Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[3d Game Project] OpenFRAG *

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-06 11:01
http://openfrag.sourceforge.net

het gaat intussen al redelijk met de game, ff in het kort: het word een mp spel met meerdere thema's: middeleeuwen/fantasy, VoC, WOII, real-time, sience fiction, etc.
het eerste thema waar we mee bezig zijn is middeleeuwen/fantasy, dit gaat al redelijk, er word al druk gemapt, gemodeld, gecodeerd enz. ;) .
iedereen die wil joinen mag, zolang het maar serieuze inzet blijft.

heb je suggesties of ideeen, dan kun je meepraten op onze IRC channel:
irc.tweakers.net --> #openfrag

als jullie zin hebben post dat dan en geef b.v. argumenten voor de game.
dan zal er gesproken worden over de models en de layout :)
Als je iemand weet die dit leuk vind en misschien mee wil doen vertel het diegene en het zal veel leuker worden als het ook ECHT gaat lukken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teammates

Het gaat heel goed met de belangstelling :), het enige wat ik vraag is een beetje inzet, dit is een serieus project en ik wil niet dat het doodbloed, dus als je van jezelf weet dat je over een maand afhaakt is het maybe beter om je niet aan te melden. er is een complete Code of Concuct geschreven, die krijgt iedereen die meedoet aan het project.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engine?

is intussen gekozen, het is de NeoEngine geworden.
site: http://neoengine.sourceforge.net
en ons team heeft de eerste techdemo al weer klaar met de engine.
hij is te downloaden @ de downloadsectie van http://openfrag.sourceforge.net

screenshots: (komen nieuwe aan)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sites met met nuttige info:

http://www.gameskool.nl/forum

http://www.cyberloonies.com/game-engines.html

http://www.garagegames.co...urce&page=category&qid=80

http://www-cs-students.stanford.edu/~amitp/gameprog.html (aanrader!)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Features NeoEngine:

Here are the current working features of the latest version of NeoEngine

Platforms:
- Win32
- GNU/Linux
- MacOS X
- FreeBSD

Rendering Subsystem:
- BSP and octatree space partition schemes
- Advanced scene graph
- Extensive material language
- Multitexturing
- Skeletal animation
- Mesh animation
- Dynamic shadows
- Orthographic projection for 2D-style overlays
- Font rendering with text formatting
- OpenGL backend
- DirectX backend

General Subsystems:
- Collision detection framework
- Particle systems
- Rigid-body physics simulation

Audio Subsystem:
- Audio converters including mixer
- Audio sampletable
- Audio codecs (WAV,OGG)
- Audio player
- OSS audio plugin
- WinDIB audio plugin
- MP3 support (door onze eigen coder gedaan 8) )

Network Subsystem:
- TCP/IP socket wrappers

Misc:
- Package file support with bzip2 compression (custom format through plugins)
- Custom texture file formats through plugin architecture (png, jpeg, tga, bmp)
- Tools and converters
- Converters from Q3 maps (.bsp) and models (.md3)
- Converter from Doom3 models and animations (.md5mesh, .md5anim)
- Converters from 3DSMax (.3ds), Lightwave (.lwo) and Milkshape (.ms3d)
- Exporter for Maya 4.x
- Extensions
- Chunk file format I/O library with easy-to-extend syntax and parser

aanstormende features:

0.6.1 [030801] - Focus: Features
- Improved vertex and fragment programs supposrt
- Terrain rendering extension using geomipmapping
- Adaptive binary tree space partitioning scheme extension
- New tutorials, including collision detection and response, and vertex/fragment programs
- Improved Maya exporter
- 3dsmax and Lightwave exporters

0.6.2 [030901] - Focus: Stable API & Documentation
- API stabilization
- Documentation effort, improve API docs, create webpages for all tutorials
- Finialize all features currently in engine

0.6.3 [031001] - Focus: Performace
- Profile engine and backends, optimizations
- Perform platform-specific optimizations
- Benchmarks, compare against other engines

als er meer komt update ik wel

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Problemen:

- website is tijdelijk down (probleem met server, er komt een ander nml) er is nu enkel een forum.

Snelle info:

we hebben nu rechtstreeks contact met de gozers van de neoengine en dit gebruiken we dan om elkaar te helpen, zo krijgen wij een betere engine die gericht is op onze doelen en hun krijgen tips wat ze beter kunnen doen (b.v. de performance ) want die is idd behoorlijk laag, maar dat hopen we dus op te lossen, zie ironic

binnenkort is onze site waarschijnlijk ook weer online want er staat nu een andere 100 mbits server in bestelling dus dat komt er ook weer aan.

en over de NeoEngine, hij ondersteund al quake maps hoor (ff voor killemov) en wij hopen dat we met deze engine kunnen opbouwen wat we hopen

met het modelen gaat het wel, maar het liefst hebben we er nog een paar (goede) modellers/mappers/animatie ventjes bij, want vooral het mappen moet je kunnen.

het word multiplatform, iig windows en linux, en misschien nog eentje (freebsd?)

plan is om het dus als multiplayer game te houden en de engine ondersteund al enige grondvorm voor de protocollen (tcp-ip).

er komen dus meerdere thema's in, zoals middeleeuwen/fantasy, real-time, VoC, sience ficton, enz. het huidige thema waar we dus eerst mee bezig zijn is dus middeleeuwen/fantasy dus dat word dus heerlijk strooien met effecten en units zoal de para-bouter, elfjes, archers enz.

IFASS wijzigde deze reactie 20-07-2003 19:29 (255%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Heb je gezien hoe vorige van zulke 'projecten' zijn geeindigd? Ik noem een GoT-OS, en (recentelijk) bijvoorbeeld (meer in de gamessfeer) Project Snowstorm? :)

Zoek eens op 'snowstorm', en kijk hoe dat eigenlijk een stille dood is geeindigd. En als ik zie dat je een engine wilt aankopen; ik zou er enigszins terughoudend mee zijn aan onbekenden geld uit te geven. Want je woord is, op internet, helaas geen drol meer waard.

HunterPro wijzigde deze reactie 20-05-2003 21:25 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
weet ik, daarom wilde ik het ook maar proberen, en trouwens, ik ken die gozer van de Power render dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
quote:
IFASS schreef op 20 mei 2003 @ 21:25:
weet ik, daarom wilde ik het ook maar proberen, en trouwens, ik ken die gozer van de Power render dus...
Dat scheelt :) Je kunt, zodra je op poten hebt wát je precies wilt gaan doen, op mij rekenen voor texturing en/of modelling :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
dat is dan alvast hartstikke bedankt :p en omdat ik niet te hoog wil inzetten, (ik wil eerst laag beginnen en als het allemaal goed gaat hoger gaan inzetten maar niet eerder) en dat is ook een reden waarom ik voor multi kies (geen gezeur met AI)

IFASS wijzigde deze reactie 20-05-2003 21:57 (66%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:58

lordsnow

I know nothing

Als ik kijk op de PowerRender website lijkt het mij meer iets om interactieve rondleidingen mee te maken, in plaats van een spel. Het ziet er gewoon 'langzaam' uit of zo... een beetje Myst-achtig.

lordsnow wijzigde deze reactie 20-05-2003 21:42 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
nog een reden om een andere engine te nemen, hier staan een paar gratis engines: http://www.cyberloonies.com/game-engines.html en hier ook: http://www.garagegames.co...urce&page=category&qid=80

als iemand suggesties of ideeen heeft....

bedenk wel dan bij de PR (power render) en andere engines de models NIET de kwaliteit aanduiden, kijk vooral naar effecten zoals lights en shadows

IFASS wijzigde deze reactie 20-05-2003 22:16 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
quote:
lordsnow schreef op 20 mei 2003 @ 21:41:
Als ik kijk op de PowerRender website lijkt het mij meer iets om interactieve rondleidingen mee te maken, in plaats van een spel. Het ziet er gewoon 'langzaam' uit of zo... een beetje Myst-achtig.
Als ik naar 'screenshots' (oid) ga zie ik toch iets héél anders ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 03:58

lordsnow

I know nothing

Hmm.. dan zie jij mischien andere screenshots dan ik? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inactieve_twkr
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Het lijkt me erg leuk, maar ik zie ook een aantal problemen :
-Wie gaat het project leiden ? En hoe ? (het is nogal omslachtig 'effe' een game maken) Goede coördinatie is erg belangrijk !
-Animo ? Je kunt het niet hebben dat mensen zomaar afhaken omdat ze even geen tijd hebben, maar gezien het museumproject gebeurt dit toch zeer veel.
-Je moet op alle fronten (modelling, texturing, leveldesig, programming, geluid etc etc) mensen vinden die dit vrijwillig willen doen..... mis je 1 onderdeel ,dan heb je een probleem.

Maar zoals ik al zei : het lijkt me ambitieus, maar leuk :)
En je kunt (waarschijnlijk, ik doe nog geen toezeggingen ;) ) op mij rekenen wbt. modelling / texturing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 17:19
tjah, op programming gebied wil ik m'n handen wel vuil maken.
Heb ook meegedaan aan wat andere uiteraard gestorven projecten maar toch, de gotic 3d engine bijvoorbeeld en een prive schaduw project wat ongeveer het zelfde moet doen als het snowstorm project.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth-0.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
ik ben bereid om de volledige coordinatie op me te nemen. Ik heb snowstorm gezien maar ik bedoelde iets meer naar de 3d kant toe, dus wel een klein beetje graphics :P

@killercow: dat zou fijn zijn, we hebben nog geen programmeurs. (ik kan het zelf wel een beetje, en ook een beetje modelen maar verder....)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inactieve_twkr
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
IFASS schreef op 20 May 2003 @ 22:50:
ik ben bereid om de volledige coordinatie op me te nemen.
Mocht het nodig zijn , dan ben ik wel bereid hierbij te helpen, nasat het modellen / texturen

Maar ik moet er wel even bij zeggen : Ik moet er natuurlijk zelf wel heil in zien hé !

inactieve_twkr wijzigde deze reactie 20-05-2003 22:52 (22%)

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 12:36
Waarom kies je voor een nieuw spel en niet een MOD? Dit scheelt je een hoop werk
en zelfs dan.... weinig van de ideeen voor mods/spellen komen echt tot een eindprodukt
veel succes

o ja, en wat doe je zelf naast "leiden" ?

Karp wijzigde deze reactie 21-05-2003 00:30 (12%)

www.erikkroes.nl

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een op zicht interessant iets, zelf heb ik de kwaliteiten niet echt (naja, story en beta testen ken ik altijd doen ;)).

Alleen loop je toch wel tegen 1 groot ding aan.. wat voor soort spel wordt het? Op zich wordt het al moeilijk overal een persoon voor te vinden, laat staan deze precies allemaal hetzelfde in een spel willen. Eentje wil science fiction, andere juist real-life knalluh, zal dus heeel moeilijk worden dit op 1 lijn te krijgen. (persoonlijk ga ik voor een real-life, gezien er 1000000000 alien/scifi/scary shooters/mods zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Paidor
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2010

Paidor

weet het ook niet...

Een complete game lijkt mij eerlijk gezegd niet haalbaar. Dan zou ik eerder voor een mod gaan, zoals Karp al zei. Er zijn al teveel van dit soort ambitieuze (en leuke) projecten een te vroege dood gestorven.

Nou klink ik misschien pessimistisch, maar ik ga even uit van m'n eigen situatie. Op het moment lijkt het me wel wat en kan ik nog wel wat tijd vrij maken, maar het kan ook zo zijn dat ik geen tijd/zin meer heb, bijvoorbeeld omdat er iets anders dat me leuk lijkt voorbij komt.

Maar ik zal dit topic in de gaten houden en als het wat dreigt te worden, ben ik op zich wel te porren voor wat programmeerwerk (ik doe niet voor niks INF :P). :)
Mits er een concreet idee op de virtuele tafel komt, that is. ;)

Postivisme is leuk, realisme is beter.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-11 18:08
quote:
IFASS schreef op 20 May 2003 @ 21:32:
dat is dan alvast hartstikke bedankt :p en omdat ik niet te hoog wil inzetten
quote:
een combinatie van battlefield, CS, HALO, LOCK ON, Splinter Cell enz.
Tsja ik denk dat je toch wel erg optimistisch bent. Heb je enige ervaring met het maken van een spel. Ik ben toch bang dat dit eerder doodbloed dan je denkt.

• Ironic82
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006
Zelf moet ik zeggen dat het me een heel leuk idee lijkt. Heb al eerder eens zo'n project gezien hier op tweakers maar dat was idd op een gegeven moment dood. Zelf wil ik wel graag mee doen. Op school heb ik ook een soortgelijk project gedaan. Toen had ik alleen zelf de engine gemaakt in OpenGL. De PowerRender ken ik nog niet echt zo goed. Zal er eens naar gaan kijken. Kijk dan ook gelijk ff http://irrlicht.sourceforge.net. Dit is een opensource engine. Hij is nog in ontwikkeling maar veel dingen zijn al af en je kunt Quake3 levels gebruiken en dat scheelt een hoop ontwikkeltijd.

I want to go back to reality, but I'm just addicted to stay©

• Clay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 11:25

Clay

cookie erbij?

Even om de terloopse dood-verklaring van snowstorm te weerleggen; het staat nog steeds op de (of iig mijn) to-do, en als iemand anders het niet toevallig voor mij doet blaas ik het op een gegeven moment zelf nieuw leven in, alleen is er in "overleg" besloten het ff stil te leggen in verband met drukte.

Van de meeste projecten is het idd ook natuurlijk niet de bedoeling dat het doodbloedt. Uit de praktijk blijkt helaas alleen dat het "elkaar kennen van een forum" (hoe tof GoT ook is :) ) vaak niet voldoende onderlinge binding geeft het project ook echt tot een einde te brengen. ;(

DeviantArt | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

haha ekkes een game maken :)
misschien bied blender een uitkomst; maakt 't wel wat makkelijker allemaal.
of maak een mod, want een game-engine + dev-tools maakt je niet even; zeker niet als je in de lijn van BF1942 ed wilt gaan.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Ironic82
Als je een game wilt maken met een eigen engine dan gaat dat inderdaad niet lukken. De reden hiervoor is dat je te maken heb met erg moeilijke algoritmes en complexe programma structuren. Het is wel leuk om een game te maken van een bestaande graphics engine. Hieronder heb ik een aantal neergezet die zeker wel de moeite waard zijn om te bekijken:

PowerRender: (door IFASS als aangegeven) http://www.powerrender.com
Ziet er mooi uit en is gemakkelijk te gebruiken door de development toolkit die erin zit. Na deel is alleen dat je al € 90 kwijt ben voor de light version alleen al.

Ogre: http://ogre.sourceforge.net
Ziet er ook mooi uit. Opensource, Object Geörienteerd, platform onafhankelijk (Windows of Linux)

IrrLicht: http://irrlicht.sourceforge.net
Ziet er ook mooi uit. Opensource, Object Geörienteerd, platform onafhankelijk (Windows of Linux) nadeel is dat er (nog) geen landscape engine in zit voor buitenlocaties. Kan wel overweg met Quake3 Levels.

Als er nog meer suggesties zijn hoor ik het wel :)

• BeNeLLi
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-02-2004

BeNeLLi

FFS Is dat alles n00b?

Ik wil hier wel aan meedoen, alleen hoop ik niet dat het doodbloed

Wat ik kan,
-Verhaal bedenken
-2d art, dus de shell pictogrammen,
-documentatie
-de website hiervoor? ik stel voor om een eigen forum te hebben hiervoor
-ik kan programmeren c++ maar heb te weinig tijd om het hele spel te doen
ik zou wel bepaalde procedures, kunnen maken of applicaties die in het spel draaien

mail mij @ benell@nf2k.com

http://specs.tweak.to/4115

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ogre = idd een nette engine vind ik; heb deze onder win en lin getest en nergens problemen tegen gekomen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Ironic82
Zal me ook bij deze opgegeven.
Wat kan ik:
Game Concept Design (niet grafisch maar het verhaal enzo)
Programmering (C/C++, eventueel Java)
Website kan ik ook nog wel aan mee helpen.

Ben het trouwens helemaal met BeNeLLi eens om een eigen project site te hebben. Je kunt het bij sourceforge onderbrengen of gewoon zelf aanmaken.

• alcapalis
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2004

alcapalis

The E.P.E.

Wat ook een goede engine is:
Crystal Space 3D ( http://crystal.sourceforge.net/drupal/ )
Deze engine ontwikkelt zich de laatste tijd ook snel, mede door planeshift (www.planeshift.it) wat ook deze engine gebruikt.
Misschien daar ook maar ff een kijkje nemen..

Alcapalis, Spec's, Tha Site :)!

• _Richard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-12-2005
quote:
Clay schreef op 21 May 2003 @ 10:10:
Van de meeste projecten is het idd ook natuurlijk niet de bedoeling dat het doodbloedt. Uit de praktijk blijkt helaas alleen dat het "elkaar kennen van een forum" (hoe tof GoT ook is :) ) vaak niet voldoende onderlinge binding geeft het project ook echt tot een einde te brengen. ;(
zeker, elkaar kennen(in het "echt") is wel erg handig.. ook af en toe met z'n allen samenkomen werkt erg goed..
ik werk ook al 2,5 jaar aan een spel, (ook met iemand die ik via het internet kende, maar als we om de zoveel tijd een weekend afspreken om aan het spel werken, dan doen we 100x meer dan dat we 3 maanden over het internet werken..(tis wel een hoop gesleep elke keer met pcs en zo.. maarja je moet er wat voor over hebbe: inzet dus..

en daarbij komt: skills.. even een spelletje maken zit er echt niet in.. okey, een mooie demo waarbij je een paar plaatjes op je scherm tekend worden..allemaal leuk en aardig, maar daar heb je nog geen spel mee, AI, geavanceerde pathfinding, Gameplay,..etc.. daar gaat de echte tijd in zitten..

motivatie is echt een probleem, in het begin gaat iedereen er voor maar als je een paar maanden verder bent dan worddat al een heel stuk minder.. de meeste mensen haken dan ook af, en naar een half jaar is zo'n internet-based project vaak dood..

ik wil niet negatief zijn over zo'n internet project, maar 9 van de 10x komt het nooit af (uitzonderingen daarnatuurlijk)

maargoed iig succes :)

He who drop shit in toilet, have shitty time

• Ralphie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 10:54
Ik zou mij ook wel willen inzetten op het gebied van modeling. Misschien moet er eerst naar de animo gekeken worden, is deze groot genoeg, dan moet er zeker een website of forum voor komen..

HODL

• Phantasy
  • Laatst online: 06-07-2003
Het lijkt mij heel erg leuk. Maar ik kan alleen php.. en wat 3dmax meer niet :)

Tja en 2D en grafisch werk is voor mij geen probleem...

Phantasy wijzigde deze reactie 21-05-2003 14:56 (28%)

• Ironic82
quote:
Phantasy schreef op 21 mei 2003 @ 14:20:
Het lijkt mij heel erg leuk. Maar ik kan alleen php.. en wat 3dmax meer niet :)
3D Max kan goed gebruikt worden voor het maken van models en concepts ;)

• Ralphie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 10:54
Omgevingen (ala Quake) is mijn sterkste punt. Mits ik een goede schets heb, want "echt" tekenenen kan ik niet :)

HODL

• Zero|IA
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-05-2006

Zero|IA

Katie Holmes RULES

Klinkt leuk, ik kan wat c++ progge maar heb totaal geen ervaring op het gebied van game progge, hoewel het mij wel leukt dat gaande weg te leren. Ik wil wel meehelpen waar ik van nut kan zijn. That is idd als dit serieuz door gaat en ik denk idd dat je ook bijeenkomst zal moeten houden enzo. een soort game design party ipv lan party. Tis hoop gesleep en georganiseer maar ik denk dat die manier de enige is om het een beetje gaande te houden, en te voorkomen dat het doodbloed.

Tyan Thunder S2468UGN; 2x Athlon MP 2400+; 4x256MB PC2100 Registered ECC (Kingston); 4X 73.4 GB Quantum Atlas 10K II 8mb cache; Adaptec 2000s 48MB cache; Matrox G550; Creative 5.1 Live; 3Com 3C2000 (gbit); Lite-on DVD writer (8x); Prophetview 920DVI

• Ironic82
Zelf denk ik inderdaad ook dat je op een gegeven moment bijelkaar moet gaan komen ja. In het begin is het vooral zaak dat we afstemmen wat we precies gaan maken. Hierna kunnen we de taken gaan verdelen en dan is het zinvol om bijelkaar te gaan komen en duidelijker dingen af te gaan stemmen.

• Led
  • Laatst online: 10-07-2009

Led

'Nuff said.

Als iedereen die zelf een game-project op wil gaan zetten in plaats daarvan zichzelf eens aansloot bij een van de 100.000 al-bestaande game-projecten zou er misschien eens iets af komen.

En zo zouden ze wat meer inzicht krijgen in de *echte* problemen bij de ontwikkeling van een spel.

Ik bedoel, het feit dat mensen zich zorgen maken over de naam van het spel terwijl ze nog niks hebben geeft imho. meestal al aan dat ze geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn.

Maar succes iig. !

http://www.beatharness.com / http://www.killzoneps2.com

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:42

alienfruit

the alien you never expected

Toch wel in c# he :D

• BRAINLESS01
  • Laatst online: 18-11 14:16
Ik heb op dit moment geen ervaring met C++, maar daar wilde ik deze zomer aan gaan beginnen en andere programmeer talen heb ik al wel gezien (ik neem even aan dat het in C++ gemaakt gaat worden). Het lijkt me erg leuk eens een spel te bouwen, dus ik wil me ook graag inschrijven :)

ik ben te bereiken op: sander@dgame.net

ps; qua grafisch design ben ik waardeloos, dus daarin kan ik zeker niet helpen :)

• MrRudi
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

Je kan het als Spam definieren maar het is toch bedoeld als hulp: check ook http://www.gameskool.nl/forum voor info. Als je engine's bekijkt en gratis engine's zoekt kun je ook eens op http://www.Qubesoft.com kijken. Die engine hebben wij ook gebruikt, echt geweldig is ie niet maar wel redelijk, en gratis voor PC.

Engine Software | >> FFXI Log << |

• IFASS
quote:
Ironic82 schreef op 21 May 2003 @ 09:10:
Zelf moet ik zeggen dat het me een heel leuk idee lijkt. Heb al eerder eens zo'n project gezien hier op tweakers maar dat was idd op een gegeven moment dood. Zelf wil ik wel graag mee doen. Op school heb ik ook een soortgelijk project gedaan. Toen had ik alleen zelf de engine gemaakt in OpenGL. De PowerRender ken ik nog niet echt zo goed. Zal er eens naar gaan kijken. Kijk dan ook gelijk ff http://irrlicht.sourceforge.net. Dit is een opensource engine. Hij is nog in ontwikkeling maar veel dingen zijn al af en je kunt Quake3 levels gebruiken en dat scheelt een hoop ontwikkeltijd.
ik heb even gekeken en het ziet er redelijk mooi uit, ik heb alleen ff snel de screens bekeken, we kunnen inderdaad eerst de quake3 levels gebruiken om te testen.

de reden waarom ik het als groepsproject doe is dat het in je eentje veel moeilijker is daarom....

• IFASS
quote:
alcapalis schreef op 21 mei 2003 @ 12:09:
Wat ook een goede engine is:
Crystal Space 3D ( http://crystal.sourceforge.net/drupal/ )
Deze engine ontwikkelt zich de laatste tijd ook snel, mede door planeshift (www.planeshift.it) wat ook deze engine gebruikt.
Misschien daar ook maar ff een kijkje nemen..
heb ik zelf ook al gezien, hele mooie engine maar weet iemand hoelang de ontwikkeltijd nog is aangezien ik niet echt veel zin heb om nog een jaar te wachten, ik kan een poll maken over de engine...
als de pr5 goed is dan kan ik hem bestellen, de OGRE is ook een optie en de IRRLight is ook heel mooi, dat word nog even goed overleggen en de punten en features bij elkaar houden...

• Sliver!!!!
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-08-2003
hey opzich kan ik wel wat dingen maken in 3ds max :D alleen dan moeten jullie wel beetje zeggen wat ik moet maken en ik kan tot nui toe alleen beetje filmpjes maken en moddelen dus ik kan niet egt een popetje maken dat jezelf kan besturen ;( als jullie nog hulp nodig hebben moet je t maar even zeggen met bijvoorbeeld achtergrond spullen maken
;)

• Remy
  • Laatst online: 20:46

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Ik heb ff het topic doorgelezen, en het lijkt me best een leuk/interessant project als het doorgang gaat vinden. Dus ik wil er best aan meewerken. Dingen als verhaal, gameplay, etc. wil ik best mee aan de gang, en ook wat in-game art/textures lijkt me wel wat. Zet me maar in de startpost als user die misschien meedoet ;) als het dus door gaat natuurlijk. Ik blijf dit topic op de voet volgen.

edit: er zal eerst een duidelijker 'doel' moeten komen, in de zin van, wat voor spel het precies gaat worden. Interface, layout, views, etc. Al de spellen die je noemt zijn stuk voor stuk miljoenenprojecten, dat doe je niet ff na. Begin dus met een doel en een planning :P

Remy wijzigde deze reactie 21-05-2003 15:49 (27%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Sliver!!!!
dus als ik iets kan betekenen of kan helpen doe ik het graag!!!!! maar kan dat ook?

• GTC
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2003

GTC

CS Player

ik wil wel iets met geluid doen (bijv achtergrondmuziek) alleen ben niet creatief

dus muziekbladen zijn welkom ;)

|| CS Player for life || Specs Gaming PC || Waiting for... Half Life 2 || VCM

• geez
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-10 08:53
GeeZ, reporting in. :)

Kan modellen, fotosoeppen (menu?), wat premiere, mappen, beetje vb proggen (ext. config editor?), en ideeen geven :p

Mijn ideetje: Tactische first-person shooter in teamplay, waarbij stealth van mij een grote rol mag spelen, maar "rushen" ook moet lonen :)

edit:
zal ik anders ff een poll maken met wat ideeen van iedereen?

geez wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:12 (53%)

• IFASS
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 mei 2003 @ 15:54:
dus als ik iets kan betekenen of kan helpen doe ik het graag!!!!! maar kan dat ook?
natuurlijk, alle hulp is welkom, zeg wel even welke onderdelen je kunt, dat maakt de planning iets makkelijker

• IFASS
quote:
geez schreef op 21 May 2003 @ 16:04:

Kan modellen, fotosoeppen (menu?), wat premiere, beetje vb proggen (ext. config editor?), en ideeen geven :p

Mijn ideetje: Tactische first-person shooter in teamplay, waarbij stealth van mij een grote rol mag spelen, maar "rushen" ook moet lonen :)

edit:
we zullen nog wel over de gamesoort hebben, als je een poll wil maken is dat goed maar het is niet definitief, wel leuk idee trouwens...

• IFASS
quote:
geez schreef op 21 mei 2003 @ 16:04:

Kan modellen, fotosoeppen (menu?), wat premiere, beetje vb proggen (ext. config editor?), en ideeen geven :p

edit:

• Sliver!!!!
quote:
IFASS schreef op 21 May 2003 @ 16:08:
[...]

natuurlijk, alle hulp is welkom, zeg wel even welke onderdelen je kunt, dat maakt de planning iets makkelijker
hey ik kan wel beetje mooi dingen maken zoals gezichten (ze moeten nog wel afgemaakt worden dan kijk hier: http://pic2.picturetrail.com/VOL8/1103528/2078378/25340858.jpg
enne ik kan wel texturen niet super maar wel redelijk :) enne ik maak voor me lol ook dingen gewoon zoals euhm een huis enzovoorts :Y) (8>

• Dark-Phoenix
  • Laatst online: 12-11-2007
* Dark-Phoenix helpt graag mee, kan 3d studio max

Z.O.Z.

• Bleet
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hmm, toevallig is er net zo'n project aan de gang als dit, alleen wij zijn verder :P
Alternova gaat de game heten, en het word ook een Tactick First Person Shooter
http://server1.blueyellow.biz/~novanet/alternova/ is de site

Maar weet wel waar je aan begint, ik zelf werk niet aan de engine, maar de leider van Alternova wel, en die heeft er een kopzorg aan (nu dan ff niet, want hij heeft werkt gevonden ;))
Zelf is de Alternova engine ong. 61% af, maar er is nog genoeg te doen voor hem, en al zeker voor ons, om de game te maken...
Zie, Wapens, Maps, Characters etc, en daar heb je allemaal mensen voor nodig, en als ik dit topic doorlees lukt dat ook wel ongeveer ;)

Hoop dat jullie wat van het Alternova Project kunnen leren, en wij natuurlijk iets van jullie ;)

FPS tactical shooters - Your personal needs is het topic btw

Ow ja, ik ben btw mapper in het team ;)

Bleet wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:20 (4%)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
"Never forget 10/23/07"

• Sliver!!!!
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 mei 2003 @ 16:17:
[...]

hey ik kan wel beetje mooi dingen maken zoals gezichten (ze moeten nog wel afgemaakt worden dan kijk hier: [afbeelding]
enne ik kan wel texturen niet super maar wel redelijk :) enne ik maak voor me lol ook dingen gewoon zoals euhm een huis enzovoorts :Y) (8>
en ik kan ook gewoon filmpjes maken met camera en zonder :D :P

• IFASS
quote:
Blade_V schreef op 21 May 2003 @ 16:19:
Hmm, toevallig is er net zo'n project aan de gang als dit, alleen wij zijn verder :P
Alternova gaat de game heten, en het word ook een Tactick First Person Shooter
http://server1.blueyellow.biz/~novanet/alternova/ is de site

Maar weet wel waar je aan begint, ik zelf werk niet aan de engine, maar de leider van Alternova wel, en die heeft er een kopzorg aan (nu dan ff niet, want hij heeft werkt gevonden ;))
Zelf is de Alternova engine ong. 61% af, maar er is nog genoeg te doen voor hem, en al zeker voor ons, om de game te maken...
Zie, Wapens, Maps, Characters etc, en daar heb je allemaal mensen voor nodig, en als ik dit topic doorlees lukt dat ook wel ongeveer ;)

Hoop dat jullie wat van het Alternova Project kunnen leren, en wij natuurlijk iets van jullie ;)

FPS tactical shooters - Your personal needs is het topic btw

Ow ja, ik ben btw mapper in het team ;)
lolz, we hebben concurrentie :P

• Paidor
  • Laatst online: 27-11-2010

Paidor

weet het ook niet...

Alweer een tactical team-based fps? Daar wordt je de laatste tijd door de professionals dus al mee doodgegooid. Bovendien moet je dan wel erg je best doen op de AI en/of netwerkcode. :)

Dan kun je imo beter een nieuw iets proberen te bedenken (voor zover dat tegenwoordig nog kan, natuurlijk ;)).

Je met een stel GoTters aansluiten bij een ander games-project is op zich ook een goed idee. Misschien minder leuk omdat het dan niet een game van alleen GoT is, maar het heeft wel een grotere kans van slagen, lijkt me.

Just my $0.02 :P

Paidor wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:26 (26%)

Postivisme is leuk, realisme is beter.

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
En dan nog iets, ik vin het eiglijk zelf wel lame dat jullie een andere engine gebruiken :P

Maar weet wel, je kunt beter een Engine bij de game maken, dan een game bij de engine (if you know what i mean ;))
quote:
IFASS schreef op 21 mei 2003 @ 16:23:
[...]

lolz, we hebben concurrentie :P
Nee, wij hebben nu concurrentie ;)

offtopic:
wij waren lekker eerder, nanananana :P :+

Bleet wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:25 (40%)

Last.fm |
"Never forget 10/23/07"

• IFASS
quote:
Blade_V schreef op 21 mei 2003 @ 16:23:
offtopic:
En dan nog iets, ik vin het eiglijk zelf wel lame dat jullie een andere engine gebruiken :P

Maar weet wel, je kunt beter een Engine bij de game maken, dan een game bij de engine (if you know what i mean ;))

[...]

Nee, wij hebben nu concurrentie ;)
ok, jij gelijk :P

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

quote:
Op alle 2? :o :P

En maybe als dit project niet lukt dat jullie nog voor Alternova kunnen werken ;)
./reclame ;)

Last.fm |
"Never forget 10/23/07"

• IFASS
spammer :P

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:42

alienfruit

the alien you never expected

Ik sta altijd open voor QA ;)

• Sliver!!!!
dus ik doe mee!!!!! alleen jullie moeten wel even seggen de dingen die ik moet maken _/-\o_

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-10 20:42

Yoozer

minimoog

Het zou misschien erg slim zijn om eerst even naar de skills van de mensen te kijken bij "Post je 2D stuff" en "Post je 3D stuff", alsmede persoonlijke sites en portfolios. Als jij 20 mensen hebt die alleen maar 'een beetje kunnen kloten in 3dsmax" heb jij niks - als jij 2 mensen hebt die echt goed zijn 3d (en ook de nodige documentatie hebben thuis - zonder boeken kom je nergens, en we weten allemaal wel dat vrijwel alle mensen het vertikken om 3000 euro voor de software te betalen) dan kom je verder. Dus, ik wil mensen niet afkraken of ontmoedigen, maar zo schiet je misschien wat sneller op.

teveel zooi, te weinig tijd

• simon
  • Laatst online: 08:53
Waar mee kan ik meewerken? Ik wil graag medoen, (met een website ofzo, php? mysql?) :)

|>

• Willem
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:42

Willem

#bearacer

Modbreak

Dit topic mag open blijven als er ontopic gepraat gaat worden.

Dit soort reacties worden in het vervolg getrashed:
Sliver!!!! in "[3d games] Gezamelijk game-project"
IFASS in "[3d games] Gezamelijk game-project"

The client may be king, but he's not the art director

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Zo, ff een paar kwootjes doen van postings die op de andere pagina staat, omdat ik ook aan Alternova meewerk weet ik ong. hoe het er aan toe gaat :)
quote:
_Richard schreef op 21 May 2003 @ 12:18:
[...]

zeker, elkaar kennen(in het "echt") is wel erg handig.. ook af en toe met z'n allen samenkomen werkt erg goed..
ik werk ook al 2,5 jaar aan een spel, (ook met iemand die ik via het internet kende, maar als we om de zoveel tijd een weekend afspreken om aan het spel werken, dan doen we 100x meer dan dat we 3 maanden over het internet werken..(tis wel een hoop gesleep elke keer met pcs en zo.. maarja je moet er wat voor over hebbe: inzet dus..

en daarbij komt: skills.. even een spelletje maken zit er echt niet in.. okey, een mooie demo waarbij je een paar plaatjes op je scherm tekend worden..allemaal leuk en aardig, maar daar heb je nog geen spel mee, AI, geavanceerde pathfinding, Gameplay,..etc.. daar gaat de echte tijd in zitten..

motivatie is echt een probleem, in het begin gaat iedereen er voor maar als je een paar maanden verder bent dan worddat al een heel stuk minder.. de meeste mensen haken dan ook af, en naar een half jaar is zo'n internet-based project vaak dood..

ik wil niet negatief zijn over zo'n internet project, maar 9 van de 10x komt het nooit af (uitzonderingen daarnatuurlijk)

maargoed iig succes :)
En Alternova is 1 van die ene :D
Een tipje dan maar: Blijf doorzetten, ik ben nu onderhand ook al een paar keer met een map overnieuw begonnen, en ben tenslotte maar een andere map aan het maken, die ik ook al een paar keer over heb moeten doen
En een paar keer dacht ik echt van, jah, zal ik nou stoppen of niet? Want Alternova is me eerste grote project, en in feite ben ik nog een Über amateure mapper ;)
quote:
IFASS schreef op 21 May 2003 @ 15:41:
[...]

heb ik zelf ook al gezien, hele mooie engine maar weet iemand hoelang de ontwikkeltijd nog is aangezien ik niet echt veel zin heb om nog een jaar te wachten, ik kan een poll maken over de engine...
als de pr5 goed is dan kan ik hem bestellen, de OGRE is ook een optie en de IRRLight is ook heel mooi, dat word nog even goed overleggen en de punten en features bij elkaar houden...
Eurm, Alternova is nu ongeveer vanaf 30 January 2003 aan de gang, maar het zal ong. zeker een jaar duren (naar mijn inschatting ;)
quote:
willem169 schreef op 21 May 2003 @ 16:37:
<span style="color:#0000ff;">

Modbreak

</span>
Ik zal m'n best doen om zo weinig mogelijk onzin posts te maken ;)

Bleet wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:41 (13%)

Last.fm |
"Never forget 10/23/07"

• IFASS
quote:
willem169 schreef op 21 May 2003 @ 16:37:
<span style="color:#0000ff;">

Modbreak

</span>
laatste nutteloze post:

ok jongens, jullie hebben het gehoord, alleen ON-TOPIC.
het spijt me van mijn postjes :P

• leandres551
  • Laatst online: 13-10-2004

leandres551

Speed of the Light...

Mensen !!

Leuk project! Ik wil wel meewerken, met geluiden e.d.

Verder ken ik iemand die behoorlijk skill is op het gebied van 3Dmax en photoshop.
Deze persoon zal ik meteen deze kant (lees: GoT) optrappen. 8)

Specs
AMD64 3200+ () [229/10] = [2290 Mhz] ..::.. Club3D Radeon 9700 Pro [6520 3D03 Score] ..::.. WaterCooled System [25/33 'C]

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 12:36
Lees dit anders eens door
"the anatomy of a design document" in 2 delen
http://www.gamasutra.com/features/19991019/ryan_01.htm
http://www.gamasutra.com/features/19991217/ryan_01.htm

dit geeft je wat beter beeld van hoe je zoiets moet uitvoeren
hoe gesctructureerd je te werk moet gaan, hoeveel werk het is, enz.
Misschien moet je je registreren op die site (weet het niet zeker), dat is iig de moeite waard

www.erikkroes.nl

• simon
Maar, nu even iets totaal anders, wat zijn de doelstellingen precies? Wat willen we nu precies? Is er een soort van 'beginsel', in de zin van een 'concreet' iets waar mensen iets bij hebben zo van "ja daar doe ik aan mee", zodat je weet waar je aan mee doet?

Ik denk dat heel erg hard nodig is :)
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 May 2003 @ 16:45:
hey euhm ik heb n vraag ik sie me self ook staan bij filmpjes alleen wat voor soort filmpjes sijn t dan?? egt de voorfilmpjes enz als bij n egt spel ofzo? want da kan k niet!!!
Sliver!!!!, naast dat er een mogelijke typo in je nick zit, is je tekst niet te lezen, zie GoTiqquetes eens...

Verder werd er gevraagd 'off-topic' reacties wegtelaten... Verder lijkt me het project nog niet ver genoeg om dit te bespreken..

simon wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:47 (50%)

|>

• WhizzCat
  • Laatst online: 14-11 12:17

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
leandres schreef op 21 May 2003 @ 16:42:
Mensen !!

Leuk project! Ik wil wel meewerken, met geluiden e.d.

Verder ken ik iemand die behoorlijk skill is op het gebied van 3Dmax en photoshop.
Deze persoon zal ik meteen deze kant (lees: GoT) optrappen. 8)
Hm, dat zal ik dus zijn (lang leven IRC :Y) ) :D

Anyway, beetje photoshop werk kan ik wel doen enzo en stills bewerken (ook voor desktop achtergronden e.d. -> reclame enzo).

3Ds ben ik niet zo heftig in, maar wat SFX kan ik wel doen 8)

edit: docs wil ook wel schrijven, zet dat maar als primairy target voor mij ;)

WhizzCat wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:47 (8%)

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• bankrupcy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-10-2018
Als er nog wat te proggen valt.... Count me in!

• Blaz0r
  • Laatst online: 23-07 17:01
Met wat voor programma zullen maps ge-eddit worden, ik heb redelijk wat ervaring met programma's als worldcraf/hammer (halflife), als met een soortgelijk programma gewerkt gaat worden kan ik mischien mijn steentje wel bijdragen, ik ben trouwens ook bereid om nieuwe dingen te leren, dus eventueel wil ik wel helpen.

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

quote:
Simon schreef op 21 May 2003 @ 16:45:
Maar, nu even iets totaal anders, wat zijn de doelstellingen precies? Wat willen we nu precies? Is er een soort van 'beginsel', in de zin van een 'concreet' iets waar mensen iets bij hebben zo van "ja daar doe ik aan mee", zodat je weet waar je aan mee doet?

Ik denk dat heel erg hard nodig is :)
Dat probleem heb(had) ik dus ook ;)
Ik als lekker amateure mapper (die net paar weken was geband van GoT ;() heb meteen ja gezegd, zonder dat ik eigenlijk wist wat ik precies wat ik moest verwachten...
Aan de ene kant ben ik blij dat ik het gedaan heb, want zo'n kans krijg je niet elke dag, om een game te maken ;)

By The Way, Vraagje aan IFASS: Heb je ervaring met zulke dingen maken?
Zo nee, zal het je zwaar tegenvallen ;)

offtopic:
niet om dit project af te kraken hoor ;) :>

Bleet wijzigde deze reactie 21-05-2003 16:51 (15%)

Last.fm |
"Never forget 10/23/07"

• Mark Lor
  • Laatst online: 15-08 16:08
Ik zou ook wel graag mee willen doen en aangezien dit mijn examen jaar is heb ik ook redelijk wat vrije tijd. Ik heb redelijk wat ervaring met MaxED (voor Max Payne) al is het wel een tijdje geleden. ik zou dus wel willen mappen als er nog plek is

• Ironic82
Voor de maps moeten we natuurlijk eerst weten welke engine we gaan gebruiken. Het kan zijn dat we een engine gebruiken die overweg kan met WorldCraft of Quake3 Maps maar er zijn engine's die een eigen systeem hebben. WorldCraft en Quake3 Maps worden vooral gebruikt voor indoor scene's. Je heb andere technieken nodig voor outdoor of gemixte scene's. Aangezien we nog niet weten wat voor game we gaan maken moeten is dit moeilijk te bepalen.

Laten we anders snel gaan voten op een aantal ideeën die iedereen instuurt.

• Sliver!!!!
hey ik heb btw ook wel wat ervaring met unreal tournament 2003 editor ik weet niet of dat nuttig is?? om mappen te maken enz maar euhm wat voor filmpjes ben k voor ingeschreven?
:|

• Ironic82
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 May 2003 @ 16:54:
hey ik heb btw ook wel wat ervaring met unreal tournament 2003 editor ik weet niet of dat nuttig is?? om mappen te maken enz maar euhm wat voor filmpjes ben k voor ingeschreven?
:|
Geloof dat de UT Engine een beetje te duur is voor ons ;)

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

quote:
Ironic82 schreef op 21 mei 2003 @ 16:58:
[...]

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom wat de bestandsformaat de editor maakt, en de engine gebruikt
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 May 2003 @ 16:59:
[...]

ksnap t niet wrom te duur??:S
Ga jij ff paar ton dokken voor die engine? :P

Bleet wijzigde deze reactie 21-05-2003 17:01 (27%)

Last.fm |
"Never forget 10/23/07"

• Ironic82
quote:
Blade_V schreef op 21 May 2003 @ 17:00:
[...]

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom wat de bestandsformaat de editor maakt, en de engine gebruikt
Dat is zo. Zelf ben ik nergens iets tegen gekomen waar mee je dat kan doen :/

• Hymn
  • Laatst online: 30-06-2015
dis meer voor de modellers:
kweet niet welke engine jullie gaan gebruiken maar hou rekening met een lage polycount, bij een RTS game moet je denken aan een polycount van rond de 500 ( en dat is verrekte weinig ) , lowpoly modelling is verrekte lastig dus denk niet van 'dat doe ik ff' ;)

huisjes maken met die polycount valt wel te doen maar er moeten neem ik aan ook lowpoly characters komen: er zijn wel wat tutorials te vinden voor lowpoly character modelling ( google ), probeer die eerst maar ff ;)

http://mark-schipper.nl

• Oogst
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2017
Twee jaar geleden zou ik direct als een enthousiaste gek bovenop dit project gesprongen zijn om mee te gaan doen. Nu niet meer. Ik heb al aan een heleboel game-projecten meegedaan, gewoon omdat ik in een groep werken erg leuk vindt, en er is nooit zelfs maar de vaagste hint van een demo of resultaat uitgekomen.

Het vaste probleem was eigenlijk altijd:

-Bepaalde key-positions ontbraken. Ik heb nog nooit in een team gezeten waarin een écht goed genoege programmeur zat, met tijd, vooral.

-95% Van de aanmeldingen voor dit soort games zijn n00bs of semi-n00bs. Zo heb ik bij geen van de projecten die ik heb gedaan mooie models gezien, geen engine, geen interface, niks. Wel soms dingen zoals wat Sliver!!!! hier postte, dat bruine gezicht. Leuk, mooi dat hij zo hard bezig is en enthousiast is en als hij veel oefent worden zijn skills ook snel beter, maar dat plaatje, tja, dat zou ik toch niet in een game willen hebben. (Dit is niet beledigend bedoelt, Sliver!!!!, maar je bent gewoon nog niet bijzonder ervaren, het lijkt me dat je dat toch met me eens bent.) Dit betekent niet dat beginners niet mee zouden moeten doen, want die kunnen weldegelijk dingen doen, maar je hebt voor een aantal dingen gewoon echt ervaren mensen nodig, vooral voor het programmeerwerk.

Dit neemt niet weg dat ik het idee om een game te maken niet leuk vind, ik wil op zich wel meedoen. Maar alleen als er echt een uitgebreide planning komt, taken verdeeld worden, taken terecht komen bij mensen die ze zowel qua tijd als qua skills aankunnen, en alle taken geregeld worden. Niet zo van "daar hebben we nog niemand voor dat komt ooit nog wel." Zonder goede programmeur doe ik niet mee, om maar iets te noemen.

Daarnaast moet er een gedetaileerd genoeg concept zijn waarin alle hoofdkeuzes al gemaakt zijn, anders kunnen we niet aan de slag. En dat concept moet me natuurlijk ook aanspreken. Ik ga niet werken aan een vliegsim, want dat vind ik gewoon niet leuk.

Mocht ik dus denken dat dit project echt iets gaat worden, dan doe ik mee. Mijn skills:
-3d Studio MAX;
-beetje Photoshop;
-programmeren (ik studeer informatica aan de UU, maar heb geen ervaring met C++, wel met JAVA en Haskell, en heb geen ervaring met games, dus ik ben niet de benodigde ervaren programmeur).

edit:
Oh ja, ik ga volgend jaar Game Design & Development studeren, dus ik krijg nog genoeg kans om games te maken, vandaar dat ik zo kritisch ben.

Oogst wijzigde deze reactie 21-05-2003 17:06 (4%)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

quote:
Ironic82 schreef op 21 May 2003 @ 17:03:
[...]

Dat is zo. Zelf ben ik nergens iets tegen gekomen waar mee je dat kan doen :/
Alternova gebruikt de .bsp formaat, en redelijk veel editors gebruiken dat (onder andere GtkRadiant :D)
quote:
Oogst schreef op 21 May 2003 @ 17:04:
Twee jaar geleden zou ik direct als een enthousiaste gek bovenop dit project gesprongen zijn om mee te gaan doen. Nu niet meer. Ik heb al aan een heleboel game-projecten meegedaan, gewoon omdat ik in een groep werken erg leuk vindt, en er is nooit zelfs maar de vaagste hint van een demo of resultaat uitgekomen.

-Bepaalde key-positions ontbraken. Ik heb nog nooit in een team gezeten waarin een écht goed genoege programmeur zat, met tijd, vooral.

-95% Van de aanmeldingen voor dit soort games zijn n00bs of semi-n00bs. Zo heb ik bij geen van de projecten die ik heb gedaan mooie models gezien, geen engine, geen interface, niks. Wel soms dingen zoals wat Sliver!!!! hier postte, dat bruine gezicht. Leuk, mooi dat hij zo hard bezig is en enthousiast is en als hij veel oefent worden zijn skills ook snel beter, maar dat plaatje, tja, dat zou ik toch niet in een game willen hebben. (Dit is niet beledigend bedoelt, Sliver!!!!, maar je bent gewoon nog niet bijzonder ervaren, het lijkt me dat je dat toch met me eens bent.) Dit betekent niet dat beginners niet mee zouden moeten doen, want die kunnen weldegelijk dingen doen, maar je hebt voor een aantal dingen gewoon echt ervaren mensen nodig, vooral voor het programmeerwerk.

Dit neemt niet weg dat ik het idee om een game te maken niet leuk vind, ik wil op zich wel meedoen. Maar alleen als er echt een uitgebreide planning komt, taken verdeeld worden, taken terecht komen bij mensen die ze zowel qua tijd als qua skills aankunnen, en alle taken geregeld worden. Niet zo van "daar hebben we nog niemand voor dat komt ooit nog wel." Zonder goede programmeur doe ik niet mee, om maar iets te noemen.

Daarnaast moet er een gedetaileerd genoeg concept zijn waarin alle hoofdkeuzes al gemaakt zijn, anders kunnen we niet aan de slag. En dat concept moet me natuurlijk ook aanspreken. Ik ga niet werken aan een vliegsim, want dat vind ik gewoon niet leuk.

Mocht ik dus denken dat dit project echt iets gaat worden, dan doe ik mee. Mijn skills:
-3d Studio MAX;
-beetje Photoshop;
-programmeren (ik studeer informatica aan de UU, maar heb geen ervaring met C++, wel met JAVA en Haskell, en heb geen ervaring met games, dus ik ben niet de benodigde ervaren programmeur).

edit:
Oh ja, ik ga volgend jaar Game Design & Development studeren, dus ik krijg nog genoeg kans om games te maken, vandaar dat ik zo kritisch ben.
*hint* e-mail *hint*

Bleet wijzigde deze reactie 21-05-2003 17:07 (82%)

Last.fm |
"Never forget 10/23/07"

• Grote-Smurf
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Grote-Smurf

Prettig gestoord:

quote:
Ironic82 schreef op 21 May 2003 @ 16:58:
[...]

Wiezo dat?
De source van UT kan je overal op 't internet vinden geloof ik ;)

/edit: o nee, is de menusource die ik heb |:(

Grote-Smurf wijzigde deze reactie 21-05-2003 17:08 (11%)

Gun mij ook wat bling-bling :)
Athlon XP2400+, ASUS A7N8X Deluxe, 2x 512 MB PC2700 Transcend Dual Channel, GeForce2 GTS, 120+80+40 GB hd (Maxtor 7200 rpm), TT Vulcano 7+ (aka Boeing)

• Oogst
quote:
Blade_V schreef op 21 mei 2003 @ 17:04:
[...]

*hint* e-mail *hint*
Hoezo? Dan kan toch niemand erop reageren behalve IFASS. Ik gooi mijn mening in de groep ter discussie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• JapIoNET
  • Laatst online: 10-04-2012

JapIoNET

PSV Kampioenen!!!

Waarom maken jullie geen remake van een oude game (denk aan zo'n mario-achtige game maar dan in 3D)???

Een verhaal heb je dan al en als het spel vroeger succesvol is geweest heb je ook nog meteen veel positieve mensen!!!

Je moet dan alleen wel even kijken dat er geen copyrights meer opzitten enzo...

AMD Duron 1600 @ 2600+XP, 768MB PC333, Gigabyte GA-7n400, Sapphire Ati Radeon X1600Pro 256MB DDR2

• Mark Lor
mario achtige game in 3D ik noem maar mario64 en mario sunshine. Ik denk dat een remake van een oude game zo goed als onmogelijk is met copyrights

• simon
Hé ik wil niet vervelend worden, maar ik denk dat dit project ten dode opgeschreven is zolang er niet iets concreets uitkomt en we met 'doelstellingen' gaan 'gooien'...

Ik denk dat je heel duidelijk moet gaan maken wat je doel is... Ik zei dat ook al in een eerdere post en denk dat je er echt op moet letten...

Verder denk ik dat de aankoop van bijvoorbeeld deze engine niet zo slim is... Ik denk dat een open-source alternatief 'meer' 'kan'...

Verder lijkt het me handig dus alle 'zaakjes' te regelen, en beginnen aan 'doelen', dus wat voor game, hoe doen we dat, wat voor mensen moeten we 'precies' hebben, welke kennis hebben we nodig...

|>

• LiToKi
  • Laatst online: 20-11 12:07
quote:
Grote-Smurf schreef op 21 May 2003 @ 17:07:
[...]

Wiezo dat?
De source van UT kan je overal op 't internet vinden geloof ik ;)

/edit: o nee, is de menusource die ik heb |:(
De Quake 1 source is wel vrij :p

Verder ben ik 't roerend met Oogst eens.

Buiten dat krijg je bij dit soort projecten stijl-verschillen, waar 't allemaal niet mooier op wordt, of je moet op zoek gaan naar concept-art mensen, en/of de stijl-elementen gaan vastleggen, en daar komt dan weer onenigheid over, haken er mensen af, komen er andere mensen bij enz.

Helemaal leuk als de programmeur zou afhaken, of er verschillende programmeurs eraan gaan werken, die ook onduidelijke afspraken maken; of nog beter, helemaal geen, waardoor ook de code een zooitje wordt, en dan nog slechte of onvolledige documentatie.

Het klinkt pessimistisch, maar van te voren goed alles afspreken is een must, en dat zie ik bij dit soort grote projecten niet snel gebeuren :)

Bovendien kost 't allemaal erg veel tijd.

[ DeviantArt ]

• Remy
  • Laatst online: 20:46

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

1. Een naam voor het project, altijd handig als je weet waar het over gaat, + IRC kanaal, + gfx designers etc. kunnen er rekening mee houden. Maak dus zo snel mogelijk een polleke met working names

2. Een 2e poll, over wat voor game het moet gaan worden, waarbij VERPLICHT is dat mensen de haalbaarheid in acht nemen. Doom3/Halo/UT2003 liggen natuurlijk buiten bereik ;).

3. Een lijst met min of meer directe to-do's in de startpost, in de zin van, ideeen die mensen moeten posten voor looks, gameplay etc, streefdata, locatie van een info-website, noem maar op. Dan kunnen de mensen die er nu al serieus mee aan de gang willen zich daar al op richten :)

Enz enz :P

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• André
  • Laatst online: 16:34

André

Analytics dude

Even tussendoor: dit heeft niets meer met 13 te maken maar gaat al richting 14.
Of we moeten een 3D Engine in javascript willen maken 8)7

• Shyne
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01-08 12:48
Ik denk toch dat een mod van een game het makkelijkste is

• Grote-Smurf
  • Niet online

Grote-Smurf

Prettig gestoord:

Misschien is het ook mogelijk om een RPG-achtig spel te maken, zoals Ragnarok.
Is een stuk makkelijker dan een complete 3D game imho..

Athlon XP2400+, ASUS A7N8X Deluxe, 2x 512 MB PC2700 Transcend Dual Channel, GeForce2 GTS, 120+80+40 GB hd (Maxtor 7200 rpm), TT Vulcano 7+ (aka Boeing)

• Mark Lor
RPG heeft veeeel meer balancing nodig dan een fps bij een fps moet je gewoon zorgen dat de levels eventueel de wapens goed gebalanced zijn bij een rpg moet je echt alles ballancen dit is vreselijk moeilijk waarom denk je dat bv Diablo II al op zijn 10de patch zit?

• Grote-Smurf
  • Niet online

Grote-Smurf

Prettig gestoord:

quote:
Mark Lor schreef op 21 May 2003 @ 17:26:
RPG heeft veeeel meer balancing nodig dan een fps bij een fps moet je gewoon zorgen dat de levels eventueel de wapens goed gebalanced zijn bij een rpg moet je echt alles ballancen dit is vreselijk moeilijk waarom denk je dat bv Diablo II al op zijn 10de patch zit?
Maar Diablo 2 is dan ook meteen een van de beste RPG's ooit, die zéér moeilijk in elkaar zit....

• HawVer
  • Laatst online: 20-11 12:37
Nodig is; Strakke leiding.. iemand die het voortouw gaat nemen. Alles op een rijtje gaat zetten, de doelstellingen vast stelt, goeie afspraken maakt. zie litoki oogst en hymz.. Atgast geeft in het museum topic een goed voorbeeld hoe je het goed doet. :)
En ook nog mensen zijn nodig die niet alleen zeggen dat ze mee willen doen, maar ook werkelijk tijd hebben voor dit project.
Anders ben ik bang dat dit met een vroege dood sterft. Al met al denk ik dat het mogelijk is. Maar dat het lang gaat duren voordat het rond is.. Het gevaar is erg groot dat je langs elkaar heen gaat werken.
Probleem dat ik ook nog zie zijn de animators. Als je een mooi spel wilt maken moet je ook over voldoende animatie kennis beschikken.
Als er een mooi verhaal uit komt wil ik evt wel wat lowpoly materiaal maken in 3dsmax. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• simon
Een RPG heeft ook nog eens een fantastisch 'sterk' verhaal nodig..: We kunnen dat wel gaan schrijven enzo, maar dan ben je helemaal eeuwig bezig voordat je resultaten ziet en mensen 'erin' kan laten intresseren...

|>

• Mark Lor
Voordat er iets gedaan kan worden moet er eerst basic dingen bekend worden zoals het genre bv FPS en dan moet er gekeken worden realism of SF? als het SF is dan moet er ook gekeken worden death match of team-based eerst zullen veel elementaire dingen bekend moeten worden voordat er werk verzet kan worden en een team samengesteld kan worden. Ik zou persoonlijk een Realistische FPS leuk vinden.

• Sliver!!!!
quote:
Oogst schreef op 21 May 2003 @ 17:04:

-3d Studio MAX;
-beetje Photoshop;

edit:
dus ik mag / kan zeg maar niet mee doen?? :| want ik wil wel graag mee doen!!

• geez
  • Laatst online: 07-10 08:53
laten we het eerst eens worden over wat voor game het gaat worden mensen.
post jullie ideen!

• Oogst
Nee! Dat bedoel ik niet! Ik bedoel dat alleen beginners niet genoeg is, je hebt ook ervaren mensen nodig. Maar beginners kunnen wel degelijk ook allerlei werk doen, dus nou moet je niet denken dat je volgens mij niet mee zou mogen doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Sliver!!!!
quote:
Oogst schreef op 21 May 2003 @ 17:40:
Nee! Dat bedoel ik niet! Ik bedoel dat alleen beginners niet genoeg is, je hebt ook ervaren mensen nodig. Maar beginners kunnen wel degelijk ook allerlei werk doen, dus nou moet je niet denken dat je volgens mij niet mee zou mogen doen.
oke _/-\o_ ;) :) >:) ik snap het wel:D:D:D

• _Richard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-12-2005
quote:
Blade_V schreef op 21 mei 2003 @ 16:39:

En Alternova is 1 van die ene :D
Een tipje dan maar: Blijf doorzetten, ik ben nu onderhand ook al een paar keer met een map overnieuw begonnen, en ben tenslotte maar een andere map aan het maken, die ik ook al een paar keer over heb moeten doen
En een paar keer dacht ik echt van, jah, zal ik nou stoppen of niet? Want Alternova is me eerste grote project, en in feite ben ik nog een Über amateure mapper ;)
hmm.. als je pas sinds januari bezig ben, dan is alternova er nog niet "1" van :)
de eerste paar maanden gaat het allemaal wel goed, als je over een jaar nog bezig ben, dan heb ik er meer vertrouwen in..

tegen de rest:
ik geef het 3 a 4 maanden ;)

mensen die posten met: jah.. "en laten we een RPG of RTS game maken.. in 3D en zo.. bla bla ... gamedevelopers werken meestal een team van artist, programmeurs een paar jaar aan (8 uur of meer per dag :) dus dat gaan jullie ff doen..?

een Mod maken is al een stuk realistischer dan een hele engine schrijven..
als je dan toch een geheel eigen spel wil maken, begin dan met soort van supermario bros of zo.. iets simpelers zeg maar. (kan ook heel leuk zijn!)

maar probeer het niet meteen te groot aan te pakken.. (zeker als je geen ervaring heb..)

He who drop shit in toilet, have shitty time

• BRAINLESS01
  • Laatst online: 18-11 14:16
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 May 2003 @ 17:37:
[...]

dus ik mag / kan zeg maar niet mee doen?? :| want ik wil wel graag mee doen!!
Als ik het goed gelezen heb bedoelde hij het meer als: je hebt ervaren mensen nodig die de boel kunnen recht trekken als het nodig is, maar mensen die geen ervaring hebben kunnen natuurlijk wel gewoon hun steen of rots bijdragen :)

Verder denk ik dat het heeeel belangrijk is om eerst van alles een verhaal/richtlijn te bedenken. Je kan moeilijk beginnen een spel te maken zonder dat je waar het spel over gaat, anders gaan mensen het naar hun eigen idee invullen :)

maar mocht het wat worden doe ik dus nog steeds graag mee (zie vorige post) :)

BRAINLESS01 wijzigde deze reactie 21-05-2003 17:49 (28%)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True