LOL, ok tx.
Verwijderd
Heb weer wat ontdekt en hier de code van een batch bestandje dat ik even in elkaar heb gezet dat je Windows 7 systeem weer helemaal op orde maakt.
Dit truukje werkt dus ook onder Windows 7, maar Windows Vista heeft andere defrag parameters en deze batch werkt NIET onder Windows Vista.
Hij is er nu lekker zoet mee
Het venster blijft open je en krijgt gedetailleerde informatie over de partities en fragmenten.
Je kunt het batch bestand ook schedulen via Windows Schedular.
Standaard schijfletter is D:\> vanwege dualboot dus wijzig dit naar jouw schijfletter (meestal C:\>)
In notepad opslaan als alle bestanden met de naam [ onderhoud en run as admin.bat ]
Dit truukje werkt dus ook onder Windows 7, maar Windows Vista heeft andere defrag parameters en deze batch werkt NIET onder Windows Vista.
Hij is er nu lekker zoet mee
Het venster blijft open je en krijgt gedetailleerde informatie over de partities en fragmenten.
Je kunt het batch bestand ook schedulen via Windows Schedular.
Standaard schijfletter is D:\> vanwege dualboot dus wijzig dit naar jouw schijfletter (meestal C:\>)
In notepad opslaan als alle bestanden met de naam [ onderhoud en run as admin.bat ]
code:
1
2
3
4
5
6
7
| @ECHO OFF CLS ECHO Optimizing... This can take some time D:\Windows\system32\rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks D:\Windows\system32\defrag /C /X /H /V ECHO Task done... pause |
Verwijderd
En wat heeft "jouw" batch voor een meerwaarde op de "standaard" defragmentatie in Win7.
(op de /X (Perform free space consolidation on the specified volumes.) na waarschijnlijk)
(op de /X (Perform free space consolidation on the specified volumes.) na waarschijnlijk)
Het is makkelijker om de standaard pad variabelen te gebruiken in plaats van drive-letters, dan werkt het altijd.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:34:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| @ECHO OFF CLS ECHO Optimizing... This can take some time %SystemRoot%\system32\rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks %SystemRoot%\system32\defrag /C /X /H /V ECHO Task done... pause |
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Erg irritant :
Windows 7 32 en 64 bit :
Als ik in Media Center bepaalde 'onofficiele' DVD's op disk afspeel (video_ts, iso ) en ik zet de NL ondertitels aan, dan komt het bij erg veel films voor dat het beeld steeds (minimaal, maar merkbaar) uitrekt elke keer als de witte ondertitels komen en gaan. Verder loopt een DVD op disk wel eens vast op ondertitels heb ik het idee . Dan freezed het beeld en kun je alleen maar opnieuw de film starten.
Dit gebeurt zonder extra codecs te hebben geinstalleerd .. clean install.
Windows 7 32 en 64 bit :
Als ik in Media Center bepaalde 'onofficiele' DVD's op disk afspeel (video_ts, iso ) en ik zet de NL ondertitels aan, dan komt het bij erg veel films voor dat het beeld steeds (minimaal, maar merkbaar) uitrekt elke keer als de witte ondertitels komen en gaan. Verder loopt een DVD op disk wel eens vast op ondertitels heb ik het idee . Dan freezed het beeld en kun je alleen maar opnieuw de film starten.
Heeft iemand dezelfde ervaringen met de remote desktop client in Windows 7? Zodra ik een sessie opstart naar mijn server welke niet fullscreen is en ik het venster versleep dan raak ik een stuk van mijn venster kwijt en moet het opnieuw resizen.
Dit is erg irritant. Is er een oplossing voor?
Dit is erg irritant. Is er een oplossing voor?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja dat probleem had ik ook. Ik heb wat zitten stoeien met instellingen in het RDP bestand van de verbinding en nu is het weg.
Probeer de volgende instellingen eens in het RDP bestand (staat ingesteld op 1024x768 en de linker bovenhoek op 20,20):
Probeer de volgende instellingen eens in het RDP bestand (staat ingesteld op 1024x768 en de linker bovenhoek op 20,20):
code:
1
2
3
4
| winposstr:s:0,1,20,20,1060,826 screen mode id:i:1 desktopwidth:i:1024 desktopheight:i:768 |
[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 05-09-2009 08:51 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb MyDefrag en Process Hacker gedownload. Ook die grote mappen met films excluced voor scannen in KIS2010. Indexing, thumbs en Search weer aangezet. Werkt prima inderdaad. Bedankt voor de tips!TaraWij schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:36:
[...]
Helaas hebben die wijzigingen een negatief effect op andere plaatsen in het systeem en bieden ze voor het probleem geen effectieve oplossing, in meer detail:Waar ligt het probleem dan mogelijk wel:
- Het uitschakelen van het zoeken en indexeren heeft weinig zin, je maakt immers alle andere zoek acties op jouw systeem zo traag als het maar zijn kan, indien je map met films niet geindexeert staat dan zal er hier ook niet geindexeert worden.
- Thumbnails uit is hetzelfde probleem, bij een album met afbeeldingen heb je er weinig baat bij, er zijn andere manieren om thumbnails van films te vermijderen zonder dat de andere thumbnails hier last van hebben.
- Datum weergave uitvinken heeft ook geen zin, deze informatie wordt altijd opgevraagd, of je het nu uitvinkt of niet.
- De tabellen met de informatie van de bestanden zijn mogelijk gefragmenteerd, deze kan je met bijvoorbeeld MyDefrag defragmenteren. Als je een Slow Optimize doet worden hiernaast de bestanden zelf nog eens op een slimme manier geplaatst, zo zal het genereren van de thumbnails wat sneller gaan.
- Thumbnails van de films genereren kan even duren, alhoewel dit normaal op de respons geen effect heeft. Desondanks kan je enkel de Thumbnails van de films uitschakelen als je daarvoor de bijbehorende Shell Extensie uitschakelt of een andere methode op Google zoekt. Hiernaast zijn er vermoedelijk nog wel andere Shell Extensies die voor vertragingen zorgen, deze kan je uitschakelen met ShellExView.
- Misschien dat je virus scanner een invloed heeft, probeer de desbetreffende map eens te negeren.
- Als je wil weten wat er precies allemaal gebeurd kan je ook eens met een tool zoals Process Monitor kijken, mischien ontdek je nog wel iets wat voor heel wat vertraging zorgt...
All that you know, is at an end
Thanks. Dat werkt inderdaadmegatronics schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:50:
Ja dat probleem had ik ook. Ik heb wat zitten stoeien met instellingen in het RDP bestand van de verbinding en nu is het weg.
code:
1 2 3 4 winposstr:s:0,1,20,20,1060,826 screen mode id:i:1 desktopwidth:i:1024 desktopheight:i:768
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Na een brakke Vista omgeving hier ook maar eens de Windows 7 x64 RTM geinstalleerd. Zo op het eerste gezicht werkt het weer heerlijk soepel, de beveiligings instellingen ook weer een stuk soepeler als vista met installeren van programma's.
Ik had alleen in mijn vorige installaties altijd mijn taakbalk 2 hoog zeg maar. Bovenin stonden alle shortcuts en eronder de programma's. Nu staat alles veel verder uit elkaar, is dit ook terug te zetten?
Ik had alleen in mijn vorige installaties altijd mijn taakbalk 2 hoog zeg maar. Bovenin stonden alle shortcuts en eronder de programma's. Nu staat alles veel verder uit elkaar, is dit ook terug te zetten?
Je kan wel links een quicklaunch maken als je dat zou willen.MADG0BLIN schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:18:
Overgiens als algemeen antwoord op je vraag: Use The Search, Young G0blin
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heb nu al een tijdje Windows 7 draaien, en hij draait echt heerlijk
. Enige probleem is dat ik in FireFox vaak geen geluid heb bij filmpjes (denk hierbij aan Youtube en trailers op www.gamer.nl). In XP had ik hier nooit last van, maar in Windows 7 alleen maar.
- Heb FF opnieuw geinstalleerd, laatste versie
- Codecs geinstalleerd (K-Lite codec pack)
- Java geinstalleerd
- Shockwave geinstalleerd
Maar al deze dingen werken niet. Snap er niks van.
- Java geinstalleerd
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Is er een weg om van die WinsXs map af te komen. komop hee, 5.5 Gb op x64...
Laatste versie van Adobe Flash?Timocos schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:22:
- Java geinstalleerd
En misschien codec pack verwijderen. Ik weet niet of het roet in het eten gooit, maar in mijn beleving doen codec packs meer kwaad dan goed.
Waarom zou je dat willen?Sjah schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:56:
Volgens mij werkt er dan gelijk niets meer op je computer
(Nouja, behalve programmaatjes die geen dll gebruiken dan).
Maar de oplossing:
The safest way to clean it, is by simply uninstalling applications which you don't require. However, this too is not fool proof, as many applications still leave behind their files here, since they may be shared between other applications. So the probability of dud unused dll's being left behind is quite high.
[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 05-09-2009 13:09 ]
Nee, dat is Windows Side-by-Side. Heel verhaal hierover hier: http://www.winvistaclub.com/f16.htmlSjah schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:56:
Je kunt het zien als de i386 map van XP, maar dan allemaal verschillende versies van dezelfde files, vandaar dat het zoveel groter is. Is helaas niks aan te doen, je kunt er wel vanuit gaan dat je geen applicaties gebruikt die de oudste dll's/exe's/etc. gebruiken (en die oudste files weggooien), maar hoe controleer je dat, en installeer je in de toekomst niet een programma die wél een ouder file nodig heeft? Je kunt er een hoop mee slopen in ieder geval.
edit:
Zie ook anandus hierboven
Zie ook anandus hierboven
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Neen, dat gaat niet, voor meer informatie: The Secret of the WinSxS FolderSjah schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:56:
offtopic:
*sigh* Triple Post
*sigh* Triple Post
[ Voor 15% gewijzigd door TaraWij op 05-09-2009 13:17 ]
Mwoah, 7 en Vista is mij een beetje te n00b-proof geworden. En die folder zal je zeker geen D3Dxx.dll leveren als je een spel zonder install vanaf je D: wilt draaien... dat dan weer niet zeker?

Die winsxs map had je ook al in XP hoor. Die i386 map waren je installatie files.Chimera schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:14:
[...]
Je kunt het zien als de i386 map van XP, maar dan allemaal verschillende versies van dezelfde files, vandaar dat het zoveel groter is. Is helaas niks aan te doen, je kunt er wel vanuit gaan dat je geen applicaties gebruikt die de oudste dll's/exe's/etc. gebruiken (en die oudste files weggooien), maar hoe controleer je dat, en installeer je in de toekomst niet een programma die wél een ouder file nodig heeft? Je kunt er een hoop mee slopen in ieder geval.
Het is inderdaad niet aan te raden zelf dingen weg te gooien in deze map omdat je dan redelijk je systeem om zeep kan helpen. Verwijderen van niet gebruikte programma's is de meest effectieve manier om deze map kleiner te krijgen. Ik heb gemerkt dat vanaf windows vista beter bijgehouden wordt wat er in deze map gebruikt wordt. Hij werd daar na verloop van tijd een stuk kleiner, dus hij lijkt hem zelf ook een beetje op te schonen.
Dat deze map behoorlijk fors wordt op x64 is ook logisch; alles staat er twee keer. Een x86 en een x64 versie van de bestanden.
Dat hele Windows Side by Side verhaal moet gewoon kappen. Stoppen met x86 OS-en en iedereen pushen naar x64. Dat scheelt allereerst de helft aan drivers e.d.
Het nadeel is wel dat oude x86 software weer gemuxed moeten worden naar x64, maar ach. Over twee jaar heeft zelfs m'n telefoon 4GB op WiMo 8.5
Het nadeel is wel dat oude x86 software weer gemuxed moeten worden naar x64, maar ach. Over twee jaar heeft zelfs m'n telefoon 4GB op WiMo 8.5
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Adobe flash heb ik ook (alles is gewoon helemaal up to date). Heb toevallig net pas K-Lite codec pack geinstalleerd (had hiervoor AC3 filter en FFDshow, dacht dat het daaraan lag, maar ook zonder die codecs werkt geluid niet).anandus schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:05:
[...]
Laatste versie van Adobe Flash?
En misschien codec pack verwijderen. Ik weet niet of het roet in het eten gooit, maar in mijn beleving doen codec packs meer kwaad dan goed.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
tJa als je geld hebt al water dan doe je met het nieuwste mee. Ik ga een kennis een p4 verkopen met TFT, en ik vraag niet meer dan 60 euro. Punt: hou ook rekening met mensen die niet het beste hebben, en toch mee willen doen. Btw met W8 zal x86 gestorven zijn.
Natuurlijk zijn er nog 32bits only processoren, maar (zoals je zelf aangeeft) deze zullen snel uitgefaseerd worden. Tegenwoordig is alles zo'n beetje dualcore en daarmee dus 64bits compatibel. Of dat je er blij van wordt is een tweede. Met de komst van Vista x64 is er heel veel verbeterd aan de 64bits compatibiliteit en de ondersteuning van de retailers en drivermakersSjah schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:48:
tJa als je geld hebt al water dan doe je met het nieuwste mee. Ik ga een kennis een p4 verkopen met TFT, en ik vraag niet meer dan 60 euro. Punt: hou ook rekening met mensen die niet het beste hebben, en toch mee willen doen. Btw met W8 zal x86 gestorven zijn.
http://logitech-en-amr.cu...2178&p_created=1108680828Rudyyy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:24:
Hier werkt 7 prima en soepel, ik heb een klacht en dat is wel de setpoint software van Logitech, hij wil wel de zijknop van mijn Logitech G9 muis instellen (heb hem als 'vorige' ingesteld) maar als ik op de knop druk gaat jij dus niet terug. terwijl dat als je de knop als dubbenklikken aangeeft, hij wel daadwerkelijk dubbelklikt.
In het kort: Niet vorige en volgende instellen, maar toetscombinatie van alt + pijl naar rechts en resp. naar links. Dan werkt het ook in Explorer, Firefox etc!
Vreemd, ik heb hem op mijn scrollwieltje links en rechts zitten, volgens het resp. vorige / volgende commando van Logitech zelve. Werkt subliemI-King schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:28:
http://logitech-en-amr.cu...2178&p_created=1108680828
In het kort: Niet vorige en volgende instellen, maar toetscombinatie van alt + pijl naar rechts en resp. naar links. Dan werkt het ook in Explorer, Firefox etc!
Werkte bij mij eerst ook, maar nu niet meer in zowel IE8 als explorer. Nu werkt het weer als een zonnetje!
Jammer genoeg is mijn Core Duo T2300, ondanks de twee cores, niet 64-bit compatibel.Matis schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:57:
[...]
Natuurlijk zijn er nog 32bits only processoren, maar (zoals je zelf aangeeft) deze zullen snel uitgefaseerd worden. Tegenwoordig is alles zo'n beetje dualcore en daarmee dus 64bits compatibel. Of dat je er blij van wordt is een tweede. Met de komst van Vista x64 is er heel veel verbeterd aan de 64bits compatibiliteit en de ondersteuning van de retailers en drivermakers
En omdat het een laptop is, waar nergens BIOS-updates voor te vinden zijn, wordt het vervangen door een C2D wat moeilijk...
PS: Had dit topic zelfs nog niet ondekt, het gaat wel erg snel
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
De issue met de ontertitels heb ik niet; het tweede issue helaas vrij vaak. Bij sommige films geeft ik na het 5 freezes op. Bij de meeste films is het geen probleem. Ook bij tv-series is dit gedrag vrij typisch; sommige series hebben dit probleem altijd, andere nooit. Deze problemen heb ik nu met de Win 7 RTM, maar had ik ook al met de RC. Ten tijde van de RC was het zo dat nieuwere drivers voor de - geintregeerde - videokaart het meestal wel verbeterde, maar het probleem is nooit weggegaan.BoXie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:24:
Erg irritant :
Windows 7 32 en 64 bit :
Ik zou dolgrraag een oplossing voor dit probleem hebben! Iemand een briljant idee?
Ter info: Win7 RTM 32-bit, zo clean mogelijk install, dus geen codec-packs en dergelijke, nieuwste nvidia-drivers.
Windows Side by Side heeft niks met x86/x64 te maken, dat is Windows on Windows (WoW64)Matis schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:33:
Dat hele Windows Side by Side verhaal moet gewoon kappen. Stoppen met x86 OS-en en iedereen pushen naar x64. Dat scheelt allereerst de helft aan drivers e.d.
Beide zijn vrij essentieel, zonder WoW64 is het niet mogelijk 32 bits applicaties te gebruiken, en zonder SxS komen we weer terug in de dll-hell.
Dus al is alle hardware x64 only, die folders blijven.
Overigens, als je echt zo die-hard 64-bit wilt zonder x86 hardware ondersteuning, koop een IA64 doos en have fun
Grappig, ik lees in die wow64 link, dat er Win2k 64bit editites waren , zg. limited edities. IA64, dat wel, maar toch.
Op die PC hoeft dan ook geen Windows 7 te draaienSjah schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:48:
Voor nieuwe PC's zou een x64 verplichting wel prima zijn
die is al geleidelijk aan komen, en over jaar of 2 is die er... minimaal 6 GB kan je dan wel verwachten in de medium pc's.PWM schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:14:
[...]
Waarom iets verplichten dat niet iedereen nodig heeft? Ik heb onlangs naar aanleiding van Windows 7 al mijn computers uitgebreid zodat ze allen over 3GB RAM beschikken. Het geheugenverbruik op deze computers schommelt bij een normale sessie tussen de 600 en 800MB. Die 3GB is meer dan zat, ergo Windows 7 32bit volstaat. Ik heb geen programma's nodig die meer dan 2GB moeten kunnen adresseren. Verder is de 64bit editie toch sowieso zwaarder omdat vele bestanden dubbel geladen moeten worden (32bit en 64bit versie), of vergis ik mij hierin?PWM schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:14:
[...]
Op die PC hoeft dan ook geen Windows 7 te draaienDaar voldoet XP gewoon, en alle programma's die er vandaag zijn werken er op. Alles wat hij nodig is, kan dus.
Stel dat ik nu een nieuwe PC koop die over 3GB RAM beschikt, waarom er dan 64bit opzetten als 32bit voor je noden volstaat?
[ Voor 6% gewijzigd door FezzFest op 05-09-2009 17:30 ]
32 bit volstaat, maar dit is geen relevant argument. Om de techniek verder te krijgen moet je obsolete dingen achter je laten. Je kunt niet eeuwig met hardware en software uit de jaren 80 blijven werken. (Ik hoor je ook niet over dat DOS niet meer te gebruiken is). Op een gegeven moment kan Microsoft dus gewoon veel (relatieve) winst halen door 32 bit te droppen, en zich te focussen op alleen 64 bit. Ook voor fabrikanten is dit makkelijker, want ze hoeven nog maar 1 driver te maken. Waarom zou je dan vast willen houden aan 32 bit? 64 bit kost geen cent meer, 64 bit kan ook prima met minder dan 4 GB RAM overweg. Waarom zou je dan per sé als een recalcitrant kind 32 bit willen blijven gebruiken? Alle PCs die in het verleden verkocht zijn daar doet niemand moeilijk over, als je daar een bestaande 32 bit install en licentie voor wilt gebruiken, prima toch? Maar er komt gewoon een punt dat 32 bit Windows geen zin meer heeft en dan koop je maar 64 bit. Ik snap echt niet waarom dat een probleem moet zijn? Waarom er 32 bit per se op willen zetten als 64 bit ook in je noden volstaat?FezzFest schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:28:
[...]
Stel dat ik nu een nieuwe PC koop die over 3GB RAM beschikt, waarom er dan 64bit opzetten als 32bit voor je noden volstaat?
Je moet het omdraaien, waarom zou Microsoft nog een 32-bits versie uitgeven als een enkele 64-bit versie genoeg is? Met Server 2008 R2 hebben ze die stap al gemaakt, de kans dat ze dit doen met de volgende versie van Windows is vrij groot. Het zal waarschijnlijk alleen om de hardware gaan, 32-bits applicaties zullen wel ondersteunt worden, en we blijven dus nog steeds WoW64 houdenFezzFest schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:28:
Laat de klant gewoon beslissen. Als-ie nog geen 64-bits wil (zoals ik), dan hoeft dat toch ook niet?
Maar dit is een discussie die misschien beter in een apart topic gevoerd kan worden, omdat het nauwelijks nog iets met Windows 7 te maken heeft
Maar dit is een discussie die misschien beter in een apart topic gevoerd kan worden, omdat het nauwelijks nog iets met Windows 7 te maken heeft
offtopic:
Omdat Windows 32bit minder geheugen en hardeschijf-ruimte inpalmt dan Windows 64bit (dubbele bestanden laden in 32 en 64bit smaak). Ik ben zeker niet tegen vooruitgang hoor, maar ik denk dat het hele 64bit verhaal voor de doorsnee gebruiker nog niet aan de orde is
. Zelfde met bluray: zal op termijn ook in de computerwereld de dvd verdringen, maar er is nu nog geen echte nood aan. De vooruitgang moet de mens dienen en niet omgekeerd imho
.
Omdat Windows 32bit minder geheugen en hardeschijf-ruimte inpalmt dan Windows 64bit (dubbele bestanden laden in 32 en 64bit smaak). Ik ben zeker niet tegen vooruitgang hoor, maar ik denk dat het hele 64bit verhaal voor de doorsnee gebruiker nog niet aan de orde is
Raar maar waar: op een oude medion/aldi-pc (p4 met bijhorend intelmobo) kon Windows 7 mijn pata schijf niet vinden. Geen drama daar ik er toch terug XP op heb gezet omdat mijn Geforce 3 niet ondersteund wordt in Windows 7, maar ik vond het toch vreemd.
[ Voor 23% gewijzigd door FezzFest op 05-09-2009 18:54 ]
32 bit obsoleet? Ik heb geen cijfers, maar ik vermoed dat in de moderne wereld nog geen 10% op 64bit zit, en als je de 3e wereld meetelt.... Verder, als er nog niet eens een 64 bit flash is, tja dan is 32bit nog niet echt afgedankt. Komt over jaar of 5 pas denk ik, op zijn vroegst.
Overigens ben ik niet zo kapot van de 64bit voordelen tov 32 bit. Komt op mij zeker niet over als wat win95 bracht door met 32 bit te komen tov 16 bit W3.11. 64 boeit een beetje, niet superveel, dus ja als je hardware niet allemaal werkt met 64bit, waarom dan niet op 32bit blijven als je 3 GB hebt. Maar mocht Win8 me anders doen laten geloven, dan wacht ik dat OS met genoegen af.
Overigens ben ik niet zo kapot van de 64bit voordelen tov 32 bit. Komt op mij zeker niet over als wat win95 bracht door met 32 bit te komen tov 16 bit W3.11. 64 boeit een beetje, niet superveel, dus ja als je hardware niet allemaal werkt met 64bit, waarom dan niet op 32bit blijven als je 3 GB hebt. Maar mocht Win8 me anders doen laten geloven, dan wacht ik dat OS met genoegen af.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 05-09-2009 18:52 ]
Ik heb gisteravond Windows 7 Ultimate x64 op me laptop gezet en heb daarop voor thuis een paar netwerkverbindingen toegevoegd. Bij: Computer > Netwerkverbinding maken heb ik de HDD van me NMT en me printers opslagruimte toegevoegd. De HDD van me NMT (een PCH A-110) kon ik prima bereiken op deze manier. Alleen als ik de share ruimte van me printer wilde benaderen, kreeg ik steeds een foutmelding. In Windows XP lukte dit anders wel gewoon altijd. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Nu ben ik op een andere locatie. Het opstarten van windows duurde heel lang, me scherm stond heel lang op zwart met alleen de muisaanwijzer die ik kon bewegen. Bij elke reboot was dit hetzelfde. Toen zag ik even een melding iets over netwerkverbindingen. Dus nu heb ik me beiden netwerkverbindingen verwijderd en Windows 7 start weer normaal op. Windows probeert waarschijnlijk verbinding te krijgen met die 2 schijven, maar dit gaat natuurlijk niet vanaf hier xD en daardoor loopt hij waarschijnlijk even "vast". In XP was dit heel anders geregeld, hij liep dan volgens mij alleen vast als ik ze probeerde te openen. Maar hij krijg ik dit nu opgelost? Om elke keer die netwerkverbindingen opnieuw toe te voegen is ook een beetje omslachtig.
Nu ben ik op een andere locatie. Het opstarten van windows duurde heel lang, me scherm stond heel lang op zwart met alleen de muisaanwijzer die ik kon bewegen. Bij elke reboot was dit hetzelfde. Toen zag ik even een melding iets over netwerkverbindingen. Dus nu heb ik me beiden netwerkverbindingen verwijderd en Windows 7 start weer normaal op. Windows probeert waarschijnlijk verbinding te krijgen met die 2 schijven, maar dit gaat natuurlijk niet vanaf hier xD en daardoor loopt hij waarschijnlijk even "vast". In XP was dit heel anders geregeld, hij liep dan volgens mij alleen vast als ik ze probeerde te openen. Maar hij krijg ik dit nu opgelost? Om elke keer die netwerkverbindingen opnieuw toe te voegen is ook een beetje omslachtig.
Verwijderd
Wat bedoel je hiermee? De eye-candy?Mwoah, 7 en Vista is mij een beetje te n00b-proof geworden.
Zoals ik hem kan begrijpen vind ik het juist positief dat Windows toegankelijker wordt. Dit is een onschuldige vorm om Windows populair te maken. Nu kunnen mijn ouders ten minste met de laptop op vakantie zonder dat ze oeverloos aan de lijn hangen van "windows doet het niet".
Voor hun is het nu ook eenvoudiger geworden om een defrag uit te voeren, alhoewel dit voortaan op wekelijkse basis automatisch gaat. Schijfcontrole na een computercrash is bij Windows Vista/7 geen probleem meer. NTFS rolt terug naar de last good state in plaats van commando's te leren om scandisk te begrijpen.
In dat opzicht is Windows 7 een heel goede opvolger van Windows Vista en dan heb ik het niet over alleen de help-files van Windows want die is uitgebreid. De help-files van Windows 95 paste nog op een 320 KB SD FDD.
Windows Vista en Windows 7 hebben ongeveer 40.000-60.000 bestanden op de schijf staan en je mag geen enkele folder in de Windows map zo weghalen. In het gelukkigste geval kan systeemherstel je nog redden, maar alleen als je Vista/7 Ultimate hebt.
Dit is heel normaal en dit is juist de bedoeling want foutopsporing en superfetcher hebben er juist baad bij.
Deze kleine bestandjes worden achter elkaar geplaatst volgens jouw manier van computeren en op deze manier kan Windows Vista/7 heel snel reageren. Het achter elkaar plaatsen heeft het voordeel dat de kop van de harddisk de bestandjes in een reeks kan inlezen op volle snelheid en dat merk je.
In Windows 7 is deze manier van superfetching keurig verzorgt en uitgewerkt, maar ik heb al punten gezien die ik als bug rapporteer.
De IO afhandeling en Queue van de cache van harddisk kan beter.
Opvallend was de stabiliteit van de beta. Die was keurig.
Vaak is de eerste indruk ook de beste en dit werkt in het voordeel van Windows 7 en ik denk dat het aantal gebruikers van Windows XP vanaf 22 oktober snel zal dalen.
Je zou het kunnen scripten in je opstartmap met een batchbestand, zodra die een (referentie) bestand op een netwerkshare kan benaderen moet die de share aanmaken, anders niet. Bijvoorbeeld zoiets:xileS schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:59:
code:
1
2
3
| if not exist \\server\share\bestand goto eind: net use driveletter \\server\share /persistent:no :eind |
[ Voor 83% gewijzigd door MegaTronics op 05-09-2009 19:20 ]
mijn poll is helemaal weggevaagd, hier opnieuw:
Poll: Gebruik je Windows 7 of ga je het gebruiken??
• Ja, ik gebruik het/ik ga het gebruiken
• nee, ik (ga het niet) gebruik (het niet)
• Misschien ga ik het gebruiken
• Ik weet het nog niet

Ook een poll maken? Klik hier
Wat een reacties!!
Poll: Gebruik je Windows 7 of ga je het gebruiken??
• Ja, ik gebruik het/ik ga het gebruiken
• nee, ik (ga het niet) gebruik (het niet)
• Misschien ga ik het gebruiken
• Ik weet het nog niet
Ook een poll maken? Klik hier
Wat een reacties!!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
F.West98 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:34:
Wat een reacties!!
offtopic:
Dit lijkt mij niet een goede plek voor een (nutteloze) poll.
Misschien heb je meer kans als je een eigen topic aanmaakt?
haha idd, de meeste mensen in het W7 topic zullen het wel gebruikenanandus schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:39:
[...]
offtopic:
Ik hoop trouwens niet dat W7 nog eens uitgesteld gaat worden, want ik wil het graag goedkoop aanschaffen via slim(soort surfspot), en die zijn daar altijd wat laat mee, dus straks zal je zien dat ik precies zonder OS zit voor een maand waardoor ik het alsnog duur moet kopen
Verwijderd
alt-92 in "Windows 7: (Ga je het) Gebruik(en) (je h..."anandus schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:39:
[...]
offtopic:
Eigen topic lijkt me dus niet wenselijk
Oei, klinkt een beetje ingewikkeld voor mijmegatronics schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:15:
[...]
Je zou het kunnen scripten in je opstartmap met een batchbestand, zodra die een (referentie) bestand op een netwerkshare kan benaderen moet die de share aanmaken, anders niet. Bijvoorbeeld zoiets:
code:
1 2 3 if not exist \\server\share\bestand goto eind: net use driveletter \\server\share /persistent:no :eind
Volgens mij moet je voor windows 7 die shark codecs installeren en nog wat van die trukkjes, zie hier:BoXie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:24:
Erg irritant :
Windows 7 32 en 64 bit :
Is het mogelijk om de Compatibility check te skippen?
Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.
Heeft iemand nog een website waar ik de W7 RC kan downloaden? Degene in de startpost werkt niet meer
Is niet langer beschikbaar, Je zult nu een legale versie moeten kopen/downloaden.StealthyPeanut schreef op zondag 06 september 2009 @ 09:10:
Heeft iemand nog een website waar ik de W7 RC kan downloaden? Degene in de startpost werkt niet meer
Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.
Verwijderd
Ik heb een probleem met windows 7. ik heb zeg maar 2 monitors. met Dual View. maar ik wil die Taskbar ook hebben voor me anderen monitor. Is Dat mogelijk? ik wist dat er voor xp een programma voor was.
DisplayFusion of Ultramon.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 09:50:
Ik heb een probleem met windows 7. ik heb zeg maar 2 monitors. met Dual View. maar ik wil die Taskbar ook hebben voor me anderen monitor. Is Dat mogelijk? ik wist dat er voor xp een programma voor was.
Verwijderd
Dat kan je natuurlijk best zelf uitzoeken, wij kunnen die keuze niet voor je maken, dat is persoonlijk
Verwijderd
Zelfde functies zitten ook in Ultramon hoorVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:45:
Ik heb voor DisplayFusion gekozen... omdat het ook handig is met wallpapers etc
Ultramon is sowiso wat uitgebreider in mogelijkheden.
Huh, zit doorgetrokken taakbalk nu ook in DF? Heb ik zeker oude versie. En je zal wel de pro versie moeten hebben? Nouja, ik heb DF altijd fijn gevonden, UltraMon juist niet.
Ik ben erg enthousiast over Windows 7. Ik draai de 7600 64bit op een core 2 duo 2.66 @ 3.44 met 4Gb DDR2-800 en een OCZ SSD en een Radeon 4550. Ik heb volgens mij nog nooit zo snel kunnen werken.
Ik heb Vista een aantal kansen gegeven maar ik kon er maar niet vrolijk van worden dus ben altijd terug gegaan naar XP, maar dit werkt toch weer een heel stuk fijner.
Alle hardware werkt inmiddels ook, bij de eerdere versies nog wat last van de SB audigy Value waarbij je geen 5.1 instellingen kon maken maar dat is inmiddels opgelost bij Creative.
Verder werkte de Canon MP620 eerst niet naar behoren, maar door de 64bit vista drivers in Vista compatibiliteitsmodus (inclusief programma's) te laten draaien werkt dat ook naar behoren (inclusief printen en scannen via WIFI).
Spellen draaien ook allemaal prima (Test drive Unlimited / GTR evolution / Grid / GTA4 / Call OF Duty 5)
Het enige wat ik na de (overigens zeer snelle) installatie heb veranderd zijn de volgende zaken:
1. Defender uitgeschakeld
2. Onderhoudscentrum meldingen etc uitgeschakeld
3. UAC uitgeschakeld
4. Firewall uitgeschakeld
5. QuickLaunch weer geïntroduceerd
6. Pin to taskbar items eruit gehaald omdat ik het niet handig vind werken dat programma's al open staan en je niet goed kunt zien of dit het geval is
7. Live messenger in de tray gezet
8. Energiebeheer aangepast, dat standby is alleen maar irritant op een desktop, vooral als je probeert te streamen naar de ps3 en je pc gaat automatisch in standby.
Superfetch en indexing e.d. heb ik gewoon aan laten staan. Bij Vista was dat het eerste wat ik eruit sloopte omdat de HDD maar niet ophield met ratelen, maar hier ondervind ik er geen hinder van.
Ik heb Vista een aantal kansen gegeven maar ik kon er maar niet vrolijk van worden dus ben altijd terug gegaan naar XP, maar dit werkt toch weer een heel stuk fijner.
Alle hardware werkt inmiddels ook, bij de eerdere versies nog wat last van de SB audigy Value waarbij je geen 5.1 instellingen kon maken maar dat is inmiddels opgelost bij Creative.
Verder werkte de Canon MP620 eerst niet naar behoren, maar door de 64bit vista drivers in Vista compatibiliteitsmodus (inclusief programma's) te laten draaien werkt dat ook naar behoren (inclusief printen en scannen via WIFI).
Spellen draaien ook allemaal prima (Test drive Unlimited / GTR evolution / Grid / GTA4 / Call OF Duty 5)
Het enige wat ik na de (overigens zeer snelle) installatie heb veranderd zijn de volgende zaken:
3. UAC uitgeschakeld
6. Pin to taskbar items eruit gehaald omdat ik het niet handig vind werken dat programma's al open staan en je niet goed kunt zien of dit het geval is
8. Energiebeheer aangepast, dat standby is alleen maar irritant op een desktop, vooral als je probeert te streamen naar de ps3 en je pc gaat automatisch in standby.
Superfetch en indexing e.d. heb ik gewoon aan laten staan. Bij Vista was dat het eerste wat ik eruit sloopte omdat de HDD maar niet ophield met ratelen, maar hier ondervind ik er geen hinder van.
Wat mij opvalt in vergelijking met Vista is de processorcontrole Gadget in windows 7 die een vertraging heeft van 3 a 4 sec, dit was in Windows Vista niet het geval, toen was het programma wel direct met het meten van de processor en geheugen.
Klopt dit en hebben andere dit ook ?
Op zich vind ik het namelijk jammer dat die nu hapert en je eigenlijk niet meer actueel kan zien wat er gebeurd.
Op zich vind ik het namelijk jammer dat die nu hapert en je eigenlijk niet meer actueel kan zien wat er gebeurd.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik hoop dat je zelf dan wel de nodige anti-malware en firewall-tooltjes hebt draaien ?Het enige wat ik na de (overigens zeer snelle) installatie heb veranderd zijn de volgende zaken:
3. UAC uitgeschakeld
En je zegt dat je niet goed kan zien welk programma open staat, je kan dit aanpassen door gewoon rechtermuisklik op de Taskbar en dan --> Never Combine aanzetten.
Huh? Kan je toch heel makkelijk zien? Als er zo'n glazen vierkantje omheen staat staat het programma open, als het icoontje gewoon kaal is staat hij niet open.[b][message=32531038,noline]
Heb zelf deze draaien, die volgens mij wel realtime werkt onder Windows 7.danplo schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:09:
Wat mij opvalt in vergelijking met Vista is de processorcontrole Gadget in windows 7 die een vertraging heeft van 3 a 4 sec, dit was in Windows Vista niet het geval, toen was het programma wel direct met het meten van de processor en geheugen.
Bedankt voor je tipmegatronics schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:13:
[...]
Heb zelf deze draaien, die volgens mij wel realtime werkt onder Windows 7.
Ik ga hem eens proberen.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik ben ivm een migratie die ik op kantoor aan het uitvoeren ben nu ook overgestapt op W7 aldaar. Dat is een bak fijner dan Windows XP ook 
Waar ik alleen 1 probleem mee heb (en ook echt ziek van begin te worden) is het feit dat zodra ik de drivers voor de Ati kaar wil installeren (HD2400XT, Driver versie 9.8) krijg ik echt al-tijd een blue screen bij detecting hardware. Ik heb al wat lopen zoeken maar kom niet echt tot een antwoord. Iemand anders hier ook bekend mee? En heb je het ook op weten te lossen? Ik gebruik atm gewoon maar de ATI driver van Windows Update af
Moet zeggen dat Nvidia het naar mijn idee op driver vlak echt beter voor elkaar heeft, al sinds de eerste beta gaan die drivers hier thuis perfect. Tegenwoordig ook zonder een reboot nodig te hebben! dat is ook wel tres chique
Waar ik alleen 1 probleem mee heb (en ook echt ziek van begin te worden) is het feit dat zodra ik de drivers voor de Ati kaar wil installeren (HD2400XT, Driver versie 9.8) krijg ik echt al-tijd een blue screen bij detecting hardware. Ik heb al wat lopen zoeken maar kom niet echt tot een antwoord. Iemand anders hier ook bekend mee? En heb je het ook op weten te lossen? Ik gebruik atm gewoon maar de ATI driver van Windows Update af
Moet zeggen dat Nvidia het naar mijn idee op driver vlak echt beter voor elkaar heeft, al sinds de eerste beta gaan die drivers hier thuis perfect. Tegenwoordig ook zonder een reboot nodig te hebben! dat is ook wel tres chique
Ik heb zo mijn redenen om geen Nvidia spullen te gebruiken. Wat gebeurt er als je de ATI-drivers handmatig installeert via Apparaatbeheer ?Jaguar645 schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:28:
Ik ben ivm een migratie die ik op kantoor aan het uitvoeren ben nu ook overgestapt op W7 aldaar. Dat is een bak fijner dan Windows XP ook
Ik heb het probleem al sinds de 9.6 (was het volgens mij) opgemerkt. Handmatig de handel nog niet geprobeerd overigens, zal dat zo eens proberen. Ben nu eerst bezig met admin tools te installeren 
[edit]
Zie in mijn drivers folder zelfs 9.4 staan, dus denk al een beetje vanaf die tijd
[edit]
Zie in mijn drivers folder zelfs 9.4 staan, dus denk al een beetje vanaf die tijd
[ Voor 19% gewijzigd door Jaguar645 op 06-09-2009 14:59 ]
Blijf me afvragen waarom er veel mensen zonder enige opmerkelijke voordelen dingen gaan uitschakelen, op de automatische geplande scan van Defender na heeft geen van de vernoemde puntjes voordelen op de gebruiksvriendelijkheid of de performantie van het systeem, er worden soms zelfs nadelen geintroduceert.KillerB schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:09:
3. UAC uitgeschakeld
Normaal gezien gaat een computer niet in slaapstand bij het afspelen of streamen van films, mits je natuurlijk software gebruikt die dit ondersteund. (Tenzij je altijd streamt kan je ook altijd je computer even in presentatie modus zetten)
Je kan ook perfect even een energieplan voor streaming maken. Daar zijn die dingen voor.Normaal gezien gaat een computer niet in slaapstand bij het afspelen of streamen van films, mits je natuurlijk software gebruikt die dit ondersteund. (Tenzij je altijd streamt hebt kan je ook altijd je computer even in presentatie modus zetten)
Waarom UAC uit? Installeer je zo vaak programma's/drivers dat je er last van hebt?KillerB schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:09:
3. UAC uitgeschakeld
In Vista had ik al niet zoveel last van UAC, in Windows 7 helemaal geen last meer.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Gebruik de windowstoets en de P-toets.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 09:50:
Nee niet eens, gewoon een beetje uitkijken waar je op kliktPetervanakelyen schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:13:
[...]
Ik hoop dat je zelf dan wel de nodige anti-malware en firewall-tooltjes hebt draaien ?
En je zegt dat je niet goed kan zien welk programma open staat, je kan dit aanpassen door gewoon rechtermuisklik op de Taskbar en dan --> Never Combine aanzetten.
Misschien is een kwestie van wennen met die taskbar, maar ik vind het niet zo fijn werken, puur persoonlijk natuurlijk. En het is inderdaad wel zichtbaar is wat er al openstaat, ook middels dat glazen vierkantje eromheen, dat was me nog niet opgevallen
Klopt, maar ik vind dat standby sowieso geen voordeel hebben, ik hibernate gewoon als ik klaar ben met de computer, tenzij hij aan het downloaden is, maar dan laat ik hem automatisch uitschakelen als de download klaar en uitgepakt is (newsleecher). Overigens had ik PMS draaien en toen ging die uit, blijkbaar werkt dat inderdaad niet zonder aanpassingen in het energie schema.Petervanakelyen schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:48:
[...]
Je kan ook perfect even een energieplan voor streaming maken. Daar zijn die dingen voor.
Ach, het komt regelmatig voorbij en ik zou niet weten waarom ik een keer extra moet klikken, ben ook de enige die achter deze computer zit en weet wel wat ik wel en niet moet doen. Het voegt dus niks toe voor mij, dus weg ermeejelmervos schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:51:
[...]
Waarom UAC uit? Installeer je zo vaak programma's/drivers dat je er last van hebt?
In Vista had ik al niet zoveel last van UAC, in Windows 7 helemaal geen last meer.
allemaal leuk en aardig die energieplannen, maar helaas zie je er nog maar 2 als je op het icoontje klikt( op een laptop). En helaas ook altijd 2 stuks die je nooit gebruikt. Dus moet je weer helemaal in de poweroptions duiken om een ander plan in te schakelen. Dat is echt een forse achteruitgang in vergelijking met Vista.Petervanakelyen schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:48:
[...]
Je kan ook perfect even een energieplan voor streaming maken. Daar zijn die dingen voor.
Wellicht is dat wel ergens met een instelling te veranderen, maar ik heb geen zin om daar naar te gaan zoeken nuhellboy123 schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:31:
[...]
allemaal leuk en aardig die energieplannen, maar helaas zie je er nog maar 2 als je op het icoontje klikt( op een laptop). En helaas ook altijd 2 stuks die je nooit gebruikt. Dus moet je weer helemaal in de poweroptions duiken om een ander plan in te schakelen. Dat is echt een forse achteruitgang in vergelijking met Vista.

Maar waarom laat je het niet gewoon aan staan ? Ik voel helemaal geen enkel performance-verschil als ik de firewall uitzet, en het is toch nog steeds handig als het aan staat.Nee niet eens, gewoon een beetje uitkijken waar je op klikt. Overigens wel een firewall in de router zitten uiteraard, anders zou het wel heel open worden.
Misschien is een kwestie van wennen met die taskbar, maar ik vind het niet zo fijn werken, puur persoonlijk natuurlijk. En het is inderdaad wel zichtbaar is wat er al openstaat, ook middels dat glazen vierkantje eromheen, dat was me nog niet opgevallen
[ Voor 35% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-09-2009 16:36 ]
Ik krijg nog steeds de volgende foutmelding als ik verbinding met de geheugenkaart van me netwerkprinter/scanner wil maken: "\\Hpxxxxxx\memory_card is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron......"
De scanner slaat de jpg's altijd op die geheugenkaart, die benader ik dus altijd via de PC. Zo deed ik het altijd in Windows XP en nog nooit problemen mee gehad, maar in Windows 7 krijg ik dus geen connectie met de memory_card share (steeds die foutmelding). Als ik de eigenschappen van die map bekijk, staat er bij type computer op het tabbald netwerk: Lanman 4.22 -werkstation. Dit zegt mij verder niks en met google kom ik er ook niet uit. Ik weet alleen, dat dit in XP prima werkte. Weet iemand misschien hoe ik dit krijg opgelost?
De scanner slaat de jpg's altijd op die geheugenkaart, die benader ik dus altijd via de PC. Zo deed ik het altijd in Windows XP en nog nooit problemen mee gehad, maar in Windows 7 krijg ik dus geen connectie met de memory_card share (steeds die foutmelding). Als ik de eigenschappen van die map bekijk, staat er bij type computer op het tabbald netwerk: Lanman 4.22 -werkstation. Dit zegt mij verder niks en met google kom ik er ook niet uit. Ik weet alleen, dat dit in XP prima werkte. Weet iemand misschien hoe ik dit krijg opgelost?
Nope, is geen instelling. Is op internet al wat meer over te vinden, en ik heb nog geen oplossing voorbij zien komenPetervanakelyen schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:33:
[...]
Wellicht is dat wel ergens met een instelling te veranderen, maar ik heb geen zin om daar naar te gaan zoeken nu
[...]
Nee, energieplannen zijn er om energie te besparen afhankelijk van welke prestaties je wil boeken met je systeem. Een gewoonte zoals het wakker blijven wanneer hij aan het streamen is hoort automatisch te gaan, Microsoft voorziet hier support voor en de meeste deftige applicaties hebben hier dan ook ondersteuning voor.Petervanakelyen schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:48:
[...]
Stel dat ik een applicatie schrijf die een uur kritieke dingen moet doen die niet mogen onderbroken worden, dan voorzie ik best als programmeur dat ik een aanvraag doe om het systeem wakker te houden, het is hier niet de bedoeling dat de gebruiker achteraf ontdekt dat mijn belangrijke applicatie dit niet voorziet en bijgevolg ziet dat zijn kritieke acties niet voltooid zijn.
Een energieplan is de voor de hand liggende workaround, het gaat echter vervelen als je voor elke slecht werkend programma verschillende acties moet ondernemen bij het uitvoeren en sluiten in plaats van het gewoon op de simpelste manier 'alleenstaand te starten'.
Dat zijn de twee meest recente, normaal gezien is dit voldoende zoals beschreven in bovenstaande uitleg.hellboy123 schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:31:
[...]
allemaal leuk en aardig die energieplannen, maar helaas zie je er nog maar 2 als je op het icoontje klikt( op een laptop). En helaas ook altijd 2 stuks die je nooit gebruikt. Dus moet je weer helemaal in de poweroptions duiken om een ander plan in te schakelen. Dat is echt een forse achteruitgang in vergelijking met Vista.
Probeer eens te zien of je via Windows XP de permissies op de map kan wijzigen zodat iedereen toegang heeft? Als je op die manier er niet aan kan dan denk ik dat je best een kaart lezer koopt of eens kijkt of een vriend niet even de permissien voor jou kan wijzigen.xileS schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:55:
Ik krijg nog steeds de volgende foutmelding als ik verbinding met de geheugenkaart van me netwerkprinter/scanner wil maken: "\\Hpxxxxxx\memory_card is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron......"
[ Voor 33% gewijzigd door TaraWij op 06-09-2009 17:26 ]
Nou bij mij in de lijst staat "Balanced" bovenaan, maar ik heb m nog nooit gebruikt. Ik gebruik alleen High Performance en Powersaver(voor op de batterij).TaraWij schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:18:
[...]
[...]
Dat zijn de twee meest recente, normaal gezien is dit voldoende zoals beschreven in bovenstaande uitleg.
[...]
Als ik op mijn ene pc zit, kan ik niet een afbeelding opslaan in een bibliotheek van een andere pc van het netwerk. Waar stel ik dit in?
x
Share van bestanden over het netwerk.Jaspur schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:02:
Als ik op mijn ene pc zit, kan ik niet een afbeelding opslaan in een bibliotheek van een andere pc van het netwerk. Waar stel ik dit in?
Windows 7 File Sharing
Zo vandaag mijn nieuwe Dell laptop binnengekregen, een Dell Vostro 1320 (uit de NBBG). Stond Vista op, meteen Windows 7 Ultimate erop gezet, draait echt prima, ook de meeste drivers waren allemaal al geinstalleerd na installatie, echt heerlijk.
* Turdie is aan het genieten van zijn nieuwe laptop met Windows 7 Ultimate erop
[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 06-09-2009 23:28 ]
Ik vind het ook een groot minpunt dat er maar twee zichtbaar zijn. Ik heb echt altijd de andere nodig om een of andere reden. Erg jammer dat dit niet gewoon ingesteld kan worden naar het aantal wat je wilt/hebt/alles (Of ik heb er over heen gekeken).TaraWij schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:18:
[...]
Nee, energieplannen zijn er om energie te besparen afhankelijk van welke prestaties je wil boeken met je systeem. Een gewoonte zoals het wakker blijven wanneer hij aan het streamen is hoort automatisch te gaan, Microsoft voorziet hier support voor en de meeste deftige applicaties hebben hier dan ook ondersteuning voor.
Stel dat ik een applicatie schrijf die een uur kritieke dingen moet doen die niet mogen onderbroken worden, dan voorzie ik best als programmeur dat ik een aanvraag doe om het systeem wakker te houden, het is hier niet de bedoeling dat de gebruiker achteraf ontdekt dat mijn belangrijke applicatie dit niet voorziet en bijgevolg ziet dat zijn kritieke acties niet voltooid zijn.
Een energieplan is de voor de hand liggende workaround, het gaat echter vervelen als je voor elke slecht werkend programma verschillende acties moet ondernemen bij het uitvoeren en sluiten in plaats van het gewoon op de simpelste manier 'alleenstaand te starten'.
[...]
Dat zijn de twee meest recente, normaal gezien is dit voldoende zoals beschreven in bovenstaande uitleg.
[...]
Probeer eens te zien of je via Windows XP de permissies op de map kan wijzigen zodat iedereen toegang heeft? Als je op die manier er niet aan kan dan denk ik dat je best een kaart lezer koopt of eens kijkt of een vriend niet even de permissien voor jou kan wijzigen.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Sinds vandaag helemaal over op Windows 7 Professional x86 (RTM). Had gisteren x64 geprobeerd in verband met mijn 4 GB geheugen maar dan krijg ik wat vage problemen. Voornamelijk als ik een file van W7 naar mijn Samba share wil wegschrijven op mijn server (Ubuntu 8.04) dan crasht (lees bevriest alles) op W7. De 32bit versie heeft dit probleem niet.
Hiervoor altijd Windows XP gehad en ook wel Vista geprobeerd maar dat vond ik toch niet helemaal fijn werken. W7 is een duidelijk verbetering voor mij en dus heb ik de stap gemaakt.
Vooral de taskbar vind ik een van de verbeteringen. Geen labels meer maar gewoon iconen. Alles is dragable, wat ik voor heen op WinXP met een programma moest doen (taskbarshuffle).
Hiervoor altijd Windows XP gehad en ook wel Vista geprobeerd maar dat vond ik toch niet helemaal fijn werken. W7 is een duidelijk verbetering voor mij en dus heb ik de stap gemaakt.
Vooral de taskbar vind ik een van de verbeteringen. Geen labels meer maar gewoon iconen. Alles is dragable, wat ik voor heen op WinXP met een programma moest doen (taskbarshuffle).
Verschillende webshops hebben inmiddels de prijzen van Windows 7 opgenomen.
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 32-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 32-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Professional 64-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Professional 64-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Professional 32-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Professional 32-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 32-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Ultimate 32-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Professional 64-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Professional 64-bit EN OEM
Microsoft Windows 7 Professional 32-bit NL OEM
Microsoft Windows 7 Professional 32-bit EN OEM
Volgens mij is de printer/scanner standaard al ingesteld, dat iedereen toegang heeft (tenminste elke XP computer kan erop). Ik zou ook niet weten hoe je daarvan de permissies kan wijzigen.TaraWij schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:18:
[...]
Probeer eens te zien of je via Windows XP de permissies op de map kan wijzigen zodat iedereen toegang heeft? Als je op die manier er niet aan kan dan denk ik dat je best een kaart lezer koopt of eens kijkt of een vriend niet even de permissien voor jou kan wijzigen.
Er zat een CF kaart in, heb net even een geformatteerde SD kaart erin gestopt, maar dat maakt ook geen verschil. Dus het zal niet aan het geheugenkaart liggen. Ook heb ik de printer terug naar de standaardinstellingen hersteld, maar dat mocht ook niet baten. Ik denk dat het toch iets met dat Lanman 4.22 -werkstation te maken heeft, wat Windows 7 waarschijnlijk (nog) niet standaard ondersteunt.
Phyxion schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:34:
[...]
Ik vind het ook een groot minpunt dat er maar twee zichtbaar zijn. Ik heb echt altijd de andere nodig om een of andere reden. Erg jammer dat dit niet gewoon ingesteld kan worden naar het aantal wat je wilt/hebt/alles (Of ik heb er over heen gekeken).
Balanced zorgt er namelijk voor dat je niet tussen beiden moet schakelen, zit je op stroom dan werk je tegen volle prestaties, zit je op batterij dan bespaar je. De andere plannen dienen er dan voor om op batterij te presteren of met de kabel energie te besparen.hellboy123 schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:40:
[...]
Nou bij mij in de lijst staat "Balanced" bovenaan, maar ik heb m nog nooit gebruikt. Ik gebruik alleen High Performance en Powersaver(voor op de batterij).
Aangezien het bij andere systemen wel werkt en het kaartje geformatteerd werd kunnen we best het kaartje en de printer uitsluiten... Normaal gezien zou Windows 7 dat systeem omwille van compatibiliteit wel moeten ondersteunen. Nog een wilde gok: Kan je met jouw Windows 7 installatie aan de gedeelde mappen op de andere computers?xileS schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:55:
[...]
Volgens mij is de printer/scanner standaard al ingesteld, dat iedereen toegang heeft (tenminste elke XP computer kan erop). Ik zou ook niet weten hoe je daarvan de permissies kan wijzigen.
Er zat een CF kaart in, heb net even een geformatteerde SD kaart erin gestopt, maar dat maakt ook geen verschil. Dus het zal niet aan het geheugenkaart liggen. Ook heb ik de printer terug naar de standaardinstellingen hersteld, maar dat mocht ook niet baten. Ik denk dat het toch iets met dat Lanman 4.22 -werkstation te maken heeft, wat Windows 7 waarschijnlijk (nog) niet standaard ondersteunt.
Indien enkel je Windows Explorer vastloopt kan je eens proberen te kijken met Process Monitor of er daar iets opmerkelijks gebeurd (gooi eventueel even een log online), anderzijds zou je een stap verder kunnen gaan en met ADPlus een dump kunnen maken om deze vervolgens te (laten) analyseren.Graham schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:07:
Voornamelijk als ik een file van W7 naar mijn Samba share wil wegschrijven op mijn server (Ubuntu 8.04) dan crasht (lees bevriest alles) op W7. De 32bit versie heeft dit probleem niet.
De voornaamste redenen zijn shell extensions en virus scanners die minder goed functioneren, zelfs een ongerelateerd programma om ISO bestanden te mounten kan dit probleem veroorzaken. Het ligt vrijwel nooit aan het OS zelf of aan de share.
[ Voor 19% gewijzigd door TaraWij op 07-09-2009 00:10 ]
Helaas het hele OS. Maar toch vreemd dat 32bit versie het dan wel oplost.TaraWij schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:00:
[...]
Indien enkel je Windows Explorer vastloopt kan je eens proberen te kijken met Process Monitor of er daar iets opmerkelijks gebeurd (gooi eventueel even een log online), anderzijds zou je een stap verder kunnen gaan en met ADPlus een dump kunnen maken om deze vervolgens te (laten) analyseren.
De voornaamste redenen zijn shell extensions en virus scanners die minder goed functioneren, zelfs een ongerelateerd programma om ISO bestanden te mounten kan dit probleem veroorzaken. Het ligt vrijwel nooit aan het OS zelf of aan de share.
Waar is 'venster verplaatsen' gebleven? Mijn VLC staat meestal op mijn TV open, maar soms kijk ik wel eens TV. In Vista deed ik dan rechtermuisknop op VLC in de taakbalk en kon ik kiezen voor verplaatsen oid. Dan moest ik direct daarna klikken en vasthouden en naar links muizen. In 7 kan ik deze optie niet meer vinden. Hoe krijg ik dat terug?
Ik heb wel een snelkoppeling gevonden. Windows Logo + Shift + Links, maar dan moet ik switchen van mijn muis naar mij tb.
edit: Hey, IE draait in aparte processen.
Ik kom zoveel leuks tegen.
Ik heb wel een snelkoppeling gevonden. Windows Logo + Shift + Links, maar dan moet ik switchen van mijn muis naar mij tb.
edit: Hey, IE draait in aparte processen.
[ Voor 7% gewijzigd door HenkEisDS op 07-09-2009 00:55 ]
Moet je de computer herstarten om verder te werken of kan je nog steeds in het taakbeheer om de applicatie af te sluiten? Om het OS zelf als oorzaak uit te sluiten kan je eens kijken of het ook voorkomt als je de overdracht van het bestand in veilige modus met netwerkondersteuning probeert, het kan wel zijn dat je de benodigde netwerk services even manuele moet starten.Graham schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:33:
[...]
Helaas het hele OS. Maar toch vreemd dat 32bit versie het dan wel oplost.
Als je helemaal niets kan doen is het niet echt voor de hand liggend op een normale manier te troubleshooten, het lijkt me dan meer een trial&error situatie van dingen uitschakelen of in het slechtste geval een herinstallatie, hangt er natuurlijk een beetje van af hoe belangrijk het probleem voor jou is.
Shift + Rechterknop op een icoon.HenkEisDS schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:54:
Waar is 'venster verplaatsen' gebleven? In 7 kan ik deze optie niet meer vinden. Hoe krijg ik dat terug?
edit: Hey, IE draait in aparte processen.Ik kom zoveel leuks tegen.
Een thread die crasht zorgt in een crash van een gehele applicatie, men zorgt ervoor dat er minder crasht door de threads over verscheidene processen te verdelen.
[ Voor 46% gewijzigd door TaraWij op 07-09-2009 01:14 ]
Hoewel ik nog steeds mijn tb nodig heb is dat al een stuk beter. Tnx.
Iemand een manier om die shizzle toch gewoon onder mijn rechtermuis terug te krijgen?
Iemand een manier om die shizzle toch gewoon onder mijn rechtermuis terug te krijgen?
Nee heel de OS hangt. Geluid (meteen uit...niet stotteren), beeld, pointer...alles dus geen mogelijkheid om iets in de OS te doen behalve reboot. Ik kan wel downloaden, bestanden deleten op de share maar schrijven gaf dus een crash (bevriezing op).TaraWij schreef op maandag 07 september 2009 @ 01:03:
[...]
Moet je de computer herstarten om verder te werken of kan je nog steeds in het taakbeheer om de applicatie af te sluiten? Om het OS zelf als oorzaak uit te sluiten kan je eens kijken of het ook voorkomt als je de overdracht van het bestand in veilige modus met netwerkondersteuning probeert, het kan wel zijn dat je de benodigde netwerk services even manuele moet starten.
Als je helemaal niets kan doen is het niet echt voor de hand liggend op een normale manier te troubleshooten, het lijkt me dan meer een trial&error situatie van dingen uitschakelen of in het slechtste geval een herinstallatie, hangt er natuurlijk een beetje van af hoe belangrijk het probleem voor jou is.
Herinstallatie van x64 versie had ik geprobeerd en na de installatie alleen mijn workgroup ingesteld...reboot...en dan nogmaals wegschrijven...zelfde issue. Verder heb ik niets meer geprobeerd dan dus 2 maal x64 installeren en testen. Had nog wel eens een andere NIC driver kunnen proberen of save-modus maar niet aan gedacht en had er ook niet veel zin in
3de keer heb ik gewoon x86 geïnstalleerd (had via MSDN 2 versies van W7, soms is school nog ergens goed voor
Hallo vrienden en vriendinnen.
Ik heb een klein issue met Windows Backup in Windows 7 x64 build 7201.
Ik backup diverse bestanden e.d. naar mijn S (storage) schijf. Daar heeft een ander tijdelijk backup-mapje gestaan. Backup resulteerde altijd met een melding dat dat mapje niet gebackupped kon worden omdat het op het doelstation stond. Ik heb dat mapje nu al enkele weken geleden verplaatst en de S-schijf helemaal leeg gegooid.
Ik blijf alleen dezelfde melding houden? Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb ook nog geen mogelijkheid gevonden om de aanwezige backupjob te verwijderen, alleen de schedule kan ik verwijderen. De job kan ik alleen vervangen als ik een nieuwe aanmaak.
Ideeën zijn welkom.
Ik backup diverse bestanden e.d. naar mijn S (storage) schijf. Daar heeft een ander tijdelijk backup-mapje gestaan. Backup resulteerde altijd met een melding dat dat mapje niet gebackupped kon worden omdat het op het doelstation stond. Ik heb dat mapje nu al enkele weken geleden verplaatst en de S-schijf helemaal leeg gegooid.
Ik blijf alleen dezelfde melding houden? Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb ook nog geen mogelijkheid gevonden om de aanwezige backupjob te verwijderen, alleen de schedule kan ik verwijderen. De job kan ik alleen vervangen als ik een nieuwe aanmaak.
Ideeën zijn welkom.
Ligt dan vermoedelijk aan de netwerk drivers of een incompatibiliteit tussen twee dingen die zich ergens voordoet, weinig aan te doen natuurlijk, misschien in de verre toekomst nog eens proberen.Graham schreef op maandag 07 september 2009 @ 01:29:
[...]
3de keer heb ik gewoon x86 geïnstalleerd (had via MSDN 2 versies van W7, soms is school nog ergens goed voor) en dat werkte meteen goed. Ik mis de 800 MB ook weer niet zo erg. Komt vast wel een keer goed. Dus no troubles.
Heb je dan al eens geprobeerd die opnieuw aan te maken? Als je nog de oude gebruikt verwijst hij vermoedelijk nog naar de map op de externe schijf die momenteel niet meer bestaat, als dan nog eens extra de map op de huidige locatie staat aangevinkt ziet hij die misschien nog als die externe aan. Lijkt me een kleine bug, wel niet echt belangrijk want normaal back-up je niet naar dezelfde locatie.Als het opnieuw aanmaken veel werk is (bvb. als je een hele selectie hebt gemaakt) kan je ook eens proberen de huidige te wijzigen en dus de map af te vinken.Bart© schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:12:
Hallo vrienden en vriendinnen.
Ideeën zijn welkom.
offtopic:
Groeten hoeft niet perse.
Groeten hoeft niet perse.
Been there, done that..TaraWij schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:23:
Heb je dan al eens geprobeerd die opnieuw aan te maken? Als je nog de oude gebruikt verwijst hij vermoedelijk nog naar de map op de externe schijf die momenteel niet meer bestaat, als dan nog eens extra de map op de huidige locatie staat aangevinkt ziet hij die misschien nog als die externe aan. Lijkt me een kleine bug, wel niet echt belangrijk want normaal back-up je niet naar dezelfde locatie.Als het opnieuw aanmaken veel werk is (bvb. als je een hele selectie hebt gemaakt) kan je ook eens proberen de huidige te wijzigen en dus de map af te vinken.
Ik heb dus die S:-partitie (op een fysiek apparte schijf) leeg gegooid, daarna de backupjob opnieuw aangemaakt en ingesteld dat deze naar S: moet backuppen.
En nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding. Die map die genoemd wordt backup ik ook helemaal niet.
Dus eigenlijk alle features die er voor je eigen 'veiligheid' zijn ingestopt gewoon uitgezet. Ook nog met een reden of gewoon je houdt van living on the edgeKillerB schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:09:
[...knip...]
3. UAC uitgeschakeld
Hmm...dus Pin to Taskbar uit, maar dan wel weer dat vervelende QuickLaunch aan? Met als reden? Volgens mij kun je best goed zien of een applicatie open staat of niet, ach...als je het gewend bent wil je niet anders meer...5. QuickLaunch weer geïntroduceerd
Eh....dit is ook op een laptop erg irritant hoor, vooral als je je laptop remote wil overnemen en hij is net weer standby gesprongen....maar ja..als hij op de batterij werkt vind ik het wel weer fijn als hij na een x aantal minuten gaat slapen.8. Energiebeheer aangepast, dat standby is alleen maar irritant op een desktop, vooral als je probeert te streamen naar de ps3 en je pc gaat automatisch in standby.
Tja....dit vond ik ook onder Vista al niet een probleem en onder Windows 7 inderdaad ook zeker nietSuperfetch en indexing e.d. heb ik gewoon aan laten staan. Bij Vista was dat het eerste wat ik eruit sloopte omdat de HDD maar niet ophield met ratelen, maar hier ondervind ik er geen hinder van.
Als je zes jaar lang probleemloos met Windows XP gewerkt hebt, dan lukt dat met Windows 7 zonder deze features ook welDus eigenlijk alle features die er voor je eigen 'veiligheid' zijn ingestopt gewoon uitgezet. Ook nog met een reden of gewoon je houdt van living on the edge
Ik moet zeggen dat ik ook moeite heb om daaraan te wennen. Met name switchen tussen twee windows van dezelfde applicatie kost nu net even meer tijd.TheVMaster schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:54:
Hmm...dus Pin to Taskbar uit, maar dan wel weer dat vervelende QuickLaunch aan? Met als reden? Volgens mij kun je best goed zien of een applicatie open staat of niet, ach...als je het gewend bent wil je niet anders meer...
Wat ik ook niet handig vind is de standaard instelling van Explorer waarbij de mappenlijst links niet automatisch synct met de rechterkant van het scherm. Dat kun je uitzetten (heb ik dan ook gedaan), maar ik snap überhaupt niet wat het nut er van is.
Ik vind de Pin to Taskbar juist wel super handig. Het was even wennen, maar ik zou niet meer zonder willen.
Totdat je opeens afgesloten wordt door je ISP omdat je deel bent van een botnet.Hacku schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:56:
[...]
Als je zes jaar lang probleemloos met Windows XP gewerkt hebt, dan lukt dat met Windows 7 zonder deze features ook wel
"Maar ik heb geen trojan, ik heb nergens last van!" Nee drol, dat is de bedoeling van trojans ook, dat de pc gebruiker er niks van merkt. Zelfs mét scanner weet je niet zeker dat je veilig bent, maar de kans is wel een heel stuk groter. En UAC in W7 uitzetten is gewoon zoeken om iets om over te miepen, ik zie hele dagen niet eens een popup van UAC.
Verwijderd
Gebruik dan een goede firewall als je al die features uit wilt hebben 
Hier staan ze ook uit, maar mijn firewall kan nog erger zijn als UAC als het moet
Wie een firewall echt goed weet af te stellen is betrekkelijk veilig.
Hier staan ze ook uit, maar mijn firewall kan nog erger zijn als UAC als het moet
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 12:24 ]
Het pinnen vind ik handig, alleen meerdere instances van één applicatie maakt het wat minder overzichtelijk vind ik.Hacku schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:08:
Ik vind de Pin to Taskbar juist wel super handig. Het was even wennen, maar ik zou niet meer zonder willen.
Je zou eens moeten kijken met Sysinternals Process Monitor wat er gebeurt net voor die foutmelding. Zoek in die log naar de naam van de map en kijk waar hij die gaat zoeken en of er eventueel iets misloopt (niet succesvol), kijk eventueel om te vergelijken eens hoe het met een andere map verloopt of dump de log even online als je de bomen door het bos niet ziet. Dat zou al een aanleiding moeten geven van wat hij nu net probeert en waar dus ook het echte probleem ligt.Bart© schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:47:
[...]
Been there, done that..
Ik heb dus die S:-partitie (op een fysiek apparte schijf) leeg gegooid, daarna de backupjob opnieuw aangemaakt en ingesteld dat deze naar S: moet backuppen.
En nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding. Die map die genoemd wordt backup ik ook helemaal niet.
Helaas zijn de redenen tot die twee beveiligingssoorten grotendeels ongerelateerd. Je mag jouw firewall zo goed instellen als je wil, maar als een applicatie die jij vertrouwd plots malafide dingen wil gaan doen als administrator is de enigste mogelijke beveiliging UAC of het gebruik van een acconut die geen administrator is.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:23:
Gebruik dan een goede firewall als je al die features uit wilt hebben
Geef mij dan maar UAC, lekker veilig en het stoort mij niet in mijn dagelijks gebruik. En als het mij stoort bij onderhoudstaken dan weet ik dat de prompt gaat verschijnen en staan mijn vingers klaar op de nodige toetsen (Engels ALT+C, Nederlands ALT+D) om die te accepteren. Komt het op een onverwacht moment dan is het wellicht iets wat ik niet wil op mijn systeem.
[ Voor 35% gewijzigd door TaraWij op 07-09-2009 14:51 ]
Dit topic is gesloten.