[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.854 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Windows 7 draait als het zonnetje op mijn pc, maar ik heb een raar probleem:
Ik heb op mijn moeder bord een ICH9 controller en een Jmicron sata controller op mijn moederbord. Er wordt geboot van de intel controller en de DVD brander en een schijf hangen aan de Jmicron. Nu staat de harde schijf aan de Jmicroncontroller bij de devices die uitgeworpen kunnen worden (zoals USB-sticks.) En als de pc uit de slaapstand komt, wordt de schijf niet meer herkend en kan ik dus niet bij de data komen. Pas na een reboot werkt het weer. Ik heb geen idee hoe ik die schijf uit het lijst apparaten kan halen die je af kunt sluiten, zoals dus bij USB-sticks. Het vreemde is ook dat de DVD-brander er dan weer niet tussen staat.

De Jmicron van AHCI naar IDE zetten in het BIOS-menu zorgt er voor dat de boel helemaal niet meer herkend wordt. Zou toch juist dan moeten werken, maar blijkbaar niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 07-09-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan ook via het powermanagement van de desbetreffende controller (quick removal) zorgen dat het spul niet langer als removable device aangegeven wordt toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

alt-92 schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:32:
Je kan ook via het powermanagement van de desbetreffende controller (quick removal) zorgen dat het spul niet langer als removable device aangegeven wordt toch?
Als dat kan is dat erg mooi, maar ik kan de optie nergens vinden. Heb je hier misschien meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TaraWij schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:00:
[...]

Aangezien het bij andere systemen wel werkt en het kaartje geformatteerd werd kunnen we best het kaartje en de printer uitsluiten... Normaal gezien zou Windows 7 dat systeem omwille van compatibiliteit wel moeten ondersteunen. Nog een wilde gok: Kan je met jouw Windows 7 installatie aan de gedeelde mappen op de andere computers?
Ja, ik kan gewoon in de gedeelde mappen van de andere apparaten komen, zoals mijn Netwerk Media Tank en een computer waarop XP op staat. Er zijn geloof ik wel een paar computers waarop ik niet op kom, maar dat ligt meer aan die computers (van mijn zusje :P).
Windows ziet mijn printer/scanner ook gewoon als een computer en printer in het netwerk. Ik kan ook gewoon op de webpagina van de printer komen. Ik kan hem ook gewoon aanklikken, dan zie ik de map "memory_card", zodra ik die probeer te openen krijg ik die foutmelding steeds. Misschien komt dit omdat ik 64 bit draai en als ik 32 bit zou draaien dit niet zou hebben? Alleen voor dit probleem ga ik iig niet helemaal opnieuw 32 bit erop zetten.

Ik ben net nog een klein probleempje tegen gekomen. Ik wil namelijk een programma (ObjectDock) bij het starten van Windows opgestart hebben, maar bij elke boot wordt hij overgeslagen. Als ik UAC uitschakel, dan start hij wel gewoon normaal. Maar graag wil ik UAC wel aanlaten, maar ik zie geen mogelijkheid om een paar programma's uit te zonderen voor UAC. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan via Scheduled Tasks ook bij het opstarten/inloggen een programma met admin-rechten opgeven.
Dan werkt dat ook met UAC aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat Maar

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog meer legacy meuk. :P

Ik wil progman.exe weer terug, dat hele startmenu kan me gestolen worden.
lekker met grpconv en progman.ini kloten en verplicht rebooten om een nieuwe app in je CP te zien \o/
progress? fsck it.

[ Voor 51% gewijzigd door alt-92 op 07-09-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa ergens hebje wel een punt. Klassiek menu is zooo nineties en zeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Sjah schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:42:
tJa ergens hebje wel een punt. Klassiek menu is zooo nineties en zeros.
Inderdaad. Ik heb met Vista ook nog een hele tijd met het klassieke menu gewerkt maar op een gegeven moment ben ik gewoon met het normale Vista menu gaan werken. Even aanwennen en niets meer aan de hand.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hann1BaL schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:39:
[...]

Als dat kan is dat erg mooi, maar ik kan de optie nergens vinden. Heb je hier misschien meer info over?
Ik geloof dat het met drivers te maken heeft. Een tijd terug ergens op deze topic-serie een gelijkaardig probleem, daar viel het op te lossen door de Intel Chipset Utility te starten met een extra parameter.

In jouw situatie dus wachten op nieuwe drivers voor je Jmicron controller.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:14:
Je kan via Scheduled Tasks ook bij het opstarten/inloggen een programma met admin-rechten opgeven.
Dan werkt dat ook met UAC aan.
Ik heb in de Taakplanner gekeken, maar ik snap niet wat je bedoelt. Kan je het misschien beter uitleggen?
In de snelkoppeling staat al dat het als Administrator uitgevoerd moet worden. Elke keer als ik het programma start komt dus dat UAC melding, waar je ja en nee kan kiezen. De snelkoppeling staat ook gewoon in het Menustart>opstarten map, maar bij elke boot wordt hij dus gewoon helemaal niet opgestart, ook geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zo, ik typ normaal gezien voor het laatst op Vista nu. Ik heb de Volume License DVD gedownload van W7 Ultimate x64 en die komt er zo op. Benieuwd hoe goed m'n hardware het gaat trekken en vooral, want dat is geen factor op het werk, m'n games. Tot zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Iets is me niet duidelijk en 'k kan 't niet in de TS vinden : overal staat er dat Win 7 RC zal vervallen in Juni 2010, maar geld dit dan ook voor de RTM versie (die 'k bvb via ma3d.com download) ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Nee, dat is de volledige versie die niet zal verlopen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dan moet je wel een key invoeren, anders verloopt die na 30 dgn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

xileS schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:56:
[...]
Ik heb in de Taakplanner gekeken, maar ik snap niet wat je bedoelt. Kan je het misschien beter uitleggen?
Je maakt een taak aan die bij inloggen meeloopt en je geeft aan dat je taak met verhoogde rechten (admin zoals je wil) uitgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 21:48

WR.

Weet iemand hoe ik van die vage letters af kom? Wil dezelfde letters als vista terug.
Ben al met cleartype aan de gang geweest maar er blijven vage letters staan in programma schermen. Alleen me bureablad is goed. Internet Explorer blijft ook vaag met of zonder cleartype. :(

Als ik bij Vista cleartype uitzette was alles normaal, maar dat gaat bij Windows 7 niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door WR. op 07-09-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:25:
Voor de mensen die niet kunnen wennen aan de nieuwe startmenu van windows 7
Classic Startmenu 0.9
Ik snap ook niet waarom Microsoft niet heeft gekozen om beide menu's er in te laten,
en de keuze aan de gebruiker laat, dan is toch iedereen tevreden ?
[afbeelding]
Nee, het is inderdaad veel overzichtelijker met dat klassieke start menu. Meteen je hele beeld gevuld zodat je verder niets meer van je actieve applicaties ziet. Vroeger was alles beter inderdaad...

Bovenstaande is met een heeeeeel vette knipoog bedoeld natuulijk! ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WR. schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:08:
Weet iemand hoe ik van die vage letters af kom? Wil dezelfde letters als vista terug.
Ben al met cleartype aan de gang geweest maar er blijven vage letters staan in programma schermen. Alleen me bureablad is goed. Internet Explorer blijft ook vaag met of zonder cleartype. :(

Als ik bij Vista cleartype uitzette was alles normaal, maar dat gaat bij Windows 7 niet op.
Heb je de cleartype troubleshooter al eens geprobeerd? (start -> cleartype in de search box intypen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 15-09 21:48

WR.

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:19:
[...]

Heb je de cleartype troubleshooter al eens geprobeerd? (start -> cleartype in de search box intypen)
Ja kan alleen maar vakjes aanvinken, troubleshooter?
Heb de scherpste en dik gedrukte vakjes aangevinkt maar blijft drama.
Ik wil gewoon dat al die poespas uitstaat en dan het net als Vista is, dat cleartype maakt alles alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
WR. schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:08:

Ik ben heel benieuwd hoe het er dan bij jou uitziet....Misschien een screenie die je kan posten?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:36:
Nog meer legacy meuk. :P

Ik wil progman.exe weer terug, dat hele startmenu kan me gestolen worden.
lekker met grpconv en progman.ini kloten en verplicht rebooten om een nieuwe app in je CP te zien \o/
progress? fsck it.
Tja, Windows 3.11 :respect:
Blijkbaar ben je zelf ook niet zo blij met alle nieuwe veranderingen. Ik ken het, hoor.

@all

In hoeverre sta je open voor veranderingen? Windows 7 is nieuw in veel dingen en je hebt mensen die het uitermate handig en plezierig vinden, maar je hebt ook de meer conservatieve mensen die het maar helemaal niets vinden.
Quicklaunch is prima in te richten en Windows Vista is wel een OS dat als 3 jaar in de lucht is.

We zijn blijkaar vergeten welk brok ellende Windows XP was in het begin en ik weet nog goed dat we tijdens de lunch op het werk een verhitte discussie voerde over Windows 2000 vs XP.

Vista's imago is helemaal de grond in gemept en hier lopen roepen van "ga terug naar Vista" en ik word voor gek verklaard. Zou dat terecht zijn?

Mijn inslag is conservatief, maar er moet ook ruimte zijn voor progressie.

Ik heb al een batch bestandje voor jullie gemaakt eerder in het topic en zelf heb ik er erg veel plezier van.

Ook alle benchmarks tussen XP,Vista en Seven laten zien dat het verschil in snelheid meer een gevoel is.
Oom Tom heeft er zijn mond van vol. (Tom's hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nou, Win7 Ultimate x64 staat er op.

Positief
Alle apparaten behalve mijn e-ID reader (ACR38U) en printer (HP Laserjet 1018) werden meteen herkend. De grafische driver ga ik toch manueel eens updaten omdat die van nvidia zelf normaal gezien perfomanter zijn. *O*
Al mijn software die op Vista draaide werkt ook vlekkeloos op W7! *O*

Neutraal
Feature dat ik nog niet opgemerkt had: lege drives worden niet getoond in Explorer. Er is bij Folder Options een mogelijkheid om die functie uit te zetten maar... die staat al standaard uit :S
Wat bij wet verboden moest zijn is de optie om bestandsextensies te verbergen. Dat is een heus veiligheidsrisico dat standaard AAN staat. |:(

Negatief
Farewell Classic Start Menu :'( Nu, ik zal er wel aan wennen. Dat ik ontdekt heb dat Run (mijn favoriete button) aan het menu toegevoegd kan worden verzacht de pijn.

Volledigheidshalve:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lyGeotlkTeMWyJ9aN9iyjH7z/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:33:

Tja, Windows 3.11 :respect:
Blijkbaar ben je zelf ook niet zo blij met alle nieuwe veranderingen. Ik ken het, hoor.
Ik denk dat we crisp moeten vragen om een custom sarcasm tag ofzo :+
YellowOnline schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:39:

Wat bij wet verboden moest zijn is de optie om bestandsextensies te verbergen. Dat is een heus veiligheidsrisico dat standaard AAN staat. |:(
Hoezo is dat een veiligheidsrisico? :)

Ik ben nogal Darwinistisch daarin hoor, maar een .doc ziet er al jaaaaaren uit als een word dingsel, en als het een andere extensie krijgt verandert dat plaatje waar je oma en d'r achterkleindochter op gefocussed zijn gewoon mee.

* alt-92 no see problem

[ Voor 48% gewijzigd door alt-92 op 07-09-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@freijman: welk artikel op Toms doel je op....lees die site allang niet meer. Eigenlijk sinds Ome Thomas Pabst niks meer doet daar (dat klopt toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

alt-92 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:39:
Hoezo is dat een veiligheidsrisico? :)

Ik ben nogal Darwinistisch daarin hoor, maar een .doc ziet er al jaaaaaren uit als een word dingsel, en als het een andere extensie krijgt verandert dat plaatje waar je oma en d'r achterkleindochter op gefocussed zijn gewoon mee.

* alt-92 no see problem
Wel, de meeste users kijken in mijn ervaring zelfs dáár niet naar. Het is een 'ding' dat automagisch open moet als je er op klikt. Stel nu dat ze per mail een bestand ontvangen prettigekerst.doc.vbs. Wat gebeurt er als de extensie weggelaten wordt? Juist: dan staat er prettigekerst.doc. Nu, toegegeven, veel maakt dat niet uit aangezien een user nog nooit van vbs gehoord heeft - klikken doet ie toch. Maar 't gaat me meer om het principe dat extensies belangrijk zijn. Anders is het een beetje zoals een bibliotheek vol boeken zonder hun titel op de zijkant - begin daar maar eens in te zoeken.

Nee, de analogie met die bibliotheek ging niet helemaal op... But you catch my drift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, ik kan desnoods een DO-NOT-CLICK-TO-SEE-DANCINGNAKEDPIGS.MPG.exe erin stoppen met als icon een joekel van een rood stopbord.

en dan nog wordt er geklikt bij het leven. Hence Darwin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
YellowOnline schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:39:
Negatief
Farewell Classic Start Menu :'( Nu, ik zal er wel aan wennen. Dat ik ontdekt heb dat Run (mijn favoriete button) aan het menu toegevoegd kan worden verzacht de pijn.
lol? waarom zou je een run knop willen als je alles wat run kan - en meer - met het zoekveld kan doen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ramon schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:14:
[...]

lol? waarom zou je een run knop willen als je alles wat run kan - en meer - met het zoekveld kan doen?
Als ik bijvoorbeeld naar Explorer wil doe ik Run->Explorer <Enter>
Als ik dat doe in dat zoekveld gaat de "Games Explorer" open :')

Ik gebruik veel losse commando's: explore, netsh, cmd, regedit en zelfs iexplore wanneer ik om een of andere reden IE nodig heb. Daarnaast is het ook mijn favoriete methode om control panel items te openen bv. compmgmt.msc. Tenslotte is het ook de kortste weg naar networkshares: gewoon even \\blablabla invullen. Gebruik ik al die dingen vaak? Ja, ik spendeer de helft van mijn dag aan support geven (25 000 gebruikers met z'n tienen). Als je via een 28K lijn een PC over moet nemen is dit oneindig sneller dan wachten op dat grote windows tabblad en aanklikken - nu kan ik het gewoon als automatisme typen.
Nu is het wel zo dat vele dingen ook via het nieuwe startmenu gaan merk ik. Als ik gewoon compmgmt.msc ingeef krijg ik de enige echte. Maar explorer illustreert dat de PC niet altijd goed gokt wat ik bedoel (jaja, ik kan nog win+E doen daarvoor). 't Is niet niet uit conservativiteit dat ik geen fan ben van de nieuwe methode: voor de meeste users is dit 100x beter. Ik had gewoon graag het oude erin gehad als optie voor mensen zoals ik die de baas willen zijn over hun PC zonder dat hij zelf teveel aannames doet voor het zogezegde gebruikersgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 20:15
Gratis tip: Win+R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
YellowOnline schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:32:
[...]

Als ik bijvoorbeeld naar Explorer wil doe ik Run->Explorer <Enter>
Als ik dat doe in dat zoekveld gaat de "Games Explorer" open :')

Ik gebruik veel losse commando's: explore, netsh, cmd, regedit en zelfs iexplore wanneer ik om een of andere reden IE nodig heb. Daarnaast is het ook mijn favoriete methode om control panel items te openen bv. compmgmt.msc. Tenslotte is het ook de kortste weg naar networkshares: gewoon even \\blablabla invullen. Gebruik ik al die dingen vaak?
Alles wat jij noemt werkt bij mij op windows 7. Als ik explorer intik dan is de eerste keuze Windows Explorer bij mij.
Ja, ik spendeer de helft van mijn dag aan support geven (25 000 gebruikers met z'n tienen). Als je via een 28K lijn een PC over moet nemen is dit oneindig sneller dan wachten op dat grote windows tabblad en aanklikken - nu kan ik het gewoon als automatisme typen.
welk windows tabblad bedoel je? Als het openen van je startmenu traag is dan doe je iets fout.
Nu is het wel zo dat vele dingen ook via het nieuwe startmenu gaan merk ik. Als ik gewoon compmgmt.msc ingeef krijg ik de enige echte. Maar explorer illustreert dat de PC niet altijd goed gokt wat ik bedoel (jaja, ik kan nog win+E doen daarvoor). 't Is niet niet uit conservativiteit dat ik geen fan ben van de nieuwe methode: voor de meeste users is dit 100x beter. Ik had gewoon graag het oude erin gehad als optie voor mensen zoals ik die de baas willen zijn over hun PC zonder dat hij zelf teveel aannames doet voor het zogezegde gebruikersgemak.
Volgens mij is jouw houding juist wél conservatief. Ik zie juist dat windows 7 je meer controle geeft. Het geeft je suggesties over wat je zou kunnen willen. Daarmee brengt het onderdelen van windows naar boven waar de gemiddelde gebruiker nooit van op de hoogte zou zijn en het stelt gebruikers zoals jij en ik in staat om sneller bij alle onderdelen van Windows te komen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:58
Sinds vandaag aan het stoeien met windows 7. Werkt allemaal wel goed alleen krijg ik mijn "controller voor massaopslag" niet werkend. Als het goed is, is dat mijn pci sata kaartje. Dit is er eentje met een silicon image sil3112act144 chip. Ik krijg hem alleen niet werkend. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
1. explorer intypen geeft mij als eerste keus windows explorer
2. ik heb tot nu toe (maand of 5 gok ik?) altijd alles kunnen vinden door het te typen
3. het geeft altijd goede opties, ook wanneer je niet precies de naam weet
4. ik gebruikte in Vista ook nooit de quick search, totdat ik hem in W7 wel moest proberen, en nu heb ik hem in Vista ook gelijk aangezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De misschien nog wel belangrijkste reden dat ik naar W7 over ga ik best wel sullig: ik kan niet meer wennen aan de llage/dunne werkbalk/taakbalk van xp, die van 7 is lekker dik. Toen we op 800 of 1024 zaten te werken was de xp taakbalk (klassiek thema) dik genoeg, maar op 1280 vind ik hem dun, en 1280(breedte) is tegenwoordig ook niet zo een heftige reso meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ramon schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:33:
welk windows tabblad bedoel je? Als het openen van je startmenu traag is dan doe je iets fout.
Ik bedoel het menu dat tevoorschijn komt als je op Start klikt. Dat is ook een soort tabblad. En geloof me: dat gaat traag via een slechte lijn vandaat dat ik over 28K sprak, hoewel het heus niet zó erg is). Lokaal maakt dat niet uit natuurlijk, maar via een remote verbinding wel.
Volgens mij is jouw houding juist wél conservatief. Ik zie juist dat windows 7 je meer controle geeft. Het geeft je suggesties over wat je zou kunnen willen. Daarmee brengt het onderdelen van windows naar boven waar de gemiddelde gebruiker nooit van op de hoogte zou zijn en het stelt gebruikers zoals jij en ik in staat om sneller bij alle onderdelen van Windows te komen.
Daar ben ik het dus fundamenteel mee oneens, mijn redenen postte ik eerder
Alles wat jij noemt werkt bij mij op windows 7. Als ik explorer intik dan is de eerste keuze Windows Explorer bij mij.
twiFight schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:57:
1. explorer intypen geeft mij als eerste keus windows explorer
Misschien gebruiken jullie NL? ;)

Check:
Start Menu Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 02:06
Weet niemand hier iets op?
Egbert Jan schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:41:
Ik ben zins twee maanden overgestapt van Windows XP naar Windows 7 RTM versie. Dat bevalt me prima. Ik vind hem veel sneller opstarten en afsluiten dan XP. Verder werkt het allemaal prima, alleen loop ik tegen het probleem aan dat als ik in internet Explorer 8 een filmpje start of muziekje start hij Windows media player niet vanzelf opent maar een pagina geeft waar in staat verbinding verbroken.Ik denk zelf dat het een beveilings instelling is maar kan zo niet vinden welke.Ik heb alle opties al bekeken in de internet explorer. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

YellowOnline schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:37:
[...]

Ik bedoel het menu dat tevoorschijn komt als je op Start klikt. Dat is ook een soort tabblad. En geloof me: dat gaat traag via een slechte lijn vandaat dat ik over 28K sprak, hoewel het heus niet zó erg is). Lokaal maakt dat niet uit natuurlijk, maar via een remote verbinding wel.

[...]

Daar ben ik het dus fundamenteel mee oneens, mijn redenen postte ik eerder

[...]

[...]

Misschien gebruiken jullie NL? ;)

Check:
[afbeelding]
Hmm, toch vreemd ik gebruik de engelse versie en het zit er bij mij toch ech zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdust.nl/uploads/674aa0ba4b0093f3db71661c14178b9c.png

Het voordeel van dat zoekveld is juist dat je je muis helemaal niet meer nodig hebt. Je drukt gewoon de windows toets in en begint met typen. Echt ideaal.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Met de NL versie heet het spelverkenner. Omdat in het NL dat soort termen aan elkaar geschreven staan, is het soms wat lastiger zoeken. Als je namelijk "verkenner" in de balk typt, dan vindt hij de optie "spelverkenner" niet. Blijkbaar kan hij niet met delen van woorden omgaan. "*verkenner" werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik vind dit persoonlijk erg fijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.enduria.eu/Windows7/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ja, dat werkte in Vista ook al prima op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hann1BaL schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:10:
[...]

Ja, dat werkte in Vista ook al prima op die manier.
Weet ik, maar het blijft toch mooi ;).
(Windows toets samen met Tab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:08:
[...]

Je maakt een taak aan die bij inloggen meeloopt en je geeft aan dat je taak met verhoogde rechten (admin zoals je wil) uitgevoerd wordt.
Thanks, heb het eindelijk werkend gekregen. Echt bijna 100 reboots gedaan xD, startte elke keer bij boot niet op, maar wel als ik via de taakplanner op uitvoeren drukte. Dus taak weer verwijdert en opnieuw gedaan, bleek dat de trigger op "bij opstarten" stond, dat werkt dus niet. Hij staat nu op "bij aanmelden" en wordt nu gewoon netjes opgestart bij het booten. Alleen duurt iets langer en de wachtcurser blijft wat langer draaien, maar is een prima oplossing voor nu.

Er staan trouwens wel heel veel dingen in die taakplanner gescheduled in Windows 7. Vast wel een aantal overbodige, maar durf ze nog niet te verwijderen.

Verder begin ik al een beetje aan Windows 7 te wennen, te lang met XP gewerkt (Vista overgeslagen :P). Maar heb nog niet het gevoel, dat het heel stabiel draait. Is al een aantal keer vastgelopen en heb regelmatig gehad, dat opeens de kleur van de thema (taakbalk enzo) wordt veranderd en hem dan niet meer aangepast krijg, behalve door een reboot. En Internet Explorer loopt wel heel vaak vast, krijg zelfs vaak een melding dat IE vastloopt, nadat ik een tabblad sluit (dmv middelste muisknop) terwijl er helemaal niks aan de hand is :s, dus kan die melding dan altijd wegklikken en verder browsen. In XP liep IE nauwelijks vast bij mij, tenminste niet zo vaak als nu. Ik zie dat er twee versies van IE erop staan een 32 bit en een 64 bit, even kijken of die 64 bit stabieler is. Anders toch maar binnenkort eindelijk overstappen naar een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

xileS schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:56:
[...]

Thanks, heb het eindelijk werkend gekregen. Echt bijna 100 reboots gedaan xD, startte elke keer bij boot niet op, maar wel als ik via de taakplanner op uitvoeren drukte. Dus taak weer verwijdert en opnieuw gedaan, bleek dat de trigger op "bij opstarten" stond, dat werkt dus niet. Hij staat nu op "bij aanmelden" en wordt nu gewoon netjes opgestart bij het booten. Alleen duurt iets langer en de wachtcurser blijft wat langer draaien, maar is een prima oplossing voor nu.

Er staan trouwens wel heel veel dingen in die taakplanner gescheduled in Windows 7. Vast wel een aantal overbodige, maar durf ze nog niet te verwijderen.

Verder begin ik al een beetje aan Windows 7 te wennen, te lang met XP gewerkt (Vista overgeslagen :P). Maar heb nog niet het gevoel, dat het heel stabiel draait. Is al een aantal keer vastgelopen en heb regelmatig gehad, dat opeens de kleur van de thema (taakbalk enzo) wordt veranderd en hem dan niet meer aangepast krijg, behalve door een reboot. En Internet Explorer loopt wel heel vaak vast, krijg zelfs vaak een melding dat IE vastloopt, nadat ik een tabblad sluit (dmv middelste muisknop) terwijl er helemaal niks aan de hand is :s, dus kan die melding dan altijd wegklikken en verder browsen. In XP liep IE nauwelijks vast bij mij, tenminste niet zo vaak als nu. Ik zie dat er twee versies van IE erop staan een 32 bit en een 64 bit, even kijken of die 64 bit stabieler is. Anders toch maar binnenkort eindelijk overstappen naar een andere browser.
Ik vind dat je wat vreemde ervaringen hebt, die ik compleet niet kan staven. De taakbalk verandert van kleur als je een 3d-applicatie start. Dan verandert de aero interface naar de niet-aero interface. Normaal zie je dat niet omdat je bijvoorbeeld fullscreen aan het gamen bent. Ikzelf merk het bijvoorbeeld met QuakeLive wat je in je browser speelt. Als je je browser, in mijn geval Firefox, niet afsluit, blijft de Windows 7 Basic look in werking, ipv de Aero interface.

Hoe het bij jou elke keer vastloopt is een raadsel, omdat ik eigenlijk nooit een vastloper heb gehad.De 64-bits IE is wat minder geschikt, omdat plug ins zoals flash niet beschikbaar zijn. Het is wel een snelle browser, maar op dit moment nog geen volledig alternatief voor de 32-bits versie. Ik maak gebruik van Chrome 2, Firefox 3.5 en IE 8. Alle 3 functioneren prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik vroeg me af of het mogelijk is de icoontjes op je desktop nog kleiner te krijgen dan de "kleine pictogrammen" optie ? Vindt ze namelijk nog vrij groot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Er zijn nieuwe intel chipset drivers met ondersteuning voor Windows 7:

http://downloadcenter.int...eng&strOSs=All&submit=Go!

Heb al een meuk submitje gedaan, veel plezier er mee :)
Ik ga zelf pas over op Windows 7 zo snel ik 1 of 2 SSD's heb, dan migreer ik direct mijn oude raid array naar mijn nieuwe controller. Dus kan ze niet zelf onder Windows 7 uit testen voor jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 16:14
clonedonkey schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 00:42:
Ik vroeg me af of het mogelijk is de icoontjes op je desktop nog kleiner te krijgen dan de "kleine pictogrammen" optie ? Vindt ze namelijk nog vrij groot :(
Iconen op de desktop kun je verkleinen/vergroten door ctrl in te houden en te scrollen. Maar ik denk dat je de taskbar bedoelt. Daar is volgens mij geen oplossing voor.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
YellowOnline schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:59:
[...]

Wel, de meeste users kijken in mijn ervaring zelfs dáár niet naar. Het is een 'ding' dat automagisch open moet als je er op klikt. Stel nu dat ze per mail een bestand ontvangen prettigekerst.doc.vbs. Wat gebeurt er als de extensie weggelaten wordt? Juist: dan staat er prettigekerst.doc. Nu, toegegeven, veel maakt dat niet uit aangezien een user nog nooit van vbs gehoord heeft - klikken doet ie toch. Maar 't gaat me meer om het principe dat extensies belangrijk zijn. Anders is het een beetje zoals een bibliotheek vol boeken zonder hun titel op de zijkant - begin daar maar eens in te zoeken.

Nee, de analogie met die bibliotheek ging niet helemaal op... But you catch my drift.
Je zegt dat extenties belangrijk zijn terwijl de twee grote tegenhangers van Windows zelfs geen extenteis gebruiken?

het enigste verschil tussen een normaal bestand en een programma op linux is chmod +x <bestandsnaam>

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:22:
[...]

Je zegt dat extenties belangrijk zijn terwijl de twee grote tegenhangers van Windows zelfs geen extenteis gebruiken?
Wat doet dat af aan het feit dat ze voor windows wel belangrijk zijn?
het enigste verschil tussen een normaal bestand en een programma op linux is chmod +x <bestandsnaam>
Wat ik persoonlijk niet handig vind, maar dat zal absoluut een kwestie van wennen zijn, lijkt me ook niet relevant voor in een Windows 7 topic.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Heb een vaag probleem met Win7RTM32b als ik m'n Synology NAS wil accessen. Als ik iets wil creeren in een folder op de NAS waar ik als "guest" alleen leesrechten heb dan mag dat uiteraard niet... maar het vervelende is dat ie niet vraagt om 'n username+pw (iets wat m'n Vista-doos wel doet).. ik wil dat ie als ik naar m'n NAS "navigeer" vraag om een username+pw. Enig idee waar ik dat aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

catchingfire schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:39:
Heb een vaag probleem met Win7RTM32b als ik m'n Synology NAS wil accessen. Als ik iets wil creeren in een folder op de NAS waar ik als "guest" alleen leesrechten heb dan mag dat uiteraard niet... maar het vervelende is dat ie niet vraagt om 'n username+pw (iets wat m'n Vista-doos wel doet).. ik wil dat ie als ik naar m'n NAS "navigeer" vraag om een username+pw. Enig idee waar ik dat aan kan zetten?
Dat heeft volgens mij met de encryptie te maken. Ik zit momenteel op een xp-bak, maar voor zover ik weet kun je via je netwerkcentrum naar geavanceerd delen gaan oid.
Dan staat daar ergens het kopje 128bits of 53bits encryptie. Ook zou je kunnen spelen met het passwordprotected sharing ;)

Zoals ik al zei, ik zit momenteel niet achter Win7, dus ik kan je exacte titels niet geven ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
clonedonkey schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 00:42:
Zorg dat het bureaublad actief is, vervolgens kan je de grootte van de icoontjes regelen met ctrl + scrollwiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:24:
[...]

Zorg dat het bureaublad actief is, vervolgens kan je de grootte van de icoontjes regelen met ctrl + scrollwiel..
Nooit geweten (wel in IE), werkt ook prima in Vista. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aapenootjes schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:25:
Er zijn nieuwe intel chipset drivers met ondersteuning voor Windows 7:

http://downloadcenter.int...eng&strOSs=All&submit=Go!

Heb al een meuk submitje gedaan, veel plezier er mee :)
Ik ga zelf pas over op Windows 7 zo snel ik 1 of 2 SSD's heb, dan migreer ik direct mijn oude raid array naar mijn nieuwe controller. Dus kan ze niet zelf onder Windows 7 uit testen voor jullie ;)
Toch vreemd, de oudere versie werk wel onder Windows 7 RTM, maar deze nieuwe niet (Deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software). Als je ook op de Intel site kijkt staat er ook Windows 7 RC1 bij, mag hopen dat ze dat nog bijwerken naar de RTM.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, heb deze en de vorige drie topics doorzocht maar niets gevonden.

Hoe en waar kun je instellen dat Windows 7 frequente locaties die je bezoekt niet meer onthoudt? Dan heb ik het dus over als je rechtermuisknop doet op de programma's in de taakbalk (al dan niet vastgepinde), bijvoorbeeld windows explorer (die allemaal onzinnige mappen bewaart) en chrome (die bekeken plaatjes ipv websites onthoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Vista werd een beetje traag, vandaar dat ik windows 7 eens wilde installeren.

Ik boot van de dvd: GRMCULFRER_NL_DVD en ik start de x86 ultimate installatie. installeren gaat gewoon zoals het hoort. ik heb 2 sata schijven, beide volledig geformatteerd, en op schijf 0 (300gig) een partitie aangemaakt van 50 gig voor windows. de installatie maakt dan zelf meteen nog een partitie aan van 100mb ('Door systeem gereserveerd'). de overige ruimte op die schijf heb ik ook een partitie van laten maken 'nieuw volume' van 250gig.

als het installeren is voltooid kom ik gewoon in windows terecht en alles werkt prima. haal ik echter de dvd eruit dan start windows niet op. ik krijg de melding "Disc boot failure, insert system disc and press enter". als ik de dvd er weer in doe en reset dan start windows 7 gewoon weer zonder problemen op.

in computerbeheer ziet die schijf er dus als volgt uit:
c:\ 50 gig ntfs, systeem, opstarten, wisselbestand, actief, crashdump, primaire partitie
door systeem gereserveerd 100mb, primaire partitie
d:\ 250gig ntfs, primaire partitie

Hoe zorg ik dat die dvd er niet meer in hoeft te blijven bij het opstarten? ik heb al 8 keer opnieuw geinstalleerd en vanalles geprobeerd van het actief maken van partities tot het repareren van de installatie. een keer kreeg ik een andere melding 'bootmgr ontbreekt'. ik meen na het actief maken van een bepaalde partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
In je BIOS aangeven dat Windows moet opstarten via je HDD ipv je CD-Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:27:
[...]

In je BIOS aangeven dat Windows moet opstarten via je HDD ipv je CD-Rom.
Of juist van je 1e HDD ipv je 2e HDD. Kan je niet iets van F8 of F12 bij het booten indrukken voor een boot-device list? Dan kan je kijken welke de goede is. Die moet je dan ook als first-boot in het BIOS opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:40:
[...]
Toch vreemd, de oudere versie werk wel onder Windows 7 RTM, maar deze nieuwe niet (Deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software). Als je ook op de Intel site kijkt staat er ook Windows 7 RC1 bij, mag hopen dat ze dat nog bijwerken naar de RTM.
En ondertussen al opgelost door de boel als administrator in Vista SP2 compatibiliteitsmode te draaien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
hier ook opgelost!

Omdat ik twee identieke schijven heb in mijn systeem, dus ook dezelfde naam in bios, stond de verkeerde als eerste boot device na de cdrom. thanks!

nu eens kijken wat win7 allemaal te bieden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:44:
Klein vraagje, heb deze en de vorige drie topics doorzocht maar niets gevonden.

Hoe en waar kun je instellen dat Windows 7 frequente locaties die je bezoekt niet meer onthoudt? Dan heb ik het dus over als je rechtermuisknop doet op de programma's in de taakbalk (al dan niet vastgepinde), bijvoorbeeld windows explorer (die allemaal onzinnige mappen bewaart) en chrome (die bekeken plaatjes ipv websites onthoud).
Rechts klikken op je taskbar, properties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 02:42
shadowman12 schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:11:
[...]

Weet ik, maar het blijft toch mooi ;).
(Windows toets samen met Tab)
[mierenneuken]Is het niet anders? Ik dacht dat er bij een mouse-over een scherm naar voren werd gebracht (of iets in die trand). Als ik nu in die bladerstructuur (dus Win+Tab vasthouden) met m'n muis ergens over ga beweegt er niks.[/mierenneuken] Of ben ik nu gek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Met Win+Tab komt er niks naar voren door er alleen met je muis overheen te gaan nee, je kan het wel aanklikken (of doortabben). Die voorbeelden door alleen mouse-over krijg je alleen als je over de startbalk gaat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen zo jammer dat paint en resizen/croppen nog steeds niet voor de hand liggend geimplementeerd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb net ook maar Windows 7 geinstalleerd. Had voorheen Vista Ultimate.

Installatie duurde 15-20 min.

Eerste keer opstarten alles werkt geen drivers nodig gehad.

Maar toen wilde ik de resolutie aanpassen, de native resolutie van mijn scherm (HP L2208w) stond er helaas niet bij 1680 x 1050. Toen heb ik de 64 bits windows 7 drivers gedownload voor mijn Sapphire HD4670.

Helaas krijg ik een BSOD bij het installeren. Wat doe ik verkeerd?

Edit: Heb dus Windows 7 RTM Ultimate X64 geinstaleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Emrulez op 08-09-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bent niet in de richting van Redmond gaan knielen en een gebed gedaan voor je installatie?
/flauw :P

Misschien is het handiger als je even zelf een duidelijk topic aanmaakt met onder andere welke BSOD je kreeg + de versie van je drivers en overige hardware opgeeft.
Dan houden we dit topic vrij van probleemgevallen die veelal te specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Heeft iemand al werkende drivers gevonden voor het trackpad van de VAIO's in 7 64bit?
Hier gaat het om de vaio FW-21E :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:38:
Je bent niet in de richting van Redmond gaan knielen en een gebed gedaan voor je installatie?
/flauw :P

Misschien is het handiger als je even zelf een duidelijk topic aanmaakt met onder andere welke BSOD je kreeg + de versie van je drivers en overige hardware opgeeft.
Dan houden we dit topic vrij van probleemgevallen die veelal te specifiek zijn.
Ik heb zelf geen ATI kaart maar lees (soms) hier en op andere sites héél veel gevallen van BSODs met ATI kaarten onder W7. Kan heel goed een driver probleem van ATI zijn icm met W7. Dus waarschijnlijk is het niet eens zo specifiek, maar goed dan hoort het alsnog in het ATI driver topic thuis (als die er al is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
filenox schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:28:
Heeft iemand al werkende drivers gevonden voor het trackpad van de VAIO's in 7 64bit?
Hier gaat het om de vaio FW-21E :)
Wat voor soort TouchPad's zijn het ? Gewone dingen van Synaptics en ALPS lijken me het meest waarschijnlijke. Voor Synaptics TouchPads zijn er op dit moment nog geen Windows 7 drivers, maar je kan de Vista drivers gebruiken. Voor ALPS touchpads weet ik het niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

The Realone schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:41:
[...]

[mierenneuken]Is het niet anders? Ik dacht dat er bij een mouse-over een scherm naar voren werd gebracht (of iets in die trand).
Ik denk dat jij hetgene bedoeld als je met je muis op een voorbeeld vanuit de taakbalk gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54
Ik gebruik nu een tijdje win7 en ik ben opzich tevreden. Het werkt allemaal prima en voelt snel aan. Het enige echt slechte punt vind ik het nieuwe configuratie scherm. Voor mijn gevoel is het alleen maar een extra laag tussen de user en de settings. Prima voor onenervaren mensen, maar laat mij nou maar gewoon meteen naar die settings gaan zonder eerst langs tig overzichtjes hoeven.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

pingkiller schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:54:
Ik gebruik nu een tijdje win7 en ik ben opzich tevreden. Het werkt allemaal prima en voelt snel aan. Het enige echt slechte punt vind ik het nieuwe configuratie scherm. Voor mijn gevoel is het alleen maar een extra laag tussen de user en de settings. Prima voor onenervaren mensen, maar laat mij nou maar gewoon meteen naar die settings gaan zonder eerst langs tig overzichtjes hoeven.
En als je nu het view gewoon verandert in "small icons"? In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden brengt dat gewoon de oude manier terug.

Control Panel W7

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 08-09-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb een raar probleem ontdekt bij mijn Windows 7. Als ik de pc in slaapstand zet en de pc er daarna uit haal, dan is windows ineens niet meer geactiveerd. Na een reboot is de pc alsnog gewoon geactiveerd. Ik begrijp daar werkelijk niets van. Daarnaast doet 1 harde schijf het na de slaapstand niet meer. Dit is een schijf die herkend wordt als uitwerpbaar medium, zoals een USB-stick dus. Ook die is terug na een reboot, al zou het vast ook helpen de satakabel er uit te trekken en weer te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:02
Bij mij knippert om de zoveel tijd de weer-gadget even ('ook hoi :P')... Is hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
[...]
Windows past zich ook aan, aan de hand van eerdere acties. Dus een paar keer de goeie openen, en je kan blind de goede starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sucky probleem waarvoor ik in principe een nieuwe thread zou openen maar omdat het W7 is zet ik het maar hier.

Op een testmachine VMware server geïnstalleerd. Sindsdien kan ik niet meer inloggen: wachtwoord is onbekend. Tot installatie VMware server ging dat wachtwoord wel (is standaard lokaal debug wachtwoord op alle machines). Heb wachtwoord ook al in QWERTY ingegeven (AZERTY hier) voor het geval er met de regional settings iets aan de hand is, maar dat brengt geen soelaas (onscreen keyboard toont sowieso AZERTY overigens, dus het zou al niet kunnen).

Aanmelden als Administrator lukt niet omdat ik dat moet activeren via een command prompt... en die prompt heb ik niet voor ik er in geraak :')

Iemand nog suggesties behalve met de usual suspects het wachtwoord (boot cd) er uit te gooien of wat er eigenlijk aan de hand is? Het probleem oplossen is minder belangrijk (is een testmachine, geen data op) dan te weten komen vanwaar dit probleem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou vooral eens kijken hoe het met je netwerkkaarten zit, inclusief die virtuals die VMware Server aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
YellowOnline schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:02:
Op een testmachine VMware server geïnstalleerd. Sindsdien kan ik niet meer inloggen: wachtwoord is onbekend. Tot installatie VMware server ging dat wachtwoord wel (is standaard lokaal debug wachtwoord op alle machines. Heb wachtwoord ook al in QWERTY ingegeven (AZERTY hier) voor het geval er met de regional settings iets aan de hand is, maar dat brengt geen soelaas (onscreen keyboard toont sowieso AZERTY overigens, dus het zou al niet kunnen).

Aanmelden als Administrator lukt niet omdat ik dat moet activeren via een command prompt... en die prompt heb ik niet voor ik er in geraak :')
Probeer eens te kijken of je enige errors ziet en remote nog toegang hebt? Kijk ook eens of de volgende link (die vrij dicht bij jouw probleem ligt) iets kan helpen: http://www.eggheadcafe.co...4276828&threadid=34276828 (Als ik die link begrijp en jij hebt toevallig dat probleem maar de error wordt niet getoond dan zou dus het wachtwoord wijzigen niet veel uithalen, desondanks kan je dat wel al eens proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

TaraWij schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:54:
[...]

Probeer eens te kijken of je enige errors ziet en remote nog toegang hebt? Kijk ook eens of de volgende link (die vrij dicht bij jouw probleem ligt) iets kan helpen: http://www.eggheadcafe.co...4276828&threadid=34276828 (Als ik die link begrijp en jij hebt toevallig dat probleem maar de error wordt niet getoond dan zou dus het wachtwoord wijzigen niet veel uithalen, desondanks kan je dat wel al eens proberen)
Da's nog iets helemaal anders: die gebruiker heeft zitten knoeien aan de local policies om de installatie op SBS 2003 geforceerd te krijgen en zit daardoor nu in de problemen. VMware heeft niet zitten knoeien aan zijn local policies. Ik heb dat zelf ook niet gedaan trouwens :) En ik kreeg geen errors bij de installatie trouwens.

Ik ga trouwens zelf een van de DVD booten en via die opties eens kijken om het op te lossen. Waarschijnlijk kan ik zo wel aan een command prompt geraken. Hopelijk werkt het Admin wachtwoord nog :')

[ Voor 10% gewijzigd door YellowOnline op 09-09-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Hier ook even een snelle vraag. Is het mogelijk om nu een 'Engelse' versie te installeren en later te activeren met een 'Nederlandse' product key? Of is dat net zoals bij vorige versies van Windows taalafhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nooit taalafhankelijk geweest, dus ja je kan een Engelse oem met NL key activeren, zolang die key maar ook oem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is officieel :
De vakanties zijn voorbij dus kunnen we weer aan de slag met technologie! In de vorige nieuwsbrief werd het TechNet Live evenement op 8 oktober genoemd, waar Windows 7, Windows Server 2008 R2 en Exchange 2010 officieel in Nederland worden gelanceerd. Alle informatie over TechNet Live is nu beschikbaar. Het programma begint met een keynote van Steve Ballmer, aansluitend geven Daniel en ik een coole demonstratie. Daarnaast kunt u kiezen uit vier technische tracks en er is een speciale track voor de technical decision makers. Een toegangsbewijs kost EUR 99 en alle gasten krijgen een bijzonder cadeau aan het eind van de dag.
Yesss........leuke sessies....en een bijzonder cadeau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

TheVMaster schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:54:
Het is officieel :

[...]

Ik ken het cadeau al... waarschijnlijk het onderwerp van de sessie ;)
En Microsoft kennende is het elke cent waard!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is officieel :

[...]

tJa bij een kpn adsl abo krijg je ook een "bijzonder kado"... Misschien is dit wel een usb-stick. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Laatst online: 06-07 15:24
Nog niet zolang geleden Windows 7 geinstalleerd... Bevalt me allemaal zeer goed op 1 ding na..

Ik heb het zeer vreemde probleem dat alle eigenschappen/properties van mappen, bestanden en programma's gewoon niet werkt.. Dus rechterklik -> eigenschappen.... Niks, nada, noppes.. Zelfs in MPC als je rechterklik doet op de video en properties/eigenschappen wilt bekijken gebeurt er gewoon niets. Alsof heel dat popupvenster systeem gewoon buiten werking is :o

Iemand hetzelfde ervaren? Ik kan er helemaal niets over vinden, en heb echt geen zin om te herinstallen oid. (for the record, afaik heeft t nooit gewerkt)

edit- Ik zie dat ik ook geen processen kan killen in task manager. Rechten iets? Ben gewoon admin.

[ Voor 7% gewijzigd door Glopes op 09-09-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Standaard eerste vraag: waar heb je je installatie dvd weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is officieel :

[...]

¿Qué? Ik dacht dat de launchparty 19 oktober was en gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Laatst online: 06-07 15:24
Ik ben ondertussen wat verder. In een wanhopige poging heb ik geprobeerd een ander account aan te maken om te kijken of het daar wel werkt, en jahoor, het werkt!
Het verschil zijnde dat deze versie nog in Nederlands is en ik de andere (waar het niet werkt) dmv een language pack naar Engels heb gezet. Dus dit ook geprobeerd bij de nieuwe account en inderdaad, het werkt nu bij de nieuwe ook niet meer.

Nou goed, dan maar geen engels zou je zeggen.. Maar gezien het taalverander systeem volgens hetzelfde soort principe werkt als Eigenschappen kan ik t niet terug veranderen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Standaard eerste vraag: waar heb je je installatie dvd weg?
Wat bedoel je? De Windows 7 RTM? Die wordt niet geleverd op DVD, maar die KON je downloaden op de MS site tot een paar weken geleden. Nu zul je moeten wachten tot de release, en dan kan je de installatie DVD uit de winkel halen (of bestellen bij MS, of Bol, of ...)

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Peregrine schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:07:
[...]

Wat bedoel je? De Windows 7 RTM? Die wordt niet geleverd op DVD, maar die KON je downloaden op de MS site tot een paar weken geleden. Nu zul je moeten wachten tot de release, en dan kan je de installatie DVD uit de winkel halen (of bestellen bij MS, of Bol, of ...)
Ik denk dat hij de ISO bedoeld. Deze (de RTM release) kun je downloaden bij MS als je een geldig technet of MSDN account hebt. De RC is wel publiekelijk te downloaden geweest, maar nu niet meer.
RTM is de versie die gereleased wordt voor het publiek en welke dus straks in de winkel zal liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 09-09-2009 15:13 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het is officieel :

[...]

Lijkt me eigenlijk wel leuk, maar is wel pokke ver weg en 't begint nogal vroeg.
Voor m'n werk hoef ik er zeker niet naar toe maar ben zelf wel erg geïnteresseerd.

Om niet te laat te zijn toch maar gereserveerd, dan maar vroeg opstaan :+ Nu nog vrij regelen :P

[ Voor 11% gewijzigd door CAP-Team op 09-09-2009 15:40 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
Nog niet gezien/besproken hier volgens mij.

Ik zie bij Salland voor het eerst prijzen voor Windows 7 OEM staan:

92 euro voor een 32-bits OEM Home Premium en 92 euro voor een 64-bits OEM Home Premium.

122 euro voor Professional.

165 euro voor Ultimate.

Er staan ook prijzen voor een "drie pack". Wat is dat ? De "family edition" ? Dus mag je installeren op 3 PCs ?
Die kost 274, 364 en 508 euro respectievelijk voor HP, Pro en Ultimate.

Niet echt goedkoop, maar de OEM is lager dan retail. Bij Amazon.co.uk kocht je een full HP retail voor 65 pond. Ik heb die in pre-order staan. Zo te zien is de prijs nu 125 pond. Upgrade (maar wie wil die ?) is nu 65 pond.

Prijzen liggen volgens mijn niet ver af van bv. een Vista OEM.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik had hier nog een vraag over: bij Vista kon je volgens mij een Upgrade versie ook gebruiken voor een nieuwe kale installatie (via een legaal truukje). Is dit bij Windows 7 ook weer zo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Is de 'Help en ondersteuning' van de nederlandse iso van MSDN/Technet nou in het engels of nederlands? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wie leest dat nou.

Op een forum vragen stellen is veel gemakkelijker toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mijn eerdervermeld probleem is opgelost en... het was niet VMware maar McAfee 8.7 die voor problemen zorgde: SAM helemaal om zeep. Vraag me niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:02
FezzFest schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:58:
[...]

¿Qué? Ik dacht dat de launchparty 19 oktober was en gratis?
Dat is een andere party ;)

Op 19 oktober organiseert Microsoft in samenwerking met SDN en aansluitend op de jaarlijkse SDN Conference, het Windows 7 voor developers event. Een uitgelezen kans om in een avond bijgespijkerd te worden over alles wat dit nieuwe platform voor ontwikkelaars zo belangrijk maakt.

Vanaf 18:00 uur bent u van harte welkom op het Hotel en Congrescentrum Papendal in Arnhem. Van 18:00 tot 19:00 zullen we uitaard eerst beginnen met een goed diner voordat het officiële programma aanvangt. Schrijf u nu in voor dit gratis evenement.

edit: link bijgevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door gstoffers op 09-09-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Upbeat schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:57:
Is de 'Help en ondersteuning' van de nederlandse iso van MSDN/Technet nou in het engels of nederlands? :?
Nederlands, maar dan moet je wel aangegeven dat je geen online hulp wilt gebruiken. Die is namelijk nog niet zover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vakanties zijn voorbij dus kunnen we weer aan de slag met technologie! In de vorige nieuwsbrief werd het TechNet Live evenement op 8 oktober genoemd, waar Windows 7, Windows Server 2008 R2 en Exchange 2010 officieel in Nederland worden gelanceerd. Alle informatie over TechNet Live is nu beschikbaar. Het programma begint met een keynote van Steve Ballmer, aansluitend geven Daniel en ik een coole demonstratie. Daarnaast kunt u kiezen uit vier technische tracks en er is een speciale track voor de technical decision makers. Een toegangsbewijs kost EUR 99 en alle gasten krijgen een bijzonder cadeau aan het eind van de dag.
Ik heb de post ook mogen ontvangen, maar verzoek geweigerd en het is niet relevant genoeg voor mijn werk als sysadmin. Vooralsnog is Microsoft geen vrijgevend bedrijf en je krijgt niets extra's wat ten bate is voor jou dan wel voor Microsoft :)

Iemand al exacte opgaves gezien van Windows 7/Server 2008/Exchange 2010 TCO (Total Cost of Ownership)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:47:
[...]
Ik had hier nog een vraag over: bij Vista kon je volgens mij een Upgrade versie ook gebruiken voor een nieuwe kale installatie (via een legaal truukje). Is dit bij Windows 7 ook weer zo?
Vandaag op het werk mijn pc voorzien van een clean install Win7 Enterprise met een upgrade versie, zonder truukje ofzo.
Vista Ultimate Upgrade heb ik destijds thuis ook "gewoon" een clean install mee gedaan zonder truukje.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.