Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[3d Game Project] OpenFRAG *

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gschoots
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
op ons forum is nu ook een opengl versie te vinden voor zowel windows als linux

http://gotgame.ath.cx

Proud member of the openFRAG game development community -=[openfrag.org]=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eeerik
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01-05-2014
Hoi mensen. Ik denk dat ik meedoe met het project, maar wel pas over 3 à 4 weken ;)
Ervaring met games heb ik vind ik redelijk, ik heb onder andere aan Graal (graalonline.com) Maloria en Era meegewerkt, vooral AI, levels en animaties, maar ik heb best weinig 3D-game ervaring. Ik hoop in ieder geval wel dat jullie veel aan me hebben ;)
Helaas heb ik het de komende 3 weken héél druk met school dus kan ik nog vrij weinig doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 30-04 16:30

CRiMiNaL

Witlof ^^

*schop* om het project te volgen kijk op http://gotgame.ath.cx

CRiMiNaL wijzigde deze reactie 09-06-2003 22:06 (6%)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-04 19:46
Fout!!, de link is veranderd
deze is het geworden: http://openfrag.sourceforge.net

kleine update:
ik heb een compleet PR plan geschreven en die word binnenkort doorgegeven naar de PR sectie, het betreft een complete mediacampagne >:)

IFASS wijzigde deze reactie 09-06-2003 17:38 (49%)

• IFASS
even voor degene die mee willen doen maar niet op onze site komen:

er moeten maps gemaakt worden in het BSP formaat
deze moeten zijn in het thema middeleeuwen

ja, middeleeuwen ja
want: het word een themaloos spel, dus van alles komt erin: middeleeuwen, VoC, 2e wereldoorlog, real-time, streetfights, sience fiction enz.

door een poll is gebleken dat middeleeuwen met 1 stem meerderheid dus als eerste mee begonnen word en daarna de andere thema's

voor meer info over het mappen en modellen, zie ons forum op http://openfrag.sourceforge.net

• Vich
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-05 11:14
quote:
IFASS schreef op 11 June 2003 @ 20:04:
ja, middeleeuwen ja
want: het word een themaloos spel, dus van alles komt erin: middeleeuwen, VoC, 2e wereldoorlog, real-time, streetfights, sience fiction enz.
Even een kleine opmerking: elk van die genres die je hiernet vermeld hebben hun eigen typische engine) handelingen en spel acties. Ik hoop dat jullie beseffen wat voor werk dit met zich mee gaat brengen.
Je zal bij elke gametype dingen moeten aanpassen zoals actie's, camera-bewegingen, scenes, ... Ook zal je héél veel verschillende items moeten modellen, omdat de meeste slechts bruikbaar zijn in 1 type spel tegelijkertijd. Qua muziek is het net hetzelfde: voor elke spelomgeving type heb je een andere soort sound nodig om sfeer te creeeren.

Just my two cents....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gschoots
  • Niet online
We hebben hier uitgebreid over gesproken en we zijn van mening dat het haalbaar is, mits we streven naar maximaal hergebruik. Overigens richten we ons dus nu op een thema, en als we ooit zin hebben kunnen we er dus nog meer thema's in verwerken.

Maar kom vooral eens kijken bij ons forum;
-=[http://openfrag.sourceforge.net]=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vich
Daar ben ik al lang actief hoor ;) (nick = Vich)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
we hebben nu even een topic op GoT geopend over het anti-cheat in open-source, zie [Anti-Cheat] In een opensource game [OpenFRAG]

@kenvh: zo'n vermoeden had ik al, haha

• Jaguar_e
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 19:42
Ik ben dus de tijdelijke leader van de Sound sectie.
Ik heb een toelating gemaakt voor deze sectie.
hier de link http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?12.901

Ik wacht met spanning op jullie creaties.

Veel succes

Groet

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• IFASS
binnenkort komt er weer meer nieuws

nieuws tot nu toe:

- er staat een demo gepland op 1 juli 2003, dit word meer dan een fly-thru (wat het precies word vertel ik nog niet)
- er komt een mediacampagne aan
- er worden nog wat teamleaders gezocht, voor info: zie site
- er word druk gewerkt aan de models/muziek voor de game
- er komt ook per 1 juli een compleet nieuwe website

site: http://openfrag.sourceforge.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
vanavond vergadering op irc om 20.00 uur
irc://irc.tweakers.net/openfrag

• IFASS
ik ben nu begonnen met mappen, ik heb intussen 4 map concepten klaarliggen dus ik kan voorlopig mijn gang wel gaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Is de site down jongens ? :'(

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eeerik
  • Laatst online: 01-05-2014
quote:
Ik denk 't...
gotgame.ath.cx doet het niet, en openfrag.sourceforge.net ook niet :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:58
quote:
CybErik schreef op 07 July 2003 @ 13:31:
[...]

Ik denk 't...
gotgame.ath.cx doet het niet, en openfrag.sourceforge.net ook niet :'(
Klopt, problemen met de server, er wordt nu keihard aangewerkt... :(

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
Site is up again :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 18:05

crisp

Devver

Pixelated

op verzoek topic-titel aangepast :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2017
Zijn dit nou zelfgemaakte models en omgevingen en textures, speciaal voor dit project, of dat dan weer niet?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Omdat het forum down is, (serverupgrade) post ik het maar hier. Vanavond ga ik op vakantie naar Spanje, dus ik zal een aantal dingen maar hier door gaan nemen voor de artist groep :P .

Ik zie dat een aantal al leuk aan het mappen zijn geslagen :) , als je de map maakt niet voor de show maar voor het spel zelf, zou ik je toch aan raden om eens na te gaan denken van te voren hoe je alles gaat plaatsen zodat de factor gameplay ook mee gaat spelen, maar keep it up.

Voor de modelers onder ons, we hebben al te weinig modelers, en ik zie te vaak dat er models geleverd worden zonder een "echte" texture erop. Met andere woorden, er is gewoon een texture gebruikt die er met een uvwmap in max op geplakt is, leuk voor een render, maar onbruikbaar voor een game. Texturen van een model is kutwerk, ik haat het ook, maar als modeler moet je het gewoon kunnen, er is gewoonweg niet genoeg mankracht voor, en dan kan je wel stellen dat je het niet kan, maar moet ik dan alles gaan texturen? Aan de andere kant is het nog niet duidelijk wat er precies gemodeld moet worden, dus snap ik het wel, maar aan de andere kant moet je je de techniek wel meester worden.

Toch zijn er wel een aantal dingen die vaststaan, zoals bijvoorbeeld de kabouters? Doe daar wat mee als modeler zijnde, ik heb misschien wel een kabouter model gemaakt maar die voldoet in mijn ogen zeker niet. Massie zal je vast meer kunnen vertellen over wat er wel / niet gewenst is in de game.

Ook is er vraag naar een splashscreen, dus zo'n screen die je krijgt bij het opstarten van max, of bij de game unreal. Dit zal het project al stuk meer een eigen look geven, als iemand zich geroepen voelt hem te maken, graag.

Als je ironic even schopt kan hij je de nsce viewer geven, hiermee kan je models die slikbaar zijn voor de engine previewen. Als het goed is ook met textures ed. Bij mij werkt de exporter namelijk niet, ik wil ook dat je de exporter download en eens gaat kijken hoe je een werkend model te zien krijgt in de nsce viewer, in mijn ogen een vrij belangrijk proces. Ironic kan je hier vast meer over vertellen.

Zijn er dringende vragen dan kan je me altijd emailen: allochtoon at planet . nl
Maar ik denk dat jullie er wel uit zullen komen :)

@oogst, het project is nog in een vrij vroeg stadium, game design heeft al ongeveer een richting aangegeven waar het spel ongeveer over gaat, zoals ik het begrepen heb zullen er 2/3 rassen in komen, valt veel meer op het forum over te lezen maar het is zoiets:

de kabouters: kleine pientere mannetjes die voornamelijk ondergronds leven en iets hebben wat de/het andere ras(sen) wil(len), namelijk goud, ze moeten het hebben van hun vernuft :P ofzo.

moerasfreaks: gore beesten waar niet zoveel over bekend is, game design moet hier nog op verder borduren. Vandaar dat je nog niet echt kan beginnen voordat er een klaar game design document voor je neus ligt.

fijne vakantie allemaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
ff @ falcon,

zou je de link hier kunnen posten?, server is down nml

edit:
kheb hem al:

www.sourceforge.net/projects/openfrag

IFASS wijzigde deze reactie 08-07-2003 16:01 (32%)

• Ironic82
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006
Nou dan maar hier de officele aankondiging van onze Techdemo V2

Over OpenFRAG
Zoals jullie waarschijnlijk al mee gekregen hebben zijn wij op het moment bezig met een game genaamt OpenFRAG. Deze game zal een Multiplayer FPS worden met Fantasy elementen. Denk maar aan speelmodes met kabouters, elfen, reuzen en andere ongeure types.

Het Project
Het project is officeel gestart op 1 Juli. De maand ervoor hebben we gebruikt om alles op te zetten zoals het kiezen van de engine, verzinnen van het spel en het kiezen en indelen van de teammembers.

De Techdemo
Vanaf gisteren hebben wij een techdemo gerealeased. Waarom een techdemo? De techdemo is bedoeld om de capaciteiten te laten zien van de Engine die we gebruiken. (NeoEngine)
Wat zit er allemaal in deze techdemo?
- High Detailed BSP Map
- Texture shaders
- Model loading
- Muziek (mbv de FMod library)

Waar kan ik de techdemo downloaden?
OpenFRAG Techdemo V2

Systeem eisen
Minimum:
CPU: Intel/AMD Pentium 1.2Ghz
Graphic card: OpenGL Compatible 32Mb 3D Kaart
Geheugen: 256 Mb

Aanbevolen:
CPU: Intel/AMD Pentium 1.8Ghz
Graphic card: GeForce 3 of 64Mb 3D Kaart
Geheugen: 512 Mb

Waar kan ik OpenFRAG vinden?
http://openfrag.sourceforge.net (Tijdelijk offline wegens het updaten van de frontpage)
IRC: irc://irc.tweakers.net/openfrag

Hoe kan ik mee doen in het project?
Natuurlijk hebben we meer mensen nodig om het project zo goed mogelijk te laten slagen. Daarom als je intresse heb om mee te doen? Kom naar onze website of we zien je op het IRC Kanaal.
We zijn nog opzoek naar:
- Coders (C++)
- Mappers
- Modelers,
- Game designers
- Music artists
- Graphic artists

Screenshots

I want to go back to reality, but I'm just addicted to stay©

• Vich
Nofi, maar de fps lijkt me nogal heel laag, als je de resolutie en het getoonde detail in acht neemt. Misschien kunnen jullie best even een code profiler runnen voor de gecompileerde exe, zodat je de trage delen in de code kan isoleren en fixen?
Just my two cents.

• Ironic82
één van de hoofd reden waarom het zo langzaam loop is omdat de map een bsp map is terwijl het maar uit één kamer bestaad. Hierdoor werkt de culling algoritme niet geheel optimaal. Zal eens kijken of ik er nog iets aan kan doen. Zal code profiler er ook eens overheen gooien. Thnx anyway

• Vich
quote:
Ironic82 schreef op 09 July 2003 @ 19:42:
één van de hoofd reden waarom het zo langzaam loop is omdat de map een bsp map is terwijl het maar uit één kamer bestaad. Hierdoor werkt de culling algoritme niet geheel optimaal. Zal eens kijken of ik er nog iets aan kan doen. Zal code profiler er ook eens overheen gooien. Thnx anyway
No prob :) Wat je kan doen om dit op te lossen als dit nog niet van toepassing is(dat hielp bij mij in ieder geval enorm):
- Frustum culling: Haal alle object weg die niet in je zicht zijn (uit de rijkwijdte van je oog)
- Enhanced frustum culling (zelf gevonden) : maak een lijst met alle objecten en de grootte ervan (grootte = oppervlakte van alle triangles samen). Alle objecten die klein zijn en op een grote afstand zitten hoef je niet te renderen want die zie je toch niet (bvb de deurknop aan het einde van de hal, die 50m lang is). Zo ga je gewoon kijken of de afstand tov de grootte aan een bepaalde vereiste voldoet terwijl je rendert. Volgens mij kan je hierdoor hele grote open ruimtes renderen met BSP maps, omdat bvb uiteindelijk enkel de muren van grote gebouwen die veraf zijn worden gerenderd, als je dichter komt zie je ook de ramen, etc.
Je moet natuurlijk met een soort fade-in werken om het mooi te houden en het 'poppen' van items te vermijden.

• Ironic82
Denk inderdaad dat het wel een goed idee is. Zal dan zelf wat algoritmes in de engine moeten veranderen. In het uiteindelijke spel zullen de mappen er waarschijnlijk anders uit zien met meer kamers zodat deze manier van renderen beter tot zijn recht komt.

• notgib
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:06

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Interessant project. Leuk om te lezen ook. Hoop dat jullie je niet blind staren op Doom3/UT2003 en dat soort hi-end engines, want op het gebied van graphics/sound win je het nooit van ze. Gewoon uitgaan van eigen kracht en een superspeelbaar spel maken. Ik speel ook nog steeds oudjes als Q1, puur omdat het lekker speel en niet omdat het er nu zo supergaaf uit ziet. Als je redelijk lage systeemeisen aanhoudt heb je een ook nog eens een breder bereik.

suc6

"Sleep is important. Bill Gates once said that his programmers worked 72 hours straight to get done before the deadline. We all know the result: Windows. - Again, sleep IS important". - Professor Bob Stickgold

• Falcon
Ehm... Simon .. hoe zit het met de site?.. :)

• simon
quote:
The Real Falcon schreef op 10 juli 2003 @ 14:48:
Ehm... Simon .. hoe zit het met de site?.. :)
Heel slecht, big troubles met server,
ben met tijdelijk forum bezig :(

http://openfrag.sourceforge.net :)

|>

• Falcon
Ai .. what's the problem?

• simon
quote:
Problemen met de config (netwerk interface) en de 'host' :(

|>

• Creesch
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-05 20:59

Creesch

bla bla!

ff een vraagje he ?wrm staat de camera schuin in de techdemo ? probeer de hele tijd m'n hoofd goed te houden maar die staat al goed :P

* craze_ wil eigenlijk ook wel meedoen met openfrag maar vind niet dat ie ergens goed genoeg in is eigk

• simon
Ja, de camera gaat ook de hele tijd schuin, had ik bij de vorige techdemo ook :?

|>

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:36

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dudes lukt het een beetje en ehh......kom op he niet opgeven :)

* nero355 wenst jullie veel succes heeft alleen dit topic al heeeeeeel lang niet gevolgd dus vandaar de vraag ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ironic82
Ja de reden dat de camera schuin draait in deze techdemo is omdat ik het niet veranderd heb uit de vorige :P ben der wel mee bezig hoor maar dat merken jullie wel in de teaser of de early alpha release :)

• Vich
quote:
notgib schreef op 10 July 2003 @ 10:42:
Interessant project. Leuk om te lezen ook. Hoop dat jullie je niet blind staren op Doom3/UT2003 en dat soort hi-end engines, want op het gebied van graphics/sound win je het nooit van ze. Gewoon uitgaan van eigen kracht en een superspeelbaar spel maken. Ik speel ook nog steeds oudjes als Q1, puur omdat het lekker speel en niet omdat het er nu zo supergaaf uit ziet. Als je redelijk lage systeemeisen aanhoudt heb je een ook nog eens een breder bereik.

suc6
Met veel inzet is het best mogelijk om grafisch een beter product te leveren, door bijvoorbeeld creatief te zijn met vertex shader programma's. Virtueel is alles mogelijk, en dit ís virtueel ;)

• Falcon
Simon al weer wat meer info over de site? :).. Ik mis me dagelijkse porsie OpenFRAG forum topics :)

• gschoots
  • Niet online
Er zijn ernstige problemen met de server, niet zo zeer technisch maar meer met de provider. Wellicht komt binnenkort de oude omgeving weer gewoon in de lucht maar in feite moeten we binnenkort een aantal zaken ook anders gaan doen zo zijn er al een nieuwe site en forum in ontwikkeling.

Daarnaast hebben we het verzoek gehad vanuit de mensen uit het NEO engine project om de site internationaal in te gaan richten, we hebben dat nu even als korte termijn doelstelling opgenomen.

We zijn erg blij dat we recentelijk de nieuwe techdemo hebben kunnen uitgeven (http://prdownloads.source...oftechdemov2.zip?download) maar we zijn er achter gekomen dat zoveel van onze mensen op vakantie zijn dat het niet zinvol is om nu direct weer door te werken naar een derde versie.

Individueel zal er door een aantal mensen nog wel aan openFRAG worden gewerkt in zowel technische als organisatorisch verband. Er lopen diverse gesprekken met andere projecten waarvan wij of zijzelf geinteresseerd zijn in samenwerking.

Dus even voor de duidelijkheid de georganiseerde aansturing van openFRAG start weer rond het midden van augustus. Hierbij willen we meteen de mogelijkheid aangrijpen om iedereen een fijne zomer 8) toe te wensen, en we hopen dat je er in augustus ook weer bij bent!

p.s. Er is een tijdelijk forum beschikbaar om het een en ander te bespreken en om je aan te melden als geinteresseerde. (http://openfrag.sourceforge.net/)

• IFASS
quote:
The Real Falcon schreef op 11 July 2003 @ 18:26:
Simon al weer wat meer info over de site? :).. Ik mis me dagelijkse porsie OpenFRAG forum topics :)
ik mis ze ook gigantisch ja, :'(
:P

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:35

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

quote:
kenvh schreef op 10 July 2003 @ 00:19:
- Enhanced frustum culling (zelf gevonden) : maak een lijst met alle objecten en de grootte ervan (grootte = oppervlakte van alle triangles samen). Alle objecten die klein zijn en op een grote afstand zitten hoef je niet te renderen want die zie je toch niet (bvb de deurknop aan het einde van de hal, die 50m lang is).
Dat heet distance LODing
beter is om ipv een object wel of niet te renderen, een object in een lagere kwaliteit te renderen afhankelijk van het aantal pixels op het scherm (dus eigenlijk afstand tot de camera icm een bepaalde threshold)

De naam "enhanced frustum culling" lijkt me een beetje verkeerd gekozen, ten eerste omdat er niets enhanced aan is, en ten tweede omdat het niets met het frustum te maken heeft :)

.edit: heb eindelijk eens de kans gehad om de demo te runnen :)
Die cameramovement is nog steeds erg vaag. Wat je eigenlijk moet doen is de y-coordinaat van de muis omzetten naar een draaiing over de x-as, en de x-coordinaat naar een draaiing om de y-as. Natuurlijk wel voor zorgen dat de draaiing over de x-as maar tussen pi en -pi mag liggen (recht omhoog en recht naar beneden).
Ook moet je zorgen dat je eerst draait over de x-as, en daarna pas over de y-as. Op die manier blijf je altijd mooi recht kijken, zoals dat in FPS games gebeurd.

[
.edit2: ik zie al wat jullie doen. Jullie passen de viewmatrix aan bij elke muisbeweging. Een beweging in de y-richting betekent idd een draaiing over de x-as, maar jullie doen het cumulatief. Doe dat niet! Ten eerste krijg je dan binnen de kortste keren een gare viewmatrix door afrondingsfouten, en ten tweede geeft het gewoon een verkeerde rotatie. Je moet juist 2 waarden bij houden, de totale x-rotatie, en de totale y-rotatie, en elke keer gewoon een hele nieuwe matrix bouwen van die 2 waarden. Zoiets zeg maar:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
int oldX, oldY;
float angleX, angleY;
Matrix viewMatrix;

void onMouseMove (int newX, int newY)
{
    angleX += (newY - oldY) * sensitivityY;
    angleY += (newX - oldX) * sensitivityX;

viewMatrix.setRotateX (angleX);
    viewMatrix.rotateY (angleY);

oldX = newX;
    oldY = newY;
}

you catch the drift :)
]

En ja hij is nog erg traag, en ik denk niet dat dat met het missen van occlusion culling te maken heeft. Het level is namelijk niet echt gedetailleerd, en moet makkelijk in z'n geheel te renderen zijn op een hoge snelheid. Ik haal hier maar 60 fps max met een geforce fx 5900, en dat is met een resolutie van 640x480!

Doet de engine trouwens ook nog iets aan batching en render state sorting dat je weet? Voor elke polygoon een DrawPrimitive () call doen (of de glBegin/glEnd varianten in OpenGL) is namelijk niet echt wat je noemt optimaal. Ook het wijzigen van renderstates moet je zo veel mogelijk beperken. Nou gebruik je een engine en heb je daar zelf dus waarschijnlijk weinig over te zeggen, maar als dat niet gebeurd dan kun je de engine dus gelijk bestempelen met het woord "brak" en in de eerste de beste prullenbak deponeren ;)

.oisyn wijzigde deze reactie 16-07-2003 20:04 (79%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• dikkebanaan
  • Niet online

dikkebanaan

1001 nachten in de sneeuw

quote:
.oisyn schreef op 16 July 2003 @ 19:38:
En ja hij is nog erg traag, en ik denk niet dat dat met het missen van occlusion culling te maken heeft. Het level is namelijk niet echt gedetailleerd, en moet makkelijk in z'n geheel te renderen zijn op een hoge snelheid. Ik haal hier maar 60 fps max met een geforce fx 5900, en dat is met een resolutie van 640x480!

Doet de engine trouwens ook nog iets aan batching en render state sorting dat je weet? Voor elke polygoon een DrawPrimitive () call doen (of de glBegin/glEnd varianten in OpenGL) is namelijk niet echt wat je noemt optimaal. Ook het wijzigen van renderstates moet je zo veel mogelijk beperken. Nou gebruik je een engine en heb je daar zelf dus waarschijnlijk weinig over te zeggen, maar als dat niet gebeurd dan kun je de engine dus gelijk bestempelen met het woord "brak" en in de eerste de beste prullenbak deponeren ;)
..en dat is ook de reden waarom ik probeerde te vertellen dat ze beter een 'echte' engine hadden kunnen gebruiken, zoals bv Nebula of die van Nevrax (die laatste is echt :9) ipv een amateur engine (nofi) die nog heel veel werk nodig heeft.

De API's zullen misschien wat moeilijker zijn om te gebruiken maar dat heb je na een paar dagen ook wel weer onder de knie :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Een engine als Nebula is veel te algemeen voor een FPS game. Dan moet je alsnog veel teveel doen. Bovendien biedt het features die je niet nodig gaat hebben (bijvoorbeeld octree spacial partitioning), en mist het features die je juist wel nodig hebt (BSP). Een engine in de stijl van Quake en Unreal heb je dan veel meer aan. En nee, ik bedoel natuurlijk niet de onbetaalbare Quake3 en Unreal engines, maar open source engines van hetzelfde type. Gewoon veel meer gespecializeerd

Ik heb The Nebula Device geloof ik een hele tijd terug eens geinstalleerd, en het biedt nou niet echt bepaald goede features om een game mee te bouwen. Ja, het is een 3d engine, maar geen 3d game engine, er missen gewoon teveel game-specifieke dingen. Ik heb eens op de website gekeken, en ik zal even iets quoten
quote:
It does not provide a main loop. That is your responsibility in a custom "world" class which is then typically run (via invocation of a script command) by a script. You decide in the main loop exactly how your world is updated, with decisions such as
• How often does the world get updated
• How often does physics, scripting, and AI get called per frame
Which objects get drawn each frame (i.e. culling)
• Which objects get updated each frame (which I will call activity culling)
What to do on collision
• When does the program exit
Die dikgedrukte dingen zou nou net heel belangrijke dingen waar je je niet zelf mee bezig wilt houden, en dus een typische taak voor een engine. Goed, voor collision response zou je ODE eraan kunnen hangen, maar ook ODE is voor een FPS game gewoon niet geschikt.

Goed, nou is Nebula natuurlijk wel een stuk professioneler dan het meeste open source gepruts. Ook het nadeel van open source, iedere dude die er verstand van denkt te hebben maakt een 3D engine, wat de markt natuurlijk behoorlijk vervuild. Met een commerciele engine zit je wat dat betreft natuurlijk een stuk beter, aangezien een commercieel product dat niet degelijk is niet lang bestaat, maar dan betaal je er ook voor.

Maar goed, een engine specifiek gemaakt voor jouw game blijft natuurlijk altijd het optimaalst ;)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• Vich
quote:
.oisyn schreef op 16 July 2003 @ 19:38:
[...]

Dat heet distance LODing
beter is om ipv een object wel of niet te renderen, een object in een lagere kwaliteit te renderen afhankelijk van het aantal pixels op het scherm (dus eigenlijk afstand tot de camera icm een bepaalde threshold)

De naam "enhanced frustum culling" lijkt me een beetje verkeerd gekozen, ten eerste omdat er niets enhanced aan is, en ten tweede omdat het niets met het frustum te maken heeft :)
hehe xcuses :) en bedankt vr de uitleg

Vich wijzigde deze reactie 17-07-2003 01:30 (4%)

• dikkebanaan
  • Niet online

dikkebanaan

1001 nachten in de sneeuw

quote:
.oisyn schreef op 17 July 2003 @ 01:02:
Een engine als Nebula is veel te algemeen voor een FPS game.
Daarom zei ik ook: 'bv' ;)

Nevrax is het betere werk (imnsho).
(ook niet echt gericht op FPS maar ik weet zeker dat het veel sneller zal zijn dan dit)

dikkebanaan wijzigde deze reactie 17-07-2003 06:45 (4%)

• Ironic82
Zelf moet ik zeggen dat ik er mee eens ben dat de engine niet echt zo snel is. We hebben in het begin een aantal eisen opgezet en deze kwam er gewoon het beste uit. Zelf zou ik ook graag een eigen engine willen programmeren, maar dit hebben we bewust niet gedaan omdat je eerst meer dan een jaar bezig ben met de engine en vervolgens nog het spel eraan moet plakken. Je zou het wel een beetje te gelijk kunnen doen maar toch is de kans dat mensen er geen zin meer in hebben groter. We hebben er op het moment ook niet echt genoeg coders voor. :'(

De engine zelf zit nog in versie 0.6. We hebben direct contact met de makers van de engine en hebben al aangegeven dat de preformance nog wat te wensen overlaat. Na versie 0.7 wordt de engine beter getweaked en kunnen we veel hogere framerates verwachten en meer features, zoals scripting.

Ik kan alleen maar zeggen: "Wacht op de Pre-Alpha release en jullie zullen zien dat de prestaties een stuk beter zijn".

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
dikkebanaan schreef op 17 juli 2003 @ 06:44:
[...]

Daarom zei ik ook: 'bv' ;)
geef dan een goed voorbeeld :P

• Killemov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-05 12:26

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik dacht dat NeoEngine de gekozen engine was. Wat is dat nou voor gepraat over Nebula enzo? En als er toch Quake levels geladen moeten worden, kijk dan nog eens naar Ogre, want dat zit er al ingebouwd.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Ironic82
quote:
Killemov schreef op 17 July 2003 @ 13:33:
Ik dacht dat NeoEngine de gekozen engine was. Wat is dat nou voor gepraat over Nebula enzo? En als er toch Quake levels geladen moeten worden, kijk dan nog eens naar Ogre, want dat zit er al ingebouwd.
We gebruiken ook de NeoEngine. :)

• IFASS
yup, we hebben nu rechtstreeks contact met de gozers van de neoengine en dit gebruiken we dan om elkaar te helpen, zo krijgen wij een betere engine die gericht is op onze doelen en hun krijgen tips wat ze beter kunnen doen (b.v. de performance :P) want die is idd behoorlijk laag, maar dat hopen we dus op te lossen, zie ironic :)

binnenkort is onze site waarschijnlijk ook weer online want er staat nu een andere 100 mbits server in bestelling dus dat komt er ook weer aan.

en over de NeoEngine, hij ondersteund al quake maps hoor (ff voor killemov) en wij hopen dat we met deze engine kunnen opbouwen wat we hopen

met het modelen gaat het wel, maar het liefst hebben we er nog een paar (goede) modellers/mappers/animatie ventjes bij, want vooral het mappen moet je kunnen.

het word multiplatform, iig windows en linux, en misschien nog eentje (freebsd?)

plan is om het dus als multiplayer game te houden en de engine ondersteund al enige grondvorm voor de protocollen (tcp-ip).

er komen dus meerdere themaŽs in, zoals middeleeuwen/fantasy, real-time, VoC, sience ficton, enz. het huidige thema waar we dus eerst mee bezig zijn is dus middeleeuwen/fantasy dus dat word dus heerlijk strooien met effecten :P en units zoal de para-bouter, elfjes, archers enz.

als ik wat vergeten ben zet ik het er nog wel bij :)

• Falcon
-

Falcon wijzigde deze reactie 19-07-2003 13:10 (100%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
ik heb de startpost weer ff geupdate, dus veel leesplezier :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
eens lezen hoe het bij 'de concurrent' gaat ;)

en ja airsoft ownt 8) _/-\o_

netjes :)
techdemo ziet er ook goed uit (vorige week vergeten te posten, toen wist ik pas van het bestaan af O-)

Schuey wijzigde deze reactie 20-07-2003 20:12 (47%)

• IFASS
ff kleine updeet

waarschijnlijk tussen 10 en 15 augustus hebben we onze eigen server en een nieuwe website + forum

• Falcon
Ah netjes! :)

• Jaguar_e
Ben weer terug van de vermoeiende vakantie.
We moeten nu maar eens van die server af, aangezien we continu gezeik hebben met de connectie.

• DarkX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Heej, ik dacht trouwes dat gameprojecten normaal in sgd staan, hoe is het eigenlijk ontstaan dat deze in w&g staat? Is nou niet iets waarbij ik aan webdesign en graphics denk :)

Project is wel stoer hoeor, maar zit zelf niet into 3d dus veel nut kan ik niet hebben :)

DarkX wijzigde deze reactie 01-08-2003 15:53 (3%)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Falcon
Ach ja we zijn en blijven W&G fans :) .. maar goed .. het topic moest toch ergens beginnen...maar goed ik geef je gelijk dat ie misschien nog welles gemoved kan worden... maar tegen die tijd .. laat hem hier maar lekker staan! :)

Ennuh... hoer? :)

Falcon wijzigde deze reactie 01-08-2003 15:52 (6%)

• DarkX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
:X Denk niet dat het project een ruige prostituee is :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• IFASS
zo jongens, ff kleine updeet, tis lekker rustig geweest in de vakantie >=]

zoals jullie hier kunnen zien: http://openfrag.sourceforge.net hebben we een nieuwe website en forum, deze zijn nog in development status maar het schiet op en het is nog altijd vrij voor iedereen die wil en kan om te joinen.

deze week hopen we weer volledig van start te gaan, er liggen wat plannen klaar en dat soort dingen.

meer info komt eraan, eerst even overleggen 8)

• gschoots
  • Niet online
De site is nog enigzins under construction maar het forum werkt prima, met dank aan onze team leader Communication; Simon

• IFASS
quote:
gschoots schreef op 15 augustus 2003 @ 23:03:
De site is nog enigzins under construction maar het forum werkt prima, met dank aan onze team leader Communication; Simon
yup, idd dank aan simon _/-\o_

we zijn intussen druk bezig met opstarten van het project, fff, wat een werk :(

• simon
quote:
IFASS schreef op 16 August 2003 @ 12:28:
[...]

yup, idd dank aan simon _/-\o_

we zijn intussen druk bezig met opstarten van het project, fff, wat een werk :(
Hmja, het 'herstarten' kost werk kun je zeggen. Maar het grootste punt zit hem nu in de 'front/forum' connectie.. Maar er wordt hard aan gewerkt.

Verder denk ik dat het leuk is te weten voor 3d'ers die mee willen doen dat we aan 'temptations' doen, zodat je daar je werk kan showen, bijvoorbeeld een kabouter, en als je werk dan bijvoorbeeld echt mooi is wordt het meegenomen in de 'mogelijke' game :)

|>

• gschoots
  • Niet online
ik noem het graag uitdagingen; wij bieden je een uitdaging die je aan kunt grijpen om eens te laten zien wat je in huis hebt. Later kunnen we dan uitdagingen op maat maken, bijvoorbeeld gericht op een specifieke expertise die je bezit.

• Jaguar_e
Leuk, maar de website bevat nog wel wat fouten die in mijn ogen onnodig zijn aangezien je met een website die half af is geen goede indruk achterlaat.
Ik zal ff wat fouten aangeven.
De directe link naar het forum werkt niet(krijg een foutmelding waar in staat dat de aangevraagde topic niet bestaat)
De crew screenshots en contact werken niet(de webbrowser kan ze niet vinden)

Op het forum werkt de FAQ nog niet
Ik mis een inlog tabje, aangezien je pas kan reageren als je ingelogt bent. Wat ook mogelijk is de optie om wel te kunnen klinken op reply, en da als nog moeten in loggen om een reactie te plaatsen. In een manier zoals op got wordt gedaan.
Nog een ding misschien het forum in een apart scherm laten openen.
Laatste ding de knop wijzigen zo ook wel in het engels mogen :D

Ik wil niet zeiken, maar ik geeft het even aan.
En natuurlijk is er hard aan gewerkt maar het is nog niet af. En of het mogelijk is weet ik niet
Wat ik heb gezien is topie.
Keep up the good work

Jaguar_e wijzigde deze reactie 17-08-2003 17:26 (5%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Gatverdamme, toch niet dat gare nielsonline forum he? Ik hoop dat deze install een stuk beter werkt dan die op gameskool

• simon
quote:
.oisyn schreef op 17 August 2003 @ 21:25:
Gatverdamme, toch niet dat gare nielsonline forum he? Ik hoop dat deze install een stuk beter werkt dan die op gameskool
Ik heb de boel niet via gewone wijze geïnstalleerd, en er is een hoop gemod, en er gaat nog meer bijgewerkt worden :)

|>

• IFASS
kleine melding:

morgen avond (zaterdag 23 augustus) is er om 21.00 uur een meeting op het irc van openFRAG.

adres: irc.tweakers.net #openfrag oftewel: irc://irc.tweakers.net/openfrag

iedereen die interresse heeft is welkom op deze meeting.

• Falcon
Ik hoop dat ik het red!.. maar anders succes! :)

• Pelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-05 16:34

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Vandaag presenteren wij u: slot™

De focus is al verschoven naar zaken die met W&G niks te maken hebben, programeren namelijk, en bij diverse mensen kwam de term 'werving-actie' naar boven bij dit topic en dat is iets wat we op GoT niet toestaan.
Tevens hebben jullie een eigen forum, dus daar kunnen jullie gewoon verder ouwehoeren :)

Succes ermee!

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True