Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Rare vraag om te stellen als ik het een keer niet met je eens benapNia schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:09:
Schuey ben jij op verjaardagen zo'n gast die altijd het tegenovergestelde vindt van de rest?
[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 06-07-2009 17:16 ]
Ik had eerst een complete ts klaarliggen die in HTML geschreven was en heel makkelijk te updaten + de mogelijkheid om delen in/uit te klappen zodat de ts wat overzichtelijker zou blijven, maar dat kon niet omdat ik geen rechten heb om dat te posten en ook niet steeds de modjes/admins wil lastigvallen met updates.
Ondertussen zijn we 4 complete redesigns verder. De eerste viel af omdat rauwe HTML met een beetje JS niet mogelijk bleek, de tweede bracht me tot de conclusie dat RML niet genoeg was voor wat ik wilde doen, de derde maakte duidelijk dat RML nog steeds behoorlijk picky was en de vierde lijkt er eindelijk klaar voor te zijn.
Daarnaast heb ik veel nagedacht over hoe de boel overzichtelijker gemaakt kon worden zodat het niet meer zo'n enorme brij met tekst onder elkaar zou zijn. Dat is nu opgelost met kleurcoderingen en op strategisch gekozen plaatsen meerdere renders te gebruiken van mensen in dit (oude) topic. Heeft ook een pluspuntje, want nu zijn er meer die hun werk in de ts terug kunnen zien, wat (imho) altijd leuk is
Maar goed, meer plaatjes betekent ook meer bytes, dus ik moe(s)t ook uitvogelen of GIF werkelijk zo'n geweldig formaat was om het in om te zetten of dat ik het beter als PNG zou kunnen bewaren zodat de kwaliteit hoog blijft en de bestandsgrootte bij de juiste instellingen nog steeds redelijk laag.
Verder is RML erg beperkend (ook al is het absoluut een van de beste markuptalen op een forum), je kan bijvoorbeeld alleen maar zwarte, rode, blauwe of groene tekst gebruiken. Het testen van alle tags (zijn ze allemaal correct afgesloten? geen spaties vergeten? geen andere foutjes?), dat moet allemaal via de "Bekijk bericht"-knop. Dus dat betekent: alt+a, alt+c, alt+tab'en naar browser, invoervenster selecteren, alt+a, alt+v, "Bekijk bericht" indrukken. Voor een reactie met een paar regels is dat niet zo erg, voor een complete startpost is het erg veel overbodig en langdurig werk.
De tekst is wat aangepast / uitgebreid, de informatie moet up to date zijn, de achtergrondjes moeten in de tabellen passen, de links moeten werken en het moet er nog redelijk goed uitzien ook. Lemmingpixels die van een tabel willen springen zitten zijn rampzalig voor mijn goede humeur!
En ik wil in die vrije tijd natuurlijk ook nog wat anders kunnen doen dan achter een pc zitten. Zwemmen, fitnessen, eten, feesten, seksen, films kijken, artsen bezoeken vanwege pijnlijke rsi-achtige gevolgen, conversaties houden met japanners die glaag lijst rusten, slapen.. Je zou bijna denken dat tweakers ook nog een leven hebben
Maar op zich heb je gelijk hoor, misschien had ik toch beter een artikeltje over de werking van koude kernfusie kunnen schrijven, dat kost waarschijnlijk minder tijd
Dat zit wel Schnorr.
Vooral een soort 'showcase' van werk hier lijkt me wel interessant!
Doe er maar mooi je tijd over
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Anoniem: 41017
Ga nog een tweede texture ronde doen en dan hopelijk later een animatie.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=udYVHjLEonc]
Filmpje is HD
Hier waarschijnlijk de laatste wip van mijn kant in dit topic
Lastig om echt alle scherpe kantjes en hoekjes goed te krijgen, maar het is het waard

[ Voor 42% gewijzigd door Schuey op 08-07-2009 12:23 ]
Ziet er goed uit. Komt er na de WIP een FinalSchuey schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:19:
Ziet er al best overtuigend uitEnigste wat me opvalt is dat zijn bekken/heupen niet meedraaid met zijn benen, of komt dat door de plaatsing van de camera?
Hier waarschijnlijk de laatste wip van mijn kant in dit topic
Lastig om echt alle scherpe kantjes en hoekjes goed te krijgen, maar het is het waard
[afbeelding]

Maar het is wel leuk om te doen...
Volgende week is het inderdaad weer woensdag
Just kidding
Dat zit wel Schnorr.
hehehe ja bij dat lieveheersbeestje in de header van het topic zijn de ogen juist iets waar ik veel tijd in heb gestoken.. wou het toch doen, ondanks dat ik wist dat je 't niet in de eindrender zagStalllone schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 03:20:
Hebben jullie dat nu ook, dat je veelste veel details in iets stopt, wat je toch niet gaat zien.
Maar het is wel leuk om te doen...
(early render)

Anoniem: 41017
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=upJE96Jve8g]
Nu nog wat armor zien te maken
Haha iddapNia schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:12:
[...]
hehehe ja bij dat lieveheersbeestje in de header van het topic zijn de ogen juist iets waar ik veel tijd in heb gestoken.. wou het toch doen, ondanks dat ik wist dat je 't niet in de eindrender zag
(early render)
[afbeelding]
@Hymn: ziet er wel vet uit hoor zo
emo replySchuey schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:15:
Tja, als je alleen maar nagenoeg stijl haar wilt maken is het vet

[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 09-07-2009 13:52 ]
Not even close..JapyDooge schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 01:32:
[...]
Unreal tournament. Bij dat level is er aan deze kant van de boogjes een verhoging waar o.a. een shock rifle en een health pack ligt. Aan de andere kant (die je dus niet ziet) is er een trapje naar een gang toe oid
Hint: één van zijn opvolgers is 7 Juli uitgekomen op Steam.
Update:

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
Ik ben een redelijk doorgewinterde fan maar ik herken het niet gelijk... is 't de SCUMM-bar uit Monkey Island 4?
Tales moet ik nog spelen, ga 't dit weekend doen. Pre-order, dit, dat, alles. Krijg je speciale cover
Recensies zijn erg lovend: http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-473
Sorry mods ik ga de laatste dagen beetje offtopic
[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 10-07-2009 12:36 ]
idd Monkey island maar nu nog de vraag waar en welke =]apNia schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:35:
Opvolger op 7 juli moet Monkey Island zijn
Ik ben een redelijk doorgewinterde fan maar ik herken het niet gelijk... is 't de SCUMM-bar uit Monkey Island 4?
Tales moet ik nog spelen, ga 't dit weekend doen. Pre-order, dit, dat, alles. Krijg je speciale cover
Recensies zijn erg lovend: http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-473
Sorry mods ik ga de laatste dagen beetje offtopic
Nog een Hint: Het is niet een scene uit monkey island 4 of de nieuwe tales of...
De nieuwe Tales of monkey island is trouwens echt grandioos alleen heeft het volgens mij niet echt het monkey island sfeertje meer ;o
Alsnog zie ik 't niet
Reviews van Tales zijn anders best goed als ik 't zo lees:
The next four episode can, of course, go any which way, but what we have here is the beginning of something that potentially is not just better than Curse of Monkey Island and Escape from Monkey Island, but something which could also challenge LeChuck's Revenge as the best game of the series
Ben echt opgefokt als een klein kind om 'm te spelen dit weekend
Hier andere lovende woorden
De startpost heeft weer wat vertraging, zucht. Deze keer is RML de boosdoener ik haat rml ik haat rml ik haat rml aargh, ik heb bugs gevonden!
Denk dat ik de aangeboden hulpploegen maar in ga zetten om het wat sneller te laten verlopen...
Dat zit wel Schnorr.
Zo te zien moet er wat gescript worden aan de startpost.. Sorry, maar dan trek ik me terug. Ben niet zo'n held in scriptenStukfruit schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:07:
De startpost heeft weer wat vertraging, zucht. Deze keer is RML de boosdoener ik haat rml ik haat rml ik haat rml aargh, ik heb bugs gevonden!
Denk dat ik de aangeboden hulpploegen maar in ga zetten om het wat sneller te laten verlopen...
Ben zelf overigens bezig met een oud project:
Scipionyx in "\[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 37"
Zit momenteel beetje vast met het einde van de animatie.. Me creativiteit laat me in de steek..Scipionyx schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:12:
Toen tegelijkertijd met jou begonnen dacht ik
Nooit afgemaakt alleen. Wist alleen niet wat ik met die particles aan moest. Bovendien heb ik geen zin om een PS3 te modellen.
Misschien maak ik m wel af als iemand zo aardig is om een 3d model van een PS3 te doneren. (Mail staat in profiel)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
RML = React Markup Language != scriptingScipionyx schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:22:
Zo te zien moet er wat gescript worden aan de startpost.. Sorry, maar dan trek ik me terug. Ben niet zo'n held in scripten
Een groot deel van de ts staat klaar om te posten en ziet er goed uit, het gaat nu vooral om de laatste loodjes en een klein stukje design / ontwerpkeuzes waar ik nog niet helemaal uit ben.
Heb de tables van RML daarnet trouwens nog een extra stukje naar mijn wil weten om te buigen, ik begin er handig mee te worden
Misschien kan je ons geheugen hier even opfrissen, hoe zag de rest van de animatie er ook alweer uit?Zit momenteel beetje vast met het einde van de animatie.. Me creativiteit laat me in de steek..
(ik heb wel even gekeken op de link, maar ik ben even te lui om te zoeken naar de animatie zelf)
Dat zit wel Schnorr.
Oja..

Je komt er wel. Nog ff doorbijtenHeb de tables van RML daarnet trouwens nog een extra stukje naar mijn wil weten om te buigen, ik begin er handig mee te worden
"There is no animation"Misschien kan je ons geheugen hier even opfrissen, hoe zag de rest van de animatie er ook alweer uit?
(ik heb wel even gekeken op de link, maar ik ben even te lui om te zoeken naar de animatie zelf)
Ik zal t weekend nog ff brainstormen.. kijken of ik er dan uitkom.. Zo niet, dan plaats ik wel een preview.
Zal morgen ofzo wel wat renders plaatsen. Kan wel wat C&C gebruiken.
Lekker vroeg trouwens Stukfruit..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Je ziet dat de knoppen bovenaan grijs zijn, af en toe zijn ze wel goed wanneer ik max opstart. Heeft hier iemand nog meer last van (gehad)?
Het is 32 bits Max 9 met XP.
Wat werkt is om de UI te reloaden.
Customize - Load Custom UI scheme - DefaultUI
dan werkt hij weer normaal.
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Anoniem: 240132
dit lijkt voor jullie misschien hetzelfde, maar voor mij was dit echt een enorme uitdaging,
het maken van displacement maps en nog op een juiste manier toepassen
het process blijkt uiteindelijk niet al te moeilijk te zijn, net als met alles, maar het uitzoeken, tweaken,
uitproberen etc kost ongelofelijk veel tijd.
ook moest ik bij goku elk onderdeel apart uitrenderen, wat dus iets van 30 maps waren, deze weer
bij elkaar in een map toevoegen.
anyway, een ramp, maar eindelijk gelukt en eindelijk snap ik eens hoe je die high res models kan omzetten tot rigeable models.
alles is ook opnieuwd ge-uved en wat andere dingen aangepast(wat pas bij riggen duidelijk gaat worden).

nu nog wat textures maken (wat bij goku niet echt moeilijk is) en dan riggen.
even voor de duidelijkheid. dit is dus de highpolly remake.
en ja ik ben van plan eindelijk es een vette animatie te maken, nou nog hopen dat ik de motivatie behoud en de tijd ervoor krijg.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 240132 op 12-07-2009 21:34 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Crazy Bump
Een soort mix tussen photoshop en je 3d app waardoor je met real time preview bump maps kan maken.. =D
De windrichting begint hier na lang en hard werken trouwens te veranderen... nog 1% to go...
Dat zit wel Schnorr.
Nu kun je er natuurlijk ook voor kiezen om juist ongelooflijk gedetailleerde textures er op te zetten met een realistische skinshader, zou wel mooi zijn als tegenstelling van de animatieserie. Dan hier en daar ook randjes met vuil en stof van het 'kameamea geneuzel', lijkt me persoonlijk wel erg vet... maar natuurlijk moet je zelf kijken wat haalbaar is en hoe je het voor je zietAnoniem: 240132 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:32:
nu nog wat textures maken (wat bij goku niet echt moeilijk is) en dan riggen.
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!
Dank voor uw aandacht.