Paul schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:54:
Welke naamgeving gebruik jij in je bookmarks? Want ik krijg ze denk ik niet heel veel korter dan die 8 tot 10 tekens zonder dat ik betekenis weghaal...
Soms de servernaam, soms mijn eigen naamgeving. Bij mijn eigen naamgeving kijk ik meer naar bepaalde eigenschappen van de machine zoals een service die het draait, de hardware en ga zo maar door maar kan het ook zijn dat ik de naam op een voor mij zinnige wijze afkort tot 3 karakters. Het is dezelfde techniek die je gebruikt om dingen makkelijker te onthouden.
En ja, ik kan uiteraard voor iedere server een bookmark aanmaken maar dan komen we dus terug op mijn eerste post hier: het copy/pasten van je DNS-zone naar een browser (of het nu naar een whitelist voor een zoekfunctie is of naar een bookmark-functionaliteit) zou niet nodig hoeven zijn.
Het gaat meer om het beheren van al die informatie. Op een gegeven moment is het allemaal zoveel dat je het niet meer kunt onthouden. Dan zul je toch echt met lijsten en andere slimme trucs moeten gaan werken. Ik merk dat hedendaagse webbrowsers juist op dit vlak een grote verbetering zijn. Je kunt hier met bookmarks werken die je in een folder zet en/of voorziet van tag(s), keyword(s), enz. Als je goed tussen de regels doorleest zul je dezelfde systematiek zien als die tegenwoordig vaak voor e-mail wordt gebruikt, vaak halen ze daar dan het bekende onderzoek van IBM naar voren (zoeken in 1 map is sneller dan mapjes afgaan). Ik zie beheerders die scripts hebben om de beheerinterface van een bepaalde server te openen. Die zoeken ze dan op met Spotlight of de Windows search. Hoeven ze daarna alleen maar op enter te drukken en voila :)
Voor de servers die geen HTTP omleiden naar HTTPS, als ik vaak genoeg naar de HTTPS-vartiant ga dan suggereert de browser op een gegeven moment vanzelf HTTPS als ik het 'vergeet' in te typen :)
Dat komt omdat ie op een gegeven moment het juiste adres heeft onthouden. Ik zie het hier gebeuren bij mijn switches die alleen via HTTPS bereikbaar zijn. Erg handige feature!
Ik heb overigens een botte-bijl methode gevonden voor mijn probleem: Zoeken in de adresbalk (of incredibar of awesomeding of hoe noemt Mozilla dat ding ook alweer?) helemaal uitzetten. Niet 100% wat ik aan het zoeken was, maar het voldoet :)
Je kunt het ook beperken tot alleen zoeken in de history of alleen zoeken in de bookmarks. Ook heb je wat extensions die verder voortborduren op die awesomebar.
Room42 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:04:
Flash blok ik trouwens niet meer met Flashblock maar met Click to Play per-element i.c.m. Hide Plugin Notifications (met dank aan tips van Tweakers uit dit forum ;))
Dat is echt een verademing in Firefox. Ik wou dat dit er ook voor Safari was maar helaas. In Firefox heb ik per element dat ik kan kiezen om het te draaien zodat ik het Flash filmpje kan bekijken wanneer het mij uitkomt. In Safari blokkeert hij de plugin de eerste keer. Je hebt alleen de optie om het daarna toe te staan op die gehele website...voor eeuwig. Dus nu heb ik ladende YouTube filmpjes als ik een tab een keer de verkeerde kant op plaats...
Room42 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:04:
Ik heb (weer*) een nieuw profiel gegenereerd en dat is echt een verademing.
*Vorige was 2 jaar geleden of zo

[.................................................................]
Erg fijn dat je nieuw profiel hebt, maar daarmee heb ik geen antwoord op deze vraag: is die dan ook retesnel als je gaat Syncen? Heb btw ook alle cache weggooien bij herstart aanstaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 25-10-2014 21:07 ]

Fijn dat jij sync gebruikt maar ik gebruik dat niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:34
Vandaag geupdate naar versie 34 beta 3.

En gelijk kan ik geen video's meer bekijken op YouTube. :(

Teruggegaan naar versie 33 en de video's op YouTube werken weer.

Mijn YouTube Channel

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Voor fans van de oude layout van Google en Flickr : Pale Moon kan die tevoorschijn halen sinds versie 25.x.x :*)

Helaas is er sinds versie 25.0.2 een "Firefox compatible User Agent string" optie bijgekomen die default aan staat dus vink die effe uit en een heleboel websites zien er weer uit zoals het hoort : Strak, simpel en overzichtelijk! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Snowwie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 03:40:

Flashblock? Die is kapot, namelijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-12 17:44
Snowwie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 03:40:

Geen last van. Video's spelen gewoon af.

• Snowwie
Room42 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:33:
[...]

Flashblock? Die is kapot, namelijk.
Ja, die gebruik ik. Maar die werkt prima in FF33.

Mijn YouTube Channel

Komt naar Windows (10/8.1) een nieuwe manier van Fx binnenhalen >> http://www.howtogeek.com/...age-manager-named-oneget/
Cool! Ben wel benieuwd hoe MS dit gaat modereren, maar goed dat Windows (eindelijk) zoiets krijgt. Chocolatey werkt overigens ook al bijzonder goed! d:)b

• desalniettemin
Reclames worden nog steeds geladen probleem, is nog steeds niet opgelost. Ook niet met Fx 34 beta :/

• nero355

nero355

Sjah schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:15:
Komt naar Windows (10/8.1) een nieuwe manier van Fx binnenhalen >> http://www.howtogeek.com/...age-manager-named-oneget/
Holy Cow! }:O Eerst Multiple Desktops en nu dat ook nog eens... wordt nog eens wat dat gekke nieuwe OS !! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

nero355 schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:13:
[...]

Holy Cow! }:O Eerst Multiple Desktops en nu dat ook nog eens... wordt nog eens wat dat gekke nieuwe OS !! :D
Zo enthousiast ben ik helaas nou ook weer niet. Ervaring doet leren dat er bij MS helaas vaak nare addertjes onder het gras kunnen zitten.Vaak heeft dat met dollartekens te maken. Eerst maar eens zien hoe het uitpakt.

Maar dit gaat misschien een beetje te ver off-topic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 02-11-2014 02:14 ]

Verwijderd

35.0a2 (Aurora) is weer lekker snel.

Jijbuis werkt ook weer, geen reklame met plugin ook,
Hmm, krijg net Firefox 33.1 binnen, wtf een .1 versie?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanwege het tien jarige bestaan van Firefox!

Zie ook downloads: Mozilla Firefox 33.1

[ Voor 57% gewijzigd door Smultie op 11-11-2014 08:04 ]

• desalniettemin
Sjah schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 04:00:
Hmm, krijg net Firefox 33.1 binnen, wtf een .1 versie?
Schijnt ook een vergeetknop te hebben: downloads: Mozilla Firefox 33.1 Maar waarom heeft Fx 34 beta die dan niet? :?

[ Voor 17% gewijzigd door desalniettemin op 11-11-2014 12:24 ]

Verwijderd

Omdat beta? Ik was ook opeens de Conversation functie kwijt. Hudige Aurora- pardon developerversie zit het iig wel in.

• desalniettemin
Maar beta is toch om te testen? Dan zou het deze optie toch moeten hebben?

Verwijderd

De ene is de andere niet. Er zijn zat dingen die komen en gaan en opeens in een andere build weer terug zijn. En sommige functies zijn ook weer afhankelijk van de locale (wel of niet en-US etc.)

Firefox Hello was ook niet overal beschikbaar.

• desalniettemin
Ik moet naar de opticiën, want heb vergeetknop gevonden. Zat wel onder customize :F Hello had ik wel meteen.

[ Voor 74% gewijzigd door desalniettemin op 11-11-2014 17:07 ]

Verwijderd

Of de knop werkte te goed :+

• desalniettemin
Welke knop? :+

[ Voor 39% gewijzigd door desalniettemin op 11-11-2014 17:15 ]

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand die nog (meer) tips heeft om de privacy te vergroten in Firefox dmv veranderingen in about:config?
Hierbij de custom entries van mijn user.js
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/* Privacy Settings */
user_pref("geo.enabled",false);
user_pref("browser.safebrowsing.enabled",false);
user_pref("browser.safebrowsing.appRepURL","");
user_pref("dom.event.clipboardevents.enabled",false);
user_pref("geo.wifi.uri","127.0.0.1");
user_pref("network.dns.disablePrefetch",true);
user_pref("network.http.sendRefererHeader",0);
user_pref("network.http.sendSecureXSiteReferrer",false);
user_pref("privacy.donottrackheader.enabled",true);
user_pref("privacy.donottrackheader.value",1);
user_pref("toolkit.telemetry.enabled",false);
user_pref("browser.newtabpage.directory.ping","");
user_pref("browser.newtabpage.directory.source","");

Deze entries heb ik gevonden/overgenomen na het lezen van de volgende berichten/blogs:

Een comment van Annoniem van Nieuwe Firefox met vergeetknop en DuckDuckGo gelanceerd
Extras, nieuwe verbindingen?
tiles.services.mozilla.com, over poort 443
dtex4kvbppovt.cloudfront.net, over poort 443

Wil je geen tiles en geen extra tiles verbindingen?
Die lijken er zo uit te krijgen in de about:config (in het kader van de prvc..?)

browser.newtabpage.directory.ping;https://tiles.services.mozilla.com/v2/links/
browser.newtabpage.directory.source;https://tiles.services.mozilla.com/v2/links/fetch/%LOCALE%
naar blanco strings
browser.newtabpage.directory.ping;
browser.newtabpage.directory.source;

Waarschuwing (!), het kan zijn dat Firefox na de eerste keer herstarten blijft hangen.
Daarna niet meer (experiment voor eigen risico, bewaar de verwijderde links. Met een reset zou je immers ook je andere settings kwijt zijn! Kopietje van het
prefs.js
file is altijd aan te raden.)
en deze blog How to make Firefox more secure using about:config

Let op: Omdat ik spotify gebruik moet ik het volgende op "true" (=default setting) latens taan, omdat de https versie van spotify anders niet meer werkt:
code:
1
dom.storage.enabled

Mocht er iemand tips/aanvullingen hebben, zie ik die graag hieronder verschijnen (het liefst met extra info over waarom)

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:28
Ik ervaar met Firefox de laatste tijd dat sommige websites nogal schokkerig scrollen. Dit betreft bijvoorbeeld Facebook, YouTube en Google Maps heeft hier soms ook last van. Wanneer ik de browser sluit en opnieuw start dan is het eerst weer goed totdat Firefox een lange tijd open blijft staan. Het gaat eigenlijks op die sites nooit echt soepel.

Een ander probleem dat ik met Firefox heb is wanneer ik op YouTube een aantal HTML5 video's achter elkaar aan bekijk dat Firefox spontaan geen video's meer wil laden en ik geforceerd wordt om de browser af te sluiten. Wanneer ik dat doe dan blijft Firefox in de achtergrond nog draaien en neemt een behoorlijke hap CPU totdat ik het proces afsluit. Dit heb ik jaren geleden ook al eens gehad met Firefox. :( Met Flash op YouTube heb ik juist geen probleem. 8)7

Het zou kunnen dat het probleem bij een aantal addons of plugins ligt aangezien een nieuw profiel geen uitkomst biedt maar momenteel vind ik Firefox daarom maar niks en heb ik toch maar weer Chrome geïnstalleerd. Chrome en Chromium hebben deze problemen niet en werken op dit moment over het algemeen wel goed. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Allard Pruim op 11-11-2014 18:48 ]

Verwijderd

Adblockplus zorgt vaak voor problemen.

En Firefox + Youtube is ook niet altijd een geweldige combinatie. Soms moet ik perse Chrome starten om een filmpje te kijken.

Zie ik opeens een vaag groen friemeltje verschijnen in de hamburgerknop, blijkt dat het een notificatie voor een update is :P
[google=]Hamburgerknop[/], ja.

Okay, hhm big mac knop had ik denk ik wel aangevoeld..

@Evanescent: tx voor je gewetensopmerking.

Leuk geintje met die 33.1 versie vanwege 10-jaar-Fx, is nog niet gebeurd sinds 4.0, dat er een .1 was. Een insider geintje vind ik het, en dat soort dingen moeten ze er inhouden, bezorgen mij een glimlach.

[ Voor 51% gewijzigd door Sjah op 12-11-2014 02:21 ]

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:10:
En Firefox + Youtube is ook niet altijd een geweldige combinatie. Soms moet ik perse Chrome starten om een filmpje te kijken.
YouTube werkt bij mij over het algemeen wel prima, maar video's van De Telegraaf zijn een drama. Die staan constant te bufferen.

Ook kan mijn vriendin slecht naar haar soapies kijken op RTLgemist en NPOgemist, de video's haperen daar ook behoorlijk. Alhoewel ik vermoed dat dat eerder door de drukte komt dan dat het aan Firefox, of mijn internetverbinding (Ziggo 90/9) ligt.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

NPO & RTLXL draaien prima, fullscreen. In een venstertje weer niet :F

• desalniettemin
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:10:

Zie ik opeens een vaag groen friemeltje verschijnen in de hamburgerknop, blijkt dat het een notificatie voor een update is :P
Ik heb het allang opgegeven Fx en filmpjes. Kijk ik allemaal met IE11. Heb ik dat gezeik niet. Is IE toch nog ergens goed voor :P

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom update ik Firefox nog, weer iets gesloopt :/

Wanneer ik in het voorbeeld van het plaatsen van een bericht (op GoT) op een link klik en dan weer op vorige klik, kreeg ik voorheen weer de pagina met het voorbeeld van het bericht. Nu krijg ik
Document verlopen

Dit document is niet meer beschikbaar.

Het opgevraagde document is niet beschikbaar in de buffer van Firefox.

Als veiligheidsvoorzorgsmaatregel vraagt Firefox gevoelige documenten niet automatisch opnieuw op.
Klik op Opnieuw proberen om het document opnieuw van de website op te vragen.
Zie ook https://support.mozilla.org/nl/questions/1019567

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 12-11-2014 14:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Wat voor link bedoel je dan, want (volgens mij) alle links openen in een nieuw venter. Hoe kan ik het reproduceren? En welke Firefox-versie draai je (nu)?

edit:
Ik zie nu je edit.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 12-11-2014 14:23 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

v33.0.3 draait nu, hiervoor 30.

Ik plaats wel eens een link naar een nieuwsbericht, dan klik ik eerst op "toon voorbeeld", dan klikken op de geplaatste link (die in dezelfde tab opent) om daarna de tekst uit het artikel te copypasten. Dan op vorige klikken en het artikel onder de link plakken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• desalniettemin
Is ook alweer een tijd het geval als je iets zoekt, bekijkt en dan weer terug wil. Dan krijg je die melding ook.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gek genoeg heb ik dat met http://gathering.tweakers.net/forum/find/ niet, toen straks nog geprobeerd.

Oscar Wilde

Verwijderd

Linkjes openen bij mij automatisch in een nieuwe tab, kan het ook niet uitzetten, gek genoeg.

Friemeltje

Ik was dus niet gek (hoewel :') ) en het groene friemeltje kwam weer terug :P

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor diegene die problemen hebben met youtube.
Ik had problemen dat een filmpje maar de eerste 14 seconden afspeelde en daarna gewoon stopte.

Dit blijkt een issue te zijn met de "Youtube HD addon" waarvoor als fix ik uiteindelijk in about:config de regel "browser.cache.use_new_backend_temp" op "false" heb gezet.

Misschien ook een fix voor de problemen die ik hierboven zie?

Verwijderd

Als een filmpje niet werkt dan heb ik een zwart venster, en geen tijdsaanduiding. Het gekke is, als je met de muis over de timeline heengaat dan zie je wel de thumbnails.
Het is niet altijd en ook niet overal.

Om het nog gekker te maken, de [video] Youtube player hier werkt altijd, klik ik op de link om naar de Youtube pagina te gaan kan het dus gebeuren dat ik dus het bovenstaande krijg.

:F

• desalniettemin
Mozilla praat met Google over nieuwe zoekdeal, maar wat als dat mislukt. Zou dat dan het einde kunnen betekenen van Firefox?

Verwijderd

Meh, dat geloof ik niet. Of ze moeten opeens opgeslokt worden door een bedrijf (Microsoft? :X)

• Hendriksie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:35
Iemand probleem met adblock (adblock plus of adblock edge) voor Firefox Developer version?

Krijg hem niet aan de praat na paar keer opnieuw hebben geinstalleerd.

Verwijderd

Werkt bij mij iig prima.

• Hendriksie
Raar, want op mijn gewone Firefox werkt het nog wel..

Verwijderd

Maak anders een nieuw profiel aan?

• Hendriksie
Dat is een goeie, nu werkt het :) dankjewel!
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:27:
Meh, dat geloof ik niet. Of ze moeten opeens opgeslokt worden door een bedrijf (Microsoft? :X)
doomscenario:Facebook koopt Firefox en integreert er diep een FB-client in. God forbid, dan is het bye bye voor mij.
Sjah schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:40:
[...]

doomscenario:Facebook koopt Firefox en integreert er diep een FB-client in. God forbid, dan is het bye bye voor mij.
Ik denk dat precies de dag erna er een fork is die helemaal clean is.

• Snowwie
Ik heb gisteren een versie Windows 7 installatie gedaan.

Na installatie van Firefox (versie 33.1) zie ik ineens wat vreemde lijnen in beeld verschijnen, op de plek waar de tweede tab zou komen te staan (als ik em open). Naar mate ik meer pagina's open des te meer lijnen er lijken te komen. Deze lijnen verdwijnen als er een tab over heen komt. Ook als ik de muis er op zet verdwijnt de lijn achter het pijltje. Iemand een idee waar dit van komt?

Ik gebruik dezelfde add-ons voor Firefox die ik anders ook altijd gebruikte, namelijk Adblock Plus, Ghostery en Classic Theme Restorer. Allemaal op dezelfde manier geconfigureerd als bij de vorige installatie.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/sflcwj.png

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 13-11-2014 23:01 ]

Mijn YouTube Channel

• indy1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-03 20:27
Nog mensen bij wie vandaag addons zijn verdwenen? Ik zat op FF33.1, herstartte de browser daarnet en zag dat op slag een groot deel van mijn addons, meer dan 10, verdwenen waren. Dus niet uitgeschakeld, maar gewoon verdwenen uit de lijst. Daaronder waren adblock, noscript, youtubecenter, etc.

Heb het even gegoogeld en er zijn nog mensen die dat probleem hadden in de laatste 24 uren, maar voorlopig vind ik geen oplossing. Zou ik nog moeten hopen op herstel, of kan ik maar beter alle addons opnieuw installeren, instellen (zucht, al die noscript uitzonderingen enz :( ) en hopen dat het geen dieperliggend probleem is en ik het morgen weer voorheb?

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 22:22
Firefox 33.1 voor Mac met Snow Leopard in gebruik. Ik kan geen YouTube film kijken zonder dat de boel begint te stotteren. Beeld en geluid staat soms een paar seconden stil. Open ik dezelfde YouTube film in Safari, dan loopt alles goed.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
indy1 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:05:
Nog mensen bij wie vandaag addons zijn verdwenen? Ik zat op FF33.1, herstartte de browser daarnet en zag dat op slag een groot deel van mijn addons, meer dan 10, verdwenen waren. Dus niet uitgeschakeld, maar gewoon verdwenen uit de lijst. Daaronder waren adblock, noscript, youtubecenter, etc.

Heb het even gegoogeld en er zijn nog mensen die dat probleem hadden in de laatste 24 uren, maar voorlopig vind ik geen oplossing. Zou ik nog moeten hopen op herstel, of kan ik maar beter alle addons opnieuw installeren, instellen (zucht, al die noscript uitzonderingen enz :( ) en hopen dat het geen dieperliggend probleem is en ik het morgen weer voorheb?
Dit las ik net op security.nl:

https://www.security.nl/p...r+ongeluk+Firefox-add-ons

• desalniettemin
Ik gebruik ook Avast, maar browser cleanup gebruik ik nooit. Ook online security zet ik altijd uit.

Yahoo nieuwe zoekmachine Amerikaanse Firefox: nieuws: Yahoo wordt standaardzoekmachine in Amerikaanse versie Firefox

[ Voor 62% gewijzigd door desalniettemin op 20-11-2014 20:48 ]

Is er iets aan de hand met Sync vraag ik me af, al 14 dgn niet gesynchroniseerd hier, ja check de netwerkinstellingen zegt die... kan ik niks mee.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Zijn er hier nog mensen die problemen hebben met Firefox in combinatie met hotmail/outlook?
Elke 5min (ongeveer) verlies ik verbinding en moet ik opnieuw de url intypen. Als ik refresh klaagt hij dat het een onbeveiligde verbinding is...
Ik heb op geen enkele andere site verbindingsproblemen, dus het ligt niet aan de internetconnectie.

• desalniettemin
Ik niet. Misschien moet je even uit en dan weer inloggen?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Het probleem doet zich voor sinds de grote storing bij Microsoft 19 november (nieuws: Azure kampt met storing op Europese servers)
Sindsdien als ik mij inlog, verlies ik altijd na ong 5 minuten verbinding en moet ik opnieuw de url intypen (refreshen werkt niet, want dan geeft Firefox een melding dat het een onveilige verbinding is).
inloggen/uitloggen helpt ook niet, want dat doe ik elke dag al meermaals. ;)

edit, dit bericht komt er altijd bovenaan op:
"Kan op dit moment geen verbinding maken met Outlook.com. Probeer het later opnieuw."

[ Voor 19% gewijzigd door Robbedem op 02-12-2014 12:50 ]

• desalniettemin
Net Fx 35 beta geinstalleerd, maar aparte processen, wat uiteindelijk moet leiden tot electrolysis, is er uit gehaald. Deze optie zat wel in de Nigthly van 35.
Dus die speedbump die hiero ergens werd aangekondigd, kunnen we wel shaken voor 35?

• desalniettemin
Misschien moet je het eerst aanzetten in about:config :? Of komt het de volgende beta?

Edit: Hmm ik denk dat het alleen voor de 64 bit versie geldt. Heb 37 64 bit er even opgezet en die heeft het wel.

[ Voor 41% gewijzigd door desalniettemin op 03-12-2014 14:56 ]

Jammer dat dat komt, aparte processen, zie graag in taakbeheer 1 grote Firefox. Zal vast niet in te stellen dat .die ook bij 64 bit kan, nah is een Windows-dingetje.

• Snowwie
Aangepaste Flashblock versie dat werkt met FF34.

http://ge.tt/api/1/files/4JcDqx52/0/blob?download

Mijn YouTube Channel

Ehh heb je niet een link naar de source in plaats van een directe download? Dit om de bron te kunnen onderzoeken. Nu zou ik hem niet zomaar installeren (dat is vragen om malware).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik snap nog steeds niet dat iemand nog Flashblock wil gebruiken voor iets dat Firefox zelf kan :S :P

Oscar Wilde

Sjah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:28:
Jammer dat dat komt, aparte processen, zie graag in taakbeheer 1 grote Firefox. Zal vast niet in te stellen dat .die ook bij 64 bit kan, nah is een Windows-dingetje.
Je taskmanager heeft geen "sort hierarchically" optie?

En Flashblock...nah, click-to-play doet het perfect, zeker als je daar de Click to Play per-element add-on bij naast gebruikt (kun je Flash per element op de site aan zetten). Vooral bij iets als Vimeo, die het van twee verschillende domains vandaan haalt, is dit een veel betere setup omdat ie, in tegenstelling tot Flashblock, juist wel de filmpjes laadt.
@ppl, niet dat ik zie. Of bedoel je gewoon op naam sorteren?

• desalniettemin
Fx 35 beta 1 laat dit zien als ik een tijd niet geinternet heb: http://static.dyp.im/nTvw...eccc0eafe01f29d84b75e.png

Meer mensen die 35 beta gebruiken hier last van? Moet ik het eerst afsluiten en weer opstarten, voordat ik weer normaal beeld heb.

[ Voor 17% gewijzigd door desalniettemin op 04-12-2014 18:47 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Net Fx 35b1 geinstalleerd en wilde even Firefox Hello proberen. Dat was dus meteen al een fiasco, want bij het openen van het chatvenster rechtsonder knalde er een bsod op m'n scherm. En dat heb ik nog nooit gehad met deze computer. Geen Hello meer voor mij dus. Ik vind het sowieso al iets dat niet thuishoort in een browser.

• desalniettemin
Ben ik helemaal met je eens. Daarom icoontje verwijderd. Firefox moet alleen gebruikt worden om mee te surfen en niet om mee te kletsen of te bellen.
Nou voel ik daar veel voor, maar moet je dan niet de WebRTC gasten aanvallen, het is daar een uitvloeisel van..
Sjah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:26:
@ppl, niet dat ik zie. Of bedoel je gewoon op naam sorteren?
Nee want daarmee zet hij alles keurig netjes in alfabetische volgorde onder elkaar. Met die hiërarchische structuur zet hij eerst alles bij elkaar en gaat pas daarna de alfabetische volgorde doen. Op die manier heb je alle processen van Firefox bij elkaar staan.

Daarnaast is er ook een verschil tussen WebRTC ondersteunen en een aparte chat client inbouwen. Het een is niet meer dan de API voor de ander. Van een browser verwacht ik dat ie deze API ondersteunt maar ik verwacht de chat client dan wel als extension voor die browser of als iets los in een website. Het is net als met html5 video, ze willen het weer compleet standalone doen ipv dat ze bestaande frameworks van bijv. het OS waar hun applicatie op draait te gebruiken. Gelukkig zijn ze daar inmiddels op teruggekomen.
Ok, overbodig om te vragen of jij W8 gebruikt... W7 hier. :Y

Ennuh even over Hello... ja ik ben tegen ingebouwde troep, maar stel dat ik mocht kiezen tussen al mijn Skype contacten voortaan via Firefox doen, en zo Skype naar pleuris doen gaan, dan zou ik zeggen , ja geef Firefox maar die rol, des te meer te mensen ook die Fx kiezen.

[ Voor 81% gewijzigd door Sjah op 04-12-2014 23:15 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44
Sjah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:28:
Het heeft anders grote voordelen op het gebied van security, performance en stabiliteit. Ik kan niet wachten tot we Electrolysis kunnen gebruiken.

https://hacks.mozilla.org...ultiprocess-firefox-e10s/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• desalniettemin
Voordeel is iig wel dat dan niet de hele browser crasht, maar alleen de tab. Nadeel is dat het meer geheugen gebruikt.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoeveel meer?

Firefox met meerdere processen zou denk ik wel handig zijn, vooral omdat Firefox zoals die nu is niet in staat is meer dan een CPU kern te gebruiken, wat te merken is. Als ik Chrome gebruik, dan worden alle cores gebruikt, Firefox doet dat helaas niet.

Oscar Wilde

Dacht dat Fx via multi-threads wel degelijk meerdere cores aanspreekt, maar dat die multi-threading van Fx ronduit beroerd is uitgevoerd.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Multithreading of niet, Firefox benut hooguit de rekenkracht van 1 core als ik taakbeheer moet geloven, de maximale load van Firefox zit soms wel net boven de 25% (op een quadcore) maar daar houd het op.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-12-2014 16:14 ]

Oscar Wilde

Raven schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:14:
net boven de 25% (op een quadcore) maar daar houd het op.
Ben ik met je eens.

Trouwens we gaan ook naar Fx 64bit, en dan dus mutli-process, ik bid maar dat de overgang soepeltjes verloopt, is best a bigass verandering.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb net FF37.0a1 x64 in een VM geïnstalleerd, multiprocess staat daar standaard aan. Merk er alleen niet veel van :S Het enige dat mij opviel was dat er een extra plugincontainer proces werd aangemaakt. Kan dat kloppen?

En een wat algemenere vraag: Als ik Firefox herstart en de tabs van de laatste sessie laat heropenen, dan opent/laad ie 3 tabs tegelijk, meer als ik tabs ga selecteren, die laad ie dan ook.

Kan ik Firefox zo instellen dat ie na een herstart automatisch meer dan 3 tabs tegelijk laad?

Oscar Wilde

• Snowwie
Room42 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:45:
Ehh heb je niet een link naar de source in plaats van een directe download? Dit om de bron te kunnen onderzoeken. Nu zou ik hem niet zomaar installeren (dat is vragen om malware).
Het kwam van iemand van de support site van Mozilla, waarin dit probleem ook werd genoemd.

Jotti online virusscan:
Filename: flashblock-1.5.17.1-fx.xpi
Status:
Scan finished. 0 out of 21 scanners reported malware.
Scan taken on: Fri 5 Dec 2014 20:38:41 (CET) Permalink

Virustotal virusscan:
SHA256: a1d39a1023eb46adbe8e50e0379c048d60f3e64eeeba024a6d478fdb2282c623
Bestandsnaam: flashblock-1.5.17.1-fx.xpi
Detectieverhouding: 0 / 53
Datum van analyse: 2014-12-05 20:40:12 UTC (0 minuten geleden)
Raven schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:49:
Ik snap nog steeds niet dat iemand nog Flashblock wil gebruiken voor iets dat Firefox zelf kan :S :P
Omdat flash op gewhiteliste websites niet wordt geblocked.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 05-12-2014 22:27 ]

Mijn YouTube Channel

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snowwie schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:42:
[...]

Omdat flash op gewhiteliste websites niet wordt geblocked.
Ehm, whitelisten = toestaan, dus dan kan het wel kloppen dat Flash niet wordt geblokkeerd :P
(Of mis ik door het gebrek aan cafeïne iets?)

Oscar Wilde

• desalniettemin
Raven schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:02:
Hoeveel meer?

Firefox met meerdere processen zou denk ik wel handig zijn, vooral omdat Firefox zoals die nu is niet in staat is meer dan een CPU kern te gebruiken, wat te merken is. Als ik Chrome gebruik, dan worden alle cores gebruikt, Firefox doet dat helaas niet.
Weet ik niet, maar Chrome heeft ook aparte processen en die gebruikt heel veel geheugen. 64 bit zoveel dat het traag wordt en crasht.

@Raven: Klopt. Maar aparte processen in die Nightly is de opmaat naar Electrolysis. 64 bit versie van Fx komt overigens begin volgend jaar: https://www.security.nl/p...+voor+Windows+bijna+klaar

[ Voor 18% gewijzigd door desalniettemin op 06-12-2014 10:53 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar hoe komt dat er uiteindelijk uit te zien, elke tab in apart proces? Aangezien nu alleen de plugins opgesplitst lijken te worden in aparte processen.

Oscar Wilde

• desalniettemin
Zelfde als Chrome en IE11 dat hebben denk ik :?

@Raven: als je alle tabs vast pint dan laadt het alle tabs. Niet vast gepint, dan laadt het alle tabs mits je laadt tabs pas na selectie hebt aangevinkt en je gekozen hebt voor laat vensters en tabs zien van de laatste keer.

[ Voor 76% gewijzigd door desalniettemin op 06-12-2014 14:55 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"laat vensters en tabs zien van de laatste keer" -> aangevinkt
"Niet vast gepint" -> heb die hele vastpinoptie nog nooit gebruikt.
"laadt tabs pas na selectie" -> niet aangevinkt

Firefox laad de tabs wel, zonder selecteren, maar dan doet ie maar 3 tabs tegelijk. Is 1 van die 3 klaar met laden (uit cache), dan laad ie de volgende etc etc.

Als ik dan snel achter elkaar alle tabs 1 voor 1 selecteer, dan opent ie ze wél allemaal tegelijk.

Oscar Wilde

Sjah schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:01:
Ok, overbodig om te vragen of jij W8 gebruikt... W7 hier. :Y
Windows 8.1, Ubuntu 14.04, OpenSUSE 13.2 en OS X Yosemite hier (en ja, op al die systemen gebruik ik Firefox). Ik weet dat er voor Windows een aantal andere process viewers zijn (van sysinternals o.a.).
Ennuh even over Hello... ja ik ben tegen ingebouwde troep, maar stel dat ik mocht kiezen tussen al mijn Skype contacten voortaan via Firefox doen, en zo Skype naar pleuris doen gaan, dan zou ik zeggen , ja geef Firefox maar die rol, des te meer te mensen ook die Fx kiezen.
Skype is dan ook echt een schijt stuk aan software op werkelijk ieder OS. Hopelijk neemt Lync alleen de naam over en neemt Skype nou juist de interface van Lync over; dat is een aanzienlijk betere client, ook al hebben niet-Windows systemen niet de beschikking over alle features.
Raven schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:02:
Als ik Chrome gebruik, dan worden alle cores gebruikt, Firefox doet dat helaas niet.
Het is nog maar zeer de vraag of dat beter is. Het gaat erom dat pagina's netjes en snel worden geladen en dat daarbij juist zo min mogelijk resources worden gebruikt. Als ik dan kijk naar de performance van Chrome en dat van andere browsers en daar dan resource gebruik bij naast leg, scoort Chrome echt heel erg slecht. De rest doet het nagenoeg even snel maar gebruiken minder resources. Chrome is dus niet bepaald efficient.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Efficiënt of niet, Chrome is tenminste in staat de beschikbare systeembronnen te gebruiken.

Oscar Wilde

Raven: heb jij zo een fetisj voor Fx opstarten? ;)
Want dan merk je het, als die al die tabs inlaadt, daar wint Chrome het dik, want dan zijn er veel taken die prima door (mijn) 4 cores even geturbo'ed kunnen worden. Maar verder werk ik maar met 1 tab tegelijk.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb eerst altijd chrome gebruikt, maar met het oogje op privacy ben ik firefox op de pc gaan gebruiken. Ik moet zeggen ik het niet zo goed als chrome vind, maar het is verre van slecht.
  • De flash drivers crashen vaak als er meerdere tabbladen open staan. Vooral op youtube heb ik er last van.
  • Firefox wordt vaak langzamer als er meerdere tabbladen open staan. Meestal staan er zo'n 30 open bij mij.
Op mijn android telefoon gebruik ik momenteel wel chrome, al was het maar voor de data compressie (en het daardoor sneller laden van pagina's)

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 06-12-2014 19:13 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sjah schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:05:
Raven: heb jij zo een fetisj voor Fx opstarten? ;)
Want dan merk je het, als die al die tabs inlaadt, daar wint Chrome het dik, want dan zijn er veel taken die prima door (mijn) 4 cores even geturbo'ed kunnen worden. Maar verder werk ik maar met 1 tab tegelijk.
Neuh, gewoon iets dat mij opviel :P Maar dat aantal tabs dat na een herstart tegelijk geladen wordt kan niet aangepast worden?

Precies, aangezien Chrome veel meer processen heeft kan de load vele malen beter verdeeld worden. Daarnaast kan Chrome genoeg load genereren om een throttle up (of turbo) te triggeren, Firefox kan dat niet op een quadcore.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 06-12-2014 19:40 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Aurora Developer Edition opent wel alle tabs tegelijk iig, althans hij doet een poging :+

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20

Onbekend

...

Ik merk dat met de laatste versies van Firefox (in ieder geval 33 en 34) hij af-en-toe er heel lang doet om een pagina op te halen. Als ik die actie stop en daarna de pagina opnieuw opvraag, heb ik hem meteen in beeld staan.

Is dit probleem bij jullie ook al opgevallen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Raven schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:55:
Efficiënt of niet, Chrome is tenminste in staat de beschikbare systeembronnen te gebruiken.
Met als gevolg dat je accuduur er fors op achteruit gaat terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Het scheelt al snel meer dan een uur werken op de accu en dat is echt compleet absurd. Dit is ook niet fijn als je meerdere zaken hebt draaien dan alleen een webbrowser. Andere apps hebben die resources ook nodig. Dan is het wel zo fijn als ze daar netjes en vooral efficient mee omgaan. Op dit moment is Chrome de slechtste browser die je maar kunt kiezen. Het slurpt resources maar is daardoor niet sneller noch veiliger dan de rest en het biedt ook niet meer opties dan de concurrentie.

Ik merk het verschil hier ook heel erg goed met Opera, Firefox en Safari. Dit is ook de volgorde waarin je ze kunt zetten qua resource gebruik terwijl ze allen even snel zijn. Vooral Safari 8 is daar goed in en die past inmiddels ook het principe van ieder tabblad in z'n eigen proces toe.

Multithreaded in webbrowsers zou pas echt mooi zijn als het toegepast kan worden op de elementen die moeten worden ingeladen. Als je dit allemaal parallel kan doen zou dat veel schelen. Zeker bij websites met veel grafische elementen (YouTube, Vimeo, Flickr).

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 07-12-2014 00:18 ]

• desalniettemin
@Raven: Vreemd, want ik heb daar geen last van. Don't load tabs untill selected heb ik aangevinkt, omdat anders reclame geladen wordt. Reclame wordt pas geblockt na verversen tab. Dat AdblockPlus en Edge probleem is nog steeds niet opgelost.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ineens dat op meerdere pc's Firefox niet goed meer afsluit; na sluiten blijft het proces actief en na een minuut geeft hij een crash melding. Dit doet hij al 2 updates lang?

specs

• desalniettemin
Gebruik je misschien een vergrendeld profiel? https://support.mozilla.o...actief-maar-reageert-niet

Cyberfox 64 bit ingestalleerd en wat denk je? Geen gehaper meer bij afspelen youtube en op NFL Gamepass. Vingers gekruist dat dat zo blijft 8) En je kunt Cyberfox nu ook naast Firefox gebruiken. Voorheen kon dat niet.

[ Voor 50% gewijzigd door desalniettemin op 21-12-2014 14:23 ]

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:28
Ik heb met Firefox dat deze met enige regelmaat erg hapert en schokt tijdens het scrollen door een website. Dit gebeurt alleen wanneer Firefox een lange tijd open staat. Voornamelijk Google Maps, YouTube en Facebook is het behoorlijk aanwezig. Als ik dan bijvoorbeeld met de muiswiel scrol dan gaat dit niet vloeiend, wanneer ik de scrolbalk zelf pak en heen en weer sleep dan krijg ik hetzelfde effect.

Wanneer ik Firefox dan weer afsluit en opnieuw start dan is het probleem eerst weer verdwenen. Ik ervaar dit probleem op meerdere installaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Allard Pruim op 24-12-2014 21:32 ]

• nero355

nero355

ppl schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:16:
Met als gevolg dat je accuduur er fors op achteruit gaat terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Het scheelt al snel meer dan een uur werken op de accu en dat is echt compleet absurd. Dit is ook niet fijn als je meerdere zaken hebt draaien dan alleen een webbrowser. Andere apps hebben die resources ook nodig. Dan is het wel zo fijn als ze daar netjes en vooral efficient mee omgaan. Op dit moment is Chrome de slechtste browser die je maar kunt kiezen. Het slurpt resources maar is daardoor niet sneller noch veiliger dan de rest en het biedt ook niet meer opties dan de concurrentie.
Hij zegt ook niet dat Firefox zo bagger als Chrome moet worden, maar Firefox gewoon beter de hardware moet benutten en dat ben ik helemaal met hem eens : Des te meer tabs ik open des te slomer Firefox begint aan te voelen en dat is gewoon belachelijk i.c.m. een i7 3930K en 32 GB RAM op een SSD :(

Ik heb zelfs "Click to play/activate plug-in" aan staan en dat helpt wel, maar niet genoeg!

Verder zal het ook op een laptop wel goed komen uiteindelijk, want je OS regelt ook een heleboel dingen wat betreft resources en de Firefox developers zullen er echt wel voor zorgen dat hun browser niet je accu binnen no-time leegslurpt ;)

Trouwens iets heel anders waar ik me echt steeds meer aan erger in welke browser dan ook : Text selecteren!

We kunnen een rover op Mars laten landen, maar fatsoenlijk text selecteren zonder dat je een hele pagina of onnodige white space meeneemt in een browser ? Neee dat is te moeilijk! :F _O- :+

Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste