[3D] Post je 3D-stuff maar weer - part 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:48:

Wat ik voormezelf heb bedacht, is het hoofd apart modellen, verder modellen in mudbox, latex lijf modellen in maya, wrinkles in mudbox maar apart van het hoofd. Verder de handen ook apart. Korset en schoenen modellen in maya, eventueel naar mudbox halen voor kleine fijne details. Iemand het hier mee eens?

Nu wil ik er ook nog een mooie lange jas bij maken. Nu kan ik me aardig in maya vinden, maar weet iemand of er een manier is, om sommige delen mbv skinning te bewegen, en sommige delen gewoon door simulatie te laten bewegen? Want als ze loopt wil ik dat de jas gewoon automatisch mee 'flappert' ipv dat elke keer zelf te moeten faken met een extra setje bones en blendshapes...

Gewoon nog aan het nadenken voor ik hiermee begin, en straks halverwege kap omdat ik ergens een denkfout heb gemaakt ;)
is allemaal prima.
ik zou zelf gewoon een ''naakt'' lijf maken(lowpoly in maya dan high res in mudbox), hierom heen in maya de kleren tracen, kleren ook weer in mux box detailleren. ik hou eigenlijk niet van losse delen, ik zag ook dat ze het ook zo deden in de gnomon dvd's(degene die ik heb gezien althans).
maar het kan beide, maar net wat sneller en beter werkt voor je.

en je kan idd delen van een jas mbv bones animeren en de rest als simulatie in de animatie mee draaien.
in max althans, je koppelt dan bepaalde vertexes aan objecten, wat er overblijft gebruik hij als simulatie.

good luck man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Thx, tja ik denk dat als ik ze gewoon naakt model, dat dat allemaal voor niks is, want dat zie je toch nooit, en dat pakje sluit zo dicht aan op haar lichaam :P Korset en andere attributen doe ik dan wel weer los. Ik ga woensdag beginnen denk ik, ga het gewoon heel rustig aan doen. Ik wil het zo goed modelijk laten lijken, benieuwd of me dat gaat lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik moet een paar opdrachten doen voor mn studie (IO bachelor op de TU Delft) waarbij ik een modelletje moest hebben in Solidworks om daar mee aan het renderen te gaan.
Aangezien ik al een tijdje een model wilde klussen van mn Rancilio Silvia (hieronder te zien, mijn espresso apparaat) heb ik bovenstaande gecombineerd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.betervanwel.nl/got/render8_cam3_high_tumb.png
[klikbaar]

Zelf ben ik wel aardig tevreden erover. Rendertijd plm 1,5 uur op een core2duo+4gb.
Ben wel benieuwd wat jullie voor commentaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

j-a-s-p-e-r schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:44:
Zelf ben ik wel aardig tevreden erover. Rendertijd plm 1,5 uur op een core2duo+4gb.
Ben wel benieuwd wat jullie voor commentaar hebben.
Je render zweeft voor een product voor mij iets te veel, probeer hem eens te gronden in een achtergrond - of een ondergrond waarin schaduw ook terugkomt. Nu lijkt daarom je verlichting/reflectie ook wat flets en globaal, waar deze volgens mij best wat anders af kan komen als je de lichtbronnen wat anders plaatst. Want ik zie er nu een keukenkastje in terug - wat raar overkomt aangezien ik geen keuken zie?

Ook is er iets met de kleuren ... te licht, te onrealistisch ... ik krijg het niet verwoord. Ik gok dat het allemaal iets te licht is of iets te weinig contrast heeft. Als je in je levels eens wat diepere zwartwaardes definieert, helpt dat?

[ Voor 22% gewijzigd door Cassius op 09-02-2009 23:49 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:44:
Thx, tja ik denk dat als ik ze gewoon naakt model, dat dat allemaal voor niks is, want dat zie je toch nooit, en dat pakje sluit zo dicht aan op haar lichaam :P Korset en andere attributen doe ik dan wel weer los. Ik ga woensdag beginnen denk ik, ga het gewoon heel rustig aan doen. Ik wil het zo goed modelijk laten lijken, benieuwd of me dat gaat lukken :+
succes,

als je wil kan ik die 2 gnomon dvd's over character modelling/texturing een keer aan je geven,
ik heb ze ingeval op laptop staan dus moet je maar een x aanstoten als je ze wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
thx, zal je eens een klap voor je bakkes komen verkopen dan ;)

@jasper, ik vind hem best cool :)
Je kan alleen zorgen dat je model beter uit de verf komt, door een betere belichting. Het kan ook aan mijn monitor liggen, maar probeer ook 100% zwarte pixels te vermijden. Zet hem op een ondergrond weg zoals cassius terecht opmerkte, en ik denk dat dat al heel wat gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
@Schuey en @Cassius

Thanks voor het commentaar :)
Ik ga vanavond aan de slag, eens kijken wat jullie suggesties doen. Het model zweeft nu idd nogal.
Misschien ga ik proberen om de boel in 3dsmax of maya te renderen maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt en de export vanuit SW zal ook wel niet van harte gaan. De solidwork (photoworks) renderer is eigenlijk een beetje gaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Mja, het probleem met nieuwe programma's:

3d studio max: Autodesk product
Maya: Autodesk product
XSI|Softimage: Autodesk product
Modo: Geen 64bit
Blender: Interface loopt nog achter, niet zo lekker, vooral omdat je maar 1 monitor goed kan gebruiken, panels kan je niet losslepen. Modelling is wel lekker.
Lightwave: Op het moment nutteloos, maar ik wacht LW Core zeker af.
Cinema4d: Nooit geprobeerd, interface ziet er irritant uit.
Houdini: Ken ik niet goed, maar ik kan me herinneren dat modelling er niet echt goed in gaat.

Maar goed nieuws. Bobo (wie kent hem niet O-) zegt dat de interface met glossy buttons meer windows theme afhankelijk is. En misschien komt er een goede Python ondersteuning voor 3ds max aan.
En polyboost is ook erg nice. Misschien ben ik weer eens te voorbarig met zeiken op max. ;)

Ik had deze nog wel even gepost bij cgtalk vanwege de nieuwe interface met een hoog Fisher Price gehalte O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/My%20first%203d%20exp.jpg
'Look at me Mommy, ive got a ribbon interface and lame glossy buttons!'

[ Voor 13% gewijzigd door BcMe op 10-02-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BcMe schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:59:
Blender: Interface loopt nog achter, niet zo lekker, vooral omdat je maar 1 monitor goed kan gebruiken, panels kan je niet losslepen.
Dat is straks met Blender 2.5 allemaal in een klap verholpen :) (er is nu al een testversie, maar daar kan je weinig meer mee dan de interface uit elkaar trekken en over 2 monitors verspreiden)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Stukfruit schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:33:
[...]

Dat is straks met Blender 2.5 allemaal in een klap verholpen :) (er is nu al een testversie, maar daar kan je weinig meer mee dan de interface uit elkaar trekken en over 2 monitors verspreiden)
Ja daarom wacht ik ook op Blender 2.5. Maar het duurt allemaal veel te lang O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Cassius schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:48:
[...]

Je render zweeft voor een product voor mij iets te veel, probeer hem eens te gronden in een achtergrond - of een ondergrond waarin schaduw ook terugkomt. Nu lijkt daarom je verlichting/reflectie ook wat flets en globaal, waar deze volgens mij best wat anders af kan komen als je de lichtbronnen wat anders plaatst. Want ik zie er nu een keukenkastje in terug - wat raar overkomt aangezien ik geen keuken zie?

Ook is er iets met de kleuren ... te licht, te onrealistisch ... ik krijg het niet verwoord. Ik gok dat het allemaal iets te licht is of iets te weinig contrast heeft. Als je in je levels eens wat diepere zwartwaardes definieert, helpt dat?
Aanvulling hierop:
In firefox ziet die er inderdaad niet goed uit. Als je hem echter opslaat en in photoshop bekijkt is het al veel beter.
Voor web is het sowieso handiger om jpg te gebruiken ipv. PNG. Ik vind het wel een nette render.
Met een kleine schaduw eronder en wat meer contrast zou die zeker beter eruit komen. :)
Zoiets dus: als ik zo vrij mag zijn... ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/render8_cam3_high2.jpg
Schaduw kan natuurlijk mooier, maar het gaat even om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een update.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/7566/gokusa8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/3695/gokufacewt8.jpg

vind hem nog niet genoeg lijken, maar geen idee waarom niet.. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Pupillen doen wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat ze zo-veel wonderen zullen doen, maar zal es kijken.
waarschijnlijk is er iets mis met de structuur...

edit:
hoewellll, het scheelt toch wel veel.
maar het is toch nog niet helemaal ok..

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/6656/gokumetogenek3.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg tof Milky! Je maakt erg veel toffe karakters 8)

@BcMe, Wat is er op dit moment nutteloos aan Lightwave? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:29:
Erg tof Milky! Je maakt erg veel toffe karakters 8)

@BcMe, Wat is er op dit moment nutteloos aan Lightwave? O-)
Dat ik beter kan wachten op Lightwave Core voordat ik daarmee begin ;)

Lightwave Core Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Milky >> doe's eentje met mooie GI :)

Fruit >> ik kom nog terug op je Mudbox reply, was op vakantie, sowwy. *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
-DG- schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:10:
[...]

Aanvulling hierop:
In firefox ziet die er inderdaad niet goed uit. Als je hem echter opslaat en in photoshop bekijkt is het al veel beter.
Voor web is het sowieso handiger om jpg te gebruiken ipv. PNG. Ik vind het wel een nette render.
Met een kleine schaduw eronder en wat meer contrast zou die zeker beter eruit komen. :)
Zoiets dus: als ik zo vrij mag zijn... ;)
[afbeelding]
Schaduw kan natuurlijk mooier, maar het gaat even om het idee.
Klopt, ik had hem als png gerenderd om er een achtergrond bij te kunnen zetten. Gisterarvond 3dsmax2009 geïnstalleerd om daar eens een render mee te maken. Import was te doen, helaas wel part voor part maar de assemblyplekken bleven behouden. Het programma zelf valt alleen wel tegen qua complexiteit (was te verwachten) dus een render heb ik er nog niet uitgekregen.

Die schaduw is echt een goed idee. Ik vraag me nu ook pas af waar de schaduw gebleven was; normaal wordt de slagschaduw ook meegerenderd. Thanks voor je suggesties en commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:04:
Milky >> doe's eentje met mooie GI :)
ik hou niet zo van renderen voordat mijn model in orde is, het gaat mij nu puur om de vorm goed te krijgen.
mooie renders komen daarna wel, ik zie het nut er niet van in?

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hmm, het is toch niet mogelijk in 3Ds Max wanneer je in Poly mode zit, een aantal poly's te selecteren en deze te "hiden" ? zover ik weet kan niet en het lukt me ook niet :p maar handig zou het wel zijn!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan wel, de poly's selecteren en dan Hide kiezen... :+
Niet in je quad-menu, maar rechts in de lijst met mesh properties (waar extrude, chamfer e.d. ook staan).

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Dutchie!

Dutchie!

....

Scipionyx schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:56:
Kan wel, de poly's selecteren en dan Hide kiezen... :+
Niet in je quad-menu, maar rechts in de lijst met mesh properties (waar extrude, chamfer e.d. ook staan).
:o Held van de dag! Ik keek alleen in het Quad menu hiervoor :) en dan doet het niks. Logisch, omdat het ook in een andere mode bevind.

Thnx.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:39
Tweakers ik zit met een vraag en ik kom er zelf maar niet uit, het is niet zozeer een vraag over 3DsMax, maar over hoe je een bepaald effect kan verkrijgen... Klinkt vaag, ik probeer het uit te leggen.

Escher zijn Klimmen en Dalen zullen we waarschijnlijk allemaal wel kennen, ook de optische illusie is denk ik wel bekend:

Afbeeldingslocatie: http://kunstencultuur.pbwiki.com/f/EscherMauritsCornelis_KlimmenEnDalen.jpg

Nu probeer ik deze na te maken, het eerste deel kwa modelling is niet zo moeilijk, dit is wat ik tot dusver heb:

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/Sphinxx1989/escher.jpg

Ik probeer er al de hele ochtend achter te komen hoe ik dit kan maken, maar ik kom er maar niet uit... Ik weet dat het niet onmogelijk is, maar toch lijkt het dat wel...

Iemand die me hiermee kan helpen?

• Acid_Burn
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

In principe is dit wel onmogelijk natuurlijk. Alleen zal je het op zo'n manier moeten modelen dat vanuit 1 hoek het lijkt te kloppen. Dus bijvoorbeeld de achterste hoek in de trap sluit niet aan, alleen vanuit deze hoek lijkt dat maar zo. Als je dus ook voor een camera standpunt gekozen hebt kan je em niet meer vanuit een andere renderen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Dutchie!

Dutchie!

....

Precies zoals Acid_Burn zegt.

Zet een vaste camera neer, en dat word hetuitgangspunt. Daarna alles zo maken, dat het in de camera klopt. De rest hoef je niet te modele :) Je kan dus niet fysiek door zo'n model heen lopen, omdat het een illusie is.

• BcMe

BcMe

BcM

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:39
BcMe, dat is precies wat ik bedoel ja.

Verwijderd

Nog beter, kijk op deze site http://www.andrewlipson.com/

ga dan hierheen http://www.andrewlipson.com/lego.htm

zie dat hij geweldige dingen maakt met lego en kijk dan hiernaar http://www.andrewlipson.com/escher/ascending.html

veel plezier

• apNia

apNia

Het is dus inderdaad wat de jongens hiervoor zeiden. Let overigens op dat de invalshoek van de camera anders is bij Eschers werk, hierdoor krijg je een beetje dat fish-eye achtige effect. Ik weet tbh niet of dat uit gaat maken met modeleren, maar gezien het in je project essentieel is te modeleren vanuit 1 vaste camera, zou ik dit ook maar ff goed doen. Het gaat om deze settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.expertrating.com/courseware/3DCourse/3D-Cameras-1_clip_image004.jpg

Lens en FOV dus. Druk wat op de Stock Lenses tot je het idee beetje te pakken hebt en tweak desnoods nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
http://img10.imageshack.us/img10/9665/velgwip1ee5.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/616/brake1hy5.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/7017/brake2eh6.jpg
Bezig met een auto.. deze zal ik later wel een keer posten ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Jooz op 14-02-2009 18:59 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:11
Jooz kun je beter niet alleen de zichtbare onderdelen maken? :P
Wel een mooi begin alvast, succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Zo, ik ben ook weer eens even aan de slag gegaan. Nadat k al die mooie plaatjes op CGtalk had gezien wou k zelf ook iets gaafs maken. Vanmiddag begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/other/bridge/Wip001_1_tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/other/bridge/Wip001_2_tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/other/bridge/Wip001_3_tmb.jpg

Ongeveer 6 uur mee bezig geweest. Vooral veel copy / paste werk. Alle klinknagels zijn ook gemodelleerd, is nogal een werkje om die op de plek te krijgen. Het geheel is nu ongeveer 427.000 polygonen. En dit is slechts 1 deel van de brug...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er erg mooi uit!

Ik moet weer eens verder met mijn Wall-e, is een beetje ingekakt, misschien begin ik wel weer aan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Tnx :). Vandaag nog even verder gegaan. Inmiddels 550.000 polygonen voor dit ene stukje brug.

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/other/bridge/Wip002_1_tmb.jpg

M'n computer heeft er ineens ook super veel moeite mee, terwijl die het eigenlijk soepel zou moeten kunnen draaien... Core 2 Quad @ 3,7GHz, 8GB DDR2 en een 8800GT. Misschien toch maar eens gaan kijken naar normal mapping voor al die popnagels...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

DP Kunst schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:29:
Tnx :). Vandaag nog even verder gegaan. Inmiddels 550.000 polygonen voor dit ene stukje brug.

[afbeelding]

M'n computer heeft er ineens ook super veel moeite mee, terwijl die het eigenlijk soepel zou moeten kunnen draaien... Core 2 Quad @ 3,7GHz, 8GB DDR2 en een 8800GT. Misschien toch maar eens gaan kijken naar normal mapping voor al die popnagels...
550k polys hoort een quad toch wel zeker te moeten trekken hoor. Zijn die popnagels instances? (er vanuit gaant dat je 3ds max gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

KneoK

Not in a million lightyears

BcMe schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:34:
[...]

550k polys hoort een quad toch wel zeker te moeten trekken hoor. Zijn die popnagels instances? (er vanuit gaant dat je 3ds max gebruikt)
Ik weet niet of hij het over viewport performance heeft, maar in dat geval heeft een quadje er natuurlijk niets mee te maken, dit is gewoon polycrunching, een pure GPU aangelegenheid. Met renderen wordt het uiteraard een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

KneoK schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:17:
[...]

Ik weet niet of hij het over viewport performance heeft, maar in dat geval heeft een quadje er natuurlijk niets mee te maken, dit is gewoon polycrunching, een pure GPU aangelegenheid. Met renderen wordt het uiteraard een ander verhaal.
Ah, ik zat in mijn hoofd even met renderen. :) Maar natuurlijk heb je gelijk. Dan nog hoort zo'n pc er zeker geen problemen mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
De klinknagels zijn in de meeste gevallen instances. Op een gegeven moment begon m'n symmetry feature een beetje lastig te doen. Die ging van een group elk individueel onderdeel spiegelen ipv de hele group. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Renderen gaat wel prima, dat duurt ongeveer 2 min met de instellingen van nu op 1920 x 1080...

[ Voor 16% gewijzigd door DP Kunst op 15-02-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 11:00
Ik heb een probleem met 3dsmax 7 op vista 64bit (Heb dit probleem alleen met OpenGL Drivers voor Viewports, die ik gebruik voor de beste blueprint textures te krijgen)
Zodra ik m'n muis gebruik (Klikken) worden de viewports wit :
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2eezeaf.jpg

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Erikie

www.erikie.nl

ziek :P

kon je voor die klinknagels geen bumpmap fixen? of eventueel een displacement map.. het lijkt mij hels om alle klinknageltjes te moeten plaatsen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:59
Volgens mij moet je even de aero interface uitzetten. Maar het kan ook zijn dat max 7 niet compatible met vista is, zoiets staat me wel bij. Max 2008 werkt wel goed ermee.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Volgens mij is Max 7 idd niet compatible met vista. 2009 is dat officieel pas al werkt 2008 wel gewoon goed. Als ik max start wordt aero automatisch uitgezet...

En de klinknagels zijn vooral copy paste werk. Daarnaast heel veel symmetries en mirrors gebruikt

[ Voor 23% gewijzigd door DP Kunst op 15-02-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Voor je viewport eventueel "display as box" aanzetten wil wel eens werken. Of hide je klinknagels gewoon als je bezig bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Zo, 'k ben ook maar weer begonnen met 3d-en,, eeh ik bedoel, .. renderen. Ik ben nog niet zo'n ster in uv mapping zo te zien :P. Maar dat komt nog wel, dit is in iedergeval een opzetje voor een keuken in m'n binnenkort nieuwe huisje (nouja, als alles doorgaat natuurlijk). Volgens mij moet zoeits wel te realiseren zijn als je het zelf maakt. T enige wat me vrij lastig lijkt is het fineren van het hout. Misschien moet ik het maar gewoon donkerbruin verven. De rest is volgens mij gewoon houtwerk (of denk ik nu echt te simpel :P ).. Ohja, rondingen in hout, dat gaat me waarschijnlijk ook niet lukken. Maar als iemand een idee heeft hoe dat wel zou kunnen, teken t ff voor me uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/public/images/large_4bdf77_keuken02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/public/images/large_24c766_keuken01.jpg

Ohja, textures slaan nog nergens op, modelling eigenlijk ook niet.. 't is meer een impressie / sfeerbeeld.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

die tafel zou je natuurlijk ook van kunststof met hout-textuur kunnen maken. het lijkt me iig erg moeilijk om hout op deze manier te buigen.

verder, leuke renderings al, grote woonkamer ook zo te zien :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Houten behuizing met buigbaar triplex eroverheen. Goed de naden wegwerken en mooi schilderen :) Enige wat ik zo op het moment kan bedenken voor het gebogen gedeelte.

Maar het ziet er nice uit. Ik zou alleen proberen om die tiling van textures eruit te halen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door BcMe op 16-02-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
paar pagina's terug vroeg ik naar de beste manier om een mesh "op te rollen" of "af te rollen" (denk aan een rode loper die wordt uitgerold.) Niemand wist hier echt een oplossing voor, maar ik ben ondertussen (na ongeveer heel de modifier list te hebben gehad) tot een oplossing gekomen. Ik heb er gelijk maar een filmpje van gemaakt en op youtube gezet. Je kunt bij de beschrijving het stappenplan vinden. Hoop dat dit iemand helpt.
http://www.youtube.com/watch?v=uYk6wAiBdYo

[ Voor 4% gewijzigd door Joenes op 17-02-2009 01:03 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ziet er vet uit Joenes! :)
Nog niet eerder nodig gehad, maar interessant om te weten. Ooit zal ik het ook toe willen passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Stukfruit schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:23:
@apNia:

Die randen doen me inderdaad denken aan een fout tijdens het uv/peltmappen. Misschien iets met je normalen die verkeerd om staan?

Je kan nog spelen met dingen als search distance en al die onzin, maar ik heb eigenlijk het idee dat al je problemen opgelost zullen zijn met een goede uvmap (en die normalen?) :)

Ik heb het daarnet hier ook even geprobeerd (heb je wat om mee te vergelijken qua tijden ed.), en voor een standaard Modderdoos-sphere met 3x subdivide duurde het bakken 6.3 seconden, met minimaal geheugenverbruik (op een C2D):
[afbeelding]
Niet letten op de "geweldige" sculptskillzz. Dit gebeurt er wanneer je te lang niet met modder speelt :/

Misschien dat de niet echt optimale uvmap er ook voor zorgt dat het zo langzaam is om de displacement map te berekenen? (rays die er steeds naast worden geschoten?)
Fruit ik heb het een beetje uitgevogeld. Het probleem is dat ik op het laagste niveau heb opgeslagen vanuit Mudbox, waardoor het detail wat je kwijt kan in een displacemap gewoonweg niet voldoende is. De tip was dan ook om vanuit Mudbox een level 1 te exporten, en dan de displace te generaten tussen level 1 en het hoogste level (zoals hier uitgelegd). Blijkbaar krijg je anders hele rare resultaten :)
Weer wat geleerd :)

• Scipionyx
  • Niet online
Wil iemand ff wat voor me doen?
In 3ds Max 2009 Design zie ik geen gizmo als ik een UVW Map modifier toepas. -> "Real world map size" uitvinken.
Ook de scale tool kan ik dan niet meer selecteren. De rotate en de move-tools doen het nog wel.

Kan iemand ff kijken of dit bij hem/haar ook zo is? Gewoon ff objectje maken en UVW Map toepassen en dan kijken of je Gizmo tevoorschijn komt..

Service Pack 1 voor 3ds Max is geïnstalleerd.
Zoeken op google leidt vooral naar tutorials 8)7

Edit: Ok, heb toch nog wat nuttigs gevonden
Max Users who want to turn this feature off can do the following: Go to Customize > Preferences > General > Texture Coordinates > Use Real-World Textures Coordinates and uncheck it.
Het werkt nu weer zoals het hoort. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Scipionyx op 19-02-2009 17:27 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hee j.a.s.p.e.r. , mag ik je koffiemachine in mijn keuken gebruiken?

dan render ik wel even een koekje voor je..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Als mensen nog mee willen doen: 3D contest 66: Fear zou leuk zijn :p !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:28
na een hele tijd niet ge-3d-ed te hebben toch maar weer eens begonnen.. en uiteraard gelijk loop ik tegen een probleem aan... ik heb me perspective view heel mooi gepositioneerd (tenminste dat vind ik dan) alleen is het model nog lang niet klaar.. is er een manier om de camara op precies hetzelfde punt te krijgen als ik nu me view heb? of kan dit niet. Heb even een camera in de scene gegooied, maar aangezien het een nogal apart model is heb ik geen referentie punten van hoe ik de camera moet richten

gebruik 3ds max 2009

ps ik kan natuurlijk gewoon een andere view gebruiken en die als perspective gebruiken.. alleen vindt ik het met een camera fijner werken.. want die verplaats je niet zomaar en een view soms per ongeluk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Hmm, dacht dat je vraag ook in de FAQ in de openingspost zou staan.. *hint voor Stukfruit* O-)

Anyway, als je Ctrl+C doet dan krijg je een camera op je perspective positie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Scipionyx op 20-02-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb een probleem met Cinema4D waar ik even niet uit kom.

Ik heb een blokkentoren op een reflecterend Floor object staan. Ik wil de boel renderen en dan in Photoshop alleen de blokkentoren en de reflectie hebben. Echter, als ik de Floor een compositing tag geef en zeg dat het een compositing background is, krijg ik nog steeds in mijn Alpha channel die hele witte mep background. Ik wil alleen de reflecties.

Zoals ik het me nu voorstel moet dat dus een wit silhouet van de blokkentoren zijn met wat vegen eronder: de reflecties. Maar ik krijg óf géén reflecties at all, of ik krijg de hele floor mee als witte vlek in mijn alpha.

Ik heb allerlei Cinema4D forums afgespeurd, sommigen zeggen dat het met multipass moet - maar dan krijg ik nog steeds niet wat ik wil. Ik krijg 2 extra layers met die vegen die ik wil en kan ze opslaan in een PSD file, maar dat is geen alpha channel. Lukraak de lichte delen uit die layers gaan selecteren doe ik niet, dat is niet de manier.

Het is me met shadows al wel gelukt geloof ik - wel de schaduw renderen, maar niet het object waarop gecast werd. Hooguit zie je die dan, maar hij wordt niet meegenomen in het alphachannel.

Laatste optie is de toren 2x renderen; 1x rechtop en 1x op z'n kop. Dan kan ik ze in Photoshop samenvoegen, wat opacity van de onderste blokkentoren afschaven en dan heb ik een blokkentoren met een transparante reflectie. Het moet uiteindelijk een transparante PNG worden die in een website op een achtergrond van variabele kleur terechtkomt. Goed in Photoshop is dus not enough; hij moet ook nog eens transparant de deur uit.

Ik kom er ff niet meer uit... 8)7

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 18:28
Scipionyx schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:45:
Hmm, dacht dat je vraag ook in de FAQ in de openingspost zou staan.. *hint voor Stukfruit* O-)

Anyway, als je Ctrl+C doet dan krijg je een camera op je perspective positie :)
de FAQ was ik eigenlijk in vergeten te kijken, had niet verwacht dat het daar ook maar in zou kunnen staan O-) en google helpt niet als je niet de juiste keywoorden weet, maar bedankt het is gelukt, camera moest alleen gedraaid worden, maar hij staat nu weer perfect :D

mooie brug trouwens.. ga je alles moddelen (omgeving enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heaget schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:44:
BcMe, dat is precies wat ik bedoel ja.
in dat filmpje wordt in een reactie ook het volgende filmpje gegeven:
http://www.youtube.com/watch?v=0POQYrwHtG8&NR=1

ook heel grappig om eens te zien.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updatje.

ben overnieuw begonnen met het hele lichaam, vanwege wat wireframe problemen, wat anders niet goed kon
gaan met animatie.
ook heb ik de kleren wat bij gewerkt en ze wat meer in stijl gemaakt.

wenkbrauw en ogen zijn er uiteraard even snel overheen geklad.

moet nog veel gebeuren ingeval.

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/214/gokuv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 12:03

Multensor

wtf

Hmm ik ben bezig met een rol msarties en op zich is de modeling klaar maar nu komt het texturen en belichten :(. ik heb dit zo goed als nooit gedaan. Iemand goede tips / goede tutorial voor een ingezoomd smartierolletje :P

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In principe is een smartierol natuurlijk heel simpel te texturen. Simpele UVW unwrap maken, 'inkleuren' in Photoshop ofzo en je bent er.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Spike_wolf schreef op zondag 22 februari 2009 @ 07:13:
In principe is een smartierol natuurlijk heel simpel te texturen. Simpele UVW unwrap maken, 'inkleuren' in Photoshop ofzo en je bent er.
ik krijg alleen geen mooie unwrap :( Ik volg een unwrap tut maar die zegt dat ik flatten meot doen in de unwrap maar die optie is 'greyed out'.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 08:41
Dat komt wass omdat je geen polygons/faces hebt geselecteerd. Als je in die uvw modifier zit, druk op 3 zodat je in polygon mode zit en selecteer de polygons die je wilt unwrappen en doe dan flatten mapping. Ik kan je adviseren om verschillende unwrap videotutorials te volgen zodat je minder snel tegen dit soort irritante problemen aanloopt ;).

Met even snel google kwam ik bijvoorbeeld op dit: http://www.moddb.com/tuto...-in-3ds-max-for-beginners .

[ Voor 14% gewijzigd door De Hupie op 22-02-2009 14:30 ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ben sindskort weer s met een projectje bezig: ontwerp (en later ook interieur) van een woning. Nou vroeg ik me af hoe jullie dit aan zouden pakken: Alles vanuit 1 basismodel opbouwen? Dus alle muren, kozijnen, deuren e.d. uit 1 mesh opbouwen?
Of doen jullie muren e.d. als aparte mesh (niet per sé als los object, maar meer als in geen loszittende vertices)

Kan me namelijk herinneren dat er wel eens "bleeding" optrad als je bijvoorbeeld een kubus hebt en je belicht dit vanaf de buitenkant, je dan bleeding zag bij hoeken in je mesh.
Of gaat dat tegenwoordig niet meer op..?

Mijn voorkeur gaat uit naar allerlei losse objecten omdat dat sneller modelt en het is overzichtelijker (omdat je andere dingen sneller kunt verbergen) en daarmee dus ook flexibeler.
Maar heb tot nu toe alles uit 1 mesh gemaakt. En dat is soms vreselijk frustrerend als je achteraf nog 's wat moet wijzigen.

Wat is jullie mening hierover? Hoe zouden jullie zo'n soort project aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Al de muren uit 1 stuk zoveel mogelijk. Als je met GI gaat belichten willen er nog weleens photons op rare plekken terecht komen anders. Dan krijg je idd wel eens rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Multensor schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:14:
[...]

ik krijg alleen geen mooie unwrap :( Ik volg een unwrap tut maar die zegt dat ik flatten meot doen in de unwrap maar die optie is 'greyed out'.
als je een smartierol maakt kan je volgens mij cylindrical je UVW unwrappen, mocht je moeilijk zitten te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

apNia schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:45:
[...]

als je een smartierol maakt kan je volgens mij cylindrical je UVW unwrappen, mocht je moeilijk zitten te doen ;)
Het is ondertussen al redelijk gelukt alleen krijg ik nu ook de material op de binnenkant van mn smartie tube. En 2-sided staat niet aangevinkt. Naja ik pruts vrolijk verder ondertussen :P

Gaat btw om de volgende scene die ik gemaakt heb voor speed modeling contest:
Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/888/smc51.jpg

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ziet er best leuk uit :)
Als je er echt niet uit komt mag je me je file ook wel mailen, dan plak ik er even snel een simpele map op, kun je misschien makkelijker zien hoe en wat. Kan er eventueel ook nog wel stappen bij schrijven dan :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:14
Even iets anders dan anders :)

maanden geleden had ik een foto geplaatst met een nieuw rendering / ontwerp voor mijn tv meubel

Afbeeldingslocatie: http://hooverae.com/upload/files/230209/1273355.jpeg

nu een paar maanden, en designs later is de tv Stand eindelijk klaar :)
het enigste wat ik niet in 3D kon ontwerpen was de stabiliteit, maar die is beter dan ik verwacht had.

de wielen zijn verandert to voeten met kleine wieltjes ingebouwd, en de kleur aangepast met bordeux rood,
alles is gemaakt met aluminium rechthoek profielen.

en hier het resultaat van 3 weken werk.

Afbeeldingslocatie: http://hooverae.com/upload/files/230209/1678820.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Spike_wolf schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:28:
Ziet er best leuk uit :)
Als je er echt niet uit komt mag je me je file ook wel mailen, dan plak ik er even snel een simpele map op, kun je misschien makkelijker zien hoe en wat. Kan er eventueel ook nog wel stappen bij schrijven dan :+
K thnx man zou je me even een pm kunnen sturen anders met je mail ofzo? Ik heb hem nu zelf ook getextured maar lijkt me erg interessant om te zien hoe jij het zou doen...

hier mijn versie dan:
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/3554/finala.jpg

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vet hoor :)
Ziet er erg goed uit.

Mierneukpuntjes: de dop ziet er wat rafelig uit, maar dit kan door de manier zijn hoe JPG compressie met rood omgaat, en als je echt wilt tweaken zou ik met een bump map oid een soort laklaagje over die tafel trekken. Zou mooi staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Multensor schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:22:
[...]

K thnx man zou je me even een pm kunnen sturen anders met je mail ofzo? Ik heb hem nu zelf ook getextured maar lijkt me erg interessant om te zien hoe jij het zou doen...

hier mijn versie dan:
[afbeelding]
Ziet er al netjes uit zo :)

Ik wil je best een PM sturen, maar dan moet je dat wel aan zetten in je instellingen :+
Mijn e-mail adres staat anders ook in mijn profiel.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Thnx mensen, ik zal proberen om nog een glans over de tafel te geven als ik thuis ben. De rendertijde nvallen gelukkig nog wel redelijk mee :).

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/926/modelling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nice milky.
Voor Goku is het onderlichaal alleen veel te smal heb ik het idee. Goku heeft meer volume.

HELP!
3DsMax 2009. In edit poly mode kan ik geen selectie kaders meer slepen! Individuele vertices of polys kan ik wel aanklikken, maar als ik met linkermuisknop ingedrukt sleep, krijg ik een enkele onderbroken lijn te zien van punt A naar B ipv een selectievak :o
Zat net scheef op m'n tobo te duwen, en zal dus wel een verkeerde knop ingedrukt hebben :+ Kom er alleen niet achter welke :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Heb je niet polymode selection ingeschakeld ipv rechthoek selectie? 8e icoon van links op je toolbar

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Acid_Burn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:41:
Heb je niet polymode selection ingeschakeld ipv rechthoek selectie? 8e icoon van links op je toolbar
_O_
Square packman stond indd geselecteerd :P

* Spike_wolf kan weer fijn verder werken :>

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

En mn final entry voor de challenge :P:
Afbeeldingslocatie: http://forums.3dtotal.com/attachment.php?attachmentid=133323&stc=1&d=1235504930

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een update/render

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/6663/goku3d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
absrnd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:01:
Even iets anders dan anders :)

maanden geleden had ik een foto geplaatst met een nieuw rendering / ontwerp voor mijn tv meubel

[afbeelding]

nu een paar maanden, en designs later is de tv Stand eindelijk klaar :)
het enigste wat ik niet in 3D kon ontwerpen was de stabiliteit, maar die is beter dan ik verwacht had.

de wielen zijn verandert to voeten met kleine wieltjes ingebouwd, en de kleur aangepast met bordeux rood,
alles is gemaakt met aluminium rechthoek profielen.

en hier het resultaat van 3 weken werk.

[afbeelding]
Ik vind hem met die 'blokken' ipv wieltjes ook een stuk sjieker. Anders lijkt het meer op een ikea ding. Die pootjes, zijn die van lexaan of iets in die gooi?
Ziet er nice uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Erikie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:45:
hee j.a.s.p.e.r. , mag ik je koffiemachine in mijn keuken gebruiken?

dan render ik wel even een koekje voor je..
Hoi Erikie,

sorry dat ik pas zolaat reageer, maar ga je gang. Kan je me een plaatje ervan mailen, ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Al vetter! Alleen die nek, die is echt twee keer te dik ben ik bang :P Dat geeft zijn hoofd een opgeplakte feel.
Zijn blauwe shirt is wel gewassen met veel stijfsel denk ik, dat middelste stukje zou mogen hangen, ipv recht overeind te blijven staan.

Ik hoop volgende week eindelijk een begin te maken met mijn eigen model character ^^

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 25-02-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Schuey schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:47:
Zijn blauwe shirt is wel gewassen met veel stijfsel denk ik, dat middelste stukje zou mogen hangen, ipv recht overeind te blijven staan.
Ik geloof dat dat blauwe stukje kleding een stukje door zijn borstkas heen loopt, dus daar zou milky sowieso nog wat aan moeten doen. Ook de blauwe gordel hangt 'n beetje losjes rond zijn middel.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Oh is dát het :D Idd dan heb ik niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:47:
[...]

Al vetter! Alleen die nek, die is echt twee keer te dik ben ik bang :P Dat geeft zijn hoofd een opgeplakte feel.

Ik hoop volgende week eindelijk een begin te maken met mijn eigen model character ^^
die nek loopt heel raar, klopt anatomisch gezien ook niet helemaal, zie plaatjes>

Afbeeldingslocatie: http://www.pojo.com/dragonball/scans/goku.jpg

btw heb je de nieuwe underworld onderhand al gezien? ik vond m best vet ingeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:37:
[...]

Ik geloof dat dat blauwe stukje kleding een stukje door zijn borstkas heen loopt, dus daar zou milky sowieso nog wat aan moeten doen. Ook de blauwe gordel hangt 'n beetje losjes rond zijn middel.
jup, word nog gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
I know, maar soms moet je gebruik maken van je artistieke vrijheid :P Ik zou het nu niet zo laten iig.

Nieuwe underworld ga ik lekker in de bioscoop zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/1728/wip22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/4386/wip2i.jpg

Zitten nog genoeg foutjes in, maar ik maak er eerst een achterkant op dan pas ga ik finetunen

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het is weer even geleden dat ik iets met 3Ds Max gedaan heb en ben er eigenlijk ook niet meer zo mee bezig, maar om een aanvraag voor een bouwvergunning voor een berging in onze zijtuin wat meer kracht bij te zetten heb ik me de afgelopen tijd er toch maar weer eens aan gewaagd.

Voor iemand die misschien 2x per jaar 3Ds Max opstart ben ik best tevreden met het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/3298/nieuwcollageth.jpg
klik voor hogere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg 3D Max niet meer goed aan de praat

Mijn pc was een tijd terug gecrashed en nu heb ik max weer opnieuw geïnstalleerd. Alles gaat prima behalve als ik een ander window naar voren haal (stel ik ben bezig in max en ik zeg iets op msn) op dat moment gaan alle knopjes naar grijs en moet ik de groote van het venster van 3d Max veranderen eer dat ik de knopjes weer terug krijg.
Kijk, ik kan mijn tutorials wel op me 2e scherm zetten en geen msn gesprekken voeren maar zelfs als ik ga renderen of ik gebruik array of iedere andere functie die zijn eigen venster opent ben ik alle knopjes weer "kwijt". Hebben mensen die eerder gehad?

Kan het zijn dat het aan me drivers voor me graka licht? Ik heb 2x HD4850 in CF met de nieuwste drivers, ik heb max al 3 keer opnieuw geïnstalleerd, een keer heb ik ALLES weggehaald behalve me models.

Buiten dat heb ik vanmiddag dit nog gemaakt. Deze dvd/cd kast ga ik morgen maken
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/7059/kastjegu6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/4924/kastje2uc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2254/kastje3qu9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/8536/kastje4su8.jpg

Model is niet geweldig en ook de belichting schort het een en ander aan maar dat is dus vooral omdat ik 3D Max niet optimaal kan gebruiken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:08:
Ik krijg 3D Max niet meer goed aan de praat

Mijn pc was een tijd terug gecrashed en nu heb ik max weer opnieuw geïnstalleerd. Alles gaat prima behalve als ik een ander window naar voren haal (stel ik ben bezig in max en ik zeg iets op msn) op dat moment gaan alle knopjes naar grijs en moet ik de groote van het venster van 3d Max veranderen eer dat ik de knopjes weer terug krijg.
Ik heb zo'n zelfde probleem wel eens met irfanview, als ik te grote foto's inlaad dan zijn alle knopjes in de bovenbalk weg...

Goed, dat was een zijstraat - ik denk dat je eens in Max zou moeten kijken of er opties bestaan om je interface in openGL of DirectX ofzo weer te geven. Als die optie erin zit, switch daar dan eens tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle opties gehad, ik kan het instellen op DirectX en dan DX9 of 10

10 is al helemaal fucked up waarbij het een en ander verkeerd weergegeven word
DX 9 stond hij altijd op en heeft het altijd goed gedaan
openGL al geprobeerd en idem dito

Misschien is het dan toch een probleem met de 9.xx drivers van ATI want voor de crash had ik 8.xx (en toen heb ik een verkeerde 8.xx geïnstalleerd die een BSOD gaf)

edit: als ik me main tool bar en me command panel los haal heb ik geen problemen maar ideaal is het natuurlijk niet

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 22:18 ]

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
@milky: Ik ben heel benieuwd naar de render/light/material instellingen die je hebt gebruikt...het ziet er erg "cartoon"-achtig uit...

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Verwijderd

DarthSjaak schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:18:
[...]

@milky: Ik ben heel benieuwd naar de render/light/material instellingen die je hebt gebruikt...het ziet er erg "cartoon"-achtig uit...
het is gewoon een standaard render met 1 omni en een skylight.
materialen zijn ook gewoon standaard kleuren met een beetje specular.
(wel nog wat kleine photoshop tweaks, ook daar niet veel boeiends)

het ligt hopelijk aan het model dat het er cartoony uitziet, dat is wel de bedoeling ingeval.

• link0007
  • Niet online
Ik denk dat je vooral kleuren uit het "anime-pallet" (zo noem ik het maar ff) hebt genomen, waardoor het er ook wat meer getekend uitziet (cartoon = amerikaans.. ander kleurenpallet ook. Anime is kleurrijker)

Misschien moet je eens proberen een cell-shaded render te doen milky? zoals dat nieuwe DBZ spell op de 360/ps3.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 12:53
Voor school moesten we een brillendoosje ontwerpen. Ik ben (zoals wel vaker) iets extremer bezig en ik hou graag van een uitdaging. Al vrij snel liet ik het normale "doosje met dekseltje" varen, en bedacht vleugel deuren. Het is een bakje voor de Rayban Aviator. Ondertussen al aangekomen bij V5. Wat nog niet final is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v8zOX0rIKbYfrJXPG3Pv1R4F/thumb.jpg

Het mechanisme is hier nog niet getekend, dat moet nog gebeuren. Ook de 2 haakse hoeken boven in, moet nog iets zachter worden. Maar deadline is al snel in zicht, dus volgende week al prototype van het werkend mechanisme maken.

Dan de bak 3d CNC frezen uit sibatool, en die laten vacuum vormen. Heb ik dan nog tijd over, dan ga ik de mal bekleden met twill gewoven carbon. Waardoor ik dus een volledig carbon doosje kan krijgen. Dit laaste is highly experimental, en dus afwachten wat het resultaat is! :)

www.frees-it.com

• Joenes
@Bladeslayer

ziet er erg tof uit, leuk concept. Welke studie doe je als ik vragen mag, IO in Delft? Ikzelf doe ID in Eindhoven

impreson.com

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 12:53
Werktuigbouwkunde - intergrated product development (Combinatie tussen IPO en WB) @ Saxion Enschede :)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
vet, wist niet dat dat bestond. Op de website staat dat de opleidingsduur 4 jaar is. Is dat voor je bachelor? en toelating is HAVO/VWO?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude drivers geïnstalleerd en nu doet 3D Max het weer prima. lag dus aan de 9.xx drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb gister/vandaag deze tutorial gevolgt, maar deze gast maakt toch geen mooie modellen? Ik bedoel, het uiteindelijke plaatje ziet er goed uit. Maar hoe alles word gedaan, vind ik niet zo netjes.

Modellen jullie ook op deze manier? en/of wat doen jullie voornamelijk anders? Ik stoor me het meeste aan dat hij alles maar een beetje "schots en scheef" neerzet :p

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:

WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.