![]() |
Welkom! |
Welkom bij het grote 3D Pimp My Ride Groepsproject! Dit is alweer het 2e deel van dit populaire topic. In dit groepsproject gaan we samen een aantal stills maken van scene’s die zouden passen in Pimp My Ride, The Fast and The Furious of een DTM race.. Hou je van American Muscle of van Japanse racemachines? Maak een auto zoals jij hem zou willen zien in Pimp My Ride of The Fast and The Furious! Veel mensen willen heel graag een mooie auto maken, maar missen daarvoor de kennis of de tijd om het uit te voeren. Daarom stellen we bij dit groepsproject een aantal basismodellen beschikbaar die nog helemaal niet getuned en gestyled zijn. Deze modellen mogen dan naar hartelust verbouwd worden. Plak er een setje vette velgen op, een paar strakke bumpers, een grote spoiler en een berg stickers en je kunt al mee doen aan de animatie. |
Regels en restricties |
Helaas zijn er wel een paar regels waaraan de modellen voro het project moeten voldoen:
|
Wie doet wat? |
Ik ben verantwoordelijk voor de organisatie van dit project. Heb je vragen, wil je deelnemen, of wat dan ook, mail me dan even of voeg me toe op msn: MSN: barracuda1982 AT hotmail.com MAIL: info AT dreamdealer.nl Deelnemers
|
Basismodellen |
Voor dit project stellen we een aantal basismodellen beschikbaar voor degene die geen tijd hebben of niet genoeg kennis hebben om deze te maken. De modellen worde beschikbaar gesteld door JesterRace. Heb je zelf nog een model wat je beschikbaar wil stellen? Post dan even een afbeelding of mail me even. De modellen kun je natuurlijk niet zomaar downloaden, dus je zult me even een mailtje moeten sturen met daarin welk model je wil hebben en wat je er van wil maken. Achten we je geschikt, dan krijg je het model via de mail toegestuurd. Je mag natuurlijk ook een eigen model maken. Post even voordat je begint wat je wil gaan maken, zodat we kunnen voorkomen dat meerdere mensen hetzelfde gaan maken. Binnenkort zullen hier afbeeldingen van de modellen gesplaatst worden. Modellen:
|
Animatie, stills en finals |
Na verloop van tijd zullen we een aantal finals hebben van getunede en gestylede auto's. Als er genoeg auto's zijn voor een animatie zal er een selectie gemaakt worden (door middel van een poll) over welke auto's mee mogen doen. Dan zal er een animatie bedacht worden, een scene gemaakt worden en een animatie. Daarna gaan we iedereen een stukje van de animatie laten renderen om de rendertijd zo veel mogelijk te verkorten. Om een zo mooi mogelijk resultaat te krijgen zullen we het maken van de animatie zo professioneel mogelijk aanpakken. Dit houd in dat er eerst een script geschreven word, storyboards getekend, etc. Een goede planning is daarvoor essentieel en zal daarom ter zijner tijd in deze startpost te vinden zijn. |
Ik wil als eerste iedereen die aan dit topic mee doet willen verzoeken om hun allerlaatste WIP of final te posten, zodat we een beetje een overzicht hebben wie waar mee bezig is.
Kan ik toevallig zo'n standaard model ook ergens downloaden of is dat alleen voor het Pimp My Ride project bedoeld en is dat op aanvraag ofzo?
*kuch*

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
linkje naar vorig topic wellicht nog even in de openingspost zetten: [rml]3D groepsproject [ Pimp My Ride][/rml]
Bij deze....Barracuda_82 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:12:
Ik wil als eerste iedereen die aan dit topic mee doet willen verzoeken om hun allerlaatste WIP of final te posten, zodat we een beetje een overzicht hebben wie waar mee bezig is.

Eigelijk alleen een hdri + material toegevoegd

ben beetje druk met alles en nog wat laatste week, hopelijk kom ik er volgende week weer beetje aan toe
hoezo eindelijk? daar ben ik ook al mee bezig geweest
[ Voor 46% gewijzigd door ThunderNet op 17-06-2005 14:05 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Was dat niet een R32 of R33?ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:04:
hoezo eindelijk? daar ben ik ook al mee bezig geweestalleen dat ging niet helemaal zoals ik wou
dus toen begonnen met de Eclipse
R34 is mijn favo auto
goeie vraag
het was iig een skyline 

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik hoor er ook bij met mijn gepimpte fiat500!

Heb inmiddels een aangepaste versie ( raamkozijnen en zo ), maar die had ik nog niet online staan.
AlwinB©

Heb inmiddels een aangepaste versie ( raamkozijnen en zo ), maar die had ik nog niet online staan.
AlwinB©
"Life is unblockable"
Da's een R33. Ook mooiThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:18:
goeie vraaghet was iig een skyline
[afbeelding]
Hoe krijgen jullie die mooie car paints nou? Heb de tutorial van Barracuda_82 gevolgd maar ik krijg dan dit soort dingen, i.p.v. bijvoorbeeld zo'n mooie van Chester.

Hoe zet je nou zoiets op?
Ik zag dat iemand bezig was met een spijlbus? Naja die wint natuurlijk bij voorbaat
. Ik heb een advies, doe er toffe velgen onder (die er ook bij passen.. geen japanner hatsieklatsie velgen), zet er een vette retro paint op, beetje ratlook maken, en kleed 'm aan met talloze accessoires zoals safari windows enzo. Daarna slam je 'm to the max (verlagen dus), en heb je echt een vette bus.

Zeker

Zeker
Anoniem: 73881
Om nog maar even terug te komen op mijn probleem met het standaard model.
Ik heb screens van de error messages, maar om de één of andere wazige reden kan ik ze niet uploaden behalve eentje:
Dit krijg ik als ik wil renderen.
Als ik het bestand open krijg ik een soortgelijk scherm waarin staat dat ik een bepaalde afbeelding niet heb.
Ik ben er nu achter dat dit model is gemaakt door iemand die met brazil rendert. Maar hoe kan ik nou mij pc vertellen dat ik geen brazil heb? Ik heb bij F10 al de default renderer aangezet i.p.v. brazil ("missing renderer") en volgens mij ergens anders ook. Ook een lampje in de scene plaatsen werkt niet.
Please help me.
Ik heb screens van de error messages, maar om de één of andere wazige reden kan ik ze niet uploaden behalve eentje:
Als ik het bestand open krijg ik een soortgelijk scherm waarin staat dat ik een bepaalde afbeelding niet heb.
Ik ben er nu achter dat dit model is gemaakt door iemand die met brazil rendert. Maar hoe kan ik nou mij pc vertellen dat ik geen brazil heb? Ik heb bij F10 al de default renderer aangezet i.p.v. brazil ("missing renderer") en volgens mij ergens anders ook. Ook een lampje in de scene plaatsen werkt niet.
Please help me.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 17-06-2005 16:07 ]
Je mist dus de HDRi file die eerst gebruikt was. Als je continue doet rendert ie em zonder HDRi. Je kunt natuurlijk ook even een andere HDRi plaatje plaatsen in de environment slot.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Deze bus dus
gegocheld
Als iemand nog een paar goede foto's weet te vinden, ik heb al met google en altavista gezocht maar de opbrengts was mager.
Maar deze heb ik ook nog

De visa is hoofdzakelijk nog detaileren, het busje is nog een hoop werk.

Als iemand nog een paar goede foto's weet te vinden, ik heb al met google en altavista gezocht maar de opbrengts was mager.
Maar deze heb ik ook nog

Anoniem: 32226
Idd wat chester zei, ik heb het model niet perfect voorbereid en vergeten de HDRi uit et environment slot te gooien.Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:53:
Om nog maar even terug te komen op mijn probleem met het standaard model.
Please help me.
Zelf effe doen dus. Voor de rest leuk om te zien dat iemand een model van mij gebruikt es kijken wat je ervan kan verbouwen
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
http://thesamba.com/vw/forum/album_cat.php?cat_id=2mexwall schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:11:
Deze bus dus
[afbeelding]gegocheld
Voilla
Jeuj, ik heb het één en ander kunnen veranderen zodat het werkt, dan zal ik de HDRi uit het environment slot halen, en dan kijken of werkt.
Maar nu heb ik een wazig probleem. Één object wil niet meedoen met de UVW modifier die ik over het grootste deel van de auto heb gegooid. Onderstaande afbeelding laat dat zien:

Ik was dus van plan om een kleur texture te geven die van kleur verloopt (net als bij de echte Pimp my Ride)
. Dat is ook aardig gelukt, alleen niet bij dat ene object dus, wat heel toevallig het grootste deel van de carroserie is. Het ding heeft zelf geen eigen UVW map o.i.d., en aan de texture zelf ligt het ook niet, want op de rest van de auto zit het wel goed.
Dan zal ik nu vertellen wat ik nog meer van plan ben met deze auto:
*Ik ga hem heel laag maken, tot op de grond; een echte buikschuivert dus.
*Ik ga proberen net als in de t.v. show een bmw motorkap erop te zetten, grill incluis.
*Natuurlijk komen er een stel vette chromen velgen onder. (Ik maak ze zo groot, dicht, dat je de remschijf enzow niet meer ziet want die nemen een hoop geheugen in beslag, en ze zijn nauwelijks zichtbaar. Dit zelfde heb ik ook al gedaan met het interieur.)
*En wordt de texture van de banden vervangen (is ook wel hard nodig ook)
*Misschien kan ik nog wel ergens een paar luchtinlaten mooi verwerken.
*Eventueel nog een andere spoiler.
*Een manier bedenken om leuke graphics erop te protten.
Iemand nog meer leuke ideeën? Of zal ik gewoon nog een paar afleveringen van Pimp my Ride op MTV kijken?
Einde update.
Maar nu heb ik een wazig probleem. Één object wil niet meedoen met de UVW modifier die ik over het grootste deel van de auto heb gegooid. Onderstaande afbeelding laat dat zien:

Ik was dus van plan om een kleur texture te geven die van kleur verloopt (net als bij de echte Pimp my Ride)
Dan zal ik nu vertellen wat ik nog meer van plan ben met deze auto:
*Ik ga hem heel laag maken, tot op de grond; een echte buikschuivert dus.
*Ik ga proberen net als in de t.v. show een bmw motorkap erop te zetten, grill incluis.
*Natuurlijk komen er een stel vette chromen velgen onder. (Ik maak ze zo groot, dicht, dat je de remschijf enzow niet meer ziet want die nemen een hoop geheugen in beslag, en ze zijn nauwelijks zichtbaar. Dit zelfde heb ik ook al gedaan met het interieur.)
*En wordt de texture van de banden vervangen (is ook wel hard nodig ook)
*Misschien kan ik nog wel ergens een paar luchtinlaten mooi verwerken.
*Eventueel nog een andere spoiler.
*Een manier bedenken om leuke graphics erop te protten.
Iemand nog meer leuke ideeën? Of zal ik gewoon nog een paar afleveringen van Pimp my Ride op MTV kijken?
Einde update.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 17-06-2005 18:34 . Reden: =) ]

bij deze
ik doe 3 weekjes pauze vanaf morgen.. dus schrap me niet meteen
btw dikke LOL @ die fiat 500.. die ownt gewoon
@ Reddy: heb je niet oevallig nog een 2e versie van dat model in je auto staan? dat kan die vage kleurtjes verklaren namelijk
dan nog eens renderen =)
Ik bouw rare dingen.
Was er al een tijd geleden aan begonnen hoor
Helaas, dat is niet het geval, als ik doe wat jij zegt hangen er een paar deuren en ramen enz. in de lucht.StackMySwitchUp schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:02:
@ Reddy: heb je niet oevallig nog een 2e versie van dat model in je auto staan? dat kan die vage kleurtjes verklaren namelijkje moet eens proberen om je auto aan te klikken en dan > hide selection
dan nog eens renderen =)

is het niet dat t als aparte mesh in je huidige mesh zit? vaag probleem iig als het geen dubbele isAnoniem: 73881 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:48:
[...]
Helaas, dat is niet het geval, als ik doe wat jij zegt hangen er een paar deuren en ramen enz. in de lucht.Ik vrees dat ik een andere oplossing moet gaan zoeken...
probeer uit een andere viewport.. of een nieuwe camera aanmaken en daarvandaan renderen (new camera shortcut is control+C)
Ik bouw rare dingen.
kan iemand me helpen ? ik zit nu vast met maya 6.5
ik ben begonne met een tutorial en dat snap ik nu. Maar ik ben nu van plan te beginnen met de velgen maar ik krijg het maar niet. Mijn bedoeling is om een curve te maken en die dan met behulp van revolve 360 graden rond te laten gaan maar het werkt niet. Maya blijft elke lijn die ik trek uit te smoothen, maar ik moet binnen in de velg natuurlijk alles strak hebben en de band er om heen moet natuurlijk wel rond maar dat lukt voor geen meter op deze manier.
ik ben begonne met een tutorial en dat snap ik nu. Maar ik ben nu van plan te beginnen met de velgen maar ik krijg het maar niet. Mijn bedoeling is om een curve te maken en die dan met behulp van revolve 360 graden rond te laten gaan maar het werkt niet. Maya blijft elke lijn die ik trek uit te smoothen, maar ik moet binnen in de velg natuurlijk alles strak hebben en de band er om heen moet natuurlijk wel rond maar dat lukt voor geen meter op deze manier.
ik voel me lekkaah !!!
Je kunt beter 1 "spaak" maken en die zoveel keer kopieren, dan een buitenkant maken en je spaken daar aanvast lijmen met verticle weld.. ik ben niet zon maya fan, gebruik 3d max, maar in principe zou t t zelfde moeten gaanLyP0 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:50:
Ik bouw rare dingen.
goed ik heb besloten dat ik nu maar eens een hrdi omgeving moet maken
m'n renders zien der niet ui zo
Als dat nou een volkswagen bus wordt, dan weet ik je wel te vertellen dat hij voor op de ruit (ja op de onderrand van de ruit rustend ja) een fors Volkswagen logo heeft (zoals een Mercedesster) ter grootte van een soepbord.mexwall schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:11:
Deze bus dus
[afbeelding]gegocheld
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
De link werkt niet. Ook thesamba.com is niet te bereiken.
Nu werkt alles weer

Bedankt voor de link. Ik ben nu het forum aan het plunderen
[ Voor 27% gewijzigd door mexwall op 17-06-2005 23:22 ]
Je kunt bij de properties van de CV Curve Tool de smoothing instellen. 0 (cubic) geeft bijvoorbeeld hoekige hoeken terwijl 5 hele ronde hoeken maakt.LyP0 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:50:
Okay dan, keep me posted.mexwall schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:43:
[...]
De link werkt niet. Ook thesamba.com is niet te bereiken.
Nu werkt alles weer![]()
.
Bedankt voor de link. Ik ben nu het forum aan het plunderen
Heb je al een idee wat betreft de stijl die je wilt maken?
Anoniem: 91644
laat jij nou precies het kleurtje hebben dat zoek voor mn autoNeejoh schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:55:
[...]
Bij deze....
[afbeelding]
Eigelijk alleen een hdri + material toegevoegdTentamens zijn volgende week voorbij, dus heb daarna wat meer tijd lijkt me
en misschien ook HDRI en belichting van de scene?
alvast bedankt
btw: nice work

*click*
Gemaakt aan de hand van Chesters oranje Supra paint
[ Voor 106% gewijzigd door Neejoh op 18-06-2005 19:42 ]
Stoere visa! De grille en koplampen van de C15 heb je bewust gedaan?mexwall schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:11:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Nee, andere camera of viewport werkt ook niet. Ik ben bang dat ik geen mooie kleurverloop kan maken, en het maar gewoon bij één kleur moet houden. Nouja, dan maar verder met de dingen die ik al van plan was, en eventueel later nog kijken of ik het kan fixen...StackMySwitchUp schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:23:
is het niet dat t als aparte mesh in je huidige mesh zit? vaag probleem iig als het geen dubbele is
probeer uit een andere viewport.. of een nieuwe camera aanmaken en daarvandaan renderen (new camera shortcut is control+C)
edit:
Ik bedenk me trouwens net dat ik het probleem misschien kan verhelpen door het hele object opnieuw te maken, maar dat is voor mij te moeilijk, dus dat kan ook al niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 18-06-2005 21:44 ]
Het zal een beetje een surf stijl worden met een drukke cartoon print.Okay dan, keep me posted.
Heb je al een idee wat betreft de stijl die je wilt maken?
Dat is gewoon het laatste model visa. Ik weet niet precies vanaf welk jaar ze dat gedaan hebben, maar ik heb zelf een gt, 11re, chrono en een C15 gehad en die hadden de zelfde neus. Ik heb enkel de oranje knipperlichten in de koplamp laten vervallen.Stoere visa! De grille en koplampen van de C15 heb je bewust gedaan?
In het vorig deel, [rml]3D groepsproject [ Pimp My Ride][/rml], zie je nog meer renders.
[ Voor 61% gewijzigd door mexwall op 19-06-2005 00:10 ]
Hier een wipje van mijn kant:

Ik heb het idee van een kleurverloop maar moeten laten varen, dus heb ik gewoon maar één kleur gebruikt. (Die 'roze vlek' is de weerspiegeling van de grond.)
Ik heb nu de bumpers en sideskirts helemaal verlaagd, de spoiler 2 keer zo groot gemaakt, en de velgen zijn nu ok anders, maar dat zie je haast niet door die texture die ik overigens nog moet veranderen.
Ook heb ik 2 roofscoops gemonteerd, maar die moet ik ook nog een stuk groter maken.
Wat ik nu nog wil gaan doen is die bmw motorkap erop zetten en neon glow eronder (of heeft dat weinig zin als de auto zo laag is?). En nog wat dingetjes denk ik...

Ik heb het idee van een kleurverloop maar moeten laten varen, dus heb ik gewoon maar één kleur gebruikt. (Die 'roze vlek' is de weerspiegeling van de grond.)
Ik heb nu de bumpers en sideskirts helemaal verlaagd, de spoiler 2 keer zo groot gemaakt, en de velgen zijn nu ok anders, maar dat zie je haast niet door die texture die ik overigens nog moet veranderen.
Ook heb ik 2 roofscoops gemonteerd, maar die moet ik ook nog een stuk groter maken.
Wat ik nu nog wil gaan doen is die bmw motorkap erop zetten en neon glow eronder (of heeft dat weinig zin als de auto zo laag is?). En nog wat dingetjes denk ik...
En even renderen met AA aan 
Verder denk ik dat de bumpers/sideskirts iets té laatg zijn. Je kan nu echt geen één hobbeltje hebben.
Verder denk ik dat de bumpers/sideskirts iets té laatg zijn. Je kan nu echt geen één hobbeltje hebben.
[ Voor 70% gewijzigd door Neejoh op 20-06-2005 00:01 ]
Anoniem: 114646
idd vroeger waren spijkers gevaarlijk voor je banden maar bij jouw wordt je hele bodywork er waarschijnlijk af geruktNeejoh schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:44:
En even renderen met AA aan
Verder denk ik dat de bumpers/sideskirts iets té laag zijn. Je kan nu echt geen één hobbeltje hebben.
Ok, dan zal ik die wel ff wat terug omhoog halen, en dan AA aanzetten. 
Bedankt voor de tips
Bedankt voor de tips
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 19-06-2005 21:12 . Reden: =) ]
Ik zie bij de hoodscoop btw ook nog een foutje, mischien nog ff een aandachtspuntje
hey ehm ik wil weer even een wipje posten in het kader van iedereen die voor deel 2 zijn laatste wipje showed maar ik wilde even een mooi wit vloertje erin gooien met 3 omni's eromheen met allemaal ray traced aan.
maar nu duurt het meer dan een 45min voordat de render af is (estimated). en dit is zonder moeilijke textures en zonder HDRI (wat ik nog moet leren)
ik heb 2,8Ghz P4 met 1Gb DDR400 en radeon 9800pro. waarom duurt dit zo lang. in vergelijking met al jullie wips is mijn scene echt niet bijzonder high poly
maar nu duurt het meer dan een 45min voordat de render af is (estimated). en dit is zonder moeilijke textures en zonder HDRI (wat ik nog moet leren)
ik heb 2,8Ghz P4 met 1Gb DDR400 en radeon 9800pro. waarom duurt dit zo lang. in vergelijking met al jullie wips is mijn scene echt niet bijzonder high poly
Dat ding op de motorkap zat er al op toen ik het standaard model kreeg, maar waarschijnlijk doel je op het feit dat de gaatjes richting het raam zitten. Dat ga ik ook zo laten, want persoonlijk ben ik niet zo'n fan van hoodscoops.Neejoh schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:00:
Ik zie bij de hoodscoop btw ook nog een foutje, mischien nog ff een aandachtspuntje
Met jouw configuratie moet dat sneller kunnen lijkt me.Anoniem: 114646 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:28:
hey ehm ik wil weer even een wipje posten in het kader van iedereen die voor deel 2 zijn laatste wipje showed maar ik wilde even een mooi wit vloertje erin gooien met 3 omni's eromheen met allemaal ray traced aan.
Ben je zeker dat geen 3 skylights in je scene hebt gedropt ipv 3 omni's ?

nou nu dan maar met 1 lamp, geen reflecties, een achterkant vol met fouten en nog steeds geen goede ramen. maar toch, meest recente wat ik heb
Niet verkeerd toch.
Ik zou het achterwiel iets verder naar buiten zetten en wat camber,schuiner zetten, geven. Het voorwiel zou ik ook wat camber geven, daardoor wordt het al wat realistischer.
Ik zie net nog een foutje.
Als je de M3 maakt dan klopt de achterklep niet. Bij het origineel gaat de achterruit niet mee omhoog met de kofferklep. De achterruit zit op de carrosserie gelijmt en kan niet open of bewegen.
Ik zou het achterwiel iets verder naar buiten zetten en wat camber,schuiner zetten, geven. Het voorwiel zou ik ook wat camber geven, daardoor wordt het al wat realistischer.
Ik zie net nog een foutje.
Als je de M3 maakt dan klopt de achterklep niet. Bij het origineel gaat de achterruit niet mee omhoog met de kofferklep. De achterruit zit op de carrosserie gelijmt en kan niet open of bewegen.
[ Voor 37% gewijzigd door mexwall op 21-06-2005 19:38 ]
Nee, hij doelt op dat er vanaf deze hoek gezien links-onder een smoothing foutje zit.Anoniem: 73881 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:02:
Dat ding op de motorkap zat er al op toen ik het standaard model kreeg, maar waarschijnlijk doel je op het feit dat de gaatjes richting het raam zitten. Dat ga ik ook zo laten, want persoonlijk ben ik niet zo'n fan van hoodscoops.
Oh, ja. Nu zie ik het ook.Rowanov schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:57:
[...]
Nee, hij doelt op dat er vanaf deze hoek gezien links-onder een smoothing foutje zit.
maar ik ga die hele motorkap toch nog veranderen, dus dat foutje zal ook wel weg gaan. (maar dat had ik geloof ik al gezegd...)
edit:
update:

^^zitten nog heel wat schoonheidsfoutjes in, ik weet het. Die werk ik nog wel weg.
En AA werkt ook niet, om de een of andere reden...
kijk maar, ik heb dit aangezet:

Maar dan alsnog krijg ik wat er op bovenste plaatje staat. Hoe kan dit? En hoe kan ik het verhelpen? B.v.d.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 22-06-2005 17:00 ]
Je moet niet bij de tab raytracer maar bij de tab renderer kijken.Anoniem: 73881 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:26:
[...]
Oh, ja. Nu zie ik het ook.
maar ik ga die hele motorkap toch nog veranderen, dus dat foutje zal ook wel weg gaan. (maar dat had ik geloof ik al gezegd...)
edit:
update:
[afbeelding]
^^zitten nog heel wat schoonheidsfoutjes in, ik weet het. Die werk ik nog wel weg.
En AA werkt ook niet, om de een of andere reden...
kijk maar, ik heb dit aangezet:
[afbeelding]
Maar dan alsnog krijg ik wat er op bovenste plaatje staat. Hoe kan dit? En hoe kan ik het verhelpen? B.v.d.
Bij het tweede wat daar staat kun je de antialiasing instellen
<offtopisch>mexwall schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:01:
Dat is gewoon het laatste model visa. Ik weet niet precies vanaf welk jaar ze dat gedaan hebben, maar ik heb zelf een gt, 11re, chrono en een C15 gehad en die hadden de zelfde neus. Ik heb enkel de oranje knipperlichten in de koplamp laten vervallen.
Niet helemaal. De C15 vanaf iets van 1995 had een 'dikkere' bies op de motorkap (nog dikker thv de grille). Dat model had ook geheel witte koplampen en knippers in de bumper. De Visa werd toen al niet meer gemaakt dus heeft nooit geprofiteerd van deze facelift. Heb zelf een club, 11re decouvrable en een c15 gehad
</offtopisch>
Nederlands is makkelijker als je denkt
Maareehhmm als je een Fiat 500 pimpt dan moet je natuurlijk wel een luchtinlaat bij de motor hebben ;-) en niet op de kofferbak zoals je gedaan hebt. Bij de 500, 600 en 850's werdt er vaak een steuntje gemaakt die de motorkap (dus aan de achterkant) een stukje open hield zodat de motor beter gekoeld werd (luchtgekoelde motoren)AlwinB© schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:20:
Ik hoor er ook bij met mijn gepimpte fiat500!
[afbeelding]
AlwinB©
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
En weer een update:

De scene is iets te donker geworden helaas.. Zal er bij de volgende update rekening mee houden.
Todo:
- auto "dichtmaken". Je kan nu nog door de grill heenkijken.
- ramen erin maken
- naden tussen deuren
- meshfouten fixen
- texturen

De scene is iets te donker geworden helaas.. Zal er bij de volgende update rekening mee houden.
Todo:
- auto "dichtmaken". Je kan nu nog door de grill heenkijken.
- ramen erin maken
- naden tussen deuren
- meshfouten fixen
- texturen
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Schuif dan even wat met de levels, in Photoshop bijvoorbeeld. Dan zien wij ook goed hoe het eruit ziet zonder aan het contrast van me monitor te draaien
301SQN
gvd @#$%$#@ ik haaat maya, krijg niet eens een simpel velgje gemaakt laat staan een motorkap oid. moet nodig eens een ander programma hebben, mijn pa heeft 3ds max nog liggen, is dat wat makkelijker of beter om auto's te maken ?? zo ja heeft iemand misschien een tutorial om iets te bouwe.
ik voel me lekkaah !!!
damn 3ds max 7 is ook al nix, heb een tutorial geprobeert van baracuda 82 en ik kom er al niet uit. je moet er dan een editable poly van maken da snap ik maar dan verdwijnen bij mij de lijnen die het midden snijden. dan ook nog meshsmooth, dan word het bij mij heel glad terwijl er in de tuto plaatjes staan van de grove. Snap dr echt geen reet van, k*t prog. ken niemand mij hiermee helpuh.
ik snap nog meer van maya dan van max 7.
ik voel me lekkaah !!!
Waarom werk je dan met Max? Veel tutorials worden gemaakt met een bepaald pakket maar bruikbaar voor bijna alle pakketten... helemaal als het gaar om poly modeling. Nurbs modeling van Maya en Rhino wordt moeilijk in max...LyP0 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 00:11:
damn 3ds max 7 is ook al nix, heb een tutorial geprobeert van baracuda 82 en ik kom er al niet uit. je moet er dan een editable poly van maken da snap ik maar dan verdwijnen bij mij de lijnen die het midden snijden. dan ook nog meshsmooth, dan word het bij mij heel glad terwijl er in de tuto plaatjes staan van de grove. Snap dr echt geen reet van, k*t prog. ken niemand mij hiermee helpuh.
Ik weet verder niet wat je bedoelt met lijnen die het midden snijden maar indien je gaat werken met EP MOET je juist werken met zoveel mogelijk vlakken die bestaan uit 4 punten(in uiterste geval kan 3 ook, maar probeer dit tot een minimum te beperken). Het kan zijn dat je lijnen zijn verdwenen na je collapse naar EP, druk dan ff op F4, dan zie je de lijnen.
En wat is je ervaring in het werken met 3D, verwacht niet direct wonderen. Als je net begint, begin met een blokje, omzetten naar EP en dan gewoon wat rotzooien met dat ding, extruden, Chamferen, Insetten, Bevelen, kijken wat Edges zijn, Poly's, vertexen ed... ga dan aan de slag met eenvoudige tutorials....
[ Voor 33% gewijzigd door Folkert op 24-06-2005 08:52 ]
volgens mij heb jij weinig geduld en wil jij meteen een meesterbak maken, zo werkt dat natuurlijk niet. het zijn allemaal professionele programma's met een leercurve, overigens is een auto niet het makkelijkste om meteen maar mee te beginnen.LyP0 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 00:11:
bovendien zijn in 3ds max altijd wel tutorials inbegrepen die je in ieder geval een basisvaardigheid meebrengen. doe gewoon rustig aan en ga stap voor stap jezelf bekend maken met de 3d wereld
W00t, net zoals ik heb gedaan. Ik kan het huisje tutorial van Oogst aanraden. Subliem!
Linkje: Oogst huisje
Veel plezier d'r mee, jongen.
Linkje: Oogst huisje
Veel plezier d'r mee, jongen.
Mooi! Heel mooi.mexwall schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:09:
[afbeelding]
Nieuwe velgen velg gemaakt (poging) ze lijken op de originele vw velgen.Te moderne velgen staan niet onder deze auto naar mijn beschijden mening. Verder wat kleine dingen verandert en gemaakt.
Check deze btw eens,
http://www.franklinsvwwerks.com/doubledoor.htm
Ook de specs enzo
Engine : 3.3 911 motor with either twin turbo or single turbo (havent decided yet) with fuel injection
Update:
De koplampen gemaakt. De reden dat die verduisterd glas hebben is omdat ik chroom niet zo goed vond passen bij rood en goud. En heb de kentekenplaat met diamant bekleed
De koplampen gemaakt. De reden dat die verduisterd glas hebben is omdat ik chroom niet zo goed vond passen bij rood en goud. En heb de kentekenplaat met diamant bekleed

[ Voor 11% gewijzigd door Chester op 20-09-2005 16:47 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 66556
Omdat niemand anders doet doe ik het maar ;
OMFG Chester, nice!
Ik vind de HDRI image die je gebruikt alleen een beetje raar, zie niet helemaal wat het is en die troep aan de zijkant komt je model ook niet ten goede. Ook ziet de onderkant van je bumper er aan deze kant er wat raar uit... (beetje mat/vaag) En er zit een raar bobbeltje naast je grill (links vanaf de voorkant gezien)
OMFG Chester, nice!
Ik vind de HDRI image die je gebruikt alleen een beetje raar, zie niet helemaal wat het is en die troep aan de zijkant komt je model ook niet ten goede. Ook ziet de onderkant van je bumper er aan deze kant er wat raar uit... (beetje mat/vaag) En er zit een raar bobbeltje naast je grill (links vanaf de voorkant gezien)
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 66556 op 26-06-2005 00:49 ]
kan iemand hem niet bannen ofzo? ik vind het gewoon te erg mijn eigen lust en leven hier zo toegetakeld zien worden.
Tis dat mijn eigen minitje nog in de garage staat omdat ik dee aan het opknappen ben, maar dit is echt te lelijk. NOFI btw....
[ Voor 13% gewijzigd door André op 27-06-2005 13:21 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
dit is ZIJN inzicht over hoe hij zijn mini wil pimpen...k0ewl schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:34:
[...]
kan iemand hem niet bannen ofzo? ik vind het gewoon te erg mijn eigen lust en leven hier zo toegetakeld zien worden.
Tis dat mijn eigen minitje nog in de garage staat omdat ik dee aan het opknappen ben, maar dit is echt te lelijk. NOFI btw....
Als jij een ander inzicht hebt, wat let je. Ga zelf een mini modelleren en pimpen. Niemand weerhoud je ervan
Anoniem: 136983
Waar heb je het overkan iemand hem niet bannen ofzo? ik vind het gewoon te erg mijn eigen lust en leven hier zo toegetakeld zien worden.
ik vind deze car juist kaaai mooi.. echt netjes.
Ik ben zelf dan misschien een beginneling die nog niet zo veel te melden heeft op dit gebied, maar deze mini vind ik echt strak.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 136983 op 26-06-2005 18:16 ]
Ik ben maar weer eens bezig gegaan met m'n eclipse...
Alleen met de koplampen wil het maar niet lukken....

Zoals je ziet, ziet het er niet echt uit.... Heeft iemand tips (ik heb A3 tutorial gevolgd) maar kom er dus niet echt uit....

Zoals je ziet, ziet het er niet echt uit.... Heeft iemand tips (ik heb A3 tutorial gevolgd) maar kom er dus niet echt uit....
ik heb de A3 video ook gevolgd voor mijn M3 maar die koplampen kloppen dan natuurlijk voor geen meter. beste wat je kan doen is volgens mij gewoon echte foto's goed bestuderen en aan de hand daarvan wat dingen uitproberen. Als het goed is heb je dan ook niet meer die problemen van dat je lampen door het glas heenstekenThunderNet schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:55:
Ik ben maar weer eens bezig gegaan met m'n eclipse...
[afbeelding]
even wat foto's van hoe ver ik ben 
voorruit en achterruit zijn gedaan, achterlicht unit is het grootste deel van klaar. Hoewel ik daar nog met de material's moet prutsen.
De ruiten hebben een donkerblauwe tint
De lak zelf moet nog wat aangepast worden, ik vind hem nu net te heb ik het idee. Daarnaast moet ik nog een goede hrdi maken zoals je kunt zien

Graag uw commentaar
voorruit en achterruit zijn gedaan, achterlicht unit is het grootste deel van klaar. Hoewel ik daar nog met de material's moet prutsen.
De ruiten hebben een donkerblauwe tint
De lak zelf moet nog wat aangepast worden, ik vind hem nu net te heb ik het idee. Daarnaast moet ik nog een goede hrdi maken zoals je kunt zien

Graag uw commentaar
wat si dat onder de voorruit bij het eerste plaatje, ziet er een btj raar uit.
verder vin k t wel een toffe auto, alleen de kleur
die vin ik dus echt niet mooi
verder vin k t wel een toffe auto, alleen de kleur

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Wat bedoel je precies met wat er raar uitziet?
ik zie het zo niet...
En de kleur sjah... als ik leer betere renders te maken, kan ik misch. wel kijken naar andere kleuren.
En de kleur sjah... als ik leer betere renders te maken, kan ik misch. wel kijken naar andere kleuren.
Anoniem: 136983
onder je ruit zit denk ik een klein ophoginkje, dat lijkt op deze render misschien een beetje raar maar zal vanuit andere posities normaal zijn denk ik.
Oh ik zie het al denk ik 
Dat is de plek waar de ruitenwissers nog moeten komen... Die details komen later pas
Dat is de plek waar de ruitenwissers nog moeten komen... Die details komen later pas
Ik vind die kleur wel mooi hoor. 
@Chester: Je kan i.p.v. matglas voor je lampen ook gewoon goud er ín doen, i.p.v. chroom
* Anoniem: 73881 zoekt nog wat inspiratie voor mijn mustang, maar dan wel iets dat ik met mijn beperkte vaardigheden ook daadwerkelijk kan realiseren.
@Chester: Je kan i.p.v. matglas voor je lampen ook gewoon goud er ín doen, i.p.v. chroom
* Anoniem: 73881 zoekt nog wat inspiratie voor mijn mustang, maar dan wel iets dat ik met mijn beperkte vaardigheden ook daadwerkelijk kan realiseren.
Ik denk ook dat het misschien wel mooi is om voor die mercedes een soort matglas te pakken, alleen dan met van de ribbels, zoals je wel vaker bij 'oudere' auto's ziet.
Zoiets, alleen dan niet rond:

Offtopic
Gokje
Koplamp van een eend, citroen 2cv
Gokje
Koplamp van een eend, citroen 2cv
Ik ben nu bezig met de HRDI en lak, maar het wil niet echt lukken 
ik krijg ze erg overbelicht....
hier 2 plaatjes, met 2 verschillende HRDI's

Zoals je ziet, zijn ze nogal overbelicht, ik heb de tutorial van Barracuda82 gevolgdt, maar het wil dus niet echt lukken. Heeft iemand nog tips? of weet iemand waar het aan ligt?
ik krijg ze erg overbelicht....
hier 2 plaatjes, met 2 verschillende HRDI's

Zoals je ziet, zijn ze nogal overbelicht, ik heb de tutorial van Barracuda82 gevolgdt, maar het wil dus niet echt lukken. Heeft iemand nog tips? of weet iemand waar het aan ligt?
misschien is je scene wat overbelicht? moet je bij tool > light lister even de lampen wat minder fel zetten. ik weet niet hoeveel belichting je hebt, maar probeer eens met aleen 1 skylight met een sterkte van ± 1,1.
Of bijv. 1 skylight van 0,8 en nog 2 of 3 zwakke spots. ( ± 0,4 )
Of bijv. 1 skylight van 0,8 en nog 2 of 3 zwakke spots. ( ± 0,4 )
Hey, hier even een newbie vraag: Ik wil een audi tt gaan modellen in 3ds max (7.0), maar hoe zorg ik dat ik de textures al kan zien in de viewport (vanwege de blueprints)?
Niet dat ik aan het stalken ben, maar in de afgelopen 30 pagina's van dit project is het al vaker gevraagd. En in de 4 pagina's van "Deeltje 2" staan de tutorials zelfs in de signatures van deelnemers...jessevl schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:23:
Hey, hier even een newbie vraag: Ik wil een audi tt gaan modellen in 3ds max (7.0), maar hoe zorg ik dat ik de textures al kan zien in de viewport (vanwege de blueprints)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat heb ik al een keer geprobeerd, maar dat vond ik niet staan op een SL600Barracuda_82 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:46:
Ik denk ook dat het misschien wel mooi is om voor die mercedes een soort matglas te pakken, alleen dan met van de ribbels, zoals je wel vaker bij 'oudere' auto's ziet.
[afbeelding]
In je material editor is er ergens een knop met een blauw/witte kubus met de tooltip: show map in viewport.jessevl schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:23:
edit:
Sry, edit knop vergeten te gebruiken
Sry, edit knop vergeten te gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 29-06-2005 20:38 ]
Over belichting is al stuk weg, maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden...
ben wat wezen experimenteren met nog wat lak
En heb er vanmiddag een roofscoop opgezet, maar ik denk dat ik die weer weghaal
tenzij mensen hem erg mooi vinden.
Sideskirts heb ik nu stuk breder gemaakt
en de achterste wielkast is ook uitgebouwd.
er zitten nog genoeg fouten in zoals te zien is, maar het gaat wel redelijk de goede kant op
ik zit alleen nog met probleem met kiertjes tussen verschillende objecten...
bijvoorbeeld de ramen.. door Turbosmooth worden die kieren veel groter
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl10.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl11.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl12.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl13.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl14.jpg
ben wat wezen experimenteren met nog wat lak
En heb er vanmiddag een roofscoop opgezet, maar ik denk dat ik die weer weghaal
Sideskirts heb ik nu stuk breder gemaakt
er zitten nog genoeg fouten in zoals te zien is, maar het gaat wel redelijk de goede kant op

http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl10.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl11.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl12.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl13.jpg
http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl14.jpg
Thundernet... op zich zien die foto's best leuk uit, een beetje een soort van Cell Shading alleen zonder die dikke randen
Wanna play?
Gewoon ff de randjes chamferen op een kleine waarde. Ik doe altijd 0,02 voor een echt scherpe rand, en anders vaak 0,1 ofzo. Moet je gewoon ff bekijken wat het beste is voor welke randenThunderNet schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:39:
ja, dat doe ikPhreak schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:25:
[...]
Gewoon ff de randjes chamferen op een kleine waarde. Ik doe altijd 0,02 voor een echt scherpe rand, en anders vaak 0,1 ofzo. Moet je gewoon ff bekijken wat het beste is voor welke randen
echter, de ramen enzo zijn andere objecten, en daardoor gaat het fout?
Je moet ervoor zorgen dan de ongesmoothde mesh voor het oog bijna doorloopt in de ramen. Dus edges enzo moeten eigenlijk in 1 lijn doorlopen naar je raam. Op die manier loop je het minste kan op naden.ThunderNet schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:48:
[...]
ja, dat doe ikzoals je ziet gaat het met de kieren van de motorkap etc. wel goed.
echter, de ramen enzo zijn andere objecten, en daardoor gaat het fout?
Zo dus ongeveer:

Het donkere gedeelte is het achterraam, de body is de bovenkant.
Anoniem: 135680
hallo
ik lees dit topic voor het eerst.
ik heb geen ervaring hiermee maar het lijkt me echt vet om ermee te beginnen
ik probeer eerst wel wat tutorials.
mag ik ook hiermee aan de slag?
ik wil wel eerst wat kleine simpele dingen doen om wat uit te proberen
Groeten
Groeten
Probeer de audi a3 video tutorial eens, of maak naar aanleiding hiervan een andere auto. Dan zien ze hier wel wat dat wordt en kan je hem later gaan tunenH2opoloër schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:39:
hallo
Groeten
-DG- schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:53:
[...]
Probeer de audi a3 video tutorial eens, of maak naar aanleiding hiervan een andere auto. Dan zien ze hier wel wat dat wordt en kan je hem later gaan tunen.
offtopic:
wat een ongeloofelijk slome site
, is er geen mirror voor ofzo?
wat een ongeloofelijk slome site

Anoniem: 135680
okey bedankt het kan zijn dat ik me hier heel wat later weer meld want dan ben ik hiermee aan het prutsen
Bescheiden tipjes (vanuit de VW hoekmexwall schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:09:
[afbeelding]
Nieuwe velgen velg gemaakt (poging) ze lijken op de originele vw velgen.Te moderne velgen staan niet onder deze auto naar mijn beschijden mening. Verder wat kleine dingen verandert en gemaakt.
kijk eens op www.paruzzi.nl , dit is een bedrijf wat specialiseert in kever -en busaccessoires. Daar krijg je ook een goed idee van de velgen die er onder gaan. Trefwoorden (ook voor Google):
BRM Velgen,
Sprintstar Velgen,
Fuchs
Verder worden busjes etc ook vaak verlaagd.
Ik ben zelf nog op zoek naar een kevermodel om te "tunen"
* Anoniem: 73881 wil eigenlijk zijn eigen auto gaan maken, want de mustang waar ik nou mee bezig ben voelt wat onpersoonlijk.
Wil eigenlijk een nieuwe BMW gaan maken. Zo'n sport-geval.
Of denk iemand dat dat geen goed idee is. Zo ja; tegenvoorstel?
Wil eigenlijk een nieuwe BMW gaan maken. Zo'n sport-geval.
Of denk iemand dat dat geen goed idee is. Zo ja; tegenvoorstel?
De M3 wordt al gemaakt dus die zou ik niet nemen.
De topic titel zegt eigenlijk alles [pimp my ride], dus als het te pimpen/tunnen is dan zal het geen bezwaar zijn denk ik.
De topic titel zegt eigenlijk alles [pimp my ride], dus als het te pimpen/tunnen is dan zal het geen bezwaar zijn denk ik.
Als je een 'makkelijk' te modelleren auto zoekt, zou ik kijken naar een model als een VW Golf 2, en die zijn ook nog eens lekker te pimpen