus zeker wel wat voor terug. Je baas zou je ook gewoon moeten laten zonder een vrije dag in te houden.
Helaas zit ik momenteel niet op een vaste werkplek en zal dus wel vrij moeten nemen en de sessie zelf moeten betalen, maar dat heb ik er voor over. Zijn toch vaak leuke meetings...
Dat zal wel mijn post zijn over partitioneren? Nu ben ik ook de tekst kwijt. Kan je begrijpen dat ik dit nogal horkig vind? Kan je me niet even waarschuwen of zo? Ik post hier niet vaak en ben niet zo thuis in de regels. Had per ongeluk het bericht verkeerd gepost in Windows Clients, vervolgens gekopieerd naar Windows 7, en vergeten het eerste bericht weg te halen.
Dit doet denkenaan de politie-agent die meteen zijn bonnenboekje trekt.
Je eigen topic met bijbehorende tekst bestaat nog, zit alleen opslot... Partitioneren moet je lerenPaoloK schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:03:
[...]
Dat zal wel mijn post zijn over partitioneren? Nu ben ik ook de tekst kwijt. Kan je begrijpen dat ik dit nogal horkig vind? Kan je me niet even waarschuwen of zo? Ik post hier niet vaak en ben niet zo thuis in de regels. Had per ongeluk het bericht verkeerd gepost in Windows Clients, vervolgens gekopieerd naar Windows 7, en vergeten het eerste bericht weg te halen.
Dit doet denkenaan de politie-agent die meteen zijn bonnenboekje trekt.
Oneens met de actie van een moderator? Post het hier < daar mag je verder discussieren over het wel of niet eerlijk zijn van een mod-actie.PaoloK schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:03:
Dit doet denken aan de politie-agent die meteen zijn bonnenboekje trekt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ach...het maakt toch niet uit of je wat krijgtabusimbal schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:27:
[...]
In de VS krijgt iedereen een exemplaar van Windows 7 Professional
Ok, ik ben weer rustig. Ook omdat er een ander probleem is gerezen. Ik moet opeens een wachtwoord geven om in w7 te komen. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit gemaakt heb, maar dat kan aan mij liggen.Ik heb wel zo'n wachtwoord ophaal cd gemaakt, maar om de een of andere reden werkt die niet.alt-92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:19:
[...]
Oneens met de actie van een moderator? Post het hier < daar mag je verder discussieren over het wel of niet eerlijk zijn van een mod-actie.
Bestaat er zoiets als een standaardwachtwoord? Er verschijnt ook een hint: 'woord'. Dat zegt me niets. En ik heb nooit een password cd gemaakt. Wat moet ik nu?
Verwijderd
Ik denk dat het eerder aan je setup ligt want jouw klachten lijken niet op een bug.YellowOnline schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:47:
De enigste 2 bugs zijn het kernellek en de NTFS driver bug en een bug is een probleem dat vaak op commando kan worden afgeroepen.
Er zijn geen issues bekend van Explorer crashes en Windows Media Player.
Toch goed om even te weten wat een bug nu precies is en hier een pracht exemplaar:
http://webwereld.nl/nieuw...gd.html#source=newsletter
Het lek in de kernel door een ontwerpfout wordt goed geheim gehouden, maar de kernel van Windows 7 deugt dus niet?

Je kunt misschien beter even een eigen topic starten
Over welk kernel lek gaat dit hier? Verder is die tweede bug die je vermeld hoogst waarschijnlijk op zichzelf geen bug, het is immers tot zover nog niet gelukt om deze op groot vlak te herproduceren. Lees ook even dit antwoord rechtstreeks van de developers: http://blogs.msdn.com/e7/...do-with-a-bug-report.aspxVerwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:29:
[...]
De enigste 2 bugs zijn het kernellek en de NTFS driver bug en een bug is een probleem dat vaak op commando kan worden afgeroepen.
Het lek in de kernel door een ontwerpfout wordt goed geheim gehouden, maar de kernel van Windows 7 deugt dus niet
De enigste bug waar ik op de hoogte van ben zijn wat typfouten in de engelse output van "winsat /?".
Dat is allemaal helemaal zo erg niet, maar te zwijgen over de circulerende fout in alle Windows Vista versies en de non-RTM Windows 7 versies waar je op afstand mee een BSOD kan veroorzaken en mogelijk ook nog eens code uitvoeren.
Dat zou nochtans iets moeten zijn wat jij zelf hebt ingetypt.PaoloK schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:52:
[...]
Er verschijnt ook een hint: 'woord'. Dat zegt me niets.
[ Voor 29% gewijzigd door TaraWij op 10-09-2009 19:51 ]
Grappig dat je zelf zegt dat een bug vaak te reproduceren is. Ik zou zeggen, proberen het eerst eens!
[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 10-09-2009 19:46 ]
Oh man.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:29:
Het lek in de kernel door een ontwerpfout wordt goed geheim gehouden, maar de kernel van Windows 7 deugt dus niet?
Hou nou eens op met die WW linkjes. De oprichters van T.net zijn daar niet voor niks weggegaan om deze site te beginnen.
Kernelbug waar jij het over hebt is een SMBv2 vulnerability, niet leuk (absoluut niet) maar geen kernel bug.
Overigens zijn dergelijke vulnerabilities ook terug te vinden op CVE dus kom maar met het CVE nummer wat er bijhoort.
Verwijderd
Oké dan, ik ben hier niet op mijn werk en als je een lijst met CVE's wilt, is te regelen.
Leg dan uit wat er verkeerd is om een onderbouwing te geven?
Sorry, maar ik wil geen ophef want zo bedoel ik het niet
[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 19:58 ]
Waarom?
Reageer dan a.u.b. inhoudelijk. Ben wel benieuwd waar je het nou precies over hebt? Welke bug bedoel je nou precies?Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:54:
Sorry, maar ik wil geen ophef want zo bedoel ik het niet
Jij kan het originele bericht toch terug halen? Ben benieuwd.alt-92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:58:
Je had een heel verhaal maar dat haal je nu weer weg?
Waarom?
[ Voor 29% gewijzigd door jelmervos op 10-09-2009 20:15 ]
Moderators hebben de mogelijkheid de edits te lezen....jelmervos schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:14:
[...]
Jij kan het originele bericht toch terug halen? Ben benieuwd.
[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 10-09-2009 20:34 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Tweakers.net komt oorspronkelijk van webwereld vandaanalt-92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:47:
[...]
Oh man.
Hou nou eens op met die WW linkjes. De oprichters van T.net zijn daar niet voor niks weggegaan om deze site te beginnen.

(1680x1050)
Geen photoshop, nee nee (behalve m'n naam lomp weggehaald). In het echt zag ik elke actie die ik deed tot in het oneindige herhaald. Wie heeft er LSD nodig wanneer je evengoed met de mirrorfunctie van W7 en UltraMon aan de slag kunt?
Edits: WTF, gaat een en ander verkeerd met imagetags
[ Voor 12% gewijzigd door YellowOnline op 10-09-2009 22:39 ]
Verwijderd
Je hebt zeker een punt als je Windows 7 gewoon aanschaft want het is een vooruitgang in technologie en zoals een computer vernieuwd wordt zal Windows ook meelopen. Ik denk dat Windows 7 een goede start zal maken, maar waar ik over val is dat Windows Vista nu ineens het zwarte schaap is terwijl 90% van de problemen die voorkomen in Windows Vista een kwestie is van een slechte drivers of veel te oude/defecte hardware.
Ook ik vond pas na 2 maanden de goede driver voor mijn chipset en er is geen tegenspraak want de driver van Windows 7 geeft CRC fouten op mijn IDE kanaal. Wel herkent, maar niet goed en daar is een topic over die ik heb gestart. Ik meld het want ik wil alle misverstanden als volwassenen onder elkaar uit de weg ruimen want we zijn meer gebaad als we elkaar helpen.
Zelf heb ik Windows Vista op de naad getweakt en het loopt als water zo vlug. Het is een kwestie van veel instellen en met het register kunnen omgaan. Echter is het grote probleem dat veel mensen die kennis niet in huis hebben. Dan is Windows 7 wel een uitkomst want Microsoft vernieuwd niet alleen, maar Windows 7 is gebruiksvriendelijk.
Windows XP is echt al wat ouder en komt uit 2001. Het achterlopen van een generatie is geen ramp en dat betekend dus dat Windows XP bij de uitgave van Windows 7 echt gedateerd is en dat geld voor Windows Vista als de opvolger van Windows 7 uitkomt en dat zal nog wel even duren.
Ik heb gelezen dat dit wel kan door gebruik te maken van deze utility: http://www.desksoft.com/WindowManager.htm maar ik ben niet van plan een (betaalde) thirdparty app te installeren voor zulke functionaliteit,
Start het rekenmachine maar eens op, doe niets en sluit het af. Start het opnieuw op, het staat nu op dezelfde plaats, verplaats het en sluit het weer af. Start het opnieuw op, het staat nu op de nieuwe plaats.
Stukje Jouwpijp: http://www.youtube.com/watch?v=mzGtxlaPQqY
Edit: Alleen jammer dat de focus van de game altijd op een rand van een scherm uitkomt als je er twee boven elkaar hangt
[ Voor 40% gewijzigd door Matis op 11-09-2009 09:26 ]
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:16:
[...]
Tweakers.net komt oorspronkelijk van webwereld vandaanIk dacht dat tweakers.net vroeger samen op 1 servertje of zo zat met Fok! en dat ze op een bepaald moment elk zijn weg zijn gegaan?
Ik heb het over de vroege prehistorie van Tweakers.net, en dat heeft niks met Fok! te maken trouwens
"Voor slechts € 99,-* bent u verzekerd van toegang tot dit evenement. U ontvangt aan het einde van het evenement: Windows 7 Ultimate en Windows Server 2008 R2 (evaluatie versie). Ik verwelkom u graag op 8 oktober aanstaande in Den Haag!"
Eh....heb je ook een bron?ElementriX schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:30:
Info over het bijnzondere cadeau tijdens Technet Live!
"Voor slechts € 99,-* bent u verzekerd van toegang tot dit evenement. U ontvangt aan het einde van het evenement: Windows 7 Ultimate en Windows Server 2008 R2 (evaluatie versie). Ik verwelkom u graag op 8 oktober aanstaande in Den Haag!"

eh...Virtual PC ondersteund geen 64-bits OSenchimo schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:14:
Argh, Windows 7 Ultimate 64-bit OEM installeren op Virtual PC werkt niet.
[afbeelding]
Ja bij calc werkt 't gewoon, maar bij bijvoorbeeld TweetDeck niet.TaraWij schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:19:
Dat doet Windows toch normaal gezien al?
Start het rekenmachine maar eens op, doe niets en sluit het af. Start het opnieuw op, het staat nu op dezelfde plaats, verplaats het en sluit het weer af. Start het opnieuw op, het staat nu op de nieuwe plaats.
De bron is een e-mail van Microsoft over het technet live evenement dat op 8 oktober in den haag gehouden wordt. Ik heb dezelfde e-mail ontvangen vandaag.
Dan heb ik het niet over de gratis upgrade die je krijgt bij aanschaf van een machine met Vista, maar echt Windows 7 included zegmaar
RTM is al de deur uit. Retailers zouden theoretisch als Win7 kunnen uitgeven, maar daar zal wel een regeling van MS achter zitten.Conan schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:00:
Is er iemand die enig idee heeft wanneer computerfabrikanten Windows 7 vanuit de fabriek gaan uitrollen op de computers die ze verkopen?
Dan heb ik het niet over de gratis upgrade die je krijgt bij aanschaf van een machine met Vista, maar echt Windows 7 included zegmaar
Ligt volgens mij eerder aan TweetDeck dan aan het Operating System, upvoten die handel.inTIMidate schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:53:
[...]
Ja bij calc werkt 't gewoon, maar bij bijvoorbeeld TweetDeck niet.
Ook leuk om te zien dat mijn idee van toen in de tijd under review is, ben eens benieuwd of ze het gaan implementeren, gebruik TweetDeck al een tijd niet meer maar misschien dat ik het binnenkort weer ga gebruiken.
[ Voor 32% gewijzigd door TaraWij op 11-09-2009 12:09 ]
Maar ik hoop toch dat ze nog iets doen aan de upgrade prijzen, die slaan werkelijk nergens op. Prof en Ultimate zijn maar iets goedkoper dan de full retail versie... Voor Vista-gebruikers zou het toch wel aardig zijn om voor een leuk prijsje Windows 7 te kunnen aanschaffen. Laten ze even kijken naar het upgrade-succes van Snow Leopard?
Inderdaad...grappig ik heb die mail ook gezien. Ik begreep dat ze dat niet 'officieel' naar buiten zouden brengen omdat je dan natuurlijk ook consumenten aantrekt die wel 100 euri over hebben (misschien) voor een legal Windows 7 Ultimate dvdtje.....ADDG schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:54:
[...]
De bron is een e-mail van Microsoft over het technet live evenement dat op 8 oktober in den haag gehouden wordt. Ik heb dezelfde e-mail ontvangen vandaag.
Ach ja misschien liepen de inschrijvingen niet zo hard dus hebben ze er maar een lokkertje van gemaakt en het zal iets meer zijn dan 99 euro omdat er nog btw bijkomt maar het is nog steeds goedkoop voor een ultimate versie.TheVMaster schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:13:
[...]
Inderdaad...grappig ik heb die mail ook gezien. Ik begreep dat ze dat niet 'officieel' naar buiten zouden brengen omdat je dan natuurlijk ook consumenten aantrekt die wel 100 euri over hebben (misschien) voor een legal Windows 7 Ultimate dvdtje.....
Hij is van ellende weer terug gestapt op zijn onboardkaart
Oplossing zou toch vanuit de Creative hoek moeten komen, maar die zijn meestal niet zo bij met hun drivers
Ik heb compatibility modes geprobeerd, themas aan en uit en de virtual XP mode. Die laatste is heel handig, maar de meeste van de XP games herkennen volgens mij geen display driver, waardoor ze niet eens willen starten helaas.
edit:
Hm mogelijk directx probleem en er zijn nog wat dingen die ik kanen ga proberen
[ Voor 8% gewijzigd door aapelite op 11-09-2009 15:56 ]
Exact..Matis schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:39:
Ik weet dat een vriend van mij ook problemen heeft met zijn Creative SB X-Fi X-treme Gamer drivers.
Hij is van ellende weer terug gestapt op zijn onboardkaart
Oplossing zou toch vanuit de Creative hoek moeten komen, maar die zijn meestal niet zo bij met hun drivers
Ik kijk of ik het probleem zelf kan oplossen. Ik kwam er achter dat er een paar afspeelapparaten uit zijn gevallen als het probleem zich voordoet. Ik heb ze maar even verwijderd, in de hoop dat alles nu wel goed draait. Het betreft "High Definition Audio Device" en een of andere hoofdtelefoon, twee apparaten die sowieso niet als standaardafspeelapparaten zijn aangevinkt.
[ Voor 19% gewijzigd door Eyradir op 11-09-2009 15:47 ]
Op het creative support forum staat een gemodde Auzen Forte driver. Door die aanpassing kan je hem ook voor creative X-fi kaarten gebruiken. Ik gebruik zelf die driver ook voor mijn xtremegamer maar ik heb maar een 2.1 setje dus ik weet niet hoe het met de surround zit maar valt te proberen. De drivers kan je hier vinden: http://forums.creative.co...heater-HD-RC4/td-p/535418Eyradir schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:31:
Ik ben (nog) niet te spreken over de driver support voor de Creative SB X-Fi X-treme Gamer. In zowel de Creative drivers als de drivers die Win7 installeert, heb ik problemen met mijn 6.1 geluidsset. Onder Vista is alles ok. Het geluid onder Win7 switcht op random momenten van voren naar achter en weer terug naar de surround stand. Erg irritant! Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Ik heb de drivers even geprobeerd, maar zo te horen is er helaas geen surround support. Toch bedanktADDG schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:46:
[...]
Op het creative support forum staat een gemodde Auzen Forte driver. Door die aanpassing kan je hem ook voor creative X-fi kaarten gebruiken. Ik gebruik zelf die driver ook voor mijn xtremegamer maar ik heb maar een 2.1 setje dus ik weet niet hoe het met de surround zit maar valt te proberen. De drivers kan je hier vinden: http://forums.creative.co...heater-HD-RC4/td-p/535418
BAD_POOL_CALLER bij het spelen van CSS op school.
Wellicht ligt het aan een of andere driver, maar heb geen zin om dit te gaan uitzoeken.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Via de Internet Options (tabblad general), zie onderstaande afbeeldingen :Sjah schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:30:
Weet iemand hoe je bij openen nieuwe tab de homepage kan laten zien, normaal opent die lege pagina? TMP zal het vast kunnen, maar ik wil 't zonder extensie.

en dan kun je wijzigen bij het kopje When a tab is opened, open

Nevermind, ben er al uit.
[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 11-09-2009 18:10 ]
heb ik al gedaan: Windows 7: (Ga je het) Gebruik(en) (je het) of niet liep storm. Is alleen gesloten omdat er al zoveel win-7topics waren...anandus schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:39:
[...]
offtopic:
Dit lijkt mij niet een goede plek voor een (nutteloze) poll.
Misschien heb je meer kans als je een eigen topic aanmaakt?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik heb vandaag geprobeerd om Windows 7 Ultimate te installeren op mijn laptop. (MSI GX620)
Alles loopt perfect, behalve:
Als ik de pc opstart krijg ik alles netjes achter elkaar, maar zodra ik de windows 7 kleuren en logo krijg, lijkt het wel of mijn hdd niet meer draait. de indicatie dat hij iets aan het doen is brand dan niet en hij is ook totaal niet meer te horen. Na een minuut of 10 hoor je ineens een geluid van een HDD die aangaat en loopt de startprocedure weer helemaal normaal.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen.
Ik heb al geprobeerd windows 7 overnieuw te installeren.
Quote uit mail van Microsoft:TheVMaster schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:38:
[...]
Misschien krijgen wij dat hier ook wel...
Voor slechts € 99,-* bent u verzekerd van toegang tot dit evenement. U ontvangt aan het einde van het evenement: Windows 7 Ultimate en Windows Server 2008 R2 (evaluatie versie). Ik verwelkom u graag op 8 oktober aanstaande in Den Haag!
Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Michel N'Guettia
Business Group Lead Server & Tools
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
EDIT
Die 99€ is excl. 19% BTW
En het is een Windows 7 NFR (Not for resale),
[ Voor 44% gewijzigd door abusimbal op 11-09-2009 22:59 ]
t is wel degelijk een besparing, in ieder geval licentie-technisch. Je mag een OEM versie alleen op de hardware installeren waar je de OEM versie bij hebt gekocht. Dus stel Microsoft zou je een OEM versie geven (en je installeert die versie op je huidige pc) je koopt over 2 jaar een nieuwe pc dan mag je deze versie dus niet meer gebruiken.Sjah schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:15:
DaT is Retail ja, ga daar maar vanuit. Maarja, alsof je retail Ultimate ooit zou kopen, dus zo een besparing is het niet.
De retail versie daarentegen kun je gewoon op je nieuwe pc installeren (mits je hem maar niet meer op je oude hardware gebruikt) deze versie is dus voor de gemiddelde Tweakert (die nog wel eens nieuwe hardware koopt
En veel tweakers die oem kopen, en dat nadeel wel kennen, zeggen ook dat als je belt het biijna altijd goed komt.
Want ja ik bouw ook wel me pc om, dat is geen nieuwe pc; het is nieuwe cpu, mem en mobo. Videokaart, geluiskaart, tvkaart, 2 TFT's, kast voeding, scanner, muis, kb, dát is allemaal hetzelfde. Screw Ms met zijn nieuw mobo = nieuwe oem-licentie.
'k had al een ticket gekocht, maar heb dat vanavond geannuleerdCAP-Team schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:37:
Ik weet niet of dit topic the-place-to-be is om dit te bespreken, maar zijn er nog Tweakers die er naar toe gaan? Ik heb in ieder geval een kaart gekocht
Maar ik ga wel heen...hoor
Verwijderd
Ik wil geen loze discussie dat een bepaald AV beter zou zijn. Liever onderbouwd. Ik koos avira omdat dit een rootkitscanner zou hebben en avast niet. Avira zou ook sneller gloednieuwe virussen herkennen?
http://www.tomshardware.com/forum/60-63-windows-anti-virus
Ik gebruik nu Microsoft Security EssentialsVerwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:47:
Ik was eigenlijk benieuwd wat men zoal voor AV gebruikt op een W7 systeem? Ik heb na het lezen van diverse reviews voor avira gekozen.
Ik wil geen loze discussie dat een bepaald AV beter zou zijn. Liever onderbouwd. Ik koos avira omdat dit een rootkitscanner zou hebben en avast niet. Avira zou ook sneller gloednieuwe virussen herkennen?
Dit is op Windows 7 Professional 64 bit.
[ Voor 18% gewijzigd door Ste7en op 12-09-2009 04:25 ]
Rond 22 oktober zou er een 7 versie van Norton 360 komen
Deze virus scanner gebruik ik ook, wel met de volgende reden:Gunirus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:54:
[...]
Ik gebruik nu Microsoft Security Essentials
Al jaren werk ik zonder virus scanner omdat deze meestal weinig meerwaarde bieden en er bekend voor staan om het systeem te vertragen, laat staan de conflicten die ze wel eens opleveren. Dit komt vrij ambetant uit bij disk intensieve operaties, want dan merk je gewoon dat de virus scanner er voor vertragingen zorgt. Ik 64 bit gebruik hoef ik me niet zorgen te maken over rootkits, verder zijn UAC, DEP en ASLR leuke preventietechnieken die meer dan welkom zijn.
Aangezien men toch niet onbeveiligd kan rondlopen maak ik toch verschillende lagen van beveiliging aan die haast geen impact op de performantie van mijn syteem hebben: OpenDNS (Naast het zijn van een heel snel DNS filtert deze slechte sites uit, is verder ook nog configureerbaar), de router dient als firewall, MVP Hosts om nog eens sites uit te filteren, een goede browser zoals IE8 of FF met de nodige add-ons die ook nog eens een heleboel tegenhouden; en natuurlijk het belangrijkste: Bewust surfen.
Natuurlijk wil je net zoals een virus scanner weten of er iets op jouw systeem is binnengedrongen, hetgeen me ook stoort aan virus scanners is als ze het real-time niet opmerken de lange scan tijden. Daarom ga ik dus na met andere tools wat er draait (Process Explorer), wat die draaiende processen doen (Process Monitor) en natuurlijk wat er allemaal tot in de puntjes opstart (Autoruns); deze tools kunnen daar buiten op ook nog eens de bestanden verifieren waardoor het opmerken van mogelijke slechte dingen simpel wordt.
Om dit te controleren draaide ik af en toe eens enkele malware en virus scanners, deze vonden bijna nooit iets, buiten één virus wat niet eens schadelijk was aan het systeem. Conclusie: Persoonlijk vind ik het effectiever af te schermen dan je computer gebruik voortdurend te laten scannen.
Toch heb ik er voor besloten MSE eens te proberen omdat deze een goede belofte had op het vlak waar vroeger alle virus scanners de mist in zijn gingen, dit bleek dan ook wel daadwerkelijk zo te zijn. Het enigste wat ik heb afgezet is de scheduled scan, deze doe ik wel als ik er zin in heb (wetende dat deze geen gevonden virussen oplevert). Hij scant zonder te storen en conflicten zijn er haast niet en liggen dan meestal aan de andere software. Als er dan al eens iets traag gaat of er een conflict optreed kan ik zo in Process Monitor zien wat het is en deze direct blokkeren in de virus scanner of een oplossing aan de zijde van de applicatie zoeken.
Het lijkt me zeer effectief en lijkt ook het mijn systeem niet te vertragen, als ik toevallig op meer malfide sites ga surfen dan vind hij zo malfide code in mijn tijdelijke bestanden. Dan weet ik dat ik die site niet meer moet bezoeken. Nu ga hoor ik er veel horen zeggen dat mijn andere vermelde dingen niet effectief zijn, maar dit is niet zo, de malfide code zal nooit uitgevoerd worden omwille van al deze lage van beveiliging.
Hoort deze discussie trouwens niet thuis in [Virusscanners] Discussietopic of een specifieker topic?
Voor de rest: Windows 7 is nu uit in NL, dus ik ben iedereen hier thuis aan het overzetten. Veel sneller, en lekker stabiel, zeker omdat drivermakers hun speeltuin in Vista al hebben gehad.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik gebruik ook Avira. Voorlopig nog de Premium Security Suite met een gratis licentie. Maar het werkt hier al een half jaar zonder problemen dus misschien dat ik wel een licentie koop. En daarvoor gebruikte ik het ook al op Vista.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:47:
Ik was eigenlijk benieuwd wat men zoal voor AV gebruikt op een W7 systeem? Ik heb na het lezen van diverse reviews voor avira gekozen.
Ik heb voor Avira gekozen voornamelijk door de vergelijkingen op AV-Comparatives. Avira haalde hier de hoogste score op herkenningen. Het was ook handig dat ze een gratis versie hebben zodat ik eerst kon uitproberen.
Iets meer on-topic: Avira werkt dus zonder problemen op Windows 7 64bit.
Ik heb ook Norman Antivirus, maar de huidige versie werkt nog niet samen met Windows 7, deze ondersteuning zou geloof ik volgende maand komen.
Sinds wanneer dan is 7 uit in NL? Waar haal je je keys vandaan?Snake schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:40:
Kleine vraag: wat was de switch bij de intel inf utility om ook de MS drivers te replacen?Ik kan het maar niet vinden.
Voor de rest: Windows 7 is nu uit in NL, dus ik ben iedereen hier thuis aan het overzetten. Veel sneller, en lekker stabiel, zeker omdat drivermakers hun speeltuin in Vista al hebben gehad.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De switch -overall gebruiken.Snake schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:40:
Kleine vraag: wat was de switch bij de intel inf utility om ook de MS drivers te replacen?Ik kan het maar niet vinden.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
sinds een paar weken op msdn/technet, en de keys zijn niet taal specifiekRamon schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:06:
[...]
Sinds wanneer dan is 7 uit in NL? Waar haal je je keys vandaan?
Volgens mij is dat alleen om te testen, en mag je die keys dus niet op al de pc's in je huis gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:17:
[...]
sinds een paar weken op msdn/technet, en de keys zijn niet taal specifiek
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wat doet dit precies? Vind hier niet zo direct gedetailleerde informatie over, zijn er voordelen aan de Windows drivers te vervangen?megatronics schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:14:
De switch -overall gebruiken.
Blijkbaar zouden de drivers voor bepaalde apparaten niet worden geïnstalleerd als je gewoon de Intel Chipset Utility runt. Dan worden gewoon de MS drivers gebruikt voor dat apparaat. Het voordeel van de Intel drivers is zoals bij elke driver: nieuwere functies, stabielere hardware, enz.TaraWij schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:37:
[...]
Wat doet dit precies? Vind hier niet zo direct gedetailleerde informatie over, zijn er voordelen aan de Windows drivers te vervangen?
De laatste keer dat ik de Intel Chipset Utility gebruikte, heb ik die overall switch echter niet gebruikt. Gewoon de Intel Chipset Utility downloaden voor Vista (voor Windows 7 bestaat er nog geen versie) en in compat. mode en admin-rights installeren.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Misschien dat iemand van jullie een idee heeft waar het probleem vandaan komt.
In Windows 7 krijg ik random af en toe een blauw scherm... geen errors..
Windows 7 reageert dan nergens meer op.. enigste oplossing is resetten.
Heb alle logjes al bekeken maar kan geen problemen vinden.
----
Ook gebeurt het regelmatig dat mijn beeldscherm geen input signaal meer krijgt..
en dat de fan van de videokaart volop begint de draaien.
Ook daarbij is de enigste oplossing resetten.
Het is echt een probleem dat ik alleen heb in Windows 7.
Heb de standaard windows drivers geprobeerd.. maar ook catalyst 9.8 & 9.9 voor de videokaart.
Helaas blijft het probleem zich voordoen.
Ik heb een aflevering van een serie, nou is dit niet HD en dat is gewoonweg lelijk op full hd scherm van me laptop. Ik heb ffdshow zo ingesteld om te upscalen maar het lijkt er dat WP12 zelf al de codecs heeft om xvid/divx aftespelen. Is dit uit te schakelen want ik kan het nergens vinden?
WP12 ben ik niet heel bekend mee, gezien dat deze nogal log is heb ik deze niet geïnstalleerd. Kun je kijken in WP12 of een andere mediaspeler naar wat er staat in het eigenschappen veld voor de onderdelen: resolutie, fps, speeltijd, codec, bitrate en bestandsgrootte? Welke storingen heb je in beeld die niet in de lijn der verwachting liggen met met betrekking tot de eigenschappen van de video? Als laatste kan het ook zijn dat iemand het nodig vond om een compleet stuk redelijke video van bijvoorbeeld een uur in een 500 MB container te proppen. Daarvan kun je gewoon echt geen goede kwaliteit verwachten.
Nee, dit is niet de goede plek.GrandDestroyer schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:13:
Ik weet niet precies of dit de goede plek is,
Ik heb een aflevering van een serie gedownload, nou is dit niet HD en dat is gewoonweg lelijk op full hd scherm van me laptop.
Sorry dan, maar wat JanWillem32 posten helpt al, bedankt! Ziet er mooier uit thanks.
Windows 7 bevalt me tot nu toe prima, het enige waar ik last van heb is dat WoW afentoe crasht. Maar dit zou kunnen komen omdat ik mijn WoW map van me 32bit install heb gepakt en dit misschien niet goed werkt. Maar ben nu te lui om opnieuw te installeren. Ik heb niet vaak met Vista gewerkt maar afentoe bij vrienden wel en moet zeggen dat het wel veel sneller is. Zelfs vergeleken met mijn xp machine is het goed. Even snel denk ik
Yep, dat tweede probleem heb ik ook. Verder heb ik tot nu toe 1 keer een bluescreen gehad. Net na de patch dag deed ik geen restart, maar een sleep... en dat werkte niet. Na een kwartier poging te doen om te "sleep"-en klapte de pc helemaal uit.YellowOnline schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:47:
Signature van nature
Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartite worden gevonden. Zie de logboekbestanden van setup voor meer informatie.
Ik krijg dit bij het partitie aanmaak scherm, hij ziet de hdd gewoon staan maar ik krijg steeds dat bericht als ik op volgende klik. Heb de drivers al opnieuw geladen maar dat gaf geen effect.
Ik heb dat probleem gezien bij Vistainstallaties wanneer er een USB key of USB HD aangesloten was. Blijkbaar brengt dat de installer in de war. Misschien is dat bij jou het geval? Hoe dan ook: je kan bij dit soort gevallen via de command line aan de slag: SHIFT+F10 op het scherm waar je de harde schijf moet kiezen en dan aan de slag met diskpartcheeks schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:09:
Ik probeer net 7 te installeren op mijn laptop en ik wordt getrakteerd op de volgende fout:
Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartite worden gevonden. Zie de logboekbestanden van setup voor meer informatie.
Ik krijg dit bij het partitie aanmaak scherm, hij ziet de hdd gewoon staan maar ik krijg steeds dat bericht als ik op volgende klik. Heb de drivers al opnieuw geladen maar dat gaf geen effect.
Hmm ik had ze al verwijderd moest blijkbaar even opnieuw opstarten, werkt in ieder geval nu wel!YellowOnline schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:15:
[...]
Ik heb dat probleem gezien bij Vistainstallaties wanneer er een USB key of USB HD aangesloten was. Blijkbaar brengt dat de installer in de war. Misschien is dat bij jou het geval? Hoe dan ook: je kan bij dit soort gevallen via de command line aan de slag: SHIFT+F10 op het scherm waar je de harde schijf moet kiezen en dan aan de slag met diskpart
-- All science is either physics or stamp collecting
Als ik helemaal rechtsonder in klik (bureaublad weergeven) dan hoor ik af en toe het opstart geluidje van 7.
Opzich niet zo'n probleem maar wel raar!
Hebben hier meer mensen last van?
Dit topic is gesloten.