Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic. Nu we bijna 3 jaar zitten nadat Fx 4.0 Final is gegaan, dacht ik misschien tijd voor iets nieuws. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9,10), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2,11) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij middels een Direct Msg.

Voorafgaande topics:
  1. [rml][Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)[/rml]
  2. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml]
  3. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III[/rml]
  4. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml]
  5. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V[/rml]
  6. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI[/rml]
  7. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII[/rml]
  8. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII[/rml]
  9. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX[/rml]
  10. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X
  11. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI
  12. [Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Deel XII
  13. [Firefox 3.x] Wat vinden we ervan? Deel XIII
  14. [Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing
    App-tabs zit in Firefox sinds versie 4, en geliefd bij velen
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons
  • Verbeterde zooming, veel mooier nu
  • Verbeterde url-bar, je vindt veel makkelijker wat je zoekt als je aan intypen bent
  • Heeft gewoon nog een searchbar, wel zo prettig
  • Ultiem tweakbaar, iets bevalt je niet, pas het aan
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) worden gekeken.

Van Firefox 5.0 naar 27 en verder..
Heb me af en toe afgevraagd wat moet ik nu met de TS, er is geen grote scheidslijn meer, sinds we de jaar+ releases hadden van Fx 1 t/m 3.
Sinds Fx 4/5 is de realiteit anders, we hebben een snellere ontwikkelcyclus van week of 6, iets waar zowel lof als (in de meuktracker soms best luide-) kritek op kwam, sommigen mistten de ouderwetse IE-achtige versienummering. Vroeger was het makkelijk, het ging vooral om de skin-change dat een nieuw major-nummer meebracht. Heb zelf ook moeite ermee gehad, mijn motivering was een beetje weg om snel een nieuwe TS te doen. Inmiddels went het, en Opera doet het zo, evenals Chrome.
Daarom zet ik in deze TS een opsomming van de in het oog springende changes van 5.0 t/m 27.0.

En ja, er komt ook een Major Skin-change aan, namelijk Australis zou er met versie 29.0 of 30.0 eens moeten zijn. Daarover loopt ook discussie, die skin, U raadt het al er is nogal kritiek.
Toch wil dat niet zeggen dat Firefox dik aan aandeel verliest, in de afgelopen 3 jaar is het van 24 naar 19 procent gegaan, ja niet heel weinig, maar gezien de sterke terugkomst van IE, die het goed doet sinds IE9, valt de schade nog mee. Ook Chrome is ons niet hard voorbij komen zeilen, althans wie je het vraagt, de site Net Marketshare schat het aandeel Chrome duidelijker lager dan dat van Firefox. Stat Counter echter schat Chrome weer stukken belangrijker in, maar die site maakt zich schuldig aan het meetellen van de door Chrome geprecachte sites.

Opsomming belangrijkste (jup,subjectief) punten der changelogs Firefox 5.0-27.0
klik op het versienr. om naar de meuktracker post te gaan
5.0 >> Ondersteuning CSS Animaties.
6.0 >> De URL-balk drukt nu de domeinnaam vet af.
7.0 >> Verbeterde geheugenafhandeling. De "http://" aan het begin van een adres wordt voortaan verborgen.
8.0 >> Add-ons die door 3rd-party programmas worden installt, nu voortaan uitgeschakeld. Twitter als zoekmachine toegevoegd in de adresbalk.
9.0 >> Prestaties Javascript vebeterd. Wat verbeteringen voor OSX Lion.
10.0 >> De voorwaarts knop is nu verborgen, totdat je echt terug kùnt. Meeste add-ons nu standaard compatible met aankomende versie's Firefox.
11.0 >> Favorieten etc. kunnen nu ook uit Chrome geimporteerd worden. Sync feature strekt zich nu uit tot ook de add-ons.
12.0 >> URL's die je in de downloadmanager plakt, worden gedownload.
13.0 >> Openen nieuwe tab geeft nu meest bezochte pagina's als default. SPDY protocol staat nu standaard aan voor sneller bezoeken van site's die het ondersteunen.
14.0.1 >> De url-balk vult nu automagisch getypte url's aan. Plugins alleen activeren als je erop klikt, is nu een mogelijkheid.
15.0 >> Verbeterd geheugengebruik add-ons. Stille updates op de achtergrond.
16.0 >> Web apps ondersteuning, althans een begin.
17.0 >> Onveilige plugins nu standaard uitgeschakeld.
18.0 >> Web-RTC toegevoegd aan Firefox. OSX 10.7+ >> Retina ondersteund.
19.0 >> Een pdf-Reader ingebouwd. Sneller opstarten.
20.0 >> Mogelijkheid om vastgelopen plugins te killen, zonder Firefox te laten hangen.
21.0 >> Social API staat nu meerdere providers toe (denk aan FaceBook etc.). Firefox zal suggesties doen hoe startup-tijd te verbeteren, als die dat nodig acht.
22.0 >> Op Windows houdt Fx zich nu aan display-scaling opties om tekst groter te renderen op hoge-resolutie displays (wat een zin...).
23.0 >> Logo heeft een sopje gehad. DXVA2 op Windows Vista+ aangezet, om zo H.264 video decodering te versnellen via de GPU.
24.0 >> Alle tabbladen die rechts (vd tab waar op je rechtsklikt) staan kunnen met 1 klik worden gesloten.
25.0 >> Zoekveld niet meer gedeeld tussen de verscheidene tabs.
26.0 >> Ondersteuning voor H.264 op linux. Java-plugins moeten voortaan eerst een klikje krijgen voordat ze afspelen (opt-in dus...).
27.0 >> TLS 1.1 en 1.2 staat standaard aan.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows,OS X, linux:
Installer:Release-versie ESR*

de Beta
http://www.mozilla.org/nl/firefox/beta/
Aurora
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/aurora/
Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
*extended service release, voor 't lang bij één versie blijven (bedrijven)
Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag Hoe zet je de automatische afbeelding-naar-passend uit?
In de about:config op False zetten >>> browser.enable_automatic_image_resizing
Vraag: Zie de beroemde Oranje Firefoxbutton helemaal niet?
Ga naar beeld >> werkbalken>> schakel de menubalk uit. Dit werkt ook in Xp.
Vraag Hoe krijg je de titelbalk weer leeg, ik wil dat oldskool?
Daarvoor ga je naar about:config en verander je de waarde browser.tabs.drawInTitlebar naar false
Vraag Heeft Firefox nou last van memoryleaks? Verschillen de meningen over, kijk eens in dit topic. Over het algemeen staat Fx juist erg goed bekend voor lichte systemen met niet gek veel geheugen. Ook is het slim om in about:memory te kijken naar geheugencomsumptie, die is accurater dan die van taakbeheer.
Vraag Welk about schakels zijn er eigenlijk? Type eens about:about in de url-balk...
Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken (restart vereist).
Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Ook kun je de extensie 'Nightly Tester Tools' of Mr Tech's Toolkit gebruiken, tenslotte is er checkCompatibility.
Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Windows Vista /7 /8.x: %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in de C:\Users\<username>\AppData\Roaming\ map.
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: In Firefox worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

OpenDownload voegt een Run knop toe in 't Save-dialoogvenster
[smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
• Tabbrowser Extensies:IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
IE View IE apart openen vanuit contextmenu's
Chrome View sites in Chrome bekijken vanuit contextmenu's
Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
AppTab Nav-B-Gone - Geen urlbalk meer bij je apptabs.
Status-4-Evar - U mist de statusbalk? Speel hier eens mee...
Animated Addons Bar - Voor de addonbar, maakt hem kleiner en nog meer
App Button Clear - Handig voor als je de Firefoxbutton iets te Oranje vindt, je maakt hem hiermee transparent, of blauw mocht je classic Theme draaien
No Squint - De ultieme controltool voor Firefox sterk verbeterde zooming
about:me - Nieuwe feature vanaf 3.5+ , waardoor je je surfstatistieken kan zien door about:me in te typen (je moet wel de extentie op de gelinkte site downloaden om de feature aan te zetten).
• Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:• Stop vervelende ads/flash filmpjes:
  • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
  • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
  • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
  • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.
[/td]

Topicstart redelijk onder handen genomen, vooral aangepast vooral waar het de opsomming van changelog vanaf Fx 5 aangaat, verder eea geschrapt/toegevoegd in de FAQ en de "handige links", en downloadsectie bijgewerkt, ESR/Aurora/Beta toegevoegd; alle lnks gecontroleerd. En eindelijk worden Win7/8 nu genoemd bij het profile-path.. :+

[Voor 20% gewijzigd door Sjah op 12-02-2014 13:37]

Redelijk tevreden over mijn TS. Ik ga er nog in verwerken >> de long-time support versie van fx, versie 24 nu... (ESR). done. Wat uit de FAQ geschrapt/toegevoegd. Door "handige links sectie" gegaan, toegevoegd Mozilla Upcoming Releases vd Mozilla Wiki-site. Toegevoegd >> openDownload extensie, IE View en Chrome View; en browser.enable_automatic_image_resizing(faq).

Weet iemand of dit nog geldt>>>>>> Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden. (?)

En het linux gedeelte, is er niet allang een linux Java en Flash prima installer (zie onderaan de TS)? Iemand...?
Anders schrap ik dat, jup ben met de kam er doorheen aan gaan.

Zo, op die paar vragen na hierboven nu wel klaar met de TS, trusten.. o/

[Voor 118% gewijzigd door Sjah op 12-02-2014 13:06]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:54

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat stuk met Flash en Java plugin symlinks is inderdaad al jaren niet meer nodig.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is me nog steeds niet duidelijk waarom we een nieuw topic nodig hebben.....
:P 8)7
Dit is 7 uur werk wat je afserveert. Daarnaast is het 3 jaar geleden.... en lijkt me dat je het bijhoudt als TS, daarnaast mocht je TS 14 gelezen hebben, daar was sprake van Fx4, over wat daarna kwam werd niet gerept.
IK heb BmT's kritiek gelezen, en er vervolgens wat mee gedaan, voor de niet oppervlakkige lezer is dit geen copy paste, hier is aandacht aan besteed(tuurlijk voor een deel is het hardstikke copy paste, maar dat is doorspit, en nee geen nieuwe opmaak, ik ben n00b op dat gebied :'( ).

@Ultra >>>> dank hoor. :)

[Voor 46% gewijzigd door Sjah op 12-02-2014 12:54]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik denk dat het wel goed is om weer eens vers te starten alhoewel de officiele introductie vd nieuwe interface in 29 of 30 misschien een mooier moment zou zijn.

En bedankt voor de aanpassingen. Hoop wel dat de FTP guys in het oude topic achterblijven.... ;-)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:03:
En weer terug naar Firefox 28.

Wie heeft de
Relaunch in Firefox for Windows 8 Touch
optie in het menu al aangevinkt en uitgeprobeerd?

Wat ik zonde vind is dat die optie het menu net ff te breed maakt.
Ik heb het gedaan, ben daarna even aan het zoeken geweest hoe je weer terugkomt aangezien mijn mooi op de taakbalk gepinde FF icoon daarna direct naar de Metro meuk ging... Dat is dus een kwestie van met rechtermuisknop ergens klikken en dan rechtsonderaan op dat rondje met streepjes klikken.

• Krusher
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ah, die relaunch optie gevonden, zit verstopt onder het nieuwe FF menuknopje (ik heb nog de klassieke menubar).

Ik ben maar weer snel naar de desktopversie geswitched :P :X

De snelheid is overigens wel weer ver te zoeken in Beta 28.

[Voor 15% gewijzigd door Krusher op 12-02-2014 16:47]

:+

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 19:32
Ik sla Relaunch in Firefox for Windows 8 Touch over. Persoonlijk vind ik Metro absoluut niet mooi en blijf er van weg :)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ik ook hoor, maar ik moest gewoon even kijken /3

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-03 21:57
Ik heb momenteel een vaag probleempje met Firefox (v 27.0).

Download directory staat ingesteld op E:

Echter als ik wat download via de browser zet de browser het bestand in C:\Users\Snowwie\Downloads

Settings staan goed dunkt me:

[Voor 17% gewijzigd door Snowwie op 13-02-2014 00:56]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Probeer eens E:\ (met backslash dus). E: is immers geen directory maar een schijfletter.

[Voor 12% gewijzigd door Ramon op 13-02-2014 07:47]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Smultie
  • Niet online
Dat ja.

• Snowwie
Werkt niet. :(

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08-2022
Vreemd probleem met FireFox 27 NL (Windows 2003 Terminal Server) Settings zijn met GPO uitgerold, en (dus) voor iedereen dezelfde.

Gebruiker vult op de site Milieubarometer.nl een formulier in (dit formulier heeft géén submit-knop), gaat naar andere pagina, komt weer terug => zijn wijzigingen zijn niet doorgegeven

Beheerder vult op de site Milieubarometer.nl zelfde formulier in, gaat naar andere pagina, komt weer terug => zijn wijzigingen zijn wél doorgegeven

Blijkbaar een rechtenkwestie. Waar 'verzamelt' firefox de data voor het opgestuurd wordt naar de webserver? (in dit geval milieubaromtere.nl)

Houdoe

• desalniettemin
Ik gebruik SpywareBlaster, maar iedere keer als ik dat opstart dan staat de Firefox bescherming uit, dus moet ik dat iedere keer aanzetten. Kijk ik na een uurtje ofzo weer dan staat de bescherming weer uit. Iemand enig idee waarom?

Edit: Laat maar. Oplossing gevonden, hoop ik ;)

[Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 14-02-2014 16:18]

• nero355
  • Laatst online: 00:11

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb net iets super irritants aan Firefox/Pale Moon ontdekt : Je kan op geen enkele SIMPELE MANIER Plug-ins zoals Flash/VLC/allerlei andere meuk UNINSTALLEREN/VERWIJDEREN zonder te gaan knoeien met files renamen :|

Sterker nog : In de oude versies kon dit wel, maar nu niet meer 8)7 WTF?! :D

Ik heb het dan over dit Window/Menu :

Waarom kan ik daar niet gewoon Right Mouse Button doen en dan Uninstall :? Zo stom |:(

Ik heb echt ALLES hierover gelezen @ Mozilla Firefox Support en nergens wordt een normale manier genoemd. Dat kan beter!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• desalniettemin
Heeft Fx ook niet. Wel heb je 3 opties: Ask to activate-Always activate-Never activate. Maar je kunt toch suggesties doorgeven aan Mozilla, dacht ik :?

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:19:
Heeft Fx ook niet. Wel heb je 3 opties: Ask to activate-Always activate-Never activate. Maar je kunt toch suggesties doorgeven aan Mozilla, dacht ik :?
Zoiets ga ik dan ook proberen, want dit slaat echt nergens op. Zo simpel en logisch, maar het zit er niet in :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Snowwie schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 00:35:
Ik heb momenteel een vaag probleempje met Firefox (v 27.0).

Download directory staat ingesteld op E:

Echter als ik wat download via de browser zet de browser het bestand in C:\Users\Snowwie\Downloads

Settings staan goed dunkt me:

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde... :(
Als ik een map op D als downloadlocatie instel dan werkt het prima, maar blijkbaar kun je sinds versie 26 niet meer naar de root van een schijf downloaden. Wat daar het nut van is snap ik niet, IMHO is het alleen maar irritant.

Computers zijn ideaal om problemen op te lossen die je zonder computer helemaal niet hebt...

• Joolee
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 04:35:
[...]

Zoiets ga ik dan ook proberen, want dit slaat echt nergens op. Zo simpel en logisch, maar het zit er niet in :/
Dat verwijderen van plugins niet kan is wel logisch omdat deze multi-user worden geinstalleerd op plaatsen waar je als normale user geen schrijfrechten hebt (UAC)

Waarom jij niet de optie hebt om per-plugin activatie opties te kunnen instellen is wel vreemd, dat zit toch al een tijdje in FF. Heb je misschien click-to-play uitgeschakeld? Heb je wel de about:permissions pagina?
nero355 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:55:
Ik heb net iets super irritants aan Firefox/Pale Moon ontdekt : Je kan op geen enkele SIMPELE MANIER Plug-ins zoals Flash/VLC/allerlei andere meuk UNINSTALLEREN/VERWIJDEREN zonder te gaan knoeien met files renamen :|

Sterker nog : In de oude versies kon dit wel, maar nu niet meer 8)7 WTF?! :D
Bijna alle plugins worden systeembreed gebruikt. Andere gebruikers en andere applicaties maken er net zo hard gebruik van. Daarom is het ook totaal ongewenst en onlogisch om de mogelijkheid te hebben om ze te verwijderen. Als je ze wil verwijderen zul je dat via de package manager van je OS moeten doen (dat geldt eigenlijk ook voor het installeren: denk hierbij aan Flash en Java maar ook aan Adobe Acrobat).

Wat je vroeger wellicht kon was het verwijderen van de plugins die alleen in Firefox zelf waren geïnstalleerd (en dus niet systeembreed zijn/gebruikt worden). Dat kan nu dus niet meer. De enige optie is het uitschakelen van plugins. Nou moet ik zeggen dat het aantal plugins dat alleen in Firefox gebruikt wordt ook vrijwel nihil is. Tegenwoordig zijn het bijna allemaal systeembrede plugins.

Trouwens, welke versie gebruik je? Aan je screenshot te zien is het niet bepaald een recente, zit je soms op de ESR versie?

[Voor 4% gewijzigd door ppl op 16-02-2014 16:41]

• Snowwie
Richub schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 04:45:
[...]

Ik heb hetzelfde... :(
Als ik een map op D als downloadlocatie instel dan werkt het prima, maar blijkbaar kun je sinds versie 26 niet meer naar de root van een schijf downloaden. Wat daar het nut van is snap ik niet, IMHO is het alleen maar irritant.
Idd, dus heb ik nu maar E:\Downloads aangemaakt. Dat werkt wel.

In elk geval bedankt voor het melden, scheelt weer onnodige schrijfacties naar m'n ssd. :)

• nero355

nero355

Joolee schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:24:
Dat verwijderen van plugins niet kan is wel logisch omdat deze multi-user worden geinstalleerd op plaatsen waar je als normale user geen schrijfrechten hebt (UAC)
UAC neergeknald hier en kan gewoon overal bij :)
Waarom jij niet de optie hebt om per-plugin activatie opties te kunnen instellen is wel vreemd, dat zit toch al een tijdje in FF. Heb je misschien click-to-play uitgeschakeld? Heb je wel de about:permissions pagina?
Die screenshot heb ik ergens op het internet gejat. Mijn Firefox en Pale Moon zijn up-to-date uiteraard.

Ohh en ehh had Windows maar een package manager! Was zo relax geweest... apt-get/pkg_add/yum/whatever... :D
ppl schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:39:
Bijna alle plugins worden systeembreed gebruikt. Andere gebruikers en andere applicaties maken er net zo hard gebruik van. Daarom is het ook totaal ongewenst en onlogisch om de mogelijkheid te hebben om ze te verwijderen. Als je ze wil verwijderen zul je dat via de package manager van je OS moeten doen (dat geldt eigenlijk ook voor het installeren: denk hierbij aan Flash en Java maar ook aan Adobe Acrobat).

Wat je vroeger wellicht kon was het verwijderen van de plugins die alleen in Firefox zelf waren geïnstalleerd (en dus niet systeembreed zijn/gebruikt worden). Dat kan nu dus niet meer. De enige optie is het uitschakelen van plugins.
PRECIES DAT wil ik gewoon weer hebben !! Dat was IMHO ideaal :Y)
Trouwens, welke versie gebruik je? Aan je screenshot te zien is het niet bepaald een recente, zit je soms op de ESR versie?
Die screenshot heb ik ergens op het internet gejat. Mijn Firefox en Pale Moon zijn up-to-date gewoon.

Tja, over welke plugins hebben we het dan vandaag de dag nog? De plugins die ik tot dusver op diverse systemen heb aangetroffen werden allemaal systeembreed gebruikt.

• nero355

nero355

Om maar wat te noemen :

- Een browser zonder Flash.
- Wel Java nodig hebben voor applicaties, maar niet in mijn browser willen.
- Hetzelfde geldt voor PDF files.
- Nog een aantal plug-ins van games en dergelijke waar ik een aparte browser voor heb die ik nooit gebruik : IE :+

• Flash is systeembreed geïnstalleerd en staat ergens in C:\Windows; er zijn 2 plugins: voor IE en voor alles wat niet IE is.
  • Java idem.
  • PDF files: dit is geen plugin maar core functionaliteit in Firefox. Je kunt in de voorkeuren van Firefox onder applications opgeven wat ie moet doen (openen met een bepaalde app, openen in de browser, downloaden, vragen).
Noem de rest van die plugins ook eens. Ik verwacht echter dat je hier ook weinig andere keus hebt dan de game in kwestie te verwijderen. Dit soort zaken wordt vaak ergens centraal neergezet zodat het systeembreed gebruikt kan worden.

Vergeet hier trouwens ook niet dat je plugins uit kunt zetten in de add-ons pagina. Dat is iets wat je voor iedere plugin kunt doen dus zowel Java als Flash. Als het goed is doet Firefox Java standaard al blokkeren (het kan zijn dat de huidige Java 7 update 51 wel op de whitelist staat en dus wel standaard aan staat).

• desalniettemin
Heeft iemand hier ervaring met Cyberfox? Ben ik nu aan het proberen, omdat Fx maar blijft haperen als ik naar American football kijk en andere :?

[Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 24-02-2014 19:06]

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01-2022
,' Favorieten ,' Bookmarks ,' Bladwijzers ,' ....;

Als ik nieuwe favorieten maak dan vermijd ik tegenwoordig het gebruik van...... / ) " : ? (
[Want als we weer terug moeten naar Internet Explorer dan moeten de favorieten daar naar toe
geexporteerd of geimporteerd worden en dan is / ) " ? ( : niet meer mogelijk.. ;-[

[Net als in 1999] ..
Of zou MS ooit nog een keer het licht zien en gewoon twee browsers maken ,',
Eentje voor Tante Mien en eentje voor ons... ,', ..... :-) , uh ik bedoel.. ;-]

• desalniettemin
Fx 29 beta 1 is er met Australis uiterlijk :) Even uit proberen ;)

[Voor 18% gewijzigd door desalniettemin op 19-03-2014 16:12]

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ah, 3D view hebben ze eindelijk gefixed, die was al een aantal versies terug kapot/weg bij mij.

Australis ziet er minder erg uit dan wat ik ooit zag in Firefox UX, alleen jammer dat de tabbar en de locationbar weer zo dik/hoog zijn :/

Heb dat met een tooltje kunnen aanpassen, plus die afgeronde tabs weer teruggezet naar vierkant.

[Voor 31% gewijzigd door Krusher op 19-03-2014 21:01]

• desalniettemin
Misschien dat het nog aangepast wordt in latere beta's ;)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Dan merken we dat wel.

Maar het is wel weer lekker snappy, beta 28 was gewoon sloom :/

• desalniettemin
Ik heb pipelining aangezet om eens te kijken of dat Fx nou echt sneller maakt :)

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Krusher schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:37:
Dan merken we dat wel.

Maar het is wel weer lekker snappy, beta 28 was gewoon sloom :/
Hmm, ik vind de GUI juist iets minder snappy. Met name bij het los/vastmaken van het venster tegen de bovenkant van het scherm. Er is nu ook minder ruimte om het Firefox-venster vast te pakken en te verslepen wanneer het venster gemaximaliseerd is. Dat doe ik nogal eens, omdat ik een dualscreen-opstelling heb. De adresbalk had inderdaad wel iets smaller gemogen. Verder is de afwezigheid van de oranje knop en de add-onbalk onderaan even wennen. Het is nu wel beter te zien welk tabblad actief is. Vooralsnog gemengde gevoelens dus.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Bee.nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Hmm, ik vind de GUI juist iets minder snappy...
Ik had het eigenlijk over de performance van FF in het algemeen, dus het renderen van websites e.d. Dat was bij FF28 aanmerkelijk langzamer.
Over de GUI kan ik weinig zinnigs zeggen, want FF draait bij mij altijd maximized op 1 scherm.

• Joolee
  • Niet online
De overgang naar de nieuwe GUI valt me eigenlijk nog wel mee.
Titlebar uitgeschakeld, menubar ingeschakeld en ik kan netjes bookmarks en addon knoppen boven m'n tabs weergeven. Helaas wordt double-click-for-new-tab nog niet ingeschakeld wanneer je de menubalk aan hebt staan (als je de titelbalk inschakelt wel) dus dat is opgelost door tab mix plus te installeren.

Ander klein issue is dat er nog geen addons zijn welke de menu-items kunnen verbergen op de menubalk i.p.v. de gehele menubalk. Met CSS verbergen is makkelijk maar dan komen ze niet meer tevoorschijn wanneer je alt in drukt.
Zijn er dus mensen die altijd de Beta aanhouden? Blijkbaar...

Ik ga Australis lang uitstellen, zodra 29 release er is, ben ik naar 24 ESR, die ook nog maar half jaar duurt.

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-01 05:40
Ja hierzo :p
Eindelijk de nieuwe layout. Wellicht ben ik 1 van de enigste die de layout beter vindt.

Alleen het logo'tje van de bookmarks vind ik totaal niet passen ivm de rest.
Wel direct de helft van de logo's uit het nieuwe menu gesmeten.
Bah veel te druk

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

De mijne ziet er momenteel zo uit:

http://tweakers.net/ext/f/2XYC3hJvUdWiYiOy986mAgzD/thumb.jpg

Prima werken zo, een vooruitgang wat mij betreft.

http://tweakers.net/ext/f/EDdm6AqWknCbD1QQtMzAVZjZ/thumb.jpg

Het was ooit zo :P

• desalniettemin
Coyota schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:44:
Ja hierzo :p
Eindelijk de nieuwe layout. Wellicht ben ik 1 van de enigste die de layout beter vindt.

Alleen het logo'tje van de bookmarks vind ik totaal niet passen ivm de rest.
Wel direct de helft van de logo's uit het nieuwe menu gesmeten.
Bah veel te druk
Je bent níet de enige. Ik gebruik ook alleen nog maar de beta's. Doen het prima tot nu toe op wat haperen na bij video :) En ik ben zeer tevreden met Australis _/-\o_

Geschiedenis vind ik ook wel handig. Heb ik op de toolbar gezet. Wat ik nog zou willen is dat je de complete geschiedenis in een tab kunt openen ipv een nieuw venster, zoals Chrome ook heeft.

[Voor 18% gewijzigd door desalniettemin op 20-03-2014 19:26]

• Smultie
  • Niet online
Is iemand het al gelukt om "Use small icons" te gebruiken icm de Australis look?

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Yup.

• Smultie
  • Niet online
Cool, zou je me ook even kunnen vertellen hoe :)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Zie je die knop met 3 strepen erin? Druk erop, klik dan op Customize...

http://tweakers.net/ext/f/tXTvkihFHl8Fj5YYRnVtxgwe/thumb.jpg

Links onderin?

• Smultie
  • Niet online
Krusher schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:33:

[afbeelding]

Links onderin?
Meh, niet op Mac dus :(

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

En die plugin dan?
Krusher schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:12:
Ah, 3D view hebben ze eindelijk gefixed, die was al een aantal versies terug kapot/weg bij mij.

Australis ziet er minder erg uit dan wat ik ooit zag in Firefox UX, alleen jammer dat de tabbar en de locationbar weer zo dik/hoog zijn :/

Heb dat met een tooltje kunnen aanpassen, plus die afgeronde tabs weer teruggezet naar vierkant.

• Smultie
  • Niet online

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-01 05:40

[afbeelding]

Links onderin?
Dit zie je enkel als je die extension: 'Classic theme restorer' hebt.
Dat is een onderdeel van die extension.

In de default versie(zonder die plugin dus) zie je dit niet.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ja dat was ik alweer vergeten :F

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!! Krijg melding 29 beta is hier. Ok, ikke update.

Ik had van boven naar beneden:
  1. Menu/File bar
  2. Url bar
  3. Bookmarks toolbar
  4. Tabs bar
Echter met 29 Australis heb ik:
  1. Menu/File bar
  2. Tabs bar
  3. Url bar
  4. Bookmarks toolbar
Hoe krijg ik de FF28 volgorde weer terug.... :? :X

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 20-03-2014 21:33]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Smultie
  • Niet online
Tabs boven URL is toch al heel lang de default?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Smultie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:37:
Tabs boven URL is toch al heel lang de default?
Geen flauw idee. Zit al jaren op beta channel en heb tot nu toe Tabs onder URL weten te houden.

Alleen hoe deed ik dat en hoe doe ik dat nu weer..... :o

PC Specs

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Met die plugin.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thanks :) Had hem wel al geinstalleerd maar niet goed gekeken... 8)7

De schrik sloeg me om het hart maar ik kan gelukkig weer rustig verder surfen... :P

PC Specs

• desalniettemin

[afbeelding]

Links onderin?
Niet dus: http://static.dyp.im/ruOk...9a78dcc035aef302c98db.png

Edit: Laat maar: Dit zie je enkel als je die extension: 'Classic theme restorer' hebt.

[Voor 15% gewijzigd door desalniettemin op 20-03-2014 21:58]

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

• desalniettemin
Krusher schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:05:
[...]

Ja dat was ik alweer vergeten :F

:P
Meneer Alzheimer mag ik even met U praten :P

[Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 20-03-2014 22:11]

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

desalniettemin schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:10:
[...]

Meneer Alzheimer mag ik even met U praten :P
Dat orginele Australis customize scherm heb ik amper gezien, het eerste wat ik ben gaan doen is een alternatief voor niet werkende add-ons vinden, waaronder Classic Theme Restorer (ter vervanging van Classic Compact wat dus niet meer werkt), vind je het gek dat ik het niet meer wist :+

WTF, de look van Fx29 is vréselijk! Wat een fletse bende. Alles is een kleur, tabs zijn totaal niet van elkaar te onderscheiden (op de favicon na). Dat stomme Chrome-menu, rechts. Ik ga in een hoekje zitten huilen. ;(

En reload zit nu vastgebakken in de adresbalk. Die had ik links staan :(

Hmm, de classicthemerestorer werkt een beetje.

[Voor 35% gewijzigd door Room42 op 21-03-2014 10:31]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alhoewel ik met de classicthemerestorer een hoop kon herstellen ben ik toch teruggegaan naar FF28 stable release channel.

Heb veel gegoocheld met de kleuren vd tabs en favorites toolbar e.d. maar krijg ze helaas niet lekker.

Ik wacht toch voorlopig maar even tot Australis en classicthemerestorer verder in hun ontwikkeling zijn.

Tot nu toe zie ik in mijn gebruik nog maar weinig voordelen van Australis. Denk dat Mozilla toch echt betere customization options moet inbouwen wil dit een succes worden ben ik bang.

Overigens hier wat achtergrond bij de designkeuzes: https://blog.mozilla.org/ux/2013/12/whywhatiswhere/

[Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 21-03-2014 10:45]

PC Specs

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Tja ik ben het ook niet eens met de huidige trend van oversimplification, maar wat doe je eraan :/

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Krusher schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:56:
Tja ik ben het ook niet eens met de huidige trend van oversimplification, maar wat doe je eraan :/
Dat ze een ander startsituatie willen neerzetten vind ik ok. Zeker als je een grote doelgroep wilt bereiken. Chrome wordt veel gebruikt dus die UI is dus best geliefd/acceptabel voor veel mensen.

Maar dat je niet ook de mogelijkheid krijgt om bepaalde stijlelementen eenvoudig aan te passen vind ik slecht. Zo wordt FF juist de browser die ik gebruikte voordat ik op FF overstapte.... :+

Je kunt er wel wat aan doen. Kritiek posten op (engelstalige) fora, teruggaan naar FF28 of helemaal overstappen naar chrome ofzo.

Heb op zich best wel wat hoop hoor. Sowieso verwacht ik dat zodra Australis in stable zit, er meer extensions komen om te customizen.

[Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 21-03-2014 11:04]

PC Specs

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ik ga de Holly build maar eens testen...

http://www.ghacks.net/201...mporary-escape-australis/

Helaas pindakaas, Australis is daar ook :P

[Voor 15% gewijzigd door Krusher op 21-03-2014 11:45]

• nero355

nero355

Krusher schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:56:
Pale Moon gebruiken natuurlijk! :*)

http://forum.palemoon.org...australis&start=20#p16475
&
http://forum.palemoon.org...73&hilit=australis#p24238

Ik denk dat je dan voorlopig wel "australis vrij" kan browsen :)

• Ramon
Ik ben op zich wel tevreden met Australis, alleen twee dingen. In Windows 8 was Firefox blauwig, dat is nu wat geliger geworden, dat vind ik wat minder (omdat het vloekt met mijn blauwe achtergrond en blauwe W8 theme) en de reload-button krijg ik niet meer naar links verplaatst. Heeft iemand oplossingen?

• desalniettemin
Ook met Australis krijg je nog steeds die stomme scrollpijltjes. Waardeloos. Vroeger kon je dat aanpassen in about:config. Waarom ze dat er ooit uitgehaald hebben is mij een raadsel :? Gelukkig is er TabUtilities waarmee je de grootte van de tabs kunt aanpassen, waardoor je die pijltjes niet meer krijgt 8)

• Joolee
  • Niet online
Ramon schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:22:
Ik ben op zich wel tevreden met Australis, alleen twee dingen. In Windows 8 was Firefox blauwig, dat is nu wat geliger geworden, dat vind ik wat minder (omdat het vloekt met mijn blauwe achtergrond en blauwe W8 theme) en de reload-button krijg ik niet meer naar links verplaatst. Heeft iemand oplossingen?
De kleur van de Firefox toolbars zijn afhankelijk van de kleur van het Windows thema. Als je in de Windows Customize opties een andere kleur selecteert veranderd FF mee. Als je dat anders wilt kun je altijd een persona kiezen.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dat snap ik niet. Dan zou de kleur van de Bookmarks Toolbar en de Tabs zelf toch niet moeten veranderen tov FF28 bij de installatie van FF29/Naturalis. :?

PC Specs

• Peter Triac
De helft van de Chrome gebruikers hebben gewoon ooit een keer op een Google reclame geklikt..
"Klik hier en alles wordt leuker" .. en opeens hadden ze Crome..
Ik heb ook de pest aan de fletse minimale lean mean clean zooi van de laatste tijd...
Omdat ik het wel leuk vind om te zien hoe anderen het hebben is...
hier mijn Fx25 in Vista...: http://www.screencast.com/t/SdinwZcw
(en zo moet ie ongeveer blijven..)
Zoals je op de afbeelding kan zien (rechts-onder) ben ik op Fx 25 blijven hangen,
gebruik ik 1183 Mb met 264 Tabbladen (nr. rechts-boven) en kan je prima zien welk tabblad
actief is (licht-groen), en hebben we ook nog of grijs en creme.
Dan zijn er links-boven nog 13 vast gezette tab's waarvan er 4 elke 15 min. herladen.
Links zie je het breed-uitschuifbare venster met favorieten, geschiedenis, downloads, enz enz.
Ook de Google-pagina is ge-tweakt (alles staat er weer lekker naast ipv er boven etc..).
Het is veel te veel om op te noemen (en Fx vind het zelf ook niet altijd leuk meer.. (..)
maar ja.. de een wil een Opel Kadett en de ander wil een Cadillac Eldorado :-)
Maar... ik koppel er ook maar ff een moeilijk vraagje aan vast want..
je ziet ook een "drop-down-menu'tje" als je op een Map ("Weer") in de
favorieten-balk klikt...
Dat zou ik eigenlijk best wel een stukje breder willen hebben, plus...
Nu verdwijnt het als je ergens op klikt. Ik heb liever dat het blijft staan en pas
verdwijnt als ik ergens anders klik.

http://www.screencast.com/t/SdinwZcw

• nero355

nero355

Je Firefox layout en bericht layout komen aardig overeen :+

• desalniettemin
@Peter: 264 tabs open. Daarom zeker die scrollpijltjes? Ik heb een verwschrikkelijke hekel aan die dingen. Vandaar dat ik de grootte aangepast heb met TabUtilities, maar dat lijkt me met zoveel tabs niet erg handig.

[Voor 59% gewijzigd door desalniettemin op 29-03-2014 08:58]

Ik snap niet wat jou zo irriteert aan die pijltjes.
Ik heb per 'thema' een Firefox-venster open met daarin zoveel tabs als ik nodig heb. Ik vind de standaard tabbreedte wel fijn omdat je daarmee net genoeg kunt zien wat erin stond. Met het scrolwieltje kun je horizontaal door de tabs scrollen, als je wilt. Ik gebruik de zelden, trouwens, maar ze storen me niet.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Snowwie
Help!!!! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:38:
[...]

Geen flauw idee. Zit al jaren op beta channel en heb tot nu toe Tabs onder URL weten te houden.

Alleen hoe deed ik dat en hoe doe ik dat nu weer..... :o
Type in je browser: about:config en zoek naar de regel "browser.tabs.on.top" en zet deze op false. :)
desalniettemin schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:50:
Niet dus: http://static.dyp.im/ruOk...9a78dcc035aef302c98db.png

Edit: Laat maar: Dit zie je enkel als je die extension: 'Classic theme restorer' hebt.
Probeer dit anders eens:
http://magical.tweakdsl.nl/ff3ff4.xpi

Gebruik ik nog altijd dagelijks :)

[Voor 50% gewijzigd door Snowwie op 29-03-2014 13:21]

Heeft er iemand ook last van zwart-flikkerende Firefox-vensters? En heb je een oplossing gevonden? :+

Hardware-acceleratie uitzetten lijkt wel te helpen, maar dan scrolt het niet zo soepel meer, natuurlijk.

[Voor 34% gewijzigd door Room42 op 29-03-2014 15:25]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Peter Triac
@Evanescent Last van zwart-flikkerende Firefox-vensters snap ik niet helemaal

@Desalniettemin - (Tabbladen)
De pijltjes vind ik niet erg, maar soms moet je van Tabblad 15 naar Tab-blad 250
mbv de "snelle klikkerdeklik".... In de vast gezette Tabbladen (Pinned Tabs) zit bv Yahoo (mail) en
een Link van daaruit opent helemaal aan de linkerkant van de Tabbladen-rij.. :-(
Daar weet ik geen oplossing voor...
Een workaround is de optie (in Tab Mix Plus geloof ik ??) waarbij je naar het vorige Tab-blad
kan gaan, door te klikken op het huidige Tab-blad.
Het lijkt een beetje op iets dat op sommige TV's zat waarbij je snel heen en weer kan tussen
de laatste twee zenders (bv 7 en 34 oid).

Door al die verbouwingen weet ik soms niet meer hoe een "normale Firefox werkt"
en hoe ik het allemaal zo gekregen heb... :-)
Op mijn plaatje zie je bv ook dat er 23.581 bookmarks zijn.
Dat moet nog eens flink afgeslankt worden...
http://www.screencast.com/t/SdinwZcw
Dat getal vul ik trouwens af en toe gewoon toe zelf in.
Via een ingewikkelde manier om er achter te komen via de "Bibliotheek" geloof ik.
Om de een of andere reden heet dat in Nederland tevens "Ongesorteerde bladwijzers".
Je ziet verder bv Google Search op "3 maanden staan" . Ook wel leuk..
Je ziet ook een Icoontje van Xmarks, maar daar maak ik al 1 jaar geen gebruik meer van
omdat het helaas bij veel mensen niet meer goed werkt..
En FirefoxSync is nog niet door mij goed gekeurd...

[Voor 5% gewijzigd door Peter Triac op 12-04-2014 16:16]

• Ramon
Peter Triac schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:52:
@Evanescent Last van zwart-flikkerende Firefox-vensters snap ik niet helemaal
Ik verplaats het maar ff van pag. 3 naar 4 :-)

@Desalniettemin - (Tabbladen)
De pijltjes vind ik niet erg, maar soms moet je van Tabblad 15 naar Tab-blad 250
mbv de "snelle klikkerdeklik".... In de vast gezette Tabbladen (Pinned Tabs) zit bv Yahoo (mail) en
een Link van daaruit opent helemaal aan de linkerkant van de Tabbladen-rij.. :-(
Je zou Switch to tab kunnen gebruiken als je naam van de tab weet waar je heen wil.

Twee mogelijkheden:
1) Je drukt op ctrl+T waarmee je een nieuwe tab opent, je typt de naam in van de tab waar je heen wilt, kiest die uit de lijst en drukt op enter, je nieuw geopende tab verdwijnt dan weer.
2) Je druk op ctrl+L om de urlbalk [van de huidige tab] te selecteren, je typt de naam van de tab waar je heen wilt, kiest die uit de lijst en drukt op enter, je huidige tab blijft staan!

offtopic:
Iets meer samenhang en iets minder enters in je post zou de leesbaarheid ten goede komen denk ik.

• desalniettemin
Die ongesorteerde bladwijzers kan je sorteren door rechts te klikken en dan kiezen voor sorteren op naam. Maarrr dan moet je de zijbalk openen. Als je rechtsklikt op ongesorteerde bladwijzers via bladwijzer duimnagel dan krijg je wel de verschillende opties, maar zijn ze niet te gebruiken, op open alle in tabs na. Maar dat krijg je alleen als je helemaal onderaan op het witte vlak rechts klikt. Man wat maf 8)7 Dat moeten ze nog even aanpassen, want die zijbalk gebruik ik nooit.

[Voor 14% gewijzigd door desalniettemin op 29-03-2014 19:39]

• Peter Triac
Hm, kletsen we over het zelfde?..: In m'n Vista-Fx 25 met die mooie vierkante tabbladen ;-) .....:
Via "Alt" > verschijnt bovenin de "ouderwetse balk" (Bestand Bewerken etc... en) > Bladwijzers.
Als je daar op klikt verschijnt er een "dropdownmenu'tje" en onderaan staat ""ongesorteerde bladwijzers"".
Die term snap ik dus niet want als je er op klikt kom je in ""Bibliotheek"".. (ps sorteren is geen probleem).

[Voor 3% gewijzigd door Peter Triac op 31-03-2014 22:44]

• desalniettemin
O ja die optie heb je ook nog, maar die gebruik ik nooit. Maar met beta 4 kan je nu wel sorteren op naam. Kon eerst niet of ik heb iets fout gedaan.
Vraag mij af , wat er ineens met wiki aan de hand is, lettertype hier niet lekker meer, vaag en gebroken. Valt me sinds gister (zwaar) op.. NL heeft dit, Engelse niet.

[Voor 9% gewijzigd door Sjah op 05-04-2014 23:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Daar is weer eens een scheet van Sjah :P

Welke versie? Maak eens een screenshot? Ik herken je (beperkte) omschrijving niet.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

of deze

Met de aantekening dat het vreemd genoeg op de screens er iets beter uitziet , dan in het echt, maar ik hoop dat je "the picture" krijgt.

[Voor 78% gewijzigd door Sjah op 06-04-2014 06:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb er ook geen last van. Lijkt wel de rendering die je tegenwoordig met Chrome hebt. Heb je hardware acceleration soms uitgezet?

[Voor 64% gewijzigd door desalniettemin op 06-04-2014 11:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hardware-acceleratie zal het niet zijn, want die heb ik zelf (ook) uit staan, in verband met het flikker-probleem van Fx29b. Wel lijkt het me een anti-alias of Clear Type-probleem.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!
desalniettemin schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:24:
Ik heb er ook geen last van. Lijkt wel de rendering die je tegenwoordig met Chrome hebt. Heb je hardware acceleration soms uitgezet?
HW acceleratie staat aan, maar uit is het hetzelfde. Verder doet Chrome hetzelfde jah, IE11 niet. Verder niks aan drivers ofzo veranderd. Misschien maar eens een nieuw profiel proberen, maarja ik dacht dit dus servers-sided was maar niemand bevestigd dat hier.

Fx is 28.0, video is GTX 460, OS is Win7 Sp1.

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 06-04-2014 12:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• desalniettemin
@Evanescent: flikker-probleem? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

- uBlock Origin
- uMatrix

• desalniettemin
Nergens last van :)

Valt op dat Fx 29 beta pagina's niet helemaal goed weergeeft:

Firefox:

IE11:

[Voor 87% gewijzigd door desalniettemin op 11-04-2014 16:54]

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 06:03
Sinds versie 28 verpest Firefox de hele lay-out van een pdf tijdens het printen. Dikgedrukte/schuingedrukte woorden worden gewoon normaal afgedrukt. Ook staan er soms random spaties tussen woorden. Ik heb dit niet als ik print vanuit de pdf viewers van Chrome of Internet Explorer. Voorheen had ik dit met Firefox ook niet.

Een optie zou zijn om eerst een bestand op te slaan en dan vanuit Adobe Reader te printen, maar zo hoort het ook gewoon te werken, net als voor versie 28.

Hebben meer mensen hier last van en een oplossing?

• Peter Triac
Multi-procesondersteuning inschakelen in FF30 nightly

Een interessante nieuwigheid in de nightly builds is dat Firefox, net als Chrome een apart proces kan gebruiken voor elk tabblad. Dat brengt snelheid, stabiliteit en veiligheid. Maar je moet deze functie in : about:config activeren. Kijk voor de vermelding "browser.tabs.remote" , in te stellen door te dubbelklikken op "true" en herstart Firefox.

(Nog niet voor mij want ik houd voorlopig vast aan FF25..)
(ps. 64 bit versies bestaan voor zo ver ik weet alleen maar als nightly's).
(Waterfox heeft er wel een (pas op, deelt FF profiel).
(En Palemoon heeft er zelfs een zonder Australis.. :-) )
(En weinig plug-ins, de add-ons schijnen mee te vallen).
(O ja er is ook nog Cyberfox)..
http://www.chip.de/downloads/Firefox-30-64-Bit_35450182.html met dank aan Google translate.

[Voor 10% gewijzigd door Peter Triac op 13-04-2014 02:38]

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
@Peter Triac

De functie "browser.tabs.remote" in about:config zit ook al in Pale Moon 24.4.2.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• desalniettemin
KroontjesPen schreef op zondag 13 april 2014 @ 07:35:
@Peter Triac

De functie "browser.tabs.remote" in about:config zit ook al in Pale Moon 24.4.2.
Zie ik ook staan in Fx29 beta 7. Niet instellen hoor, want na herstart ben je al je tabs kwijt :F

[Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 13-04-2014 08:58]

• Smultie
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:40:
[...]

Zie ik ook staan in Fx29 beta 7. Niet instellen hoor, want na herstart ben je al je tabs kwijt :F
Bij mij laadt geen enkele website meer (Mac OSX Fx 29b7)

• Peter Triac
Palemoon & Waterfox, wat vinden we er van ? - (Deel 1) ??

Mozilla is van haar geloof gevallen en Firefox lijkt op weg om een "beginners-browser" te worden
zoals alle andere, met steeds minder add-ons en aanpasmogelijkheden.
Het heeft mij altijd al gefascineerd waarom mensen die Firefox gebruikten
zo weinig gebruik maakten van al die mogelijkheden..

Maar bij Palemoon & Waterfox gaan ze verder zonder Australis.
Dat lijkt me een gok want dan moeten er steeds meer "2013-add-ons" gebruikt gaan worden
omdat sommige nieuwere add-ons dan niet meer werken..
En ik weet niet hoe ze die browsers dan verder gaan ontwikkelen.
In de toekomst moet ik ze maar eens gaan uitproberen..
Bestaat er binnen Gathering.Tweakers een forum over deze (2?) browsers ?

@desalnietemin "browser.tabs.remote"
Ik sla af en toe alle (325) tabs op in favorieten om evt. rampen te voorkomen..

[Voor 7% gewijzigd door Peter Triac op 13-04-2014 19:32]

• Ramon
desalniettemin schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:10:
Nergens last van :)

Valt op dat Fx 29 beta pagina's niet helemaal goed weergeeft:

Firefox: [afbeelding]

IE11: [afbeelding]
Dat is gewoon de alt-tekst van een plaatje wat niet gevonden kan worden.

• Joolee
  • Niet online
Die "browser.tabs.remote" werkt hier in 29 ook niet niet echt lekker :P

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Peter Triac schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:36:
@desalnietemin "browser.tabs.remote"
Ik sla af en toe alle (325) tabs op in favorieten om evt. rampen te voorkomen..
Seriously :X

Heb je niks aan https://addons.mozilla.or...ox/addon/session-manager/ ?

[Voor 14% gewijzigd door Raven op 13-04-2014 15:23]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

offtopic:
Je hoeft zelf geen enters te plaatsen om de regels af te laten breken, dat leest echt superirritant. Steek liever de tijd in je zinsbouw want, het ligt vast aan mij, maar ik kan er nauwelijks een touw aan vastknopen.

- uBlock Origin
- uMatrix

Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee