Nou, weet je, het is vooral het probleemoplossend vermogen dat hier flink getest wordt
Ik had eerst een complete ts klaarliggen die in HTML geschreven was en heel makkelijk te updaten + de mogelijkheid om delen in/uit te klappen zodat de ts wat overzichtelijker zou blijven, maar dat kon niet omdat ik geen rechten heb om dat te posten en ook niet steeds de modjes/admins wil lastigvallen met updates.
Ondertussen zijn we 4 complete redesigns verder. De eerste viel af omdat rauwe HTML met een beetje JS niet mogelijk bleek, de tweede bracht me tot de conclusie dat RML niet genoeg was voor wat ik wilde doen, de derde maakte duidelijk dat RML nog steeds behoorlijk picky was en de vierde lijkt er eindelijk klaar voor te zijn.
Daarnaast heb ik veel nagedacht over hoe de boel overzichtelijker gemaakt kon worden zodat het niet meer zo'n enorme brij met tekst onder elkaar zou zijn. Dat is nu opgelost met kleurcoderingen en op strategisch gekozen plaatsen meerdere renders te gebruiken van mensen in dit (oude) topic. Heeft ook een pluspuntje, want nu zijn er meer die hun werk in de ts terug kunnen zien, wat (imho) altijd leuk is
Maar goed, meer plaatjes betekent ook meer bytes, dus ik moe(s)t ook uitvogelen of GIF werkelijk zo'n geweldig formaat was om het in om te zetten of dat ik het beter als PNG zou kunnen bewaren zodat de kwaliteit hoog blijft en de bestandsgrootte bij de juiste instellingen nog steeds redelijk laag.
Verder is RML erg beperkend (ook al is het absoluut een van de beste markuptalen op een forum), je kan bijvoorbeeld alleen maar zwarte, rode, blauwe of groene tekst gebruiken. Het testen van alle tags (zijn ze allemaal correct afgesloten? geen spaties vergeten? geen andere foutjes?), dat moet allemaal via de "Bekijk bericht"-knop. Dus dat betekent: alt+a, alt+c, alt+tab'en naar browser, invoervenster selecteren, alt+a, alt+v, "Bekijk bericht" indrukken. Voor een reactie met een paar regels is dat niet zo erg, voor een complete startpost is het erg veel overbodig en langdurig werk.
De tekst is wat aangepast / uitgebreid, de informatie moet up to date zijn, de achtergrondjes moeten in de tabellen passen, de links moeten werken en het moet er nog redelijk goed uitzien ook. Lemmingpixels die van een tabel willen springen zitten zijn rampzalig voor mijn goede humeur!
En ik wil in die vrije tijd natuurlijk ook nog wat anders kunnen doen dan achter een pc zitten. Zwemmen, fitnessen, eten, feesten, seksen, films kijken, artsen bezoeken vanwege pijnlijke rsi-achtige gevolgen, conversaties houden met japanners die glaag lijst rusten, slapen.. Je zou bijna denken dat tweakers ook nog een leven hebben
Maar op zich heb je gelijk hoor, misschien had ik toch beter een artikeltje over de werking van koude kernfusie kunnen schrijven, dat kost waarschijnlijk minder tijd
Dat zit wel Schnorr.