Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
Ik gebruik nu een paar maanden Firefox en het bevalt me goed. Dus ik ben aan de slag gegaan om het wat meer te customizen. Nu ben ik bezig met RSS-feeds en ik wil hiervan de update frequency verhogen. Na even wat gezocht te hebben kwam ik tegen dat je in about:config "browser.bookmarks.livemark_refresh_seconds" moet toevoegen en dan een waarde voor het aantal seconden. Ik vond een comment waarbij men beweerde dat de minimumwaarde bij 60 seconden lag. Ik kan echter wel 1 seconde invullen. Kan iemand bevestigen dat de minimumwaarde inderdaad 60 seconden is? (Het testen hiervan gaat niet echt gemakkelijk)
Edit: Lijkt inderdaad bij een minimum van 60 te liggen. Als ik 1 invul update hij simpelweg niet meer.

Daarnaast nog iets. Is er een manier om het geheugengebruik van Firefox te bekijken? Firefox gebruikt na 9+ uur zo'n 1,8GB RAM. Dit lijkt mij aan de hoge kant en de browser herstarten lost dit op. Ik gebruik geen groot aantal tabs (10 max) en maak nauwelijks gebruik van addons.

[ Voor 5% gewijzigd door Shadoxfix op 14-06-2014 01:51 . Reden: Verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
@Shadoxfix: about:memory. Ik gebruikte eerste Feedly voor rss, maar die heb ik gedumpt voor inoreader. Update automatisch en heeft nu ook een preview functie 8) Hoge geheugen gebruik komt door Adblockplus. Gebruik firemin om het geheugen gebruik te dimmen: http://download.cnet.com/Firemin/3000-18512_4-75454011.html

[ Voor 33% gewijzigd door desalniettemin op 14-06-2014 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Na FF29 beta geprobeerd te hebben ben ik terug gegaan naar 28.

Echter nu wil ik 30 een nieuwe kans geven (ze zijn wat verder en ook classic theme restorer is verder verbeterd).

Echter vraag ik me af of het zinvol is om een FF28 echt volledig te uninstallen en een fresh FF30 install te doen of dat update ook goed is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, zelfs Firefox op Android heeft zowel via wifi als H+ (om mijn verbinding uit te sluiten) last van die vage http 500 error, terwijl de stock browser nergens last van heeft.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
En ik blijf last houden van het haperen tijdens filmpjes. Of het nou youtube of wat voor player dan ook is. Met IE11 nooit geen probleem. Ook na reset blijft Fx maar haperen. Krijg het maar niet opgelost |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Shadoxfix schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:49:
Daarnaast nog iets. Is er een manier om het geheugengebruik van Firefox te bekijken? Firefox gebruikt na 9+ uur zo'n 1,8GB RAM. Dit lijkt mij aan de hoge kant en de browser herstarten lost dit op. Ik gebruik geen groot aantal tabs (10 max) en maak nauwelijks gebruik van addons.
AdBlock Plus of één van die varianten in ieder geval schijnt een geheugenlek te hebben dus als je die geinstalleerd hebt staan probeer eens hoe Firefox draait na een uninstall van ABP :)
Raven schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:34:
Pfff, zelfs Firefox op Android heeft zowel via wifi als H+ (om mijn verbinding uit te sluiten) last van die vage http 500 error, terwijl de stock browser nergens last van heeft.
De normale of de Beta/Nightly versie ?
Er zijn er 2 voor zover ik weet dus laat effe weten welke je hebt dan kijk ik effe wat die hier doet.
desalniettemin schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:45:
En ik blijf last houden van het haperen tijdens filmpjes. Of het nou youtube of wat voor player dan ook is. Met IE11 nooit geen probleem. Ook na reset blijft Fx maar haperen. Krijg het maar niet opgelost |:(
Flash probleem denk ik. Gebeurt vooral als ik weer eens heel veel tabs open heb staan, maar ik heb ook weleens meegemaakt dat ik er geen last van had... snap er niks van!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, geen idee welke versie. Heb gewoon die uit de Playstore laten installeren op mijn S2 en na de test weer verwijdert omdat ik Opera Mobile (v12.10.nogwat) gebruik, die overigens ook de http 500 fout geeft zie ik net.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
En Adblockplus laat nog steeds reclame zien als je Fx uit en weer aan zet. Ook na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
nero355 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:18:
[...]
AdBlock Plus of één van die varianten in ieder geval schijnt een geheugenlek te hebben dus als je die geinstalleerd hebt staan probeer eens hoe Firefox draait na een uninstall van ABP :)
Heb even geprobeerd ABP uit te schakelen. Nu geen last meer van hoog geheugengebruik na een aantal uur en de browser voelt een stuk responsiever aan. Denk dat ik tijdelijk maar even zonder ABP surf en wacht totdat ze dit hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
probeer eens adblock edge ipv abp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:45
desalniettemin schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:45:
Ik ben blij dat ik niet de enige hierin ben..
Ondervind de zelfde problemen, Youtube, RTL gemist, etc. heb ik ook problemen mee.
Internet staat vol met "Choppy flash", maar een oplossing is niet te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
bitshady schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:27:
probeer eens adblock edge ipv abp
Die probeer ik nu ook weer. Laat ook geen reclame zien zoals ABP dat wel doet na herstart.

@Johnnyzz: Weet je wat ik ook niet begrijp is de automatische updateoptie van Flashspeler. Die doet het helemaal niet, want ik moet altijd de nieuwste update zelf zoeken en installeren :? Voorlopig kijk ik video's met IE11 :)

[ Voor 33% gewijzigd door desalniettemin op 15-06-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Johnnyzz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:48:
[...]

Ondervind de zelfde problemen, Youtube, RTL gemist, etc. heb ik ook problemen mee.
Dan zet je plugins zoals Flash enzo toch standaard uit icm https://addons.mozilla.or...lick-to-play-per-element/ ?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Raven: Is dat niet hetzelfde als de Ask to activate optie :? Ik moet ook steeds toestemming geven als ik een filmpje wil zien. Maakt overigens geen reet uit, want blijft bevriezen en haperen.

[ Voor 51% gewijzigd door desalniettemin op 15-06-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ja en nee. Sinds een paar versies terug geld die "ask to activate" voor de gehele pagina, niet meer per element. Met die addon, die een aanvulling is op de "ask to activate" functie, kun je het weer per element aanzetten, zoals voorheen kon, totdat Mozilla het sloopte.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 15-06-2014 14:06 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:14:
[...]

Maar is het nou een probleem van de site of van Firefox. Kan ook een rotte server zijn, natuurlijk.
De server of een stukje networking. De browser en eventuele addons zijn uitgesloten omdat Firefox niet de enige browser is waar het probleem zich voordoet (Internet Explorer en Safari hebben er ook last van) en het hier ook een server error betreft (http 5xx errors zijn serverside errors dus is het niet raar dat IE en Safari ook de problemen hebben). Maar aangezien men hier er vrijwel alles aan doet om Firefox te kunnen neersabelen blijft men hangen in "het probleem zit in Firefox versie 29, 29.0.1 of 30 (insert de versie waar je het meest voor voelt)". En zo komt men nooit bij een oplossing terecht...
Shadoxfix schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:49:
Dat is tegenwoordig moeilijk te zeggen. Je ziet dat vrijwel alle operating systems (dus ook Windows) en veel programma's inmiddels volop gebruik maken van het geheugen om dingen te cachen zodat het allemaal wat sneller wordt. Denk hierbij ook aan de preload functies van sommige browsers/add-ons. Door de applicatie of de computer te herstarten gooi je die caching weer leeg.

Btw, het regelmatig opnieuw starten van je browser is niet zo heel erg, het is vaak zelfs zeer wenselijk omdat ie dan juist dingen als de cache leeggooit. Denk hierbij ook vooral aan de cookies en allerlei andere zaken. Dan hebben we het meer over dingen als privacy.

En Flash is gewoon een ramp onder Windows geworden. Daar heb ik in zowel IE11 (op de desktop) als Opera 21 als Firefox 30 gewoon last van haperingen. Op mijn Mac is het geen enkel probleem. YouTube is overigens ook een ware hel. Die weten ook voortdurend door updates de boel weer om zeep te helpen (vooral layout problemen die ik tegenkom en 720p/1080p content dat eigenlijk niet voorbij de 480p komt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:00:
[...] Btw, het regelmatig opnieuw starten van je browser is niet zo heel erg, het is vaak zelfs zeer wenselijk omdat ie dan juist dingen als de cache leeggooit. Denk hierbij ook vooral aan de cookies en allerlei andere zaken. Dan hebben we het meer over dingen als privacy. [...]
Als het wenselijk zou zijn om de cache te wissen, hadden ze de cache wel gewist tijdens het draaien ;) Cache is juist om zaken te versnellen.
Wat cookies betreft ben ik het ook niet met je eens. Privacy-gevoelige cookies blijven gewoon staan bij een herstart.

ProTip: Installeer Self-Destructing Cookies. Daarmee heb je wél cookies aan staan, dus alle sites functioneren, maar 10 seconden na het sluiten van de tab, zijn alle cookies gewist. Uiteraard moet je de gewenste sites even whitelisten, maar dat is een kwestie van twee klikken.
Ter illustratie, zo groot is mijn lijst met sites met cookies nu:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sxy2haU.png

Uiteraard blijven Ghostery en Adblock Plus ook erg behulpzaam.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 15-06-2014 21:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt me op dat Fx sinds ik denk Fx 30, vraagt of ik een WW van banking wil opslaan, en nu vroeg die het ook voor paypal... ?? Meer dan jammer dit, met die van banking kan een hacker niet zoveel, maar die van paypal vind ik helemaal vaag dat die opgeslagen kan worden..??

Ok, een bug is geplet, en ja IK ben eindverantwoordelijk, toch vind ik 't jammer.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 15-06-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Adblockedge laat ook reclame zien na herstart Fx, dus heb ik ABP 2.5.1 weer geinstalleerd, want die laat geen reclame zien 8) Hoop dat dit snel opgelost wordt, want anders ga ik naar Chrome, want een adblocker die zijn werk niet doet is waardeloos.

Heb misschien een oplossing gevonden voor het flash probleem nav dit: https://support.mozilla.org/en-US/questions/973471 8) In taakbeheer gevonden dat flash elk uur naar updates zoekt. Heb ik veranderd naar wekelijks. Vingers gekruist O-)

[ Voor 158% gewijzigd door desalniettemin op 16-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
desalniettemin schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:54:
Adblockedge laat ook reclame zien na herstart Fx, dus heb ik ABP 2.5.1 weer geinstalleerd, want die laat geen reclame zien 8) Hoop dat dit snel opgelost wordt, want anders ga ik naar Chrome, want een adblocker die zijn werk niet doet is waardeloos.

Heb misschien een oplossing gevonden voor het flash probleem nav dit: https://support.mozilla.org/en-US/questions/973471 8) In taakbeheer gevonden dat flash elk uur naar updates zoekt. Heb ik veranderd naar wekelijks. Vingers gekruist O-)
2.5.1 doet het toch? Waarom dan naar een andere browser gaan terwijl het duidelijk aan de addon(versie) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Smultie: Kan dat eigenlijk geen kwaad als je een oudere versie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:02:
@Smultie: Kan dat eigenlijk geen kwaad als je een oudere versie gebruikt?
Zie de changelog voor wat er gefixed is in de nieuwe versie(s).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Oplossing die ik dacht gevonden te hebben helpt ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
Nadat ik merkte dat Adblock veel geheugen opslorpte heb ik naar alternatieven gezocht.
Nu heb ik DoNotTrackMe geinstalleerd en is het overgrote deel van de reclame niet meer terug te vinden.
Aan de rest stoor ik mij niet of vind ik het niet meer hinderlijk genoeg.

Ik vind dat ze tegenwoordig enkel maar kritiek hebben op Firefox zonder Chrome eens deftig te gebruiken.
Ik vind Chrome veel erger, je kan bijna niets aanpassen. En Chrome gebruikt ook veel geheugen, maar is helemaal opgesplitst in verschillende processen waardoor dit minder duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Door die verschillende processen gebruikt Chrome juist zoveel geheugen, volgens mij.

Net Classic Theme Restorer geinstalleerd en gekozen voor Curved tabs (alternative) Nu ziet het er zo uit:

http://static.dyp.im/hbL9...0bbc3af08f226fa6d126c.png

Mooier dan standaard Australis vind ik :) Alleen jammer dat nieuwe tab tab niet mee kleurt met de andere tabs.

[ Voor 67% gewijzigd door desalniettemin op 16-06-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik vraag mij af waarom ik Firefox nog update, weer een probleem erbij. Sinds v29 laad Firefox afbeeldingen na een tijdje niet meer, de Engelstalige melding is: "This image cannot be displayed because it contains errors". Dit gebeurt als het geheugengebruik van Firefox ergens boven de 1.5GB zit, wat met het aantal tabs dat ik open heb nog wel eens gebeurt :P Voor v29 had Firefox daar geen problemen mee, al werd die dan wel wat traag(er).

Overigens is er meer dan genoeg RAM beschikbaar en uiteraard na het uitbreiden een tijd terug een nachtje memtest gedraaid: geen fouten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:09:
Ik vraag mij af waarom ik Firefox nog update, weer een probleem erbij. Sinds v29 laad Firefox afbeeldingen na een tijdje niet meer, de Engelstalige melding is: "This image cannot be displayed because it contains errors". Dit gebeurt als het geheugengebruik van Firefox ergens boven de 1.5GB zit, wat met het aantal tabs dat ik open heb nog wel eens gebeurt :P Voor v29 had Firefox daar geen problemen mee, al werd die dan wel wat traag(er).

Overigens is er meer dan genoeg RAM beschikbaar en uiteraard na het uitbreiden een tijd terug een nachtje memtest gedraaid: geen fouten.
No offense, maar onvoorstelbaar dat elke verandering in Firefox impact op jou lijkt te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het Firefox minder gebruiksvriendelijker maakt, dan ja, dan heeft dat impact :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Raven: Heb je Firemin al geprobeerd? Reduceert het geheugen aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:51:
[...]

Als het wenselijk zou zijn om de cache te wissen, hadden ze de cache wel gewist tijdens het draaien ;) Cache is juist om zaken te versnellen.
Wat cookies betreft ben ik het ook niet met je eens. Privacy-gevoelige cookies blijven gewoon staan bij een herstart.
Dat soort info staat eigenlijk ook in je cache ;) Daarnaast kan cache ook corrupt en outdated raken. Dat caching is tot op zekere hoogte gewenst dus. Dat is het verschil. Maar goed, er zijn meer zaken die pas werken wanneer Firefox gestart wordt (vergeet hierbij ook niet je extensions).

@desalniettemin: die Flash fix klinkt aantrekkelijk. Op mijn Windows tablet heb ik ook last dat een YouTube filmpje eerst even een paar seconden nodig heeft voordat er reactie uit komt. In IE is Flash daar ook niet bepaald een succes terwijl het op de Macs hier dan weer zonder problemen werkt. Grappig want dat was vroeger het omgekeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@ppl: Zoals eerder gezegd met IE11 geen last. Kijk ik dus maar met IE. Het is niet anders ;)

De maker van CTR heeft als je curved tabs (alternative) gebruikt nu ook de nieuwe tab duimnagel kleur aangepast, zodat die nu dezelfde kleur heeft als de actieve/non actieve tabs. Mij is nu heeeeel blij *O*

[ Voor 53% gewijzigd door desalniettemin op 22-06-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

desalniettemin schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:02:
@Raven: Heb je Firemin al geprobeerd? Reduceert het geheugen aanzienlijk.
Die heb ik er nu 2 dagen opstaan, het enige dat dat programmaatje lijkt te doen is de getallen van het geheugengebruik in taakbeheer aanpassen. Zowel in Process Explorer als in Firefox' about:memory is het verbruik net als voorheen, ipv het kleine beetje dat in taakbeheer staat. Daarnaast zijn de effecten van het langer draaien niet minder geworden. Firefox wordt na verloop van tijd toch weer trager en het geheugenverbruik blijft beetje bij beetje stijgen.

De foutmelding bij het laden van plaatjes heb ik nog niet weer gezien, maar dat kan nog komen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je de kolom "Working set" of "Private working set" (ik weet niet meer welke er standaard aan staat) maar eens aanzetten in de taskmanager. Dan zie je het echte verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Werkset en privéwerkset in Windows taakbeheer verschillen nagenoeg niet en zijn beide heel erg laag bij Firefox.exe. Process Explorer geeft bij Working Set op zijn hoogst een paar 100MB aan, maar wisselt heel erg en komt ook vaak onder de 100MB, net als Windows taakbeheer. Private Bytes daarentegen, die lijkt het verbruik aan te geven zoals het voor Firemin ook was: Na een paar dagen de 1.5GB voorbij, wat about:memory ook aangeeft in Firefox zelf.

Maar blijft apart dat Firefox dan altijd trager wordt, terwijl er méér dan genoeg RAM beschikbaar is.

edit: Lotgenoot gevonden: Firefox slow down (stuttering) on reaching 1.5GB memory, eens lezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 30-06-2014 20:10 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Johnnyzz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:48:
Dit al geprobeerd?

Heeft bij mij (toendertijd) erg geholpen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:29
Raven schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:03:
Werkset en privéwerkset in Windows taakbeheer verschillen nagenoeg niet en zijn beide heel erg laag bij Firefox.exe. Process Explorer geeft bij Working Set op zijn hoogst een paar 100MB aan, maar wisselt heel erg en komt ook vaak onder de 100MB, net als Windows taakbeheer. Private Bytes daarentegen, die lijkt het verbruik aan te geven zoals het voor Firemin ook was: Na een paar dagen de 1.5GB voorbij, wat about:memory ook aangeeft in Firefox zelf.

Maar blijft apart dat Firefox dan altijd trager wordt, terwijl er méér dan genoeg RAM beschikbaar is.

edit: Lotgenoot gevonden: Firefox slow down (stuttering) on reaching 1.5GB memory, eens lezen.
Hier nog een lotgenoot, met als enige verschil dat het niet onder Windows, maar onder Ubuntu is. Ik maak er niet zo'n punt van omdat de browser herstarten altijd vlot gaat en alles oplost.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 09:30
apart, ik probeerde vanavond een file te downloaden van ongeveer 236 mb. met Firefox kreeg ik telkens alleen maar 127 mb binnen. Na drie keer proberen heb ik hetzelfde bestand met internet explorer gedownload. ging meteen goed. 230 mb binnen. wat kan het probleem zijn? ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:47:
Wat is dit nu weer :S, https://www.change.org/pe...bered-version-of-the-bios geeft in FF29.0.1 een http 500 fout, maar lijkt gewoon te werken in Chrome en IE.
Het heeft even geduurd, maar de http 500 error is (aan hun kant) gefixed. Moest na elk antwoord aangeven dat ze mijn (vorige) email moesten lezen, wat ze niet hadden gedaan. Het is net of ze zoeken naar trefwoorden en op basis daarvan antwoord geven ipv alles te lezen. |:(

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23

HaTe

haat niet

Ik heb na 5 jaar (sinds Firefox 2) eens mijn Firefox opnieuw geïnstalleerd. Ik had altijd nog hetzelfde profiel, wat tot voor kort prima werkte. Laat maar eens zien dat Firefox goed is met het behouden van data na een update. Helaas had ik de laatste tijd last van langzame websites, met name Facebook, waar echt niet meer op te browsen was.

Door gebruik van Firefox sync was alles weer snel op z'n plek en merk er verder niks van, op de snelheid na! Wat een verbetering!

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 14-07-2014 22:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over dit artikel ?

Die kerel zegt dat Fx niet multi-process is en dáarom geen ruk van multicore cpu's gebruikt. Maar wat ik weet is Fx wel multi-threaded..... dus echt wel zeg ik dan, dat Fx van meerdere cores "eet". Snapt hij het niet of snap ik het niet? Betere verklaring dat Chrome iets sneller is, zou zijn dat gedeelten van die browser in native assembler zijn geschreven...(lijkt mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Chrome start een nieuwe thread voor iedere tab die geopend wordt waardoor 1 tab niet de hele browser kan laten crashen. In Firefox gebeurd het renderen van alle tabs nog door de main thread. Dus op het gebied van multithreading kan er nog veel verbeterd worden in Firefox in ieder geval. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Electrolysis heet het in Fx: https://wiki.mozilla.org/Electrolysis, waar ze overigens al heel lang mee bezig zijn. Kan je proberen in de nightly's volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door desalniettemin op 15-07-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt je beter af gaan vragen waarom je dat multithreaded zou willen hebben. Het heeft namelijk zo zijn voordelen maar ook zijn nadelen. Bij Chrome heeft men het hoofdzakelijk gedaan voor robuustheid en performance met als nadeel dat er meer system resources gebruikt worden door de veel grotere overhead. Als je kijkt naar andere browsers die niet de Chrome aanpak hebben dan zie je daar amper verschil in robuustheid en performance. Waarom dan nog multithreaded? zou je kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik geef duidelijk aan, dat artikel ook trouwens, dat Chrome duidelijk iets sneller is dankzij multiprocess. Of je dat gaat bereiken via die weg of via goede threaded, zal me 'n zorg zijn. En of het de heilige graal is, is maar de vraag, neem IE, die vind ik dus niet sneller, heeft wel aparte processen, maw. daar vind ik het verhaaltje niet opgaan.

Heb trouwens de nightly 33a1 geprobeerd, daar de multithread/process aangezet, nou kan er nog niet veel kaas van maken.

Interessanter vind ik dat per Fx31 de sluitknop aan eind vd balk eruit is gesloopt, WTF. Ok er is een add-on nu al voor, maar toch..

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 15-07-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien wordt Firefox er wel stabieler van en wordt Firefox na het passeren van 1.5GB RAM niet ineens flink wat trager.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Sjah: TMP heeft die optie ook, terwijl Tabutilities, die ik altijd gebruikte, die optie ook heeft, maar niets doet. Moet de maker nog repareren denik ik.

[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 16-07-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:15:
Nou ik geef duidelijk aan, dat artikel ook trouwens, dat Chrome duidelijk iets sneller is dankzij multiprocess.
En iedere benchmark geeft aan dat dit lang niet altijd het geval is en dat de verschillen die er zijn echt miniem zijn. Als je dan even verder kijkt zie je dat Chrome de enige is met dat opdelen in aparte processen. Als je dat afzet tegen de rest die dat dus niet doet is de conclusie dat de opzet van Chrome wat performance betreft dus niet werkt. Dat geldt ook voor diverse andere delen. Het is gewoon een andere manier van werken dat absoluut niet beter is dan de rest. Dat is nu al zo vaak onderzocht en onderbouwd.

De enige reden waarom andere browsers het gebruiken is ook meteen de verklaring waarom ze het maar ten dele toepassen: robuustheid. Ze passen het alleen voor plugins toe om te zorgen dat die niet zoals voorheen meteen ook de rest meeslepen bij een crash. Die plugins zijn hetgeen wat voornamelijk zorgt voor browsercrashes.

Overigens is de situatie voor OS X anders. Chrome is daar echt een stuk slechter dan bijv. Firefox en Safari. Deels komt dat door die setup van losse processen en deels ook doordat het maar 32 bit is ipv 64 bit zoals de andere twee (door al die overhead zorgt Chrome voor een hoger energiegebruik dan bijv. Safari). Voor Windows ligt dit verhaal wat anders omdat daar vrijwel alle browsers nog op 32 bit zitten op IE na.
Interessanter vind ik dat per Fx31 de sluitknop aan eind vd balk eruit is gesloopt, WTF. Ok er is een add-on nu al voor, maar toch..[/sub]
Die optie is er niet uitgesloopt. De optie om de close button voor de tab op een andere plek zoals aan het eind van de tab balk te zetten is eruit gesloopt. Standaard staat het ding ingesteld om op iedere tab zo'n sluit ding te plaatsen maar dat is ook niet geheel waar. Na een bepaalde hoeveelheid tabs doet ie het alleen op de actieve tab. Op zich prima dat ze een simpele tab interface aanbieden en je voor de geavanceerde tab mogelijkheden gewoon 1 van de vele tab add-ons moet gebruiken. Degenen die meer met tabs willen doen installeerden die toch al. Waarom zou je dan nog geavanceerde tab opties in je browser doen? Alleen maar meer dingen die je moet onderhouden. Dit is toch wel 1 van de minst erge changes die ze hebben gedaan. Ik begrijp de ergernis van de nieuwe australis look veel beter dan de ergernis van deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij oprecht niet vindt dat Chrome sneller is, verklaar dan eens waarom die browser al 4 a 6 jaar groeit en groeit, en Fx niet...Lang niet altijd sneller zeg je, nee op oude machientjes wellicht niet, op een moderne bak is die de facto sneller. En dan heb ik het nog maar over iets sneller, de voorvechters van die browser hebben het altijd over véél sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op dat Chrome een gigantische naam achter zich heeft staan (Google) en dat die hun uiterste best doet om Chrome overal en altijd in je face te drukken. Ik denk dat daar vooral de groei te verklaren is. Men is gewend om met IE of Safari te browsen en dan is Chrome een verademing, waardoor ze niet meer doorkijken naar Firefox. Zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
De meeste "mama's en papa's" weten alleen dat ze op een rond icoontje moeten klikken om te kunnen "internetten en te kunnen mailen".
Ik had een keer ergens Firefox geïnstalleerd bij iemand met een Gmail-adres.
Een week later kwam ik terug en was het ineens de Chrome-browser geworden..
Voor hem niet erg, want hij heeft geen benul van zaken als Grasemonkey, Stylish, Flash, Javascript, 10.000 add-ons etc..
Hij had alleen maar een keer ergens op geklikt (...) Ik snap niet waarom we allemaal als blinde ganzen achter een of andere "design-leider" aan lopen: Mijn telefoon is 11mm.. O, ik heb er een van 9 mm.. Hm, dan koop ik er volgend jaar een van 5 mm.
In de geschiedenis zie je vaak dat ontwikkelingen eerst te ver moeten doorschieten totdat er iemand uit de nonchalante gemeente wakker wordt..
Mozilla zou zich juist een klein beetje moeten onderscheiden ipv als bange hond achter Chrome aan te lopen.
Firefox is ontzettend "adjustable" en de andere browsers zijn Lada's wat dat betreft..
375.000 mensen gebruiken "Classic Theme Restorer" !! (...)
Doordat ik zoveel add-ons etc. gebruik heb ik ook last van stijgend geheugen-gebruik.
Firemin "in de hoogste stand" lijkt "1%" te helpen..
Bij mij (Fx24)(Vista 32bit) gebeuren er al rare dingen va 1100 Mb. Why?....
Afbeelding maar half laden of een crash.
Dus dan maar om de paar uur herstarten.
Dat heb ik er wel voor over om met een Rolls-Royce met vele extra's te rijden hoewel die soms ietsje langzamer is..
Binnenkort wil ik toch 's PaleMoon 64bits proberen.
Zo zie ik het ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter Triac schreef op maandag 21 juli 2014 @ 01:34:
[...]Bij mij (Fx24)(Vista 32bit) [...]
Binnenkort wil ik toch 's PaleMoon 64bits proberen.
Dat gaat een hele korte sessie worden; bij de setup zul je al de melding krijgen dat je een 64-bits OS nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Waarom scrollen pagina's beter in firefox als in chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Jeroentjuh82 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:55:
Omdat Firefox vloeiend scrollen heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 21-07-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
desalniettemin schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:36:
[...]

Oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:36:
Die ik altijd uitschakel en toch nog vloeiend scroll zonder haperingen dus ik denk dat hij dat niet bedoelt :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:12:
[...]

Die optie is er niet uitgesloopt. De optie om de close button voor de tab op een andere plek zoals aan het eind van de tab balk te zetten is eruit gesloopt. Standaard staat het ding ingesteld om op iedere tab zo'n sluit ding te plaatsen maar dat is ook niet geheel waar. Na een bepaalde hoeveelheid tabs doet ie het alleen op de actieve tab. Op zich prima dat ze een simpele tab interface aanbieden en je voor de geavanceerde tab mogelijkheden gewoon 1 van de vele tab add-ons moet gebruiken. Degenen die meer met tabs willen doen installeerden die toch al. Waarom zou je dan nog geavanceerde tab opties in je browser doen? Alleen maar meer dingen die je moet onderhouden. Dit is toch wel 1 van de minst erge changes die ze hebben gedaan. Ik begrijp de ergernis van de nieuwe australis look veel beter dan de ergernis van deze optie.
Nou wat jij wil, maar ik doe één ding meer met tabs en dat is die sluitknop aan eind ipv op de tabs. En jij snapt niet dat ik het ergerlijk vind om daarvoor TMP of Tab Utilitites te moeten installen? Nouja ik vind dat zeer ergerlijk, want de addon die ik zelf gaf, haalt wel de sluitknop weg, waarde 2, maar niet een sluitknop aan het einde, waarde 3. Dus het is niet onmogelijk om het te veranderen, in Chrome is het per architectuur onmogelijk (dat Fx maar nooit die kant opgaat.... :( ), maar de optie om het even snel te veranderen is er wel degelijk uit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:56:
Als jij oprecht niet vindt dat Chrome sneller is, verklaar dan eens waarom die browser al 4 a 6 jaar groeit en groeit, en Fx niet...
Google gooit je dood met Chrome. Adobe is daar een mooi voorbeeld van. Standaard slijten ze Chrome bij Adobe Reader en Flash. Je zult zelf de optie om Chrome mee te leveren uit moeten vinken. Firefox doet niet aan dit soort praktijken. Heeft dus helemaal niets met sneller, beter, etc. te maken. Dit is gewoon hetzelfde liedje als met de Compuserve cd'tjes destijds. Marketing budget is er amper bij Mozilla dus is het nu ook niet zo erg raar dat ze achterlopen in marktaandeel.

Ik heb wel eens vaker Chrome gezien bij mensen op de computer. De vraag waarom ze dat hebben is tot dusver nooit beantwoord met een ander antwoord dan "geen idee, stond er al op, zit toch in Windows?". Daarom werkt het meeleveren van dit soort software zo goed en wordt het helaas ook breed ingezet (wie kent de zogenaamde "sponsoring" niet?). Bij de Mac mensen merk ik veel meer weerstand tegen Chrome. Niet zo raar want het is feitelijk exact dezelfde render engine. Qua snelheid is er geen verschil tussen die twee, qua features daarentegen is het erg groot. Safari heeft een enorm goede integratie binnen OS X met ook 3rd party applicaties en je kunt tegenwoordig ook prima extensions gebruiken. Kijk eens naar de Mac reviews hier op tweakers.net en lees daar vooral eens de comments. Tweakers.net heeft toen een keer Chrome gebruikt en werden vervolgens bedolven onder de kritiek dat ze juist Safari hadden moeten gebruiken (iets wat in een latere review ook is gedaan!).
Lang niet altijd sneller zeg je, nee op oude machientjes wellicht niet, op een moderne bak is die de facto sneller. En dan heb ik het nog maar over iets sneller, de voorvechters van die browser hebben het altijd over véél sneller.
Tests laten zien dat de verschillen in snelheid tussen de diverse browsers miniem is en in de praktijk helemaal niet merkbaar. Iets wat al een paar jaar zo is. Het gaat nu vooral om welke browser je het prettigst vindt werken. Dat de voorvechters zulke dingen roepen is niet zo raar. Dat is gewoon het wc-eend principe.

Als je het daadwerkelijk objectief bekijkt en de diverse browsers op diverse soorten systemen gebruikt zul je zelf ook zien dat het voor de zogenaamde "browsing experience" het allemaal niet uitmaakt welke browser je pakt. Het zijn de andere features zoals uiterlijk, add-ons, al meegeleverd met het OS, integratie met het OS, enz. die veel bepalender zijn welke browser je moet nemen. Op werk rollen we daarom geen Chrome uit maar maken we wel gebruik van IE, Safari en Firefox. Deze werken namelijk wel met de systemen die wij gebruiken, Chrome levert nog wel eens de nodige problemen op (Safari is hierin overigens een goede tweede).
Jeroentjuh82 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:55:
Beter? Die smooth scrolling die tegenwoordig in Firefox zit is vreselijk. Gelukkig is dat uit te schakelen.
Sjah schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:58:
Nou wat jij wil, maar ik doe één ding meer met tabs en dat is die sluitknop aan eind ipv op de tabs. En jij snapt niet dat ik het ergerlijk vind om daarvoor TMP of Tab Utilitites te moeten installen?
Ik snap het prima maar je begrijpt niet wat ik je probeer duidelijk te maken. Je conclusie was er eentje van "het heeft 4 poten dus is het een schaap", dat het ook een hond, koe, paard, enz. kan zijn wordt maar even vergeten (je conclusie is dus kort door de bocht).
maar de optie om het even snel te veranderen is er wel degelijk uit gesloopt.
Precies. De optie om het snel te veranderen zit er niet in, de rest is ongewijzigd gebleven. Men heeft dus helemaal niets aan de code daarvan gedaan. Niet zo raar want als je het zou veranderen komt dat neer op het vrijwel opnieuw moeten schrijven van dat stukje. Dat kan vergaande gevolgen hebben voor de rest van de code. Wellicht dat ze het in de toekomst onder het mom "code clean up" alsnog zullen doen maar dat is puur giswerk. Als je nou even nadenkt lees je ook meteen tussen de regels wat de oplossing is en waarom die extension die je noemde überhaupt kan bestaan ;)

Anyway, zoals ik al zei gebruiken de mensen die tabs naar hun hand willen zetten doorgaans toch al iets van Tab Mix Plus dus waarom zou je die niet meteen alles laten doen? Dubbelwerk is wel heel erg inefficiënt en voor een organisatie die al zo weinig spek op de botten heeft kan dat nogal wat verschil uit maken. Ik denk dat je hier ook vooral wat lange termijnvisie moet hebben. Australis is daar een voorbeeld van. Daar hebben ze een aantal jaar naartoe gewerkt maar ze zijn er nog lang niet. Er moet nog heel wat gebeuren waardoor de interface niet alleen makkelijker in gebruik wordt maar ook sneller en betere integratie met het OS (Windows, Linux, OS X). Om dan weer even terug te komen op Safari: die integratie is iets waar zowel Chrome als Firefox als Opera het af moet leggen tegen bijv. Omnibrowser en Safari. De enige redenen waarom ik toch Firefox gebruik: het werkt in niet-OS X systemen en ik kan de boel naar mijn hand zetten (waarbij het kunnen gebruiken van je eigen sync server een voorbeeld hiervan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vanaf versie 31 heb ik het probleem dat ik de webinterface van pfSense firewalls niet meer kan openen. Ze draaien op https met een alternatief poortnummer. Ik ben even wat aan het uitproberen geweest en kom tot de volgende conclusies:
- Teruggaan naar 30 met hetzelfde profiel werkt wel
- Een nieuw profiel maken werkt wel (in 31 en 34)

Van onderstaand heb ik ook alle combinaties geprobeerd
- Versie 34 doet het niet
- Safe mode werkt niet
- Prefs.js leeggooien doet het niet

Ik heb niet echt zin om weer een nieuw profiel te moeten gaan inrichten, iemand nog ideeën?

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 23-07-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:09:
Vanaf versie 31 heb ik het probleem dat ik de webinterface van pfSense firewalls niet meer kan openen. [...]
Oh! Heb jij dat ook?! Ik dacht dat het aan mij lag! Ik heb hetzelfde. Ik heb me er even bij neergelegd en hiervoor steeds even Chrome gepakt omdat ik geen tijd had erin te duiken. Maar het is wel frappant. Misschien dat pfSense er zelf wat van kan zeggen. Ik zal later eens Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:30:
[...]

Google gooit je dood met Chrome. Adobe is daar een mooi voorbeeld van. Standaard slijten ze Chrome bij Adobe Reader en Flash. Je zult zelf de optie om Chrome mee te leveren uit moeten vinken. Firefox doet niet aan dit soort praktijken. Heeft dus helemaal niets met sneller, beter, etc. te maken. Dit is gewoon hetzelfde liedje als met de Compuserve cd'tjes destijds. Marketing budget is er amper bij Mozilla dus is het nu ook niet zo erg raar dat ze achterlopen in marktaandeel.
Hoewel ik zeker zie dat je hiermee een krachtig betoog houdt, waar veel waars in zit, vind ik dat je het als zwart wit afschildert. Want Chrome staat goed bekend. Sites, ik noem Geenstijl, raden als alternatief voor IE bijna allemaal Chrome aan tegenwoordig, Fx hoor je niet meer. Ikzelf ook, als ik bij iemand ben, ik zeg ronduit dat ik Fx gebruik, maar voor een simpele snelle browser raad ik Chrome aan. Nog iets dat wat de browser is uitmaakt>> IE is gegroeid weer sinds het beter is geworden, en Fx is geslonken sinds Australis er nu weer als omstreden punt bijgekomen is, zie NetmarketShare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Joolee schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:09:
Vanaf versie 31 heb ik het probleem dat ik de webinterface van pfSense firewalls niet meer kan openen. Ze draaien op https met een alternatief poortnummer. Ik ben even wat aan het uitproberen geweest en kom tot de volgende conclusies:
- Teruggaan naar 30 met hetzelfde profiel werkt wel
- Een nieuw profiel maken werkt wel (in 31 en 34)

Van onderstaand heb ik ook alle combinaties geprobeerd
- Versie 34 doet het niet
- Safe mode werkt niet
- Prefs.js leeggooien doet het niet

Ik heb niet echt zin om weer een nieuw profiel te moeten gaan inrichten, iemand nog ideeën?
Room42 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:07:
[...]
Oh! Heb jij dat ook?! Ik dacht dat het aan mij lag! Ik heb hetzelfde. Ik heb me er even bij neergelegd en hiervoor steeds even Chrome gepakt omdat ik geen tijd had erin te duiken. Maar het is wel frappant. Misschien dat pfSense er zelf wat van kan zeggen. Ik zal later eens Googlen.
Ik kan mij vaag herinneren dat toen ik pfSense nog gebruikte er certificaat issues waren en dat je een waarschuwing weg moest klikken en een uitzondering moest maken om de webinterface te kunnen openen, bij IPFire (het Linux based equivalent) dat ik tegenwoordig gebruik is dat ook zo.

Misschien is het in v31 niet meer mogelijk daar een uitzondering voor te maken? Of moet die uitzondering even opnieuw gemaakt worden?

Zelf heb ik v30 nog draaien, zolang updaten nog wel eens dingen sloopt stel ik het zo lang mogelijk uit.

Wat voor (fout)melding krijgen jullie trouwens?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Wat voor (fout)melding krijgen jullie trouwens?
De rest van je post zal ik later testen, maar de 'melding' is dat ie eindeloos blijft laden. Er komt helemaal niks in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval zou ik (naast die uitzondering ivm certificaat issues) cookies/tempfiles van de webinterface weggooien en evt kijken of het logboek van pfSense iets weergeeft over het openen van de webinterface. Geen idee of die zo gedetailleerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 23-07-2014 19:48 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:25
en in v31 is dit probleem ook opgelost: wappiewappie in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"
Nu kan ik Firefox weer mooi zijn eigen troep op laten ruimen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, het valt me met pfSense inmiddels wel op dat als ik eenmaal (onsuccesvol) een pfSense webgui probeer te benaderen, Firefox daarna op 14% CPU blijft hangen. Als ik dan vaker refresh en/of nieuwe tabs open, loopt de CPU steeds verder op tot ie één core op 100% heeft hangen (dat is dus 25% van een quad core). Dat is ook de max dat Firefox kan gebruiken.
Firefox is op dat moment ook niet meer normaal af te sluiten. Ik moet dan het proces killen voordat ik hem weer kan starten.
Raven schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:05:
[...]
Ik kan mij vaag herinneren dat toen ik pfSense nog gebruikte er certificaat issues waren en dat je een waarschuwing weg moest klikken en een uitzondering moest maken om de webinterface te kunnen openen, bij IPFire (het Linux based equivalent) dat ik tegenwoordig gebruik is dat ook zo.
[...]
Wat bedoel je hiermee, eigenlijk? Een waarschuwing dat je een self-signed certificate gebruikt?

Ter info, mijn add-on-lijst, Let op, 7 disabled!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
Software:Firefox 31.0 (20140716183446)

Total number of items: 21

-Adblock Plus 2.6.4
    Ads were yesterday!
    http://adblockplus.org/en/
-Add to Search Bar 2.5 (Disabled)
    Add any search on any page to the Search Bar.
    http://firefox.maltekraus.de/extensions/add-to-search-bar
-Addon List Dumper (restartless) 0.1
    This extension adds a widget on the navigation bar. 

When this widget is pushed, a panel will show the addons list
    https://github.com/monkey413/Addon-List-Dumper-restartless
-Back IS Close 2.1
    Back button is replaced with Close button if there is no page to go back to
    http://www.diffenbach.org/back-is-close.html
-CLEAN Youtube and more - Easy Video Downloader 1.97.26 (Disabled)
    null
    http://0.0.0.0
-Classic Theme Restorer 1.2.3beta3
    'Classic Theme Restorer' brings back appmenu button, squared tabs, add-ons bar, small nav-bar buttons, a few older buttons and more to Firefox Australis UI. Use 'Customize' menu to move buttons on toolbars.
    https://addons.mozilla.org/addon/classicthemerestorer/
-Context Search 0.6.3
    Expands the context menu's 'Search for' item into a list of search engines.
    http://www.cusser.net
-Copy as HTML Link 3.2 (Disabled)
    Copies the selected text and URL of the current page as an HTML link.
    http://justinsomnia.org/2006/05/copy-as-html-link-for-firefox/
-Element Hiding Helper for Adblock Plus 1.3
    Helps you create element hiding rules for Adblock Plus to fight the text ads.
    http://adblockplus.org/en/elemhidehelper
-FireQuery 1.4.1 (Disabled)
    Firebug extension for jQuery development
    http://firequery.binaryage.com
-Firebug 2.0.2
    Web Development Evolved. Firebug is free and open source software distributed under the BSD License.
    http://www.getfirebug.com/
-Flashblock 1.5.17
    Replaces Flash objects with a button you can click to view them.
    http://flashblock.mozdev.org/
-Ghostery 5.3.2
    Protect your privacy. See who's tracking your web browsing and block them with Ghostery.
    http://www.ghostery.com
-Google Privacy 0.2.3
    Make search engines respect your privacy settings
    http://code.google.com/p/gprivacy/wiki/README
-Greasemonkey 2.0 (Disabled)
    A User Script Manager for Firefox
    http://www.greasespot.net/
-LastPass 3.1.40
    Last Password you will ever need
    http://lastpass.com/
-Search by Image for Google 1.2.0
    Google Search by Image: Use rightclick on an image to quickly find out the source of an image, how it is used, or find higher resolution versions via Google Reverse Image search.
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/googlesearch-by-image/?src=api
-Self-Destructing Cookies 0.4.4
    Cookies when you need them, not when others need them to track you - gets rid of a site's cookies and LocalStorage as soon as you close its tabs. Protects against trackers and zombie-cookies. Trustworthy services can be whitelisted.
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/self-destructing-cookies/?src=api
-Tab Badge 1.15
    Adds a counter badge to your tabs - great for Facebook or Twitter notifications.
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tab-badge/?src=api
-Xmarks 4.3.3 (Disabled)
    Bookmark Sync and Web Discovery
    http://www.xmarks.com/
-YSlow 3.1.8 (Disabled)
    Make your pages faster with Yahoo!'s page performance tool
    http://developer.yahoo.com/yslow

En plugins, waarvan 9 disabled:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Software:Firefox 31.0 (20140716183446)

Total number of items: 11

- 3.5.20.0 (Disabled)

- 3.5.20.0 (Disabled)
    Intel web components updater - Installs and updates the Intel web components
-Adobe Acrobat 11.0.7.79 (Disabled)
    Adobe PDF Plug-In For Firefox and Netscape 11.0.07
-Google Update 1.3.24.15 (Disabled)
    Google Update
-Java Deployment Toolkit 7.0.650.20 10.65.2.20 (Disabled)
    NPRuntime Script Plug-in Library for Java(TM) Deploy
-Java(TM) Platform SE 7 U65 10.65.2.20
    Next Generation Java Plug-in 10.65.2 for Mozilla browsers
-Microsoft Office 2010 14.0.4761.1000 (Disabled)
    The plug-in allows you to open and edit files using Microsoft Office applications
-Microsoft Office 2010 14.0.4730.1010 (Disabled)
    Office Authorization plug-in for NPAPI browsers
-Shockwave Flash 14.0.0.160
    Shockwave Flash 14.0 d0
-VMware Remote Console Plug-in 5.5.0.31371 (Disabled)
    VMware Remote Console Plug-in
-VMware Remote Console and Client Integration Plug-in 4.0.0.22588 (Disabled)
    VMware Remote Console and Client Integration Plug-in

Lijstjes gemaakt met Addon List Dumper (restartless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Wat bedoel je hiermee, eigenlijk? Een waarschuwing dat je een self-signed certificate gebruikt?"

Bij IPFire is dat inderdaad de waarschuwing, geen idee welke melding ik van pfSense's webinterface kreeg, te lang geleden :P Er moest iig een uitzondering aangemaakt worden in de browser.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 02:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze? Want dat is gewoon de standaardwaarschuwing als de site geen geldig certificaat heeft, wat heel gebruikelijk is bij installaties op 'eigen servers'. Pas als je echt users toe laat wordt het interessant om een officieel certificaat te kopen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mckCTQK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die melding ja. Is bij IPFire standaard en bij pfSense dacht ik dus ook. Misschien dat je die uitzondering even ongedaan moet maken en opnieuw moet toevoegen? Zou anders ook niet weten waarom de webinterface ineens niet meer laad.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wappiewappie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:08:
en in v31 is dit probleem ook opgelost: wappiewappie in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"
Nu kan ik Firefox weer mooi zijn eigen troep op laten ruimen. *O*
Nee hoor : downloads: Mozilla Firefox 31.0

Known Issue != Fixed :P

Ze hebben het een beetje aandacht gegeven zo te zien, maar fixed is het absoluut niet!

Maar wat ik al zei : Dit hoeft niet aan Firefox te liggen. Kan ook andere problemen aangeven zoals je HDD of een corrupte extension :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee! Firefox op mijn desktop is net bijgewerkt naar 32beta en daarin lijkt op het eerste gezicht het probleem met pfSense opgelost. Ik moet het nog even goed op mijn laptop testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
"Iemand al opgevallen dat versie 31 verlopen certificaten pertinent weigert? Je kunt dus niet meer doorklikken. Dit is security.use_mozillapkix_verification. Kun je eventueel uitzetten om het oude gedrag weer te krijgen." downloads: Mozilla Firefox 31.0

( ps, @ EvanEscent, PaleMoon 64bits proberen gaat uiteraard op Win7-64 bits gebeuren.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een directe link naar de reactie is wel zo handig daar er nu heel wat staan ;)
ISaFeeliN in 'downloads: Mozilla Firefox 31.0'

Maar zou dat het pfSense issue kunnen veroorzaken??

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Het certificaat van pfSense heeft dan geen isCA=true erin zitten en dat moet wel. Eigenlijk moet je het certificaat opnieuw aanmaken. Die sleutel op false zetten werkt ook, dan zet je de nieuwe methode uit maar dat is echt niet meer dan een workaround.

Is gemeld als bug 990603. Wat meer info over het nieuwe systeem vindt je hier: https://wiki.mozilla.org/SecurityEngineering/mozpkix-testing
Sjah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:18:
Hoewel ik zeker zie dat je hiermee een krachtig betoog houdt, waar veel waars in zit, vind ik dat je het als zwart wit afschildert. Want Chrome staat goed bekend. Sites, ik noem Geenstijl, raden als alternatief voor IE bijna allemaal Chrome aan tegenwoordig, Fx hoor je niet meer.
Dan onderschat je de kracht van marketing. Zoals je zelf al aangeeft hoor je van Firefox vrijwel niks. Het enige grote wat zij ooit eens hebben gedaan is een paginagrote advertentie. Google heeft gewoon heel wat meer geld in huis en heeft dan ook vaker groot geadverteerd (op billboards, in diverse kranten en bladen). Daardoor is hun naamsbekendheid groter en dan is het ook niet zo raar dat het meer gebruikt wordt. Net als met AutoCAD. Naamsbekendheid is ook daar de reden dat je het zo vaak tegenkomt (de ervaringen met AutoDesk zijn doorgaans niet bepaald positief).

[ Voor 51% gewijzigd door ppl op 25-07-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waar zou die isCA=true precies moeten staan? Wil ff checken of IPFire hetzelfde issue heeft, maar lijkt in FF31 (in test-VM) goed te werken, voor update 30->31 de uitzondering aangemaakt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:45:
Waar zou die isCA=true precies moeten staan? Wil ff checken of IPFire hetzelfde issue heeft, maar lijkt in FF31 (in test-VM) goed te werken, voor update 30->31 de uitzondering aangemaakt.
Die moet je bij about:config tegen komen

Het lijkt te werken om die optie op false te zetten. Ik vind het alleen vreemd dat met die optie op true, de pfsense loginpagina helemaal niet laadt. Er komt een timeout melding en helemaal niets over certificaten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, ik bedoelde hoe je kan zien of het certificaat van IPFire hetzelfde issue heeft.

Overigens levert isCA in about:config niets op dat met certificaten te maken heeft.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:25
Bij mij blijkbaar wel. :)
Maar wat ik al zei : Dit hoeft niet aan Firefox te liggen. Kan ook andere problemen aangeven zoals je HDD of een corrupte extension :)
Ik had toen al aangegeven dat ik dit probleem op vier verschillende pc's ben tegen gekomen. Zowel Windows 7 als W8, zonder extensies, maakte allemaal geen bal uit.

[ Voor 35% gewijzigd door wappiewappie op 27-07-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Flash werkt bij mij nooit echt lekker onder firefox, terwijl onder IE het prima werkt..Sinds de laatste update is heel firefox ook wat minder stabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:45:
Waar zou die isCA=true precies moeten staan?
In het certificaat zelf, daarom moet je het certificaat ook opnieuw maken. Als workaround kun je in about:config de nieuwe methode uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Mr_gadget schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:43:
Flash werkt bij mij nooit echt lekker onder firefox, terwijl onder IE het prima werkt..Sinds de laatste update is heel firefox ook wat minder stabiel..
Minder stabiel merk ik niets van, maar ik gebruik dan ook Fx 32 beta. Flash probleem heb ik opgegeven en ook ik kijk alleen nog met IE. Negens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat de 30x tak momenteel wel heel rot is, nog nooit zoveel crashes, hangups en random extreem veel CPU zuigen. Nog nooit meegemaakt, behalve in rare Nightlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Geen crashes hier 8) Fx 32 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dat Classic Theme Restore valt zeker niet het thema van Fx 1.5 te doen..? Hmm, eens zoeken daarop, vroeger kon dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Curved alternative optie vindt je niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat is een goeie tip, tx. Wat ik nog wel mis, is die icons als bladeren, Home, en bladwijzers, die zijn zwart, in 1.5 hadden die blije kleurtjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Daarvoor kan je deze gebruiken: Classic Toolbar Buttons

[ Voor 17% gewijzigd door Lizard op 03-08-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik jullie toch niet had... :)

Naar volgende addon wel degelijk flink gezocht, en bestaat niet... Stel dat je pinned FB tab een update heeft, je hebt een oplichtendende tab, maar geén geluid... :S
Beschrijft het, wat ik bedoel. Die "handleiding" tja, weet niet of ik "even" een add-on kan maken.. :)

Bestaat dus niet, ja je vindt zeer veel over dat men geluid wil killen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 03-08-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Bij de commentaren staat nog een linkje naar de github van zo'n addon. BingPinTab.
En die bestaat ook bij mozilla:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/bingpintab/

Maar ws. zal je een maxversion edit moeten doen voordat die met ff 32 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, had ik niet gelezen, tx.

tja er bestaat ook zoiets als een data-overkill dat je maar moet verorberen...

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 03-08-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah: ben je nu je Firefox aan het omkatten zodat het lijkt op versie 1.5? If so...nostalgisch B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weenie eens meer hoe die er precies uitzag. Weet wel dat ik curved tabs heb dmv Classic theme Restorer, en de Fx 1.5 icons terug heb, en verder kan ik je zeggen dat ik redelijk eigenzinnig browsertje heb, want zoals je weet is Fx ultiem configureerbaar (op de reload knop niet meer na).
Maar nostalgisch, ja in my book is 1.5 het hoogtepunt geweest van Fx, was die heel snel of romantiseer ik dat maar? Licht en mooi was die in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Anders gebruik je toch de FF3/4 theme voor Firefox? Deze gebruik ik ook al tijden, bevalt prima.

Als je toch van nostalgie houdt dan is dit ook een leuke add-on voor Firefox:

Navigational Sounds

Voor wie van de oude klassieke (win95/98 IE) 'klik' geluiden houd. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Snowwie op 03-08-2014 23:07 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Sjah: Ik had eerst ook curved alternative, maar heb weer gekozen voor standaard Australis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:58:
Maar nostalgisch, ja in my book is 1.5 het hoogtepunt geweest van Fx, was die heel snel of romantiseer ik dat maar? Licht en mooi was die in ieder geval.
Voor Windows en wellicht Linux wel maar in OS X liep het altijd zo ver uit de maat met de rest van de interface. Ben blij dat ze inmiddels aansluiting hebben weten te vinden maar er moet nog wel aardig wat verbouwd worden (spellingscontrole van OS X, gebruik van Services...). Het is dat Safari nog wel eens de nodige security leaks heeft en lastiger aan te passen is (zo gek veel gebeurd er nou ook niet op extension gebied; OS X Yosemite doet veel goeds trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Vraagje
Is pale moon enigzins veilig?
Firefox start mij wat te langzaam op, duurt zo'n 8 seconden tegenwoordig, palemoon is er net wat sneller
heb al met addons zitten klooien, maakt weinig verschil

Zou je je bankzaken erop doen?, zou je je email erop lezen?
Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb nu FF 32 Beta en eindelijk, met wat aanpassingen met Classic Theme Restorer, heb ik de browser zoals ik em graag heb. Tabs beneden de adresbalk, home knop links en een back en forward knop.

Alleen nu zou ik graag willen weten hoe je de kleur kunt veranderen van het gehele gebied waar zo'n beetje alles in staat, hieronder rood omkaderd. Dit is bij mij nu lichtblauw.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fc4prs.png

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Sinds de laatste update mis ik de titelbar. Daar staat dan altijd de volledige naam van de site. Nu staat er een klein stukje ter breedte van een tabblad :( Die titelbar mis ik ook omdat je er zo handig op kan dubbelklikken om het venster te minimaliseren (Mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je in about:config de volgende sleutel opzoeken en de waarde in false veranderen: browser.tabs.drawInTitlebar. Wijziging wordt meteen actief en het dubbelklik om te minimaliseren werkt ook weer. Een andere manier om te minimaliseren is natuurlijk dat gele knopje of de toetscombinatie cmd-m. Overigens werkt bij mij het dubbelklikken wel, je moet in de smalle strook net boven de tab klikken.

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 19-08-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
ppl schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:43:
Dan moet je in about:config de volgende sleutel opzoeken en de waarde in false veranderen: browser.tabs.drawInTitlebar. Wijziging wordt meteen actief en het dubbelklik om te minimaliseren werkt ook weer. Een andere manier om te minimaliseren is natuurlijk dat gele knopje of de toetscombinatie cmd-m. Overigens werkt bij mij het dubbelklikken wel, je moet in de smalle strook net boven de tab klikken.
Great!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Farm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 01:49:
Vraagje
Is pale moon enigzins veilig?
Firefox start mij wat te langzaam op, duurt zo'n 8 seconden tegenwoordig, palemoon is er net wat sneller
heb al met addons zitten klooien, maakt weinig verschil

Zou je je bankzaken erop doen?, zou je je email erop lezen?
Dat soort dingen.
Pale Moon is gewoon 100% betrouwbaar en ik gebruk het nu alweer 2 of 3 jaar of zo zonder enig probleem :)

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste