Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic. Nu we bijna 3 jaar zitten nadat Fx 4.0 Final is gegaan, dacht ik misschien tijd voor iets nieuws. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9,10), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2,11) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij middels een Direct Msg.

Voorafgaande topics:
  1. [Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)
  2. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II
  3. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III
  4. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV
  5. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V
  6. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI
  7. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII
  8. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII
  9. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX
  10. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X
  11. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI
  12. [Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Deel XII
  13. [Firefox 3.x] Wat vinden we ervan? Deel XIII
  14. [Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing App-tabs zit in Firefox sinds versie 4, en geliefd bij velen
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons
  • Verbeterde zooming, veel mooier nu
  • Verbeterde url-bar, je vindt veel makkelijker wat je zoekt als je aan intypen bent
  • Heeft gewoon nog een searchbar, wel zo prettig
  • Ultiem tweakbaar, iets bevalt je niet, pas het aan
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) worden gekeken.

Van Firefox 5.0 naar 27 en verder..
Heb me af en toe afgevraagd wat moet ik nu met de TS, er is geen grote scheidslijn meer, sinds we de jaar+ releases hadden van Fx 1 t/m 3.
Sinds Fx 4/5 is de realiteit anders, we hebben een snellere ontwikkelcyclus van week of 6, iets waar zowel lof als (in de meuktracker soms best luide-) kritek op kwam, sommigen mistten de ouderwetse IE-achtige versienummering. Vroeger was het makkelijk, het ging vooral om de skin-change dat een nieuw major-nummer meebracht. Heb zelf ook moeite ermee gehad, mijn motivering was een beetje weg om snel een nieuwe TS te doen. Inmiddels went het, en Opera doet het zo, evenals Chrome.
Daarom zet ik in deze TS een opsomming van de in het oog springende changes van 5.0 t/m 27.0.

En ja, er komt ook een Major Skin-change aan, namelijk Australis zou er met versie 29.0 of 30.0 eens moeten zijn. Daarover loopt ook discussie, die skin, U raadt het al er is nogal kritiek.
Toch wil dat niet zeggen dat Firefox dik aan aandeel verliest, in de afgelopen 3 jaar is het van 24 naar 19 procent gegaan, ja niet heel weinig, maar gezien de sterke terugkomst van IE, die het goed doet sinds IE9, valt de schade nog mee. Ook Chrome is ons niet hard voorbij komen zeilen, althans wie je het vraagt, de site Net Marketshare schat het aandeel Chrome duidelijker lager dan dat van Firefox. Stat Counter echter schat Chrome weer stukken belangrijker in, maar die site maakt zich schuldig aan het meetellen van de door Chrome geprecachte sites.

Opsomming belangrijkste (jup,subjectief) punten der changelogs Firefox 5.0-27.0
klik op het versienr. om naar de meuktracker post te gaan
5.0 >> Ondersteuning CSS Animaties.
6.0 >> De URL-balk drukt nu de domeinnaam vet af.
7.0 >> Verbeterde geheugenafhandeling. De "http://" aan het begin van een adres wordt voortaan verborgen.
8.0 >> Add-ons die door 3rd-party programmas worden installt, nu voortaan uitgeschakeld. Twitter als zoekmachine toegevoegd in de adresbalk.
9.0 >> Prestaties Javascript vebeterd. Wat verbeteringen voor OSX Lion.
10.0 >> De voorwaarts knop is nu verborgen, totdat je echt terug kùnt. Meeste add-ons nu standaard compatible met aankomende versie's Firefox.
11.0 >> Favorieten etc. kunnen nu ook uit Chrome geimporteerd worden. Sync feature strekt zich nu uit tot ook de add-ons.
12.0 >> URL's die je in de downloadmanager plakt, worden gedownload.
13.0 >> Openen nieuwe tab geeft nu meest bezochte pagina's als default. SPDY protocol staat nu standaard aan voor sneller bezoeken van site's die het ondersteunen.
14.0.1 >> De url-balk vult nu automagisch getypte url's aan. Plugins alleen activeren als je erop klikt, is nu een mogelijkheid.
15.0 >> Verbeterd geheugengebruik add-ons. Stille updates op de achtergrond.
16.0 >> Web apps ondersteuning, althans een begin.
17.0 >> Onveilige plugins nu standaard uitgeschakeld.
18.0 >> Web-RTC toegevoegd aan Firefox. OSX 10.7+ >> Retina ondersteund.
19.0 >> Een pdf-Reader ingebouwd. Sneller opstarten.
20.0 >> Mogelijkheid om vastgelopen plugins te killen, zonder Firefox te laten hangen.
21.0 >> Social API staat nu meerdere providers toe (denk aan FaceBook etc.). Firefox zal suggesties doen hoe startup-tijd te verbeteren, als die dat nodig acht.
22.0 >> Op Windows houdt Fx zich nu aan display-scaling opties om tekst groter te renderen op hoge-resolutie displays (wat een zin...).
23.0 >> Logo heeft een sopje gehad. DXVA2 op Windows Vista+ aangezet, om zo H.264 video decodering te versnellen via de GPU.
24.0 >> Alle tabbladen die rechts (vd tab waar op je rechtsklikt) staan kunnen met 1 klik worden gesloten.
25.0 >> Zoekveld niet meer gedeeld tussen de verscheidene tabs.
26.0 >> Ondersteuning voor H.264 op linux. Java-plugins moeten voortaan eerst een klikje krijgen voordat ze afspelen (opt-in dus...).
27.0 >> TLS 1.1 en 1.2 staat standaard aan.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows,OS X, linux:
Installer:Release-versie ESR*

de Beta
http://www.mozilla.org/nl/firefox/beta/
Aurora
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/aurora/
Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
*extended service release, voor 't lang bij één versie blijven (bedrijven)
Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag Hoe zet je de automatische afbeelding-naar-passend uit?
In de about:config op False zetten >>> browser.enable_automatic_image_resizing
Vraag: Zie de beroemde Oranje Firefoxbutton helemaal niet?
Ga naar beeld >> werkbalken>> schakel de menubalk uit. Dit werkt ook in Xp.
Vraag Hoe krijg je de titelbalk weer leeg, ik wil dat oldskool?
Daarvoor ga je naar about:config en verander je de waarde browser.tabs.drawInTitlebar naar false
Vraag Heeft Firefox nou last van memoryleaks? Verschillen de meningen over, kijk eens in dit topic. Over het algemeen staat Fx juist erg goed bekend voor lichte systemen met niet gek veel geheugen. Ook is het slim om in about:memory te kijken naar geheugencomsumptie, die is accurater dan die van taakbeheer.
Vraag Welk about schakels zijn er eigenlijk? Type eens about:about in de url-balk...
Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken (restart vereist).
Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Ook kun je de extensie 'Nightly Tester Tools' of Mr Tech's Toolkit gebruiken, tenslotte is er checkCompatibility.
Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Windows Vista /7 /8.x: %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in de C:\Users\<username>\AppData\Roaming\ map.
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: In Firefox worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

OpenDownload voegt een Run knop toe in 't Save-dialoogvenster
[smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
  • Tabbrowser Extensies:IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
    IE View IE apart openen vanuit contextmenu's
    Chrome View sites in Chrome bekijken vanuit contextmenu's
    Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
    Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
    Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
    MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
    AppTab Nav-B-Gone - Geen urlbalk meer bij je apptabs.
    Status-4-Evar - U mist de statusbalk? Speel hier eens mee...
    Animated Addons Bar - Voor de addonbar, maakt hem kleiner en nog meer
    App Button Clear - Handig voor als je de Firefoxbutton iets te Oranje vindt, je maakt hem hiermee transparent, of blauw mocht je classic Theme draaien
    No Squint - De ultieme controltool voor Firefox sterk verbeterde zooming
    about:me - Nieuwe feature vanaf 3.5+ , waardoor je je surfstatistieken kan zien door about:me in te typen (je moet wel de extentie op de gelinkte site downloaden om de feature aan te zetten).
  • Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:
  • Stop vervelende ads/flash filmpjes:
    • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
    • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
    • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
    • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.

• Topicstart redelijk onder handen genomen, vooral aangepast vooral waar het de opsomming van changelog vanaf Fx 5 aangaat, verder eea geschrapt/toegevoegd in de FAQ en de "handige links", en downloadsectie bijgewerkt, ESR/Aurora/Beta toegevoegd; alle lnks gecontroleerd. En eindelijk worden Win7/8 nu genoemd bij het profile-path.. :+

Sjah wijzigde deze reactie 12-02-2014 13:37 (20%)

• 92946
    • Registratie: september 2003
    • Laatst online: 19-01-2018
    Ik heb momenteel een vaag probleempje met Firefox (v 27.0).

Download directory staat ingesteld op E:

Echter als ik wat download via de browser zet de browser het bestand in C:\Users\Snowwie\Downloads

Settings staan goed dunkt me:

92946 wijzigde deze reactie 13-02-2014 00:56 (17%)

• nero355
    • Registratie: februari 2002
    • Laatst online: 18:05

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb net iets super irritants aan Firefox/Pale Moon ontdekt : Je kan op geen enkele SIMPELE MANIER Plug-ins zoals Flash/VLC/allerlei andere meuk UNINSTALLEREN/VERWIJDEREN zonder te gaan knoeien met files renamen :|

Sterker nog : In de oude versies kon dit wel, maar nu niet meer 8)7 WTF?! :D

Ik heb het dan over dit Window/Menu :

Waarom kan ik daar niet gewoon Right Mouse Button doen en dan Uninstall :? Zo stom |:(

Ik heb echt ALLES hierover gelezen @ Mozilla Firefox Support en nergens wordt een normale manier genoemd. Dat kan beter!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Krusher
    • Registratie: januari 2001
    • Niet online

Krusher

Alizée

De mijne ziet er momenteel zo uit:

http://tweakers.net/ext/f/2XYC3hJvUdWiYiOy986mAgzD/thumb.jpg

Prima werken zo, een vooruitgang wat mij betreft.

http://tweakers.net/ext/f/EDdm6AqWknCbD1QQtMzAVZjZ/thumb.jpg

Het was ooit zo :P

:+

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

Zie je die knop met 3 strepen erin? Druk erop, klik dan op Customize...

http://tweakers.net/ext/f/tXTvkihFHl8Fj5YYRnVtxgwe/thumb.jpg

Links onderin?

• Ramon
    • Registratie: juli 2000
    • Laatst online: 17:37
    quote:
    Peter Triac schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:52:
    @Evanescent Last van zwart-flikkerende Firefox-vensters snap ik niet helemaal
    Ik verplaats het maar ff van pag. 3 naar 4 :-)

@Desalniettemin - (Tabbladen)
    De pijltjes vind ik niet erg, maar soms moet je van Tabblad 15 naar Tab-blad 250
    mbv de "snelle klikkerdeklik".... In de vast gezette Tabbladen (Pinned Tabs) zit bv Yahoo (mail) en
    een Link van daaruit opent helemaal aan de linkerkant van de Tabbladen-rij.. :-(
    Je zou Switch to tab kunnen gebruiken als je naam van de tab weet waar je heen wil.

Twee mogelijkheden:
    1) Je drukt op ctrl+T waarmee je een nieuwe tab opent, je typt de naam in van de tab waar je heen wilt, kiest die uit de lijst en drukt op enter, je nieuw geopende tab verdwijnt dan weer.
    2) Je druk op ctrl+L om de urlbalk [van de huidige tab] te selecteren, je typt de naam van de tab waar je heen wilt, kiest die uit de lijst en drukt op enter, je huidige tab blijft staan!

offtopic:
    Iets meer samenhang en iets minder enters in je post zou de leesbaarheid ten goede komen denk ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Evanescent
    • Registratie: september 2001
    • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Daar is weer eens een scheet van Sjah :P

Welke versie? Maak eens een screenshot? Ik herken je (beperkte) omschrijving niet.

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
    so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

Acties:
    • 0Henk 'm!

of deze

Met de aantekening dat het vreemd genoeg op de screens er iets beter uitziet , dan in het echt, maar ik hoop dat je "the picture" krijgt.

Sjah wijzigde deze reactie 06-04-2014 06:21 (78%)

• desalniettemin
    • Registratie: juli 2010
    • Laatst online: 19-02 21:44
    Nergens last van :)

Valt op dat Fx 29 beta pagina's niet helemaal goed weergeeft:

Firefox:

IE11:

desalniettemin wijzigde deze reactie 11-04-2014 16:54 (87%)

• nero355

nero355

Firefox is helaas steeds meer dat soort onzin gaan respecteren... :F

Soms helpt het om gewoon de knop in te drukken ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bitpixl
    • Registratie: mei 2000
    • Niet online
    Ik heb nu met hulp van Classic Theme Restorer (CTR) de Firefox interface bijna weer zoals ik het graag wil hebben, alleen irriteer ik me nu nog aan de lege titel balk. Is er een manier om de titel balk uit te schakelen en de min/max/close buttons naar beneden te verplaatsen? De optie "tabs in titlebar" staat al aan in CTR
    https://lh5.googleusercontent.com/-bTgUrqUj7HU/U19hRVQgg9I/AAAAAAAAFsw/aGPi7nfuODY/s800/Program%2520Manager_2014-04-29_10-19-37.jpg

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• bitpixl
    • Niet online
    quote:
    bitshady schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:27:
    Ik heb nu met hulp van Classic Theme Restorer (CTR) de Firefox interface bijna weer zoals ik het graag wil hebben, alleen irriteer ik me nu nog aan de lege titel balk. Is er een manier om de titel balk uit te schakelen en de min/max/close buttons naar beneden te verplaatsen? De optie "tabs in titlebar" staat al aan in CTR
    [afbeelding]
    Update: Gelukt! :)
    https://lh4.googleusercontent.com/-Yy-J8sjq4Cg/U1_iwHDUIeI/AAAAAAAAFtI/RfviQU8o7mQ/s800/%255BFirefox%255D%2520Wat%2520vinden%2520we%2520ervan%2520-%2520Deel%2520vijftien%2520-%2520Client%2520Software%2520Algemeen%2520-%2520GoT%2520_2014-04-29_19-33-50.jpg

In userChrome.css moet de volgende regel worden toegevoegd:
    code:
    1

#TabsToolbar { margin-top: 0px !important; }

Ook heb ik de addon "omnibar" toegevoegd die de url en search balk combineert.
    Het resultaat is nu een zeer minimalistische bar met daaronder alleen nog mijn bookmarks bar.

Mocht je nou ook van het vergrootglas af willen die in het searchvenster staat, kan je het volgende in je userChrome.css toevoegen:
    code:
    1
    2
    3
    4

/* remove magnifying glass from search box */
    .search-go-button {
    display: none !important;
    }

Nog een paar dingen waar ik naar wil kijken:
    - andere oplossing voor de addon buttons, erg lelijk zo
    - download arrow laten verschijnen tijdens downloaden
    - back & forward buttons alleen tonen als ze te gebruiken zijn.

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• Joolee
    • Registratie: juni 2005
    • Laatst online: 16-02 03:16
    quote:
    Zeror schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:18:
    Heb vandaag de update naar deel 29 geinstalleerd en ben er opzich best tevreden over. Alleen nu had ik dus een complete theme geinstalleerd, deze, maar vond die helaas niet mooi genoeg. Dus maar weer verwijderd. Alleen dat niet helemaal gegaan zoals het hoort, want de scrollbar is niet terugveranderd naar de standaard uiterlijk.

Hoe kan ik dat herstellen?
    Zover ik weet kan dat niet worden beïnvloed door plugins maar je zou even in je userchrome.css kunnen kijken. Anders kun je nog prefs.js doorlopen of daar iets interessants tussen staat.

Dit is overigens alweer 6 weken mijn uitzicht:
    http://joolee.nl/images/ff29-toolbars.png
    Wanneer het venster verkleind dan verdwijnen de minst belangrijke icoontjes netjes op volgorde als er geen ruimte meer voor is :*)

Zou alleen nog willen dat het oude menu over m'n bookmarks toolbar heen komt te staan wanneer ik alt indruk. Nu is hij gewoon hard uitgeschakeld omdat ik nergens een via CSS beschikbare eigenschap kan vinden welke aangeeft of alt is ingedrukt :(

Joolee wijzigde deze reactie 29-04-2014 20:37 (5%)

• Raven
    • Registratie: november 2004
    • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds een paar maanden, weet niet precies sinds wanneer, merk ik dat zowel in FF als Chrome bepaalde afbeeldingen niet goed worden weergegeven. Bijv.:
    M2M in "Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3"

De thumbnail in dat bericht ziet er goed uit:

(screenshotje van bericht)

Klik ik op de thumnail, krijg ik dit te zien:

Afbeelding is 90 graden gedraaid, maar met de verhoudingen van als ie goed staat. De afbeelding wordt dus nogal vervormd weergegeven.
    Klik ik eenmaal met de linkermuisknop op de fullsize afbeelding (zoom), dan wordt ie met de goede verhoudingen weergegeven, maar nog steeds gekanteld.

Dit heb ik bij foto's van mijzelf ook gemerkt, foto's die voorheen goed werden weergegeven in de browser(s) en nu niet. Bij die van mij heb ik daar een workaround voor gevonden: De exif-info er door XnView uit laten halen. Als ik dat met bovenstaande afbeelding (na het lokaal opslaan) doe, dan zie ik dit in de browser:

Rara hoe kan dat? Is er iets verandert de afgelopen paar maanden dat dit zou kunnen veroorzaken?

edit:
    http://computing.dcu.ie/~humphrys/chrome.bug.html en https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=298619 (zie < ½ jaar oude comments) vermelden dit probleem.

Raven wijzigde deze reactie 30-04-2014 20:20 (6%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ChicaneBT
    • Registratie: november 2000
    • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

quote:
    Joen schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:47:
    Bedoel je dit effect ChicaneBT?: Firefox 27.0.1: moeilijk leesbare tekst op sommige plekken
    Hdet is met FF 29 wel een stuk beter geworden, maar bij facebook twijfel ik nog over de kwaliteit van de tellers bovenin (dunne witte tekst op rode achtergrond).
    Ik ga zo even in dat topic kijken. Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad tot deze versie van FF. Ik gebruik vaker verschillende browsers, maar het is me nooit opgevallen.

Zie de verschillen. Bij de eerste onder Pownews zie je duidelijk verschil, de woorden Zoek en Tip de redeactie rechtsboven. Ook is de tekst in de artikelen iets opgerekt dat zie je heel duidelijk in de laatste screenshot.:

Edit: Misschien moet ik het even verduidelijken. De laatste screenshot is een FF en Opera screenshot over elkaar heen gelegd. Zo zie ik het dus niet :P. Maar zo zie je goed het verschil met FF en de iets opgerekte tekst. Het is ook echt zo en niet enkel voor het oog.

ChicaneBT wijzigde deze reactie 01-05-2014 16:05 (12%)

....911....

Acties:
    • 0Henk 'm!

• SmellyOrc
    • Registratie: november 2010
    • Laatst online: 18-02 20:37
    Ik heb een klein maar irritant probleem met FF29: de settings van het customizen worden iedere keer vergeten als ik firefox afsluit.

Als ik het customize menu open, dan komen m'n toolbar icons juist te staan, en als ik deze dan sluit (zonder iets te veranderen), komt alles te staan zoals ik het wil:
    http://111.imagebam.com/download/hAuEsQSUnu1cyJT-Wzkb5A/32589/325886228/firefox_goed.png

Echter, wanneer ik firefox afsluit en opnieuw open, ziet het er zo uit:

http://111.imagebam.com/download/H1_zW9DqlEOu8PkztY9r9g/32589/325886227/firefox_fout.png

Wat ik dus niet wil (extra muisklik nodig om bij m'n favorieten to komen. Eugh.).

Hoe kan ik er voor zorgen dat firefox deze setting(s) opslaat?

Edit: Laat maar. Door een space te zetten aan het einde van die icons in het customize menu blijft alles nu wel staan.

SmellyOrc wijzigde deze reactie 11-05-2014 00:40 (7%)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• 92946
    Sinds ik Firefox 29 gebruik gebeuren er rare dingen.

Zo gaat het typen ineens met soms wat haperingen.

Verder kan ik geen bookmarks toevoegen aan de bookmarks toolbar, terwijl de links wel in dezelfde menu staan, zie hieronder: :? :?

En verder kan ik met de about:config optie "browser.tabs.on.top" de tabs niet meer op false zetten zodat de tabs onderaan komen te staan.

Iemand suggesties?

edit: pffff wat een drama dit, terug naar FF 28 en automatisch update uit.

92946 wijzigde deze reactie 12-05-2014 00:08 (8%)

• Joolee
    quote:
    desalniettemin schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:27:
    @Joolee: Java heb ik niet geinstalleerd, Adobe ook al ingeruild voor Sumatra en ik heb maar 3 extensies. Adblockplus, TabUtilities, en Thumbnail Zoom. Maar dat heeft toch niets te maken met het blokkeren van reclame's? Adblock moet gewoon doen waar het voor bedoelt is en dat is het blokkeren van reclame's en niet pas als alle tabs geladen zijn ;)
    Uiteraard, maar je had het erover dat je ergens bang voor was. Ik neem aan dat je niet bang bent voor adds dus ik heb een introductie tot veilig browsen op het web gegeven :*) Overigens gaat het niet zozeer om je extensies maar om plugins, dat is een appart tabje in het addons overzicht.

* Joolee Spooks desalniettemin

• Joen
    • Registratie: juli 2003
    • Laatst online: 15:03
    quote:
    Raven schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:29:
    FF forceren de pagina opnieuw op te halen heb ik al meerdere keren geprobeerd, de fout blijft, in Chrome, IE en Opera blijft ie normaal werken. Blijf het maar vaag vinden.

Heb net maar even een W7-VM erbij gepakt die die site nog nooit heeft bezocht. Had daar nog FF 29.0.0 .... -> http 500. Update naar 29.0.1 -> nog steeds http 500.

FF Portable 30.0 Beta 2 kan de site zonder problemen openen. :S
    Hier nog net ff weer geprobeerd in FF 30 final, maar nog steeds het zelfde issue.
    Bij deze een screenshot van de aanvraag en antwoord headers:

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
    desalniettemin schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:13:
    Net Fx 31 beta 1 geinstalleerd. In about:config hebben ze de optie browser.tabs.closeButtons er uit gehaald, zodat je die kruisjes niet meer weg kunt halen. In tabutilities heb ook de optie om die kruisjes weg te halen, maar die optie werkt niet meer. Klote!
    http://tweakers.net/ext/f/5DYLGKytGNcOZtCR1DPgdrtX/thumb.jpg

Classic Theme Restorer haalt ze wel weg hoor O-)

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

Geen probleem.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    ppl schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:00:
    [...] Btw, het regelmatig opnieuw starten van je browser is niet zo heel erg, het is vaak zelfs zeer wenselijk omdat ie dan juist dingen als de cache leeggooit. Denk hierbij ook vooral aan de cookies en allerlei andere zaken. Dan hebben we het meer over dingen als privacy. [...]
    Als het wenselijk zou zijn om de cache te wissen, hadden ze de cache wel gewist tijdens het draaien ;) Cache is juist om zaken te versnellen.
    Wat cookies betreft ben ik het ook niet met je eens. Privacy-gevoelige cookies blijven gewoon staan bij een herstart.

ProTip: Installeer Self-Destructing Cookies. Daarmee heb je wél cookies aan staan, dus alle sites functioneren, maar 10 seconden na het sluiten van de tab, zijn alle cookies gewist. Uiteraard moet je de gewenste sites even whitelisten, maar dat is een kwestie van twee klikken.
    Ter illustratie, zo groot is mijn lijst met sites met cookies nu:

Uiteraard blijven Ghostery en Adblock Plus ook erg behulpzaam.

Evanescent wijzigde deze reactie 15-06-2014 21:00 (5%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

Deze? Want dat is gewoon de standaardwaarschuwing als de site geen geldig certificaat heeft, wat heel gebruikelijk is bij installaties op 'eigen servers'. Pas als je echt users toe laat wordt het interessant om een officieel certificaat te kopen ;)

• 92946
    Ik heb nu FF 32 Beta en eindelijk, met wat aanpassingen met Classic Theme Restorer, heb ik de browser zoals ik em graag heb. Tabs beneden de adresbalk, home knop links en een back en forward knop.

Alleen nu zou ik graag willen weten hoe je de kleur kunt veranderen van het gehele gebied waar zo'n beetje alles in staat, hieronder rood omkaderd. Dit is bij mij nu lichtblauw.

• Rikkiz0r
    • Registratie: januari 2009
    • Niet online
    Sinds de laatste update van Firefox (naar versie 32.0.1) heb ik last van erg lelijke fonts.
    Ze lijken niet meer goed ge-antialiased te worden.

Erg lelijk om naar te kijken. Is hier wat aan te doen?
    http://i.imgur.com/G3pAgFs.png

• Joolee
    Bij Customise is er een sidebar knopje:

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

Wat vréselijk irritant dat ze het kleine blokje bij "Help" nu ook al weggehaald hebben. Ik vond het al zo'n klein ding voor het submenu maar nu kun je alleen nog maar hoveren om het submenu te krijgen. :-(

Voorheen kon je op een vierkantje om het zwarte pijltje klikken om het submenu uit te klappen. Dat is nu weg en klik je meteen op "Help".

Of ligt dit aan de Classic Theme Restorer?

Evanescent wijzigde deze reactie 22-09-2014 11:58 (18%)

• Raven
    • Registratie: november 2004
    • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ff crossposten uit 't GKMT, kan iemand dit verklaren?:
    quote:
    TommieW schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:48:
    [...]

Dit:
    ☺😊😀😁😂😃😄😅😆😇😈😉😯😐😑😕😠😬😡😢😴😮😣😤😥😦😧😨😩😰😟😱😲😳😵😶😷😞😒😍😛😜😝😋😗😙😘😚😎😭😌😖😔😪😏😓😫🙋🙌🙍🙅🙆🙇🙎🙏😺😼😸😹😻😽😿😾🙀🙈🙉🙊💩👶👦👧👨👩👴👵💏💑👪👫👬👭👤👥👮👷💁💂👯👰👸🎅👼👱👲👳💃💆💇💅👻👹👺👽👾👿💀💪👀👂👃👣👄👅💋❤💙💚💛💜💓💔💕💖💗💘💝💞💟👍👎👌✊✌✋👊👆👇👈👉👋👏👐🔰💄👞👟👑👒🎩🎓👓⌚👔👕👖👗👘👙👠👡👢👚👜💼🎒👝👛💰💳💲💵💴💶💷💸💱💹🔫🔪💣💉💊🚬🔔🔕🚪🔬🔭🔮🔦🔋🔌📜📗📘📙📚📔📒📑📓📕📖📰📛🎃🎄🎀🎁🎂🎈🎆🎇🎉🎊🎍🎏🎌🎐🎋🎎📱📲📟☎📞📠📦✉📨📩📪📫📭📬📮📤📥📯📢📣📡💬💭✒✏📝📏📐📍📌📎✂💺💻💽💾💿📆📅📇📋📁📂📃📄📊📈📉⛺🎡🎢🎠🎪🎨🎬🎥📷📹🎦🎭🎫🎮🎲🎰🃏🎴🀄🎯📺📻📀📼🎧🎤🎵🎶🎼🎻🎹🎷🎺🎸〽🐕🐶🐩🐈🐱🐀🐁🐭🐹🐢🐇🐰🐓🐔🐣🐤🐥🐦🐏🐑🐐🐺🐃🐂🐄🐮🐴🐗🐖🐷🐽🐸🐍🐼🐧🐘🐨🐒🐵🐆🐯🐻🐫🐪🐊🐳🐋🐟🐠🐡🐙🐚🐬🐌🐛🐜🐝🐞🐲🐉🐾🍸🍺🍻🍷🍹🍶☕🍵🍼🍴🍨🍧🍦🍩🍰🍪🍫🍬🍭🍮🍯🍳🍔🍟🍝🍕🍖🍗🍤🍣🍱🍞🍜🍙🍚🍛🍲🍥🍢🍡🍘🍠🍌🍎🍏🍊🍋🍄🍅🍆🍇🍈🍉🍐🍑🍒🍓🍍🌰🌱🌲🌳🌴🌵🌷🌸🌹🍀🍁🍂🍃🌺🌻🌼🌽🌾🌿☀🌈⛅☁🌁🌂☔☔💧⚡🌀❄⛄🌙🌞🌝🌚🌛🌜🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🎑🌄🌅🌇🌆🌃🌌🌉🌊🌋🌎🌏🌍🌐🏠🏡🏢🏣🏤🏥🏦🏧🏨🏩🏪🏫⛪⛲🏬🏯🏰🏭🗻🗼🗽🗾🗿⚓🏮💈🔧🔨🔩🚿🛁🛀🚽🚾🎽🎣🎱🎳⚾⛳🎾⚽🎿🏀🏁🏂🏃🏄🏆🏇🐎🏈🏉🏊🚂🚃🚄🚅🚆🚇Ⓜ🚈🚊🚋🚌🚍🚎🚏🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜🚝🚞🚟🚠🚡🚢🚣🚁✈🛂🛃🛄🛅⛵🚲🚳🚴🚵🚷🚸🚉🚀🚤🚶⛽🅿🚥🚦🚧🚨♨💌💍💎💐💒🔝🔙🔛🔜🔚⏳⌛⏰♈♉♊♋♌♍♎♏♐♑♒♓⛎🔱🔯🚻🚮🚯🚰🚱🅰🅱🆎🅾💮💯🔠🔡🔢🔣🔤➿📶📳📴📵🚹🚺🚼♿♻🚭🚩⚠🈁🔞⛔🆒🆗🆕🆘🆙🆓🆖🆚🈲🈳🈴🈵🈶🈷🈸🈹🈂🈺🉐🉑㊙®©™🈚🈯㊗⭕❌❎ℹ🚫✅✔🔗✴✳➕➖✖➗💠💡💤💢🔥💥💨💦💫🕛🕧🕐🕜🕑🕝🕒🕞🕓🕟🕔🕠🕕🕡🕖🕢🕗🕣🕘🕤🕙🕥🕚🕦↕⬆↗➡↘⬇↙⬅↖↔⤴⤵⏪⏫⏬⏩◀▶🔽🔼❇✨🔴🔵⚪⚫🔳🔲⭐🌟🌠▫▪◽◾◻◼⬜⬛🔸🔹🔶🔷🔺🔻❔❓❕❗‼⁉〰➰♠♥♣♦🆔🔑↩🆑🔍🔒🔓↪🔐☑🔘🔎🔖🔏🔃🔀🔁🔂🔄📧🔅🔆🔇🔈🔉🔊
    Edit: Wauw, Firefox doet dit nog goed ook. :D
    Goed? Er doen er heel wat niet hier :P

Bij een ander ziet het er zo uit:

en op FB zie ik ook wel eens van die vierkantjes met tekst erin die wat voor zouden moeten stellen, maar dus blijkbaar ook niet werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bee.nl
    • Registratie: november 2002
    • Niet online

Bee.nl

zoemt

Sinds Firefox 34b1 heb ik een resizebug. Bij het vergroten of maximaliseren verschijnt er een zwarte rand om de blanco startpagina.

Verder geen klagen. 34b1 loopt een stuk beter hier dan 33 ooit heeft gedaan. Daarvan bevroor de interface om de zoveel minuten voor een paar seconden.

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

Linkjes openen bij mij automatisch in een nieuwe tab, kan het ook niet uitzetten, gek genoeg.

Friemeltje

Ik was dus niet gek (hoewel :') ) en het groene friemeltje kwam weer terug :P

• 92946
    Ik heb gisteren een versie Windows 7 installatie gedaan.

Na installatie van Firefox (versie 33.1) zie ik ineens wat vreemde lijnen in beeld verschijnen, op de plek waar de tweede tab zou komen te staan (als ik em open). Naar mate ik meer pagina's open des te meer lijnen er lijken te komen. Deze lijnen verdwijnen als er een tab over heen komt. Ook als ik de muis er op zet verdwijnt de lijn achter het pijltje. Iemand een idee waar dit van komt?

Ik gebruik dezelfde add-ons voor Firefox die ik anders ook altijd gebruikte, namelijk Adblock Plus, Ghostery en Classic Theme Restorer. Allemaal op dezelfde manier geconfigureerd als bij de vorige installatie.

92946 wijzigde deze reactie 13-11-2014 23:01 (6%)

• bitpixl
    • Niet online
    Ik kwam net de addon "about:addons-memory" tegen, kan je eens mooi zien hoeveel memory elke addon gebruikt.

Adblock Edge is bij mij ook de addon die het meeste memory gebruikt.

bitpixl wijzigde deze reactie 06-01-2015 08:30 (98%)

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

Gewoon een NL versie hier.

• Robbedem
    • Registratie: juli 2013
    • Laatst online: 09-09-2019
    Tweakers.net wordt weer niet herkend door Firefox als ik wil inloggen...
    (Ik gebruik dan momenteel maar terug IE)

EDIT: Het werkt terug zoals zou moeten. Geen idee wat er mis was...

Robbedem wijzigde deze reactie 10-01-2015 00:41 (13%)

• bnbaz
    • Registratie: september 2005
    • Niet online
    Grappig dat sommigen hun Firefox zo uitbreiden. Ik was zelf al vroeg fan van het minimale van Chrome, maar ben laatst teruggestapt naar Firefox (vanwege performance, accuduur en een groeiende afkeer tegen Google).

Ik gebruik de uBlock, LastPass en DuckDuckGo extensies, en dat is het. Developer theme light staat aan en dan houd je ongeveer dit over:

(let niet op het zwarte blokje linksboven, lijkt een screenshot glitch te zijn)

Het enige waar ik nog vaak 'last' van heb is de manier waarop downloads worden afgehandeld. Dat dingen die je direct wil openen in je temp terecht komen en niet gewoon bij alle andere downloads wil na twee maanden gebruik nog niet wennen...

• bitpixl
    • Niet online
    quote:
    bnbaz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:48:
    Ik gebruik de uBlock, LastPass en DuckDuckGo extensies, en dat is het. Developer theme light staat aan en dan houd je ongeveer dit over...
    Leuk! Hier zit ook een minimalist :)

Alles in 2 balken inclusief gebruik van windows titelbalk en bookmarks :)
    (Het is trouwens blauw omdat de balk transparant is en mijn wallpaper een (mooie) blauwe lucht heeft ;))

bitpixl wijzigde deze reactie 25-03-2015 06:44 (17%)

• desalniettemin
    De mijne:

Dat thumbnailen begrijp ik niet ;(

desalniettemin wijzigde deze reactie 24-03-2015 20:28 (22%)

• 92946
    Hier de mijne:

Ik behoud liever de wat klassiekere uitstraling. Met een forward/backward, home en stop button en tabs ONDER de adresbalk. :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• ChicaneBT
    • Registratie: november 2000
    • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Ik ben vandaag begonnen met uBlock ipv ABP :). Dus ben benieuwd naar de performance winst.

Video werkt bij mij sneller op IE. Ik gebruik dus nu Waterfox om dat een beetje te compenseren want ik wil toch Firefox blijven gebruiken. Overigens is het bij mij eerder de processor/GPU/ de benodigde implementatie tussen hardware en software :( die het lastig hebben met content (N2810). Flash draait overigens veel vloeiender dan HTML5.

Ook ik ben van de minimalistische navigatiebalk indeling.
    http://i.imgur.com/JkR5biF.png

ChicaneBT wijzigde deze reactie 02-05-2015 03:40 (23%)

....911....

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

*O*

• Endevour
    • Registratie: november 2009
    • Laatst online: 19:15
    Ik heb sinds korte tijd problemen bij Youtube videos op Firefox, de filmpjes zijn gewoon helemaal misvormd, althans het venster waarin de filmpjes worden afgespeeld, ik heb geen balkje onderin o.a. waarin duur van video vermeld word en krijg vage tekst te zien. Heb Firefox al eens opnieuw geinstalleerd maar het blijft misvormd. Iemand een idee ?

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Glodenox
    • Registratie: januari 2010
    • Laatst online: 12:49
    De beta geeft bij mij momenteel versie 38.0.5 aan, dus het lijkt me nog geen versie 39 te zijn.

Ik kreeg na de laatste beta-update een melding in Firefox om in "lezersweergave" te gaan, een soort weergave die "je toelaat op de tekst te focussen". Ik kan me niet herinneren dat ik die weergave al eerder heb opgemerkt. Ik heb wel al eens een add-ons uitgetest die hetzelfde deed, maar dit is dus blijkbaar ingebakken in de browser in deze versie. De bugzilla entry is in elk geval niet enorm actief te noemen de voorbije maanden.

Glodenox wijzigde deze reactie 15-05-2015 02:02 (76%)
    Reden: Toevoeging lezersweergave

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Glodenox
    quote:
    desalniettemin schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:28:
    [...]

@Glodenox: Lezersweergave is vooral handig op mobiele websites vind ik. Vaak hebben die mobiele websites van die kleine lettertjes. Met lezersweergave worden ze wat groter. Maar dit zat volgens mij al in versie 36.
    Ik vind toch verschillende artikels die beweren dat het pas in deze versie is toegevoegd. Mogelijk was het wel al eens eerder toegevoegd in de beta of nightly, maar dan uiteindelijk niet weerhouden. Ik herinner me in elk geval wel het icoontje al eens te hebben gezien, maar ik had er nog nooit die melding bij gekregen.
    quote:
    -Edwin- schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:43:
    [...]

Ik moet dus elke keer de Windows Audio service opnieuw starten nadat ik Firefox heb gestart om geluid uit HTML5 video's te krijgen. In Chrome en IE is dit niet het geval.
    Dus de Windows Audio service weigert geluid van Firefox af te spelen na het opstarten? Dan lijkt het me dat Firefox op een of andere manier de verbinding met de Audio service doet crashen bij het opstarten.

Kan je iets terugvinden van die crashes in de Windows Logboeken? Ik zou verwachten dat er daar meer informatie zou staan dat je op weg kan helpen om het probleem op te lossen.
    quote:
    Sjah schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:12:
    Iemand enig idee waar mijn "ping geluid van FB" als ik op andere tab sta en er een update is in FB is gebleven. Ben dat al heel lang kwijt, maar bij vriend ontdekte ik dat dat blijkbaar bestaat. Misschien heb ik iets in FB veranderd...
    Als je verder geen problemen hebt met geluid in Firefox lijkt me dit eerder een probleem bij Facebook. Hoewel je daarvoor beter een topic kan aanmaken in Internetmarketing & Social Media, wil ik je wel verder proberen verder helpen. Ik zie twee mogelijkheden: Facebook help: Hoe schakel ik meldingsgeluiden uit? (en dus ook hoe je ze inschakelt) of mogelijk heb je het gesprek gedempt (zie de optie in het menu op de afbeelding hieronder).

Glodenox wijzigde deze reactie 15-05-2015 12:42 (26%)
    Reden: Reactie op Sjah

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Allard Pruim
    • Registratie: juli 2014
    • Laatst online: 16:27
    quote:
    Pendaco schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:28:
    [...]
    Helpt hardwareversnelling uitzetten misschien?
    Hardwareversnelling staat al uit, ik gebruik namelijk Linux en hier is het automatisch al uitgeschakeld.

• melkislekker
    • Registratie: januari 2007
    • Laatst online: 24-11-2019
    quote:
    bnbaz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:18:
    [...]

Wat is er precies mis? Ik heb een paar maanden geleden de omgekeerde stap gemaakt en ben terug bij Firefox. Jammer dat het de minimale interface mist, maar verder heb ik weinig te klagen.
    Firefox gebruikt enorm veel geheugen, zelfs als ik weinig tabbladen open heb.
    Het loopt vast, mijn computer wordt een helikopter en het is gewoon niet leuk meer.

Pics:

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bitpixl
    • Niet online
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik de volgende dingen precies moet interpreteren en instellen? (dit kan je alleen zien als je de advanced user mode aan zet)

Waarom zijn er twee rijen met die gekleurde blokjes?

Update: Zelf inmiddels wat gevonden, zie HIER voor uitleg, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

bitpixl wijzigde deze reactie 05-06-2015 08:45 (30%)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Glodenox
    quote:
    Evanescent schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:58:
    [...]

Oh wauw, blijkbaar was mij een essentieel deel van jouw post ontgaan: Ik zie nu pas wat je bedoeld met:
    [...]

Als je een ' typt, zoek je enkel naar tekst in hyperlings. Dat is briljant! :D

Het nut van de / is inderdaad dat je, als je find as you type niet aan hebt staan, snel kan beginnen met zoeken.
    Ah mooi, het typen met / zonder type ahead ingeschakeld had ik dan weer niet door _/-\o_ Voor mij is het nog nooit een probleem geweest dat Firefox begint te zoeken wanneer ik eender welke tekst ingeef, dus ik denk niet dat ik er gebruik van zal maken. Behalve misschien op een Firefox van iemand anders wanneer ik die instelling mis.

Zonet ook de beta van 40.0 thuis ontvangen. Inclusief een introductie tot de "suggested tiles" op een nieuw tabblad:

Ik heb het alvast ingeschakeld om te ervaren hoe het in zijn werk zal gaan. Standaard stond het bizar genoeg uitgeschakeld.

edit:

In verband met de Flash player kan ik nergens die periode van 30 dagen terugvinden. 45 dagen wel, maar dat gaat over het automatisch installeren nadat je het notificatievenster van een update genegeerd hebt.

Glodenox wijzigde deze reactie 06-07-2015 18:12 (13%)

• MAX3400
    • Registratie: mei 2003
    • Laatst online: 18-02 21:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
    temp00 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:57:
    Zou eigenlijk niet moeten uit maken omdat het in Edge wel goed gaat maar is het niet toevallig een gevalletje keyboard layout door ctrl+shift of alt+shift oid? Je weet wel, wanneer je je keyboard layout per ongeluk heb veranderd met zo'n Windows toetsencombinatie.
    Ik hoor wat je zegt maar waarom werkt CTRL+SHIFT+T dan wel en CTRL+T niet? De rest van de shortcuts zoals CTRL+P (printen) of CTRL+W (tab sluiten) werkt ook vlekkeloos.

Ongelooflijk!!! De Xbox App heeft standaard 2 sneltoetsen gedefinieerd voor de GameDVR. Deze GameDVR is blijkbaar een onderdeel van Windows zelf en is ook "resident" als je je PC opnieuw hebt opgestart en de Xbox App nog niet open hebt gehad.

Heb nu de tweede shortcut-key weggehaald en meteen werkt Firefox weer.

/feel stupid |:( |:( Neemt niet weg dat het nog wel werkte in IE/Edge... 8)7 8)7

MAX3400 wijzigde deze reactie 25-08-2015 21:20 (31%)

Xbox Live: OctagonQontrol

• desalniettemin
    Als je iets download dan krijg je rechtsboven (waar ik dus download icoontje heb staan) een melding van een blauw pijltje. Dan hebben ze veranderd, lees groter gemaakt, maar dat gaat dus niet meer weg, als je op download pijltje klikt. Ik blijf een gedeelte zien links en rechts:

https://static.dyp.im/kOWHJQop1y/large/ef7c96b69d9bcc511bd95d1c8b977614.PNG

Edit: Blijkbaar gaat het wel weg, maar duurt even :?

desalniettemin wijzigde deze reactie 07-09-2015 16:50 (7%)

• Glodenox
    Zonet opgemerkt dat er audio notificaties per tab zijn toegevoegd in de beta van Firefox 42 (42.0b1 om exact te zijn):

Firefox Audio Notification

Firefox Audio Notification

De bugzilla-discussie heb ik ondertussen ook gevonden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=486262

Zonet wat testjes zitten doen en deze bronnen van audio worden in elk geval correct ontdekt en kunnen op mute gezet worden: HTML5 (duh), Flash, audio-bestanden (zolang het formaat ondersteund wordt) en video (al dan niet met DRM).
    Silverlight audio wordt in elk geval niet herkend, dus andere plug-ins die audio kunnen voorzien zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet herkend worden.

• Vermeulen
    • Registratie: april 2010
    • Niet online
    quote:
    bitshape schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:29:
    Ja, dat is via FTP, dat werkt inderdaad zoals het hoort. Ik heb nu via een chrome-browser Mozilla bezocht en daar werkt het wel, uiteindelijk krijg je dan onderaan de pagina wel de keuze om firefox voor andere systemen en talen te downloaden en dan kom je op de gewenste downloadpagina uit: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
    Met Mozilla's eigen FF42 & Palemoon werkt het niet 100%, niet alles wordt op de pagina weergegeven. 8)7

Ik gebruik geen ipad/iphone 'swipe'spul, dat doen gewone (meestal oudere) mensen met een klassieke desktopcomputer(/laptop) niet. :D

ps. je hebt de laatste Zembla al gezien? ;)
    ze waren aan het bedelen, maar als je dat wegklikt "doorgaan naar Mozilla.org zie je dit:

Download Firefox tegel, hover over en daar staan dan ook de systeem&taal keuzes.

Ja Zembla heb ik zeker gezien, herinnering voor gezet zelfs omdat dat me boeit! Maar vanwaar die vraag mbt Firefox? Ik denk eerder dat je chrome ff links moet laten liggen als je data mining wil inperken.

Mocht je deze niet kennen, dit scheelt al een hoop third party data mining:
    In de adresbalk about:config (accorderen) deze regel opsnorren: privacy.tracking.protectionenabled
    en op true zetten
    fp nieuws: Mozilla: gebruik van trackingbescherming Firefox verkort laadtijd met...

Vermeulen wijzigde deze reactie 07-12-2015 16:28 (24%)

:

• Tyrian
    • Registratie: maart 2001
    • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb steeds vaker last van wazige websites in Firefox. Alsof ze achter matglas staan. Het gebeurt relatief bij weinig sites maar langzaam maar zeker komt het steeds vaker voor. Soms kan ik de wazige laag nog verwijderen met uBlock Origin maar steeds vaker is de site compleet onbruikbaar geworden. Waarschijnlijk slecht webdesign en geen firefox bug.

Voorbeeld:

Kent iemand een deblur-filter of deblur-add-on voor Firefox?

Tyrian wijzigde deze reactie 09-12-2015 22:57 (3%)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• 92946
    quote:
    Tyrian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:52:
    Ik heb steeds vaker last van wazige websites in Firefox. Alsof ze achter matglas staan. Het gebeurt relatief bij weinig sites maar langzaam maar zeker komt het steeds vaker voor. Soms kan ik de wazige laag nog verwijderen met uBlock Origin maar steeds vaker is de site compleet onbruikbaar geworden. Waarschijnlijk slecht webdesign en geen firefox bug.

Voorbeeld:
    [afbeelding]
    Kent iemand een deblur-filter of deblur-add-on voor Firefox?
    Heb je hun cookies wel geaccepteerd?

Want die website werkt hier prima, FF 43.0b9

• 526735
    • Registratie: februari 2020
    • Niet online
    Waarom kan ik e10s niet aanzetten?

• 92946
    Firefox heeft een nieuw vervelend eigenaardigheidje

De taakbalk blijft zichtbaar bij het afspelen van fullscreen YouTube filmpjes:

• 526735
    • Registratie: februari 2020
    • Niet online
    Ik kan niet op dit pijltje drukken. Hoe kan ik dat oplossen? Ik draai trouwens Firefox 53.0.is.52.0.2-1 uit Debian Unstable.

https://i.imgur.com/lqLN0zP.png

Wat valt er überhaupt te redesignen aan Firefox? Het gebruikt toch gewoon een paar GTK+ widgets, of niet?

• 92946
    Sinds kort staat het volgende icoontje rechts in beeld, in de balk waar de tabs staan:

Het geeft aan, "Move tabs to the side". Dit wil ik niet. Normaal gesproken kun je met customize alle icoontjes verslepen en verplaatsen of zelfs verwijderen, maar dit icoontje laat zich niet verwijderen. Ik heb er op zich geen last van, maar het idee dat ik het gewoonweg niet weg kan halen vind ik irritant. Iemand een suggestie?

Update 24-10-2017: Je kunt het uitschakelen via Add-ons / Extensions.

92946 wijzigde deze reactie 24-10-2017 16:01 (16%)

• Compizfox
    • Registratie: januari 2009
    • Laatst online: 19:46

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
    Roodey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:51:
    Uitzonderingen is niet mogelijk voor third party cookies.
    Als het goed is wel.

quote:
    Vihaio schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:49:
    Ik kan je Privacy Badger van eef ook aanraden. Dat is een plug-in die, in tegenstelling tot ublock, speciaal gemaakt is om trackers te blokkeren. Hoewel het voor een deel hetzelfde doet als ublock, blokkeert Privacy Badger bijv. ook Facebook als je niet op Facebook bent.
    Ook kan je ervoor kiezen om like buttons etc te laten vervangen door een die privacy badger zelf aanbied, zodat je ook niet op die manier gevolgd kan worden.
    uBlock Origin doet precies hetzelfde met de juiste filters.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• 92946
    Ik heb de automatische update even op handmatig gezet in Firefox, voordat ik definitief overga op FF 57 wacht ik eerst even de reacties hier af, vooral de add-on Classic Theme Restorer baart mij zorgen. Ik mag graag mijn tabs onder mijn bookmarks hebben en die bookmarks weer onder de adresbalk. Op deze manier:

Zo wil ik het graag houden, inclusief de classic look. Hoe kwamen ze bij Firefox ook op het idee om Homebutton standaard helemaal rechts te zetten? Je typt de naam van de website toch ook helemaal links in de adresbalk? Hetzelfde geldt voor het standaard verwijderen van de verversing en stop knop, die daar ook altijd links stonden.

Ik hoop dat dit goed afloopt met FF57, want wil dit graag zo houden.

• 92946
    Volgens dit filmpje zou het moeten werken, ik heb het geprobeerd, maar als ik Firefox dan start dan blijft enkel de button beneden in beeld staan en opent hij geen venster.

Oh blikje, wat heb ik gedaan. Geupgrade naar FF57. Ja, hij is sneller. Maar ik ben 2/3 van mijn add-ons kwijt.
    - Classic Theme Restorer is foetsie
    - YouTube Video & Audio downloader is weg
    - Ik kan de STOP button nergens terugvinden
    - Met customize kan ik dat kriebelspul, dit -> https://tweakers.net/ext/f/OlmhbDmiAcnzTJh5sITQXzRY/full.png rechtsbovenin niet verwijderen.
    - En die video hierboven werkt bij mij niet, of ik heb iets verkeerd gedaan, maar ik heb exact gedaan wat er in die video werd gezegd. :(

92946 wijzigde deze reactie 14-11-2017 19:07 (53%)

• 92946
    Heeft iemand suggesties om de titel balk een andere kleur geven dan de tabs? (of andersom).

Ik heb al wat lopen proberen te kloten met de color settings in Windows, maar de titel balk en de tabs blijven dezelfde kleur houden. Gevoelsmatig nogal irritant, want normaliter had ik ook de tabs ONDER de adresbalk staan. Toen maakte dat niets uit. Iemand suggesties?

92946 wijzigde deze reactie 15-11-2017 20:13 (11%)

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

Ik snap de issues niet.

FF58b3 snort lekker.

Maakt gebruik van de GPU en multithreading.

Knalt als een malle zo snel.

• MonkeyJohn
    • Registratie: oktober 2014
    • Laatst online: 01:35
    Andere mensen ook problemen met volumes in nieuwe tabs?
    Ik heb in de windows 'Volume Mixer' "Mozilla Firefox" standaard op '25' staan, nu merk ik met de nieuwe versie dat er voor elke tab een nieuwe volume optie verschijnt in de Volume Mixer en deze staat default op het maximale volume ('50' in mijn geval) i.p.v. dat het de volume voorkeur van '25' overneemt die staat ingesteld bij "Mozilla Firefox".

Om niet doof te worden van onverwachte auto play video's dacht ik dat ik heel Firefox wel gewoon ge-mute kon krijgen.. mute "Mozilla Firefox" als geheel werkt nu ook niet meer en ik moet dat nu dus per tab doen wat gewoon niet werkbaar is :s

• 92946
    quote:
    ggj87 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:18:
    Weet iemand hoe je in het standaard thema de tabbladen onder de adresbalk kunt verplaatsen? Via aanpassen gaat het niet. Of moet ik weer op zoek naar een ander add-on thema?
    Eindelijk gelukt de TABS beneden de adresbalk te krijgen. De clue zat em blijkbaar dat de chrome directory geplaatst moest worden in de "jvlu4u6e.default" map, en NIET in de profiles map daar boven. Als je een chrome directory hier in aanmaakt en dan een file maakt met de naam userChrome.css en de volgende code daarin kopieert, de computer herstart dan zou het moeten werken:

/* Tab bar below Navigation & Bookmarks Toolbars For best results, show Title Bar or Menu Bar */ #nav-bar { /* main toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 1 !important; border-top-width: 0 !important; } #PersonalToolbar { /* bookmarks toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 2 !important; } #TabsToolbar { /* tab bar */ -moz-box-ordinal-group: 3 !important; }

En dan ziet het er toch een stuk prettiger weer uit:

92946 wijzigde deze reactie 16-11-2017 23:27 (16%)

• KroontjesPen
    • Registratie: juli 2001
    • Laatst online: 16:54

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Zo heb ik het nu.

chrome

edit:
    Helaas kan ik ook geen digitale postzegel meer afdrukken.
    Zal dus Chrome er toch erbij moeten houden.

KroontjesPen wijzigde deze reactie 16-11-2017 23:33 (23%)

May the Force be with you

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

Ik ben weer helemaal up-to-speed. Ik heb voor de upgrade een nieuw profiel gemaakt. Ik heb wel alle bookmarks en history overgezet*.

Ik heb aardig wat alternatieve add-ons moeten zoeken wegens gebrek aan updates naar WebExtension, maar ik denk dat ik alle features wel weer heb die ik had.

Dit is nu mijn add-ons lijstje:

• Cookie Autodelete is een erg goed alternatief voor Self-Destructing Cookies.
    • Decentraleyes is een lokale repository van de grote libraries, zoals die van Google, Yahoo, etc. Dit scheelt in de snelheid maar ook tracking van die partijen.
    • Disconnect en Privacy Badger zijn een beetje redundant, zie ik nu :+
    • Neat URL is vooral voor het weghalen van alle trackinggegevens uit de URL, zoals de utm_*-parameters.
    • NoSquint Plus gebruik ik om standaard alle sites op 130% te draaien. Dat vind ik fijner lezen, zonder de hele Windows en Linux GUI te moeten schalen :)

Lastpass heeft alleen nog vreselijk veel moeite om alle features naar WebExtension te porten. Zo is het nu niet eens mogelijk om de wachtwoorden te kopiëren via de GUI. Je moet dan de entry editen, wachtwoord tonen en zo handmatig het wachtwoord kopiëren. :') Ik hoop dat dat héél snel gefixed wordt.

Verder bevalt de upgrade me prima! Ik gebruik nu ook eens Firefox Sync en het versturen van open tabs naar andere apparaten is wel ideaal. Pocket heb ik wel uitgeschakeld door extensions.pocket.enabled in about:config op false te zetten.

* Tip, voor het overzetten van je bookmarks en history: Kopieer places.sqlite van je oude profieldirectory naar de nieuwe. Je kunt beide profielen ook naast elkaar open zetten door de 2e Firefox te starten met 'firefox -p -no-remote'. Je krijgt dan een pop-up waar je ook een nieuw profiel kan maken.

Evanescent wijzigde deze reactie 17-11-2017 07:17 (4%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    MrDummy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:52:
    [...] Zijn er andere addons die ook hele lange pagina shot kan maken?
    Je bedoelt wat al standaard in Firefox zit? O-) https://i.imgur.com/3FIdGO2.jpg

• Open de console (Ctrl+Shift+K)
    Open de Toolbox options (1)
    Vink "Take a screenshot of the entire page" (2) aan.
    Optioneel kun je "Screenshot to clipboard" (3) ook aanvinken.

Hierna is het screenshot-knopje beschikbaar en als je daarop klikt, wordt de screenshot in je downloads gezet.

https://i.imgur.com/Tx1kAcn.png

Evanescent wijzigde deze reactie 17-11-2017 13:14 (3%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    ye-roon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:59:
    best leuk en aardig dat firefox 57, maar weet iemand hoe ik de restore previous session knop die zo mooi prominent zichtbaar was op de hoofdpagina terug krijg, want 1 keer op grote knop klikken is een stuk beter dan 2 keer op kleine knopjes klikken :)
    Ik zou bij de opties gewoon deze aan zetten:

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    Snowwie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:03:
    [...]

Mag ik je deze ook nog aanraden: De meest ideale video downloader voor YouTube:

https://addons.mozilla.or.../youtube_downloader_webx/

Een voortzetting van de oudere variant maar met exact dezelfde layout en functionaliteit. :)
    Ik vertrouw dat soort add-ons niet :) Dat soort dat helpt om 'illegale'/populaire dingen te doen, zijn het mooiste paard om als Trojan mee naar binnen te rijden. Denk eraan dat die add-on 100% van de tijd aanwezig is, terwijl je hem misschien maar 0,5% van de tijd gebruikt. Heb je die permissies gezien?

Voor het downloaden van Youtubes als MP3 gebruik ik gewoon een webservice die een API beschikbaar heeft. Hier heb ik een bookmarklet van gemaakt (stukje JavaScript als bookmark. Als je de bewuste Youtube-video bekijkt, klik je op die bookmark en dan wordt deze geconverteerd en gedownload.

- Maak een nieuwe bookmark en vul onderstaande als location in:
    JavaScript:
    1

javascript:var%20u='https://www.youtube2mp3.cc/button-api/#'+document.location.href+"|mp3";a=function(){if(!window.open(u,'Download%20MP3','toolbar=0,resizable=1,scrollbars=1,status=1,width=150,height=150'))l.href=u;};%20if%20(/Firefox/.test(navigator.userAgent))%20setTimeout(a,%200);else%20a();void(0);

Dit resulteert in een pop-up met één knop :*)

Evanescent wijzigde deze reactie 17-11-2017 19:41 (5%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

Misschien hebben jullie een idee. Ik heb de meeste add-ons wel kunnen vervangen met een gelijkwaardig alternatief maar voor één add-on lukt het me niet om er een te vinden: Tab Badge. Deze toont een badge op de tab als hij een nummer vindt, zoals (1) voor 1 nieuwe post op GoT, etc.

Heeft iemand deze wens ook en al een alternatief gevonden?

• KroontjesPen
    • Registratie: juli 2001
    • Laatst online: 16:54

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

De lay-out is weer redelijke zoals het was.
    https://tweakers.net/ext/f/jM4jm8UpCMBlEKLWU9GwbZIG/thumb.png

Dat in de cirkel nu nog weg dan die hamburger ook naar boven kunnen verplaatsen en de tab_close_button vooraan.

Het printen van de digitale postzegel aanpassen zal wel door Monzilla moeten gebeuren.
    Had begrepen dat meerdere merken labelprinters problemen hebben.

Vraag mij wel af hoe ze zich bij Mozilla gaan voelen als er zoveel wijzigingen in hun basis ontwerp worden gedaan.
    Is het toch niet een soort motie van afkeuring.

May the Force be with you

• WoBBeL
    • Registratie: juni 2004
    • Laatst online: 18-02 16:05

WoBBeL

Hoi!

Hier sinds FF 59 ook gigantisch veel problemen met de weergave. Ik dacht dat het aan mij lag. Alle profielen weggegooid, Firefox opnieuw geinstalleerd maar zonder succes. Kom ik deze ochtend op m'n werk, zelfde issue na de update van FF naar 59.0.1 8)7

Downgrade naar 58.0.2 en het probleem is opgelost :)

WoBBeL wijzigde deze reactie 19-03-2018 07:50 (35%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

Ik draai de Firefox Beta branch en het lijkt erop dat men daar begonnen is met het wantrouwen van Symantec SSL-certificaten, zoals hier te lezen was: Google and Mozilla are Deprecating Existing Symantec Certificates.
    (Volgens mij heeft het ook op de Tweakers FP gestaan, maar dan is de zoekmachine is te slecht om dat terug te vinden 8)7)

Ik kom nu niet meer op de site van Moneyou, tenzij ik een uitzondering maak. SSL Labs waardeert de site nu ook met een rode T.

Ik heb al een mail naar het info-adres gestuurd met deze info. Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren hierop. Dit zullen ze moeten fixen voordat Firefox en Chrome uit beta komen, anders zal bij de klantenservice de spreekwoordelijke stront wel de eveneens spreekwoordelijke ventilator gaan raken :+

• Lizard
    • Registratie: februari 2000
    • Laatst online: 14:04
    quote:
    Evanescent schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:04:
    [...]

[...]

In Chrome dus ook pas vanaf september 2018 voor de laatste certificaten. Chrome stable is momenteel nog versie 65.

Waarom de nightly van Firefox ze weer niet blokkeert, weet ik niet.
    Er zijn 2 fases van het blokkeren van certificaten, zie ook https://www.xolphin.nl/ni...en_Symantec_SSL_in_Chrome

De 1e ronde van certificaten is in de beta's van 15 maart van Chrome als untrusted gemarkeerd.

• Blaze85
    • Registratie: februari 2003
    • Laatst online: 17:42

Hoe kan je die popups als je iets intikt in de adresbalk helemaal blokkeren? Ik word er schijtziek van!
    Was mij de vorige keer wel gelukt; maar bij nieuwe install weet ik niet meer hoe ik dat deed.

edit:

bij about:config dit op false zetten:
    https://i.imgur.com/6MCiXJr.png

Erg vervelende actie van Firefox dat het niet gewoon bij de opties staat om die vervelende popups (want dat zijn het) in de search te blokken |:(

Blaze85 wijzigde deze reactie 25-08-2018 18:34 (56%)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

"What are we doing tonight Brain ?!"
    "The same thing we do every night Pinky!"
    "What's that Brain ?"
    "Try to make Firefox look great again!"

En dat heb ik dus de afgelopen 3 uur ongeveer zitten uitzoeken :$ Wat is de laatste versie van Firefox toch een puinhoop zeg! :X _O-

Dit is de /chrome/userChrome.css geworden :

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    91
    92
    93
    94
    95

/* Menubar on top patch - use with Fx65_tabs_on_bottom.css */
    /* Only really useful if menubar is ALWAYS visible */

:root{ --uc-window-control-width: 0px !important }

#navigator-toolbox{ margin-top: 22px }
    #toolbar-menubar{
      position: fixed;
      top: var(--uc-titlebar-padding,0px);
      height: 22px;
      margin-top:1px;
      width: 100%;
      overflow: hidden;
    }

#toolbar-menubar .titlebar-buttonbox-container{ height: 22px; }
    #toolbar-menubar .titlebar-button{ padding: 2px 17px !important;  }

/* This will allow you to MAYBE put some items to the menubar */
    #toolbar-menubar > *{ float: left }
    #toolbar-menubar .toolbarbutton-1 { --toolbarbutton-inner-padding: 3px }

/* Modify to change window drag space width */
    /*
    Use Fx65_tabs_on_bottom_menubar_on_top_patch.css if you
    have menubar permanently enabled and want it on top
     */

/* IMPORTANT */
    /*
    Get window_control_placeholder_support.css
    Window controls will be all wrong without it
    */

:root{
      --uc-titlebar-padding: 0px; }
    :root[sizemode="maximized"][tabsintitlebar]{ --uc-titlebar-padding: 8px }

.titlebar-buttonbox-container{
      position: fixed;
      top: var(--uc-titlebar-padding,0px);
      right:0;
      height: 40px;
    }
    /* Mac specific. You should set that font-smoothing pref to true if you are on any platform where window controls are on left */
    @supports -moz-bool-pref("layout.css.osx-font-smoothing.enabled"){
        :root{ --uc-titlebar-padding: 0px !important }
        .titlebar-buttonbox-container{ left:0; right: unset; }
    }

:root[uidensity="compact"] .titlebar-buttonbox-container{ height: 32px }

#toolbar-menubar[inactive] > .titlebar-buttonbox-container{ opacity: 0 }

#navigator-toolbox{ padding-top: var(--uc-titlebar-padding,0px) !important; }

.titlebar-buttonbox-container > .titlebar-buttonbox{ height: 100%; }

#titlebar{
     -moz-box-ordinal-group: 2;
      -moz-appearance: none !important;
    }

.titlebar-placeholder,
    #TabsToolbar .titlebar-spacer{ display: none; }
    /* Also hide the toolbox bottom border which isn't at bottom with this setup */
    #navigator-toolbox::after{ display: none !important; }

/* Hide Hamburger Button */
    #PanelUI-menu-button {
      display: none !important;
    }

/* Hide blue stripe on active tab */
    .tab-line[selected="true"] {
      opacity: 0 !important;
    }

/* Blank the placeholder text in the search bar */
    #searchbar .textbox-input::placeholder {
      opacity: 0 !important;
    }

/* Remove Visit and Search with Google stuff */
    #PopupAutoCompleteRichResult {
      display: none!important;
    }

/* Transparency around the URLbar, NAVbar and Searchbar */
    #nav-bar{
      background-color: transparent !important;
      border-color: transparent !important;
      box-shadow: none !important;
    }

Bovenstaande bevat de code van https://github.com/MrOtherGuy/firefox-csshacks voor de Tabs onder de URL Bar sinds Firefox 65+ en ook code van verschillende members uit topics die je kan vinden @ https://www.reddit.com/r/FirefoxCSS/ :)

En daarnaast heb ik nog de volgende about:config dingetjes erin geknald die je @ https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx kan vinden =>

Telemetry / data collection (suggestion: disable / set to 'false') :

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19

browser.ping-centre.telemetry
    toolkit.telemetry.archive.enabled
    toolkit.telemetry.bhrPing.enabled
    toolkit.telemetry.enabled
    toolkit.telemetry.firstShutdownPing.enabled
    toolkit.telemetry.newProfilePing.enabled
    toolkit.telemetry.reportingpolicy.firstRun
    toolkit.telemetry.shutdownPingSender.enabled
    toolkit.telemetry.unified
    toolkit.telemetry.updatePing.enabled
    experiments.enabled
    experiments.activeExperiment
    experiments.supported
    datareporting.healthreport.uploadEnabled
    nsITelemetry.canRecordBase
    nsITelemetry.canRecordExtended
    browser.newtabpage.activity-stream.feeds.telemetry
    browser.newtabpage.activity-stream.telemetry
    extensions.screenshots.upload-disabled ("true" to disable)

En nog wat andere random dingen :

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

extensions.pocket.enabled - Op FALSE zetten om die Pocket troep te disablen!
    geo.enabled - Rare optie om op de desktop te hebben dus uitgezet!

full-screen-api.warning.delay > 0 or -1 (reduces delay / hides warning)
    full-screen-api.warning.timeout > 0 (reduces delay)
    Deze twee zetten die stomme fullscreen HTML melding uit!

browser.urlbar.trimURLs - Ik wil gewoon de volledige URL zien!

En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dit is het uiteindelijke resultaat, waarbij ik nog 1 of 2 dingetjes moet fixen :D =>

:Y)

En ter vergelijking de browser die het gewoon altijd meteen allemaal goed voor elkaar heeft zonder uren aan gepruts :

}) 8) :9~

Acties:
    • +4Henk 'm!

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

Oh shoot. Flinke fuck-up bij Mozilla! Alle extensions disabled omdat ze niet geverifieerd konden worden. Ik weet nog niet wat er precies aan de hand is, maar ik ben niet de enige, zie ik op Twitter.

(Niet mijn screenshot)

edit:
    Ik merk wel dat ik mijn Firefox redelijk log gemaakt heb met alle add-ons. Hij is bliksemsnel nu :o _O-
    Maar nee, zo kan ik mijn profiel niet gebruiken. Zo ligt mijn privacy op straat.

Evanescent wijzigde deze reactie 04-05-2019 03:04 (25%)

• The Chosen One
    • Registratie: juni 2007
    • Laatst online: 13-02 18:31

The Chosen One

Zie signature!

Het is ook voor de browser hoor.

Alleen dus de vraag of dat momenteel voor open gebruik met standaard versie is dus.

The Chosen One wijzigde deze reactie 29-07-2019 18:42 (22%)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Fa1con
    • Registratie: juni 2019
    • Laatst online: 08-01 10:53
    Het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk de TABS weer onderaan staan en ik heb het samengevat in ook voor anderen duidelijk begrijpbare taal:

Voor ieder die het graag ook (nog) wil, het zijn maar 2 stappen:
    1. Ga in Firefox en type in de browser about:config, ga akkoord met de waarschuwing, type daar in 'userprof'. Als je dan deze entry ziet : "toolkit.LegacyUserProfileCustomizations.stylesheets" zorg dan die op "TRUE" staat. Deze entry zorgt er voor dat Firefox de userchrome.css weer inleest.
    2. Pak je bestaande userchrome.css file, open het in notepad, verwijder alles wat er in staat en kopieer onderstaande tekst in dit bestand en sla het op. Herstart vervolgens je computer, en klaar. :)

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44

/* You can find an updated version here: https://github.com/Izheil/Quantum-Nox-Firefox-Dark-Full-Theme */
    /* Made by Izheil */
    /* Last updated: 08/12/2019 */

/* TAB BAR BELOW
    You can set the order of each bar here. 1 for top, and 3 bottom.
    Don't use this one if you are using the multirow version of tabs below.
    Explanation of what each rule affects:
    - #nav-bar is the ID for the URL bar. 
    - #PersonalToolbar the ID for the bookmarks bar.
    - #titlebar should be affects the tabs bar and the menu bar (where file/tools menus are) */

#nav-bar {-moz-box-ordinal-group: 1 !important}
    #PersonalToolbar {-moz-box-ordinal-group: 2 !important}
    #titlebar {-moz-box-ordinal-group: 3 !important}

#toolbar-menubar .titlebar-buttonbox-container {
        display: block !important;
        float: right !important}

/* You may need to change this to remove padding above tabs */
    #titlebar {margin-top: -7px !important}

/* Change the non 0 px values to any other to make the area of each menubar item bigger. 
    The values are 1px 0 1px 0 by default (corresponding to Top, Right, Down, Left sides) */
    #main-menubar > menu {padding: 5px 0 5px 0 !important}

/* Don't change the #navigator-toolbox margin unless you want more margin on top */
    #main-window:not([sizemode="fullscreen"]) #navigator-toolbox {margin-top: 35px !important}
    /* ^ Don't change the margin to anything lower than 35px if you want to see the menu bar on top of all bars ^ */
    /* ^ Change to 10px to use menu-over-tabs instead ^ */

/* v This changes the menu bar on top of the screen intead of over the tab bar. Delete or comment out 
    if you want to use menu-over-tabs version */
    #toolbar-menubar {
      position: fixed !important; 
      width: 100% !important;
      top: 0 !important;
      margin-top: 7px !important}

#main-window[sizemode="fullscreen"] #toolbar-menubar {display: none !important}
    #main-window:not([sizemode="fullscreen"]) #toolbar-menubar {display: block !important}
    /* ^ There seems to be an issue with the "top:" rule inside #toolbar-menubar that would not allow fullscreen
    to autohide, so it's safest to just hide it on fullscreen */

http://www.everythingtech.nl/online/tabs.jpg

• SideShow
    • Registratie: maart 2004
    • Laatst online: 16-02 11:20

SideShow

Administrator

Heh, eindelijk ben ik terug aanbeland bij Firefox. Ik ben dat gedoe van Google al een tijdje zat, en in de laatste versie van chrome zie je de "https://" niet meer in de url balk, met géén mogelijkheid meer om die terug te plaatsen. Dat was de druppel.

Ondertussen heb ik ook de userChrome.css ontdekt, en wat is dat een timesink zeg, als tweaker :>

Ik heb mijn FF ondertussen wel iets luchtiger gemaakt, want per default staat het wel allemaal redelijk cramped imho. Ook begonnen aan tweaken van de icons. <3 Work in progress:

http://users.telenet.be/dropbox/FF.png

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
    Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True