is allemaal prima.Schuey schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:48:
Wat ik voormezelf heb bedacht, is het hoofd apart modellen, verder modellen in mudbox, latex lijf modellen in maya, wrinkles in mudbox maar apart van het hoofd. Verder de handen ook apart. Korset en schoenen modellen in maya, eventueel naar mudbox halen voor kleine fijne details. Iemand het hier mee eens?
Nu wil ik er ook nog een mooie lange jas bij maken. Nu kan ik me aardig in maya vinden, maar weet iemand of er een manier is, om sommige delen mbv skinning te bewegen, en sommige delen gewoon door simulatie te laten bewegen? Want als ze loopt wil ik dat de jas gewoon automatisch mee 'flappert' ipv dat elke keer zelf te moeten faken met een extra setje bones en blendshapes...
Gewoon nog aan het nadenken voor ik hiermee begin, en straks halverwege kap omdat ik ergens een denkfout heb gemaakt
ik zou zelf gewoon een ''naakt'' lijf maken(lowpoly in maya dan high res in mudbox), hierom heen in maya de kleren tracen, kleren ook weer in mux box detailleren. ik hou eigenlijk niet van losse delen, ik zag ook dat ze het ook zo deden in de gnomon dvd's(degene die ik heb gezien althans).
maar het kan beide, maar net wat sneller en beter werkt voor je.
en je kan idd delen van een jas mbv bones animeren en de rest als simulatie in de animatie mee draaien.
in max althans, je koppelt dan bepaalde vertexes aan objecten, wat er overblijft gebruik hij als simulatie.
good luck man