Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[3d Game Project] OpenFRAG *

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.719 views sinds 30-01-2008

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:22
http://gotgame.ath.cx/forum.php <=== hier kan eventueel gediscussieerd worden nu

www.erikkroes.nl

• Niakmo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Okey ik wil me hierbij ook aanmelden voor dit "projectje".

eerst ff wat punten die ik zelf belangrijk vind:

-een goede leider of leiders
-een duidelijk doel dus dat vast staat wat er moet gebeuren en wat ons doel is want met een semi-realistische shooter kom ik niet ver want dat kan nog alle kanten opgaan. Het is fijn als je precies weet wat je wilt maken en dat moet iig een leider beslissen want een soort anarchie is nooit handig waarin iedreen van alles mag beslissen.

Ik zelf wil me inschrijven voor muziek, ik zit in een band en speel gitaar dus ja ik zou wat kunnen doen.

Map moddeling ik heb veel ervaring met quark dus quake en HL maps maar een nieuwe programma aanleren zou op zich niet moeilijk zijn en als we quake maps gaan gebruiken dan zou het al helmaal geen probleem moeten zijn en kan ik fijntjes quark blijven gebruiken.

Verder kan ik nog allerlijk kleine klusjes doen als MAX, fotoshop, Flash ed maar daar zijn vast mensen voor die dat veel beter kunnen dan ik :)

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Yoozer

minimoog

quote:
Gamer---NL--- schreef op 22 mei 2003 @ 06:26:
[...]

dit is alleen om basic mee te werken, keb op dit moment geen midi nl. alleen line in
Het probleem met Magix is dat je allerhande voorgeprogrammeerde beats gebruikt. Wat dat betreft is Reason of Fruityloops stukken flexibeler. En origineler. En minder lame omdat je meer controle hebt over de muziek.

Of natuurlijk Cubase en echte hardware :). Ik denk dat ik me trouwens maar eens ga registreren op dat forum :D.

Yoozer wijzigde deze reactie 22-05-2003 11:10 (8%)

teveel zooi, te weinig tijd

• Rexomnium
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:56

Rexomnium

Vincemus

Ik zou ook wel graag willen helpen. Helaas ben ik naar ik meen niet zo heel erg sterk in het grafische of het statische coden. Ik heb wel heel veel fantasie :)

Ik zou dus heel graag mee willen schrijven aan het verhaal van dit project. :)

Te koop: babyschoentjes. Nooit gedragen.

• CRiMiNaL
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-06 21:21

CRiMiNaL

Witlof ^^

LET OP :

Ik daag bij deze iedereen met goede ideen uit om vanavond 22 Mei om 8 uur gezellig naar onze irc channel te komen, zodat we kunnen discussieren over het concept, naam en verhaallijn.

... MMORPG Addict.

• Karp
quote:
RexomniuM schreef op 22 May 2003 @ 11:57:
Ik zou ook wel graag willen helpen. Helaas ben ik naar ik meen niet zo heel erg sterk in het grafische of het statische coden. Ik heb wel heel veel fantasie :)

Ik zou dus heel graag mee willen schrijven aan het verhaal van dit project. :)
het gaat er niet om of je veel ideen hebt maar of ze goed/haalbaar zijn ;)

www.erikkroes.nl

• Ironic82
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006
quote:
CRiMiNaL schreef op 22 May 2003 @ 12:14:
LET OP :

Ik daag bij deze iedereen met goede ideen uit om vanavond 22 Mei om 8 uur gezellig naar onze irc channel te komen, zodat we kunnen discussieren over het concept, naam en verhaallijn.
Count me in ;)

I want to go back to reality, but I'm just addicted to stay©

• killercow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:06
Ik zou graag willen zien dat alles , maar dan ook alles op opensource software gebaseerd is, omdat dat mij gewoon lekkerder zit, en omdat ik zeker geen zin heb in allerlei problemen achteraf of gezeur met niet standaart zijnde non-portable api's etc als we toch ooit willen gaan porten naar een 2e os.

Ik zou dan ook graag OpenGL ipv DirectX zien, aangezien zeker voor dit soort projecten het gewoon een meerwaarde bied omdat het opensource is. DirectX is vast net zo goed/beter/makkenlijker/sneller maar openGl is opensource en dus bruikbaarder in the long run.

Daarnaast zou ik ook een open-source sound engine enzo willen gebruiken omdat je daar ook niet afhankenlijk wilt worden aan microsoft platform voordat je ook maar enigsinzs weet wat we met de game willen gaan doen/bereiken.

vandaar laten we de mogenlijkheden zo open mogenlijk houden door open source software en echte standaarden te gebruiken.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth-0.nl

• Valkske879
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10-10-2006
Ik ben zelf ook al met enkele game projecten gestart die stilletjes gestorven zijn. Ik heb het nadeel dat ik beroepshalve al de hele dag zit te programmeren/designen.
Maar als ik mijn persoonlijke mening mag geven, dan zou ik niet beginnen met een FPS... Dat genre is misschien populair, maar ook zo technisch veeleisend dat het minder haalbaar is om iets goed te maken. Tenzij je een echt goed multiplayer concept bedenkt... maar een goede multiplayer, daar heb je heel goede net-code voor nodig of het is nutteloos.
Welk genre dan wel? Sim/Tycoon games zeg ik dan. Die zijn technisch/grafisch niet onoverkomelijk (isometrische engine). En als je echt een goed thema en origineel(!) (en liefst heel grappig) neemt, kan dat echt wel inslaan (kijk naar rollercoaster tycoon). Ook fun om te maken denk ik.
Ik weet dat het project al begonnen is, maar dit is slechts een bedenking. (plz don't shoot me :p)

• Oogst
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2017
Om het wat gemakkelijker te maken: waarom niet gewoon een 2d-platformer? Daar kun je dan RPG-elementen instoppen, waardoor je toch ruim genoeg ruimte hebt voor art, verhaal, gameplay, muziek, enz. Is natuurlijk veel minder vet dan iets 3d, maar heeft een veel grotere kans op succes.
quote:
The_Intersector schreef op 21 May 2003 @ 21:29:
Team Leaders:

Benodigde secties tot nu toe:
-Graphics & Textures
-Moddeling & Maps
-Sound & Music
-Project Management & Public Relations
-Programmeren
-Storyline Development
Je maakt een beetje een gekke indeling:

-Public relations is niet nodig, want de kans dat er een werkend spel uitkomt is klein en als ie wel uitkomt, dan kun je deze afdeling oprichten als het bijna zover is. Project Management heeft geen aparte afdeling nodig, lijkt me zo, dan heb je mensen erbij zitten die niks doen behalve tegen anderen zeggen dat ze iets moeten doen.

-Graphics, textures, maps, modelling, dat kun je beter anders indelen. Maps hoort bij textures, dat is het leveldeel. Modelling is een ander aspect, dit zijn door voorwerpen en characters (modellers hiervan doen de textures vaak zelf). Concept art is een aparte groep die voor beide afdelingen de ontwerpen levert.

Oogst wijzigde deze reactie 22-05-2003 13:58 (14%)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oogst
  • Laatst online: 14-09-2017
quote:
CRiMiNaL schreef op 21 May 2003 @ 21:54:
[...]

is al veranderd ...... Oogst .. mocht je dit lezen ... join us plz in #GoTGame want we zouden het erg leuk vinden om jou als designer/lead designer mee te hebben doen.
Nee, ik ga niet meedoen aan dit project. Ik ga bij nader inzien liever werken aan de dingen die ik zelf nog wel doen, want dat zijn er ook nog ruim genoeg. Ik loop altijd over van de ideeën en ik wil eigenlijk graag nog vóór het nieuwe schooljaar een korte film maken. Daar heb ik meer zin in dan hierin.

Neemt niet weg dat ik wel hier blijf volgen hoe het gaat, want mocht het iets worden, dan vind ik dat wel heel erg cool.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• dikkebanaan
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

dikkebanaan

1001 nachten in de sneeuw

quote:
killercow schreef op 22 May 2003 @ 13:22:
Ik zou dan ook graag OpenGL ipv DirectX zien, aangezien zeker voor dit soort projecten het gewoon een meerwaarde bied omdat het opensource is. DirectX is vast net zo goed/beter/makkenlijker/sneller maar openGl is opensource en dus bruikbaarder in the long run.
OpenGL is geen open source.. wel een open en veel gebruikte standaard (wat minder in spellen, dankzij Billy, maar de wereld van 3d bestaat niet alleen maar uit spellen) die ook nog eens cross platform te gebruiken is.

Enne, aangezien jullie nog steeds zo groot denken, mag ik jullie een erg mooie (qua API en features) engine aanraden: http://nevrax.org (GPL, dus vrij te gebruiken, en cross platform zodat wij Linux gebruikers jullie spel ook kunnen spelen :P ;)).

• Zero|IA
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-05-2006

Zero|IA

Katie Holmes RULES

De engine eisen zijn gister avond al bepaald, op het forum (link staat hierboven ergens) staan de eisen die aan de engine gesteld zijn. Als jullie een engine aan te bieden hebben post dat dan daar en onderbouw goed waarom we die moeten nemen a.d.h.v. de gestelde eisen. Alleen link en ik adviseer deze schiet niet op dat kan 100 man doen en dan zijn we nog geen stap verder.
Verder is die indeling in secties ook maar tijdelijk en snel uit de grond gestampt, er moet nog een hoop gerefined worden, maar onze echte start staat ook pas gesheduled voor 1 juli, tijd genoeg dus om engine te bepalen, mensen te intresseren en structuur op te zetten

Tyan Thunder S2468UGN; 2x Athlon MP 2400+; 4x256MB PC2100 Registered ECC (Kingston); 4X 73.4 GB Quantum Atlas 10K II 8mb cache; Adaptec 2000s 48MB cache; Matrox G550; Creative 5.1 Live; 3Com 3C2000 (gbit); Lite-on DVD writer (8x); Prophetview 920DVI

• LiToKi
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
quote:
Oogst schreef op 22 May 2003 @ 13:52:
-Graphics, textures, maps, modelling, dat kun je beter anders indelen. Maps hoort bij textures, dat is het leveldeel. Modelling is een ander aspect, dit zijn door voorwerpen en characters (modellers hiervan doen de textures vaak zelf). Concept art is een aparte groep die voor beide afdelingen de ontwerpen levert.
Ik denk dat ze met maps eerder maps á la quake bedoelen, dus levels oid.

[ DeviantArt ]

• .oisyn
  • Laatst online: 17:31

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Heej alweer een gameproject... ben benieuwd wat deze zal gaan doen. Jullie hebben er iig al voor gekozen om een 3rd party 3d engine te gebruiken... da's alweer een pluspunt tov vorige projecten :+

Ik probeerde me trouwens te registreren op het forum, maar ik krijg maar geen mailtje om mijn account te activeren. Duurt dat altijd zo lang?
quote:
LiToKi schreef op 22 mei 2003 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat ze met maps eerder maps á la quake bedoelen, dus levels oid.
quote:
Maps hoort bij textures, dat is het leveldeel
iets zegt me dat Oogst dat ook bedoelt ;)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• IFASS
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-06 11:01
ja, ik kreeg ook al geen mail om de registratie te voltooien, ik heb het twee keer geprobeerd, .....

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-06 21:13
quote:
IFASS schreef op 22 mei 2003 @ 14:43:
ja, ik kreeg ook al geen mail om de registratie te voltooien, ik heb het twee keer geprobeerd, .....
IFASS, kan jij mij even op een of andere manier (IRC, MSN) zien te bereiken?

|>

• Jaguar_e
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 19:42
hmnm

Dit klinkt wel leuk, maar ik denk dat een fps veel te hoog is gegrepen.
Ik wil wel mee werken aan de muziek, en zou wel de leiding van de storylijn op mij willen nemen. Ik heb veel boeken gelezen vroeger(6 t/m 11 jaar) las ik ongeveer 10 boeken in een maand.
Nu is dat helaas veel minder, maar ik heb denk ik wel een rijke fantasie

Kwa muziek
Ik speel van af mijn 6de jaar tot mijn 12 de jaar en van af mij 16 tot/en met nu piano dus zon 8 jaar.
Daarnaast heb ik een synthesizer + mengpaneel + condesator microfoon. er is dus een mogelijkheid om zelf sampels op te nemen.
Ik gebruik zelf de software pakketten reason + acid xpress(spaar nog voor de music versie niet voor de sampel cd-roms, maar omdat acid zijn snel en lekker werkt)
en goldwave(voor de grove bewerking van sampels)ik spaar ook nog voor een sampler
Ik maak alle sampels in mijn nummers zelf.
Ik heb nu ongeveer 2 cd's gemaakt, voornamelijk voor eigen gebruik.

Ik vind dat veel spellen de plank voledig mis slaan wat betreft muziek. De beste fps in singel player vind ik Half-life zowel wat muziek en storylijn betreft.

een idee voor de game zou een middeleeuwse shooter zijn.
Het spel rune was ook zo iets dan alleen met zwaarden die je op alle mogelijke manieren kon bewegen om zo je tegenstander te dooden.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• BaRF
  • Laatst online: 13-06 16:31

BaRF

#Vivepreorder

Ik vind dit wel heel erg intressant eigenlijk :) Ik zou best mee willen doen op de gebieden van documentatie (handleiding/lulverhalen in txt/ vertaling > engels?), geluids effecten, en 2d gebied.

en beta tester ofcourse :Y)

BaRF wijzigde deze reactie 22-05-2003 16:48 (9%)

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
Unboxings enzo!

• GTC
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2003

GTC

CS Player

quote:
Yoozer schreef op 22 May 2003 @ 11:10:
[...]

Het probleem met Magix is dat je allerhande voorgeprogrammeerde beats gebruikt. Wat dat betreft is Reason of Fruityloops stukken flexibeler. En origineler. En minder lame omdat je meer controle hebt over de muziek.

Of natuurlijk Cubase en echte hardware :). Ik denk dat ik me trouwens maar eens ga registreren op dat forum :D.
keb cubase binnen, nu ff uittesten, fout :(

en count me in 341651 :P

|| CS Player for life || Specs Gaming PC || Waiting for... Half Life 2 || VCM

• alienfruit
  • Laatst online: 16:07

alienfruit

the alien you never expected

Ik kan een vrien dwel vragen voor de muziek, heeft nu een number1 hit lopen. Misschien heb t ie intresse :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Yoozer

minimoog

quote:
Gamer---NL--- schreef op 22 May 2003 @ 16:46:
[...]

keb cubase binnen, nu ff uittesten, fout :(

en count me in 341651 :P
Offtopic : Cubase alleen heb je natuurlijk erg weinig aan zonder VST-software synths of hardware. Als je er niet eerder mee gewerkt hebt en alleen Magix gewend bent zou ik er niet op rekenen dat je het binnen een week onder de knie krijgt, zonder handleiding >:).
quote:
alienfruit schreef op 22 May 2003 @ 17:01:
Ik kan een vrien dwel vragen voor de muziek, heeft nu een number1 hit lopen. Misschien heb t ie intresse :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
En dan ziet 'ie dat 'ie hier niets mee verdient en zegt "droom maar lekker verder" :P.

Yoozer wijzigde deze reactie 22-05-2003 17:06 (27%)

teveel zooi, te weinig tijd

• Muad Dib453
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-10-2006

Muad Dib453

the sleeper has awakened

woei, count me in :)

#apt-get remove grolsch-tap-base grolsch-fust ;# apt-get install hertogjan-tap-base hertogjan-fust barkeeper

• BlueForce
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:12

BlueForce

Kijk je niet naast...

'k zou wel willen maar heb niet echt skills om te helpen :'(

Misschien toeschouwer :+
Of een helpfile schrijven in kladblok, lol

BlueForce wijzigde deze reactie 22-05-2003 17:34 (25%)

Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.

• GTC
  • Laatst online: 23-12-2003

GTC

CS Player

o ja shit, ik kan niet :(

moet naar keyboard les :(

ennuh, over magix dat behou ik dan wel

maar ga ik gewoon zelf deuntjes maken :)

|| CS Player for life || Specs Gaming PC || Waiting for... Half Life 2 || VCM

• Barracuda_82
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:57

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Klinkt best leuk... met z'n allen een game maken, ik denk dat ik daar ook best wel aan mee wil doen. Alleen vraag ik me af of jullie iets kunnen met mijn vaardigheden. Ik zal ze hieronder even neerzetten en dan moeten jullie maar zeggen of er iets bruikbaars bij zit:

Dit kan ik al:
- Vormgeving (ben vormgever)
- PHP, HTML, CSS
- Lingo (director, shockwave)
- Photoshop, Illustrator, etc.

En dit ga ik deze zomervakantie leren:
- C++
- Flash/actionscript (icm PHP)

Barracuda_82 wijzigde deze reactie 22-05-2003 17:49 (3%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
En dit ga ik deze zomervakantie leren:
- C++
No offense, maar C++ leer je niet in een zomervakantie
Ik werk er nu een jaar of 6/7 mee, en er zijn nog steeds dingen waarvan ik denk: "oh? ik wist niet dat dat kon". En ik zit toch regelmatig met mijn neus in de specificaties

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• simon
quote:
.oisyn schreef op 22 May 2003 @ 17:53:
[...]

Ik werk er nu een jaar of 6/7 mee, en er zijn nog steeds dingen waarvan ik denk: "oh? ik wist niet dat dat kon". En ik zit toch regelmatig met mijn neus in de specificaties
offtopic:
nofi, maar je kan de basis toch wel in een zomervakantie leggen?

maar, misschien is het beter dat degene die zich willen inschrijven dit lezen:

http://sander.dgame.net/iwannajoin.txt

|>

• Vich
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-06 15:35
quote:
[...]

Dat klopt :) Zelf heb ik nu ongeveer een jaar ervaring met C++ (wel al veel langer met programmeren in andere talen) en ik stel soms nóg domme vragen (gelukkig dat dit wel mindert met de tijd) *schaam*... van mijn domme vragen weet jij alles hee .oisyn ;) lol

offtopic:
Het programmeren van de server ligt even stil. Ik ga waarschijnlijk het hele boeltje herschrijven met klassen en UDP ipv tcp.

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 14-06 21:21

CRiMiNaL

Witlof ^^

quote:
Oogst schreef op 22 May 2003 @ 13:56:
[...]

Nee, ik ga niet meedoen aan dit project. Ik ga bij nader inzien liever werken aan de dingen die ik zelf nog wel doen, want dat zijn er ook nog ruim genoeg. Ik loop altijd over van de ideeën en ik wil eigenlijk graag nog vóór het nieuwe schooljaar een korte film maken. Daar heb ik meer zin in dan hierin.

Neemt niet weg dat ik wel hier blijf volgen hoe het gaat, want mocht het iets worden, dan vind ik dat wel heel erg cool.
ok ... NP ... jammer .. ik blijf jou projecten iig ook volgen :Y)

... MMORPG Addict.

• dikkebanaan
  • Niet online

dikkebanaan

1001 nachten in de sneeuw

quote:
Simon schreef op 22 mei 2003 @ 18:01:
[...]

nofi, maar je kan de basis toch wel in een zomervakantie leggen?
nofi, maar met alleen de basis kennis van een taal programmeer je geen spel.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-06 18:56
quote:
dikkebanaan schreef op 22 May 2003 @ 19:52:
nofi, maar met alleen de basis kennis van een taal programmeer je geen spel.
En ik denk dat heel veel mensen dat hier onderschatten

Ik kan een vriend wel vragen voor de muziek, heeft nu een number1 hit lopen
- Als Jim de muziek komt maken, wil ik wel met het spel helpen :)

Tim Schuhmacher wijzigde deze reactie 22-05-2003 19:56 (45%)

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

quote:
[...]

Nee natuurlijk niet, maar ik ga proberen de basis te leren, dat ik tenminste een beetje uit de voeten kan. Ik heb al veel ervaring met programmeren dus zo supermoeilijk zal dat ook niet zijn denk ik.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

quote:
Pietje - 07-30 AM:
Lekkere snelle server

Pietje - 07-31 AM:
Alleen dat liedje is wat minder...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
quote:
Barracuda_82 schreef op 22 mei 2003 @ 22:33:
[...]

Pietje - 07-30 AM:
Lekkere snelle server

Pietje - 07-31 AM:
Alleen dat liedje is wat minder...
begreep ik het goed of wilde de auteur van dat liedje meedoen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 30-05 20:32

xces

To got or not to got..

Hebben jullie ook bij de engine gekeken naar de mogelijkheid om filmpjes af te spelen, divx of mpeg, etc in the game zeg maar?

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:45

Pelle

jellejanvanveelen.nl

modbreak

Heb net weer een aantal reacties getrashed die volledig offtopic waren en nergens over gingen. Dit topic is al min of meer 'door de vingers gezien' omdat we eigenlijk willen dat je toestemming vraagt voor dit soort dingen.

Vanaf nu geldt: wie weer offtopic geneuzel tentoonspreidt of onzinreacties plaatst, ontvangt een OW, zonder pardon.

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
@pelle
er is nu in principe een site en forum, dus het zal hoogstwaarschijnlijk niet meer voorkomen
zo veel mogelijk wordt de discussie daar heen verplaatst

www.erikkroes.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaSsiE
  • Laatst online: 19-01-2006
Om dit topic dan maar weer een beetje op te fleuren, hier een low-poly probeerseltje van mij :)

Dit is de "concept art" die overigens niet van mij zelf afkomstig is:
http://64.246.38.49/artbyfeng/creatures/crea_08.jpg

En dit is de uitwerking in 3dsmax :)
http://massie.brokenliquid.net/game/test/1-small.jpg
http://massie.brokenliquid.net/game/test/2-small.jpg
http://massie.brokenliquid.net/game/test/3-small.jpg

Heb op irc al wat comments gehad van HyMz, maar hoe meer comments hoe beter :)

Zie http://massie.brokenliquid.net/game/test/ voor wips en grotere plaatjes ..

P.S. ik maak deze dingen niet voor "de game", maar omdat ik het leuk vind om eens wat met low-poly models te spelen

• simon
quote:
MaSsiE schreef op 23 mei 2003 @ 22:34:
Om dit topic dan maar weer een beetje op te fleuren, hier een low-poly probeerseltje van mij :)

[...]
bij dit zoort plaatjes krijg ik bijna al ideën voor het spel idee. Het meest moeilijke lijkt mij bij zoiets is hoe maak je dat nu passend voor een spel wat in princiepe een multi-player spel moet worden :)

|>

• Liquid_Lizard
  • Laatst online: 30-04-2014
Ik denk ook dat je eerst een team met goede skills (beter een paar pro's dan een hele zooi n00bs of semi-n00bs) moet samenstellen, daarna bespreken met dat team welke kant je op wilt, wat concept-art maken en evt. een website in de stijl van de game zodat je weet naar welke feel en look je moet toewerken en dan pas kun je echt doelstellingen maken en een uitgebreid plan opstellen.

Ik kan btw niks, behalve beta-testen en zeuren ;)

leeg

• MaSsiE
quote:
Simon schreef op 24 May 2003 @ 08:04:
[...]

bij dit zoort plaatjes krijg ik bijna al ideën voor het spel idee. Het meest moeilijke lijkt mij bij zoiets is hoe maak je dat nu passend voor een spel wat in princiepe een multi-player spel moet worden :)
Klopt :) Ik ben ook absoluut niet voor een multiplayer FPS .. maar veel meer voor bijvoorbeeld een RPG :) Dit beestje was ook meer om een beetje in het low-poly gebeuren te komen, dan voor het spel :)
quote:
Liquid_Lizard schreef op 24 May 2003 @ 10:17:
daarna bespreken met dat team welke kant je op wilt, wat concept-art maken en evt. een website in de stijl Ik denk ook dat je eerst een team met goede skills (beter een paar pro's dan een hele zooi n00bs of semi-n00bs) moet samenstellen,van de game zodat je weet naar welke feel en look je moet toewerken en dan pas kun je echt doelstellingen maken en een uitgebreid plan opstellen.
Volkomen mee eens :) We krijgen sowieso geen proffesionals, maar we hebben wel mensen nodig die weten wat ze aan het doen zijn ..

MaSsiE wijzigde deze reactie 24-05-2003 14:16 (18%)

• Mithrandir
  • Laatst online: 08-05 20:36
quote:
Liquid_Lizard schreef op 24 May 2003 @ 10:17:
Ik denk ook dat je eerst een team met goede skills (beter een paar pro's dan een hele zooi n00bs of semi-n00bs) moet samenstellen, daarna bespreken met dat team welke kant je op wilt, wat concept-art maken en evt. een website in de stijl van de game zodat je weet naar welke feel en look je moet toewerken en dan pas kun je echt doelstellingen maken en een uitgebreid plan opstellen.

Ik kan btw niks, behalve beta-testen en zeuren ;)
Fijn gezegd dat je pro's wilt hebben... Maar je schiet er niets mee op. Echte pro's hebben meestal wel iets beters te doen of hebben (al dan niet op GoT) al eens met zoiets meegedaan, en weten hoe het afloopt.
Je hebt niets aan een club pro's als er neits gedaan wordt en alleen maar gekletst. Ga nou maar bezig.

• flashin
  • Laatst online: 31-08-2018
ik wil wel meewerken. Ik ken/kan:
PHP + MySQL
Photoshop, illustrator
HTML natuurlijk
En beta testen :P

Dat model ziet er al wel goed uit Massie!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
nice :)
ik zou trouwens die klauwen (of wat zijn het?) en z'n staart nog 1x subdividen, dus zeg maar 2x zoveel polygonen erin doen dan wat er nu in zitten. Het lijkt nu nogal hoekig namelijk. En zoveel impact hebben die extra polys ook weer niet :)

• El_Hefe
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:52
is het niet handig om er niet alleen een GOT project ervan te maken maar ook goede programeurs van buiten GOT te laten programeren? want zometeen staat het hele project weer stil omdat er mensen mee ophouden...

• MaSsiE
quote:
.oisyn schreef op 24 mei 2003 @ 13:30:
nice :)
ik zou trouwens die klauwen (of wat zijn het?) en z'n staart nog 1x subdividen, dus zeg maar 2x zoveel polygonen erin doen dan wat er nu in zitten. Het lijkt nu nogal hoekig namelijk. En zoveel impact hebben die extra polys ook weer niet :)
Klopt, en ik heb nog ruimte voor 178 polygonen :) dus ik kan hem nog wel wat afronden :9

• flashin
  • Laatst online: 31-08-2018
quote:
El_Hefe schreef op 24 mei 2003 @ 14:00:
is het niet handig om er niet alleen een GOT project ervan te maken maar ook goede programeurs van buiten GOT te laten programeren? want zometeen staat het hele project weer stil omdat er mensen mee ophouden...
is wel een goed idee, maar waar vind jij goede programmeurs?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
El_Hefe schreef op 24 May 2003 @ 14:00:
Wat bedoel je te zeggen? Dat er op GoT geen goede programmeurs rondlopen (wat niet waar is)? Of dat alleen GoT-mensen de neiging hebben om te kappen met het project voor het afgelopen is (wat ook niet waar is).

Zoals Led al zei: neem eens een kijkje op flipcode. Daar komen ook veel pro's op het gebied van gamedevelopment, en daar worden projecten vaker gestart dan hier. Toch loopt het altijd hetzelfde af: mensen hebben er op een gegeven moment geen zin meer in, als het al van de grond kwam.

Je kunt imho het beste een groepje vrienden hebben, of iig mensen die elkaar goed kennen. Bij een community als GoT is dat wel vaak het geval: je hebt elkaar misschien wel eens IRL gezien door meetings, en ook spreek je elkaar vaak op GoT, IRC, ICQ, MSN, e-mail, etc.

Samenwerken met mensen die je niet kent werkt over het algemeen alleen als je aan een contract gebonden zit en je er geld voor krijgt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Led
  • Laatst online: 10-07-2009

Led

'Nuff said.

Valt er al een tussenstand op te maken ..?

- zijn jullie het er al over eens over wat voor spel het gaat worden ?
- is er al duidelijkheid of het een mod wordt, of wordt de ontwikkeling compleet in eigen handen genomen ?
- als het geen mod wordt - wordt er een bestaande engine gebruikt (zo ja, is daar al eenduidigheid over ?), of wordt die ook zelf ontwikkeld ?
- is er al een (voorlopige) taakverdeling ?
- is er al een 'tastbaar' plan van aanpak voor het verloop vanaf nu ? (een schema voor de komende 2 weken waar mensen aan gehouden worden zonder bullshit-excuses ?)

Als 't allemaal nog niet voor elkaar is is dat nog helemaal niet erg ofzo - deze post is dus *niet* bedoeld om af te zeiken,
maar hij geeft je misschien een houvast om te zorgen dat 't niet afglijdt in het ravijn der verloren projecten.. :)
Om iets met zo veel mensen voor elkaar te krijgen *moet* er gewoon duidelijkheid zijn,
en *moeten* er goede afspraken gemaakt worden.
(Anders heeft iedereen altijd wel een goed excuus om iets niet gedaan te hebben en ben je over 1 jaar nog geen steek verder)

Led wijzigde deze reactie 25-05-2003 05:10 (3%)

http://www.beatharness.com / http://www.killzoneps2.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
quote:
Led schreef op 25 May 2003 @ 05:10:
Valt er al een tussenstand op te maken ..?

- zijn jullie het er al over eens over wat voor spel het gaat worden ?
- is er al duidelijkheid of het een mod wordt, of wordt de ontwikkeling compleet in eigen handen genomen ?
- als het geen mod wordt - wordt er een bestaande engine gebruikt (zo ja, is daar al eenduidigheid over ?), of wordt die ook zelf ontwikkeld ?
- is er al een (voorlopige) taakverdeling ?
- is er al een 'tastbaar' plan van aanpak voor het verloop vanaf nu ? (een schema voor de komende 2 weken waar mensen aan gehouden worden zonder bullshit-excuses ?)

Als 't allemaal nog niet voor elkaar is is dat nog helemaal niet erg ofzo - deze post is dus *niet* bedoeld om af te zeiken,
maar hij geeft je misschien een houvast om te zorgen dat 't niet afglijdt in het ravijn der verloren projecten.. :)
Om iets met zo veel mensen voor elkaar te krijgen *moet* er gewoon duidelijkheid zijn,
en *moeten* er goede afspraken gemaakt worden.
(Anders heeft iedereen altijd wel een goed excuus om iets niet gedaan te hebben en ben je over 1 jaar nog geen steek verder)
Er is al redelijke duidelijkheid:
  • Het wordt een multiplayer FPS (first person shooter)
  • Het wordt geen mod.
  • We gebruiken een bestaande engine, over welke zijn we het nog niet zeker.
  • Er is een verlopige taakverdeling; dwz. de organisatie structuur ziet er zo uit: http://gotgame.ath.cx/crew/simon/gotgame.gif en voor de meeste onderdelen zijn er al mensen gevonden :)
  • We hopen een tastbaar plan asap klaar te hebben (meen ik).
:)

Oh en voor de geïntereseerden: http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?2.134

simon wijzigde deze reactie 25-05-2003 07:43 (4%)

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 14-10-2018

GTOfire

Don't warn the tadpoles

excuus, verkeerde draad, teveel windows open :)

GTOfire wijzigde deze reactie 25-05-2003 19:27 (79%)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Upke dupke
  • Laatst online: 16-06 22:21

Upke dupke

Oompa Loompa

Kan geen drol. Wil wel graag een steentje bij dragen. Misschien leer ik er nog iets van. Ik stel mijn pc desnoods beschikbaar om mee te renderen of hoe dat ook heet. (niet nodig voor een spel denk ik) Misschien kan ik wel geluid inspreken of zo. Misschien vinden jullie nog wel iets voor me...

Maybe communications, maar ja daar zijn er al veel voor, geloof ik :)

Documentatie, wil ik ook wel doen. En wat is gameplay? (ik weet wat het betekend maar wat gaat het inhouden, testen, dingen bedenken? )

Upke dupke wijzigde deze reactie 25-05-2003 19:50 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnout109
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01-06-2008
Hee allemaal,
Ik wil jullie ook wel helpen. Het lijkt me een leuk project om aan mee te werken. Wat ik kan is:

- 3d studio max skills (modelen)
- texturen

groeten, arnout

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El_Hefe
ik wil wel muziek/effecten sounds samples maken, ik kan ook wel graphics maken maar daar zijn al veel mensen voor denk ik :)

[edit]
wordt het een realistische fps zoals vietcong, of een als unreal tournament?. ik ben voor een realistische

El_Hefe wijzigde deze reactie 25-05-2003 20:31 (33%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
iedereen die mee wil doen moet zich registreren op http://openfrag.sourceforge.net

alle info over de game staat op de site

IFASS wijzigde deze reactie 10-08-2003 00:22 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 25-03-2018

Spotter

Lichtnicht

ik ben eventueel wel bereid om iets van filmpjes (maybe promofilm?) te monteren. ik weet niet of hier behoefte aan is, dus zeg het maar. Verder ben ik ook bezig met php/mysql, dus als je een complete supern00b nodig heb, u roept maar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
iets van filmpjes kunnen we wel gebruiken denk ik, het is nog in een vroeg stadium maar toch, registreer je maar @ www.openfrag.tk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Upke dupke
  • Laatst online: 16-06 22:21

Upke dupke

Oompa Loompa

Heb ik al gedaan, en nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
Ifass, gebruik nou gewoon http://gotgame.ath.cx als url ;)

www.erikkroes.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoAC
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Hey ik kwam toevallig dit draadje tegen. GAAF had zoiets ook wel eens willen doen.

Zie in de openingspost geen testers??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoAC
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Is er trouwens geen mogelijkheid om realtime strategy in te bouwen zoals AoE?

En dit te doen doormiddel van teamplay?

zie dit draadje:http://gathering.tweakers...message/17886446#17886446

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Led
  • Laatst online: 10-07-2009

Led

'Nuff said.

quote:
BoAC schreef op 26 mei 2003 @ 09:52:
Hey ik kwam toevallig dit draadje tegen. GAAF had zoiets ook wel eens willen doen.

Zie in de openingspost geen testers??
Wat wil je testen dan ?????
Ik weet niet of het je is opgevallen,
maar het gaat hier om mensen zonder ervaring die gaan proberen een multiplayer FPS te bouwen.

Een professionele game-company doet daar een paar jaar over, met mensen die fulltime werken (en een hoop meer ervaring hebben).

Dus doe's een schatting wanneer je denkt te kunnen gaan testen voor dit project ? :)

http://www.beatharness.com / http://www.killzoneps2.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoAC
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Hm maar dat bedrijf begint toch van de grond af aan?
Wanneer we nu met een bestaande engine aan het werk gaan en er worden nieuwe onderdelen tegenaan gezet moet dat toch worden getest of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zydell
  • Laatst online: 11-12-2018

Zydell

* * * * *

Zeer interessant dat jullie alle kritiek van ervaren mensen van je af werpen. Hier komt nog wat kritiek van iemand met 2 jaar 'game development' ervaring, lees hier gerust overheen, ik zal het zo lang mogelijk proberen te houden.

Ik vind het erg interessant dat jullie geen eisen stellen aan de mensen die mee willen werken, tjah ze zijn wel lekker 'gemotiveerd' toch? (hoor ik iemand denken: ja!, nu nog wel!). Nou gemotiveerd ben je zeker als je als 'newbie' (dwz in game development, misschien kun je al best wel mooie theepotten renderen met 3d studio max!) aan een project als dit mag beginnen. Natuurlijk schrikt het woord 'Design Document' je wat af, want wat is dat? Maarjah dat maakt ook helemaal niet uit lees je later op gamasutra, want die had de 'Team leader' moeten maken!! al voordat hij ook maar iemand toeliet in z'n project die daar niets mee te maken heeft.

Noem mij gerust een pessimist over een paar jaar lees ik dit misschien wel terug.. (of dacht je dat een spel in een paar maanden wel af is?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muad Dib453

Muad Dib453

the sleeper has awakened

mwah, heb me net aangemeld.. en nu?? :P

ik heb zo snel geen idee aan welk deel ik zou wil meewerken, maar als er nog plaatsen ergens opgevuld moeten worden: laat het maar horen, dan zeg ik wel of ik het kan :D

#apt-get remove grolsch-tap-base grolsch-fust ;# apt-get install hertogjan-tap-base hertogjan-fust barkeeper

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

quote:
Muad Dib schreef op 26 May 2003 @ 15:58:
mwah, heb me net aangemeld.. en nu?? :P

ik heb zo snel geen idee aan welk deel ik zou wil meewerken, maar als er nog plaatsen ergens opgevuld moeten worden: laat het maar horen, dan zeg ik wel of ik het kan :D
ofterwijl: ik weet niet wat ik kan, maar als jullie nog iets hebben waarvoor jullie niemand hebben die dat kan, vraag dan aan mij of ik het misschien kan?

Zydell wijzigde deze reactie 26-05-2003 16:20 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
Zydell schreef op 26 May 2003 @ 16:19:
[...]

ofterwijl: ik weet niet wat ik kan, maar als jullie nog iets hebben waarvoor jullie niemand hebben die dat kan, vraag dan aan mij of ik het misschien kan?
komt idd wel overeen met wat ik al eerder vandaag zei:
quote:
Ik heb verder ook het idee dat hier tig mensen zitten die van GoT af komen en gewoon hier ideeen zijn komen spuien onder het mom van: "ik wil wel meedoen omdat het cool is, maar verder kan ik niets... zijn er nog testers nodig? maar ik wil wel alleen testen als het ook op linux komt te draaien en het een RPG wordt. Oh, en jullie moeten mijn ideeen wel doorvoeren!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muad Dib453

Muad Dib453

the sleeper has awakened

quote:
Zydell schreef op 26 May 2003 @ 16:19:
[...]

mwah, ik weet wel wat ik kan, maar ik kon zo snel echt niet meer zien waar nou nog wel of geen mensen voor nodig waren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:39
*************** LATEST NEWS ****************

We hebben een naam voor de game bedacht het is
geworden:

-----------------> OpenFRAG <-----------------

Gebaseerd op dat we een Team based multiplayer FPS
gaan ontwikkelen.

Hierbij ook een belangrijke mededeling dat we met IRC naar

Server: irc.tweakers.net

Algemene channel: join #openFRAG
Vergadering channel: join #openFRAG.priv
Coding channel: join #openFRAG.coding
Artist channel: join #openFRAG.artist
Gamedesign: join #openFRAG.design
Sound, effects and music: join #openFRAG.sound
Communications/PR/Web: join #openFRAG.com

zijn verhuist.

Falcon wijzigde deze reactie 26-05-2003 20:37 (28%)

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 13-06 22:55
Is dat handig? Voor elke afdeling een apart IRC channel? Als je nou 300 medewerkers had...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 10-06 22:24
Zydell het is fijn om eens te horen wat iemand met 2 jaar game ervaring van dit project denkt. Maar als je hier komt om te flamen en mensen schrik aan te jagen (lees demotiveren) dan wil iedereen uit dit topic je vriendelijk verzoeken hier niet meer te komen. Ok? Er zijn hier zoveel spectaculaire projecten vroegtijdig gestorven. SO WHAT!?! Laat die mensen toch even lekker bezig zijn. Ze hebben er in ieder geval zin in... Begrijp me niet verkeerd maar demotivering heeft niemand hier nodig!

Gody wijzigde deze reactie 26-05-2003 21:17 (1%)
Reden: typfoutje(s)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niels_999348
  • Laatst online: 12-06-2005
Great projectje!!! Ik zal zekers meedoen. Maar de website moet beter je kunt er nu niks op vinden. Ook moet er een grote fileserver komen waarop iedereen zijn moddellen en sounds kan posten, daar kan iedereen dan weer aan knoeien en die posten dat dan weer! :) K wil graag helpen bv. met de site of met modelling, verhaal idee! crew zow wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

quote:
Gody schreef op 26 May 2003 @ 21:16:
Zydell het is fijn om eens te horen wat iemand met 2 jaar game ervaring van dit project denkt. Maar als je hier komt om te flamen en mensen schrik aan te jagen (lees demotiveren) dan wil iedereen uit dit topic je vriendelijk verzoeken hier niet meer te komen. Ok? Er zijn hier zoveel spectaculaire projecten vroegtijdig gestorven. SO WHAT!?! Laat die mensen toch even lekker bezig zijn. Ze hebben er in ieder geval zin in... Begrijp me niet verkeerd maar demotivering heeft niemand hier nodig!
Dat doe je zelf al... en ik hoop alleen dat het project anders aangepakt gaat worden, zodat het iig een stuk verder komt dan ik denk dat het nu zal komen. En als daar kritiek voor nodig is, waarom dan niet?

Erg leuk dat kritiek (want dat is het, staat er ook duidelijk) meteen in verband wordt gebracht met demotiveren, flamen en 'schrik aan jagen' en negatief wordt opgevat. Anyways m'n kritiek wordt verkeerd opgevat dus ik zal jullie met rust laten ;X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
nee hoor, uit de kritiek kunnen we juist tips en suggesties halen, kritiek is welkom

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

OK, dan heb ik twee tips voor je om je op weg te helpen:

- Maak een Design Document. Als je niet weet wat dit is, zoek het dan op is genoeg over te vinden. (www.gamasutra.com)

- Ga pas mensen 'toelaten' als je Design Document af is, laat ze eerst eigen werk insturen, stuur hun dan je Design Document op en pas dan kunnen beide 'partijen' kiezen om te (laten) joinen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gschoots
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, ja er is een projectplan. Die wordt op dit moment uitgewerkt.

Hier onder staat een PSU (Project Start Up) voor iedereen die wel eens in projecten werkt zal dit bekend voorkomen, anders denk ik toch dat het wel duidelijk formuleert wat we van plan zijn;

Uitdaging:
Het opzetten van een ontwikkel community op non-profit basis, met als doel de ontwikkeling van een first person shooter

Aanleiding:
Op initiatief van IFASS is er een discussie geweest op het forum van www.tweakers.net over het ontwikkelen van een first person shooter

Doelstelling:
-Het opzetten van een game ontwikkel community
-Het creëren van een spel dat voldoet aan alle wensen van onze doelgroep
-Het opdoen van projectervaring
-Voor alle betrokkenen moet de deelname een prettige ervaring opleveren

Resultaat:
Het wekelijks opleveren van een werkende versie van de FPS als binary en sourcecode

Doelgroep:
Gamers in het algemeen, met name mensen die zijn geinteresseerd in first person shooters

Randvoorwaarden:
-Wij gaan te werk als non-profit organisatie
-Ons product blijft ten alle tijde open-source
-Bij ingrijpende beslissingen polsen wij eerst de mening van onze doelgroep, d.m.v. Polls
-Wij werken op basis van gelijkwaardigheid

Relatie met andere projecten:
-Er is een belangrijke relatie met de ontwikkeling van een nog te kiezen grafische engine

==============================================================

Doelstellingen zijn niet tastbaar, verre van zelfs, een game maken dat voldoet aan alle wensen is onmogelijk, simpelweg omdat een aantal wensen niet te combineren valt. Toch kun je wel je best doen om er zo dicht mogelijk bij te komen. Ik zal het maar meteen zeggen, dit spel zal nooit de "af" status bereiken. Maar is dat bij veel andere projecten ook niet zo, denk even aan de grotere opensource projecten zoals de ontwikkeling van Mozilla, OpenOffice, of de Linux kernel, daarvan zal men hoogst waarschijnlijk ook nooit kunnen zeggen, "oh, nou jongens hij is klaar".

En waarom is dat zo? Omdat de doelgroep steeds verandert van mening over hoe het uiteindelijke product er uit moet gaan zien, en dat is prima. Helaas is zo'n aanpak voor de commercie onacceptabel aangezien er wel ooit een product dient te worden verkocht.

Wij zijn nu aan het inventariseren wat onze doelgroep, "de gamers", graag zouden willen zien in een nieuw te ontwikkelen First Person Shooter, iedereen mag ons daarom zijn wensen sturen, we garanderen absoluut niet dat we ze gaan inbouwen maar wel dat we er serieus naar gaan kijken. Denk daarom eens aan de dingen die je leuk vond aan eerdere games, we hebben hiervoor al een opzetje gemaakt dat je hier kunt vinden;
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?7.58

Mijn visie voor de werkmethodiek is het uitschrijven van uitdagingen. Een uitdaging is een project, zo'n project kan bijvoorbeeld zijn; "zet deze concept art om naar een 3d model" Jouw coördinator zal proberen jou uitdagingen toe te spelen waarvan hij denkt dat jij daar de aangewezen persoon voor bent, het is daarom vanzelfsprekend dat er hier en daar van je wordt gevraagd om jouw kwaliteiten te bewijzen. Samen spreek je een reële deadline af, jij mag verwachten dat jij alle informatie en "spullen" aangeleverd krijgt. De coördinator mag dan van jouw verwachten dat je het dan in principe ook binnen de deadline moet kunnen realiseren. Op dat moment wordt het jouw uitdaging, jouw coördinator zal de kwaliteit van het resultaat zien als een afspiegeling van jouw kwaliteiten zoals talent, creativiteit maar ook afwerking(commentaar bij code etc.). Jij hebt dus zelf in de hand hoe hoog je wordt gewaardeerd, neem je klussen aan die je niet aankan dan kan een gevolg zijn dat je voortaan niet meer in aanmerking komt om zulke opdrachten uit te gaan voeren. Lever je goed werk af, dan kun je wel eens worden gekenmerkt als member met een specifieke expertise. Wellicht groei je in de rol van senior, je blijft dan lid van je team maar jij biedt dan ook ondersteuning aan de coördinator doormiddel van jouw ervaring in de ontwikkeling van eerdere projecten.
We hebben een tweetal uitdagingen uitgeschreven om eens te kijken of mensen dat als een fijne manier van werken ervaren, kijk daarom hier eens;
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?10.77
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?9.79

We hebben met een aantal mensen een uniek idee bedacht voor dit spel, waar we later meer duidelijkheid over zullen gaan geven, iets wat een tijdje kost om uit te leggen, maar waar iedereen, en dat is inclusief een aantal mensen dat zich beroepsmatig bezig houdt met game-development, erg enthousiast van is geworden en er ook van zegt dat het haalbaar is.

Om vast een draai te geven aan dit project is parallel aan het opzetten van een projectplan, een lijst met eisen en wensen opgesteld voor de 3d-engine om daarmee op zoek te gaan naar de ideale engine, jouw mening is hier welkom;
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?7.15

Daarnaast is er een poll geplaatst voor een mogelijk thema van het spel, ook hier staan we compleet open voor jouw inbreng;
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?4.149

De eerste notulen zijn hier te vinden;
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?2.134

Als we binnenkort de functieomschrijvingen af hebben gerond zal er een sollicitatieronde worden gestart voor Team Leaders. Spoedig daarna zal het voor iedereen mogelijk worden om deel te gaan nemen in ons project, in welke afdeling dan ook.

Onze planning gaat uit van een kickoff op 1 juli maar indien mogelijk zal dit moment eerder gaan plaatsvinden. Ons streven is om zo snel mogelijk met medewerking van alle afdelingen iets minimaals neer te gaan zetten. (Lees, blokje met texture dat kan bewegen binnen kubus met geluidjes en wat info) Op die manier wordt de vooruitgang van het project een stuk visueler. Overigens wat ik heb begrepen van de mensen die nu al aan het werk zijn, zal die eerste milestone er wel iets geavanceerder uit gaan zien. Maar dat is niet noodzakelijk.

Wij doen dit voor de FUN! And so should you! :)

========================================================
p.s.
Inderdaad, er zijn ontzettend veel mensen die zich interesseren voor dit project maar feitelijk geen weet hebben van wat er bij komt kijken. De zogenaamde kenners/ervaren ontwikkelaars etc. ,waarvan een aantal het nodig vond om te reageren in deze thread, vergeten even voor het gemak dat ook zij ooit beginners zijn geweest. Toch zijn wij van mening dat de input van ervaren mensen wel van groot belang is voor het slagen van het project. Dus als jij denkt dat je beter weet, bezoek ons forum (www.openfrag.tk) of het irc kanaal (#openfrag).

Proud member of the openFRAG game development community -=[openfrag.org]=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaSsiE
quote:
Gody schreef op 26 May 2003 @ 21:16:
Omdat zydell zijn mond houd (hoi zydell :)) zeg ik et maar .. Ik zou twee keer nadenken voor je deze kritiek in de wind slaat .. Er zitten namenlijk echt punten bij waar jullie eens over na zouden moeten denken .. Als dit soort kritiek al mensen demotiveerd, dan denk ik dat die mensen absoluut nie geschikt zijn om in een project te werken. Je moet toch op z'n minst om kunnen gaan met het feit dat iemand je map slecht vind, je model lelijk, je texture niet mooi etc. Zolang mensen hun mening(lees: kritiek) onderbouwen mag je blij zijn dat ze je erop wijzen(want mensen zeggen vaak: "goh mooi" terwijl ze eigenlijk denken: "jezus wat is dat" of simpelweg heel snel onder de indruk zijn omdat mensen het zelf niet kunnen) .. Met kritiek moet je dus "leren blij zijn" .. en ik spreek uit ervaring :)

Hopenlijk dragen de posts van zydell en mij mee aan de duur van dit project .. Daar zijn ze namenlijk wel voor bedoeld ..

Gelukkig snapt IFASS dat kritiek welkom hoort te zijn :)

MaSsiE wijzigde deze reactie 26-05-2003 22:12 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
quote:
Zydell schreef op 26 May 2003 @ 21:49:- Maak een Design Document. Als je niet weet wat dit is, zoek het dan op is genoeg over te vinden. (www.gamasutra.com)
mijn taak die ik zeker zal vervullen, gamasutra design doc uitleg is te aanbidden :p

www.erikkroes.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRudi
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
gschoots schreef op 26 May 2003 @ 22:04:
========================================================
p.s.
Inderdaad, er zijn ontzettend veel mensen die zich interesseren voor dit project maar feitelijk geen weet hebben van wat er bij komt kijken. De zogenaamde kenners/ervaren ontwikkelaars etc. ,waarvan een aantal het nodig vond om te reageren in deze thread, vergeten even voor het gemak dat ook zij ooit beginners zijn geweest.
ook even voor het gemak dan: toen ik (en vele profs met mij) begonnen met spellen maken, maakte je een volledig spel in je eentje, in 3 weken tijd. Je kan toen niet meer met nu vergelijken (ik was 6 jaar trouwens toen ik m'n eerste spel maakte). Toen ik even oud was als jij was ik al ervaren in spellen maken, de overstap van hobbyist naar prof koste geen moeite, de overstap van werknemer naar werkgever was veel moeilijker.

Dus: hoewel ik het zeker eens ben met het feit dat sommige ervaren mensen in dit soort topics vaak te somber en negatief reageren, ben ik het ook eens met het feit dat om tegenwoordig een beetje leuk spel in een TEAM te maken, je best wat begeleiding en tips kan gebruiken. Een degelijke organisatie is essentieel, OOK als je een hobbyisten project wil maken (in mijn hobbyclub tijd waren we ook georganiseerd). Kritiek is niet negatief, maar kan wel zo opgepakt worden...das dus fout.

Engine Software | >> FFXI Log << |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

MrRudi ja toen ik 8 was maakte ik ook al spellen voor de MSX ;) Dat vind ik nog steeds het leukste eigenlijk spellen maken voor die ouwe bakken :)

Maar over die PSU, kan niet zeggen dat het echt goed uitgeschreven is... Je hebt het over een doelgroep; maar je beschrijft het volgens niet. Zodoende kun je wel doelstellignen en uitdagingen opschrijven, maar je weet niet of dit ook wel intressant is voor de doelgroep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gschoots
  • Niet online
MrRudi, we staan open voor kritiek, kritiek is een drijfveer naar nieuwe ontwikkelingen.

Het viel me trouwens op dat je niet de hele alinea hebt gequote maar een gedeelte ervan,

"Toch zijn wij van mening dat de input van ervaren mensen wel van groot belang is voor het slagen van het project. "

Wat dus aangeeft dat we wel degelijk waarde hechten aan de mening/kritiek van anderen. Overigens ben ik nog op zoek naar wat mensen die zich in het dagelijks leven bezig houden met de ontwikkelingen van games, om wat visie uit te wisselen.

=========================================================

AlienFruit, hoe veel verder zou je de doelgroep willen specificeren, dan wat er nu staat?;

"Gamers in het algemeen, met name mensen die zijn geinteresseerd in first person shooters"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• suprcow
  • Laatst online: 09-03 23:29
voor een fps is de q3 engine toch perfect? kan je overal downloaden...
er is een map editor al voor.. shaders kan je aanpassen
je kan particle engine maken ... tis allenaal in C# geschreven
source is overal te downloaden..... je kan echt die hele engine strippen
en met nieuwe art aankleden

je kan je eigen models vanuit 3ds erin importeren.....
eigen wapens en spelere models enzo

suprcow wijzigde deze reactie 27-05-2003 03:40 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ironic82
quote:
suprcow schreef op 27 May 2003 @ 03:39:
voor een fps is de q3 engine toch perfect? kan je overal downloaden...
er is een map editor al voor.. shaders kan je aanpassen
je kan particle engine maken ... tis allenaal in C# geschreven
source is overal te downloaden..... je kan echt die hele engine strippen
en met nieuwe art aankleden

je kan je eigen models vanuit 3ds erin importeren.....
eigen wapens en spelere models enzo
Voor de Quake 3 Engine moet je bakken met geld neer leggen dacht ik, verbeter me als ik het fout heb hoor. Als je trouwens een Mod maken bedoeld: Dat is niet onze doelstelling. We willen gewoon de Game van (semi) scratch opbouwen en alleen gebruik maken van een bestaande graphic engine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

quote:
MaSsiE schreef op 26 May 2003 @ 22:09:
[...]
Omdat zydell zijn mond houd (hoi zydell :)) zeg ik et maar .. Ik zou twee keer nadenken voor je deze kritiek in de wind slaat .. Er zitten namenlijk echt punten bij waar jullie eens over na zouden moeten denken .. Als dit soort kritiek al mensen demotiveerd, dan denk ik dat die mensen absoluut nie geschikt zijn om in een project te werken. Je moet toch op z'n minst om kunnen gaan met het feit dat iemand je map slecht vind, je model lelijk, je texture niet mooi etc. Zolang mensen hun mening(lees: kritiek) onderbouwen mag je blij zijn dat ze je erop wijzen(want mensen zeggen vaak: "goh mooi" terwijl ze eigenlijk denken: "jezus wat is dat" of simpelweg heel snel onder de indruk zijn omdat mensen het zelf niet kunnen) .. Met kritiek moet je dus "leren blij zijn" .. en ik spreek uit ervaring :)

Hopenlijk dragen de posts van zydell en mij mee aan de duur van dit project .. Daar zijn ze namenlijk wel voor bedoeld ..

Gelukkig snapt IFASS dat kritiek welkom hoort te zijn :)
Nog even 1 reactie, ik denk dat MaSsiE's (eej massie ;)) post goed uitlegt wat ik nou precies bedoel. Begrijp goed dat ik dit project echt niet probeer tegen te werken ofzo.. en ja ook ik ben een beginner geweest, maar toen ik kritiek kreeg op mijn modellen (omdat ze ronduit lelijk waren, ahoewel ik ze nog 'best' mooi vond :P) ben ik opnieuw begonnen en toen ook dat resultaat afgekraakt werd ben ik anatomie en andere modellen gaan bestuderen en begon weer opnieuw enz.enz uiteindelijk heb ik modellen gemaakt waar ik (nu nog) redelijk tevreden over ben. Waarom? omdat ik kritiek (maar later ook hulp) kreeg van mensen waarvan ik hun mening waardeerde (helaas moet ik dit uitleggen :()...

btw

Zelf had ik een half jaar geleden het idee om een adventure game te maken (Monkey Island style, niet 3d) ben toen druk aan het lezen geweest op gamasutra.com, gamdev.net (geloof ik) en heb de Scumm engine bestudeerd (dat is de engine van bijv. Monkey Island) en kwam tot de conclusie dat zelfs een 'simpele' 2d adventure game nog best wel pittig gaat worden. Nog steeds lijkt me dit een heel cool project om mee te beginnen en als ik tijd + de ervaren mensen (mail me :P) heb, dan ik probeer ik dat wel denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
gschoots schreef op 27 mei 2003 @ 01:18:
MrRudi, we staan open voor kritiek, kritiek is een drijfveer naar nieuwe ontwikkelingen.

Het viel me trouwens op dat je niet de hele alinea hebt gequote maar een gedeelte ervan,

"Toch zijn wij van mening dat de input van ervaren mensen wel van groot belang is voor het slagen van het project. "

Wat dus aangeeft dat we wel degelijk waarde hechten aan de mening/kritiek van anderen. Overigens ben ik nog op zoek naar wat mensen die zich in het dagelijks leven bezig houden met de ontwikkelingen van games, om wat visie uit te wisselen.
Ik heb enkele pagina's geleden al gezegd dat ik me beschikbaar stel om organisatorisch en operationeel een klankbord te zijn. Ik heb alleen geen tijd om zelf echt actief mee te helpen. Maar vragen staat vrij :)
quote:
AlienFruit, hoe veel verder zou je de doelgroep willen specificeren, dan wat er nu staat?;

"Gamers in het algemeen, met name mensen die zijn geinteresseerd in first person shooters"
Welk doelgebied (qua taal), welke leeftijden, hardcore-gamers of niet, specifieke subgroep (afhankelijk van de stijl -> niet iedereen vind WW2 settings leuk, en niet iedereen vind sf-settings leuk). Dit zijn normaal punten waar naar gekeken wordt bij het vaststellen van een doelgroep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bedankt MrRudi, dat wilde ik net ook zeggen :)
Ik ben veelste vaak afgestrafd op de doelgroepomschrijving op school ;)
Ben nu dus *cough* een ster hierin, dat snap je natuurlijk ook 8)

alienfruit wijzigde deze reactie 27-05-2003 12:31 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zouden jullie astublief ook onder Programming kunnen zetten?
Verder zou ik graag weten wie in het project de technische document schrijft, script, design document, project planning, plan van aanpak, guidelines e.d.

Ben zelf geen ster in foutloos nederlands schrijven, though. Maar dat is niet mijn schuld :)

alienfruit wijzigde deze reactie 27-05-2003 12:38 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:39
quote:
alienfruit schreef op 27 May 2003 @ 12:37:
Verder zou ik graag weten wie in het project de technische document schrijft, script, design document, project planning, plan van aanpak, guidelines e.d.

Ben zelf geen ster in foutloos nederlands schrijven, though. Maar dat is niet mijn schuld :)
Kijk en dit moet er nog gaan gebeuren.. maar als je over mee wil babbelen --> irc.tweakers.net #openfrag

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IFASS
er word druk gewerkt aan de opzet van het project, als je het wil volgen of meedoen kan het op http://www.openfrag.tk en als je b.v. meedoen wil met modelen van mappen of characters kun je de uitdagingen aan gaan op ons forum:

uitdaging van maps:
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?9.79

uitdaging van character:
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?10.77

• alienfruit

alienfruit

Ik zal vanavond wel rondhangen in het kanaal :)

• gschoots
  • Niet online
Hier is een overzicht van de huidige status van het project;
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?7.344

• Liquid_Lizard
  • Laatst online: 30-04-2014
quote:
Mithrandir schreef op 24 mei 2003 @ 12:23:
[...]

Fijn gezegd dat je pro's wilt hebben... Maar je schiet er niets mee op. Echte pro's hebben meestal wel iets beters te doen of hebben (al dan niet op GoT) al eens met zoiets meegedaan, en weten hoe het afloopt.
Je hebt niets aan een club pro's als er neits gedaan wordt en alleen maar gekletst. Ga nou maar bezig.
Ik bedoel geen echte pro's in de zin van mensen die het op professioneel niveau doen en er geld voor vangen maar in de zin van zeer ervaren ;)

leeg

• gschoots
  • Niet online
MrRudi, Zydell en Led kan ik jullie interesseren in een avondje visie?

Gewoon eens kijken wat jullie denken over een aantal voornamelijk organisatorische aspecten.

• Karp
quote:
alienfruit schreef op 27 May 2003 @ 12:37:

design doc ed. zijn mijn gebied

www.erikkroes.nl

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
gschoots schreef op 29 May 2003 @ 09:55:
MrRudi, Zydell en Led kan ik jullie interesseren in een avondje visie?

Gewoon eens kijken wat jullie denken over een aantal voornamelijk organisatorische aspecten.
Ik ben makkelijk te bereiken om wat af te spreken...mail, ICQ is allemaal ingevuld in mijn profiel :) Ik hoor het wel...

• Zydell

Zydell

* * * * *

quote:
MrRudi schreef op 29 mei 2003 @ 16:24:
[...]

Ik ben makkelijk te bereiken om wat af te spreken...mail, ICQ is allemaal ingevuld in mijn profiel :) Ik hoor het wel...
zelfde voor mij, ik heb ICQ alleen niet geinstalleerd op het moment.. mail anders maar naar zydell@zydell.net of voeg me toe op msn (ander adres, zie profile)

Zydell wijzigde deze reactie 29-05-2003 16:58 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El_Hefe
jammer dat jullie net beginnen nu het zomer wordt ;), dan geloof ik niet dat iedereen hard aan dit project gaat werken, behalve dan de echte diehard tweakers..... niet dat ik een diehard tweaker ben, integendeel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ironic82
Meer dan een week na opstarten hebben we een TechDemo van de Engine die we gaan gebruiken voor het project. Na enige discussies zijn we het overeens gekomen om ons te gaan richten op de NeoEngine: http://neoengine.sourceforge.net. Na het testen van zijn features bleek dat deze engine het meest in de richting kwam nodig hebben om dit project te laten slagen.

Na vanavond is op http://130.89.162.95/~massie/game/neotechdemo.zip de techdemo te downloaden van deze engine. Het betreft een leeg level gemaakt met het Quake 3 Level format. Het level wordt doormiddel van een BSP Tree Scenemanager in stukken gehakt zodat hij alleen de gedeeltes rendert die zichtbaar zijn voor de camera. De FPS van de Techdemo is nog vrij laag maar dit laat alleen de capaciteiten van de engine zien en die zijn nog niet geoptimaliseerd. Ook maak deze demo in dit stadium alleen gebruik van DirectX 9. De Engine zelf moet ook OpenGL aan kunnen maar dit is door een aantal bugs in de Engine nog niet aan de orde.

De systeemeisen voor deze demo zijn:
Pentium of AMD 1000 Mhz+
256 Mb Ram
64 Mb Graphic Card
DirectX 9

Wanneer de OpenGL Bug is opgelost zou de techdemo ook met OpenGL moeten gaan draaien.

Download Locatie:
http://130.89.162.95/~massie/game/neotechdemo.zip

Veel plezier,

OpenFrag crew.

http://www.dimension-interactive.nl/image/engine1.jpg
http://www.dimension-interactive.nl/image/engine2.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03

WJP

Shibby

Leuk die demo.. Alleen draait ie een beetje traag bij mij :P

* WJP wacht op z'n nieuwe ATI Radeon 9500 :9~

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True