Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
@Raven. Sessionmanager gebruik ik al. Er staat een icoontje van op m'n add-on balk, onderaan de pagina. Ik weet niet of die add-on balk in Australis nog te voorschijn kan worden getoverd anders zou ik niet weten waar ik alle icoontjes zou moeten laten, gesteld dat die add-ons dan nog werken..
@Evanescent. Er stond geloof ik ergens een woordje te veel.. Maar ik bedoelde dat Mozilla de boel langzaam aan het verknoeien is. Firefox wordt langzaam het zelfde als Chrome, dus met te weinig aanpassingsmogelijkheden. Het wordt dus tijd om eens te gaan denken aan een alternatief. Misschien komen Pale Moon of Waterfox in aanmerking omdat zij verder gaan zonder Australis. Maar of dat verstandig is weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel met je eens dat 29beta voor mijn een verkeerde richting is. Ik wacht alleen met oordelen tot de definitieve versie uit is. Op zoek naar een alternatief zou ik niet fijn vinden, maar dat is persoonlijk.

Ik verwacht veel van de Classic Theme Restorer, die, merk ik net, sinds 1.1.7 weer sterk verbeterd is!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 23:30
@Peter: Je hebt ook nog Cyberfox, maar of die ook zonder Australis gaat weet ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 15:19
-Edwin- schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:08:
Sinds versie 28 verpest Firefox de hele lay-out van een pdf tijdens het printen. Dikgedrukte/schuingedrukte woorden worden gewoon normaal afgedrukt. Ook staan er soms random spaties tussen woorden. Ik heb dit niet als ik print vanuit de pdf viewers van Chrome of Internet Explorer. Voorheen had ik dit met Firefox ook niet.

Een optie zou zijn om eerst een bestand op te slaan en dan vanuit Adobe Reader te printen, maar zo hoort het ook gewoon te werken, net als voor versie 28.

Hebben meer mensen hier last van en een oplossing?
Niemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niks raars aan : Als ik mijn GoT Bookmarks open die regelmatig actief zijn zit je zo aan 80 tot 100 tabs die je open maakt binnen enkele seconden ;)
Peter Triac schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:45:
@Evanescent. Er stond geloof ik ergens een woordje te veel.. Maar ik bedoelde dat Mozilla de boel langzaam aan het verknoeien is. Firefox wordt langzaam het zelfde als Chrome, dus met te weinig aanpassingsmogelijkheden. Het wordt dus tijd om eens te gaan denken aan een alternatief. Misschien komen Pale Moon of Waterfox in aanmerking omdat zij verder gaan zonder Australis. Maar of dat verstandig is weet ik niet..
Ik ben denk ik al 2,5 jaar met Pale Moon aan het surfen en dat gaat eigenlijk wel prima :)

Ergens rond Firefox 3 of 4 ben ik geswitched. Geen idee hoe lang geleden dat is, maar ondertussen best wel een hele lange tijd als het goed is!
Onlangs kwam ik er ook achter dat de Pale Moon main developer best wel een hekel heeft aan Australis dus ik heb 100% vertrouwen in Pale Moon als main browser de komende jaren :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 14-04-2014 23:57 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
-Edwin- schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:59:
[...]

Niemand die mij hierbij kan helpen?
Menu => Opties => Applications => PDF => Action "Preview in Firefox" veranderen naar wat je zelf wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:56:
[...]

Niks raars aan : Als ik mijn GoT Bookmarks open die regelmatig actief zijn zit je zo aan 80 tot 100 tabs die je open maakt binnen enkele seconden ;)
Ik dacht dat ik met een gemiddelde van ~80-90 tabs erg was :+ , ik heb er nog nooit 325 open gehad. Niet dat dat zou lukken, als FF rond de 1.8-2GB RAM in gebruik heeft, wordt ie erg traag, ookal is meer dan de helft van de 16GB RAM beschikbaar. FF herstart en gaat weer een hele tijd goed.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Joolee schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:14:
[...]

Menu => Opties => Applications => PDF => Action "Preview in Firefox" veranderen naar wat je zelf wil
Dit is natuurlijk niet echt een oplossing, maar meer een workaround. Voor Firefox 28 werkte alles in de eigen pdf viewer van Firefox wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
-Edwin- schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:02:
[...]

Dit is natuurlijk niet echt een oplossing, maar meer een workaround. Voor Firefox 28 werkte alles in de eigen pdf viewer van Firefox wel goed.
Voor een oplossing zul je waarschijnlijk de broncode in moeten duiken ;) Al is het natuurlijk wel interessant als je in een (portable) stabiele versie even probeert of exact díe pdf wel goed rendert.

Ik zie geen spannende wijzigingen aan de pdf reader in v29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:? Waarom kan een site als twitter.com tegenwoordig mijn rechter muisknop afvangen? Vroeger kon je dat omzeilen door shift ingedrukt te houden, nu verschijnt er totaal geen context menu meer!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Firefox is helaas steeds meer dat soort onzin gaan respecteren... :F

Soms helpt het om gewoon de Afbeeldingslocatie: http://peltiertech.com/images/2009-08/KeyboardBottomRight.jpg knop in te drukken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Dat is bij mij de enige toets waar nog verf op zit.. :-) Ik wist niet eens dat ie bestond..
En weet ook niet waar ie voor dient.. (?) Ik weet niet of het een "javascript annoyance" is
maar er is een add-on genaamd... "RightToClick" ...:
"Stops javascript annoyances such as forbidden right click, forbidden text selection or cascading dialog boxes".
Wat is Pale Moon toch fant.. uh was Firefox toch fantastisch.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx!

Die RightToClick (Whats in a name... :+ ) ga ik zeker proberen! _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fx 29 is uit, mij bevalt de nieuwe skin redelijk, er is wat fine-tuning gedaan zie ik, die me doet accepteren... :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-04-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:50:
Fx 29 is uit, mij bevalt de nieuwe skin redelijk, er is wat fine-tuning gedaan zie ik, die me doet accepteren... :Y
Ik heb het net getest in een schoon profiel; Voor mij is het onacceptabel. Ik ben links-minded en kan er niet aan wennen dat nu juist alles rechts zit, met het menu als belangrijkste obstakel. En die is niet gewoon links te zetten --> Waarom niet?! :-(

Ook dat de refresh-knop nu vast zit is raar. Sterker nog, bijna alles zit nu vast. Dat zal een kwestie van groeien zijn, maar nu is het gewoon Google Chrome :r

Maar... Met de Classic Theme Restorer is het prima te doen! Dan heb je de oranje Firefox-knop terug en de tabs zijn weer leesbaar en valt het allemaal best wel weer mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:16:
[...]

Ook dat de refresh-knop nu vast zit is raar. Sterker nog, bijna alles zit nu vast. Dat zal een kwestie van groeien zijn, maar nu is het gewoon Google Chrome :r
Voor de kritiek dat het naar Chrome gaat ben ik erg gevoelig, en al sinds het 1e uur kritisch. Je hebt gelijk dat refresh niet vast had mogen zitten. :r Maar toch is het anders nog steeds dan Chrome, althans hier, want ik heb zowel de titelbalk enabled, als het sluitkruisje geheel rechts (dus los vd tabs), met Chrome kan dat lekker niet, muaahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
weer even wennen met nieuwe ff. of ie op chrome lijkt weet ik niet, maar werkt iig snel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb overal gezocht, ook via Google. Maar waar kan je met de nieuwe interface controleren welke versie je hebt? Oftewel, waar is de "over Firefox" knop?

EDIT: Ik had iets beter moeten zoeken :F

[ Voor 12% gewijzigd door -Edwin- op 29-04-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nu met hulp van Classic Theme Restorer (CTR) de Firefox interface bijna weer zoals ik het graag wil hebben, alleen irriteer ik me nu nog aan de lege titel balk. Is er een manier om de titel balk uit te schakelen en de min/max/close buttons naar beneden te verplaatsen? De optie "tabs in titlebar" staat al aan in CTR
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-bTgUrqUj7HU/U19hRVQgg9I/AAAAAAAAFsw/aGPi7nfuODY/s800/Program%2520Manager_2014-04-29_10-19-37.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet dat niet, weet wel dat titel balk is op te leuken, met extensie Title Bar Text, zodat de titel bar weer zijn oude functie terugkrijgt, nml. de tekst showen van wat de site daarop wil melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
bitshady schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:27:
Ik heb nu met hulp van Classic Theme Restorer (CTR) de Firefox interface bijna weer zoals ik het graag wil hebben, alleen irriteer ik me nu nog aan de lege titel balk. Is er een manier om de titel balk uit te schakelen en de min/max/close buttons naar beneden te verplaatsen? De optie "tabs in titlebar" staat al aan in CTR
[afbeelding]
Bedankt voor de suggestie voor classic theme restorer. Ik vind de nieuwe tabs er echt afschuwelijk uitzien op Mac. Vooral omdat de text en lijntjes veel te laag contrast hebben met de rest van de balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mozilla glijdt steeds verder af. Ze hebben nu ook al zo'n touchvriendelijk menu net als Chrome :/. Ik vind het customizen van de knoppen locaties juist een van de sterke punten van Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik persoonlijk ben er heel blij mee. Mij bevalt die nieuwe look wel :) Morgen zal 30 beta 1 wel uitkomen. Dan kan je elke tab in een apart zien, zoals Chrome en IE dat ook hebben, door browser.tabs.remote op true te zetten door te dubbel klikken :) Vraag me af of Fx dan weer meer geheugen gaat gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat maar weer uitgezet, het voelt nog te log aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Maar jij gebruikt zeker de nightly? Misschien dat het in de beta weer wat beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, de B1 is al binnen. Zal wel snel op de reguliere manier binnen komen als je het niet handmatig doet ;)

branch GECKO300b1_2014042820_RELBRANCH

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik zal filehippo in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag versie 29.0 van Firefox geinstalleerd (op Windows 7 64bit client). Qua looks vind ik het minder mooi, maar zoals bij bijna alles, is dat gewoon wennen.

Echter mis ik wel een belangrijke optie bij deze laatste versie van Firefox. Vanwege 2 schermen sluit ik vrijwel altijd Firefox (en andere schermen/programma's) door linksboven in het scherm te dubbelklikken met de linkermuisknop. In plaats van op het kruisje rechtsboven te drukken.

Dit kan nu echter niet meer. Weet iemand of dit expres gedaan is of dat ik ergens iets moet aanvinken om dit werkend te krijgen?

Edit: laat maar. Het lag aan de bovenste balk. Eerst stond linksboven in de bovenste balk File/Edi/View/etc en nu staat dit 1 regel eronder.

[ Voor 10% gewijzigd door silmaril8 op 29-04-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
bitshady schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:27:
[afbeelding]
Update: Gelukt! :)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Yy-J8sjq4Cg/U1_iwHDUIeI/AAAAAAAAFtI/RfviQU8o7mQ/s800/%255BFirefox%255D%2520Wat%2520vinden%2520we%2520ervan%2520-%2520Deel%2520vijftien%2520-%2520Client%2520Software%2520Algemeen%2520-%2520GoT%2520_2014-04-29_19-33-50.jpg

In userChrome.css moet de volgende regel worden toegevoegd:
code:
1
#TabsToolbar { margin-top: 0px !important; }

Ook heb ik de addon "omnibar" toegevoegd die de url en search balk combineert.
Het resultaat is nu een zeer minimalistische bar met daaronder alleen nog mijn bookmarks bar.

Mocht je nou ook van het vergrootglas af willen die in het searchvenster staat, kan je het volgende in je userChrome.css toevoegen:
code:
1
2
3
4
/* remove magnifying glass from search box */
.search-go-button {
display: none !important;
}

Nog een paar dingen waar ik naar wil kijken:
- andere oplossing voor de addon buttons, erg lelijk zo
- download arrow laten verschijnen tijdens downloaden
- back & forward buttons alleen tonen als ze te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb vandaag de update naar deel 29 geinstalleerd en ben er opzich best tevreden over. Alleen nu had ik dus een complete theme geinstalleerd, deze, maar vond die helaas niet mooi genoeg. Dus maar weer verwijderd. Alleen dat niet helemaal gegaan zoals het hoort, want de scrollbar is niet terugveranderd naar de standaard uiterlijk.

Hoe kan ik dat herstellen?
(ik wil nog even wachten voordat ik de reset firefox feature gebruik omdat ik anders mn addons opnieuw mag instellen waar ik geen zin in heb....)

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 29-04-2014 20:34 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Zeror schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:18:
Heb vandaag de update naar deel 29 geinstalleerd en ben er opzich best tevreden over. Alleen nu had ik dus een complete theme geinstalleerd, deze, maar vond die helaas niet mooi genoeg. Dus maar weer verwijderd. Alleen dat niet helemaal gegaan zoals het hoort, want de scrollbar is niet terugveranderd naar de standaard uiterlijk.

Hoe kan ik dat herstellen?
Zover ik weet kan dat niet worden beïnvloed door plugins maar je zou even in je userchrome.css kunnen kijken. Anders kun je nog prefs.js doorlopen of daar iets interessants tussen staat.

Dit is overigens alweer 6 weken mijn uitzicht:
Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/ff29-toolbars.png
Wanneer het venster verkleind dan verdwijnen de minst belangrijke icoontjes netjes op volgorde als er geen ruimte meer voor is :*)

Zou alleen nog willen dat het oude menu over m'n bookmarks toolbar heen komt te staan wanneer ik alt indruk. Nu is hij gewoon hard uitgeschakeld omdat ik nergens een via CSS beschikbare eigenschap kan vinden welke aangeeft of alt is ingedrukt :(

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 29-04-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Kon niets vinden om mijn scrollbar te herstellen dus toch maar firefox reset gedaan.

Het enige wat ik nu nog zou willen zien is dat het File/Edit/etc... menubalk verplaatst wordt naar het nieuwe appmenu van Firefox 29. Dan is Firefox weer compleet voor mij.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Classic Theme Restorer samen Status-4-Evar en de boel is weer strak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb ook net vandaag Firefox 29 ontvangen. Ik vind het eigenlijk wel verrekte vele op Chrome lijken nu, maar goed daar leg ik mij maar bij neer aangezien ik bij het gebruik van Classic Theme Restorer de plugin ShowIP niet werkend krijg.

Wat ik wel erg vervelend vind is dat er geen add-ons balk meer is en dit via de menu's niet meer in te schakelen is. Ik kon altijd mooi in het klein mijn ShowIP, 4to6, IETab, etc. in kwijt.

Heeft iemand enig idee hoe ik die add-on balk weer in beeld zou kunnen toveren? Het liefst zonder een sluitknopje zodat ik hem niet per ongeluk kan sluiten. :-P Aangezien Classic Theme Restorer het in beeld kon toveren denk ik dat het ook bij het standaard thema van Firefox 29 wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Firefox knop > Opties > Aanpassen kun je de add-on balk inschakelen hoor :). Bij standaard FF ga je naar instellingen en dan onderaan Aanpassen. Bij mij zit er ook een sluitknopje op, maar het sluitknopje zit links dus snel zal je daar niet op duwen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Na Firefox-knop (als je de menu-knop helemaal rechts bedoelt) > Opties komt er geen Aanpassen.
Ik gebruik nu wel weer de Australis theme die bij Firefox 29 hoort he. ;)
Maar ik heb de oplossing al gevonden in de vorm van een add-on: The Addon Bar (restored).
Ik denk dat ik nu wel met Australis kan leven. :-)
Lang leve de add-on developers en de mogelijkheid vele Firefox add-ons te kunnen gebruiken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 29-04-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk foute naam Classic Theme Restorer, het enige klassiek thema IMO is die van Fx 1.0/1.5 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 07-09 17:57
bitshady schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:45:
In userChrome.css moet de volgende regel worden toegevoegd:
In userChrome iets toevoegen voor Firefox? :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Snowwie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:35:
[...]

In userChrome iets toevoegen voor Firefox? :?
Blijkbaar is dat mogelijk: http://kb.mozillazine.org/index.php?title=UserChrome.css
Chrome slaat niet op de naam van de browser in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de nieuwe FF toch nog nut gehad :). Ik heb de boel gelijk eens opgeschoond. De extra add-on bar weg en ook de bladwijzerbalk weg door die op 1 lijn te zetten met de adresbalk. Twee balken weg dus gelijk een stuk meer ruimte voor de websites :).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:44
Van mij is er nu 1 balk weg, de onderste... Goed, daar kan ik nog mee leven, en de menuknop gebruikte ik al niet zoveel, dus dat overleef ik ook wel. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe iets niet goed :(. Krijg userChrome.css niet goed werkend.

Edit: Het werkt nu wel. Nieuw bestand aangemaakt via Notepad++.

Edit 2: Lijkt wel of FF last heeft van iets opgerekte tekst waardoor niet alle teksten even helder zijn. Het font is in Chrome iets dikker en scherper. Meer mensen dit?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:06:
Ik doe iets niet goed :(. Krijg userChrome.css niet goed werkend.

Edit: Het werkt nu wel. Nieuw bestand aangemaakt via Notepad++.

Edit 2: Lijkt wel of FF last heeft van iets opgerekte tekst waardoor niet alle teksten even helder zijn. Het font is in Chrome iets dikker en scherper. Meer mensen dit?
Je kunt ook gewoon stylish gebruiken, dan kun je on-the-fly dingen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@ChicaneBT: screenshotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik thuis ben ga ik even een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bedoel je dit effect ChicaneBT?: Firefox 27.0.1: moeilijk leesbare tekst op sommige plekken
Hdet is met FF 29 wel een stuk beter geworden, maar bij facebook twijfel ik nog over de kwaliteit van de tellers bovenin (dunne witte tekst op rode achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds een paar maanden, weet niet precies sinds wanneer, merk ik dat zowel in FF als Chrome bepaalde afbeeldingen niet goed worden weergegeven. Bijv.:
M2M in "Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3"

De thumbnail in dat bericht ziet er goed uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/plaatjesinbrowser1.jpg
(screenshotje van bericht)

Klik ik op de thumnail, krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/plaatjesinbrowser2.jpg
Afbeelding is 90 graden gedraaid, maar met de verhoudingen van als ie goed staat. De afbeelding wordt dus nogal vervormd weergegeven.
Klik ik eenmaal met de linkermuisknop op de fullsize afbeelding (zoom), dan wordt ie met de goede verhoudingen weergegeven, maar nog steeds gekanteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/plaatjesinbrowser3.jpg

Dit heb ik bij foto's van mijzelf ook gemerkt, foto's die voorheen goed werden weergegeven in de browser(s) en nu niet. Bij die van mij heb ik daar een workaround voor gevonden: De exif-info er door XnView uit laten halen. Als ik dat met bovenstaande afbeelding (na het lokaal opslaan) doe, dan zie ik dit in de browser:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/plaatjesinbrowser4.jpg

Rara hoe kan dat? Is er iets verandert de afgelopen paar maanden dat dit zou kunnen veroorzaken?

edit:
http://computing.dcu.ie/~humphrys/chrome.bug.html en https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=298619 (zie < ½ jaar oude comments) vermelden dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 30-04-2014 20:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Krijg hetzelfde te zien als ik er op klik. Maar ik gebruik Thumbnail Zoom. Als je met muis boven een afbeelding hangt dan wordt het vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt omdat er in de EXIF info de oriëntatie is opgegeven. In dit geval staat hij op "rotate 90" wat hij ook keurig netjes doet. De forum software van GoT kijkt kennelijk niet naar die oriëntatie in de EXIF waardoor je het plaatje hier op het forum anders zal zien. Dit is een verschijnsel die we vroeger niet hadden maar eigenlijk sinds de iPhone is ontstaan. Als je daar foto's meeneemt dan zet hij in de EXIF hoe je de iPhone hebt vastgehouden zodat de foto (in theorie) op je computer, iPhone, enz. correct wordt weergegeven (mits de app die oriëntatie uit de EXIF haalt natuurlijk). Andere smartphones (in dit geval is het een Samsung Galaxy S4; staat ook in de EXIF) en tablets hebben dat overgenomen. Niet zo raar want dit is een hele eenvoudige manier om de juiste oriëntatie aan te geven.

Ik geloof dat support in browsers nog een beetje achterblijft maar ik meen ergens gezien te hebben dat Firefox dit al wel ondersteunde. Er is in ieder geval wel een bug van die inmiddels gesloten is en die Raven ook al had gevonden. Daar hebben ze Firefox 26+ als target in staan en zie je ook dat het kennelijk niet altijd goed gaat. Kennelijk lijkt daar nu ook sprake van te zijn.

Edit: in Safari 7.0.3 en Opera 20 heb ik hetzelfde. Dacht dat deze twee de oriëntatie in EXIF niet ondersteunen dus dit lijkt op een bug.

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 30-04-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:47:
Bedoel je dit effect ChicaneBT?: Firefox 27.0.1: moeilijk leesbare tekst op sommige plekken
Hdet is met FF 29 wel een stuk beter geworden, maar bij facebook twijfel ik nog over de kwaliteit van de tellers bovenin (dunne witte tekst op rode achtergrond).
Ik ga zo even in dat topic kijken. Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad tot deze versie van FF. Ik gebruik vaker verschillende browsers, maar het is me nooit opgevallen.

Zie de verschillen. Bij de eerste onder Pownews zie je duidelijk verschil, de woorden Zoek en Tip de redeactie rechtsboven. Ook is de tekst in de artikelen iets opgerekt dat zie je heel duidelijk in de laatste screenshot.:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hAQLPtb.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h7Me9h7.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8LUeiCG.png

Edit: Misschien moet ik het even verduidelijken. De laatste screenshot is een FF en Opera screenshot over elkaar heen gelegd. Zo zie ik het dus niet :P. Maar zo zie je goed het verschil met FF en de iets opgerekte tekst. Het is ook echt zo en niet enkel voor het oog.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ja het gaat om het zelfde effect als dat ik in het topic waar ik naar verwees noem.
Alleen je laatste screenshot is wel heel erg. Dat laatste ervaar ik gelukkig nu niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ppl schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:16:
Dat komt omdat er in de EXIF info de oriëntatie is opgegeven. In dit geval staat hij op "rotate 90" wat hij ook keurig netjes doet. De forum software van GoT kijkt kennelijk niet naar die oriëntatie in de EXIF waardoor je het plaatje hier op het forum anders zal zien. Dit is een verschijnsel die we vroeger niet hadden maar eigenlijk sinds de iPhone is ontstaan. Als je daar foto's meeneemt dan zet hij in de EXIF hoe je de iPhone hebt vastgehouden zodat de foto (in theorie) op je computer, iPhone, enz. correct wordt weergegeven (mits de app die oriëntatie uit de EXIF haalt natuurlijk). Andere smartphones (in dit geval is het een Samsung Galaxy S4; staat ook in de EXIF) en tablets hebben dat overgenomen. Niet zo raar want dit is een hele eenvoudige manier om de juiste oriëntatie aan te geven.

Ik geloof dat support in browsers nog een beetje achterblijft maar ik meen ergens gezien te hebben dat Firefox dit al wel ondersteunde. Er is in ieder geval wel een bug van die inmiddels gesloten is en die Raven ook al had gevonden. Daar hebben ze Firefox 26+ als target in staan en zie je ook dat het kennelijk niet altijd goed gaat. Kennelijk lijkt daar nu ook sprake van te zijn.

Edit: in Safari 7.0.3 en Opera 20 heb ik hetzelfde. Dacht dat deze twee de oriëntatie in EXIF niet ondersteunen dus dit lijkt op een bug.
Van wat ik heb gelezen gaat het bij embedded plaatjes altijd goed, tot je het plaatje direct opent.

Wel apart dat er gelijk meerdere browsers last van hebben :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je ziet inderdaad ietsje verschil, maar ik heb er verder geen last van :)

browser.tabs.remote op true gezet, maar elke tab apart, ik zie het niet :?

[ Voor 34% gewijzigd door desalniettemin op 02-05-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
oeps, excuses :)

[ Voor 94% gewijzigd door desalniettemin op 02-05-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downloads: Mozilla Firefox 30.0 bèta
Known Issues

Text Rendering Issues on Windows 7 with Platform Update KB2670838 (MSIE 10 Prerequisite) or on Windows 8.1 has a workaround (see 812695)
Is dat wat sommige mensen hier ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ja dat id de update die icm FF die text rendering problemen veroorzaakt.
De vorige keer dat ik die workaround uitprobeerde haalde het niets uit. Ik kijk het nu nog maar een keertje opnieuw een poosje aan met de workaround.

Edit:
De workaround haalt ook nu weer niets uit. Die rode tellers op Facebook zien er weer net zo lelijk uit. Zonder de workaround nog niet in orde, maar wel iets beter.

[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 02-05-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Zucht, ben niet zo blij met de update. Ik word zo moe van al die applicaties die een goedwerkend menu vervangen door van die domme monochrome icoontjes. Is blijkbaar de nieuwe trend (bij gmail ook al), maar ik vind het niks. Het kost gewoon extra zoektijd omdat je niet alleen de lijst van boven naar beneden moet lopen maar ook van links naar rechts.

Ik begrijp ook de plaatsing niet in de rechter bovenhoek, als ik mijn muis die richting uit beweeg dan is het om iets af te sluiten. Goed, wordt weer even customizen dus

edit: Het customizen hebben ze dus ook al veranderd... hoe kan ik nou de vernieuwen knop terugplaatsen naar de linker hoek met icoontjes in plaats van aan het einde van de urlbalk? En de terug knop zit nu ook vast :/ Ik ga maar eens naar opera kijken denk ik :(

[ Voor 20% gewijzigd door Goron op 03-05-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Goron schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:50:
Zucht, ben niet zo blij met de update. Ik word zo moe van al die applicaties die een goedwerkend menu vervangen door van die domme monochrome icoontjes. Is blijkbaar de nieuwe trend (bij gmail ook al), maar ik vind het niks. Het kost gewoon extra zoektijd omdat je niet alleen de lijst van boven naar beneden moet lopen maar ook van links naar rechts.

Ik begrijp ook de plaatsing niet in de rechter bovenhoek, als ik mijn muis die richting uit beweeg dan is het om iets af te sluiten. Goed, wordt weer even customizen dus

edit: Het customizen hebben ze dus ook al veranderd... hoe kan ik nou de vernieuwen knop terugplaatsen naar de linker hoek met icoontjes in plaats van aan het einde van de urlbalk? En de terug knop zit nu ook vast :/ Ik ga maar eens naar opera kijken denk ik :(
Als ik dit zo lees denk ik dat het goed voor je is om eens naar Classic Theme Restorer te kijken. :P Add-ons FTW! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Van wat ik heb gelezen gaat het bij embedded plaatjes altijd goed, tot je het plaatje direct opent.

Wel apart dat er gelijk meerdere browsers last van hebben :?
Dat is wat ik uitlegde: van plaatjes wordt veelal de EXIF info niet gelezen; om het plaatje juist weer te geven moet dit echter wel gebeuren. Niet ieder stukje software (webbrowser, foto app, forum software) leest die EXIF info uit en gebruikt dit om het plaatje in de juiste oriëntatie te zetten. Als de forum software dit wel doet maar je webbrowser niet dan zie je het embedded plaatje op het forum wel in de juiste oriëntatie maar is deze verkeerd wanneer je 'm in je webbrowser opent. Daar kunnen wij gebruikers niets aan doen omdat dit in de software geprogrammeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik ben zelf wel tevreden over de nieuwe FF lay-out, het ziet er wel strak uit. Waar ik mij alleen aan erger is de bladwijzermenu knop. Deze is nu samen met de ster (favorieten knop) naast elkaar gezet. Hier druk ik dus telkens per ongeluk op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Positief punt, ook over favorieten, de uitklapper is niet meer zo asociaal breed (ik doe altijd korten nette namen voor favos, dus ik heb geen aso-breed uitklap-blad nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:44:
Ik ben zelf wel tevreden over de nieuwe FF lay-out, het ziet er wel strak uit. Waar ik mij alleen aan erger is de bladwijzermenu knop. Deze is nu samen met de ster (favorieten knop) naast elkaar gezet. Hier druk ik dus telkens per ongeluk op...
Erg vervelend inderdaad. Met Classic Themer kun je dit weer goed zetten naar het oude icoontje. Dat heb ik ook gelijk gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Ik gebruik die te smalle "aso-uitklapper" nooit (weet niet eens waar ie zit) maar ik ben een "heavy-user"...:
Duizenden favorieten, tientallen add-ons, vele plug-ins, en nog wat Grasemonkey/Stylish-scripten.
Mijn 15 oudste (en werkende) favorieten zijn uit 1998 en die kwamen uit Netscape Navigator..
Toen waren favo.. uh bookmarks ook al voorzien van labels, trefwoord & beschrijving
maar wie gebruikt dat ooit?
Eigenlijk begrijp ik wel waarom Mozilla steeds meer sloopt..
Toch wil ik graag een beetje beter browsen dan Tante Mien..

Voor de Australis-haters, zoals ik,
is het misschien een oplossing om de zgn. "Extended Support Release" te kiezen.
Momenteel is dat 24.5 en vervolgens wordt het 24.6 , 24.7 en zo door t/m oktober.
Het is dus versie 24, maar die krijgt wel elke maand een nieuwe veiligheids-update.
Vooral goed voor instanties die geen zin hebben in de on-going update-poppenkast..
En in december dan maar over naar Pale Moon.. Wat vinden we er van ? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Peter Triac schreef op maandag 05 mei 2014 @ 02:38:
En in december dan maar over naar Pale Moon.. Wat vinden we er van ? ...
Pale Moon is AWESOME : Firefox, maar dan met default settings van de GUI die ik fijn vind :*)

Iets heel anders : Zijn er hier ook Firefox for Android gebruikers ? Hoe stabiel/bruikbaar is deze ?
Hij lijkt namelijk nog een beetje Beta achtig te zijn of zie ik dat verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 18:54
nero355 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:53:
[...]
Iets heel anders : Zijn er hier ook Firefox for Android gebruikers ? Hoe stabiel/bruikbaar is deze ?
Hij lijkt namelijk nog een beetje Beta achtig te zijn of zie ik dat verkeerd :?
Werkt prima hier, nog geen crashes of rare zaken ondervonden. Er is Firefox & Firefox Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai altijd de beta. Ik gebruik hem niet heel veel, hoor (ik heb eigenlijk altijd wel een computer voor mijn neus en zo niet, vind ik de mobiele sites over het algemeen een rampenplan wat usability betreft, Tweakers incluis), maar verder voldoet Firefox Beta for Android prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:56:
Ik gebruik hem niet heel veel, hoor
Ik ook niet, maar de default browser vind ik niet tof, hoewel Firefox for Android ook wat opties mist van de desktop versie...
(ik heb eigenlijk altijd wel een computer voor mijn neus en zo niet, vind ik de mobiele sites over het algemeen een rampenplan wat usability betreft, Tweakers incluis),
100% mee eens :+ Ik kijk dan ook het liefst naar de desktop versies gewoon!
maar verder voldoet Firefox Beta for Android prima :+
Ik heb het idee dat die af en toe niet lekker werkt als je de desktop versie opvraagt van bijvoorbeeld HWI en op T.net neemt die ook weleens effe de tijd voor iets dat eigenlijk niet zo lang hoort te duren naar mijn mening.

Een andere site die echt totaal niet goed werkt is het forum van Simracing.nl wat ik vaak bezoek bijvoorbeeld, maar ik heb dus geen idee of het aan de browser ligt of aan de websites, want als ik achter mijn PC zit is er niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat maakt het browsen op mobiel precies zo oncomfortabel. De mobiele sites werken voor geen meter en de normale sites werken ook voor geen meter op een scherm waar je "muis" (je vinger) 100x groter is dan waar de site voor gebouwd is.

Wat overigens wel helpt, is een Android app als AdAway, die via je hosts file advertenties blocked. Dat scheelt een boel JavaScript en dus laadtijd. Adblock voor Firefox werkt naar mijn idee juist averechts omdat dat juist extra CPU kost.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 06-05-2014 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Bij de nieuw firefox krijg ik de titel van een pagina niet meer bovenin :(. <title>
edit: ook niet via opties.

[ Voor 14% gewijzigd door Marc050 op 06-05-2014 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, die staat al een tijdje in de tabs. Maar misschien heb je hier wat aan: https://support.mozilla.org/en-US/questions/943585

Gevonden door te [google=firefox show title] ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand enig idee waarom sommige sites zo vreselijk stroperig scrollen, waaronder ook mailtjes in Gmail? Maar ook bijvoorbeeld een geopende "pin" op Pinterest. Voorbeeld Op de site scrolt het nog normaal maar als je klikt op een pin en daarin wilt scrollen, gaat het twee keer zo traag als normaal. Dat is echt een kriegelpuntje voor mij :-(

In Chrome en IE speelt dit probleem trouwens niet :X

Ik bedoel dus niet dat het hakkelt of slechter performt, de scroll steps zijn gewoon kleiner (de helft, ongeveer), dus ik scroll me een ongeluk! Er is veel over te vinden maar ook weer niet. Het is moeilijk te destilleren of mensen het over hetzelfde hebben.

Scroll steps vergroten heeft dus geen zin, want dan is het op de normale sites weer te snel.

edit:
Google Groups is ook zo'n site. Wat een hel om daar te scrollen! Volgens mij maar een derde van de normale scrolsnelheid.

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 06-05-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 03:46:
Dat maakt het browsen op mobiel precies zo oncomfortabel. De mobiele sites werken voor geen meter en de normale sites werken ook voor geen meter op een scherm waar je "muis" (je vinger) 100x groter is dan waar de site voor gebouwd is.
Daarom heb ik een Note II : Die heeft een Wacom achtig pennetje ter grootte van de pennetjes die bij PDA's en telefoons gebaseerd op WM6.5 van vroeger zaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:05:
...

browser.tabs.remote op true gezet, maar elke tab apart, ik zie het niet :?
In B2 zie ik tot nu toe ook nog geen verschil (behalve het onderlijnen van de tabtitel, maar dat was al aanwezig)
For now, Firefox will continue to use a single content process and not multiple content processes. If you open the Task Manager, you do not see individual firefox.exe processes for each website that is open in the browser like you see when using Chrome. This is a work in progress, and the feature will be implemented eventually.
Kennelijk nog even wachten enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waarom dan nu al browser.tabs.remote als je er voorlopig toch niets aan hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:44
Waar ik mij nu de laatste tijd aan erger, is dat als ik veel tabs open doe vlak na elkaar (zoals bijv. in de HK, open ik paar maal per dag alle topics die ik wil lezen in een nieuwe tab), dan hapert Firefox... Voor 29 nooit last van gehad... Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:06:
Waarom dan nu al browser.tabs.remote als je er voorlopig toch niets aan hebt? :?
Geen idee, crashes heb ik nog niet gezien (browser.tabs.remote en die andere instelling niet gemist?)
Het is een beta, of in dit geval een vroege beta, aangezien het een on/off projectje was.
Intern zal het wel z'n ding doen, maar ik nog geen crash gezien sinds 30B1 die het triggered- als in geen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wsitedesign schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:10:
Waar ik mij nu de laatste tijd aan erger, is dat als ik veel tabs open doe vlak na elkaar (zoals bijv. in de HK, open ik paar maal per dag alle topics die ik wil lezen in een nieuwe tab), dan hapert Firefox... Voor 29 nooit last van gehad... Vervelend.
Dat heb ik sinds ik ben overgestapt op een quadcore CPU, Firefox genereert te weinig load om een throttle up te triggeren, waardoor de CPU op lage snelheid blijft werken. Bij de voorganger (dualcore) was het stressen van 1 core wél genoeg. Met Multisim die tijdens het simuleren alle beschikbare CPU power kan gebruiken is het net zo, zelfde probleem. :/

Ik kan iig niet wachten tot Firefox (en Multisim) eens een keer aan multi-threading gaat doen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:53
Hebben meer mensen er last van dat Firefox na het afsluiten op de achtergrond blijft hangen?
Daardoor moet je het proces via taakbeheer afkappen om Firefox nog een keer op te kunnen starten.

Ik krijg dat probleem, wanneer ik bij de privacy instellingen "geschiedenis wissen zodra ik Firefox afsluit" aanvink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wappiewappie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:20:
Hebben meer mensen er last van dat Firefox na het afsluiten op de achtergrond blijft hangen?
Daardoor moet je het proces via taakbeheer afkappen om Firefox nog een keer op te kunnen starten.

Ik krijg dat probleem, wanneer ik bij de privacy instellingen "geschiedenis wissen zodra ik Firefox afsluit" aanvink.
Blijft ie dan wel echt hangen, of duurt het afsluiten gewoon wat langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat langer wachten kan inderdaad helpen, maar vaak heeft het 2 mogelijke oorzaken :

- Brakke plug-in/extension.
- HDD die aan het overlijden is/profiel corrupt en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
wappiewappie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:20:

Ja zelfde probleem hier, zelfs met een nieuw profiel en geen addons.
Zodra ik de opties "Active Logins" en "Saved Passwords" niet aanvink, sluit Firefox wel weer netjes af.

Let op: zodra je ze de eerste keer hebt uitgevinkt, blijft Firefox nog een keertje hangen, pas daarna gaat het wel goed.

Ik start Firefox op en wacht in ieder geval 5 seconden voordat ik weer afsluit.

Edit: Helaas is dit geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Joen schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:44:
[...]

Als ik dit zo lees denk ik dat het goed voor je is om eens naar Classic Theme Restorer te kijken. :P Add-ons FTW! :P
Super, deze add-on, eindelijk terug naar een functionele indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Het blijft echt hangen. Ook na een half uur is proces nog niet afgesloten. Op vier verschillende pc's, zowel W7 als W8.1, heb ik hetzelfde. Ook zonder plug-ins.

De update 29.0.1 lost het probleem helaas ook niet op.
Dan maar even handmatig de geschiedenis verwijderen. Dat is ook niet zo'n ramp. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door wappiewappie op 10-05-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
wappiewappie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:14:
Het blijft echt hangen. Ook na een half uur is proces nog niet afgesloten. Op vier verschillende pc's, zowel W7 als W8.1, heb ik hetzelfde. Ook zonder plug-ins.

De update 29.0.1 lost het probleem helaas ook niet op.
Dan maar even handmatig de geschiedenis verwijderen. Dat is ook niet zo'n ramp. 8)
Heb je mijn oplossing al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Ja. In eerste instantie gaat het dan goed, maar naar een aantal keer Firefox opstarten en afsluiten blijft het proces opnieuw hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:07:
Ik kan iig niet wachten tot Firefox (en Multisim) eens een keer aan multi-threading gaat doen.
Dat doen ze al heel lang. Firefox gebruikt hier een thread of 50 momenteel (dat aantal wisselt) en start voor de plugins een eigen proces onder het hoofdproces. Maar dat is onder OS X waar je ook een system monitor hebt die dit soort informatie weergeeft. De variant van Windows doet dat niet (wel enige hiërarchie). Als ik in Linux met htop kijk en filter op firefox zie ik ook meer dan 1 proces nadat ik Firefox heb opgestart (die overigens allemaal verdwijnen wanneer ik Firefox weer afsluit). Wellicht dat je met de proces monitor van SysInternals in Windows ook dit soort informatie ziet maar het kan ook zijn dat de Windows versie dit simpelweg niet heeft (op de plugins na want Flash is een los proces).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Firefox gebruikt hier echt maar 1 core en dat is te merken en te zien, als Firefox druk bezig is met het openen van tabs of er speelt een video af, dan is de max cpu load 25%, oftewel 1 core.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmellyOrc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 02:22
Ik heb een klein maar irritant probleem met FF29: de settings van het customizen worden iedere keer vergeten als ik firefox afsluit.

Als ik het customize menu open, dan komen m'n toolbar icons juist te staan, en als ik deze dan sluit (zonder iets te veranderen), komt alles te staan zoals ik het wil:
Afbeeldingslocatie: http://111.imagebam.com/download/hAuEsQSUnu1cyJT-Wzkb5A/32589/325886228/firefox_goed.png

Echter, wanneer ik firefox afsluit en opnieuw open, ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://111.imagebam.com/download/H1_zW9DqlEOu8PkztY9r9g/32589/325886227/firefox_fout.png

Wat ik dus niet wil (extra muisklik nodig om bij m'n favorieten to komen. Eugh.).

Hoe kan ik er voor zorgen dat firefox deze setting(s) opslaat?

Edit: Laat maar. Door een space te zetten aan het einde van die icons in het customize menu blijft alles nu wel staan.

[ Voor 7% gewijzigd door SmellyOrc op 11-05-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:12:
Firefox gebruikt hier echt maar 1 core en dat is te merken en te zien, als Firefox druk bezig is met het openen van tabs of er speelt een video af, dan is de max cpu load 25%, oftewel 1 core.
Over welk OS hebben we het dan? In Windows is het cpu gebruik over de gehele cpu gemeten dus ook die 25%. Dat betekent dat Firefox 25% van de gehele cpu gebruikt. Dat kan 1 core zijn maar dat kunnen ook 4 cores plus de HT "cores". Als die video een Flash video is dan wordt een deel via Firefox gedaan en een deel via de Flash plugin. Dat zijn twee aparte processen (plugins zijn sinds een paar jaar gescheiden van het hoofdproces, tabs daarentegen nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

W7x64. En niet alleen bij Flash video's gebeurt dit, ook bij html5 video's.

edit: Firefox ook maar eens bijgewerkt en gelijk "Classic Theme Restorer" geïnstalleerd, thanks voor wie er het eerst mee kwam :)

Helaas moest er alsnog het een en ander met de hand aangepast worden. Noscript had ineens zijn eigen balk gekregen ipv naast ShowIP op dezelfde balk te staan. Gelukkig was dat wel aan te passen.

edit2: Damn, die addon zet niet alles terug, voorheen kon je onderaan zien waar een link heen linkt als je er met de muis op gaat staan, dat mis ik wel :/

edit3: Ah hebbes, weer wat aanpassingen gemaakt en nu zie ik dat weer. :)

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 11-05-2014 16:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Raven schreef op zondag 11 mei 2014 @ 09:58:
edit2: Damn, die addon zet niet alles terug, voorheen kon je onderaan zien waar een link heen linkt als je er met de muis op gaat staan, dat mis ik wel :/
terug zetten? Zonder 'Classic Theme Restorer' zie ik de url gewoon onderin beeld.
Het is dus juist de addon die het er uit sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh nee :? ? Na updaten naar 29 zag ik dat niet meer, de addon installeren maakte geen verschil, tot ik zelf de werkbalken ging aanpassen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Dan zal het wel met update 29.0.1 terug gekomen zijn.
Ik heb in ieder geval (naast de geschiedenis opties) niks gewijzigd na de update.

[ Voor 43% gewijzigd door wappiewappie op 11-05-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Instant downgrade: Sinds FF25 werd al niet meer goed opgeslagen tot waar je op een pagina gescrolld was, met aankondiging dat dat in FF29 hersteld zou zijn. Dat is dus niet zo, maar de aanpassing aan de sessie-opslag zorgt er wel voor dat sessionstore.js van <1MB naar >15MB gaat en het opstarten ongeveer 4 minuten duurt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 07-09 17:57
Sinds ik Firefox 29 gebruik gebeuren er rare dingen.

Zo gaat het typen ineens met soms wat haperingen.

Verder kan ik geen bookmarks toevoegen aan de bookmarks toolbar, terwijl de links wel in dezelfde menu staan, zie hieronder: :? :?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/4qsrya.png

En verder kan ik met de about:config optie "browser.tabs.on.top" de tabs niet meer op false zetten zodat de tabs onderaan komen te staan.

Iemand suggesties?

edit: pffff wat een drama dit, terug naar FF 28 en automatisch update uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 12-05-2014 00:08 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nextron schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:11:
Instant downgrade: Sinds FF25 werd al niet meer goed opgeslagen tot waar je op een pagina gescrolld was, met aankondiging dat dat in FF29 hersteld zou zijn. Dat is dus niet zo, maar de aanpassing aan de sessie-opslag zorgt er wel voor dat sessionstore.js van <1MB naar >15MB gaat en het opstarten ongeveer 4 minuten duurt.
4 minuten?! Gelukkig geen last van, maar ik gebruik dan ook addon "Session Manager" om sessies te (her)openen. Dat doe ik sinds sessionstore.js eens een keer de boel kwijt was geraakt...
Snowwie schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:18:
Sinds ik Firefox 29 gebruik gebeuren er rare dingen.

Zo gaat het typen ineens met soms wat haperingen.

Verder kan ik geen bookmarks toevoegen aan de bookmarks toolbar, terwijl de links wel in dezelfde menu staan, zie hieronder: :? :?

[afbeelding]

En verder kan ik met de about:config optie "browser.tabs.on.top" de tabs niet meer op false zetten zodat de tabs onderaan komen te staan.

Iemand suggesties?

edit: pffff wat een drama dit, terug naar FF 28 en automatisch update uit.
De bookmarkbalk doet het hier prima in FF29(.0.0) en de browser.tabs.on.top optie heb ik in Classic Theme Restorer aangepast, tabs gingen meteen onderaan staan.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
misschien wisten jullie dit al, maar ik vind dit zeer triest: http://hexus.net/business...tiles-firefox-start-page/

open source? gaan ze hetzelfde kant op als ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50
westlym schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:11:
misschien wisten jullie dit al, maar ik vind dit zeer triest: http://hexus.net/business...tiles-firefox-start-page/

open source? gaan ze hetzelfde kant op als ubuntu?
Lijkt allemaal wel mee te vallen:

http://webwereld.nl/e-com...ies-in-firefox-in-ijskast

https://blog.mozilla.org/...5/09/new-tab-experiments/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
waarom dan iets testen??? ik snap het niet. als je het niet gaat introduceren, hoef je dit niet te testen.

A few months ago Darren posted about some experiments we wanted to do with the new tab page. It didn’t go over well. A lot of our community found the language hard to decipher, and worried that we were going to turn Firefox into a mess of logos sold to the highest bidder; without user control, without user benefit.

That’s not going to happen. That’s not who we are at Mozilla.

But we will experiment. In the coming weeks, we’ll be landing tests on our pre-release channels to see whether we can make things like the new tab page more useful, particularly for fresh installs of Firefox, where we don’t yet have any recommendations to make from your history. We’ll test a mix of our own sites and other useful sites on the Web. We’ll mess with the layout. These tests are purely to understand what our users find helpful and what our users ignore or disable – these tests are not about revenue and none will be collected. Sponsorship would be the next stage once we are confident that we can deliver user value.

We’ll experiment on Firefox across platforms, and we’ll talk about what we learn before anything ships to our release users. And we’ll keep listening for feedback and suggestions to make this work better for you. Because that’s who we are at Mozilla.

Johnathan Nightingale
VP Firefox
Pagina: 1 2 ... 33 Laatste