Partitioneren moet je leren

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Ik heb nu drie partities op mijn harde schijf, één met de w7 beta, één met de W7 RC, en één die als datapartitie dienst doet. De beide w7 partities zijn veel te groot. Ik ben begonnen met de betapartitie te verkleinen. Heb ik er nu een partitie bij met de letter K:. Die partitie wil ik aan de datapartitie (E:) toevoegen. Maar ik zie niet hoe dat moet. Wel zie ik een groen randje rond die verkleinde W7 beta partitie en die K:-partitie heen. Dat moet volgens mij weg toch?
En hoe koppel ik dan K: aan E:

En mochten jullie denken : ha een dummie: Waar vind ik op het web een Windows schijfbeheer voor dummies?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die partities niet direct tegen elkaar aanliggen dan is het niet mogelijk die zomaar samen te voegen naar 1 partitie. Je kunt met progs als partition magic aan de gang gaan om dingen te verplaatsen. In dat geval moet je wel backups hebben van alles, want PM maakt er nog wel eens een zooitje van waardoor je al je data kwijt bent.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:21

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

en een tip is te defragmenteren (met een goed programma, bijvoorbeeld JKdefrag) voor je begint met verplaatsen, dat scheelt heel veel tijd

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mijn god, dat iemand het nog in z'n hoofd durft te halen Partition Magic te noemen terwijl dat misbaksel al sinds 2002 niet meer onderhouden wordt door de leverancier én totaal niet bestand is tegen de recentere NTFS wijzigingen na XP.

Ik kan het tegenwoordig niet hard genoeg roepen:
Blijf ver weg van Partition Magic als je Vista of hoger gebruikt.

Er zijn stuk voor stuk betere tools - ook freeware/open licentie - te vinden.

Voor je originele vraag: blijkbaar zoek je dan niet echt gericht, want met een [google=partitioneren handleiding] of [google=partition table] kom ik toch echt al genoeg nuttige info tegen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.