Iemand een opvolger ooit gevonden voor favicon picker 2? Die werkt niet meer sinds quantum Fx. Nou enige dat ik wil is een favicon van een website vervangen door eigen .ico of .png icoon. Is dat nou zo moeilijk, uhm Ja.
Dat lijkt me raar...desalniettemin schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:21:
Ik heb Thunderbird geprobeerd, maar kon me niet bekoren. Kon geen mail merken als spam en niet spam. Misschien dat het verbeterd is nu.
Die meuk zit toch ergens in een Cache mapje in je Profile dus je zou het daar aan kunnen passenSjah schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:03:
Iemand een opvolger ooit gevonden voor favicon picker 2? Die werkt niet meer sinds quantum Fx. Nou enige dat ik wil is een favicon van een website vervangen door eigen .ico of .png icoon. Is dat nou zo moeilijk, uhm Ja.
Of eventueel je Bookmarks Exporteren en dan aanpassen en vervolgens weer Importeren ?!
Alternatieve optie :
Pale Moon installeren en daarna die oude Extension/Add-on want zij ondersteunen dat oude... ehh... N<nogwat>... systeem nog steeds
Vervolgens ook weer je Bookmarks aanpassen en weer terug in Firefox gooien ??
Zomaar wat brainfarts
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@nero355 Misschine dat ik verkeerd gekeken heb. Binnenkort maar weer eens proberen.
Kunnen jullie een favorieten/bookmark 'addon' adviseren die privacy hoog in het vaandel heeft staan en die synchroniseert tussen Android Mobiel en Windows?
Je kan de standaard Firefox gebruiken alleen dan moet ik een account aanmaken en sta ik ingelogd in Firefox.
Dat voelt niet prettig aan, maar misschien zie ik dat verkeerd?
Je kan de standaard Firefox gebruiken alleen dan moet ik een account aanmaken en sta ik ingelogd in Firefox.
Firefox Sync is wel degelijk aardig, zeker als je continu wilt syncen. Je kunt zelf activeren wat je wilt synchroniseren. Zo sync in cookies en history niet. Niet omdat ik Firefox niet vertrouw, maar dat soort gegevens niet op meerdere devices wil hebben. Zie trouwens ook privacyguides.org.NicoHF schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:52:
Kunnen jullie een favorieten/bookmark 'addon' adviseren die privacy hoog in het vaandel heeft staan en die synchroniseert tussen Android Mobiel en Windows?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Heb al vele jaren een account bij FF voor de synchronisatie, eerst tussen Windows en Ubuntu en nu Windows en iOS.NicoHF schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:52:
Heb nooit iets gemerkt van privacy issues. Minpunt is dat het alleen met de FF browser werkt.
Soms ben ik bijna gelukkig
Ja, maar dat is niet mijn schuld. Ik had het naast Win 10 geïnstalleerd, maar toen ik het weer eens een keer wilde gebruiken, bleek de installatie verziekt te zijn.
Ben er nog niet aan toe gekomen om het te herstellen. Gebruikte het de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar om utility's te programmeren die op mijn OMV (Debian) NAS draaien.
Je wilt geen Mozilla/Firefox account maken voor het syncen van je bookmarks, maar wel een add-on met bijbehorend account om hetzelfde te kunnen? Does not compute. Hoe zou zoiets dan moeten werken zonder account? Bij 99,999% van die dingen loopt het al via een cloud en die ene die dat niet doet werkt waarschijnlijk al niet meer.NicoHF schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:52:
Commandline FTW | Tweakt met mate
Iets dat alleen toegang heeft tot de favorieten en niks meer dan dat.Hero of Time schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:34:
[...]
Je wilt geen Mozilla/Firefox account maken voor het syncen van je bookmarks, maar wel een add-on met bijbehorend account om hetzelfde te kunnen? Does not compute. Hoe zou zoiets dan moeten werken zonder account? Bij 99,999% van die dingen loopt het al via een cloud en die ene die dat niet doet werkt waarschijnlijk al niet meer.
Waarmee je niet ingelogd staat in de browser zelf.
Dus dat de addon in een soort sandbox constructie draait met alleen toegang tot zijn eigen cloud om te synchroniseren.
Zoiets bv
Maar ik begreep inmiddels dat de Firefox account een prima keuze is qua privacy.
Zijn er mensen die hebben dat Youtube films wel eens niet goed laden/afspelen wanneer je in Firefox zit? Ik krijg soms (lang niet altijd), dat het beeld stil blijft staan, of opeens krijg je een cirkel die ronddraait van laden. Het ligt niet aan de bekende dingen, maar ik vraag me af of het een Firefox issue is. Of ligt het by Youtube zelf?
Als ik erna zoek op internet zie ik weleens dat mensen het oplossen met soort scripts. Maar dat gaat mij te ver.
Mijn vragen, hebben anderen daar ook last van? En heeft iemand meer een goede oplossing wanneer je niet thuis bent in ingewikkelde oplossingen.
Als ik erna zoek op internet zie ik weleens dat mensen het oplossen met soort scripts. Maar dat gaat mij te ver.
Mijn vragen, hebben anderen daar ook last van? En heeft iemand meer een goede oplossing wanneer je niet thuis bent in ingewikkelde oplossingen.
Firefox 135 heeft een van mijn favoriete add-ons (Back to Close WE) gebroken.
Op GitHub is er wel al een issue over maar de laatste commit is van 7 jaar terug, benieuwd of dit nog gefixed gaat worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 11-02-2025 20:35 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Heb je uBlock Origin en/of SponsorBlock? Youtube experimenteert met in-video pre-roll ads. Ik zou genieten van je advertentievrije bestaan en hier maar even geduld voor hebben. Het is sowieso een kat-en-muisspel dus er komt wel weer een oplossing voor. Het gaat tegenwoordig alweer een stuk beter dan toen Youtube net begon met die ellende.kujinshi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:25:
Zijn er mensen die hebben dat Youtube films wel eens niet goed laden/afspelen wanneer je in Firefox zit? Ik krijg soms (lang niet altijd), dat het beeld stil blijft staan, of opeens krijg je een cirkel die ronddraait van laden. Het ligt niet aan de bekende dingen, maar ik vraag me af of het een Firefox issue is. Of ligt het by Youtube zelf?
Als ik ernaar zoek op internet zie ik weleens dat mensen het oplossen met soort scripts. Maar dat gaat mij te ver.
Mijn vragen; hebben anderen daar ook last van? En heeft iemand meer een goede oplossing wanneer je niet thuis bent in ingewikkelde oplossingen.
Korte vertragingen tijdens afspelen heb ik ook af en toe. Maar dat kan m.i. niet komen door reclame, zoals @Room42 vermoedt.kujinshi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:25:
Ik heb een betaald abo voor YT en het komt ook voor in filmpjes waarbij het onwaarschijnlijk is dat er reclame tussen zit.
Verder valt het op dat YT af en toe ook traag reageert op muiskliks om de video te stoppen of een duimpje op te steken.
Aan de verbindingssnelheid kan het ook niet liggen met glasvezel 100 Mbps.
Vind ook bij andere websites dat het niet bepaald flitsend gaat, al had ik dat wel een beetje verwacht/gehoopt bij overstappen op glasvezel
Ik moet hier nog aan toevoegen dat ik op mijn iPad Air2 in de YT app helemaal geen last heb van vertragingen.
Dus het kan aan mijn PC liggen, want dat is niet zo'n krachtpatser
CPU: Intel Core i3-6100 (3,70 GHz)
RAM: 16 GB (2133 MHz)
GPU: GeForce GT740 (2048 MB)
of toch Firefox.
[ Voor 10% gewijzigd door JukeboxBill op 12-02-2025 14:25 ]
Nee, maar ik kan regelmatig geen reacties zien. Dan heeft iemand gereageerd op een video en dan staat er 1 reply, maar als ik er dan op klik, krijg ik niets te zien. Gaat alleen het pijltje op en neer. WTF joutube

Dat kan ook komen omdat die ene reactie van een BOT komt (want dat begint ook een plaag te worden) en dat die is weggehaald door de Channel eigenaar of iemand heeft de reactie gerapporteerd.desalniettemin schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:46:
Nee, maar ik kan regelmatig geen reacties zien. Dan heeft iemand gereageerd op een video en dan staat er 1 reply, maar als ik er dan op klik, krijg ik niets te zien. Gaat alleen het pijltje op en neer. WTF joutube![]()
De teller blijft dan toch op 1 staan.
Excuus voor de wat late reactie.Room42 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:31:
[...]
Heb je uBlock Origin en/of SponsorBlock? Youtube experimenteert met in-video pre-roll ads. Ik zou genieten van je advertentievrije bestaan en hier maar even geduld voor hebben. Het is sowieso een kat-en-muisspel dus er komt wel weer een oplossing voor. Het gaat tegenwoordig alweer een stuk beter dan toen Youtube net begon met die ellende.
Heb Adblock Ultimate, maar uitzetten daarvan verandert niks. Ook tijd op de dag maakt niks uit. Connectie maakt niks uit (Ziggo of KPN). En ook Windows versie, computer maakt niet zo veel uit.
Denk soms weleens dat YT zelf zijn coding met streamen toch niet voor elkaar heeft. Of dat er een datacenter een bochel heeft ......
Ik kijk YT video's graag, en dan is dat gehaper sinds het laatste half jaar erg irritant.
Het is mij opgevallen dat de cache van FF wel heel snel vol zit, 2 dagen na het wissen staat de "Tijdelijk gebufferde bestanden en pagina’s" alweer op 1 GB. Het wordt kennelijk niet groter en zit daarmee nieuwe gegevens in de weg.
Heb het nu op automatisch wissen bij afsluiten van FF gezet. Hopelijk zijn daarmee de snelheids issues van o.a. YT verholpen.
Heb het nu op automatisch wissen bij afsluiten van FF gezet. Hopelijk zijn daarmee de snelheids issues van o.a. YT verholpen.
Misschine dit eens proberen:JukeboxBill schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:20:
Het is mij opgevallen dat de cache van FF wel heel snel vol zit, 2 dagen na het wissen staat de "Tijdelijk gebufferde bestanden en pagina’s" alweer op 1 GB. Het wordt kennelijk niet groter en zit daarmee nieuwe gegevens in de weg.
https://i.ibb.co/NdfZWV7F/Screenshot-2025-02-13-11-27-17.png
[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 13-02-2025 11:33 ]
Dat werkt misschien beter, want ik merk dat de instelling via de userinterface niet wordt onthouden. Een bug die op veel meer plaatsen voorkomt.desalniettemin schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:29:
[...]
Misschine dit eens proberen:
Nu nog even uitzoeken wat, want er worden verschillende opties genoemd.
Nee, zo werkt het niet. Cache is first-in-first-out. Het is bedoeld om eerder gedownloade gegevens niet opnieuw op te hoeven halen. Als de ingestelde cache vol zit, worden de oudste gegevens verwijderd. Die moeten dan opnieuw gedownload worden als een website ze weer nodig heeft.JukeboxBill schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:20:
Zou me verbazen.Heb het nu op automatisch wissen bij afsluiten van FF gezet. Hopelijk zijn daarmee de snelheidsissues van o.a. YT verholpen.
Maar dat kost toch extra tijd? Staat wel op een SSD, maar als je niet zo'n snelle PC hebt, dan heb je daar niet zo veel aan.Room42 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:39:
[...]
Nee, zo werkt het niet. Cache is first-in-first-out. Het is bedoeld om eerder gedownloade gegevens niet opnieuw op te hoeven halen. Als de ingestelde cache vol zit, worden de oudste gegevens verwijderd. Die moeten dan opnieuw gedownload worden als een website ze weer nodig heeft.
We gaan het zien.[...]
Zou me verbazen.
Ik vind het vooral vreemd dat zo snel 1 GB is weggeschreven. Daarom dacht ik dat YT ook hele filmpjes in de cache zet en daar eerst gaat zoeken of er iets bruikbaars bij zit.
Disk (en vergeet RAM cache niet) is over het algemeen sneller dan je internetverbinding.JukeboxBill schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:27:
[...]
Maar dat kost toch extra tijd? Staat wel op een SSD, maar als je niet zo'n snelle PC hebt, dan heb je daar niet zo veel aan.
Je kan het zelf hosten hé :NicoHF schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:52:
- https://duckduckgo.com/?q=howto+webdav+server&ia=web
- Wikipedia: WebDAV
- https://duckduckgo.com/?q=firefox+sync+via+webdav&ia=web
Ik vind dat ook irritant eerlijk gezegd en gebruik het onder andere om die reden dan ook helemaal nietJe kan de standaard Firefox gebruiken alleen dan moet ik een account aanmaken en sta ik ingelogd in Firefox.
Die gasten hebben een leuk gevoel voor humor :
- Privacy oriented website.
- Om vervolgens Brave te adviseren...
d0h!

Hier ook als ik af en toe YouTube open, maar dat kan me niks schelen : #JustYouTubeThings...kujinshi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:25:
Zijn er mensen die hebben dat Youtube films wel eens niet goed laden/afspelen wanneer je in Firefox zit? Ik krijg soms (lang niet altijd), dat het beeld stil blijft staan, of opeens krijg je een cirkel die ronddraait van laden.
Het ligt niet aan de bekende dingen, maar ik vraag me af of het een Firefox issue is.
Of ligt het by Youtube zelf?
Ze willen gewoon dat je Google Chrome gebruikt voor al hun zooi... Mooi niet !!!
NOFI, maar heb je dat echt nodigRoom42 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:29:
Firefox 135 heeft een van mijn favoriete add-ons (Back to Close WE) gebroken.Op GitHub is er wel al een issue over maar de laatste commit is van 7 jaar terug, benieuwd of dit nog gefixed gaat worden.
Als je met je muis naar een Tab gaat en je scrollknop indrukt dan is die Tab ook weg dus dat lijkt me net zo snel ?!
Beetje een onzinnige Add-On wat mij betreft...
Dat dacht ik alJukeboxBill schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:48:
Korte vertragingen tijdens afspelen heb ik ook af en toe. Maar dat kan m.i. niet komen door reclame, zoals @Room42 vermoedt.
Ik heb een betaald abo voor YT en het komt ook voor in filmpjes waarbij het onwaarschijnlijk is dat er reclame tussen zit.
Verder valt het op dat YT af en toe ook traag reageert op muiskliks om de video te stoppen of een duimpje op te steken.
Aan de verbindingssnelheid kan het ook niet liggen met glasvezel 100 Mbps.
Vind ook bij andere websites dat het niet bepaald flitsend gaat, al had ik dat wel een beetje verwacht/gehoopt bij overstappen op glasvezel.
Eerder een andere Render Engine van de browser dan je PC wat mij betreftIk moet hier nog aan toevoegen dat ik op mijn iPad Air2 in de YT app helemaal geen last heb van vertragingen.
Dus het kan aan mijn PC liggen, want dat is niet zo'n krachtpatser
CPU: Intel Core i3-6100 (3,70 GHz)
RAM: 16 GB (2133 MHz)
GPU: GeForce GT740 (2048 MB)
of toch Firefox.
Wat wel beter kan is je videokaart, want die doet geen H.265 geloof ik...
Ook iets wat zomaar eens beter bij je iPad kan zijn, maar ik ken die dingen niet zo goed qua generaties dus misschien zeg ik wat raars...
Dit :JukeboxBill schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:20:
Het is mij opgevallen dat de cache van FF wel heel snel vol zit, 2 dagen na het wissen staat de "Tijdelijk gebufferde bestanden en pagina’s" alweer op 1 GB.
Het wordt kennelijk niet groter en zit daarmee nieuwe gegevens in de weg.
Moet je IMHO sowieso doenHeb het nu op automatisch wissen bij afsluiten van FF gezet.
Wil je iets bewaren vanwege een bepaalde website of voor bepaald gebruik dan zou je daar een aparte Profile voor kunnen aanmaken die je alleen voor dat doel gebruikt
Valt wel mee hoorJukeboxBill schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:27:
Maar dat kost toch extra tijd?
Staat wel op een SSD, maar als je niet zo'n snelle PC hebt, dan heb je daar niet zo veel aan.
De reden dat het zo snel vol raakt is trouwens omdat IMHO websites vandaag de dag steeds logger en logger worden en daardoor onnodig resources vreten

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Non taken, maar wel een beetje een rare reactie. 90% van de extensies zijn zo natuurlijk onzinnig.nero355 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:34:
[...]
NOFI, maar heb je dat echt nodig
Als je met je muis naar een Tab gaat en je scrollknop indrukt dan is die Tab ook weg dus dat lijkt me net zo snel ?!
Beetje een onzinnige Add-On wat mij betreft...
Het scheelde een boel mikken met de muis. Nu hoefde ik alleen de terugknop (op de muis!) te klikken om een tab te sluiten. Ik kon een hele reeks artikelen op Tweakers in een nieuwe tab openen en dan stuk voor stuk even lezen, 'back' drukken en het volgende artikel lezen. Zonder naar de tabbar of toetsenbord te hoeven. Was lekker relaxed.
Niet echt, maar OK...Room42 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:55:
Non taken, maar wel een beetje een rare reactie. 90% van de extensies zijn zo natuurlijk onzinnig.
Ahh! OK!Het scheelde een boel mikken met de muis.
Nu hoefde ik alleen de terugknop (op de muis!) te klikken om een tab te sluiten.
Maar dan ram je toch effe snel CTRL+W
Tja, ik vind weer zoveel mogelijk "muisloos" doen relaxer... scrollen met de pijltjestoetsen en zo...Zonder naar de tabbar of toetsenbord te hoeven. Was lekker relaxed.
Als ik 'actief' browse is mijn standaard houding 'linker hand op Ctrl+W en rechts op de muis'. Als ik lui browse, of lekker nieuws/topics zit te lezen, alleen rechts op de muis.nero355 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:58:
[...]
Ahh! OK!
Oh, nee, vooral scrollen met de pijltjestoetsen... Dat vind ik echt waardeloos.[...]
Tja, ik vind weer zoveel mogelijk "muisloos" doen relaxer... scrollen met de pijltjestoetsen en zo...
Zo zie je maar weer. Iedereen zijn eigen manier. Geen enkele reden om daar een waardeoordeel als 'onzinnig' aan te hangen.
Ik heb zelf mijn Firefox cache al vergroot naar 4GB zelfs. Maar het helpt niet tegen haperen.
Dit is de leidraad daarvoor:
browser.cache.disk.smart_size.enabled -> false
restart firefox
browser.cache.disk.capacity
1048576
4194304
Dit is de leidraad daarvoor:
browser.cache.disk.smart_size.enabled -> false
restart firefox
browser.cache.disk.capacity
1048576
4194304
Ik scroll veel met page up en page down knoppen op keyboard. En dan in één keer hele pagina overzien. Voor scrollen met scrolwieltje zijn mij veel internet pagina's te lang (ook al heb ik Windows instelling op 10 regels per scrol staan).Room42 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:02:
[...]
Als ik 'actief' browse is mijn standaard houding 'linker hand op Ctrl+W en rechts op de muis'. Als ik lui browse, of lekker nieuws/topics zit te lezen, alleen rechts op de muis.
[...]
Oh, nee, vooral scrollen met de pijltjestoetsen... Dat vind ik echt waardeloos.
Zo zie je maar weer. Iedereen zijn eigen manier. Geen enkele reden om daar een waardeoordeel als 'onzinnig' aan te hangen.
[ Voor 60% gewijzigd door kujinshi op 13-02-2025 18:08 ]
En dan mis je de W en raak je de Q... weg Firefox.nero355 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:58:
[...]
Ahh! OK!
Daarom heb ik Foxy Gestures geïnstalleerd. Met muisgebaren hoef ik ook niet naar specifieke plekken in de interface te gaan. Is m'n muis in het midden van een pagina, dan 'teken' ik een L met de rechtermuisknop en sluit de tab. Veeg omlaag, dus l, en ik open een nieuwe tab.Room42 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:02:
[...]
Als ik 'actief' browse is mijn standaard houding 'linker hand op Ctrl+W en rechts op de muis'. Als ik lui browse, of lekker nieuws/topics zit te lezen, alleen rechts op de muis.
Dat kan je instellenHero of Time schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:10:
En dan mis je de W en raak je de Q... weg Firefox.
Dat lijkt me iets voor al die laptops met een hugeass touchpad : Lekker "fingerpainten"Daarom heb ik Foxy Gestures geïnstalleerd.
Met muisgebaren hoef ik ook niet naar specifieke plekken in de interface te gaan. Is m'n muis in het midden van een pagina, dan 'teken' ik een L met de rechtermuisknop en sluit de tab. Veeg omlaag, dus l, en ik open een nieuwe tab.
Geen gewone instelling. Staat verborgen bij about:config dat je de quit shortcut kan uitschakelen. Standaard is het dus alsnog quit, hooguit met een waarschuwing of je zeker weet dat je wilt afsluiten.
Nou, nee. Want tenzij je nog een fysieke optie hebt om de rechtermuisknop te activeren, ga je geen enkel gebaar kunnen maken. Dus touch/trackpads waar je met drie vingers moet tikken voor rechtermuisknop zijn volledig nutteloos.[...]
Dat lijkt me iets voor al die laptops met een hugeass touchpad : Lekker "fingerpainten"
Bedankt voor het meedenken.nero355 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:34:
[...]
Je kan het zelf hosten hé :
- https://duckduckgo.com/?q=howto+webdav+server&ia=web
- Wikipedia: WebDAV
- https://duckduckgo.com/?q=firefox+sync+via+webdav&ia=web
[...]
Ik vind dat ook irritant eerlijk gezegd en gebruik het onder andere om die reden dan ook helemaal niet
Zo te zien moet je dit dan zelf gaan hosten of is er ergens een gratis service die ik hier voor kan gebruiken?
Heb zelf namelijk geen Nas draaien.
Ik bedoelde dan ook dit :Hero of Time schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:56:
Geen gewone instelling. Staat verborgen bij about:config dat je de quit shortcut kan uitschakelen.
Standaard is het dus alsnog quit, hooguit met een waarschuwing of je zeker weet dat je wilt afsluiten.
Ik had het dan ook over non-Apple touchpadsNou, nee.
Want tenzij je nog een fysieke optie hebt om de rechtermuisknop te activeren, ga je geen enkel gebaar kunnen maken.
Dus touch/trackpads waar je met drie vingers moet tikken voor rechtermuisknop zijn volledig nutteloos.
Ik ken geen diensten die het aanbieden, maar je kan echt de meeste cheapass Raspberry Pi achtige Mini PC die je maar kan verzinnen voor zoiets gebruiken desnoods dus opties zat!NicoHF schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:06:
Bedankt voor het meedenken.
Zo te zien moet je dit dan zelf gaan hosten of is er ergens een gratis service die ik hier voor kan gebruiken?
Heb zelf namelijk geen Nas draaien.
Dan is je hardware kennis aardig beperkt, want ook voor normale pc's heb je dus zulke idiote touchpads. Kijk anders eens naar tobo+touchpad combo's. Genoeg waar geen fysieke muisknoppen bij zitten. Veel succes om daar iets met de rechtermuisknop te slepen. Kijk voor de gein maar eens naar een random Rapoo.nero355 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:46:
[...]
Ik had het dan ook over non-Apple touchpads![]()
Dat bepaal jij nietHero of Time schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:14:
Dan is je hardware kennis aardig beperkt
Uiteraard, maar over het algemeen gebruik je gewoon een muis tenzij je een gekke Apple user bent zoals iemand die ik ken en dus een losse touchpad naast zijn Mac ding heeft staanwant ook voor normale pc's heb je dus zulke idiote touchpads.
Dan hebben ze geen echte gekocht :Kijk anders eens naar tobo+touchpad combo's. Genoeg waar geen fysieke muisknoppen bij zitten.
Veel succes om daar iets met de rechtermuisknop te slepen.
- https://www.flickr.com/photos/bertogg/3829537325/
- https://ae01.alicdn.com/k...ish-8845CR-SK-8845-SK.jpg
Zoiets...
Ken ik, maar heb geen vertrouwen in het merk omdat ik altijd zeer wisselende ervaringen met hun produkten tegenkwamKijk voor de gein maar eens naar een random Rapoo.
Heb nu een poosje "cache legen bij afsluiten FF" ingesteld en heb het idee dat met name bij Youtube sommige dingen veel sneller gaan.
Ben bezig met een playlist van 400 items af te werken, elke avond een paar filmpjes, en naarmate ik vorder, moet ik steeds verder naar beneden scrollen. Dat gaat nu een stuk sneller.
Ben bezig met een playlist van 400 items af te werken, elke avond een paar filmpjes, en naarmate ik vorder, moet ik steeds verder naar beneden scrollen. Dat gaat nu een stuk sneller.
Ik lees net dit artikel op reddit:
https://www.reddit.com/r/...y_performance_on_firefox/
Gelijk maar even gedaan en het lijkt wel of Fx nu sneller is. Of zou het het placebo effect zijn?
Gelijk maar even gedaan en het lijkt wel of Fx nu sneller is. Of zou het het placebo effect zijn?
Geen idee. Die persoon heeft het erover dat van tab wisselen traag was, maar bij mij is het instant en ik heb aardig wat tabs open. Op werk heb ik er nog veul meer open staan en geen enkele vertraging te merken eigenlijk, misschien een seconde ipv instant.
Specifiek issue op Windows misschien?
Specifiek issue op Windows misschien?
Misschien. Sinds 2017 geen Windows meer gebruikt.
Dit is voor mij nou een mooi voorbeeld van typische Reddit onzin...desalniettemin schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:06:
Ik lees net dit artikel op reddit:

Ik heb een refresh gedaan. Heb jij eigenlijk Firefox aangepast in about:config? Zoals dit bv:nero355 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:04:
[...]
Dit is voor mij nou een mooi voorbeeld van typische Reddit onzin...![]()
![]()
![]()
![]()
Ehh... NEEdesalniettemin schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:50:
Heb jij eigenlijk Firefox aangepast in about:config? Zoals dit bv:
Waarom zou je dat doen ?!
Af en toe adviseert men echt de raarste dingen IMHO

Ik heb vandaag wat gevonden omtrent het Youtube niet goed laden debakel.JukeboxBill schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:12:
Heb nu een poosje "cache legen bij afsluiten FF" ingesteld en heb het idee dat met name bij Youtube sommige dingen veel sneller gaan.
Soms zie ik in Noscript dat Youtube -> "jnn-pa.googleapis.com" heeft geladen.
Wanneer dat in Noscript zichtbaar is (niet bij elke Youtube) dan laden en draaien al die video's prima zonder happeren of stilvallen na een tijdje.
Kan het zijn dat die "jnn-pa.googleapis.com" dus altijd nodig is voor goed preloaden (cachen) van video's?
Dat zou best kunnen. Als je in Noscript jnn-pa.googleapis.com (of googleapis.com) permanent toestaat dan kun je zien of dat inderdaad zonder deze problemen gaat, zet hiervoor het betreffende domein in de lijst onder de tab Per-site permissions (bovenaan de pagina) met Trusted, dus dat je dit domein vertrouwt.kujinshi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:48:
[...]
Ik heb vandaag wat gevonden omtrent het Youtube niet goed laden debakel.
Soms zie ik in Noscript dat Youtube -> "jnn-pa.googleapis.com" heeft geladen.
Wanneer dat in Noscript zichtbaar is (niet bij elke Youtube) dan laden en draaien al die video's prima zonder happeren of stilvallen na een tijdje.
Kan het zijn dat die "jnn-pa.googleapis.com" dus altijd nodig is voor goed preloaden (cachen) van video's?
Edit: in de Noscript instellingen kun je per domein expliciet aangeven of een domein actieve inhoud mag sturen. Als een domein niet in de Noscript toestemmingslijst staat dan staat dat op Default.
Default is standaard zeer beperkt, ik heb in de Noscript instellingen dat bij Default helemaal niets mag, ook niet beperkt, dat beperkt risico's op onbekende sites. Default en Untrusted zijn bij mij hetzelfde, namelijk niets toegestaan. Dit kun je instellen in Noscript Options --> General, onderaan de pagina, klik op 1 van de tabs Default, Trusted, Untrusted. Ik heb ingesteld:
Default: alle vinkjes uit
Trusted: alle vinkjes aan
Untrusted: alle vinkjes uit
[ Voor 36% gewijzigd door Navel Knop op 22-02-2025 23:54 ]
Jij gebruikt het as is? Ik heb ook Floorp en daar heb ik dingen aangepast die ze op github deden en Firefox zonder aanpassingen op compact mode en open bookmarks in new tab na en zonder extensies en aanpassingen en ook dan heb ik steeds bevriezingen met beide tijdens live wedstrijden op Viaplay. Met Brave heb ik nooit ergens last van. Snap er echt de ballen van. Ben niet zo'n fan van Brave, maar sites laden toch sneller en zien er vaak ook beter uit.nero355 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:45:
[...]
Ehh... NEE
Waarom zou je dat doen ?!
Af en toe adviseert men echt de raarste dingen IMHO
[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 23-02-2025 10:55 ]
Ja en Nee :desalniettemin schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:53:
Jij gebruikt het as is?
- Ja, ik gebruik over het algemeen de browser zoals die is.
- Ik pas echter wel een heleboel dingen aan qua GUI toestanden.
- Nee, ik schakel geen "FORCE/FORCED" opties in via about::config over het algemeen.
- Wat ik wel doe is eventuele mogelijke Privacy schendende dingen slopen via about:config.
Maar al met al zou niks van dit geheel het functioneren van de browser opzich mogen benadelen of zogenaamd sneller maken of iets
Wie zegt dat het niet aan Viaplay ligtook dan heb ik steeds bevriezingen met beide tijdens live wedstrijden op Viaplay.
Vooral als je dit zegt :
Volgens mij ben je dan Render Engines aan het vergelijken en niet de browsers opzichMet Brave heb ik nooit ergens last van. Snap er echt de ballen van.
Ben niet zo'n fan van Brave, maar sites laden toch sneller en zien er vaak ook beter uit.
En dan ben ik dus ook geneigd te zeggen gevalletje 'Alles wat niet "The new Internet Explorer" a.k.a. Chromium based troep is ondersteunen wij niet!' toestand waarschijnlijk...?!?!
Sinds je met Viaplay te maken hebt zou het me niks verbazen eerlijk gezegd

Misschien is het wel Viaplay, maar waarom vraag ik me dan af. Wat heeft Viaplay tegen Firefox en niets tegen de Chrome based?
Bij trusted heb ik de PING wel uit staan, niks hoeft mij te pingen, nooit op het internet.Navel Knop schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:31:
[...]
Dat zou best kunnen. Als je in Noscript jnn-pa.googleapis.com (of googleapis.com) permanent toestaat dan kun je zien of dat inderdaad zonder deze problemen gaat, zet hiervoor het betreffende domein in de lijst onder de tab Per-site permissions (bovenaan de pagina) met Trusted, dus dat je dit domein vertrouwt.
Edit: in de Noscript instellingen kun je per domein expliciet aangeven of een domein actieve inhoud mag sturen. Als een domein niet in de Noscript toestemmingslijst staat dan staat dat op Default.
Default is standaard zeer beperkt, ik heb in de Noscript instellingen dat bij Default helemaal niets mag, ook niet beperkt, dat beperkt risico's op onbekende sites. Default en Untrusted zijn bij mij hetzelfde, namelijk niets toegestaan. Dit kun je instellen in Noscript Options --> General, onderaan de pagina, klik op 1 van de tabs Default, Trusted, Untrusted. Ik heb ingesteld:
Default: alle vinkjes uit
Trusted: alle vinkjes aan
Untrusted: alle vinkjes uit
Heb jnn-pa.googleapis.com een tijdje getest, maar toch nogsteeds wel slecht ladende YT video's.
Het is toch echt de Google YT server oid. Tenzij mensen melden dat ze nooit ergens last van hebben. Dan willen we graag alles van die mensen weten, wat browser, Windows versie, etc.
Gokje :desalniettemin schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:58:
Misschien is het wel Viaplay, maar waarom vraag ik me dan af.
Wat heeft Viaplay tegen Firefox en niets tegen de Chrome based?
Widevine Level geneuzel (DRM dus!) dat net iets minder lekker werkt i.c.m. non-Chronium dan wel non-Google Chrome browsers
Zelfde met MS sites. M365 Copilot (https://m365.cloud.microsoft/chat) weigert dienst in Firefox. Terwijl, als ik de user agent op Chrome instel, werkt het zonder problemen.desalniettemin schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:58:
Misschien is het wel Viaplay, maar waarom vraag ik me dan af. Wat heeft Viaplay tegen Firefox en niets tegen de Chrome based?

Misschien moet ik dat eens proberen die user agent extension. Ik gebruik no overigens Floorp, want op Netflix met Firefox kreeg ik opeens in aflevering 3 van Red Zone een E100 foutmelding, die ik met Floorp niet krijg. WTF
https://www.reddit.com/r/F1TV/s/pWjQUXhzUu
Blijkbaar geen F1 TV meer voor Firefox (zonder hacky workaround).
Hier had uw reclame kunnen staan.
Kloptericafterdark schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 04:51:
Elke keer als die dienst überhaupt werkt mag je in je handjes knijpen dus lekker belangrijkericafterdark schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 04:51:
Zo blij dat ik überhaupt geen F1 meer kijk sinds het een Amerikaanse Drama Show is geworden...
offtopic: Max wordt geen kampioen, maar ik ga wel kijken, maar niet de testdagen en vrije trainingen kijk ik ook niet meer. Kwalficatie en race kijk ik pas 5 minuten van te voren op Viaplay.nero355 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:05:
[...]
Elke keer als die dienst überhaupt werkt mag je in je handjes knijpen dus lekker belangrijk![]()
Zo blij dat ik überhaupt geen F1 meer kijk sinds het een Amerikaanse Drama Show is geworden...![]()
![]()
![]()
Ik weet niet wat er aan de hand is met Fx opeens, maar het vreet ineens geheugen en het gebruikt 100% CPU soms. Voorlopig ben ik terug op Floorp.
[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 26-02-2025 09:58 ]
Sinds gisteravond ervaar ik problemen met het kijken van YouTube video's op mijn desktop in Firefox i.c.m. NoScript. Alle video's stoppen namelijk steeds met afspelen na 59 of 60 seconden. Dit probleem is me eerder overkomen en toen bleek het te helpen om het domein jnn-pa.googleapis.com tijdelijk toestemming te geven in NoScript. Dat domein jnn-pa.googleapis.com verschijnt sinds gisteren niet langer in het NoScript-lijstje van domeinen waar je al dan niet toestemming aan kunt geven. M.b.v. de tip van Navel Knop in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" lukte het me om dat domein weer toe te voegen in NoScript (dank @Navel Knop ), maar dat maakt helaas vooralsnog geen verschil; de YouTube filmpjes lopen nog steeds na 1 minuut vast.
Het lijkt er dus op dat YouTube bepaalde veranderingen heeft doorgevoerd. Op Reddit vond ik een zeer recente link die laat zien dat YouTube sowieso nu zelfs reclames naast de te kijken video afspeelt, zie de screenshot hier: https://www.reddit.com/r/.../viva_la_revolublocktion/
Het lijkt er dus op dat YouTube bepaalde veranderingen heeft doorgevoerd. Op Reddit vond ik een zeer recente link die laat zien dat YouTube sowieso nu zelfs reclames naast de te kijken video afspeelt, zie de screenshot hier: https://www.reddit.com/r/.../viva_la_revolublocktion/
[ Voor 16% gewijzigd door choogen op 26-02-2025 11:08 ]
Nicco (KDE developer) heeft een video over de nieuwe privacy policy van Mozilla:
@Room42 Doe dan tenminste een TL;DR erbij
Je kunt hem W-en en L-en, je hoeft niet te R-en.
De video gaat over Mozilla’s nieuwe gebruiksvoorwaarden en privacybeleid voor Firefox, wat leidde tot veel ophef en zorgen bij gebruikers. De kern is dat Mozilla géén gebruikersdata verkoopt, maar door onhandige communicatie en vaag geformuleerde voorwaarden lijkt het alsof ze dat misschien wel doen, wat tot paniek leidde—hoewel er eigenlijk weinig reden is om over te stappen op een andere browser.
Anoniem: 57411
Dat mist eigenlijk het, voor mij, belangrijkste punt: deze voorwaarden komen niet op zichzelf maar nadat mozilla zelf direct in de advertentie-handel is gestapt en heeft aangekondigd vol in te gaan zetten op het hele "ai" gebeuren.Room42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:05:
[...]
Je kunt hem W-en en L-en, je hoeft niet te R-en.
De video gaat over Mozilla’s nieuwe gebruiksvoorwaarden en privacybeleid voor Firefox, wat leidde tot veel ophef en zorgen bij gebruikers. De kern is dat Mozilla géén gebruikersdata verkoopt, maar door onhandige communicatie en vaag geformuleerde voorwaarden lijkt het alsof ze dat misschien wel doen, wat tot paniek leidde—hoewel er eigenlijk weinig reden is om over te stappen op een andere browser.
In dat geval is het inderdaad gepast om iedere picometer aan extra ruimte die mozilla claimt onder een electronenmicroscoop te plaatsen. Iets met katten en spek.
Toch apart dat het halve internet valt over de bewoording van Mozilla, maar geen kik geeft over het gebrek aan privacy en zelfs volgen in incognito bij Chrome. De andere browsers die Blink engine gebruiken doen het ook niet veel beter wat dat betreft.
Aangezien het alternatief Internet Explorer is, zeer zeker! En anders wordt het wellicht weer Iceweasel, wat Debian er van maakte toen het logo nog niet aan hun licentierichtlijnen voldeed. Eventuele code dat exorbitante telemetry terugstuurt zie ik Debian nog wel verwijderen. Ze hebben iets vergelijkbaars met andere pakketten al gedaan.
Ik heb het nog steeds geinstalleerd, maar voorlopig blijf ik Floorp gebruiken. Bevalt prima en binnenkort niet meer ESR, maar laatste versie van Fx gebaseerd.
Wat is er nu weer aan de hand?
FF is net bijgewerkt naar v.136.0 en nu moet ik overal opnieuw inloggen.
Verder is de regelhoogte anders geworden of alle instellingen in FF zijn ook gereset.
==================================================================
Heb het gevonden. Je kan niet meer afzonderlijk instellen wat je wil wissen bij afsluiten FF.
Ik had ingesteld dat de cache moest worden geleegd, maar cookies moeten worden bewaard. Dat kan nu niet meer.
Misschien nog iets in de about:config. Ga verder zoeken.
Verder is de regelhoogte anders geworden of alle instellingen in FF zijn ook gereset.
==================================================================
Heb het gevonden. Je kan niet meer afzonderlijk instellen wat je wil wissen bij afsluiten FF.
Ik had ingesteld dat de cache moest worden geleegd, maar cookies moeten worden bewaard. Dat kan nu niet meer.
Misschien nog iets in de about:config. Ga verder zoeken.
[ Voor 46% gewijzigd door JukeboxBill op 04-03-2025 20:56 ]
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Bij mij komt nu direct de "Please enter your primairy password" prompt bij het openen van Firefox (v136.0). Mijn startpagina is about:blank, dus eigenlijk is niets om in te loggen. Op zowel mijn laptop als desktop het geval. Lijkt dan een bug te zijn?JukeboxBill schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:20:
Wat is er nu weer aan de hand?
Is dat het wachtwoord voor je FF account om gegevens te synchroniseren of het master password van je opgeslagen wachtwoorden?Keppie_3 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Bij mij komt nu direct de "Please enter your primairy password" prompt bij het openen van Firefox (v136.0). Mijn startpagina is about:blank, dus eigenlijk is niets om in te loggen. Op zowel mijn laptop als desktop het geval. Lijkt dan een bug te zijn?
Hier zijn de instellingen voor het synchroniseren wel bewaard gebleven. Opgeslagen wachtwoorden gebruik ik niet.
Maar ik moest dus wel op alle sites, zoals o.a. bij Tweakers opnieuw inloggen, want de cookies waren allemaal gewist.
De "bug" is dat het venster voor de instellingen van wat moet worden bewaard/gewist bij afsluiten van FF is veranderd.
Voor de update zag het er zo uit (staat nb. ook nog op de helppagina's):
/f/image/XV0tYks5eCcqIKHD4mOUCEaC.png?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik geen Fx account en hoefde dus nergens opnieuw in te loggen overal.
Idem, en wachtwoorden laat ik ook niet opslaan daar. Heb wel 1 fatsoenlijke verbetering gezien: als je een tab op mute zette, was de staat niet duidelijk te zien of het nou wel of niet actief was. En het verving de favicon, nu niet meer en staat het tussen het icoon en de paginatitel.
Ah, bij mij gaat het om het "master password van je opgeslagen wachtwoorden". Ik ga FF even een reset geven...dit is geen doen!
Ik ook niet, maar ik had wel ingesteld dat de cache moest worden geleegd bij afsluiten FF.desalniettemin schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:16:
Ik gebruik geen Fx account en hoefde dus nergens opnieuw in te loggen overal.
En dat is bij de nieuwe update veranderd in dat alles wordt verwijderd, inclusief de cookies, waar kennelijk de wachtwoorden voor de afzonderlijke sites in zijn opgeslagen.
Kortom, bij elke "verbetering" wordt iets anders verknoeid.
Ik heb 136 maar even kort gebruikt. Even naar vertical tabs gekeken, maar dat vond ik helemaal niks. Het zag er ook meteen zo raar uit op MX Linux.
Wachtwoorden staan niet opgeslagen in cookies. Je actieve sessie staat opgeslagen in een cookie.JukeboxBill schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:49:
[...]
En dat is bij de nieuwe update veranderd in dat alles wordt verwijderd, inclusief de cookies, waar kennelijk de wachtwoorden voor de afzonderlijke sites in zijn opgeslagen.
Daarnaast kun je nog steeds Cache los van cookies wissen. Dus je hebt waarschijnlijk ook "Cookies and site data" aangevinkt staan. Daar staat ook bij: "May sign you out of most sited or empty shopping carts".
:strip_exif()/f/image/se8Wt1XdFNIpdgL0BKQ7z5sn.png?f=user_large)
Gelukkig is dat gewoon optioneel. Sterker nog, niet eens standaard als je een horizontale tab bar hebt. Je moet het actief inschakelen.desalniettemin schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:48:
Ik heb 136 maar even kort gebruikt. Even naar vertical tabs gekeken, maar dat vond ik helemaal niks. Het zag er ook meteen zo raar uit op MX Linux.
FF resetten is een beetje overdreven hiervoor. Je gebruikt de Firefox password manager met een master password. Iets probeert een opgeslagen wachtwoord te benaderen. Mogelijk je startpagina?Keppie_3 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:44:
Ah, bij mij gaat het om het "master password van je opgeslagen wachtwoorden". Ik ga FF even een reset geven...dit is geen doen!
Hoe vaak herstart je Firefox? Ik alleen als ik mijn computer herstart en dat is max 1x per maand. De rest staat ie gewoon stand-by of in hibernation. Na een herstart moet ik Bitwarden weer unlocken.
Altijd na een update herstart ik het. Wachtwoord manager in Fx gebruik ik nooit, want Bitwarden extensie.
Hoe kom je dan bij dat venster?Room42 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:34:
[...]
Wachtwoorden staan niet opgeslagen in cookies. Je actieve sessie staat opgeslagen in een cookie.
Daarnaast kun je nog steeds Cache los van cookies wissen. Dus je hebt waarschijnlijk ook "Cookies and site data" aangevinkt staan. Daar staat ook bij: "May sign you out of most sited or empty shopping carts".
[Afbeelding]
Ik kan nu bij afsluiten alleen alles wissen:
:strip_exif()/f/image/pBtLx1jpvsG9UtOvmqqWQEwV.png?f=user_large)
of bij gegevens wissen dit venster en dan moet ik kiezen over welke tijdsperiode moet worden gewist:
:strip_exif()/f/image/uN6FJPrNmPrU3f2m3OT9X8IM.png?f=user_large)
Maar ik heb nu als work arround in about:config de cache op nul staan.
Dat komt op hetzelfde neer.
Firefox gebruik ik al sinds het Phoenix heette.
Met de update naar 136 kan ik de bladwijzers niet meer openen met een snelkoppeling. Dat was altijd Alt+A, maar om een of andere reden werkt dat niet meer. Voor de goede orde: het ligt niet aan mijn toetsenbord; Alt+H opent het helpmenu en zoals jullie zien lukt het prima om een a te typen.
Is hier een fix voor? Ik heb gezocht en in about:config gekeken, maar er niets gevonden
Met de update naar 136 kan ik de bladwijzers niet meer openen met een snelkoppeling. Dat was altijd Alt+A, maar om een of andere reden werkt dat niet meer. Voor de goede orde: het ligt niet aan mijn toetsenbord; Alt+H opent het helpmenu en zoals jullie zien lukt het prima om een a te typen.
Is hier een fix voor? Ik heb gezocht en in about:config gekeken, maar er niets gevonden
Alt+B opent de menubar met bookmarks highlighted. Ctrl+B opent bookmarks sidebar.
[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 07-03-2025 19:05 ]
Shortcuts via de hoofdmenubalk bovenin volgen de standaard van het besturingssysteem en de taal, tenzij je dat zelf overruled.desalniettemin schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:04:
Alt+B opent de menubar met bookmarks highlighted. Ctrl+B opent bookmarks sidebar.
Alt-B is in Windows NL (en ws. ook in Linux) het openen van het Bestand menu, zoals aangegeven door de onderstreep.
In het Engelstalig is het dan Alt-F van File.
Het vreemde is dan wel weer dat bij mij (Win 10 NL) Alt-a Bladwijzers dan ook niets doet, net als bij @nogeeninlog
Achter "Cookies en websitegegevens verwijderen zodra Firefox wordt gesloten" heb je een knop "Uitzonderingen beheren...". Daar komt mijn screenshot vandaan.JukeboxBill schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:14:
[...]
Hoe kom je dan bij dat venster?
Ik kan nu bij afsluiten alleen alles wissen:
[Afbeelding]
Zo, dat ben ik weer helemaal niet met je eens.Maar ik heb nu als work arround in about:config de cache op nul staan.
Dat komt op hetzelfde neer.
Dan krijg ik dit venster:Room42 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:19:
[...]
Achter "Cookies en websitegegevens verwijderen zodra Firefox wordt gesloten" heb je een knop "Uitzonderingen beheren...". Daar komt mijn screenshot vandaan.
:strip_exif()/f/image/RJw5lfzdjeBoggcPfFJ7l40d.png?f=user_large)
Voor mijn doel komt het op hetzelfde neer. De cache zit binnen de korste keren aan het maximum en dan laden pagina's juist langzamer. Dat is i.i.g. mijn ervaring, of je het er nou mee eens bent of niet[...]
Zo, dat ben ik weer helemaal niet met je eens.![]()
Je downloadt nu ALLE bestanden/resources voor élke request weer helemaal opnieuw, ook al zou de cache nog volstaan. Slaat natuurlijk nergens op.
Aha, blijkbaar zitten deze twee vinkjes aan elkaar verbonden. Als je bij die onderste kijkt, heb je wel de Settings die in mijn screenshot staan.
:strip_exif()/f/image/BaQhLcPWegDWWoj46rEHPtI0.png?f=user_large)
Dan heb jij een bijzonder systeem.[...]
Voor mijn doel komt het op hetzelfde neer. De cache zit binnen de kortste keren aan het maximum en dan laden pagina's juist langzamer. Dat is i.i.g. mijn ervaring, of je het er nou mee eens bent of niet.
edit:
Nogmaals voor de duidelijkheid: Cache moet juist vol zitten, anders wordt het niet gebruikt. Daar is het voor gemaakt. Dat het bij jou vertragend werkt moet een lokaal iets zijn. De cache storage is dan blijkbaar bij jou trager dan je internetverbinding. Dat is ongebruikelijk maar niet onmogelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 07-03-2025 21:51 ]
Dan is dat verplaatst of ik ben de draad kwijt.Room42 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:45:
[...]
Aha, blijkbaar zitten deze twee vinkjes aan elkaar verbonden. Als je bij die onderste kijkt, heb je wel de Settings die in mijn screenshot staan.
[Afbeelding]
PC van 8 jaar oud met een i3.[...]
Dan heb jij een bijzonder systeem.
edit:Nogmaals voor de duidelijkheid: Cache moet juist vol zitten, anders wordt het niet gebruikt. Daar is het voor gemaakt. Dat het bij jou vertragend werkt moet een lokaal iets zijn. De cache storage is dan blijkbaar bij jou trager dan je internetverbinding. Dat is ongebruikelijk maar niet onmogelijk.
Maar ik heb het nu weer teruggezet naar zoals het was voordat de moeilijkheden begonnen.
Kijken of het nog steeds vertraagt.
I.i.g. bedankt voor je hulp.
nero355 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:33:
[...]
Ja en Nee :
- Ja, ik gebruik over het algemeen de browser zoals die is.
- Ik pas echter wel een heleboel dingen aan qua GUI toestanden.
- Nee, ik schakel geen "FORCE/FORCED" opties in via about::config over het algemeen.
- Wat ik wel doe is eventuele mogelijke Privacy schendende dingen slopen via about:config.
Maar al met al zou niks van dit geheel het functioneren van de browser opzich mogen benadelen of zogenaamd sneller maken of iets
[...]Ik kijk Formule 1 bij Viaplay in Firefox, geen enkel probleem en geen vastlopers
Wie zegt dat het niet aan Viaplay ligt
Vooral als je dit zegt :
[...]
Volgens mij ben je dan Render Engines aan het vergelijken en niet de browsers opzich
En dan ben ik dus ook geneigd te zeggen gevalletje 'Alles wat niet "The new Internet Explorer" a.k.a. Chromium based troep is ondersteunen wij niet!' toestand waarschijnlijk...?!?!
Sinds je met Viaplay te maken hebt zou het me niks verbazen eerlijk gezegd
Ik kijk Formule 1 bij Viaplay in Firefox, geen enkel probleem en geen vastlopersericafterdark schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 04:51:
@Navel Knop Met Brave browser heb ik nooit haperingen of micro freezes, maar met Firefox en alle Firefox gebaseerden ook, heb ik dat wel. Ik heb Chrome Mask geprobeerd, maar ook dan heb ik er last van. Als ik een live wedstrijd kijk en ik dan naar een andere site en ga dan terug naar Viaplay dat is het hele beeld bevroren, maar het geluid niet en na een seconde en soms een paar dan speelt het weer normaal.
Ik heb in NoScript doubleclick.net op untrusted gezet, dan kan doubleclick.net geen reclames meer afspelen dus ook niet in Youtube, dat is mijn ervaringchoogen schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:51:
Sinds gisteravond ervaar ik problemen met het kijken van YouTube video's op mijn desktop in Firefox i.c.m. NoScript. Alle video's stoppen namelijk steeds met afspelen na 59 of 60 seconden. Dit probleem is me eerder overkomen en toen bleek het te helpen om het domein jnn-pa.googleapis.com tijdelijk toestemming te geven in NoScript. Dat domein jnn-pa.googleapis.com verschijnt sinds gisteren niet langer in het NoScript-lijstje van domeinen waar je al dan niet toestemming aan kunt geven. M.b.v. de tip van Navel Knop in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" lukte het me om dat domein weer toe te voegen in NoScript (dank @Navel Knop ), maar dat maakt helaas vooralsnog geen verschil; de YouTube filmpjes lopen nog steeds na 1 minuut vast.
**stond aanvankelijk denk ik verkeerd, bij Geachte Redactie, maar hoort beter hier thuis**
Misschien interessant voor diegene die graag de TABS beneden de adresbalk wil blijven houden, er is een 'verse' CSS beschikbaar, die werkt ook bij de nieuwe v 138.0.1. Niet alleen plaatst deze CSS de tabs beneden de adresbalk maar maakt het ook de bookmarks compacter. Hieronder de code:
Misschien interessant voor diegene die graag de TABS beneden de adresbalk wil blijven houden, er is een 'verse' CSS beschikbaar, die werkt ook bij de nieuwe v 138.0.1. Niet alleen plaatst deze CSS de tabs beneden de adresbalk maar maakt het ook de bookmarks compacter. Hieronder de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| /* Source file https://github.com/MrOtherGuy/firefox-csshacks/tree/master/chrome/tabs_on_bottom_v2.css made available under Mozilla Public License v. 2.0 See the above repository for updates as well as full license text. */ /* This reorders toolbar to place tabs below other toolbars. Requires Firefox 133+ */ @media (-moz-bool-pref: "userchrome.force-window-controls-on-left.enabled"), -moz-pref("userchrome.force-window-controls-on-left.enabled"){ #nav-bar > .titlebar-buttonbox-container{ order: -1 !important; > .titlebar-buttonbox{ flex-direction: row-reverse; } } } @media not (-moz-bool-pref: "sidebar.verticalTabs"), not -moz-pref("sidebar.verticalTabs"){ .global-notificationbox, #tab-notification-deck, #TabsToolbar{ order: 1; } #TabsToolbar > :is(.titlebar-spacer,.titlebar-buttonbox-container){ display: none; } :root[sizemode="fullscreen"] #nav-bar > .titlebar-buttonbox-container{ display: flex !important; } :root:is([tabsintitlebar],[customtitlebar]) #toolbar-menubar:not([autohide="false"]) ~ #nav-bar{ > .titlebar-buttonbox-container{ display: flex !important; } :root[sizemode="normal"] & { > .titlebar-spacer{ display: flex !important; } } :root[sizemode="maximized"] & { > .titlebar-spacer[type="post-tabs"]{ display: flex !important; } @media (-moz-bool-pref: "userchrome.force-window-controls-on-left.enabled"), -moz-pref("userchrome.force-window-controls-on-left.enabled"), (-moz-gtk-csd-reversed-placement), (-moz-platform: macos){ > .titlebar-spacer[type="post-tabs"]{ display: none !important; } > .titlebar-spacer[type="pre-tabs"]{ display: flex !important; } } } } } /*** Tighten up drop-down/context/popup menu spacing ***/ menupopup:not(.in-menulist) > menuitem, menupopup:not(.in-menulist) > menu { padding-block: 4px !important; /* reduce to 3px, 2px, 1px or 0px as needed */ min-height: unset !important; /* v92.0 - for padding below 4px */ } :root { --arrowpanel-menuitem-padding: 4px 8px !important; } |
Ze hebben eindelijk profiles, maar gebruik al tijden container tabs.
https://support.mozilla.o...-firefox-stores-user-data
Ook tab groups:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/tab-groups
Hoe zorg ik wanneer ik een tab in een group doe, en dan meerdere links open van die tab, die ook in die group openen?
Ook tab groups:
Hoe zorg ik wanneer ik een tab in een group doe, en dan meerdere links open van die tab, die ook in die group openen?
[ Voor 66% gewijzigd door Locolau op 02-05-2025 16:04 ]
Eindelijk profiles? Dat gebruik ik al sinds jaar en dag om zaken binnen Firefox te scheiden. Op mijn computer heb ik standaard 4 gescheiden profiles open staan.Locolau schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:02:
Ze hebben eindelijk profiles, maar gebruik al tijden container tabs.
[...]
En in mijn hoofd profile werk ik met container tabs om de boel nog verder te scheiden. Dat werkt ook al jaren.
Daar heb ik nog niet mee gewerkt.Ook tab groups:
edit:
Sterker nog; het werkt bij mij niet. Mogelijk heb ik het ergens uitgeschakeld of conflicteert het met container tabs? Later nog maar even onderzoeken.edit:
In about:config moest ik 'browser.tabs.groups.enabled' op true zetten. Die staat standaard op false bij mij.
[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 02-05-2025 16:56 ]
Wat bedoel je precies? Als ik tweakers in een groep zet en open een nieuwe tab vanuit een gegroepeerde tab, dan komt de nieuwe tab gewoon in dezelfde groep, bij mij.Locolau schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:02:
[...]
Ook tab groups:
Klopt, alleen werkte het wat moeizamer geloof ik en ook niet geheel met Sync? En nu wat makkelijk. Weet er het precieze ook niet van.Room42 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:48:
[...]
Eindelijk profiles? Dat gebruik ik al sinds jaar en dag om zaken binnen Firefox te scheiden. Op mijn computer heb ik standaard 4 gescheiden profiles open staan.
En in mijn hoofd profile werk ik met container tabs om de boel nog verder te scheiden. Dat werkt ook al jaren.
Geen idee wat er hier fout gaat, maar als ik dat doe werkt dat niet hier...Room42 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:48:
Wat bedoel je precies? Als ik tweakers in een groep zet en open een nieuwe tab vanuit een gegroepeerde tab, dan komt de nieuwe tab gewoon in dezelfde groep, bij mij.
Ik open meerde links in een new tabs dmv Snaplinks add-on. https://cpriest.github.io/SnapLinksPlus/#/
:strip_exif()/f/image/wcPtUJy39MAJ9NbrFFjdyQ22.gif?f=fotoalbum_large)
Wat met sync?Locolau schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:52:
[...]
Klopt, alleen werkte het wat moeizamer geloof ik en ook niet geheel met Sync? En nu wat makkelijk. Weet er het precieze ook niet van.
Ok, maar als je gewoon Ctrl+Click of Middle click doet, opent de tab dan wel netjes in de groep? Dan ligt het aan de manier waarop Snaplinks de tabs opent. Oftewel -> Issue maken (of +1'en als ie al bestaat).[...]
Geen idee wat er hier fout gaat, maar als ik dat doe werkt dat niet hier...
Ik open meerde links in een new tabs dmv Snaplinks add-on. https://cpriest.github.io/SnapLinksPlus/#/
[Afbeelding]
Vandaag had ik updates toegepast op m'n systeem en hier kwam Firefox 138.0.1 mee. Merkte al heel snel dat op Twitch ik geen channel points meer kreeg. Via DDG kwam ik bij deze bugzilla: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1964173. Zelfde issue. Nieuw profiel en daar werkte het wel.
Dus zelf ook even nieuw profiel gemaakt, m'n cookies.db overgenomen zodat ik niet overal opnieuw moet inloggen (voornamelijk dus Twitch) en idd, kreeg weer punten. Stukje bij beetje het test profiel voorzien van zaken die in m'n standaard profiel zijn toegepast. Eerst de prefs.js met alle instellingen. Geen verschil, ook add-ons maakte niet uit. Maar in de console zag ik wel andere meldingen, of eigenlijk, veel minder errors. Voornamelijk berichten over CORS en een melding over remote content blocked.
Ik had bij Privacy & Security ook content blocking aan staan en in het verleden waren daar 2 lijsten die je kon kiezen. Ik merkte al eens eerder op bij een ander systeem dat de knop voor het kiezen van de lijst ontbrak, maar ik had 'm nog. Nu heb ik de knop wel, maar geen lijst om te kiezen. Hele optie uit gezet en dat was iig bij mij de oorzaak.
Waarom opeens de Tracking Content blocking een probleem werd weet ik niet. Mocht dus iemand ooit dit ook hebben toegepast en met 138.0.1 opeens tegen vreemde dingen aan lopen, is dit een eerste punt om naar te kijken.
Dus zelf ook even nieuw profiel gemaakt, m'n cookies.db overgenomen zodat ik niet overal opnieuw moet inloggen (voornamelijk dus Twitch) en idd, kreeg weer punten. Stukje bij beetje het test profiel voorzien van zaken die in m'n standaard profiel zijn toegepast. Eerst de prefs.js met alle instellingen. Geen verschil, ook add-ons maakte niet uit. Maar in de console zag ik wel andere meldingen, of eigenlijk, veel minder errors. Voornamelijk berichten over CORS en een melding over remote content blocked.
Ik had bij Privacy & Security ook content blocking aan staan en in het verleden waren daar 2 lijsten die je kon kiezen. Ik merkte al eens eerder op bij een ander systeem dat de knop voor het kiezen van de lijst ontbrak, maar ik had 'm nog. Nu heb ik de knop wel, maar geen lijst om te kiezen. Hele optie uit gezet en dat was iig bij mij de oorzaak.
Waarom opeens de Tracking Content blocking een probleem werd weet ik niet. Mocht dus iemand ooit dit ook hebben toegepast en met 138.0.1 opeens tegen vreemde dingen aan lopen, is dit een eerste punt om naar te kijken.
^
Thx maar zie geen letterlijke optie voor "content blocking" ? Welke optie bedoel je exact? Of heb je wellicht een screenshot?
Thx maar zie geen letterlijke optie voor "content blocking" ? Welke optie bedoel je exact? Of heb je wellicht een screenshot?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Sorry voor het niet geven van de letterlijke tekst zoals die staat in de opties. Met een beetje interpreteren had je kunnen achterhalen dat het om 'Tracking content' gaat als je 'custom' kiest. Maar aangezien je het niet direct zag, zal je het vast niet hebben ingesteld.
Het ontbreken van de lijsten wat ik noemde staat ook hier beschreven: https://www.askwoody.com/...for-firefox/#post-2769038. Die knop was ooit gewoon beschikbaar, is op een bepaald moment achter een about:config optie gehangen.
Het ontbreken van de lijsten wat ik noemde staat ook hier beschreven: https://www.askwoody.com/...for-firefox/#post-2769038. Die knop was ooit gewoon beschikbaar, is op een bepaald moment achter een about:config optie gehangen.
Die lijsten kwamen en komen mij eigenlijk niet bekend voor. Volgensmij zit dat er al lang niet meer in
[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 08-05-2025 19:26 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tot versie 138 het dialoogvenster nutteloos heeft gemaakt, stonden er 2 lijsten in. Maar volgens mijn about:config hierover was de laatste update van de lijst 5 jaar geleden. Deed iig iets, maar de dienst die het bied, Disconnect, heeft een add-on.
Hebben jullie Firefox Labs nog in settings? Ik heb die optie niet meer in Firefox 138.01. Je kan nu namelijk een eigen afbeelding uploaden in settings van de nieuwe tab pagina of een eigen kleur toevoegen. Die optie heb ik trouwens niet.
Om eigen afbeelding te kunnen oploaden dubbelklik deze naar true in about:config:
browser.newtabpage.activity-stream.newtabWallpapers.customWallpaper.enabled
Om eigen afbeelding te kunnen oploaden dubbelklik deze naar true in about:config:
browser.newtabpage.activity-stream.newtabWallpapers.customWallpaper.enabled