Ik ben zins twee maanden overgestapt van Windows XP naar Windows 7 RTM versie. Dat bevalt me prima. Ik vind hem veel sneller opstarten en afsluiten dan XP. Verder werkt het allemaal prima, alleen loop ik tegen het probleem aan dat als ik in internet Explorer 8 een filmpje start of muziekje start hij Windows media player niet vanzelf opent maar een pagina geeft waar in staat verbinding verbroken.Ik denk zelf dat het een beveilings instelling is maar kan zo niet vinden welke.Ik heb alle opties al bekeken in de internet explorer. Weet iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik nog steeds een beetje gemengde gevoelens heb over de x64 RTM. Het loopt allemaal wel lekker, maar ik heb het idee dat hij toch wel vaak met de HDD bezig is. Nu kan dit natuurlijk met indexeren en de Media Center te maken hebben maar toch vind ik het wat eigenaardig.
Wat minder vind ik dat ik toch al wat crashes en hangers heb gehad. De hangers komen m.i. voort uit het gebruik van VMware Workstation, als ik die wil gebruiken wil het systeem soms compleet hangen. Ook al een BSOD gehad (oorzaak nog onbekend) nadat ik de computer in slaapstand gezet had en terug kwam na een aantal uurtjes.
Het vreemde vond ik hier echter weer dat het programma wat ik open had staan (de resource monitor) nog gewoon open stond nadat ik reset had na de BSOD. Dit heb ik ook al 1x eerder gehad toen het opstarten uit de hibernate fout ging.
Al met al kijk ik het nog maar even aan. Het ziet er namelijk allemaal wel een stuk gelikter uit ook
Het codec verhaal blijft natuurlijk wel een ramp. Zou er eerst wel support voor MKV's erin zitten, zit dat er toch niet in. Toch maar weer FFDshow en Matroska splitter geinstalleerd zodat ik met Mediaportal wel films kan kijken ... doen ze het in de Windows Media Player weer niet
.
Wat minder vind ik dat ik toch al wat crashes en hangers heb gehad. De hangers komen m.i. voort uit het gebruik van VMware Workstation, als ik die wil gebruiken wil het systeem soms compleet hangen. Ook al een BSOD gehad (oorzaak nog onbekend) nadat ik de computer in slaapstand gezet had en terug kwam na een aantal uurtjes.
Het vreemde vond ik hier echter weer dat het programma wat ik open had staan (de resource monitor) nog gewoon open stond nadat ik reset had na de BSOD. Dit heb ik ook al 1x eerder gehad toen het opstarten uit de hibernate fout ging.
Al met al kijk ik het nog maar even aan. Het ziet er namelijk allemaal wel een stuk gelikter uit ook
Het codec verhaal blijft natuurlijk wel een ramp. Zou er eerst wel support voor MKV's erin zitten, zit dat er toch niet in. Toch maar weer FFDshow en Matroska splitter geinstalleerd zodat ik met Mediaportal wel films kan kijken ... doen ze het in de Windows Media Player weer niet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 16:48 ]
De twee die hier staan genoemd: http://windows.microsoft....oads/personalize?T1=tab03Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:36:
[...]
Ik heb dat ook wel eens gehad, als je in task manager sidebar.exe killt en daarna weer opstart zou dit weer moeten werken. Welke outlook gadgets waren dat trouwens?
Helaas werkt jouw oplossing bij mij niet maar toch bedankt. Zal er van de week wat verder in duiken.
Verwijderd
Ah ik gebruik http://gallery.live.com/l...97-4c69-94a5-6b6a713505aa als outlook gadget.ThaBuz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:56:
[...]
De twee die hier staan genoemd: http://windows.microsoft....oads/personalize?T1=tab03
Helaas werkt jouw oplossing bij mij niet maar toch bedankt. Zal er van de week wat verder in duiken.
32bits versie of 64bits versie? Matroska splitter is 32bits en werkt niet met je 64bits WMP.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:46:
Ik moet zeggen dat ik nog steeds een beetje gemengde gevoelens heb over de x64 RTM.
[...]
Toch maar weer FFDshow en Matroska splitter geinstalleerd zodat ik met Mediaportal wel films kan kijken ... doen ze het in de Windows Media Player weer niet.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Thanks, deze werkt op een of andere manier wel.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:58:
[...]
Ah ik gebruik http://gallery.live.com/l...97-4c69-94a5-6b6a713505aa als outlook gadget.
Verwijderd
Windows 7 RTM 64-bit staat op mijn machine.
Al wat testjes gedaan en UT3 heeft de hoogste framerate ooit geboekt. Waanzinnig.
Weer alle hardware keurig herkent, maar de ATK0110 ACPI utility driver niet, maar Windows Update vond hem in seconden.
Dit is een dualboot met Vista, maar Windows 7 is duidelijk vlugger.
Wederom worden mijn 4 cores netjes en gelijkmatig belast en dat is een goed teken van goed de taken verdelen.
Ben er erg over te spreken.
Edit: Nu geen overhead op de USB hubs en de volle 34 MB/s geboekt. Vista bleef steken bij 7 MB/s met alles up to date.
En voor wie het niet weet; het visje is verdronken.
Windows 7 RTM heeft een nieuwe desktop voor wie het nog niet wist
Al wat testjes gedaan en UT3 heeft de hoogste framerate ooit geboekt. Waanzinnig.
Weer alle hardware keurig herkent, maar de ATK0110 ACPI utility driver niet, maar Windows Update vond hem in seconden.
Dit is een dualboot met Vista, maar Windows 7 is duidelijk vlugger.
Wederom worden mijn 4 cores netjes en gelijkmatig belast en dat is een goed teken van goed de taken verdelen.
Ben er erg over te spreken.
Edit: Nu geen overhead op de USB hubs en de volle 34 MB/s geboekt. Vista bleef steken bij 7 MB/s met alles up to date.
En voor wie het niet weet; het visje is verdronken.
Windows 7 RTM heeft een nieuwe desktop voor wie het nog niet wist
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 20:14 ]
Zoals mrsar eigenlijk al zei, omdat het kan natuurlijkanandus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:34:
[...]
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je Simcity in XP Mode spelen?
Maar ook omdat de discussie over de grafische prestaties al eerder langs is geweest op GoT, dus toen was ik het maar eens gaan testen
@SuB-Gold: Over dat iTunes verhaal met nForce chipset, geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Ik draai zelf in ieder geval ook niet op een nForce chipset maar op een Intel x38.
Jammer dat niemand het probleem hier ervaart, op de technet forums zijn meer mensen met hetzelfde, maar ik zie nog altijd geen patch of update... balenDeismyna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:29:
[...]
Zoals mrsar eigenlijk al zei, omdat het kan natuurlijk
Maar ook omdat de discussie over de grafische prestaties al eerder langs is geweest op GoT, dus toen was ik het maar eens gaan testen
@SuB-Gold: Over dat iTunes verhaal met nForce chipset, geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Ik draai zelf in ieder geval ook niet op een nForce chipset maar op een Intel x38.
Verwijderd
Ik bedoelde inderdaad een andere, de Haali Media Splitter. Daarvan is een beta x64 versie.alt-92 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:02:
[...]
32bits versie of 64bits versie? Matroska splitter is 32bits en werkt niet met je 64bits WMP.
Is er een mogelijkheid in Windows 7 om een image van de schijf te maken? Backups weet ik, maar een image?..
x
Gisteravond bij een vriend geweest met een ondertussen 3 jaar oud Media Center systeem (Acer) met 2GB geheugen, HDD ratel niets, noppes. Dus het ligt niet aan Media Center.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:46:
Ik moet zeggen dat ik nog steeds een beetje gemengde gevoelens heb over de x64 RTM. Het loopt allemaal wel lekker, maar ik heb het idee dat hij toch wel vaak met de HDD bezig is. Nu kan dit natuurlijk met indexeren en de Media Center te maken hebben maar toch vind ik het wat eigenaardig.
Welke versie? Ik gebruik 6.5.2 op meerdere PC's, tot nu toe nog nooit gecrasht (gebruik W7 vanaf de RC als dagelijks hoofd OS).Wat minder vind ik dat ik toch al wat crashes en hangers heb gehad. De hangers komen m.i. voort uit het gebruik van VMware Workstation, als ik die wil gebruiken wil het systeem soms compleet hangen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hier is bijv. een post waar mensen het probleem ondervinden van de usb drives, heb zelf ook in 1 van die topics gepost.
http://social.technet.mic...df-4d87-b45a-42f10cfebd39
http://social.technet.mic...df-4d87-b45a-42f10cfebd39
Je kunt via de backup tools van Windows 7 ook een complete systeem image maken. Kan zijn dat dit pas vanaf een bepaalde versie beschikbaar is (bijvoorbeeld vanaf professional). Als externe tools weel ik dat True Image 9.7 Echo alleen werkt als je vanaf de rescue media van True Image boot. Met de Beta van True Image Home 2010 lukt het ook vanuit Windows 7, waarbij die zelfs dynamische disken kan imagen (wat met de 2009 versie nog niet werkte). Ik vermoed zelf dat Acronis Backup & Recovery 10 (de opvolger van True Image 9.7) ooit ook 100 procent zal werken op Windows 7. De versie welke ik getest heb deed dat nog niet optimaal.Jaspur schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:26:
Is er een mogelijkheid in Windows 7 om een image van de schijf te maken? Backups weet ik, maar een image?..
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Misschien als aanvulling hierop wat tips en trick's te vinden op hack7MC.com welke ik gebruik heb bij mijn Windows 7 Mediacenter. Hier zijn overigens zeer veel handigheidjes en tips te vinden om Win7 als een mediacenter in te richten.Wijnands schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:02:
Weet iemand hoe het zit met codecs in windows 7? Tot mijn stomme verbazing heb ik bij een Xvid wel beeld maar geen geluid. Nou kan ik natuurlijk een van de bekende codec packs pakken maar aangezien windows 7 nog zo nieuw is ben ik daar een beetje huiverig voor.
Codecs:
Shark007 Codecs: simpel te installeren en installeert alle benodigde codecs.
Of voor de doe-het-zelfer; MKVs for Minimalists on Windows 7
Codecs instellen:
Media Center Decoder Utility (MCDU)
Tool for changing preferred DirectShow filters in Windows 7
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Verwijderd
Heb al eens eerder aangegeven dat Snapshot http://www.drivesnapshot.de/en/ voortreffelijk werkt, aanrader!megatronics schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:14:
[...]
Je kunt via de backup tools van Windows 7 ook een complete systeem image maken. Kan zijn dat dit pas vanaf een bepaalde versie beschikbaar is (bijvoorbeeld vanaf professional). Als externe tools weel ik dat True Image 9.7 Echo alleen werkt als je vanaf de rescue media van True Image boot. Met de Beta van True Image Home 2010 lukt het ook vanuit Windows 7, waarbij die zelfs dynamische disken kan imagen (wat met de 2009 versie nog niet werkte). Ik vermoed zelf dat Acronis Backup & Recovery 10 (de opvolger van True Image 9.7) ooit ook 100 procent zal werken op Windows 7. De versie welke ik getest heb deed dat nog niet optimaal.
Verwijderd
Ikzelf heb gewerkt met PING onder vista64. Ik vond hem erg goed. W7 is theoritisch hetzelfde als vista maar dan "afgemaakt" dus het zou ook op W7 moeten werken. http://www.computeridee.n...ubriek=1620361&id=2314794Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:27:
[...]
Heb al eens eerder aangegeven dat Snapshot http://www.drivesnapshot.de/en/ voortreffelijk werkt, aanrader!
(al eens in meuktrackerinbox gepost maar hij werd niet geaccepteerd door de meuktrackermoderator)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 11:37 ]
Zo te zien heeft dat PING hetzelfde nadeel als mijn True Image 9.7. Hij moet booten vanaf CD. Snapshot draait wel vanuit Windows, dus die ga ik zeker nog eens testen.
Verwijderd
Nice job 
Niets leuker van Vista eraf halen.

En ja, de service packs zijn opgeruimt.
Windows 7 folder

vergelijk maar eens.
Niets leuker van Vista eraf halen.

En ja, de service packs zijn opgeruimt.
Windows 7 folder

vergelijk maar eens.
Nee, met de x64 RTM merk ik daar eigenlijk niets van. Lijkt juist minder vaak de HD te laten ratelen, maar goed ik gebruik dan ook geen Media Center.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:46:
Gisteren toevallig VMWare Workstation geïnstalleerd en een virtuele XP Professional SP3 (32-bit) virtual machine aangemaakt. Geen problemen en de hele avond mee kunnen werken en prutsen.Wat minder vind ik dat ik toch al wat crashes en hangers heb gehad. De hangers komen m.i. voort uit het gebruik van VMware Workstation, als ik die wil gebruiken wil het systeem soms compleet hangen. Ook al een BSOD gehad (oorzaak nog onbekend) nadat ik de computer in slaapstand gezet had en terug kwam na een aantal uurtjes.
Enige crashes die ik had waren enkele BSOD's die uiteindelijk te wijten waren aan een brak drivertje van een seriëel naar USB converter. Helaas heb ik wel seriëel nodig (heb een weerstation die alleen seriëel verbonden kan worden), dus ik gooi binnenkort nog even een PCI-kaart met twee COM-poorten in de PC. Zal wel beter werken dan zo'n convertertje
Verwijderd
6.5.2 ook. Het is tot nu toe 2x voor gekomen nadat de PC uit hibernate / standby kwam. Ik doe nu netjes de VMware machine sluiten, maar zal hem nog eens wat vaker aan laten staan.Arfman schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:33:
Welke versie? Ik gebruik 6.5.2 op meerdere PC's, tot nu toe nog nooit gecrasht (gebruik W7 vanaf de RC als dagelijks hoofd OS).
M'n eerste Windows 7 (32b, Ultimate, RTM) avontuur strandt al vrij snel: iemand enig idee hoe je een grayed out "WORKGROUP" setting weer bruikbaar kunt krijgen? Zou wel graag bij m'n NAS kunnen...
"Network discovery on" onthoudt ie ook niet, elke keer als ik op advanced settings klik staat 't weer uit. Een homegroup maken leidt tot een error ("kan geen homegroup maken."). Gaat lekker.
Sigh.. waarom werken triviale dingen als een LAN nou nooooooooit eens zo soepel in Windows als op m'n Mac....
"Network discovery on" onthoudt ie ook niet, elke keer als ik op advanced settings klik staat 't weer uit. Een homegroup maken leidt tot een error ("kan geen homegroup maken."). Gaat lekker.
Sigh.. waarom werken triviale dingen als een LAN nou nooooooooit eens zo soepel in Windows als op m'n Mac....
[ Voor 43% gewijzigd door catchingfire op 02-09-2009 22:31 ]
http://blogs.technet.com/...erprise-90-day-trial.aspx
Er is nu ook een 90 dagen trial van de Enterprise versie beschikbaar.
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx.
wel even opletten:
Er is nu ook een 90 dagen trial van de Enterprise versie beschikbaar.
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx.
wel even opletten:
NOTE – pay particular attention to the bullet that explains what happens after the 90 days is up. This trial cannot be upgraded to production with another key. In other words, a complete re-install will be necessary.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
In de topicstart mis ik deze link: http://crave.cnet.co.uk/s...9029471,49303187-1,00.htm
In deze review wordt er dieper ingegaan op het feit waarom Windows 7 sneller is.
Ook wordt uitgelegd hoe de nieuwe superfetcher werkt.
En als je toch aan het lezen bent dan is deze link ook erg uitdiepend: http://crave.cnet.co.uk/software/0,39029471,49303203,00.htm
Helaas wel in het Engels. Voor mij geen enkel punt, maar er zijn ook mensen die de
Engelse taal minder machtig zijn.
De tekst is niet al te moeilijk of vertaal de link via een on-line vertaler
Sweet Windows Seven
==>
Conclusie van de informatie in Nederlands om dit topic van informatie te voorzien het volgende:
Mag in topicstart worden geplakt.
Windows 7 kent deze vernieuwingen:
1. Full USB-PCI-DMA bridge support wat neerkomt dat de USB2 bus werkelijk de volle snelheid kan halen en handhaven. De kernel is nu geschikt voor USB3 en SATA600; dus een volledige ICH7 northbridge support.
2. Vernieuwde NTFS structuur voor het nog sneller in kunnen lezen van data.
3. Vernieuwde defrag. programma's van derde zijn overbodig geworden en Windows 7 defrag zet de kleine bestandjes (superfetcher) achtereen om zoektijden terug te schroeven.
4. Superfetch zal pas na 5 minuten uptime ongeveer 600 MB aan superfetch code inlezen en in Windows Vista wordt het geheugen volgeschreven, de bekende disktrashing.
5. De code voor superfetch is vegelijkbaar met die van ReadyBoost. De vele kleine bestanden worden achtereen ingelezen en dit versneld alle zaken omdat superfetcher nu niet de gehele applicatie inleest, maar alvast het moeilijkste gedeelte. Als een 3D game uit 5000 bestanden bestaat zal superfetch de 1000 kleinste bestandjes alvast gaan inlezen zodat het spel veel sneller op zal starten in plaats van het hele spel in te lezen.
6. Geheel nieuwe HAL voor het beter beheren van meerdere Cores in het systeem. Deze tip met dank aan de admin die me het antwoord ga eerder in dit topic. De Core 2 Quad en de Core i7 komen nu volledig tot hun recht.
7. Windows XP is nog steeds een optie voor mensen met een single core CPU. Windows Vista en met name Windows 7 zullen veel baad hebben bij meerdere cores. Windows XP emulation zit in Windows 7 en hier werkt het goed. De moderne processoren mogen er geen moeite mee hebben.
8. De Windows XP emulator is niet geschikt voor zware 3D games omdat het op een core leunt. Of dit een bug is wordt nog onderzocht. Als actief Technet lid werk ik dat soort dingen graag uit
9. Er zijn problemen met de Nforce chipsets. Een goed advies is om op hun fora te kijken of er al workarounds zijn.
10. Nu kun je precies zien hoeveel ruimte systeemherstel in beslag neemt. Een waarschuwing is op zijn plaats en dat is als je kiest om ruimte vrij te maken dat alle herstelpunten weg zijn, ook de laatste dus. Maak direct een nieuwe aan.
11. Windows 7 leest minder in van de harddisk. In het begin is de belasting maximaal, maar direct na opstarten kun je beginnen. Internet wordt direct gevonden wat in Vista nog wel eens 30 seconden duurt.
12. Het gratis Avira Anti-Vir welke je een vol jaar gratis mag proberen werkt probleemloos van Windows 2000 tot en met Windows 7 Ultimate 64-bit
13. Let op de NTFS driver bug! Door Windows 7 op de primaire harddisk te zetten omzeil je de bug. Lees hoe en wat hier: http://webwereld.nl/nieuw...indows-7-blootgelegd.html
Let op: er is een zeer gezonde torrent aanwezig met legio seeders en deze versie is corrupt. De MD5sum komt niet overeen, dus de image is open geweest en onbetrouwbaar geworden. Dit soort problemen kunnen zich dan voordoen.
Heb je al goed gekeken wat het is?
Probeer deze eens: http://compnetworking.abo...rkin1/ht/client4msnet.htm
Om duidelijk te zijn:
Windows 7 Ultimate Retail English (x86)
Name: 7600.16385.090713-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso
Size: 2501894144 bytes
Date Modified: Tuesday, July 14, 2009, 17:32:44 PM
CRC: C1C20F76
MD5: D0B8B407E8A3D4B75EE9C10147266B89
SHA-1: 5395DC4B38F7BDB1E005FF414DEEDFDB16DBF610
Windows 7 Ultimate Retail English (x64)
Name: 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso
Size: 3224686592 bytes
Date Modified: Tuesday, July 14, 2009, 17:40:25 PM
CRC: 1F1257CA
MD5: F43D22E4FB07BF617D573ACD8785C028
SHA-1: 326327CC2FF9F05379F5058C41BE6BC5E004BAA7
Elke andere afwijking negeren en niet gebruiken. Een infectie besmet niet alleen jouw systeem, maar jouw systeem kan dan wel legio andere systemen lastig gaan vallen en het is illegaal.
Nooit begrepen waarom het niet bij 30 dagen wordt gehouden.
Ook het uitschakelen van balloontips haalt elke melding van activatie weg
In deze review wordt er dieper ingegaan op het feit waarom Windows 7 sneller is.
En als je toch aan het lezen bent dan is deze link ook erg uitdiepend: http://crave.cnet.co.uk/software/0,39029471,49303203,00.htm
Helaas wel in het Engels. Voor mij geen enkel punt, maar er zijn ook mensen die de
Sweet Windows Seven
==>
Conclusie van de informatie in Nederlands om dit topic van informatie te voorzien het volgende:
1. Full USB-PCI-DMA bridge support wat neerkomt dat de USB2 bus werkelijk de volle snelheid kan halen en handhaven. De kernel is nu geschikt voor USB3 en SATA600; dus een volledige ICH7 northbridge support.
2. Vernieuwde NTFS structuur voor het nog sneller in kunnen lezen van data.
3. Vernieuwde defrag. programma's van derde zijn overbodig geworden en Windows 7 defrag zet de kleine bestandjes (superfetcher) achtereen om zoektijden terug te schroeven.
4. Superfetch zal pas na 5 minuten uptime ongeveer 600 MB aan superfetch code inlezen en in Windows Vista wordt het geheugen volgeschreven, de bekende disktrashing.
5. De code voor superfetch is vegelijkbaar met die van ReadyBoost. De vele kleine bestanden worden achtereen ingelezen en dit versneld alle zaken omdat superfetcher nu niet de gehele applicatie inleest, maar alvast het moeilijkste gedeelte. Als een 3D game uit 5000 bestanden bestaat zal superfetch de 1000 kleinste bestandjes alvast gaan inlezen zodat het spel veel sneller op zal starten in plaats van het hele spel in te lezen.
6. Geheel nieuwe HAL voor het beter beheren van meerdere Cores in het systeem. Deze tip met dank aan de admin die me het antwoord ga eerder in dit topic. De Core 2 Quad en de Core i7 komen nu volledig tot hun recht.
7. Windows XP is nog steeds een optie voor mensen met een single core CPU. Windows Vista en met name Windows 7 zullen veel baad hebben bij meerdere cores. Windows XP emulation zit in Windows 7 en hier werkt het goed. De moderne processoren mogen er geen moeite mee hebben.
8. De Windows XP emulator is niet geschikt voor zware 3D games omdat het op een core leunt. Of dit een bug is wordt nog onderzocht. Als actief Technet lid werk ik dat soort dingen graag uit
9. Er zijn problemen met de Nforce chipsets. Een goed advies is om op hun fora te kijken of er al workarounds zijn.
10. Nu kun je precies zien hoeveel ruimte systeemherstel in beslag neemt. Een waarschuwing is op zijn plaats en dat is als je kiest om ruimte vrij te maken dat alle herstelpunten weg zijn, ook de laatste dus. Maak direct een nieuwe aan.
11. Windows 7 leest minder in van de harddisk. In het begin is de belasting maximaal, maar direct na opstarten kun je beginnen. Internet wordt direct gevonden wat in Vista nog wel eens 30 seconden duurt.
12. Het gratis Avira Anti-Vir welke je een vol jaar gratis mag proberen werkt probleemloos van Windows 2000 tot en met Windows 7 Ultimate 64-bit
13. Let op de NTFS driver bug! Door Windows 7 op de primaire harddisk te zetten omzeil je de bug. Lees hoe en wat hier: http://webwereld.nl/nieuw...indows-7-blootgelegd.html
Hoe kom jij aan de RTM versie?quote: stefimkeM'n eerste Windows 7 (32b, Ultimate, RTM) avontuur strandt al vrij snel: iemand enig idee hoe je een grayed out "WORKGROUP" setting weer bruikbaar kunt krijgen? Zou wel graag bij m'n NAS kunnen...
Let op: er is een zeer gezonde torrent aanwezig met legio seeders en deze versie is corrupt. De MD5sum komt niet overeen, dus de image is open geweest en onbetrouwbaar geworden. Dit soort problemen kunnen zich dan voordoen.
Heb je al goed gekeken wat het is?
Probeer deze eens: http://compnetworking.abo...rkin1/ht/client4msnet.htm
Om duidelijk te zijn:
Windows 7 Ultimate Retail English (x86)
Name: 7600.16385.090713-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso
Size: 2501894144 bytes
Date Modified: Tuesday, July 14, 2009, 17:32:44 PM
CRC: C1C20F76
MD5: D0B8B407E8A3D4B75EE9C10147266B89
SHA-1: 5395DC4B38F7BDB1E005FF414DEEDFDB16DBF610
Windows 7 Ultimate Retail English (x64)
Name: 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso
Size: 3224686592 bytes
Date Modified: Tuesday, July 14, 2009, 17:40:25 PM
CRC: 1F1257CA
MD5: F43D22E4FB07BF617D573ACD8785C028
SHA-1: 326327CC2FF9F05379F5058C41BE6BC5E004BAA7
Elke andere afwijking negeren en niet gebruiken. Een infectie besmet niet alleen jouw systeem, maar jouw systeem kan dan wel legio andere systemen lastig gaan vallen en het is illegaal.
Om de 90 dagen Windows Vista/Seven herinstalleren is voor veel mensen geen probleem.quote: Alt-92Er is nu ook een 90 dagen trial van de Enterprise versie beschikbaar.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 20:32 ]
Zelfde problemen met iTunes onder x86. Ben niet de enige blijkbaar.
Te weinig geduld. Even wachten en onder Windows XP komt iTunes wel weer terug.
Te weinig geduld. Even wachten en onder Windows XP komt iTunes wel weer terug.
[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 02-09-2009 21:52 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die website had ik jammer genoeg nog niet gevonden, vanavond eens goed doorspitten. Als er een update is rond nforce chipsets dan moet ik die als eerste op technet forums tegenkomen lijkt me. Vooralsnog heb ik op de technet forums nog niks ontdekt, dus hou ik het in de gate en post het hier als ik wat gevonden heb.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:18:
In de topicstart mis ik deze link: http://crave.cnet.co.uk/s...9029471,49303187-1,00.htm
Sweet Windows Seven
==>
[...]
[...]
Om de 90 dagen Windows Vista/Seven herinstalleren is voor veel mensen geen probleem.
Thanks freijman
No offense, je komt hier nogal interessant doen de laatste paar pagina's, maar Windows XP mode heeft geen hardware 3D ondersteuning, daarom werkt het zo brak. Heeft verder weinig met het aantal cores te maken.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:18:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Iemand die toevallig nog iets weet.Xanland schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:42:
[...]
Een clean install is inderdaad altijd beter, maar toch. * Xanland mompelt iets met eigenwijs enzo
Het zou toch mogelijk moeten zijn, lijkt mij. Aangezien een maat van mij het wel gelukt is in één keer zonder problemen.
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Met welke nForce zijn er problemen? Heb zelf de oude 430... (sorry, heb niet alitjd zin in google, en anderen willen het vast ook weten). edit: google toch even gedaan , maar vind paar netwerkkaartprobleempjes, niet veel meer.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 02-09-2009 22:13 ]
Jeej, Vaio Recovery Center werkt niet in Windows 7.. :L
Iemand die hem werkend heeft?
Windows 7 werkt echt supah supah.
Iemand die hem werkend heeft?
Windows 7 werkt echt supah supah.
x
Voila, sinds vandaag Microsoft Windows 7 aan het gebruiken. Ik heb twee versies: een Ultimate voor thuis (hiervoor Vista), een Enterprise op het werk (hiervoor XP). Beiden zijn x64. De Ultimate heb ik nog niet geïnstalleerd (heb ook nog geen DVD, enkel de key).
Eerste vaststellingen:
Morgen te doen: VMware server installeren
Toekomst: hopen dat de DVD die men mij gaf met de Enterprise versie niet die elk-uur-herstarten-versie is. Ik vrees van wel eigenlijk.
Eerste vaststellingen:
- Het is serieus wennen
- Alle software die ik op XP draaide blijkt te werken op W7, behalve McAfee en de EPO client
- Het nieuwe startmenu is kut voor geavanceerde gebruikers
- Het rechtensysteem is een serieuze vooruitgang tov. Vista en eerder
- Administration Tools voor W7 heb ik nog niet kunnen vinden
- Powershell geïntegreerd (het einde van batch is in zicht!)
Toekomst: hopen dat de DVD die men mij gaf met de Enterprise versie niet die elk-uur-herstarten-versie is. Ik vrees van wel eigenlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 02-09-2009 23:24 ]
Nu draai ik al weer een tijdje windows 7, maar nu zit ik al tijdje met een vaag probleem. Regelmatig als ik meerdere tabs/explorers heb openstaan en klik een popup link/nieuwe explore link aan op een site, komt er wel nieuwe explorer maar blijft hangen op 'waiting for <website>'. Na een minuut of 5 uiteindelijk melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de pagina, sluit ik alle explorers/tabs of ik copy/past de link naar een bestaande explorer werkt het wel gewoon weer.
Qua software draai ik amper wat, AVG, G15 software en mijn X-fi control.
Qua software draai ik amper wat, AVG, G15 software en mijn X-fi control.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ikzelf heb een nForce 6 serie chipset, pc is bijna een jaar oud, Acer Aspire M3641. Heb XP 64bit en Vista 64bit gehad, geen problemen. Nu met Windows 7 64bit problemen met allerlei USB disks en USB apparaten.Sjah schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:37:
Met welke nForce zijn er problemen? Heb zelf de oude 430... (sorry, heb niet alitjd zin in google, en anderen willen het vast ook weten). edit: google toch even gedaan , maar vind paar netwerkkaartprobleempjes, niet veel meer.
Voor zover ik weet zijn alle nForce chipsets benadeeld met dit probleem, het zit 'm in de drivers volgens mij.
Het was inderdaad serieus wennen met Windows 7. Overstap van classic start menu naar Windows 7 start menu is wennen en de nieuwe taakbalk ook, maar ik moet zeggen, dat was gauw gelukt. Alle belangrijke dingen zijn binnen handbereik als je het start menu opent. Daarbij pin ik nu heel veel daily used programs aan de taakbalk, omdat die nu toch niet meer kan vollopen met alle openstaande venstersYellowOnline schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:21:
Voila, sinds vandaag Microsoft Windows 7 aan het gebruiken. Ik heb twee versies: een Ultimate voor thuis (hiervoor Vista), een Enterprise op het werk (hiervoor XP). Beiden zijn x64. De Ultimate heb ik nog niet geïnstalleerd (heb ook nog geen DVD, enkel de key).
Eerste vaststellingen:Positieve balans, kortom. Alleen dat startmenu - er zijn al fora vol over gediscussiëerd - kan mij niet bekoren. Er is al een third-party mod die 'm min of meer terugbrengt (niet geprobeerd), maar ik kan maar niet snappen waarom de mogelijkheid voor de "classic start menu" er uit gegooid is.
- Het is serieus wennen
- Alle software die ik op XP draaide blijkt te werken op W7, behalve McAfee en de EPO client
- Het rechtensysteem is een serieuze vooruitgang tov. Vista en eerder
- Powershell geïntegreerd (het einde van batch is in zicht!)
[ Voor 56% gewijzigd door SuB-Gold op 03-09-2009 08:40 ]
Verwijderd
Met mijn meest gebruikte apps gepint op de taskbar en de search in het start menu hoef ik eigenlijk het start menu nooit meer uit te klappen. Laatst weer eens met een XP machine gewerkt en dat beviel toch stukken minder...
ik heb het volgende probleempje met windows 7 64bits.
als ik de systeembalk naast het klokje zo instel dat alle pictogrammen getoond worden is dat na de volgende reboot weer weg.
ook onthoud windows 7 mijn file associations en menu start (hetgeen wat ik vaak open) niet.
zijn dit bekende problemen? ik heb dit echter niet in de topics terug gevonden. iemand een oplossing?
als ik de systeembalk naast het klokje zo instel dat alle pictogrammen getoond worden is dat na de volgende reboot weer weg.
ook onthoud windows 7 mijn file associations en menu start (hetgeen wat ik vaak open) niet.
zijn dit bekende problemen? ik heb dit echter niet in de topics terug gevonden. iemand een oplossing?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
TheVMaster schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:47:
Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.
• Norman Antivirus
Omtreft ondersteuning Norman op Windows 7
NSS 7.1 (retail): Kan niet geïnstalleerd worden; installer herkent OS niet.
NSS 7.3 (retail): Wordt zeer binnenkort gereleased.
Kan prima worden geïnstalleerd op Windows 7. Op 32-bit heb je beschikking over alle modules (Antivirus & Antispyware, Firewall, Web Content Protection, Antispam)
Op een 64 bit Windows 7 heb je net als bij Vista x64 voorlopig alleen Antivirus & antispyware
NVC 5.99 (corp): Te installeren op 32 en 64 bit Windows 7
Aangeraden om bij de On-access scanner de LNK bestanden uit te sluiten van scannen. (*.LNK)
NPRO (corp): Ondersteunt nog niet officieel Windows 7, maar werkt goed op zowel 32 als 64 bit systemen
Norman laat in september of oktober een certificeringsproject bij Microsoft uitvoeren voor alle 64-bit producten. Als dat is afgesloten dan moet ook Microsoft Norman noemen als een gecertificeerd product.
De Security Center van Windows 7 64-bit herkent keurig NSS.
Bron: Antwoord van Cherub
YellowOnline schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:21:
Eerste vaststellingen:
- [...]

Winkey+'adm'+enter
Klaar
Verkeerd gelezen
Het start menu is niet kut, maar je moet het wel op z'n minst geprobeerd hebben
En het werkt het beste zonder muis
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 03-09-2009 15:11 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik moest ook niks van het nieuwe startmenu hebben. Gebruik sinds SP1 Vista en heb 'm gelijk terug gezet op classic. Nu toch in Win7 het een kans gegeven vanwege alle lof hier en het werkt zo heerlijk, dat ik gelijk op Vista 'm ook aangezet heb. Ik gebruik nog wel de quicklaunch overigens voor mijn 5 a 10 meest gebruikte apps. Ik heb nooit veel programmas open dus zoveel taakbalkruimte gebruik ik niet. Verder heb ik meestal nog rond de 8 programmas gepinned in het startmenu en met die dingen samen kan ik alles dat ik nodig heb. Voor de windows functies die ik zelden gebruik (bv device manager) gebruik ik de search balk.
[quote]YellowOnline schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:21:
• Het rechtensysteem is een serieuze vooruitgang tov. Vista en eerder
is hetzelfde als in Vista?
Even zoeken.
• Het rechtensysteem is een serieuze vooruitgang tov. Vista en eerder
is hetzelfde als in Vista?
Ik heb al eerder de RSAT for Windows 7 aangegeven inclusief link.• Administration Tools voor W7 heb ik nog niet kunnen vinden
Even zoeken.
Ja ik vind hem ook goed werken, maar toch, All Programs is beetje verboden gebied geworden, omslachtig om er te komen.twiFight schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:43:
Ik moest ook niks van het nieuwe startmenu hebben. Gebruik sinds SP1 Vista en heb 'm gelijk terug gezet op classic. Nu toch in Win7 het een kans gegeven vanwege alle lof hier en het werkt zo heerlijk, dat ik gelijk op Vista 'm ook aangezet heb. Ik gebruik nog wel de quicklaunch overigens voor mijn 5 a 10 meest gebruikte apps. Ik heb nooit veel programmas open dus zoveel taakbalkruimte gebruik ik niet. Verder heb ik meestal nog rond de 8 programmas gepinned in het startmenu en met die dingen samen kan ik alles dat ik nodig heb. Voor de windows functies die ik zelden gebruik (bv device manager) gebruik ik de search balk.
Hoezo? Ik zit nu even op mijn Vista laptop maar het kost me twee klikken en amper een muisbeweging om er te komen. Sterker nog het is minder moeite dan om in de Programs menu structuur te komen in classic mode.Sjah schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:14:
[...]
Ja ik vind hem ook goed werken, maar toch, All Programs is beetje verboden gebied geworden, omslachtig om er te komen.
tJa als je wat meer muisbeweging omslachtiger noemt, dan wel ja, maar het zit verborgen, bij classic mode was het The place to be. Ik doe nooit 2e klik, ik wacht tot die openslaat, en dat duurt onnodig lang.
[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 03-09-2009 15:53 ]
ik merk zelf dat ik mijn belangrijkste programmas op de taskbar heb gepinned, mijn programmas die ik af en toe op start aan het start menu en dingen die ik zelden gebruik op zoek via all programs. even wennen maar bevalt goed.
mijn desktop gebruik ik niet meer, heb mijn prullenbak rechts op de taskbar staan. alle icoontjes verder uit. wel zo rustig.
ik twijfel nog of ik de gepinde taskbar iconen het standaard gedrag laat houden of dat ik toch het 'altijd groeperen van vensters' uit ga zetten. soms heb ik niet zoveel open staan en moet ik toch even op zoek naar het schermpje (vooral MSN) omdat dat verstopt zit onder het MSN icoontje...
mijn desktop gebruik ik niet meer, heb mijn prullenbak rechts op de taskbar staan. alle icoontjes verder uit. wel zo rustig.
ik twijfel nog of ik de gepinde taskbar iconen het standaard gedrag laat houden of dat ik toch het 'altijd groeperen van vensters' uit ga zetten. soms heb ik niet zoveel open staan en moet ik toch even op zoek naar het schermpje (vooral MSN) omdat dat verstopt zit onder het MSN icoontje...
Inschrijven Technet live nu mogelijk. Weet niet precies wat het inhoudt en voor wie het is, maar ok: http://blogs.microsoft.nl...okt-2009-nu-mogelijk.aspx
@ 99 euro per kaartSjah schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:55:
Inschrijven Technet live nu mogelijk. Weet niet precies wat het inhoudt en voor wie het is, maar ok: http://blogs.microsoft.nl...okt-2009-nu-mogelijk.aspx
Hmm, misschien staat er een vette goodybag tegenover?
maar wel S Ballmer live zien
[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 03-09-2009 16:01 ]
Zie hier: http://technetlive.msnlev...B9DC0P03&CcpSubsiteID=148Sjah schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:00:
Hhhmm, das nog exclusief btw ook, tja Ms is te populair, kunnen vragen wat ze willen, maar wel goed voor wie zijn netwerk wil onderhouden.
Scheelt weer allemaal mennekes die alleen maar voor de goodiebags komen
Als ik nu een map open in Win7, dan kijkt Win7 naar de bestandstypen en laat naargelang de inhoud iconen met hun naam zien.
Ik zou graag als ik een map open alle bestandsdetails willen zien (zoals bij Beeld> Details).
Kan ik dat instellen?
Ik zou graag als ik een map open alle bestandsdetails willen zien (zoals bij Beeld> Details).
Kan ik dat instellen?
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Dit werkt in Vista iig:wvexeltweakers schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:18:
Als ik nu een map open in Win7, dan kijkt Win7 naar de bestandstypen en laat naargelang de inhoud iconen met hun naam zien.
Kan ik dat instellen?
View links bovenin.
Daarna Organize --> Folder and Search Options :: View.
Bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:20:
[...]
Dit werkt in Vista iig:
View links bovenin.
Daarna Organize --> Folder and Search Options :: View.
In Win7 NL heet het:
(eerst Beeld op Details zetten)> Organiseren> Map- en zoekopties> tabblad Weergave> Op mappen toepassen
Samsung S23 Ultra 256GB
Het doorsluizen van de internet verbinding (bridgen) werkt met vmware server niet iig bij mij en nog iemand niet (moesten er gebruik van maken voor school) heb toen maar vmware workstation gebruikt (nieuwste) die werkt perfect.YellowOnline schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:21:
http://blogs.msdn.com/e7/...do-with-a-bug-report.aspxVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:18:
Ook leuk om te zien dat niemand die exacte verschijnselen heeft kunnen reproduceren, de halve blogosphere elkaar blind achterna lult en vooral geen crashdumps aanlevert.
Ja, en mensen (zoals freijman) niet alleen op Internet maar ook in hun directe omgeving gaan lopen vertellen dat Windows 7 nog steeds fouten bevat en dus niet zo goed is. Jammer inderdaad.alt-92 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:25:
[...]
http://blogs.msdn.com/e7/...do-with-a-bug-report.aspx
Ook leuk om te zien dat niemand die exacte verschijnselen heeft kunnen reproduceren, de halve blogosphere elkaar blind achterna lult en vooral geen crashdumps aanlevert.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ja en dat is ook wat Vista genekt heeft en nu nog steeds nekt.
Vista RTM had bugs, onacceptabele bugs zelfs, maar de stortvloed aan flames die het gekregen heeft van mensen die niet eens uit konden leggen waar de bug over ging was enorm. Alleen maar napraten, en net zoals roddels werd het bij iedere verspreiding weer een stukje erger, totdat de helft dacht dat je PC in rook opging als je Vista gebruikte. Zelfs nu denken veel mensen nog dat Vista bar en bar slecht is, terwijl het allang (ik gebruik het actief sinds SP1) prima werkt. Sommigen willen zelfs W7 niet gebruiken "omdat dat een opgepoetste Vista is en Vista zuigt hard". En ondertussen wel miepen dat XP niet meer mee kan qua veiligheid, maar upgraden ho maar. Mijn schoonfamilie kraakt zelfs Vista af omdat hun laptop stuk is (fout van Medion) en daarom Vista niet goed werkt. Niet dat ze de laptop terug brengen, nee XP moet er maar op omdat Vista zo slecht is, en.. en.. aaaaaarghgh!! ik heb een bak koffie nodig.
Ik snap in ieder geval heel goed dat bedrijven geen support leveren als je niet je Windows en alle hardware drivers geupdate hebt. Hoeveel helpdesktelefoontjes er wel niet zijn terwijl het probleem niet bestaat of allang gefixt is *sigh*
Vista RTM had bugs, onacceptabele bugs zelfs, maar de stortvloed aan flames die het gekregen heeft van mensen die niet eens uit konden leggen waar de bug over ging was enorm. Alleen maar napraten, en net zoals roddels werd het bij iedere verspreiding weer een stukje erger, totdat de helft dacht dat je PC in rook opging als je Vista gebruikte. Zelfs nu denken veel mensen nog dat Vista bar en bar slecht is, terwijl het allang (ik gebruik het actief sinds SP1) prima werkt. Sommigen willen zelfs W7 niet gebruiken "omdat dat een opgepoetste Vista is en Vista zuigt hard". En ondertussen wel miepen dat XP niet meer mee kan qua veiligheid, maar upgraden ho maar. Mijn schoonfamilie kraakt zelfs Vista af omdat hun laptop stuk is (fout van Medion) en daarom Vista niet goed werkt. Niet dat ze de laptop terug brengen, nee XP moet er maar op omdat Vista zo slecht is, en.. en.. aaaaaarghgh!! ik heb een bak koffie nodig.
Ik snap in ieder geval heel goed dat bedrijven geen support leveren als je niet je Windows en alle hardware drivers geupdate hebt. Hoeveel helpdesktelefoontjes er wel niet zijn terwijl het probleem niet bestaat of allang gefixt is *sigh*
Ok dan, ik heb de RC geinstalleerd, 32 Bit, NL.
Ik heb, nadat ik de XboX 360 heb gekoppeld via het netwerk dat; Media Center Extender zelfs MKV afspeelt! MAAR wel COMPRESSED.
MPG's en WMV HD's worden gewoon als origineel afgespeeld.
Ik kan niet via de XboX360 , naar Muziek gaan, (Buiten MCE om) want dan kan ie geen verbinding krijgen?
Ik heb, nadat ik de XboX 360 heb gekoppeld via het netwerk dat; Media Center Extender zelfs MKV afspeelt! MAAR wel COMPRESSED.

MPG's en WMV HD's worden gewoon als origineel afgespeeld.
Ik kan niet via de XboX360 , naar Muziek gaan, (Buiten MCE om) want dan kan ie geen verbinding krijgen?
Gulfstream G650
Ik heb wel een probleempje. Momenteel heb ik op mijn D: schijf (welke ik niet geformateerd heb tijdens de install van Win7 en waar gewoon allerlei downloads e.d. opstaan) een aantal mapjes met slotjes ervoor.
Dat is/zijn mappen die gedeeld waren in Vista met de rest van mijn netwerk, maar natuurlijk in Win7 niet meer.
Het probleem is alleen dat ik momenteel geen rechten heb tot de map.
Mezelf toevoegen als gebruiker werkt niet, heb immers geen rechten
Is er toevallig een "sudo chmod 777 -R *" voor Win7?
Dat is/zijn mappen die gedeeld waren in Vista met de rest van mijn netwerk, maar natuurlijk in Win7 niet meer.
Het probleem is alleen dat ik momenteel geen rechten heb tot de map.
Mezelf toevoegen als gebruiker werkt niet, heb immers geen rechten
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Heeft iemand anders problemen met het draaien van everest? Bij mij zorgt het ervoor dat me muis stil staat voor 5-10 seconden en dat elke 15 seconden ofzo? Vrij irritant. Voor de rest is Windows 7 echt heerlijk! Werkt allemaal prima op me laptopje. Vrij snel, en dan ben ik xp gewent op me desktop. Merk nauwelijks verschil.
Hier geen problemen met Everest. Draait gewoon naar behoren.GrandDestroyer schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:23:
Heeft iemand anders problemen met het draaien van everest? Bij mij zorgt het ervoor dat me muis stil staat voor 5-10 seconden en dat elke 15 seconden ofzo? Vrij irritant. Voor de rest is Windows 7 echt heerlijk! Werkt allemaal prima op me laptopje. Vrij snel, en dan ben ik xp gewent op me desktop. Merk nauwelijks verschil.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Het mapje stond al op mijn naam als owner. Het hele vreemde is ook dat ik ook alle vinkjes heb bij de permissies. Zelfde als Admin, maar dat slotje gaat dus niet wegVerwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:23:
Take ownership werkt ook niet?
chmod heet icacls.Matis schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:21:
code:
1
2
3
4
5
| Recursief jezelf eigenaar maken: takeown /F * /R Recursief alle rechten aan iedereen geven in de nederlandse versie: icacls /F * /T /grant Iedereen:F |
Desondanks raad ik je aan het niet te doen, dit is bij normaal gebruik van je OS helemaal niet nodig!
[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 03-09-2009 21:26 ]
Dat slotje heeft met het delen van de map te maken, het indiceert wie er allemaal op afstand rechten heeft tot die map, een slotje staat hier voor niemand. Wanneer je het delen op die map compleet uitzet zal het slotje verdwijnen.Matis schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:31:
[...]
Het mapje stond al op mijn naam als owner. Het hele vreemde is ook dat ik ook alle vinkjes heb bij de permissies. Zelfde als Admin, maar dat slotje gaat dus niet weg
Hmm, dubbele post, had ze kunnen combineren.

[ Voor 6% gewijzigd door TaraWij op 03-09-2009 21:28 ]
Ik heb nu dus alle rechten. Map wordt niet gedeeld, mja. Ik zal er maar mee moeten levenTaraWij schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:27:
Dat slotje heeft met het delen van de map te maken, het indiceert wie er allemaal op afstand rechten heeft tot die map, een slotje staat hier voor niemand. Wanneer je het delen op die map compleet uitzet zal het slotje verdwijnen.
Hmm, dubbele post, had ze kunnen combineren.![]()
Vraagje:
Heb de x64 versie draaien, dualboot i.s.m. XP. In XP is de XP schijf H: terwijl de W7 schijf G: is. Maar als ik dan W7 opstart is de W7 schijf opeens C:. De XP schijf is wel hetzelfde gebleven. Is dit normaal en zo ja/nee, kan het kwaad?
Heb de x64 versie draaien, dualboot i.s.m. XP. In XP is de XP schijf H: terwijl de W7 schijf G: is. Maar als ik dan W7 opstart is de W7 schijf opeens C:. De XP schijf is wel hetzelfde gebleven. Is dit normaal en zo ja/nee, kan het kwaad?
Iemand al op een vorige geweest ? Want als je "een vette goodybag" krijgt is het het overwegen waard.Sjah schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:00:
Vind het anders te prijzig, wel leuk eens mee te maken, daar niet van.
EDIT
In de VS krijgt idereen een exemplaar van Windows 7 Professional

http://windows7center.com...f-windows-7-professional/
Misschien komt er nog een Pre Order ronde
http://windows7center.com...e-orders-will-come-again/
Vergelijking prestaties Win 7, Vista SP2 en XP SP3
http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=22006
[ Voor 35% gewijzigd door abusimbal op 04-09-2009 00:50 ]
Dat is heel heel heel normaal. De installatieschijf zal altijd C toegewezen krijgen van Windows (behoudens risicovol tweaken). Die letters hebben immers geen betekenis op een lager niveau dan dat van je Windowssysteem.DinaDani schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:06:
Vraagje:
http://www.houseparty.com/windows7
Hier Launchpartys in andere landen, maar nog geen Nederland
wel Duitsland.
Note: If you don’t live in a country where Launch Parties are available to host – don’t worry! You can still hold a Windows 7 gathering of your own. We will be providing Windows 7 tips, content, demos, and training online starting September 15th for you to host your own gathering or “meet-up”.
bron
EDIT: Zijn geen launchparty's, maar houseparty's
Hier Launchpartys in andere landen, maar nog geen Nederland
Note: If you don’t live in a country where Launch Parties are available to host – don’t worry! You can still hold a Windows 7 gathering of your own. We will be providing Windows 7 tips, content, demos, and training online starting September 15th for you to host your own gathering or “meet-up”.
bron
EDIT: Zijn geen launchparty's, maar houseparty's
[ Voor 72% gewijzigd door bartju op 04-09-2009 08:15 ]
[grepske]Ik zou wel n houseparty kunnen organiseren, maar wordt dan wel een seveties/sixties party, ik haat house best wel. Nodig ik Ballmer uit, die heeft al laten zien dat die kan dansen.
Ben wel bang dat als ik Ms niet por tot goodybags de aanloop erg laag zal zijn. [/grepske]
tx voor de tip. Een paar weken voor de launch @goeie prijs kunnen bestellen, desnoods in UK, roelt wel.abusimbal schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:06:
[...]
EDIT
In de VS krijgt idereen een exemplaar van Windows 7 Professional![]()
http://windows7center.com...f-windows-7-professional/
Misschien komt er nog een Pre Order ronde
http://windows7center.com...e-orders-will-come-again/
[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 04-09-2009 09:21 ]
In dat benchmark artikel op ZdNet staat dat je SuperFetch beter uit kunt zetten als je SSD gebruikt. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik heb een SSD in mijn X301, dus zal eens gaan testen.
Verwijderd
Windows zou dat automatisch zelf uit moeten zetten volgensPWM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:31:
In dat benchmark artikel op ZdNet staat dat je SuperFetch beter uit kunt zetten als je SSD gebruikt. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik heb een SSD in mijn X301, dus zal eens gaan testen.
http://blogs.msdn.com/e7/...lid-state-drives-and.aspx
Be default, Windows 7 will disable Superfetch, ReadyBoost, as well as boot and application launch prefetching on SSDs with good random read, random write and flush performance. These technologies were all designed to improve performance on traditional HDDs, where random read performance could easily be a major bottleneck.
Vandaag Windows XP Mode eens aangezwengeld, ik kan alle oldschool XP games weer spelen
Yep, dat is eigenlijk het eerste dat je uit moet zetten bij gebruik van een SSD. Zet meteen ook pagefile en search indexing uit. Mijn laptop met OCZ SSD is mede dankzij deze tweaks razendsnel...PWM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:31:
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-09-2009 11:20 ]
Dat was het ideeVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:40:
[...]
Windows zou dat automatisch zelf uit moeten zetten volgens
http://blogs.msdn.com/e7/...lid-state-drives-and.aspx
[...]
Met 70.000 e-mails en 10.000 bestanden laat ik mijn indexing liever aanstaandafmay schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:05:
[...]
Yep, dat is eigenlijk het eerste dat je uit moet zetten bij gebruik van een SSD. Zet meteen ook pagefile en search indexing uit. Mijn laptop met OCZ SSD is mede dankzij deze tweaks razendsnel...
[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 04-09-2009 11:32 ]
PWM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:30:
[...]
Met 70.000 e-mails en 10.000 bestanden laat ik mijn indexing liever aanstaan
Vraagje, ik heb een 30"display en draai in de res. 2560x1600, maar ik vindt de icoontje zo groot, hoe kan ik dat veranderen ?
Oh ja, ook geeft windows 7 bij een exe bestand er geen .exe achter.
[ Voor 22% gewijzigd door Le_Freak ! op 04-09-2009 12:07 ]
De icoontje? Wat bedoel je?Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:05:
Vraagje, ik heb een 30"display en draai in de res. 2560x1600, maar ik vindt de icoontje zo groot, hoe kan ik dat veranderen ?
En sinds jaar en dag kun je in Windows instellen of je wel of niet bekende extensie wilt verbergen. Kijk bij de instellingen.
Op het bureaublad? ctrl+muiswielLe_Freak ! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:05:
Ja sorry jelmervos, ik bedoel de icoontje op het buroblad, die zijn zo groot. en dat lukt niet met ctrl+muiswiel
En weet 1 van jullie waar in windows 7 je dat kan instellen dat je een exe bestand ook ziet als .exe ?
En weet 1 van jullie waar in windows 7 je dat kan instellen dat je een exe bestand ook ziet als .exe ?
Op dezelfde plek als vroeger: Control Panel -> Folder Options -> Hide extension for known file typesLe_Freak ! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:40:
Verwijderd
Zoals al eerder gezegd, dit is al jaren zo in windows... Om het aan te zetten:Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:40:
Ja sorry jelmervos, ik bedoel de icoontje op het buroblad, die zijn zo groot. en dat lukt niet met ctrl+muiswiel
http://www.sevenforums.co...extensions-hide-show.html
Inderdaad, gevondenVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:42:
[...]
Zoals al eerder gezegd, dit is al jaren zo in windows... Om het aan te zetten:
http://www.sevenforums.co...extensions-hide-show.html
Is het trouwens in het algemeen zo dat als je niet weet welke versie software je moet installeren dat je gewoon die van xp neemt of meestal de vista versie ? Omdat nog niet alles voor windows 7 gemaakt is.
Ik vermoed de xp versie maar weet het niet zeker.
Voor Win7? Altijd de Vista versie.Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:58:
Is het trouwens in het algemeen zo dat als je niet weet welke versie software je moet installeren dat je gewoon die van xp neemt of meestal de vista versie ? Omdat nog niet alles voor windows 7 gemaakt is.
Ik wil een key krijgen voor de W7 RC versie. Ik doe dit via de MS website maar als ik voor de 64bits versie kies en mijn account gegevens heb ingevoerd, blijft de volgens pagina hangen op het draaiende groene cirkeltje in het midden.
Iemand hier ook last van gehad? En hoe kan ik dit oplossen? (op een MAC trouwens)
Iemand hier ook last van gehad? En hoe kan ik dit oplossen? (op een MAC trouwens)
Ik heb precies hetzelfde als ik het in Chrome (Windows) probeer, maar onder IE werkt het wel goed. Misschien IE only website (het is tenslotte Microsoft).StealthyPeanut schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:55:
Ik wil een key krijgen voor de W7 RC versie. Ik doe dit via de MS website maar als ik voor de 64bits versie kies en mijn account gegevens heb ingevoerd, blijft de volgens pagina hangen op het draaiende groene cirkeltje in het midden.
Heb ontdekt dat de green ribbon of death issue (bij mappen met extreem veel films bijvoorbeeld) een stuk minder erg is als je de volgende stappen doet:
- schakel indexing service uit
- windows search service uit
- thumbnails uit (folder options)
- datum weergave uitvinken (de datum van een film, niet date last modified)
Het punt van bovenstaande stappen is dat windows niet al die bestanden hoeft te openen voor thumbnails en allerlei info.
Ik draai nu RC, maar wil eigenlijk de RTM installeren. Ik heb een Home premium gekocht, maar krijg pas 22 oktober de key. Kan ik dan wel vast de RTM schoon installeren en later de key invoeren als ik die binnen krijg? Ik krijg namelijk dit weekend m'n SSD schijf binnen en wil die natuurlijk z.s.m. in gebruik nemen!
Het punt van bovenstaande stappen is dat windows niet al die bestanden hoeft te openen voor thumbnails en allerlei info.
Ik draai nu RC, maar wil eigenlijk de RTM installeren. Ik heb een Home premium gekocht, maar krijg pas 22 oktober de key. Kan ik dan wel vast de RTM schoon installeren en later de key invoeren als ik die binnen krijg? Ik krijg namelijk dit weekend m'n SSD schijf binnen en wil die natuurlijk z.s.m. in gebruik nemen!
[ Voor 9% gewijzigd door SveNRG op 04-09-2009 17:03 ]
All that you know, is at an end
Je kan hem 120 dagen gebruiken met re-armen, dus dat kan ja.SveNRG schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:50:
Heb ontdekt dat de green ribbon of death issue (bij mappen met extreem veel films bijvoorbeeld) een stuk minder erg is als je de volgende stappen doet:
Ik draai nu RC, maar wil eigenlijk de RTM installeren. Ik heb een Home premium gekocht, maar krijg pas 22 oktober de key. Kan ik dan wel vast de RTM schoon installeren en later de key invoeren als ik die heb? Ik krijg namelijk dit weekend m'n SSD schijf binnen en wil die natuurlijk z.s.m. in gebruik nemen!
Maar dan wel de Home Premium installeren en niet bijvoorbeeld de Ultimate.
Verwijderd
Zeker no offense en intressant doen wil ik het niet noemen. Een theekransje houd ik wel met mijn vriedin, maar in dit topic zijn mensen er meer bij gebaad als ze accurate informatie hebben over Windows 7.Arfman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:17:
[...]
No offense, je komt hier nogal interessant doen de laatste paar pagina's, maar Windows XP mode heeft geen hardware 3D ondersteuning, daarom werkt het zo brak. Heeft verder weinig met het aantal cores te maken.
Helaas hebben die wijzigingen een negatief effect op andere plaatsen in het systeem en bieden ze voor het probleem geen effectieve oplossing, in meer detail:SveNRG schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:50:
- Het uitschakelen van het zoeken en indexeren heeft weinig zin, je maakt immers alle andere zoek acties op jouw systeem zo traag als het maar zijn kan, indien je map met films niet geindexeert staat dan zal er hier ook niet geindexeert worden.
- Thumbnails uit is hetzelfde probleem, bij een album met afbeeldingen heb je er weinig baat bij, er zijn andere manieren om thumbnails van films te vermijderen zonder dat de andere thumbnails hier last van hebben.
- Datum weergave uitvinken heeft ook geen zin, deze informatie wordt altijd opgevraagd, of je het nu uitvinkt of niet.
- De tabellen met de informatie van de bestanden zijn mogelijk gefragmenteerd, deze kan je met bijvoorbeeld MyDefrag defragmenteren. Als je een Slow Optimize doet worden hiernaast de bestanden zelf nog eens op een slimme manier geplaatst, zo zal het genereren van de thumbnails wat sneller gaan.
- Thumbnails van de films genereren kan even duren, alhoewel dit normaal op de respons geen effect heeft. Desondanks kan je enkel de Thumbnails van de films uitschakelen als je daarvoor de bijbehorende Shell Extensie uitschakelt of een andere methode op Google zoekt. Hiernaast zijn er vermoedelijk nog wel andere Shell Extensies die voor vertragingen zorgen, deze kan je uitschakelen met ShellExView.
- Misschien dat je virus scanner een invloed heeft, probeer de desbetreffende map eens te negeren.
- Als je wil weten wat er precies allemaal gebeurd kan je ook eens met een tool zoals Process Monitor kijken, mischien ontdek je nog wel iets wat voor heel wat vertraging zorgt...
Waarom nog steeds die pagefile uitzetten, dat is toch niet nodig? Dat ding heeft een bepaald nut, is ergens voor bedoeld.dafmay schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:05:
[...]
Yep, dat is eigenlijk het eerste dat je uit moet zetten bij gebruik van een SSD. Zet meteen ook pagefile en search indexing uit. Mijn laptop met OCZ SSD is mede dankzij deze tweaks razendsnel...
En indexing uit...? Ik wil namelijk niet snel mijn spullen vinden op de schijf...

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 04-09-2009 19:40 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
CTRL + Muiswiel werkt wel gewoon hoor. Ik heb zelf zo mijn bureaubladicoontjes kleiner gezet in Windows 7.Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:40:
misschien snapt die niet dat je met je muis een vierkantje rond je icoontjes moet trekken.
Misschien is dat ook wel helemaal niet nodig
Antwoord: nee dat is niet nodig
Het bureaublad moet wel even de focus hebben, dus als je aan het browsen bent en je doet je muis naar het bureaublad en scrolt dan, dan werkt het inderdaad niet...
Dus, voor de zekerheid even alles minimaliseren, ergens naast de icoontjes op een leeg stuk bureaublad klikken, en dan ctrl+omlaag scrollen.
Als dat nou echt niet wil, kun je altijd nog rechts klikken op een leeg stuk bureaublad en dan View -> Classic Icons selecteren, dat is gewoon een vaste instelling voor kleine icons, niet zo precies instelbaar als scrollen dus, maar in ieder geval kleiner dan standaard.
Het bureaublad moet wel even de focus hebben, dus als je aan het browsen bent en je doet je muis naar het bureaublad en scrolt dan, dan werkt het inderdaad niet...
Dus, voor de zekerheid even alles minimaliseren, ergens naast de icoontjes op een leeg stuk bureaublad klikken, en dan ctrl+omlaag scrollen.
Als dat nou echt niet wil, kun je altijd nog rechts klikken op een leeg stuk bureaublad en dan View -> Classic Icons selecteren, dat is gewoon een vaste instelling voor kleine icons, niet zo precies instelbaar als scrollen dus, maar in ieder geval kleiner dan standaard.
[ Voor 5% gewijzigd door Chimera op 04-09-2009 20:09 ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Klopt is niet nodig zie ik. Weet iemand hoe je hem op default grootte zet, want ben even vergeten hoe groot default precies was.
Rechtermuisnkop > Beeld > Normale pictogrammen.
Dit topic is gesloten.