[3D] Discussie nieuw groepsproject

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Topicstarter
3D Tweaktown
Plaatje komt nog :)

Onderwerp
Het plan is een dorp of straat te maken waarvoor iedereen huizen mag maken. Deze huizen moeten voldoen aan de standaarden die we nu in huizen terugzien zoals een deur, ramen, een dak en hoekig. En het moet technisch haalbaar zijn. Dus geen tipi's of reuzachtige mierenhopen, en geen hoverliften die buitenom gaan of portalen waarmee je door je huis kan teleporteren.

Tijdsduur
De deadline voor de gebouwen die aangeleverd moeten worden zal 31 augustus zijn. Zeg maar einde zomervakantie :) Afhankelijk van de inzendingen en status van zal op dat moment verder gegeken worden hoe het project het beste afgerond kan worden.

Regels
Er zijn een aantal regels waaraan je je moet houden. Vooral om het eindresultaat nog enige samenhang te geven. Het zijn er niet heel veel. Maar hier staan ze:
Keuze gebouw: Voordat je enthousiast begint met een gebouw maken. Laat dan eerst in dit topic weten wat je van plan bent te gaan maken. Zodat kan worden bijgehouden dat er geen 4 hotels, 5 banken of 3 kerken komen. Als het idee goedgekeurd wordt komt wat je aan het maken bent komt in de startpost te staan. • Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is. Anders is er de kans dat dit project nooit af zal komen.
Polycount: 50.000 maximaal
Plugins: geen die nodig zijn tijdens het renderen. • Aanlever formaat: een .obj of een .max
Textures: vrij, in eerste instantie geen shaders (ivm rendertijden), maximaal 20MB aan plaatjes
Materialen: Er zullen ongetwijfeld maretialen zoals glas en water gaan komen. Iedereen zal hiervoor dezelfde materialen gaan gebuiken die we in dit topic kunnen ontwikkelen rekening houdend met rendertijd en kwaliteit. Als het moet kan ik ze achteraf nog aanpassen. Maar liever niet natuurlijk.
Afmetingen: realistisch (1m = 1m), maximaal 5 verdiepingen, moet passen op blokken van 5x5 meter, meer dan 2x3 blokken (150vierkante meter) alleen in overleg met coördinator. De voorkeur ligt bij minder dan 10 meter breed. (gemiddelde rijtjeshuis is ongeveer 5x10 meter)
Overig: Meerdere inzendingen zijn toegestaan. Maar de eerste inzending moet bewoonbaar zijn.

DeelnemerGebouw
MaDDoG (coordinator) • 6K (tweede coordinator) ? ?

Vragen
Mocht je vragen hebben die je niet meteen in het topic wil stellen zijn we te bereiken op: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/3102/AAAAE6/000000/1
Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/mailadres.jpg
Ook als je mee wil doen en wil aangeven wat voor gebouw je wil maken kan je ons daar bereiken zodat we je toevoegen aan de deelnemers. Liever dat als het in het topic te posten, om het topic wat schoner te houden.

oude topic start:
Aangezien we met een flink aantal mensen in een oud topic (TweakVille 3d project) aan het ratelen waren over een nieuw groepsproject open ik er hier even een nieuw topic voor.
(oei en dat zonder toestemming :X )

Allereerst moet er een ondewerp gekozen worden (voorheen bijvoorbeeld het trein- of het museumproject).
Het met voor zowel beginners als gevorderden haalbaar zijn en het gehele traject mag niet oneindig lang lopen.

Wat oa open staat voor discussie:
1- wie heeft veel tijd en voldoende ervaring om zoiets te coordineren?
2- wat gaat het onderwerp zijn
3- wat worden de spelregels
4- hoe bereiken we een commitment van de deelnemers
5- ?

ad 2. is al aardig wat gesproken over een dorp, hiervoor zou dus een soort van plattegrond moeten komen waarbij men in kan schrijven op kavels. Op deze kavels kun je dan met de juiste richtlijnen/spelregels je gebouwtje gaan maken.

Uiteindelijk moet het dorp dus samengesteld worden en kan er evt. een animatie van gemaakt worden (dus ook hier is nog een 'kenner' voor nodig).

dus ik zou zeggen, spuug je gal, breng je idee in, ben kritisch, laat je fantasie de loop en probeer in dit topic tot een punt te komen waarbij we een officieel topic kunnen starten met wederom een strevend groepsproject :)

[ Voor 63% gewijzigd door 6K op 18-06-2004 00:12 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heh, een 3D dorp, dat doet mij denken aan een Zweeds project waarin je een account kon maken, dan krijg je een stukje "grond" in het dorp en kon je een 3D huisje bouwen. Daarna kon je overal rondlopen en met andere mensen chatten. Dat was best wel geinig :)

Ik ben de naam wel vergeten... en het project bestaat niet meer geloof ik.

Sorry voor de offtopicigheid (leuk woord niet?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm klinkt goed dat zeer en zeker ......... Een dorpje opzetten lijkt me erg leuk.
Veel gebouwen en toch weer anders van stijl door de inbreng van de maker.
Ik zou zeker mee gaan doen daaraan .
Maar ja hoe coordineer je zo iets? heb op dit moment geen flauw idee.
Miischien kunnen die personen van het muzee-uhm , wat tips geven :)

Zekers vet idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Oogst heeft hiervoor het 3D Trein, en het museum project gecoordineerd, echter heeft oogst het volgens mij behoorlijk druk de laatste tijd...

[ Voor 6% gewijzigd door FragNeck op 09-06-2004 21:46 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
Oogst is inderdaad volgens mij ook redelijk druk (dat is althans de reden dat ie hier wat minder te vinden is zei hij een tijdje terug). Bovendien weten we ook al dat hij relatief gezien enorm veel heeft moeten doen voor die projecten, dus misschien kunnen we wat taken verdelen? Maar dan wel met een coordinator erbij die zelf niet te veel doet, maar wel alles in de gaten houdt ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
ik kan niet modellen ofzo, maar ik zou wel een realtime environment kunnen maken (ala FPS)
moeten de objecten wel .3ds of .x zijn, en maps in .bsp. je kan geloof ik met gtk radiant (toch?) maps maken met .3ds / .x objecten erin en dan lightmappen, t schijnt niet moeilijk te zijn, al snapte ik geen hout van dat programma.

ik heb nog nooit zo'n voor mij ingewikkeld project gedaan maar dat moet ik wel kunnen. het lijkt me leuker dan een statisch pre-rendered filmpje.

ik zou dus graag wat bijdragen maar dat kan ik alleen op deze manier*. verder wil ik dat laten afhangen van 'wat men wil', als het nodig is en ik merk het zelf niet (23-7 - half aug. ben ik op vakantie iig) kan je me iig contacten maar ik zal dit topic vast blijven volgen :)

dan zal ik kijken of ik er tijd voor heb, nú iig nog niet maar voorlopig is het project nog niet afgelopen :P

*ik zou ook best kunnen managen, maar dat zie ik momenteel niet zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 09-06-2004 22:03 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel andere vorm van groepsproject:

Doe het als het strip verhaal (uit W&G), 1 iemand maakt "iets", en die geeft dat door aan de 2e, die weer door aan de 3e, 4e, 5e enz.. Ieder mag er zijn eigen inbreng in geven..

Er moeten dan wel duidelijke richtlijnen gesteld worden, ieder mag een max aantal polies erbij moddelen, ieder mag max aantal kb texture's erbij voegen, ieder heeft een time limit, er is een van te voren opgestelde volgorde (net als strip topic) enz..En dan max bijv. 25 mensen ofzo (noem maar wat)..

Voordeel:

- Komen heel grappige wendingen uit, gewoon leuk om te doen
- Maakt niets uit als het dood bloed.. :)

Nadeel:

- Er komt niet iets uit waarmee je kan "showen", het is puur iets voor de fun gewoon :)

Maar ik zelf heb in een groepsproject niet zoveel hoop meer.. Ikzelf zou denk ik ook niet mee doen, omdat ik van plan ben om het Minas Tirith groepsproject te joinen (stuk groter maar errug leuk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op 09 juni 2004 @ 21:46:
Oogst heeft hiervoor het 3D Trein, en het museum project gecoordineerd, echter heeft oogst het volgens mij behoorlijk druk de laatste tijd...
Even een kleine correctie: Atgast heeft het museumproject gecoördineerd. :)

Ik ga zelf niet meedoen, want ik heb m'n eigen 'projectje' ook waar ik heel wat omkijken naar heb :*) (Minas Tirith)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 22:10:

Doe het als het strip verhaal (uit W&G), 1 iemand maakt "iets", en die geeft dat door aan de 2e, die weer door aan de 3e, 4e, 5e enz.. Ieder mag er zijn eigen inbreng in geven..

Er moeten dan wel duidelijke richtlijnen gesteld worden, ieder mag een max aantal polies erbij moddelen, ieder mag max aantal kb texture's erbij voegen, ieder heeft een time limit, er is een van te voren opgestelde volgorde (net als strip topic) enz..En dan max bijv. 25 mensen ofzo (noem maar wat)..

Voordeel:

- Komen heel grappige wendingen uit, gewoon leuk om te doen
- Maakt niets uit als het dood bloed.. :)

Nadeel:

- Er komt niet iets uit waarmee je kan "showen", het is puur iets voor de fun gewoon :)

Maar ik zelf heb in een groepsproject niet zoveel hoop meer.. Ikzelf zou denk ik ook niet mee doen, omdat ik van plan ben om het Minas Tirith groepsproject te joinen (stuk groter maar errug leuk :) )
Het spijt me, maar ook 3d tennis is ook al vaak geprobeerd. BTW waar is dat minas tirith project??

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 09 juni 2004 @ 22:27:
[...]
BTW waar is dat minas tirith project??
Klikkerdeklik :*)

@Kjwjansen: Het is idd een zéér interessant project. Zeker omdat het zo groot is én omdat het waarschijnlijk ooit realtime te bezichtigen valt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op 09 juni 2004 @ 22:27:
[...]

Het spijt me, maar ook 3d tennis is ook al vaak geprobeerd. BTW waar is dat minas tirith project??
kijk hier maar eens ik doe zelf ook mee, is echt een ambitieus project. word steeds interresanter :P

edit:
Pjanssen ej was me voor. edit 2 jazekers als dat nog eens ooit werkelijkheid zou worden _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 15:46
Anders gaat gewoon heel GOT mee doen aan dat project :D.

Zoals al is gemeld zijn er zover ik weet 2 grote groepsprojecten geweest: trein, en museum. Het trein project geleid door oogst is goed afgelopen, echter heeft oogst volgens mij echt heel veel moeten doen. Het museum project is dood gebloed. Ik vraag me dan ook sterk af of een nieuw project zou lukken.

just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberHunter schreef op 09 juni 2004 @ 22:47:
Anders gaat gewoon heel GOT mee doen aan dat project :D.
Opzich hebben we nu genoeg modellers (13) om het snel en overzichtelijk genoeg te laten verlopen denk ik. Dus heel GoT mee laten doen..... maakt het ietwat chaotisch :P
Het museum project is dood gebloed. Ik vraag me dan ook sterk af of een nieuw project zou lukken.
Eens.
Erg jammer dat het doodgebloed is, ik was een van de weinigen die een final ingezonden had, het had zo leuk kunnen worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee, ik zal er over gaan nadenken iig :)
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 22:10:

..
Ik denk dat dit wat lastig gaat omdat de 3d modellers allemaal een verschillende setup hebben.. De één werk met Max, de ander met Lightwave, Maya.. etc.

En dan zijn er de verschillen tussen de versies van de pakketten, en dan nog eens de wel of niet aanwezigheid van (render) plugins.

Wil je zoiets gaan doen dan moet je wel behoorlijk veel restricties gaan opleggen en ik denk niet dat iedereen zich daarin zal vinden omdat ze nu eenmaal een manier van werken hebben en hun setup zoals het is liever niet verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
@minas tirith

ziet er mooi uit.. maar uh .. real time? ik zag er ergens een tussen staan met een rendertijd van 15mins... ken zijn specs niet natuurlijk
(kjwjansen, p18)

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 09-06-2004 23:04 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 09 juni 2004 @ 23:03:
@minas tirith

ziet er mooi uit.. maar uh .. real time? ik zag er ergens een tussen staan met een rendertijd van 15mins... ken zijn specs niet natuurlijk
(kjwjansen, p18)
Lees deze pagina maar eens en be surprised :) :
http://www.cgtalk.com/sho...&perpage=20&pagenumber=15

En nu maar weer ontopic, voor verdere vragen over MT kun je terecht op cgtalk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals ik al eerder heb aangegeven, wanneer we eindelijk bezig gaan met de bouw van het dorp, zoek enkele vrijwilligers die een Treinstation willen bouwen en laat daar die trein staan of door heen walsen :) , en geef dat museum ook een leuke plek.
Groupproject united! :D

Laten we nu eerst een (voorlopig) takenlijstje maken voor de (toekomstige) leden en beheerders van dit project. (richtlijn, dus kan vanalles veranderen)

- 2 Hoofdbeheerders :
Taken
Controleren van de regelgeving qua modellen en inrichting.
Bijhouden van de actuele werkzaamheden en ledenlijst
Het topic up to date houden

- 2-3 Beheerders :
Taken
Hosting van geuploade modellen en bibliotheken (zeer verantwoordelijke taak)
Ontwerpen van de infrastructuur van het dorp
Eventueel dorp indelen in stijlwijken
Indeling van de straten en parken verzorgen of regelen
Kavels indelen en nummeren (dit ook bijhouden)

- de Artiesten :
Taken
Ontwerpen van eigen kavelindeling
Zich houden aan de opgestelde regels qua afmetingen

- Critici :
Taken
Galspuwen
afkraken
toejuichen
beoordelen
vooroordelen
denktank

- Renderslaven
Taken
hun pc tijd opgeven voor het renderen van de benodigde frames
goed werk leveren, en dus de voorgeschreven renderinstellingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude, ik dacht dat je een klein project wilde om mee te beginnen ?
4-5 'beheerders' alleen al! (MT heeft nu 1 organisator (3x raden wie :*) ) en dat is tot nu toe voldoende gebleken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
* Punksmurf stelt bij deze 100mb hosting ter beschikking, iig tot het einde van het project
bij een definitieve start zal ik de beheerders voorzien van login/pass :)

PJanssen: ik vind het niet zo'n stom idee om meerdere beheerders aan te nemen, gezien de eerdere ervaringen hier. ook in het live on zenox - gebeuren is het fout gegaan ondanks dat er een stuk of 4 beheerders waren die het op een gegeven moment drukker hadden met andere dingen...

hmm.. millions of poly's he...cool!
fyi: dát kan ik dus niet, willen we nog een fatsoenlijke framerate overhouden

maar ik geloof toch dat het naar pre-render toe gaat, dus ik zal me maar in de rol van criticus passen ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Punksmurf op 09-06-2004 23:19 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat er een beheerdersdiscussie losbarst :+ moet er niet eerst vastgesteld worden wat de regels gaan worden? Welk formaat er dient te worden aangeleverd?

Als dit tot een succes gebracht moet worden zijn dat wel de 2 elementaire vragen- buiten het onderwerp om, maar dat is al vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
dat bepalen de beheerders toch (regels, formaat)

ik denk dat eerst het onderwerp ed duidelijk moet zijn en wat het doel is. Daarna moeten er dan beheerders (en artists... uiteraard :P) worden gezocht, imho

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 09 juni 2004 @ 23:38:
dat bepalen de beheerders toch (regels, formaat)

ik denk dat eerst het onderwerp ed duidelijk moet zijn en wat het doel is. Daarna moeten er dan beheerders (en artists... uiteraard :P) worden gezocht, imho
Het onderwerp is al bekent ;)

En je kan pas iets beheren als de standaarden gezet zijn he :P

Het is tenslotte een groepsproject dus iedereen is welkom om zijn of haar ongezoute mening te geven over het hoe en wat in dit stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Iedereen heeft het hier over een onderwerp :S Wat bedoelen jullie precies??
Het onderwerp is toch "een dorp bouwen" En een ieder mag zijn invulling er aan toevoegen, al naar gelang de regelgeving?

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 09-06-2004 23:52 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 09 juni 2004 @ 23:51:
Iedereen heeft het hier over een onderwerp :S Wat bedoelen jullie precies??
Het onderwerp is toch "een dorp bouwen" En een ieder mag zijn invulling er aan toevoegen, al naar gelang de regelgeving?
Het onderwerp is gezamelijk een dorp bouwen waar één ieder zich kan inschrijven voor een kavel voor het bouwen van zijn of haar gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
uuhm zei ik dat net niet dan?? maar goed dit schiet niet op

laten we dan maar een Eisenlijst opstellen
wie trapt er af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 10 juni 2004 @ 00:00:
uuhm zei ik dat net niet dan?? maar goed dit schiet niet op

laten we dan maar een Eisenlijst opstellen
wie trapt er af?
• Crossplatform & crosspakket formaat waarin er wordt aangelevert.
• Maximum aantal poly's
• Min of meer vastgestelde textures om een homogene omgeving te krijgen- beschikbaar stellen aan de modellers, ze zijn wel vrij in kleurgebruik
• ? 1 WiP per week, om te zorgen dat het project niet doodbloed
• Geen gebruik van bv. Baking & Reactor & Particle flow (en equivalent bij niet 3D Max pakketten)

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
• Crossplatform & crosspakket formaat waarin er wordt aangelevert.
• Maximum aantal poly's
• Min of meer vastgestelde textures om een homogene omgeving te krijgen- beschikbaar stellen aan de modellers, ze zijn wel vrij in kleurgebruik
• ? 1 WiP per week, om te zorgen dat het project niet doodbloed
• Geen gebruik van bv. Baking & Reactor & Particle flow (en equivalent bij niet 3D Max pakketten)
• Maximale hoogte van 75 meter (ong)
• Mag niet over een andere kavel hangen, mits uitzonderingen (speciale gebouwen)
• Bij voorkeur ruimte tussen de kavel (rooilijn) en de bebouwing houden. We bouwen hier geen flatgebouwen met zn allen. tenzij je dat wel van plan bent met je buurman :P
• Huis(of kavel) nummering weergeven op de kavel (op welke manier dan ook)
• ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Paar dingen:

- Is er zoiezo wel iemand die de leidertaak op zich wil nemen? Meerdere "beheerders" is onpraktisch (nee, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar iedereen weet dat bij elk project je het beste 1 iemand aan kan wijzen die het project leidt)
- Hoezo "staat het onderwerp al vast"?? Er zijn een hoop andere leuke dingen mogelijk en daarnaast heb ik al aangegeven dat je een dorp/stad ook binnen andere culturen/tijden kunt plaatsen..

Laten we eerst in ieder geval deze 2 zaken goed regelen voor we verder gaan aan details... :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 00:16:
Paar dingen:

...
- Hoezo "staat het onderwerp al vast"?? Er zijn een hoop andere leuke dingen mogelijk en daarnaast heb ik al aangegeven dat je een dorp/stad ook binnen andere culturen/tijden kunt plaatsen..

Laten we eerst in ieder geval deze 2 zaken goed regelen voor we verder gaan aan details... :)
Als ik zo deze draad lees en het vorige waar deze uit voortkwam, was het toch wel duidelijk dat er een dorp/stad gemaakt wordt..

Dat je een tijdspanne eraan wilt geven is een tweede ;)

Om een project en idee goed te laten verlopen is het nodig om het duidelijk te maken wat het onderwerp nu eigenlijk is. Laat het geen punt van discussie zijn want dan kom je er nooit uit (Zie meetings her en der :+ )

Oftewel: Hier is een groepsproject, het is het maken van een dorp of stad en blijf daarbij, laat daar geen keuze bij. Is iemand hierin geïnteresseert, prima, join up!

Voel je er niets voor ook prima, maar bemoei je er dan ook niet mee. IMHO.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
als je het wilt hebben over thema's culturen of tijdspanne, praat dan met de persoon die het dorpsplattegrond gaat tekenen, en laat hem het dorp indelen in meerdere aparte wijkjes met elk hun thema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat mij maar een van de ontwerpers zijn .........
Het leiding geven gaat mij niet af, iedereen vlucht weg als ik subtiel mijn menig op dwing :) .
Natuurlijk is het van belang dat je eerst goed overlegt wat je gaat doen en hoe de taken verdeelt worden, dit voorkomt veel ergenissen / problemen achteraf.

Hoe die meetings er aan toe gaan weet ik niet, maar in de overige 3d topics wordt toch erg goed geluisterd naar de meningen van anderen.
Of wordt dat ook op gedrongen :P ( omgekeerde pshygo-dinges )

Plannen genog, die eerst een zetel in de kamer moet krijgen anders komt de goedkeuring van een modje nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de parallel te verduidelijken met een meeting:

laat ik zeggen dat een hoop meetings voortkomen uit een idee, en vervolgens blaat iedereen maar wat in de ronde waar het gehouden moet worden en hoe en wat en dat werkt niet. Teveel mensen met een eigen mening.

Wil je iets als dit moet er een duidelijke omschrijving zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post er een achteraan voor de duidelijkheid.
Ik vrees dat er van verschillende kanten het zelfde idee ontspruit.
Dat kan nooit goed gaan natuurlijk

Ik doel op :

[rml][ 3d] TweakVille 3d project[/rml]

Zeggende genoeg dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 00:39:
Ik post er een achteraan voor de duidelijkheid.
Ik vrees dat er van verschillende kanten het zelfde idee ontspruit.
Dat kan nooit goed gaan natuurlijk

Ik doel op :

[rml][ 3d] TweakVille 3d project[/rml]

Zeggende genoeg dus
Als je ff aan het einde had gekeken had je kunnen zien dat 6K een nieuw topic had aangemaakt om niet verder te gaan met de discussie in het oude topic wat je nu aangeeft. Heeft 6K overigens ook in de topicstart staan zonder link welliswaar, maar hij doelt op hetzelfde.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn maar ....... gooi het oude dan dicht
Dit maakt het enkel en alleen verwarrend.
Bovendien was het dan makkelijker geweest als de eerste TS'er
ook het nieuwe topic was begonnen.
Er zijn namelijk mensen die van regelmaat houden in de chaotische wereld :)

En niet kwalijk bedoeld of zo hoor , no way .......
Maar ik kreeg als eerste de indruk dat er 2 de zelfde topics open stonden.
En normaal gesproken springt er dan een mod boven op ......

vandaar :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

ik meld me ook aan voor een kaveltje :)

Het is misschien een goed idee om bv wel te stellen dat alle (normale) deuren even hoog zijn zodat het er niet uhm alice in wonderland achtig uitziet :) BV standaard deur 2m hoog ofzo.

Misschien een cool idee om een centraal marktplein te maken waar een groot beeld staat dat symbool staat voor iets. Een soort UUvABvMdMeT
(Universele Uiting van Algemene Belangens voor Mensen door Mensen (en Tweakers))

Je weet wel, zo'n vredesduif ofzo :+

[ Voor 38% gewijzigd door BaRF op 10-06-2004 08:32 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast wat ideeen.

* dorp / stad alla 3055
* middel eeuws dorp.
* een close-up dus een winkelcentrum met allerlij verschillende winkels

Niemand interesse voor de leiding gevende taak ?
zonder kunnen we niet :)

*Distributie van textures zodat er een geheel ontstaat is een prima idee.
*Aan te leveren formaat ( file )
*Tijds duur voor je project
*Plug-in gebruik niet toe gestaan
*Geen kant-en-klare dingen

waardes voor een gemiddeld huis vast stellen, zoals
hoogte en grond oppervlakte.
Indien je een villa / fabriek wilt maken die iets meer ruimte nodig heeft ( net als in het echt )
meer bouwgrond aanvragen. met afmetingen
Gebouwen mogen verschillen in style, maar dan wel passend in verschillende wijk delen.

* goede afspraken wie wat maakt zodat je geen 40 kerken en 1 kroeg krijgt.

wat ideeen die aardig over eenkomen met eerder genoemde punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
BaRF schreef op 10 juni 2004 @ 08:28:
Misschien een cool idee om een centraal marktplein te maken waar een groot beeld staat dat symbool staat voor iets. Een soort UUvABvMdMeT
(Universele Uiting van Algemene Belangens voor Mensen door Mensen (en Tweakers))

Je weet wel, zo'n vredesduif ofzo :+
HENK :Y)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
ook leuk maybe: Toon Town ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hehe

ik vind het trouwens niet nodig om onwijze eisen op te stellen zodat alles bij elkaar past enzo...
het lijkt mij juist erg leuk als iedereen zijn creativiteit goed kan uiten! zie ook het treinproject, ontzettend leuk al die verschillende wagons!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Ik denk dat het handig is om klein te denken. Een straat. Voor je een straat gevuld hebt heb je ook al zat huizen nodig. Verder weet ik het niet in hoeverre de textures bij iedereen gelijk houden slim is. Je wordt dan behoorlijk in je vrijheid beperkt en zou voor mij misschien een reden zijn om niet mee te doen. Waarin kan je je dan onderscheiden van de rest. Hoe zou dit gebouw er uitzien met standaard textures.

Ook zou ik niks moeilijks doen als 3055, middeleeuwen en zo. Maar gewoon nu, wat vind je in Londen, Amsterdam, Tokyo, Urk. Allemaal prima, maar wel min of meer op bestaande steden/dorpen/straten. Er blijven nog zat onderwerpen over (kerken, stripclubs, pubs, internet cafe's, pitoresque (k?) huisje. En er is een hoop referentie te vinden.

Plug-in gebruik niet toegestaan? Waarom niet. Mijn pakket bestaat uit alleen maar plug-ins. Zels de standaard Box is een plug in (leuk he, modulaire programma's :)) Het is toch geen wedstrijd.

Geef mensen een stuke je grond, bepaal de afmetingen en laat ze bouwen. Als je drie kerken naast elkaar krijgt: prima.

Wel goede afspraken zijn de polycount en het formaat waarin je je gebouw moet aanleveren. Achteraf kan net zoals bij het treinproject er een straat neergezet worden waar mensen ook objecten voor kunnen aanleveren (als ze willen) zoals vuilnisbakken en lantaren palen.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik denk met plugins bedoeld word, dingen als third-party particle of cloth plugins etc. :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

MayaFreak schreef op 10 juni 2004 @ 11:59:
[...]

Ik denk met plugins bedoeld word, dingen als third-party particle of cloth plugins etc. :)
Nu zullen die bij gebouwen minder nuttig zijn :) Maar de befaamde max greeble plug-in mag dan ook niet? Owww, of bedoelt hij echt de plug-ins die je nodig hebt om te renderen. Nee, dat is wel een goede.
Maar plug-ins die gewoon mesh genereren mag wel neem ik aan.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
hehe, de onderwerpen beginnen eindelijk eens op gang te komen (in plaats van eerst de hoogte van de gebouwen vast te stellen :P ). Wat mij wel leuk lijkt is een soort gangsterbuurt, wellicht a la jaren 60-70-80. Is wat leuker om te zien dan een verzameling saaie nederlandse huisjes. Hier en daar een striptent, cafe, verpauperde huisjes, heerlijk :P . Natuurlijk is een hele andere tijd ook altijd goed, iets oosters, ofzo. Bij futuristisch moet je oppassen dat je niet tever de hoogte in gaat, en dat het vrij lastig gaat worden qua coordinatie als je wegen door de lucht, bruggen, hoge gebouwen wilt hebben. Gaat allemaal veel werk in zitten, en iedereen heeft zijn eigen ideeen over de toekomst :)

Renderen kan denk ik het gemakkelijks in 3dsmax 5/6, omdat de meeste renderaars dat programma wel hebben. Geen brazil/plugins

En over de leider: Maddog interesse :P

edit:
MaDDoG schreef op 10 juni 2004 @ 12:08:
[...]

Nu zullen die bij gebouwen minder nuttig zijn :) Maar de befaamde max greeble plug-in mag dan ook niet? Owww, of bedoelt hij echt de plug-ins die je nodig hebt om te renderen. Nee, dat is wel een goede.
Dat maakt verder natuurlijk niet uit. Gaat puur en alleen om het resultaat, niet de weg die daar naartoe heeft geleid (je moet natuurlijk er wel wat van jezelf insteken :) )

[ Voor 24% gewijzigd door inquestos op 10-06-2004 12:13 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
1) COORDINATIE !
2) Iets niet al te moeilijks, of anders, een project waar de beginners en gevorderden misschien 'gescheiden' zijn te vinden ?
Bv. met het stadsgedeelte dat dmv een brug over een rivier bij de villawijken komen, die gemaakt door de beginners/gevorderden, en de andere kant....
Of toch iets in die geest.

3) Tussentijdse 'previews'.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

MaDDoG schreef op 10 juni 2004 @ 12:08:
[...]

Dat neem ik ook aan ja :) Nu kan je natuurlijk je cloth ook omzetten naar een mesh, dus dat was niet zo'n goed voorbeeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 12:12:

En over de leider: Maddog interesse :P

edit:
Ik zou het nog best willen doen ook :). Maar ik ben erg veel weg de komende tijd. 1 t/m 4 juli en 12 juli t/m 2 augustus ben ik niet in nederland. Een eind Augustus ga ik naar Lowlands. Dus ik ben bang dat ik te weinig online ben om dit project te kunnen sturen. Meedoen moet ik daarentegen in de tussentijd best tijd voor hebben :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
Okay, duidelijk lijkt me dat het iets met gebouwen gaat worden.
Ik denk dat idd 1 straat of pleintje ruim voldoende is voor het aantal deelnemers. De stijl is inderdaad veel mee mogelijk:
- jaren 60/70/80
- oriental
- western
- futuristisch (lastig!)
- Toon town
- hedendaags
- jaren 20
- middeleeuwen :S
- fantasy (sprookjes)
- ?

laten we hier eens uit kiezen....

enne... wat las ik nou net snel ergens, wilde maddog graag coordineren?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Misschien is het leuker om de stijl in het midden te laten en de deelnemers zelf te laten kiezen. Lijkt mij dat je meer variatie krijgt en waarschijnlijk meer deelnemers, omdat het makkelijker is om iets te verzinnen zonder restricties, dan met.

Just my 60 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 10 juni 2004 @ 12:55:
Ik denk dat idd 1 straat of pleintje ruim voldoende is voor het aantal deelnemers. De stijl is inderdaad veel mee mogelijk:
- jaren 60/70/80
- oriental
- western
- futuristisch (lastig!)
- Toon town
- hedendaags
- jaren 20
- fantasy (sprookjes)
- ?

kan hier geen poll van gehouden worden?

verder wil ik als beginner ook wel meedoen, maak ik maar wat vuilbakken, fietsrekken, ... jullie zien dan wel wat jullie er mee kunnen. ik zou het meer zien om bij te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:55
Ik denk dat je de style per gebouw gewoon in het midden kan laten :), maar qua straat kun je dan het beste denken aan iets wat als volgt is:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ijzerverbeek/plattegrond.jpg

Iedereen heeft dan een evengroot stukje land, aan een rechte weg. Dat land daarvan zijn de gegevens gewoon bekent :), 1 (of meerdere) iemand moet alleen de straat maken. Dit lijkt mij het leukste :D (en daarmee bedoel ik niet de straat maken :P)

Edit: dan kun je idd een brug maken tussen de wat meer ervaren en de wat minder ervaren 3D mannekes :)

[ Voor 16% gewijzigd door YscO op 10-06-2004 13:36 . Reden: editje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

- jaren 60/70/80
- oriental
- western
- futuristisch (lastig!)
- Toon town
- hedendaags
- jaren 20
- fantasy (sprookjes)
- ?

Is iedereen wel voor kiezen?
Mij lijkt een oosters restaurant ook leuk tussen de rest. En jaren 20 en hedendaags is af en toe best hetzelfde. Zat huizen uit de jaren 20 die nog steeds in steden staan.
Ik zou zeker geen fictief onderwerp doen... ooooomdat.... kijk naar pixeltown. Dat was een leuk project: [rml][ PS] GoT(ham) City in Pixels ;)[/rml] :D Is wel geen reden. Maar ik vond alles bij elkaar wel leuk. Zolang het een realistisch gebouw is mag het.

Daar waren vrijwel geen restricties. Ook iets makkenlijker om in elkaar te zetten. Maar daarvoor kunnen we dus de regels instellen hoeveel ruimte in m2 oppervlakte iedereen krijgt.

edit: Ik ben het best wel met YscO eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door MaDDoG op 10-06-2004 13:37 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
- jaren 60/70/80
- oriental
- western
- futuristisch (lastig!)
- Toon town
- hedendaags
- jaren 20
- fantasy (sprookjes)
- ?

Uit die lijst lijkt mij "de jaren 20" wel leuk. Als 't maar een beetje een rommeltje is, want dat is het meest interessant. Een beetje een mafia/strip/gangster zooitje

Ook leuk lijkt me nog wel western.

jaren 60 wordt wellicht teveel hedendaags, wat toch neerkomt op: bouw je eigen huis na, en plant 'm hier neer. Middeleeuwen en fantasy zijn te vaag, bij oriental krijg je waarschijnlijk gebouwen die helemaal niet oriental zijn (+ te moeilijk voor beginners). Futuristisch is te moeilijk (te coordineren). Toon town... daar zeg ik niet eens iets over.

Western + jaren 20 lijkt me wel leuk, zolang het maar een beetje een zooitje word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
@YscO, Maddog: hm... dat is dan ook weer zo... en op die manier kun je ook oneindig uitbreiden en eventueel bij erg veel inzendingen besluiten een zijstraat te maken ;)

edit:
by the way... ik ben het voornamelijk met inquestos eens over de keuze, maar vooruit

STEL dat we hiervoor gaan, dus vaste kavel grootte en vrije keus van gebouw...
wat is dan het volgende dat we moeten bekijken?
(volgens mij is het vrij unaniem dat iedereen vrijheid van stijl en textures wil)

[ Voor 15% gewijzigd door 6K op 10-06-2004 13:44 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
YscO schreef op 10 juni 2004 @ 13:12:
Ik denk dat je de style per gebouw gewoon in het midden kan laten :), maar qua straat kun je dan het beste denken aan iets wat als volgt is:

Iedereen heeft dan een evengroot stukje land, aan een rechte weg. Dat land daarvan zijn de gegevens gewoon bekent :), 1 (of meerdere) iemand moet alleen de straat maken. Dit lijkt mij het leukste :D (en daarmee bedoel ik niet de straat maken :P)

Edit: dan kun je idd een brug maken tussen de wat meer ervaren en de wat minder ervaren 3D mannekes :)
Beetje saai, niet waar? :?

Als je dan toch alles hetzelfde wilt hebben, zou ik een rond plein doen, met daarom heen huizen :)
Meteen een stuk interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
Rond plein kan ook, dit was een concept zodat je een beetje het idee krijgt :+ , voordeel van deze vorm is dat je het oneindig veel kan uitbreiden, en je kunt er zij straatjes aan toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
klopt, maar dat kan eventueel aan een rond plein ook wel
(of het plein wordt wat groter als er te weinig zijn om een straat te maken, of je maakt er gewoon een zijstraat aan)

leuke van een plein is dat iemand een mooie kiosk of zo in het midden mag maken :)

overigens, ik ben het met inquestos eens schrijf ik, wat ik daarmee bedoel is dat met name western, maar ook jaren 20 (of 1820 desnoods) lekker kunnen bulken van de rommetjes en oneffenheden :)

(bijv. een salloon met klapdeurtjes en zon paarderiggel buiten met een drinkbak erbij enzow)

[ Voor 10% gewijzigd door 6K op 10-06-2004 13:58 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
Dan lijkt mij western het leukste om te maken :), want dat is dan echt een thema. Iedereen weet hoe dat er uit ziet en wat je je daarbij voorstelt, zo`n plankje voor je gebouw, paardjes voor je huis, waterbak, een afdakje aan de voorkant en natuurlijk een mooie voorgevel boven op het dak... dat zie ik wel zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
hoe maak je een poll?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 13:43:
[...]

Beetje saai, niet waar? :?

Als je dan toch alles hetzelfde wilt hebben, zou ik een rond plein doen, met daarom heen huizen :)
Meteen een stuk interessanter
Het is alleen maar saai als je allemaal dezelfde gebouwen hebt. De layout maakt erg weinig uit. Het gaat om de gebouwen. En op een rij kan dat heel leuk zijn.

Bij een pleintje heb je meteen weer het nadeel dat er een pleintje gemaakt moet worden, willen mensen een fontijn, willen nog 3 mensen een fontijn maken, moet je 3 pleintjes maken.
We moeten niet een te ingewikkeld iets willen. Maar juist heel basic beginnen. Als het een geweldig succes wordt kunnen we altijd meer delen van een stad toevoegen, waaronder ook een pleintje als daar animo voor mocht zijn. Maar als we 6 gebouwen krijgen heb je al een leuk begin, en dan heb je een klein stukje straat aan een kant. Meer niet. Als dat er leuk uitziet gaan er vast meer mensen meedoen. En kunnen we uitbreiden.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
6K schreef op 10 juni 2004 @ 14:19:
hoe maak je een poll?
hiero :)
MaDDoG schreef op 10 juni 2004 @ 14:21:
[...]

Het is alleen maar saai als je allemaal dezelfde gebouwen hebt. De layout maakt erg weinig uit. Het gaat om de gebouwen. En op een rij kan dat heel leuk zijn.

Bij een pleintje heb je meteen weer het nadeel dat er een pleintje gemaakt moet worden, willen mensen een fontijn, willen nog 3 mensen een fontijn maken, moet je 3 pleintjes maken.
We moeten niet een te ingewikkeld iets willen. Maar juist heel basic beginnen. Als het een geweldig succes wordt kunnen we altijd meer delen van een stad toevoegen, waaronder ook een pleintje als daar animo voor mocht zijn. Maar als we 6 gebouwen krijgen heb je al een leuk begin, en dan heb je een klein stukje straat aan een kant. Meer niet. Als dat er leuk uitziet gaan er vast meer mensen meedoen. En kunnen we uitbreiden.
Lay-out is wel degelijk van belang. Zeker ook bij animeren. Animeren in een straat is veel beperkter (heen, en wellicht nog terug). En over dat fontijn gedoe: bij een kaarsrechte straat past zoiezo al geen fontein, dus dan hebben die drie lui al zeker pech. Daarnaast vormen 6 huizen, 3 aan 3, ook niet echt een straat...
Plein heb je al vlot vol, zeker nu er veel mensen zijn die wat kleins bij willen voegen (idd bijvoorbeeld fontein)
Maar goed, hangt denk ik ook af van de keuze van het onderwerp. Bij western ga je niet een mooi pleintje maken. Maar ik ben zoiezo tegen kaarsrecht. Beetje krom mag toch zeker (zoiezo) wel... :?

btw:
Als 6k nou de leiding neemt, en Maddog zorgt dat alles mooi bij elkaar komt (+ instellingen, belichting, etc), hebben we dan geen mooie combinatie.
Ik neem zelf liever geen taken op, omdat ik weet dat 't niet helemaal goed kan aflopen :)

edit:
toch wel leuk zoiets :)
Afbeeldingslocatie: http://www.bodie.com/p/bi.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.bodie.com/p/b-wide2.gif

[ Voor 98% gewijzigd door inquestos op 10-06-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
ik ben meer dan bereid 1 en ander te regelen, maar met een fulltime job, een extra parttime job, vrouw en 2 kinderen en wat sporten af en toe ben ik toch niet heeeeel veel beschikbaar vrees ik :(

Poll: Wat wordt het onderwerp voor het 3D groepsproject
Western
Jaren 20
Hedendaags
Vrije keuze
anders...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=10638&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

3 aan 3 was ook niet mijn idee, maar 6 aan een kant, maar dat was maar een voorbeeld :) Het ging er meer over wat de je met een plein met veel te weinig inzendingen. Mijn angst is dat je een plein erg moeilijk kan vullen met de inzendingen die ook daadwerkelijk af komen.

Ik kijk meer vanuit èèn huis (een huis moet toch lukken?), en als er nog een komt. Dan kan je die daar naast zetten. Past altijd. Als je een plein maakt, moet je van te voren precies weten hoeveel huizen daar omheen passen. En het aantal dat je binninkrijgt kan daar nog wel eens eng veel van afwijken. Als je op de voorgaande straat manier werkt kunnen mensen zelfs twee kavels innemen zondat dat dat een groot probleem is. Als iemand een kerk maakt Zal die ongetwijfeld groter zijn dat het standaard woonhuisje.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zou iedereen die op de poll stemt, dit ook duidelijk willen aangeven in het topic zelf
MaDDoG schreef op 10 juni 2004 @ 14:41:
3 aan 3 was ook niet mijn idee, maar 6 aan een kant, maar dat was maar een voorbeeld :) Het ging er meer over wat de je met een plein met veel te weinig inzendingen. Mijn angst is dat je een plein erg moeilijk kan vullen met de inzendingen die ook daadwerkelijk af komen.

Ik kijk meer vanuit èèn huis (een huis moet toch lukken?), en als er nog een komt. Dan kan je die daar naast zetten. Past altijd. Als je een plein maakt, moet je van te voren precies weten hoeveel huizen daar omheen passen. En het aantal dat je binninkrijgt kan daar nog wel eens eng veel van afwijken. Als je op de voorgaande straat manier werkt kunnen mensen zelfs twee kavels innemen zondat dat dat een groot probleem is. Als iemand een kerk maakt Zal die ongetwijfeld groter zijn dat het standaard woonhuisje.
Is het dan niet het beste om gewoon eerst af te wachten tot duidelijk wordt hoeveel inzendingen er verwacht kunnen worden/ tot alle inzendingen binnen zijn.

Het is zoiezo zonde om al een hele straat/plein te maken als er zoiezo niks binnen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
nu we een probleem zien in het pleintje met fontijntje :) heb ik misschien wel een logische oplossing voor.
Laten we met de indeling van het dorpje eerst nog ff wachten totdat er genoeg mensen zijn die al serieus mee willen doen, geef hen een tijdelijke werkkavel, en als die al genoeg wips hebben begin je met het indelen van de dorpskern, en geef je die mensen een plekje, zo kun je dan ook je pleintje met fontijntje maken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 15:01:
Zou iedereen die op de poll stemt, dit ook duidelijk willen aangeven in het topic zelf
wellicht ten overvloede, maar ik stem dus voor een vrije keuze

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik denk dat je niet al te moeilijk moet doen met regels en zo. Het is heel goed te doen om gewoon een groot plat vlak te pakken, daar huizen op te kwakken en daar wat straatjes tussen te maken. Het enige dat de coördinator hoeft te doen, is alles samenvoegen en er een straatje tussen maken. En denk nou niet dat dat veel werk is, want er doen echt geen honderd man mee. Wees maar heel tevreden wanneer er tien echte aanmeldingen komen.

Volgens mij is iets als de volgende set regels voldoende:
-een maximale afmeting van het grondoppervlak (hoeft niet eens vierkant, wel rechthoekig);
-een maximaal aantal polygonen.

Voor stijlvastheid kun je ook nog een stijl afspreken, maar dat beperkt wel het aantal inzendingen omdat iedereen een eigen smaak heeft.
FragNeck schreef op 09 juni 2004 @ 21:46:
Museum was, zoals al werd gezegd niet ik, maar Atgast. Ik heb er wel meer tijd aan besteed dan Atgast, maar dat was omdat ik twee machines heb gemaakt nadat ik de eerste kwijt was geraakt en ze allebei behoorlijk complex waren. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik kies ook voor vrije keuze, anders moet je weer inperken voor je toekomstige plannen, iedereen heeft zo zijn vakgebied en specialiteiten, kom daar niet te veel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
ik heb vrije keuze gestemd.
Hoewel ik western errug leuk vind, kan ik bij de vrije keuze helemaal doen en laten wat ik wil (dus ook western) en de kans dat meerdere mensen zich hier in vinden is groter... en het leukste is toch als iedereen ook echt meedoet... dus zorgen dat er een hoge acceptatiegraad is ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ok, dus:
- uit de poll zal het onderwerp voortkomen (ik heb overigens nog niet gestemd)
- dorp wordt pas ingedeeld als de inzendingen binnen zijn

Maar hoe zit 't nou met de (bege)leider/coordinator. Niemand interesse??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:57
lijkt me wel leuk projectje, maar even een vraagje tussendoor.

- je zit dadelijk zowieso al met verschillende stijlen van huizen, op zich niet heel erg kan best grappig uitzien.

- maar, niet iedereen zit op hetzelfde niveau kwa modellen(schreef ik dat goed zo?), dus je krijgt gebouwen met verschillende detailniveau's.

ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik nooit zo'n mooi gebouw kan maken als op die afbeelding van die westernstyle gebouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik heb vrije keuze gestemd.
inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 15:34:
- dorp wordt pas ingedeeld als de inzendingen binnen zijn
Ik denk dat je je hier gewoon helemaal niet druk over moet maken: dat doet gewoon de coördinator zodra die genoeg inzendingen binnen heeft.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
drienties schreef op 10 juni 2004 @ 15:37:
- maar, niet iedereen zit op hetzelfde niveau kwa modellen(schreef ik dat goed zo?), dus je krijgt gebouwen met verschillende detailniveau's.

ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik nooit zo'n mooi gebouw kan maken als op die afbeelding van die westernstyle gebouw
dat geeft toch niet?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
Ik heb gestemd voor western maar vind vrijekeuze niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik heb gestemd op vrije keuze.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Dit lijkt me een leuk project, waarschijnlijk doe ik wil mee :)
Vrije keuze lijkt mij het leukst, bij iets als western krijg je al snel veel gebouwen die erg op elkaar lijken, de variatie is juist wat het leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrije keuze is opzich leuk en aardig.. Maar lijkt mij te breed..

Straks heb je een mafia-achtige hoerenkast, een wester café, een of ander high tec gebouw uit de toekomst, een hedendaagse villa en om het af te maken een fantasy kasteel...

Lijkt me niet echt de perfecte combi 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Ik heb ook op vrije keuze gestemd. En ik vind het een heel goed plan om ons pas druk te maken over de indeling nadat er een aantal inzendingen binnen zijn. Ik wil voorlopig best de leiding op me nemen. Maar waarschuuw dus nu wel al dat er vanaf begin juli iemand moet zijn die het tijdenlijk over moet nemen tot augustus.

@Wilco, het uitgangspunt blijft een stad. En het moet wel 'realistisch' blijven. Dus geen fantasy kastelen en futuristische gebouwen. Maar de villa naast het cafe lijkt me geen probleem. Wordt gewoon een heel interesante straat :) Niet een logistiek correcte stad.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
Als het echt niet uitmaakt dat mijn modeleer niveau iets lager ligt dan sommige 3D Guru's hier, wil ik graag wel een huisje bijdragen. lijkt me een leuk project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

drienties schreef op 10 juni 2004 @ 16:32:
Als het echt niet uitmaakt dat mijn modeleer niveau iets lager ligt dan sommige 3D Guru's hier, wil ik graag wel een huisje bijdragen. lijkt me een leuk project
Natuurlijk niet, hoe meer hoe leuker. Als je je maar aan de afmetingen en de polycount houd })

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ok, onderwerp wordt dus (lijkt mij duidelijk): een dorp met gebouwen naar eigen keuze (niet te extreem). beetje western/jaren 20 kan dus daar ook nog redelijk bij
Leiding neemt Maddog

verder:
polycount: 50.000 ? Of gaan we low-poly?
tijdsduur:juni t/m eind augustus ?
plugins: geen die nodig zijn tijdens het renderen
renderprog: 3dsmax ? (aangezien de meesten dat iig hebben)
textures: vrij, geen brazil-shaders, niet extreem grote textures
afmetingen: ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Het onderwerp slaat mij wel aan en gezien ik veel tijd in de vakantie zal hebben, zal ik proberen mee te doen. Hopelijk ben ik goed genoeg, ik heb niet zo veel ervaring in max vergeleken met Oogst e.d.

50.000 polygonen vind ik redelijk; je kunt makkelijk wat inelkaar zetten met minder maar ook met meer. Het hangt er waarschijnlijk vanaf wat voor een pc de persoon heeft die alles inelkaar gaat zetten op het eind. Ook al is het wel mogelijk te werken met bijv. 500.000 polygonen (10 deelnemers bijvoorbeeld) op een trage pc, fijn is het niet.

Ik zou zelf gaan voor de jaren 20 style (ook gestemd). Zover ik mij kan herinneren komen de jaren 20 nauwelijks aan de orde in W&G (3d-post topic etc).

Maar als iemand bezwaar heeft tegen mijn deelname dan zal ik niet meedoen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 16:48:
Ok, onderwerp wordt dus (lijkt mij duidelijk): een dorp met gebouwen naar eigen keuze (niet te extreem). beetje western/jaren 20 kan dus daar ook nog redelijk bij
Leiding neemt Maddog
jij bent anders ook goed bezig :D
low :P
dan heb ik ws te weinig tijd om me zinnig in te kunnen zetten, maar das toch alleen maar als we voor real-time gaan dat dat ook zin heeft (vandaag + gisteren gewoon rustig @ work en dit topic check ik redelijk vaak ;))
lijtk me logisch aangezien het in 1 project gezet moet worden
imho is het niet belangrijk dat alle huisjes/producten op een vlak van (zeg) 50x50 meter staan. iemand kan een grachtenpand ontwerpen (smal en lang en hoog) een ander wil gaan voor een dikke villa ('kort', breed en laag). het wordt geen rijtjeshuis :)

@qylos: daar heeft niemand bezwaar tegen (ok, ik spreek nu dus ongevraagd voor iedereen maar het lijkt me dat ik gelijk heb ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 10-06-2004 17:08 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Beetje laat misschien, maar er zal vast iemand zijn die er wat aan heeft:

plaatje nu achter link

Dat is natuurlijk ook zeer goed voor een groepsproject. Iedereen kan een verdieping maken. Natuurlijk vooral leuk voor mensen die een beetje in architectuur geinteresseerd zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door bredend op 11-06-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
volgens mij is dat al eens gedaan? maar dat was dacht ik een pixelproject

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 16:48:
Leiding neemt Maddog

verder:
Lijkt me nu wel handig om een beginpost te gaan creeren??
Btw hoe breed wordt de afstand tussen de overburen?? dus Kavel-trottoir-straat-trottoir-kavel of Kavel-groenstrook-trottoir-straat-trottoir-groenstrook-kavel ??

ik ga alvast huisje schetsen en bedenken

[ Voor 11% gewijzigd door HyperTrophy op 10-06-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
je kan er ook nog een tuintje voorzetten :)

er is idd ook een pixel-toren project geweest (weet niet per sé op GoT maar ik heb er geloof ik 2 gezien dus iig 1tje ws niet vanaf GoT :) ), dat was ook best tof gedaan.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
jah maar als we weer voor een gemiddelde kavel gaan van 50x50 dan mag je daar je eigen tuintje wel inleggen hoor!

Idee voor het dorpsplattegrond maar met name over de kavels
Principe stel het plattegrond zo in dat de kavels net als puzzelstukjes inelkaar liggen. Elke deelnemer pakt daaruit zijn gewenste (genummerd) stukje, de vorm en afmetingen van die kavel neemt hij dan over in zijn/haar tekenprogramma.
Let wel, het is dus belangrijk dat de kavels vooraf getekend zijn en vastgelegd qua maatvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Mischien is het een idee om het dorp in delen op te delen, enzo iederdeel een eigen thema te geven: Western, Modern, gotisch, etc

en als ik 3ds max onder de knie heb doe ik mee :P :P

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb max ook nog niet 100 % door hoor, maar mee doen is erg leuk dus waarom wachten, misschien wordt het heel leerzaam voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:38:
Ik heb max ook nog niet 100 % door hoor, maar mee doen is erg leuk dus waarom wachten, misschien wordt het heel leerzaam voor je :)
Moet 3ds max nog instaleren word dus ook mijn eerste 3d object dat ik maak :P,

maar heb der wel zin in, ik ga denk ik voor futuristisch, kan ik het lekker strak houden zonder

[ Voor 26% gewijzigd door 00.5 op 10-06-2004 18:51 . Reden: edit mijn voorkeur voor thema toegevoegd ]

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
00.5 schreef op 10 juni 2004 @ 18:35:
Mischien is het een idee om het dorp in delen op te delen, enzo iederdeel een eigen thema te geven: Western, Modern, gotisch, etc

en als ik 3ds max onder de knie heb doe ik mee :P :P
dat is wel een leuk idee, maar dan moeten er wel érg veel mensen mee meedoen wil dat zin hebben...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Daar heb je weer gelijk in, want als er maar 10 mensen meedoen dan zou ik voor 1 thema gaan om het toch een dorp gevoel te geven. Anders heb je eigelijk alleen maar wat huizen/gebouwen die bij elkaar zijn geplakt

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
dat is nou juist het leukste :P maja smaken verschilllen...
als je gaat beperken gaan er ook weer mensen niet meedoen omdat het ze niet aanstaat

het is moeilijk om iedereen tevreden te houden ... :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
is het niet misschien handig om even bij te houden wie er allemaal meedoet, weten we gelijk hoeveel deelnemers we hebben, ik doe in ieder geval mee :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

00.5 schreef op 10 juni 2004 @ 18:53:
Daar heb je weer gelijk in, want als er maar 10 mensen meedoen dan zou ik voor 1 thema gaan om het toch een dorp gevoel te geven. Anders heb je eigelijk alleen maar wat huizen/gebouwen die bij elkaar zijn geplakt
Maar 10? Ik denk dat je blij mag zijn als je uiteindelijk 10 ingeleverde huizen krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:59:
[...]

Maar 10? Ik denk dat je blij mag zijn als je uiteindelijk 10 ingeleverde huizen krijgt :)
beetje positief denken mag wel, anders demotiveer je mischien een hoop andere potentieele deelnemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Punksmurf schreef op 10 juni 2004 @ 17:06:

imho is het niet belangrijk dat alle huisjes/producten op een vlak van (zeg) 50x50 meter staan. iemand kan een grachtenpand ontwerpen (smal en lang en hoog) een ander wil gaan voor een dikke villa ('kort', breed en laag). het wordt geen rijtjeshuis :)
Is het dan niet handig om tóch vaste afmetingen af te spreken en dan bv. iedereen verplicht dat vak te laten vullen? Hoe dat gebeurt is hun zaak, je mag er bv. stoeptegels of gewoon een zooi gras in zetten :)

-edit-

En iets om een pleintje heen in het rond ofzo met allemaal zijstraatjes, kan je nog es een leuke "wandeling" maken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door WhizzCat op 10-06-2004 19:06 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Ok, mijn opsomrijtje van andere plus eigen toevoegingen voor de eventuele startpost:

- Stijl: vrij, maar het moet iets zijn wat aan voorwaarden voldoet zoals een huis nu, dus een deur, dak, ramen. Geen tipi's of mierenhopen. En technisch haalbaar. Dus geen magische portalen of liften op raketmotoren.
- Polycount: 50.000
- Tijdsduur: start t/m eind augustus (voorlopige deadline voor de huizen).
- Plugins: geen die nodig zijn tijdens het renderen.
- Aanlever formaat: een .obj of een .max
- Textures: vrij, in eerste instantie geen shaders (ivm rendertijden), maximaal 20MB
- Afmetingen: realistisch, maximaal 5 verdiepingen, moet passen op blokken van 5x5 meter, meer dan 2x3 blokken (1502m) alleen in overleg met coördinator.

Geintereseerden:
Wilco
drienties
00.5
Punksmurf
HyperTrophy
Qylos
inquestos
MaDDoG
Splash
Senzuboon
YscO
Oogst
6K
MayaFreak
BaRF
RCA
zirus
bullshit!

wordt er nog wat vergeten?

Dan gaat het ook tijd worden om de modjes in te lichten. Die worden er meestal niet vrolijk van als er zomaar een project topic geopend word voor zover ik me kan herinneren ;)

(deze link is best nuttig)

[ Voor 17% gewijzigd door MaDDoG op 11-06-2004 15:28 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
lijkt mij handiger om vaste oppervlakte af te spreken ipv vaste afmetingen, zo kan iedereen nog een beetje spelen met de lengte en breedte van zn gebouw
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.