Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

Onbekend

...

Ik heb het eindelijk voor mekaar gekregen om mailto te koppelen naar mijn hotmail-account. Maar wat was dat omslachtig, en zeker niet voor de standaardgebruiker gemakkelijk te doen. Opvallend is dat Yahoo-mail en GMail er standaard in het lijstje stonden, maar Hotmail niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
Ik heb daarom eMClient geinstalleerd, want ik kreeg steeds de tegel email. Kon Outlook niet als standaard instellen. eMClient wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
Onbekend schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:24:
Ik heb het eindelijk voor mekaar gekregen om mailto te koppelen naar mijn hotmail-account. Maar wat was dat omslachtig, en zeker niet voor de standaardgebruiker gemakkelijk te doen. Opvallend is dat Yahoo-mail en GMail er standaard in het lijstje stonden, maar Hotmail niet.
Kunt u hier wat meer details over geven? Ik heb hier ook al naar zitten kijken, maar nooit ver geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ja dat kan.
Ga eerst naar "about:config", en zet de waarde "gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost" op true.

Daarna in het menu ga je naar de optie "Developer" en dan klik je "Scratchpad" aan.
Plak de volgende tekst in de editor:
javascript:navigator.registerProtocolHandler('mailto','http://mail.live.com/secure/start?action=compose&to=%s','Live Mail');
en klik op "Run".

Nu kan je naar "Options", "Applications", ga je naar content type "mailto" en selecteer je daar de optie "Use Live Mail".

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Hebben jullie ook dat verschillende themes opeens niet meer werken? Ik heb nu gewoon 31.0 (windows 7 64bit) en mijn standaard thema wat ik al "een eeuwigheid" heb, is "Brushed Metal - XP". Dus ik ging kijken naar alternatieven, maar bijna overal staat dat die niet werken met mijn versie van Firefox.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• desalniettemin
Ik heb 32 beta en bij mij doet ie het gewoon :?

Gisteren Disconnect geinstalleerd en nu laden site's ook nog eens sneller 8)

[ Voor 45% gewijzigd door desalniettemin op 28-08-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Hmmm, ok. Dan wacht ik wel met geduld op 32.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als ik via about:buildconfig check dan heb ik 32 al, maar volgens About Firefox heb ik de beta nog :?

[ Voor 52% gewijzigd door desalniettemin op 30-08-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt omdat je in de beta channel zit. Aangezien versie 32 in de week van 2 september (volgende week dus) wordt gereleased is het niet zo raar dat alle beta branding eruit is en je alleen versie 32 ziet staan ;)

Zie voor release schedule: https://wiki.mozilla.org/Releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Iemand de 64 bit versie al geprobeerd? http://www.mozilla64bit.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hebben er meer last van dat onder Firefox 32 met Ghostery 5.3.2 onder Extra en dan Optie een blank grijs veld krijgt, en als je ghostery uitschakeld dan alles weer van ouds is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. De 64 bit versie van Firefox werkt hier al sinds jaar en dag prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
ppl schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:16:
Nee. De 64 bit versie van Firefox werkt hier al sinds jaar en dag prima.
En hoe bevalt Fx 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Dat zegt ie, afgelopen jaar en dag 'prima'. :)

Firefox hier is geupdate naar versie 33 beta, zonder noemenswaardige problemen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat zie ik, maar speelt het bv flash beter af dan de 32 bit? Crasht het? Is het sneller? Hoe is het geheugengebruik? Dat soort dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nog meer mensen die recent hebben geupdatet naar versie 32 en last hebben van flash content die niet wordt geladen? Ik heb sinds v32 regelmatig last van flash filmpjes die niet willen starten als ik op play click en moet dan (soms meerdere keren) F5'n om ze te starten.

Nu gebruik ik wel Adblock Plus, Disconnect en deze hosts file dus misschien dat e.e.a. daar mee te maken heeft, maar dat deed ik voor v32 ook en toen had ik geen issues. Zou dit probleem toch wel graag opgelost zien :/

edit:
Ik vind meerdere flash vensters trouwens nog steeds een ramp in Firefox (zelfs met addons uitgeschakeld). Als ik bijv. twee Twitch vensters open heb, gaat Firefox echt compleet over z'n nek terwijl andere browsers daar geen last van hebben en m'n systeem dat ook ruim aan kan.
edit2: hoewel, probeer het net even in IE en die reageert daar ook niet zo best op.

[ Voor 24% gewijzigd door temp00 op 08-09-2014 16:37 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:00:
Dat zie ik, maar speelt het bv flash beter af dan de 32 bit? Crasht het? Is het sneller? Hoe is het geheugengebruik? Dat soort dingen ;)
Probeer het eens uit;) Kost je niets extra's want de x64 versie installeert naast je normale installatie en pakt gewoon je standaard profiel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:00:
Tja, ik heb alleen maar de keus uit 64 bit. Ik heb destijds niet gemerkt dat er verschil was tussen de versies. Geheugengebruik is wel iets groter maar dat is inherent aan het gebruik van 64 bit. Browsercrashes zijn zeer zeldzaam geworden de laatste jaren. Flash doet het niet anders dan normaal (het is sinds versie 10 alleen maar bergopwaarts gegaan). Snelheid heb ik niets van gemerkt behalve toen van Firefox 2 naar 3. Extensions werken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:20:
Nog meer mensen die recent hebben geupdatet naar versie 32 en last hebben van flash content die niet wordt geladen? Ik heb sinds v32 regelmatig last van flash filmpjes die niet willen starten als ik op play click en moet dan (soms meerdere keren) F5'n om ze te starten.

Nu gebruik ik wel Adblock Plus, Disconnect en deze hosts file dus misschien dat e.e.a. daar mee te maken heeft, maar dat deed ik voor v32 ook en toen had ik geen issues. Zou dit probleem toch wel graag opgelost zien :/

edit:
Ik vind meerdere flash vensters trouwens nog steeds een ramp in Firefox (zelfs met addons uitgeschakeld). Als ik bijv. twee Twitch vensters open heb, gaat Firefox echt compleet over z'n nek terwijl andere browsers daar geen last van hebben en m'n systeem dat ook ruim aan kan.
edit2: hoewel, probeer het net even in IE en die reageert daar ook niet zo best op.
FF32 heeft bij mij nooit lekker gewerkt (beta niet, release niet), ELKE dag meerdere malen hangen.

Nu met FF33 is het stukken beter. Als ik 1x FF moet killen per dag is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Flash is gewoon klote in welke browser dan ook... gebruik HTML5 als het effe kan d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan wordt het eens tijd dat Tweakers een videoplayer gaat gebruiken dat default html5 gebruikt ipv Flash O-) YouTube html5 op het forum werkt prima, mits link recent geparsed is (oude blijven Flash :/ ), maar de video's op de FP daarentegen...

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 14-09-2014 09:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ellende met die HTML5-video's is dat Flashblock daar weer niet goed mee omgaat. Daar moet ik dan dus een alternatief voor zoeken. Iemand een idee? O-)
De primaire reden dat ik flashblock gebruik is dat video's niet automatisch starten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb als alternatief Firefox standaard op mute (en volume slider laag) staan in de volumemixer van Windows, Flash overigens ook, maar dat volumeresetprobleem bij Flash is nog altijd aanwezig :/

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 14-09-2014 11:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinds de laatste update van Firefox (naar versie 32.0.1) heb ik last van erg lelijke fonts.
Ze lijken niet meer goed ge-antialiased te worden.

Erg lelijk om naar te kijken. Is hier wat aan te doen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3pAgFs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:42:
De ellende met die HTML5-video's is dat Flashblock daar weer niet goed mee omgaat. Daar moet ik dan dus een alternatief voor zoeken. Iemand een idee? O-)
De primaire reden dat ik flashblock gebruik is dat video's niet automatisch starten.
https://addons.mozilla.or...lick-to-play-per-element/ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierbovenonderaanvorigepagina: "If you've enabled the HTML5 player on YouTube, for instance, then this addon isn't going to work because HTML5 isn't a plugin in Firefox."

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 15-09-2014 14:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Raven schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:20:
@hierbovenonderaanvorigepagina: "If you've enabled the HTML5 player on YouTube, for instance, then this addon isn't going to work because HTML5 isn't a plugin in Firefox."
Ah, laatste regel niet goed gelezen. Voor het niet-automatisch starten van Youtube video's zijn weer andere plugins te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die ben ik wel eens tegengekomen, maar omdat de devvers achter YouTube nog wel eens het een en ander veranderen, werken die plugins na een tijdje niet meer :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
YouTube center werkt al jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Sinds versie 33 minder hangen en bevriezen van flash. Hopelijk blijft dat zo :)

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 15-09-2014 17:44 ]

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Is het jullie trouwens al eens opgevallen dat een address bar search met een single woord in de Windows build een dns query oplevert en onder Linux (althans onder Ubuntu) gelijk een zoekactie in de gedefinieerde zoekmachine oplevert.

Mozilla heeft in principe wel gelijk dat een single woord ook een domein kan zijn en dat er daarvoor eerst een dns query gedaan moet worden, maar irritant is het wel. Maakt je search toch net even wat trager dan wanneer je woord gelijk naar een zoekmachine wordt gestuurd. Ik hoop dat ze het nog een keer gaan veranderen want ik wil eigenlijk niet voor elk klein dingetje een extensie installeren.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Als ik een pagina wil bookmarken klik ik op dat sterretje.
Waar zit nou het knopje om gewoon in één keer mijn rijtje bookmarks te laten zien?

Ik heb de Topicstart behoorlijk goed doorgenomen, en dit topic doorzocht op favorieten en bookmark. Er is natuurlijk wel dat knopje "uw bladwijzers tonen" en dan kan je naar beneden gaan en dan zie ik het mapje?? "ongesorteerde bladwijzers" en als ik precies daar op ga staan zie ik eindelijk 'al mijn bookmarks'.

Serieus, dat werkt veel te omslachtig, Is er echt geen knopje "laat mijn favorieten zien"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Dat doet dat knopje toch?
En als je je aanwent om 2 maal op de ster te klikken en dan bij "Map:" voor "Bladwijzermenu" te kiezen zie je hem direct in de lijst onder de Bladwijzerknop als je je Bladwijzers weer wilt raadplegen.
Anders is Ctrl + Shift + B misschien een optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Dank je voor je reactie, Joen.

Het gaat om mijn vader, die gewoon één knopje moet hebben om in één keer zijn favorieten te laten zien.
Al die andere opties onder het knopje "uw bladwijzers tonen" is voor powerusers, imho, veel te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Bij Customise is er een sidebar knopje:
Afbeeldingslocatie: http://geekiest.net/image.axd?picture=Firefox_30_Sidebar_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@Jolee: En zo te zien komen ook onder dat knopje niet de bookmarks tevoorschijn (gewoon in één klik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

temp00 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:21:
Is het jullie trouwens al eens opgevallen dat een address bar search met een single woord in de Windows build een dns query oplevert en onder Linux (althans onder Ubuntu) gelijk een zoekactie in de gedefinieerde zoekmachine oplevert.

Mozilla heeft in principe wel gelijk dat een single woord ook een domein kan zijn en dat er daarvoor eerst een dns query gedaan moet worden, maar irritant is het wel. Maakt je search toch net even wat trager dan wanneer je woord gelijk naar een zoekmachine wordt gestuurd. Ik hoop dat ze het nog een keer gaan veranderen want ik wil eigenlijk niet voor elk klein dingetje een extensie installeren.
Dat was bij Windows ook zo, de url-balk als zoekmachine gebruiken, waarbij het invoeren van "naamfilm imdb" zelfs een automatische redirect naar de IMDB pagina van de film opleverde. Die functie is een aantal versies terug eruit gesloopt :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Ik ben helaas afgestapt van Firefox vanwege het geheugengebruik, zit op een laptop met maar 2gb geheugen (tijdelijk) merkte dat Firefox (met plugins addblocker firebug) toch aanzienlijk trager maakte dan Chrome.

Maar merk wel dat ik Chrome een minder prettiger browser vindt, URLbar en zoekbar gescheiden is chill.
Want soms wil ik bij Chrome iets zoeken en dan gaat ide naar een oude url.

En ook automatische aanvullen opzoektermen in Chrome is gewoon vervelend, moest zoeken op de NEN voor een norm, had dat getikt en Enter gedaan kwam ik op zoekresultaten van "nene leakes"...... Ja dat wil ik.

Hopelijk doet Firefox snel iets aan het geheugen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Raven schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:23:
[...]

Dat was bij Windows ook zo, de url-balk als zoekmachine gebruiken, waarbij het invoeren van "naamfilm imdb" zelfs een automatische redirect naar de IMDB pagina van de film opleverde. Die functie is een aantal versies terug eruit gesloopt :/
Url balk als zoekmachine gebruiken werkt nog steeds prima echter als de zoekactie bestaat uit minder dan twee woorden doet FF onder Windows eerst een dns query en dat vind ik zo irrirant :) Zo'n imdb e.d. search was ik niet bekend mee. Jammer dat ze dat eruit hebben gehaald idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Joostje123: Ik zit met 12 tabs open en 4 extensies op 520K. Als ik dit doe met Chrome, dan zit ik na een dag op 2x zoveel. En als ik 64 bit versie gebruik, nog hoger.

[ Voor 147% gewijzigd door desalniettemin op 19-09-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@zetje01: ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Ik heb naast mijn 'maak favoriet' knop, een knop zitten die m'n bladwijzers weergeeft en deze inderdaad ook állemaal weergeeft. Wanneer jouw vader zijn bladwijzers heeft opgeslagen in 'Ongesorteerde Bladwijzers' zal hij inderdaad eerst met z'n muis over Ongesorteerde Bladwijzers moeten hoveren, maar als hij ze gewoon in het Bladwijzermenu opslaat, krijgt hij in één keer al z'n bladwijzers te zien wanneer hij op de bladwijzer-knop drukt.

Een andere optie is om de Bladwijzerwerkbalk aan te zetten en daar al z'n bladwijzers in op te slaan. Dan hoeft hij geen enkel menu in en heeft hij onder z'n adres balk permanent een Bladwijzerbalk staan met al z'n bladwijzers.

Kan je anders nog een keer uitleggen wat het probleem is? Want ik begrijp het niet helemaal :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vréselijk irritant dat ze het kleine blokje bij "Help" nu ook al weggehaald hebben. Ik vond het al zo'n klein ding voor het submenu maar nu kun je alleen nog maar hoveren om het submenu te krijgen. :-(

Voorheen kon je op een vierkantje om het zwarte pijltje klikken om het submenu uit te klappen. Dat is nu weg en klik je meteen op "Help".

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LFnSLYE.png

Of ligt dit aan de Classic Theme Restorer?

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 22-09-2014 11:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:10
Weet iemand een addon voor firefox om meerdere pagina tegelijk te openen van een forum topic.

Bijvoorbeeld:

http://www.skyscrapercity...hread.php?t=375557&page=2

tot en met

http://www.skyscrapercity...ead.php?t=375557&page=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:56:
Wat vréselijk irritant dat ze het kleine blokje bij "Help" nu ook al weggehaald hebben. Ik vond het al zo'n klein ding voor het submenu maar nu kun je alleen nog maar hoveren om het submenu te krijgen. :-(
Dat komt omdat je Windows draait en ze daar nu alles via ribbons doen. De oplossing: de alt-knop indrukken en voila, je hebt je menu weer terug (in welke applicatie dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, die Firefox-knop bevalt prima, maar nu hebben ze alleen weer een extra vertraging (hélemaal wachten tot dat submenu uitklapt) ingebouwd. Dat is gewoon balen en onnodig. De menu's mis ik niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:56:

Voorheen kon je op een vierkantje om het zwarte pijltje klikken om het submenu uit te klappen. Dat is nu weg en klik je meteen op "Help".

[afbeelding]

Of ligt dit aan de Classic Theme Restorer?
Dat ligt echt aan classic theme restorer. In het stock thema klik je op de menu knop, dan op het vraagteken, dan slide het submenu mooi naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ligt het aan mij of hebben jullie er ook last van? Zowel Fx 33 beta 7 als Fx 64 bit Nightly scrollen slecht, haperen de hele tijd met afspelen flash en als ik iets typ dan verschijnen de letters en woorden niet meteen :?

Eens kijken wat IE 11 doet. Edit: IE 11 heeft deze problemen niet.

[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 28-09-2014 10:39 . Reden: extra info na test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:17:
Ligt het aan mij of hebben jullie er ook last van? Zowel Fx 33 beta 7 als Fx 64 bit Nightly scrollen slecht, haperen de hele tijd met afspelen flash en als ik iets typ dan verschijnen de letters en woorden niet meteen :?

Zo extreem niet, maar ik voel wel een degradatie in het scrollen in de beta. Ook laadt Flash een stuk slechter, goed te merken in het filmpjes-topic. Wordt hopelijk snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
desalniettemin schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:17:

Hetzelfde probleem in Firefox 32. En niet in Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Raar dat dat opeens vandaag is, want gisteren had ik nergens last van :?

Gebruik Fx 33 beta nu ook op mijn Nexus 5. Scrollt vloeiend (een beetje te vloeiend naar mijn idee) en dankzij AdblockPLus laden de pagina's ook nog eens een stuk vlotter. Crashtte gisteren voor het eerst. Heb ik op mijn laptop al heel lang geen last meer van gehad :)

29-9: Update: Vandaag geen last, tot nu toe tenminste, van eerder genoemde problemen. Vreemd hoor :?

2-10: Nightly 64 bit aan het testen. Als je voor multiproces E10S kiest dan speelt flash wel af, maar krijg je alleen geluid en geen beeld. En soms speelt het helemaal niet af. Ik gebruik de 64 bit versie van flash. Plus het hangt en crasht vaak. Zonder multiproces iets minder.

Nightly verwijderd, want Avast ziet het opeens als een virus. Plus flash loopt te vaak vast en crasht. En sneller vond ik het ook al niet. Tenminste niet genoeg.

[ Voor 45% gewijzigd door desalniettemin op 03-10-2014 09:42 . Reden: update nav reactie gisteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht een bug in een add-on die gisteren geïntroduceerd is?
Ik heb laatst voor wat debuggen een kopie van mijn hoofdprofiel gemaakt en daarin alle add-ons uitgeschakeld en ik schrok ervan hoe snel hij toen opeens was! Ik schrok omdat ik deze add-ons niet zou willen missen, maar ik weet nu dus wel wat ik inlever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:09
ik heb een andere probleem hier: ik gebruik firefox op cyanogenmod. als ik een video met firefox wil bekijken, dan crash firefox...
natuurlijk kan ik chrome gebruiken, maar ik blijf liever bij firefox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sync tabs in de Sync functie nu 3 dgn aanstaan, zie niks. Wat zou er precies moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:02:
Heb sync tabs in de Sync functie nu 3 dgn aanstaan, zie niks. Wat zou er precies moeten gebeuren?
Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa wat ik denk is niet belangrijk, ik zie niks gebeuren...

Misschien omdat ik reopen met de oude tabs heb aanstaan, en dàt alles qua sync overroelt (?)

Oww, er is een optie in History lees ik ( 8)7 :O :X ), nja die is greyed-out hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 06-10-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...] wow laat!

[ Voor 87% gewijzigd door Room42 op 06-10-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ff crossposten uit 't GKMT, kan iemand dit verklaren?:
TommieW schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:48:
[...]

Dit:
☺😊😀😁😂😃😄😅😆😇😈😉😯😐😑😕😠😬😡😢😴😮😣😤😥😦😧😨😩😰😟😱😲😳😵😶😷😞😒😍😛😜😝😋😗😙😘😚😎😭😌😖😔😪😏😓😫🙋🙌🙍🙅🙆🙇🙎🙏😺😼😸😹😻😽😿😾🙀🙈🙉🙊💩👶👦👧👨👩👴👵💏💑👪👫👬👭👤👥👮👷💁💂👯👰👸🎅👼👱👲👳💃💆💇💅👻👹👺👽👾👿💀💪👀👂👃👣👄👅💋❤💙💚💛💜💓💔💕💖💗💘💝💞💟👍👎👌✊✌✋👊👆👇👈👉👋👏👐🔰💄👞👟👑👒🎩🎓👓⌚👔👕👖👗👘👙👠👡👢👚👜💼🎒👝👛💰💳💲💵💴💶💷💸💱💹🔫🔪💣💉💊🚬🔔🔕🚪🔬🔭🔮🔦🔋🔌📜📗📘📙📚📔📒📑📓📕📖📰📛🎃🎄🎀🎁🎂🎈🎆🎇🎉🎊🎍🎏🎌🎐🎋🎎📱📲📟☎📞📠📦✉📨📩📪📫📭📬📮📤📥📯📢📣📡💬💭✒✏📝📏📐📍📌📎✂💺💻💽💾💿📆📅📇📋📁📂📃📄📊📈📉⛺🎡🎢🎠🎪🎨🎬🎥📷📹🎦🎭🎫🎮🎲🎰🃏🎴🀄🎯📺📻📀📼🎧🎤🎵🎶🎼🎻🎹🎷🎺🎸〽🐕🐶🐩🐈🐱🐀🐁🐭🐹🐢🐇🐰🐓🐔🐣🐤🐥🐦🐏🐑🐐🐺🐃🐂🐄🐮🐴🐗🐖🐷🐽🐸🐍🐼🐧🐘🐨🐒🐵🐆🐯🐻🐫🐪🐊🐳🐋🐟🐠🐡🐙🐚🐬🐌🐛🐜🐝🐞🐲🐉🐾🍸🍺🍻🍷🍹🍶☕🍵🍼🍴🍨🍧🍦🍩🍰🍪🍫🍬🍭🍮🍯🍳🍔🍟🍝🍕🍖🍗🍤🍣🍱🍞🍜🍙🍚🍛🍲🍥🍢🍡🍘🍠🍌🍎🍏🍊🍋🍄🍅🍆🍇🍈🍉🍐🍑🍒🍓🍍🌰🌱🌲🌳🌴🌵🌷🌸🌹🍀🍁🍂🍃🌺🌻🌼🌽🌾🌿☀🌈⛅☁🌁🌂☔☔💧⚡🌀❄⛄🌙🌞🌝🌚🌛🌜🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🎑🌄🌅🌇🌆🌃🌌🌉🌊🌋🌎🌏🌍🌐🏠🏡🏢🏣🏤🏥🏦🏧🏨🏩🏪🏫⛪⛲🏬🏯🏰🏭🗻🗼🗽🗾🗿⚓🏮💈🔧🔨🔩🚿🛁🛀🚽🚾🎽🎣🎱🎳⚾⛳🎾⚽🎿🏀🏁🏂🏃🏄🏆🏇🐎🏈🏉🏊🚂🚃🚄🚅🚆🚇Ⓜ🚈🚊🚋🚌🚍🚎🚏🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜🚝🚞🚟🚠🚡🚢🚣🚁✈🛂🛃🛄🛅⛵🚲🚳🚴🚵🚷🚸🚉🚀🚤🚶⛽🅿🚥🚦🚧🚨♨💌💍💎💐💒🔝🔙🔛🔜🔚⏳⌛⏰♈♉♊♋♌♍♎♏♐♑♒♓⛎🔱🔯🚻🚮🚯🚰🚱🅰🅱🆎🅾💮💯🔠🔡🔢🔣🔤➿📶📳📴📵🚹🚺🚼♿♻🚭🚩⚠🈁🔞⛔🆒🆗🆕🆘🆙🆓🆖🆚🈲🈳🈴🈵🈶🈷🈸🈹🈂🈺🉐🉑㊙®©™🈚🈯㊗⭕❌❎ℹ🚫✅✔🔗✴✳➕➖✖➗💠💡💤💢🔥💥💨💦💫🕛🕧🕐🕜🕑🕝🕒🕞🕓🕟🕔🕠🕕🕡🕖🕢🕗🕣🕘🕤🕙🕥🕚🕦↕⬆↗➡↘⬇↙⬅↖↔⤴⤵⏪⏫⏬⏩◀▶🔽🔼❇✨🔴🔵⚪⚫🔳🔲⭐🌟🌠▫▪◽◾◻◼⬜⬛🔸🔹🔶🔷🔺🔻❔❓❕❗‼⁉〰➰♠♥♣♦🆔🔑↩🆑🔍🔒🔓↪🔐☑🔘🔎🔖🔏🔃🔀🔁🔂🔄📧🔅🔆🔇🔈🔉🔊
Edit: Wauw, Firefox doet dit nog goed ook. :D
Goed? Er doen er heel wat niet hier :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/TommieW.jpg

Bij een ander ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4427084/Tweakers%20Public/emoji_in_een_fatsoenlijke_browser.png

en op FB zie ik ook wel eens van die vierkantjes met tekst erin die wat voor zouden moeten stellen, maar dus blijkbaar ook niet werken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:33:
tJa wat ik denk is niet belangrijk, ik zie niks gebeuren...

Misschien omdat ik reopen met de oude tabs heb aanstaan, en dàt alles qua sync overroelt (?)

Oww, er is een optie in History lees ik ( 8)7 :O :X ), nja die is greyed-out hier.
Gebruik je uberhaupt wel meerdere instanties van Firefox (dus PC thuis, PC werk, mobiel etc etc)?
Want dat doet het namelijk; syncen van openstaande tabs tussen verschillende instanties van Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:17:
Ff crossposten uit 't GKMT, kan iemand dit verklaren?:

[...]

Goed? Er doen er heel wat niet hier :P
[afbeelding]

Bij een ander ziet het er zo uit:
[afbeelding]

en op FB zie ik ook wel eens van die vierkantjes met tekst erin die wat voor zouden moeten stellen, maar dus blijkbaar ook niet werken.
Hier doet ie het goed (Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:33.0) Gecko/20100101 Firefox/33.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zal wel te maken hebben met de fonts Segoe UI Symbol en Segoe UI Emoji, waarvoor Windows 7 een update is voor die eerste. Die gekleurde is 8.1/10 TP only dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:24:
[...]

Gebruik je uberhaupt wel meerdere instanties van Firefox (dus PC thuis, PC werk, mobiel etc etc)?
Want dat doet het namelijk; syncen van openstaande tabs tussen verschillende instanties van Firefox.
@Sjah, ben nu eigenlijk wel benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, tja sinds vandaag doet die het. Is op dezelfde pc, maar met multi-boot (dus echt 2x van mekaar onafh. aangemelde Fx's), dus ja waarom het niet werkte... dunno. Verder heb ik Fx nog op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb even een vraagje aangezien ik met een klein probleempje zit.

Ik heb hier de laatste versie van Firefox 32.0.3 onder MAC OSX 10.9.4.

Ik wil dat de Mac bij inloggen een webpagina opent in firefox alleen dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb de weblocatie opgeslagen op mn harddisk. Vervolgens de locatie toegevoegd aan de login-opstartlijst van OSX.
Dat werkt, want hij opent de weblocatie bij inloggen. Alleen nog niet met Firefox, want het .webloc bestand staat niet geassocieerd met Firefox. Wanneer ik instel dat de .webloc wel geopent moet worden met Firefox en ik open dat bestand, dan werkt dat zoals je zou verwachten. Hij opent de pagina in Firefox. Echter wanneer dan opnieuw inlog, wordt deze weblocatie wel geopend door Firefox, maar geeft ipv de webpagina te laten zien een foutmelding dat ie niet weet wat ie met het .webloc bestand moet doen.

Ik vind het heel vreemd. Wie kan mij helpen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van niet werkende Youtubefilmpjes met FF34b1? (Windows)

Ik krijg zo'n leuk scherm met "ruis" en an error has occured in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Kijk eens hier YouTube: YouTube en wissel tussen de twee spelers. Misschien omzeil je daarmee het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inderdaad last gehad dat de meeste filmpjes even startte en dan "An error has occured" gaven. Laatste dagen weer minder last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Onbekend schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:05:
Kijk eens hier YouTube: YouTube en wissel tussen de twee spelers. Misschien omzeil je daarmee het probleem.
Is die keuze niet direct in Firefox te maken.
Diverse filmpjes lopen nu veel beter met HTML5 voorkeur.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56
Na vele jaren is het zover:
Firefox is de snelste browser in alle 3 benchmarks op Are WeFast Yet :)

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 16-10-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Sinds Firefox 34b1 heb ik een resizebug. Bij het vergroten of maximaliseren verschijnt er een zwarte rand om de blanco startpagina.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ff9ssp.jpg

Verder geen klagen. 34b1 loopt een stuk beter hier dan 33 ooit heeft gedaan. Daarvan bevroor de interface om de zoveel minuten voor een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als ik dat doe, dan heb ik een smalle rand bovenin en een dikkere rand onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:27:
Na vele jaren is het zover:
Firefox is de snelste browser in alle 3 benchmarks op Are WeFast Yet :)
Heb je ook een bijpassend artikel? Heb na al die jaren wel zin om verwend te worden met een (al dan niet tendentieus) artikel dat Fx de snelste is, hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Voor mij is het in ieder geval snel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat sowieso... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik had 'm naar aanleiding van J.W.'s bericht even door http://peacekeeper.futuremark.com/ gegooid maar kon het eindresultaat niet vergelijken met andere browsers (althans kon 't niet zo 123 vinden). Ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56
Sjah schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:34:
[...]

Heb je ook een bijpassend artikel? Heb na al die jaren wel zin om verwend te worden met een (al dan niet tendentieus) artikel dat Fx de snelste is, hehehe.
Nope :P

Zit net in de nightlies, dus duurt nog even totdat het in mainstream zit. Tegen die tijd vast in Tom's zoveelste Web Browser Grand Prix ;)
temp00 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:24:
Ik had 'm naar aanleiding van J.W.'s bericht even door http://peacekeeper.futuremark.com/ gegooid maar kon het eindresultaat niet vergelijken met andere browsers (althans kon 't niet zo 123 vinden). Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Heb in verleden wel eens gedaan, aantal browser installeren en runnen maar.

[ Voor 38% gewijzigd door - J.W. - op 19-10-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Laatste build (stable) doet eindelijk een directe search ipv eerst een dns query als je met een single woord vanaf de adresbalk zoekt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08
temp00 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:08:
Laatste build (stable) doet eindelijk een directe search ipv eerst een dns query als je met een single woord vanaf de adresbalk zoekt d:)b
Nee, aargh, ga deaud, onding! Doe eerst DNS, dan pas zoeken!

Ik wordt helemaal Gallisch van die nieuwste 'verbetering' :( :( :( Ik kan gewoon NIET meer normaal naar onze interne servers. Ja, door er handmatig http:// voor te typen, wat is dit, 1992 of zo? Zelfs een / erachter is niet voldoende...

Hoe zet ik dat uit? Ik kan ze stuk voor stuk aan de 'fixup' whitelist zetten, maar het zijn er een paar honderd... Die whitelist 'organisch' vullen door de eerste keer dat ik naar een server ga op 'Yes, take me to $server' is ook een optie, maar handig is anders.

Het is erg jammer dat ik per se FF nodig heb voor een aantal websites, anders had het er helemaal niet op gestaan, en dit soort ongein helpt daar niet bepaald bij...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
temp00 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:08:
Geweldig hier wachten ik heel lang al op!
Het is geen 1992 dat die dat via die omweg moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Paul: haha tsja jammer voor jou en de andere kleine groep mensen die lokale domeinen hebben draaien zonder TLD. Firefox had natuurlijk gelijk dat ze hier jarenlang rekening mee hebben gehouden want een single woord kan idd een domein zijn, maar voor het overgrote deel van de gebruikers was het super onpraktisch :P

Anders gewoon ff een bladwijzer knop in je bladwijzerwerkbalk maken voor je lokale domeinen, werkt nog sneller ook ;)

Edit: Oh ja voor een paar honderd domeinen is dat lastig. Zal anders vast wel een optie in about:config zitten toch?

[ Voor 12% gewijzigd door temp00 op 21-10-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
'kleine groep mensen met lokale domeinen', not sure if serious... :? Wat dacht je van 100% van de mensen met een kantoorbaan? Waarom zou ik servernaam.domeinnaam.tld intypen als in alle andere applicaties alleen servernaam volstaat? Daar hebben ze de optie search domains in je DNS-settings voor uitgevonden :P

En helaas, ik heb er in about:config nog niks over kunnen vinden. De adressen die ik in de adresbalk intyp (waarna FF meent dat het een zoekbalk moet zijn) komen in een whitelist die in about:config onder browser.fixup, maar de enige andere opties daar zijn hide_user_pass (lijkt me niet van toepassing) of alternate, maar zelfs met die laatste op false (don't second guess the user) blijft FF zoeken ipv FFS gewoon naar die server toe te gaan.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:56:
'kleine groep mensen met lokale domeinen', not sure if serious... :? Wat dacht je van 100% van de mensen met een kantoorbaan? Waarom zou ik servernaam.domeinnaam.tld intypen als in alle andere applicaties alleen servernaam volstaat? Daar hebben ze de optie search domains in je DNS-settings voor uitgevonden :P

En helaas, ik heb er in about:config nog niks over kunnen vinden. De adressen die ik in de adresbalk intyp (waarna FF meent dat het een zoekbalk moet zijn) komen in een whitelist die in about:config onder browser.fixup, maar de enige andere opties daar zijn hide_user_pass (lijkt me niet van toepassing) of alternate, maar zelfs met die laatste op false (don't second guess the user) blijft FF zoeken ipv FFS gewoon naar die server toe te gaan.
99% van de mensen met een kantoorbaan (hey, als jij cijfers uit je duim kunt zuigen....) draait verplicht op IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Die kantoorgebruikers zijn natuurlijk maar een kleine groep mensen t.o.v. de thuisgebruikers en bovendien draait t overgrote deel van de kantoorgebruikers echt geen FF maar IE dus ja zeker serious :P

Overigens doet elke andere browser direct een single woord search zonder een dns query vanaf de searchbalk. Heb je al geprobeerd te zoeken in about:config op 'local' of 'dns' ? Kan me namelijk niet voorstellen dat er geen optie voor is (kan er naast zitten natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
100% is misschien overdreven, maar marktpenetratie van Microsoft is wel dusdanig dat veruit de meeste zakelijke PC's in een Windows-domein hangen, en die hebben dus allemaal een 'lokaal domein' en belangrijker, een "search domain" zodat je servers op hostname ipv FQDN kunt benaderen.

Inderdaad, veel daarvan hebben alleen IE, maar er zijn voldoende bedrijven die er al lang en breed achter zijn dat IE niet de heilige graal is (en dat er zelfs sites zijn die het in IE helemaal niet goed doen :o ), dus FF en Chrome op de werkplek is helemaal niet ongewoon. Dat laat onverlet (want daar ging het om) dat ze wel allemaal een 'lokaal domein' hebben :)

Als "elke andere browser" direct een single woord search doet, waarom kom ik dan zowel met Chrome 38 als IE 11 op de gewenste site uit als ik 'servernaam/' intyp? En ja, ik weet dat daar een / achter staat, maar dat is een kleine prijs en ondertussen automatisme. Overal http:// voor typen of al (en dat zijn er veel...) onze servers in de whitelist zetten noem ik echter geen kleine prijs :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

35.0a2 (2014-10-21)

Die nightly is echt snel, ik zou haast zeggen push it to release channel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, als je het invoert en hij doet die search krijg je tenminste nog een kleine popup bar die vraagt of je niet de host had willen hebben ipv de search. Daarna snapt ie wat je bedoeld. In Safari was dit voorheen niet maar met de nieuwe versie heb je die optie ook maar geeft hij deze al aan in de adresbalk wanneer je het woord intikt (je krijgt een lijst met opties, helemaal onderaan staat dus de optie om naar de host te gaan, bovenaan juist om de zoekactie te doen). Er een / achter zetten is direct naar de site gaan ipv een search doen trouwens.

Als je het vaker gebruikt is het niet onverstandig om het toe te voegen aan je bookmarks want daar zijn die dingen ook voor. Sites die je toch regelmatig bezoekt zijn mooi snel opgeroepen. Maak je er een .html bestandje van, kun je het mooi met collega's delen. Met ssh, rdp, vnc, etc. verbindingen doe je dat soort dingen ook ;)

Aan de andere kant...standaard gebruikt Firefox http en dus kun je afvragen wat je in hemelsnaam aan het doen bent als je beheertools nog op http laat zitten ipv op https. Of ze nou intern of extern bereikbaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 22-10-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:49:
[...]

Aan de andere kant...standaard gebruikt Firefox http en dus kun je afvragen wat je in hemelsnaam aan het doen bent als je beheertools nog op http laat zitten ipv op https. Of ze nou intern of extern bereikbaar zijn.
Haha! Ja, sterk punt. Maar veel tools redirecten zelf naar https, dus dan kun je lekker makkelijk op http binnenkomen en toch https gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
ppl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:49:
Er een / achter zetten is direct naar de site gaan ipv een search doen trouwens.
Ik neem aan dat je het nog over Safari hebt daar? Want in FF zo te zien niet...
Als je het vaker gebruikt is het niet onverstandig om het toe te voegen aan je bookmarks want daar zijn die dingen ook voor.
Wat, zodat ik uit een hele lange lijst met zaken 'pen01-vc' kan gaan zitten zoeken? Ik heb het echt veel sneller ingetikt dan dat ik het in een lijst gevonden krijg ;)
Die mag je uitleggen: FF doet het ene dus waarin doe ik in 's hemelsnaam niet het andere?

De vraag of managementinterfaces wel of niet mbv SSL aangeboden (zouden moeten) worden is er eentje voor in een ander topic lijkt me :) Nog even los van het feit dat de meeste van die managementinterfaces beide doen en http redirecten naar https. de techniek is er wel om het ons makkelijker te maken ipv moeilijk ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:10:
Ik neem aan dat je het nog over Safari hebt daar? Want in FF zo te zien niet...
Yup, dat is in Safari.
Wat, zodat ik uit een hele lange lijst met zaken 'pen01-vc' kan gaan zitten zoeken? Ik heb het echt veel sneller ingetikt dan dat ik het in een lijst gevonden krijg ;)
Nee juist niet. Je kunt prima zoeken met die adresbalk waarbij je echt niet het begin van de naam hoeft te hebben. Je hebt aan het laatste deel al genoeg. Je kunt bij bookmarks ook nog keywords opnemen, die vindt hij ook als je zoekt met de adresbalk.
Die mag je uitleggen: FF doet het ene dus waarin doe ik in 's hemelsnaam niet het andere?

De vraag of managementinterfaces wel of niet mbv SSL aangeboden (zouden moeten) worden is er eentje voor in een ander topic lijkt me :) Nog even los van het feit dat de meeste van die managementinterfaces beide doen en http redirecten naar https. de techniek is er wel om het ons makkelijker te maken ipv moeilijk ;)
Exact dat dus. Het kan geen kwaad om even stil te staan bij de materie en in dit geval de simpele vraag: waarom gebruiken we http? Waarom upgraden we klakkeloos de webbrowser met als gevolg dat we niet bij onze beheertools kunnen en is dat handig? Waarom is beheer via een webinterface en niet via een cli of een client die je moet installeren? En ga zo maar door. Webbrowsermakers zijn namelijk niet de enigen die nogal rare keuzes weten te maken soms :)

Btw, ze hebben ook lopen sleutelen met kpix wat voor een aantal beheerders ook leuke resultaten oplevert (selfsigned certificates omdat het makkelijk is...behalve met Firefox 33 dus 8) ). Het helpt je wel weer even stilstaan bij wat je aan het doen bent moet ik zeggen (in dit geval dus toch maar wel dat certificate fatsoenlijk inrichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
ppl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:34:
Nee juist niet. Je kunt prima zoeken met die adresbalk waarbij je echt niet het begin van de naam hoeft te hebben. Je hebt aan het laatste deel al genoeg. Je kunt bij bookmarks ook nog keywords opnemen, die vindt hij ook als je zoekt met de adresbalk.
Al met al dus behoorlijk wat werk om een servernaam van een stuk of 8 characters terug te vinden ;) En helaas hebben we behalve de pen01-vc ook nog de 02 tot en met 06, en pen0x-oa1 en pen0x-oa2. Nee dank je, ik typ het geheel wel in :)

Dat ik voor iets als http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/11437 alleen nog maar de G in hoef te typen, en voor http://thedailywtf.com enkel een T is superhandig, maar het is niet overal even toepasbaar :)
Exact dat dus. Het kan geen kwaad om even stil te staan bij de materie en in dit geval de simpele vraag: waarom gebruiken we http?
Euhm, omdat ik voor veel zaken geen keuze heb? Daarnaast worden browsers meer en meer panisch als er iets met het certificaat niet klopt, maar van veel zaken kun je het certificaat niet eens aanpassen 8)7

Wat dat te maken heeft met de discussie over single word searches ontgaat me overigens :)
Waarom upgraden we klakkeloos de webbrowser met als gevolg dat we niet bij onze beheertools kunnen en is dat handig?
Omdat iedere browsermaker er als vanzelfsprekend vanuit gaat dat je dat wilt, default staat het aan (tot aan meerdere Windows-services aan toe) en als je het uit wilt zetten vliegen de waarschuwingen je om de oren. Java is daar ook zo'n mooie in, en die weet in iedere nieuwe versie nog meer beheerstools te slopen (want verlopen self-signed certificaat op een of andere generieke naam, bijvoorbeeld). FF sloopt overigens niet mijn beheerstools (nu ja, er zijn zaken die ik met FF niet hoef te proberen, maar zo zijn er ook zaken die ik met Chrome of IE niet hoef te proberen), het maakt het alleen lastiger ze (de eerste keer) te benaderen.
Waarom is beheer via een webinterface en niet via een cli of een client die je moet installeren?
Seriously?? Men is juist van clients installeren weg aan het migreren naar een webinterface omdat je dan niet afhankelijk bent van (meestal) Windows, en een CLI is een hele goede aanvulling op een GUI, maar ik ben maar wat blij dat de GUI er ook nog is, veel beter overzicht en simpeler om een deel van de instellingen te doen. En ga zo maar door. Webbrowsermakers zijn namelijk niet de enigen die nogal rare keuzes weten te maken soms :)
(in dit geval dus toch maar wel dat certificate fatsoenlijk inrichten).
Als jij me kunt vertellen hoe ik het SSL-certificaat van bijvoorbeeld een IBM SVC of v7000 kan aanpassen dan hoor ik het graag...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de beste privacy / trim addons voor firefox?

Ik wil eigenlijk iets dat:
- FB / Twitter / G+ / VKontakte / etc knoppen geheel van de pagina wegmod, dat ziet er rustiger uit namelijk.
- Alle tracking cookies netwerken nuket
- Onnodige third party cookies nuket

Ik heb al geprobeerd:
Ghostery
Adblock
Noscript
Self Destruct Cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
@Voels,

Je hebt ze zelf al genoemd, maar je moet ze zelf afstemmen op eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik geef een voorkeur aan Disconnect boven Ghostery. Had over Ghostery wat schimmige dingen gelezen en Disconnect werkt eigenlijk prima. Verder heb ik ook nog deze host file draaien welke uiteraard los staat van browser keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:08:
Al met al dus behoorlijk wat werk om een servernaam van een stuk of 8 characters terug te vinden ;) En helaas hebben we behalve de pen01-vc ook nog de 02 tot en met 06, en pen0x-oa1 en pen0x-oa2. Nee dank je, ik typ het geheel wel in :)

Dat ik voor iets als http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/11437 alleen nog maar de G in hoef te typen, en voor http://thedailywtf.com enkel een T is superhandig, maar het is niet overal even toepasbaar :)
Dat is dus een kwestie van naamgeving en dat kun je nou juist met bookmarks beïnvloeden ;) Ik ken teveel systeembeheerders die juist dit systeem gebruiken om snel met hun servers te verbinden (sommigen hebben scripts die zorgen voor het inloggen juist omdat die eenvoudig terug zijn te vinden middels de zoekfunctie van hun OS). Laat ik nou 1 van die systeembeheerders zijn...

Het kpix voorbeeld is niet meer dan dat: een voorbeeld. Wel eentje waar ikzelf veel last van heb (heb nu een andere browser nodig om op een systeem dat ik veelvuldig gebruik in te kunnen loggen) maar wat ons wel aan het denken heeft gezet over onze certificaten. Gevolg is dat we daar nu toch serieuzer mee omgaan. We weten zelf ook wel dat certificaten niet overal vervangen kunnen worden maar dat is absoluut geen excuus om het maar helemaal niet te doen! Iets wat je van professionals ook mag eisen trouwens.

Wat die vragen betreft...zoek eens op wat het begrip "retorisch" inhoud ;) Het waren dus geen vragen om antwoord op te geven, het gaat erom dat je ergens over nadenkt en later ook terugkijkt of ze nog steeds van toepassing/slim/handig/etc. zijn. Dat werkt beter en is professioneler dan direct met je vingertje staan te wijzen.
temp00 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:38:
Ik geef een voorkeur aan Disconnect boven Ghostery. Had over Ghostery wat schimmige dingen gelezen en Disconnect werkt eigenlijk prima. Verder heb ik ook nog deze host file draaien welke uiteraard los staat van browser keuze.
Waarbij mensen even vergeten dat Disconnect totaal niet anders is dan Ghostery op dat vlak, laat staan eender welk andere tool. Bij dit soort tools moet je altijd vertrouwen in iemand of een organisatie hebben en die doen dingen niet gratis. Als er geld binnen moet komen kun je niet om bepaalde verdienmodellen heen. Overigens heb ik meer vertrouwen in Ghostery dan Disconnect want deze laatste is afkomstig van Google medewerkers. Google is de grootste datamining company op deze planeet...hoezo is Disconnect niet schimmig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:03
Ik mis Privacy Badger in dit rijtje. Als er 1 partij is die voor je privacy staat dan is dat het EFF wel. (Doet helaas nog niet alles maar is op weg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
ppl schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:06:
Dat werkt beter en is professioneler dan direct met je vingertje staan te wijzen.
...en toch is dat laatste wat ik uit jouw posts meende op te maken: WhyTF gebruik je nog HTTP? En dat out of the blue in een discussie over een zoekfunctie 8)7 :>

Welke naamgeving gebruik jij in je bookmarks? Want ik krijg ze denk ik niet heel veel korter dan die 8 tot 10 tekens zonder dat ik betekenis weghaal... En ja, ik kan uiteraard voor iedere server een bookmark aanmaken maar dan komen we dus terug op mijn eerste post hier: het copy/pasten van je DNS-zone naar een browser (of het nu naar een whitelist voor een zoekfunctie is of naar een bookmark-functionaliteit) zou niet nodig hoeven zijn.

Voor de servers die geen HTTP omleiden naar HTTPS, als ik vaak genoeg naar de HTTPS-vartiant ga dan suggereert de browser op een gegeven moment vanzelf HTTPS als ik het 'vergeet' in te typen :)

Ik heb overigens een botte-bijl methode gevonden voor mijn probleem: Zoeken in de adresbalk (of incredibar of awesomeding of hoe noemt Mozilla dat ding ook alweer?) helemaal uitzetten. Niet 100% wat ik aan het zoeken was, maar het voldoet :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJonge wat krijg ik laatste weken vaak melding dat Flash niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hier idem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb (weer*) een nieuw profiel gegenereerd en dat is echt een verademing.
*Vorige was 2 jaar geleden of zo

Ik heb een nieuw profiel gemaakt (Profiel 3.0.0) en daarin alle add-ons die ik had weer geïnstalleerd (met een paar kleine uitzonderingen) en kritisch naar de instellingen gekeken.
Daarna heb ik de bookmarks geëxporteerd uit het oude en geïmporteerd in het nieuwe profiel.
En heb ik de auto-aanvullendatabase (formhistory.sqlite) gekopieerd.

Daarmee voldeed mijn profiel weer aan mijn wensen (geschiedenis dus niet overgenomen, deze keer) en is ie weer bliksemsnel! Inclusief flash!

Flash blok ik trouwens niet meer met Flashblock maar met Click to Play per-element i.c.m. Hide Plugin Notifications (met dank aan tips van Tweakers uit dit forum ;))

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste