afterburn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:44:
Wordt er hier geen liefde gedeeld voor OpenSUSE? Ik draai zelf Tumbleweed op alles en vind het een van de beste distributies.Altijd de laatste software, zonder dat daar problemen door ontstaan, goedgevulde standaard repos, goede ondersteuning van proprietary drivers zoals Nvidia, user repos. Kan eigenlijk niks verzinnen wat slecht is, maar om nu te zeggen dat het een wijdverspreide distributie is, nee. Tenminste zo lijkt het.
Of is iedereen zo tevreden en werk het allemaal zo goed dat het niet de moeite is om te noemen?

Ik heb nog steeds een beetje een vies nasmaakje vanuit de tijd dat SUSE als Linux distro niet echt wist wat het nou wilde doen :
- De beste Linux distro worden.
- Vooral bedrijven aantrekken dan wel Red Hat verslaan daarin.
- Later zelfs een of ander SUSE + Novell avontuur aangegaan wat uiteindelijk is geflopt geloof ik ?!
Maar ik heb ook weer hier en daar wat berichten door de jaren heen gezien waarin het leek alsof ze dat allemaal achter zich hebben gelaten en (alweer ?!) een nieuwe weg op zijn gegaan...

afterburn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:24:
Misschien dat ik nog eens een OpenSUSE topic aanmaak met wat tips en truuks ofzo als daar animo voor is. Maar het aantal mentions van OpenSUSE is zoals gezegd nogal beperkt, dus dat zal wss wel geen eigen topic nodig hebben.
Ik zou zeggen doe het gewoon!
Liever een topic over OpenSUSE erbij dan een heleboel andere topics op het GoT van tegenwoordig!
Mijn +1 en Bookmark van het Topic heb je al te pakken!

Als iemand die onlangs noodgedwongen Windows 10 heeft geïnstalleerd zie ik dat als een enorm positief iets : Alles hoger dan Windows 7 zuigt gewoon!

En niet mooi afgewerkt. Nou gaat nero mij natuurlijk vertellen dat het allemaal instelbaar is maar toch.
Ik ga je helemaal niks vertellen, maar juist vragen wat je dan precies allemaal anders wilt hebben en of je wel de juiste extra "KDE Modules" erbij hebt geïnstalleerd zodat je van alles kan instellen en in eerste instantie vooral checken wat er allemaal standaard ingesteld staat
Overigens is KDE hooguit mijn #1 keuze, maar dat betekent niet dat ik #2 en #3 niet leuk vind : XFCE en Fluxbox

En wat ik helemaal bijzonder vind is dat de web paginas die Firefox laat zien minder mooi zijn dan bij Ubuntu.

Ubuntu Firefox =
snapd package
Dus die twee met elkaar vergelijken kan een flinke uitdaging zijn, want dan moet je de boel uit elkaar gaan slopen om te kijken wat erin zit !!
Succes alvast!

Mark de Vaal schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:09:
Persoonlijk denk ik dat je dan beter Garuda Linux kan installeren.
Dit omdat zij vaak al complete builds in .bin in hun repo's hebben. Deze hoef je dan niet meer zelf te compilen. Scheelde ontzettend veel tijd en energie.
Als ik de website zie dan word ik er niet vrolijk van :
https://garudalinux.org/
-
Google Translate balk bovenaan

- Zo te zien is
snapd standaard aanwezig

- Eigen browser gebaseerd op LibreWolf wat weer een soort Firefox is maar dan met een heleboel zooi eruit gesloopt dus wat heeft die van hen dan als meerwaarde ?!
#HetWielOpnieuwUitvinden...
/EDIT :Groen is prachtig!
De standaard Wallpaper die mijn Debian Testing installatie op het moment heeft is echt rustgevend gewoon!

de standaard layout van KDE. Te Windows-achtig.
Ik veracht alleen de standaard Application Launcher die ze tegenwoordig hebben "verWindows10-ed" zeg maar en installeer standaard lekker de oude :
https://store.kde.org/p/1468103/
[
Voor 7% gewijzigd door
nero355 op 25-10-2023 14:34
]