Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon kijken hoe ver je kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ppl schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:45:
[...]

Over welk OS hebben we het dan? In Windows is het cpu gebruik over de gehele cpu gemeten dus ook die 25%. Dat betekent dat Firefox 25% van de gehele cpu gebruikt. Dat kan 1 core zijn maar dat kunnen ook 4 cores plus de HT "cores". Als die video een Flash video is dan wordt een deel via Firefox gedaan en een deel via de Flash plugin. Dat zijn twee aparte processen (plugins zijn sinds een paar jaar gescheiden van het hoofdproces, tabs daarentegen nog niet).
Heb net even de CPU met de hand een trottle up laten doen. Bij idle en wanneer FF maar één core gebruikt, dan is de load niet hoog genoeg om een throttle up te doen. De kloksnelheid blijft laag (800 tot 1200MHz) en FF blijft traag.

Zet ik in energiebeheer de minimumprestatie op 100% (=3GHz), dan loopt Firefox héél wat beter, de interface wordt bijv. niet traag terwijl er meerdere tabs aan het (her)laden zijn.

Conclusie: FF genereert te weinig load om een throttle up te triggeren, wat kan kloppen als ie maar 1 core gebruikt. Op een dualcore, die ik hiervoor had, is dat echter (in verhouding) voldoende om een throttle up te triggeren.

edit: Iemand met hetzelfde probleem: http://hardforum.com/showthread.php?t=1446833

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-05-2014 11:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Voor degenen die "Classic Theme Restorer" gebruiken en layout issues hebben, lees even goed wat erbij staat: Je moet in dit geval de file: localstore.rdf in je profiel verwijderen (maak voor de zekerheid een backup van te voren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 16:26
Ik gebruik Fx 30 beta, maar wat vreet die opeens geheugen! Ik zat met vorige versies altijd onder het miljoen, maar ik zit nu al op 1,5 miljoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anderhalf miljoen geheugen. Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Net nieuwe flash geinstalleerd en moest uiteraard opnieuw opstarten, dus nu is het ong. 670.000 met 4 gepinde tabs en 9 niet gepinde. Ondanks het hoge verbruik opereert Fx snel en zonder haperingen 8) Blijf problemen houden met afspelen American football. Problemen die ik met IE 11 niet heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Raven schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:01:
De bookmarkbalk doet het hier prima in FF29(.0.0) en de browser.tabs.on.top optie heb ik in Classic Theme Restorer aangepast, tabs gingen meteen onderaan staan.
Weet niet hoor,

Je hebt A, je krijgt uiteindelijk AB, dan gebruik je C om weer A te krijgen.

Laat het maar eerst, zo onveilig zal het toch niet zijn om voorlopig bij FF28 te blijven?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:35:
[...]

Weet niet hoor,

Je hebt A, je krijgt uiteindelijk AB, dan gebruik je C om weer A te krijgen.

Laat het maar eerst, zo onveilig zal het toch niet zijn om voorlopig bij FF28 te blijven?
Probeer anders Pale Moon eens, die heeft nog de oude interface maar wordt nog wel geupdate. Kan je gewoon naast FF installeren om eens uit te proberen, FF add-ons werken er ook op aangezien het een fork is van FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Oorzaak hoge geheugengebruik Fx is hoogst waarschijnlijk ABP volgens dit artikel op lifehacker:

http://lifehacker.com/adb...cally-increase-1576341872

Adblock Edge eens proberen :)

[ Voor 17% gewijzigd door desalniettemin op 14-05-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is heel erg oud nieuws, was jaren terug al bekend :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:59
Zeer recent ben ik weer teruggekeerd naar FF (of is de juiste afkorting Fx?). Ik krijg de add on Foxtab met geen mogelijkheid geconfigureerd zoals ik dat eerder had. De knop bovenin lijkt niet te reageren en bij het kiezen van een nieuwe tab zie ik ook geen optie om te configureren.

Dezelfde add on in Chrome werkt wel. Anderen ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
bitshady schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:44:
[...]

Probeer anders Pale Moon eens, die heeft nog de oude interface maar wordt nog wel geupdate. Kan je gewoon naast FF installeren om eens uit te proberen, FF add-ons werken er ook op aangezien het een fork is van FF.
Oehhh.....Like, I like.....

Lijkt inderdaad veel op Firefox, dit bevalt me wel :Y :Y

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Raven: Ja, maar de laatste tijd vond ik het wel meevallen. Verder zie mijn reactie ;)

@SniperEye: Het is Fx of Ff, want je schrijft Firefox en níet FireFox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ABP en Ghostery aan kreeg ik soms toch nog pop-ups, sinds deze add-on niet meer :). Gebruiken jullie ook deze ABP Pop-up blocker of is er een andere die beter is https://addons.mozilla.or...dblock-plus-pop-up-addon/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:59
desalniettemin schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:46:

@SniperEye: Het is Fx of Ff, want je schrijft Firefox en níet FireFox ;)
Helder :) Maar nu nog de hamvraag, hoe krijg ik Foxtab aan de praat in Fx29? In Chrome heb ik het inmiddels wel aan de praat zoals ik het altijd gewend was van Foxtab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Foxtab? Nooit van gehoord :? *googelen doet*

Dit gevonden: https://addons.mozilla.or.../addon/foxtab/?src=search

[ Voor 47% gewijzigd door desalniettemin op 16-05-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Ik blijf ook zo lang mogelijk hangen bij Fx 24 of Fx 28 of Fx 24 ESR of PaleMoon 24. Ik vrees tot medio volgend jaar of zo... Maar Pale Moon zal denk ik niet in staat zijn om een eigen weg in te slaan.. Dus va Fx 31 (november-december) wordt het spannend om te zien wat ze gaan doen... Het laatste bad-mozilla-news ging over DRM voor html 5 om illegaal streamen tegen te kunnen gaan, als ik het goed heb begrepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie de drawintitlebar=true aan heeft, dus tabs helemaal boven, en je hebt Windows>> zet eens Windows-klassiek aan, daar vind ik het prachtig, misschien wel de meest geslaagde verschijning van dit thema (Fx 29).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
westlym schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:49:
waarom dan iets testen??? ik snap het niet. als je het niet gaat introduceren, hoef je dit niet te testen.
Ze wilden eerst voor iedereen sponsored sites in die new tab page zetten wat verdacht veel op ads in de browser leek. Dat is nu van tafel. Waar ze nu mee gaan experimenteren is de content van de new tab page voor nieuwe users. Die krijgen bij het openen een compleet contentloze pagina waardoor niet duidelijk is wat het is. Zowel Safari als Opera als Internet Explorer hebben al wat standaard links (zoals Firefox die ook al had). In geval van Safari en Opera staan deze ook prominent in beeld in hun new tab page. Dat is wat Mozilla voor Firefox nu ook wil doen. Welke links dit dan moeten zijn weten ze niet. Daar willen ze mee gaan experimenteren. De volgende stap is dat ze plekjes op die new tab page verkopen zoals ze dat nu ook doen met de search engine. Als ze het op die manier doen is het niet zo erg, dat is inmiddels al wel geaccepteerd. Zodra het tot ads in de browser gaat leiden zullen mensen weer gaan steigeren.

Kijk maar naar het volgende stukje waar je van citeert:
ll'be landing tests on our pre-release channels to see whether we can make things like the new tab page more useful, particularly for fresh installs of Firefox, where we don't yet have any recommendations to make from your history.
Raven schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:27:
Heb net even de CPU met de hand een trottle up laten doen. Bij idle en wanneer FF maar één core gebruikt, dan is de load niet hoog genoeg om een throttle up te doen. De kloksnelheid blijft laag (800 tot 1200MHz) en FF blijft traag.
Dan lijkt de Windows versie niet goed mee te schalen. In OS X en Linux merk ik het zeer zeker niet maar heb het nog niet verder kunnen testen op mijn Windows tablet (die gebruik ik niet zo vaak). Het enige trage en stotterende wat ik op dat apparaat heb gezien is met Flash en dat heb ik met alles (heeft dus niets met Firefox te maken). Wat me wel in het verhaal opvalt (ook de link naar hardforum) is het gebruik van AMD cpu's. Ik heb hier alleen Intel cpu's. Het kan zijn dat het energy saving mechanisme bij AMD niet zo lekker meeloopt als die van Intel.

Multisim is verder gewoon een lastig stukje software. Die moet je maar niet als voorbeeld gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het gekke is, is dat het alleen om die 2 programma's gaat, bij andere programma's is er niks aan de hand. Of die zijn zo gemaakt dat ze goed lopen op 800MHz :P Heb inmiddels maar minimum CPU state op 100% gezet, dan maar wat(t) meer verbruik.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:30
[quote]ppl schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:12:
[...]

Ze wilden eerst voor iedereen sponsored sites in die new tab page zetten wat verdacht veel op ads in de browser leek. Dat is nu van tafel. Waar ze nu mee gaan experimenteren is de content van de new tab page voor nieuwe users. Die krijgen bij het openen een compleet contentloze pagina waardoor niet duidelijk is wat het is. Zowel Safari als Opera als Internet Explorer hebben al wat standaard links (zoals Firefox die ook al had). In geval van Safari en Opera staan deze ook prominent in beeld in hun new tab page. Dat is wat Mozilla voor Firefox nu ook wil doen. Welke links dit dan moeten zijn weten ze niet. Daar willen ze mee gaan experimenteren. De volgende stap is dat ze plekjes op die new tab page verkopen zoals ze dat nu ook doen met de search engine. Als ze het op die manier doen is het niet zo erg, dat is inmiddels al wel geaccepteerd. Zodra het tot ads in de browser gaat leiden zullen mensen weer gaan steigeren.

lekker..opensource..net zoals ubuntu....'reclame' van Amazon.
Misschien tijd dat iemand anders een andere browser van firefox maakt, die wel opensource. misschien handig om vanaf nu de broncode te kopieren zonder die reclame zooi...

opensource moet schoon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
en dit vind ik ook eigenlijk niet kunnen..http://tweakers.net/nieuws/96012/firefox-gaat-html5-drm-met-tegenzin-implementeren.html

misschien klaag ik teveel, maar misschien kunnen ze dit ook via een add on in firefox activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
westlym schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:33:
en dit vind ik ook eigenlijk niet kunnen..http://tweakers.net/nieuws/96012/firefox-gaat-html5-drm-met-tegenzin-implementeren.html

misschien klaag ik teveel, maar misschien kunnen ze dit ook via een add on in firefox activeren.
In het artikel staat het volgende vermeldt
Gebruikers kunnen zelf kiezen of ze drm willen inschakelen
Dus zal hetzelfde werken als een add-ons, behalve dat je deze niet zal kunnen verwijderen.

Ze moeten dit wel implementeren, want anders zal Netflix, Soundcloud,... in de toekomst wellicht niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Qua implementatie is dat niet erg. Dat DRM meteen goed gedecodeerd wordt is voor elke gebruiker prima.
Het is alleen jammer dat DRM bestaat en gebruikers die het willen downloaden dat dus niet kunnen. Maar ik verwacht wel binnenkort plugins die de video's zonder drm kunnen opslaan. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb de nieuwste versie van flash, 13.0.0.214, maar als ik check of plugins uptodate zijn, dan krijg ik de melding dat ik moet updaten! Snap er de ballen van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 2 versies, de plugin voor Fx en Opera, en de ActiveX voor IE. Die updaten onafhankelijk van elkaar, ja zeer irritant. Of is dit niet het euvel bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
westlym schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:31:
lekker..opensource..net zoals ubuntu....'reclame' van Amazon.
Misschien tijd dat iemand anders een andere browser van firefox maakt, die wel opensource. misschien handig om vanaf nu de broncode te kopieren zonder die reclame zooi...
Dan snap jij het begrip "open source" dus totaal niet. Dat open source zegt alleen iets over de inzichtbaarheid van de broncode. Bij open source kan en mag iedereen 'm inzien, bij closed source dus niet. Wat je met de broncode mag doen is een heel ander verhaal. Daarin kan open source al net zo restrictief zijn als closed source, zo niet restrictiever.

Of de broncode nou open of closed is heeft hier dan ook niets mee te maken. Dit is gewoon een manier om geld binnen te halen. Zonder geld hebben ze geen resources om het product te maken. Dit is een hele andere manier van geld werven dan wat Ubuntu deed. Het is meer zoals menig voetbalclub het doet. Je betaalt bedrag x om je naam op het shirt te krijgen. Nu betaal je bedrag x om je naam in dat new tab overzicht te krijgen. Bij Ubuntu gingen er de nodige gegevens over de lijn naar bijv. een Amazon. Wat Mozilla doet is dan ook de minst kwade manier. Advertenties op een website zoals Tweakers.net is erger (het is vergelijkbaar met wat Ubuntu deed).
westlym schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:33:
Mozilla dus ook niet zoals je al kunt lezen. Helaas zitten ze niet in een luxe positie waarin ze een ferm "nee" kunnen zeggen tegen DRM. Er is inmiddels zoveel concurrentie in browserland dat ze wel moeten. Als ze dit soort dingen niet doen is het heel rap einde oefening (zo goed gaat het niet met het marktaandeel van diverse browsers waaronder Firefox). Jammer maar helaas.

Het is niet dat je zeurt maar meer dat je te idealistisch en dromerig bent. Wanneer je het realistisch bekijkt zie je dat ze dit soort dingen wel moeten doen om het hoofd boven water te kunnen houden. Zowel Mozilla als Opera hebben niet de ladingen geld die Microsoft, Apple en Google wel hebben. Die moeten vechten om hun voortbestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 08:01
Na 2,5 week proberen om te gaan met Australis ook maar het oude thema geïnstalleerd.. Firefox lijkt echt z'n eigen ruiten in te gooien, en ik gebruik FF sinds versie 2.x. Ik vind het niet prettig dat dit dmv een extensie moet, en ergens hoop ik gewoon dat veel tegenstanders van Australis naar Pale Moon gaan,

Firefox is z'n identiteit met v29 kwijt, wat me juist slecht lijkt in de strijd tegen Google. Van Opera is niks meer over sinds die hun eigen engine lieten vallen voor Webkit..

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 19-05-2014 03:32 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah ik moet zeggen dat het met die classic theme restorer prima werken is. Met de nieuwste versie is het echt helemaal terug naar v28. Dat het een add-on is, vind ik niet heel vreselijk. Het werkt nu weer fijn en de bedieningsknoppen (Fx Menu, home, forward, back, reload/stop) staan weer links. En rechts is het hamburgermenu weg. Ik ben weer blij met Firefox.

Add-on ProTip ;)
Wat ik trouwens ook een megafijne add-on vind, en dat is misschien een tip: Back IS Close 2.1.
Ik open, zeker op GoT/Tweaker/Google, eigenlijk alles in nieuwe tabs (met de middelste muisknop). Met deze add-on kan ik die tabs weer sluiten door op de 'terug'-knop op mijn muis te drukken, alsof ik gewoon een pagina terug ga. Scheelt mij heel veel toets- (ctrl+w)/muiswerk (pijltje naar de tab+middelste muisknop) om de tabs te sluiten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ieder mens is gelukkig anders, want ik vind Australis wél mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Gisteren de update doorgekregen en ik vind het toch ook wel vet. De FT DeepDark theme gebruik ik nu ook niet meer, de classic theme restorer gebruik ik alleen om de tabs naar beneden te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Peter Triac schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 03:09:
Ik blijf ook zo lang mogelijk hangen bij Fx 24 of Fx 28 of Fx 24 ESR of PaleMoon 24. Ik vrees tot medio volgend jaar of zo... Maar Pale Moon zal denk ik niet in staat zijn om een eigen weg in te slaan.. Dus va Fx 31 (november-december) wordt het spannend om te zien wat ze gaan doen...
De bedenker/eigenaar/main developer is 100% ervan overtuigt dat het goed komt en heeft 300% een hekel aan de nieuwe GUI van Firefox :*) 8) _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Laatst online: 20-08 23:08
Een browser uitvinden vergt veel mankracht (mv). Er zijn eigenlijk twee stromingen. De veel eisende "customisende professionals" en de huistuinkeuken-gebruiker. Ik heb mij daarom altijd afgevraagd waarom MS, Google, of Mozilla niet gewoon twee totaal verschillende browsers zouden kunnen ontwikkelen. Het Mozilla verhaal lijkt wel een conspiracy theorie. Het lijkt wel op het Nokia-verhaal. Misschien zit er wel een "mol" in de Firefox gelederen.. Ik was even aan het dromen.. Met de uitbreidingen en aanpassingen van firefox is/was eigenlijk meer mogelijk dan goed voor ons is.. Zoals bv de "Piatebrowser" etc..
Vroeger was alles beter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb ik iets gemist of vergeten? Als Fx start dan start Adblockplus niet meteen mee, maar later. Zie ik dus reclame. Klote vind ik, want als er een verkeerde tussen zit, zoals laatst op telegraaf.nl, dan installeert het misschien iets. Of ben ik bang om niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
desalniettemin schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:10:
Heb ik iets gemist of vergeten? Als Fx start dan start Adblockplus niet meteen mee, maar later. Zie ik dus reclame. Klote vind ik, want als er een verkeerde tussen zit, zoals laatst op telegraaf.nl, dan installeert het misschien iets. Of ben ik bang om niets?
Is een bekend iets met de nieuwste versie van Adblock :

https://adblockplus.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=22906

Workaround is het installeren van een oudere versie, nl. 2.5.1

https://addons.mozilla.or...ons/?page=1#version-2.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
AdblockEdge heeft het overigens ook. Maar die is volgens mij bijna hetzelfde. Op die minder opdringerige advertensies toestaan optie na. Ik heb ABP versie 2.5.1 geinstalleerd en automatische update uitgezet. Nu laadt alles weer zoals voorheen 8) Schijnt dat ze bezig zijn aan een oplossing voor dit probleem. Afwachten dus ;)

[ Voor 100% gewijzigd door desalniettemin op 29-05-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijgen jullie de bladwijzerbalk op 1 lijn met de adresbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
desalniettemin schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:10:
Belangrijker dan advertenties blokkeren is het uitschakelen van de ellenlange lijst met add-ons welke zich meestal geïnstalleerd hebben in je browser. Flash en Java zijn twee belangrijke zaken, deze heb je nog wel eens nodig maar over het algemeen kun je prima zonder. Java heb ik persoonlijk uitgeschakeld staan en deze zal ik ook uitschakelen als ik hem bij mensen tegen kom. Voor Flash kun je het Firefox click to play mechanisme gebruiken.

Verder is het uitschakelen van de Adobe reader plugin erg belangrijk als je deze hebt. Ik weet overigens niet of deze voor FF beschikbaar is, ik heb het gedrocht al lange tijd geleden ingewisseld voor Sumatra.
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:06:
Kwestie van drag&drop. Betere vraag, hoe krijg jij het niet voor elkaar? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg het prima voor elkaar om alleen moet het elke startup weer opnieuw down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:06:
Net even getest. Als je met de rechter muis toets op het pull-down pijltje van de adres bar klikt, zie je "customize". Je ziet dan de "bookmark toolbar items" in een box onder de adres balk. Die eerste kun je aanklikken en slepen naar rechts van de adres balk. Dan je tab sluiten en voila! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:13:
Krijg het prima voor elkaar om alleen moet het elke startup weer opnieuw down.
Ah, kijk. Dat maakt het een ander verhaal. Er is een bestandje waarin je customised ui informatie wordt opgeslagen alleen kan ik zo snel niet uitvinden hoe deze heet. Als je dat bestand verwijderd kun je eens proberen of het een persistente bug is of dat het komt door een foutje tijdens de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Joolee: Java heb ik niet geinstalleerd, Adobe ook al ingeruild voor Sumatra en ik heb maar 3 extensies. Adblockplus, TabUtilities, en Thumbnail Zoom. Maar dat heeft toch niets te maken met het blokkeren van reclame's? Adblock moet gewoon doen waar het voor bedoelt is en dat is het blokkeren van reclame's en niet pas als alle tabs geladen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
desalniettemin schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:27:
@Joolee: Java heb ik niet geinstalleerd, Adobe ook al ingeruild voor Sumatra en ik heb maar 3 extensies. Adblockplus, TabUtilities, en Thumbnail Zoom. Maar dat heeft toch niets te maken met het blokkeren van reclame's? Adblock moet gewoon doen waar het voor bedoelt is en dat is het blokkeren van reclame's en niet pas als alle tabs geladen zijn ;)
Uiteraard, maar je had het erover dat je ergens bang voor was. Ik neem aan dat je niet bang bent voor adds dus ik heb een introductie tot veilig browsen op het web gegeven :*) Overigens gaat het niet zozeer om je extensies maar om plugins, dat is een appart tabje in het addons overzicht.

* Joolee Spooks desalniettemin
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5G9kGRH.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Iemand die niet bestaat als mijn heer en redder aannemen? Nee, weg met die hersenschim :P

Vreemde is dat ook al heb ik de allernieuwste flashupdate, Fx's plugin pagina blijft beweren dat ik niet de nieuwste heb :?

Ik Joolee spook door die Jezus onzin te blokken O-)

[ Voor 13% gewijzigd door desalniettemin op 30-05-2014 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
vandaag ghostery geïnstalleerd. nooit geweten dat zoveel bedrijven achter mijn surfgedrag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb de laatste tijd random crashes van Firefox. Zowel op Windows 7 64bit @work als Ubuntu 14.04 64bit. Meestal heb ik niet meer dan een paar tabs openstaan met o.a. sites als FB, Twitter, Nieuws en Tweakers.

Verder alleen paar plugins draaien, Adblock, Ghostery, Firebug, Httpsanywhere.

Meerdere mensen last van?

[ Voor 14% gewijzigd door arie_papa op 30-05-2014 13:41 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versie?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Geen crashes meer gehad sinds november 2013. Ik gebruik alleen de beta's. Enige dat ik kan bedenken is httpsanywhere. Die geeft soms niet altijd alles weer op een pagina, zoals bv de reacties op een artikel. Maar of dat daardoor crashes veroorzaakt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

skinlee78 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:41:
Ik heb de laatste tijd random crashes van Firefox. Zowel op Windows 7 64bit @work als Ubuntu 14.04 64bit. Meestal heb ik niet meer dan een paar tabs openstaan met o.a. sites als FB, Twitter, Nieuws en Tweakers.

Verder alleen paar plugins draaien, Adblock, Ghostery, Firebug, Httpsanywhere.

Meerdere mensen last van?
v29.0.1? Die heeft hier van de week ook al een paar keer zitten crashen terwijl FF voor v29 nergens last van had.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik had in Adblockplus het trackingfilter gedownload en aangevinkt, maar toen kon ik de feeds niet bekijken in Feedly via preview. Zou dat soms ook een oorzaak kunnen zijn?

[ Voor 78% gewijzigd door desalniettemin op 04-06-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
desalniettemin schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:15:
Iemand die niet bestaat als mijn heer en redder aannemen? Nee, weg met die hersenschim :P

Vreemde is dat ook al heb ik de allernieuwste flashupdate, Fx's plugin pagina blijft beweren dat ik niet de nieuwste heb :?

Ik Joolee spook door die Jezus onzin te blokken O-)
Er is een verschil tussen de flash plugin voor internet explorer en de flash plugin voor andere browsers. Mogelijk heb je alleen de eerste up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb weer eens een raar iets in Firefox en in IE ook lijkt het.

Google Translate -> http://1331999.blogspot.nl/2013/11/musaka-od-krompira.html --> https://translate.google....2Fmusaka-od-krompira.html -> Google Translate interface verschijnt, samen met deze melding: "Deze pagina is niet via een beveiligde verbinding uit de oorspronkelijke locatie opgehaald. Sluiten", eronder is de boel helemaal wit.
- In Chrome is er niks aan de hand.
- IE11: "Deze inhoud kan niet worden weergegeven in een frame".
- Opera: Werkt normaal.

Haal ik de s van https://translate.google.com weg, dan werkt Google Translate in Firefox en IE normaal.

Ben overigens niet de enige lijkt het: https://support.mozilla.org/nl/questions/982326
Daarnaast gebeurt dit met veel sites, niet alleen die wat ik noemde.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 01-06-2014 22:37 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik had dat gisteren nog met een chinese site en kwam ook tot precies dezelfde workaround. :P
Met die workaround kan ik wel leven. Ik laat toch zelden complete webpagina's vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar het blijft wel een raar iets, en waarom gaat het in Chrome en Opera wél goed met https?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij komt het doordat het niet toegestaan wordt om http-content te tonen in een https-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bitshady schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:45:
[...]

Update: Gelukt! :)
[afbeelding]

In userChrome.css moet de volgende regel worden toegevoegd:
code:
1
#TabsToolbar { margin-top: 0px !important; }

Ik citeer jou even, misschien dat jij, maar waarschijnlijk anderen me kunnen helpen.

Wat wil, ik had de titelbalk leeg (geen tabs), toen paar weken terug, via about config naar boven geschoven, dus wel tabs bovenin, via drawinTitlebar. Wilde terugzetten naar weer lege balk, lukte ook via weer drawinTitlebar. Enige is, na herstart is het weer de oude situatie.. 8)7

Kan te maken hebben met Sync, ben nog niet over naar het nieuwe WW gedoe?
Als ik defaults herstellen doe(daar kom je via aanpassen (in het menu)), doet hij ook weer de lege balk wat ik dus wil, maar de favorietenbalk is dan uitgeschakeld. Schakel ik die favorietenbalk in, dan is weer de lege titelbalk wèg. ;w

yup, dit alles sinds Fx29.

Ben er alweer uit>> was nog een key, extension blabla drawinTitlebar, hhmm ja die moest ook om. Neem aan dat die key nieuw is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 05-06-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat is dit nu weer :S, https://www.change.org/pe...bered-version-of-the-bios geeft in FF29.0.1 een http 500 fout, maar lijkt gewoon te werken in Chrome en IE.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Werkt hier gewoon? Met FF 30 RC1 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Gaat hier ook mis met FF 29.0.1. Met IE gaat het wel goed. Chrome niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me totaal niet gerelateerd aan Firefox. Vaak zijn dat soort errors namelijk problemen aan de zijde van de server. De site werkt hier op dit moment in Fx 29.0.1 prima. Toen ik het daarna in Safari probeerde bleef hij hangen. Des te meer reden om aan te nemen dat het vooral de server is en niet je webbrowser ;)

[ Voor 29% gewijzigd door ppl op 08-06-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt steeds vager... bij mij niks in 29.0.1 wel in IE11 en Chrome. Safari heb ik niet. Maar zo te horen heeft U Mac? Kan ook weer uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier nog steeds hetzelfde, in FF http 500, IE, Chrome en Opera niks aan de hand :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check de logging eens, inclusief request en response bodies (Ctrl+Shift+K)?
En misschien even een 30.0-versie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De tekenset van het HTML-document is niet gedeclareerd. Het document zal in sommige browserconfiguraties met onleesbare tekst worden weergegeven als het document tekens van buiten de US-ASCII-reeks bevat. De tekenset van de pagina dient in het document of in het overdrachtsprotocol te worden gedeclareerd.
edit: zie hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-06-2014 09:39 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm die heb ik ook wel eens gezien. Ik weet alleen niet of het nou onderdeel of een gevolg van het probleem is. Test eens in de Fx 30 beta Portable: http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable/test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008

arie_papa

Running on Ubuntu

Oeps, even gemist. Zowel Windows als Ubuntu V29.0. Windows is wel kortgeleden ge-update naar 29.0.1 en volgens mij sindsdien op Windows geen crashes meer gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door arie_papa op 09-06-2014 13:25 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de laatste flash versie, merk vaak dat die een filmpje niet meer tot het eind laat spelen, gaat of op eindeloos laden staan, of crasht zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:01:
Het wordt steeds vager... bij mij niks in 29.0.1 wel in IE11 en Chrome. Safari heb ik niet. Maar zo te horen heeft U Mac? Kan ook weer uitmaken.
In dit geval maakt dat geen moer uit want het heeft vrijwel niets met de webbrowser te maken. Een HTTP 5xx error zit aan de webserver kant, daar is die hele reeks voor bedoeld. In dit geval is het een algemene foutmelding (HTTP 500 error) waar je dus niks aan hebt. Zo af en toe gebeurd het. Kan best zijn dat wanneer je het later of in een andere browser probeert de pagina wel werkt. Als hij dan nog in je oude browser een HTTP 500 error blijft geven kan dat door je cache komen (en dat is dan ook de enige link met je browser: de cache). Forceren dat de pagina opnieuw van de webserver opgehaald wordt is dan de oplossing (het bekende shift-ctrl-r trucje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FF forceren de pagina opnieuw op te halen heb ik al meerdere keren geprobeerd, de fout blijft, in Chrome, IE en Opera blijft ie normaal werken. Blijf het maar vaag vinden.

Heb net maar even een W7-VM erbij gepakt die die site nog nooit heeft bezocht. Had daar nog FF 29.0.0 .... -> http 500. Update naar 29.0.1 -> nog steeds http 500.

FF Portable 30.0 Beta 2 kan de site zonder problemen openen. :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Met het uitkomen van FF 30 final heeft Tweakguides.com ook de Firefox Tweak Guide geupdate.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 10-06-2014 18:25 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Raven schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:29:
FF forceren de pagina opnieuw op te halen heb ik al meerdere keren geprobeerd, de fout blijft, in Chrome, IE en Opera blijft ie normaal werken. Blijf het maar vaag vinden.

Heb net maar even een W7-VM erbij gepakt die die site nog nooit heeft bezocht. Had daar nog FF 29.0.0 .... -> http 500. Update naar 29.0.1 -> nog steeds http 500.

FF Portable 30.0 Beta 2 kan de site zonder problemen openen. :S
Hier nog net ff weer geprobeerd in FF 30 final, maar nog steeds het zelfde issue.
Bij deze een screenshot van de aanvraag en antwoord headers:
Vaag probleem FF 29.0.1 en FF 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Confirmed, FF30 final geeft net als 29(.0.1) een http 500. De beta van 30 doet het echter prima :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

31B1 doet het ook prima, net zoals 30RC2 & release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:49:
Confirmed, FF30 final geeft net als 29(.0.1) een http 500. De beta van 30 doet het echter prima :S
Wat als je een nieuw profiel probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat gaat niet helpen als meerdere gebruikers exact hetzelfde probleem melden en als een VM die die site nooit bezocht heeft ook exact hetzelfde probleem geeft ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
maar er lijkt iets anders dan vreemd te doen, aangezien ff30 het bij jou niet doet en bij Krusher wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij Joen geeft v30 ook die fout en ik heb het zowel in een VM als op de host die nu ook v30 final draait.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Bij mij werkt het wel in een VM (Win 7) met 29.0.1 en na de upgrade naar 30.0 ook.
Tevens net mijn linux FF bijgewerkt naar V30 en daar werkt het ook gewoon.
Misschien een andere insteek, misschien is het isp gerelateerd? Transparante proxy die roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de nieuwste UX werkt het ook (32.0a1)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lizard schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:37:
Bij mij werkt het wel in een VM (Win 7) met 29.0.1 en na de upgrade naar 30.0 ook.
Tevens net mijn linux FF bijgewerkt naar V30 en daar werkt het ook gewoon.
Misschien een andere insteek, misschien is het isp gerelateerd? Transparante proxy die roet in het eten gooit?
Bij mijn weten is er geen proxy actief, en al zou die er wel zijn, dan zouden IE/Chrome/Opera/FFPortable toch ook een foutmelding moeten geven? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:42:
Dat gaat niet helpen als meerdere gebruikers exact hetzelfde probleem melden en als een VM die die site nooit bezocht heeft ook exact hetzelfde probleem geeft ;)
Ik heb het hier geprobeerd met verschillende machines (Windows 8.1, Ubuntu 14.04, OS X v10.9.3) die 29.0.1 of 30 gebruiken en ik kan het in geen enkele Firefox versie reproduceren. Het enige waarin ik dat kon was Safari op een Mac, tot tweemaal toe. Internet Explorer was ook geen probleem. Het ligt echt niet aan de browser.
Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:56:
Bij mijn weten is er geen proxy actief, en al zou die er wel zijn, dan zouden IE/Chrome/Opera/FFPortable toch ook een foutmelding moeten geven? :S
Welkom in de wondere wereld van netwerken. Een wereld vol wazige problemen. Juist hier zie je nog wel eens dat het bij de ene wel werkt en bij de andere niet. Zelfs al heb je dezelfde image uitgerold naar dezelfde soort hardware. Heb je al eens contact opgenomen met de website beheerder zelf? Wat ziet hij in zijn logs? Heb je nog andere dingen op je netwerk zitten die netwerkverkeer scant en/of daarmee rommelt (router, proxy, firewall, antispam, adblock, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Net Fx 31 beta 1 geinstalleerd. In about:config hebben ze de optie browser.tabs.closeButtons er uit gehaald, zodat je die kruisjes niet meer weg kunt halen. In tabutilities heb ook de optie om die kruisjes weg te halen, maar die optie werkt niet meer. Klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ppl schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:44:
[...]

Ik heb het hier geprobeerd met verschillende machines (Windows 8.1, Ubuntu 14.04, OS X v10.9.3) die 29.0.1 of 30 gebruiken en ik kan het in geen enkele Firefox versie reproduceren. Het enige waarin ik dat kon was Safari op een Mac, tot tweemaal toe. Internet Explorer was ook geen probleem. Het ligt echt niet aan de browser.

[...]

Welkom in de wondere wereld van netwerken. Een wereld vol wazige problemen. Juist hier zie je nog wel eens dat het bij de ene wel werkt en bij de andere niet. Zelfs al heb je dezelfde image uitgerold naar dezelfde soort hardware. Heb je al eens contact opgenomen met de website beheerder zelf? Wat ziet hij in zijn logs? Heb je nog andere dingen op je netwerk zitten die netwerkverkeer scant en/of daarmee rommelt (router, proxy, firewall, antispam, adblock, etc.)?
Heb vanmorgen eens met de safe mode van Firefox geprobeerd de site te openen en daarna ook met een schoon Firefox profiel, beide maakten geen verschil. Dus addons en (foute) instellingen in Firefox zijn daarmee uitgesloten. Firewall uitzetten op pc helpt ook niet en de router-pc (IPFire) doet bij mijn weten niets dat dit zou kunnen veroorzaken.

Zal eens kijken of ik een emailadres kan vinden.
edit: Request #230952 "http 500 error in Firefox" created
Voor wie er ook een melding heen wil sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 12-06-2014 14:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Sinds FF 31b1 update kan ik de loginpagina van een pfSense firewall niet meer openen. In safe mode werkt het ook niet maar in een vers profiel wel. Cache in mijn oude profiel al geleegd maar dat was het niet. Erg vreemd. Waarschijnlijk heeft het met de SSL stack te maken, FF gebruikt nu een nieuwe en al mijn pfSense machines gebruiken https.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:13:
Net Fx 31 beta 1 geinstalleerd. In about:config hebben ze de optie browser.tabs.closeButtons er uit gehaald, zodat je die kruisjes niet meer weg kunt halen. In tabutilities heb ook de optie om die kruisjes weg te halen, maar die optie werkt niet meer. Klote!
Daarom : Pale Moon d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5DYLGKytGNcOZtCR1DPgdrtX/thumb.jpg

Classic Theme Restorer haalt ze wel weg hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Vraag me af welke lutser bedacht heeft om browser.tabs.closeButtons optie te verwijderen :?

@Krusher: Kan je met CTR Australis uiterlijk behouden, want dat wil ik niet kwijt. Ben een van de weinigen die het nieuwe uiterlijk namelijk wel mooi vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vmjNbztpuxeAaPeBr9yKLhqw/full.jpg

Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WTF?!!

Dus dat komt vanaf 31... :( Ook niks met chrome file mogelijk?? Over classic them restorer>>> um... liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Kan je browser.tabs.closeButtons niet zelf aanmaken in about:config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Sjah mompelt iets van boeit dat... en bloated...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:25:
[...]

* Sjah mompelt iets van boeit dat... en bloated...
Inderdaad, liever al die functionaliteit die addons leveren toevoegen aan Fx (en dan gaan klagen dat Fx bloated is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nooooooo, Mozilla heeft een bug van Adobe Flash overgenomen :(

Bij Flash is het al heel wat versies zo dat als 't Flashproces opnieuw geopend wordt, Flash in de volumemixer van Windows 7 op 100% gaat staan. FF heeft dit nu ook, ook terwijl deze opgestart blijft :/ Zet ik het volume lager, staat die na een tijdje (of vaak meteen na het openen van een html5 video) ineens weer op 100% met alle gevolgen van dien.

Gelukkig is YouTube in staat de volumeinstelling te onthouden, veel andere videoplayers (die hier op Tweakers gebruikt wordt bijv.) zijn daar niet tot toe in staat.

edit: Die http 500 error treed ook op in FF29.0.1 en 30 in FEL, maar niet op mijn met wifi verbonden S2, daar werkt 't prima. :S
edit2: XP met FF29.0 geeft ook de fout.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 13-06-2014 10:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:36:
[...]

edit: Die http 500 error treed ook op in FF29.0.1 en 30 in FEL, maar niet op mijn met wifi verbonden S2, daar werkt 't prima. :S
Maar is het nou een probleem van de site of van Firefox. Kan ook een rotte server zijn, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is nog altijd de vraag. Er zijn een aantal die het probleem hebben en er zijn er een aantal die het niet hebben. Ligt het dan aan FF of aan de server?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:36:
Nooooooo, Mozilla heeft een bug van Adobe Flash overgenomen :(

Bij Flash is het al heel wat versies zo dat als 't Flashproces opnieuw geopend wordt, Flash in de volumemixer van Windows 7 op 100% gaat staan. FF heeft dit nu ook, ook terwijl deze opgestart blijft :/ Zet ik het volume lager, staat die na een tijdje (of vaak meteen na het openen van een html5 video) ineens weer op 100% met alle gevolgen van dien.

Gelukkig is YouTube in staat de volumeinstelling te onthouden, veel andere videoplayers (die hier op Tweakers gebruikt wordt bijv.) zijn daar niet tot toe in staat.
Dit is toch een hele oude bug die nog steeds niet opgelost is :?
Welke website hebben we het over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij Flash is die inderdaad al aardig oud aan het worden en bij mijn weten is die nog altijd niet opgelost, bij Firefox zelf is die nieuw. Dus niet de volumeknop van Flash, maar de volumeknop van/voor Firefox, die vertoond sinds v29 of v30 hetzelfde gedrag als dat Flash al heel lang doet.

Als je even een pagina (of 2) terug kijkt ;) kom je deze link tegen: http://www.change.org/

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 13-06-2014 19:48 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:40:
Bij Flash is die inderdaad al aardig oud aan het worden en bij mijn weten is die nog altijd niet opgelost, bij Firefox zelf is die nieuw. Dus niet de volumeknop van Flash, maar de volumeknop van/voor Firefox, die vertoond sinds v29 of v30 hetzelfde gedrag als dat Flash al heel lang doet.
Dan had ik je verkeerd begrepen, want dat is inderdaad nieuw!
Als je even een pagina (of 2) terug kijkt ;) kom je deze link tegen: http://www.change.org/
Ik zat te zoeken en te staren, maar kon het echt niet vinden...
Pale Moon 24.6.1 heeft er geen problemen mee in ieder geval d:)b

Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste