Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
jezus dat is ook niet een BEETJE scheel
sorry!
Ik ben zelf geen ervaren character artist maar als je wilt dat mensen je hoofd herkennen kun je eventueel bepaalde gezichtseigenschappen overdrijven. Miss moet je haar als cartoonfiguur inbeelden en dan een beetje gaan sculpten. Sculpten in zbrush of mudbox lijkt me sowieso fijner voor dit soort werk dan aan vertices trekken.Schuey schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:41:
Aha, dat heb ik dus bij de achterkant van het hoofd... Ik moet echt nog dondersveel tweaken
Ga denk ik vandaag of morgen meer reference zoeken van de exacte zijkant van haar hoofd... Zowieso als ik de binnenkant van de mond heb, en de oren, gaat hij naar mudbox. Heerlijk tweaken daar
Maar de reden dat ik hier post is natuurlijk voor feedback, want ik herken de persoon wel... Ik wil juist bereiken dat andere mensen haar herkennen. Dat is het moeilijke van een bekend persoon nameken, zonder perfect gefotografeerde reference... Ik ben iig wel blij dat het er na 2 avondjes al herkenbaar uitziet, dus over een paar weken moet ze echt wel herkenbaar zijn
Vandaag of morgen maar weer een film kijken met een papiertje om tijdcodes op te schrijven voor goede beelden van het hoofd/gezicht.
Heb zelf ook een keer voor de grap bruce willis gemaakt in zbrush (begonnen vanaf een basishoofd van iemand anders). Als je vooral let op de karakteristieke eigenschappen kun je personages veel beter en makkelijker herkenbaar maken. Bij bruce waren dat vooral de gespleten ogen, de lijnen van de neus naar de mond en de vorm van de neus. Zie: http://img27.imageshack.us/img27/6562/knakker02.jpg . Maar nogmaals, zelf heb ik ook niet veel verstand van mensen maken
Gebruik idd de Scanline renderAcid_Burn schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:23:
Welke renderer gebruik je? De scanline renderer is retetraag met skylights.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Probeer dan s met Mental Ray..? Of gebruik je Afterburn ofzo?
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Sculpten is leuk, maar ik wil wel een goede basemesh met bijbehorende topologyDe Hupie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:35:
[...]
Ik ben zelf geen ervaren character artist maar als je wilt dat mensen je hoofd herkennen kun je eventueel bepaalde gezichtseigenschappen overdrijven. Miss moet je haar als cartoonfiguur inbeelden en dan een beetje gaan sculpten. Sculpten in zbrush of mudbox lijkt me sowieso fijner voor dit soort werk dan aan vertices trekken.
Heb zelf ook een keer voor de grap bruce willis gemaakt in zbrush (begonnen vanaf een basishoofd van iemand anders). Als je vooral let op de karakteristieke eigenschappen kun je personages veel beter en makkelijker herkenbaar maken. Bij bruce waren dat vooral de gespleten ogen, de lijnen van de neus naar de mond en de vorm van de neus. Zie: http://img27.imageshack.us/img27/6562/knakker02.jpg . Maar nogmaals, zelf heb ik ook niet veel verstand van mensen maken.
Die Bruce Willis is nice
[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 10-03-2009 15:34 ]
Ja ik ben het nu aan het renderen met Mental Ray en dat gaat gewoon goed. Hij stampt het plaatje binnen enkele minuten eruit. Even geen scanline Renderer voor deze scene meerScipionyx schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:46:
[...]
Probeer dan s met Mental Ray..? Of gebruik je Afterburn ofzo?
Boeit me niksapNia schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:26:
Hoe krijgen jullie het trouwens voor elkaar om spul quad only te houden? Ik kom vroeg of laat toch op het punt dat ik driehoeken zit te maken met cuts. Werken jullie daar doelbewust omheen of interesseert jullie dat echt niks?
Nee, ff serieus: ik probeer zoveel mogelijk te werken met quads, dat is gewoon netter. Soms ontkom je er niet aan om er een triangle van te maken, maar zolang dit geen problemen oplevert (voor je mapping bijv.) dan is er niks aan de hand. Je kunt overigens beter triangles dan Ngons hebben in je mesh.
Nee. Verreweg de meeste game-engines kunnen alleen overweg met triangles. Maar het antwoord kan ook een beetje een "ja" zijn, want een quad bestaat uit 2 tri's..Voor game models is het toch de bedoeling dat je 't quad houdt toch?
Wat ik vroeger wel s deed was modellen in editable-poly (quads), totdat me model af is. En dan omzetten naar editable-mesh (tri's) en dan evt. nog wat dingen fixen (normals flippen, edges turnen e.d.)
Ha, ja Blender is best netjes, jammer dat de interface nu nog zo bagger is. Anders was ik al overapNia schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:19:
Sheesh als ik dit soort renders zie, vanuit Blender, dan zou ik gewoon bijna overstappen
Helaas is dat geen Blender, maar IndigoapNia schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:19:
Sheesh als ik dit soort renders zie, vanuit Blender, dan zou ik gewoon bijna overstappen
Deze render (van dezelfde maker) is wel met Blender zelf gerenderd:

(nog steeds ziekelijk goed, dat wel)
Zie ook dit topic.
Dat was idd fruitapNia schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:42:
Geloof dat iemand (fruit?) hier laatst meldde dat er een redesign komt in de UI. De UI is wat mij ook erg stoort aan Blender, maar tegelijkertijd kan ik ook niet zeggen dat ik het ECHT geprobeerd heb
Nou, als we dan toch bezig zijn.. dit is een mockup waar op dit moment naartoe gewerkt wordt voor Blender 2.5

Zie ook deze pagina voor wat er vooralsnog allemaal in 2.5 zal zitten.
Dat zit wel Schnorr.

* Dutchie! klikt snel weg
Komt gewoon omdat het zo echt is. Duurd voor mij nog wel "paar jaar" voordat ik zoiets bereikt hebt.
Ben op het moment met een soortgelijk projectje bezig, en ik zit toch (dankzij het tekort aan "echte" SSS in VRay) te denken om te switchen naar Mental Ray. Maar VRay is zo lekker makkelijk
Maar ik krijg wel zin om een keer een hoofd te downloaden en dan te proberen daar heel netjes een realistische texture op te krijgen. Ik kan alleen nog niet met uv-maps of hoe die dingen heten omgaan. Ik gooi altijd gewoon het meest passende op mijn objecten, cubic, sphere, cilindrical enzo. Ik denk dat ik voor een hoofd wel een map moet maken, anders krijg ik nooit de details er zo in.
Nu ik er toch over nadenk... is er iemand die toevallig een legale gratis bron weet voor een simpel hoofd in Cinema4D formaat? Obj-formaat mag ook, mits het wel wat detail heeft... ik weet niet wat er na import/export overblijft. Als iemand mij zijn hoofd dat-ie in een programma als mudbox ofzo heeft gemaakt wil geven, mag natuurlijk ook
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
http://artist-3d.com/free_3d_models/
Vergis je je niet? Er zijn namelijk 2 events;
• 1 op a.s. vrijdag, 13 maart - Introductie 3ds Max Design 2010
• 1 volgende week maandag, 16 maart - 3ds Max 2010 pre-release presentatie
Ja klopt, weet ik. Maar bij mij zou het eerst vrijdag zijnScipionyx schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:42:
@ BcMe
Vergis je je niet? Er zijn namelijk 2 events;
• 1 op a.s. vrijdag, 13 maart - Introductie 3ds Max Design 2010
• 1 volgende week maandag, 16 maart - 3ds Max 2010 pre-release presentatie
Het is meer dan 1 texture he?

Ik geloof dat je in dit topic nog een hoofdmodel kon vinden in Obj-formaat, samen met heel veel theorie over het maken van de betreffende shader die voor het hoofd hierboven gebruikt is.
@BcMe:
Modo 401 ziet er idd ook erg interessant uit ja
@marabunta2048:
Yep, Indigo is een unbiased renderer, idd net als Maxwell
Er is ook nog LuxRender, dit is eenzelfde soort renderer (unbiased, met in de toekomst ondersteuning voor biased (photon mapping)), maar dan net als Blender open source. Deze is alleen nog niet zo ver of snel als Indigo.
[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 11-03-2009 20:24 ]
Dat zit wel Schnorr.
oke, bedankt voor de informatie
Loop nu alleen nog tegen het probleem aan dat mijn 2e pc geen sse of sse2 ondersteunt en dus geen enkel programma kan draaien =( en ik wil networkrenderen, werkt op het moment alleen nog maar met maxwell.. kan zelfs 3ds max 9 niet starten omdat tie bepaalde cpu calls niet kan verwerken dus dan maar een fout teruggeeft, iemand een fix?
Lees ik net dat Modo 401 waarschijnlijk geen 64bit versie heeft.Stukfruit schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:22:
@BcMe:
Modo 401 ziet er idd ook erg interessant uit ja
is sse dan vereist voor 3ds max? LIjkt me sterk. Ik kan me wel herinneren dat er ergens onder het render menu een vinkje staat om sse aan/uit te zetten. Misschien heb je daar wat aanmarabunta2048 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:34:
@Stukfruit,
oke, bedankt voor de informatie![]()
Loop nu alleen nog tegen het probleem aan dat mijn 2e pc geen sse of sse2 ondersteunt en dus geen enkel programma kan draaien =( en ik wil networkrenderen, werkt op het moment alleen nog maar met maxwell.. kan zelfs 3ds max 9 niet starten omdat tie bepaalde cpu calls niet kan verwerken dus dan maar een fout teruggeeft, iemand een fix?
Mixed Reality dev
Verwijderd
de gezichtsuitdrukkingen komen er morgen hopelijk meteen achteraan.
nou is het modeling gedeelte echt, echt (,echt) af

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 22:34 ]
Verder, shading heel vet, lijkt beetje gecellshade ofzo
zo jammer wat ze met de dbz film doen, zoveel pijn in mijn jeugd herinneringen, bloedens toe
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
yeah thank god for the pinch tool. wil het nog een beetje vlotten met jouw chick?
thnx,apNia schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:30:
milky ziet er vet uit! wat niet klopt (het kan de hoek zijn) is de positie van de pupillen... probeer die beiden eens IETS naar buiten te drukken... je zal zien dat met ogen hele subtiele verschillen een wereld van verschil kunnen uitmaken, want als ik die zwart/wit render zie, ziet het er goed uit! Hier zie je dat ze op dezelfde positie liggen alleen een stukje kleiner zijn. Denk dat je een van de twee (kleiner, of meer naar buiten) eens moet proberen
Verder, shading heel vet, lijkt beetje gecellshade ofzo
puppillen zijn er ook even snel bijgezet. die worden sowieso nog getweaked.
zijn ogen worden ook een leuke uitdaging met riggen
het zijn wel gewoon normale materialen met een kleurtje, hoor dat wel van meer mensen, wat een goed
teken is vind ik. zodra ik het ook ga uv-wen ziet het er hopelijk nog wat meer cartoony uit, met wat leuke
lijntjes e.d.
ja die film is word echt schraal ben k bang. het was zo vet geweest als ze die gewoon a la final fantasy hadden gemaakt. maar nee we krijgen een blanke dude met een overdosis gel in zijn haarCassius schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:12:
wout, hij is nu redelijk scheel.
zo jammer wat ze met de dbz film doen, zoveel pijn in mijn jeugd herinneringen, bloedens toe

we zullen zien, wie weet is het nog kijkbaar...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 00:19 ]
Nee dus...
Mijn mesh is nu ook eens getriangulate... Kan jij eens jouw import en export instellingen posten vanui Maya?
Yay het werkt.
[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 12-03-2009 15:23 ]
Verwijderd
ik exporteer meestal vanuit 3dsmax, dan kan je gewoon kiezen voor exporteren naar mudbox en verandert ie de settings meteen goed, lekker handy.Schuey schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:19:
Het wil op dit moment niet zo vlotten nee, ik heb problemen met mudbux. Als ik een stencil wil gebruiken crasht hijBen nu servicepack 2 aan het installeren kijken of dat het probleem verhelpt...
Nee dus...
Mijn mesh is nu ook eens getriangulate... Kan jij eens jouw import en export instellingen posten vanui Maya?
Yay het werkt.
dat mudbox vastloopt ligt volgens mij of aan je driver of aan je grafische kaart...
Morgen zoveel mogelijk details proberen te tweaken verder. Het model gaat steeds meer op haar lijken gelukkig

http://hawvie.deviantart.com/

Kan je 'm eens en profil posten?
Of je maakt Ahhhhhnold, dan kloppen de proporties wel
[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 13-03-2009 10:28 ]

Herken je haar al?
Niemand heeft het nog geraden
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 13-03-2009 10:41 ]
Blijf progressie posten, kijken wie 't als eerst raadt
Kate BeckinsaleSchuey schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:28:
De proporties kloppen wel, maar je hebt gelijk dat het rondom de mond iets te bol is ja, thanks.
[afbeelding]
Herken je haar al?
Niemand heeft het nog geradenIk ga net zo lang door met tweaken en verbeteren tot iemand het raad
Anders heb ik gefaald
gaan we nu niet behooooooorlijk offtopic
[ Voor 6% gewijzigd door pgerrits op 13-03-2009 11:25 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAApgerrits schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:18:
[...]
Kate Beckinsale
gaan we nu niet behooooooorlijk offtopic
woohoo
Die ken ik niet eens
grats pgerrits
en schuey toch ook
Inderdaad wat lange neusbrug..
[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 13-03-2009 11:31 ]
Maar uhm. Dus nu hou je op met ons lastig vallen?Schuey schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:30:
[...]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
woohoo
We moeten weer ontopic... dus uhm... Owja vandaag is er een presentatie van de nieuwe 3dsmax. Gaat iemand er heen
Met name de contest is echt aan het inzakken kwa mensen die meedoen. En meestal, gaan er weer meer mensen mee doen met een groepsproject en doen daarna of tegelijk weer mee met de normale contest.
Als er voldoende animo voor is, wil ik gerust het topic openen e.d. (overgens, mits er voldoende mensen voor zijn, ga ik het overleggen met de modjes
Overgens is er nog maar 1 echt geslaagd project geweest en daarbij moet er gewoon lukken om nog een keer zo'n project te doen.
Count me in! ben ik wel voor in zo'n projectJuliettPapa schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:17:
Zou er animo zijn voor een nieuw 3D Groepsproject?
Met name de contest is echt aan het inzakken kwa mensen die meedoen. En meestal, gaan er weer meer mensen mee doen met een groepsproject en doen daarna of tegelijk weer mee met de normale contest.
Als er voldoende animo voor is, wil ik gerust het topic openen e.d. (overgens, mits er voldoende mensen voor zijn, ga ik het overleggen met de modjes).
Overgens is er nog maar 1 echt geslaagd project geweest en daarbij moet er gewoon lukken om nog een keer zo'n project te doen.
Ik heb niet veel aanmerkingen... ja je zou nog meer met licht kunnen doen, proberen een simpele dome of light te bouwen of eens te spelen met gekleurd licht. Ook zou je kunnen experimenteren met 2 lampen, 1 voor de zachte schaduwen, 1 voor de harde. Of een driepuntsbelichting, die kun je wel vinden via Google denk ik.
Voor die auto zou je je blueprints misschien beter op een plane kunnen plakken dan op een kubus, nu kun je het midden van de auto niet goed modelen totdat je blueprint weg is. Maar, ga zo door! En als je het volgende onderwerp van de 3D contest leuk vindt, schroom niet en doe gewoon mee. Werken tegen een deadline en dan keuzes moeten maken over wat er in komt en wat niet kan heel uitdagend zijn
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
alles is lowpoly met normal maps. Ben ook begonnen met texturing. en ondertussen ook bezig met riggen.
dit is gewoon een screenshot vanuit maya.

Anders maken we eerst deze af: 3D groepsproject [Pimp My Ride] - Deel 2JuliettPapa schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:17:
Zou er animo zijn voor een nieuw 3D Groepsproject?
Als er voldoende animo voor is, wil ik gerust het topic openen e.d. (overgens, mits er voldoende mensen voor zijn, ga ik het overleggen met de modjes).
Het probleem bij mij is alleen dat ik al teveel dingen tegelijk doe (en ook nog eens een hoop TV series moet wolven

Ik ben op het moment bezig om eenstrand te modellen, compleet met alles wat er op het moment op staat. Ga hierbij niet voor realisme, maar voor duidelijkheid. Het moet een animatie worden om de huidige staat, en de vernieuwde visie te laten zien. Erg leuk, maar ook best lastig, aangezien ik al lang niet meer op dat strand geweest ben, en de mensen daar niet zo heel erg accuraat zijn met het opvolgen van mijn instructies voor foto's en dergelijke
Zal hier binnenkort ook eens het een en ander posten voor jullie
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Wtf, krijg je betaald om mee te huilen?Spike_wolf schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:48:
Het probleem bij mij is alleen dat ik al teveel dingen tegelijk doe (en ook nog eens een hoop TV series moet wolven![]()
).

Nu begrijp ik je naam...
Zouden de huidige mensen er nog aan mee willen doen dan?Scipionyx schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:43:
[...]
Anders maken we eerst deze af: 3D groepsproject [Pimp My Ride] - Deel 2
:1
Ik zat (met voldoende Animo) eerst aan wat simpels te maken. Zodat de contest gehaald word, iederen happy + dat er een zichtbaar eindproduct is. Daarna de lat iets hoger leggen. [goto 1]
Als je de GoT- Trein ziet, wil je gelijk ook zoiets doen. En een paar halve topic's over Tweak Town / Pimp my ride doen niet zoveel
Dat is wel een goed iets. Ik weet niet hoe het met die GoT- Trein zat precies (lurkte toen wel wat maar niet extreem veel ofzo.) maar hoe zat het met renderen en externe progs? Aangezien materialen e.d. toch wel redelijk render-afhankelijk zijn.JuliettPapa schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:05:
[...]
Zouden de huidige mensen er nog aan mee willen doen dan?
Ik zat (met voldoende Animo) eerst aan wat simpels te maken. Zodat de contest gehaald word, iederen happy + dat er een zichtbaar eindproduct is. Daarna de lat iets hoger leggen. [goto 1]
Als je de GoT- Trein ziet, wil je gelijk ook zoiets doen. En een paar halve topic's over Tweak Town / Pimp my ride doen niet zoveel
Verwijderd
Ik heb daar denk ik ook wel animo voor. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd erin gaat zitten en wat het onderwerp isJuliettPapa schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:05:
[...]
Zouden de huidige mensen er nog aan mee willen doen dan?
Het is wel idd van in welke omgeving geredert wordt, de een heeft 3ds max de andere cinema 4D en dan hebben we ook nog blender
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 11:41 ]
• alle textures in een map genaamd "textures_*nickname*"
• model aanleveren in .obj / .3ds formaat -> neem aan dat er uiteindelijk 1 persoon dit alles inelkaar zal gaan moeten zetten? Zoals Oogst dat deed voor het trein-project
• grootte model moet overeen komen met de unit-setup. Denk dat het het makkelijkst is als iedereen in M(eters) zou werken. Zo heb je bijv. niet een Fiatje500 in je scene die groter is dan een Hummer
• geen gebruik van plugins (zou ook niet weten waarvoor, maar just incase
• geen gebruik van gedownloadde modellen. Behalve de modellen die beschikbaar zijn gesteld door tweakers (*)
• alleen standaard materials gebruiken op je model - of in overleg met de teamleider
• etc. etc.
Dit zijn allemaal maar wat voorbeelden, maar you get the point.
* Scipionyx Als ik me niet vergis zouden er aan het begin van het project modellen beschikbaar worden gesteld die men zou kunnen gebruiken voor zijn/haar project.

En al bijna af :

Renderen duurt trouwens erg lang, ik heb 3dsmax 2009 met Vray 150SP2 en 64-bit 3dsmax 2009.
Processor : Dual Core E5200 @ 3,33Ghz op windows vista
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ik heb een probleempje hier. Ik kan niet kiezen uit een VRayMtl. Ik heb alleen de optie VrayLightMtl.... Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Met google kom ik niet uit op een goedeoplossing omdat ik alleen maar bij tutorials over VRayLightMtl uitkom
edit: NM opgelost je moet vray assignen als je renderer voordat je VrayMtl kan kiezen
edit2: bamihap thnx anywayz
[ Voor 17% gewijzigd door Multensor op 15-03-2009 14:59 ]
erhmm.
Je moet bij Assign Renderer VRay instellen als renderer.Multensor schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:48:
ziet er goed uit timon.
Ik heb een probleempje hier. Ik kan niet kiezen uit een VRayMtl. Ik heb alleen de optie VrayLightMtl.... Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Met google kom ik niet uit op een goedeoplossing omdat ik alleen maar bij tutorials over VRayLightMtl uitkom
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
het duurde toch wel ruim een uur op 800x600
Dat is inderdaad lang zeg, welk programma gebruik je? heb je niet instellingen veel te hoog staan? zo complex ziet je scene er niet uit..
Ja, of deze: \[3D] Museumproject > verzamelen en renderenScipionyx schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:43:
Anders maken we eerst deze af: 3D groepsproject [Pimp My Ride] - Deel 2
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
In polymode, in modify panel, de "Edit Geometry" rollout, daar zit een knop genaamd "Hide Unselected"apNia schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:52:
Ontzettende noobvraag, kan je in 3DsMax een groep geselecteerde poly's isolaten ipv het gehele object?
Maar wat ik niet begrijp is waarom het renderen zo lang moet duren. In Cinema4D zie je toch ook meteen het 3d model, qua uiterlijk zie je niets anders als dat je hem gaat renderen.
Kun je net zo goed een screenshot maken
BcMe schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:05:
[...]
In polymode, in modify panel, de "Edit Geometry" rollout, daar zit een knop genaamd "Hide Unselected"

ge zijt nen Goddeke!
Omdat het renderen goed de belichting berekend, denk hierbij ook aan Global Illumination, Schaduwen, Soft shadows e.d. Daarnaast heb je dat het renderen ook voor Antialiasing zorgt, en alle eigenschappen van materialen.Saven schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:09:
Ik ben niet helemaal thuis in de 3d wereld, al heb ik een tijdje geleden wat lopen prutsen met Cinema 4D.
Maar wat ik niet begrijp is waarom het renderen zo lang moet duren. In Cinema4D zie je toch ook meteen het 3d model, qua uiterlijk zie je niets anders als dat je hem gaat renderen.
Kun je net zo goed een screenshot maken
Als je geen verschil ziet met een rendering ligt dat meer aan je eigen kunde e.d. dan aan het feit dat renderen in je eigen ogen niets doet.
De topic's worden steeds ouder, want deze \[3d] TweakVille 3d project is ook gefaalt en toen kwam deze \[3D] Discussie nieuw groepsproject (om het idee te redden, maar helaas.

Ik gaat even DM-en met ene modje.
Haha ik heb ook niet gezegd dat ik goed watBcMe schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:32:
[...]
Omdat het renderen goed de belichting berekend, denk hierbij ook aan Global Illumination, Schaduwen, Soft shadows e.d. Daarnaast heb je dat het renderen ook voor Antialiasing zorgt, en alle eigenschappen van materialen.
Als je geen verschil ziet met een rendering ligt dat meer aan je eigen kunde e.d. dan aan het feit dat renderen in je eigen ogen niets doet.
Maar ik wil het binnekort weer gaan oppikken. En er wat meer moeite voor doen.
Ook omdat ik misschien CMD ga doen
Ook hier gestart als groepsproject
Na bijna 6 jaar lijkt het nog niet voltooid zo te zien (en de vraag is of dat gaat gebeuren)... weet waar je aan begint
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Het lijkt me overigens ook wel echt lastig om zoiets te coördineren via internet.
Teamspeak Sessies houdenVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:13:
hmmz jah er komt idd wel veel bij kijken, maar je kunt het zo groot maken als je zelf wil. Bij ons op school krijgen we na de zomervakantie een opdracht om binnen een half jaar een game te maken. Dus met een beetje doorzettingsvermogen moet je er wel komen
Het lijkt me overigens ook wel echt lastig om zoiets te coördineren via internet.
Ik heb overgens een Modje ge Dm-ed, of we een orienterend Topic mogen starten voor een groepsproject
Maar hoe maak ik dat? Ik kan geen bolle lenzen maken, het moeten echt plaatjes zijn. Is dit te doen met een vray-material? En zo ja hoe? Ik ben er al een tijdje mee aan het kloten geweest met falloff's enz maar krijg het niet echt voor elkaar...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Dit effect wil ik ongeveer bereiken:

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Snap ook de technische reden niet echt.
Overigens, voor geinteresseerden, de nieuwe 3D World ligt in de winkels:

Erg leuk stukje over het modelleren en texturen van characters, helaas allemaal Cinema4D (issue voor jou Dark Blue?) maar erg generiek. Dus met enige kennis van Maya of Max kan iedereen er wel mee aan de slag
Verder weinig spannends er in....
[ Voor 30% gewijzigd door apNia op 17-03-2009 00:16 ]
Dat komt waarschijnlijk door een combi van het stuurprogramma voor je tablet en het feit dat alles binnen een bepaalde afstand al werktapNia schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:13:
Ik heb me net toch iets raars. Ik was met m'n muis (een losse MS muis) aan het kloten in Mudbox, en alles werkte, behalve sculpten. Dus ik zoek me scheel op Google. Niks gevonden. Ik denk "even proberen met m'n tablet", schuif de Wacom muis er af, en jahoor hij doet 't. Dus ik terug naar de MS muis, doet ie het ook. Kwam het omdat die Wacom muis (de 2e muis dus) op m'n tablet stond! Nog nooit zoiets sufs meegemaakt
Snap ook de technische reden niet echt.
(dat soort dingen gebeuren ook als je je pen bv. op het tablet legt ipv in de houder)
Dat zit wel Schnorr.
Het grootste probleem is dat je ervaren game ontwikkelaars moet binnenhengelen. Dat is bijna onmogelijk. 3d en coordinatie is nog wel te doen. Overigens is openfrag dood vanwege de hiervoor genoemde problemen.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:13:
hmmz jah er komt idd wel veel bij kijken, maar je kunt het zo groot maken als je zelf wil. Bij ons op school krijgen we na de zomervakantie een opdracht om binnen een half jaar een game te maken. Dus met een beetje doorzettingsvermogen moet je er wel komen
http://hawvie.deviantart.com/
Normaal, als je het in orde makat bij Splines e.d. kun je het extruden en kan je er verder mee. Nu ik er dus een edit. Poly van heb gemaakt, heb ik niet meer de Extrude modifier. Ik kan het object ook niet terug converteren naar een Spline. Iemand een idee hoe ik het toch kan extrude? of het object opnieuw maken?
Je kan in edge mode alle edges selecteren en dan "Create Spline From Selection" kiezen. Dan heb je iig weer je spline.JuliettPapa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:28:
Hmm, in 3Ds Max heb ik met paar Splines een object gemaakt en had deze geconverteerd naar Editable Poly en hem toen helemala goed gemaakt zoals ik wilde.
Normaal, als je het in orde makat bij Splines e.d. kun je het extruden en kan je er verder mee. Nu ik er dus een edit. Poly van heb gemaakt, heb ik niet meer de Extrude modifier. Ik kan het object ook niet terug converteren naar een Spline. Iemand een idee hoe ik het toch kan extrude? of het object opnieuw maken?
Thnx dit hielp me wel wat, maar later ging het mis. Dus ik heb opnieuw gemoddeld. Aangezien ik nu met dat model tig fouten heb, ga ik toch aan jullie vragen hoe je goed moet doen. Mij lukt het steeds niet.BcMe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:33:
[...]
Je kan in edge mode alle edges selecteren en dan "Create Spline From Selection" kiezen. Dan heb je iig weer je spline.
Oke, 2 plaatjes voor uitleg (Wederom in 3Ds Max):
Plaatje 1
Plaatje 2
Ik heb dus 2 Losse objecten, beide in Poly mode. Nu wil ik het blauwe gedeelte vastmaken aan het groene. Dit doe ik gewoon door te Attachen (niks mis mee volgens mij). Daarna komt het probleem, want ik wil alles vast maken aan elkaar. Zoals het nu is, heb ik 3 gaten.
Hoe krijg ik dit nu goed vast. Ik probeer het aan elkaar te krijgen met Target Weld maar dat werkt ook niet. Want dan moet ik de edges precies even groot maken en dan kan ik Welden zegmaar. Maar dat is toch geen gedoe? Als ik dat met elk object moet doen ben ik ontelbaar aantal uren kwijt
Anyway, zo zou het dus moeten worden:
Plaatje 2
Waarom ik alles netjes aan elkaar wil knopen? Zodat ik geen problemen kreeg met een texturen (overlappingen) e.d. Ik wil alles gewoon uit 1 lap krijgen dit keer
Iemand weet hoe ik het moet doen / zoek termen voor google / tutorial / F1 help / anything
Hebben we nog een irc kanaal?
Wat word dit eigelijk?
[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 17-03-2009 20:08 ]
Zorg dat je wel 1 poly verbind met 1 poly. Dat target welden werkt misschien niet omdat je de tussenliggende poly's/faces niet heb verwijderd. Als deze nog aanwezig zijn zou je de tegenover liggende poly er ook bij kunnen selecteren en dan de bridge tool te gebruiken. Dit alles werkt inderdaad pas nadat alles ge-attached is, maar dat had je al gedaan.JuliettPapa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:02:
[...]
Thnx dit hielp me wel wat, maar later ging het mis. Dus ik heb opnieuw gemoddeld. Aangezien ik nu met dat model tig fouten heb, ga ik toch aan jullie vragen hoe je goed moet doen. Mij lukt het steeds niet.
Plaatje 1
Plaatje 2
Ik heb dus 2 Losse objecten, beide in Poly mode. Nu wil ik het blauwe gedeelte vastmaken aan het groene. Dit doe ik gewoon door te Attachen (niks mis mee volgens mij). Daarna komt het probleem, want ik wil alles vast maken aan elkaar. Zoals het nu is, heb ik 3 gaten.
Hoe krijg ik dit nu goed vast. Ik probeer het aan elkaar te krijgen met Target Weld maar dat werkt ook niet. Want dan moet ik de edges precies even groot maken en dan kan ik Welden zegmaar. Maar dat is toch geen gedoe? Als ik dat met elk object moet doen ben ik ontelbaar aantal uren kwijt
Plaatje 2
Waarom ik alles netjes aan elkaar wil knopen? Zodat ik geen problemen kreeg met een texturen (overlappingen) e.d. Ik wil alles gewoon uit 1 lap krijgen dit keer
Iemand weet hoe ik het moet doen / zoek termen voor google / tutorial / F1 help / anything
Waarom doe je zo über-moeilijk? Maak gewoon 1 box (evt op schaal, als je met maten werkt) en extrude daar de verschillende delen uit.. Of mis ik iets?JuliettPapa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:02:
[...]
Plaatje 2
Verwijderd
Als je die 2 objecten attatched hebt kun moet je de 2 polygonen selecteren die je aan elkaar wilt verbinden en klik daarna op bridge. Volgens mij moet dat het doen voor je:) succes!JuliettPapa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:02:
[...]
Thnx dit hielp me wel wat, maar later ging het mis. Dus ik heb opnieuw gemoddeld. Aangezien ik nu met dat model tig fouten heb, ga ik toch aan jullie vragen hoe je goed moet doen. Mij lukt het steeds niet.
Plaatje 1
Plaatje 2
Plaatje 2
Ik wil een stukje balk uithollen m.b.v. Boolean maar als ik het blokje dat het uit gaat hollen er half in doe en boolean gebruik knipt hij er een 'leeg gat' in en geen stukje eruit met bodem. Alleen als ik het blokje er verder in doe doet hij het goed. Hoe kan ik hem goed laten werken zonder dat het blokje er over de helft in moet?
Afbeelding :

Bovenste is zoals ik het wil, alleen dan niet zo ver de balk in.
Als ik hem niet ver erin doe word het zoals onder en dat wil ik niet.
Ik ben nu bezig met een thompson hier een W.I.P.

Zo slecht toch nog niet
Voorkant 1:

Voorkant 2:

Achterkant 1:

Achterkant 2:

-- All science is either physics or stamp collecting

Ik ben best blij met het feit dat ik de mental ray physical sun & sky in combinatie met portal lights aan de gang heb. Ik gebruik hier dus de directional light van de zon en een area light die gelinked is aan een portal light voor ieder raam. Zonder Final Gather komt er al wat licht naar binnen, met final gather is het resultaat kwa licht bereik zo slecht nog niet. Met global illumination + FG + een zooi oude area lights om het effect na te bootsen was het resultaat altijd wel ergens onderbelicht. Nu is het een veel betere verdeling en ogen de hoeken veel realistischer met kortere render tijden.
Ik moet alleen nog wel uitzoeken waarom het zo fricking lelijk is
Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik et graag, want ik zit mezelf kapot te staren op de settings en kom nergens. (sidenote, FG staat aan, 100 rays, verhogen naar 200 geeft geen significante verbetering, noch het aanzetten van GI)
[ Voor 4% gewijzigd door GTOfire op 18-03-2009 23:54 ]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Dat was even een voorbeeldje om nog niet mijn.. meesterwerkSchuey schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:08:
Gebruik eens vertex snapping
Wat word dit eigelijk?
Dit deed ik al goed, ik deed soms wat te moeilijk / te lang naar gekeken denk ikLoderunner schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:49:
[...]
Zorg dat je wel 1 poly verbind met 1 poly. Dat target welden werkt misschien niet omdat je de tussenliggende poly's/faces niet heb verwijderd. Als deze nog aanwezig zijn zou je de tegenover liggende poly er ook bij kunnen selecteren en dan de bridge tool te gebruiken. Dit alles werkt inderdaad pas nadat alles ge-attached is, maar dat had je al gedaan.
Het "blauwe object heb ik los gemaakt, was even makkelijker dan om het via de extrude te doen". Achteraf overgens niet denk ik. Zodoende leerd(?) men.Scipionyx schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:27:
[...]
Waarom doe je zo über-moeilijk? Maak gewoon 1 box (evt op schaal, als je met maten werkt) en extrude daar de verschillende delen uit.. Of mis ik iets?
Als het model een beetje verder gevorderd is, post ik een wip.
Heb ze nu gezet op 128, 1, 1 (geen idee wat high limit doet en waarom je een low en high hebt dus heb niet geprobeerd alle 3 op 128 te smijten
Het resultaat is oneindig veel netter. De render tijd voor dit kleine plaatje is echter al 9:30 (met samples op 8 was het eerder 1:30

Hopelijk kan ik de rendertijd nog wat verbeteren. Wellicht wat area lights disablen die in principe toch geen invloed hebben op de zichtbare scene (heb er nu voor alle ramen in het hele huis 1), misschien scheelt dat.
Maar de vlekken zijn iig grootendeels opgelost. Misschien morgenochtend voor ik weg ga ff een grotere render aan zetten in de slaapkamer, waar ik daadwerkelijk wat simpele meubels heb staan
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!
Dank voor uw aandacht.