Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:43

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Rusti-hero schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:14:
Misschien kan iemand mij verder helpen hier aangezien ik niks kan vinden op internet. Ik opende gisteren mijn browser en kreeg de vraag hoe ik 2 gedownloade html pagina's wilde openen na het ontwaken uit slaapstand. ken deze pagina's niet maar verwezen na: file:///C:/Users/xxxxx/AppData/Local/Temp/usync.html met uitgever Rubicon Project? Kan niet veel vinden hierover enig idee wat het is?
Geen idee, maar het heeft weinig met Firefox te maken. Dat je toevallig Firefox als default browser hebt, betekend nog niet dat je vraag hier hoort. Je had hetzelfde kunnen hebben met IE als default.

Stel je vraag met zo veel mogelijk informatie over je situatie en wat je ervoor hebt gedaan in een nieuw topic.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• techninja
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 16-02 05:52
Hero of Time schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Geen idee, maar het heeft weinig met Firefox te maken. Dat je toevallig Firefox als default browser hebt, betekend nog niet dat je vraag hier hoort. Je had hetzelfde kunnen hebben met IE als default.

Stel je vraag met zo veel mogelijk informatie over je situatie en wat je ervoor hebt gedaan in een nieuw topic.
oke sorry maar ik wist niet of dit toevallig gerelateerd was aan firefox (het bedrijf/naam) en aangezien informatie grillig is... in ieder geval bedankt voor het opklaren. (even via kennis zijn account als dat geen probleem is ben niet thuis).

techninja wijzigde deze reactie 03-08-2019 20:18 (5%)

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
-

Anoniem: 639074 wijzigde deze reactie 21-09-2019 14:14 (100%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

@Bhagavad, als je de zin en onzin van UAC wilt bespreken, open je een topic in Privacy & Beveiliging. Zoals eerder gezegd, er is een reden waarom 't er is. Als je constant UAC meldingen krijgt, doe je echt iets verkeerd.

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
Ik heb even een vraagje ... Ik heb net Lockwise app geinstaleerd op mijn telefoon ...
maar nu moet ik een pinCode invoeren om binnen te komen , alleen ik heb nooit een code opgegeven dus ik weet niet welke het is ?

Waar of hoe kan ik nu binnen komen in lockwise ?

Want zo als ik al schreef , ik heb nergens een pin moeten invullen

ravw wijzigde deze reactie 23-10-2019 12:13 (26%)

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 1660 Super ,Crucial BX200 240GB, WD 1TB SSD,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Barcht
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 10:45
Firefox 70 geïnstalleerd en nu werken diverse sites niet meer naar behoren.
Bijvoorbeeld: op https://nos.nl/teletekst#101 werken de links niet goed. Het bijbehorende adres verschijnt wel in de adresbalk, maar de betreffende pagina wordt niet weergegeven. Op de pagina https://poe.ninja/ wordt alleen de achtergrondafbeelding van de pagina weergegeven, maar verder helemaal niets.
In- en uitschakelen van de 'beschermingen' (via schildje links op de adresbalk) heeft geen invloed.
Nu wil ik dus eigenlijk de vorige versie terugzetten, maar de site van Firefox staat vol waarschuwingen tegen het installeren van een oudere versie. Zijn die waarschuwingen terecht of kan het het gewoon doen, bijvoorbeeld na het kopiëren van de tree met alle data van Firefox zodat ik die kan terugzetten?
Ik zou dat liever doen dan een herstelpunt van Windows gebruiken.

Onderweg naar Tertius

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Begin eens met je add-ons uitzetten
Beide door jouw gelinkte sites werken hier naar behoren, en ook ik zit op Ff70

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Barcht
Jester-NL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:10:
[...]
Begin eens met je add-ons uitzetten
Beide door jouw gelinkte sites werken hier naar behoren, en ook ik zit op Ff70
Geprobeerd, maar geen effect.
Het is vreemd. Afgezien van de Teletekst functionaliteit werkt alles op nos.nl.
Ook in de 'Veilige modus' van Firefox geen resultaat.

Onderweg naar Tertius

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Al met een nieuw profiel getest?

• Barcht
Nee, maar ik heb echt het idee dat het iets technisch is. Als ik gewoon klik op zo'n link gebeurt er niets, maar als ik rechtsklik en 'Openen in nieuw tabblad' kies, wordt de pagina wel netjes geopend in een nieuw tabblad...

Onderweg naar Tertius

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Zolang je geen andere opties probeert blijf je gissen. Heb zelf recent ook iets vaags met FF gehad. Nieuw profiel en probleem was weg. En het is echt 2 tellen werk om met een nieuw profiel te testen.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Precies. @Barcht, start Firefox even op via uitvoeren of van de command line met 'firefox -p' en maak daar tijdelijk een nieuw profiel aan. Je oude profiel zal daardoor niet verdwijnen.

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:47
Zijn er hier veel mensen die Firefox Sync gebruiken en ook mensen die dit met een eigen Sync server doen? Zit te denken om dit te gaan opzetten nu ik steeds vaker de laptop gebruik :).

• Barcht
Ok, dank allen.
Een alternatief profiel nam het probleem inderdaad weg.
@Evanescent Kan ik nu mijn gegevens gewoon exporteren uit het oude profiel en vervolgens importeren in het nieuwe profiel?

Barcht wijzigde deze reactie 23-10-2019 21:35 (3%)

Onderweg naar Tertius

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Barcht schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:33:
Ok, dank allen.
Een alternatief profiel nam het probleem inderdaad weg.
@Evanescent Kan ik nu mijn gegevens gewoon exporteren uit het oude profiel en vervolgens importeren in het nieuwe profiel?
Je kunt de betreffende databestanden van je oude profiel kopiëren naar je nieuwe. De add-ons kun je beter opnieuw installeren en, waar mogelijk en nodig, de instellingen vanuit de oude add-ons exporteren en importeren in de nieuwe.

• Barcht
Het werkt - voor zover ik dat nu kan overzien - weer als een zonnetje!
Bedankt!

Toch nog een vraagje: heeft het zin om LastPass Password Manager (of een beter alternatief ) te installeren?
(Ik maak geen gebruik van synchronisatie.)

Onderweg naar Tertius

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:25:
Weet iemand toevallig een FF >=57 compatible addon dat op basis van instelbare tijdsinterval de bookmarks kan exporteren? Google verwijst telkens naar FEBE, maar die is niet >=57 compatible.
Anyone? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Heb je al eens in je FF profiel gekeken naar de map 'bookmarkbackups'? Ik zie bij mij dat ongeveer eens per week een lz4 backup is gemaakt van m'n bookmarks.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Heb je al eens in je FF profiel gekeken naar de map 'bookmarkbackups'? Ik zie bij mij dat ongeveer eens per week een lz4 backup is gemaakt van m'n bookmarks.
Dat is niet vaak genoeg ;). vanwege het gebrek aan session-api gebruiken sessie-manager addons sinds v57 de bookmarks daarvoor en ik wil niet het risico lopen dat door een bug in zo'n addon de bookmarks ineens verdwijnen. Er wordt bij dergelijke addons aangeraden regelmatig backups aan te maken, maar dat kan blijkbaar alleen handmatig of automatisch wanneer FF afgesloten wordt en niet automatisch terwijl FF draait.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Hoe vaak bewerk je je bookmarks dan?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er worden er vrij regelmatig wat aan toegevoegd, stap ik over op een in >=v57 werkende session-manager, dan worden de bookmarks veel vaker bijgewerkt omdat er op dit moment geen andere manier is om sessies (door addons) te laten opslaan.

Oscar Wilde

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:31

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Raven schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:25:
Weet iemand toevallig een FF >=57 compatible addon dat op basis van instelbare tijdsinterval de bookmarks kan exporteren? Google verwijst telkens naar FEBE, maar die is niet >=57 compatible.
Zat eens te denken...

Worden de Bookmarks tegenwoordig niet in SQLite formaat in een database opgeslagen :?

Dan zou het toch mogelijk moeten zijn op elk willekeurig moment die database uit te lezen en te exporteren ?!

Of zeg ik nou iets wat helemaal niet klopt... :? :$ :X

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Wat je zegt klopt. Places.sqlite is waar het in staat. Inclusief je history. Het bestand zelf backuppen is voldoende, maar neemt wel meer mee dan wellicht gewenst.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar dat werkt toch alleen als Firefox niet open staat en dat bestand dan niet in gebruik heeft?

Raven wijzigde deze reactie 25-10-2019 18:02 (4%)

Oscar Wilde

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Op Windows misschien, maar deed 't net op Linux en geen probleem om er een kopie van te maken en daarna te openen met sqlite browser zonder melding dat het in gebruik was.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

Herkent iemand hier vaak dat, zeer recent, veel links crashen? Ik krijg dan een fout dat een tab crasht. Vooral hier op dit forum eigenlijk.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Klinkt als een add-on die de boel om zeep helpt bij je. Ik heb tot nu toe nergens last van op kantoor, waar ik toch wel steeds meer gebruik maak van FF.

Thuis heb ik een beetje een issue dat met 10 tabs met Twitch kanalen het nogal veel geheugen nodig heeft. Zit regelmatig met nog maar 100-200 MB geheugen over (van de 8 GB).

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@Gunner @Hero of Time Dat klinkt beiden als een add-on die niet helemaal 100 werkt, eigenlijk. ;)

Ik had zelf erg veel last van memory leaks met Decentraleyes. Die gebruik ik nu dus helaas niet meer. Crashen heb ik eigenlijk alleen soms met AWS Web Console in container tabs. Nu heb ik daar (containers) ook wel wat add-ons voor die ik ervan verdenk niet stabiel te zijn, maar het gebeurd niet vaak genoeg dat ik er tijd insteek.

Evanescent wijzigde deze reactie 07-11-2019 21:54 (18%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Zijn geen add-ons die in de weg zitten bij mij. Ik heb er uBlock, Ghostery, FoxyGestures, KeepassXC, en schijnbaar twee voor kleur wissel om van witte sites donkere te maken.
Probleem zit 'm er meer in dat ik van die 10 kanalen een reeks video's kijk. Alle gesloten tabs blijven schijnbaar ook nog extra in 't geheugen zitten. In totaal heb ik 10 content processen draaien. De zwaarste gebruiken 13.8, 10.7, 9.3, 7.6, 6.9, 6.5 en 6.0% van m'n geheugen. Dat hakt er juist zo veel in. In totaal is dat ~70% van m'n geheugen. Het OS heeft ook nog wat nodig, evenals de browser waar ik GoT mee bezoek en dan heb je dus zomaar nog maar ~600 MB beschikbaar. Ik heb het op ~200 MB beschikbaar gehad. Een keer zelfs zo erg, dat Kodi ernaast draaien niet meer fatsoenlijk ging en dat afsluiten m'n systeem bijna deed vastlopen (tot ik via een TTY het Kodi process hard killde).

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

Evanescent schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:54:
@Gunner @Hero of Time Dat klinkt beiden als een add-on die niet helemaal 100 werkt, eigenlijk. ;)
Zou kunnen, al gebruik ik alleen ghostery als ik dat zo zie. Wou nog toevoegen dat ik het probleem op twee verschillende computers sinds kort zie dus daar zit misschien wel een logica in. zal er eens mee expirimenteren.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16:45

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik ben er pas sinds kort achtergekomen dat Pocket van Mozilla was, heeft dit ook invloed op het privacy aspect van Pocket? Ik gebruik nu Instapaper (Waarschijnlijk niet echt privacy vriendelijk), en hoopte dat Pocket daar misschien een verschil in kon maken.

Als ik de privacy voorwaarden lees van Pocket dan wordt er nog flink wat verzamelt, of ik lees ik het verkeerd. :)

Weet iemand hier iets over?

PS. Mijn Kobo ondersteunt namelijk ook Pocket, dus handig zou het wel zijn.

Woopdedooo wijzigde deze reactie 21-11-2019 13:57 (8%)

... na de zomer

• nero355

nero355

Uffje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:56:
Ik ben er pas sinds kort achtergekomen dat Pocket van Mozilla was, heeft dit ook invloed op het privacy aspect van Pocket?
Van mij hadden ze het in ieder geval niet zo diep hoeven te integreren in Firefox! :F

Ik heb dus meteen het geheel disabled/gesloopt voor zover dat mogelijk was! >:) :Y) 8)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16:45

Woopdedooo

THT: Zie signature

nero355 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:26:
[...]

Van mij hadden ze het in ieder geval niet zo diep hoeven te integreren in Firefox! :F

Ik heb dus meteen het geheel disabled/gesloopt voor zover dat mogelijk was! >:) :Y) 8)
Je bent niet de enige zag ik haha. Ben er ook achtergekomen dat er wel stukjes op github staan. Ik wacht het nog even af, de interface van instapaper vind ik fijner en er is nu niet veel verschil in de privacy voorwaarde.

En wat betreft integratie, ben recent pas actief met even FF begonnen. Denk dus dat ik alleen het schilletje gepeld heb haha

... na de zomer

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:24

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Ben je net aan het overstappen van ABN-AMRO :X naar ING moet je daar Chrome gebruiken anders doet de spatiebalk het niet in de chat daar.

Dus ook niet in Chrome

KroontjesPen wijzigde deze reactie 28-11-2019 14:33 (10%)

May the Force be with you

• KroontjesPen

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Toch kom ik nog even terug op het probleem hier boven met Firefox en Chrome in de chat bij Mijn ING.
Dit nu ook getest in Edge en daar is het probleem niet.

Niet alleen doet de [spatiebalk] niet maar ook END.
Nu ik weet dat ik kan uitwijken als het erg nodig is toch geeft het geen prettige gevoel.
Is het alleen daar bij ING of sluimert er wat in mijn systeem.

Opgelost:
KroontjesPen in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"

KroontjesPen wijzigde deze reactie 09-12-2019 19:57 (13%)
Reden: Opgelost:

• Fa1con
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 08-01 10:53
mijn excuus, ik zag niet direct dat er een "Firefox" ervaringen topic was.

Even mijn beklag:
Hebben we dit met V57 ook al gehad en met het nodige geklier met de userchome.css bestand de tabs alsnog onderaan weten te krijgen, heeft Firefox wederom met een nieuwe update, naar V70, de toegang naar userchrome.css stopgezet en daarmee dus ook de optie om de tabs beneden de adresbalk te krijgen. Ik snap die lui bij Mozilla niet. Op YouTube schreeuwen ze moord en brand om deze simpele functie in een browser die bekend zou moeten staan als de meest bewerkbare browser, en dit vervolgens niet toe te passen, al was het maar optioneel. Niet iedereen houdt van tabs boven de adresbalk en bookmarks toolbar. Het is een gewenning dat ik niet anders ken sinds ik Firefox voor jaar en dag gebruik. En de logica op het hebben van de tabs onderaan is ook makkelijk te onderbouwen. Als je op een pagina zit en je wilt graag even snel naar een andere tab dan moet die tab zo dicht mogelijk bij je muiscursor zitten. Dat is een praktische reden, een niet-praktische reden is 'ik vind het gewoon niet lijken'.

Weet iemand hoe we de tabs weer beneden de adresbalk (en bookmarks toolbar) krijgen vanaf Firefox V70?

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens hun supportpagina hierover is dit in V69 gebeurd en kun je userChrome.css via je advanced settings weer activeren.

Ik heb ook nog een hele tijd koppig vastgehouden aan de tabs onder de adresbalk maar omdat het steeds maar weer lastiger gemaakt werd om ze op de door mij gewenste plek te zetten heb ik 't op een gegeven moment maar opgegeven. Ik moet zeggen, het went uiteindelijk wel vrij snel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:18
Ik gebruik daar deze hack voor: https://github.com/Izheil...20and%20other%20functions

Werkt tot nu toe prima met v71.

• nero355

nero355

Fa1con schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:42:
Even mijn beklag:
Hebben we dit met V57 ook al gehad en met het nodige geklier met de userchome.css bestand de tabs alsnog onderaan weten te krijgen, heeft Firefox wederom met een nieuwe update, naar V70, de toegang naar userchrome.css stopgezet en daarmee dus ook de optie om de tabs beneden de adresbalk te krijgen.
Echt... W-T-F... Die gasten zijn Firefox steeds meer aan het slopen! :F

Het wordt echt tijd voor een fork!
Ik snap die lui bij Mozilla niet.
Ik ook niet! :(
Op YouTube schreeuwen ze moord en brand om deze simpele functie in een browser die bekend zou moeten staan als de meest bewerkbare browser, en dit vervolgens niet toe te passen, al was het maar optioneel. Niet iedereen houdt van tabs boven de adresbalk en bookmarks toolbar. Het is een gewenning dat ik niet anders ken sinds ik Firefox voor jaar en dag gebruik. En de logica op het hebben van de tabs onderaan is ook makkelijk te onderbouwen. Als je op een pagina zit en je wilt graag even snel naar een andere tab dan moet die tab zo dicht mogelijk bij je muiscursor zitten. Dat is een praktische reden, een niet-praktische reden is 'ik vind het gewoon niet lijken'.
Het lijkt wel een trend van de laatste jaren :

Heb je een mooi, logisch programma of website ?

Sloop de boel dan vooral en maak er een of ander misbaksel van! 8)7 |:(
Weet iemand hoe we de tabs weer beneden de adresbalk (en bookmarks toolbar) krijgen vanaf Firefox V70?
Laat nog effe weten of het is gelukt, want "ik baal echt met je mee!" om het effe zo te noemen :)

• Lizard
@nero355 Check de link die ik gepost hebt, daarmee werkt het.

• nero355

nero355

Lizard schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:30:
Bleek bij mij al aan te staan! :o :D

Maar ineens heb ik een lege ruimte bovenaan met ongeveer de hoogte van de URL balk en daaronder de URL balk weer en daaronder weer het menu en dan pas de tabs... W-T-F?!?! Mozilla ?! 8)7 :X

Lijkt in ieder geval totaal niet meer hierop : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :'( :'( :'(

/EDIT :
Lizard schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:40:
Ik geloof dat dat aan de css ligt.
Ik heb in https://github.com/Izheil...20below/Tabs-below.as.css
De offsets op regel 23 van -7 naar 0 aangepast.
Met de rest kan je ook nog spelen...
Ik heb een eigen brouwsel die ik eerder heb gepost dus als ik weer eens wat tijd wil doden zal ik er eens naar kijken...

Tot die tijd : Pale Moon FTW!!! 8) :+

nero355 wijzigde deze reactie 05-12-2019 23:42 (33%)

• Lizard
nero355 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:34:
[...]

Bleek bij mij al aan te staan! :o :D

Maar ineens heb ik een lege ruimte bovenaan met ongeveer de hoogte van de URL balk en daaronder de URL balk weer en daaronder weer het menu en dan pas de tabs... W-T-F?!?! Mozilla ?! 8)7 :X

Lijkt in ieder geval totaal niet meer hierop : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :'( :'( :'(
Ik geloof dat dat aan de css ligt.
Ik heb in https://github.com/Izheil...20below/Tabs-below.as.css
De offsets op regel 23 van -7 naar 0 aangepast.
Met de rest kan je ook nog spelen...

• Fa1con
NMe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:55:
Volgens hun supportpagina hierover is dit in V69 gebeurd en kun je userChrome.css via je advanced settings weer activeren.
Ik heb die optie al geprobeerd, die betreffende waarde staat bij mij al op 'true' maar had geen effect.
Lizard schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:30:
Hier niet, het wordt allemaal erg omslachtig omschreven. Volgens de beschrijving moet je via about:profiles eerst een map leeg maken en dan de betreffende tabs.below.css bestand weer in dezelfde map plaatsen waar je userchrome.css eerst stond, dus die moet je eerst verwijderen, maar vooralsnog mocht het geen baat hebben. Zou jij het misschien in hapklare-leekvormige-basisonderwijs niveau kunnen uitleggen :P

Fa1con wijzigde deze reactie 06-12-2019 01:29 (37%)

• Lizard
Fa1con schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:27:
[...]

Ik heb die optie al geprobeerd, die betreffende waarde staat bij mij al op 'true' maar had geen effect.

[...]

Hier niet, het wordt allemaal erg omslachtig omschreven. Volgens de beschrijving moet je via about:profiles eerst een map leeg maken en dan de betreffende tabs.below.css bestand weer in dezelfde map plaatsen waar je userchrome.css eerst stond, dus die moet je eerst verwijderen, maar vooralsnog mocht het geen baat hebben. Zou jij het misschien in hapklare-leekvormige-basisonderwijs niveau kunnen uitleggen :P
Zo moeilijk is het niet, om de js injectie mogelijk te maken moet je eerst deze stap doorlopen:
https://github.com/Izheil...r%20functions/JS%20Loader

• Fa1con
Lizard schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:27:
[...]
Zo moeilijk is het niet, om de js injectie mogelijk te maken moet je eerst deze stap doorlopen:
https://github.com/Izheil...r%20functions/JS%20Loader
Helaas zijn die stappen mij wat te onduidelijk. Jammer dat ik niks van programmeren weet anders had ik met deze informatie een simpele executable kunnen maken die alles in 1x uitvoert, zonder 10 verschillende en niet altijd even duidelijke stappen. Vandaar ook mijn eerdere opmerking, kan het ook in 'leken' taal?

• KroontjesPen

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

@Fa1con
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Het is geen uitleg in duidelijk stappen

To patch firefox with this method, you will have to locate both firefox root folder, and your profile chrome folder.
Na 3x lezen denk ik dat ik het snap.

Copy the contents of the [root] folder here to firefox root folder.
Na 10 x deze, nog niet.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Omdat Chrome een beetje alleenheerser lijkt te worden, ook op mobiel, heb ik op m'n telefoon (Android 9) ook maar eens FF geïnstalleerd. De standaard Firefox schijnt niet meer verder ontwikkeld te worden. Firefox Beta is niets meer dan de volgende release van Firefox, die hetzelfde lot zal ondergaan. Firefox Preview is het nieuwe project, Fenix. Die heb ik er ook op staan.

Beide versies vind ik eigenlijk niks tov Opera. De interface in Firefox is erg onhandig met alles bovenaan in 't scherm. Bij Preview (Fenix) hebben ze de boel naar beneden gehaald maar is het ook nog erg omslachtig en onhandig omdat de navigatieknoppen, juist de dingen die je regelmatig gebruikt, onder een menu optie zitten. Ook de 'GeckoPreview' heb ik nog niet uit kunnen schakelen. Soms wil je een link liever in een volwaardige browser openen en dat moet met FF op je mobiel dus via een lange tap zodat er een keuzemenu komt.
De tab wisselaar is wel fijn in het punt dat je meerdere tabs in 1 oog opslag hebt.

Wilde vanmiddag even iets met Fenix doen, maar bij het kiezen van een bestand crashte de browser. Duidelijk nog geen final status, ondanks een versienummer van 2.3.0.

Met de 'grappen' die ze bij de desktop versie doen zoals men hierboven ervaren vraag ik mij af of ze wel goed nadenken over usability voor gebruikers. Aanpasbaarheid wordt weggehaald op de desktop, navigatie is onhandig op mobiel. En de keus om op een Linux desktop de backspace anders te laten werken dan bij Windows is ook vreemd. Bij Windows ga je terug, bij Linux gebeurt er niets totdat je de optie in about:config aanpast.

Ik hoop echt dat Mozilla goed gaat nadenken hoe ze beide markten kunnen her/veroveren. Want de huidige koerst lijkt in mijn ogen dat niet te gaan doen.

• Lizard
Fa1con schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:52:
[...]

Helaas zijn die stappen mij wat te onduidelijk. Jammer dat ik niks van programmeren weet anders had ik met deze informatie een simpele executable kunnen maken die alles in 1x uitvoert, zonder 10 verschillende en niet altijd even duidelijke stappen. Vandaar ook mijn eerdere opmerking, kan het ook in 'leken' taal?
Ok, hier een hopelijk korte uitleg:

Sluit firefox af.

De firefox root folder is deze:

Voor 32bits Firefox -> C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\
Voor 64bits Firefox -> C:\Program Files\Mozilla Firefox\

Daar kopieer je de inhoud van de root folder naartoe, dus niet de root folder zelf.

Daarna moet je de profiel folder vinden, dit kan het makkelijkste via 'about:profiles' in de urlbalk in te voeren.

Op de pagina die dan opent zou je dan iets van een default profiel moeten zien en een button 'Open folder'
Kies hier de button bij root directory en NIET local folder (hier ging ik de 1e keer de mist in).
De map zou iets moeten zijn van C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<randomstring>
In de map die net geopend is, maak je een directory chrome aan.
In die directory zet je dan de utils map neer van de JS Loader men het css bestand Tabs-below.as.css.

Hopelijk is het nu wat duidelijker. Indien nodig kan ik nog wel wat screenshots erbij doen, maar hiermee zou het hopelijk moeten lukken.

• Fa1con
Lizard schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:51:
Ok, hier een hopelijk korte uitleg:

Sluit firefox af.
Check
De firefox root folder is deze:

Voor 32bits Firefox -> C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\
Voor 64bits Firefox -> C:\Program Files\Mozilla Firefox\
Check, voor de meeste mensen is dit 64bit.
Daar kopieer je de inhoud van de root folder naartoe, dus niet de root folder zelf.
Onduidelijke zin. Eerst verwijs je naar de root folder om vervolgens te zeggen "ga naar de root folder en kopieer de inhoud van root folder daar naar toe" Wat kopieer je? Van waar naar waar?
Daarna moet je de profiel folder vinden, dit kan het makkelijkste via 'about:profiles' in de urlbalk in te voeren.
Check, dat is de plek waar normaliter de userchrome.css bestand staat.
Op de pagina die dan opent zou je dan iets van een default profiel moeten zien en een button 'Open folder'
Kies hier de button bij root directory en NIET local folder (hier ging ik de 1e keer de mist in).
De map zou iets moeten zijn van C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<randomstring>
In de map die net geopend is, maak je een directory chrome aan.
Een ieder die userchome.css in gebruik heeft, heeft deze map al ooit gemaakt, dus dat is in principe duidelijk.
In die directory zet je dan de utils map neer van de JS Loader men het css bestand Tabs-below.as.css.
De hele map? Enkel de inhoud? Met of zonder de map?
Hopelijk is het nu wat duidelijker. Indien nodig kan ik nog wel wat screenshots erbij doen, maar hiermee zou het hopelijk moeten lukken.
Nog niet volledig, maar allicht komt dat wel. Het is wel opvallend dat op computerforums e.d. mensen vaak wel vertellen 'wat' je moet doen, maar niet 'hoe' je het moet doen.

• nero355

nero355

Fa1con schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:38:
Nog niet volledig, maar allicht komt dat wel. Het is wel opvallend dat op computerforums e.d. mensen vaak wel vertellen 'wat' je moet doen, maar niet 'hoe' je het moet doen.
Omdat we ervan uitgaan dat mensen die al lang Firefox gebruiken en in dit Topic rondhangen wel weten :
- Waar Firefox staat geinstalleerd.
- Waar hun Profile directory/folder zich bevindt.

En als een beetje Tweaker hoor je ook te weten wat een root directory/folder is... :$ O-) :Y)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Fa1con schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:38:
[...]

Onduidelijke zin. Eerst verwijs je naar de root folder om vervolgens te zeggen "ga naar de root folder en kopieer de inhoud van root folder daar naar toe" Wat kopieer je? Van waar naar waar?
Zo onduidelijk is 't niet. Er is eerder gelinkt naar een Github repo. Die heb je gedownload, toch? Er staan wat bestanden en mappen in die repo. Wat je doet is dus de bestanden in je Firefox install map plaatsen, niet de mappen van de repo.
[...]

De hele map? Enkel de inhoud? Met of zonder de map?
Deze instructies zijn toch ook niet zo onduidelijk? Je zit op dit moment in de 'chrome' map in je FF profiel. De map waarvan je zegt dat mensen die eerder met userChrome.css hebben gespeeld deze al hebben.

Van de GH repo die je als eerste al hebt gedownload staat een map met de naam 'utils'. Die zet je samen met dat css bestand in deze 'chrome' map.
[...]

Lijkt mij een beetje gekke uitleg dan, vertellen 'hoe' je een bestand of map ergens plaatst. Als je dat niet weet en kan, moet je dit soort aanpassingen IMO niet doen.

Ik moet wel zeggen, ik moest de instructies een tweede keer lezen om het te begrijpen. Maar nou is dat voornamelijk omdat ik niet op Windows zit en het geheel dus ook niet direct voor mij kan halen.

• Fa1con
nero355 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:35:
[...]

Omdat we ervan uitgaan dat mensen die al lang Firefox gebruiken en in dit Topic rondhangen wel weten :
- Waar Firefox staat geinstalleerd.
- Waar hun Profile directory/folder zich bevindt.

En als een beetje Tweaker hoor je ook te weten wat een root directory/folder is... :$ O-) :Y)
Voor mij geldt dan:
- Ik hang nog totaal niet zo lang in dit topic rond, ik weet pas sinds kort van z'n bestaan af
- En zo lang zit ik ook nog niet op Tweakers.

En ja, ik gebruik Firefox wel al wat langer, en het plaatsen van de userchrome.css bestand was nog niet zo moeilijk. Maar als er al moeilijk wordt gedaan als iemand iets niet helemaal duidelijk is (iets dat zelfs door andere tweakers hier bevestigd wordt dat het niet echt lekker duidelijk is), dan laat het maar zitten. Want zelfs @KroontjesPen , geregistreerd in 2001, zou dan toch een echte Tweaker moeten zijn had ook wat moeite met het 2e gedeelte. Nee laat maar, als we hoogdunkend gaan doen op deze manier dan laat het maar zitten, dan zoek ik wel elders antwoord.

• Lizard
@Fa1con Er is blijkbaar ook een windows installer: https://github.com/Izheil...-Dark-Full-Theme/releases
Die was er niet toen ik deze wijzigingen doorvoerde. Micchien heb je daar meer geluk mee.
Fa1con schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 01:59:
Nee laat maar, als we hoogdunkend gaan doen op deze manier dan laat het maar zitten, dan zoek ik wel elders antwoord.
Prima dat je dingen niet snapt maar laat zulke laatdunkende (de juiste versie van "hoogdunkend") opmerkingen achterwege omdat dit anderen nou niet echt beweegt om jou te helpen.

Wat mij als techneut vaak opvalt is dat mensen nooit duidelijk zijn wat voor probleem ze nou ervaren. Je moet eerst een half uur lang een of ander kruisverhoor op ze afvuren om er dan achter te komen dat ze 1 zin in de instructies niet goed begrijpen. Als men dat nou gewoon eens direct zouden zeggen...
Je maakt hier dan ook dezelfde fout als een aantal anderen hier maken: niet duidelijk communiceren. Je kunt van een ander niet verwachten dat ze weten op welk niveau je zit qua kennis van een computer. Bovendien stelt dit forum ook een eis aan mensen die zich hier registreren: namelijk dat je je huiswerk doet zodat andere je niet aan het handje moeten houden. Dat is de reden waarom er gereageerd wordt met "we verwachten op tweakers.net dat..." en mensen ook niet een aantal basiszaken uitleggen.

Met andere woorden: vertel duidelijk wat het probleem is, waar je mee zit, wat je zoal gedaan hebt en zorg dat je ook zelf een beetje opzoek gaat naar de antwoorden. Dat maakt het een stuk makkelijker om je te helpen en je leert er nog eens wat meer van zodat je de volgende keer dingen niet hoeft te vragen. Steeds weer afhankelijk zijn van een ander is ook niet wat denk ik zo.

Overigens is de uitleg verder prima maar is de verwoording niet overal even lekker (zoals het stukje waar je je de gedownloadde data moet kopiëren naar de installatie map van Firefox/Chrome). Als je dan de Engelse taal niet zo machtig bent en ook niet de technische knowhow hebt dan wordt het inderdaad behoorlijk lastig. Dat heeft niets te maken met computers, politici en managers hebben ook een behoorlijk handje van dingen slecht verwoorden.

@KroontjesPen vervang het woordje "here" in de zin "Copy the contents of the [root] folder here to firefox root folder." door "of this github repository you just downloaded" en het wordt, denk ik, wel duidelijk wat ze hier bedoelen.

Het gaat hier om een aanpassing aan Firefox zelf (de applicatie dus). De aanpassing zit in de github repository (waar je de installatie instructies ook vindt) en moet je van die repository naar de plek waar Firefox geïnstalleerd staat verplaatsen. Dit is een vrij standaard trucje die overal en nergens gebruikt wordt. Als je wat vaker met dit bijltje hebt gehakt dan wordt zulke tekst ook een stuk makkelijker om te lezen (je begint het trucje te herkennen en weet dan wat je moet doen aangezien je dat trucje al kent). Helaas wordt het je dan ook duidelijk hoe slecht sommige documentatie is. Zo slecht dat je niet eens van documentatie kunt spreken. Wij techneuten hebben daar dus net zo veel last van als de niet-techneuten.

• Fa1con
ppl schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:13:
Prima dat je dingen niet snapt maar laat zulke laatdunkende (de juiste versie van "hoogdunkend") opmerkingen achterwege omdat dit anderen nou niet echt beweegt om jou te helpen.
Nee hoor, ik reageer gewoon op de opmerking van Nero355 die zegt dat iedereen het feitelijk maar moet begrijpen, zeker als je al een tijdje op 'tweakers rondloopt'.
Wat mij als techneut vaak opvalt is dat mensen nooit duidelijk zijn wat voor probleem ze nou ervaren. Je moet eerst een half uur lang een of ander kruisverhoor op ze afvuren om er dan achter te komen dat ze 1 zin in de instructies niet goed begrijpen.
Hoe eenvoudiger kun je het krijgen? De tabs staan weer boven de adresbalk, ik wil ze er weer onder hebben. En als het kan in Jip en Janneke taal, graag. Zoals ik eerder opmerkte, en ik zie dat op YouTube ook heel vaak, mensen die iets gaan uitleggen vertellen mensen vaak heel vaak 'wat' ze moeten doen, maar nooit exact duidelijk 'hoe' ze het moeten doen. Jij bent techneut, dat is mooi, dan heb jij kennis van zaken, op dat gebied. Maar misschien heb je 0,0 verstand van koken en zou je graag willen weten in welke volgorde en hoeveel je bepaalde ingrediënten gebruikt om tot een bepaalde eindproduct te komen. Ik werk al met pc's sinds 1997, daarvoor had ik Commodores. Het is niet zo dat ik niets weet van pc's maar als er iets nieuws komt en de uitleg is vaag, dan geef ik dit aan. En sorry dat ik het zeg, maar dan kan ik mij ergeren aan mensen die zeggen "Je loopt op Tweakers, dat moet je maar weten". Dat is kant en klare onzin want de kernfunctie van dit forum is JUIST bedoeld om elkaar te helpen, ervaringen uit te delen en niet als rechter standjes gaan lopen uitdelen aan mensen die het niet helemaal begrijpen.
Je kunt van een ander niet verwachten dat ze weten op welk niveau je zit qua kennis van een computer.
Je kunt het ook anders stellen, waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan? Allicht zijn er veel meer mensen hier die niet 100% computer techneut zijn, maar wel geinteresseert, en die zeker baat hebben bij een 'leken' oplossen, een oplossing dat 'stap voor stap', eventueel met links naar benodigde bestanden, exact uitlegt hoe iets opgelost kan worden. Die persoon neemt die informatie weer mee naar anderen en zo hebben we allemaal een win-win situatie.
Bovendien stelt dit forum ook een eis aan mensen die zich hier registreren: namelijk dat je je huiswerk doet zodat andere je niet aan het handje moeten houden. Dat is de reden waarom er gereageerd wordt met "we verwachten op tweakers.net dat..." en mensen ook niet een aantal basiszaken uitleggen.
Dat 'huiswerk' was al gedaan. Het probleem was al gevonden, er is een plek waar men heel vaag uitlegt hoe er omheen te zeilen, maar op zo'n manier dat zelfs een tweaker uit 2001 het nog niet begrijpt, dus hier houdt het huiswerk op wordt het navragen.
Met andere woorden: vertel duidelijk wat het probleem is, waar je mee zit, wat je zoal gedaan hebt en zorg dat je ook zelf een beetje opzoek gaat naar de antwoorden. Dat maakt het een stuk makkelijker om je te helpen en je leert er nog eens wat meer van zodat je de volgende keer dingen niet hoeft te vragen. Steeds weer afhankelijk zijn van een ander is ook niet wat denk ik zo.
Overigens is de uitleg verder prima maar is de verwoording niet overal even lekker (zoals het stukje waar je je de gedownloadde data moet kopiëren naar de installatie map van Firefox/Chrome). Als je dan de Engelse taal niet zo machtig bent en ook niet de technische knowhow hebt dan wordt het inderdaad behoorlijk lastig. Dat heeft niets te maken met computers, politici en managers hebben ook een behoorlijk handje van dingen slecht verwoorden.
De Engelse taal ben ik zo goed als machtig, geen problemen daar. Het is wel interessant te om te lezen dat je zelf nu stelt dat verwoording niet overals even lekker is. Of dit nu in het Engels of in het Nederland geschreven is doet niet toe.
@KroontjesPen vervang het woordje "here" in de zin "Copy the contents of the [root] folder here to firefox root folder." door "of this github repository you just downloaded" en het wordt, denk ik, wel duidelijk wat ze hier bedoelen.

Het gaat hier om een aanpassing aan Firefox zelf (de applicatie dus). De aanpassing zit in de github repository (waar je de installatie instructies ook vindt) en moet je van die repository naar de plek waar Firefox geïnstalleerd staat verplaatsen. Dit is een vrij standaard trucje die overal en nergens gebruikt wordt. Als je wat vaker met dit bijltje hebt gehakt dan wordt zulke tekst ook een stuk makkelijker om te lezen (je begint het trucje te herkennen en weet dan wat je moet doen aangezien je dat trucje al kent). Helaas wordt het je dan ook duidelijk hoe slecht sommige documentatie is. Zo slecht dat je niet eens van documentatie kunt spreken. Wij techneuten hebben daar dus net zo veel last van als de niet-techneuten.
In plaats van al die tijd die je nu besteed hebt aan de IQ waarden van de gemiddelde Tweaker, de omslachtigheid van het bron materiaal had je ook, als jij die informatie wel volledig begrijpt een simpele stappenplan kunnen schrijven. Stap voor stap.

1. Ga naar xxx.
2. Sluit Firefox
3. Doe exact deze handeling
4. Kopieer dit bestand xxx naar die map xxx
etc.

En dan had je waarschijnlijk heel veel mensen al blij gemaakt, inclusief mijzelf en had deze hele discussie over hoe 'verschillend' mensen zijn, niet nodig geweest. Als je het alsnog wilt doen, dan zou ik je heel erg dankbaar zijn en anderen wellicht ook. :) :)

Ik heb zelf ook de mentaliteit om andere zoveel mogelijk en zo eenvoudig mogelijk te vertellen HOE iets te doen, en niet WAT ze moeten doen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Fa1con schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:46:
[...]

Hoe eenvoudiger kun je het krijgen? De tabs staan weer boven de adresbalk, ik wil ze er weer onder hebben. En als het kan in Jip en Janneke taal, graag.
En dát is nou net wat niet de bedoeling is hier op Tweakers. Er wordt zeer zeker een basis verwacht van kennis. Als iemand dan vraagt om het handje vast te houden, gaat dat het doel voorbij. Dit is geen beginnersweb.
Zoals ik eerder opmerkte, en ik zie dat op YouTube ook heel vaak, mensen die iets gaan uitleggen vertellen mensen vaak heel vaak 'wat' ze moeten doen, maar nooit exact duidelijk 'hoe' ze het moeten doen. Jij bent techneut, dat is mooi, dan heb jij kennis van zaken, op dat gebied. Maar misschien heb je 0,0 verstand van koken en zou je graag willen weten in welke volgorde en hoeveel je bepaalde ingrediënten gebruikt om tot een bepaalde eindproduct te komen. Ik werk al met pc's sinds 1997, daarvoor had ik Commodores. Het is niet zo dat ik niets weet van pc's maar als er iets nieuws komt en de uitleg is vaag, dan geef ik dit aan. En sorry dat ik het zeg, maar dan kan ik mij ergeren aan mensen die zeggen "Je loopt op Tweakers, dat moet je maar weten". Dat is kant en klare onzin want de kernfunctie van dit forum is JUIST bedoeld om elkaar te helpen, ervaringen uit te delen en niet als rechter standjes gaan lopen uitdelen aan mensen die het niet helemaal begrijpen.
Als je al vanaf '97 met computers werkt, zou je toch wel wat van kennis moeten hebben. Dan is je eerdere opmerking om instructies in hapklare brokken te krijgen toch wat vreemd. In de link die voorafgaand aan de instructies is geplaatst vind je ook hoe je de boel kan uitvoeren. Leg de twee naast elkaar, en kom daarna gericht met vragen.
[...]

Je kunt het ook anders stellen, waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan? Allicht zijn er veel meer mensen hier die niet 100% computer techneut zijn, maar wel geinteresseert, en die zeker baat hebben bij een 'leken' oplossen, een oplossing dat 'stap voor stap', eventueel met links naar benodigde bestanden, exact uitlegt hoe iets opgelost kan worden. Die persoon neemt die informatie weer mee naar anderen en zo hebben we allemaal een win-win situatie.
Alleen is er al aardig wat moeite gestoken in het 'vertalen' van de instructies naar het Nederlands. Het niveau moet hier op het forum toch wel een beetje op peil blijven. We zijn geen helpdesk.
Ik heb zelf ook de mentaliteit om andere zoveel mogelijk en zo eenvoudig mogelijk te vertellen HOE iets te doen, en niet WAT ze moeten doen.
Dat is heel fijn voor jou, maar wij zijn niet hier om te zeggen dat je de muis 2 cm naar links moet bewegen, dan 3 cm naar voren, etc.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien beter voor de sfeer als we deze discussie laten voor wat het is :Y)

Ik ben Ff-gebruiker sinds Phoenix / Firebird. (Ca. 2003?) Lang vanwege de goede plugins en flexibiliteit. Nu (uit gewoonte en) grotendeel haast uit principe vanwege het marktaandeel van Chrome en verdienmodel van de maker ervan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nero355

nero355

F_J_K schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:59:
Ik ben Ff-gebruiker sinds Phoenix / Firebird. (Ca. 2003?)
Toen je i.p.v. alles bij elkaar te hacken via CSS en dergelijke gewoon voor alles nog steeds een vinkje bij een optie kon plaatsen! O+

Ik mis die tijd! :'(

And I blame Google and their crappy Chrome! :(

• KroontjesPen

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

De problemen die ik had met de ING site via Chrome en Firefox kwam door de add-on "Yet Another Smooth Scrolling WE".
Daar ING even op de uitzonderingslijst gezet en het werkt weer.

Sowieso wel een handige tip als sites niet werken zoals verwacht: probeer het eens in een private browsing schermpje en zorg dat je daar al je extensions uit hebt geschakeld. Werkt het dan wel dan is het handig om even je extensions na te lopen (het kan ook gewoon een caching issue zijn dus een garantie dat het een extension is, is er niet).

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

De meest cleane test vind ik altijd een nieuw/schoon profiel. Start Firefox met de parameters "-p -no-remote" (-no-remote zorgt dat er een nieuwe sessie gestart wordt) en maak/start een nieuw profiel en test daar de site (eventueel ook in een private window, om te voorkomend dat er wat achterblijft).

Ik werk overigens altijd met meerdere profielen. Een voor 'algemeen' gebruik, een voor Ziggo Go (want DRM) en een voor Whatsapp. Alle drie hebben ook andere add-ons. Algemeen heeft de meeste privacy-tools. Mocht dan een site niet werken, check ik het even in een private window van een van de andere profielen.

@ppl Mwah, dat is zo gedaan, hoor. Paar klikjes en het profiel is ook zo weer weg.

Evanescent wijzigde deze reactie 09-12-2019 21:35 (40%)

Dat kan ook maar dat is wel behoorlijk rigoureus. Zeker als je snel even wil checken of het probleem bij de site of bij jou ligt. Ik denk dat een nieuw profiel in 99% van de gevallen ook helemaal niet nodig is. Dat zou ik als stap opnemen als je het gewoon echt helemaal niet meer weet.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Evanescent schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:32:
De meest cleane test vind ik altijd een nieuw/schoon profiel. Start Firefox met de parameters "-p -no-remote" (-no-remote zorgt dat er een nieuwe sessie gestart wordt)
Nee, dat is niet wat -no-remote doet:
quote: man firefox
-no-remote
              Don't connect to a running Firefox instance. This option can be  neces‐
              sary  in  conjunction  to several of the options above, that won't have
              any effect when an Firefox instance is  running  unless  -no-remote  is
              used at the same time.
Het is iets wat je gebruikt met de -P optie (niet -p btw, ik zie geen optie voor die zonder hoofdletter) of -ProfileManager, zodat je niet alsnog een reeds draaiende Firefox instantie pakt, ipv een nieuwe te starten. ;)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@Hero of Time Zit je me nu "te pakken" op instance vs sessie? :?
En kleine -p doet blijkbaar hetzelfde als -P.

• nero355

nero355

ppl schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:34:
Dat kan ook maar dat is wel behoorlijk rigoureus. Zeker als je snel even wil checken of het probleem bij de site of bij jou ligt. Ik denk dat een nieuw profiel in 99% van de gevallen ook helemaal niet nodig is. Dat zou ik als stap opnemen als je het gewoon echt helemaal niet meer weet.
Mijn ervaring door de jaren heen is dat je dat toch echt beter wel kan doen, want vaak blijft er toch iets scheef zitten waar het niet moet zeg maar... :-( :/

• KroontjesPen

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Hier staat het Firefox profile niet op de SSD maar op 'n HDD waar ook alle data verder opstaat.
Dat was toen voor mij toch best wel een puzzel en of ik dat nu weer snel voor elkaar zou krijgen dat denk ik niet.

Is het echt nodig dan zal ik 't Firefox profile leeg moeten maken om weer opnieuw te kunnen beginnen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Nee. Je zou als dirty solution een junction (symlink) kunnen maken. Andere optie is in profiles.ini het volledige pad opgeven van het profiel ipv een relatieve. Er is op de site van Mozilla als 't goed is uitgebreide informatie hierover te vinden, want ik meen te herinneren dat je iets extra op moest geven als het een relatief of absoluut pad is in de ini. Maar kan het ook verwarren met Thunderbird.

• Yanik
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-02 13:50
Wanneer ik een nieuw venster(niet tabblad) in Firefox open dan opent Firefox de laatst geopende venster. Dit kan een venster zijn van enkele weken terug die ik bijvoorbeeld in mijn mail applicatie heb geopend.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat Firefox nieuwe vensters leeg opent?

• Lizard
Dat kan in de settings? about:preferences#home

• Yanik
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-02 13:50
Lizard schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:10:
Dat kan in de settings? about:preferences#home
Dat werkt niet. Hij opent nog steeds oude vensters. Bij opstarten heb ik "Vorige Sessie Herstellen" aan staan. Ik denk dat Firefox sessies in nieuwe vensters als een aparte sessie onthoudt.

Ah nevermind ik gebruikte de verkeerde hotkey. Ik dacht dat ik CTRL+SHIFT+N moest gebruiken, maar het is gewoon CTRL+N. All is good :).

Yanik wijzigde deze reactie 12-12-2019 14:34 (16%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Yanik schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:19:
[...]

Dat werkt niet. Hij opent nog steeds oude vensters. Bij opstarten heb ik "Vorige Sessie Herstellen" aan staan. Ik denk dat Firefox sessies in nieuwe vensters als een aparte sessie onthoudt.

Ah nevermind ik gebruikte de verkeerde hotkey. Ik dacht dat ik CTRL+SHIFT+N moest gebruiken, maar het is gewoon CTRL+N. All is good :).
Mooi, want dat was het eerste waar ik aan dacht dat je deed, verkeerde sneltoets.

Ik heb op m'n werk een vervelend ding met Firefox en de Keepassxc addon. Het vult de gegevens niet meer in op pagina's, vraagt niet om deze op te slaan en als ik de instellingen open, is er alleen de standaard menu en footer te zien. Daartussen staat niets, terwijl er juist wel wat moet staan (anders heb je geen instellingen). Thuis met dezelfde combinatie geen probleem.

Iemand dit wel eens meegemaakt? De add-on is de versie van 9 december, KeepassXC 2.4.3 (nieuwer is (nog) niet in m'n repo). Als ik overigens op een invoerveld de rechtermuisknop gebruik en dan in het Keepass submenu de velden in laat vullen, werkt dat wel. Het kan ook verbinding maken met de database.

Evanescent schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:32:
@ppl Mwah, dat is zo gedaan, hoor. Paar klikjes en het profiel is ook zo weer weg.
Uit je profilemanager wel ja maar ook van je schijf...nou nee, dat is lang niet altijd zo (profile verwijderen via about:profiles levert op macOS een venster op met als default "don't delete files").

Verder vind ik iets als cmd-shift-p een stuk laagdrempeliger om te gebruiken omdat je EN binnen je browsersessie blijft EN niet een zooi tekst moet tikken gevolgd door nog een aantal stappen (je moet met jouw oplossing veel meer doen en je moet het ook allemaal maar net weten) EN nog geen 2 seconden kwijt bent.

Jouw manier werkt ook wel maar is, zoals ik al zei, behoorlijk rigoureus en ook erg inefficient. Je kunt met vrij weinig stappen al een hele simpele check doen of het aan je browser ligt of aan de website. Ligt het aan je browser dan kun je kiezen om 1 voor 1 je extensions te checken of gewoon nergens naar te kijken en een nieuwe profiel in te stellen (met het risico dat het weer misgaat omdat het probleem in een extension zit die je weer opnieuw installeert en waar je niet achter bent gekomen omdat je niet naar je extensions hebt gekeken waardoor je dus weer terug bij af bent...). Bovendien moet je met een nieuw profiel ook werkelijk alles weer opnieuw instellen, tot aan de kleine wijzigingen in about:config aan toe. Daar zijn een aantal hier toch wel weer een behoorlijke tijd zoet mee.

Mozilla heeft op dit vlak ook niet stilgezeten. Ze hebben een optie gemaakt waardoor je Firefox met je huidige profiel kunt herstarten waarbij alle add-ons uitgeschakeld worden. Daarnaast is er ook een refresh Firefox optie toegevoegd waardoor je niet alles kwijt bent.

Mijn punt is vooral dat je eerst een hele simpele check kunt doen waarmee je weet in welke richting je het moet zoeken. Jouw voorstel is vooral een oplossing voor korte termijn of voor de wanhopige medemens. Het nadeel daaraan is dat je daar nooit de oorzaak vindt. Daardoor loop je het risico dat je het steeds weer opnieuw moet doen waardoor je gaat denken dat dit een goede oplossing is, het probleem is immers steeds weer opgelost. Wat je niet ziet is dat het probleem steeds weer terugkomt. Daarom heb ik het ook niet zo op dit soort schijnoplossingen/checks. Maar ja, als het voor jou een succesnummer is, wie ben ik om daar wat van te zeggen :)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ppl schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:11:
[...] Maar ja, als het voor jou een succesnummer is, wie ben ik om daar wat van te zeggen :)
Dit :P Maar hoe meer opties, hoe beter, natuurlijk. Dus goed dat je ze aandraagt!

• Fa1con
Het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk de TABS weer onderaan staan en ik heb het samengevat in ook voor anderen duidelijk begrijpbare taal:

Voor ieder die het graag ook (nog) wil, het zijn maar 2 stappen:
1. Ga in Firefox en type in de browser about:config, ga akkoord met de waarschuwing, type daar in 'userprof'. Als je dan deze entry ziet : "toolkit.LegacyUserProfileCustomizations.stylesheets" zorg dan die op "TRUE" staat. Deze entry zorgt er voor dat Firefox de userchrome.css weer inleest.
2. Pak je bestaande userchrome.css file, open het in notepad, verwijder alles wat er in staat en kopieer onderstaande tekst in dit bestand en sla het op. Herstart vervolgens je computer, en klaar. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
/* You can find an updated version here: https://github.com/Izheil/Quantum-Nox-Firefox-Dark-Full-Theme */
/* Made by Izheil */
/* Last updated: 08/12/2019 */

/* TAB BAR BELOW
You can set the order of each bar here. 1 for top, and 3 bottom.
Don't use this one if you are using the multirow version of tabs below.
Explanation of what each rule affects:
- #nav-bar is the ID for the URL bar. 
- #PersonalToolbar the ID for the bookmarks bar.
- #titlebar should be affects the tabs bar and the menu bar (where file/tools menus are) */

#nav-bar {-moz-box-ordinal-group: 1 !important}
#PersonalToolbar {-moz-box-ordinal-group: 2 !important}
#titlebar {-moz-box-ordinal-group: 3 !important}

#toolbar-menubar .titlebar-buttonbox-container {
    display: block !important;
    float: right !important}

/* You may need to change this to remove padding above tabs */
#titlebar {margin-top: -7px !important}

/* Change the non 0 px values to any other to make the area of each menubar item bigger. 
The values are 1px 0 1px 0 by default (corresponding to Top, Right, Down, Left sides) */
#main-menubar > menu {padding: 5px 0 5px 0 !important}

/* Don't change the #navigator-toolbox margin unless you want more margin on top */
#main-window:not([sizemode="fullscreen"]) #navigator-toolbox {margin-top: 35px !important}
/* ^ Don't change the margin to anything lower than 35px if you want to see the menu bar on top of all bars ^ */
/* ^ Change to 10px to use menu-over-tabs instead ^ */

/* v This changes the menu bar on top of the screen intead of over the tab bar. Delete or comment out 
if you want to use menu-over-tabs version */
#toolbar-menubar {
  position: fixed !important; 
  width: 100% !important;
  top: 0 !important;
  margin-top: 7px !important}

#main-window[sizemode="fullscreen"] #toolbar-menubar {display: none !important}
#main-window:not([sizemode="fullscreen"]) #toolbar-menubar {display: block !important}
/* ^ There seems to be an issue with the "top:" rule inside #toolbar-menubar that would not allow fullscreen
to autohide, so it's safest to just hide it on fullscreen */

http://www.everythingtech.nl/online/tabs.jpg

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:46

SideShow

Administrator

Heh, eindelijk ben ik terug aanbeland bij Firefox. Ik ben dat gedoe van Google al een tijdje zat, en in de laatste versie van chrome zie je de "https://" niet meer in de url balk, met géén mogelijkheid meer om die terug te plaatsen. Dat was de druppel.

Ondertussen heb ik ook de userChrome.css ontdekt, en wat is dat een timesink zeg, als tweaker :>

Ik heb mijn FF ondertussen wel iets luchtiger gemaakt, want per default staat het wel allemaal redelijk cramped imho. Ook begonnen aan tweaken van de icons. <3 Work in progress:

http://users.telenet.be/dropbox/FF.png

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is herstarten van FF zelf niet genoeg? :?

Oscar Wilde

• Fa1con
Raven schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:05:
[...]

Is herstarten van FF zelf niet genoeg? :?
Nee, dat werkte niet, waarschijnlijk werd userchome.css pas opnieuw geladen omdat Windows niet gelijk de registeraanpassing toepast. Tenminste, dat is mijn vermoeden.
SideShow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:00:
Ondertussen heb ik ook de userChrome.css ontdekt, en wat is dat een timesink zeg, als tweaker :>
Lol...."een timesink voor een tweaker". Ik dacht dat "tweakers" alles met hun beide ogen dicht konden doen. :) En mij werd verweten dat ik direct de nogal beroerde uitleg om de tabs weer onderaan te krijgen niet direct door had.
Ik heb mijn FF ondertussen wel iets luchtiger gemaakt, want per default staat het wel allemaal redelijk cramped imho. Ook begonnen aan tweaken van de icons. <3 Work in progress:
Als je met de rechtermuisknop bovenin de menu balk klikt en dan op customize/aanpassen, dan kun je ook een hele hoop onnodige icoontjes, inclusief die twee irritante lege vlakken links en rechts van de adresbalk wegslepen. En als je geen reclame zooi wilt zien kun je het beste de add-on "Ublock Origin" installeren in combinatie met "Privacy Badger". Uiteraard kun je natuurlijk wel voor bepaalde sites die wel moeite doen om hun reclame niet irritant te maken te whitelisten, zoals bv. Tweakers. Niemand vindt reclame leuk, maar die servers en de mensen achter deze website worden niet betaald met lucht. :)

Fa1con wijzigde deze reactie 20-12-2019 13:14 (65%)

• nero355

nero355

Fa1con schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:07:
Nee, dat werkte niet, waarschijnlijk werd userchome.css pas opnieuw geladen omdat Windows niet gelijk de registeraanpassing toepast. Tenminste, dat is mijn vermoeden.
Ik gok op filecache geneuzel van Windows of iets dergelijks... Zou niet de eerste keer zijn! :/
Lol...."een timesink voor een tweaker". Ik dacht dat "tweakers" alles met hun beide ogen dicht konden doen. :) En mij werd verweten dat ik direct de nogal beroerde uitleg om de tabs weer onderaan te krijgen niet direct door had.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het zeer verslavend en daardoor tijdvretend werkt, vooral als je ineens de Firefox UserChrome.CSS sub-Reddit ontdekt! :+

/Been there, done that, no t-shirt! :$
En als je geen reclame zooi wilt zien kun je het beste de add-on "Ublock Origin" installeren in combinatie met "Privacy Badger". Uiteraard kun je natuurlijk wel voor bepaalde sites die wel moeite doen om hun reclame niet irritant te maken te whitelisten, zoals bv. Tweakers. Niemand vindt reclame leuk, maar die servers en de mensen achter deze website worden niet betaald met lucht. :)
Pi-Hole jongûh!!! 8) Zie mijn signature! :*)

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:46

SideShow

Administrator

Waarschijnlijk miereneuken, maar firefox opstarten (koud), duurt toch behoorlijk langer dan chrome... Het is misschien maar 2 seconden wachten, maar chrome gaf mij het gevoel dat het 'onmiddellijk' was.

Bestaat er hier iets voor? Ik denk dat chrome gewoon meer zaken in memory heeft? Service of één of andere background app? Heeft FF ook zo iets niet? Ik wil gerust 100MB ram opofferen..

Het ligt niet aan mijn addons trouwens, heb enkel uBlock origin als enige addon.

SideShow wijzigde deze reactie 30-12-2019 12:23 (9%)

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

Heb wel ns gelezen dat Chrome voor deel in machinecode is geschreven, misschien dat dat iets verklaart.

• nero355

nero355

SideShow schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:23:
Waarschijnlijk miereneuken, maar firefox opstarten (koud), duurt toch behoorlijk langer dan chrome... Het is misschien maar 2 seconden wachten, maar chrome gaf mij het gevoel dat het 'onmiddellijk' was.

Bestaat er hier iets voor? Ik denk dat chrome gewoon meer zaken in memory heeft? Service of één of andere background app? Heeft FF ook zo iets niet? Ik wil gerust 100MB ram opofferen.
Vroeger was er in ieder geval voor Windows een soor preloader voor Firefox, maar ik heb geen idee of zoiets nog steeds bestaat...

Daarnaast zou ik zeggen open je Task Manager en zie daar de reden dat Chrome waarschijnlijk sneller opstart: Twee of drie background services die zwaar onnodig zijn wat mij betreft! :/

Bron : Iemands laptop die Windows draait en helaas Chrome op is geinstalleerd.

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19:26
Ik heb er lang op gewacht, maar de Multi-Account Containers add-on kan eindelijk synchroniseren: klik

Het werkt bij mij nog niet helemaal goed, 1 container zie ik nog niet terug op mijn andere computer en de inhoud van een andere container zie ik ook nog niet verschijnen, maar misschien komt dat nog.....

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn.

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:38
SideShow schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:23:

Bestaat er hier iets voor? Ik denk dat chrome gewoon meer zaken in memory heeft? Service of één of andere background app? Heeft FF ook zo iets niet? Ik wil gerust 100MB ram opofferen..

Het ligt niet aan mijn addons trouwens, heb enkel uBlock origin als enige addon.
Ramdisk aanmaken en de FF install daar heen kopieren na het opstarten ?
(of is dit heel vintage :+)

• TimoDimo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:14
Ik heb het probleem dat willekeurige tabbladen soms leeg blijven bij het openen. In plaats van de link opent dan een volledig nieuwe pagina. Dat probleem wordt dan steeds erger en komt vaker voor totdat ik de browser opnieuw opstart. Ik heb al een refresh gedaan, maar het probleem is er nog steeds.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Heb je al eens bijgehouden wanneer het precies gebeurt (tijd tussen de gevallen)? Want bij mij op kantoor gebeurt het ook, maar alleen als er een update is, want men zit op een terminal server en zo'n update kan getriggerd worden doordat een gebruiker FF start.
Chrome doet in zo'n geval overigens hetzelfde. Bestaande tabs reageren niet lekker en nieuwe tabs blijven wit.

• Meestervisser
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19:39
Ik wilde vandaag firefox installeren, blijkt dat de installer geen optie meer heeft voor een alternatieve locatie........

Niet de echte!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53
Meestervisser schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:10:
Ik wilde vandaag firefox installeren, blijkt dat de installer geen optie meer heeft voor een alternatieve locatie........
Zie:
https://support.mozilla.o...lation-firefox-on-windows
...lijkt er op dat je een 'offline installer' kan downloaden die wel de luxere opties zoals alternatieve locatie heeft. Niet zelf geprobeerd, dus geen idee of dat klopt of verouderd is, maar wellicht een poging waard.

• nero355

nero355

Meestervisser schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:10:
Ik wilde vandaag firefox installeren, blijkt dat de installer geen optie meer heeft voor een alternatieve locatie...
Dat merkte ik de laatste keer ook inderdaad...

Fijn die "verChroming" van Firefox :F

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Och, jullie Windows gebruikers mogen niet echt klagen. Als ik iets installeer via apt of dnf, kan ik überhaupt niet aangeven dat het ergens anders moet dan wat de package maintainer heeft besloten. :P

• Lizard

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Waarom zou je nog buiten de standaardlocatie (%ProgramFiles% op Windows) installeren? Disk space? Is dat niet een beetje van "vroeger"? :)

Evanescent wijzigde deze reactie 18-02-2020 21:09 (19%)

• Meestervisser
vanaalten schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:22:
[...]

Zie:
https://support.mozilla.o...lation-firefox-on-windows
...lijkt er op dat je een 'offline installer' kan downloaden die wel de luxere opties zoals alternatieve locatie heeft. Niet zelf geprobeerd, dus geen idee of dat klopt of verouderd is, maar wellicht een poging waard.
Ik ben er achter gekomen dat als je voor een gewijzigde installer kiest: afwijkende taal, systeem of 32 bit dan krijg je wel een normale installer.

Niet de echte!

• Meestervisser
Evanescent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:06:
Waarom zou je nog buiten de standaardlocatie (%ProgramFiles% op Windows) installeren? Disk space? Is dat niet een beetje van "vroeger"? :)
Ik heb graag de C voor alleen windows en de D voor data. Dat is veel makkelijker met het maken van een image.

Niet de echte!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Meestervisser schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Ik heb graag de C voor alleen windows en de D voor data. Dat is veel makkelijker met het maken van een image.
De installatie van Firefox is toch geen 'data'... :? Jij bedoelt je Firefox Profile en die kun je gewoon aanpassen door Firefox met -p te starten. Daar kun je een nieuw profiel maken en dan in de 2e stap de maplokatie kiezen.

offtopic:
Ook partities (als je het daarover hebt) vind ik een beetje van vroeger, trouwens. :) Zonde van je ruimte, omdat je beide partities niet 100% kunt gebruiken, en het maken van backups is simpel als je netjes de standaardlocaties (oftewel, alles onder je %userprofile%) bewaart.

Evanescent wijzigde deze reactie 18-02-2020 21:31 (23%)

• Meestervisser
Evanescent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:28:
[...]

De installatie van Firefox is toch geen 'data'... :? Jij bedoelt je Firefox Profile en die kun je gewoon aanpassen door Firefox met -p te starten. Daar kun je een nieuw profiel maken en dan in de 2e stap de maplokatie kiezen.

offtopic:
Ook partities (als je het daarover hebt) vind ik een beetje van vroeger, trouwens. :) Zonde van je ruimte, omdat je beide partities niet 100% kunt gebruiken, en het maken van backups is simpel als je netjes de standaardlocaties (oftewel, alles onder je %userprofile%) bewaart.
Nee ik heb zowel alle software als alle user mappen op de data schijf staan.

Essentieel voor het maken van een schone image van je windows.

Meestervisser wijzigde deze reactie 18-02-2020 21:33 (4%)

Niet de echte!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Meestervisser schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:33:
[...]

Hmm, ik kan je denkwijze, denk ik, niet volgen, maar als het voor jou werkt, prima! d:)b

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:00:
Och, jullie Windows gebruikers mogen niet echt klagen. Als ik iets installeer via apt of dnf, kan ik überhaupt niet aangeven dat het ergens anders moet dan wat de package maintainer heeft besloten. :P
Hehehe! Daar zeg je wat! :P

Maar op de een of andere manier heb ik daar geen probleem mee onder Linux/BSD wat waarschijnlijk weer komt doordat het allemaal zoveel relaxer werkt dan Windows qua updates en zo : Twee commando's of clicks en de hele zooi is up-to-date! :Y) B-)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Meestervisser schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:33:
[...]

En wat doe je dan met software dat niet zonder installatie kan werken, zoals een Office? Waar je naar kijkt is portable software en daar zijn ook al andere oplossingen voor. Een browser kan je portable maken, maar het belangrijkste zit in je profiel.
Als je al zoveel van de C: schijf houdt, wat voor zin heeft het dan nog om een image te maken van je OS? Na een maand loopt die al achter en na 6 maanden heb je alweer een grote update te pakken gehad die je bij een eventuele herstel van het image opnieuw moet gaan uitvoeren. Windows is tegenwoordig via de Media Creation Tool met een uurtje geïnstalleerd (inclusief maken van de installatie media, even afhankelijk van je internet snelheid).

Je gedachte kon 10 jaar geleden prima. Tegenwoordig niet meer IMO.

Hero of Time schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:00:
Omdat het daar ook niet hoeft. Je kunt prima onderwater je partitionering zodanig inrichten dat de boel gescheiden is (genoeg distro's die dit al standaard doen). Dat is bij Windows een heel ander verhaal.
Hero of Time schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:01:
Als je al zoveel van de C: schijf houdt, wat voor zin heeft het dan nog om een image te maken van je OS?
Ik denk dat ie hier bedoelt: een image zonder user data erin. Er zal hier vast geen tooling worden gebruikt die veelal door Windows sysadmins wordt gebruikt maar eerder consumententooling die beperkter in de mogelijkheden zijn. Afgezien van het feit dat je in een bedrijfsnetwerk gebruikersprofielen op het netwerk hebt staan e.d. en dat op je eigen laptop niet.
Je gedachte kon 10 jaar geleden prima. Tegenwoordig niet meer IMO.
Z'n gedachte wordt vrijwel overal in het bedrijfsleven toegepast waar men vooral Windows clients heeft. Voor wie unix/linux gewend is, is dat inderdaad een ouderwetse gedachte. Er wordt in het bedrijfsleven vaak een data schijf gebruikt waar je je data kwijt kunt. De andere schijf waar Windows plus software installaties op staan moet je niet aanraken. Bij problemen wordt er dan gewoon een image overheen gepleurd (zonder dat de user dataverlies heeft). Waarom die opzet? Omdat je niet altijd data op een netwerk wilt of kan opslaan en zeker niet in het profiel wil hebben. Windows in een domain is al zo traag met inloggen; hoe groter het profiel, hoe trager dat deel wordt.

Voor een prive machine daarentegen...het is maar wat je zelf handig vindt om te doen.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True