2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tot dan gebruik ik gewoon Vista.
Die komt er volgens dit bericht.SinergyX schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:35:
Jep, zonder twijfel. Helaas, wat hopelijk nog komt, family pack. Scheelt een bergje euro's als ik alle systemen hier kan voorzien van Win 7, zelfs op mijn laptop draait het bijzonder netjes. (niet veel trager dan Vista of XPSp2).
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Als je je laptop na 26 juni hebt gekocht kun je gratis upgraden naar Windows 7.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:39:
Ik heb het even uitgeprobeerd, maar ik vind een dual boot irritant, plus ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe laptop gekocht met een oem versie van windows vista die me opzich goed bevalt, en het is voor mij te duur een windows 7 licentie te betalen.
Hier meer info.
[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 24-08-2009 18:42 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Gratis als in je moet een kleine bijdrage doen voor administratie, handelings en verzendkosten. De gratis upgrade van HP/Compaq komt dan op € 24,90.jelmervos schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:41:
[...]
Als je je laptop na 26 juni hebt gekocht kun je gratis upgraden naar Windows 7.
Hier meer info.
Geldt dit ook voor Home Basic?jelmervos schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:41:
[...]
Als je je laptop na 26 juni hebt gekocht kun je gratis upgraden naar Windows 7.
Hier meer info.
Dit hoeft niet per se waar te zijn, sommige licenties worden met en andere zonder upgrade voucher verkocht (of standaard meegeleverd) Maar het gebeurt wel veel, het is natuurlijk een geweldige reclamestunt.Als je je laptop na 26 juni hebt gekocht kun je gratis upgraden naar Windows 7.
Ikzelf gebruik windows 7 als sinds januari 2009, eerst build 7022, toen de RC en nu de RTM. Ik vind het prachtig werken, en bij diverse dingen die je doet (veel dingen tegelijk installeren, etc.) heb je minder weerstand dan bij Vista, waar alles in je gezicht springt (mag ik doorgaan, jajaja?, i.p.v. bij 7 op de superbar gloeien van: "ik wil je aandacht")
Verder vind ik de superbar geweldig, de Aero interface, gewoon de 'feel' van de OS, die vind ik nog veel belangrijker dan snelheid etc.
en de RTM nog vol gaten zit
dat vraag ik me ook af
Ik werk nu al met een niet geactiveerde Professional, dezelfde versie als ik ook via de pre-preorder bij Amazon.co.uk had aangeschaft. Het wachten is nog op de uiteindelijke licentie, tot die tijd maar na 30 dagen rearmen.
[ Voor 31% gewijzigd door MegaTronics op 24-08-2009 18:52 ]
Gebruik nou de meegeleverde link van jelmervosGeldt dit ook voor Home Basic?
Dit stond daar trouwens:
Nee dusDe upgrade-optie naar Windows 7 is is beschikbaar via deelnemende pc-fabrikanten op geselecteerde pc's. De upgrade-optie naar Windows 7 geldt voor Windows Vista Home Premium, Business en Ultimate. Uw versie van Windows 7 is waarschijnlijk de vergelijkbare versie, dus u krijgt respectievelijk Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, of Windows 7 Ultimate. Het upgrade-optieprogramma voor Windows 7 geldt van 26 juni 2009 tot en met 31 januari 2010. Afzonderlijke pc-fabrikanten kunnen de optie echter voor een kortere periode aanbieden voor hun pc's. Aanbiedingsdetails, prijzen en leveringsmethoden kunnen verschillen. Voor meer informatie kijkt u best op de website van de producent.
Dit is geen RAID1, dit is JBOD. Al betwijfel ik of jij twee schijven hebt in je laptop. Als je het aan mij vraagt heb je een enkele schijf en waren er in je Vista twee partities, die je bij je Windows 7 install tot een grote hebt gemaakt.Wat ik zelf heel fijn vind van Windows 7 is dat die software RAID1 heeft. Op die manier maak ik toch nog nuttig gebruik van mijn 2 schijven in mijn laptop. Met Vista had ik altijd iets van 30 GB op de C: en 20 GB op de D:. Nu lekker 50 GB op de C:.
Zou je dan niet 20 GB hebben? Of bedoel je raid0? Of begrijp ik nu gewoon niets van raidmegatronics schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:51:
Wat ik zelf heel fijn vind van Windows 7 is dat die software RAID1 heeft. Op die manier maak ik toch nog nuttig gebruik van mijn 2 schijven in mijn laptop. Met Vista had ik altijd iets van 30 GB op de C: en 20 GB op de D:. Nu lekker 50 GB op de C:.
Voor als ik straks vragen krijg: Core duo T2300, 2GB ram en Go7400.
Ik zal binnenkort switchen naar een iMac icm. OSX SL

Ik durf wel te stellen dat het echt een RAID1 is:Sjoerdos schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:54:
[...]
Dit is geen RAID1, dit is JBOD. Al betwijfel ik of jij twee schijven hebt in je laptop. Als je het aan mij vraagt heb je een enkele schijf en waren er in je Vista twee partities, die je bij je Windows 7 install tot een grote hebt gemaakt.

Hier is trouwens een PDF van HP van mijn laptop.
Nope, die 20 Gb en 30 GB staan nu op dezelfde schijf (die onder water een gespiegelde schijvenset is (RAID1)).sewer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:58:
Eeeuhm... Je hebt dus 2 schijven van 50 GB (in raid 1), maar de schijven zelf onderverdeeld in 2 partities? En die kun je nu weer samenvoegen onder 1 driveletter?
[ Voor 111% gewijzigd door MegaTronics op 24-08-2009 19:08 ]
En hoe zit de RC niet vol gaten en de RTM wel, tussen de RC en RTM zitten alleen een hele batterij aan bugfixes. Leg uit F.West98quote:
en de RTM nog vol gaten zit
quote:
anandus schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:32:
Wat bedoel je hiermee?
dat vraag ik me ook af
Denk dat ie bedoelt dat je het beste kan wachten tot na SP1, wat in bedrijfssituaties nooit echt slecht is. Voor de consumentenmarkt speelt dat imho niet zo (zelfs bij Vista viel het wel meeEn hoe zit de RC niet vol gaten en de RTM wel, tussen de RC en RTM zitten alleen een hele batterij aan bugfixes. Leg uit F.West98
[ Voor 62% gewijzigd door sewer op 24-08-2009 19:02 ]
Windows 7 is wat Vista had moeten zijn. Ik zeg je het is echt geweldig. Natuurlijk is SL ook echt super, maar ik raad je aan Windows 7 in parallels te zetten. Natuurlijk met al je geld in licenties *kuch*Sinds mijn vervelende ervaring met Vista hoef ik niet meer zo nodig een nieuw Microsoft OS.
Helaas heb je toch wat problemen met compabiliteit van sommige progjes, dus parallels is ideaal voor jou.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjoerdos op 24-08-2009 19:01 ]
*Kuch* ik heb gewoon betaald voor een upgrade licentie, ik doe niet aan illegale softwareSjoerdos schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:00:
[...]
Windows 7 is wat Vista had moeten zijn. Ik zeg je het is echt geweldig. Natuurlijk is SL ook echt super, maar ik raad je aan Windows 7 in parallels te zetten. Natuurlijk met al je geld in licenties *kuch*
Helaas heb je toch wat problemen met compabiliteit van sommige progjes, dus parallels is ideaal voor jou.
nope, momenteel is er van die 233 GB 50 GB in gebruik, de rest is leeg.
Verwijderd
deze draai zo stabiel op en laptop die met vista niet vooruit te branden was.
sinds een week draai ik nu ook de RC op mijn main pc.
tot nu toe SUPER.
Snelheid van windows xp(die overigens nog getweake moet worden)
plus alle leuks van vista.
MS heeft het goed gedaan nu.
Ik heb een nieuwe Dell PC (met actiekorting) die in aanmerking komt voor hun gratis W7 upgrade programma.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
In dit geval hebben we nu al drie verschillende discussietopics lopen over Windows 7 en dat afgezet tegen de voorgangers, en een vierde 'groot' topic is ietwat overdreven.
Het wordt een beetje een herhaling van de al bestaande delen zo, en dan is de toegevoegde waarde aan de lopende discussies nogal twijfelachtig.
Zeker omdat je nu eigenlijk alleen maar een opsomverhaal gaat aanmaken - liever niet.
Het staat je vrij om je in de bestaande topics te mengen, dat wel, maar nóg een groot topic? Doe maar niet
[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 24-08-2009 19:36 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.