Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[3d Game Project] OpenFRAG *

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.720 views sinds 30-01-2008

• Sliver!!!!
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-08-2003
en het word gewoon een spel dat ze in de winkel verkopen ofzow of niet?

• Loona35
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-06 08:54
Ik ben graag bereid mee te helpen met de storyline. Zeker als het een game is waar dat ook echt een beetje bij van toepassing is. Game-type maakt mij niet zoveel uit, zolang er maar wel diepgang in zit.

Mijn fotosoep en 3dmax kunsten zijn btw niet goed genoeg om ergens serieus aan bij te dragen. En de enige game die ik ooit heb gemaakt is met visual basic :9

/edit typefout :P

Loona35 wijzigde deze reactie 21-05-2003 17:52 (4%)

iRacing Profiel

• CRiMiNaL
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-06 21:21

CRiMiNaL

Witlof ^^

het lijkt me een goed idee ... maar er moet wel een hele duidelijke en goeie leider komen ...
en ik denk ook dat iedereen die meedoet aan het project iig zijn adres en telefoonnummer moet geven aan de projectleider ... want het gaat nooit werken op basis van een topic hier op GOT ...

oh als je nog een mapper nodig hebt .... i'm available, ALS er tenminste een GOEDE project-leider komt ..... Zelfde met ClanCity ... heb me er gigantisch mee lopen uitsloven in Adobe Atmosphere Creator .... maar de leiding heeft gefaald .... dus weet waar je aan begint. ... ook moet er een goede planning komen ... het idee van een kant en klare engine staat me ook wel aan ... scheelt een HOOOP werk.

Mensen die hier schreeuwen om een MOD ..... een game maken op een al bestaande engine verschilt niet veel van het maken van een MOD.

CRiMiNaL wijzigde deze reactie 21-05-2003 17:55 (49%)

... MMORPG Addict.

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:22
quote:
Ironic82 schreef op 21 May 2003 @ 16:58:
[...]

Geloof dat de UT Engine een beetje te duur is voor ons ;)
zoals ik al eerder zei, voor een MOD gaan is een mogelijkheid (die veel realistischer is)

als jullie inderdaad met de U-engine bezig gaan wil ik wel helpen, ik ben zo toch klaar met m'n examens maar weet wel dat ik nog andere projecten heb die tijd eisen (2 mods zelfs)
mijn voornaamste kwaliteit zou dan mappen zijn, en eventueel helpen bij gamedesign/website/PR/organisatie/etc

momenteel mijn work in progress
http://members.chello.nl/erik.kroes/fina.jpg

www.erikkroes.nl

• Zydell
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11-12-2018

Zydell

* * * * *

Ik zou graag even één tip geven aan de 'team leader'. Stel eisen aan de mensen die je toelaat in je project, vraag naar een portfolio, ervaring of voorbeelden van hun 'werk'. Als je iedereen toelaat vrees ik dat dit project gaat stranden, het is al zo moeilijk om een 'gewone' mod te maken.

• Zero|IA
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-05-2006

Zero|IA

Katie Holmes RULES

Tsja ik ben het eens dat we onwijs goeie programmeurs nodig zullen hebben voor de game. Verder kunnen de wat mindere programmeurs (zoals ikke ) daar onwijs veel van leren. Dus tis onwijs leerzaam om te doen, of het project uberhaupt uitkomt is nog de vraag, maar veel te leren valt er wel. Alleen waar haal je zo'n kick aars programmeur vandaan :S

Tyan Thunder S2468UGN; 2x Athlon MP 2400+; 4x256MB PC2100 Registered ECC (Kingston); 4X 73.4 GB Quantum Atlas 10K II 8mb cache; Adaptec 2000s 48MB cache; Matrox G550; Creative 5.1 Live; 3Com 3C2000 (gbit); Lite-on DVD writer (8x); Prophetview 920DVI

• bram333654
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-04-2011
Heeft er iemand hier ooit wel eens een complete game gemaakt? Ik denk dat dat redelijk een vereiste is voor degeen die het project wil opzetten en verdelen. Ik zelf heb ooit een bomberman kloon gemaakt en die werkte prima. Maar daar is een hoop toch mee mis gegaan, en moest een hoop veranderd worden... kortom, er kwam een hoop geklooi bij kijken. En ik denk niet dat het goed is voor de motivatie om voor de derde keer de engine te moeten herschrijven en de model-makers te moeten vertellen dat hun models toch een lagere poly-count moeten krijgen, en de geluidmensen verteld word toch een ander formaat of soort geluid te maken etc etc. En als er eentje gaat afvallen... dan valt binnen no-time het hele team uitelkaar hoor.

Ik wens jullie er serieus heel veel succes mee en zal het project zeker volgen, maar bedenk gewoon goed waar je aan begint!

• Loona35
quote:
CRiMiNaL schreef op 21 mei 2003 @ 17:52:
het lijkt me een goed idee ... maar er moet wel een hele duidelijke en goeie leider komen ...
en ik denk ook dat iedereen die meedoet aan het project iig zijn adres en telefoonnummer moet geven aan de projectleider ... want het gaat nooit werken op basis van een topic hier op GOT ...

oh als je nog een mapper nodig hebt .... i'm available, ALS er tenminste een GOEDE project-leider komt ..... Zelfde met ClanCity ... heb me er gigantisch mee lopen uitsloven in Adobe Atmosphere Creator .... maar de leiding heeft gefaald .... dus weet waar je aan begint. ... ook moet er een goede planning komen ... het idee van een kant en klare engine staat me ook wel aan ... scheelt een HOOOP werk.

Mensen die hier schreeuwen om een MOD ..... een game maken op een al bestaande engine verschilt niet veel van het maken van een MOD.
precies, ik heb helaas te weinig verstand van zaken om hierbij mee te helpen met leaden. Heb het wel vaak genoeg gedaan bij andere projecten (offline...) Ga nu zelfs opleiding ervoor doen 8)7 Zou een leuke binnekomer zijn geweest :D

Anyway, website en die contact informatie enzo zijn dan wel een verreiste idd

als er iets serieus van komt dan ben ik graag bereid mee te helpen met storyline en PR

Loona35 wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:01 (4%)

iRacing Profiel

• Dark-Phoenix
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-11-2007
quote:
geez schreef op 21 May 2003 @ 17:39:
laten we het eerst eens worden over wat voor game het gaat worden mensen.
post jullie ideen!
commander keen 3d :)

Z.O.Z.

• Zero|IA

Zero|IA

Katie Holmes RULES

Supaplex 3d

Tyan Thunder S2468UGN; 2x Athlon MP 2400+; 4x256MB PC2100 Registered ECC (Kingston); 4X 73.4 GB Quantum Atlas 10K II 8mb cache; Adaptec 2000s 48MB cache; Matrox G550; Creative 5.1 Live; 3Com 3C2000 (gbit); Lite-on DVD writer (8x); Prophetview 920DVI

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

quote:
iets in die geest lijkt me wel wat jah .. :*)

... MMORPG Addict.

• IFASS
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-06 11:01
word druk hier :)

ik denk dat een simpele fps zeker te doen moet zijn omdat je mbv een engine (zie enginelist in openingspost, we moeten wel even goed afspreken welke engine we gaan gebruiken) wat moet kunnen doen, ik heb zelf een beetje ervaring met de Power Render 5 engine en daarmee ging het prima om een ventje met geweer in een mooie map het een en ander te laten doen.

een commander keen 3 zou misschien wel kunnen.... (ik ben helaas te vooruitstrevend.) we moeten even heel goed overlegge.

wat we nodig hebben is:

- concreet plan (word op eigen website gezet als die er is)
- Website :P (als iemand webspace heeft zeg het dan)
- info van iedereen die meedoet, het is een vereiste dat je serieus meedoet, als je een beginner bent mag je meedoen maar laat niet de boel in de soep lopen, als je ergens redelijk tot behoorlijk ervaren in bent laat het dan weten.
- een eigen forum, het word zielig voor GoT anders :)

Leader indeling voorstel:

Ik denk dat het het beste is als we in elk onderwerp gewoon 1 leider aanwijzen (de meest ervarene, of de gene die gekozen word) en dat die de boel in die sector op poten houd en dat de Team-leider (ik) gewoon overal bijzit maar dan is het juist moeilijk om alles in de gaten te houden daarom die Sector-Leiders. (wat vinden jullie hiervan?)

nog meer punten die erbij moeten? post het

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:33 (28%)

• tweakerbee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:52
Retro all the way! Commander Keen is IMHO een goede optie. Daar is nooit een vervolg van gemaakt...

You can't have everything. Where would you put it?

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

quote:
_Richard schreef op 21 May 2003 @ 17:45:
[...]

hmm.. als je pas sinds januari bezig ben, dan is alternova er nog niet "1" van :)
de eerste paar maanden gaat het allemaal wel goed, als je over een jaar nog bezig ben, dan heb ik er meer vertrouwen in..

tegen de rest:
ik geef het 3 a 4 maanden ;)

mensen die posten met: jah.. "en laten we een RPG of RTS game maken.. in 3D en zo.. bla bla ... gamedevelopers werken meestal een team van artist, programmeurs een paar jaar aan (8 uur of meer per dag :) dus dat gaan jullie ff doen..?

een Mod maken is al een stuk realistischer dan een hele engine schrijven..
als je dan toch een geheel eigen spel wil maken, begin dan met soort van supermario bros of zo.. iets simpelers zeg maar. (kan ook heel leuk zijn!)

maar probeer het niet meteen te groot aan te pakken.. (zeker als je geen ervaring heb..)
Ik wil wedden van wel, als het zo doorgaat is demo over maandje ofzo uit (als die verrekte mappers tenminste opschieten 8)7)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
"Never forget 10/23/07"

• IFASS
quote:
Blade_V schreef op 21 May 2003 @ 18:24:
[...]

Ik wil wedden van wel, als het zo doorgaat is demo over maandje ofzo uit (als die verrekte mappers tenminste opschieten 8)7)
bedankt voor je steun Blade_V, dit soort mensen hebben we nodig, commander keen is dus een optie, want nu je het zegt is daar nog geen vervolg op gekomen maar ik houd het op een OPTIE, er staat op dit gebied nog nix vast!

reacties graag op de voorgestelde leader indeling. (zie vorige post)

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:31 (8%)

• Led
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2009

Led

'Nuff said.

Fantastisch altijd,
mensen die nog nooit iets gedaan hebben op het gebied van games gaan van hun eerste spel gelijk een 3D game maken.

En ze verwachten ook echt dat het ze gaat lukken.

Problemen hebben ze wel uiteraard, want een naam verzinnen is moeilijk en je moet het er wel allemaal mee eens zijn.

Gelukkig zit er 3 maanden later al flink schot in de zaak :
de naam staat inmiddels vast en er is besloten dat de hoofdpersoon toch maar een man moet zijn.

Ook bestaat het team nu uit een hoop mensen :
er zijn er 5 die het verhaal willen schrijven,
eigenlijk wil iedereen het gamedesign doen (want iedereen barst van de goeie ideeen),
er zijn 2 modellers en er is iemand die op school wel eens een programma heeft moeten maken.

Na 6 maanden wordt er dan toch besloten dat er eigenlijk ook iemand op het team zou moeten zitten die weet hoe je een spel moet maken.

http://www.beatharness.com / http://www.killzoneps2.com

• dikkebanaan
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

dikkebanaan

1001 nachten in de sneeuw

quote:
Voor hoeveel wil je wedden? ;)

(niet naar bedoeld hoor, ik heb ook ooit zulke ideeën gehad.. maar het is gewoon absoluut niet realistisch om als amateur programmeur die pas net komt kijken een compleet 3d spel te maken en vooral gemotiveerd te blijven.. al zullen er uiteraard uitzonderlijke gevallen tussen zitten, dus ik wens jullie veel suc6 ;))

• IFASS
quote:
Led schreef op 21 mei 2003 @ 18:33:
Fantastisch altijd,
mensen die nog nooit iets gedaan hebben op het gebied van games gaan van hun eerste spel gelijk een 3D game maken.

En ze verwachten ook echt dat het ze gaat lukken.

Problemen hebben ze wel uiteraard, want een naam verzinnen is moeilijk en je moet het er wel allemaal mee eens zijn.

Gelukkig zit er 3 maanden later al flink schot in de zaak :
de naam staat inmiddels vast en er is besloten dat de hoofdpersoon toch maar een man moet zijn.

Ook bestaat het team nu uit een hoop mensen :
er zijn er 5 die het verhaal willen schrijven,
eigenlijk wil iedereen het gamedesign doen (want iedereen barst van de goeie ideeen),
er zijn 2 modellers en er is iemand die op school wel eens een programma heeft moeten maken.

Na 6 maanden wordt er dan toch besloten dat er eigenlijk ook iemand op het team zou moeten zitten die weet hoe je een spel moet maken.
sorry voor de uitval die hier eerst stond, toen keek ik profiel, heeft u misschien een paar tips voor ons?

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:48 (9%)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

pcies ..... Laten we iig eerst ZSM een eigen website en forum om poten krijgen .. zodat we echt met ideen enzo kunnen beginnen .. en dan zijn we gelijk van die pessimisten af hier :+

... MMORPG Addict.

• Mark Lor
  • Laatst online: 08-09-2018
een irc kanaal is ook wel handig :) Commander keen is natuurlijk wel retro all the way maar met copyrights (?) moeilijk. Ook word een 3d platformer vaak nogal snel saai (loop hier heen spring daarheen en vergeet die items niet te pakken) het is moeilijk om daar onder uit te komen. Ook zal multiplayer in een Commander keen game lijkt mij moeilijk worden... Maarja wie ben ik

• IFASS
daar heb je zeker gelijk in, ik zat ook een beetje tegen de beperkte mogelijkheden van commander keen aan te hikken maar misschien zie ik iets over het hoofd, maar vergeet niet dat dit een optie is, iets anders is niet uitgesloten

een IRC kanaal zou inderdaad handig zijn, http://www.dutchchat.org/irc-algemeen/IRC-algemeen.html, hier is wat uitleg, ik ben zelf niet heel erg bekend met IRC maar als iemand dit zou kunnen regelen...

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 18:45 (31%)

• dikkebanaan
  • Niet online

dikkebanaan

quote:
IFASS schreef op 21 mei 2003 @ 18:35:
[...]

Als je nix nuttigs de doen heb moet je hier ook niet komen, dit is een serieus project en wat we nodig hebben zijn enthousiaste mensen en geen pessimisten zoals jij !
Kijk eens in z'n profiel.. ik denk zomaar dat deze 'verloren jongen' echt wel weet waar ie over praat.

• Mark Lor
FPS is denk ik het makkelijst ook als je kijkt naar het multiplayer gedeelte, alleen is het wel goed je best doen en vooral gameplay GOED balancen wil ie uitkomen boven de rest van de games

• coubertin119
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 06:39
Zouden jullie niet beter een heel subforum aanvragen op den duur? Zodat alles nog GoT-orientated blijft, en alles mooi gesorteerd kan ik topics over audio, video, scripting etc. Eventueel geef je mensen die er niets mee te maken hebben zelfs geen toegang :).

Skat! Skat! Skat!

• bram333654
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-04-2011
quote:
IFASS schreef op 21 May 2003 @ 18:35:
[...]
Als je nix nuttigs de doen heb moet je hier ook niet komen, dit is een serieus project en wat we nodig hebben zijn enthousiaste mensen en geen pessimisten zoals jij !
En in plaats van deze post te maken had je er ook van kunnen proberen te leren. Ok, hij zegt het een beetje lullig, maar hij bedoeld het goed (toch Led? :)). Hij heeft het over het gemis van ervaren mensen. En juist ervaren mensen trek je niet zo makkelijk aan als je eigenlijk nog niet iets hebt om te tonen.
Op andere fora van programmeer-websites worden regelmatig dit soort projecten gestart. Sterker nog, elke maandagochtend lijkt er zo'n post te worden gemaakt (de zogeheten maandag-postings). En het resultaat is ook vrijwel altijd hetzelfde... er zijn wel mensen die zich ervoor interesseren maar er komt OF niks van de grond (het project start simpelweg nooit) OF het is in no-time vergeten en verlaten. Het wordt gewoon echt moeilijk.
Het lijkt me trouwens dat de project-leader toch wel ervaring meot hebben op elk gebied (code, gfx, sfx, etc.). Anders weet je niet hoe snel iets moet (kunnen) gaan of waar de bottlenecks kunnen komen te liggen.
Ik snap dat jullie af willen van de pessimisten... maar in plaats van te blijven zeggen dat ze weg moeten gaan, lijkt me het beste alternatief om gewoon echt iets te doen (maak een game design doc bijvoorbeeld) en laat zien dat ze het fout hebben. Lijkt me een goede motivatie toch?

• Mark Lor
Dan zal er denk ik eerst schot in de zaak zitten en er al minstens een demo oid uit gekomen zijn dit is nu nog veel te vroeg om zo te zeggen

• CYRHelios
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-01-2004

CYRHelios

My honor demands it!

Nog een zeer leuke engine: http://www.revolution3d.de/postNuke/
Gratis, redelijk uitgebreidt geschreven in C++ en voor Visual Basic

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

quote:
Mark Lor schreef op 21 mei 2003 @ 18:40:
een irc kanaal is ook wel handig :) Commander keen is natuurlijk wel retro all the way maar met copyrights (?) moeilijk. Ook word een 3d platformer vaak nogal snel saai (loop hier heen spring daarheen en vergeet die items niet te pakken) het is moeilijk om daar onder uit te komen. Ook zal multiplayer in een Commander keen game lijkt mij moeilijk worden... Maarja wie ben ik
ik verwacht geen resultaten als andere 3d shooters ..... ik verwacht eerder binnen 6 maanden een redelijke demo ..... die nog meer mensen motiveert zodat we dan vanaf die demo weer verder kunnen ontwikkelen .... en zo door en zo door .... kijk ik denk dat die 1e 6 maanden het belangerijkst zijn .... zodra je het 1e resultaat heb .. kan die meevallen of tegenvallen .. en kun je beslissen door te gaan ..... MAAR voor de 1e 6 maaden heb je dus wel een dedicated team nodig .....

owjah ... en TALENT zwerft er hier genoeg rond op GoT .... ik zie hier binnen avonden dingen gemodeld/designed worden waar menig bedrijf duizenden euro's voor vraagt, dus kom daar ajb nie mee ....

... MMORPG Addict.

• IFASS
quote:
bram333654 schreef op 21 mei 2003 @ 18:45:
[...]

En in plaats van deze post te maken had je er ook van kunnen proberen te leren. Ok, hij zegt het een beetje lullig, maar hij bedoeld het goed (toch Led? :)). Hij heeft het over het gemis van ervaren mensen. En juist ervaren mensen trek je niet zo makkelijk aan als je eigenlijk nog niet iets hebt om te tonen.
Op andere fora van programmeer-websites worden regelmatig dit soort projecten gestart. Sterker nog, elke maandagochtend lijkt er zo'n post te worden gemaakt (de zogeheten maandag-postings). En het resultaat is ook vrijwel altijd hetzelfde... er zijn wel mensen die zich ervoor interesseren maar er komt OF niks van de grond (het project start simpelweg nooit) OF het is in no-time vergeten en verlaten. Het wordt gewoon echt moeilijk.
Het lijkt me trouwens dat de project-leader toch wel ervaring meot hebben op elk gebied (code, gfx, sfx, etc.). Anders weet je niet hoe snel iets moet (kunnen) gaan of waar de bottlenecks kunnen komen te liggen.
Ik snap dat jullie af willen van de pessimisten... maar in plaats van te blijven zeggen dat ze weg moeten gaan, lijkt me het beste alternatief om gewoon echt iets te doen (maak een game design doc bijvoorbeeld) en laat zien dat ze het fout hebben. Lijkt me een goede motivatie toch?
klopt, het was niet zo bedoeld, mijn excuses staat er al.

de website komt zo gauw als het kan en het lijkt me inderdaad het beste om in plaats van te gaan bekken op elkaar iets van de grond proberen te krijgen

• IFASS
quote:
coubertin119 schreef op 21 mei 2003 @ 18:44:
Zouden jullie niet beter een heel subforum aanvragen op den duur? Zodat alles nog GoT-orientated blijft, en alles mooi gesorteerd kan ik topics over audio, video, scripting etc. Eventueel geef je mensen die er niets mee te maken hebben zelfs geen toegang :).
ik neem aan dat dit een geintje is, want ik denk niet dat we een subforum kunnen krijgen, zal wel makkelijk zijn :P

• Mark Lor
Hmm maar overleggen via got over zo iets gaat nogal lastig :S constant posten enzo = vertragin :) Ik denk dat het nu de noodzaak is om snel te zeggen wat voor een game het gaat worden met wat voor een sfeer

• Zero|IA

Zero|IA

Katie Holmes RULES

Denk dat de eerste prio wordt, dat de great leader even gaat uitzoeken wat ie nou eigenlijk wilt. Een centrale mening over wat voor spel het gaat worden red je nu toch al niet meer, zeker niet met de lijst die nu al op pagina 1 staat aan deelnemers. Kortom check voor jezelf wat je wilt. Dan lijkt me punt 2 dat we zorgen dat er mensen in het team komen die weten waar ze over praten, ik kan vrij redelijk c++ code, maar ik heb geen ervaring met die code op game gebied, ik wil dat wel graag leren, en de beste manier om te leren is om het van de beste te leren, en dan kan wel in zo'n project als dit, als we die mensen hebben. Wat hebben we op het moment??? Niet zoveel nog denk alleen maar mensen die het allemaal een beetje kunnen toch??? Ik denk dat als je Led's profiel mag geloven je beter lief kan vragen of ie mee doet :>

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

een naam iig voor dit project .... ??? dat kunnen we iig al een IRC channel maken op irc.tweakers.net met die naam en daar een beetje brainstormen .. :D

... MMORPG Addict.

• IFASS
quote:
CRiMiNaL schreef op 21 mei 2003 @ 18:47:
[...]

ik verwacht geen resultaten als andere 3d shooters ..... ik verwacht eerder binnen 6 maanden een redelijke demo ..... die nog meer mensen motiveert zodat we dan vanaf die demo weer verder kunnen ontwikkelen .... en zo door en zo door .... kijk ik denk dat die 1e 6 maanden het belangerijkst zijn .... zodra je het 1e resultaat heb .. kan die meevallen of tegenvallen .. en kun je beslissen door te gaan ..... MAAR voor de 1e 6 maaden heb je dus wel een dedicated team nodig .....

owjah ... en TALENT zwerft er hier genoeg rond op GoT .... ik zie hier binnen avonden dingen gemodeld/designed worden waar menig bedrijf duizenden euro's voor vraagt, dus kom daar ajb nie mee ....
ja, ik denk ook dat de 1e 6 maanden het belangrijkst zijn, als we in die tijd een redelijke demo kunnen neerzetten zal het net als jij zei meer mensen motiveren en kunnen we doorontwikkelen, maar eerst die 1e 6 maanden.

• IFASS
ok jongens, we moeten eigenlijk de knoop doorhakken.

we hebben nog ong. 2 mogelijkheden:

1. first person shooter (ik denk dat dat wel te doen is)
2. something like commander keen

ik vergeet volgens mij iets, maar graag reacties.

we moeten nog wel een naam hebben om idd dat IRC channel te openen, want dit gaat ook wat moeilijk.

• Mark Lor
misshcien is #game-project @ irc.tweakers.net de eerste 6 maanden zullen iig erg belangrijk zijn ja maar constant beta's posten kan je ook een hoop helpen met succes van het project kijk maar naar counter-strike

• Led

Led

'Nuff said.

Ik wil alleen maar zeggen :

Probeer eerst de belangrijke dingen te doen en verzand niet in geneuzel.
(Naam, verhaal, dat soort dingen - die doe je op het moment dat je al vrolijk in je wereld rond kan lopen en kan schieten etc.)

Ik zou eerst een speltype kiezen - het liefst niet te hoog grijpen, je gaat echt geen BF1942 maken ofzo.

Kies dan een engine - zelf schrijven is leuk, maar da's een project op zich.
Kijk gewoon naar wat je wilt - wil je een engine maken of wil je een spel maken ?

Begin eens met testen - niet gelijk al je content voor je game willen hebben maar zorg eerst dat je een degelijk framework hebt om op uit te kunnen breiden.

Zet al je vereisten op papier, maar probeer er niet meer dan absoluut nodig van te maken.
(Mensen hebben vaak de neiging om totaal los te gaan op de 'features' die ze er allemaal in willen hebben)

Als je deze opzet zo'n beetje hebt ben je waarschijnlijk al 4 - 9 maanden verder.

Kijk eens op www.flipcode.com in de forums, je zult schrikken hoe vaak (per week!) er aan zo'n project begonnen wordt, en inderdaad zijn de meeste al weer doodgebloed binnen een maand of 6.

En verkijk je niet op de hoeveelheid werk die er in een spel gaat zitten, en 99% van die tijd is niet lekker leuk rondlopen in je eigen wereldje...

Hoop dat dit een wat zinnigere post is ? de vorige was inderdaad nogal lomp bij nader inzien ;)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

hmmmz .... ik zit een beetje over een chan naam te dubben ... denk dat we het tot nu toe maar ff houden op :

#GoTGame op irc.tweakers.net

join er via een fijne irc client ... hebbie em nog niet ....gebruik dan mIRC

... MMORPG Addict.

• Vich
  • Laatst online: 16-06 15:35
quote:
Ironic82 schreef op 21 mei 2003 @ 11:16:
Als je een game wilt maken met een eigen engine dan gaat dat inderdaad niet lukken. De reden hiervoor is dat je te maken heb met erg moeilijke algoritmes en complexe programma structuren. Het is wel leuk om een game te maken van een bestaande graphics engine. Hieronder heb ik een aantal neergezet die zeker wel de moeite waard zijn om te bekijken:
[...]
Het maken van een game is inderdaad niet makkelijk, maar het doel is juist om die dingen bij te leren imho! Wat heb je aan een engine als je de algoritmes niet kent? (zelfs als je ze zelf niet hebt geprogrammeerd).

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

quote:
Led schreef op 21 mei 2003 @ 18:58:
Ik wil alleen maar zeggen :

Probeer eerst de belangrijke dingen te doen en verzand niet in geneuzel.
(Naam, verhaal, dat soort dingen - die doe je op het moment dat je al vrolijk in je wereld rond kan lopen en kan schieten etc.)

Ik zou eerst een speltype kiezen - het liefst niet te hoog grijpen, je gaat echt geen BF1942 maken ofzo.

Kies dan een engine - zelf schrijven is leuk, maar da's een project op zich.
Kijk gewoon naar wat je wilt - wil je een engine maken of wil je een spel maken ?

Begin eens met testen - niet gelijk al je content voor je game willen hebben maar zorg eerst dat je een degelijk framework hebt om op uit te kunnen breiden.

Zet al je vereisten op papier, maar probeer er niet meer dan absoluut nodig van te maken.
(Mensen hebben vaak de neiging om totaal los te gaan op de 'features' die ze er allemaal in willen hebben)

Als je deze opzet zo'n beetje hebt ben je waarschijnlijk al 4 - 9 maanden verder.

Kijk eens op www.flipcode.com in de forums, je zult schrikken hoe vaak (per week!) er aan zo'n project begonnen wordt, en inderdaad zijn de meeste al weer doodgebloed binnen een maand of 6.

En verkijk je niet op de hoeveelheid werk die er in een spel gaat zitten, en 99% van die tijd is niet lekker leuk rondlopen in je eigen wereldje...

Hoop dat dit een wat zinnigere post is ? de vorige was inderdaad nogal lomp bij nader inzien ;)
hardstikke bedankt .. :D :D vind je tips erg nuttig ... :D en ik denk dat we het er wel over eens zijn dat we een ready-to-go engine nemen .. ;)

... MMORPG Addict.

• IFASS
ik denk dat er het meeste animo is voor een first person shooter, of het ik dat mis

doel 1: een simpele first person shooter (als jullie het er mee eens zijn)
doel 2: we moeten nu een engine kiezen, aan de hand daarvan kunnen we kiezen welke programma's we nodig hebben om te mappen, coden enz.

we moeten idd een ready-to-go engine nemen, dan kunnen we alles plannen

@ LED: harstikke bedankt voor je tips
@ Criminal: ik ben het ermee eens mbt de engine

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 19:06 (22%)

• gschoots
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Heeft er al iemand nagedacht over het maken van een echt point & click adventure. Als ik kijk naar de hoeveelheid vragen en reacties over nieuw uit te geven adventures dan lijkt me dat dat nog best een mooie niche markt is.

Je kunt dan nog steeds door pre-rendered achtergronden te maken een grafisch mooie game maken.

Verder is een adventure technisch veel makkelijker te realiseren.

En kun je vragen over storyline, grafische vormgeving, muziek en puzzels veel makkelijker kwijt in een forum.

Denk alleen al aan al die verschillende adventures die je hebt gespeeld. Als ik zelf even lijstje mag opdreunen;

De Larry serie
Monkey Island 1 t/m 4
Legend of Kyrandia's
Day of the Tentacle
Sam & Max
Beneath a Steel Sky
Full Throttle
Conquest of the Longbow
Space Quest's
Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Allemaal adventures maar met een compleet andere sfeer en verhaallijn. Als je toch hier op het forum een unieke sfeer en opzet voor een sfeer kunt verzinnen door een grote hoeveelheid polls en open inbreng kun je samen de beste herrineringen aan alle adventure games bundelen in het nieuw op te zetten project.

Proud member of the openFRAG game development community -=[openfrag.org]=-

• Led

Led

'Nuff said.

Denk er ook goed over na of het niet verstandiger is om een MOD te maken ipv. zelf een heel spel;
als je spel-idee uniek is en niet in een MOD gebouwd kan worden lijkt het me duidelijk,
maar het scheelt je zo ontzettend veel werk...

En alles wat je niet zelf hoeft te doen om je doel te bereiken helpt weer mee om de motivatie erin te houden :)

(Dus niet voor een MOD gaan om 'Ego-redenen' (het helemaal zelf willen doen) is nobel, maar verkleint je slagingskans aanzienlijk :))

Edit:

Oeh en als je mij gelukkig wilt maken - een adventure zoals de *oude* Sierra-games - grafisch maar text-based voor de input ! :)
Die vond ik altijd veel leuker dan die point-and-click dingen :)

Led wijzigde deze reactie 21-05-2003 19:08 (20%)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

FPS lijkt me het beste :D laten we iig bedenken wat we ermee willen .... en als iedereen nou ff naar het IRC channel komt .. kunnen we mischien ook een beetje overleggen over de engine ..

... MMORPG Addict.

• IFASS
ok allemaal, als iedereen naar de IRC channel komt, het adres was geloof ik: #GoTGame op irc.tweakers.net

CRiMiNal: leg misschien voor de n00bs van IRC even uit hoe ze er moeten komen

• Vich
quote:
Ironic82 schreef op 21 mei 2003 @ 17:03:
[...]

Dat is zo. Zelf ben ik nergens iets tegen gekomen waar mee je dat kan doen :/
www.flipcode.com
www.gametutorials.com
www.gamedev.net

Tis vooral OpenGL code, maar je vindt er de technieken en voorbeeldsource om bsp maps te laden (Q3 map formaat). Dat gebruikt AlterNova ook.

• BRAINLESS01
  • Laatst online: 16-06 17:30
Voor een eventueel servertje (PHP/MySQL en IRC) kan ik wel zorgen... helaas wel maar op een ADSL verbinding (de IRC server is verdeelt over een aantal servers) dus als het uiteindelijk een profi iets word en we krijgen heel veel page views moeten we wat anders verzinnen :)

Helaas is mijn MySQL op het moment even onbruikbaar maar ik ga even kijken of ik die weer nieuw leven in kan blazen.

Met die Team-Leader indeling ben ik het wel eens, dat werkt denk ik een stuk makkelijker.

• Sliver!!!!
quote:
IFASS schreef op 21 May 2003 @ 19:08:
ok allemaal, als iedereen naar de IRC channel komt, het adres was geloof ik: #GoTGame op irc.tweakers.net

CRiMiNal: leg misschien voor de n00bs van IRC even uit hoe ze er moeten komen
ja kan je het misschien even uitleggen want ik heb het net gedownload en ik snap het niet egt dus dan kan ik ook ff op da channel komen alvast bedankt ;)

• Vich
quote:
_Richard schreef op 21 May 2003 @ 17:45:
[...]

hmm.. als je pas sinds januari bezig ben, dan is alternova er nog niet "1" van :)
de eerste paar maanden gaat het allemaal wel goed, als je over een jaar nog bezig ben, dan heb ik er meer vertrouwen in..
Klopt, maar je kan ervan uit gaan dat het een blijvend project is. Desnoods werk ik het helemaal in m'n eentje af. Het moet m'n introductie in de gamedev wereld worden, dus die stop ik niet zomaar. Heel veel van m'n vrije tijd gaat ernaartoe en ik leer heel veel nieuwe dingen bij.
quote:
tegen de rest:
ik geef het 3 a 4 maanden ;)

mensen die posten met: jah.. "en laten we een RPG of RTS game maken.. in 3D en zo.. bla bla ... gamedevelopers werken meestal een team van artist, programmeurs een paar jaar aan (8 uur of meer per dag :) dus dat gaan jullie ff doen..?
Ja, sommige mensen zijn te voorbarig. Maar als je ziet wat ons klein team van ontwikkelaars heeft bereikt op nog geen half jaar tijd dan veranderd je mening wel :) Toewijding is de sleutel tot alles.
quote:
een Mod maken is al een stuk realistischer dan een hele engine schrijven..
als je dan toch een geheel eigen spel wil maken, begin dan met soort van supermario bros of zo.. iets simpelers zeg maar. (kan ook heel leuk zijn!)

maar probeer het niet meteen te groot aan te pakken.. (zeker als je geen ervaring heb..)
Daar ben ik mee akkoord. Als je totaal geen ervaring hebt met spelontwikkeling dan ga je best eerst even iets kleiners maken. Maar als je weet waar je aan begint dan kan ik het ten zeerste aanraden!

• IFASS
BESCHRIJVING IRC

hier is de beschrijving om te joinen op de IRC channel met Mirc:

open het programma, je krijgt dan een schermpje met opties, in het hoofdschermpje zie je een knopje Add staan, druk daarop.
vul als description Tweakers en en als IRC server type je irc.tweakers.net in en ver der niet klik dan op add.
dan zit je weer in het hoofdschermpje, klik op connect to IRC server en je krijgt een soor console. dan krijg je meteen de vraag van: Enter name of channel to join.
type daar #game-project in en je zit in de chatbox.

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 19:22 (89%)

• Vich
quote:
tweakerbee schreef op 21 May 2003 @ 18:23:
Retro all the way! Commander Keen is IMHO een goede optie. Daar is nooit een vervolg van gemaakt...
copyrights copyrights copyrights...

• Mark Lor
Ga naar File -> Options
je naam enzo invullen
bij server ADD
addres irc.tweakers.net
connect
dan intypen /join #gotgame

• Vich
quote:
dikkebanaan schreef op 21 mei 2003 @ 18:34:
[...]

Voor hoeveel wil je wedden? ;)

(niet naar bedoeld hoor, ik heb ook ooit zulke ideeën gehad.. maar het is gewoon absoluut niet realistisch om als amateur programmeur die pas net komt kijken een compleet 3d spel te maken en vooral gemotiveerd te blijven.. al zullen er uiteraard uitzonderlijke gevallen tussen zitten, dus ik wens jullie veel suc6 ;))
Ik ben (de enige) programmeur in het AlterNova project en kan je verzekeren dat ik geen amateur meer ben (alhoewel ik ook niet álles kan, want ik programmeer nog maar een jaar in C++). Ik programmeer reeds sinds m'n 13de (wel in gwbasic in die tijd op een pc zonder harddisk) en heb nu na 6 maanden ongeveer 12.000 lijnen programmeercode gemaakt voor AlterNova.
M'n website staat vol met gratis software en vorig jaar heb ik een soort virtuele chatwereld geprogrammeerd, maar dat project is gestaakt wegens "geen kans op succes".

• Vich
quote:
Mark Lor schreef op 21 May 2003 @ 18:44:
FPS is denk ik het makkelijst ook als je kijkt naar het multiplayer gedeelte, alleen is het wel goed je best doen en vooral gameplay GOED balancen wil ie uitkomen boven de rest van de games
Een flighsimulator (e.g. f16/ruimteschip) lijkt me makkelijker. Een fps brengt meer dingen mee dan een simulator imho:
- handwapens en hun specifieke eigenschappen
- daardoor is er een meer ingewikkelde aiming-klasse
- moeilijkere besturing (springen, crouchen, lopen, strafen, ...)
- karakters en de animaties ervan
- ...

Een simulatiespel heeft wel een CLOD nodig, maar dat hebben sommige fps games natuurlijk ook.

• Sliver!!!!
quote:
Mark Lor schreef op 21 mei 2003 @ 19:17:
Ga naar File -> Options
je naam enzo invullen
bij server ADD
addres irc.tweakers.net
connect
dan intypen /join #gotgame
hey waar kan ik de server dan invullen want ik heb wel cdd maar daar kan je niks invullen? hoe moet ik het doen ik heb verzie 6.03

• IFASS
BESCHRIJVING IRC

open het programma, je krijgt dan een schermpje met opties, in het hoofdschermpje zie je een knopje Add staan, druk daarop.
vul als description Tweakers en en als IRC server type je irc.tweakers.net in en ver der niet klik dan op add.
dan zit je weer in het hoofdschermpje, klik op connect to IRC server en je krijgt een soor console. dan krijg je meteen de vraag van: Enter name of channel to join.
type daar #gotgame in en je zit in de chatbox.

• MrRudi
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

Ok normaal gesproken houd ik me hier ook altijd buiten...en laat ik het kritiek leveren aan LED over, die dat veel beter kan dan ik (ook al is ie af en toe lekker lomp, moet je maar tegenkunnen :P). Toch ben ik wel geneigd om me hier even mee te bemoeien.

Allereerst:
- Gebruik AUB een bestaande engine, je eigen engine schrijven kost je 3 jaar, en alle andere enthousiaste mensen zijn dan allang afgehaakt.

- Wijs een teamleader aan, iemand met karakter en die durft mensen af te wijzen en lamme luilakken te schoppen. Een hobbyproject waar geen duidelijke leiding aan zit bloed dood, of er ontstaat zoveel wrijving tussen teamleden dat het ontploft. Ik wil me best beschikbaar stellen om de teamleider te helpen met advies, documentatie enzovoort. Let op: PUUR ondersteuning, ik bied me niet aan de leider te zijn, die tijd heb ik niet.

- Ben niet te ambitieus. Een simpele FPS maken en die langzaam uitbreiden is best mogelijk maar ga geen tactical FPS met 80 megagave singleplayer missies en massive online multiplayer mogelijkheden schrijven...ik kan me voorstellen dat het erg leuk is om te doen, maar je development time wordt zo uitgebreid dat de interesse verzwakt. Het is VEEL beter om een afgebakend spelidee te maken, en het later in een vervolgproject uit te breiden.

- Je hebt altijd veel mensen die ideeen hebben en aan het verhaal willen werken. Op zich is dat prima maar stel ook iemand aan die alles redigeert. Liefst iemand die ervaring heeft met schrijven. Het moeilijkste van het designen in een hobbyproject is de consistentie bewaren, geen maffe zijsprongetjes maken en geen met-elkaar-vloekende stijlen.

- Maak je team niet te groot...zeker op grafisch 3D gebied loopt er op GoT genoeg talent rond (het 3d topic verbaast me regelmatig) maar je hebt er niks aan om 20 modellers te hebben en 2 programmeurs. Een paar ervaren C++ coders heb je sowieso nodig, maar met 3-4 goeie modellers kom je al een heel end. Maak ook hier een goede taakverdeling, wie modelt de maps, wie de karakters, wie de object, wie maakt de user interface enz. Laat de teamleider iemand aanwijzen als Art Director...ook bij art is consistentie en stijl belangrijk, sommige modellers zullen zich dus moeten aanpassen aan anderen.

Dat was het zo wel even...voor vragen ben ik altijd beschikbaar. Als laatste: neem ALTIJD mensen als Led serieus...mensen zoals hij zeggen bijna nooit iets wat je wilt horen, lijken je alleen maar onderuit te willen halen...maar ze zijn wel degenen die weten waar ze het over hebben. Kritiek is bedoelt om de groep in de juiste richting te sturen, niet omdat we jullie graag zien falen (dat zien we tenslotte al 10 keer per maand).

Engine Software | >> FFXI Log << |

• Vich
quote:
MrRudi schreef op 21 May 2003 @ 19:25:
Ok normaal gesproken houd ik me hier ook altijd buiten...en laat ik het kritiek leveren aan LED over, die dat veel beter kan dan ik (ook al is ie af en toe lekker lomp, moet je maar tegenkunnen :P). Toch ben ik wel geneigd om me hier even mee te bemoeien.

Allereerst:
- Gebruik AUB een bestaande engine, je eigen engine schrijven kost je 3 jaar, en alle andere enthousiaste mensen zijn dan allang afgehaakt.
3 jaar lijkt me nogal lang. Tenzij je een engine zoals de UT2003 engine bedoelt. Waarin dus alle nieuwe videokaart features inzitten. Onze engine is het bewijs van je ongelijk :P nofi
quote:
- Wijs een teamleader aan, iemand met karakter en die durft mensen af te wijzen en lamme luilakken te schoppen. Een hobbyproject waar geen duidelijke leiding aan zit bloed dood, of er ontstaat zoveel wrijving tussen teamleden dat het ontploft. Ik wil me best beschikbaar stellen om de teamleider te helpen met advies, documentatie enzovoort. Let op: PUUR ondersteuning, ik bied me niet aan de leider te zijn, die tijd heb ik niet.
Abso-zeker-luut! Een co-teamleider is ook een must-have! Want als de teamleider (langdurig?) afwezig is dan staat anders het project stil.
quote:
- Ben niet te ambitieus. Een simpele FPS maken en die langzaam uitbreiden is best mogelijk maar ga geen tactical FPS met 80 megagave singleplayer missies en massive online multiplayer mogelijkheden schrijven...ik kan me voorstellen dat het erg leuk is om te doen, maar je development time wordt zo uitgebreid dat de interesse verzwakt. Het is VEEL beter om een afgebakend spelidee te maken, en het later in een vervolgproject uit te breiden.
Klopt ook. Hoe meer features je plant hoe meer je gaat moeten wegknippen tijdens de ontwikkeling. En dat leidt tot ontgoochelingen in het team.
quote:
- Je hebt altijd veel mensen die ideeen hebben en aan het verhaal willen werken. Op zich is dat prima maar stel ook iemand aan die alles redigeert. Liefst iemand die ervaring heeft met schrijven. Het moeilijkste van het designen in een hobbyproject is de consistentie bewaren, geen maffe zijsprongetjes maken en geen met-elkaar-vloekende stijlen.
quote:
- Maak je team niet te groot...zeker op grafisch 3D gebied loopt er op GoT genoeg talent rond (het 3d topic verbaast me regelmatig) maar je hebt er niks aan om 20 modellers te hebben en 2 programmeurs. Een paar ervaren C++ coders heb je sowieso nodig, maar met 3-4 goeie modellers kom je al een heel end. Maak ook hier een goede taakverdeling, wie modelt de maps, wie de karakters, wie de object, wie maakt de user interface enz. Laat de teamleider iemand aanwijzen als Art Director...ook bij art is consistentie en stijl belangrijk, sommige modellers zullen zich dus moeten aanpassen aan anderen.
Dat is volgens mij een recent probleem in dit project: een te groot team, beheert door mensen met te weinig ervaring in team-beheer ivm spelontwikkeling. Zelf heb ik een team van 9 mensen en dat is al een hele klus.
quote:
Dat was het zo wel even...voor vragen ben ik altijd beschikbaar. Als laatste: neem ALTIJD mensen als Led serieus...mensen zoals hij zeggen bijna nooit iets wat je wilt horen, lijken je alleen maar onderuit te willen halen...maar ze zijn wel degenen die weten waar ze het over hebben. Kritiek is bedoelt om de groep in de juiste richting te sturen, niet omdat we jullie graag zien falen (dat zien we tenslotte al 10 keer per maand).
Jups, je moet om kritiek vrágen. Hoe meer negatieve kritiek je krijgt, hoe meer dat je het project zo kan aanpassen zodat het meer kans heeft op slagen.

• Hymn
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 30-06-2015
mooi gezegd MrRudi :)

ervaring speelt sowieso een grote rol imo ;)
ik werk zelf ook mee aan een gratis RTS en de projectleader heeft et flink te verduren. Als projectleader moet je van alles wat afweten, hoeft niet tot in de details maar in het geval van mij ( 3d lowpoly charactermodelling ) moet hij toch wel wat afweten van 3d. Zelfde geld voor het programmeer werk.
Wat ik dus als eerste zou doen als ik jullie was is een projectleader zoeken die het meest geschikt is + de enige ervaring ( daarmee bedoel ik dus niet iemand die veel games speelt ;) )

etc :P

lijkt me wel leuk als dit project slaagt 8)

http://mark-schipper.nl

• Sliver!!!!
quote:
IFASS schreef op 21 May 2003 @ 19:25:
BESCHRIJVING IRC

type daar #gotgame in en je zit in de chatbox.
als ik op add klik segt die this entry already excistr wat kan ik daar aan doen hoe kan ik tog sorgen dak inlog seg maar?

• IFASS
dan staat die server er al in, dit hoeft overigens maar 1 keer, zoek dan in het schuifbalkje de server weer op

• Sliver!!!!
quote:
IFASS schreef op 21 May 2003 @ 20:03:
dan staat die server er al in, dit hoeft overigens maar 1 keer, zoek dan in het schuifbalkje de server weer op
sorrie maar er staan stuk of 100 en daar staat die niet tussen:( en ik kan hem btw ook neit vinden moet k nu nieuwe aanmaken met andere discription ofniet?

• Sliver!!!!
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 May 2003 @ 20:10:
[...]

sorrie maar er staan stuk of 100 en daar staat die niet tussen:( en ik kan hem btw ook neit vinden moet k nu nieuwe aanmaken met andere discription ofniet?
sorrie ik heb m al maar hij zegt connection refused waarom weetk niet?? weet jij wat daar mogeljk de rede van kan zijn/

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:22
irc://irc.tweakers.net

en type dan /join #tweakers

www.erikkroes.nl

• HunterPro
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Sliver!!!! schreef op 21 mei 2003 @ 20:14:
[...]

sorrie ik heb m al maar hij zegt connection refused waarom weetk niet?? weet jij wat daar mogeljk de rede van kan zijn/
hee ja leuk ga ff lekker je posts herhalen in een dialect wat wij niet snappen. Druk voor de grap ook eens op F1.

En Karp, het is #tweakers.net ;)

[edit]

* HunterPro slaat Mith

HunterPro wijzigde deze reactie 21-05-2003 20:37 (4%)

• Mithrandir
  • Laatst online: 08-05 20:36
*fluit*

Stond hier wat?

*fluit*

Mithrandir wijzigde deze reactie 21-05-2003 20:36 (93%)

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Yoozer

minimoog

quote:
Sliver!!!! schreef op 21 May 2003 @ 20:14:
[...]

1) Leer spellen. Grammatica. Strooi wat leestekens door je tekst, het liefst gericht, en herhalen hoeft over het algemeen niet.
2) Zoek op google naar een handleiding voor mIRC.
3) Schakel je firewall/virusscanners/proxy's uit of stel ze goed in.
3) Welk deel van "geen offtopic/onzinposts begreep je niet?

Dan het nuttige gedeelte - ik ben zelf sounddesigner, heb een stapel gear in de sig staan, foto's beschikbaar op verzoek, voor effectjes en zo stel ik me beschikbaar.

Yoozer wijzigde deze reactie 21-05-2003 20:38 (11%)

teveel zooi, te weinig tijd

• dikkebanaan
  • Niet online

dikkebanaan

quote:
kenvh schreef op 21 May 2003 @ 19:19:
Ik ben (de enige) programmeur in het AlterNova project en kan je verzekeren dat ik geen amateur meer ben (alhoewel ik ook niet álles kan, want ik programmeer nog maar een jaar in C++).
Hoi, ik kan jou ook verzekeren dat ik geen amateur meer ben, hoewel ik idd ook niet alles kan en nog steeds iedere dag nieuwe dingen erbij leer.
quote:
Ik programmeer reeds sinds m'n 13de (wel in gwbasic in die tijd op een pc zonder harddisk) en heb nu na 6 maanden ongeveer 12.000 lijnen programmeercode gemaakt voor AlterNova.
Ik programmeer nu zo'n 8 jaar (ben bijna 22) waarvan bijna 5 jaar mbv C++, 1 jaar C, 2 jaar Pascal + Assembly, 1 jaar Basic (:{) - en ik werk sinds anderhalf jaar aan een project met ~93.000 loc. (neej, niet alleen natuurlijk _/-\o_)
quote:
M'n website staat vol met gratis software en vorig jaar heb ik een soort virtuele chatwereld geprogrammeerd, maar dat project is gestaakt wegens "geen kans op succes".
:)

We kunnen hier wel met leuke feiten gaan gooien en opscheppen over dit en dat, maar ik doelde met mijn eerste post eigenlijk meer op de topicstarter.. welke erg enthousiast klinkt, maar volgens mij nog niet zoveel ervaring heeft (geef me maar een schop als dit niet waar is ;)) met de dingen waar ie de komende tijd tegenop gaat lopen als ie z'n plannen doorzet.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik ongelofelijk veel respect heb voor de mensen/groepen die het echt lukt om een compleet spel in elkaar te zetten (zelfs als het 'maar' een Tetris kloon is) en ook echt alles af te maken.

* dikkebanaan heeft zijn '2d-en-later-3d-platform-spel-in-rayman-stijl-met-butt-kickende-graphics' al lang opgegeven :P
(als ik ooit nog een spelletje ga maken zal dat hooguit een klein spelletje wezen in de trant van Bomberman, Frogger of zelfs Tetris (moderne variant ofzo), welke ook erg leuk kunnen zijn om te maken (been there..))

(alles wat in deze post staat zal ongetwijfeld al meerdere keren zijn herhaald in dit topic, excuses hiervoor.. ik heb niet alles gelezen B))

edit:

Dat AlterNova ziet er trouwens leuk uit :)

dikkebanaan wijzigde deze reactie 21-05-2003 20:43 (4%)

• Oogst
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2017
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd naar de ervaring, kennis en skills van IFASS zelf.

Ik zie dat je 15 jaar oud is en al een maand actief op GoT, waarom denk jij zo'n enorm moeilijk en groot project goed op te kunnen zetten en te leiden? Zou best kunnen hoor, ondanks je leeftijd, maar leg eerst maar eens uit waarom een project juist jouw leiding nodig heeft en wat je ideeën erover zijn. Wat is je ideale game? Hoe wordt de ideale game gemaakt?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Vich
quote:
[b][message=17850199,noline]dikkebanaan schreef op 21 mei 2003 @

We kunnen hier wel met leuke feiten gaan gooien en opscheppen over dit en dat, maar ik doelde met mijn eerste post eigenlijk meer op de topicstarter.. welke erg enthousiast klinkt, maar volgens mij nog niet zoveel ervaring heeft (geef me maar een schop als dit niet waar is ;)) met de dingen waar ie de komende tijd tegenop gaat lopen als ie z'n plannen doorzet.
Ah, dan begreep ik je verkeerd. Vermits je antwoordde op Mr. Z. dacht ik dat je het over ons project had. Sorry :) Ik heb nog niet véél ervaring maar wel engiszinds al ervaring :) De bedoeling van zulk project is natuurlijk om bij te leren.
quote:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik ongelofelijk veel respect heb voor de mensen/groepen die het echt lukt om een compleet spel in elkaar te zetten (zelfs als het 'maar' een Tetris kloon is) en ook echt alles af te maken.

* dikkebanaan heeft zijn '2d-en-later-3d-platform-spel-in-rayman-stijl-met-butt-kickende-graphics' al lang opgegeven :P
(als ik ooit nog een spelletje ga maken zal dat hooguit een klein spelletje wezen in de trant van Bomberman, Frogger of zelfs Tetris (moderne variant ofzo), welke ook erg leuk kunnen zijn om te maken (been there..))

(alles wat in deze post staat zal ongetwijfeld al meerdere keren zijn herhaald in dit topic, excuses hiervoor.. ik heb niet alles gelezen B))

edit:

Dat AlterNova ziet er trouwens leuk uit :)
Thanks, so it will be :)

• Loona35
Ik zou zeggen, zet een site op met daarop van die info zoals Oogst die beschreef. Zet er een inschrijfform op. Dan krijg je vanzelf een aardig overzicht van de skills van de aanmelders.

iRacing Profiel

• IFASS
quote:
Oogst schreef op 21 May 2003 @ 21:00:
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd naar de ervaring, kennis en skills van IFASS zelf.

Ik zie dat je 15 jaar oud is en al een maand actief op GoT, waarom denk jij zo'n enorm moeilijk en groot project goed op te kunnen zetten en te leiden? Zou best kunnen hoor, ondanks je leeftijd, maar leg eerst maar eens uit waarom een project juist jouw leiding nodig heeft en wat je ideeën erover zijn. Wat is je ideale game? Hoe wordt de ideale game gemaakt?
het hoeft niet perse mijn leiding te hebben, ik heb vaker met zo'n project meegedaan en het leuk me gewoon leuk, heb probleem was dat de leiding faalde, daarom wil ik met jullie gewoon een mooi plan op proberen te zetten, u see?

daarom ook Gezamlijk

IFASS wijzigde deze reactie 21-05-2003 21:20 (3%)

• GTC
  • Laatst online: 23-12-2003

GTC

CS Player

btw, wat voor muziek willen jullie (kwas ff weg wegens format ;) )

keb hier nl. magix music maker en een keyboard (kan redelijk spelen, dus dat zit wel goed)

jullie vragen, wij draaien :D

|| CS Player for life || Specs Gaming PC || Waiting for... Half Life 2 || VCM

• Zero|IA

Zero|IA

Katie Holmes RULES

Team Leaders:

Benodigde secties tot nu toe:
-Graphics & Textures
-Moddeling & Maps
-Sound & Music
-Project Management & Public Relations
-Programmeren
-Storyline Development

Zero|IA wijzigde deze reactie 21-05-2003 21:51 (240%)

• IFASS
quote:
Gamer---NL--- schreef op 21 May 2003 @ 21:28:
btw, wat voor muziek willen jullie (kwas ff weg wegens format ;) )

keb hier nl. magix music maker en een keyboard (kan redelijk spelen, dus dat zit wel goed)

jullie vragen, wij draaien :D
dat is mooi, we kunnen je maybe wel gebruiken, ff afwachten wat de rest van het team er van vind

• killercow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-06 12:49
waarom valt code bij maps in het rijtje?
als we een bestaande engine gebruiken komt er nog steeds een hele boel coding werk kijken wat niks maar dan ook niks met mapping te maken heeft.
ik denk dat code naast graphics je groote sectie is.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth-0.nl

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

quote:
killercow schreef op 21 May 2003 @ 21:48:
waarom valt code bij maps in het rijtje?
als we een bestaande engine gebruiken komt er nog steeds een hele boel coding werk kijken wat niks maar dan ook niks met mapping te maken heeft.
ik denk dat code naast graphics je groote sectie is.
is al veranderd ...... Oogst .. mocht je dit lezen ... join us plz in #GoTGame want we zouden het erg leuk vinden om jou als designer/lead designer mee te hebben doen.

... MMORPG Addict.

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
The_Intersector schreef op 21 May 2003 @ 21:29:
Team Leaders:

Benodigde secties tot nu toe:

-Graphics & Textures
>> User Interface
>> In-game UI
>> HUD
>> Font(s)
>> Player Model texturepainting
>> Object Model texturepainting
>> Area texturemapping & Painting

-Moddeling & Maps
>> character modelling
>> object modelling
>> Map design
>> Map modelling
>> Animator (thx Hymn ;))

-Sound & Music
>> Player sound effects
>> Event sound effects
>> ambient sound effects
>> UI sound effects
>> UI Music
>> In-game music

-Project Management & Public Relations
>> Producer
>> Assoc. Producer (waarvoor ik mezelf dus aanbied)

>> Lead Designer
>> Lead Coder
>> Art Director

-Programmeren
>> Lead coding (engine/gamestate/physics)
>> UI
>> Gameprogression
>> Special FX coding
>> Script/events coder
>> AI
>> Player statemachine

-Storyline Development
>> Storywriting
>> Scriptwriting
>> Concept art/storyboard
Even het lijstje wat uitgebreid, met name door subdivisies te maken, adhv zo'n lijst maak je afhankelijk van je team een tasklist en een assetlist. Maar het lijkt me dat er eerst een Producer (team leider) aangesteld moet worden...iemand die wat autoriteit heeft lijkt me makkelijk. Hoewel IFASS het topic start lijkt hij me (met name gezien zijn leeftijd) niet de meest geschikte persoon...dat is niet lullig bedoeld, maar wel reeel.

Ennuh...Gamer--NL---: Magix Music Maker? COME ON! Niet echt een pakket waar zichzelf serieus-nemende muzikanten mee werken.

MrRudi wijzigde deze reactie 21-05-2003 22:24 (11%)

• Hymn
je vergeet Character Animator ;)

( 1 van de moeilijkste onderdelen van de graphics imo :) )

edit: np ;)

Hymn wijzigde deze reactie 21-05-2003 22:51 (8%)

• IFASS
Let Op!

de inschrijving voor dit project loopt tot 1 juli!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik zie dat dit topic aaaardig actief is, denk dat de eerste 2 maanden al overleeft zal worden :P (no offence).

Ik wil mezelf ook "aanmelden" tot bijdrage van dit project, helaas heb ik niet al te beste skills (sterkste punt is nog webdesign/scripting - zelfs dat valt tegen :P) Qua muziek, ik heb 5 jaar gewerkt met fasttracker, niet al te beste kwaliteit, maar kon wel leuke dingen in mekaar zetten.

Ik kan wel webhosting ter beschikking stellen, ik heb nog een domein die eigelijk wat dood is, en zit er net weer een jaar aan vast. (60mb + hele hosting gebeuren)

iig blijf ik deze topic volgen, mischien dat er een gaatje voor mij ergens valt :D
mbt tot leeftijd, ik ben over 1 week 23

SinergyX wijzigde deze reactie 21-05-2003 23:39 (15%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zydell
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11-12-2018

Zydell

* * * * *

quote:
Hymn schreef op 21 May 2003 @ 22:09:
je vergeet Character Animator ;)

( 1 van de moeilijkste onderdelen van de graphics imo :) )

edit: np ;)
niet moeilijk... saai ;/ Animators zijn vaak moeilijk te 'vinden'. Ik vind het niet zo gek, ik kan het zelf wel aardig maar het is echt kutwerk :)

Zydell wijzigde deze reactie 21-05-2003 23:59 (3%)

• Hymn
een fatsoenlijke levensechte animatie met de hand maken is imo dus wel moeilijk ;) , met motion capture is et idd vrij simpel :P
en saai is et idd :D

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ok hier een kleine update van #GoTGame op irc.tweakers.net

Zoals jullie al zien zijn we serieus bezig met de opzet, er komt niet 1 project leider maar er komen er meerdere.

Secties :

- Coding
- Graphics&Textures
- Modelling&Maps
- Sound&Music
- Project Management&PR
- Animation

Voor elke sectie komt er een team leider , deze zijn eveneens deel van het TEAM dat het project leid en zetten targets voor zijn/haar development team. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb je bij zulke projecten een organisatiestructuur nodig die resultaat "afdwingt". Een samenwerkings verband tussen de verschillende teams zorgt ervoor dat het modellen goed afgesteld kan worden op de concept art

Een Project is niks zonder een goede opzet :

Einddoel :

Het maken van een semi-realistische team based FPS met multiplayer mogelijkheid

Werkmethodiek :

Het beginnen met het opzetten en uitschrijven van uitdagingen

Belangrijkste mijlpaal :

1 juli 2004 werkende demo/level

Randvoorwaarden :

Alles opensource, we zouden geen GoT'ers zijn als we het niet opensource deden :+

Vanaf morgen opent de inschrijving. We willen graag van iedereen die meedoet aan dit project de persoonsgegevens hebben, dit houd in: adres, telefoonnummer, MSN/ICQ/AOL, wat je bezigheden zijn en waneer (school, werk ect... )
Voor de rest willen we nog een kleine motivatie waarom jij denkt dat jij ons kan helpen zodat DIT project wel slaagt.

We zijn nog hard opzoek naar gemotiveerde :

- Animators
- Coders
- Moddelers
- Sound-Artists
- Mappers
- Teamleiders voor de bovengenoemde secties

Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die zich ervoor in willen zetten, de inschrijving loopt tot 1 Juli. Tegen die tijd hopen we ook een Game Engine gevonden te hebben die aan onze eisen en wensen voldoet, en alle lege posten opgevuld te hebben.

CRiMiNaL wijzigde deze reactie 22-05-2003 00:38 (7%)

... MMORPG Addict.

• Zero|IA

Zero|IA

Katie Holmes RULES

Ok en hebben we al een inschrijf adres, want heb wel hele avond lopen irc babbelen met elkaar, met behoorlijk wat resultaat, maar uhhh misschien toch wel taktisch om een e-mail adres (misschien hotmail) te openen en dat gebruiken voor collectie van data, dit kan daarna rustig verwerkt worden op de website die gebouwd gaat worden.

• Michél
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-01-2018

Michél

woet!

Misschien ook een aandachts puntje: Publicity Manager/Woordvoerder/Public Relations,
maar ik heb ook wel interresse in Verhaallijn bedenker. En Innovatie's wat betreft SP en MP

edit:

Weer niet gelezen. sorry :/

Michél wijzigde deze reactie 22-05-2003 00:38 (14%)

.

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Yoozer

minimoog

Jullie zijn alleen 1 ding nog vergeten (maar dit heb ik ook al in IRC genoemd). Engines en vacatures zijn interessant, maar er is nog geen 'sfeer' voor het spel, geen 'identiteit', geen kleurenschema en geen 'gevoel'.

Daarom al vast een voorproefje. Ik heb nog niks gevraagd in de zin van "is dit goed", maar de naam klinkt in ieder geval stoer, een logo is aanwezig, het kleurenschema kan makkelijk aangepast worden voor een 'cleane' of een 'dirty' look, en alleen het .net domein met de naam is geregistreerd.

Wat ik in het kanaal voorbij zag komen waren requirements voor de engine. Wat ik hier voorbij zie komen is een lading mensen met "ja, ik wil wel meedoen", en een organisatie, en vacatures. Wat je ook nodig hebt is een concept - waar speelt het zich af, hoe gaat het verhaal - en als je mensen wil meekrijgen, ergens voor wil laten werken, ergens voor wil laten vechten om het gedaan te krijgen - dan heb je een zichtbaar doel nodig.

Dames en heren - de preliminary cover art :).

http://synerjee.shodown.net/img/coverart.jpg

Kadootje :). En nog totaal niet bindend :). Maar laat mensen dit zien en ze zeggen "wow, daar heb ik wel zin in!". Althans meer dan "dit zijn de vacatures maar we weten nog niet precies wat we gaan doen. Dit niet als sneer bedoeld naar de organisatie - die al binnen een mooi aantal posts met een goed projectplan wist te komen - alle lof, maar zie 't gewoon als een handje helpen :).

Yoozer wijzigde deze reactie 22-05-2003 00:47 (38%)

teveel zooi, te weinig tijd

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
CRiMiNaL schreef op 22 mei 2003 @ 00:30:
Ok hier een kleine update van #GoTGame op irc.tweakers.net

Zoals jullie al zien zijn we serieus bezig met de opzet, er komt niet 1 project leider maar er komen er meerdere.

Secties :

- Coding
- Graphics&Textures
- Modelling&Maps
- Sound&Music
- Project Management&PR
- Animation

Voor elke sectie komt er een team leider , deze zijn eveneens deel van het TEAM dat het project leid en zetten targets voor zijn/haar development team. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb je bij zulke projecten een organisatiestructuur nodig die resultaat "afdwingt". Een samenwerkings verband tussen de verschillende teams zorgt ervoor dat het modellen goed afgesteld kan worden op de concept art

Een Project is niks zonder een goede opzet :

Einddoel :

Het maken van een semi-realistische team based FPS met multiplayer mogelijkheid
Klinkt goed hoewel ik het spel zelf wat aan de ambitieuze kant vind...team-based is echt niet makkelijk. Ik heb nog 1 vraag over de teamstructuur, in principe is het geen slecht idee om per sectie een teamleader te kiezen, dat zijn de zogenaamde "Lead" functies (Lead programmer, Lead Designer, Art Director, Lead Sound Engineer). Niettemin wil ik nogmaals benadrukken dat je ook een Producer moet hebben...dus iemand die het zicht houdt op het hele project, en de "Lead" mensen op elkaar afstemd.

MrRudi wijzigde deze reactie 22-05-2003 00:45 (28%)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

quote:
Yoozer schreef op 22 May 2003 @ 00:41:
Jullie zijn alleen 1 ding nog vergeten (maar dit heb ik ook al in IRC genoemd). Engines en vacatures zijn interessant, maar er is nog geen 'sfeer' voor het spel, geen 'identiteit', geen kleurenschema en geen 'gevoel'.

Daarom al vast een voorproefje. Ik heb nog niks gevraagd in de zin van "is dit goed", maar de naam klinkt in ieder geval stoer, een logo is aanwezig, het kleurenschema kan makkelijk aangepast worden voor een 'cleane' of een 'dirty' look, en alleen het .net domein met de naam is geregistreerd.

Wat ik in het kanaal voorbij zag komen waren requirements voor de engine. Wat ik hier voorbij zie komen is een lading mensen met "ja, ik wil wel meedoen", en een organisatie, en vacatures. Wat je ook nodig hebt is een concept - waar speelt het zich af, hoe gaat het verhaal - en als je mensen wil meekrijgen, ergens voor wil laten werken, ergens voor wil laten vechten om het gedaan te krijgen - dan heb je een zichtbaar doel nodig.

Dames en heren - de preliminary cover art :).

[afbeelding]

Kadootje :). En nog totaal niet bindend :). Maar laat mensen dit zien en ze zeggen "wow, daar heb ik wel zin in!". Althans meer dan "dit zijn de vacatures maar we weten nog niet precies wat we gaan doen. Dit niet als sneer bedoeld naar de organisatie - die al binnen een mooi aantal posts met een goed projectplan wist te komen - alle lof, maar zie 't gewoon als een handje helpen :).
i'm impressed .. :9~
zoals je weet staat concept bij ons als 2e op het lijstje .... morgen dus waarschijnlijk ;) als 1e wouden we een goed gemotiveerd project plan hebben ;)
quote:
MrRudi schreef op 22 May 2003 @ 00:44:
[...]

Klinkt goed hoewel ik het spel zelf wat aan de ambitieuze kant vind...team-based is echt niet makkelijk. Ik heb nog 1 vraag over de teamstructuur, in principe is het geen slecht idee om per sectie een teamleader te kiezen, dat zijn de zogenaamde "Lead" functies (Lead programmer, Lead Designer, Art Director, Lead Sound Engineer). Niettemin wil ik nogmaals benadrukken dat je ook een Producer moet hebben...dus iemand die het zicht houdt op het hele project, en de "Lead" mensen op elkaar afstemd.
Bedankt voor je advies, maar in de huidige opzet zou een Producer niet werken, omdat we juist willen dat de "Leaders" zonder nog een hogere "macht" goed met elkaar communiceren.

CRiMiNaL wijzigde deze reactie 22-05-2003 00:49 (22%)

... MMORPG Addict.

• Hymn
kweet niet of jullie al aan een ander imo belangrijk onderdeel hebben gedacht namelijk Concept Art , als je bv de textures/modellers aan het werk zet van 'maak/model dat' dan krijg je verschillende stijlen, of je laat de verantwoordelijkheid over aan de 'Lead texture artist/modeller' :)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

quote:
Hymn schreef op 22 May 2003 @ 00:51:
kweet niet of jullie al aan een ander imo belangrijk onderdeel hebben gedacht namelijk Concept Art , als je bv de textures/modellers aan het werk zet van 'maak/model dat' dan krijg je verschillende stijlen, of je laat de verantwoordelijkheid over aan de 'Lead texture artist/modeller' :)
Dit zijn we niet vergeten .... er is hier een uigebreide discussie over geweest op #GoTGame omdat dit bijdraagt aan de motivatie waar Yoozer ookal op doelde.... dus we zullen we zeker concept art gebruiken voordat we onze moddelers blind aan het kleien zetten :P

... MMORPG Addict.

• Hymn
:)

tis dat ik al aan een spel werk anders had ik wel meegedaan :P

• SinergyX
  • Laatst online: 23:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

is het mischien niet makkelijker vrij vroeg (dan wel vooraf) te bepalen in welke soort fps er wordt gewerkt, elke "medewerker" moet zich er wel in kunnen vinden (alien/tommy clan style/future), mocht dit pas laat bekend worden, kan je toch wel zeker weer afvallers verwachten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
CRiMiNaL schreef op 22 mei 2003 @ 00:46:
[...]

i'm impressed .. :9~
zoals je weet staat concept bij ons als 2e op het lijstje .... morgen dus waarschijnlijk ;) als 1e wouden we een goed gemotiveerd project plan hebben ;)

[...]

Bedankt voor je advies, maar in de huidige opzet zou een Producer niet werken, omdat we juist willen dat de "Leaders" zonder nog een hogere "macht" goed met elkaar communiceren.
De beslissing ligt altijd bij jullie zelf natuurlijk...maar ik weet uit ervaring dat zonder 'hogere macht' de 'leaders' nooit goed met elkaar communiceren :)

• MaSsiE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2006
Hmm ik zou het erg gaaf vinden om samen met iemand van een ander vakgebied één bepaald apsect van het spel uit te gaan zoeken, en me daarop te storten. Stel je dit voor als bijvoorbeeld een combinatie van natuurkundige formules voor zwaartekracht gecombineerd met het doorbuigen van de benen van een character. (waarschijnlijk te hoog gegrepen voor een spel, maar het dient als snel bedacht voorbeeld :))

Ik denk dat het erg motiverend is om in kleine groepjes (liefst van maar 2 man) aan één specifiek onderwerp te werken. Zo kun je elkaar blijven motiveren door interessante dingen aan elkaar te laten zien, en elkaar te verbazen met wat je wel niet kan met "jouw" vakgebied.

Ik ben goed in: Modellen & Animeren

Ik twijfel echter nogsteeds of ik wel mee moet doen. Ik ben op dit moment alleen gemotiveerd door het feit dat ik hier veel van ga leren. Het genre FPS klinkt me niet leuk/spannend in de oren omdat er al honderden van zijn gemaakt, en we nooit het niveau gaan bereiken van de "bekende spellen".

Aan de andere kant kan een FPS ook verschrikkelijk leuk zijn doormiddel van een pakkend verhaal, grappige hoofdpersoon, apparte sfeer, fantasy wereld etc. (in ieder geval iets wat niet zo mega-standaard is als een counter-strike cloon). *denkt terug aan de tijd dat hij nog fanatiek "No One Lives Forever" speelde :9 *

Deze post is geen aanval op de ideeen die hier worden gepost, maar meer een mening van mijn kant :) Voel je dus niet aangevallen ofzo, maar zie het als een poging tot opbeurende kritiek om dit project een stapje verder te helpen :)

Ik meld me dus nog niet definitief aan. Ik denk dat we het spel opzich wel kunnen maken, maar ik moet het idee/verhaal van het spel leuk vinden wil ik er gemotiveerd aan gaan werken.

MaSsiE wijzigde deze reactie 22-05-2003 01:10 (10%)

• GTC

GTC

CS Player

quote:
MrRudi schreef op 21 May 2003 @ 22:03:
Ennuh...Gamer--NL---: Magix Music Maker? COME ON! Niet echt een pakket waar zichzelf serieus-nemende muzikanten mee werken.
dit is alleen om basic mee te werken, keb op dit moment geen midi nl. alleen line in

• IFASS
het plan is al volledig in aanmaak, we hebben gisteravond een paar uur lopen babbelen op IRC, dat is redelijk goed gegaan: Nieuwe website geopend (http://gotgame.ath.cx/), structuur bepaald enz.

@ Yoozer: ziet er heel mooi uit, :9~ ik denk dat we dus iemand hebben voor de mooie arts :) (ik zal even overleggen)

dit was de coverart die Yoozer gemaakt had:

http://synerjee.shodown.net/img/coverart.jpg

IFASS wijzigde deze reactie 22-05-2003 07:43 (51%)

• GTC

GTC

CS Player

btw, misschien (ik zeg misschien) kan ik ook filmpjes maken

keb hier wel pinnacle liggen, alleen moet het uitgebreider zijn

dus ik ga zometeen (als ik thuisben) premiere uitproberen

• Sliver!!!!
hey euhm ik zie mezelf op de lijst staan modellen kan ik wel maar filmpjes niet zoals bij een echt spel alleen bij 3dmax dus zou ik daar vanaf kunnen gehaald worden bij filmpjes?

• geez
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 24-05 17:13
Yoozer zeer flexe cover art :D
site is ook mooi, laten we die aanpassen aan game, met concept erop.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True