op ons forum is nu ook een opengl versie te vinden voor zowel windows als linux
http://gotgame.ath.cx
http://gotgame.ath.cx
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door CRiMiNaL op 09-06-2003 22:06 ]
... MMORPG Addict.
[ Voor 49% gewijzigd door IFASS op 09-06-2003 17:38 ]
Verwijderd
Even een kleine opmerking: elk van die genres die je hiernet vermeld hebben hun eigen typische engine) handelingen en spel acties. Ik hoop dat jullie beseffen wat voor werk dit met zich mee gaat brengen.IFASS schreef op 11 June 2003 @ 20:04:
ja, middeleeuwen ja
want: het word een themaloos spel, dus van alles komt erin: middeleeuwen, VoC, 2e wereldoorlog, real-time, streetfights, sience fiction enz.
Verwijderd
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Klopt, problemen met de server, er wordt nu keihard aangewerkt...Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 13:31:
[...]
Ik denk 't...
gotgame.ath.cx doet het niet, en openfrag.sourceforge.net ook niet
|>
Intentionally left blank
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 32% gewijzigd door IFASS op 08-07-2003 16:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
No probVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:42:
één van de hoofd reden waarom het zo langzaam loop is omdat de map een bsp map is terwijl het maar uit één kamer bestaad. Hierdoor werkt de culling algoritme niet geheel optimaal. Zal eens kijken of ik er nog iets aan kan doen. Zal code profiler er ook eens overheen gooien. Thnx anyway
Verwijderd
|>
Problemen met de config (netwerk interface) en de 'host'The Real Falcon schreef op 10 juli 2003 @ 15:04:
Ai .. what's the problem?
|>
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Verwijderd
Met veel inzet is het best mogelijk om grafisch een beter product te leveren, door bijvoorbeeld creatief te zijn met vertex shader programma's. Virtueel is alles mogelijk, en dit ís virtueelnotgib schreef op 10 July 2003 @ 10:42:
Interessant project. Leuk om te lezen ook. Hoop dat jullie je niet blind staren op Doom3/UT2003 en dat soort hi-end engines, want op het gebied van graphics/sound win je het nooit van ze. Gewoon uitgaan van eigen kracht en een superspeelbaar spel maken. Ik speel ook nog steeds oudjes als Q1, puur omdat het lekker speel en niet omdat het er nu zo supergaaf uit ziet. Als je redelijk lage systeemeisen aanhoudt heb je een ook nog eens een breder bereik.
suc6
Verwijderd
ik mis ze ook gigantisch ja,The Real Falcon schreef op 11 July 2003 @ 18:26:
Simon al weer wat meer info over de site?.. Ik mis me dagelijkse porsie OpenFRAG forum topics
Dat heet distance LODingVerwijderd schreef op 10 July 2003 @ 00:19:
- Enhanced frustum culling (zelf gevonden) : maak een lijst met alle objecten en de grootte ervan (grootte = oppervlakte van alle triangles samen). Alle objecten die klein zijn en op een grote afstand zitten hoef je niet te renderen want die zie je toch niet (bvb de deurknop aan het einde van de hal, die 50m lang is).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| int oldX, oldY; float angleX, angleY; Matrix viewMatrix; void onMouseMove (int newX, int newY) { angleX += (newY - oldY) * sensitivityY; angleY += (newX - oldX) * sensitivityX; viewMatrix.setRotateX (angleX); viewMatrix.rotateY (angleY); oldX = newX; oldY = newY; } |
[ Voor 79% gewijzigd door .oisyn op 16-07-2003 20:04 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
..en dat is ook de reden waarom ik probeerde te vertellen dat ze beter een 'echte' engine hadden kunnen gebruiken, zoals bv Nebula of die van Nevrax (die laatste is echt.oisyn schreef op 16 July 2003 @ 19:38:
En ja hij is nog erg traag, en ik denk niet dat dat met het missen van occlusion culling te maken heeft. Het level is namelijk niet echt gedetailleerd, en moet makkelijk in z'n geheel te renderen zijn op een hoge snelheid. Ik haal hier maar 60 fps max met een geforce fx 5900, en dat is met een resolutie van 640x480!
Doet de engine trouwens ook nog iets aan batching en render state sorting dat je weet? Voor elke polygoon een DrawPrimitive () call doen (of de glBegin/glEnd varianten in OpenGL) is namelijk niet echt wat je noemt optimaal. Ook het wijzigen van renderstates moet je zo veel mogelijk beperken. Nou gebruik je een engine en heb je daar zelf dus waarschijnlijk weinig over te zeggen, maar als dat niet gebeurd dan kun je de engine dus gelijk bestempelen met het woord "brak" en in de eerste de beste prullenbak deponeren
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
hehe xcuses.oisyn schreef op 16 July 2003 @ 19:38:
[...]
Dat heet distance LODing
beter is om ipv een object wel of niet te renderen, een object in een lagere kwaliteit te renderen afhankelijk van het aantal pixels op het scherm (dus eigenlijk afstand tot de camera icm een bepaalde threshold)
De naam "enhanced frustum culling" lijkt me een beetje verkeerd gekozen, ten eerste omdat er niets enhanced aan is, en ten tweede omdat het niets met het frustum te maken heeft
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 01:30 ]
Verwijderd
Daarom zei ik ook: 'bv'.oisyn schreef op 17 July 2003 @ 01:02:
Een engine als Nebula is veel te algemeen voor een FPS game.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 06:45 ]
Verwijderd
geef dan een goed voorbeeld
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Verwijderd
We gebruiken ook de NeoEngine.Killemov schreef op 17 July 2003 @ 13:33:
Ik dacht dat NeoEngine de gekozen engine was. Wat is dat nou voor gepraat over Nebula enzo? En als er toch Quake levels geladen moeten worden, kijk dan nog eens naar Ogre, want dat zit er al ingebouwd.
[ Voor 100% gewijzigd door Falcon op 19-07-2003 13:10 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 20-07-2003 20:12 ]
[ Voor 3% gewijzigd door DarkX op 01-08-2003 15:53 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 01-08-2003 15:52 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
yup, idd dank aan simonVerwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 23:03:
De site is nog enigzins under construction maar het forum werkt prima, met dank aan onze team leader Communication; Simon
Hmja, het 'herstarten' kost werk kun je zeggen. Maar het grootste punt zit hem nu in de 'front/forum' connectie.. Maar er wordt hard aan gewerkt.IFASS schreef op 16 August 2003 @ 12:28:
[...]
yup, idd dank aan simon![]()
we zijn intussen druk bezig met opstarten van het project, fff, wat een werk
|>
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Jaguar_e op 17-08-2003 17:26 ]
Ik heb de boel niet via gewone wijze geïnstalleerd, en er is een hoop gemod, en er gaat nog meer bijgewerkt worden.oisyn schreef op 17 August 2003 @ 21:25:
Gatverdamme, toch niet dat gare nielsonline forum he? Ik hoop dat deze install een stuk beter werkt dan die op gameskool
|>
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq