3D groepsproject [Pimp My Ride] - Deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114646

snel wipje van de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/img283/4747/wip190tj.jpg
achterlampen gaan textures worden omdat ze gewoon te moeilijk zijn om te modelen (imo)

en ik zie ineens dat ik nit eens in de deelnemers lijst sta :/

offtopic, wat een weer zeg tering

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 114646 op 04-07-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Anoniem: 114646 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:09:
snel wipje van de achterkant
[afbeelding]
achterlampen gaan textures worden omdat ze gewoon te moeilijk zijn om te modelen (imo)

en ik zie ineens dat ik nit eens in de deelnemers lijst sta :/

offtopic, wat een weer zeg tering
Mooie auto hoor, er zullen vast wel wat foutjes in zitten, maar ik ben niet zo'n man van detail. :)

Ik sta ook niet in de deelnemerslijst, so what. Er staat toch ook "en vele anderen" onder. :)

offtopic, Het weer is idd klote. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 04-07-2005 14:41 . Reden: =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Mja, de deelnemerslijst is nog van deel 1, en die heb ik al lang niet meer geupdate. Misschien over een tijdje als ik weer eens tijd heb om er voor te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:27

ThunderNet

Flits!

BasNation, begint er goed uit te zien hoor :)

ik heb zonet een band gemaakt :)
vanavond er maar een velgje inzetten :9

wat zal ik doen? 3spaaks, of 5 spaaks?

hier een render van mijn band... duurde 2:17 om te renderen :X
maarjah, de band (Dus alleen het rubber) bestaat uit 38619 Polygonen :X das meer als de rest van de auto 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/tire1.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@BasNation
Ziet er goed uit tot nu toe, als zie ik een paar bump die je kunt fixen. En idd, de achterlampen texturen lijkt mij ook de beste oplossing. Dit heb ik ook gedaan bij mn Audi A3 en het ziet er niet echt slech uit. Je moet wel even hoge res plaatjes zoeken om textures van te maken, anders ziet het er niet uit. En vergeet ook geen bump map te maken voor de reflectoren gedeeltes.

@ThunderNet
Ik zou voor 5 spaaks gaan, ik vind 3 spaaks velgen net iets te kaal. En als je de polycount van je banden te hoog vind, kun je gewoon een bitmap + bumpmap gebruiken, dit geeft ook mooi banden. Tenzij je natuurlijk close-ups van de banden wilt renderen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:41:

maarjah, de band (Dus alleen het rubber) bestaat uit 38619 Polygonen :X das meer als de rest van de auto 8)7

[afbeelding]
oke ten eerste :P je hebt een pikzwarte band op een pikzwarte achtergrond gerendered, nauwelijks te zien.
ten tweede: waarom zoveel detail in een band die voornamelijk onder de wielkappen zit. echt niet goed als je al 2,5 minuut erover doed om 1 bandje te renderen. die van mij is ontzettend low poly.
ten derde: 5 spaaks is bijna altijd veel mooier dan 3 (3 spaaks velgen zijn meestal dan heel complex of gewoon saai)
ten vierde: lees mijn tweede punt nog maar een keertje :D

edit: 680.000 poly's bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 11:38
ThunderNet schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:41:

[afbeelding]
ik d8 dat het plaatje het niet deed toen keek ik goed en toen zag ik "iets" en zoals chester al zei gewoon met bump map doen denk ik

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow!
Geheel tegen de verwachting in heb ik zowaar iets gemaakt dat enigzins op een auto lijkt.
Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/bmw-wip1.jpg
Moet uiteraard nog een hoop aan gebeuren.
Het zal nog wel ff duren voordat het ook maar enigzins op deze ultra coole 3d tekening lijkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.works-y3f.com/m_cars/1_euro/bmw/z3/01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Chester schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:50:
@BasNation
Ziet er goed uit tot nu toe, als zie ik een paar bump die je kunt fixen. En idd, de achterlampen texturen lijkt mij ook de beste oplossing. Dit heb ik ook gedaan bij mn Audi A3 en het ziet er niet echt slech uit. Je moet wel even hoge res plaatjes zoeken om textures van te maken, anders ziet het er niet uit. En vergeet ook geen bump map te maken voor de reflectoren gedeeltes.

@ThunderNet
Ik zou voor 5 spaaks gaan, ik vind 3 spaaks velgen net iets te kaal. En als je de polycount van je banden te hoog vind, kun je gewoon een bitmap + bumpmap gebruiken, dit geeft ook mooi banden. Tenzij je natuurlijk close-ups van de banden wilt renderen.
hehehe dan ga ik maar eens opzoek hoe bumpmaps werken :+

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Nog snel even een wipje van m'n velg :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/rim1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

En de velgjes met rubber (nu nog slicks, haha) onder de auto zelf....
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/3d/eclipse/ecl17.jpg
er moeten nog schijfremmen etc. bij :)
en ik wil natuurlijk profiel ;) en mooie tekst op de banden.. maar heb geduld :)

comments plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:36:
En de velgjes met rubber (nu nog slicks, haha) onder de auto zelf....
[afbeelding]
er moeten nog schijfremmen etc. bij :)
en ik wil natuurlijk profiel ;) en mooie tekst op de banden.. maar heb geduld :)

comments plz
je praat alsof je al bijna klaar bent haha :P , ik dacht eerst dat je model niet zo goed was door dat gebrek aan detail enzo maar ik heb even een paar foto's erbij gepakt en het is een verrasend simpele vloeiende auto. Maargoed, verder ziet het er goed uit alleen ik zou nog niet aan je schijfremmen beginnen als je velgen er nog zo uit zien, je loopt een beetje vooruit op jezelf heb ik het idee.
Chester schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:50:
@BasNation
ik heb geen idee wat bumpmapping in 3DS inhoudt, het enige wat ik me van de term kan herinneren is van een nvidia techdemo filmpje over de revolutionaire Geforce3 :D maar ik zal kijken wat ik kan doen.
heb jij trouwens enig idee waar ik highQ pics kan vinden voor textures?

zo moet het uiteindelijk worden, ik weet dat sommige lijnen te dik zijn en andere te dun en dat veel details nog missen (komt grotendeels door niet kloppende bleuprints) maar het is dan ook een WIP 8)7 , let ook vooral niet op alles hoger dan de achterklep want daar klopt niks van. C&C naturlich welkom.
zit nu trouwens op de 700.000 poly's totaal, is dit veel/normaal/weinig voor een scene met 1 autotje?
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/3378/wip205dp.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114646 op 05-07-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daddy cool :+

Mooi waggie hoor :) op het feit dat-ie niet klopt na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

Basnation er zitten nogal wat deuken in je auto, probeer die er 'ns uit te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ben weer eens begonnen aan een auto, auto 9143 alweer. |:(
Niet echt een pimpwagen, maarja, hij is van zichzelf al zooooooooo mooi dat er eigenlijk niks aan hoeft te gebeuren. :9~
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvanzandwijk/alfalfalfalfala13.jpg

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
@Milanza: erg mooi gemaakt. Ik doe het je niet na. Maar Alfa's zijn helaas IMHO de lelijkste auto's die er op de Nederlandse wegen te vinden zijn! Die driehoekige neus is echt :X niet mijn smaak. Voor de duidelijkheid: is NIET bedoeld als flame of als crit op jouw werk ofzo!

Hoe lang doe je nou over zo'n auto???

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-07-2005 15:19 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Hoe durf je te beweren dat Alfa's niet mooi zijn!!!! :(
;)

Aan deze ben ik gisteren begonnen. Ik denk dat ik er nu zo'n 13 uur in heb zitten. Hij is btw nog lang niet af hoor. Er moeten nog spiegels en ruitenwissers op, dan is de voorkant zo goed als af. Verder moet ik nog de achterkant afmaken, inclusief achterlichten, details en de trekhaak :P
De velgen heb ik in een paar minuten inelkaar geflanst, dus die worden ook wel beter.

[ Voor 16% gewijzigd door Milanza op 06-07-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148698

goeiendag zeg, wat een vette autows haben jullie gemacht.
ik wil ok meedoen, ma een hele nieuwe bak kan ik nog nie maken, nog nooit verder gekomen dan een vette chopper

kga wel gwoon ff standaard model aanpassen ofzow

keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

@BasNation: dit hoekje is niet helemaal goed gechamferd:
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/992/ding3jg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm[img], verder dan dit kom ik voorlopig nog nie denk :P kwam der gister achter dak tog wel heel erg weinig werkgeheugen heb in me pc'tje, 256 is egt nie goed
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/twin%20theepot1.bmp<-- toetutnie
waaaaazug

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 148698 op 08-07-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
vind je het gek dat dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neuh nie egt, ma krijg over week of drie/vier 2 gigabytes aan ram erbij dus dan gaat ik volop meedoen nu eerst ff schetsjes maken enzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk die linkjes zonder tags en extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

hoe krijg je zulke puntjes verbonden met de plane ? :+ Ik kom er echt niet uit 8)7. En hoe maak je die plane doorzichtig allemaal vergeten man :/ :|

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/7518/3dmax1jq.jpg

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
zo'n "puntje" is een vertex ;) Daarnaast is dit niet echt de manier om te werken. Het zou handiger zijn om een rij edges te selecteren en die met <shift> te slepen.

In editable poly is <alt>+X doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Neejoh schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:36:
zo'n "puntje" is een vertex ;) Daarnaast is dit niet echt de manier om te werken. Het zou handiger zijn om een rij edges te selecteren en die met <shift> te slepen.

In editable poly is <alt>+X doorzichtig.
tis al laat he :O kga het is proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Oepdateje. Spiegels toegevoegd, evenals wat aanpassingen aan het bodywerk. Ben van plan om hem zo fotorealistisch mogelijk te maken(voorzover ik dat kan), dus er zal zowiezo een basic interior komen, en misschien wel een uitgebreid interieur. Het enige wat nog aan het exterieur moet gebeuren zijn een aantal meshfoutjes fixen, ruitenwissers maken(moeilijk reference van te vinden) en bijna de hele achterkant. De spiegels kloppen ook nog niet helemaal.
Afbeeldingslocatie: http://img30.imagevenue.com/loc298/th_18c_alfalfalfalfala23.jpg
En een kleirender:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imagevenue.com/loc244/th_405_alfalfalfalfalaclay1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

ziet er erg netjes uit Milenza :)
alleen vraagje :P hoe maak je zulke kleirenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Ik gebruik Brazil, maar met de Scanline renderer kan het ook. Het idee is hetzelfde.
-Pak een standaard material, geef hem een leuke kleur grijs oid, plak hem op al je objecten.
-Gooi een Skylight in je scene
-Zet light tracer aan in lightening plugins(oid)
-Renderen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Milanza schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:02:
Ik gebruik Brazil, maar met de Scanline renderer kan het ook. Het idee is hetzelfde.
-Pak een standaard material, geef hem een leuke kleur grijs oid, plak hem op al je objecten.
-Gooi een Skylight in je scene
-Zet light tracer aan in lightening plugins(oid)
-Renderen maar!
ok, ik zal het eventjes proberen als ik wat meer tijd heb :)

even een wipje (geen zin om te resizen :+

der zitten nog paar foutjes in bij de naden zoals je kunt zien, die maakt hij niet helemaal mooi met turbosmooth... Volgende onderdeel zijn de wielkasten, en voorkant van de motor (die je door de bumper heen kan zien gedeeltelijk? :P en uitlaatsysteem natuurlijk :)
Ik ga denk ik nog compleet andere velgen maken, want ik vind deze niet echt mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 28-04 20:28

StackMySwitchUp

Zoals dit.

@ milanza, hoe maak je die scheidingslijnen tussen motorkap en bumper zo damn vloeiend? doe je een chamfer voor of na de meshsmooth/turbosmooth?
als ik bijv een bumper wil bouwen , moet ik dan gaan editen in 2 iterations meshsmooth?
zit best te klooien nu met mn halve lotus :P
binnenkort maar weer een update..
iemand een idee hoe ik aan een goeie versie van brazil kom zonder de restricties?

@ thundernet, nice job, alleen die velgen zijn echt eng.. probeer die van mij na te maken :D *is heel trots op zn enkei shoguns*

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, jullie gaan met ze allen best lkkr :( ik heb alleen nog maar een velg af, C&C graag
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/velg%20mustang.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/velg%20mustang%202.jpg

gerendered in VRay beizewei

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 148698 op 10-07-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

die velg is zeer nijz :D geen commentaar verder.. want ik weet niks ^^

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 08:15
commentaar.... ik d8 dat dat een foto was van een velg die je na wilde maken, tot ik de tekst erbij ging lezen... heeeeeeeeeeeel erg mooi gemaakt!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wooow, bedankt :D nooit gedacht dak zukke replies zouw krijgen, thnx :D, maarre, nou krijg ik ineens van VRay het bericht dattie overbelicht is op een of andere manier: "warning: Material returned overbright or invalid color" en dan het object, het ligt niet aan de belichting want die heb ik niet, weet iemand wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Anoniem: 148698 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:43:
hmm, jullie gaan met ze allen best lkkr :( ik heb alleen nog maar een velg af, C&C graag
[afbeelding]
[afbeelding]

lol ik dacht dat die bovenste een foto was en die onderste een render nice welke wagen ga je maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe thanx again, kga proberen een ford mustang te pimpen, kben nu bezig met een NOS fles, ma krijg de uvw maps ook al nie goed :( mja, verdere WIP's komen deraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
DutchPunxRoses: die waarschuwing heb ik ook wel es gehad maar het resultaat zag er prima uit... je kunt wel uitzoeken welk materiaal precies fout is (door 1 voor 1 alle materialen in je scene te vervangen door een standard material), was bij mij toen een material met self-illumination maar ook die renderde prima; heb de error gewoon genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Anoniem: 148698 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:43:
[afbeelding]
[afbeelding]

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thnx snoeikoei, gaatut morgen bij eerste wakkerwordsignalen proberen :D
edit: @ barracuda_82, thanx voor de tutorial voor die bouten in het midden van de velg, heb me een end geholpen

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 148698 op 12-07-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL, had ff geen zin om aan de auto verder te gaan, zo'n standaart theepot is ok wel geinig :P
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/twin%20theepot1.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
lol, that's one hell of a pimped out teapot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 148698 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:38:
LOL, had ff geen zin om aan de auto verder te gaan, zo'n standaart theepot is ok wel geinig :P
[afbeelding]
Pimp my theepot :P
ziet er toch nog wel geinig uit :P
Sorry account van m'n broer stond nog in-gelogd ik ben T!m0n

[ Voor 11% gewijzigd door DaWaN op 15-07-2005 09:44 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
Your teapot has officially been pimped!

"Thanks, MTV, for pimping my pot!"

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik heb een My Little Pony gepimped. Maar in het echt, dat telt zeker niet heh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

omg pimp my teapot XD die ownt

iig, goeiemorgen allemaal.. ik had windhoos opnieuw geinstalleerd en was de bookmark kwijt..dussehm hier mijn update... hij is wat mij betreft klaar.. er zitten nog foutjes in maar die zijn van t begin af aan meebewerkt en niet meer te herstellen.. verder kan t zijn dat ie een beetje leeg oogt.. t interieur bestaat namelijk uit 1 kubus en 2 stoelen :D
side view:

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/7787/exigesideprofilepost7cz.th.jpg

schuin voor:

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/5959/exigefrontfinalpost5ek.th.jpg

schuin achter:

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/7536/exigerearfinal7ja.th.jpg

en een dual screen wallpaper 3200x1200:

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/137/exigesidebigggg5kb.th.jpg

ennehm.. hou wel ff rekening dat dit mn eerste auto is.. en ik geen tuts gevolgd heb
:D suggesties voor afwerking en bestickering overigens welkom

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Vet hoor!
Ik kan dit nog niet, duskritiek waar je iets aan hebt kan ik niet echt geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
StackMySwitchUp schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:35:
omg pimp my teapot XD die ownt

iig, goeiemorgen allemaal.. ik had windhoos opnieuw geinstalleerd en was de bookmark kwijt..dussehm hier mijn update... hij is wat mij betreft klaar.. er zitten nog foutjes in maar die zijn van t begin af aan meebewerkt en niet meer te herstellen.. verder kan t zijn dat ie een beetje leeg oogt.. t interieur bestaat namelijk uit 1 kubus en 2 stoelen :D
side view:

[afbeelding]

schuin voor:

[afbeelding]

schuin achter:

[afbeelding]

en een dual screen wallpaper 3200x1200:

[afbeelding]

ennehm.. hou wel ff rekening dat dit mn eerste auto is.. en ik geen tuts gevolgd heb
:D suggesties voor afwerking en bestickering overigens welkom
toon volledige bericht
Ziet er al aardig uit. Maar ik zie erg veel bumps op de motorkap en de achterkant. Kan je eens een lichter material posten, met zwart zie ik zo weinig. En ook een niet gesmoothe wire graag. Je wielkasten zijn ook niet rond. Verder kan ik geen kritiek geven of ie accuraat is of niet, omdat ik de auto verder nooit bestudeerd heb :p

[ Voor 3% gewijzigd door Chester op 17-07-2005 16:39 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119328

hallo, wat ik hier in dit forum zie wil ik ook allemaal gaan doen maar ik heb geen flauw idee hoe. Ik wil graag een toyota celica pimpen. moet ik ergens een programma downloaden ofzo?
kan iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

mja ik ga die dingen niet meer correcten, heb al veel te veel tijd besteed aan dat ding.. k ga een andere wagen maken die veel beter wordt ^^
hij is expres zwart zodat je dat niet ziet :D

@ laser, download ergens een (il) legale versie van 3d studio max 6 of 7 en begin met een tutorial :)

[ Voor 22% gewijzigd door StackMySwitchUp op 17-07-2005 23:55 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen warez :/

[ Voor 115% gewijzigd door André op 18-07-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 20:42
Max is ook niet gratis te downloaden, en helpen met warez mogen we niet. :Y)
Toch maar naar de winkel.. :P

[ Voor 45% gewijzigd door André op 18-07-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iedereen hier dat programma gekocht, of gebruiken jullie andere programma's?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 119328 op 18-07-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Wij hebben hem allemaal gekocht, of in ieder geval een licentie (en mocht dit niet zo zijn is dit niet de plek om daar over te spreken.....)

uit de FAQ:
10. Het aanbieden van of vragen om illegale, gestolen en/of door copyright beschermde software en/of hardware op Tweakers.net kan aanleiding geven tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net BV diensten en/of faciliteiten. Tweakers.net BV kan aangifte doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Neejoh op 18-07-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, sorry dat ik hierover ben begonnen. Maar kan je ook een programma gebruiken die je ergens gratis kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Studentenlicentie aanschaffen via surfspot? Of is dat niet mogelijk met 3DSMax? (of een ander 3D programma)....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Is blender niet gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nu blender gedownload maar kan ik daarmee ook zulke mooie auto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

ik was bijna vergeten dat ik een shared licentie heb met een softwarebedrijf ergens in ohio :D
maargoed :X jongens en meisjes, niet illegaal downloaden

iemand nog een suggestie voor een volgende auto?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 03-05 11:43
Anoniem: 119328 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:52:
ik heb nu blender gedownload maar kan ik daarmee ook zulke mooie auto's maken?
http://www.blender3d.org/cms/Peugeot_Contest.493.0.html

oordeel zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog wat getexturede WIP's, C&C graag :D
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/mustang%20interior.bmp
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/mustang%20render%203%20material%20hood%20spoiler.bmp
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/mustang%20nosflessen%20en%20versterker.bmp
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/clay%20render%20mustang%20front.bmp

ik heb de spoiler van het clay model moeten skippen anders kan strax mn kofferbak niet meer open :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2022
Niet slecht, ziet er goed uit.

De beugels om de Nos flessen zijn niet rond, ze zien er hoekig uit. Misschien dat dit zo moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mexwall, zijn idd erg hoekig, zal ff kijken of turbosmooth wel aanstaat

@4gony, mss een fiat multipla of een vrachtauto ofzow :P is iig wel origineel, hehe, nee maar ff serieus, mss een mazda rx-7 of -8, die worden volges mij nog nie gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 148698 op 20-07-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
@DutchPunxRoses: ziet er al goed uit! Alleen de breking van je ruit klopt voor geen meter. Klopt het dat je een enkele plane hebt gebruikt? Of zijn het twee planes achter elkaar, die geen gesloten object vormen? Mijn ervaring is iig met VRay en Mental Ray dat breking van licht pas klopt als je object echt helemaal dicht is, dus een voor- en achtervlak die door zij- boven- en ondervlakjes zijn verbonden.

[ Voor 1% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-07-2005 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@snoeikoei, idd klopt er geen hol van, kga me der van de week ff in verdiepen want ik snap der geen (&^%&^%^@^ van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

@Dutchpun:
als je een kickass raam wil (die van mij suckt maar volgende wordst beter ;) ) -moet je een plane in de juiste vorm maken en dan shell erop doen... dat werkt enorm goed en hij is meteen dicht

Je mustang ziet er puik uit.. alleen die stoel heeft een vaag uitsteeksel :D en de aanzichten zijn een beetje onduidelijk
iig wel goed werk.. beter als mijn lotus denk ik -_- :)

mazda RX-8 is mn fav NFSU 2 bak :P ik zal eens kijken.. goed idee

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
4gony en Dutchpunx:

Idd shell modifier is makkelijkst, maar het gaat er dus om dat je een volledig dichte vorm hebt. Verder is de brekingsindex ook niet onbelangrijk, maar als alles goed werkt zie je straks bijna geen vervorming van de objecten achter de ruit. Dat 'uitsteeksel' van de stoel is denk ik ook het resultaat van gare lichtbreking...

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-07-2005 09:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 18:47
Laat eens wat wipjes zien mensen, er worden te weinig pics gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

@ snoeikoei.. kwam ik ook net pas achter :P
ik heb geen wipjes meer voorlopig.. begin denk ik aan een RX8 T wordt een Honda S2000 :D

[ Voor 14% gewijzigd door StackMySwitchUp op 20-07-2005 22:39 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even een wipje voor jullie.
Dit moet ooit een BMW z3 worden:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/bmw-wip2.jpg
Ik heb de voorkant een beetje bijgewerkt (is niet echt gelukt...), en die mooie kleurverlopende texture erop geplakt, die bij de mustang om de een of andere vage reden niet wilde werken.

Nou, het heeft iig iets weg van een auto, maar daar blijft het dan ook bij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
StackMySwitchUp schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:59:
ik was bijna vergeten dat ik een shared licentie heb met een softwarebedrijf ergens in ohio :D
maargoed :X jongens en meisjes, niet illegaal downloaden

iemand nog een suggestie voor een volgende auto?
de nieuwe amv8 (2005), super mooie bak en erg origineel!

[ Voor 76% gewijzigd door Alsem op 21-07-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Alsem1 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:05:
[...]

de nieuwe amv8 (2005), super mooie bak en erg origineel!
uuh misschien hierna maar nu eerst de honda S2000 :)
@ reddy, kewle basisvorm :)

hier mijn wipje .. ik heb gekozen voor de aanpak om elk individueel onderdeel apart gedetailleerd te maken en niet de hele body in een keer.. dit omdat ik veel fouten had in mn laatste model door dingen die ik vergeten was in het begin proces }:O

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/7378/bla5hs.th.jpg

linker is dus mijn en de rechter is de reference... die hoek onder de koplamp is al gefixt in mn volgende versie.. zat nie op te letten :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
er is al wel een honda S2000 ge-pimpt door Leander als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Jup mijn Honda S2000 met zijn gepimpte twin staan ergens in het eerste deel van dit project. Maar feel free om er ook een te maken. Als iemand een bepaalde auto al gedaan heeft is dat geen reden om hem niet nog een keer te doen. Iedereen heeft een andere smaak en kan een andere auto maken.

Een wip en een vraag.....

Afbeeldingslocatie: http://leander.mutsaers.us/data/media/75/wip023.jpg

Hoe fix is met HDRi de shadows ?? Vray verpest altijd mijn schaduwen waardoor mijn auto lijkt te zweven.

In mijn vakantie minder 3D gedaan dan dat ik gepland had.. alleen wat mesh cleaning en wat errors en pinchings gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Waarschijnlijk verpest VRay niet jouw schaduwen, maar je eigen instellingen :)
Hoe gebruik je HDRi, als lightsource of alleen als reflectie?

en een thumbnail mag ook wel :X
en uit de FAQ:
Ferrari's, Lamborghini's en andere snelle auto's zijn niet cool. Pak een Golfje, een Civicje of een andere productieauto en ga die pimpen! Dit betekend natuurlijk niet dat deze niet mogen, maar een gewonere auto wordt meer op prijs gesteld.<== daar ben ik het mee eens...

[ Voor 62% gewijzigd door Neejoh op 23-07-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
En misschien wat C&C waar je weinig aan hebt... maar je hebt de reflectie van je materiaal ook verkeerd staan, het lijkt zo wel of je je auto hartstikke vettig is ipv metallic

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat komt door de lage AA settings, komt goed in de final renders... maar die gaan lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
Een kleine update

Afbeeldingslocatie: http://img333.imageshack.us/img333/3613/007re2rw.jpg

Raampjes er in, wat plaatwerk gemodificeerd, topchop en de onderkant waterdicht gemaakt.
Tevens vergeten de koplampringen mee te renderen en het binnenlicht aan te doen }:O |:( 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

oops, had niet meegekregen dat die s2000 al gedaan was.. anders had ik wel een andeere genomen
maar ik ga mn best doen om em zo origineel mogelijk te maken, die HDRI settings uit vray heb ik geen verstand van.. ik gebruik standaard max settings met light tracer.. hoe krijg ik vray aan het renderen? hij staat niet in mn renderers terwijl ik hem wel heb geïnstalleerd
in ieder geval duurt het nog wel een weekje voor ik weer aan het werk kan, zit nu 160 kilometer bij mn comp vandaan :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi werk van die ferrari en die vw bus, volgens mij heeft bodykit-producent (of whatever:P) veilside daar zelfs bodykits van http://www.veilside.com/p...rrari_575m_maranello.html

hier nog wat WIPs van mijn nieuwe auto, een mazda rx-7, mn eerste zelfgemaakte model van een auto in Max 7

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/rx7%201.bmp
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.kraak/3d/rx7%202.bmp

C&C pleazzzee :P
hmm, tog maar ff wat andere achtergronden pakken, deze zien der ok nie uit

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 148698 op 26-07-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

@ dutch:
Dude, die ziet er al erg vet uit :D ander achtergrondje kan indd geen kwaad :P
ik heb geen reference en ik ben lui maar is dat dak wel ok? iig wel mooi al

ik ben weer bij mn eigen pc dus S2000 gaat ook goedkomen

WIPje:
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/8285/s20006rh.th.jpg
C&C welkom maarr ik weet al dat de koplamp een tikje te puntig is :)

[ Voor 33% gewijzigd door StackMySwitchUp op 26-07-2005 19:15 . Reden: update ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat dak klopt iig voor geen kant, kga der in de loop van volgende week weer mee bezig, ma die bak komt me een btje me strot, ahum, keel uit :D

@4gony:
volges mij mag die lijn naast de motorkap, die uhhh, ophoging wat scherper, verder supervette bak, ideaal te pimpen iig :P
keep up ze goed wurk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

zat ik indd ook aan te denken.. die lijn is alleen behoorlijk KHUD ^^ als ik namelijk iets verander dan krijg ik hobbels in de voorkant.. heel irritant, daarom zat ik eigelijk te hopen dat t niemand opviel maargoed.. ik ga dr wat aan doen
als je geïrriteerd raakt met bepaalde lijnen moet je voor de gein gewoon de helft van je mesh stuk voor stuk deleten en grotere polys maken.. dat lijkt grover in je normale viewport maar als je turbosmoothed hebt geeft dat meestal t beste resultaat (ahem, zegt de expert.. ik heb t 10 miljoen keer moeten doen bij die kut-exige)
jij ook keep up ze goed werk :)
ohja voor mexwall/VW bus: hij wordt vet :D alleen zet eens een skylight aan :P dat wordt mooier

Update:
Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/9610/body18pe.th.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door StackMySwitchUp op 27-07-2005 15:58 . Reden: wipje ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://leander.mutsaers.us/data/thumbnails/75/wfinal001.png Afbeeldingslocatie: http://leander.mutsaers.us/data/thumbnails/75/wfinal002.png
Afbeeldingslocatie: http://leander.mutsaers.us/data/thumbnails/75/wfinal003.png Afbeeldingslocatie: http://leander.mutsaers.us/data/thumbnails/75/wfinal004.png

Eindelijk weer eens een projectje af.... een ferrari deze keer, goed genoeg dat ik het aandurfde om deze koningklasse van het automobieltijdperk aan durfde om te modellen. Zeer tevreden over het resultaat.

C&C welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
ohja voor mexwall/VW bus: hij wordt vet :D alleen zet eens een skylight aan :P dat wordt mooier
Dit is allemaal gedaan met Lightwave en zover ik weet heeft die geen skylight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 32226 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:48:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

Eindelijk weer eens een projectje af.... een ferrari deze keer, goed genoeg dat ik het aandurfde om deze koningklasse van het automobieltijdperk aan durfde om te modellen. Zeer tevreden over het resultaat.

C&C welkom.
Netjes hoor. Die auto ziet er goed uit. Kleine comments is dat je een mooiere hdri map moet kiezen. Deze reflecties komen niet echt mooi uit.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 32226 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:48:
(...)

C&C welkom.
Supervet! , ik ben het wel met HawVer eens over die HDR map, het doet je model geen eer aan
ik heb toch nog wat te zeiken .. je lamp kapje is niet echt mooi verlopend (ik weet hoe een frustrerend k*twerk het is ;) ) en er zit een vaag randje in je deur , maar verder is ie echt enorm vet

___

nieuw wipje hier.. ik ben aant klooien met nieuwe HDR maps , tis een beetje donker maar vind em wel mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/9449/body2post3xn.th.jpg

C&C plz
(motorkap moet iets korter bij het raam, weetik )

Updateje:

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/6496/body36xe.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/9562/headlight23hu.th.jpg

lampen waren een bitch.. veel te lang over gedaan

[ Voor 20% gewijzigd door StackMySwitchUp op 30-07-2005 16:21 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

topic overleden?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110644

Lijkt er op maar ik haal hier toch een heleboel tips vandaan. Erg goed topic! Het is idd rustig...
maar ja, vakantie hè... hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja het is een beetje doods, ik ben ook gestopt met de ontwikkeling van mijn M3 puur omdat het me geen .... meer kan interesseren. ik maak hem wel af als ik ooit nog eens weer zin erin krijg. dus mense adjeu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, de 3D contest is net afgelopen, en als de volgende een saai onderwerp krijgt, dan doe ik niet mee en kan ik me volledig richten op Pimp My Ride, wat ik wel graag af wil maken. Heb inmiddels een tutorial gevonden en nou moet het toch gaan lukken... :)

edit:
Oh ja! Ik had nog een vraag:
Hoe kun je ook al weer meerde materialen op één object plakken?

edit2:
Misschien omdat je alleen maar WIP's mag posten en niet mag zeggen hoe cool het topic is... :P

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 08-08-2005 20:20 . Reden: =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

ik heb zat WIPs maar ik ga er geen 4 achter elkaar posten als niemand dit leest :P
laten we hopen dat t weer een beetje tot leven komt :)

meerdere materials op 1 ding plakken kun je met multi/sub doen of gewoon de polys selecteren die jij wil kleuren en dan je material naar de geselecteerde polys slepen

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Ik kijk met plezier naar de WIP's hier hoor, maar ik denk idd dat het ook met de vakantie te maken heeft. Zeker aangezien de vele studenten (waaronder ik) nu vakantiewerk doen, en bij thuiskomst niet echt meer zoveel zin hebben om achter de pc te kruipen, maar lekker gaan chillen of nog ergens een terrasje te pikken ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

F-Tim schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 02:58:
Ik kijk met plezier naar de WIP's hier hoor, maar ik denk idd dat het ook met de vakantie te maken heeft. Zeker aangezien de vele studenten (waaronder ik) nu vakantiewerk doen, en bij thuiskomst niet echt meer zoveel zin hebben om achter de pc te kruipen, maar lekker gaan chillen of nog ergens een terrasje te pikken ;)
offtopic:
hehe, daar hebben de **niet** studenten onder ons het gehele jaar problemen mee, althans ik.
als ik een lange werkdag achter de rug heb, heb ik niet zo vaak meer zin om nog een hele avond intensief te gaan 3d'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:34:
meerdere materials op 1 ding plakken kun je met multi/sub doen of gewoon de polys selecteren die jij wil kleuren en dan je material naar de geselecteerde polys slepen
Jeej, dankjewel, het werkt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/multimat.jpg
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

.

[ Voor 99% gewijzigd door Tom op 20-08-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei, over gepimpde rides gesproken, dit kwam ik tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/218234.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/218233.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/218232.jpg
Die lijkt me ook heel leuk om een keer na te maken, maar dan misschien zonder dat groene beest erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

@ tom jah weetik, ik heb de blueprints te smal, dus hij wordt een beetje uitgerekt aan de zijkanten waardoor het lijkt of ie nogal misvormd is
als ik em langer maak verandert er al veel

@ reddy, jezus, die is echt supervet :D

WIP:

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/4059/bodyinterior31oo.th.jpg

wielen zijn van de vorige auto.. heel simpel eronder geplakt, heb nog ff geen zin in velgen maken
interieur ben ik nu mee bezig, voorbumper is af, sideskirts alleen nog en de achterkant wat mooier.. spiegels en de algehele afwerking.. nog even met de koplampen klooien ^^

C&C plz

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Stuurtje ziet er wel érg klein uit ;) Maar het model ziet er leuk uit!
Al heb ik het idee dat in de voorbumper een foutje zit naast de gril. Maybe een screenshot met een ander perspectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

stuur ben ik vergeten te resizen nadat ik em aligned had :X
als ik meer tijd heb maak ik even een andere render.. ben nu meer into animatie bezig omdat die auto me eventjes op mn zenuwen werkt :)

Ik bouw rare dingen.

Pagina: 1 2 3 Laatste