[3D] Post je 3D-stuff maar weer - part 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:37
Het is maar net wat er uiteindelijk mee gebeuren moet. Maak je voor jezelf een paar quick & dirty renders, dan kan dit best. Als je het 'schots en scheve' er niet in terug ziet maakt dat niet zoveel uit.

On the other hand, ik zie dat diegene wel veel edges abrupt eindigd. Dat resulteert in NGon's (correct me if i'm wrong) , dat zijn vlakken met meer dan 4 punten. (4 punten zijn quads, 3 punten zijn tri's) Dit soort dingen willen nog wel eens rare resultaten opleveren na een meshsmooth. Ook als je aande slag wilt met game modeling, zorg dan dat je zoveel mogelijk quads modelt, deze worden later vaak in tri's omgezet.

Voor zijn doel is deze manier van moddelen niet 'fout'. Houd gewoon rekening mee waarvoor het model bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net zeggen, een balustrade of een muur wil je niet smoothen dus heb je geen quads nodig. waarom moeilijk doen als je het makkelijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://jeroenpeerbolte.nl/temp/litStyle_Ad_Final_Wide_Brighter_Small.jpg
Render voor een advertentie van een bedrijf in Amerika. Opdracht vanuit m'n stage. 3dsmax + mental ray.

[ Voor 16% gewijzigd door Joenes op 28-02-2009 01:09 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambilight :+

Ziet er mooi uit!

Hoeveel uur zit daar in?

Ik heb een paar dagen geleden wat renders gepost voor mijn kast. Dit is het uiteindelijk geworden (moet nog geverfd worden maar dat gebeurt wss in de zomer)

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/7370/s1030098800x600ab2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/5290/s1030101800x600mw6.jpg

Voor de mensen die denken dat hij schuin is, hij is mooi recht :)

Ik denk dat dit 4 uur gekost heeft, minder zelfs omdat ik me kamer opgeruimd heb en ook nog een standaard voor me tv gemaakt.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/5959/gokuupd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem wel een streetfighter sfeertje uitstralen. Zou niet misplaatst zijn in die game :)

Alleen die punten boven zijn blauwe band zien er wel raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

/offtopic: Waarom heb je een Xboxcontroller op een stok gezet :p ? en welke 2 "langere" Halo boeken zijn dat ? (titels?)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de xbox controller verwijs ik je graag naar Winter-een-mas, is van Ctrl+Alt+Del (internetstrip). WEM is een feestweek voor en door gamers. Is voorgekomen uit de strip en daar heeft Ethan (hoofdfiguur) een scpter gemaakt. Das een xbox controller op een stok. Had nog een oude xbox controller, een koperen buis en wat tijd over :p.

boeken zijn (vlnr)
halo: the fall of reach
halo: the flood
halo: first strike
halo: ghost of onyx
halo: contact harvest
halo: the cole protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Joenes schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:05:
[afbeelding]
Render voor een advertentie van een bedrijf in Amerika. Opdracht vanuit m'n stage. 3dsmax + mental ray.
geinig concept, maareh.. t komt wel een beetje hoerig over :p . gaan ze dit echt toepassen?

gekke amerikanen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:43:
Voor de xbox controller verwijs ik je graag naar Winter-een-mas, is van Ctrl+Alt+Del (internetstrip). WEM is een feestweek voor en door gamers. Is voorgekomen uit de strip en daar heeft Ethan (hoofdfiguur) een scpter gemaakt. Das een xbox controller op een stok. Had nog een oude xbox controller, een koperen buis en wat tijd over :p.

boeken zijn (vlnr)
halo: the fall of reach
halo: the flood
halo: first strike
halo: ghost of onyx
halo: contact harvest
halo: the cole protocol
Is halo: the cole protocol al uit? :o
* Spike_wolf racet naar webshop.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is geloof ik al 2 maanden uit als het niet langer is, op de dag van de release besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Ik ben sinds kort bezig met een Porsche Cayman S, en deze keer komt ie AF:

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/Cayman%20S/Klembord02k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/Cayman%20S/Klembord04k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/Cayman%20S/Klembord01k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/Cayman%20S/Klembord03k.jpg

Klikbaar :)

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
wauw, heel mooi bamihap.

hier ook nog een snel werkje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/pushpinRender.jpg

( meer plaatjes volgen nog )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vet ding BamiHap, zeker afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Joenes schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:05:
[afbeelding]
Wat een prachtig plaatje Joenes!!! ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:19:
[...]

Fruit ik heb het een beetje uitgevogeld. Het probleem is dat ik op het laagste niveau heb opgeslagen vanuit Mudbox, waardoor het detail wat je kwijt kan in een displacemap gewoonweg niet voldoende is. De tip was dan ook om vanuit Mudbox een level 1 te exporten, en dan de displace te generaten tussen level 1 en het hoogste level (zoals hier uitgelegd). Blijkbaar krijg je anders hele rare resultaten :)
Weer wat geleerd :)
Even een late reactie terug :P

In de 3D World die hier in NL vorige week in de winkel lag stonden nog een paar pagina's met tips voor de generatie van normal maps, misschien heb je er wat aan :)

Moet je wel deze hebben (je ziet het al op de voorkant staan):
Afbeeldingslocatie: http://www.3dworldmag.com/resources/3dworld/tdw114-cover.jpg

En niet deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dworldmag.com/resources/3dworld/tdw115-cover.jpg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ah die heb ik al paar weekjes, weet je nog welk artikel?

Die 'character workshop' 3D World de nieuwe? Ligt die er al? :+
Anders zo ff naar A'dam CS :D

Overigens is ook een zeer leuk magazine (voor de geïnteresseerden) is 3DCreative. Kost geen klap, maar wordt dus alleen als PDF uitgegeven. Zitten leuke diepteinterviews in, erg leerzaam soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Geen idee, ben nog niet langs CS geweest deze week :) maar de pagina's waar ik het over had kan je vinden vanaf pagina 58 (het is gericht op Maya maar de info is ook nuttig voor gebruik met andere programma's omdat de techniek hetzelfde is).

Die 3DCreative is idd ook leuk ja, net als het broertje 2DArtist :) (ook een aanrader voor de 3d-ers!)

[ Voor 18% gewijzigd door Stukfruit op 02-03-2009 15:45 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Die 3Dworld, is dit niet 14euro ofzo? Ik vond hem erg prijzig en het was nog best dun blaadje. Correct me if i'm wrong. Wie kent er nog meer goede 3D magazines? (liefst max-minded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
In Nederland kost hij inderdaad € 14,49.
Lang leve de importkosten vanuit Engeland...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Inderdaad, was het net aan het opzoeken. In Engeland kost het 6 pond, wat grofweg overeenkomt met 6 euro. Scheelt flink dus. En een normaal Nederlands 3D magazine is er al helemaal niet. Dus als je het goedkoop wilt houden Juliett, zou ik 3DCreative eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Ik heb gisteravond als test Gingerbread Man gemoddeled, en geanimeerd.

Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe de technische opzet van zo'n mannetje hoort te zijn..
Nu heb ik een Gizmo gekoppeld aan het Hoofd van de Rigid Body.. en vervolgens de mond/ogen/wenkbrauwen gekoppeld aan die gizmo.. Maar het liefst zou ik die mond vastplakken aan zijn hoofd.. Alleen het hoofd buigt soms een beetje, waardoor de mond dan niet goed mee beweegt..

Hetzelfde geld voor de paarse buttons.. Moet ik die attachen aan het mannetje zelf.. Koppel je een Rigid body aan een "Editable Poly" of hoor je het bijvoorbeeld aan een groep te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

JuliettPapa schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:53:
Die 3Dworld, is dit niet 14euro ofzo? Ik vond hem erg prijzig en het was nog best dun blaadje. Correct me if i'm wrong. Wie kent er nog meer goede 3D magazines? (liefst max-minded).
Duur blad idd. Als je een abbo neemt scheelt dat je meer dan de helft :+
Ik heb een abbo, en die genomen op een moment dat ze nog een actie erbij hadden, precieze prijzen weet ik zo niet meer, maar weet nog wel dat ik op jaarbasis ruim 100 euro bespraar dit jaar :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ik kom hier heel veel moois tegen, echt cool.
Zelf ben ik vaak in sketchup bezig, maar ik heb net blender gedownload. dat ziet er (bij jullie) mooier uit.

Een van m'n zelfgebakken creaties:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/BMW3d24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/BMW3d23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/BMW3dcabrio1.jpg

Beetje hoekige meuk maar ben er zelf wel trots op

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een update,
hoop dat ik geen mensen irriteer met al die gokus ;)

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/2861/nuwcopy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Misschien kun je dr even bij uitleggen steeds wat je nou veranderd hebt. ik volg graag de vorderingen maar omdat ik zelf nog niet veel gedaan heb zie ik dat niet zo goed gelijk :P

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
.Sjoerd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:53:
Beetje hoekige meuk maar ben er zelf wel trots op
_O- Kan het zelf niet beter verwoorden :D
Maar kom op, blijven oefenen, zo hebben we het allemaal geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:47:
Misschien kun je dr even bij uitleggen steeds wat je nou veranderd hebt. ik volg graag de vorderingen maar omdat ik zelf nog niet veel gedaan heb zie ik dat niet zo goed gelijk :P
hehe,

voornamelijk zijn lichaam wat ''scherper'' gemaakt, wat meer in stijl met de rest.
ook de broek is wat bij gewerkt en zijn shirt.
het zijn allemaal kleine tweaks, als je ze naast elkaar legt zie je het wel, los van elkaar
zul je het niet zo snel zien. kost helaas wel verrekte veel tijd al die mini tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 12-09 13:07
@milky, heel leuk om je ook terug te zien op het forum van cgsociety :+, ben zelf geen lid daar maar kwam je goku tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:06:
nog een update,
hoop dat ik geen mensen irriteer met al die gokus ;)

[afbeelding]
Ik zie absoluut waar je het (ongeveer) hebt geupdate en vind het geweldig :) Vooral in vergelijking met de low poly versie zie je hem steeds "voller" worden, het ziet er steeds meer uit alsof er ook echt een karakter staat en niet een stapel polygoontjes. Erg mooi :)

Dat is het enige dat ik er over kan zeggen, op de beetje rare punten boven zijn middel na kan ik niets vinden om commentaar op te geven :$ Oh, en z'n bovenarm gaat door de kleding heen, maar dat had je vast al gezien..

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Ik roep even hulp in, want ik kom er niet uit :|

Ik ben bezig met de Porsche zoals op de vorige pagina, maar nou heb ik het probleem dat Max 9 iedere keer vastloopt (zo'n standaard melding 'An error has occured and the application will now close. Do you want to attempt to save a copy of the current scene?').

En deze melding krijg ik iedere keer wanneer ik bijvoorbeeld de uitsparing van een raam wil detachen. Dus polys selecteren, Shift+klik, detach as new object. Dan gooi ik een meshsmooth over het nieuwe object heen, en vervolgens wanneer ik weer op Editable Poly rechtsboven klik, krijg ik weer die melding. Het nieuwe object is maar 50 polys groot, dus daar kan het niet aan liggen.
De rest van alle objecten heb ik dmv layers geordend en gehide.

Het is niet zo dat ik te weinig geheugen heb, ik kan makkelijk de hele body drie keer kopieren, en dan nog kan ik makkelijk switchen van een gemeshsmoothe body naar Editable poly en ronddraaien gaat ook soepel als maar kan.

Hij loopt echt alleen vast bij het nieuwe object. Wanneer ik met de hand een ingewikkelde vorm maak van bijvoorbeeld een box, is het ook geen probleem om daar te switchen van Meshsmooth naar Editable Poly.

Ook heb ik dit geprobeerd in een nieuwe scene, waar ik alleen de body open dmv Merge, maar weer heb ik hetzelfde probleem.
En ook wanneer ik het gedetachete object Isolate, loopt ie vast als ik van Meshsmooth switch naar Editable Poly.

Hieronder een screenshotje, waar ik de klink heb gedetached en er een meshsmooth overheen heb gegooid, en waar ik switch van Meshsmooth naar Editable Poly:
Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/Cayman%20S/Klembord06.jpg

Weet iemand misschien een oorzaak of zelfs een oplossing? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BamiHap schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:12:
[...]
Ook heb ik dit geprobeerd in een nieuwe scene, waar ik alleen de body open dmv Merge, maar weer heb ik hetzelfde probleem.
[...]
Lijkt mij dat er iets mis is met je klink als ik het zo hoor. Is het geen optie om het opnieuw te maken? Object ziet er niet zo moeilijk uit.

Anders kun je nog enkele dingen proberen:
- verder puzzelen met het exporteren (naar .3ds of .obj) en dan (evt 1 voor 1) importeren in een lege max-scene
- je mesh converteren naar editable mesh en dan weer naar editable poly (misschien ook ff reset x-form eroverheen)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Scipionyx schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:46:
[...] Lijkt mij dat er iets mis is met je klink als ik het zo hoor. Is het geen optie om het opnieuw te maken? Object ziet er niet zo moeilijk uit.

Anders kun je nog enkele dingen proberen:
- verder puzzelen met het exporteren (naar .3ds of .obj) en dan (evt 1 voor 1) importeren in een lege max-scene
- je mesh converteren naar editable mesh en dan weer naar editable poly (misschien ook ff reset x-form eroverheen)
Ik heb juist de klink al 4 keer gemaakt, en ook wanneer ik het raam op dezelfde manier doe, krijg ik hetzelfde probleem.
Ik ga die andere twee dingen s proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb ook een 3Ds Max probleempje. Volgens mij is het gewoon een Align probleem, maar ik kom er mee uit. Erg frustrerend, want bij alles wat ik maak loop ik hier tegen.

Hier gaan we:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/hek1small.jpg
We nemen wat palen en planken en proberen een hekwerk te maken. Om het wat intressanter te maken staan de palen scheef van elkaar. Hoe krijg ik nu de planken, vast gespijkerd op de palen?

Ik kan wel palen "erin slepen" maar dan lijkt het niet alsof het er opgespijkerd is, wat ik wel wil bereiken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/hek2small.jpg
Hoe spijker ik de planken erop?

Zelfde geld ook voor een plant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/plantsmall.jpg
Hoe krijg ik de bladeren goed op de stam van de plant?

Ik heb geprobeerd met de align tool maar het werkt niet (of niet goed). Ik kom er ook niet uit met Tutorials, omdat iedereen aankomt met een Sphere en daar een balk op Align, wat ik ook kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuliettPapa schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:44:
Ik heb ook een 3Ds Max probleempje. Volgens mij is het gewoon een Align probleem, maar ik kom er mee uit. Erg frustrerend, want bij alles wat ik maak loop ik hier tegen.

Hier gaan we:
[afbeelding]
We nemen wat palen en planken en proberen een hekwerk te maken. Om het wat intressanter te maken staan de palen scheef van elkaar. Hoe krijg ik nu de planken, vast gespijkerd op de palen?

Ik kan wel palen "erin slepen" maar dan lijkt het niet alsof het er opgespijkerd is, wat ik wel wil bereiken.
[afbeelding]
Hoe spijker ik de planken erop?

Zelfde geld ook voor een plant:
[afbeelding]
Hoe krijg ik de bladeren goed op de stam van de plant?

Ik heb geprobeerd met de align tool maar het werkt niet (of niet goed). Ik kom er ook niet uit met Tutorials, omdat iedereen aankomt met een Sphere en daar een balk op Align, wat ik ook kan. ;)
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

ik neem aan dat je wel snapt dat je niet lettelijk een spijker erin kan slaan he :+ .... anders zou ik dit
wel heel grappig vinden :D

nyway, je modelt dus gewoon een spijker een paaltje en een plank, deze verplaats je op een manier als ze
er in het echt ook in zouden zitten en voila. alles komt vrijwel neer op vertexen en objecten op de juiste manier plaatsen(kwa moddeling).

de plant er goed in krijgen volgt hetzelfde idee. kijk hoe het bij een echte plant vast zit, en versleep je vertexen en objecten op een dergelijke manier dat het hetzelfde eruit ziet.
veel meer valt er niet over te vertellen, het meeste is oefenen, zodat je weet hoe je dit het beste kan
aanpakken en gewoon beter kan modellen...

weet nou niet of ik antwoord heb gegeven op je vragen, aangezien ik je vragen niet helemaal begreep...
anyway hope so..
good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hehe, ik bedoel niet letterlijk spijkeren in het programma, maar wel het effect als je dat zou doen in het echt.

Als je het middelste plaatje bekijkt, zie je bij het eerste paalte dat de plank stukje in de paal zit. In het echt :p kan dat niet. Athans, niet als je een plank zou vast spijkeren aan de paal.

Normaal Align je dus de plank aan de paal. Alleen, zodra ik de andere paal eraan vast wil Alignen, gaat alles fout zegmaar. Is het zo beetje duidelijker?

En bij de bladeren van de plant, steken er half op, terwijl ik ze (als het ware) wil vast plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
BamiHap schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:12:
Ik roep even hulp in, want ik kom er niet uit :|

Ik ben bezig met de Porsche zoals op de vorige pagina, maar nou heb ik het probleem dat Max 9 iedere keer vastloopt (zo'n standaard melding 'An error has occured and the application will now close. Do you want to attempt to save a copy of the current scene?').

En deze melding krijg ik iedere keer wanneer ik bijvoorbeeld de uitsparing van een raam wil detachen. Dus polys selecteren, Shift+klik, detach as new object. Dan gooi ik een meshsmooth over het nieuwe object heen, en vervolgens wanneer ik weer op Editable Poly rechtsboven klik, krijg ik weer die melding. Het nieuwe object is maar 50 polys groot, dus daar kan het niet aan liggen.
De rest van alle objecten heb ik dmv layers geordend en gehide.

Het is niet zo dat ik te weinig geheugen heb, ik kan makkelijk de hele body drie keer kopieren, en dan nog kan ik makkelijk switchen van een gemeshsmoothe body naar Editable poly en ronddraaien gaat ook soepel als maar kan.

Hij loopt echt alleen vast bij het nieuwe object. Wanneer ik met de hand een ingewikkelde vorm maak van bijvoorbeeld een box, is het ook geen probleem om daar te switchen van Meshsmooth naar Editable Poly.

En ook wanneer ik het gedetachete object Isolate, loopt ie vast als ik van Meshsmooth switch naar Editable Poly.

Hieronder een screenshotje, waar ik de klink heb gedetached en er een meshsmooth overheen heb gegooid, en waar ik switch van Meshsmooth naar Editable Poly:
[afbeelding]

Weet iemand misschien een oorzaak of zelfs een oplossing? |:(
Probeer het eens met manual update ipv autoupdate bij je meshsmooth. Want ik heb dit zelfde probleem maar dan loopt m'n hele pc gewoon vast.... best wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuliettPapa schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:23:
Hehe, ik bedoel niet letterlijk spijkeren in het programma, maar wel het effect als je dat zou doen in het echt.

Als je het middelste plaatje bekijkt, zie je bij het eerste paalte dat de plank stukje in de paal zit. In het echt :p kan dat niet. Athans, niet als je een plank zou vast spijkeren aan de paal.

Normaal Align je dus de plank aan de paal. Alleen, zodra ik de andere paal eraan vast wil Alignen, gaat alles fout zegmaar. Is het zo beetje duidelijker?

En bij de bladeren van de plant, steken er half op, terwijl ik ze (als het ware) wil vast plakken.
snap hem nog steeds niet...

meer als vertexes of objecten slepen kan het haast niet zijn.
als alignen niet werkt om een of andere vage reden, waarom dan niet gewoon handmatig op de
goede plaats slepen. (ik denk dat hij aligned op de pivot van je paaltje(die standaart in het midden van je object staat), waardoor je plank in het midden
van het paaltje snapt. dit zal vast ook wel in te stellen zijn.) anders gewoon handmatig slepen, zoveel
werk is dat nou ook weer niet..

je plant probleem snap ik helemaal nog niet.. hoe bedoel je vastplakken?
je kan ze ''welden'' dan is het als het ware een object, loopt het op elkaar door..

wat ik je zou aanraden is gewoon die bladeren door laten lopen tot het midden van de stam/plant.
dan ziet het er uit alsof ze uit de stam komen, waar ze dus in 3d werkelijk doorheen gaan. makkelijk
en effectief..

volgens mij probeer je alles teveel na te bootsen en het te precies te doen. think outside the box.
het is een 3d wereld, dat heeft ook veel voordelen, gebruik die. ook hoeft niet alles perse
op de mm nauwkeurig, tenzij het wel moet :P , in de meeste gevallen ingeval niet, verspil daar
dan ook je tijd niet aan, dat heeft gewoon geen nut.

hier wel iets aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ja, ik denk dat ik alles te precies vast wil hebben ofzo. Vroeger best veel met QERadiant gewerkt (eerst voor Quake2 en later kwam de editor ook voor wolfenstein, call of duty, medal of honor enzo en laatst ook call of duty 4 en 5. Maar toen kon ik alles ook altijd precies uitlijnen e.d.

En omdat ik dat toen vrijlang heb gedaan, was Max altijd lastig om mee te werken, omdat het gewoon wat sleep werk is (vaak) en totaal niet precies in veel gevallen.

Maar goed, ik ga het weer proberen :) ! Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
robin222 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:01:
[...] Probeer het eens met manual update ipv autoupdate bij je meshsmooth. Want ik heb dit zelfde probleem maar dan loopt m'n hele pc gewoon vast.... best wel irritant
_/-\o_ Kan iemand die man een prijs geven?

Inderdaad, dit is een oplossing. Maar jij moet gewoon altijd op manual klikken om je gesmoothe model te zien? Maar goed als er niks anders op zit...
Maar bedankt in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
JuliettPapa schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:40:
Ja, ik denk dat ik alles te precies vast wil hebben ofzo. Vroeger best veel met QERadiant gewerkt (eerst voor Quake2 en later kwam de editor ook voor wolfenstein, call of duty, medal of honor enzo en laatst ook call of duty 4 en 5. Maar toen kon ik alles ook altijd precies uitlijnen e.d.

En omdat ik dat toen vrijlang heb gedaan, was Max altijd lastig om mee te werken, omdat het gewoon wat sleep werk is (vaak) en totaal niet precies in veel gevallen.

Maar goed, ik ga het weer proberen :) ! Thnx.
Ik ken het probleem, in maya is dit opgelost door zeer goede snap functies icm pivots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou we het toch over snappen hebben, weet iemand hoe je in Cinema4D het beste je snap instellingen invult?

Ik heb altijd zoveel keus uit line, midpoint, spline, edge, en dan ook nog 2D of 2.5D, zefls 3D... hoe meer dimensies hoe slechter hij gaat snappen is mijn ervaring, maar dan nog: wie weet fijne instellingen opdat je objecten, no matter waar de pivot staat, gewoon met randen aan elkaar plakken? Ik werk met nurbs en polygoonobjecten door elkaar heen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik snap 'm (in Max) alleen op vertices en midpoints (precies halverwege een edge iig :))

Hoe meer je hebt inderdaad, hoe sneller die snapped op shit, dus hoe dramatischer het wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 04-03-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 22:07
BamiHap schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:48:
[...]

_/-\o_ Kan iemand die man een prijs geven?

Inderdaad, dit is een oplossing. Maar jij moet gewoon altijd op manual klikken om je gesmoothe model te zien? Maar goed als er niks anders op zit...
Maar bedankt in ieder geval! :)
:+ Jupz ik moet indd telkens op dat knopje drukken. Het lullige is dat hij ook gelijk m'n autosave verknalt dus ik kan dan weer deels over nieuw beginnen. Ik ben allang blij iemand anders ook dit probleem heeft, op internet kan ik er nergens iets over vinden. Autodesk maar eens ff inlichten hierover maar mss is het in de nieuwe versie die binnenkort uitkomt wel weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Just out of interest, wat doet dat manual updaten dan als je wilt collapsen van een gemeshsmooth model naar een editable poly? Dat zou toch niks moeten uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:05:
[...]

Even een late reactie terug :P

In de 3D World die hier in NL vorige week in de winkel lag stonden nog een paar pagina's met tips voor de generatie van normal maps, misschien heb je er wat aan :)

Moet je wel deze hebben (je ziet het al op de voorkant staan):
[afbeelding]

En niet deze:
[afbeelding]
Hoe vind jij dit blad? (heb je er veel aan?) etc.
apNia schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:10:
Inderdaad, was het net aan het opzoeken. In Engeland kost het 6 pond, wat grofweg overeenkomt met 6 euro. Scheelt flink dus. En een normaal Nederlands 3D magazine is er al helemaal niet. Dus als je het goedkoop wilt houden Juliett, zou ik 3DCreative eens proberen :)
Ja deze is best leuk volgens mij (even de lite version gedownload). Je zou voor dit soort dingen eigenlijk een Tablet / memo / PDF lezer moeten hebben. Files via usb/memcard erop zetten en lezen op de bank/ in bed.

Helaas zijn die dingen nog onbetaalbaar. ;(
Spike_wolf schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:22:
[...]

Duur blad idd. Als je een abbo neemt scheelt dat je meer dan de helft :+
Ik heb een abbo, en die genomen op een moment dat ze nog een actie erbij hadden, precieze prijzen weet ik zo niet meer, maar weet nog wel dat ik op jaarbasis ruim 100 euro bespraar dit jaar :+
Nice :) Ik gebruik zegmaar Max, staan daar ook nog vaak dingen speciaal voor in? of is het meer gericht op andere software pakketen? (ik natuurlijk dat het in het algemeen over 3Den gaat, maar als er bijv. geen Tut. voor max instaan vind ik het toch iets minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het valt mij heel vies tegen hoe vaak ze Max coveren. Soms zijn bepaalde dingen gewoon wel leerzaam, ook al zijn ze niet voor Max. Maar dat is de reden dat ik geen abbo neem, maar elke maand netjes kijk in de winkel. Omdat er soms een nummer langskomt waar ik helemaal niks aan heb. Maar omgerekend betaalde Spike_wolf dus zo'n €80 voor een jaar, waar je al op zit met vijf 3D World's :D
Dus zo'n domme optie is dat geen eens.

Spike_wolf >> waar had je die actie vandaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
robin222 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:44:
[...] :+ Jupz ik moet indd telkens op dat knopje drukken. Het lullige is dat hij ook gelijk m'n autosave verknalt dus ik kan dan weer deels over nieuw beginnen. Ik ben allang blij iemand anders ook dit probleem heeft, op internet kan ik er nergens iets over vinden. Autodesk maar eens ff inlichten hierover maar mss is het in de nieuwe versie die binnenkort uitkomt wel weer over.
Ik vind het alleen zo raar dat ik dat probleem alleen heb bij een object wat ik gedetached heb van een ander object. Bij ieder ander object dat ik uit een willekeurige basisvorm maak, heb ik dat probleem niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
JuliettPapa schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:29:
Hoe vind jij dit blad? (heb je er veel aan?) etc.
Mjah, ligt eraan.. De info die er in staat is meestal wel op meerdere manieren en in meerdere programma's toepasbaar (behalve dan de stukjes bij de Q&A, al kunnen die soms ook wel wat leuk inzicht geven in bepaalde dingen).

Op zich kan je (bijna) alles wat in het blad staat ook op internet vinden. De afbeeldingen voorin vind je ook op CGSociety, het linkje naar de film achterin vind je meestal ook op CGSociety en de rest van de informatie vind je ook wel op CGSociety. Alleen de uitgebreide(re) tutorials vind je meestal niet zo op het internet, zeker niet met de voorbeeldbestanden op de DVD.

Eigenlijk heb je met dit blad dezelfde problemen als met veel andere informatieve tijdschriften in deze tijd. Het meeste wordt van het internet afgehaald en nieuwer nieuws of nieuwere informatie dan dat is er gewoon niet. Of je het nuttig vindt om er dan toch zo'n blad voor te kopen ligt aan hoeveel tijd je hebt om dagelijks dingen als CGSociety in de gaten te houden en of je waarde hecht aan wat je allemaal op de DVD kan vinden die bij het blad zit. Daar staan vaak dingen als textures, modellen, enz. op en kunnen altijd een keer van pas komen.

Zelf koop ik 'm in ieder geval niet zo vaak meer, maar dat was vast al duidelijk na dit verhaal ;)

Of ik er iets aan heb? Mjah, niet echt :P maar dat komt meer omdat ik er geen behoefte meer aan heb om bv. tutorials over hoe je dinosaurussen in ZBrush kan maken door te bladeren. En iets maken dat helemaal uit je eigen gedachten komt is natuurlijk gewoon veel leuker :)

Waarom ik hem dan toch nog koop?

Kriebels, en mooie plaatjes die er in een blad toch beter uitzien dan op een monitor, en de stille hoop dat er weer eens een tweaker in komt te staan. Ik geloof dat apNia met zijn walvis een van de laatsten was. De mazzelaar ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk pakje?

ik vind persoonlijk de linkse beter in de originele stijl passen...
denk dat ik die nog even wat ga opschonen en dan eindelijk het modelling gedeelte ''af'' verklaar..
ben wel benieuwd naar jullie meningen..

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/5605/pakjes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik vind die gestileerde (rechter) toch ook wel erg fraai persoonlijk.
Die linker heeft wel heel veel kuilen en bobbels en vouwen in het pak zitten, misschien zit er ook nog een gulde middenweg tussen :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:51:
welk pakje?

denk dat ik die nog even wat ga opschonen en dan eindelijk het modelling gedeelte ''af'' verklaar..

[afbeelding]
Ik vind de linker heel mooi geworden. :)
Ook de vouwen, kreukels enzo vind ik goed zo. Niet te overdreven maar wel degelijk aanwezig.
Misschien kunnen ze bij z'n torso nog ietsje minder hoekig?

Wat voor methode heb je gebruikt om de vouwen enzo te maken?

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:08:
[...]

Mjah, ligt eraan.. De info die er in staat is meestal wel op meerdere manieren en in meerdere programma's toepasbaar (behalve dan de stukjes bij de Q&A, al kunnen die soms ook wel wat leuk inzicht geven in bepaalde dingen).

Op zich kan je (bijna) alles wat in het blad staat ook op internet vinden. De afbeeldingen voorin vind je ook op CGSociety, het linkje naar de film achterin vind je meestal ook op CGSociety en de rest van de informatie vind je ook wel op CGSociety. Alleen de uitgebreide(re) tutorials vind je meestal niet zo op het internet, zeker niet met de voorbeeldbestanden op de DVD.

Eigenlijk heb je met dit blad dezelfde problemen als met veel andere informatieve tijdschriften in deze tijd. Het meeste wordt van het internet afgehaald en nieuwer nieuws of nieuwere informatie dan dat is er gewoon niet. Of je het nuttig vindt om er dan toch zo'n blad voor te kopen ligt aan hoeveel tijd je hebt om dagelijks dingen als CGSociety in de gaten te houden en of je waarde hecht aan wat je allemaal op de DVD kan vinden die bij het blad zit. Daar staan vaak dingen als textures, modellen, enz. op en kunnen altijd een keer van pas komen.

Zelf koop ik 'm in ieder geval niet zo vaak meer, maar dat was vast al duidelijk na dit verhaal ;)

Of ik er iets aan heb? Mjah, niet echt :P maar dat komt meer omdat ik er geen behoefte meer aan heb om bv. tutorials over hoe je dinosaurussen in ZBrush kan maken door te bladeren. En iets maken dat helemaal uit je eigen gedachten komt is natuurlijk gewoon veel leuker :)

Waarom ik hem dan toch nog koop?

Kriebels, en mooie plaatjes die er in een blad toch beter uitzien dan op een monitor, en de stille hoop dat er weer eens een tweaker in komt te staan. Ik geloof dat apNia met zijn walvis een van de laatsten was. De mazzelaar ;)
Hehe, ik koop ook gamebladen en veel van het nieuws lees je ook (eerder) terug op internet. Maar ja, in een blad zetten ze alles bij elkaar en als je even niks leest op internet verzamelt het blad wel alles wat je weer wilt weten :) ! Ik ga niet elke dag alle game sites langs voor het nieuws ;)

Maar Thnx iedergeval :)

Heeft Apnia deze gemaakt en gestaan in 3D World?
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/5968/whalefinal27gs.jpg
Zoja, vet :p ! Waarom heeft Apnia geen site/portfolio (athans, ik zie niks staan onder z'n nick ;) ).
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:51:
welk pakje?

[afbeelding]
De linker :) De vouwen zien er idd beter uit. Net ff wat plaatjes bekeken van Goku en dan is links beter. Wat ga je met Goku doen? Animeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuliettPapa schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:53:

De linker :) De vouwen zien er idd beter uit. Net ff wat plaatjes bekeken van Goku en dan is links beter. Wat ga je met Goku doen? Animeren?
mee eens.

ja hij word volledig gerigt, met gezichtsuitdrukkingen en alles. erna maak ik er een animatie van.
school bepaalt helaas wat voor animatie, vorig jaar was dat techtonic dansen oid. wat wel jammer is..
misschien dat ik er daarna zelf nog een animatie mee maak, het is wel erg verleidelijk ingeval.

het word helaas wel een low poly model, met normal maps, ook dat moet van school.
maar als ik er in de plaats van een normal map een displacement map met renderen overheengooi
moet dat ook gewoon werken denk ik... we shall see.

@Scipionyx

in mudbox. als je er nog niet mee hebt gewerkt is het zeker de moeite om er even naar te kijken.
ik snap de workflow nog niet helemaal, kwa importeren exporteren, maps generen etc. maar het modellen
werkt goddelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:58:
[...]
@Scipionyx

in mudbox. als je er nog niet mee hebt gewerkt is het zeker de moeite om er even naar te kijken.
ik snap de workflow nog niet helemaal, kwa importeren exporteren, maps generen etc. maar het modellen
werkt goddelijk.
Ken het programma, wel 's paar keer open gehad.. :P
Is niet echt iets voor mij, heb nou eenmaal niks met (anatomisch correct) organisch modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

JuliettPapa schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:53:
[...]

Heeft Apnia deze gemaakt en gestaan in 3D World?
[afbeelding]
Zoja, vet :p ! Waarom heeft Apnia geen site/portfolio (athans, ik zie niks staan onder z'n nick ;) ).
eeeeeeeh :o
dat was de eerste versie op een fout afgestelde monitor ;)

dit was 'm uiteindelijk geworden
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2008/2205565575_4608b8de3f.jpg?v=0

Portfolio heb ik wel, maar laatste update was dit ding (2006). Alles er op is niet echt representatief meer voor wat ik nu doe, op deze na :)

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 04-03-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Vet :) ! (wat doe je nu dan als ik vragen mag?)

Ben nu bezig met Partical systems zegmaar... dat is echt Trail & Error zeg... tot in het oneindige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

JuliettPapa schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:26:

Ben nu bezig met Partical systems zegmaar... dat is echt Trail & Error zeg... tot in het oneindige!
In 3ds max? Valt toch wel mee. Goed de beschrijvingen lezen help erg veel.

Ik ben zelf op het moment bezig met wat tutorials voor maxscript voor de geinteresseerden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

JuliettPapa schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:26:
Ik ben ActionScript programmeur 8)
Ik werk voor een kleine gamestudio in Amsterdam en hou me daar vooral bezig met de voorkant van onze games, zowel grafisch als technisch. Maar gezien m'n liefde voor zowel ActionScript als 3D wil ik me binnenkort ook wat gaan richten op Papervision3D of Away3D. En een logische andere stap is MaxScript, dus BcMe, ik zie uit naar die tutorials :)

Maar ik heb altijd erg getwijfeld over kunstschool of informatica, dus ik probeer nu beide een beetje te mixen in m'n werk (mij krijg je bijvoorbeeld nooit op serverlogica, begh) En wat ik op m'n werk tekort kom van de twee, compenseer ik thuis weer na werktijd :D

Helaas is de markt voor Papervision3D/Away3D nog niet zo groot dat het een acceptabel alternatief is voor interfaces e.d. Je ziet het voornamelijk in vakjes die nu ineens kantelen op basis van de positie van je muis, beetje flauw. Iets wat overigens nu perfect kan met Flash 10.

Hopelijk krijg je in de toekomst wat mooiere toepassingen :)

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 05-03-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hebben jullie dat ook wel eens?
Ben je 5 minuten bezig met een camera path maken, precies laten kijken naar waar jij wil, kom je aan het einde van je tijdlijn.. zie jedat je 'auto key' vergeten bent aan te zetten :(
Kan je weer opnieuw beginnen ;(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Good Lord dat ken ik maar al te goed. Ik denk iedereen die animeert op keyframebasis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Gelukkig, voel ik me weer niet zo heel erg dom :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou is het modelling gedeelte gewoon af, moet er ooit een punt achter zetten.
(alleen de broek nog goed in de schoenen zien te krijgen, en wat kleine collision foutjes)

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/6831/goku.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Geef die kerel eens wat minder steroïden! Z'n bovenarm komt nog steeds door z'n shirtje heen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:37:
nou is het modelling gedeelte gewoon af, moet er ooit een punt achter zetten.
(alleen de broek nog goed in de schoenen zien te krijgen, en wat kleine collision foutjes)

[afbeelding]
Mooi zeg. Ik heb gewoon geen commentaar. .

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kijk eens aan, kijk eens aan, altijd handig om Digg Design in je RSS reader te houden :)

25+ 3D Studio Max Best of Tutorials & Resources

Yarrr! Enjoy mateys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zijn er hier mensen die Max draaien op een Mac?
Ik heb mijn windows bak eigenlijk alleen nog als primaire machine voor Max. Maar zit er hard over te denken deze te vervangen door een MacMini of iMac.

Ik ben op m'n macbook al wat aan het ouwehoeren met bootcamp en VMWare enzo, om max toch in OSX te draaien.
In bootcamp werkt het uiteraard als een zonnetje, maar ik zit er niet op te wachten om iedere keer als ik met max aan de gang wil of er mee stop m'n systeem te moeten restarten.
Tot nu toe krijg ik max niet echt vloeiend aan de gang in VMware (opzich wel redelijk logisch natuurlijk). Maar m'n macbook is uti mid '08. De nieuwe generatie Mini's en iMacs is een stuk sneller en hebben betere gpu's.

Iemand hier die daar meer ervaring mee heeft?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kan je daar niet in helpen Spike, maar wat voel je voor de overstap op Maya? Overigens heeft onder andere dit, maar ook FL Studio (muziekjes maken) mij tegengehouden om Mac als serieus alternatief te zien. So I feel ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Persoonlijk zie ik niet veel in een overstap naar Maya. Heb een paar keer maya geinstalleerd om het te proberen, maar werd na 10 minuten gillend gek :+
Zal wel teveel vast geroest zitten ofzo..

In bootcamp werkt het wel perfect.. dus het KAN. Maar het jammere is wel dat je telkens weer moet rebooten enzo, en als je naar windows schakelt, je downloads etc er mee stoppen...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En nog meer (video) tutorials voor Max via Max Underground. Houdt het dan NOOIT op Mike? WOW!

[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 06-03-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heager >> je Escher idee zag ik net weer uitgewerkt op CGtalk: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=738558

Jezus wat ben ik sociaal vandaag in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
@Spike_wolf

Die overstap naar maya zag ik zelf eerst ook niet zo zitten. Ik ben ongeveer 4 jaar bezig met 3ds Max nu, maar Maya heeft toch ook zeker zijn sterke punten. Ik vind het modelen er iets 'natuurlijker' overkomen. Vooral als je gaat unwrappen zie de voordelen van Maya wel, veel simpeler. Ik volg op school lessen Maya, maar je zou ook prima een paar tutorials kunnen gebruiken van deze site. Gewoon even snel door de basis en dan de modeling tutorials doen om een beetje bekend te raken met de workflow van maya.

Ik ben er nu zo'n 3 weken mee bezig en het bevalt me prima. Ik zou het je toch aanraden nog gewoon een keer te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loderunner schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:03:
@Spike_wolf

Die overstap naar maya zag ik zelf eerst ook niet zo zitten. Ik ben ongeveer 4 jaar bezig met 3ds Max nu, maar Maya heeft toch ook zeker zijn sterke punten. Ik vind het modelen er iets 'natuurlijker' overkomen. Vooral als je gaat unwrappen zie de voordelen van Maya wel, veel simpeler. Ik volg op school lessen Maya, maar je zou ook prima een paar tutorials kunnen gebruiken van deze site. Gewoon even snel door de basis en dan de modeling tutorials doen om een beetje bekend te raken met de workflow van maya.

Ik ben er nu zo'n 3 weken mee bezig en het bevalt me prima. Ik zou het je toch aanraden nog gewoon een keer te proberen. ;)
je zit er helemaal naast.

modelling (en unwrapping) is 3dsmax gewoon veel beter in.

animatie, effects etc is maya veel beter in. (over het algemeen allemaal).

het beste is om het allebei te leren zodat je de voordelen van beide kan ervaren(waarom ze de beste dingen van alle pakketten niet gewoon in 1 stoppen is mij nog steeds een raadsel.)
mijn ervaring is dat max sneller is om te leren, maya heeft veel ingewikkelde dingen en is daarom wat ''uitgebreider'''maar ook moeilijker. dat is mijn ervaring dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Argh :/
In bootcamp heb ik net als blijkbaar heel veel mensen last dat m'n licence kopt gaat, 1 dag goed gedraaid, daarna is ie m'n licence kwijt, opnieuw codes invullen, restarten, weer kwijt :/
Krijg hem niet meer aan de gang nu :/
Zucht..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een uur hier aan gewerkt :)

Nu heb ik een leuke achtergrond :p

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/4862/achtergrondb.jpgJuliettPapa in "\[3D] Post je 3D-stuff maar weer - part 4..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En nog eens 45 Maya tutorials voor de geinteresseerden.

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 08-03-2009 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 01:36:
[...]

je zit er helemaal naast.

modelling (en unwrapping) is 3dsmax gewoon veel beter in.

animatie, effects etc is maya veel beter in. (over het algemeen allemaal).

het beste is om het allebei te leren zodat je de voordelen van beide kan ervaren(waarom ze de beste dingen van alle pakketten niet gewoon in 1 stoppen is mij nog steeds een raadsel.)
mijn ervaring is dat max sneller is om te leren, maya heeft veel ingewikkelde dingen en is daarom wat ''uitgebreider'''maar ook moeilijker. dat is mijn ervaring dan.
Al eens geunwrapped in 2009, gaat toch zeer fijn vind ik. Maar je hebt gelijk wat betreft het leren van twee paketten. (die material editor in maya is een bitch :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Over unwrappen gesproken: Kennen jullie Unwrella ella.. ella..? :P
Via: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=6&t=736774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Best leuk dat je mij Quote, maar waarom eigenlijk :p

hehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

3D renders worden niet veel echter dan dit (NSFW)

ScorpionX >> dat ziet er echt heel vet uit. Denk dat ik daar ook aan ga denken als ik wat complexere unwraps moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
apNia schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:39:

ScorpionX >> dat ziet er echt heel vet uit. Denk dat ik daar ook aan ga denken als ik wat complexere unwraps moet gaan doen.
haha goeie grap maar dat is natuurlijk geen render

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Laatst online: 03-09 16:20

Iemand een linkje naar de wiremesh van deze dame?

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Joenes schreef op maandag 09 maart 2009 @ 01:22:
[...]

haha goeie grap maar dat is natuurlijk geen render
Ja hoor, 'cause I'm that stupid...

Kijk maar eens even op http://infinite.cgsociety.org/gallery/ en dan mag je hier je publiekelijke excuus vertonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wat mij opvalt zijn de polsen, hiel en tenen die er beetje apart uitzien. Verder is echt abnormaal(:knap) als je dit zo kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00

Plus het feit dat haar voet bijna even groot is als haar hele onderbeen.

Knap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe bedoel je voet even groot als d'r onderbeen? Denk dat het schijn is dan, deze man zal anatomisch niet zulke fouten maken lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuliettPapa schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:12:
[...]

Best leuk dat je mij Quote, maar waarom eigenlijk :p

hehe >:)
hmmm, dan zal ik wel iets verkeerd aangeklikt hebben, sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
apNia schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:24:
Hoe bedoel je voet even groot als d'r onderbeen? Denk dat het schijn is dan, deze man zal anatomisch niet zulke fouten maken lijkt me :)
Pak maar even een liniaal of wat dan ook. Als je de voet meet (van hak tot topje van tenen) vervolgens van Bovenkant enkel tot onderkant knie.

Of ze heeft gewoon grote voeten.... Of de beste man heeft een voet fetish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou het wordt een beetje suf dit :D
Maar gemeten (omdat ik ook zelf de verhoudingen wel wou weten). Voet is 2/3e lengte van het scheenbeen, wat anatomisch wel klopt :)
Check onderste lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 00:27
Mijn afwezigheid bij de 3d contest heeft onder andere te maken met het feit dat ik met een andere contest meedoe, te weten de Make a scene from a movie contest op gameartist.net. Je kunt daar met een team van maximaal 3 mensen meedoen en ik doe mee met 2 mensen die ik ken van de ut3 mod waar ik bij zat. Hier is onze eigen thread:

http://www.game-artist.ne...n/8863-sfam-yoy-team.html

En hier wat plaatjes van mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/9448/palacepillarscreenwip01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/4733/palacefrontwallscreenwi.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door De Hupie op 09-03-2009 22:04 ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ey dat ziet er leuk uit Hupie :)

Ben van de week op mijn gemakje begonnen aan mijn project(je). Eens zien of jullie haar herkennen zonder een aantal pagina's terug te bladeren ;)
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/6476/41905362.jpg

De basis is gelegd. Ik heb nu al anderhalf uur getweakt, en dat is goed te merken ten opzichte van anderhalf uur geleden. Ik ga er morgen nog verder aan tweaken en het oor maken. Het gaat straks om het complete character.

Overigens heb ik mijn twijfels bij de vorm van de schedel, had ik maar refs van haar als ze kaal geschoren is :P

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 09-03-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Als jullie een scene gaan renderen, maken jullie dan nog aanpassingen op je pc? bijv. zoveel mogelijk processen sluiten, standby uitschakelen(heeft dat nut?) of andere dingen?

Ging vanavond plaatje renderen maar na een uur was er nog maar 10% ofzo gerenderd. Dus binnenkort pc maar nachtje draaien (of hoe doen jullie dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het zo lang duurt, dan laat ik hem idd een nachtje aan staan, meestal kun je hem toch wel automatisch laten opslaan als hij klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

na een uur 10%? wat render je precies dat het zo lang zou moeten duren? misschien heb je een foutje gemaakt?

wat ik in ieder geval meestal doe is idd een nachtje uit laten renderen, zit soms ff niks anders op :)
en inderdaad zo veel mogelijk je CPU vrijhouden, tis allemaal CPU werk voor het uitrenderen (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Het voorhoofd ziet er nogal vreemd uit...

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Aha, dat heb ik dus bij de achterkant van het hoofd... Ik moet echt nog dondersveel tweaken :X
Ga denk ik vandaag of morgen meer reference zoeken van de exacte zijkant van haar hoofd... Zowieso als ik de binnenkant van de mond heb, en de oren, gaat hij naar mudbox. Heerlijk tweaken daar :D

Maar de reden dat ik hier post is natuurlijk voor feedback, want ik herken de persoon wel... Ik wil juist bereiken dat andere mensen haar herkennen. Dat is het moeilijke van een bekend persoon nameken, zonder perfect gefotografeerde reference... Ik ben iig wel blij dat het er na 2 avondjes al herkenbaar uitziet, dus over een paar weken moet ze echt wel herkenbaar zijn :)

Vandaag of morgen maar weer een film kijken met een papiertje om tijdcodes op te schrijven voor goede beelden van het hoofd/gezicht.

[ Voor 48% gewijzigd door Schuey op 10-03-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
JuliettPapa schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 02:56:
Als jullie een scene gaan renderen, maken jullie dan nog aanpassingen op je pc? bijv. zoveel mogelijk processen sluiten, standby uitschakelen(heeft dat nut?) of andere dingen?

Ging vanavond plaatje renderen maar na een uur was er nog maar 10% ofzo gerenderd. Dus binnenkort pc maar nachtje draaien (of hoe doen jullie dat?)
Als je dan toch je pc een nachtje aan laat staan, zorg er dan wel voor dat áls Max crashed, je "job" wel weer wordt hervat. Zou zonde zijn als je je pc net een kwartiertje aan het renderen hebt en je gaat naar bed, dat Max dan crashed.. :P

Hoe doe je dit dan? Dit kun je doen met Backburner. Is al een tijdje geleden voor mij, maar je moest network-render aanzetten in je renderinstellingen. En dan je "job" submitten.. Wel moet je ervoor zorgen dat alle paden naar (bijv.) textures e.d. 100% goed staan!! Dit kun je makkelijk checken door te kijken in je Asset Management (of Asset Tracker??) iig Shift+T ;)

En verder: Zorg ervoor dat programma's zo weinig mogelijk schijfactiviteit maken. Zet bijvoorbeeld de internet-connectie uit. Je weet maar nooit welk programma ineens op zoek gaat naar een update ofzo. Virus- spyware-scanner(s) evt uit. Misschien dat deze op het briljante idee komen om opeens je hd te scannen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahaha oh ja je HD. En dan nog een tip om op Scorpion's verhaal in te gaan, animaties als mogelijk uitrenderen als tga framesequence. Als ie dan overhoopt crashed dan heb je gewoon de frames tot aan een bepaald punt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

apNia schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:16:
na een uur 10%? wat render je precies dat het zo lang zou moeten duren? misschien heb je een foutje gemaakt?
Tzou goed kunnen dat ik een foutje gemaakt hebt, maar het gaat dus om het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/Raket_Render_small.jpg
Tis voornamelijk die Skylight die roet in het eten gooid, want zodra mijn Particalsysteem in beeld komt, is het niet vooruit te branden. (Het is rook uit een raket).

Als iemand er een oplossing voor heeft, let me know :) !
Scipionyx schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:11:
[...]

Als je dan toch je pc een nachtje aan laat staan, zorg er dan wel voor dat áls Max crashed, je "job" wel weer wordt hervat. Zou zonde zijn als je je pc net een kwartiertje aan het renderen hebt en je gaat naar bed, dat Max dan crashed.. :P

Hoe doe je dit dan? Dit kun je doen met Backburner. Is al een tijdje geleden voor mij, maar je moest network-render aanzetten in je renderinstellingen. En dan je "job" submitten.. Wel moet je ervoor zorgen dat alle paden naar (bijv.) textures e.d. 100% goed staan!! Dit kun je makkelijk checken door te kijken in je Asset Management (of Asset Tracker??) iig Shift+T ;)

En verder: Zorg ervoor dat programma's zo weinig mogelijk schijfactiviteit maken. Zet bijvoorbeeld de internet-connectie uit. Je weet maar nooit welk programma ineens op zoek gaat naar een update ofzo. Virus- spyware-scanner(s) evt uit. Misschien dat deze op het briljante idee komen om opeens je hd te scannen. :P
Idd :) ik zal nog eens kijken of ik het kan instellen om een crash te voorkomen en was ook van plan om alles zoveel mogelijk af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Welke renderer gebruik je? De scanline renderer is retetraag met skylights.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Let op:

WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.