Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[3d Game Project] OpenFRAG *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.724 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-06 11:01
http://openfrag.sourceforge.net

het gaat intussen al redelijk met de game, ff in het kort: het word een mp spel met meerdere thema's: middeleeuwen/fantasy, VoC, WOII, real-time, sience fiction, etc.
het eerste thema waar we mee bezig zijn is middeleeuwen/fantasy, dit gaat al redelijk, er word al druk gemapt, gemodeld, gecodeerd enz. ;) .
iedereen die wil joinen mag, zolang het maar serieuze inzet blijft.

heb je suggesties of ideeen, dan kun je meepraten op onze IRC channel:
irc.tweakers.net --> #openfrag

als jullie zin hebben post dat dan en geef b.v. argumenten voor de game.
dan zal er gesproken worden over de models en de layout :)
Als je iemand weet die dit leuk vind en misschien mee wil doen vertel het diegene en het zal veel leuker worden als het ook ECHT gaat lukken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teammates

Het gaat heel goed met de belangstelling :), het enige wat ik vraag is een beetje inzet, dit is een serieus project en ik wil niet dat het doodbloed, dus als je van jezelf weet dat je over een maand afhaakt is het maybe beter om je niet aan te melden. er is een complete Code of Concuct geschreven, die krijgt iedereen die meedoet aan het project.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engine?

is intussen gekozen, het is de NeoEngine geworden.
site: http://neoengine.sourceforge.net
en ons team heeft de eerste techdemo al weer klaar met de engine.
hij is te downloaden @ de downloadsectie van http://openfrag.sourceforge.net

screenshots: (komen nieuwe aan)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sites met met nuttige info:

http://www.gameskool.nl/forum

http://www.cyberloonies.com/game-engines.html

http://www.garagegames.co...urce&page=category&qid=80

http://www-cs-students.stanford.edu/~amitp/gameprog.html (aanrader!)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Features NeoEngine:

Here are the current working features of the latest version of NeoEngine

Platforms:
- Win32
- GNU/Linux
- MacOS X
- FreeBSD

Rendering Subsystem:
- BSP and octatree space partition schemes
- Advanced scene graph
- Extensive material language
- Multitexturing
- Skeletal animation
- Mesh animation
- Dynamic shadows
- Orthographic projection for 2D-style overlays
- Font rendering with text formatting
- OpenGL backend
- DirectX backend

General Subsystems:
- Collision detection framework
- Particle systems
- Rigid-body physics simulation

Audio Subsystem:
- Audio converters including mixer
- Audio sampletable
- Audio codecs (WAV,OGG)
- Audio player
- OSS audio plugin
- WinDIB audio plugin
- MP3 support (door onze eigen coder gedaan 8) )

Network Subsystem:
- TCP/IP socket wrappers

Misc:
- Package file support with bzip2 compression (custom format through plugins)
- Custom texture file formats through plugin architecture (png, jpeg, tga, bmp)
- Tools and converters
- Converters from Q3 maps (.bsp) and models (.md3)
- Converter from Doom3 models and animations (.md5mesh, .md5anim)
- Converters from 3DSMax (.3ds), Lightwave (.lwo) and Milkshape (.ms3d)
- Exporter for Maya 4.x
- Extensions
- Chunk file format I/O library with easy-to-extend syntax and parser

aanstormende features:

0.6.1 [030801] - Focus: Features
- Improved vertex and fragment programs supposrt
- Terrain rendering extension using geomipmapping
- Adaptive binary tree space partitioning scheme extension
- New tutorials, including collision detection and response, and vertex/fragment programs
- Improved Maya exporter
- 3dsmax and Lightwave exporters

0.6.2 [030901] - Focus: Stable API & Documentation
- API stabilization
- Documentation effort, improve API docs, create webpages for all tutorials
- Finialize all features currently in engine

0.6.3 [031001] - Focus: Performace
- Profile engine and backends, optimizations
- Perform platform-specific optimizations
- Benchmarks, compare against other engines

als er meer komt update ik wel

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Problemen:

- website is tijdelijk down (probleem met server, er komt een ander nml) er is nu enkel een forum.

Snelle info:

we hebben nu rechtstreeks contact met de gozers van de neoengine en dit gebruiken we dan om elkaar te helpen, zo krijgen wij een betere engine die gericht is op onze doelen en hun krijgen tips wat ze beter kunnen doen (b.v. de performance ) want die is idd behoorlijk laag, maar dat hopen we dus op te lossen, zie ironic

binnenkort is onze site waarschijnlijk ook weer online want er staat nu een andere 100 mbits server in bestelling dus dat komt er ook weer aan.

en over de NeoEngine, hij ondersteund al quake maps hoor (ff voor killemov) en wij hopen dat we met deze engine kunnen opbouwen wat we hopen

met het modelen gaat het wel, maar het liefst hebben we er nog een paar (goede) modellers/mappers/animatie ventjes bij, want vooral het mappen moet je kunnen.

het word multiplatform, iig windows en linux, en misschien nog eentje (freebsd?)

plan is om het dus als multiplayer game te houden en de engine ondersteund al enige grondvorm voor de protocollen (tcp-ip).

er komen dus meerdere thema's in, zoals middeleeuwen/fantasy, real-time, VoC, sience ficton, enz. het huidige thema waar we dus eerst mee bezig zijn is dus middeleeuwen/fantasy dus dat word dus heerlijk strooien met effecten en units zoal de para-bouter, elfjes, archers enz.

IFASS wijzigde deze reactie 20-07-2003 19:29 (255%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
weet ik, daarom wilde ik het ook maar proberen, en trouwens, ik ken die gozer van de Power render dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
dat is dan alvast hartstikke bedankt :p en omdat ik niet te hoog wil inzetten, (ik wil eerst laag beginnen en als het allemaal goed gaat hoger gaan inzetten maar niet eerder) en dat is ook een reden waarom ik voor multi kies (geen gezeur met AI)

IFASS wijzigde deze reactie 20-05-2003 21:57 (66%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
nog een reden om een andere engine te nemen, hier staan een paar gratis engines: http://www.cyberloonies.com/game-engines.html en hier ook: http://www.garagegames.co...urce&page=category&qid=80

als iemand suggesties of ideeen heeft....

bedenk wel dan bij de PR (power render) en andere engines de models NIET de kwaliteit aanduiden, kijk vooral naar effecten zoals lights en shadows

IFASS wijzigde deze reactie 20-05-2003 22:16 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
ik ben bereid om de volledige coordinatie op me te nemen. Ik heb snowstorm gezien maar ik bedoelde iets meer naar de 3d kant toe, dus wel een klein beetje graphics :P

@killercow: dat zou fijn zijn, we hebben nog geen programmeurs. (ik kan het zelf wel een beetje, en ook een beetje modelen maar verder....)

• IFASS
quote:
Ironic82 schreef op 21 May 2003 @ 09:10:
Zelf moet ik zeggen dat het me een heel leuk idee lijkt. Heb al eerder eens zo'n project gezien hier op tweakers maar dat was idd op een gegeven moment dood. Zelf wil ik wel graag mee doen. Op school heb ik ook een soortgelijk project gedaan. Toen had ik alleen zelf de engine gemaakt in OpenGL. De PowerRender ken ik nog niet echt zo goed. Zal er eens naar gaan kijken. Kijk dan ook gelijk ff http://irrlicht.sourceforge.net. Dit is een opensource engine. Hij is nog in ontwikkeling maar veel dingen zijn al af en je kunt Quake3 levels gebruiken en dat scheelt een hoop ontwikkeltijd.
ik heb even gekeken en het ziet er redelijk mooi uit, ik heb alleen ff snel de screens bekeken, we kunnen inderdaad eerst de quake3 levels gebruiken om te testen.

de reden waarom ik het als groepsproject doe is dat het in je eentje veel moeilijker is daarom....

• IFASS
quote:
alcapalis schreef op 21 mei 2003 @ 12:09:
Wat ook een goede engine is:
Crystal Space 3D ( http://crystal.sourceforge.net/drupal/ )
Deze engine ontwikkelt zich de laatste tijd ook snel, mede door planeshift (www.planeshift.it) wat ook deze engine gebruikt.
Misschien daar ook maar ff een kijkje nemen..
heb ik zelf ook al gezien, hele mooie engine maar weet iemand hoelang de ontwikkeltijd nog is aangezien ik niet echt veel zin heb om nog een jaar te wachten, ik kan een poll maken over de engine...
als de pr5 goed is dan kan ik hem bestellen, de OGRE is ook een optie en de IRRLight is ook heel mooi, dat word nog even goed overleggen en de punten en features bij elkaar houden...

• IFASS
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 mei 2003 @ 15:54:
dus als ik iets kan betekenen of kan helpen doe ik het graag!!!!! maar kan dat ook?
natuurlijk, alle hulp is welkom, zeg wel even welke onderdelen je kunt, dat maakt de planning iets makkelijker

• IFASS
quote:
geez schreef op 21 May 2003 @ 16:04:
GeeZ, reporting in. :)

Kan modellen, fotosoeppen (menu?), wat premiere, beetje vb proggen (ext. config editor?), en ideeen geven :p

Mijn ideetje: Tactische first-person shooter in teamplay, waarbij stealth van mij een grote rol mag spelen, maar "rushen" ook moet lonen :)

edit:
zal ik anders ff een poll maken met wat ideeen van iedereen?
we zullen nog wel over de gamesoort hebben, als je een poll wil maken is dat goed maar het is niet definitief, wel leuk idee trouwens...

• IFASS
quote:
geez schreef op 21 mei 2003 @ 16:04:
GeeZ, reporting in. :)

Kan modellen, fotosoeppen (menu?), wat premiere, beetje vb proggen (ext. config editor?), en ideeen geven :p

Mijn ideetje: Tactische first-person shooter in teamplay, waarbij stealth van mij een grote rol mag spelen, maar "rushen" ook moet lonen :)

edit:
zal ik anders ff een poll maken met wat ideeen van iedereen?

• IFASS
quote:
Blade_V schreef op 21 May 2003 @ 16:19:
Hmm, toevallig is er net zo'n project aan de gang als dit, alleen wij zijn verder :P
Alternova gaat de game heten, en het word ook een Tactick First Person Shooter
http://server1.blueyellow.biz/~novanet/alternova/ is de site

Maar weet wel waar je aan begint, ik zelf werk niet aan de engine, maar de leider van Alternova wel, en die heeft er een kopzorg aan (nu dan ff niet, want hij heeft werkt gevonden ;))
Zelf is de Alternova engine ong. 61% af, maar er is nog genoeg te doen voor hem, en al zeker voor ons, om de game te maken...
Zie, Wapens, Maps, Characters etc, en daar heb je allemaal mensen voor nodig, en als ik dit topic doorlees lukt dat ook wel ongeveer ;)

Hoop dat jullie wat van het Alternova Project kunnen leren, en wij natuurlijk iets van jullie ;)

FPS tactical shooters - Your personal needs is het topic btw

Ow ja, ik ben btw mapper in het team ;)
lolz, we hebben concurrentie :P

• IFASS
quote:
Blade_V schreef op 21 mei 2003 @ 16:23:
offtopic:
En dan nog iets, ik vin het eiglijk zelf wel lame dat jullie een andere engine gebruiken :P

Maar weet wel, je kunt beter een Engine bij de game maken, dan een game bij de engine (if you know what i mean ;))

[...]

Nee, wij hebben nu concurrentie ;)
ok, jij gelijk :P

• IFASS
spammer :P

• IFASS
quote:
willem169 schreef op 21 May 2003 @ 16:37:
<span style="color:#0000ff;">

Modbreak

Dit topic mag open blijven als er ontopic gepraat gaat worden.

Dit soort reacties worden in het vervolg getrashed:
Sliver!!!! in "[3d games] Gezamelijk game-project"
IFASS in "[3d games] Gezamelijk game-project"
IFASS in "[3d games] Gezamelijk game-project"
</span>
laatste nutteloze post:

ok jongens, jullie hebben het gehoord, alleen ON-TOPIC.
het spijt me van mijn postjes :P

• IFASS
word druk hier :)

ik denk dat een simpele fps zeker te doen moet zijn omdat je mbv een engine (zie enginelist in openingspost, we moeten wel even goed afspreken welke engine we gaan gebruiken) wat moet kunnen doen, ik heb zelf een beetje ervaring met de Power Render 5 engine en daarmee ging het prima om een ventje met geweer in een mooie map het een en ander te laten doen.

een commander keen 3 zou misschien wel kunnen.... (ik ben helaas te vooruitstrevend.) we moeten even heel goed overlegge.

wat we nodig hebben is:

- concreet plan (word op eigen website gezet als die er is)
- Website :P (als iemand webspace heeft zeg het dan)
- info van iedereen die meedoet, het is een vereiste dat je serieus meedoet, als je een beginner bent mag je meedoen maar laat niet de boel in de soep lopen, als je ergens redelijk tot behoorlijk ervaren in bent laat het dan weten.
- een eigen forum, het word zielig voor GoT anders :)

Leader indeling voorstel:

Ik denk dat het het beste is als we in elk onderwerp gewoon 1 leider aanwijzen (de meest ervarene, of de gene die gekozen word) en dat die de boel in die sector op poten houd en dat de Team-leider (ik) gewoon overal bijzit maar dan is het juist moeilijk om alles in de gaten te houden daarom die Sector-Leiders. (wat vinden jullie hiervan?)

nog meer punten die erbij moeten? post het

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:33 (28%)

• IFASS
quote:
Blade_V schreef op 21 May 2003 @ 18:24:
[...]

Ik wil wedden van wel, als het zo doorgaat is demo over maandje ofzo uit (als die verrekte mappers tenminste opschieten 8)7)
bedankt voor je steun Blade_V, dit soort mensen hebben we nodig, commander keen is dus een optie, want nu je het zegt is daar nog geen vervolg op gekomen maar ik houd het op een OPTIE, er staat op dit gebied nog nix vast!

reacties graag op de voorgestelde leader indeling. (zie vorige post)

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:31 (8%)

• IFASS
quote:
Led schreef op 21 mei 2003 @ 18:33:
Fantastisch altijd,
mensen die nog nooit iets gedaan hebben op het gebied van games gaan van hun eerste spel gelijk een 3D game maken.

En ze verwachten ook echt dat het ze gaat lukken.

Problemen hebben ze wel uiteraard, want een naam verzinnen is moeilijk en je moet het er wel allemaal mee eens zijn.

Gelukkig zit er 3 maanden later al flink schot in de zaak :
de naam staat inmiddels vast en er is besloten dat de hoofdpersoon toch maar een man moet zijn.

Ook bestaat het team nu uit een hoop mensen :
er zijn er 5 die het verhaal willen schrijven,
eigenlijk wil iedereen het gamedesign doen (want iedereen barst van de goeie ideeen),
er zijn 2 modellers en er is iemand die op school wel eens een programma heeft moeten maken.

Na 6 maanden wordt er dan toch besloten dat er eigenlijk ook iemand op het team zou moeten zitten die weet hoe je een spel moet maken.
sorry voor de uitval die hier eerst stond, toen keek ik profiel, heeft u misschien een paar tips voor ons?

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:48 (9%)

• IFASS
daar heb je zeker gelijk in, ik zat ook een beetje tegen de beperkte mogelijkheden van commander keen aan te hikken maar misschien zie ik iets over het hoofd, maar vergeet niet dat dit een optie is, iets anders is niet uitgesloten

een IRC kanaal zou inderdaad handig zijn, http://www.dutchchat.org/irc-algemeen/IRC-algemeen.html, hier is wat uitleg, ik ben zelf niet heel erg bekend met IRC maar als iemand dit zou kunnen regelen...

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:45 (31%)

• IFASS
quote:
bram333654 schreef op 21 mei 2003 @ 18:45:
[...]

En in plaats van deze post te maken had je er ook van kunnen proberen te leren. Ok, hij zegt het een beetje lullig, maar hij bedoeld het goed (toch Led? :)). Hij heeft het over het gemis van ervaren mensen. En juist ervaren mensen trek je niet zo makkelijk aan als je eigenlijk nog niet iets hebt om te tonen.
Op andere fora van programmeer-websites worden regelmatig dit soort projecten gestart. Sterker nog, elke maandagochtend lijkt er zo'n post te worden gemaakt (de zogeheten maandag-postings). En het resultaat is ook vrijwel altijd hetzelfde... er zijn wel mensen die zich ervoor interesseren maar er komt OF niks van de grond (het project start simpelweg nooit) OF het is in no-time vergeten en verlaten. Het wordt gewoon echt moeilijk.
Het lijkt me trouwens dat de project-leader toch wel ervaring meot hebben op elk gebied (code, gfx, sfx, etc.). Anders weet je niet hoe snel iets moet (kunnen) gaan of waar de bottlenecks kunnen komen te liggen.
Ik snap dat jullie af willen van de pessimisten... maar in plaats van te blijven zeggen dat ze weg moeten gaan, lijkt me het beste alternatief om gewoon echt iets te doen (maak een game design doc bijvoorbeeld) en laat zien dat ze het fout hebben. Lijkt me een goede motivatie toch?
klopt, het was niet zo bedoeld, mijn excuses staat er al.

de website komt zo gauw als het kan en het lijkt me inderdaad het beste om in plaats van te gaan bekken op elkaar iets van de grond proberen te krijgen

• IFASS
quote:
coubertin119 schreef op 21 mei 2003 @ 18:44:
Zouden jullie niet beter een heel subforum aanvragen op den duur? Zodat alles nog GoT-orientated blijft, en alles mooi gesorteerd kan ik topics over audio, video, scripting etc. Eventueel geef je mensen die er niets mee te maken hebben zelfs geen toegang :).
ik neem aan dat dit een geintje is, want ik denk niet dat we een subforum kunnen krijgen, zal wel makkelijk zijn :P

• IFASS
quote:
CRiMiNaL schreef op 21 mei 2003 @ 18:47:
[...]

ik verwacht geen resultaten als andere 3d shooters ..... ik verwacht eerder binnen 6 maanden een redelijke demo ..... die nog meer mensen motiveert zodat we dan vanaf die demo weer verder kunnen ontwikkelen .... en zo door en zo door .... kijk ik denk dat die 1e 6 maanden het belangerijkst zijn .... zodra je het 1e resultaat heb .. kan die meevallen of tegenvallen .. en kun je beslissen door te gaan ..... MAAR voor de 1e 6 maaden heb je dus wel een dedicated team nodig .....

owjah ... en TALENT zwerft er hier genoeg rond op GoT .... ik zie hier binnen avonden dingen gemodeld/designed worden waar menig bedrijf duizenden euro's voor vraagt, dus kom daar ajb nie mee ....
ja, ik denk ook dat de 1e 6 maanden het belangrijkst zijn, als we in die tijd een redelijke demo kunnen neerzetten zal het net als jij zei meer mensen motiveren en kunnen we doorontwikkelen, maar eerst die 1e 6 maanden.

• IFASS
ok jongens, we moeten eigenlijk de knoop doorhakken.

we hebben nog ong. 2 mogelijkheden:

1. first person shooter (ik denk dat dat wel te doen is)
2. something like commander keen

ik vergeet volgens mij iets, maar graag reacties.

we moeten nog wel een naam hebben om idd dat IRC channel te openen, want dit gaat ook wat moeilijk.

• IFASS
ik denk dat er het meeste animo is voor een first person shooter, of het ik dat mis

doel 1: een simpele first person shooter (als jullie het er mee eens zijn)
doel 2: we moeten nu een engine kiezen, aan de hand daarvan kunnen we kiezen welke programma's we nodig hebben om te mappen, coden enz.

we moeten idd een ready-to-go engine nemen, dan kunnen we alles plannen

@ LED: harstikke bedankt voor je tips
@ Criminal: ik ben het ermee eens mbt de engine

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 19:06 (22%)

• IFASS
ok allemaal, als iedereen naar de IRC channel komt, het adres was geloof ik: #GoTGame op irc.tweakers.net

CRiMiNal: leg misschien voor de n00bs van IRC even uit hoe ze er moeten komen

• IFASS
BESCHRIJVING IRC

hier is de beschrijving om te joinen op de IRC channel met Mirc:

open het programma, je krijgt dan een schermpje met opties, in het hoofdschermpje zie je een knopje Add staan, druk daarop.
vul als description Tweakers en en als IRC server type je irc.tweakers.net in en ver der niet klik dan op add.
dan zit je weer in het hoofdschermpje, klik op connect to IRC server en je krijgt een soor console. dan krijg je meteen de vraag van: Enter name of channel to join.
type daar #game-project in en je zit in de chatbox.

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 19:22 (89%)

• IFASS
BESCHRIJVING IRC

hier is de beschrijving om te joinen op de IRC channel met Mirc:

open het programma, je krijgt dan een schermpje met opties, in het hoofdschermpje zie je een knopje Add staan, druk daarop.
vul als description Tweakers en en als IRC server type je irc.tweakers.net in en ver der niet klik dan op add.
dan zit je weer in het hoofdschermpje, klik op connect to IRC server en je krijgt een soor console. dan krijg je meteen de vraag van: Enter name of channel to join.
type daar #gotgame in en je zit in de chatbox.

• IFASS
dan staat die server er al in, dit hoeft overigens maar 1 keer, zoek dan in het schuifbalkje de server weer op

• IFASS
quote:
Oogst schreef op 21 May 2003 @ 21:00:
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd naar de ervaring, kennis en skills van IFASS zelf.

Ik zie dat je 15 jaar oud is en al een maand actief op GoT, waarom denk jij zo'n enorm moeilijk en groot project goed op te kunnen zetten en te leiden? Zou best kunnen hoor, ondanks je leeftijd, maar leg eerst maar eens uit waarom een project juist jouw leiding nodig heeft en wat je ideeën erover zijn. Wat is je ideale game? Hoe wordt de ideale game gemaakt?
het hoeft niet perse mijn leiding te hebben, ik heb vaker met zo'n project meegedaan en het leuk me gewoon leuk, heb probleem was dat de leiding faalde, daarom wil ik met jullie gewoon een mooi plan op proberen te zetten, u see?

daarom ook Gezamlijk

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 21:20 (3%)

• IFASS
quote:
Gamer---NL--- schreef op 21 May 2003 @ 21:28:
btw, wat voor muziek willen jullie (kwas ff weg wegens format ;) )

keb hier nl. magix music maker en een keyboard (kan redelijk spelen, dus dat zit wel goed)

jullie vragen, wij draaien :D
dat is mooi, we kunnen je maybe wel gebruiken, ff afwachten wat de rest van het team er van vind

• IFASS
Let Op!

de inschrijving voor dit project loopt tot 1 juli!

• IFASS
het plan is al volledig in aanmaak, we hebben gisteravond een paar uur lopen babbelen op IRC, dat is redelijk goed gegaan: Nieuwe website geopend (http://gotgame.ath.cx/), structuur bepaald enz.

@ Yoozer: ziet er heel mooi uit, :9~ ik denk dat we dus iemand hebben voor de mooie arts :) (ik zal even overleggen)

dit was de coverart die Yoozer gemaakt had:

http://synerjee.shodown.net/img/coverart.jpg

IFASS wijzigde deze reactie 22-05-2003 07:43 (51%)

• IFASS
ja, ik kreeg ook al geen mail om de registratie te voltooien, ik heb het twee keer geprobeerd, .....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
quote:
Barracuda_82 schreef op 22 mei 2003 @ 22:33:
[...]

Pietje - 07-30 AM:
Lekkere snelle server

Pietje - 07-31 AM:
Alleen dat liedje is wat minder...
begreep ik het goed of wilde de auteur van dat liedje meedoen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
iedereen die mee wil doen moet zich registreren op http://openfrag.sourceforge.net

alle info over de game staat op de site

IFASS wijzigde deze reactie 10-08-2003 00:22 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
iets van filmpjes kunnen we wel gebruiken denk ik, het is nog in een vroeg stadium maar toch, registreer je maar @ www.openfrag.tk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
nee hoor, uit de kritiek kunnen we juist tips en suggesties halen, kritiek is welkom

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
er word druk gewerkt aan de opzet van het project, als je het wil volgen of meedoen kan het op http://www.openfrag.tk en als je b.v. meedoen wil met modelen van mappen of characters kun je de uitdagingen aan gaan op ons forum:

uitdaging van maps:
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?9.79

uitdaging van character:
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?10.77

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
Fout!!, de link is veranderd
deze is het geworden: http://openfrag.sourceforge.net

kleine update:
ik heb een compleet PR plan geschreven en die word binnenkort doorgegeven naar de PR sectie, het betreft een complete mediacampagne >:)

IFASS wijzigde deze reactie 09-06-2003 17:38 (49%)

• IFASS
even voor degene die mee willen doen maar niet op onze site komen:

er moeten maps gemaakt worden in het BSP formaat
deze moeten zijn in het thema middeleeuwen

ja, middeleeuwen ja
want: het word een themaloos spel, dus van alles komt erin: middeleeuwen, VoC, 2e wereldoorlog, real-time, streetfights, sience fiction enz.

door een poll is gebleken dat middeleeuwen met 1 stem meerderheid dus als eerste mee begonnen word en daarna de andere thema's

voor meer info over het mappen en modellen, zie ons forum op http://openfrag.sourceforge.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
we hebben nu even een topic op GoT geopend over het anti-cheat in open-source, zie [Anti-Cheat] In een opensource game [OpenFRAG]

@kenvh: zo'n vermoeden had ik al, haha

• IFASS
binnenkort komt er weer meer nieuws

nieuws tot nu toe:

- er staat een demo gepland op 1 juli 2003, dit word meer dan een fly-thru (wat het precies word vertel ik nog niet)
- er komt een mediacampagne aan
- er worden nog wat teamleaders gezocht, voor info: zie site
- er word druk gewerkt aan de models/muziek voor de game
- er komt ook per 1 juli een compleet nieuwe website

site: http://openfrag.sourceforge.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
vanavond vergadering op irc om 20.00 uur
irc://irc.tweakers.net/openfrag

• IFASS
ik ben nu begonnen met mappen, ik heb intussen 4 map concepten klaarliggen dus ik kan voorlopig mijn gang wel gaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
ff @ falcon,

zou je de link hier kunnen posten?, server is down nml

edit:
kheb hem al:

www.sourceforge.net/projects/openfrag

IFASS wijzigde deze reactie 08-07-2003 16:01 (32%)

• IFASS
quote:
The Real Falcon schreef op 11 July 2003 @ 18:26:
Simon al weer wat meer info over de site? :).. Ik mis me dagelijkse porsie OpenFRAG forum topics :)
ik mis ze ook gigantisch ja, :'(
:P

• IFASS
yup, we hebben nu rechtstreeks contact met de gozers van de neoengine en dit gebruiken we dan om elkaar te helpen, zo krijgen wij een betere engine die gericht is op onze doelen en hun krijgen tips wat ze beter kunnen doen (b.v. de performance :P) want die is idd behoorlijk laag, maar dat hopen we dus op te lossen, zie ironic :)

binnenkort is onze site waarschijnlijk ook weer online want er staat nu een andere 100 mbits server in bestelling dus dat komt er ook weer aan.

en over de NeoEngine, hij ondersteund al quake maps hoor (ff voor killemov) en wij hopen dat we met deze engine kunnen opbouwen wat we hopen

met het modelen gaat het wel, maar het liefst hebben we er nog een paar (goede) modellers/mappers/animatie ventjes bij, want vooral het mappen moet je kunnen.

het word multiplatform, iig windows en linux, en misschien nog eentje (freebsd?)

plan is om het dus als multiplayer game te houden en de engine ondersteund al enige grondvorm voor de protocollen (tcp-ip).

er komen dus meerdere themaŽs in, zoals middeleeuwen/fantasy, real-time, VoC, sience ficton, enz. het huidige thema waar we dus eerst mee bezig zijn is dus middeleeuwen/fantasy dus dat word dus heerlijk strooien met effecten :P en units zoal de para-bouter, elfjes, archers enz.

als ik wat vergeten ben zet ik het er nog wel bij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
ik heb de startpost weer ff geupdate, dus veel leesplezier :P

• IFASS
ff kleine updeet

waarschijnlijk tussen 10 en 15 augustus hebben we onze eigen server en een nieuwe website + forum

• IFASS
zo jongens, ff kleine updeet, tis lekker rustig geweest in de vakantie >=]

zoals jullie hier kunnen zien: http://openfrag.sourceforge.net hebben we een nieuwe website en forum, deze zijn nog in development status maar het schiet op en het is nog altijd vrij voor iedereen die wil en kan om te joinen.

deze week hopen we weer volledig van start te gaan, er liggen wat plannen klaar en dat soort dingen.

meer info komt eraan, eerst even overleggen 8)

• IFASS
quote:
gschoots schreef op 15 augustus 2003 @ 23:03:
De site is nog enigzins under construction maar het forum werkt prima, met dank aan onze team leader Communication; Simon
yup, idd dank aan simon _/-\o_

we zijn intussen druk bezig met opstarten van het project, fff, wat een werk :(

• IFASS
kleine melding:

morgen avond (zaterdag 23 augustus) is er om 21.00 uur een meeting op het irc van openFRAG.

adres: irc.tweakers.net #openfrag oftewel: irc://irc.tweakers.net/openfrag

iedereen die interresse heeft is welkom op deze meeting.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True