Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste
Acties:
  • 150.268 views

Het grote Firefox 4.0 topic
Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic.Nu Fx 4.0 Final is gegaan, werd het tijd voor een nieuw topic. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9,10), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2,11) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij middels een Direct Msg.

Voorafgaande topics:
  1. [Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)
  2. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II
  3. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III
  4. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV
  5. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V
  6. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI
  7. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII
  8. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII
  9. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX
  10. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X
  11. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI
  12. [Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Deel XII
  13. [Firefox 3.x] Wat vinden we ervan? Deel XIII

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing App-tabs is nieuw in Firefox4, en nu al geliefd bij velen
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons waaronder de winner Adblock Plus
  • Verbeterde zooming, veel mooier nu
  • Verbeterde url-bar, je vindt veel makkelijker wat je zoekt als je aan intypen bent
  • Heeft gewoon nog een searchbar, wel zo prettig
  • Ultiem tweakbaar, iets bevalt je niet, pas het aan
  • Firefox, dat is Mozilla, 'n integere organisatie; dan weet je wat je krijgt
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) worden gekeken.

We zijn gearriveerd bij versie 4, de Verlosser?
Er is heel wat tijd en beta-versie's vooraf gegaan, maar daar was die dan eindelijk. Sneller, dat mag duidelijk zijn, een ander GUI, ook dat is wel duidelijk, en gebruik makend van de technieken die Windows 7 en Vista ons brengen. Er zijn 12 beta's geweest, met een flinke jacht op bugs, dus wees niet bevreesd, Firefox4 zal geen bug-festival geven. Kan Firefox 4 de race aan met IE9 en Chrome {whatever versie}, kan Mozilla marktaandeel terugpakken? Installeer Firefox4 zelf, en oordeel .....
• Jaegermonkey brengt ons de Javascript snelheid, hierachter mag je wederom een zeer belangrijke reden zoeken van de toegenomen snelheidervaring t.o.v. Fx 3.6. 3.6 had TraceMonkey, Jaegermonkey is wel een orde van grootte sneller. (wat benches met IE9 en Chrome erbij)
• Tabs kan je nu in groepen plaatsen, of je doet pin tabblad, klik rechts op een tab en probeer het uit
Hardware acceleratie, door D2D en D3D in 7/Vista (GPU acceleratie, de Mac gebruikt op dit gebied OpenGL, en linux doet het via XRender (Xp heeft enkel D3D content creatie)). Dan is er DirectWrite. Verder WebGL (HTML5 feature ,cross-platform 3d games in je browser via een API die vlakbij OGL ligt) en bepaalde HTML5 features (denk WebM, het antwoord van Mozilla, Opera en Google voor HD videos (ipv het dure (licentie) H264) , hier een demo). GPU-acceleratie is eveneens een zeer belangrijke reden voor de Firefox 4 speed.
• Fx4 voldoet aan de HTML5 en CSS3 specs, voor het grootste gedeelt althans (specs zijn nog steeds niet definitief), en zeker een stuk beter dan IE9.
• OpenType fonts, oftewel downloadable webfonts. Fx4 geeft een platform onafhankelijk fonting, wat uitleg.
• Sync tussen je pc's/laptops, en heb snel toegang tot je browserhistorie, de bookmarks, en uiteraard je wachtwoorden. Je vindt Sync onder opties.
• Wat zeker genoemd moet worden is de Add-ons manager, die een grondige verbouwing heeft ondergaan. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook de updates van je extensie's gaan nou zonder irri vragen vooraf. On a sidenote: ook de algehele update van Firefox naar zeg versie 4.0.1 zal zonder vragen gaan (je zal het echter nog wel zien gebeuren, zodat je weet dat er iets geupdate is).
• Een algeheel afgeslankte GUI, waarvan de oranje Firefoxbutton wel erg opvalt, en natuurlijk dat de tabs naar boven zijn gegaan is minstens zo opvallend. Verder moesten de statusbalk en menubalk wijken, voordeel natuurlijk is dat je meer screen estate hebt. Zie onder voor links naar Extensie's die die UI tweaken
• De vernieuwende Do Not Track feature. Zet het aan in opties>>geavanceerd.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows,OS X, linux:
Installer:4.0 3.6.x

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag: Zie de beroemde Oranje Firefoxbutton helemaal niet?
Ga naar beeld >> werkbalken>> schakel de menubalk uit. Dit werkt ook in Xp.
Vraag Hoe krijg je de titelbalk weer leeg, ik wil dat oldskool?
Daarvoor ga je naar about:config en verander je de waarde browser.tabs.drawInTitlebar naar false
Vraag Heeft Firefox nou last van memoryleaks? Verschillen de meningen over, kijk eens in dit topic. Over het algemeen staat Fx juist erg goed bekend voor lichte systemen met niet gek veel geheugen. Ook is het slim om in about:memory te kijken naar geheugencomsumptie, die is accurater dan die van taakbeheer.
Vraag Welk about schakels zijn er eigenlijk? Type eens about:about in de url-balk...
Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken (restart vereist).
Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Mocht je meer informatie willen, kijk dan hier. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden, of de extensie 'Nightly Tester Tools' of Mr Tech's Toolkit gebruiken.
Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Windows Vista: %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in de C:\Users\<username>\AppData\Roaming\ map.
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten wel.

Met Firefox 2.0 zou dit probleem verholpen moeten zijn, helaas is dit nog steeds niet zo ,ook met Firefox 3.x is het nog niet verholpen.• Update: Inmiddels heeft Tweakers coder Crisp het probleem omzeild voor de FP, dus probleem is hiermee grotendeels opgelost. restore scroll position helpt je uit de brand voor sites waar je het nog steeds ervaart

Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
Hiervoor moet je twee waardes in de verborgen instellingen aanpassen...
about:config
ui.key.chromeAccess --> 0
ui.key.contentAccess --> 4

Vraag: In Firefox 2.0 en 3 worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Vraag Firefox 3.0 nieuwe urlbalk-dropdown bevalt me niet. In about config: browser.urlbar.richResults - to switch from the new dropdown list to the old one. browser.urlbar.MatchOnlyTyped = true om geen favorieten meer in het dropdown te zien.
Verder heb je de oldbar extensie, die je het oude 2.0 uiterlijk geeft.
Ik wil dat nieuwe plusje/tabknopje in 3.5 weg mij is nog geen about:config setting bekend hiervoor, maar er is een extentie. Ook mogelijk: %appdata%Mozilla\Firefox\Profiles\********.default\chrome\userChrome.css, daar in toevoegen>>.tabs-newtab-button {display:none !important;} .

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BBCode te gebruiken. Zie [smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
  • Tabbrowser Extensies:
    • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
    • Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
    • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
    IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
    DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
    Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
    Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
    MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
    AppTab Nav-B-Gone - Geen urlbalk meer bij je apptabs.
    Status-4-Evar - U mist de statusbalk? Speel hier eens mee...
    Animated Addons Bar - Voor de addonbar, maakt hem kleiner en nog meer
    App Button Clear - Handig voor als je de Firefoxbutton iets te Oranje vindt, je maakt hem hiermee transparent, of blauw mocht je classic Theme draaien
    No Squint - De ultieme controltool voor Firefox 3 sterk verbeterde zooming
    about:me - Nieuwe feature in 3.5 , waardoor je je surfstatistieken kan zien door about:me in te typen (je moet wel de extentie op de gelinkte site downloaden om de feature aan te zetten).
  • Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:
  • Stop vervelende ads/flash filmpjes:
    • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
    • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
    • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
    • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.

• Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux

Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
    Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
    • Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
    • Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
    mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
    Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.

Redelijk zoals het vorige deel 13, alleen aangepast vooral waar het toevoeging van de argumenten voor Fx4 betrof natuurlijk. Aanvullingen welkom, ik volg het topic vrij nauw. ;)

Sjah wijzigde deze reactie 27-10-2012 15:31 (0%)
    Reden: Status-4-Evar (extensie) toegevoegd

• Joop_Klepzeiker
    • Registratie: april 2006
    • Laatst online: 29-03 12:24
    Mooie intro, ga vanavond FF4 installeren

Arriving Somewhere but not here....

• Evanescent
    • Registratie: september 2001
    • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Ik ben over. Al sinds een paar bèta's. De nieuwe URL-bar (als je een link aanwijst), waar ik eerder problemen mee had, vind ik nu ook acceptabel. Zeker als je browser.overlink-delay en browser.urlbar.delay in about:config op 0 zet, is het zo goed als direct in beeld.

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2011 15:13 (7%)

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
    so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• TimJansen
    • Registratie: maart 2011
    • Laatst online: 23-03-2011
    Twijfel nog steeds tussen Chrome & FF (Mijn oude liefde). Sinds de eerste beta van FF4 heb ik al mijn twijfels over de snelheid. Inmiddels flink verbeterd maar kijk nog steeds argawanend naar de laad-cursor.

Btw, iemand enig idee wanneer ik geen faster-firefox meer hoef te gebruiken? FF start namelijk vreselijk langzaam op.

• Zookwick
    • Registratie: november 2007
    • Laatst online: 27-09-2013
    quote:
    sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:12:
    Ik ben over. Al sinds een paar bèta's. De nieuwe URL-bar (als je een link aanwijst), waar ik eerder problemen mee had, vind ik nu ook acceptabel. Zeker als je browser.overlink-delay en browser.urlbar.delay in about:config op 0 zet, is het zo goed als direct in beeld.
    Kijk, dat is al een stuk beter. Dank voor de tip!

De link uit de OP voor Disable targets for Download lijkt overigens dood?

En dan nog als oplossing voor mijn klacht uit het vorige FF-topic: deze plugin maakt dat F6 gewoon weer de adresbalk selecteert.

Zookwick wijzigde deze reactie 22-03-2011 15:23 (15%)

• Zunflappie
    • Registratie: december 2006
    • Niet online
    App-tabs is dan wel nieuw voor Firefox.... Opera kent het al een tijdje.
    Tab > rechtermuisknop > Tab vastzetten >>> klein tabje die niet gesloten kan worden. Handig voor Youtube-filmpjes of bankzaken etc (die niet per ongeluk door een muisgebaar gesloten moeten worden).

Kortom: Firefox begint met 4 al gelijk met een achterstand.

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    Zunflappie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:25:
    App-tabs is dan wel nieuw voor Firefox.... Opera kent het al een tijdje.
    Tab > rechtermuisknop > Tab vastzetten >>> klein tabje die niet gesloten kan worden. Handig voor Youtube-filmpjes of bankzaken etc (die niet per ongeluk door een muisgebaar gesloten moeten worden).

Kortom: Firefox begint met 4 al gelijk met een achterstand.
    :D :')

Eén punt dat ze van de concurrentie overgenomen hebben maakt dat ze achter lopen? Nee, sorry. Ik vind alle vier de browsers totaal andere pakketten. IE, Chrome, Opera en Firefox hebben allemaal een totaal andere gebruikerservaring, imo. En persoonlijk vind ik de gebruikerservaring van Firefox nog onovertroffen. Dat alle browsers features 'lenen' van elkaar is logisch aangezien ze allemaal hetzelfde doel dienen. Het is puur de implementatie ervan die ze van elkaar onderscheid.

• Morpheus2003
    • Registratie: maart 2003
    • Laatst online: 26-03 21:56
    Werkt prima! Stuk sneller dan versie 3!

Heb alleen iets raars. Als ik op de locatiebalk een adres intyp en op enter druk gebeurt er niks, ik moet dan op het groene pijltje drukken voordat de pagina geladen wordt. Meer mensen last van?

• MaZeLe
    • Registratie: februari 2008
    • Laatst online: 29-03 12:11
    Kleine toevoeging aan dit stukje:

• Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken.

Restart van FF is vereist. Kan me voorstellen dat sommigen mensen dit willen, vond het zelf ook niet fijn lezen.

Verder bevalt FF4 goed, start snel op en ziet er mooi uit. Ik heb ineens een stuk scherm extra :D

• catbread
    • Registratie: januari 2010
    • Laatst online: 23-04-2017
    Firefox 4 is wel wennen. De tabbladen zitten nu boven de bladwijzerbalk en de balk onderaan is weg.

Ik heb moeite met Flash op OSX. De Filmpjes haperen en vaak speelt alleen het geluid af terwijl het beeld stilstaat. Iemand?

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    catbread schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:18:
    [...]
    Ik heb moeite met Flash op OSX. De Filmpjes haperen en vaak speelt alleen het geluid af terwijl het beeld stilstaat. Iemand?
    En dat was met Fx3.6 beter? Zo ja: Nieuw profiel geprobeerd? Flash up to date?

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2011 16:22 (8%)

quote:
    MaZeLe schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:11:

Restart van FF is vereist. Kan me voorstellen dat sommigen mensen dit willen, vond het zelf ook niet fijn lezen.
    Tx, done.

• DerOllie
    • Registratie: april 2004
    • Laatst online: 13:00

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Heb FF 4.0 nu ook de werkplek van mn werk geinstalleerd, en werkt een stuk sneller moet ik zeggen. Deze laptops zijn niet de snelste meer dus, snelheid in browsen is wel makkelijk :D

www.youtube.com/DerOllie

• desalniettemin
    • Registratie: juli 2010
    • Laatst online: 13:56
    Die vage letters komt door directwrite. Op false zetten, maar helpt niet. Letters blijven vaag. Heb het ook geprobeerd met truetype, maar helpt ook niet. En de oranjeknop wordt ook iets groter met hardware versnelling.

Heb het uit gezet. Ik kan er niet aan wennen en zie ook het nut ervan nog steeds niet :)

• -Edwin-
    • Registratie: februari 2009
    • Laatst online: 01-01 19:46
    Hoe kan ik een sessie met meerdere tabbladen opslaan als ik Firefox afsluit. Eerst werd dit gevraagd als ik op kruisje klikte, maar nu niet meer.

• Jester-NL
    • Registratie: januari 2003
    • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb er op gelet, maar toch moeten constateren dat deze (clean install) het nodig vond om zich ongevraagd op mijn taakbalk te pinnen. Wanneer gaan software-bouwers zich nou eens realiseren dat IK de baas ben over mijn systeem.
    Ik weet dat unpinnen een fluitje van een cent is, maar het gaat om het idee...
    Voor de rest vind ik het een fijne browser, wat niet wegneemt dat ik bovenstaand als een no-no heb gepost toen ik het bij de beta's tegenkwam :|

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
    me @ last.fm

• Maranello
    • Registratie: maart 2006
    • Laatst online: 27-03 18:47
    Firefox 4 is voor mij wel net op tijd. Ik ben op het werk wel overtuigd geraakt van Chrome en Fx 3.6 was gigantisch log in vergelijking. Voor thuisgebruik was ik er nog niet uit omdat ik de Firefox-gebruikerservaring en add-ons wel erg kan waarderen. Ik ken zat mensen die wel al naar Chrome zijn en niet meer van plan zijn terug te komen.

Heb nu een tijdje de Firefox beta's en RC's gedraaid en die hebben qua snelheid wel overtuigd om bij Mozilla te blijven i.p.v. Google.
    quote:
    catbread schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:18:
    Ik had iets vergelijkbaar met Fx 3.6 al, maar niet op al mijn systemen. Onder Windows overigens. Volgens mij liep alleen het geluid ook niet door. Dit heeft voor mij geholpen in ieder geval:
    quote:
    The quick fix for this problem, at least for my own sake, is to increase the time between each of the saves performed by session restore. By opening about:config in your Firefox address bar, then typing browser.sessionstore.interval in the filter box, you'll see a value of 10000, which is in milliseconds. (Meaning your session is saved every 10 seconds.) I changed this to 300000, or every 5 minutes, as I don't have the urgent need for tab restoration. If you feel like being more on the safe side, try increasing it to something a bit lower, say 120000, or every 2 minutes.
    Die 120.000 was voldoende. Wat je ook nog kan proberen is hardware rendering te aan/uit te schakelen in Flash. Even het contextmenu van een flashfilmpje openen en dan via Settings.

• user109731
    • Registratie: maart 2004
    • Niet online
    Firefox 4 Download Counter, 618,224 op dit moment, gaat hard nu :)

• pasta
    • Registratie: september 2002
    • Laatst online: 06-10-2019

pasta

Ondertitel

offtopic:
    Ik voer een kleine cosmetische titelfix uit, dat scheelt mij over een paar maanden weer als FF5 uit gaat komen. :P

Signature

• Chris7
    • Registratie: maart 2011
    • Niet online
    Ik heb net de final gedownload op mn Windows 7 pc (daar typ ik nu deze reactie in). Werkt perfect, veel sneller, een stuk mooier en een goede integratie met Windows 7 (tabblad-voorbeelden in taalbalk, mooie layout enz.).
    Ik vind dat hij op Windows 7 een stuk beter werkt dan op XP, ik heb het gevoel dat hij hier wel wat sneller is.
    Update ging prima, het installeren ging zelfs sneller dan die naar 3.6.15, geloof ik.
    Ik weet het nu zeker: voorlopig geen Chrome!

• maarud
    • Registratie: mei 2005
    • Nu online
    HEt lijkt wel of deze anders is dan de bèta versies...

In de bèta had ik dacht ik een startpagina met de meest bezochte pagina's (heb nu gewoon google) en leek het of elke tab zijn eigen proces had (had dus ook meerde sneak-peeks op de windows 7 taakbalk) en dat is nu ook maar één... kan dat kloppen?

• -Edwin-
    quote:
    maarud schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:55:
    HEt lijkt wel of deze anders is dan de bèta versies...

In de bèta had ik dacht ik een startpagina met de meest bezochte pagina's (heb nu gewoon google) en leek het of elke tab zijn eigen proces had (had dus ook meerde sneak-peeks op de windows 7 taakbalk) en dat is nu ook maar één... kan dat kloppen?
    Die sneak peaks kan je instellen bij opties--> tabbladen. Weet iemand ook waarom het Hotmail icoontje als app tab niet blauw oplicht bij een nieuwe mail? Met Twitter werkt het wel gewoon.

-Edwin- wijzigde deze reactie 22-03-2011 17:03 (53%)

• maarud
    • Registratie: mei 2005
    • Nu online
    Ah nice, inderdaad :)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    -Edwin- schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:03:
    [...] Weet iemand ook waarom het Hotmail icoontje als app tab niet blauw oplicht bij een nieuwe mail? Met Twitter werkt het wel gewoon.
    Ja, wat heb je zelf al gevonden? We zitten nog steeds op GoT, he? ;) Je bent in ieder geval niet de enige die het opgevallen is. Een antwoord heb ik nog niet gevonden, maar ik gebruik dan ook geen hotmail.

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2011 17:21 (3%)

• Matis
    • Registratie: januari 2007
    • Laatst online: 14:02

Matis

Rubber Rocket

Kan ik hieruit opmaken dat FF 4.0 als final beschikbaar is?

If money talks then I'm a mime
    If time is money then I'm out of time

• pasta
    • Laatst online: 06-10-2019

pasta

Ondertitel

quote:
    Matis schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:44:
    Kan ik hieruit opmaken dat FF 4.0 als final beschikbaar is?
    Uit de TS, 2e zin nota bene:
    quote:
    Nu Fx 4.0 Final is gegaan,

Signature

• 13art
    • Registratie: januari 2004
    • Laatst online: 14:32

13art

Moderator Mobile
    Grappig, ik zat zelf ook al te twijfelen over Chrome. Maar nu FF4.0 uit is, ben ik toch weer geswitcht en weer terug bij FF.
    Blijft toch mijn favoriet. Het is misschien niet de snelste, maar voor mij persoonlijk wel het meest praktische. En het is ook net een kwestie van wat je gewend bent natuurlijk.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Groentenman
    • Registratie: januari 2005
    • Laatst online: 29-03 23:15
    Ik heb een klein probleempje. Had 4.0 geinstalleerd en met de vorige versie tikte ik in de titelbalk altijd gewoon 'google maps' in of 'imdb' en dan ging firefox er automatisch heen, nu gaat hij naar google met deze zoekterm en moet ik een keer extra klikken. Hoe kan ik dit oplossen?

• user109731
    • Registratie: maart 2004
    • Niet online
    quote:
    Groentenman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:13:
    Ik heb een klein probleempje. Had 4.0 geinstalleerd en met de vorige versie tikte ik in de titelbalk altijd gewoon 'google maps' in of 'imdb' en dan ging firefox er automatisch heen, nu gaat hij naar google met deze zoekterm en moet ik een keer extra klikken. Hoe kan ik dit oplossen?
    Zie hier, of installeer de Browse By Name add-on :)

user109731 wijzigde deze reactie 22-03-2011 18:20 (10%)

• Phyxion
    • Registratie: april 2004
    • Laatst online: 28-03 10:58

Phyxion

_/-\o_

quote:
    Groentenman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:13:
    Search keywords instellen.

//EDIT: Spuit 11.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• sandr
    • Registratie: maart 2008
    • Laatst online: 11-02 16:46
    Klein vraagje, bij fullscreen ziet fx er zo uit (tabbladen naast de menuknop):
    http://www.imgdumper.nl/uploads4/4d88da2608391/4d88da2607ba9-boven.png
    En bij niet-fullscreen zo (tabbladen onder de menuknop):
    http://www.imgdumper.nl/uploads4/4d88dabd25730/4d88dabd24f5a-onder.png
    Is er een manier om ervoor te zorgen dat de tabbladen altijd naast (zoals op screen 1) de menuknop staan?

• DyStiC
    • Registratie: november 2000
    • Laatst online: 29-03 22:01

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
    sandr schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:23:
    Is er een manier om ervoor te zorgen dat de tabbladen altijd naast (zoals op screen 1) de menuknop staan?
    Hier staat uitgelegd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

Zelf heb ik hem als volgt, ik vind de tabs direct boven de website toch wat logischer. Ik moet alleen nog zien m'n apptabs naast m'n nav balk te krijgen.
    http://www.imgdumper.nl/uploads4/4d88e14344864/4d88e14344460-ff4.JPG

DyStiC wijzigde deze reactie 22-03-2011 18:52 (26%)

• Onbekend
    • Registratie: juni 2005
    • Laatst online: 12:20
    Vandaag ook 4.0 gedownload en geïnstalleerd.
    Bij Chrome vond ik die tabbladen niet lekker werken, maar op een of andere manier werkt het hier wel fijn. Ik heb geen idee wat het verschil precies is....

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Anthirian
    • Registratie: april 2009
    • Laatst online: 26-03 19:40

Anthirian

In Trance We Trust

Na het doorlezen van de berichten in dit deel zit ik nog altijd met een probleempje. Als ik een app tab aanmaak, bv. Facebook, dan werkt het allemaal prima, totdat ik firefox afsluit. Zodra ik weer opstart zijn mijn app tabs allemaal weer verdwenen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos? Een zoekopdracht via google leverde mij alleen pagina's met 'intended behaviour' op, ofwel hoe het zou moeten werken. Daarbij was het ook nog eens zo dat het merendeel van die pagina's ging over de eerste zoveel betaversies.

Mijn Films en TV Series en Muziek.

• D!zzy
    • Registratie: juni 2007
    • Laatst online: 29-03 22:42
    Quote van vorige thread:
    quote:
    DyStiC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:44:
    [...]

Zelf heb ik hem als volgt, ik vind de tabs direct boven de website toch wat logischer. Ik moet alleen nog zien m'n apptabs naast m'n nav balk te krijgen.
    [afbeelding]
    Is dit ook mogelijk voor een mac (titelbalk weg + tabs naast de 'Close', 'Minimize' en 'Optimize')?

http://img31.imageshack.us/img31/9426/schermafbeelding2011032n.png

(Alles wat in de rode kader staat naar de groene kader verhuizen)

• Dw1-nl
    • Registratie: maart 2008
    • Laatst online: 22-03 15:04

Dw1-nl

Webontwikkelaar

quote:
    Sudden schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:13:
    Na het doorlezen van de berichten in dit deel zit ik nog altijd met een probleempje. Als ik een app tab aanmaak, bv. Facebook, dan werkt het allemaal prima, totdat ik firefox afsluit. Zodra ik weer opstart zijn mijn app tabs allemaal weer verdwenen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos? Een zoekopdracht via google leverde mij alleen pagina's met 'intended behaviour' op, ofwel hoe het zou moeten werken. Daarbij was het ook nog eens zo dat het merendeel van die pagina's ging over de eerste zoveel betaversies.
    Is een app tab hetzelfde idee als de bureaublad mededelingen voor gmail etc. in chrome?

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    Dw1-nl schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:15:
    [...]

Is een app tab hetzelfde idee als de bureaublad mededelingen voor gmail etc. in chrome?
    Firefox Help: Wat zijn app-tabbladen?

(via zoeken bij google naar 'firefox 4 wat zijn app tabs')

• Wildfire
    • Registratie: augustus 2000
    • Laatst online: 29-03 20:14

Wildfire

Joy to the world!

Nadat ik de menubalk weer had aangezet, de menu- en tabbladenbalk ondoorzichtig had gemaakt en weer een statusbalk tevoorschijn had getoverd middels Status-4-evar ben ik tevreden :)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cubic X
    • Registratie: augustus 2006
    • Laatst online: 29-03 20:34
    Ik gebruik Firefox 4 nu een dagje en het bevalt prima. Ook het font met hardware rendering is na een dag best goed te doen. Firefox4 is niks sneller dan 3.6 in mijn ogen, maar het werkt gewoon goed.

• trm0001
    • Laatst online: 18-03-2016

trm0001

Mr. Spareparts

Dit is de eerste FF update die niet bevalt.

Home, stop en reload waren spontaan weg.

Home en reload heb ik wel terug kunnen krijgen, stoppen helaas niet.

Iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?

Hij staat wel netjes in het rijtje wanneer ik onder aanpassen zit maar wanneer ik dat sluit: pleite.

Een ander zeer akelig "verbetering" rechts klikken geeft nu als bovenste optie: open in nieuw tabblad met daaronder open in nieuw venster. Voorheen was dit precies andersom.

Dit is echt waardeloos wanneer je jaren andersom hebt gewerkt. Vandaag alleen al 50 keer mis geklikt.

Last but not at least heb ik al jaren de wens om bij bladwijzers aanmaken meer mappen als optie te krijgen.
    Dat ligt dus niet aan deze versie maar irriteert me al jaren. Alleen de laatste 5 gekozen is te mager.

Voor het goede begrip heb ik zelf al twee uur gezocht onder FF fora en help waar je steevast de standaard verkeerde antwoorden krijgt.

The Youless + Windsharing + Solar, Eco Friendly type. (2000kwh winddelen & 2000kwh PV - Prive verbruik: 1200kwh)

• 187449
    • Niet online
    duidelijk sneller.. prima.

alleen zou ik graag weer mijn bookmarks links in beeld willen.. kan dat ?

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

quote:
    trm0001 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:30:

Hij staat wel netjes in het rijtje wanneer ik onder aanpassen zit maar wanneer ik dat sluit: pleite.
    Dat komt omdat ze tegenwoordig onder dezelfde knop vallen. Als je aan het laden bent wordt de stop-knop weergegeven, maar als je klaar bent met laden krijg je de refresh-knop. Dit is gedaan omdat je toch nooit deze twee knoppen tegelijk nodig hebt en scheelt dus weer ruimte in het venster.

@sjaakduhuuhl
    Sorry ik was je nét voor :)

Anthirian wijzigde deze reactie 22-03-2011 19:35 (3%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    trm0001 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:30:
    Dit is de eerste FF update die niet bevalt.

Home, stop en reload waren spontaan weg.

Je reload en stop zijn gecombineerd ;) Als je ze per sé los wilt, kun je ze omdraaien of er een separator tussen zetten.

@^^^ klopt :/ ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2011 19:43 (51%)

• Mouse_NL
    • Registratie: oktober 2009
    • Laatst online: 01-02 15:22
    Nou ik heb FF 4 net er weer afgegooid. Ik draai al jaren FF en tegenwoordig op mijn netbook. Aangezien ik aan mijn onder-balk gewend ben om te kunnen monitoren of websites veilig zijn (Mcafee Advisor). Nu ondersteund FF 4 dit niet dus. Hij werd resoluut uitgeschakeld. Ik kon hem dus ook niet aan krijgen. Tevens waren wat plug-inns van mijn DIVX ook verbannen.

Op mijn netbook draai ik Windows XP. Aangezien ik van IE 9 duidelijk demelding krijg dat ik daar niet naar toe kon omdat ik XP draai, was ik best wel verbaasd dat FF 4 niks zei pas op het einde.

Ik weet niet in hoeverre bovenstaande (MacAfee) een reeds bekend fenomeen is, maar anders bij deze.

Ik denk dat FF 4 voor de wat zwaarder PC's is en niet voor een netbook. Het scherm is ook veel kleiner 10'1 inch en daar is de nieuwe FF4 denk ik niet voor gebouwd.

Ik zal hem nog op mijn desktop testen tzt!.

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    Mouse_NL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:34:
    [...]

Ik weet niet in hoeverre bovenstaande (MacAfee) een reeds bekend fenomeen is, maar anders bij deze.

[...]
    Wat bedoel je dan precies? Dat de McAffee add-on niet compatible is met Fx4 (zie about:addons)? Dat ligt natuurlijk niet aan Mozilla/Firefox ;) Ik heb helaas geen ervaring met McAffee's add-on. Maar het kan zijn dat, als hij wel compatible is, je hem terug kan toveren door bij de toolbars de "Add-on Bar" aan te zetten.

Die bar is ook handig als je de oude situatie terug wilt waarbij de aangewezen URL weer onder in beeld komt zoals dat bij Firefox 3.x was. Dan heb je ook de eerder genoemde status-4-evar (status4ever) add-on nodig.

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2011 19:42 (39%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    borroz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:33:

Ctrl-B :?

ok, ik geef toe dat die in het nieuwe menu moeilijk te vinden is. Maar Ctrl-B is de sneltoets hiervoor. Het als Ctrl-H de sneltoets voor de History-sidebar is.

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2011 19:46 (26%)

• trm0001

trm0001

Mr. Spareparts

Bedankt jongens voor de info over stoppen. Het is even een weet.

Iemand nog enig idee hoe ik bij rechts klikken als bovenste optie:

Open in nieuw venster

i.p.v.

Open in nieuw tabblad

krijg?

The Youless + Windsharing + Solar, Eco Friendly type. (2000kwh winddelen & 2000kwh PV - Prive verbruik: 1200kwh)

• Thorchy
    • Registratie: januari 2009
    • Laatst online: 18-09-2019
    Inderdaad erg fijn dat ze "Openen in nieuw venster" en "Openen in nieuw tabblad" hebben omgewisseld. Heb al zeker 15 keer verkeerd geklikt. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Ultra
    • Registratie: maart 2000
    • Niet online
    Waarom niet Ctrl+linkermuisknop?

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    Werewolf_789 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:47:
    Inderdaad erg fijn dat ze "Openen in nieuw venster" en "Openen in nieuw tabblad" hebben omgewisseld. Heb al zeker 15 keer verkeerd geklikt. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen.
    Wennen aan Firefox? Dat is natuurlijk nooit nodig! Je zet hem gewoon naar je eigen hand.

Hier wordt een oplossing geboden: http://support.mozilla.com/en-US/questions/791244
    quote:
    This code in userChrome.css will move "Open Link in New Window" to the top of the context menu.

@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul"); /* only needed once */
    #contentAreaContextMenu > * { -moz-box-ordinal-group: 2; }
    #context-openlink { -moz-box-ordinal-group: 1 !important; }
    (via zoeken bij google naar '"firefox 4 switch tab window context menu"')

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2011 19:51 (34%)
    Reden: Te vroeg gesubmit, haha.

• Dikkiedikdik
    • Registratie: augustus 2001
    • Niet online
    quote:
    DyStiC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:44:
    [...]

[afbeelding]
    Ik vind die uitleg wat vreemd op die site, het kan veel eenvoudiger en met een add on zodat het weer snel terug te zetten is (mocht dat ooit nodig zijn).

Zo ziet het er bij mij uit:

Je moet de movable firefox button 1.2 plugin hiervoor even downloaden.
    quote:
    borroz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:33:

Ja dat kan (rechtermuisknop bovenin en dan aanpassen). Je moet dan de knop even verplaatsen. Je kan ook die bar met favorieten maken, die knop ziet er bijna hetzelfde uit (sterretje in een doosje).

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 22-03-2011 19:55 (20%)

• mjoey
    • Registratie: juni 2006
    • Laatst online: 24-02 10:46
    FF 3.6 gebruikte ong 500mb ram, FF 4.0 gebruikt nu maar 300mb met maar 4 tabbladen open.
    Ik gebruik FF al een jaar of 6, IE gebruik ik alleen als het moet, maar ik vind dat FF echt te veel gebruikt voor bijna niks doen.

FF 4.0 ziet er wel netjes uit en ik vind het ook wel lekker snel, gebruik het nu al een paar uur, maar kan niet over klaggen.

Dit is wel mijn T.net account vriend!

• Darkstone
    • Registratie: mei 2009
    • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Dat is bekend: Memory leak in firefox 3.6+
    Volgens mij word dat veroorzaakt door adblock plus.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
    Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Dikkiedikdik
    • Niet online
    Wat is eigenlijk het probleem waarover iedereen valt met dat geheugengebruik? De meeste pc's hebben toch wel 2 tot 4 gig minimaal?

• trm0001

trm0001

Mr. Spareparts

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden:

Via een extra progsel genaamd:

Menu Editor 1.2.7

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/menu-editor/

Kun je het weer omdraaien.

Bedankt FF voor dit soort spontane grappen.

Handig ook dat je een extern progsel nodig hebt om weer normaal te kunnen werken.

• Krusher
    • Registratie: januari 2001
    • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
    snoeki schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:57:
    Wat is eigenlijk het probleem waarover iedereen valt met dat geheugengebruik? De meeste pc's hebben toch wel 2 tot 4 gig minimaal?
    Ik gebruik m'n geheugen liever voor andere zaken dan een beetje internetten ;)

:+

• mjoey
    @ Darkstone
    Ik gebruik inderdaad adblok plus, ik zal zo even naar je link kijken.

@ snoeki
    Mijn laptop heeft 8 gig, dus ja kan er wel vanaf, maar het ging mij meer om waarom, doe er liever wat anders mee.

mjoey wijzigde deze reactie 22-03-2011 20:01 (7%)

• Dikkiedikdik
    • Niet online
    quote:
    Krusher schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:00:
    Ik gebruik m'n geheugen liever voor andere zaken dan een beetje internetten ;)
    Je kan altijd IE 9 gebruiken, die gebruikt aanzienlijk minder... maar ik word er ook aanzienlijk minder blij van :D

• 187449
    • Niet online
    quote:
    sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:43:
    [...]

Ctrl-B :?

ok, ik geef toe dat die in het nieuwe menu moeilijk te vinden is. Maar Ctrl-B is de sneltoets hiervoor. Het als Ctrl-H de sneltoets voor de History-sidebar is.
    _/-\o_ ...

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
    snoeki schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:02:
    [...]

Je kan altijd IE 9 gebruiken, die gebruikt aanzienlijk minder...
    En Firebug opgeven? Dan wordt m'n werk toch iets minder leuk :X
    quote:
    maar ik word er ook aanzienlijk minder blij van :D
    Dat bedoel ik O-)

Ben benieuwt of m'n RC2 nog een update krijgt overigens (behalve het handmatig downloaden van de Final :P)

• Dikkiedikdik
    • Niet online
    Heeft iemand al ontdekt waar firefox de instellingen van de app-tabs opslaat?

Ik heb een paar keer een crash gehad (bijv. door een fout in flash) en dan ben ik al die app-tabs kwijt.

Dat is nog de enige wens die ik heb. Ik ben zelden zo tevreden over een stuk software geweest. Vooral de synchroniseeroptie is meesterlijk goed.

• Mart Ini
    • Registratie: juli 2005
    Wat een gedoe elke keer als er een nieuwe versie uitkomt van een browser. Ik gebruik al jaren Firefox en het doet wat het moet doen. Het maakt mij niet veel uit of hij iets langzamer is dan Chrome of dat hij iets meer geheugen gebruikt dan IE, dat merk je toch niet

amd 64 4000, 2 gig ram,msi 8600 gts oc

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

900MB plus freezes elke 5 seconden noem ik niet normaal..

• Tarabass
    • Laatst online: 28-03 23:02

Tarabass

Webmaster

quote:
    Ultra schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:48:
    Waarom niet Ctrl+linkermuisknop?
    Waarom niet middelmuisknop? :P

Ik zag vandaag deze tweak voorbij komen ivm het font-probleem onder W7. Iemand idee of dit ook de hardware acceleratie uitschakelt zoals je via preferences ook kan doen, of is dit wat anders? :)

• Cubic X
    Lol, heb momenteel drie tabs open...geheugengebruik van 633MB :/ . Toch vreemd dat dat nog nooit opgelost is (zowel bij Mozilla als de devs van AdBlock)

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

quote:
    Cubic X schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:37:
    Lol, heb momenteel drie tabs open...geheugengebruik van 633MB :/ . Toch vreemd dat dat nog nooit opgelost is (zowel bij Mozilla als de devs van AdBlock)
    Veel hebben last van geheugen-problemen. Ik heb nu 9 tabs open, waarvan 1 youtube, en verbruik 300MB. Icm redelijk wat addons. Kan de problemen dus niet delen, en begin te neigen dat het ergens anders in moet zitten :)

• C00P
    • Registratie: november 2002
    • Laatst online: 16-03 23:42
    Ziet er een beetje frisser uit, en werkt soepeler dus ik ben tevreden.
    Is die tabbladen optie niet doorgekomen waar ze een tijdje geleden melding van maakten ? zodat je in groepen kon verdelen ?

Verder, het is soms moeilijk om te zien op welk tabblad ik nu ben, kan ik het huidige tabblad geen kleurtje geven ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• mjoey
    Ik vraag me af, ik heb hier wat pc's en laptops met intel processors in, op allemaal heb ik daar last van, ook verschillende besturingsystemen op, Windows 7 dan, Business, Ultimate, Home Basic, Home Premium en een paar zijn 64 bit. Ik heb nog een Amd pc met vista 32bit ultimate, maar daar heb ik volgens mij echt minder last van de memory leak dan op de rest.

quote:
    2.33 miljoen nu. Helaas kan ik mezelf moeilijk meetellen, de RC2 die ik al heb bleek de Final te zijn, dan valt er weinig te leechen. Jammer.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

quote:
    Moet je eens de GPU load in de gaten houden op die pagina :P

• Pharminepulse
    • Registratie: december 2010
    • Laatst online: 22-11-2019
    Als ik via een app-tabblad naar een andere website surf en ik herstart FF opent deze automatisch de laatst geopende website uit hetzelfde app-tabblad. Is er een manier om bij het openen van FF bij de eerst gekozen website te beginnen zonder gebruik te maken van de bladwijzer werkbalk?

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
    Darkstone schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:53:
    [...]

Moet je eens de GPU load in de gaten houden op die pagina :P
    34% maar ik draai ondertussen ook een tv-serie af :P

• brommer1
    • Registratie: februari 2007
    • Laatst online: 10:52
    Werkt nog niet met alle website's
    Als ik deze website aanklikt, crasht Firefox:

http://www.alpenmelodie.de/

• Cubic X
    quote:
    brommer1 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:59:

Geen probleem hier met FF4.
    quote:
    brommer1 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:59:

Hier krijg ik dat die een onbekende plugin wil installen. Nadat ik WinAMP kies als mijn andere speler, doet die het. Lekker soundje btw. :P ;)

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Nee ik heb ook geen problemen bij het bezoeken van die webpagina.

Bij wijze van 'bump,' heeft iemand al enig idee m.b.t. mijn eerdere vraag?

• VSA100_victim
    • Laatst online: 02-03 23:24
    Bij mij werkt die website ook.

Maar ik ben geen fan van de nieuwe Back/Next knoppen. Toen de back-knop nog groen was, kon je makkelijk zien of je nog een pagina terug kon klikken. Nu is dat bijna niet te zien, ze hebben dezelfde tint grijs.

En wiens idee was het om de refresh-knop aan de andere kant van de adresbalk te zetten. Heel irritant zover weg van de andere navigatieknoppen. Is dit nog te veranderen? Ik zie het nergens. :?

i7-3770 @ 4.1Ghz, 8 GB DDR3-1600, EVGA Geforce GTX 1070 SC, Samsung 860 EVO 500GB

• prOnorama2
    • Registratie: april 2005
    • Laatst online: 06-06-2019
    M'n NoScript icoon is weg uit de statusbar (die eerst ook weg was), krijg 'm niet terug :(

Dat vieze gifgroene laadbalkje is heel lelijk, weet iemand hoe/of ik dat veranderen?
    quote:
    VSA100_victim schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:15:
    Bij mij werkt die website ook.
    [....]

En wiens idee was het om de refresh-knop aan de andere kant van de adresbalk te zetten. Heel irritant zover weg van de andere navigatieknoppen. Is dit nog te veranderen? Ik zie het nergens. :?
    rechtsklikken ergens op de tabbalk of de tabsbalk, en aanpassen kiezen. Zolang dat open staat kan je lekker slepen met de knoppen.

Sjah wijzigde deze reactie 22-03-2011 21:20 (18%)

• Evanescent
    • Niet online

Evanescent

quote:
    Sudden schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:14:
    Nee ik heb ook geen problemen bij het bezoeken van die webpagina.

Bij wijze van 'bump,' heeft iemand al enig idee m.b.t. mijn eerdere vraag?
    Die was ik ook even kwijt maar het blijkt dat je in de Options, in het stukje Startup "When Firefox starts" op "Show my windows and tabs from last time" moet zetten :)

• DyStiC
    • Registratie: november 2000
    • Laatst online: 29-03 22:01

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
    snoeki schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:49:
    [...]

Ik vind die uitleg wat vreemd op die site, het kan veel eenvoudiger en met een add on zodat het weer snel terug te zetten is (mocht dat ooit nodig zijn).
    Ik heb altijd het idee dat aanpassingen in je userChrome je Firefox minder vertragen dan add-ons, vandaar dat ik daar de voorkeur aan geef.

• Dikkiedikdik
    • Niet online
    quote:
    VSA100_victim schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:15:
    Ja, die knoppen kan je verplaatsen. Gewoon erop klikken met rechtermuis en aanpassen kiezen en sleep ze waar je ze hebben wilt.

Kleur is vast in te stellen met sjablonen, geen idee of die er al voor versie 4 zijn, maar anders komen ze wel.
    quote:
    Sudden schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:14:
    Bij wijze van 'bump,' heeft iemand al enig idee m.b.t.
    Enige wat ik kan bedenken is firefox verwijderen en je profiel daarna handmatig weggooien en opnieuw installeren. Maar dat heb je wellicht al gedaan.
    quote:
    DyStiC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:21:
    [...]

Ik heb altijd het idee dat aanpassingen in je userChrome je Firefox minder vertragen dan add-ons, vandaar dat ik daar de voorkeur aan geef.
    Dat doe ik niet meer, ik vergeet altijd wat ik gewijzigd heb en noteer het nergens en dan krijg ik het nooit meer in de oude staat. Had dat laast met 3.6. Ik ergerde mij zo aan die nieuwe balk waarin je niet alleen je favorieten, maar ook je zoekresultaten zag van de afgelopen dagen, toen heb ik dat volgens mij eruit gesloopt met userChrome (of met een registeraanpassing) en dat heb ik nooit mee in de oude staat kunnen herstellen wat weer ergernissen gaf bij de rest van de mensen die hier achter de pc zitten.

Maar dat is ook meer mijn eigen slordigheid...
    quote:
    prOnorama2 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:17:
    M'n NoScript icoon is weg uit de statusbar (die eerst ook weg was), krijg 'm niet terug :(
    Verwijderen van de plugin, firefox opstarten zonder noscript, daarna balk weer aanzetten en noscript installeren misschien? Had hier ook wat problemen met die balk en dat hielp (maar dat was niet met no script).
    quote:
    Dat vieze gifgroene laadbalkje is heel lelijk, weet iemand hoe/of ik dat veranderen?
    Die heb ik niet? Waar zit die?
    quote:
    Pharminepulse schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:57:
    Als ik via een app-tabblad naar een andere website surf en ik herstart FF opent deze automatisch de laatst geopende website uit hetzelfde app-tabblad. Is er een manier om bij het openen van FF bij de eerst gekozen website te beginnen zonder gebruik te maken van de bladwijzer werkbalk?
    Dat hoor ik ook graag. Volgens mij misbruiken wij die app-tab en is hij hier niet echt voor bedoelt, maar ik heb het opgelost door apptab nav b gone te installeren zodat de adresbalk er in iedergeval niet is en ik sneller doorheb dat ik daar niet moet gaan browsen.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 22-03-2011 21:31 (80%)

• Saturnus
    • Registratie: februari 2005
    • Niet online
    quote:
    MaZeLe schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:11:

• Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken.

Heb het ook maar uitgezet. Wat zag dat er raar uit. :S

Maar nog steeds een raar/wazig/scheel gevoel bij het lezen. :?

Saturnus wijzigde deze reactie 22-03-2011 21:32 (12%)

• Dikkiedikdik
    • Niet online
    quote:
    C00P schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:45:
    Verder, het is soms moeilijk om te zien op welk tabblad ik nu ben, kan ik het huidige tabblad geen kleurtje geven ?
    Niet getest, maar kwam het tegen:
    http://www.captaincaveman.nl/firefox-extensions-fabtabs.aspx

• Joostk
    • Registratie: oktober 2007
    • Laatst online: 25-03 00:49

Joostk

Barkrukprofeet

Hehe eindelijk Firefox 4. En geen beta of een versie die nog niet helemaal af/goedgekeurd is.
    Maar dat nieuwe lettertype ding moet ik nog wel even aan wennen.
    Alleen ik dacht dat Firefox 4 ook in 64-bit was. Kan alleen geen officiele Nederlandse downloadlink vinden.

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
    Saturnus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:30:
    [...]

Heb het ook maar uitgezet. Wat zag dat er raar uit. :S...
    Ik heb momenteel HW versnelling aan en ik heb geen problemen met fontrendering.

gfx.font_rendering.cleartype.always_use_for_content;false

gfx.font_rendering.cleartype.use_for_downloadable_fonts;false

gfx.use_text_smoothing_setting;false

• -Edwin-
    Is het niet mogelijk om Panorama op te slaan als je Firefox afsluit? Ik heb gezocht op Google en zag inderdaad ook een paar andere reacties met deze vraag. Maar ik heb er geen concreet antwoord op kunnen vinden. Het ontbreken van zo een functie zou Panorama niet echt nuttig maken...

• desalniettemin
    • Laatst online: 13:56
    Met 12 tabs open 306,89 Mb :)

desalniettemin wijzigde deze reactie 22-03-2011 21:39 (62%)

• Matis
    • Registratie: januari 2007
    • Laatst online: 14:02

Matis

Rubber Rocket

quote:
    Saturnus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:30:
    [...]

Heb het ook maar uitgezet. Wat zag dat er raar uit. :S

Maar nog steeds een raar/wazig/scheel gevoel bij het lezen. :?
    Ik wilde net gaan posten dat het er bij mij iig niet uit ziet. Ik heb een Ati 3870x2 met drivers 11.2. Het ziet er echt niet uit :X Maar snel uitgezet.

If money talks then I'm a mime
    If time is money then I'm out of time

• Saturnus
    • Niet online
    quote:
    Werkt niet, opties openen zorgt voor freeze.

Hardware acceleration zonder gepruts met lettertypes moet kunnen toch?

• Copyman
    • Laatst online: 24-03 15:01

Copyman

Dode muis

Geen idee of dit aan mij ligt, of dat het werkelijk een bug in Firefox 4 is. Als Firefox actief is (geminimaliseerd) en ik open een lokaal HTML-bestand, dan maximaliseert het venster zonder toolbars, viewport, etc. Hetzelfde gebeurt als ik een link vanuit een ander programma open, bijvoorbeeld Outlook of mIRC.

offtopic:
    Wallpaper

Om het nog leuker te maken: dit gebeurt alleen als er maar 1 website open staat. Als er 2 of meer tabs open staan, gaat het goed. Het zal op de één of andere manier te maken hebben met de de opbouw of het painten van de interface. Als ik het venster minimaliseer, komt de boel namelijk wel weer in beeld.

Iemand met hetzelfde probleem?

Copyman wijzigde deze reactie 22-03-2011 22:35 (9%)
    Reden: Wallpaper link op verzoek

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
    Saturnus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:41:
    [...]

...
    Hardware acceleration zonder gepruts met lettertypes moet kunnen toch?
    Kennelijk niet. Gemiste kans imho.

Zou handig geweest zijn als ze dat in het Tools>Options menu hadden gezet.

Mjah, kleine moeite om about:config te gebruiken, maar netjes is het niet.

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

quote:
    Krusher schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:36:
    Ik heb momenteel HW versnelling aan en ik heb geen problemen met fontrendering.
    quote:
    gfx.font_rendering.cleartype.always_use_for_content;false
    Is default al false
    quote:
    gfx.font_rendering.cleartype.use_for_downloadable_fonts;false
    Lijkt het op sites waar het font echt beroerd wordt gerenderd iets te helpen. Maar op sites waar het default al goed is (vreemd genoeg geeft geenstijl een perfect font terug) wordt het met deze setting op false juist weer slechter :)
    quote:
    gfx.use_text_smoothing_setting;false
    Is default al false

• Saturnus
    • Niet online
    quote:
    Copyman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:42:
    Iemand met hetzelfde probleem?
    Gaat goed hier.
    quote:
    Krusher schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:43:
    [...]

Kennelijk niet. Gemiste kans imho.

Zou handig geweest zijn als ze dat in het Tools>Options menu hadden gezet.

Mjah, kleine moeite om about:config te gebruiken, maar netjes is het niet.
    "gfx.direct2d.disabled" is de enige in gfx* die verspringt bij het uitzetten. Misschien ligt het wel aan een driver settings ofzo...

• Krusher
    • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
    Saturnus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:46:
    [...]
    ...
    "gfx.direct2d.disabled" is de enige in gfx* die verspringt bij het uitzetten. Misschien ligt het wel aan een driver settings ofzo...
    Of je OS? Vista 32bit hier met een Nvidia kaartje (240m)

En ClearType in Windows zelf is ook uit.

• prOnorama2
    • Registratie: april 2005
    • Laatst online: 06-06-2019
    quote:
    snoeki schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:21:

[...]

Verwijderen van de plugin, firefox opstarten zonder noscript, daarna balk weer aanzetten en noscript installeren misschien? Had hier ook wat problemen met die balk en dat hielp (maar dat was niet met no script).

[...]

Die heb ik niet? Waar zit die?
    Had ik al geprobeerd, helaas wekte dat niet.

De gifgroene laadbalk is zichtbaar onder in in de navigatiewerkbalk, bij 't laden van een site (verdwijnt als site geladen is).

• brommer1
    • Registratie: februari 2007
    • Laatst online: 10:52
    Waar kan het aanliggen, ik gebruik Windows 7 32bits., betreft de website: http://www.alpenmelodie.de/

Tot vanmiddag toen ik nog de 3.6.15 gebruikte had ik geen problemen, wat is er mis gegaan?

• Lighteye
    • Registratie: mei 2001
    • Niet online
    Geen porno websites bezoeken.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Windows media player plugin?
    Hij doet het bij mij wel, maar ik heb die plugin niet geinstalleerd.

Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
    Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True