[3D] Discussie nieuw groepsproject

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah tijd voor actie, want het wordt toch niets met mijn andere onderwerp, maar uh nu waarschijnlijk een heeeeeleeeee domme vraag 8)

Hoe weet ik als max gebruiker dat ik binnen die 5x6 meter zit.
Er zit wel leuk een meetlint optie in maar ja , heb nog nooit iets op schaal gemaakt
dus heb geen idee hoe je dat moet bekijken

voelt zich nu een ras nOOb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon iets maken wat een verhouding heeft van 5:6 :?
De compositors zorgen er wel voor dat het op schaal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:57
customize -> units setup ff op metric meters zetten

teken je gewoon ff een plane van 5x6 op de ondergrond, zie je vanzelf of het past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh , , hehhehehe :P dat kan ook .....

Zwaait hevig naar MadDag :w ,
zet mij ook maar in de lijst, goeie gelegenheid om het texturen eens door te krijgen

** Past het meteen aan .....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Ok. Ik zal wat voorbeeldjes posten :P

zwitsers alpen huisje
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-assistance.fsnet.co.uk/images/swiss01.jpg

gaudi achtig iets
Afbeeldingslocatie: http://www.ajacob.com/trips/Barcelona_5_2003/600_gaudi_building.jpg

western-style
Afbeeldingslocatie: http://www.photo.net/photo/pcd1960/bodie-1.4.jpg

Las Vegas
Afbeeldingslocatie: http://www.monnikhof.com/Las-Vegas-Downtown.jpg

herenhuis
Afbeeldingslocatie: http://www.deboerbouwgroep.nl/Herenhuis.jpg

mediterane ( :? )
Afbeeldingslocatie: http://www.masseriacasamassima.it/macine.jpg

modern/kubuswoning (aargh ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.galinsky.com/buildings/cubichouses/cube5.jpg

koloniaal
Afbeeldingslocatie: http://www.inm-asiaguides.com/thailand/phuket/sinop1h.jpg

oosters
Afbeeldingslocatie: http://www.cmxs.com/travel/belgium/brussels/images/41.jpg
++
komt nog meer aan

[ Voor 33% gewijzigd door inquestos op 10-06-2004 19:48 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
w000t, vet man :D
Lijkt me echt wel vet zo een project :D
Na volgende week heb ik er ook echt 24/7 de tijd ervoor :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MaDDoG schreef op 10 juni 2004 @ 19:03:

...

- Afmetingen: realistisch, maximaal 5 verdiepingen, moet passen op blokken van 5x5 meter, meer dan 2x3 blokken (1502m) alleen in overleg met coördinator.

..
Blokken van 5x5 meter...??? dat snap ik niet

zeg dan gewoon kavel van 50x50 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk ben ik niet te laat om nog een bouwkavel in het dorp te kunnen bemachtigen...

Weet zelf nog heel weinig af van 3D Studio e.d. af, maar wil er bij wijze van hobby wel mee aan de gang gaan. Het compleet bouwen van een heel huis (met alle details en textures natuurlijk :) ) lijkt mij dan ook een goed begin. Hopelijk is mijn niveau over een paar jaar dan zoiets als wat jullie nu allemaal maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
zie het maar als een grid van 5x5 meter, en je mag dan een x aantal blokken daarvan gebruiken

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm had een leuk idee, maar moet meteen met de cordinator in conclaaf geloof ik :) . nou a we zullen zien....
En nee het is geen kerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Ik zit te twijfelen tusen deze 2:

Deze voor de futuristische, dus hem iets strakker maken en lichter van kleur, en met moderne matriaalen(plastic, metaal enzo)
Afbeeldingslocatie: http://tms.ecol.net/realestate/images/a-frame.jpg

Of deze, alleen dan donkerder en duisterder.
Afbeeldingslocatie: http://tms.ecol.net/realestate/images/gothic.jpg

Link voor meer huizen: http://tms.ecol.net/realestate/sty_goth.htm

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:35:
Mmm had een leuk idee, maar moet meteen met de cordinator in conclaaf geloof ik :) . nou a we zullen zien....
is het dan een flat in de vorm van een (computer)case ;)
(we zitten niet voor niet op GoT)

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:35:
Hoeft helemaal geen probleem te zijn, is alleen om tegen te gaan dat iedereen geweldig grote gebouwen maakt en die ene kleine die er wel gemaakt wordt helemaal in het niet valt.
Bijna alles is mogenlijk in overleg :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Kheb al een mooi idee voor een huis :)
Het huis van onze overburen. Die zie ik hier ook mooi uit mn raam. Lekker handig :p
En ik denk dat die ook mooi gemoddeld kan worden onder de 50000polygonen :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat namelijk aan een klein formaat museumpje te denken,
dus misschien heb ik een vakje of 2 meer nodig van 5*5

begin er wel gewoon aan, en laat me wel weer
horen indien het nodig mocht zijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ok, mijn opsomrijtje van andere plus eigen toevoegingen voor de eventuele startpost:

- Stijl: vrij, maar het moet iets zijn wat aan voorwaarden voldoet zoals een huis nu, dus een deur, dak, ramen. Geen tipi's of mierenhopen. En technisch haalbaar. Dus geen magische portalen of liften op raketmotoren.
- Polycount: 50.000
- Tijdsduur: start t/m eind augustus (voorlopige deadline voor de huizen).
- Plugins: geen die nodig zijn tijdens het renderen.
- Aanlever formaat: een .obj of een .3ds
- Textures: vrij, in eerste instantie geen shaders (ivm rendertijden), maximaal 20MB
- Afmetingen: realistisch, maximaal 5 verdiepingen, moet passen op blokken van 5x5 meter, meer dan 2x3 blokken (1502m) alleen in overleg met coördinator.

Geintereseerden:
WhizzCat
Wilco
drienties
00.5
Punksmurf
HyperTrophy
Qylos
inquestos
MaDDoG
Splash
Senzuboon
YscO
Oogst
6K
MayaFreak
BaRF

wordt er nog wat vergeten?

Dan gaat het ook tijd worden om de modjes in te lichten. Die worden er meestal niet vrolijk van als er zomaar een project topic geopend word voor zover ik me kan herinneren ;)

(deze link is best nuttig)
Mag ik hieruit concluderen dat jij hierbij de leidende taak gaat vervullen?

Wat we vergeten:

- Mij bij de geintreseerde
- Een mooi html tables start post met alle info erin. Die kunnen we het best hier even maken en dan nieuw topic openen (met goedkeuring van de mods natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik ook mee ga doen

@ 00. 5 erg handig die link _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Chester: En is dat wel interessant genoeg? :? :)
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:47:
Zat namelijk aan een klein formaat museumpje te denken,
dus misschien heb ik een vakje of 2 meer nodig van 5*5

begin er wel gewoon aan, en laat me wel weer
horen indien het nodig mocht zijn :)
Het gaat niet om wat er binnen gebeurt. Het gaat puur en alleen om de buitenkant

@zirus: heb je haast ofzo? En jij mag ook wel wat doen (html-rotzooi), als je dat zo graag wilt

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ghehe, ik maak et wel interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

zirus schreef op 10 juni 2004 @ 19:50:
[...]

Mag ik hieruit concluderen dat jij hierbij de leidende taak gaat vervullen?

Wat we vergeten:

- Mij bij de geintreseerde
- Een mooi html tables start post met alle info erin. Die kunnen we het best hier even maken en dan nieuw topic openen (met goedkeuring van de mods natuurlijk.)
Ik wil hem inderdaad best op me nemen. Maar zoals al eerder aangegeven ben ik er een tijdje niet midden in het project. En dan moet iemand anders het overnemen anders is de kans dat het boodbloed erg groot.
Maar ik wacht nog op protest tegen mij als coördinator. Of iemand anders die zichzelf voordraagt. Ik eis niks :) Maar vind het wel een leuk project wat ik daarom best wat tijd in wil stoppen.

Ik ben over 20-30 minuten weg en pas weer morgen terug. Discusieer dus nog wel even mee. Maar als er dan nog geen startpost is of toestemming mag iemand dat best overnemen en desnoods mij op de hoogte houden op gekkehond@gekkeSTOPSPAMMINGME!!hond.nl.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 19:52:

Het gaat niet om wat er binnen gebeurt. Het gaat puur en alleen om de buitenkant
Dat snap ik wel :)
Maar heb nog nooit een museum gezien van een gemiddeld huis. dus je heb iets meer ruimte nodig, want musea's zijn redelijk forse panden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybian
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

ik wil ook wel een kaveltje vol bouwen, ik ben binnenkort klaar met mijn studie en dus werkloos. Dit is een leuke gelegenheid om m'n 3d-skills te oefenen.
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:58:
[...]

Dat snap ik wel :)
Maar heb nog nooit een museum gezien van een gemiddeld huis. dus je heb iets meer ruimte nodig, want musea's zijn redelijk forse panden :)
ongeveer de 1/3 van de nederlandse musea is groot, de rest is klein. dat gaat dan dus om musea die niet groter zijn dan een huis (sommige zelfs niet groter dan een kamer) op 2 kavels zou je dus best een mooi museum-pje kwijt kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
idd er zijn best veel van die kleine musea!

Ik zie dat ik bij de 'geïnteresseerden'-lijst sta, maar ik kan niets bijdragen. Ik zou hooguit Maddog kunnen helpen bij het managen van het project (vanaf volgend weekend). Verder dan het modellen van een kubus ben ik eigenlijk nooit gekomen :+
Oh, en niet te vergeten 100mb webspace :)
Edit: wellicht kan ik de tijd vinden om een homepage + file-management systeem te bouwen. Onder voorbehoud.

Een naam zou ook leuk zijn trouwens :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Punksmurf op 10-06-2004 20:32 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sybian schreef op 10 juni 2004 @ 20:12:
ik wil ook wel een kaveltje vol bouwen, ik ben binnenkort klaar met mijn studie en dus werkloos. Dit is een leuke gelegenheid om m'n 3d-skills te oefenen.

[...]

ongeveer de 1/3 van de nederlandse musea is groot, de rest is klein. dat gaat dan dus om musea die niet groter zijn dan een huis (sommige zelfs niet groter dan een kamer) op 2 kavels zou je dus best een mooi museum-pje kwijt kunnen ;)
:D
Moet eens op zoek gaan naar die kleintjes dan ;)
Ik zie wel wat ik fabriek, misschien valt het allemaal nog wel mee

Heb een mooie tekening gevonden van een museum.
Inperspectief en open gewerkt.
Ik zal eens een pogin wagen, deze in 3d uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybian
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:50:
[...]

:D
Moet eens op zoek gaan naar die kleintjes dan ;)
Ik zie wel wat ik fabriek, misschien valt het allemaal nog wel mee

Heb een mooie tekening gevonden van een museum.
Inperspectief en open gewerkt.
Ik zal eens een pogin wagen, deze in 3d uit te voeren :)
ben benieuwd mocht je nog meer info over musea willen zou ik even kijken bij:
www.museumserver.nl of
www.icom.museum

ik wil trouwens villa henny in huis ter heiden na gaan maken, ik heb dus ook wat meer kaveltjes nodig >:) hij is bijna 30m bij 30 m
Afbeeldingslocatie: http://odin.let.rug.nl/CB/top100/ut/pics/hui_vil3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ok, mijn opsomrijtje van andere plus eigen toevoegingen voor de eventuele startpost:

*knip*

wordt er nog wat vergeten?
Ja, ik hoor niet in dat lijstje thuis eigenlijk, niet als modeller anywayz want ik heb geen fatsoenlijk pc voorhanden, dat kan nog wel even duren.

Ik wil best wat coördinerende acties op me nemen, maar ik ga iig niet modellen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Topicstarter
stel dat ik een kerk wil maken, moet ik dan op 3 kavel langs elkaar inschrijven????

enne... kan ik in max gewoon alles maken en dan exporteren naar .3ds en dan gaat dat goed? (nog nooit buiten max geweest hehehe)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

6K schreef op 10 juni 2004 @ 21:26:
stel dat ik een kerk wil maken, moet ik dan op 3 kavel langs elkaar inschrijven????

enne... kan ik in max gewoon alles maken en dan exporteren naar .3ds en dan gaat dat goed? (nog nooit buiten max geweest hehehe)
Officieel zou dat goed moeten gaan, zeker met wat minder complexe objecten moet dat goed te doen zijn :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik dacht dat we een dorp gingen maken. Natuurlijk wil je iets bijzonders maken, wat opvalt in het geheel. Maar moet dat dan ook perse een bijzonder gebouw zijn (kerk, museum, villa) ?? Lijkt mij niet, wel.
Ik denk dat je een makkelijke regel kunt stellen:
Eerst een huis, dan pas iets anders als je nog tijd over hebt
Anders krijg je 3 kerken, een 2 cafes, een restaurant, een museum, en welgeteld 1 huis....
6K schreef op 10 juni 2004 @ 21:26:

Ik denk dat we gewoon gaan renderen in 3dsmax, dus waarschijnlijk kun je het gewoon in .max-formaat leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Nja, ik maak iig een huis zoals ik al eerder vertelde. Niet al te bijzonder iets, maar een gewoon doodnormaal huis :)
Wnneer gaan we beginnen btw? Of zijn er sommigen al begonnen?
zo ja, wat zijn dan de maximale afmetingen enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
inquestos schreef op 10 juni 2004 @ 21:41:
Ik dacht dat we een dorp gingen maken. Natuurlijk wil je iets bijzonders maken, wat opvalt in het geheel. Maar moet dat dan ook perse een bijzonder gebouw zijn (kerk, museum, villa) ?? Lijkt mij niet, wel.
Ik denk dat je een makkelijke regel kunt stellen:
Eerst een huis, dan pas iets anders als je nog tijd over hebt
Anders krijg je 3 kerken, een 2 cafes, een restaurant, een museum, en welgeteld 1 huis....

[...]

Ik denk dat we gewoon gaan renderen in 3dsmax, dus waarschijnlijk kun je het gewoon in .max-formaat leveren
.max lijkt me handiger. Vaak heb ik problemen met 3ds; de texture coordinaten worden niet goed opgeslagen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het aan mij ligt.

Maar .max is natuurlijk niet handiger voor de niet-max users. Dan zouden maya, cinema4d etc. mensen hun inzending moeten exporteren als 3ds en iemand met max zou die files dan moeten importeren en saven als max. Niet zo veel werk, maar het vergt enige orginisatie.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Chester schreef op 10 juni 2004 @ 21:44:
Nja, ik maak iig een huis zoals ik al eerder vertelde. Niet al te bijzonder iets, maar een gewoon doodnormaal huis :)
Wnneer gaan we beginnen btw? Of zijn er sommigen al begonnen?
zo ja, wat zijn dan de maximale afmetingen enz.?
Ik denk dat we dan eerst een naam en een nieuw topic moeten beginnen met alle regels er in :X :p

-edit-

Ik denk dat het handig is om een lijstje op te stellen van een aantal voorwerpen, bv, 1x kerk, 1x café, 1x museum etc.

Dan kunnen gegadigden zich aanmelden en desnoods houden we een loting :)

Zo hebben we het hele 4 café's probleem opgelost :)

[ Voor 24% gewijzigd door WhizzCat op 10-06-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik denk dat het .obj bestands formaat beter geschikt is. Hier mee heb ik zonder problemen al data verhuisd van Softimage naar Maya en fieseversa (?), bijvoorbeeld. Het enigste nadeel is dat alleen de polydata en texture data wordt geexporteerd en verder geen lichten en dergelijke.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je geen bijzonder gebouw als een kerk, museum of bioscoop mogen maken.
De meerderheid heeft gekozen voor een free-style opdracht.

Er zullen ook mensen zijn die een western huisje maken om dat zij dit graag wilde doen.
Bij de free-style opdracht kunnen ze dat gewoon blijven doen.
En waneer je een western huisje hebt op een reeks gewonw huisjes , wordt het eigenlijk ook een bijzonder gebouwdje :)

Maar we zullen wel zien wat de eigenlijke opdracht gaat worden, misschien wordt je punt toch nog mee genomen .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:52:
Waarom zou je geen bijzonder gebouw als een kerk, museum of bioscoop mogen maken.
De meerderheid heeft gekozen voor een free-style opdracht.

Er zullen ook mensen zijn die een western huisje maken om dat zij dit graag wilde doen.
Bij de free-style opdracht kunnen ze dat gewoon blijven doen.
En waneer je een western huisje hebt op een reeks gewonw huisjes , wordt het eigenlijk ook een bijzonder gebouwdje :)

Maar we zullen wel zien wat de eigenlijke opdracht gaat worden, misschien wordt je punt toch nog mee genomen .... ;)
Whehe, ik doe ook maar een suggestie, maar 4 kerken is niet echt wenselijk denk ik, 4 café's overigens lijkt me niet zo erg :9

Maar dit is denk ik wel een goed punt waar even rekening mee gehouden moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
wellicht kunnen er een aantal bijzondere objecten verloot worden of een dergelijke constructie?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Punksmurf schreef op 10 juni 2004 @ 22:03:
wellicht kunnen er een aantal bijzondere objecten verloot worden of een dergelijke constructie?
Bijvoorbeeld, een vijver in een park of een brug over een rivier oid.

Maar dat zou evt. "erbij" kunnen. Er moet natuurlijk ook scenery komen en belichting etc.

Kijk, 4 café's oid zou kunnen, maar dan bv. wel allemaal met een eigen stijl :)

We hebben denk ik nog een klein station om te verloten. Er moeten props in als auto's denk ik, bussen maybe. Lantaarnpalen, boompjes hier en daar, nou ja, genoeg iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
precies :)
er is genoeg te doen om een dorp te bouwen
maar er moeten ook nog huizen komen he :P
en scenery (bomen, bankjes, lantaarnpalen, yadda yadda yadda) zijn dingen die de ervaren modellers er denk ik makkelijk bij kunnen doen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Punksmurf schreef op 10 juni 2004 @ 22:09:
precies :)
er is genoeg te doen om een dorp te bouwen
maar er moeten ook nog huizen komen he :P
en scenery (bomen, bankjes, lantaarnpalen, yadda yadda yadda) zijn dingen die de ervaren modellers er denk ik makkelijk bij kunnen doen.
Mja, dat lijkt me ook, dat mag ook geen struikelblok zijn om een leuk project uit te voeren.

Ik denk dat er zéér binnenkort dan maar eens spijkers met koppen geslagen moeten worden. Dwz. dus email lijstje op stellen, introductie mail, mooi topic hier, regels allemaal samenvatten, technische details op een rijtje etc.

offtopic:
nog gefeli met je toelating @ DMD btw, las net je topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:55
Ik ben bezig met een huisje, wat een beetje platteland achtig is :). Morgen heb ik denk ik wel een "wipje" klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

YscO schreef op 10 juni 2004 @ 22:29:
Ik ben bezig met een huisje, wat een beetje platteland achtig is :). Morgen heb ik denk ik wel een "wipje" klaar :D
laten we nou niet te hard van stapel lopen :p

Anywayz, maybe ook een ideetje om een IRC kanaal te reggen voor de duur van het project, dat praat ook wel vrij makkelijk denk ik aangezien het in #devschuur vrij druk is :+ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
WhizzCat schreef op 10 juni 2004 @ 22:32:
[...]

laten we nou niet te hard van stapel lopen :p

Anywayz, maybe ook een ideetje om een IRC kanaal te reggen voor de duur van het project, dat praat ook wel vrij makkelijk denk ik aangezien het in #devschuur vrij druk is :+ :p
offtopic:
over hard van stapel lopen gesproken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

YscO schreef op 10 juni 2004 @ 22:36:
[...]
offtopic:
over hard van stapel lopen gesproken :>
Dit is gewoon een organisatorisch (drie keer tikken 8)7 ) ideetje hoor :p

Verder natuurlijk een mailinglist die 1x in de maand ofzo iedereen op de hoogte houdt van wat er allemaal gebeurt is.

Als iedereen hier nou ideetjes voor de regels spuit, kan iemand ze wel verzamelen en een mod in lichten/vragen of dit okay is etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
WhizzCat schreef op 10 juni 2004 @ 22:22:
offtopic:
nog gefeli met je toelating @ DMD btw, las net je topic ;)
offtopic:
tnx! :)

irc: no f*cking way dat ik op IRC kom... niet dat ik er een hekel aan heb: ik vind het geweldig... en das nou net het probleem :/

mailinglist: gezien de looptijd is een frequentie van 1x per maand wat laag imho, 1x per week wordt wat veel. wellicht is een site een praktischer idee?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Punksmurf schreef op 10 juni 2004 @ 22:43:
[...]

offtopic:
tnx! :)

irc: no f*cking way dat ik op IRC kom... niet dat ik er een hekel aan heb: ik vind het geweldig... en das nou net het probleem :/

mailinglist: gezien de looptijd is een frequentie van 1x per maand wat laag imho, 1x per week wordt wat veel. wellicht is een site een praktischer idee?
Whehehehe, junk :p

Anywayz, 1x per week/maand tja, daar valt over te discussieren, een site is wel een leuk idee, maar dat is ook weer zo'n verdraaide boel werk omdat een beetje leuk in elkaar te draaien en te onderhouden, dan ga ik liever 1x per week een mailing rondsturen denk ik.

Enfin, ik zou wel iets van een klein siteje in elkaar kunnen proppen, webspace heb ik ook nog wel, dus het zou kunnen. (maar verwacht geen geautomatiseerde aanmeldings systemen enzo, ik ben ook maar een designer en geen bouwer :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
ow, was maar een hypothetisch geval van die kerk, ik maak een dikke villa :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
wat site betreft, onder voorbehoud kan ik dat op me nemen, zoals ik zei
wil ook graag wat nuttigs doen ... :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 15:46
heb ook wel interessen :D, klinkt tot nu toe allemaal goed. En ja heb toch vakantie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe :) , die heeft ook veel ruimte nodig .......

6 vakjes meer voor het buiten ZWEMBAD :+ :P

Geweldig we komen er wel uit ... blijf toch voor het museum gaan :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Punksmurf schreef op 10 juni 2004 @ 22:51:
wat site betreft, onder voorbehoud kan ik dat op me nemen, zoals ik zei
wil ook graag wat nuttigs doen ... :P
Lol, nou ja, ik wil een deel van de organisatie wel op me nemen.

Als er dan ook een site is, is het denk ik ook leuk om toch 1x in de maand (de noodzaak voor hoog frequentie mailing is er uit immers) een mailing te doen met nog es alles op een rijtje en dat soort zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:54:
hehehe :) , die heeft ook veel ruimte nodig .......

6 vakjes meer voor het buiten ZWEMBAD :+ :P

Geweldig we komen er wel uit ... blijf toch voor het museum gaan :*)
En daar gingen onze rendertijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reken voor mij ook maar een stukje grond ( als het mag :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
  • Laatst online: 13-09 14:57
mochten we huisjes te kort komen, dan wil ik me best een beetje inspannen en er 2 maken ofzow :Y) , moet wel een beetje bevolkt buurtje worden, geen halve straat met 3 huizen B) oid

kga maar es aan me eerste huisje beginnen, heb ik morgenavond na mn werk tenminste iets om op verder te werken en zo blijf ik ook een beetje gefocusd op het project

[ Voor 32% gewijzigd door drienties op 10-06-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

Als iedereen vast begint, hebben we genoeg huisjes voor Rotterdam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
beetje dubbelposten steeds

"ik ga dit bouwen"

"wie gaat er kerkje bouwen"

niet echt vooruitgang hiero, wat is de status van de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

HyperTrophy schreef op 11 juni 2004 @ 00:05:
beetje dubbelposten steeds

"ik ga dit bouwen"

"wie gaat er kerkje bouwen"

niet echt vooruitgang hiero, wat is de status van de startpost?
Die is er nog niet.

Ik denk dat we maar eens met wat afmetingen van de kavels en wat regeltjes etc. moeten beginnen en dan even iemand mailen (Pelle I presume) over de startpost en dan, nou ja, inschrijven en beginnen maar.

Misschien moeten we ook, voordat er iets gebouwd gaat worden een plattegrond maken van hoe we het ongeveer hebben willen, dat lijkt me ook wel een vrij strak plan, straten plan dus zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik denk dat een stratenplan opzich niet zo ontzettend belangrijk is! immers de grond wordt per grid-blok 'verkocht', er is dus per persoon van te voren bekend hoe groot zijn/haar object wordt. Als het project dan een eindstadium nadert en er bekend is welke objecten er nu echt af zullen komen, kan men gaan indelen

*in zijn handjes wrijft van genoegen*
ik heb er echt zin in... een goede motivatie om mijn schoolproject dat ik af moet ronden nóg sneller af te krijgen :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Punksmurf schreef op 11 juni 2004 @ 00:28:
ik denk dat een stratenplan opzich niet zo ontzettend belangrijk is! immers de grond wordt per grid-blok 'verkocht', er is dus per persoon van te voren bekend hoe groot zijn/haar object wordt. Als het project dan een eindstadium nadert en er bekend is welke objecten er nu echt af zullen komen, kan men gaan indelen

*in zijn handjes wrijft van genoegen*
ik heb er echt zin in... een goede motivatie om mijn schoolproject dat ik af moet ronden nóg sneller af te krijgen :P
Ja maar ik heb altijd geleerd dat het toch doorgaans beter werkt om enigzins met een planning te werken, ik denk dat de algemene lijnen dan iig bekend moeten zijn, gaan we een hoofdstraat maken met zijstraatjes, of een pleintje en daarom heen bouwen...?

Lijkt me eigenlijk wel handig, ik zou niet weten waarom (ben ik ook een orde friek nu? :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Wat mij leuk lijkt is iets maken in de stijl van de Amerikaanse suburbs :)
Daar zijn de huizen en pleintjes altijd mooi georganiseerd, niet te druk als in een stad, en het valt best mooi te moddelen :)
Een straat met aan beide kanten een rijtje huizen lijkt me iig helemaal niks.
Wat als je we nou een soort plattegrond tekenen waar de huizen en gebouwen op moeten te komen staan?
We gaan nu wel allemaal huizen maken, maar wie gaan er aan het landschap werken?
Wie is er dan ook nog bereid om alles te gaan renderen? Mss kunnen we een keer met onze multi-Ghz PC's een bijeenkomst houden en het gezamelijke kracht daarvan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Chester schreef op 11 juni 2004 @ 00:40:
Wat mij leuk lijkt is iets maken in de stijl van de Amerikaanse suburbs :)
Daar zijn de huizen en pleintjes altijd mooi georganiseerd, niet te druk als in een stad, en het valt best mooi te moddelen :)
Een straat met aan beide kanten een rijtje huizen lijkt me iig helemaal niks.
Wat als je we nou een soort plattegrond tekenen waar de huizen en gebouwen op moeten te komen staan?
We gaan nu wel allemaal huizen maken, maar wie gaan er aan het landschap werken?
Wie is er dan ook nog bereid om alles te gaan renderen? Mss kunnen we een keer met onze multi-Ghz PC's een bijeenkomst houden en het gezamelijke kracht daarvan gebruiken?
Render is geen probleem, dat doen we net als met het treinproject. Iedereen doet een stukkie film :)

American suburbs, ja, dat geeft natuurlijk wel mooi de ruimte om een beetje met een camera heen en weer te sjouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Heeft iemand hier trouwens nog het resultaat van die trein project? Ik heb em nmlk nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op 11 juni 2004 @ 01:16:
Heeft iemand hier trouwens nog het resultaat van die trein project? Ik heb em nmlk nooit gezien :)
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi

OMG Henk op het laatst _/-\o_

heb het filmpje zelf ook nog nooit gezien :X

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik zag m ook laatst voor t eerst en die henk is echt de max ja _o_

@chester: la haine :D

[ Voor 16% gewijzigd door Punksmurf op 11-06-2004 07:27 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
woow... ik had hem ook nog nooit gezien....
maar los van de treinen is dat landschap ook enorm zeg... errrug nice, jammer dat ik daar nooit aan deel heb genomen (in die tijd dacht ik dat 3dmax zoiets als het hoogste deel van het 3 landenpunt was of zow)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
zo begon het tweakville project... met name een aantal basis dingen zijn natuurlijk niet vekeerd (hoogte van een verdieping etc.)

-50x50 meter workspace, dus ruimte genoeg voor tuinen enzo

-max aantal polygonen staat op 50.000 per werkvlak. (dit laat een behoorlijke buffer over voor bijkomende dingen)

-om elk gebouw komt een weg van 2.5 meter breed..

-gebouwen max 100 meter hoog

-een standaard deur is 2x0.8 meter (dikte variabel)

-een standaard verdieping is max 3 meter (in een normaal flat)

-de deuren en verdiepingen mogen andere maten maar in een normaal huis zijn dit de standaard maten

-meerdere gebouwen mag maar reken dan als je het in 1 file doet wel de weg mee.

-meerdere werk vlakken mag ook maar zeg het wel even en reken ook de wegen mee.. (voor kastelen enzo)

-parkjes zijn ook welkom

-liefst geen raytracen.. maar als je het echt wilt zo min mogelijk (duurt namelijk erg lang om te renderen)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
Omdat ik toch snoei veel last van hooikoorts heb en niet naar buiten kan, heb ik maar alvast een eerste stukje gemaakt van m`n boerderij (je moet toch iets :P):

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ijzerverbeek/GoT_project/wip_01.png

Dit is de bovenste verdieping van de boerderij waar ik een rieten dak op wil zetten. Aan de voorkant zie je al een klein balkonnetje komen. Verder wil ik er nog een silo naast zetten en een tractor met wat koeitjes :), dit alles past makkelijk op 50 x 50 meter :D

[ Voor 6% gewijzigd door YscO op 11-06-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
boerderij + hooikoorts is anders geen lekkere combi lijkt mij :+ :P

edit: maar ziet al wel leuk uit! keep on going :)

[ Voor 29% gewijzigd door Punksmurf op 11-06-2004 12:06 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er leuk dit, alleen zal ik niet mee kunnen helpen, aangezien ik net m'n eerste kubusje hebt vervormt en ik dus eerst nog 'even' moet leren. Maar ik lurk wel mee en ik ben zeer bereid om alles af te kraken advies te geven. Hopelijk kan ik hier een beetje van leren hoe je huizen modelleerd.
Wat voor een dorp wordt dit? Gezien de plannen om villa's te maken e.d. zou je een soort luxe-buitenaf dorpje krijgen. Volgens mij is het het beste om met gebouwen van deze tijd te werken.

Een typisch dorp bestaat, dacht ik, uit een kerk met daarom heen de rest van de gebouwen, een (paar) café('s). Gezien de luxe zou het voor de rest vooral uit villa's moeten bestaan (grote kavels) en hier en daar een boerderij uit vroegere tijden.

Ben een beetje bang dat niet iedereen huizen wilt gaan maken, maar allemaal iets speciaals (zoals al eerder gezegd). Verder zou het dorp wel een geheel moeten vormen en niet zeg maar
[oud versleten arbeidershuisje] [enorme villa] [grachtenpand]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
-Larz- schreef op 11 juni 2004 @ 13:04:
Ben een beetje bang dat niet iedereen huizen wilt gaan maken, maar allemaal iets speciaals (zoals al eerder gezegd).
Niet iedereen kan inderdaad zich inspannen op speciale gebouwen; huizen zijn wel nodig.
Verder zou het dorp wel een geheel moeten vormen en niet zeg maar
[oud versleten arbeidershuisje] [enorme villa] [grachtenpand]
Dit is niet een normaal dorp, het heette eerst niet niet voor niks "Tweakville". Een dorp met meer dezelfde soort huizen lijkt mij vrij saai, met wat meer variatie (dus jaren 20 huizen, moderne huizen, villa's, etc) is het wat interessanter. Als er zonodig nog een animatie gemaakt zal worden, zal het waarschijnlijk ook nodig zijn om variatie te hebben. Kijk maar eens naar het treinproject: totaal verschillende wagons maken de animatie interessant, als de trein alleen uit dezelfde wagons zou bestaan, zou de animatie waarschijnlijk minder leuk zijn.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
^^ met stom

de combinatie die -Larz- noemt is wellicht niet echt succesvol, maar hopelijk zijn er uiteindelijk voldoende inzendingen om variëteit te waarborgen terwijl er geen objecten in verdrukking komen oid.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG die trein is echt prachtig
een dikke proficiat aan degene die dit gemaakt hebben _/-\o_

een stratenplan is volgens mij niet nodig. stel dat er mensen hun huis niet af krijgen zit je dan met een open ruimte. en aangezien je toch met een vaste ruimte zit kun je die dan op het einde makelijk samenvoegen.

ik denk dat ik een huisje ga bouwen in spaanse stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Punksmurf schreef op 11 juni 2004 @ 13:55:
^^ met stom

de combinatie die -Larz- noemt is wellicht niet echt succesvol, maar hopelijk zijn er uiteindelijk voldoende inzendingen om variëteit te waarborgen terwijl er geen objecten in verdrukking komen oid.
Niet om heel pessimistisch over te komen maar als we uiteindenlijk van 7 mensen een inzending hebben is dat denk ik best realistisch. Een stratenplan met 7 huizen is niet echt nodig denk ik dan. We moeten gewoon hopen dat het project op gaat vallen en er meer mensen bijkomen. Daarom gooide ik meer op een rijtjeshuis. Al is het idee van de suburb ook niet slecht, omdat je dan makkelijker ruimte kan vullen met minder gebouwen. Alleen staat een rijtjeshuis op zo'n 'groot' kavel dan wel heel raar. Je moet dan wel een villa achtig iets maken.

Het is misschien wel een idee dat iedereen in eerste instantie een woonhuis moet maken. Bijvoorbeeld je eigen droomhuis. Dat maakt het eindresultaat al een stuk meer een geheel.

edit: 3ds was een foutje, was in de war, bedoelde .max, 3ds is een stom formaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door MaDDoG op 11-06-2004 17:25 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Volgens mij is het beter om een gehucht te maken. Gewoon een paar boerderijen aan de weg. Ruurlo bijvoorbeeld ;)

Met Blender kan ik exporteren naar VRML, DXF, Videoscape. Volgens mij kan 3ds goed met DXF overweg? Ik heb wel 3ds, dus zou wel een goede file kunnen maken, maar of alle setting het gaan overleven vraag ik me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Voor de mensen die net als mij wel zin hebben in een wild west gebouw:
wildweststructures.com

Ik heb wel zin om deze te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildweststructures.com/hotel.jpg

Probleem met Western-gebouwen is dat ze altijd naast een functie van woonhuis nog een andere functie hebben: saloon/hotel/gunsmith etc.

Vraag: als ik meerdere gebouwen maak, mag ik dan alsnog het bordje "hotel" erop laten prijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) van mij wel hoor.....
erg leuk gebouwdtje trouwens.

Ik denk dat ik zelf ook maar een gebouw extra probeer.
dan vult het mooi op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
Hey inquestos,

Kopuh 8)7 :+?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/bank03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Jezus, wat ruig zeg :P Zelfde inspiratiebron lijkt me...

Nooit gezien trouwens (Of heb je 'm stiekem niet eens zelf gemaakt ;) ), als ik het had geweten.... Toch m'n ontwerp maar beetje aanpassen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Haha, je hebt precies hetzelfde plaatje gevonden waar ik deze op gebaseerd had.

Heb 'm wel gepost hoor, redelijk lang geleden :). Deze is alleen veel te high-poly, en gaat nooit binnen de 50.000 poly's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ijzerverbeek/GoT_project/wip_02.png

Tot hier ben ik gekomen met mijn boerderij, ik moet nog een hoop leren zie ik aan die voorbeelden hierboven :D, wordt maar is tijd om een 3D programma te leren ipv autocad O-) Wat ik er nog aan ga toevoegen is een molentje, een paar koe'tjes in de Wei (wie heeft daar een mooi model voor ;)) en ergens een tractor bij een schuurtje :). Nog steeds past dit alles binnen de 50 x 50 meter.

Ik heb nog 2 vragen
- Hoe weet je hoeveel polygoontjes je gebruikt?
- Wie maakt de voorpagina :)
- Hoe the fuck krijgen jullie die textures zo mooi :D

[ Voor 12% gewijzigd door YscO op 11-06-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

haha toevallig. Maar volgens mij kun je zo'n relatief simpel gebouw wel binnen de 50.000 krijgen toch?

edit:
waarom zou iemand een wagenwiel op het dak willen leggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Sharky op 11-06-2004 22:09 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharky schreef op 11 juni 2004 @ 22:09:
[...]
edit:
Komt uit de tijd van de western variant op de 'fietsen op het dak gooien'-moppen denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

mijn eerste opzet: (niet lachen is mijn eerste 3ds max ervaring ook 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://www11.brinkster.com/redeemerriders/huis.JPG

Bovenste uit stekende ding wordt het balkon en dat din er onder komt de ingang, met duer etc

Iemand nog tips/idëen/etc??

Het orginineel:
Afbeeldingslocatie: http://tms.ecol.net/realestate/images/a-frame.jpg

Oh jah waar kan ik het raster in stellen dat het per meter gaat kon het niet vinden :'(

[ Voor 9% gewijzigd door 00.5 op 11-06-2004 22:42 . Reden: ff grote van het plaatje kleiner ]

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat gaat aardig de goede kant op :)
Maar ik denk dat het mooier is als je het balkonnetje binnen de daklijst houd.
Nu lijkt het als of ie er dwars door heen gaat.

Was ook iets aan het proberen gewoon voor mezelf.

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
sharky schreef op 11 juni 2004 @ 22:09:
[...]
edit:
Rommel :) Niet bij nagedacht dat je dat soort rommel niet op 't dak zal leggen }:O

Maar is er nu al officieel een nieuw groepsproject? Een nieuwe 3D tweakville? Of rommelen we maar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm het lijkt voorlopig op rommelen , zo lang er geen start topic is :)
Maar ook het rommelen kan heel leerzaam zijn ;)
Was de aanvraag eigenlijk al gedaan? .......

sneaky plaatje :*) , verveelde me een beetje en dacht ik ga eens oefenen voor de grote dag : :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/wip1.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
Ziet er al goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

00.5 schreef op 11 juni 2004 @ 22:35:

Oh jah waar kan ik het raster in stellen dat het per meter gaat kon het niet vinden :'(
Customise--> Units setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 01:53:
[...]

http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi

OMG Henk op het laatst _/-\o_

heb het filmpje zelf ook nog nooit gezien :X
ik zie maar 1 frame en een muziekje dat gewoon afspeelt

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 12 juni 2004 @ 14:04:
[...]

ik zie maar 1 frame en een muziekje dat gewoon afspeelt

:S
Divx codec installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
LiToKi schreef op 11 juni 2004 @ 23:02:
[...]

Rommel :) Niet bij nagedacht dat je dat soort rommel niet op 't dak zal leggen }:O
lol :P
Maar is er nu al officieel een nieuw groepsproject? Een nieuwe 3D tweakville? Of rommelen we maar wat aan?
Het is imho aan maddog om het project echt te starten, incl. toestemming verkrijgen van de mods en het maken van een startpost. En aangezien dat er toch wel van komt, begint men vast met rommelen :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
@RCA: cAyote ??

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 14:43:
[...]

Divx codec installeren ;)
Kewl!!

(vaag dacht dat ik NiMo wel had geinstalleerd, maar daarop pakte ie m nie :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ICQ had ie het gisteravond ook over Cayote, dus consequent is ie wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
weet iemand of maya een beetje goed exporteerd naar 3Ds ?? wil misschien ook wel mee doen :P

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
HyperTrophy schreef op 12 juni 2004 @ 14:58:
[...]

Kewl!!

(vaag dacht dat ik NiMo wel had geinstalleerd, maar daarop pakte ie m nie :S )
Is met vrij nieuwe codec gemaakt. Ergens in de vijf. Die van NiMo zal verouderd zijn.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Is nu de eerste keer dat ik die film zie, en hij is echt heel erg stoer. mijn complimenten aan iedereen die er aan heeft meegewerkt. _/-\o_

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Sander0105 schreef op 12 juni 2004 @ 15:49:
weet iemand of maya een beetje goed exporteerd naar 3Ds ?? wil misschien ook wel mee doen :P
Als je exporteerd naar OBJ dan gaat alles goed. Dan gaan de polys en de texture data allemaal mee, alleen andere zaken worden niet geexporteerd, maar dat heb je toch niet nodig lijkt me. Als ik mee doe dan ga ik ook zelf exporteren naar OBJ.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
844000 poly's wow. Zalig filmpje. Ik zou er nog al wat voor over hebben om zoiets te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik wil momenteel even uit gaan zoeken hoeveel poly's mijn engine aankan, omdat ik graag wil kijken of een eventeel real-time project mogelijk is. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik er achter kan komen hoeveel poly's een object heeft, m'n engine rekent met triangles. (3poly's = 1 trangle, maar met 5 poly's kan je 2 triangles maken, dus omrekenen kan niet)

ik heb geen 3dmax ofzo, enkel anim8or waar ik nix van snap :P

zou iemand hier voor mij een model willen maken met exact 50000 poly's (al is het maar een stomme bol :P) deze kan ik dan zelf naar wens dupliceren.

alvast bedankt!

edit: .3ds kan ik inladen, en een paar textures erop zou ook interessant zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Punksmurf op 12-06-2004 19:30 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40
hmm, ik wil ook meedoen, maar zal vrij weinig tijd hebben, is da erg? :P

anders moet iemand met maya 5 het maar overnemen :P, al was het maar om te leren :D

najah, ik kijk wel....

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.