Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
inquestos: ik heb ook wel gebruik gemaakt van .3ds modellen met textures. textures staan dan wel in losse bestanden.
het is jammer, maar helaas
animo ervoor was toch niet echt groot, dus nou ja
[ Voor 100% gewijzigd door Punksmurf op 15-06-2004 20:46 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
voordat ik wou gaan prutsen wou ik graag weten of de afmetingen zo 1 meter zijn bij andere ik gebruik maya ik ben niet zo bekend met het exporteren van obj bestanden en maya's compatible heid daarvan )
1m x 1m x1m cube
http://members.lycos.nl/sould3mon/obj/
ik zal al vast eens rond kijken naar leuke inspiratie voor een schets
ik vroeg me af of er ook een irc channel op tweakers.net komt dit lijkt mij iig wel handig ?
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
met een hamer past alles
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Ik denk dat de modjes allemaal aan de buis gekleefd zitten ( voedbal
of ze zijn heerlijk op vakantie, en geef ze eens ongelijk
Kan ook niet wachten om te vertrekken
@ Krusher
Strak hoor, alleen de voordeur, wat is daar mee ?
Licht ie dieper, en ziet het er raar uit door het perspectief, of mist er nog een stukje aan
Verwijderd
De gehele deurconstructie mist een frame, daarom ziet het er raar uitVerwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:24:
...
@ Krusher
Strak hoor, alleen de voordeur, wat is daar mee ?
Licht ie dieper, en ziet het er raar uit door het perspectief, of mist er nog een stukje aan
Bovendien moet er nog een drempel aan en boven de deur komt nog een afdakje.
Verwijderd
Onder het mom, maak een raar huis en zet de ramen op onlogische plekken, noem ik mijn beginsel dan ook
Buren gluren

uiteindelijk wordt het natuurlijk 1 huisje, maar wilde de feeling even proeven
En naturulijk is het nog ultra-low poly , maar dat gaat goed komen
EDIT : Voor 6K
Een huisje is 1390 Poly ... dit ie al met een klein beetje detail, en nog een paar losse elementen die samen gesmolten moeten worden. dus kan nog iets minder worden
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 12:53 . Reden: EDIT voor 6K ]
OBJ formaat is makkelijk om in te lezen, zelfs met het blote oog is het nog te lezen. (ik bedoel er niets geencode word etc) Ik denk dat als je een importer moet schrijven voor .max of voor .obj dat OBJ makkelijker te lezen is. Maar als je der al een importer heb dan is het idd zonde om er nog eentje te schrijvenPunksmurf schreef op 16 juni 2004 @ 10:46:
Wel voor render, niet voor real-time omdat ik dat niet kan inlezen... en omdat ik iig zeker geen tijd heb om 'even' een importer te gaan schrijven voor een nieuw formaat
Dat komt nl het eindproduct denk ik ten goede
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
^^^^
Boven in de eerder posting geplaatst
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 12:51 ]
.3ds en .x (alleen oude formaat) heb ik, .obj nietMayaFreak schreef op 16 juni 2004 @ 11:59:
[...]
OBJ formaat is makkelijk om in te lezen, zelfs met het blote oog is het nog te lezen. (ik bedoel er niets geencode word etc) Ik denk dat als je een importer moet schrijven voor .max of voor .obj dat OBJ makkelijker te lezen is. Maar als je der al een importer heb dan is het idd zonde om er nog eentje te schrijven
dus .obj zou extra tijd kosten die ik niet heb
met een hamer past alles
Verwijderd
Daar krijg ik vast geen toestemming voor van de bouw toko
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 12:52 ]
Verwijderd
Start dan een artikel 19 procedure opVerwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 12:52:
^^ Krusher
Daar krijg ik vast geen toestemming voor van de bouw toko

Het aantal faces valt mij nog mee, aangezien ik losse stukken hout gebruik ipv 1 box met een texture erop
maar zet er effe een plane onder voor de schaduwen en waarschijnlijk was je het wel van plan, maar ik zou ook effe wat edges chamferen, het is nu een beetje scherp allemaal
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Thnx6K schreef op 16 juni 2004 @ 13:14:
niet slecht
maar zet er effe een plane onder voor de schaduwen en waarschijnlijk was je het wel van plan, maar ik zou ook effe wat edges chamferen, het is nu een beetje scherp allemaal
De scherpte komt voornamelijk door de raytrace shadows, als ik shadow map aanzet dan is het een stuk zachter maar dan krijg ik hele vreemde schaduwen met rafels erbij, behoeft nog tweaking dus.
Plane komt er ook nog aan, maar eerst nog de rechterzijkant en de achterkant van het huis bouwen
het ziet er imo niet zo uit? misschien nog wat extra chamferen dan ?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Ik gebruik geen chamfering, het zijn recht toe, recht aan planken6K schreef op 16 juni 2004 @ 13:34:
zijn die edges wel gechamfered dan???
het ziet er imo niet zo uit? misschien nog wat extra chamferen dan ?

www.jameshardie.com
Het meest gebruikte bouwmateriaal voor huizen in Amerika, je kunt daar ook een installatiehandleiding inzien, en daar kun je zien dat het normale planken zijn zonder franje- althans, ik heb voor dat model gekozen.
Het zijn dus planken die onder een hoek over elkaar heen liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 13:57 ]
Als LiToki dit leest, hoe lang moest jij wachten op goedkeuring voor de laatste 3D-contest?
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Nu nog uitleggen wat ik bedoel
niets in real life is 90 graden loodrecht. Zeker planken niet. Wanneer je deze heel subtiel chamfered op de edges verander je niets aan het idee, maar is het wel realistischer.
als je voor planken of iets dergelijks (of een trap of zo) rechte boxen gebruikt haal je immers nooit realisme.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Voor die rafels moet je de resolutie van je shadowmap hoger zetten, en/of je lamp dichterbij plaatsen. Zou moeten werken.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:23:
De scherpte komt voornamelijk door de raytrace shadows, als ik shadow map aanzet dan is het een stuk zachter maar dan krijg ik hele vreemde schaduwen met rafels erbij, behoeft nog tweaking dus.
Plane komt er ook nog aan, maar eerst nog de rechterzijkant en de achterkant van het huis bouwen
to repetitive music."
Verwijderd
Verwijderd
En ik snap wat jij bedoelt6K schreef op 16 juni 2004 @ 14:10:
...
als je voor planken of iets dergelijks (of een trap of zo) rechte boxen gebruikt haal je immers nooit realisme.
Misschien dat ik later dit ga proberen, eerst maar eens het model afbouwen.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik wel vaker zulke strakke huizen heb gezien, er is ook in Nederland zo'n wijk met Amerikaans aandoende huizen.
Maar is het de bedoeling om ultrarealisme te verkrijgen? Je zit toch al aan een maximum aantal poly's en ik neem aan dat GI rendering van het filmpje not done is.
Dat had ik ook al gedaan, maar met shadowmap heb ik nog wat andere problemen, je kunt de individuele planken niet meer zien, het word als het ware 1 geheel.MaDDoG schreef op 16 juni 2004 @ 14:14:
[...]
Voor die rafels moet je de resolutie van je shadowmap hoger zetten, en/of je lamp dichterbij plaatsen. Zou moeten werken.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 14:18 ]
Als je je edges gaat chamferen krijg je vooral mooie specular highlights terug. Dit ziet er zeker al realistischer uit dan zonder. En de extra polys die je daardoor krijg valt reuze mee.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 14:16:
[...]
En ik snap wat jij bedoelt
Misschien dat ik later dit ga proberen, eerst maar eens het model afbouwen.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik wel vaker zulke strakke huizen heb gezien, er is ook in Nederland zo'n wijk met Amerikaans aandoende huizen.
Maar is het de bedoeling om ultrarealisme te verkrijgen? Je zit toch al aan een maximum aantal poly's en ik neem aan dat GI rendering van het filmpje not done is.
[...]
Dat had ik ook al gedaan, maar met shadowmap heb ik nog wat andere problemen, je kunt de individuele planken niet meer zien, het word als het ware 1 geheel.
[ Voor 20% gewijzigd door TheNameless op 16-06-2004 14:37 ]
hmm... zijn MOD-processes draaien iig nog: Pelle in "Dreamweaver sloopt photoshop website"MaDDoG schreef op 16 juni 2004 @ 14:08:
Ik heb gisteren ook McViruss gemailed. Van beide (McViruss en Pelle) nog geen antwoord.
Als LiToki dit leest, hoe lang moest jij wachten op goedkeuring voor de laatste 3D-contest?
Wel vreemd, dat je van beide nog niets gehoord hebt. Wellicht toch maar een thread starten in LA?
met een hamer past alles
Verwijderd
Misschien de topicstart gewoon aanpassen en een titlechange aanvragen? Beetje onzinnig om een nieuw topic aan te maken IMHO.Punksmurf schreef op 16 juni 2004 @ 15:38:
[...]
hmm... zijn MOD-processes draaien iig nog: Pelle in "Dreamweaver sloopt photoshop website"
Wel vreemd, dat je van beide nog niets gehoord hebt. Wellicht toch maar een thread starten in LA?
Heb Pelle gevraagd op irc.. hij kijkt er vanavond naar.. duzz.. ff afwachten duzz.Punksmurf schreef op 16 juni 2004 @ 15:38:
[...]
hmm... zijn MOD-processes draaien iig nog: Pelle in "Dreamweaver sloopt photoshop website"
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
Ja dat met dat lijstje er om heen scheelt een wiel aan een auto
Hoeveel poly vlakken heb je nu dan, het lijkt me toch aardig oplopen wanneer je allemaal losse balkjes hebt
** kuch 3836 dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 18:25 ]
Verwijderd
Klik voor 1024x768
Zo, een stuk minder steriel door andere belichtingstechniek.
@RCA ik heb nog een
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
6K schreef op 16 juni 2004 @ 18:52:
Krusher, gaat echt wel de goede kant in, maar ik zeur er toch nog een keer over: de deurstijlen, het afdakje, de 2 palen en in mindere mate het dak kunnen serieus een subtiele chamfer gebruiken
Maar je hebt gelijk hoor, daar niet van.
Todo:
• Dak: Heb ik voor nu simpel gedaan met een texture, dit wordt vervangen door echte dakpannen
• Deurstijlen en kozijnen: beitel en schaaf komen binnenkort langs
• Afdak: Daar komen ook nog echte dakpannen op te liggen.
• Franje: versiersels, ornamenten e.d. als de polycount het nog toelaat. Als laatste dus.
Voor de rest nog wat subtiele vulling van het huis zoals tafels en stoelen en lamellen o.i.d.
Als je een kubus hebt, heb je 6 polygonen. En als je die zelfde kubub chamferd, heb je er minimaal 26, dat noem ik toch best een verschilMayaFreak schreef op 16 juni 2004 @ 14:37:
[...]
Als je je edges gaat chamferen krijg je vooral mooie specular highlights terug. Dit ziet er zeker al realistischer uit dan zonder. En de extra polys die je daardoor krijg valt reuze mee.
to repetitive music."
Verwijderd
het trapje naar boven is compleet, voorraam met vangreling en de zij ramen.

ondanks het een zware work in process is, is ieder commentaar welkom
Oh zit op 2440 poly dingetjes , er zijn nog een aantal objecten , die er teveel hebben, zoals de treden in de trap, setting stond niet goed

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 20:33 ]
Verwijderd
Look's nice!Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:30:
Ben maar eens begonnen, wat detail toe te voegen zoals :
het trapje naar boven is compleet, voorraam met vangreling en de zij ramen.
[afbeelding]
ondanks het een zware work in process is, is ieder commentaar welkom
Oh zit op 2440 poly dingetjes , er zijn nog een aantal objecten , die er teveel hebben, zoals de treden in de trap, setting stond niet goed
Ik zou de blokken onder de pilaren niet zo vierkant laten, maar bijv. vanaf 2/3 (qua hoogte) het iets naar binnen laten lopen, ipv gwoon rechthoekige blokken..
En verder valt er nog weinig over te zeggen.. Iig wel origineel, een zwembad op ut dak
enne maddag, je hoeft ook niet heel de kubus te chamferen. alleen de edges die in beeld komen, dat zijn er maar 1 of 2. En bijna alle boxen (en andere objecten) komen voor een deel niet in beeld, dus killen die polies zou ik zeggen...
als ik bijv. van een box de onderkant en achterkant delete (voor een traptrede) en dan de zichtbare edges chamfer kom ik op 11 polies ipv 6 voor een gewone box.. okay, het is bijna het dubbele, maar niet extreem voor een mooiere look van het geheel
[ Voor 31% gewijzigd door 6K op 16-06-2004 21:56 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Maar ik geloof om het aantal grote gebouwen in te perken,
dat je eerst een huis moest maken waar je in wonen kan.
Daarna is een bios zeker geen bezwaar meer
Maar goed, ik hoor wel wat onze coördinator ervan zegt.
Verwijderd
maar er zijn te weinig kandidaten , vandaar dat ( ik geloof dat MadDog dat zei ) er gezegt werdt, dat iedereen eerst een huis moest maken , en dan pas een ander object.
Ik moest ook even de dancing op zij zetten
Verwijderd
Ik zat eerder te denken aan een buurtsupert
wat bedoel je hier nou? ik kom er niet uitGeen bezwaar, ik maar toch ook hier naast een dancing/Bar

Verwijderd
sorry , ik bedoel dus inderdaad, dat ik naast de woning een dancing probeer te maken , als de tijd het toe laat
Grote kans dat de schoenmaker boven zijn winkel woont. Dus dat is prima. Ook de buurtsuper kan dat nog wel eens doen. De Appie Heijn niet meerMr_Kite schreef op 16 juni 2004 @ 22:01:
ik dacht eigenlijk dat het meer in de richting van een dorpskern ging, dus waar huizen afgewisseld worden met schoenmaker etc...
Ik bedoelde niet dus niet per se een woonhuis, maar meer een huis waarin gewoont kan worden. Een etalageruit, uithangbord en meer van die dingen is dus prima.
to repetitive music."
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
MaDDog: heb jij nog iets gehoord van de modjes? anders stuur mij effe jouw topicstart op pieter 'at' seesharp.nl dan plak ik hem in de openingspost
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
met een hamer past alles
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
met een hamer past alles
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Het plateautje is nieuw6K schreef op 17 juni 2004 @ 12:28:
kijk, zie je nu wat ik bedoelde met dat chamferen? dat plateuatje onder de deur is nu toch veel mooier en oogt echt als marmer, vooral door de specular...
to repetitive music."
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Nice. Misschien kun je de blur van de daktexture wat verminderen?Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 11:52:
[afbeelding]
Ik ga gewoon stug door, met of zonder nieuw topic
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
Hehe, het is inderdaad mooier, maar het eet wel poly's. Ik heb nu de 4 grote ramen ook gedaan (althans de buitenste 4 latten) en ik heb opeens 4000 poly's meer6K schreef op 17 juni 2004 @ 12:28:
kijk, zie je nu wat ik bedoelde met dat chamferen? dat plateuatje onder de deur is nu toch veel mooier en oogt echt als marmer, vooral door de specular...

Tnx.Qylos schreef op 17 juni 2004 @ 13:16:
[...]
Nice. Misschien kun je de blur van de daktexture wat verminderen?
Dat kan maar dat doe ik niet aangezien het dak toch op de schop gaat, het is alleen ter referentie. Ik ga er echte dakpannen op doen zodat je tenminste echt 3d krijgt onder alle hoeken van de camera.
heb je niet te veel gedaan of te veel edges aangemaakt (dus multiple chamfers of chamfered boxen gebruikt???)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Laat eens een wire daarvan zien dan, want dat kan niet goed zijn volgens mijVerwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:30:
[...]
Hehe, het is inderdaad mooier, maar het eet wel poly's. Ik heb nu de 4 grote ramen ook gedaan (althans de buitenste 4 latten) en ik heb opeens 4000 poly's meer
[...]
Wat zeggen jullie ervan? nieuw topic gewoon starten of deze startpost editen?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
6K schreef op 17 juni 2004 @ 13:34:
oef 4000 dat is wel heel veel extra
heb je niet te veel gedaan of te veel edges aangemaakt (dus multiple chamfers of chamfered boxen gebruikt???)
Probleem is al opgelost.MayaFreak schreef op 17 juni 2004 @ 13:35:
[...]
Laat eens een wire daarvan zien dan, want dat kan niet goed zijn volgens mij
FYI ik bouw het meeste met primitives/extented primitives op, in dit geval stonden de chamferboxen met een te groot aantall Fillet Segs. Ik zit nu op ca. 800 extra poly's
Van mij mag het ook hier met een aangepaste startpost en eventueel een titlechange.6K schreef op 17 juni 2004 @ 13:48:
by the way: ook ik heb nog steeds niets van de modjes gehoord, dus vanavond wil ik eigenlijk wat actie ondernemen...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 13:52 ]
Een nieuw topic lijkt mij wat overzichtelijker. Maar een nieuw topic kan ook. Ben benieuwd wat de moderators ervan zullen vinden.6K schreef op 17 juni 2004 @ 13:48:
by the way: ook ik heb nog steeds niets van de modjes gehoord, dus vanavond wil ik eigenlijk wat actie ondernemen...
als je een simpele box zelf chamfered scheelt het nog veel meer, dan heb je er misschien maar 100-200 extra als je het goed insteektVerwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:50:
[...]
[...]
Probleem is al opgelost.
FYI ik bouw het meeste met primitives/extented primitives op, in dit geval stonden de chamferboxen met een te groot aantall Fillet Segs. Ik zit nu op ca. 800 extra poly's
[...]
Van mij mag het ook hier met een aangepaste startpost en eventueel een titlechange.
mja een nieuw topic zal niet lekker vallen ben ik idd bang.
@Qylos: 2 x hetzelfde zeg je??? maar ik snap wat je bedoelt
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Dat begrijp ik, alleen heb ik het geduld er niet voor over om op dat niveau te gaan editen. Bepaalde vormen met splines opbouwen gaat me ver genoeg6K schreef op 17 juni 2004 @ 13:54:
[...]
als je een simpele box zelf chamfered scheelt het nog veel meer, dan heb je er misschien maar 100-200 extra als je het goed insteekt
Een paar edges chamferen is niet hoog niveau. Gewoon de desbetreffende edges selecteren en chamferen of bedoel je iets wat anders?Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 14:00:
[...]
Dat begrijp ik, alleen heb ik het geduld er niet voor over om op dat niveau te gaan editen. Bepaalde vormen met splines opbouwen gaat me ver genoeg
Verwijderd
Ik weet hoe het moet, maar ik vind het editen op edge/vertex/poly niveau gewoon vervelend. Ik kan het, als het moet weet ik de tools te vinden maar liever niet.Qylos schreef op 17 juni 2004 @ 14:22:
[...]
Een paar edges chamferen is niet hoog niveau. Gewoon de desbetreffende edges selecteren en chamferen of bedoel je iets wat anders?
Gewoon een persoonlijke keuze qua modellen dus, het kan fout zijn maar ik ben niet op pro-niveau bezig en voor mij is het puur hobby. Ik kies dus de manier van werken die ik prettig vind, en tot nu toe gaat het mij redelijk af
Dit is ons huis (in de winter,.... oja? Duh!)

en dit is mijn eerste opzet (ja errug wippy)

Ga je werkelijk een besneeuwd dak maken?? Het is wellicht leuk om allerlei verschillende huizen te maken, maar om dan ook per huis andere weersomstandigheden te creëren....HyperTrophy schreef op 17 juni 2004 @ 16:33:
ben ook maar begonnen met m'n inbreng. Kon zo gauw niet iets leuks qua architecuur bedenken, dus ga ik eindelijk ons huis maar eens tekenen. Zou al veel eerder ons huis digitaal overnemen van tekeningen, maar ben steeds halverwege gestaakt. Nu dus maar weer opnieuw begonnen.
Dit is ons huis (in de winter,.... oja? Duh!)![]()
[afbeelding]
en dit is mijn eerste opzet (ja errug wippy)
[afbeelding]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

das dan wel met ieder steentje appart gemoddeld dus geen muur van 1 box, maar een muur van meerdere kleine boxjes + aparte voegen
[ Voor 26% gewijzigd door Puc van S. op 17-06-2004 17:15 ]
Verwijderd
Alleen de buitenkant, aan de binnenkant alleen het broodnodige als je geen gordijnen of lamellen gebruikt.M1lamb3r schreef op 17 juni 2004 @ 17:14:
even een stomme vraag, maar in die animatie, worden daarin ook huizen van binnen bekeken, of alleen van buiten (ben namelijk bezig met een huis maar met alleen de muren al zit ik aan de 27000 poly's
En 27000 poly's ??? Post eens een WiP
Neej joh !! Was alleen als commentaar bedoeld bij de foto.inquestos schreef op 17 juni 2004 @ 17:07:
[...]
Ga je werkelijk een besneeuwd dak maken?? Het is wellicht leuk om allerlei verschillende huizen te maken, maar om dan ook per huis andere weersomstandigheden te creëren....
Wip 2

Verwijderd
Je hebt binnenin dus ook stenen zittenM1lamb3r schreef op 17 juni 2004 @ 17:25:
[afbeelding]
et zijn er iets minder dan 27000 et zijn er 25694
Haal die eerst maar eens weg, laat dus alleen de buitenkant staan.
Verwijderd
20 stenen hoog x 20 stenen diep x 10 stenen breed = totaal 4000 stenenM1lamb3r schreef op 17 juni 2004 @ 17:29:
nee dit is alleen de buiten kant, 4 muren + een dak
maal 6 poly's per steen = 24000 poly's.
heb je soms met array gewerkt?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 17:32 ]
ik heb dus tussen de stenen nog aparte voegen gezet
[ Voor 21% gewijzigd door Puc van S. op 17-06-2004 17:34 ]
Hier een wipseltje:

Iemand die em toevallig herkent?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Je kunt veel beter de bakstenen met textures doen. Met een beetje moeite kan je een beter resultaat krijgen met textures, en dan hoef je niet zo idioot veel polygonen te gebruiken.M1lamb3r schreef op 17 juni 2004 @ 17:25:
[afbeelding]
Hehe hij heeft array ook uitgevonden!! ga ik ook doen met mn huisje, allemaal baksteentjes van 20x10 cm met elk 6 zijden... Dikke LOLM1lamb3r schreef op 17 juni 2004 @ 17:25:
[afbeelding]
Ja polycount overschreden tot op een halve meter vanaf de grond.
Verwijderd
Maar uh, als idereen losse baksteentjes gaat maken, wordt dit wel erg belastend voor de animatie .
Zelf hou ik het op een box met verschillende sigmentjes.
De texture er goed opplakken is al lastig zat

Verwijderd

let niet op de kleuren enzo, want daar moet ik nog aan beginnen
[edit] vergeten te clonen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 18:10 ]
Mooie baksteentexture. Wat me opvalt is dat de muur aardig low-poly is (door de knik) terwijl de ronde stangen er vrij high-poly uitzien; misschien kan je de polycount wat equalizeren.Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 17:55:
Pf wat een werk zeg![]()
Maar uh, als idereen losse baksteentjes gaat maken, wordt dit wel erg belastend voor de animatie .
Zelf hou ik het op een box met verschillende sigmentjes.
De texture er goed opplakken is al lastig zat
[afbeelding]
Goed begin. misschien kan je even alle objecten selecteren en de standaard maxtexture geven, dat is zo gedaan.Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 18:07:
[afbeelding]
let niet op de kleuren enzo, want daar moet ik nog aan beginnen
[edit] vergeten te clonen
Leuk om te zien dat er nu zoveel mensen actief meedoen.
Verwijderd
Mee eens, het is jammer dat de knik niet goed uitkomt met de stenen, anders had het nog gekunt, maar nu "hakt" ie stenen doormidden ipv bij de voegQylos schreef op 17 juni 2004 @ 18:16:
[...]
Mooie baksteentexture. Wat me opvalt is dat de muur aardig low-poly is (door de knik) terwijl de ronde stangen er vrij high-poly uitzien; misschien kan je de polycount wat equalizeren.
waar heb je die vandaan?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Tja jammer wel, en het zal alleen nog maar erger worden, als de ramen er in komen.Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 18:26:
[...]
Mee eens, het is jammer dat de knik niet goed uitkomt met de stenen, anders had het nog gekunt, maar nu "hakt" ie stenen doormidden ipv bij de voeg
Kozijn dwars door steen en dergelijke, maar ik heb nu eigenlijk veel geluk gehad, dit is zonder uvw mapping.
Waarschijnlijk wordt het dan allemaal beter.
bedankt voor de bijdrage
Ga er proberen wat mee te doen
Verwijderd
Ik zie links een hoekprofiel die de planken bij elkaar houd.
Echter achter en rechts zie ik ze niet...
Eigenlijk iets wat meteen opvalt
Voor de rest gaat het de goede kant op

wat nog bijgewerkt moet worden is rood. (duh)
btw daar staat dus 359 polys
[ Voor 10% gewijzigd door HyperTrophy op 17-06-2004 20:28 ]
Verwijderd
TnxVerwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 19:47:
Hij wordt erg mooi Krusher, maar ik mis nog een paar belangrijke dingetjes![]()
Ik zie links een hoekprofiel die de planken bij elkaar houd.
Echter achter en rechts zie ik ze niet...
Eigenlijk iets wat meteen opvalt![]()
Voor de rest gaat het de goede kant op
Ja dat klopt hoor, de achterkant en de linker zijkant moeten nog voorzien worden van planken, er zitten nu gewoon 2 kale boxen tegen aan.
En die profielen zijn niet bedoelt voor stevigheid maar om de hoeken te beschermen tegen weersinvloeden, maar dat terzijde

Soortemet van nabouwing van ons huis alleen zonder garage, bijkeuken en wc in de hal.
dit is nog alleen de onder verdieping. zit nu op 288 polys (ongeveer 100x minder dan net

[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 17-06-2004 21:10 ]
Verwijderd

[afbeelding]
Is er bezwaar dat er gebruikt gemaakt word van reflect/refract maps?
Dit topic is gesloten.